Minulla on pitkä excel-lista jossa nimet (jokaisessa solussa etu- ja sukunimi) ovat muodossa ETUNIMI SUKUNIMI.
Onko mahdollista vaihtaa järjestystä jollakin helpolla tavalla, niin että jokaisessa solussa nimet olisivat muodossa SUKUNIMI ETUNIMI?
Silloin saisin ne aakkosjärjestykseen sukunimen mukaan.
nimien järjesteleminen
7
7597
Vastaukset
- paavali50
Jos nimet vaikka A-sarakkeessa, soluun B1 kaava
=POIMI.TEKSTI(A1;ETSI(" ";A1) 1;20)&" "&VASEN(A1;ETSI(" ";A1)-1)
ja vedät muihin B-sarakkeen soluihin.
Tuo kaava toimii vain jos etunimen ja sukunimen välissä on välilyönti.- Anonyymi
Kaavasta puuttuu " "-merkki 1 edestä. Onko sitten Suomi24 vika ettei näytä sitä?
Tässä vastaava kaava vähän lyhyempänä.
=POIMI.TEKSTI(A1&" "&A1;ETSI(" ";A1) 1;PITUUS(A1))
- Varalle
Olisi hyvä laittaa etunimet omaan soluun ja sukunimet toiseen. Sitten noita voi sorteerata kummalla tahansa.
- Anonyymi
Mitenkäs tuo omiin soluihin laittaminen onnistuu jos on vaikka Rajala Keijo Kalevi ja lopputulemana pitäisi olla tiedot sukunimi ja etunimet omissa soluissaan. Siis kahdessa solussa, ei kolmessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs tuo omiin soluihin laittaminen onnistuu jos on vaikka Rajala Keijo Kalevi ja lopputulemana pitäisi olla tiedot sukunimi ja etunimet omissa soluissaan. Siis kahdessa solussa, ei kolmessa.
Jos listassa on sekä Reijo Maria Virtanen että Stan Van Helsing, niin ainakin osan listasta joutuu väistämättä hoitamaan käsin, koska kaava ei voi tietää onko etunimi vai sukunimi kaksiosainen.
Jos satut tietämään, että listassa kaikki sukunimet ovat yksiosaisia, voit poimia kaavalla viimeisen välilyönnin jälkeisen osan Sukunimi-sarakkeeseen ja kaiken sitä edeltävän Etunimi-sarakkeeseen. - Anonyymi
Miten se mihinkään auttaa? Samat kaavat Excelissä on käyttöjärjestelmästä riippumatta.
- Anonyymi
Niin vakoilee. Telemetriatietoja. Eli ei mitään sellaista mistä kenenkään tarvitsisi välittää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797