Osaisiko joku tehdä kivan pikkulistan esim omasta mielestä kauniista kurdilaisista musliminimistä. Tyttöjen ja poikien. ja voihan tähän laittaa vaikkam meiensä tai poikaystvän nimiä, tietysti niin ettei tutut tunne =)
Itse olen kiinnostunut eritoten tyttöjen nimistä jotka alkavat kirjaimella N; Nasife yms...
Kurdilaisia nimiä
14
3356
Vastaukset
- nazgul
Nacîmê Nazê Newbihar Nîlûfer
Nadê Nazgul Newgul Nîna
Nalîn Nazik Newîn Nîsar
Namê Nazîk Newnemam Nîsar
Narê Nazîn Newnîga Nîşan
Narinc Naznaz Newrê Nîşê
Narîn Nazrew Newroz (*) Nobere
Narînc Nazya Newşa Noka
Narîncan Nefel Newşaw Nola
Nasik Nelmal Newşewan Noşan
Naske Nelmîn Newşê Noşê
Naskol Nemal Newşîn (*) Noşîn
Navbahar Neman Nezan Novîn
Navcivan Nergîz Nêçîr Nure
Navciwan Nerîman Nêrcan Nuxşe
Navgul Nermal Nêrgiz Nûbar
Navîn (*) Nerme Nêrgîz Nûcan
Navnaz Nerme Nihil Nûjen
Navxoş Nermîn Nimnim Nûka
Nawbihar Nermol Nirke Nûkan
Nawçe Neslîxan Nisar Nûmal
Nawnaz Nesrîn Nisaran Nûrcan
Nawşaxan Neşîl Nisare Nûrda
Nawxoş Neşmîl Niştiman (*) Nûroj
Naz Neşmîn Niştîman (*) Nûşa
Nazan Nevîn Niwêmal Nûşan
Nazdar Newa Nizar Nûşen (*)
Naze Newal Nîga Nûşîn
Nazemîn Newbeş Nîgar Nûvîn
Nazenîn Newbexş- ahmakbar
Niga ja Nigar ovat ihania ja helppoja lausua englanninkielelläkin, Naze ei minusta ole niin ihq, kun siitä tulee nazi (natsi) mieleen.
- resara
ahmakbar kirjoitti:
Niga ja Nigar ovat ihania ja helppoja lausua englanninkielelläkin, Naze ei minusta ole niin ihq, kun siitä tulee nazi (natsi) mieleen.
Tää viestiketju on tosi vanha, mutta vastaanpa kuitenkin.
Mistähän tää lista on otettu? Olen ollut yli 20 vuotta kurdin kanssa naimisissa ja silti tässä listassa on vain 2 kurdinimeksi tunnistamaani nimeä, outoa! - rdorodffofo
Ei kannata googlata ja kannattaa myös ottaa selvää mitä nimi tarkoittaa joltakin tietävältä, koska lähes jokainen kurdinimi myös tarkoittaa jotain.
- Pukkaa
Mustu on varmasti erittäin suosittu. Kuralätkä, kupari, aziz,sinbad sekä eritoten alallallalllallalllallbidbizrushdididididi tosin ääntämisen kanssa voi suomalaisella äiteellä olla vähän niin ja näin.
Myöskin Pertti sinikka tai matti-esko pygmyzini voisi toimia.
Olla hyvä.- sinulle...
olipa hyviä ehdotuksia sinulla. niin daiju taida olla ettet edes tajunnut laittaneesi mukaan erään joka kuljee myös nimestä oikeasti, eikä ole mikään kuralätkä (taitaa olla toinen nimesi, sääliksi käy) nimittäin aziz, joka tarkoittaa myös "ihanaa".
- voielämänkevätt
"Pukkaa" luultavasti on joku pentu tai muuten vaan vajakki?
- bidrali
Yleisesti nimistä kiinnostuneille linkkiä:
http://www.behindthename.com/
Kurdilaisista nimistä en sillä tavalla tiedä mutta onhan noilla banglapojilla ja intialaisilla aika outoja nimiä... ja sekin on hassua että kutsuma nimi on eri kuin virallinen nimi... joillakin saattaa kutsumanimi olla ihan täysin eri kuin virallinen.. (valitettavasti en voi nyt laittaa mitään oikeaa esimerkkiä ettei ketään tunnisteta ja tule mahd. hankaluuksia)
Mies käyttää itse kutenkin samaa nimeä kokoajan paitsi äidilleen hän sanoi jonkun vähän eri muunnoksen puhelimessa esim. oikeanimi Nasir "hoi, mama ami nasirul, kemon achen"
Miehen nimeä en kyllä ole löytänyt tuolta... muut pojat melkein kaikki... tuskin on kuitenkaan keksinyt kun on julkaissut runoteoksen omassa maassaan samalla nimellä (ja ainakin nimiä minä osaan bengaliksi lukea).- Meirami
Olen kiinnittänyt samaan huomiota.. ja voin antaa esimerkinkin: mieheni siskon nimi on Rabeb, ja loogisesti(?) häntä kutsutaan nimellä Najed. Isoveljellä on sama juttu, paitsi että oikeata nimeä en edes yritä kirjoittaa ja se on huomattavasti kauempana kutsumanimestä kuin siskollaan.
Nimet ovat kivoja. Joku päivä tässä huvikseni lueskelin googlella löytynyttä musliminimien listaa. Ja bengalinlukutaitosi taitaa olla aika samalla tasolla kuin minun arabian-. =) - bidrali
Meirami kirjoitti:
Olen kiinnittänyt samaan huomiota.. ja voin antaa esimerkinkin: mieheni siskon nimi on Rabeb, ja loogisesti(?) häntä kutsutaan nimellä Najed. Isoveljellä on sama juttu, paitsi että oikeata nimeä en edes yritä kirjoittaa ja se on huomattavasti kauempana kutsumanimestä kuin siskollaan.
Nimet ovat kivoja. Joku päivä tässä huvikseni lueskelin googlella löytynyttä musliminimien listaa. Ja bengalinlukutaitosi taitaa olla aika samalla tasolla kuin minun arabian-. =)Arabiaa en yritäkään opiskella... ei ole edes mitään missä käyttäisin. Ei mieskään sitä osaa niitä uskonnon fraaseja enempää... tietysti napatanssin...öhm siis itämaisen tanssin opettaja yritti pistää mieleen joitakin kukkia ja kauriita tms kun piti niitä yrittää saada tanssi esitykseen
Sanotaanpa vaan, että osaan paremmin lukea bengalia kuin tanssittaa napaani vaikka kävinkin kyseisen tanssikurssin ja mies tietysti maksoi senkin, vaikka se oli hänen mielestään ihan turhaa mutta kun olen lapsesta asti ollut kiinnostunut itämaisesta tanssista. Johtuu varmaan Pekka ja Pätkä Suezilla-elokuvasta.... suomalaisilla on ollut joskus aika erillainen käsitys lähi-idän maista... kuuntele, vaikka kipale Arabi Ahab (Four
Cats 1962) ;D
Bengali on kuitenkin hindiä helpompaa... merkkejä on enemmän kuin suomessa mutta perusmerkit ja lukeminen luonnistui itseltäni ihan muutamassa viikossa, eikähän nuo ole minnekkään hävinneet mielestä, vaikka en juuri kieltä käytä...
Perusmerkkien lisäksi on joukko yhdistelmiä ja erikoisyhdistelmiä jotkut voi muistaa perusmerkkien pohjalta (näyttävät kahdelta yhteen nivotulta perusmerkiltä) mutta jotkut on pakko painaa mieleen sellaisenaan...
Sitten on olemassa myös piilo o/a joka on sanassa, vaikka sitä ei kirjoitetakaan... kuulostaa vaikealta mutta perusteet ovat helpot...
Bengalissa kuitenkin on vielä eri murteita ja näköjään mies puhuu eriä kuin oppikirjassani eivätkä kaikki bangladeshilaiset aina ymmärrä edes toistensa puhetta vaan joutuvat käyttämään englantia...mutta merkit ovat samat kuitenkin. itselläni on bengalin kielinen englannin oppikirja ja joku miehen siskon tytön koulu kirja jossa myös opetetaan englantia bengliksi... kirjastosta olen lainannut teach you self bengoli kirjan mutta pitäisi olla melkein omana että voisi tehdä merkintöjä ja olisi aina käsillä (tämä kirja juuri ole enemmän Kalkutan bangladeshilaisten kieltä opettava). esim Vesi on miehelle pani mutta kirjassa oli zol...
Miehen perhekään ei ymmärtänyt aina minua, vaikka puhuin kirjasta opettelmia fraaseja ja äänsin oikein juuri siitä syystä, että oppikirjassa oli ihan eri tavalla asiat.
- hejar
tässä kurdilaisia nimijä hejar hevin majid liloz rodi jian
- jjjjjjjjjjjjjjjjj1
Kiyana, Arezo, Darya, Dana, Arya, Amanch, Ajvam,
- Anonyymi
D kirjaimella nimiä
- Anonyymi
Perce Rajskar, Ganh Bangh, Annasa Rahani.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934079
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.613359Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1633060Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,703012SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812499Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52316Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1842027Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a282024Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s651982- 951403