kumpi ensin : muna vai kana

kanamummo

pohditaanpa tätä ikuista kysymystä myös seitsenkymppisillä aivoilla!

21

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkopoika

      Kyllä se oli kana ,onhan kana munan äiti.

    • muni mun

      mammani, mammani muni mun!

    • kai´

      Eikö Jumala luonut kaikki eläimet, varmaan myöskin kanan.

    • miettimäs

      mitäs Darwin tähän sanoo?

    • hihittäjä

      kyllä me ensin ollaan munassa ja sitten vasta kanasssa...

      • kukkopoika

        unohdin kokonaan nuo kukon munat,ollaan taas lähtöpisteessä.


      • on*

        ymmärretty!


      • hohottaja

        kylläpäs tämä munajuttu nyt saakin taas mummot hihittämään. Toivotaan niitä kukon munia kaikille mummoille!


      • hohottaja kirjoitti:

        kylläpäs tämä munajuttu nyt saakin taas mummot hihittämään. Toivotaan niitä kukon munia kaikille mummoille!

        mutta jopas kun kukonmunista tuli puhe (hymiö lipova kieli),niin kiinnostukseni heräsi (hymiö hohottava).Oikein miettimään rupeen (hymiö miettijä-silmät ylöspäin).Mutta johan lapsena luvattiin,että kukko munii,en vaan nyt muista enää ,mistä syystä (hymiö ankarasti miettivä ja he-he).
        Jos joku tämän arvokkaan tiedon minulle välittäisi,olisin ikionellinen (hymiö kainon näköinen).


      • vilosohvi
        susmorsian kirjoitti:

        mutta jopas kun kukonmunista tuli puhe (hymiö lipova kieli),niin kiinnostukseni heräsi (hymiö hohottava).Oikein miettimään rupeen (hymiö miettijä-silmät ylöspäin).Mutta johan lapsena luvattiin,että kukko munii,en vaan nyt muista enää ,mistä syystä (hymiö ankarasti miettivä ja he-he).
        Jos joku tämän arvokkaan tiedon minulle välittäisi,olisin ikionellinen (hymiö kainon näköinen).

        että kun tarpeeksi tiukka paikka tulee, niin koiraskin poikii ?


      • ulpukka33
        susmorsian kirjoitti:

        mutta jopas kun kukonmunista tuli puhe (hymiö lipova kieli),niin kiinnostukseni heräsi (hymiö hohottava).Oikein miettimään rupeen (hymiö miettijä-silmät ylöspäin).Mutta johan lapsena luvattiin,että kukko munii,en vaan nyt muista enää ,mistä syystä (hymiö ankarasti miettivä ja he-he).
        Jos joku tämän arvokkaan tiedon minulle välittäisi,olisin ikionellinen (hymiö kainon näköinen).

        Kun minä olin lapsi kukko muni aina silloin aapisen lehtien väliin kun oli osannut kirjaimet hyvin tai oli erikoisen kiltti, näin oli meillä päin.


      • saan aina
        ulpukka33 kirjoitti:

        Kun minä olin lapsi kukko muni aina silloin aapisen lehtien väliin kun oli osannut kirjaimet hyvin tai oli erikoisen kiltti, näin oli meillä päin.

        kukon munia kun olen erityisen kiltti.


      • ulpukka33
        saan aina kirjoitti:

        kukon munia kun olen erityisen kiltti.

        Niin mutta onko ne munat kirjan välissä?


      • jossain välissä
        ulpukka33 kirjoitti:

        Niin mutta onko ne munat kirjan välissä?

        ovat joka tapauksessa!


    • eläinoppia

      muna on kanan munasolu. Hedelmöittyneistä munasoluista tulee tipuja. Me kai syömme hedelmöittymättömiä munasoluja. Entä kanaloissa, joissa kukko vapaasti huseeraa, voiko hedelmöitettyjä munasoluja syödä?

      • varmaan

        syönyt niitä, jos olet käyttänyt munia mitkä ovat tulleet kanalasta, jossa on kukko kanojen joukossa.


    • Reino

      ,,,

      • Ohimennen vilkastu

        Tämä pisti pohtiin yhtä syvällisiä kun kysymys siitä mitä on äärettömyyden takana.


      • Noitaluutanainen
        Ohimennen vilkastu kirjoitti:

        Tämä pisti pohtiin yhtä syvällisiä kun kysymys siitä mitä on äärettömyyden takana.

        Muna vai kana kumpi oli ensin? Turha pohtia. Pohditaan sitä oliko suklaa vai karkki?
        Onko koottava lelu vai sormus yllätyksenä?
        Sainko juuri sen joka puuttui?
        Onko suklaa vaaleaa vai tummaa?
        Onko niin, että sain 3 eurolla 6 vai 1 munaa?
        Onko koolla väliä?
        Pitääkö olla kissa mukana ja noita mielessä? Siinäpä onkin miettimistä!
        Kukonmunista en ehdi puhua kun luuta lähtee jo ....

        HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ!


      • Noitaluutanainen kirjoitti:

        Muna vai kana kumpi oli ensin? Turha pohtia. Pohditaan sitä oliko suklaa vai karkki?
        Onko koottava lelu vai sormus yllätyksenä?
        Sainko juuri sen joka puuttui?
        Onko suklaa vaaleaa vai tummaa?
        Onko niin, että sain 3 eurolla 6 vai 1 munaa?
        Onko koolla väliä?
        Pitääkö olla kissa mukana ja noita mielessä? Siinäpä onkin miettimistä!
        Kukonmunista en ehdi puhua kun luuta lähtee jo ....

        HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ!

        Tämä kysymys ei ratkea millään ..pitää vaan uskoa ,että kana on ensin ,jotta tulisi munia..Kukko pitää olla että syntyisi tipuja..Menemme maailman luomiseen asti tässä kysymyksessä ja ken ei siihen usko ..uskoo että oli joku alku muna ja siitä tuli kana .tai sitten ei..mutta onko pohtiminen väärää..
        jääkö joku osatekijä huomiotta..Auttaako tieto ratkaisemaan ,joitain maapallomme kiperistä ongelmista..Onko kanassa enemmän syömistä kuin munassa..Odotammeko tuleeko tipu,,kasvatammeko sen
        broileriksi vai täysikokoiseksi kanaksi? Jaa'a
        ei taida tänäkään pääsiäisenä ratketa kysymys..
        Syökäämme suklaamunia ja nauttikaamme pääsiäisestä!
        Moikka kaikille ja hauskaa tätä päivää!!!


    • emämunaaja

      olen minä, mutten enaimmäinen enkä varmasti viimeinenkään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe