Seuraavanlaiseen ongelmaan kyselisin apua.
Sheet1 B2:M2 sisältää funktioilla saatuja lukuja.
Pitäisi saada siirrettyä nämä luvut arvoina Sheet2:ssa olevaan taulukkoon seuraavalle vapaana
olevalle riville. Rivejä taulukossa on 25.
Minkähänlaisella makrolla moinen voisi onnistua?
Arvojen siirto
12
485
Vastaukset
- Nimimerkki
Pienellä testi taululla sain tällaisen toimimaa, huomaa siinä on muutamia komentoja joita voisit yhdistää, mutta laitoin noin että koodi olisi selvemmin luettavissa mitä se tekee.
Public Sub lisaaOsa()
Dim sarakeJossaEiOleTyhjaa As String
Dim ekaRivi As Double
Dim vikaRivi As Double
Dim uusiRivi As Double
Dim solutJotkaKopioidaan As Range
Dim solutJohonKopioidaan As Range
sarakeJossaEiOleTyhjaa = "B"
ekaRivi = 19
vikaRivi = Sheet2.Range(sarakeJossaEiOleTyhjaa & ekaRivi).End(xlDown).Row
uusiRivi = vikaRivi 1
Set solutJotkaKopioidaan = Sheet1.Range("B2:M2")
Set solutJohonKopioidaan = Sheet2.Range("B" & uusiRivi & ":M" & uusiRivi)
solutJohonKopioidaan.Value = solutJotkaKopioidaan.Value
End Sub
huomaa myös tuo muuttuja "sarakeJossaEiOleTyhjaa" siinä sarakkeessa ei saa olla tyhjiä soluja välissä jos käytät tätä lausetta:
vikaRivi = Sheet2.Range(sarakeJossaEiOleTyhjaa & ekaRivi).End(xlDown).Row
toinen vaihtoehto olisi
vikaRivi = Sheet2.Range(sarakeJossaEiOleTyhjaa & "65536").End(xlup).Row- Nimimerkki
Public Sub lisaaOsa()
Dim uusiRivi As Integer
uusiRivi = Sheet2.Range("B19").End(xlDown).Row 1
Sheet2.Range("B" & uusiRivi & ":M" & uusiRivi).Value = Sheet1.Range("B2:M2").Value
End Sub - Nimimerkki
Nimimerkki kirjoitti:
Public Sub lisaaOsa()
Dim uusiRivi As Integer
uusiRivi = Sheet2.Range("B19").End(xlDown).Row 1
Sheet2.Range("B" & uusiRivi & ":M" & uusiRivi).Value = Sheet1.Range("B2:M2").Value
End SubPublic Sub lisaaOsa()
Dim uusiRivi As Integer
uusiRivi = Sheet2.Range("B65536").End(xlUp).Row 1
End Sub
Sub Kopioi()
Dim KopioAlue As Range
On Error Resume Next
Set KopioAlue = Range("Taul1!B2:M2")'muuta aluetta tarvittaessa
KopioAlue.Copy Destination:=Range("Taul2!B65536").End(xlUp).Offset(1, 0) 'kopioi B sarakkeesta alkaen muuta tarvittaessa
End Sub- Nimimerkki
hieno ja tiivis koodi, mutta ei toimi oikein
Nimimerkki kirjoitti:
hieno ja tiivis koodi, mutta ei toimi oikein
Mikä virheilmoitus tulee jos hipsaat On Error Resume Next rivin?
Ainakin mulla kopioi Taul1 alueen B2:M2 Taul2 aina seuraavalle vapaalle riville B sarakkeessa- Nimimerkki
kunde kirjoitti:
Mikä virheilmoitus tulee jos hipsaat On Error Resume Next rivin?
Ainakin mulla kopioi Taul1 alueen B2:M2 Taul2 aina seuraavalle vapaalle riville B sarakkeessaEi virheilmoitusta, mutta kopioi noihin vain nollia.
Kun tarkistin noi ei ne nollia ollutkaan vaan kaavoja jotka palauttaa nollia. Eli koodi on oikein vaikka testi ei läpi mennyt. Nimimerkki kirjoitti:
Ei virheilmoitusta, mutta kopioi noihin vain nollia.
Kun tarkistin noi ei ne nollia ollutkaan vaan kaavoja jotka palauttaa nollia. Eli koodi on oikein vaikka testi ei läpi mennyt.kysyjä halusikin vain arvot...
Sub Kopioi()
On Error Resume Next
Range("Taul1!B2:M2").Copy 'muuta aluetta tarvittaessa
Range("Taul2!B65536").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial (xlPasteValues) 'kopioi B sarakkeesta alkaen muuta tarvittaessa
End Sub- Caale
kunde kirjoitti:
kysyjä halusikin vain arvot...
Sub Kopioi()
On Error Resume Next
Range("Taul1!B2:M2").Copy 'muuta aluetta tarvittaessa
Range("Taul2!B65536").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial (xlPasteValues) 'kopioi B sarakkeesta alkaen muuta tarvittaessa
End SubKundelle ja Nimimerkille. Homma toimii juuri niinkuin halusin Kunden jälkimmäisellä makrolla. Osaisinpa vaan itsekin tehdä.
- Caale
Caale kirjoitti:
Kundelle ja Nimimerkille. Homma toimii juuri niinkuin halusin Kunden jälkimmäisellä makrolla. Osaisinpa vaan itsekin tehdä.
Makro toimii muuten hienosti, mutta huomasin jälkeenpäin, että alue, jonne tiedot kopioidaan Taul2:ssa jää aktiiviseksi (maalatuksi).
Saakohan sitä mitenkään muutetuksi ja kursorin paikaksi vaikka solu A1 Taul2:ssa. Yrityksistä
huolimatta en saanut asiaa korjatuksi. - Nimimerkki
Caale kirjoitti:
Makro toimii muuten hienosti, mutta huomasin jälkeenpäin, että alue, jonne tiedot kopioidaan Taul2:ssa jää aktiiviseksi (maalatuksi).
Saakohan sitä mitenkään muutetuksi ja kursorin paikaksi vaikka solu A1 Taul2:ssa. Yrityksistä
huolimatta en saanut asiaa korjatuksi.Tuossa minun koodissa ei aktivoitu kursoria ollenkaan, eikä muutenkaan vaikuteta kursorin liikkeisiin.
Siinä minun koodissa vain sijoitettiin arvot ( Value ) toisesta paikasta toiseen paikkaan, ja tiivistetty koodihan oli:
Dim uusiRivi As Integer
Kokeile muokata tuosta sinulle sopivaksi - Caale
Nimimerkki kirjoitti:
Tuossa minun koodissa ei aktivoitu kursoria ollenkaan, eikä muutenkaan vaikuteta kursorin liikkeisiin.
Siinä minun koodissa vain sijoitettiin arvot ( Value ) toisesta paikasta toiseen paikkaan, ja tiivistetty koodihan oli:
Dim uusiRivi As Integer
Kokeile muokata tuosta sinulle sopivaksiNyt toimii juuri niinkuin halusinkin. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6212168Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175181Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r344738Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4712381Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142250Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2931823FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01481Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu941328- 391236
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101215