Miksi minä olen niin hyvä?

heppulii

Tähän ikään tullessa on jo syytä vähän tarkistella omia onnistumisiaan ja ylpeilyn aiheita, ja antaa itselleen hiukan kehujakin!
Jokaisessa meissä on kuitenkin paljon hyvää, jota emme vaan uskalla ääneen sanoa, vaikka joskus olisi paikallaankin arvostaa omaa itseäänkin.

Ja koska täällä palstalla ei paljon ole aloituksia, niin ajattelin antaa jokaiselle mahdollisuuden kehua itseäään niin paljon kuin sielu sietää, välittämättä toisten arvosteluista.

No, aloitan itse ekana: Pitkäpinnainen, hyvä kuuntelija, lapsia ja eläimiä ylikaiken rakastava, urheilullinen, uskalias...,
heh, tämä siksi koska uskalsin näin paljon kehua itseäni, ....
pankaahan paremmaksi!

69

3801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika1.

      Minulle sanotaan vähän väliä:"Voi, hyvä ihminen!" Minä olenkin niin hyvä, etteivät sanat riitä kertomaan...

    • olen

      niin hyvä, ettei sanotuksi saa..

      • sitten...

        ... - ja siihen se sitten jääkin. Auttaisiko lasillinen hyvää viiniä avuksi! :)


      • perusteellisen
        sitten... kirjoitti:

        ... - ja siihen se sitten jääkin. Auttaisiko lasillinen hyvää viiniä avuksi! :)

        HYVÄ juu-u luonteeltani. Mä tykkään kaikista ja kaikesta. Kaikki on niin loisto tyyppejä. Ja mä kuulun samaan porukkaan. Enks ookki hyvä ja sä kans.


      • sitten
        perusteellisen kirjoitti:

        HYVÄ juu-u luonteeltani. Mä tykkään kaikista ja kaikesta. Kaikki on niin loisto tyyppejä. Ja mä kuulun samaan porukkaan. Enks ookki hyvä ja sä kans.

        Nii-in. Oot sä hyvä. Ja senhän sanoo järkikin...
        On se vaan kiva, kun törmättiin samaan ketjuun, me kaikki hyvät. Kiitos aloittajalle.


    • Aarre

      Aikaisemmin olin leuhka ja ylpeä. Minua vaivasi ylemmyyskompleksi (vrt alemmuuskompleksi) ja sen takia kuvittelin olevani PK-seudun miellyttävin mies.

      Hakeuduin psykiatriseen hoitoon. Se tepsi. Nyt voin oikeasti sanoa olevani PK-seudun miellyttävin mies.

      Olen muutenkin päässyt elämässä hyvin eteenpäin. Kuvitelkaa, olen impotentti, ja vain kansakoulupohjalla.

      • oot

        oot, pk-seutulainen! Mut niin oon minäkin. Rakastettavakin...! "Mä mistä alkaisin..."


      • Aarretar

        Kiva että täällä seisovan veden lähteellä viihtyy näin paljon kansaa. Onhan tuo Aarre sopiva tapaus kepillään hämmentämään sameaa vettä.


      • hyvä minäkin
        Aarretar kirjoitti:

        Kiva että täällä seisovan veden lähteellä viihtyy näin paljon kansaa. Onhan tuo Aarre sopiva tapaus kepillään hämmentämään sameaa vettä.

        tämähän onkin erilainen ketju kun pääsee ihan itseään kehumaan, minäkin olen oikein kiva jutustelija ja osaan oikein huumorillakin pistää juttuun vauhtia, ja erittäin hyvä neuvomaan ja arvostelemaan.
        Yhdessäkös aarre ja aarretar siellä aherratte....


      • Jeremias Öh

        Et ole ainoa!
        Kyllä minäkin olen kansakoulupohjalta impotentiksi päässy!
        Ja muutenkin olen mukava, sopiva ja pätevä.


      • DD-kupit
        Jeremias Öh kirjoitti:

        Et ole ainoa!
        Kyllä minäkin olen kansakoulupohjalta impotentiksi päässy!
        Ja muutenkin olen mukava, sopiva ja pätevä.

        minä taas olen muodollisesti pätevä mihin vaan palvelusalan tehtävään, keskikoulu osittain käytynä.


    • kysymykseen

      jäi saamatta!
      Jäi epäselväksi MIKSI olet noissa luettelemissasi asioissa hyvä.

      Aihealue on oikea.
      Olin aikanaan tehokkaan ilmaisun kursilla, 3 päivää.
      Konsultti antoi porukalle 5 minuuttia aikaa miettiä kaksi missä itse kukin on hyvä ja miksi.
      Parista kymmenestä kurssilaisesta minun lisäkseni vain yksi pystyi kaivamaanesiin ko. salaisuuden.

      Johtopäätös: Jos itse ei usko kykyihinsä niin miten voi odottaa kenenkään sivullisen niihin uskovan.

      Yleisimminhän tulee tehellisyyttä, huumorintajua ym. ym.

      Silloin aikanaan muistaakseni väitin olevani pirun hyvä heitto-ja voimanhankintavalmentaja, hallitsevani ammattini, päätöksentekoon ja vastuunottoon pystyvä, ennakkoluuloton, tehokas toteuttaja, hyvä organisaattori ja toiminnan käynnistäjä. Loppu on unohtunut.

      Nykyinen lista on hieman toisenlainen.

      • että täällä pääsee

        kehumaan itseään? jo on aikakin!!
        Nuoret kun täyttää pääsyhakemuksia kouluihinsa, niin ne alkaa siten että ensimmäiseksi pitää kehua itseään . Luetella kaikki missä on hyvä. Ja miksi juuri minä sopisin kyseiseen kouluun tai työhön.
        Aikoinaan kun itse haeskeli paikkoja piti kirjoittaa, että nöyrimmästi pyydän tulla huomioiduksi paikkaa täytettäessä. Nyt sellaiset viskataan suoraan roskikseen, sitäpaitsi netillähän sitä nukyisin tehdään hakemukset.
        ja kehutaan myös. Tai nykyisin se on: oma kuva !
        Itsestä!
        Hyvä minä, Osaan tehdä tosi hyvää ruokaa,
        siinä on moni mies polvillaan.
        Siivota ,onkia ,kalastaa muutenkin. Mutta se ruoka....hyvä minä...


      • heppulii

        Minähän TIEDÄN sen, kaikki ei edes tiedä olevansa hyviä, kuvittelevat itsensä paljon huonommiksi, eihän se niin saa olla! Itseensä täytyy uskoa, muuten ei kukaan muukaan usko!

        Kyllä minä olen hyvä, mutta niin olette tekin, jotka osallistutte tähän kehuketjuun, lissää, lissää, eihän tunnu vielä missään!
        Ei se itsensä kehuminen pitäisi vaikeaa olla, niin kauan ollaan oltu tutut peilikuvankin kanssa.

        Minulle joskus kauan sitten eräs henkilö sanoi, että aamu täytyy aina aloittaa peiliin katsomalla, ja kehua itseään sanomalla itselleen: " Minä olen hyvä jätkä!" Nauratti silloin se lause, mites sitä voi itseään ylistää moisella lauseella, nyt ei tee enää heikkoakaan, vaikka naama on rupsahtanut, mutta "jätkä" sen kun porskuttaa!!!


      • siinä
        heppulii kirjoitti:

        Minähän TIEDÄN sen, kaikki ei edes tiedä olevansa hyviä, kuvittelevat itsensä paljon huonommiksi, eihän se niin saa olla! Itseensä täytyy uskoa, muuten ei kukaan muukaan usko!

        Kyllä minä olen hyvä, mutta niin olette tekin, jotka osallistutte tähän kehuketjuun, lissää, lissää, eihän tunnu vielä missään!
        Ei se itsensä kehuminen pitäisi vaikeaa olla, niin kauan ollaan oltu tutut peilikuvankin kanssa.

        Minulle joskus kauan sitten eräs henkilö sanoi, että aamu täytyy aina aloittaa peiliin katsomalla, ja kehua itseään sanomalla itselleen: " Minä olen hyvä jätkä!" Nauratti silloin se lause, mites sitä voi itseään ylistää moisella lauseella, nyt ei tee enää heikkoakaan, vaikka naama on rupsahtanut, mutta "jätkä" sen kun porskuttaa!!!

        vasta on hyvä, eikä kellään ole nokan koputtamista.


      • siinä kirjoitti:

        vasta on hyvä, eikä kellään ole nokan koputtamista.

        Olen hyvä kuuntelija ja puhuja,työnnän nokkani liian moneen asiaan.Vaatimaton mutta silti osaan monia asioita.Kova leuhkimaan ja valehtelemaan.

        Ennen ei moni pärjännyt minulle juoksemisessa,nykyään kyllä.Osaan laiskotella ja pinnata keksiä verukkeita.Järjestelen asioita monessa paikassa ja kukaan ei osaa niin hyvin suunnittelua ja käskemistä.
        Enemmänkin olisi mutta osaan olla laiska kehuessakin.


      • Catleija2
        pääsky kirjoitti:

        Olen hyvä kuuntelija ja puhuja,työnnän nokkani liian moneen asiaan.Vaatimaton mutta silti osaan monia asioita.Kova leuhkimaan ja valehtelemaan.

        Ennen ei moni pärjännyt minulle juoksemisessa,nykyään kyllä.Osaan laiskotella ja pinnata keksiä verukkeita.Järjestelen asioita monessa paikassa ja kukaan ei osaa niin hyvin suunnittelua ja käskemistä.
        Enemmänkin olisi mutta osaan olla laiska kehuessakin.

        Monessa asiassa hyviä ollaan täälläkin.
        - hyvä syömään
        - hyvä luulemaan itsestään liikoja
        - hyvä siirtämään hommia seuraavaan päivään
        - hyvä nukkumaan päiväunia
        kaiken lisäksi oikein pitkäpinnainen ja sopuisa sovittelija.


      • Sekä
        pääsky kirjoitti:

        Olen hyvä kuuntelija ja puhuja,työnnän nokkani liian moneen asiaan.Vaatimaton mutta silti osaan monia asioita.Kova leuhkimaan ja valehtelemaan.

        Ennen ei moni pärjännyt minulle juoksemisessa,nykyään kyllä.Osaan laiskotella ja pinnata keksiä verukkeita.Järjestelen asioita monessa paikassa ja kukaan ei osaa niin hyvin suunnittelua ja käskemistä.
        Enemmänkin olisi mutta osaan olla laiska kehuessakin.

        vaatimaton että leuhka!

        Huumoriksi siis tarkoitettu!


      • Sekä kirjoitti:

        vaatimaton että leuhka!

        Huumoriksi siis tarkoitettu!

        leuhkin jos vain mahdollista,vaatimaton tarvitessa.Nytkin olen vaatimattomasti jaksanut nukkua kolme viikkoa toisen sohvalla vaikka itsellä olisi monta kunnon sänkyä.Koetan muistaa että ollaan eräretkellä.


      • pirun hyvä

        VALEHTELEMAAAN!!!


      • Mulla
        siinä kirjoitti:

        vasta on hyvä, eikä kellään ole nokan koputtamista.

        Olen tikka.


    • Miksi juuri Minä?

      Olen niin hyvä? Ääh! No kun, Älkää niin vaikeita.
      Ei ole maksuhäiriöitä, tulihan se sieltä.

      • Tulee mieleen,kun lapset olivat pieniä ja pyykkikasat kerääntyivät,tuumasivat,että eikös me ollakin hyviä tekemään pyykkiä..Totta oli..Koulussa joku kirjoitti että ,äidin lempityö on pyykinpesu ja
        silittäminen..Kai sitten olin hyvä pyykkäri.No..leivoin siihen aikaan usein,ja kehuin että eikö olekin hyvää pullaa..sillä eihän huonoa kannata tehdä,,menee aika ja aineet hukkaan..
        Kyllähän me kaikki ,olemme todella hyviä..Juuri keskustelin yhden iäkkäämmän naisen kanssa ,joka ihmetteli,kun kerroin tästä sättäilystä,että miten uskallan, että hän pelkää kaikkia koneita.Me olemme ainakin rohkeita ja tartumme erilaisiin haasteisiin.Mitäs me rohkeet naiset ja miehet,,ei me mitään pelätä....


      • Miksi juuri minä?

        Koska tiedän viisauksia.

        "En ole rikas, olen köyhä mies, jolla on rahaa. Mikä ei ole sama asia."
        Gabriel Gargia Margues.
        Piti tulla oma viisaus mutta olkoon nyt tuo.


    • inkeri39

      ....ei silti ettenkö olis ihan hyvä monellalailla,mutta että sen julki toisi,siinä se iso kynnys.Eikö olekin hassua,anonyyminä täällä vois itteensä kehua.Miksei se onnistu?

      • sittenkin

        Monella lailla kerrot olevasi hyvä, no niin, hyvä hyvä. Niin minäkin, ollaan me sitten hyviä.


      • kuulin ennen
        sittenkin kirjoitti:

        Monella lailla kerrot olevasi hyvä, no niin, hyvä hyvä. Niin minäkin, ollaan me sitten hyviä.

        sanottavan. Omakehu haisee.


      • sittenkin
        kuulin ennen kirjoitti:

        sanottavan. Omakehu haisee.

        Tiedän, tiedän. Noin sanottiin silloin "nakkisodan aikaan", kuten lapset usein minua ojentavat. Vaan nyt on nyt. Eikä yhtään haise... ainakaan täällä... :)


    • Siksi

      Vastaus kysymykseesi "heppulii": Olet hyvä senkin tähden, kun avasit tämän ketjun... :)))

      • edelliseen

        puhujaan, mutta miksi niin harva uskaltaa tosissaan vastata ko. kysymykseen?
        Vastaanpa itse kysymykseen, ja tosissani.
        Olen hyvä, koska niin moni sen minulle sanoo, ei silti, etten itse sitä uskoisi, näin se vaan on. On onni olla hyvä itselleenkin.


      • edelliseen kirjoitti:

        puhujaan, mutta miksi niin harva uskaltaa tosissaan vastata ko. kysymykseen?
        Vastaanpa itse kysymykseen, ja tosissani.
        Olen hyvä, koska niin moni sen minulle sanoo, ei silti, etten itse sitä uskoisi, näin se vaan on. On onni olla hyvä itselleenkin.

        että on vain hyviä.Kuitenkin olemme monesti tosi pirullisia,ainakin omalle miehelle tai naiselle.Myöntäkää pois.

        tai ehkä ikä on karsinut ne terävimmät särmät


      • pääsky kirjoitti:

        että on vain hyviä.Kuitenkin olemme monesti tosi pirullisia,ainakin omalle miehelle tai naiselle.Myöntäkää pois.

        tai ehkä ikä on karsinut ne terävimmät särmät

        Vaan sellainen, sanoisko vitsi.Että kehutaan itseämme. Sitäpaitsi jokaisessa ihmisessä on jotain hyvää, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
        Minä haluan kuitenkin uskoa ihmisten hyvyyteen!
        Harvassa on niitä jotka nyt työkseen piruilevat
        lähimäisilleen, esim. kotona. Mutta jos asiat riitelevät,ihmiset ovat välikäsiä, kukaan ei anna periksi ja soppa on valmis !!
        Niinhän ei tarvitsisi olla.
        Kanssakirjoittajista voisi nähdä hyvää, eikä aina ottaa loukkaukseksi itselleen jokaista
        sanaa. Laittaa huumorilla menemään !!
        Kaikilla olisi mukavampaa,jos ei turhasta nipoteta.
        Aurinkoista huomista kaikille!


      • Siksi
        pääsky kirjoitti:

        että on vain hyviä.Kuitenkin olemme monesti tosi pirullisia,ainakin omalle miehelle tai naiselle.Myöntäkää pois.

        tai ehkä ikä on karsinut ne terävimmät särmät

        Sanot, että pirullisiakin osaisimme olla. Tiedä häntä. Onhan meitä moneen junaan tietenkin. Itse en tunnustaudu. Jos en nyt mikään ihan enkelikään, itsekkyydessä joskus riittää.
        Mutta kaikenkaikkiaan tänä aamunakin tunnen olevani sentään aika hyvä, monessa mielessä. :) Tunne sinäkin!
        Ihanaa talvista aamua kaikille!


      • heppulii
        Siksi kirjoitti:

        Sanot, että pirullisiakin osaisimme olla. Tiedä häntä. Onhan meitä moneen junaan tietenkin. Itse en tunnustaudu. Jos en nyt mikään ihan enkelikään, itsekkyydessä joskus riittää.
        Mutta kaikenkaikkiaan tänä aamunakin tunnen olevani sentään aika hyvä, monessa mielessä. :) Tunne sinäkin!
        Ihanaa talvista aamua kaikille!

        vasta oikeen tunnen olevani hyvä, kun selvisin eilisestä lumimyräkästä kunnialla auton ratissa, vaikka monta muuta räpiköi lumen seassa poikittain ja pitkittäin. Minä tyttö vaan tyyräsin tyylikkäästi mäet ylös ja alas ja pääsin ehjin nahoin (ja pellein) kotiin.
        Kyllä minä olen sitten hyvä!!!


      • Likka321
        heppulii kirjoitti:

        vasta oikeen tunnen olevani hyvä, kun selvisin eilisestä lumimyräkästä kunnialla auton ratissa, vaikka monta muuta räpiköi lumen seassa poikittain ja pitkittäin. Minä tyttö vaan tyyräsin tyylikkäästi mäet ylös ja alas ja pääsin ehjin nahoin (ja pellein) kotiin.
        Kyllä minä olen sitten hyvä!!!

        Tietäisittepä, miten hyvä tyttö minä olen!Herään aina kukonlaulun aikaan, koska en katso roskaohjelmia illalla telkkarista. Tänä aamuna olen jo käyttänyt koiran koiran lenkillä, kolannut pihan ja sahannut kolme lautaa polttopuiksi.Söin kaurapuuroa aamupalaksi rasvattoman maidon kanssa.Pyyhin pölyt anoppivainaan valokuvastakin!


      • heppulii kirjoitti:

        vasta oikeen tunnen olevani hyvä, kun selvisin eilisestä lumimyräkästä kunnialla auton ratissa, vaikka monta muuta räpiköi lumen seassa poikittain ja pitkittäin. Minä tyttö vaan tyyräsin tyylikkäästi mäet ylös ja alas ja pääsin ehjin nahoin (ja pellein) kotiin.
        Kyllä minä olen sitten hyvä!!!

        Hyvä, ellei ihan ernomainen olet. Hiukan meitä harhautit tuolla heppulii-nimimerkilläsi. Tuo kaksoisvokaaliko tekee heppulista naisnimimerkin?

        Olisitpa kirjoittanut tyttelinä niin minäkin olisin vastannut aikaisemmin. Piti ihan käydä Galleria-sivuilla.

        Ole vaan hyvä niinkuin tähänkin asti. Tuollaisen Aarre-nimimerkkiä vastaavaan suoritukseen et sentään yltäne!?


      • sitten
        Likka321 kirjoitti:

        Tietäisittepä, miten hyvä tyttö minä olen!Herään aina kukonlaulun aikaan, koska en katso roskaohjelmia illalla telkkarista. Tänä aamuna olen jo käyttänyt koiran koiran lenkillä, kolannut pihan ja sahannut kolme lautaa polttopuiksi.Söin kaurapuuroa aamupalaksi rasvattoman maidon kanssa.Pyyhin pölyt anoppivainaan valokuvastakin!

        hyvä ja virkku olet ollut. En vedä vertoja, en luoja paratkoon! Niin - mutta eihän minun tarvinnutkaan! Sinä olit tuossa asiassa hyvä, minä omissa aikaansaannoksissani... olen mm. onnitellut yhtä Paavoa heti aamuvarhain. Tänään on Paavojen nimipäivä, joten onneksi olkoon, te muutkin Paavot!


      • sitten kirjoitti:

        hyvä ja virkku olet ollut. En vedä vertoja, en luoja paratkoon! Niin - mutta eihän minun tarvinnutkaan! Sinä olit tuossa asiassa hyvä, minä omissa aikaansaannoksissani... olen mm. onnitellut yhtä Paavoa heti aamuvarhain. Tänään on Paavojen nimipäivä, joten onneksi olkoon, te muutkin Paavot!

        tunnenpa olevani tosi hyvä minäkin!
        Kun katson ulos ikkunasta.. tämän kauniimmaksi ei luonto voi tulla. Aurinko kimmeltää kauniisti oksissa.......
        Onkin jotenkin helppo olla hyvä ja mukava ja kiltti.. ja ah, niin rakastettava.
        Enkö olekkin hyvä ihminen (ainakin nyt? )
        Mitään mainitsemisen arvoiata en tosin ole vielä tehnyt. Mutta päivä on vasta alussa !!!!!


      • ollen
        Likka321 kirjoitti:

        Tietäisittepä, miten hyvä tyttö minä olen!Herään aina kukonlaulun aikaan, koska en katso roskaohjelmia illalla telkkarista. Tänä aamuna olen jo käyttänyt koiran koiran lenkillä, kolannut pihan ja sahannut kolme lautaa polttopuiksi.Söin kaurapuuroa aamupalaksi rasvattoman maidon kanssa.Pyyhin pölyt anoppivainaan valokuvastakin!

        hyvänä kuskina auton kurissa. Lehdissä lukee auto meni ojaan, auto meni väärälle puolen tietä, kaksi autoa ajoi kolarin. Kuljettajien ajamiahan ne tilanteet ovat. Ajamalla auto ojaan menee ym.


      • heppulii
        Ruuneperi kirjoitti:

        Hyvä, ellei ihan ernomainen olet. Hiukan meitä harhautit tuolla heppulii-nimimerkilläsi. Tuo kaksoisvokaaliko tekee heppulista naisnimimerkin?

        Olisitpa kirjoittanut tyttelinä niin minäkin olisin vastannut aikaisemmin. Piti ihan käydä Galleria-sivuilla.

        Ole vaan hyvä niinkuin tähänkin asti. Tuollaisen Aarre-nimimerkkiä vastaavaan suoritukseen et sentään yltäne!?

        Siihe Aarren suoritukseen en kylläkään pysty, vaikka nimeni lyhentäisin, mutta olen sentään vähän dementti, riittääkös se?

        Silti yhä edelleen, kyllä minä olen hyvä, mutta oletkos Sinä vielä paree?


      • Catleija2
        ollen kirjoitti:

        hyvänä kuskina auton kurissa. Lehdissä lukee auto meni ojaan, auto meni väärälle puolen tietä, kaksi autoa ajoi kolarin. Kuljettajien ajamiahan ne tilanteet ovat. Ajamalla auto ojaan menee ym.

        Turun seudulla eilen sankka lumipyry aiheutti kolarisuman. Erittäin harvoin mainitaan kuljettajan aiheuttaneen kolarin. Paitsi silloin, kun kuskina on vanhus, juopunut tai nainen.


      • heppulii kirjoitti:

        Siihe Aarren suoritukseen en kylläkään pysty, vaikka nimeni lyhentäisin, mutta olen sentään vähän dementti, riittääkös se?

        Silti yhä edelleen, kyllä minä olen hyvä, mutta oletkos Sinä vielä paree?

        Kuinka minä nyt voisin paree olla kun oon krannistakin. Tuon Aarren mainitseman "loppututkinnon" olen kyllä suorittanut.

        Dementillä pääset hyvin tasoihin ja ajan kuluessa ohikin.


      • Likka321 kirjoitti:

        Tietäisittepä, miten hyvä tyttö minä olen!Herään aina kukonlaulun aikaan, koska en katso roskaohjelmia illalla telkkarista. Tänä aamuna olen jo käyttänyt koiran koiran lenkillä, kolannut pihan ja sahannut kolme lautaa polttopuiksi.Söin kaurapuuroa aamupalaksi rasvattoman maidon kanssa.Pyyhin pölyt anoppivainaan valokuvastakin!

        aina pölyn imuroinut tai pyyhkinyt, samalla kun muistakin suvun potreteista.

        Hyvä olen myös autoa ajamaan, sillä mennessämme ystäväni kanssa Tapiolaan lunta oli niin paljon, ettei risteysestä päässyt sutimatta liikkeelle ja pysähtyminen seuraaviin valoihin piti tehdä ennakoiden.

        Nauroimmekin, että kaupunki on myynyt lumiauransa tarpeettomina pois, ja nyt niitä tarvittaisiin.


      • Siksi kirjoitti:

        Sanot, että pirullisiakin osaisimme olla. Tiedä häntä. Onhan meitä moneen junaan tietenkin. Itse en tunnustaudu. Jos en nyt mikään ihan enkelikään, itsekkyydessä joskus riittää.
        Mutta kaikenkaikkiaan tänä aamunakin tunnen olevani sentään aika hyvä, monessa mielessä. :) Tunne sinäkin!
        Ihanaa talvista aamua kaikille!

        on vielä sivu puhdas ja mieli myös,kun ei ole sattunut vielä mitään negetiivista.Vähän arvoituksellinen tuo Tunne sinäkin! että halusin tuntea hyvää!!
        Olen onnellinen näin illalla että olen matkustanut melkein kotiin.En ollut piruillut muuta tänään kun sanoin miehelle että uusi neuroosi syntynyt en saanut juttelemaan,kun ristisanaa junassa ja minä vaikka mitä yritin puhua niin aina ettei saa sotkea.

        Aamulla pakotin lähtemään tuntia liian aikaisin juna-asemalle,että ruuhkaa.
        Nyt on luvassa huomiseksi tuiskua ja pitää ajaa vielä kuusamoon.
        Kävin illalla kirjastossa lukemassa koillissanomat ja tuiskutti jo sillon.
        nyt on mukavaa sauna päälle katsella telkkua ja katsella kun tytöt on kasvaneet ja touhuavat.


      • heppulii
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kuinka minä nyt voisin paree olla kun oon krannistakin. Tuon Aarren mainitseman "loppututkinnon" olen kyllä suorittanut.

        Dementillä pääset hyvin tasoihin ja ajan kuluessa ohikin.

        mummo kävi tervehtimässä, ja sillä vasta paha dementti oli, kun jätti minun pöydälle lapun, jossa luki näin surkeita asioita, ihan sitä sääliksi kävi:


        Voi miten tylsää on vanhaksi tulla
        mikään ei pelaa kunnolla sulla,
        ei minkäänlaista estetiikkaa
        ja se koskee joka iikkaa.

        Riippuu siellä, roikkuu täällä,
        ruskeita läiskiä kätten päällä.
        Hampaatkin suussa on muisto vain,
        nyt kallista muovia kasoittain.

        Aivoissa pätkii, muistikin heittää,
        harmaat haivenet päätä peittää.
        Selässä painaa vuosien taakka,
        henkikin haisee naapuriin saakka.

        Siellä täällä kolottaa,
        päätä usein jomottaa.
        Kauas taakse jäi lemmenleikit,
        ei auta maalit, ei auta meikit.

        Reumakin kiusaa sadesäällä,
        luomet roikkuu silmäin päällä.
        Ryppyjä tulla tupsahtaa,
        naama kummasti rupsahtaa.
        Suonet on kuin onkilierot,
        polvitaipeet aika kierot.

        On niin tyhmää tää vanhaksi tulo,
        kauas unhoon jäi nuoruuden sulo.
        Inhosta melkein vois ylenantaa,
        sisulla kai se on pakko kantaa.


        Juupa juu, näin toisilla, mutta ei tietenkään meillä, kiittää ihan itseään täytyy, kun ei mitään tuollasta ole huomannut, mehän ollaan niin hyviä, ja aina vaan paremmaksi tullaan!

        Ps. Olinkos dosentti vai dementti, en ainakaan deodorantti.... no, nyt valkeni : I am so good!


      • ,,,,,,,
        heppulii kirjoitti:

        mummo kävi tervehtimässä, ja sillä vasta paha dementti oli, kun jätti minun pöydälle lapun, jossa luki näin surkeita asioita, ihan sitä sääliksi kävi:


        Voi miten tylsää on vanhaksi tulla
        mikään ei pelaa kunnolla sulla,
        ei minkäänlaista estetiikkaa
        ja se koskee joka iikkaa.

        Riippuu siellä, roikkuu täällä,
        ruskeita läiskiä kätten päällä.
        Hampaatkin suussa on muisto vain,
        nyt kallista muovia kasoittain.

        Aivoissa pätkii, muistikin heittää,
        harmaat haivenet päätä peittää.
        Selässä painaa vuosien taakka,
        henkikin haisee naapuriin saakka.

        Siellä täällä kolottaa,
        päätä usein jomottaa.
        Kauas taakse jäi lemmenleikit,
        ei auta maalit, ei auta meikit.

        Reumakin kiusaa sadesäällä,
        luomet roikkuu silmäin päällä.
        Ryppyjä tulla tupsahtaa,
        naama kummasti rupsahtaa.
        Suonet on kuin onkilierot,
        polvitaipeet aika kierot.

        On niin tyhmää tää vanhaksi tulo,
        kauas unhoon jäi nuoruuden sulo.
        Inhosta melkein vois ylenantaa,
        sisulla kai se on pakko kantaa.


        Juupa juu, näin toisilla, mutta ei tietenkään meillä, kiittää ihan itseään täytyy, kun ei mitään tuollasta ole huomannut, mehän ollaan niin hyviä, ja aina vaan paremmaksi tullaan!

        Ps. Olinkos dosentti vai dementti, en ainakaan deodorantti.... no, nyt valkeni : I am so good!

        seuraavaks parempi ja sitten paras, niinhän se menee minullakin.


    • sittenkään

      - mitä galleria-sivuni näyttää.:) Aika-ajoin, tänä aamunakin, on 10 sekunnin sisällä käynyt joukko outoja n u o r e m p i a kurkkijoita. Oletteko muut tällaista havainneet sivullanne? Itse epäilen vahvasti jotain teknistä häiriötilaa.
      Tämä muuten ei ole huulenheittoa, eikä nyt suuremmin kyllä häiritsekään, oudoksuttaa lähinnä.

      • Catleija2

        Kun minulla oli syntymäpäivä, niin gallariassani kävi aika huiske. Sitten hokasin katsoa sinne Gallerian etusivulle, jossa on syntymäpäiväsankarit esillä. Minun nimimerkkini komeili ylimpänä ja se oli selitys tuohon invaasioon. Huvitti vaan, kun paljon nuoria miehiä kävi kurkkimassa ja sitten huomasivat että Catleija olikin 70 vuotias akka.


      • sittenkin
        Catleija2 kirjoitti:

        Kun minulla oli syntymäpäivä, niin gallariassani kävi aika huiske. Sitten hokasin katsoa sinne Gallerian etusivulle, jossa on syntymäpäiväsankarit esillä. Minun nimimerkkini komeili ylimpänä ja se oli selitys tuohon invaasioon. Huvitti vaan, kun paljon nuoria miehiä kävi kurkkimassa ja sitten huomasivat että Catleija olikin 70 vuotias akka.

        Kiitos vinkistä. Syntymäpäivästä ei kohdallani kuitenkaan ollut kyse. Eli taidan tietää syyn.
        Olokoon! - (Tuohon sanontaan olisi ollut puolituhma jatko, mutta ei sitä täällä uskalla...)


      • sittenkin kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Syntymäpäivästä ei kohdallani kuitenkaan ollut kyse. Eli taidan tietää syyn.
        Olokoon! - (Tuohon sanontaan olisi ollut puolituhma jatko, mutta ei sitä täällä uskalla...)

        miten hyvä minä olen, Jos vielä hyvyydestä puhutaan.
        Takistani irtosi ylimäinen nappi. Edin sen ommella kun olin kotiutunut.
        Poistelin huolella kaikki entiset langan pätkät,
        puolelta ja toiselta, tiedättehän. Eilen !
        Tänään laitoin takkia ylleni... etsin ja etsin, olin varma että eilen sen napin ompelin. Kun vielä ajattelin, että nyt kyllä laitan sen niin tanakasti, ettei se heti kättelyssä irtoa.
        Ja siellähän se oli, mutta nurjalla puolella, ja niin tiukasti että!!
        Olin niin moneen kertaan pyöritellyt sitä kadessäni että.. no nämä on niitä selityksiä !!
        Se siitä hyvyydestä !! Ja on faktaa !
        Hieman kyllä nauratti itseänikin..........


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        miten hyvä minä olen, Jos vielä hyvyydestä puhutaan.
        Takistani irtosi ylimäinen nappi. Edin sen ommella kun olin kotiutunut.
        Poistelin huolella kaikki entiset langan pätkät,
        puolelta ja toiselta, tiedättehän. Eilen !
        Tänään laitoin takkia ylleni... etsin ja etsin, olin varma että eilen sen napin ompelin. Kun vielä ajattelin, että nyt kyllä laitan sen niin tanakasti, ettei se heti kättelyssä irtoa.
        Ja siellähän se oli, mutta nurjalla puolella, ja niin tiukasti että!!
        Olin niin moneen kertaan pyöritellyt sitä kadessäni että.. no nämä on niitä selityksiä !!
        Se siitä hyvyydestä !! Ja on faktaa !
        Hieman kyllä nauratti itseänikin..........

        en tiijä onnistunko:
        -Olen isomummo
        -Olen äiti
        -Olen kova nauramaan
        -Olen kova jumppaamaan ja juoksemaan veessä ja sen vieressä
        -Olen erittäin mielikuvitus rikas
        -Ja älyttömän kova nauramaan
        - Älyttömän laiska
        -Hyvä kertomaan satuja kaikista aiheista ja tottuuven vierestä
        - Kova kirjottammaan juttuja missä ei oo mittään perrää
        -Juonta kyllä piisaa
        - Oon kova laulamaan kun kukkaan ei kuule
        - Laulan kylläkin paremmin mielellään kun hyvin
        - Varsinkin lapset tykkää lauluista
        -Mielikuvitus tekkee usein tepposet kaupassaki,,,pittää ettiä tyhjä hyllyn väli jossa saa nauraa
        -eikö tässä jo oo hulluus huipussaan,,,ja kaikki on tälläkertaa tottakin....melkein


      • sentään
        mummeli-36 kirjoitti:

        en tiijä onnistunko:
        -Olen isomummo
        -Olen äiti
        -Olen kova nauramaan
        -Olen kova jumppaamaan ja juoksemaan veessä ja sen vieressä
        -Olen erittäin mielikuvitus rikas
        -Ja älyttömän kova nauramaan
        - Älyttömän laiska
        -Hyvä kertomaan satuja kaikista aiheista ja tottuuven vierestä
        - Kova kirjottammaan juttuja missä ei oo mittään perrää
        -Juonta kyllä piisaa
        - Oon kova laulamaan kun kukkaan ei kuule
        - Laulan kylläkin paremmin mielellään kun hyvin
        - Varsinkin lapset tykkää lauluista
        -Mielikuvitus tekkee usein tepposet kaupassaki,,,pittää ettiä tyhjä hyllyn väli jossa saa nauraa
        -eikö tässä jo oo hulluus huipussaan,,,ja kaikki on tälläkertaa tottakin....melkein

        Kaikesta yläolevasta hauskasta poiketen... sain äskettäin ystävältäni viestin ja siinä liitteen... lieneekö luvallista, mutta on tämä niin ensteks-hyvä:
        http://www.dailymotion.com/visited/video/x6sfz_amazing-11-year-old


      • mummeli-36 kirjoitti:

        en tiijä onnistunko:
        -Olen isomummo
        -Olen äiti
        -Olen kova nauramaan
        -Olen kova jumppaamaan ja juoksemaan veessä ja sen vieressä
        -Olen erittäin mielikuvitus rikas
        -Ja älyttömän kova nauramaan
        - Älyttömän laiska
        -Hyvä kertomaan satuja kaikista aiheista ja tottuuven vierestä
        - Kova kirjottammaan juttuja missä ei oo mittään perrää
        -Juonta kyllä piisaa
        - Oon kova laulamaan kun kukkaan ei kuule
        - Laulan kylläkin paremmin mielellään kun hyvin
        - Varsinkin lapset tykkää lauluista
        -Mielikuvitus tekkee usein tepposet kaupassaki,,,pittää ettiä tyhjä hyllyn väli jossa saa nauraa
        -eikö tässä jo oo hulluus huipussaan,,,ja kaikki on tälläkertaa tottakin....melkein

        Sisar totistaa, että näin se menee. Kova oot juoksemaan ja jumppaamaan. Jos olis kilpailut, varmaan voittasit, kaikessa,nauramisesakin. Mutta seuraavan kerran kun ollaan samalla aukeella, eikun kilpailut pystyyn,
        sitten nähhään, miten hyviä ollaan.........


      • mummeli-36
        mummeli-36 kirjoitti:

        en tiijä onnistunko:
        -Olen isomummo
        -Olen äiti
        -Olen kova nauramaan
        -Olen kova jumppaamaan ja juoksemaan veessä ja sen vieressä
        -Olen erittäin mielikuvitus rikas
        -Ja älyttömän kova nauramaan
        - Älyttömän laiska
        -Hyvä kertomaan satuja kaikista aiheista ja tottuuven vierestä
        - Kova kirjottammaan juttuja missä ei oo mittään perrää
        -Juonta kyllä piisaa
        - Oon kova laulamaan kun kukkaan ei kuule
        - Laulan kylläkin paremmin mielellään kun hyvin
        - Varsinkin lapset tykkää lauluista
        -Mielikuvitus tekkee usein tepposet kaupassaki,,,pittää ettiä tyhjä hyllyn väli jossa saa nauraa
        -eikö tässä jo oo hulluus huipussaan,,,ja kaikki on tälläkertaa tottakin....melkein

        Jatkan kehumista vielä kun kaikki ei äsken vielä tullu kehutuksi:
        -Olen tekniikan ihmelaps
        -Täällä kotimäessä minua sanotaan "nörtiksi" ja olen tuhottoman ylpee siitä nimestä
        -Kun entinen mieheni ei osannu jottain tehä konneelle minä tein tällekin tietokonneelle siis kokosin tään kaikkine printtereineen päivineen.
        -Edellinen mieheni oli kirvesmies,,,,ja,,,juoppo kun hänellä homma joskus jäi juonnin takia kesken jatkoin,,,,siis työn loppuun mutta en juontia
        -Kerran maatalon emäntänä ollessa en malttanu oottaa et mieheni ois koonnu traktorin kassaan kun ei muka joutanu,,,,mie menin ja kasasin,,,ja tääkin on ihan tosi...
        -Se oli sitä varten hajalla kun oli vaihettu kannen tiiviste
        -Vieläkö lissää
        -Kaikki lapset ja lapsenmieliset rakastaa minua
        -Kaikki eläimet tykkää minusta
        -Ja vanhukset myös
        -Täytyy olla tosi vaikee paikka mistä en selviä,,,kuten jos jouvun jakkaralla seistessä nostamaan toisen jalan ilmaan ja ruuvaamaan kattoon lamppua kiinni,,,siinä tulee vaikeuksija
        -No niitä kyllä siellä tekniikka puolella ois lissää
        -Tää ei tarkota hehkulampun ruuvaamista vaan oikeen lampun kiinnittämistä meisselin kanssa.
        -Tosin miniä on kieltäny nousemasta jakkaralle mutta kun ei muista ja ei kerkii aatella ennenkun työ on jo tehty. No sillo voi jo totella.
        -Laitto lapset mulle digi-kameran lahjaksi ja niillä oli kiire selittää sen toimintoja ennenku olin jo ehtiny jo napsia koko juhlat kameraan. Toinen homma oli kun selittivät miten ne kuvat siirretään tietsikkaan. Kaikki selitti yhteen ääneen että ois kerenny kaikki ohjeet antaa ennen kun ehin toimia. Poimin sieltä sitte mitä olin kuullu sieltä täältä,,että muista panna johto....muista avata omatietokone,,,,muista panna virta kameraan,,ja,,ja,,ja vaikka mitä,,,nyt on kamera täynnä ja teitsikka täynnä kuvia,,jotta ossaan minä ja nyt lopetan tään kehumisen,,,kyllästyin jo tähän ommaan erinomaisuuteeni.


    • ketjun

      Kuinka vain niin kovasti muistutat merimoonaa, ihan yhtä mainio.

    • ketjun

      Kuinka vain niin kovasti muistutat merimoonaa, ihan yhtä mainio.

      • merimona1

        Itsekin olen ajatellut, että joku muistuttaa jotain toista, mutta sitten osoittautuukin, ettei hän olekaan "se toinen."
        Minä, nimmerkki merimona1 vannon ja vakuutan, että kirjoitan vain rekatulla nikilläni! Sitten hajupoika-aikojen en ole huudellut puskasta. En kenellekään, yhden yhtä lausetta.
        Tosin voin valehtelematta yhtyä itsekehuissani ketjun aloittajaan, eli olen monessa asiassa hyvä, suorastaan lyömätön, mutta senkin kerron tässä näin rekattuna, rohkeasti.


      • merimona1 kirjoitti:

        Itsekin olen ajatellut, että joku muistuttaa jotain toista, mutta sitten osoittautuukin, ettei hän olekaan "se toinen."
        Minä, nimmerkki merimona1 vannon ja vakuutan, että kirjoitan vain rekatulla nikilläni! Sitten hajupoika-aikojen en ole huudellut puskasta. En kenellekään, yhden yhtä lausetta.
        Tosin voin valehtelematta yhtyä itsekehuissani ketjun aloittajaan, eli olen monessa asiassa hyvä, suorastaan lyömätön, mutta senkin kerron tässä näin rekattuna, rohkeasti.

        että kirjoitan uudestaan,kun joku poisti juttuni.
        En tiedä miksi,,mutta olkoon. En riitele ihmisten kanssa,,sillä en jaksa keksiä vuorosanoja..Ei ole
        sitten mitään katumista jälkeenpäin...Kai olen tämmöinen kodikas ja lupsakka tyyppi,jota kukaan ei huomaa,mutta joka on tarpellinen sovittelijana,
        jos sattuu erimielisyyksiä tulemaan..Joten kaikkia meitä tarvitaan kyllä.Pieni totuus tähän; Pitää rakastaa itseään ensin,sitten jaksaa rakastaa toisiakin..Joten, on ihan hyvä huomata ,omat hyvät
        puolensa..Kaikista löytyy niitä paljon todella..
        Mukavaa päivää kaikille! Terv.Irkku


    • Pertrta-täti

      vain siksi, että olen olemassa. Sukulaisteni kauhuksi, vihollisteni iloksi.
      Riittää minulle. Ensi kesänä tulee täytteen 90 vuotta. On siinä yhdelle ihmisellä kylliksi, vai mitä?

      • siksi

        annan Sulle isot aamuhalit. Ja pysykin hyvänä, toivon. Ei se ikä...


      • Pertta-täti
        siksi kirjoitti:

        annan Sulle isot aamuhalit. Ja pysykin hyvänä, toivon. Ei se ikä...

        annat suloiset aamuhalit tuntemattomalle riivinraudalle. Voiko suurempaa hyvyyttä enää olla, kysyn vain.
        Virtuaalirutistus sinullekin nuori ystäväni.


      • sanotaan:
        Pertta-täti kirjoitti:

        annat suloiset aamuhalit tuntemattomalle riivinraudalle. Voiko suurempaa hyvyyttä enää olla, kysyn vain.
        Virtuaalirutistus sinullekin nuori ystäväni.

        "Jotkut ihmiset eivät ikääntymisestään huolimatta
        tunnu koskaan menettävän viehätysvoimaansa.
        Se vain siirtyy heidän kasvoiltaan heidän sydämiinsä."


      • sanotaan: kirjoitti:

        "Jotkut ihmiset eivät ikääntymisestään huolimatta
        tunnu koskaan menettävän viehätysvoimaansa.
        Se vain siirtyy heidän kasvoiltaan heidän sydämiinsä."

        mummu . Tulin Ruotsiin että lapsen lapseni saavat mummun hyvää pullaa joka lauantai .
        Nyt jo lastelasten lapsikin oli eilen katsomassa isomummia. Kyllä olen ollut tosi hyvä että lähdin sillon v1985 suomesta tänne ruotsiin .
        Kaikki lasten lapset osaavat nyt ainakin kolmea kieltä sujuvasti RUOTSIA,SUOMEA, ja ENGLANTIA . ja Caroliina vielä neljättäkin ESPANJAA.
        Heitä on täälä kolme mummunpirpanaa. Vaikka yksi onkin 2m pitkä mies.
        .


      • ehdottomasti
        ullamirjami kirjoitti:

        mummu . Tulin Ruotsiin että lapsen lapseni saavat mummun hyvää pullaa joka lauantai .
        Nyt jo lastelasten lapsikin oli eilen katsomassa isomummia. Kyllä olen ollut tosi hyvä että lähdin sillon v1985 suomesta tänne ruotsiin .
        Kaikki lasten lapset osaavat nyt ainakin kolmea kieltä sujuvasti RUOTSIA,SUOMEA, ja ENGLANTIA . ja Caroliina vielä neljättäkin ESPANJAA.
        Heitä on täälä kolme mummunpirpanaa. Vaikka yksi onkin 2m pitkä mies.
        .

        myös kunnioitettava. Joskin saisit - sinä ja pessueesi - asustaa täällä Suomessakin, mutta elämä vie...


    • Mokomako

      mutta hyvä kun edes luulee olevansa hyvä.
      Parempi vielä on tietää sama asia.
      Parasta on kuitenkin pitää suu supussa, ja nautiskella omasta erinomaisuudestaan.
      Näin minä teen ja on niiiin hyvä olla.

      • siispä

        ... sinä se fiksu olet. Noinhan tietenkin olisikin pitänyt tehdä ja tuntea. Mutta mutta... No olkoon menneeksi, pidä hyvänäsi.


      • siispä kirjoitti:

        ... sinä se fiksu olet. Noinhan tietenkin olisikin pitänyt tehdä ja tuntea. Mutta mutta... No olkoon menneeksi, pidä hyvänäsi.

        kun kaikki koko ajan hokevat: - Ole hyvä! Ole hyvä! Ole hyvä!


      • Likka321
        Venlastiina kirjoitti:

        kun kaikki koko ajan hokevat: - Ole hyvä! Ole hyvä! Ole hyvä!

        Hyvänen aika , mitä hyväkkäitä ollaankin!Hyvänhyvyyttämme täälläkin sanoin hyväillään toinen toistamme hyväksyväisesti. Omahyväisyys on meistä kaukana!


      • Likka321 kirjoitti:

        Hyvänen aika , mitä hyväkkäitä ollaankin!Hyvänhyvyyttämme täälläkin sanoin hyväillään toinen toistamme hyväksyväisesti. Omahyväisyys on meistä kaukana!

        käväsin pienen hetken katsomassa vasta tänne muuttaneita "vanhoja".Kerroin että olin ollut pois siksi en ole käynyt.

        Sitten kerroin että huomenna on salsakurssi.Silloin mies 75v lähti liitelemään lattialla että ihanaa minun mielitanssi on salsa.Huomenna sitten salsataan.

        Vaimo joka ei pääse kovin hyvin liikkumaan saatiin hommattua illan istumatanssiin.Että hyvä kun saivat piristystä.Ystäväni vielä kehui minua niin se oli täydellistä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1517
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      51
      1364
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1169
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      283
      1139
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1113
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe