YTK on suomen suurin liitto ja halvin jäsenille ,kandee vaihtaa itse säästin melkein 900 egee vuodessa!!!! Ja ehdottomasti paras ei mikään poliittinen juttu!!!!
YTK
80
4693
Vastaukset
- oikaisua
YTK= Yksityinen työttömyyskassa
Maksamalla jäsenmaksun työttömyyskassaan pääsee osalliseksi järjestelmään, jossa lähinnä työnantajilta perityillä varoilla maksetaan ansioon suhteutettua työttömyyspäivärahaa työttömyysturvaan oikeutetuille henkilöille.
Liitto ja laskuvarjokerho eivät kuulu tähän asiaan ollenkaan. - tavoin,
Millä tavoin tämä sinun mainostama liitto ajaa palkansaajien asiaa. Mainitse vaikka YTK:n saavutukset viimeiseltä viideltä vuodelta..
- ammliijäsen
###########################################
Mainitse vaikka YTK:n saavutukset viimeiseltä viideltä vuodelta..
############################################
Vuoden 2005 tulos hyvä
Kassan vuoden 2005 tulos oli 1.954.000 euroa ylijäämäinen. Myönteiseen tulokseen vaikuttivat jäsenmaksutulojen kasvu ja työllisyystilanteen paraneminen. Ylijäämä sijoitettiin lain edellyttämällä tavalla tasoitusrahastoon, jonka määrä kasvoi 17,4 miljoonaan euroon. Hyvä tulos nosti kassan rahastoasteen 119,7 prosenttiin. Valvovan viranomaisen ohjeiden mukaan kassan rahastoasteen täytyy olla vähintään 100 prosenttia ja enintään 400 prosenttia.
YTK-kassan jäsenmäärä kasvoi tasaisesti myös vuoden 2005 aikana. Vuoden lopussa kassassa oli 250.883 jäsentä, mikä merkitsi jäsenmäärän kasvua 11.590 jäsenellä. Kassa maksoi vuonna 2005 etuuksia hieman yli 211 miljoonaa euroa. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 7,2 prosenttia. Kassaan saapui etuushakemuksia 219.111 kappaletta, mikä tarkoitti 7,9 prosentin vuosikasvua. - tähän ihan sivusta!
Olen itse kuulunut vuosia YTK:hon, nyt olen työttömyyseläkkeellä. Olen myös vuosia lukenut tätä palstaa. Ikäväkseni minun täytyy todeta, että nykyisin ilmeisesti nuoret suomalaiset eivät osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa. Vuosia täällä on tolkutettu, että YTK ei ole mikään liitto, vaan pelkkä työttömyyskassa. YTK ei siis hoida millään tavalla palkansaajan asioita, ainoastaan maksaa ansiosidonnaista, kun kyseessä oleva henkilö jää työttömäksi. Itse olen ottanut asioista aina selvää, vaikka ei vielä ollutkaan internettiä. Nyt jokaisella on mahdollisuus ottaa asioista selvää internetin kautta, joko kotona tai vaikkapa kirjastossa. Opetelkaa ihmiset lukemaan! Ei ole ihme, jos jäätte työttömäksi, kun ette osaa lukea!
- kannata kuulua
tähän ihan sivusta! kirjoitti:
Olen itse kuulunut vuosia YTK:hon, nyt olen työttömyyseläkkeellä. Olen myös vuosia lukenut tätä palstaa. Ikäväkseni minun täytyy todeta, että nykyisin ilmeisesti nuoret suomalaiset eivät osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa. Vuosia täällä on tolkutettu, että YTK ei ole mikään liitto, vaan pelkkä työttömyyskassa. YTK ei siis hoida millään tavalla palkansaajan asioita, ainoastaan maksaa ansiosidonnaista, kun kyseessä oleva henkilö jää työttömäksi. Itse olen ottanut asioista aina selvää, vaikka ei vielä ollutkaan internettiä. Nyt jokaisella on mahdollisuus ottaa asioista selvää internetin kautta, joko kotona tai vaikkapa kirjastossa. Opetelkaa ihmiset lukemaan! Ei ole ihme, jos jäätte työttömäksi, kun ette osaa lukea!
ay-liittoihin, ei niistä ole mitään hyötyä, saman saa Loimaan kassasta halvemmalla!
- Näin on
Työttömäksi voi joutua vaikka kuuluuu liittonkin. Olen itse sen kokenut ja karvaalla tavalla, jota ei uskoisi todeksi.
Tämä "ansio" kuuluu joillekin luottamusmiehille, joiden painostuksesta ja epäkuraatista kohtelusta jouduin jäämään ns. putkeen.
Jotkut luottamusmiehet ovat nimittäin pahimpia työpaikkakiusaajia ja henkisen väkivallan aiheuttajia. Se oma etu, suosio ja arvovalta sen sanelee. - mollaukset pelkkiä brovoja
Näin on kirjoitti:
Työttömäksi voi joutua vaikka kuuluuu liittonkin. Olen itse sen kokenut ja karvaalla tavalla, jota ei uskoisi todeksi.
Tämä "ansio" kuuluu joillekin luottamusmiehille, joiden painostuksesta ja epäkuraatista kohtelusta jouduin jäämään ns. putkeen.
Jotkut luottamusmiehet ovat nimittäin pahimpia työpaikkakiusaajia ja henkisen väkivallan aiheuttajia. Se oma etu, suosio ja arvovalta sen sanelee.Mitä täällä itket luottamusmiehen tekemisisitä, itse te työläiset kokouksissanne ne luotsikat valitsette, joten on vähän outoa, että näitä palstoja lukiessa suurinosa työpaikkaluotsikoista on täysin pellejä, (tosin epäilen että ketkä niitä luotseja mollaa ei edes tiedä miten ne valitaan. Ainahan itse (jos kuuluu liittoon) voi asettua ehdolle, tai mennä syyskokoukseen ilmaisemaan tahtonsa valinnoissa.
- ole,.,.,
kannata kuulua kirjoitti:
ay-liittoihin, ei niistä ole mitään hyötyä, saman saa Loimaan kassasta halvemmalla!
YTK ei ole mikään liitto, se ei millään tavoin aja palkansaajien etua, ei osallistu esim: tes neuvotteluihin, ei valvo palkansaajien etua.Vaan ja ainoastaan maksaa ansiosidonnaisen työttömyysturvan, jonka AMMATTILIITOT on aikoinaan saaneet neuvoteltua.
- hyvää,.
ammliijäsen kirjoitti:
###########################################
Mainitse vaikka YTK:n saavutukset viimeiseltä viideltä vuodelta..
############################################
Vuoden 2005 tulos hyvä
Kassan vuoden 2005 tulos oli 1.954.000 euroa ylijäämäinen. Myönteiseen tulokseen vaikuttivat jäsenmaksutulojen kasvu ja työllisyystilanteen paraneminen. Ylijäämä sijoitettiin lain edellyttämällä tavalla tasoitusrahastoon, jonka määrä kasvoi 17,4 miljoonaan euroon. Hyvä tulos nosti kassan rahastoasteen 119,7 prosenttiin. Valvovan viranomaisen ohjeiden mukaan kassan rahastoasteen täytyy olla vähintään 100 prosenttia ja enintään 400 prosenttia.
YTK-kassan jäsenmäärä kasvoi tasaisesti myös vuoden 2005 aikana. Vuoden lopussa kassassa oli 250.883 jäsentä, mikä merkitsi jäsenmäärän kasvua 11.590 jäsenellä. Kassa maksoi vuonna 2005 etuuksia hieman yli 211 miljoonaa euroa. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 7,2 prosenttia. Kassaan saapui etuushakemuksia 219.111 kappaletta, mikä tarkoitti 7,9 prosentin vuosikasvua.Näyttää olen vain hyvää tulosta tekevä työnantajien perustama puulaaki. Ei hyvä tulos paljoa lämmitä palkansaajia. Siinäkö on ne saavutukset??
- liitto tai ei
ole,.,., kirjoitti:
YTK ei ole mikään liitto, se ei millään tavoin aja palkansaajien etua, ei osallistu esim: tes neuvotteluihin, ei valvo palkansaajien etua.Vaan ja ainoastaan maksaa ansiosidonnaisen työttömyysturvan, jonka AMMATTILIITOT on aikoinaan saaneet neuvoteltua.
mutta joka tapauksessa Loimaan kassa on paljon halvempi ja kaikki samat turvaedut tarjoava kuin mikä tahansa ay-liitto. Kannattaa liittyä ja luopua ay:stä! Ja ammattiliitot saivat neuvoteltua työttömyysturvan, ja väittivät ay-jäsenyyttä turvan ehdoksi. Mutta mites kävikään kun Loimaa tuli?
- Näin on
mollaukset pelkkiä brovoja kirjoitti:
Mitä täällä itket luottamusmiehen tekemisisitä, itse te työläiset kokouksissanne ne luotsikat valitsette, joten on vähän outoa, että näitä palstoja lukiessa suurinosa työpaikkaluotsikoista on täysin pellejä, (tosin epäilen että ketkä niitä luotseja mollaa ei edes tiedä miten ne valitaan. Ainahan itse (jos kuuluu liittoon) voi asettua ehdolle, tai mennä syyskokoukseen ilmaisemaan tahtonsa valinnoissa.
Voi kuule. Ei siellä yhden sana paljon paina. Glopparit ovat paikalla ja äänestävät samat jehut sinne luottamusmiehiksi.
Niin pirun puolueellisia kätyreitä, en paremmin sano. Täsmä isku jokaiselle sellaiselle ja pehvan puolelle.
Sitten kehuvat itseään kuinka he muka ovat hyviä. Heitä ja heidän valheitaan uskovat työsuojelumiehet ja talon johto.
Nämä pellet määräävät jopa talon toimista. Silloin on mopo karannut johdon käsistä. - Mävaan...............
liitto tai ei kirjoitti:
mutta joka tapauksessa Loimaan kassa on paljon halvempi ja kaikki samat turvaedut tarjoava kuin mikä tahansa ay-liitto. Kannattaa liittyä ja luopua ay:stä! Ja ammattiliitot saivat neuvoteltua työttömyysturvan, ja väittivät ay-jäsenyyttä turvan ehdoksi. Mutta mites kävikään kun Loimaa tuli?
Kuka, mitä, häh.. niin mitä sai neuvoteltua, kenenkä kanssa?
työväenliike(wrightiläinen) LOI suomeen sairas/työttömyyskassojen esiasteet/perustan. - halvatun megafoni
liitto tai ei kirjoitti:
siellä taas mäikää ...?
Mikä ihmeen loimaan kauppaedustaja olet olevinasi..?
Sinun älyvapaata tekstiäsi ei enää viitsisi lukea, siksi tyhmää ja tiedoiltaan tyhjää on sinun ulosantisi, että anna jo olla...
Voi kiesus, vai että vielä "samat turvaedut"..... - Santeri Su
Näin on kirjoitti:
Voi kuule. Ei siellä yhden sana paljon paina. Glopparit ovat paikalla ja äänestävät samat jehut sinne luottamusmiehiksi.
Niin pirun puolueellisia kätyreitä, en paremmin sano. Täsmä isku jokaiselle sellaiselle ja pehvan puolelle.
Sitten kehuvat itseään kuinka he muka ovat hyviä. Heitä ja heidän valheitaan uskovat työsuojelumiehet ja talon johto.
Nämä pellet määräävät jopa talon toimista. Silloin on mopo karannut johdon käsistä.Kannattaa kuulua kassaa nimeltään YTK.
Ei tarvitse liittoa, koska luottamusmiehet määräävät kuka saa olla töissä kuka ei.
Työttömäksi voit joutua milloin vain. - tauti se suakin
Santeri Su kirjoitti:
Kannattaa kuulua kassaa nimeltään YTK.
Ei tarvitse liittoa, koska luottamusmiehet määräävät kuka saa olla töissä kuka ei.
Työttömäksi voit joutua milloin vain.vaivaa...?
Luottamusmiehen toimenkuva on todella hämärtynyt jos puheesi on vähänkin totta, mutta helpollahan siitä huonosta luottarista eroon pääsee... - Näin on
tauti se suakin kirjoitti:
vaivaa...?
Luottamusmiehen toimenkuva on todella hämärtynyt jos puheesi on vähänkin totta, mutta helpollahan siitä huonosta luottarista eroon pääsee...Voi kuule. Luottamusmiestä ei voi erottaa. Sehän on kuin paavi, erottamaton.
Jos ja kun hän on tehnyt vakaviakin virheitä, ne painetaan villaisella.
Hän voi saada liitoltaan jopa ylennyksen. - mut kyllä
Näin on kirjoitti:
Voi kuule. Luottamusmiestä ei voi erottaa. Sehän on kuin paavi, erottamaton.
Jos ja kun hän on tehnyt vakaviakin virheitä, ne painetaan villaisella.
Hän voi saada liitoltaan jopa ylennyksen.sulla viiraa pahasti päästä....
Ensinnäkin, miksei muka luottista voi erottaa ?
Se käy niin, että valitaan toinen luottamusmies ja se valinta voidaan tehdä jopa kesken kauden jos koko porukka on samaa mieltä.....(mitä kylläkin suuresti epäilen, kun olen sinun mielenvikaisia sepustuksiasi lukenut.)
Ja sitten vielä toi kaiken huippu, mikä on liiton antama ylennys ?
Onko sen ylennyksen jälkeen peräti yliluottamusmies vai johtava luottamusmies vai mikä ? - vastaustaodottava
Nythän Sinulla on aikaa (eläkkeellä) Googlettaa meille tyhmille ja todistaa miten YTK ajaa palkansaajan etua????
Ei ihme jos jää työttömäksi........ - insinöörihän
Näin on kirjoitti:
Jotkut luottamusmiehet ovat nimittäin pahimpia työpaikkakiusaajia ja henkisen väkivallan aiheuttajia. Se oma etu, suosio ja arvovalta sen sanelee.sun etuas ajattelee......
Aivan uskomattomia YTK:n ylistyksiä, tulee väkisin mieleen, että TA on maksanut muutamalle teinille laajakaistan kuukausimaksun ja antanut sanat suuhun.....
Jos olet oikeasti duunari, eihän Loimaa ole sulle mikään turva. Mutta hienosti on masinoitu kampanja AY-liikettä vastaan, täytyy myöntää. - Anonyymi
kannata kuulua kirjoitti:
Liityin juuri Loimaasee
- haluat säästää !
Laskeppa paljonko ylimääräistä rahaa liitto sinulle neuvottelee !
Esim. lomaraha ei ole lakisääteinen eikä arkipyhäkorvaukset.....
Laske paljonko menettäisit jos liitto ei pitäisi puoliasi.!!!- Näin on
Ylennys, jonka liitto antaa on herra toimitsija, eli "tuomari."
- varmistui
Näin on kirjoitti:
Ylennys, jonka liitto antaa on herra toimitsija, eli "tuomari."
että ei sulla kaikki kottaraiset ole kotona....
Kuvitteletko, että toimitsijaksi pääsee noin vain, "ylennyksen" kautta ja vielä että oikein tuomari....
just joo....
- ei silloin kun...
Silloin tällöin näitä YTK mainoksia näkee täällä, kuinka pitävät sitä niin ja niin täydellisenä sekä ammattiliittoja täysin turhina.
Paitsi... jos uutisotsikoihin sattuu jokin palkansaajaa tehty vääryys jota ammattiliitto puolustaa. Tällöin ei näillä palstoilla mainostajiakaan näy vaikka kuinka kysyisi. - tälläsiä
lahopäitä Suomi pullollaan.Ilmankos työntekjää nussitaan silmään,että roikaa.Hävetkää lahopäät.
- Teräväpää
Jäin vaivaamaan, miten niin laho?
- sanottu
ja siis viestisi kertoo, että ay-liikkeen aika on auttamattomasti ohi!
- päre
ompahan kaverilla melkomoiset tulot jos tuon
verran vuodessa säästyy tai sitten entinen "liitto" on ollut rosvo .- §§§§§§§§§
kuukausitulosta ainakin mulla, aloittaja on palkkatasoltaan kroisos näkemä,joo,joo,sanon myös
- Mietittävää...
§§§§§§§§§ kirjoitti:
kuukausitulosta ainakin mulla, aloittaja on palkkatasoltaan kroisos näkemä,joo,joo,sanon myös
itse säästän n. 600 vuodessa, mutta en tee vuoro-, enkä ylitöitä. Uskoisin olevan mahdollista, että ketjun aloittaja voi tienata tuon verran, koska tiedän monia, jotka tienaavat minuakin paremmin.
Oletteko itse jotain apumiehiä, vai?
Kyllä kannattaisi itse alkaa hoitaa niitä palkkaneuvotteluja, eikä antaa sitä liiton käsiin, se vetää kuitenkin välistä, kuten huomaatte. - päre
Mietittävää... kirjoitti:
itse säästän n. 600 vuodessa, mutta en tee vuoro-, enkä ylitöitä. Uskoisin olevan mahdollista, että ketjun aloittaja voi tienata tuon verran, koska tiedän monia, jotka tienaavat minuakin paremmin.
Oletteko itse jotain apumiehiä, vai?
Kyllä kannattaisi itse alkaa hoitaa niitä palkkaneuvotteluja, eikä antaa sitä liiton käsiin, se vetää kuitenkin välistä, kuten huomaatte.mutta kyllähän niiden tulojen pitää todellakin olla jotain muuta kuin tavan palkansaajilla jos
prosentti on 1,5 ja edelliseen verrattuna mukamas 900 ekee säästyy maksuissa , itselläni vuodessa tulot n. 50000 josta 1,25 % menee jäsenmaksuun elikkä vähän yli 600 , mutta eipä tuo 50000 taida juuri mitään ollakkaan
- YTK on paras!
Se, että ammattiliitot hoitaa (tai väittää hoitavansa) asioita työntekijän puolesta on suurta humpuukia. Se vain tekee työntekijöistä entistä munattomammiksi, kun ne ei edes osaa nykyään lukea eikä hankkia itsenäisesti tietoa eikä itse hoitaa omia asioitaan. Ovat valmiita joka pienestä asiasta soittamaan ja ruikuttamaan ammattiliittoon.
- hankit
Sinä lukutaitoisena hankit tietosi ammattiliittojen sopimasta TYÖEHTOSOPIMUKSESTA. YTK hoitaa vain työttömyysturvan. Tes. sopimuksesta löytyy kaikki pykälät, lomaedut, arkipyhäkorvaukset, pekkaset, ylityökorvaukset, sairausajankorvaukset ja paljon muuta. Vai oletko YTKlaisena näitten liittojen ajamien etujen ulkopuolella, niinkuin moni Loimaalainen tällä hetkellä on..
Jos nautit näitä etuja, joita muutamia mainitsin, niin mietipä hiukan onko liitoista mitään apua...
- kuuluu ytk:llekin
kuin liittoon kuuluville!!!!!!!jos työnantaja sen perusteella syrjii ytk:n jäsentä niin soitto työsuojelupiiriin ja homma hoituu ilmatteeksi!
toi p-puhetta on että meillä ytk:laisilla ei ois muka mitään etuja.samat edut ja oikeudet(joskus jopa paremmat:) )meillä on säästyy satoja eyroja vuodessa kun ei tarvi maksaa jäsenmaksua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1- kai,,
Kai tarkoitat liittojen neuvottelemia etuja, eihän niitä muut neuvottele. Periaatteessa LIITTOJEN neuvottelemat edut kuuluu kaikille, mutta nykyään työelämä on, niin kovaa, että työnantajat käyttää niitä hyväkseen joitten kohdalla aita on matalin ja valittettavasti nämä ytk,laiset kuuluvat siihen ryhmään..
Tuskin ytk,n jäsenistä löytyy montaakaan, joka uskaltaa ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin. - sitten morkkaatte?
kai,, kirjoitti:
Kai tarkoitat liittojen neuvottelemia etuja, eihän niitä muut neuvottele. Periaatteessa LIITTOJEN neuvottelemat edut kuuluu kaikille, mutta nykyään työelämä on, niin kovaa, että työnantajat käyttää niitä hyväkseen joitten kohdalla aita on matalin ja valittettavasti nämä ytk,laiset kuuluvat siihen ryhmään..
Tuskin ytk,n jäsenistä löytyy montaakaan, joka uskaltaa ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin.Jos YTK:n jäsenillä asiat ovat huonommin, eli heitä riistetään, eivätkä saa muitakaan liiton jäsenien etuja, niin silloinhan ay-porukan pitäisi olla tyytyväisiä. Jäähän järjestäytyneille silloin enemmän jaettavaa ansiotuloina ja muinakin etuina ja niitä liiton jäsenetujakin tulisi vähemmän jaettavaksi henkeä kohti, jos ne kaikki YTK-laiset liittyisivät liittoon.
Tunnen monta YTK:n jäsentä, enkä ole kuullut koskaan kenenkään valittavan huijatuksi tulemisesta. Mutta toisaalta tunnen monia liiton jäseniä, joita on huijattu ja jotka tienaavat huonommin kuin minä, vaikka teemme saman alan töitä.
Nuo jutut ovat vain luottisten ja muiden ay:n palkkalistoilla olevien propagandaa ja pelottelua. Olisi liittojen jo aika hoitaa sille tarkoitettuja tehtäviä, eikä yrittää pitää jäseniään pelkällä paskan puhumisella ja pelottelulla, kuten on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Hidasjärkisinä vain jatkavat samaa rataa tuhoten loputkin ay:n rippeet. - mitenkä
sitten morkkaatte? kirjoitti:
Jos YTK:n jäsenillä asiat ovat huonommin, eli heitä riistetään, eivätkä saa muitakaan liiton jäsenien etuja, niin silloinhan ay-porukan pitäisi olla tyytyväisiä. Jäähän järjestäytyneille silloin enemmän jaettavaa ansiotuloina ja muinakin etuina ja niitä liiton jäsenetujakin tulisi vähemmän jaettavaksi henkeä kohti, jos ne kaikki YTK-laiset liittyisivät liittoon.
Tunnen monta YTK:n jäsentä, enkä ole kuullut koskaan kenenkään valittavan huijatuksi tulemisesta. Mutta toisaalta tunnen monia liiton jäseniä, joita on huijattu ja jotka tienaavat huonommin kuin minä, vaikka teemme saman alan töitä.
Nuo jutut ovat vain luottisten ja muiden ay:n palkkalistoilla olevien propagandaa ja pelottelua. Olisi liittojen jo aika hoitaa sille tarkoitettuja tehtäviä, eikä yrittää pitää jäseniään pelkällä paskan puhumisella ja pelottelulla, kuten on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Hidasjärkisinä vain jatkavat samaa rataa tuhoten loputkin ay:n rippeet.YTK on sinun etuasi ajanut??
Onko omalta kohdaltasi osunut neuvotteluja palkasta, korvauksista,lomista, vapaista yms??
Mahtava puhe YTK:n puolesta, siitä aplodit. =)
Mutta ennen "vapaajäsenyyttä" , osaatko kertoa miten duunari sai kesäloman???
Työnantajan perustama YTK ei muistaakseni ollut neuvotteluissa mukana, kuten ei palkoissa tms.
Siksi YTK on perustettu, nakertamaan AY-liikkeen perustuksia. Ja tohelot nykyään laskee, että " säästän perhana 80 euroa, sehän on lähes ruisjauhosäkin hinta"
Tosin annan heivuita tuosta säkin hinnnasta verrattuna vuoteen 30 , en tinkaa edes uhkatiukalle, niinkuin Päätalon Herkko. - eri miehet.
mitenkä kirjoitti:
YTK on sinun etuasi ajanut??
Onko omalta kohdaltasi osunut neuvotteluja palkasta, korvauksista,lomista, vapaista yms??
Mahtava puhe YTK:n puolesta, siitä aplodit. =)
Mutta ennen "vapaajäsenyyttä" , osaatko kertoa miten duunari sai kesäloman???
Työnantajan perustama YTK ei muistaakseni ollut neuvotteluissa mukana, kuten ei palkoissa tms.
Siksi YTK on perustettu, nakertamaan AY-liikkeen perustuksia. Ja tohelot nykyään laskee, että " säästän perhana 80 euroa, sehän on lähes ruisjauhosäkin hinta"
Tosin annan heivuita tuosta säkin hinnnasta verrattuna vuoteen 30 , en tinkaa edes uhkatiukalle, niinkuin Päätalon Herkko.Kun niitä lomia sovittiin, niin olitko silloin liitossa?
Entisajan ay oli aivan toisenlainen, siellä ajateltiin työläisten etuja, vaan nykyään pamput kohentavat omia olojaan ja sinunkin eduistasi sovitaan suljettujen ovien takana. Liiton johto muodostuu politiikan broilereista ja heille ei merkitse mitään se, että kummalla puolella neuvottelupöytää he istuvat. Ay nyt sattuu olemaan ainoa paikka missä pääsee hyville palkoille, hyvään asemaan vähälahjainenkin ja kouluttamaton laiskimus, joka ei jaksaisi kunnon työtä tehdäkään.
Olen itse kuulunut liittoon ehkäpä kauemmin kuin sinä, liityin jo 15-vuotiaana.
YTK muka perustettu vastustamaan liittoa, hah! Siinä taas yksi luottis, joka pelkää joutuvansa töihinkin ja siksi jatkaa tuota propaganda- ja pelottelu linjaa. YTK on työttömyyskassa, eikä voisi mitenkään taistella liittoa vastaan, se hoitaa vain omaa tehtäväänsä eli siirtelee niitä työttömyyskorvauksia työttömille ja on vaihtoehtona liittojen rohmukassoille. Kyllä se säästö on tuntuvampi kuin ruissäkin hinta, itse säästän yli 500 euroa vuodessa, eikä se säästö siinä ole pääasia, vaan se, ettei mene ainakaan vääriin kohteisiin eli liiton pamppujen urakehitykseen, kuten esimerkiksi "Tavjalle" ja Heinäluomalle. SAK itse romuttaa kaiken minkä aikaisemmat sukupolvet hankkivat uhrautuen. Senkun jatkatte oppimaanne propagandaa ja puhutte asioiden vierestä, sillä vain nopeutatte teatterinne kulissien kaatoa. - käy.
sitten morkkaatte? kirjoitti:
Jos YTK:n jäsenillä asiat ovat huonommin, eli heitä riistetään, eivätkä saa muitakaan liiton jäsenien etuja, niin silloinhan ay-porukan pitäisi olla tyytyväisiä. Jäähän järjestäytyneille silloin enemmän jaettavaa ansiotuloina ja muinakin etuina ja niitä liiton jäsenetujakin tulisi vähemmän jaettavaksi henkeä kohti, jos ne kaikki YTK-laiset liittyisivät liittoon.
Nuo jutut ovat vain luottisten ja muiden ay:n palkkalistoilla olevien propagandaa ja pelottelua. Olisi liittojen jo aika hoitaa sille tarkoitettuja tehtäviä, eikä yrittää pitää jäseniään pelkällä paskan puhumisella ja pelottelulla, kuten on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Hidasjärkisinä vain jatkavat samaa rataa tuhoten loputkin ay:n rippeet.Ei ole mitään morkkaamista,kun työnantaja käyttää YTK,laisia hyväkseen. Päin vastoin käy sääliksi, kun härski työnantaja kusettaa heitä. Meillä ainakin on yritetty heille puhua kaikella ystävyydellä, että pitäkää puolianne, että teille kuuluu sitä ja sitä etuisuutta. Mutta kun ei, sillä he kertakaikkiaan eivät uskalla. Liittoon liittymisen este, heillä lienee periytynyt äidinmaidosta, perustelevat vaan, että "säästetään" jäsenmaksuissa. Mutta sen etunsa he menettävät jo yhden viikonlopun ylityökorvauksien menetyksellä. Miksi sinun mielestä mitäisi AY porukan olla tyytyväisiä??. Ihmettelen sinun ajatusmaailmaa.Sinä saat ilmeiseti hyvän mielen jos toista riistetään. On totta, että liiton jäseniäkin on yritetty huijata, se vain osoittaa työnantajan moraalin. Vaikeampaa huijaus on kuitenkin liiton jäseniä kohtaan, siilä heillä on kuitenkin liiton turva edunvalvojana. Liitottomat on ilman mitään turvaa. Jos ne jostain napisevat, niin heille tarjotaan ovea heti kättelyssä.
Tosi on myös, että YTK:N jäsenet eivät julkisesti puhu tulleeksi huijatuksi, sillä olisihan helvetin noloa kertoa, että käyn töissä ja teen työni kunnolla, mutta minulle ei makseta esim. ylityökorvauksia. Aikuinen mies joutuisi häpeämään omaa tyhmyyttään eli joutuisi naurun alaiseksi.
Turha on vastaukseksi tarjota, että liitottomat saa apua Työsuojelupiiriltä. Ainakin Uudenmaanpiiri on niin avuton. Ja jos joku uskaltautuu asian sinne antamaan, niin työsuhde päättyy kyllä nopeasti. - liitto-orava
käy. kirjoitti:
Ei ole mitään morkkaamista,kun työnantaja käyttää YTK,laisia hyväkseen. Päin vastoin käy sääliksi, kun härski työnantaja kusettaa heitä. Meillä ainakin on yritetty heille puhua kaikella ystävyydellä, että pitäkää puolianne, että teille kuuluu sitä ja sitä etuisuutta. Mutta kun ei, sillä he kertakaikkiaan eivät uskalla. Liittoon liittymisen este, heillä lienee periytynyt äidinmaidosta, perustelevat vaan, että "säästetään" jäsenmaksuissa. Mutta sen etunsa he menettävät jo yhden viikonlopun ylityökorvauksien menetyksellä. Miksi sinun mielestä mitäisi AY porukan olla tyytyväisiä??. Ihmettelen sinun ajatusmaailmaa.Sinä saat ilmeiseti hyvän mielen jos toista riistetään. On totta, että liiton jäseniäkin on yritetty huijata, se vain osoittaa työnantajan moraalin. Vaikeampaa huijaus on kuitenkin liiton jäseniä kohtaan, siilä heillä on kuitenkin liiton turva edunvalvojana. Liitottomat on ilman mitään turvaa. Jos ne jostain napisevat, niin heille tarjotaan ovea heti kättelyssä.
Tosi on myös, että YTK:N jäsenet eivät julkisesti puhu tulleeksi huijatuksi, sillä olisihan helvetin noloa kertoa, että käyn töissä ja teen työni kunnolla, mutta minulle ei makseta esim. ylityökorvauksia. Aikuinen mies joutuisi häpeämään omaa tyhmyyttään eli joutuisi naurun alaiseksi.
Turha on vastaukseksi tarjota, että liitottomat saa apua Työsuojelupiiriltä. Ainakin Uudenmaanpiiri on niin avuton. Ja jos joku uskaltautuu asian sinne antamaan, niin työsuhde päättyy kyllä nopeasti.Palkanmaksaja kyllä osaa hyödyntää niitä, kenellä tietää olevan huonon "selkänojan".
Hölmöhän TA olisi, jos ei ulosmittaisi hyötyä niistä, ketkä kokevat AY-liikkeen olevan rasite...jopa rahallisesti. Heh heh, kannattaisiko leikkiä duunarina oikeistolaista, jos ei ole varaa maksaa jäsenmaksua.
Tietysti voi halutessaan pissiä omille reisilleen, kesähän nyt on mutta talvella voi tulla kylmä...... - otti toi
eri miehet. kirjoitti:
Kun niitä lomia sovittiin, niin olitko silloin liitossa?
Entisajan ay oli aivan toisenlainen, siellä ajateltiin työläisten etuja, vaan nykyään pamput kohentavat omia olojaan ja sinunkin eduistasi sovitaan suljettujen ovien takana. Liiton johto muodostuu politiikan broilereista ja heille ei merkitse mitään se, että kummalla puolella neuvottelupöytää he istuvat. Ay nyt sattuu olemaan ainoa paikka missä pääsee hyville palkoille, hyvään asemaan vähälahjainenkin ja kouluttamaton laiskimus, joka ei jaksaisi kunnon työtä tehdäkään.
Olen itse kuulunut liittoon ehkäpä kauemmin kuin sinä, liityin jo 15-vuotiaana.
YTK muka perustettu vastustamaan liittoa, hah! Siinä taas yksi luottis, joka pelkää joutuvansa töihinkin ja siksi jatkaa tuota propaganda- ja pelottelu linjaa. YTK on työttömyyskassa, eikä voisi mitenkään taistella liittoa vastaan, se hoitaa vain omaa tehtäväänsä eli siirtelee niitä työttömyyskorvauksia työttömille ja on vaihtoehtona liittojen rohmukassoille. Kyllä se säästö on tuntuvampi kuin ruissäkin hinta, itse säästän yli 500 euroa vuodessa, eikä se säästö siinä ole pääasia, vaan se, ettei mene ainakaan vääriin kohteisiin eli liiton pamppujen urakehitykseen, kuten esimerkiksi "Tavjalle" ja Heinäluomalle. SAK itse romuttaa kaiken minkä aikaisemmat sukupolvet hankkivat uhrautuen. Senkun jatkatte oppimaanne propagandaa ja puhutte asioiden vierestä, sillä vain nopeutatte teatterinne kulissien kaatoa.yksi juttu eli "sinunkin eduistasi sovitaan suljettujen ovien takana"
Kai tiedät, että liitoilla on sopimusalatoimikunnat, jotka rakentavat ja neuvottelevat työehtosopimuksia.
Ne jäsenet ovat ihan tavallisia duunareita, jotka työskentelevät sen alan työpaikoissa johon TES:iä sorvataan.
Sinullakin on mahdoliisuus päästä sopimusta tekemään eikä sinun sen jälkeen tarvitse levittää vääränlaista propagandaa. - selkänojaton
liitto-orava kirjoitti:
Palkanmaksaja kyllä osaa hyödyntää niitä, kenellä tietää olevan huonon "selkänojan".
Hölmöhän TA olisi, jos ei ulosmittaisi hyötyä niistä, ketkä kokevat AY-liikkeen olevan rasite...jopa rahallisesti. Heh heh, kannattaisiko leikkiä duunarina oikeistolaista, jos ei ole varaa maksaa jäsenmaksua.
Tietysti voi halutessaan pissiä omille reisilleen, kesähän nyt on mutta talvella voi tulla kylmä......Tälläinen selkänojaton työläinen on palkanmaksajalle
hyvä sijoitus, sehän tuottaa firmalle puhdasta rahaa. Siksi niitä työnantajat ylistää ja kehoittavat mm, tällä palstalla kaikkia liittymään YTK:hon, Bisnes on bisnestä..
- JOKU AY-AKTIIVI
selittää miksi nykypäiväna kannattaisi kuulua liittoon.täällä moni perustelee sitä kuulumista siten että liitot ovat "taistelleet"esim.ylityökorvaukset,5-päiväsen viikon,olosuhdelisät jne jne....
nämä kaikkihan ovat jo valmiina!nehän tulevat kaikille kuin manulle illallinen!
ymmärtäisin jos elettäisiin 1900luvun alkua,jossa työläisten asema olisi orjaan verrattava,mutta nythän eletään 2000lukua,missä koko yhteiskunta on muuttunut.- niinkuin moni
muukin kuvittelee, että saavutetut edut ovat sitten voimassa maailman tappiin saakka, kun ne on kerran saatu.
Väärin meni...
Tarvitaan jatkuvaa edunvalvontaa ja kaikki sinunkin luettelemasi edut pitää "päivittää" aina kun uutta TES:iä tehdään. Ja joskushan niitä etuja myös joudutaan "myymään" pois, että saadaan jotain muuta tilalle.
Taivahan tosi on, että jos ei olisi olemassa tätä liitto organisaatiota niin jokainen joutuisi tappelemaan itse itselleen vähimmäipalkkansa. lisänsä, korvauksensa, lomansa, sairaskorvauksensa jne..jne..
Kyllä minä ainakin maksan mielelläni sen 1,5 prosenttia palkastani, että joku muu neuvottelee ne puolestani. - kuin sinäkin
niinkuin moni kirjoitti:
muukin kuvittelee, että saavutetut edut ovat sitten voimassa maailman tappiin saakka, kun ne on kerran saatu.
Väärin meni...
Tarvitaan jatkuvaa edunvalvontaa ja kaikki sinunkin luettelemasi edut pitää "päivittää" aina kun uutta TES:iä tehdään. Ja joskushan niitä etuja myös joudutaan "myymään" pois, että saadaan jotain muuta tilalle.
Taivahan tosi on, että jos ei olisi olemassa tätä liitto organisaatiota niin jokainen joutuisi tappelemaan itse itselleen vähimmäipalkkansa. lisänsä, korvauksensa, lomansa, sairaskorvauksensa jne..jne..
Kyllä minä ainakin maksan mielelläni sen 1,5 prosenttia palkastani, että joku muu neuvottelee ne puolestani.olen siitä, ettei ay-liikkeelle enää kannata maksaa menneitten aikoje neuvotteluista ja kusettamisesta, et tä on pakko olla ay-jäsen jotta saisi työttömyyskassankin jäsenyyden. Elämme pitkälti jo 2000-lukua ja ay-liike edustaa mennyttä aikaa.
- jonkeri
kuin sinäkin kirjoitti:
olen siitä, ettei ay-liikkeelle enää kannata maksaa menneitten aikoje neuvotteluista ja kusettamisesta, et tä on pakko olla ay-jäsen jotta saisi työttömyyskassankin jäsenyyden. Elämme pitkälti jo 2000-lukua ja ay-liike edustaa mennyttä aikaa.
Kerropa miksi sitten työnantajat liittoutuvat omiin järjestöihinsä yhä enenevässä määrin??
Olisikohan syynä se.että mitä isompi porukka heitä on asioita viemässä etenpäin sitä suurempi mahdollisuus saada ne toteutettua.Vai mitä??
Ja sinä meinaat,että työntekijät pärjäävät siinä kuviossa ihan yksittäisinä henkilöinä ja saavat parannettua työehtojaan.Vaikuttaa varsin epärealistiselta,ainakin minun mielestäni.. - typerä
Vastauksestasi nähdään millaisia typeryksiä on olemassa. Vai on kaikki edut valmiina???. Mutta kauankohan ne pysyisi jos ei olisi ay-liikettä niitä sopimassa ja valvomassa?
- siksi,että
jonkeri kirjoitti:
Kerropa miksi sitten työnantajat liittoutuvat omiin järjestöihinsä yhä enenevässä määrin??
Olisikohan syynä se.että mitä isompi porukka heitä on asioita viemässä etenpäin sitä suurempi mahdollisuus saada ne toteutettua.Vai mitä??
Ja sinä meinaat,että työntekijät pärjäävät siinä kuviossa ihan yksittäisinä henkilöinä ja saavat parannettua työehtojaan.Vaikuttaa varsin epärealistiselta,ainakin minun mielestäni..ne salaa liittoutuvat yhteen ja niiden päämäärä on punainen vallankumous!eikö tää nyt ole sanomattakin selvää?
on siinä sak ihmeissään kun ek:n työvaliokunta aloittaa jatkossa kokouksensa yhteenkuuluvuutta lisäävällä laululla:työnantajat,sorron yöstä nouskaa...... - enää tarvita
typerä kirjoitti:
Vastauksestasi nähdään millaisia typeryksiä on olemassa. Vai on kaikki edut valmiina???. Mutta kauankohan ne pysyisi jos ei olisi ay-liikettä niitä sopimassa ja valvomassa?
työttömyysturvan saa Loimaalta halvemmalla ja kaikki muu on tarpeetonta, aika ajaa ohi ay-liikkeen.
- tosiaankin
enää tarvita kirjoitti:
työttömyysturvan saa Loimaalta halvemmalla ja kaikki muu on tarpeetonta, aika ajaa ohi ay-liikkeen.
sulle tarpeetonta vähimmäispalkka, lisät lomat ja korvaukset...?
- minulle anna
tosiaankin kirjoitti:
sulle tarpeetonta vähimmäispalkka, lisät lomat ja korvaukset...?
minulle riittää Loimaan kassa, saan täyden työttömyysturvan halvemmalla ja jos joudun työttömäksi, hylkää ay-liike minut joka tapauksessa hyödyttömänä.
- se hylkää
minulle anna kirjoitti:
minulle riittää Loimaan kassa, saan täyden työttömyysturvan halvemmalla ja jos joudun työttömäksi, hylkää ay-liike minut joka tapauksessa hyödyttömänä.
työttömän ?
Saahan silloin ansiosidonnaista ja liiton järjestämille kursseille ja tapahtumiin olet tervetullut.
Vai mitä huomiota sinä tarvitsisit ? - Nimimerkki
minulle anna kirjoitti:
Kauankohan se "loimaan kassa" maksaisi työttömyyskorvauksia, jos ay-liike saataisin polvilleen, ja työnantajat sanelisivat miten työelämässä mentäisiin eteenpäin?
Tosi asiassa YTK tarvitsee ammattiliittoja enemmän kuin ammattiliitot YTK:ta. Jos ammattiliitot eivät puolustaisi jäsentensä etuja mm. työttömyysturvan osalta, niin ne edut olisi hyvin pian entisiä etuja. - tuosta
Nimimerkki kirjoitti:
Kauankohan se "loimaan kassa" maksaisi työttömyyskorvauksia, jos ay-liike saataisin polvilleen, ja työnantajat sanelisivat miten työelämässä mentäisiin eteenpäin?
Tosi asiassa YTK tarvitsee ammattiliittoja enemmän kuin ammattiliitot YTK:ta. Jos ammattiliitot eivät puolustaisi jäsentensä etuja mm. työttömyysturvan osalta, niin ne edut olisi hyvin pian entisiä etuja.YTK.n ja AY.n välisestä symbioosista, kaipaa kyllä hieman tarkennusta.
Miten nuo AY-liikkeen "puolustamiset" työttömyysturvan osalta, jotka ovat pääosin lakisääteisiä, vaikuttaa YTK.n toimintaan?
Millä perustelet tuon että YTK tarvitsee ammattiliittoja enemmän, kuin ammattiliitot YTK.a?
YTK ei tarvitse ammattiliittoja koska ammattiliitot pitää itse toimillaan huolen siitä, että heidän jäsenistönsä siirtyy YTK.n! - tarvita
tuosta kirjoitti:
YTK.n ja AY.n välisestä symbioosista, kaipaa kyllä hieman tarkennusta.
Miten nuo AY-liikkeen "puolustamiset" työttömyysturvan osalta, jotka ovat pääosin lakisääteisiä, vaikuttaa YTK.n toimintaan?
Millä perustelet tuon että YTK tarvitsee ammattiliittoja enemmän, kuin ammattiliitot YTK.a?
YTK ei tarvitse ammattiliittoja koska ammattiliitot pitää itse toimillaan huolen siitä, että heidän jäsenistönsä siirtyy YTK.n!Ei sitten tarvita YTK:ta jos ei ole ammattiliittoja puolustamassa työntekijöiden etuja, miksi työnantajien pitäisi pitää enää YTK:ta pystyssä, jos ammattiliitot on voimattomia. Silloinhan he on päässeet tavoitteensa.
- Nimimerkki_
tuosta kirjoitti:
YTK.n ja AY.n välisestä symbioosista, kaipaa kyllä hieman tarkennusta.
YTK ei tarvitse ammattiliittoja koska ammattiliitot pitää itse toimillaan huolen siitä, että heidän jäsenistönsä siirtyy YTK.n!Quote:
End quote.
Olihan tämä trollausyritys, eikä vain tietämättömyyttäsi?
Toki työttömyyskorvaukset ovat lakisääteisiä, mutta miten kuvittelet niiden aikoinaan päätyneen sinne lakikirjaan, tai millätavoin niiden korvausten taso ja määrä on määritelty.
Kyllä siinä on ollut käytössä tämä ns. kolmikanta, jolloin asioista on neuvoteltu ensin työmarkkinaosapuolten (Työntekijä- ja Työnantajaosapuolet) kanssa, ja sitten pöytään on tullut maanhallitus, jonka kanssa asiat ovat sitten sovittu lopullisessa muodossa.
Eikä tästä nyt niin montakaan vuotta ole, kun työantajat yrittivät heikentään työttömyysturvan etuja mm. tuomalla takaisin portaikon, jossa tietyn työttömyysajan jälkeen työttömyyskorvaus olisi laskenut merkittävästi. Mitä ytk teki silloin jäsentensä etujen ajamiseksi? - lakisääteisiä
Nimimerkki_ kirjoitti:
Quote:
End quote.
Olihan tämä trollausyritys, eikä vain tietämättömyyttäsi?
Toki työttömyyskorvaukset ovat lakisääteisiä, mutta miten kuvittelet niiden aikoinaan päätyneen sinne lakikirjaan, tai millätavoin niiden korvausten taso ja määrä on määritelty.
Kyllä siinä on ollut käytössä tämä ns. kolmikanta, jolloin asioista on neuvoteltu ensin työmarkkinaosapuolten (Työntekijä- ja Työnantajaosapuolet) kanssa, ja sitten pöytään on tullut maanhallitus, jonka kanssa asiat ovat sitten sovittu lopullisessa muodossa.
Eikä tästä nyt niin montakaan vuotta ole, kun työantajat yrittivät heikentään työttömyysturvan etuja mm. tuomalla takaisin portaikon, jossa tietyn työttömyysajan jälkeen työttömyyskorvaus olisi laskenut merkittävästi. Mitä ytk teki silloin jäsentensä etujen ajamiseksi?Tosi on, työttömyyskorvaukset on lakisääteisiä, mutta ota huomioon minkälainen hallitus on nykyään Suomessa, lakiahan voi muuttaa, siitä päättää hallitus ja eduskunta. Jos AY liike on hyvin heikko ( jäsenistö karkaa YTK:n), niin silloin tälläinen hallitus on vahvoilla, se voi tehdä mitä haluaa, sillä Loimaalaisista ei siinä tilanteessa ole etujensa puolustajiksi.
Tähän täällä pyritään, sen huomaa tälläkin palstalla olevista YTK:ta ylistävistä kirjoituksista, jotka on, kun niitä jatkuvasti seuraa, lähtöisin samoista piireistä. Sen huomaa saman sisältöisistä sanoista ja he ei vastaa mihinkään asialliseen vastakysymykseen, vaan puhutaan kuinka paljon siinä säästää, kun eroaa liitosta.
Niin tosiaan AHON hallituksen aikaan yritettiin heikentää etuja, mutta ei onnistunut, kiitos siitä vahvalle AY:lle.
Tarkoitan sitä, että jos AY on heikko ja YTK on vahva, niin heikosti täällä käy, nimittäin työläiselle. Siihen tähtää tämä YTK:n kampanjointi ,sillä YTK on työnantajien perustama puulaaki, jonka tarkoitus on saada AY liike heikoksi.
- kysäisen
että kuka sulle maksaa laajakaistan, kun olet niin terhakkana Loimaan edustajana??
Ettet olis näitä viimesiä teknikoita, mitä TA pitää pilkkanaan ja valjastaa agitoimaan??
Antaa vielä oman kopin, se vasta tuntuu hyvältä...
No hommahan se on sekin, varsinkin jos vielä saa palkkaa...- spåre
Kyllähän minä muuten liittoon kuuluisin, mutta kun olen tavannut kaksi täysin mulkgvisti luottista.
- asiaa,,
spåre kirjoitti:
Kyllähän minä muuten liittoon kuuluisin, mutta kun olen tavannut kaksi täysin mulkgvisti luottista.
Voit vaikka esittää muutaman esimerkin,, pystytkö siihen, epäilen että et pysty.-- katsotaan sinun vastauksia..
- MUTTA.......
asiaa,, kirjoitti:
Voit vaikka esittää muutaman esimerkin,, pystytkö siihen, epäilen että et pysty.-- katsotaan sinun vastauksia..
Olis aivan mahtavaa että kaikki ne jotka ei kuulu ammattiliittoon niin niitä ei myöskään silloin koskisi työehtosopimus!!!
... ja ettäkö käsitä että YTK:n on perustanut yrittäjät jotta ammattiliitojen asema heikkenisi ja mahdollisesti työehtosopimukset ei näin ollen olisi yleissitovia...
Sitten kävis niin että:
Ei tuntisopimuksia
Ei ylityökorvauksia
Ei lisiä
Ei lomarahoja
Ei lomalta paluurahoja
Ei taukoja ei ruokatunteja
Ei sairausajan palkkaa - ei kannata
MUTTA....... kirjoitti:
Olis aivan mahtavaa että kaikki ne jotka ei kuulu ammattiliittoon niin niitä ei myöskään silloin koskisi työehtosopimus!!!
... ja ettäkö käsitä että YTK:n on perustanut yrittäjät jotta ammattiliitojen asema heikkenisi ja mahdollisesti työehtosopimukset ei näin ollen olisi yleissitovia...
Sitten kävis niin että:
Ei tuntisopimuksia
Ei ylityökorvauksia
Ei lisiä
Ei lomarahoja
Ei lomalta paluurahoja
Ei sairausajan palkkaasiis ei kannata kuulua ay-liittoon kun samat edut saa muutenkin ja paljon halvemmalla vielä työttömyysturvankin. Miksi muuten ay-liike antoi vuosikaudet ymmärtää että työttämyyskassan jäsenyyden ehtona on ay-jäsenyys?
- Antaa ymmärtää
ei kannata kirjoitti:
siis ei kannata kuulua ay-liittoon kun samat edut saa muutenkin ja paljon halvemmalla vielä työttömyysturvankin. Miksi muuten ay-liike antoi vuosikaudet ymmärtää että työttämyyskassan jäsenyyden ehtona on ay-jäsenyys?
että sieltä saa samat edut kuin ammattiliitoltakin ?
- antaa
Antaa ymmärtää kirjoitti:
että sieltä saa samat edut kuin ammattiliitoltakin ?
Siksi nämä ytk:n toitottajat antaa ymmärtää.(ytk on työnantajien perustama työttömyyskassa). Jos työntekijöitä saataisiin siihen liittymään paljon, niin yleissitovuus heikkenisi ja he saisivat määrätä työehdot mieleisekseen. Onhan nytkin jo sellainen käytäntö työnantajilla, että liittoon kuulumattomille ei makseta tessiin kuuluvia etuja, eli käytetään heidän tietämättyyttä hyväksi.
- tyypillinen
ei kannata kirjoitti:
siis ei kannata kuulua ay-liittoon kun samat edut saa muutenkin ja paljon halvemmalla vielä työttömyysturvankin. Miksi muuten ay-liike antoi vuosikaudet ymmärtää että työttämyyskassan jäsenyyden ehtona on ay-jäsenyys?
Tulipa taas tyypillinen työnantajan vastaus.
Saman sisältöisiä vastauksia tulee jatkuvasti. - käsitä mitään.
MUTTA....... kirjoitti:
Sitten kävis niin että:
Ei tuntisopimuksia
Ei ylityökorvauksia
Ei lisiä
Ei lomarahoja
Ei lomalta paluurahoja
Ei sairausajan palkkaaYTK on työttömyyskassa, eikä kilpaile mitenkään liiton kanssa. Toistan vielä: sen kilpailija ei siis ole ammattiliitto vaan toinen työttömyyskassa. Kuinka tyhmiä ihmiset ovatkaan, joillakin on aivan kaikki käsitteet sekaisin. Jos esim. perustaisin kenkäkaupan, niin kilpailisinko silloin vaikkapa vieressä olevan parturin kanssa? En tietenkään, koska tuotteet ja palvelut ovat täysin erilaisia, sama koskee YTK:aa ja AY:tä. Voit kuulua liittoon ja samalla olla YTK:n jäsen, koska niillä on eri palvelut.
- tyhmä.
antaa kirjoitti:
Siksi nämä ytk:n toitottajat antaa ymmärtää.(ytk on työnantajien perustama työttömyyskassa). Jos työntekijöitä saataisiin siihen liittymään paljon, niin yleissitovuus heikkenisi ja he saisivat määrätä työehdot mieleisekseen. Onhan nytkin jo sellainen käytäntö työnantajilla, että liittoon kuulumattomille ei makseta tessiin kuuluvia etuja, eli käytetään heidän tietämättyyttä hyväksi.
Vaikka kaikki työntekijät liittyisivät YTK:aan, yleissitovuus ei muuttuisi, sillä sitovuutta ei tarkisteta työttömyyskassojen jäsenistä vaan liittojen. Eri asia sitten, jos samat henkilöt eroaisivat liitosta, mutta mikään ei estä kuulumista YTK:aan( joka on työttömyyskassa) ja ammattiliittoon samanaikaisesti. Nyt kuitenkin liitoista erotaan paljon, enkä yhtään ihmettele ilmiötä, mutta se on liittojen oma vika eikä minkään työttömyyskassan. Liitoissa ja kentällä on pelkkiä typeryksiä, jotka jatkavat vanhoillisia itsekkäitä toimintamalleja, joten tämä suuntaus tulee pysymään. Näiden pölvästien ainoat tavoitteet ovat oman pallin suojelu ja asemansa pönkittäminen, siinä samalla säilyy oma elintaso ja mahdollisesti jopa nousee.
PS. Saan Tessin edut vähän päälle, muuta minä en olekaan tietämätön, mutta sinä sen sijaan olet tietämätön, ainakin päätellen tekstistäsi, koska pidät työttömyyskassaa liiton kilpailijana. Todennäköisesti olet myös luottis, kukaan muu ei voi olla noin tyhmä. - Kehoitetaan
tyhmä. kirjoitti:
Vaikka kaikki työntekijät liittyisivät YTK:aan, yleissitovuus ei muuttuisi, sillä sitovuutta ei tarkisteta työttömyyskassojen jäsenistä vaan liittojen. Eri asia sitten, jos samat henkilöt eroaisivat liitosta, mutta mikään ei estä kuulumista YTK:aan( joka on työttömyyskassa) ja ammattiliittoon samanaikaisesti. Nyt kuitenkin liitoista erotaan paljon, enkä yhtään ihmettele ilmiötä, mutta se on liittojen oma vika eikä minkään työttömyyskassan. Liitoissa ja kentällä on pelkkiä typeryksiä, jotka jatkavat vanhoillisia itsekkäitä toimintamalleja, joten tämä suuntaus tulee pysymään. Näiden pölvästien ainoat tavoitteet ovat oman pallin suojelu ja asemansa pönkittäminen, siinä samalla säilyy oma elintaso ja mahdollisesti jopa nousee.
PS. Saan Tessin edut vähän päälle, muuta minä en olekaan tietämätön, mutta sinä sen sijaan olet tietämätön, ainakin päätellen tekstistäsi, koska pidät työttömyyskassaa liiton kilpailijana. Todennäköisesti olet myös luottis, kukaan muu ei voi olla noin tyhmä.Miksi sitten nämä YTK,n värvärit (oletko yksi heistä) kirjoittaa saman sisältöisiä viestejä: Erotkaa liitosta, samat edut saatte ytk,sta ja halvemmalla.
- sitten,,
käsitä mitään. kirjoitti:
YTK on työttömyyskassa, eikä kilpaile mitenkään liiton kanssa. Toistan vielä: sen kilpailija ei siis ole ammattiliitto vaan toinen työttömyyskassa. Kuinka tyhmiä ihmiset ovatkaan, joillakin on aivan kaikki käsitteet sekaisin. Jos esim. perustaisin kenkäkaupan, niin kilpailisinko silloin vaikkapa vieressä olevan parturin kanssa? En tietenkään, koska tuotteet ja palvelut ovat täysin erilaisia, sama koskee YTK:aa ja AY:tä. Voit kuulua liittoon ja samalla olla YTK:n jäsen, koska niillä on eri palvelut.
Miten sitten ytk voi tarjota samat edut kuin liitto, niinhän täällä kirjoitellaan, eli puhutaan, että säästät satoja euroja kun liityt Loimaan kassaan,, teet vaikka Thaimaan matkan joka vuosi.
Kun sinä käsität nämä asiat, niin vastaa. - selität tämän
YTK on työttömyyskassa, eikä kilpaile mitenkään liiton kanssa. Toistan vielä: sen kilpailija ei siis ole ammattiliitto vaan toinen työttömyyskassa. Kuinka tyhmiä ihmiset ovatkaan, joillakin on aivan kaikki käsitteet sekaisin. Jos esim. perustaisin kenkäkaupan, niin kilpailisinko silloin vaikkapa vieressä olevan parturin kanssa? En tietenkään, koska tuotteet ja palvelut ovat täysin erilaisia, sama koskee YTK:aa ja AY:tä. Voit kuulua liittoon ja samalla olla YTK:n jäsen, koska niillä on eri palvelut.
Selitä nyt, miten on mahdollista säästää jos liittyy ytk.n kassaan esim. metalliliiton kassasta, niitä satoja euroja. Ytk.n maksu on 65 € vuosi ja se maksetaan aina, olitpa töissä tai et. Metalliin maksetaan vain työstä saadusta bruttopalkasta prosentti osuus.
Esim: jos joudut vaikka lomautetuksi vaikkapa 6 kk ajaksi. Niin YTK,laisena voit joutua maksamaan kahden vuoden maksut= 2x 65€= 130 €. Mutta metallin kassaan kuuluessasi sinulta ei lomautusaikana peritä mitään maksuja. Kumpi on sinun mielestä edullisempaa?? Tuskin ytk:lainen pääsee niillä säästöillään hyvin pitkälle, korkeintaan jos saa olla töissä jatkuvasti, niin voi säästää pääsylipun hinnan esim: Korkeasaareen. - laskutapa.
selität tämän kirjoitti:
Selitä nyt, miten on mahdollista säästää jos liittyy ytk.n kassaan esim. metalliliiton kassasta, niitä satoja euroja. Ytk.n maksu on 65 € vuosi ja se maksetaan aina, olitpa töissä tai et. Metalliin maksetaan vain työstä saadusta bruttopalkasta prosentti osuus.
Esim: jos joudut vaikka lomautetuksi vaikkapa 6 kk ajaksi. Niin YTK,laisena voit joutua maksamaan kahden vuoden maksut= 2x 65€= 130 €. Mutta metallin kassaan kuuluessasi sinulta ei lomautusaikana peritä mitään maksuja. Kumpi on sinun mielestä edullisempaa?? Tuskin ytk:lainen pääsee niillä säästöillään hyvin pitkälle, korkeintaan jos saa olla töissä jatkuvasti, niin voi säästää pääsylipun hinnan esim: Korkeasaareen.Jos joutuu lomautetuksi puolen vuoden ajaksi, niin miksi pitäisi maksaa 2 vuoden jäsenmaksu?
Ja toiseksi, miksi lasket niin, että työttömänä on edullisempaa kuulua liittoon, koska liitto ei peri siltä ajalta jäsenmaksua? Oletko suurimman osan elämästäsi työttömänä? Jos olet, niin silloin ei kannata kuulua liittoon eikä edes YTK:aan, koska eihän silloin mitään ansiosidonnaistakaan saa. Jos kuitenkin käyt enimmäkseen töissä, niin laske sen mukaan. Kumpi on edullisempaa, jos lasket tosielämän mukaan?
Selittäkääpä järkevästi, että miksi liiton kassan maksu on huomattavasti kalliimpi kuin YTK:n.
Se ei voi johtua kokoerosta eli jäsenmäärästä, koska YTK oli jo aloitusvuosinakin yhtä halpa, vaikka jäsenmäärä oli pieni. Ja nythän se on Suomen suurin työttömyyskassa, silti ero on muuttumaton liittojen kassoihin verrattuna. Eikä voi myöskään johtua ylimääräisistä kuluista, koska YTK joutui aloittamaan tyhjästä, eli ei ollut valmiita tiloja, laitteita ym. kuten liittojen kassoilla on ollut jo vuosikymmeniä. YTK:lla on taatusti vielä kaikenlaista velkaakin työtilojen ja laitehankintojen vuoksi, liittojen kassoilla on velattomat tilat. Siis, mihin liiton kassa tarvitsee enemmän rahaa? Poikkeuksia löytyy myös liitoista, joillakin on kiinteä ja pieni jäsenmaksu, miten nämä kassat selviytyvät ja miksi ei esim Metallin kassa selviäisi samoilla summilla? Ja miksi enemmän tienaava maksaa työttömyysvakuutusmaksua liiton kassaan enemmän, eihän hänestä sen enempää kulujakaan ole, sillä suurin osa työttömyyskorvaussummasta ei ole kassan maksama vaan se vain kierrättää ja hallitsee niitä rahoja väliaikaisesti. Ja jos tuo korkeampipalkkainen aiheuttaisi enemmän kuluja, niin, miten YTK ja ne liitot selviävät joilla on pienempi, kiinteä jäsenmaksu, käsittääkseni monet niistä liitoista ovat korkeampipalkkaisten aloilla?
Siis, mihin katoaa se halpojen ja kalliiden kassojen erotussumma? Tähän ei takuulla tule yhtään järkevää ja tyhjentävää vastausta, koska sitä ei ole, tai oikeastaan onhan se olemassa, mutta sitä ei voi kertoa. - ei AY:lle
laskutapa. kirjoitti:
Jos joutuu lomautetuksi puolen vuoden ajaksi, niin miksi pitäisi maksaa 2 vuoden jäsenmaksu?
Ja toiseksi, miksi lasket niin, että työttömänä on edullisempaa kuulua liittoon, koska liitto ei peri siltä ajalta jäsenmaksua? Oletko suurimman osan elämästäsi työttömänä? Jos olet, niin silloin ei kannata kuulua liittoon eikä edes YTK:aan, koska eihän silloin mitään ansiosidonnaistakaan saa. Jos kuitenkin käyt enimmäkseen töissä, niin laske sen mukaan. Kumpi on edullisempaa, jos lasket tosielämän mukaan?
Selittäkääpä järkevästi, että miksi liiton kassan maksu on huomattavasti kalliimpi kuin YTK:n.
Se ei voi johtua kokoerosta eli jäsenmäärästä, koska YTK oli jo aloitusvuosinakin yhtä halpa, vaikka jäsenmäärä oli pieni. Ja nythän se on Suomen suurin työttömyyskassa, silti ero on muuttumaton liittojen kassoihin verrattuna. Eikä voi myöskään johtua ylimääräisistä kuluista, koska YTK joutui aloittamaan tyhjästä, eli ei ollut valmiita tiloja, laitteita ym. kuten liittojen kassoilla on ollut jo vuosikymmeniä. YTK:lla on taatusti vielä kaikenlaista velkaakin työtilojen ja laitehankintojen vuoksi, liittojen kassoilla on velattomat tilat. Siis, mihin liiton kassa tarvitsee enemmän rahaa? Poikkeuksia löytyy myös liitoista, joillakin on kiinteä ja pieni jäsenmaksu, miten nämä kassat selviytyvät ja miksi ei esim Metallin kassa selviäisi samoilla summilla? Ja miksi enemmän tienaava maksaa työttömyysvakuutusmaksua liiton kassaan enemmän, eihän hänestä sen enempää kulujakaan ole, sillä suurin osa työttömyyskorvaussummasta ei ole kassan maksama vaan se vain kierrättää ja hallitsee niitä rahoja väliaikaisesti. Ja jos tuo korkeampipalkkainen aiheuttaisi enemmän kuluja, niin, miten YTK ja ne liitot selviävät joilla on pienempi, kiinteä jäsenmaksu, käsittääkseni monet niistä liitoista ovat korkeampipalkkaisten aloilla?
Siis, mihin katoaa se halpojen ja kalliiden kassojen erotussumma? Tähän ei takuulla tule yhtään järkevää ja tyhjentävää vastausta, koska sitä ei ole, tai oikeastaan onhan se olemassa, mutta sitä ei voi kertoa...oli aikanaan, että liitot laittomasti siirtävät varoja kassoista liittojen käyttöön (myös politiikkaan).
Täälläkin on mainittu esimerkkinä "rahapesusta" se kuinka kassat tilaavat "muka" palveluja liitoilta ja maksavat niistä sitten huiman summan.
Sekin on otettu esiin, että kassojen vuokrat liittoilta vuokratuista toimitiloista olisi suuremman puoleiset.
Mutta ennenkuin tyrmäätte nämä esimerkit, muistakaa se, että liitotkaan eivät pystyneet osoittamaan MOT ohjelmasta mitään mikä ei olisi pitänyt paikkaansa. - tiedossa on.
ei AY:lle kirjoitti:
..oli aikanaan, että liitot laittomasti siirtävät varoja kassoista liittojen käyttöön (myös politiikkaan).
Täälläkin on mainittu esimerkkinä "rahapesusta" se kuinka kassat tilaavat "muka" palveluja liitoilta ja maksavat niistä sitten huiman summan.
Sekin on otettu esiin, että kassojen vuokrat liittoilta vuokratuista toimitiloista olisi suuremman puoleiset.
Mutta ennenkuin tyrmäätte nämä esimerkit, muistakaa se, että liitotkaan eivät pystyneet osoittamaan MOT ohjelmasta mitään mikä ei olisi pitänyt paikkaansa.Muistan itsekin tuon ja täältä keskustelupalstaltakin löytyy juttua aiheesta ja muistaakseni linkitkin.
Siellä oli jotain sen tapaistakin, että kassa pyysi jonkun henkilötiedon seinän takaiselta liitolta, ja se maksoi hirvittäviä summia ym. - rankaisee
laskutapa. kirjoitti:
Jos joutuu lomautetuksi puolen vuoden ajaksi, niin miksi pitäisi maksaa 2 vuoden jäsenmaksu?
Siis, mihin katoaa se halpojen ja kalliiden kassojen erotussumma? Tähän ei takuulla tule yhtään järkevää ja tyhjentävää vastausta, koska sitä ei ole, tai oikeastaan onhan se olemassa, mutta sitä ei voi kertoa.Miksi ytk rankaisee työtöntä perimällä häneltä kassamaksun myös työttömyys aikana. Jouduin saneeratuksi vuonna 2005 toukokuussa 58 vuotiaana. Saan ansiosidonnaistapäivärahaa kesäkuun 15 päivään saakka, jolloin 500 päivää tulee täyteen. Koko ajalta, eli vuosilta 2005, 2006 ja 2007 minulta peritään ytk,n kassamaksu. Jos olisin ollut liitonkassassa jäsenenä, niin minulta ei olisi peritty mitään.
Liiton kassa maksuhan prosentuaalinen, suurempi palkkainen maksaa enemmän, mikä on mielestäni oikein, eli ei rangaista pienituloista ja eikä rangaista myöskään työtöntä. Vain työssä olevat maksavat.. - kenkäkauppa
Kyllä parturi on kova kilpailija kenkäkaupalle, jos pitää mennä parturiin, niin rahat ei ehkä riitä enää kenkiin. Varsinkin jos on Ay-aktiivi, jolloin osa palksta menee vasemmistopolitiikkaan.
- huonommin
kenkäkauppa kirjoitti:
Kyllä parturi on kova kilpailija kenkäkaupalle, jos pitää mennä parturiin, niin rahat ei ehkä riitä enää kenkiin. Varsinkin jos on Ay-aktiivi, jolloin osa palksta menee vasemmistopolitiikkaan.
Vielä huonommin käy ytk.laiselle, ainakaan minun työpaikalla he eivät voi käydä edes parturissa, ovat sellaisia linnunpelättimiä. Johtunee siitä, että suuri osa heidän palkastaan jää työnantajalle. Kun kukaan ei valvo heidän etuja.
ps. Voisivat marjan kypsymis aikaan toimia tehokkaana linnunpelättimenä, saisivat ehkä tienattua parturimaksun. - se AY
kenkäkauppa kirjoitti:
kyllä lisää sitä palkan määrää eikä vähennä...
- ei AY:lle
se AY kirjoitti:
kyllä lisää sitä palkan määrää eikä vähennä...
...varsinkin kun AY-liike on perinteisesti pitänyt korkeasta verotuksesta ja inflaatiosta.
Kumpikaan niistä ei kuulu menestyvien valtioiden listoille.
Korkea työttömyys ja työvoimapula onkin sitten jo sellainen temppu johon ei pysty kuin AY-liike! - nimimerkki
ei AY:lle kirjoitti:
...varsinkin kun AY-liike on perinteisesti pitänyt korkeasta verotuksesta ja inflaatiosta.
Kumpikaan niistä ei kuulu menestyvien valtioiden listoille.
Korkea työttömyys ja työvoimapula onkin sitten jo sellainen temppu johon ei pysty kuin AY-liike!ON vain turha kynän pyörittäjä. Häiriköi vaan näillä sivuilla. Tässäkö on toimihenkilön tehtävät ??.
- Anonyymi
. . Alku sensuroitiin omatoimisesti. Iloista kevättä kaikille.🙂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529