Olen aivan uudessa seurustelusuhteessa ja mietin, mitä miehet noin yleensä ajattelevat jos naisella on miespuolisia kavereita. Olen menossa kahville yhden miespuolisen kaverini kanssa huomenna, meillä on joskus ollut jonkinmoinen suhde, mutta ollaan nykyään todellakin VAIN ystäviä. Olen korvianimyöten ihastunut tähän "uuteen" mieheeni eikä minulla ole aikomustakaan tehdä mitään mikä satuttaisi häntä.
No, en ole kertonut hänelle tästä tapaamisesta mitään, koska mielestäni ei tavallaan ole mitään erityistä kerrottavaa, tapaanhan vain kaverini. Niin ja koska suhde on näin alussa niin tuntuu kyllä typerältä jos kysyisin lupaa tähän tapaamiseen poikaystävältäni.
Kuitenkin mietityttää että teenkö jotenkin väärin häntä kohtaan? Pitäisikö kysyä lupaa? :D
Mitä mieltä olette?
Pitääkö kysyä
8
974
Vastaukset
Vain lapset ja holhouksenalaiset tarvitsevat luvan tekemisilleen. Tiedän toki, etteivät kaikki hyväksy vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, etenkään, jos ovat entisiä heiloja. Tosin avoimuus on aina hyvästä, joten tottahan asiasta kannattaa kumppanille kertoa.
Minä olen aina heti seurustelun alkumetreillä kertonut naispuolisista ystävistäni. Jos joku ei ole hyväksynyt heitä, olen samantien lopettanut jutun. Niin valovoimaista naista ei olekaan, jonka mustasukkaisuutta suostuisin sietämään."Vain lapset ja holhouksenalaiset tarvitsevat luvan tekemisilleen."
- Hmm... tarkoitatko, että sinä teet ihan mitä haluat ja milloin haluat, etkä kysy vaimosi mielipidettä.Richartti kirjoitti:
"Vain lapset ja holhouksenalaiset tarvitsevat luvan tekemisilleen."
- Hmm... tarkoitatko, että sinä teet ihan mitä haluat ja milloin haluat, etkä kysy vaimosi mielipidettä.Tottahan minä kerron vaimolle tekemisistäni, kyselen hänen mielipiteitään ja teen kompromissejä. Se on kuitenkin aivan eri asia kuin kysyä varsinaisesti LUPAa, että saanko minä, aikuinen ihminen tehdä jotain. Eikä kysy vaimokaan, onneksi.
Minulle luvan kysymyksestä tulee mielleyhtymä, että vaimo on jonkinmoinen äidinkorvike. Rajat asettava justiina, jota kavereillekin kutsutaan mammaksi tai "meidän äiteeksi". Vähempikin aiheuttaa henkistä impotenssia.
- nainen tylleröinen
Uusi seurustelusuhde tai vanha, olen tätä mieltä jokatapauksessa.
Sen minkä jättää poika/tyttöystävälle kertomatta (tietäen että tämä SAATTAA pahoittaa mielensä) on "pettämistä", paremmin sanottuna väärin tehty.
Jos itsellä olisi tarvista jättää kertomatta miehelleni missä olen ja kenen kanssa (ilman hänen kysymistäänkin) tuntisin tehneeni väärin. Tuntisin ehkä tekeväni väärin jos pitäisi kahvitella entisten kanssa? en tiedä, ei ole ollut tilannetta.
Tuskin tämä kumppanisi tästä miespuolisesta ystävästä sen erikoisemmin mitään ajattelee, ainakaan pahaa. Mutta eikö ole epäilyttävää jos et tuota tapaamista hänelle kerro?
Niin, minusta ainakin on.. jos hän saisi kuulla siitä myöhemmin joltain muulta.
Itse kun kerrot, niin se antaa miehelle tunteen, että kaikki kahville menossa on ok.
En tiedä sitten mitä mieltä on siitä, että olette aikaisemmin tapailleet muissa merkeissä ja ehkä harrastaneet seksiäkin.. se voi olla paha homma.
Totta silti on, että hyvä tunne siitä tulee jos voit hänelle asian kertoa.
Ei sinun tarvitse lupaa kysyä. Sanot vain, että menet miepuolisen kaverin kanssa käymään kaffella.
Itse kertoisin tuossa vaiheessa myös sen, että ennen teitä sinulla ja kaverillasi oli lämpimämmät välit.
Jos mies ei pidä ajatuksesta, että tapaat kaveriasi, niin päätät itse ketä sinä kunnioitat enemmän.. miestäsi, itseäsi vai kaveriasi.
Mutta mietippä itsekkin tilanne, että jätät kokonaan kertomatta ja myöhemmin nykyisesi saa kuulla muualta, että olette olleet kahvilla ja on vielä aikaisemmin ollut suhde tähän mieheen.
Teillä vielä suhde alussa.
Riita voi olla siinä vaiheessa jo valmiina tarjottimella =)
Itse kertoisin.
Hyvä ettei ole tarkoituksena satuttaa miestäsi.
Paljon onnea sinulle uuteen suhteeseen. - Ei ummarra
Eivät luvan pyytäminen ja hiljaa oleminen ole ainoat vaihtoehdot. Olet kai kuitenkin ennekin kertonut miehelle oma-aloitteisesti paljon vähäpätöisempiä asioita tulevista/menneistä tekemisistäsi ja kavereistasi. Kun kerran kutsut miestä poikaystäväksi ja suhdetta seurustelusuhteeksi, niin ihmettelen kertomatta jättämistäsi.
Ei hyvä... - ollenkaan...
löydät palatessasi tavarat katuojaan heiteltynä
- ASETTELU!
Oikeasti olisi kuulunut laittaa otsakkeeksi "Kuuluuko hyviin tapoihin ilmoittaa menostani ex-panolle"
ja kun tätä ketjua muutenkin lukee huomaa ettei aivan viattomissa aikeissa olla kun ei kehdata ilmoittaa... - rsahbs
joka kerjää huomiota jokaiselta mahdolliselta mieheltä. Kai te meinaatte pannakin ihan vaan vanhojen aikojen kunniaksi? Huora.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561248
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1541202Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601115Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1021054Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu501011Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä56843Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55838Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32762
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin73741