Onko kynttilä vakan alla?

Olen pohdiskellut minkä logiíkan mukaan aloitusten eteen sytytetään roihu?
Se ei voi johtua kirjoittajien eikä lukijoitten määrästä, koska täällä nuotio liekehtii aiheessa, jossa on parikymmentä kirjoittajaa ja vähän päälle 1200 kävijää. Toisaalta 37:n kirjoittajan ja reippaasti yli 1400 lukijan aloitusta ei kokko valaise. Molempiin on kirjoitettu tänäänkin.

Toinen asia, joka on herättänyt mielenkiintoni, on kirjoittajien suhde kävijöihin.
Eiväthän kaikki aiheet kiinnosta kaikkia, mutta pitääköhän osa kävijöistä kynttiläänsä vakan alla?

92

3449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikani"seikkaillut",tulen aina vaan hämmästyneemmäksi. Voiko olla edes totta että niin ,sanoisiko epäsopuista on tämä kirjoittajaväki !
      Hyvien aloitusten perään kysellään. Niitä onkin, mutta sitten aina joku onnistuu lyttäämään, sen joka on erimieltä.
      Toinen mikä ihmetyttää:on hyvä ja mielenkiintoinen aihe johon osallistuu ne jotka tuntevat tarvetta sellaiseen keskusteluun.
      On mielenkiintoa ja hyviä kananottoja
      Sitten tulee joku sanomaan:mitä te sellaisesta
      puhutte, ei siinä ole mitään mieltä....
      Miksi tämä jolla ei ole mitään mieltä tulee määräämään mistä toiset saavat puhua !
      Olisi sillä palstalla mikä on hänelle mielekästä!
      Siihempä se aihe kuolee!
      Siis näillä ei ole mitään tekemistä kahvipirtin kanssa!
      Vaan ihan näissä tavallisissa keskustelupalstoissa olen näihin törmännyt!
      Olisi ihan kiva jutella tavallisista asioista,
      monipuolisesti ja moneltä näkökulmalta.
      Eikä olla niin "tiukkapipoisia" toisiamme kohtaan.
      Ehkä olemme vielä "alaikäisiä",että pystyisimme
      normaaliin keskusteluun.

      • Tarkoitukseni ei ollut hyökätä ketään eikä mitään vastaan eikä aloittaa riitelyä.

        Olen elämässäni joutunut sen verran tilastojen kanssa tekemisiin, että vaistonvaraisesti tilastoin erilaisia asioita ja minua kiinnostaa selvittää, mistä jotkut asiat johtuvat.

        Kahvipirtistä en ole maininnut sanaakaan; käynhän siellä itsekin silloin tällöin juomassa kupposen kuumaa.
        Olen valmis poistamaan tämän aloituksen, jos se sinun mielestäsi on aggressiivinen ja loukkaava.
        Jään odottamaan vastaustasi.


      • Lueskelija vain
        Venlastiina kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut hyökätä ketään eikä mitään vastaan eikä aloittaa riitelyä.

        Olen elämässäni joutunut sen verran tilastojen kanssa tekemisiin, että vaistonvaraisesti tilastoin erilaisia asioita ja minua kiinnostaa selvittää, mistä jotkut asiat johtuvat.

        Kahvipirtistä en ole maininnut sanaakaan; käynhän siellä itsekin silloin tällöin juomassa kupposen kuumaa.
        Olen valmis poistamaan tämän aloituksen, jos se sinun mielestäsi on aggressiivinen ja loukkaava.
        Jään odottamaan vastaustasi.

        Puheenvuorojanne ei kannata poistaa, ei sitten mistään syystä. Kirjoittakaa lisää joka ketjuun terveitä monipuolisia ajatuksianne, jos jaksatte.
        Vastaisin joka virkkeeseen, mutta on mennyt halut kaulaan lyttääjien vuoksi.
        Täällä liikkuu ammattilyttääjät, jotka eivät normaalissa elämänpiirissään saakaan valtaa työkseen muita lytätä. Siellä heidät oitis lynkataan.
        Tulevat tänne terroristit uhoamaan ja viattomien niskaan. Loppuu se, kun ei heille vastailla.
        Oman nimimerkin käyttö arveluttaa. On niin riidanhaluinen kausi, ettei viitsi muuta kuin kulkea lueksimassa.
        Ihana olisi vastailla, mutta kun ei.


      • Yykaakoo
        Venlastiina kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut hyökätä ketään eikä mitään vastaan eikä aloittaa riitelyä.

        Olen elämässäni joutunut sen verran tilastojen kanssa tekemisiin, että vaistonvaraisesti tilastoin erilaisia asioita ja minua kiinnostaa selvittää, mistä jotkut asiat johtuvat.

        Kahvipirtistä en ole maininnut sanaakaan; käynhän siellä itsekin silloin tällöin juomassa kupposen kuumaa.
        Olen valmis poistamaan tämän aloituksen, jos se sinun mielestäsi on aggressiivinen ja loukkaava.
        Jään odottamaan vastaustasi.

        Eihän tuossa sinun aloituksessa ole yhtään mitään loukkaavaa!!!

        En näe myöskään mitään pahaa Meri-Kukan tai Lueskelijan kirjoituksissa. Olenkohan nyt tullut sokeaksi tai pöljäksi. Olenkohan liian kauan tässä koneen äärellä pyörinyt...

        Olen sitä mieltä minäkin, että ne Mollaajat ja Ilkeilijät ovat joteskin "pipejä". Ei heistä kertakaikkiaan kannata yhtään pätkääkään välittää - välinpitämättömyys on heille paras rangaistus ja opetus.

        Luithan jo kirjoitukseni Sinulle tuolta Lanitistin ketjusta? Ethän siis oo minnuun suuttunna?


      • joku
        Venlastiina kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut hyökätä ketään eikä mitään vastaan eikä aloittaa riitelyä.

        Olen elämässäni joutunut sen verran tilastojen kanssa tekemisiin, että vaistonvaraisesti tilastoin erilaisia asioita ja minua kiinnostaa selvittää, mistä jotkut asiat johtuvat.

        Kahvipirtistä en ole maininnut sanaakaan; käynhän siellä itsekin silloin tällöin juomassa kupposen kuumaa.
        Olen valmis poistamaan tämän aloituksen, jos se sinun mielestäsi on aggressiivinen ja loukkaava.
        Jään odottamaan vastaustasi.

        käsittää jotain väärin, omituista, eihän tuossa kukaan mitää pahasti tehnyt eikä sanonut, Voisit tietysti poistaa ja aloittaa alusta.


      • "esiliinamme"
        joku kirjoitti:

        käsittää jotain väärin, omituista, eihän tuossa kukaan mitää pahasti tehnyt eikä sanonut, Voisit tietysti poistaa ja aloittaa alusta.

        Ei mielestäni kuulu tähän aikakauteen. Ei tässä holhottavia ihan vielä olla!!


      • Lueskelija vain
        Lueskelija vain kirjoitti:

        Puheenvuorojanne ei kannata poistaa, ei sitten mistään syystä. Kirjoittakaa lisää joka ketjuun terveitä monipuolisia ajatuksianne, jos jaksatte.
        Vastaisin joka virkkeeseen, mutta on mennyt halut kaulaan lyttääjien vuoksi.
        Täällä liikkuu ammattilyttääjät, jotka eivät normaalissa elämänpiirissään saakaan valtaa työkseen muita lytätä. Siellä heidät oitis lynkataan.
        Tulevat tänne terroristit uhoamaan ja viattomien niskaan. Loppuu se, kun ei heille vastailla.
        Oman nimimerkin käyttö arveluttaa. On niin riidanhaluinen kausi, ettei viitsi muuta kuin kulkea lueksimassa.
        Ihana olisi vastailla, mutta kun ei.

        Tuohon lyttääjien joukkoon kuuluu myös hieman toisenlaiset vastaajat "kirvesvartta"-tyylillä. Vastaavat ikäänkuin olisi tarve sekoittaa varsinainen aihe.
        Voi olla, etteivät viitsi lukea edellä olevaa pää-aihetta, vaan keskittymiskyvyn puuttuessa puheripulikohtaus yllättää. Se juuri laskee mielenkiintoa vastata ja elää tässä palstalla aiheita mielessään. Kun kyllästyneenä siirtyy toiseen ketjuun, siellä toistuu sama "kukasta kukkaan"-meininki, kimalaiset kimpussa.
        Niinhän tosin normaalissa keskustelussakin menee. Innokkaimmat kerta toisensa jälkeen hyppäävät makeimmassa kohdassa ihan omaan aiheeseensa. Tekisi silloin "kelata" seurasta pois, mutta se ei ole yhtä helppoa kuin täällä virtuaalimaailmassa.
        Näyttää olevan niinkin, että jonkun vaikka asiallisesti ilmaistua mielipiteensä, sakki käy aiheettomasti kimppuun muristen ja hampaita näytellen.
        Sanoin vain mielipiteeni, johon on oikeus. Ei ole tarkoitus ketään provosoida, ärsyttää, halventaa. Olen lueskelija vain. Onneni on valikoida.


      • Catleija2
        Lueskelija vain kirjoitti:

        Tuohon lyttääjien joukkoon kuuluu myös hieman toisenlaiset vastaajat "kirvesvartta"-tyylillä. Vastaavat ikäänkuin olisi tarve sekoittaa varsinainen aihe.
        Voi olla, etteivät viitsi lukea edellä olevaa pää-aihetta, vaan keskittymiskyvyn puuttuessa puheripulikohtaus yllättää. Se juuri laskee mielenkiintoa vastata ja elää tässä palstalla aiheita mielessään. Kun kyllästyneenä siirtyy toiseen ketjuun, siellä toistuu sama "kukasta kukkaan"-meininki, kimalaiset kimpussa.
        Niinhän tosin normaalissa keskustelussakin menee. Innokkaimmat kerta toisensa jälkeen hyppäävät makeimmassa kohdassa ihan omaan aiheeseensa. Tekisi silloin "kelata" seurasta pois, mutta se ei ole yhtä helppoa kuin täällä virtuaalimaailmassa.
        Näyttää olevan niinkin, että jonkun vaikka asiallisesti ilmaistua mielipiteensä, sakki käy aiheettomasti kimppuun muristen ja hampaita näytellen.
        Sanoin vain mielipiteeni, johon on oikeus. Ei ole tarkoitus ketään provosoida, ärsyttää, halventaa. Olen lueskelija vain. Onneni on valikoida.

        Aina kun lukee arvosteluja toisista kirjoittajista mm - Lueskelija vain - , tulee mieleen että kuulunkohan minä tuon arvostelun piiriin. Olenko käyttäytynyt noin. Lopulta tulee sellainen olo, että mitä oikein voisi kirjoittaa että se kelpaisi kaikille.

        Kuitenkin kielletään mielistely ja myötäily ja tervehtiminen ja syömisestä puhuminen ja yleensä melkein kaikki. Mitä jää jäljelle, jos alkaisi tosissaan välittää kaikista moitteista ja arvosteluista. Kutistuisi pois.

        Mutta sitten ajattelee, että loppujen lopuksi voi olla, että arvostelujen ja moitteiden takana ei olekaan kovin lukuisaa joukkoa, sillä sanoja käyttää vain lauseen pätkiä tms vaihtuvaa tunnusta.

        Minusta olisi reilua, jos vihjailevissa moitteissa ja arvosteluissa sanottaisi suoraan osoite kenelle se on tarkoitettu. Muuten tässä alkaa kantamaan kaiken maailman kuormia niskassaan.


      • Catleija2
        Lueskelija vain kirjoitti:

        Tuohon lyttääjien joukkoon kuuluu myös hieman toisenlaiset vastaajat "kirvesvartta"-tyylillä. Vastaavat ikäänkuin olisi tarve sekoittaa varsinainen aihe.
        Voi olla, etteivät viitsi lukea edellä olevaa pää-aihetta, vaan keskittymiskyvyn puuttuessa puheripulikohtaus yllättää. Se juuri laskee mielenkiintoa vastata ja elää tässä palstalla aiheita mielessään. Kun kyllästyneenä siirtyy toiseen ketjuun, siellä toistuu sama "kukasta kukkaan"-meininki, kimalaiset kimpussa.
        Niinhän tosin normaalissa keskustelussakin menee. Innokkaimmat kerta toisensa jälkeen hyppäävät makeimmassa kohdassa ihan omaan aiheeseensa. Tekisi silloin "kelata" seurasta pois, mutta se ei ole yhtä helppoa kuin täällä virtuaalimaailmassa.
        Näyttää olevan niinkin, että jonkun vaikka asiallisesti ilmaistua mielipiteensä, sakki käy aiheettomasti kimppuun muristen ja hampaita näytellen.
        Sanoin vain mielipiteeni, johon on oikeus. Ei ole tarkoitus ketään provosoida, ärsyttää, halventaa. Olen lueskelija vain. Onneni on valikoida.

        Lueskelija vain sanoo:
        "....Kun kyllästyneenä siirtyy toiseen ketjuun, siellä toistuu sama "kukasta kukkaan"-meininki,..."

        Minulla ja monella muulla näyttää olevan tyylinä käydä koneella määrättyinä aikoina tai sitten satunnaisesti. Silloin tulee palstalle(minä yleensä vain 70 )ja lueskelee ketjut läpi. Riippuu omasta vireestä kirjoittaako vai eikö kirjoita.
        Joskus tulee kirjoitettua "kukasta kukkaan"-menetelmällä. Näin olen jonkun muunkin nähnyt tekevän. Onko tässä jotain moitittavaa? Vai alkaako saman nimimerkin näkeminen kenties ärsyttää. Jokuhan kerran huomautti mummi-36:n aktiivisuudesta, noin niinkuin vihjeenä että pian Skillanin syrjäyttää.


      • Likka321
        Catleija2 kirjoitti:

        Lueskelija vain sanoo:
        "....Kun kyllästyneenä siirtyy toiseen ketjuun, siellä toistuu sama "kukasta kukkaan"-meininki,..."

        Minulla ja monella muulla näyttää olevan tyylinä käydä koneella määrättyinä aikoina tai sitten satunnaisesti. Silloin tulee palstalle(minä yleensä vain 70 )ja lueskelee ketjut läpi. Riippuu omasta vireestä kirjoittaako vai eikö kirjoita.
        Joskus tulee kirjoitettua "kukasta kukkaan"-menetelmällä. Näin olen jonkun muunkin nähnyt tekevän. Onko tässä jotain moitittavaa? Vai alkaako saman nimimerkin näkeminen kenties ärsyttää. Jokuhan kerran huomautti mummi-36:n aktiivisuudesta, noin niinkuin vihjeenä että pian Skillanin syrjäyttää.

        Minä tunnistin itseni noista moitteista. Herään aikaisin , lueskelen ketjuja ja ihan spontaanisti laitan ,yleensä kyllä lyhyen ja hyvntahtoisen,viestin mihin sattuu. Asian vierestä se voi useinkin olla, mutta ei kai ketju sellaiseen kaadu.Voisihan tämä ärsyyntynyt lukija nikillään kirjoittaa vastineensa heti viestin perään ,ja siten ketju palaisi taas järjestykseen. Minä ainakin olen leikkimielellä täällä, kyllä totista elämää riittää tarpeeksi netin ulkopuolella.


      • Catleija2 kirjoitti:

        Aina kun lukee arvosteluja toisista kirjoittajista mm - Lueskelija vain - , tulee mieleen että kuulunkohan minä tuon arvostelun piiriin. Olenko käyttäytynyt noin. Lopulta tulee sellainen olo, että mitä oikein voisi kirjoittaa että se kelpaisi kaikille.

        Kuitenkin kielletään mielistely ja myötäily ja tervehtiminen ja syömisestä puhuminen ja yleensä melkein kaikki. Mitä jää jäljelle, jos alkaisi tosissaan välittää kaikista moitteista ja arvosteluista. Kutistuisi pois.

        Mutta sitten ajattelee, että loppujen lopuksi voi olla, että arvostelujen ja moitteiden takana ei olekaan kovin lukuisaa joukkoa, sillä sanoja käyttää vain lauseen pätkiä tms vaihtuvaa tunnusta.

        Minusta olisi reilua, jos vihjailevissa moitteissa ja arvosteluissa sanottaisi suoraan osoite kenelle se on tarkoitettu. Muuten tässä alkaa kantamaan kaiken maailman kuormia niskassaan.

        Samoissa mietteissä olen usein ollut Catleijan kanssa. Miten ja mistä olisi hyvä kirjoittaa. Pidin rekatulla nimimerkillä kirjoittelusta taukoa koska näytti siltä, joidenkin persukset alkoivat palamaan, joten annoin heille "sammutusrauhan".

        Asia vain on niin kaikessa lyhykäisyydessään, jokainen kirjoittaa omalla tavallaan ja niistä asioista jotka tuntuvat mielekkäiltä.

        Senverran itsetuntoa pitää omata että katsoo arvostelijoita heidän yläpuolelta ja ajatella suuret on luulot arvostelijalla itsestään mutta teot mahtuvat rasiaan.

        Olla erimieltä asioista, on aivan OK, se vain tuo uusia näkökulmia ja ulottuvuutta kirjoitteluun. Pitää olla mukana myös sitä vääntöä! Asiat riitelevät eivät henkilöt.


      • Lueskelija vain kirjoitti:

        Puheenvuorojanne ei kannata poistaa, ei sitten mistään syystä. Kirjoittakaa lisää joka ketjuun terveitä monipuolisia ajatuksianne, jos jaksatte.
        Vastaisin joka virkkeeseen, mutta on mennyt halut kaulaan lyttääjien vuoksi.
        Täällä liikkuu ammattilyttääjät, jotka eivät normaalissa elämänpiirissään saakaan valtaa työkseen muita lytätä. Siellä heidät oitis lynkataan.
        Tulevat tänne terroristit uhoamaan ja viattomien niskaan. Loppuu se, kun ei heille vastailla.
        Oman nimimerkin käyttö arveluttaa. On niin riidanhaluinen kausi, ettei viitsi muuta kuin kulkea lueksimassa.
        Ihana olisi vastailla, mutta kun ei.

        Nyt vasta pääsin koneelle!
        En minäkään ymmärrä, miksi sinä anteeksi pyytelet, ei ole mitään aihetta ! tai aloitusta poistaisit ! Tästähän sitä keskustelua pitäisi syntyä !Jos olisin sanonut niin se on, olen samaa mieltä, Piste ! Mutta ei !
        Kerroin omista kokemuksista, mihin olin törmännyt, se oli minun mielipide !
        Se kyllä karsii paljon hyviäkin kirjoittajia niin kuin joku muukin totesi.
        Erimieltä saakin olla, kertoa erilaisia näkökulmia. Mutta pitäisi suvaita se erilaisuus,
        eikä tyrmätä ketään.
        Ihmettelin jo aiemmin, kun mukavia vanhoja kirjoittajia kaipailtiin, olivat häipyneet!!
        Miksi! NYt tiedän miksi!
        EIhän sitä jaksa, jos aina on palsta kireällä kuin viritetty siima.
        Jospa opettelisimme,ettei toinen tarkoita pahaa tai loukata ketään, Tietyt sanomiset jättää omaan arvoonsa !
        Joitakin palstoja lukiessa tulee olotila:
        Jos raapaisen tulitikun syttyy tulipalo !
        Mutta sitähän emme halua!


      • Likka321
        Likka321 kirjoitti:

        Minä tunnistin itseni noista moitteista. Herään aikaisin , lueskelen ketjuja ja ihan spontaanisti laitan ,yleensä kyllä lyhyen ja hyvntahtoisen,viestin mihin sattuu. Asian vierestä se voi useinkin olla, mutta ei kai ketju sellaiseen kaadu.Voisihan tämä ärsyyntynyt lukija nikillään kirjoittaa vastineensa heti viestin perään ,ja siten ketju palaisi taas järjestykseen. Minä ainakin olen leikkimielellä täällä, kyllä totista elämää riittää tarpeeksi netin ulkopuolella.

        Miehet lentävät kukasta kukkaan, mutta hypinköhän minä sitten polvelta polvelle.


      • Likka321 kirjoitti:

        Miehet lentävät kukasta kukkaan, mutta hypinköhän minä sitten polvelta polvelle.

        Mikä estäisi hyppimästä jos paremman polven löytää, oma etu edelle, se on ihan sallittua.


      • Miten voi
        Yykaakoo kirjoitti:

        Eihän tuossa sinun aloituksessa ole yhtään mitään loukkaavaa!!!

        En näe myöskään mitään pahaa Meri-Kukan tai Lueskelijan kirjoituksissa. Olenkohan nyt tullut sokeaksi tai pöljäksi. Olenkohan liian kauan tässä koneen äärellä pyörinyt...

        Olen sitä mieltä minäkin, että ne Mollaajat ja Ilkeilijät ovat joteskin "pipejä". Ei heistä kertakaikkiaan kannata yhtään pätkääkään välittää - välinpitämättömyys on heille paras rangaistus ja opetus.

        Luithan jo kirjoitukseni Sinulle tuolta Lanitistin ketjusta? Ethän siis oo minnuun suuttunna?

        noin väärin käsittää?
        ilman mitään syytä


      • nostomies
        Miten voi kirjoitti:

        noin väärin käsittää?
        ilman mitään syytä

        Käsittää miten kukin käsittää.
        Toinen kyselee asioita ja toinen lataa täydeltä laidalta vihasta tekstiä.
        Miksei vastata kysymyksiin?
        En minäkään niihin vastauksia tiedä mutta kun keskustelua on syntynyt sanon oman mielipiteeni.
        Rupean itsekin tarkkailemaan ja leikkimään salapoliisia. Jos vaikka liekkien salaisuus selvenee.


    • nostomies

      Olen käynyt täällä kurkistelemassa ja joskus on tehnyt mieli kirjoittaakin.
      Rohkeutta se vaatii. Nyt tuntui siltä että uusia yritetään rohkaista.
      Ansaitsee vastauksen ja se oli tämä.
      Ensimmäiseen kysymykseen en osaa vastata.

      • Yykaakoo

        Ja kiitos tuosta räknäysjutusta! Enpä ole kuullut ennen, vaikka paljonhan sitä tähän ikään on jo kuulla saanut.

        Itse Ruuneperikin oli tuolla jossain kirjoituksessaan sitä mieltä, että on liian vähän miehiä täällä. Tuuhan joukkoon äläkä säiky, jos me akkaväki täällä hirmuillaankin joskus tai ehkä useinkin.


      • Rosmarin isosetä
        Yykaakoo kirjoitti:

        Ja kiitos tuosta räknäysjutusta! Enpä ole kuullut ennen, vaikka paljonhan sitä tähän ikään on jo kuulla saanut.

        Itse Ruuneperikin oli tuolla jossain kirjoituksessaan sitä mieltä, että on liian vähän miehiä täällä. Tuuhan joukkoon äläkä säiky, jos me akkaväki täällä hirmuillaankin joskus tai ehkä useinkin.

        Ei täällä nurkan takana naisia pelätä.Ei vaan ole kirjotettavaa. Naisilta se luistaa sujuvasti kun juttu. Tässä vaan lueskellaan ajan kuluksi. Kirjottamien kahdella sormella on aika hidasta ettei tule virheitä.


    • heppulii

      tuntuu olevan jatkuvasti ihmettely, missä on ne hyvät aiheet! Aina kun joku on aloittanut ko. aiheen, niin lukijoita ja kirjottelijoita riittää.
      Silloin ei kynttilä ole vakan alla, vaikka silloin vasta aihetta olisikin.
      Taidetaan olla vaan niin aloitekyvyttömiä, että pelkkä ihmettely riittää;))
      Itse olen laiska kirjoittamaan ja laiskempi vielä vastaamaan, ainoastaan kun iskee laiskuus muihin liveasioihin, niin roikun palstoilla.
      Asia-aiheet ovat tervetulleita silloin, kun niistä saa tietoa, jota ei osaa tai viitsi itse hakea, huumoriaiheita on kuitenkin hauskempi lukea, kun hakee vain viihdykettä täältä itselleen. Ajankuluahan tämä on, ainakin minulle.

      • uzma-m

        keskusteltiin seniorien seksi elamasta,sen tarpeesta tai puutteesta,mutta siita ei saa enaa meidan ikaiset keskustella,viestit joko poistetaan tai siirretaan seksi palstalle.


      • uzma-m kirjoitti:

        keskusteltiin seniorien seksi elamasta,sen tarpeesta tai puutteesta,mutta siita ei saa enaa meidan ikaiset keskustella,viestit joko poistetaan tai siirretaan seksi palstalle.

        Olipa tulen arka aihe. Vielä tulenarempi oli aiheeni Maame-Laulun Juhani Lindholmin uudesta käännöksestä, lensi bitti-taivaaseen alta aikayksikön. En ymmärrä mitä etiketin vastaista siinä oli täyttä tosi asiaa.


      • uzma-m
        reetta5 kirjoitti:

        Olipa tulen arka aihe. Vielä tulenarempi oli aiheeni Maame-Laulun Juhani Lindholmin uudesta käännöksestä, lensi bitti-taivaaseen alta aikayksikön. En ymmärrä mitä etiketin vastaista siinä oli täyttä tosi asiaa.

        ehdin hadin tuskin lukemaan otsikon kun se havisi,hiearasin silmiani,luulin jo etta olin nahnyt harhoja taalla kaukana kun olen,merkilliset ovat valvojoan aivoitujset.


      • uzma-m kirjoitti:

        ehdin hadin tuskin lukemaan otsikon kun se havisi,hiearasin silmiani,luulin jo etta olin nahnyt harhoja taalla kaukana kun olen,merkilliset ovat valvojoan aivoitujset.

        Tein uuden avauksen Maamme-laulusta, jossa jätin pois oman mielipiteeni. Näinkö meitä kaikella tavalla johdetaan, en uskalla sanoa mihin.


      • musta tuntuu
        reetta5 kirjoitti:

        Tein uuden avauksen Maamme-laulusta, jossa jätin pois oman mielipiteeni. Näinkö meitä kaikella tavalla johdetaan, en uskalla sanoa mihin.

        niin, että johdossa on vikaa? Sananvapaus ei kait kuulu enää varustukseen ikäihmisillekään, holhousta vaan lisätään. Noustaanko barrikaadeille?


      • Ssssss
        reetta5 kirjoitti:

        Tein uuden avauksen Maamme-laulusta, jossa jätin pois oman mielipiteeni. Näinkö meitä kaikella tavalla johdetaan, en uskalla sanoa mihin.

        Tänne: Sssssssssssss


      • hissikuski
        Ssssss kirjoitti:

        Tänne: Sssssssssssss

        Kuka se täällä sihisee? Itte vesihiisikö? Eihän tämä ole mikään hissi!


      • nostomies
        hissikuski kirjoitti:

        Kuka se täällä sihisee? Itte vesihiisikö? Eihän tämä ole mikään hissi!

        Olen samaa mieltä ettei tämä ole hissi. Olen myös eri mieltä. Sihisijä ei ole vesihiisi. Hän on joku arka yksilö ja pelästynyt kiukkusista kirjotuksista. Nyt hän hyssyttelee meitä olemaan hiljaa.

        Siihen sivusiikarointiin on tullut jonkunlaisia vastauksia. Liekkiasia ei ole vieläkään selvinnyt. Jatkan tutkimuksia.


      • Ihmeitten aika ei ole ohi
        nostomies kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ettei tämä ole hissi. Olen myös eri mieltä. Sihisijä ei ole vesihiisi. Hän on joku arka yksilö ja pelästynyt kiukkusista kirjotuksista. Nyt hän hyssyttelee meitä olemaan hiljaa.

        Siihen sivusiikarointiin on tullut jonkunlaisia vastauksia. Liekkiasia ei ole vieläkään selvinnyt. Jatkan tutkimuksia.

        Tämä oli eilen ihan alimmaisena siirtymässä seuraavalle sivulle mutta nyt se on täällä!
        Jokohan on alkanut pelata se mitä täällä joku ehdotti että viimeksi kommentoitu siirtyy eteen?


      • II pöljä
        Ihmeitten aika ei ole ohi kirjoitti:

        Tämä oli eilen ihan alimmaisena siirtymässä seuraavalle sivulle mutta nyt se on täällä!
        Jokohan on alkanut pelata se mitä täällä joku ehdotti että viimeksi kommentoitu siirtyy eteen?

        Ei se tää ollu! Siellähän se on hännillä vieläki.
        Nuolasit ennenku tipahti!


      • II pöljä kirjoitti:

        Ei se tää ollu! Siellähän se on hännillä vieläki.
        Nuolasit ennenku tipahti!

        Sattuuhan se vahinko viisaallekin.

        Terveisin silmää iskevä hymiö.


      • tiedoksesi
        Venlastiina kirjoitti:

        Sattuuhan se vahinko viisaallekin.

        Terveisin silmää iskevä hymiö.

        ... ovat vanhoja veijareita. Aikoinaan kun alkuun pääsivät ei loppua meinannut tulla.


      • arvojärjestys ykkösestä kol...
        tiedoksesi kirjoitti:

        ... ovat vanhoja veijareita. Aikoinaan kun alkuun pääsivät ei loppua meinannut tulla.

        Tiedetäänhän nämä pöljät. On niitä kolmaskin.
        Meitä tuntemattomia voi olla vieläkin enemmän.


      • tuntematon numero kolmonen
        tiedoksesi kirjoitti:

        ... ovat vanhoja veijareita. Aikoinaan kun alkuun pääsivät ei loppua meinannut tulla.

        Yritin saada läpi viestiä että tiedetäänhän nämä pöljät. Arvailin että niitä on vielä kolmaskin.
        Oikeassa olin. Se kolmas on tämä joka ilmoittaa että olet jo lähettänyt samanalaisen viestin. Ryhmäpostitus on kielletty.
        Ainakaan en löytänyt viestiäni. Jos se tällä välin on ilmestynyt on pöljiä enemmänkin!


      • tiedoksesi
        tuntematon numero kolmonen kirjoitti:

        Yritin saada läpi viestiä että tiedetäänhän nämä pöljät. Arvailin että niitä on vielä kolmaskin.
        Oikeassa olin. Se kolmas on tämä joka ilmoittaa että olet jo lähettänyt samanalaisen viestin. Ryhmäpostitus on kielletty.
        Ainakaan en löytänyt viestiäni. Jos se tällä välin on ilmestynyt on pöljiä enemmänkin!

        lupautuu tänä iltana kuitenkin meistä ihan kaikkein pöljimmäksi, sallithan. syissä nääs löytyy. paras mennä maate.


      • Hakomäen Eemeli
        tiedoksesi kirjoitti:

        lupautuu tänä iltana kuitenkin meistä ihan kaikkein pöljimmäksi, sallithan. syissä nääs löytyy. paras mennä maate.

        Menes kuule kattoon missä meikäläinen on pyörinyt niin löydät kyllä oikein pöljien pöljän!
        (Vakka vähän pyörällä päästään oli se nostomieskin)
        Maate menen minäkin ennen kun käy niin kun sille entiselle iltamissa kävijälle. Hyvät yöt!


      • Hakomäen Eemeli
        Hakomäen Eemeli kirjoitti:

        Menes kuule kattoon missä meikäläinen on pyörinyt niin löydät kyllä oikein pöljien pöljän!
        (Vakka vähän pyörällä päästään oli se nostomieskin)
        Maate menen minäkin ennen kun käy niin kun sille entiselle iltamissa kävijälle. Hyvät yöt!

        Eipä ole pöljyyskilpailussa löytny mulle haastajaa. Taisin voittaa kilpailun. Edes nostomies ei ole käynyt kehumassa itseään.


      • meikämaija
        Hakomäen Eemeli kirjoitti:

        Eipä ole pöljyyskilpailussa löytny mulle haastajaa. Taisin voittaa kilpailun. Edes nostomies ei ole käynyt kehumassa itseään.

        Nyt vasta huomasin tänne tulla. Pyydät mennä katsomaan, missä olet pyörinyt, mihin tästä sitä ihmettä katsomaan? Missäs olet pöljäillyt? Kellot taas puolta yötä lähestyvät, joten eiköhän sanota tähän väliin vain taas, että hyviä öitä!


      • meikämaija kirjoitti:

        Nyt vasta huomasin tänne tulla. Pyydät mennä katsomaan, missä olet pyörinyt, mihin tästä sitä ihmettä katsomaan? Missäs olet pöljäillyt? Kellot taas puolta yötä lähestyvät, joten eiköhän sanota tähän väliin vain taas, että hyviä öitä!

        luin kaikkien jutut läpi,enkä tiedä,,mistä oli kysymys?Minusta, se aiheesta toiseen hyppely, on
        ihan hauskaa..Kaikkiin aiheisiin voi jotain kirjoittaa. Eikö se juuri tee tästä kekustelupalstasta mielenkiintoisen,joten ei panna kynttilää vakan alle ettei sammu liekki kokonaan.
        Ollaan innostuneita ja palavia.. Eihän tässä tarvitse kenenkään mieliksi kirjoitella.Jos mielipide ei miellytä jotakuta,hän voi kirjoittaa omansa..Niinhän syntyy vuorovaikutusta ja kiinnostavuus vain kasvaa siitä.Minusta on mukavaa
        lukea,kun samasta asiasta ,on niin erilaisia näkemyksiä.Eihän se riitaa ole,koska ei voida olla aina samaa mieltä..Jokaisella on omat elämänkokemuksensa,jotka ovat muokanneet mielipiteemme sellaisiksi kuin ne ovat. Oho..
        toivottavasti ei tullut vain paljon sanoja ,eikä mitään asiaa.,Kirjoitellaan!! Mukavaa iltapäivää kaikille ja iloa t.Irkku


      • rekkari
        uzma-m kirjoitti:

        keskusteltiin seniorien seksi elamasta,sen tarpeesta tai puutteesta,mutta siita ei saa enaa meidan ikaiset keskustella,viestit joko poistetaan tai siirretaan seksi palstalle.

        Mikä siinä seksissä nyt on sellaista, että sitä täällä palstoilla täytyy jatkuvasti puida. Minä pidän ne asiat mieluummin omana tietonani tai vähän pienemmissä piireissä juttelen jos on tarve


    • Aprakka

      minulla aika rajusti. En bonjaa kuin puolet.

      • Huru Häirikkö

        On sentää hyvä ettei sulla ole lukihäiriötä.On 50 % ihan kohtuullista.


      • Remanteri
        Huru Häirikkö kirjoitti:

        On sentää hyvä ettei sulla ole lukihäiriötä.On 50 % ihan kohtuullista.

        Kyllä olis lukihäiriö, jos pitäis lukea käsin kirjoitettua tekstiä.
        Ainakin minulla on semmoinen käsiala etten saa siitä itsekkään selvää.
        Se on varmaan kirjotushäiriö, joka aiheuttaa muille sen lukemishäiriön.


      • Remanteri kirjoitti:

        Kyllä olis lukihäiriö, jos pitäis lukea käsin kirjoitettua tekstiä.
        Ainakin minulla on semmoinen käsiala etten saa siitä itsekkään selvää.
        Se on varmaan kirjotushäiriö, joka aiheuttaa muille sen lukemishäiriön.

        siksi täällä on hyvä kun edes tuntevat kirjaimet.Mutta tekstin aiheita ja sisältöä eivät ymmärrä aina.läheskään.

        On se mukava jos jokukin kirjoittaa omalla merkillä,vaikka ei naamaa näy niin tuntuu tutulta.
        Oltaisi melkoinen suusnsoittsjsporukka jos oikeasti oltaisi juttelemassa,juhlimassa.


    • Selanteri

      Luin mielipiteesi ja yhdyn siihen.
      En vain enää päässyt siitä jatkamaan. Sen tähden otsikoin tämän sinulle.
      On mukava lukea joskus kaikenlaista. Sinun kirjoituksesi on selkeä ja rakentava. Sellaisia tarvitaan.

    • Atolfia

      vakan alle panisi, vakkahan syttyy palamaan ja siitähän se tosi roihu syntyy.

      Täällä itse kukin polttelee kynttiläänsä kuka pienemmällä, kuka suuremmalla liekillä, mutta eihän se vakan alla onnistuisi.

      Ehkäpä ne, jotka pientä liekkiä polttelee, lueskelevat enemmän ja antavat vähemmän tulla ulos tekstiä, se kun on melko "friskaabelia" uskaltaa avautua täällä enemmälti.

      • siksi

        on eräissä tapauksissa paras kirjoittaa vähemmän tunnetulla nimimerkillään; osallistuminen, kirjoittaminenhan on se pääasia, kuten monasti on todettu.


      • arvaa kuka

        Riskialtista on rekatulla nikillä kirjoittaa ja vielä positiivisia asioita, joissa on onnistunut - sitähän tulee leimatuksi eliittiin kuuluvaksi tai ainakin siihen pyrkiväksi.Tosikkous ja kateus ovat vähintään yhtä tylsiä ilmiöitä.


      • Hintriika1
        arvaa kuka kirjoitti:

        Riskialtista on rekatulla nikillä kirjoittaa ja vielä positiivisia asioita, joissa on onnistunut - sitähän tulee leimatuksi eliittiin kuuluvaksi tai ainakin siihen pyrkiväksi.Tosikkous ja kateus ovat vähintään yhtä tylsiä ilmiöitä.

        Vaan jos ei ole mitään menetettävää! Enkä kyllä suostu kynttilääni vakan alla polttamaan, kun pelkään tulta ja palovaroittimen kimakkaa ääntä. Se on hyvä renki se tuli, mutta huono isäntä, kuten vanha kansa tiesi jo ajat sitten.


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Vaan jos ei ole mitään menetettävää! Enkä kyllä suostu kynttilääni vakan alla polttamaan, kun pelkään tulta ja palovaroittimen kimakkaa ääntä. Se on hyvä renki se tuli, mutta huono isäntä, kuten vanha kansa tiesi jo ajat sitten.

        Meillä on kaksi palovaroitinta, joista toinen on yliherkkä ja ulvahtaa pienimmäistäkin ylimääräisestä höyrystä tai lämmönnoususta.

        Ilmeisesti se kuitenkin on ihastunut tunnelmavalaistukseen koska ei ulissut edes silloin, kun sähkökatkoksen aikana olohuoneessa paloi 46 kynttilää.
        Minulle se voisi joskus kiljaista,kun on tällainen huonohko tapa polttaa kynttilää molemmista päistä.


      • Nostomies
        Venlastiina kirjoitti:

        Meillä on kaksi palovaroitinta, joista toinen on yliherkkä ja ulvahtaa pienimmäistäkin ylimääräisestä höyrystä tai lämmönnoususta.

        Ilmeisesti se kuitenkin on ihastunut tunnelmavalaistukseen koska ei ulissut edes silloin, kun sähkökatkoksen aikana olohuoneessa paloi 46 kynttilää.
        Minulle se voisi joskus kiljaista,kun on tällainen huonohko tapa polttaa kynttilää molemmista päistä.

        On teillä ollut valoisaa. Varmaan vähän lämmittikin. Et sunkaan polttanut niitä 46 kynttilääkin mólemmista päistä?

        Kynttilä on kun makkara. Kummallakin on kaksi päätä. Eräät nakkimakkarat ovat menneet ihan mauttomiksi ja saman tehtaan yksivärinen lenkki myös. Menettivät yhden "kanta-asiakkaan".


      • Hintriika1
        Nostomies kirjoitti:

        On teillä ollut valoisaa. Varmaan vähän lämmittikin. Et sunkaan polttanut niitä 46 kynttilääkin mólemmista päistä?

        Kynttilä on kun makkara. Kummallakin on kaksi päätä. Eräät nakkimakkarat ovat menneet ihan mauttomiksi ja saman tehtaan yksivärinen lenkki myös. Menettivät yhden "kanta-asiakkaan".

        Minä en ole koskaan ymmärtänyt sen yksivärisen mainetta. Halvemmaksi tulee syödä jauhoja suoraan pussista.


      • Atolfia
        Hintriika1 kirjoitti:

        Minä en ole koskaan ymmärtänyt sen yksivärisen mainetta. Halvemmaksi tulee syödä jauhoja suoraan pussista.

        tuon "yksivärisen". En ole mokomaa syönyt vuosikausiin, mutta tokkopa tuo on parantunut vuosien varrella.

        Harvoin talvisaikaan noita makkaraherkkuja muutenkaan syön, joskus nakkikeiton tai nakkikastikkeen laitan. Yleensä koko liha tai kala on ruokanamme. Joskus sitten pelkkä puurokin maistuu.


      • Nostomies kirjoitti:

        On teillä ollut valoisaa. Varmaan vähän lämmittikin. Et sunkaan polttanut niitä 46 kynttilääkin mólemmista päistä?

        Kynttilä on kun makkara. Kummallakin on kaksi päätä. Eräät nakkimakkarat ovat menneet ihan mauttomiksi ja saman tehtaan yksivärinen lenkki myös. Menettivät yhden "kanta-asiakkaan".

        Ei osteta meillekään enää sitä jauhomössöä!
        Luulimme ensin, että vain se kevyt värillinen on mautonta, mutta sama juttu on sen alkuperäisenkin kanssa. Ne aidot pötkylät on myös karistettu pikaruokalistalta. Ei niissä ole muuta kuin rasvaisen maku ja sitkeä kuori.

        En sano, että meitä huijataan, mutta sama juttu on myös useimmiten "ylikypsän palvilihan" kanssa.
        Sehän ei ole kypsää nähnytkään.
        Vierailemme silloin tällöin Hämeenkyrössä, ja siellä on pieni lihakauppa, jossa vielä tuoksuu ihanasti palvattu liha ja jossa on tosi hyviä nakkejakin.
        Joskus olemme huviksemme ajaneet Satakunnan kautta, ja siellä on oikea saunapalvin ystävien aarreaitta.


      • Tobias
        Venlastiina kirjoitti:

        Ei osteta meillekään enää sitä jauhomössöä!
        Luulimme ensin, että vain se kevyt värillinen on mautonta, mutta sama juttu on sen alkuperäisenkin kanssa. Ne aidot pötkylät on myös karistettu pikaruokalistalta. Ei niissä ole muuta kuin rasvaisen maku ja sitkeä kuori.

        En sano, että meitä huijataan, mutta sama juttu on myös useimmiten "ylikypsän palvilihan" kanssa.
        Sehän ei ole kypsää nähnytkään.
        Vierailemme silloin tällöin Hämeenkyrössä, ja siellä on pieni lihakauppa, jossa vielä tuoksuu ihanasti palvattu liha ja jossa on tosi hyviä nakkejakin.
        Joskus olemme huviksemme ajaneet Satakunnan kautta, ja siellä on oikea saunapalvin ystävien aarreaitta.

        Lieneekö meillä sen satakuntalaisen lihapaikan osoite yhteinen? Vesi kielellä ajattelen!

        Nämä nykyaikaisemmat ihmiset eivät ymmärrä mitään hyvän päälle. Ennen oli ruuassa makua ja tuoksua.
        Ja kaikki on nykyisin myrkyllistä kunnes toisin tutkitaan ja käännetään asia päälaelleen.
        Kahvi oli myrkkyä. Nyt se on kovinkin terveellistä.
        Ennen sanottiin, että voi on tärkeää silmille. Nyt se on vaarallista. Maidosta sai kalkkia. Nyt taitaa saada kohta sakot jos juo maitoa.
        Vanhaa kunnon läskisoosia ei saa enää koskaan. Kaupoissa on niitä kaiken maailman pussikastikkeita, mutta kuka tietää mitä myrkkyjä niissäkin on?
        Ainakin riittää tutkimusryhmille töitä.


      • Reetta5 ek
        Tobias kirjoitti:

        Lieneekö meillä sen satakuntalaisen lihapaikan osoite yhteinen? Vesi kielellä ajattelen!

        Nämä nykyaikaisemmat ihmiset eivät ymmärrä mitään hyvän päälle. Ennen oli ruuassa makua ja tuoksua.
        Ja kaikki on nykyisin myrkyllistä kunnes toisin tutkitaan ja käännetään asia päälaelleen.
        Kahvi oli myrkkyä. Nyt se on kovinkin terveellistä.
        Ennen sanottiin, että voi on tärkeää silmille. Nyt se on vaarallista. Maidosta sai kalkkia. Nyt taitaa saada kohta sakot jos juo maitoa.
        Vanhaa kunnon läskisoosia ei saa enää koskaan. Kaupoissa on niitä kaiken maailman pussikastikkeita, mutta kuka tietää mitä myrkkyjä niissäkin on?
        Ainakin riittää tutkimusryhmille töitä.

        Pistähän mieleen mistä saat oikeaa ainesta kunnon läskisoosiin. Matkusta Viipurin Kauppahalliin. Siellä sitä ainesta on. Aito lihakirves ja pölkky. Suoraan riippumasta köntti pölkylle ja siitä sitten sopiva pala kotiin viemisiksi.

        Rautaiselle paistinpannulle siivut ruskistumaan possun omassa ihanassa rasvassa. Ruskistumisen jälkeen siirretään vaikka Kokki-pataan, sitten sipulirenkaat hiukan ruskistumaan ja Kokkipataan. Loppurasvassa ruskistetaan pari rkl hienoja (vähintäin puolikarkeita) vehnäjäuhoja Kuumaa vettä niskaan ja koko seos Kokkipataan hyppysellinen tai pari merisuolaa matkaevääksi.

        Heitä pata leivinuunin jälkilämpöön tai hauduta uunissa vähintäin tunti. Rosamunda potaatit tai perunamuusi soosin jatkeena ja nam, nam kun on hyvää.

        Voi on ainoa ehta A-vitamiininlähde ja maito kalkinlähde. Sanokoot terveysterroristit mitä tahansa, mutta perusruoka on mielestäni parasta.
        Eilenkin paistoin ternimaidosta uunijuustoa!
        Kyllä maalla oli mukavaa!


      • Tobias kirjoitti:

        Lieneekö meillä sen satakuntalaisen lihapaikan osoite yhteinen? Vesi kielellä ajattelen!

        Nämä nykyaikaisemmat ihmiset eivät ymmärrä mitään hyvän päälle. Ennen oli ruuassa makua ja tuoksua.
        Ja kaikki on nykyisin myrkyllistä kunnes toisin tutkitaan ja käännetään asia päälaelleen.
        Kahvi oli myrkkyä. Nyt se on kovinkin terveellistä.
        Ennen sanottiin, että voi on tärkeää silmille. Nyt se on vaarallista. Maidosta sai kalkkia. Nyt taitaa saada kohta sakot jos juo maitoa.
        Vanhaa kunnon läskisoosia ei saa enää koskaan. Kaupoissa on niitä kaiken maailman pussikastikkeita, mutta kuka tietää mitä myrkkyjä niissäkin on?
        Ainakin riittää tutkimusryhmille töitä.

        keskenkasvuisena minutkin vei silmäsairaalaan.
        Enpä ole sen jälkeen muuta syönyt kuin voita, en tosin leivälle laita, mutta leipomisessa ja ruuanlaitossa on ehdoton.

        Kyllä minä sitä läskisoosiaakin joskus laitan, tosin ei niin rasvaisena löydä kuin ennen, muuta hyvää kumminkin.

        Minä en kovin herkästi usko noita tutkimuksia, syystä, että ne kumoutuvat pienen ajan väliin, ja tulevat taas uudestaan.


      • AAronin parta
        SkillaN kirjoitti:

        keskenkasvuisena minutkin vei silmäsairaalaan.
        Enpä ole sen jälkeen muuta syönyt kuin voita, en tosin leivälle laita, mutta leipomisessa ja ruuanlaitossa on ehdoton.

        Kyllä minä sitä läskisoosiaakin joskus laitan, tosin ei niin rasvaisena löydä kuin ennen, muuta hyvää kumminkin.

        Minä en kovin herkästi usko noita tutkimuksia, syystä, että ne kumoutuvat pienen ajan väliin, ja tulevat taas uudestaan.

        Oletteko huomanneet, että televisiokokitkin lisäävät vähän voita joukkoon ruskistellessaan öljyssä lihoja ja muita ruokaa-aineksia.
        On vissi makuero voin kanssa tai ilman.


      • kansakoulussa
        Nostomies kirjoitti:

        On teillä ollut valoisaa. Varmaan vähän lämmittikin. Et sunkaan polttanut niitä 46 kynttilääkin mólemmista päistä?

        Kynttilä on kun makkara. Kummallakin on kaksi päätä. Eräät nakkimakkarat ovat menneet ihan mauttomiksi ja saman tehtaan yksivärinen lenkki myös. Menettivät yhden "kanta-asiakkaan".

        kysyi, mitkä ovat makkaran päitten nimet.
        Oli melko höperö opettaja (jos olivat oppilaatkin) kun kiukustui tosissaan kun ei kukaan osannut vastata.

        Osaiskos joku täällä sanoa niitten päitten nimet?


      • Likka321
        kansakoulussa kirjoitti:

        kysyi, mitkä ovat makkaran päitten nimet.
        Oli melko höperö opettaja (jos olivat oppilaatkin) kun kiukustui tosissaan kun ei kukaan osannut vastata.

        Osaiskos joku täällä sanoa niitten päitten nimet?

        Keula ja perä tahikka kokka ja ahteri?


      • Likka321
        AAronin parta kirjoitti:

        Oletteko huomanneet, että televisiokokitkin lisäävät vähän voita joukkoon ruskistellessaan öljyssä lihoja ja muita ruokaa-aineksia.
        On vissi makuero voin kanssa tai ilman.

        Ruskistettava liha ja kala saavat myös kauniin värin öljyn ja voin sekoituksessa.


      • Likka321
        Hintriika1 kirjoitti:

        Minä en ole koskaan ymmärtänyt sen yksivärisen mainetta. Halvemmaksi tulee syödä jauhoja suoraan pussista.

        EU-direktiivissä se luokitellaankin leivonnaiseksi.


      • Vastaava kommentaattori
        kansakoulussa kirjoitti:

        kysyi, mitkä ovat makkaran päitten nimet.
        Oli melko höperö opettaja (jos olivat oppilaatkin) kun kiukustui tosissaan kun ei kukaan osannut vastata.

        Osaiskos joku täällä sanoa niitten päitten nimet?

        Onko makkarassa muita päitä kuin alkupää ja loppupää?
        Vahinko, ettei opettajalta voinut kysyä oikeaa vastausta. Nyt ei tarvisisi tätäkään pohtia.
        Olisikohan opettaja itsekään tiennyt sitä?


      • kommentti
        Vastaava kommentaattori kirjoitti:

        Onko makkarassa muita päitä kuin alkupää ja loppupää?
        Vahinko, ettei opettajalta voinut kysyä oikeaa vastausta. Nyt ei tarvisisi tätäkään pohtia.
        Olisikohan opettaja itsekään tiennyt sitä?

        Onhan makkarallakin yläpää ja alapää, riippuu siitä kummasta päästä aloitat!


      • ja oikealla styyrpuuri
        kommentti kirjoitti:

        Onhan makkarallakin yläpää ja alapää, riippuu siitä kummasta päästä aloitat!

        jos makkara on poikittain edessäsi.
        :D


      • ja oikealla styyrpuuri kirjoitti:

        jos makkara on poikittain edessäsi.
        :D

        Nuorena tyttönä muistisäännöksi riitti, että paapuurissa ja vasemmassa on a-äänteitä, jolloin styyrpuuri siis on veneen oikea laita.


      • Rekoosmestari
        satu kirjoitti:

        Nuorena tyttönä muistisäännöksi riitti, että paapuurissa ja vasemmassa on a-äänteitä, jolloin styyrpuuri siis on veneen oikea laita.

        Sinullahan hyvä neuvo oli! Kiitän!


      • nostomies
        Rekoosmestari kirjoitti:

        Sinullahan hyvä neuvo oli! Kiitän!

        Nyt ei muuta kuin paatin ostoon ja merille.
        Vai odotetaanko että jäät lähtee?
        Venttas hol! Paapuurin aat ja vasemman aat.
        Kun soutelen selkä edellä,kumpi on paapuuri?


      • kat2
        nostomies kirjoitti:

        Nyt ei muuta kuin paatin ostoon ja merille.
        Vai odotetaanko että jäät lähtee?
        Venttas hol! Paapuurin aat ja vasemman aat.
        Kun soutelen selkä edellä,kumpi on paapuuri?

        Styyrpuuri on aina veneen oikea sivu perästä kaulaan katsottaessa ja paapuuri vasen. Se ei vaihdu katsojan asennon mukaan.


      • eriparikinttu
        kat2 kirjoitti:

        Styyrpuuri on aina veneen oikea sivu perästä kaulaan katsottaessa ja paapuuri vasen. Se ei vaihdu katsojan asennon mukaan.

        Oli tärkeä tieto. Nyt meikäläinenkin voi autolautalla olla styyrpuurin ja paapuurin asiantuntija! En ole keneltäkään kehdannut kysyä.
        Nyt ei tarvitse. Kiitos hyvistä neuvoista.


      • eriparikinttu kirjoitti:

        Oli tärkeä tieto. Nyt meikäläinenkin voi autolautalla olla styyrpuurin ja paapuurin asiantuntija! En ole keneltäkään kehdannut kysyä.
        Nyt ei tarvitse. Kiitos hyvistä neuvoista.

        Tulin tänne ihan "eriparikintun" kirjoittelun houkuttelemana.
        Kyllä nämä neuvot kelpaavat minullekin. Kiitoksia paljon.

        Ja sitten toiseen asiaan: Kyllä hyvälle mielelle lähimmäisensä kirjoittavat voisivat rekisteröityä, että pääsisi kurkistamaan profiilia.
        Jos tällainen kirjoittaja jo on rekisteröitynyt, ei ole mitään syytä piiloutua salanimen taakse!


      • Likka321
        Venlastiina kirjoitti:

        Tulin tänne ihan "eriparikintun" kirjoittelun houkuttelemana.
        Kyllä nämä neuvot kelpaavat minullekin. Kiitoksia paljon.

        Ja sitten toiseen asiaan: Kyllä hyvälle mielelle lähimmäisensä kirjoittavat voisivat rekisteröityä, että pääsisi kurkistamaan profiilia.
        Jos tällainen kirjoittaja jo on rekisteröitynyt, ei ole mitään syytä piiloutua salanimen taakse!

        Minä olen noita profiilittomia, mutta koetan silti olla tuottamatta pahaa meltä kenellekään.Tietysti yritän kirjoittaessanikin pitää matalaa profiilia.


      • Hakomäen Eemeli
        Likka321 kirjoitti:

        Minä olen noita profiilittomia, mutta koetan silti olla tuottamatta pahaa meltä kenellekään.Tietysti yritän kirjoittaessanikin pitää matalaa profiilia.

        Mulla on niin ruma profiili ettei sitä uskalla kellekkään esitellä.
        Teatteriinkin pyysivät esittämään mörköä kun olisi tullut halvaksi. Ei olisi tarvinnut maskeerata.
        Mutta en minä sure. Täällä mettänkorvessa pärjää tälläkin naamalla. Mitä nyt joskus marjastajat ja sienestäjät peljästyvät.


      • Likka321
        eriparikinttu kirjoitti:

        Oli tärkeä tieto. Nyt meikäläinenkin voi autolautalla olla styyrpuurin ja paapuurin asiantuntija! En ole keneltäkään kehdannut kysyä.
        Nyt ei tarvitse. Kiitos hyvistä neuvoista.

        Espoonlahteen avattiin 90-luvun alussa kauppakeskus Lippulaiva.Pieni naapurintyttö oli lastemme mukana , kun menimme sinne tutustumaan. Ajoimme autohalliin maan alle ja nousimme hissillä meriaihein koristettuun pääkäytävään. Kiertelimme pitkään kaupoissa ja söimmekin. Tulimme käytävän päätyyn, josta näki ulos. Silloin pikkuytön naama venähti ja hän sanoi kovaan ääneen harmistuneena: "Eihän tämä laiva ole liikkunut mihinkään." Ympärillä oli paljon ihmisiä ja kyllä hyväntahtoista hymyä ja naurua riitti.


      • toisennikki
        Hintriika1 kirjoitti:

        Vaan jos ei ole mitään menetettävää! Enkä kyllä suostu kynttilääni vakan alla polttamaan, kun pelkään tulta ja palovaroittimen kimakkaa ääntä. Se on hyvä renki se tuli, mutta huono isäntä, kuten vanha kansa tiesi jo ajat sitten.

        Tuli vastaan VANHA KANSA. Se on passelin lyhyt ilmaisu sille, mitä kaikkea sana sisältää.
        Toinen,joka kertoo paljon ajan kulusta on ENNEN VANHAAN. (Taitaa olla yhdyssana?)
        Olisi mukava lukea muistakin vastaavanalaisista sanapareista, jotka ilmaisevat paljon.


      • toisennikki
        Likka321 kirjoitti:

        EU-direktiivissä se luokitellaankin leivonnaiseksi.

        Ai! Minä kun luulin, että jotkut makkarat luokitellaan vihanneksiksi.
        Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää!


      • toisennikki kirjoitti:

        Tuli vastaan VANHA KANSA. Se on passelin lyhyt ilmaisu sille, mitä kaikkea sana sisältää.
        Toinen,joka kertoo paljon ajan kulusta on ENNEN VANHAAN. (Taitaa olla yhdyssana?)
        Olisi mukava lukea muistakin vastaavanalaisista sanapareista, jotka ilmaisevat paljon.

        Muuan lapsenlapsemme "peri" tuon ennen vanhaan isomummoltaan. Tyttö käytteli sitä aina, kun oli puhe jostakin samanpäiväistä vanhemmasta tapahtumasta.
        Koska ennen vanhaan on laaja-alainen aikakäsite, tuli minulle vastaamisongelma, kun tyttö kerran tuli kysäisseeksi: - Kuule, mummu olitkos sinä jo silloin ennen vanhaan?


      • Remanteri
        Venlastiina kirjoitti:

        Muuan lapsenlapsemme "peri" tuon ennen vanhaan isomummoltaan. Tyttö käytteli sitä aina, kun oli puhe jostakin samanpäiväistä vanhemmasta tapahtumasta.
        Koska ennen vanhaan on laaja-alainen aikakäsite, tuli minulle vastaamisongelma, kun tyttö kerran tuli kysäisseeksi: - Kuule, mummu olitkos sinä jo silloin ennen vanhaan?

        Ennen vanhaan voi oli voita ja maito maitoo. Ny on kaikki hyllaa ja niin pirkuleen terveellistä.
        Onneks meirän kanat viäl munnii ihan samallaisii munnii ku ennenvanhaa.

        Onks täälä kettään kanalan tuntijaa? Meinaan sen alan. Ku olen kuullu sanottavan että yhren kanan kanalaa piänempää kanatalloutta ei kannata harrastaa.


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Vaan jos ei ole mitään menetettävää! Enkä kyllä suostu kynttilääni vakan alla polttamaan, kun pelkään tulta ja palovaroittimen kimakkaa ääntä. Se on hyvä renki se tuli, mutta huono isäntä, kuten vanha kansa tiesi jo ajat sitten.

        Antaa tulla lunta tupaan ja porstua puolilleen!
        Vakaviin asioihin otan kantaa ihan vakavasti. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei minulla ole mitään syytä kiukutella toisten mielipiteistä ja ruikuttaa omaa kurjuuttani.
        Olisi kyllä pahuksen helppoa ruveta säälimään itseään, mutta joku täällä kirjoitti, että sääli on sairautta. Mielestäni itsesääli on sen vakavin ilmentymä. Sen tähden yritän muistaa, että ukkospilvellä on kultainen reuna silloinkin, kun joku tuttava on heittänyt, että "Elämisen sietämätön keveys" on varmasti kirjoitettu minusta tai että kyllä eräitten elämä on helppoa.

        Mielestäni ihmisellä on oikeus - jopa velvollisuus - ajatella voimienesa mukaan positiivisesti ja myös kirjoittaa omalla nimimerkillään vaikka hömppää, kun sille päälle sattuu. Se ei tarkoita, että väheksyisi toisenlaisia kirjoittajia, vaikka rehellisesti on tunnustettava, että nimimerkkejä vaihtelevat sala-ampujat eivät ole suosikkejani vaikka itse en olisikaan kivityksen kohteena.


    • dipl. telefonologi

      Täällähän asetetaan heti kysymyksiä mietittäviksi.
      Onhan se toista kuin chatin kukkaset ja sydämet ja turha jorina.
      Siellä kaikki eivät kiinnosta kaikkia.Ehkä täälläkään eivät kaikki aiheet kiinnosta, joten niihin ei kommentteja kirjoiteta. Toinen vaihtoehto on, ettei osata kirjoittaa, mutta luetaan sentään.

      • Rosmarin isosetä

        Olen miettinyt. Nyt en mieti enää. Olen tarpeeksi kiukkunen. Lähden kävelemään ja tuuletan kaikki ajatukset mielestäni. Olkoot diaarionumerot ja muut parakraafit missä ovat.
        Sen vaan sanon, että eduskunnan kirjoitan tästä lähtien pienellä alkukirjaimella.


      • Röntti
        Rosmarin isosetä kirjoitti:

        Olen miettinyt. Nyt en mieti enää. Olen tarpeeksi kiukkunen. Lähden kävelemään ja tuuletan kaikki ajatukset mielestäni. Olkoot diaarionumerot ja muut parakraafit missä ovat.
        Sen vaan sanon, että eduskunnan kirjoitan tästä lähtien pienellä alkukirjaimella.

        Prikulleen pirkuleen presiis.


      • vakkakaan
        Röntti kirjoitti:

        Prikulleen pirkuleen presiis.

        tällä pelillä vaikka kuinka polttais kynttilää vakan alla. Kyllä on taas tänään ollut vaikeaa.
        Koululaiset tuolla tekevät alotuksen toisensa perään eikä kukaan vastaa. Mitä keskustelua semmonen on?


      • vakkakaan kirjoitti:

        tällä pelillä vaikka kuinka polttais kynttilää vakan alla. Kyllä on taas tänään ollut vaikeaa.
        Koululaiset tuolla tekevät alotuksen toisensa perään eikä kukaan vastaa. Mitä keskustelua semmonen on?

        päästä tänne, ja kun lopulta pääsi ja onnistui naputtelemaan kommenttinsa, sen sai läpi kahdeksannella yrittämällä - jos sai!
        Satuimme kerran olemaan mummojen ja vaarien atk-kurssilla juuri koulujen talviloman aikaan, ja sama juttu oli silloin.
        Eilen manailin, että alaikäisten pitäisi päästä nettipalstoilleen vain rekisteröityneinä. Hetken harkinnan jälkeen tulin toisiin aatoksiin. Jos vain heidän alueillaan olisi rekiströitymispakko, olisivat he kuitenkin niin kaukaa viisaita, että he kirjoittelisivat ne viisisataakuusi älyvapaata aloitustaan sinne ja tänne.
        Missäs me mummot ja vaarit sitten pyörisimme!


      • Remanteri

        Meinaan että tuli käytyy sättäilemässä. Ku sitte Remanterskaki löysi tän suami24:n nin pittää pittää vähä matalampaa roffiilia. Sillai välttää turhat motkotukset.
        Se nimittäin aina prutkuttaa mun pilkkuvirheistä.
        Enkä mää eres niitä tee ku en juur pilkkuja käytä!


    • Yön vartija

      En pidä kynttilää vakan alla. Sammutetuin tai himmennetyin lyhdyin kuitenkin liikkeellä olen.
      Toiset nukkuvat ja liian kirkas valo voi häiritä heidän untaan.

      • saattaa olla hyvä juttu silloin,kun uni ei tule.
        TV:n katsominen on kuitenkin minun kohdallani aivan lyömätön juttu.
        Parhaat ohjelmat tulevat yöllä, enkä muista milloin olisin jaksanut nukahtamatta katsoa jonkin lähetyksen loppuun.
        Suosittelen kokeiltavaksi!


      • toisennikki
        Venlastiina kirjoitti:

        saattaa olla hyvä juttu silloin,kun uni ei tule.
        TV:n katsominen on kuitenkin minun kohdallani aivan lyömätön juttu.
        Parhaat ohjelmat tulevat yöllä, enkä muista milloin olisin jaksanut nukahtamatta katsoa jonkin lähetyksen loppuun.
        Suosittelen kokeiltavaksi!

        Aikuisten ohjelmat lähetetään yöllä ja kaiken maailman saippuasarjat parhaaseen katseluaikaan.


        MainosTV:n kohdalla sen vielä jotenkin ymmärtää.
        Mutta onhan meillä tämä valtion televisiokin. Sen pitäisi ottaa kaikki ikäluokat huomioon. Harvemmin ne teini-ikäiset kai telkkariluvan maksavat.


      • Aaroninparta
        toisennikki kirjoitti:

        Aikuisten ohjelmat lähetetään yöllä ja kaiken maailman saippuasarjat parhaaseen katseluaikaan.


        MainosTV:n kohdalla sen vielä jotenkin ymmärtää.
        Mutta onhan meillä tämä valtion televisiokin. Sen pitäisi ottaa kaikki ikäluokat huomioon. Harvemmin ne teini-ikäiset kai telkkariluvan maksavat.

        Ottaahan YLE tasapuolisesti huomioon kaikki.
        Se ei myönnä eläkeläisalennuksia!
        Muuten olen kyllä kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että voisivat kysyä kaikilta luvan lunastaneilta minkälaista ohjelmaa ja mihin aikaan asiakkaat haluavat.


      • AAroninparta
        Aaroninparta kirjoitti:

        Ottaahan YLE tasapuolisesti huomioon kaikki.
        Se ei myönnä eläkeläisalennuksia!
        Muuten olen kyllä kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että voisivat kysyä kaikilta luvan lunastaneilta minkälaista ohjelmaa ja mihin aikaan asiakkaat haluavat.

        Unohdin mainita, että YLE pitää kynttilää vakan alla. Siitä 24:stäkin tulee lähes pelkkiä uutisten toisintoja.
        Ihan tarpeeton rahankuluttaja koko kanava.


      • AAroninparta kirjoitti:

        Unohdin mainita, että YLE pitää kynttilää vakan alla. Siitä 24:stäkin tulee lähes pelkkiä uutisten toisintoja.
        Ihan tarpeeton rahankuluttaja koko kanava.

        Turhaan pidät sinäkin kynttilääsi vakan alla.
        Sinut on jo tunnistettu! Mitäpä jos rekisteröityisit ja laittaisit oikein kuvasikin, ettei tarvisisi kaiken maailman kukkakirjoja selailla!


      • Selanteri
        toisennikki kirjoitti:

        Aikuisten ohjelmat lähetetään yöllä ja kaiken maailman saippuasarjat parhaaseen katseluaikaan.


        MainosTV:n kohdalla sen vielä jotenkin ymmärtää.
        Mutta onhan meillä tämä valtion televisiokin. Sen pitäisi ottaa kaikki ikäluokat huomioon. Harvemmin ne teini-ikäiset kai telkkariluvan maksavat.

        Tänään tulee Teemasta klo 23.35 ohjelma nimeltä Seniorien kolhoosi.
        Pitää yrittää katsoa, mutta vanhastaan tiedän, että kesken siinä taas nukahtaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe