kumpi ensin : muna vai kana

kanamummo

pohditaanpa tätä ikuista kysymystä myös seitsenkymppisillä aivoilla!

21

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkopoika

      Kyllä se oli kana ,onhan kana munan äiti.

    • muni mun

      mammani, mammani muni mun!

    • kai´

      Eikö Jumala luonut kaikki eläimet, varmaan myöskin kanan.

    • miettimäs

      mitäs Darwin tähän sanoo?

    • hihittäjä

      kyllä me ensin ollaan munassa ja sitten vasta kanasssa...

      • kukkopoika

        unohdin kokonaan nuo kukon munat,ollaan taas lähtöpisteessä.


      • on*

        ymmärretty!


      • hohottaja

        kylläpäs tämä munajuttu nyt saakin taas mummot hihittämään. Toivotaan niitä kukon munia kaikille mummoille!


      • hohottaja kirjoitti:

        kylläpäs tämä munajuttu nyt saakin taas mummot hihittämään. Toivotaan niitä kukon munia kaikille mummoille!

        mutta jopas kun kukonmunista tuli puhe (hymiö lipova kieli),niin kiinnostukseni heräsi (hymiö hohottava).Oikein miettimään rupeen (hymiö miettijä-silmät ylöspäin).Mutta johan lapsena luvattiin,että kukko munii,en vaan nyt muista enää ,mistä syystä (hymiö ankarasti miettivä ja he-he).
        Jos joku tämän arvokkaan tiedon minulle välittäisi,olisin ikionellinen (hymiö kainon näköinen).


      • vilosohvi
        susmorsian kirjoitti:

        mutta jopas kun kukonmunista tuli puhe (hymiö lipova kieli),niin kiinnostukseni heräsi (hymiö hohottava).Oikein miettimään rupeen (hymiö miettijä-silmät ylöspäin).Mutta johan lapsena luvattiin,että kukko munii,en vaan nyt muista enää ,mistä syystä (hymiö ankarasti miettivä ja he-he).
        Jos joku tämän arvokkaan tiedon minulle välittäisi,olisin ikionellinen (hymiö kainon näköinen).

        että kun tarpeeksi tiukka paikka tulee, niin koiraskin poikii ?


      • ulpukka33
        susmorsian kirjoitti:

        mutta jopas kun kukonmunista tuli puhe (hymiö lipova kieli),niin kiinnostukseni heräsi (hymiö hohottava).Oikein miettimään rupeen (hymiö miettijä-silmät ylöspäin).Mutta johan lapsena luvattiin,että kukko munii,en vaan nyt muista enää ,mistä syystä (hymiö ankarasti miettivä ja he-he).
        Jos joku tämän arvokkaan tiedon minulle välittäisi,olisin ikionellinen (hymiö kainon näköinen).

        Kun minä olin lapsi kukko muni aina silloin aapisen lehtien väliin kun oli osannut kirjaimet hyvin tai oli erikoisen kiltti, näin oli meillä päin.


      • saan aina
        ulpukka33 kirjoitti:

        Kun minä olin lapsi kukko muni aina silloin aapisen lehtien väliin kun oli osannut kirjaimet hyvin tai oli erikoisen kiltti, näin oli meillä päin.

        kukon munia kun olen erityisen kiltti.


      • ulpukka33
        saan aina kirjoitti:

        kukon munia kun olen erityisen kiltti.

        Niin mutta onko ne munat kirjan välissä?


      • jossain välissä
        ulpukka33 kirjoitti:

        Niin mutta onko ne munat kirjan välissä?

        ovat joka tapauksessa!


    • eläinoppia

      muna on kanan munasolu. Hedelmöittyneistä munasoluista tulee tipuja. Me kai syömme hedelmöittymättömiä munasoluja. Entä kanaloissa, joissa kukko vapaasti huseeraa, voiko hedelmöitettyjä munasoluja syödä?

      • varmaan

        syönyt niitä, jos olet käyttänyt munia mitkä ovat tulleet kanalasta, jossa on kukko kanojen joukossa.


    • Reino

      ,,,

      • Ohimennen vilkastu

        Tämä pisti pohtiin yhtä syvällisiä kun kysymys siitä mitä on äärettömyyden takana.


      • Noitaluutanainen
        Ohimennen vilkastu kirjoitti:

        Tämä pisti pohtiin yhtä syvällisiä kun kysymys siitä mitä on äärettömyyden takana.

        Muna vai kana kumpi oli ensin? Turha pohtia. Pohditaan sitä oliko suklaa vai karkki?
        Onko koottava lelu vai sormus yllätyksenä?
        Sainko juuri sen joka puuttui?
        Onko suklaa vaaleaa vai tummaa?
        Onko niin, että sain 3 eurolla 6 vai 1 munaa?
        Onko koolla väliä?
        Pitääkö olla kissa mukana ja noita mielessä? Siinäpä onkin miettimistä!
        Kukonmunista en ehdi puhua kun luuta lähtee jo ....

        HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ!


      • Noitaluutanainen kirjoitti:

        Muna vai kana kumpi oli ensin? Turha pohtia. Pohditaan sitä oliko suklaa vai karkki?
        Onko koottava lelu vai sormus yllätyksenä?
        Sainko juuri sen joka puuttui?
        Onko suklaa vaaleaa vai tummaa?
        Onko niin, että sain 3 eurolla 6 vai 1 munaa?
        Onko koolla väliä?
        Pitääkö olla kissa mukana ja noita mielessä? Siinäpä onkin miettimistä!
        Kukonmunista en ehdi puhua kun luuta lähtee jo ....

        HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ!

        Tämä kysymys ei ratkea millään ..pitää vaan uskoa ,että kana on ensin ,jotta tulisi munia..Kukko pitää olla että syntyisi tipuja..Menemme maailman luomiseen asti tässä kysymyksessä ja ken ei siihen usko ..uskoo että oli joku alku muna ja siitä tuli kana .tai sitten ei..mutta onko pohtiminen väärää..
        jääkö joku osatekijä huomiotta..Auttaako tieto ratkaisemaan ,joitain maapallomme kiperistä ongelmista..Onko kanassa enemmän syömistä kuin munassa..Odotammeko tuleeko tipu,,kasvatammeko sen
        broileriksi vai täysikokoiseksi kanaksi? Jaa'a
        ei taida tänäkään pääsiäisenä ratketa kysymys..
        Syökäämme suklaamunia ja nauttikaamme pääsiäisestä!
        Moikka kaikille ja hauskaa tätä päivää!!!


    • emämunaaja

      olen minä, mutten enaimmäinen enkä varmasti viimeinenkään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe