Työkkärin uudet metkut.

Kössi-eno

Huomenia vaan kaikille tasapuolisesti.
Ajattelin tässä aamuvarhaisella alkaa kirjoittelemaan, kun teki tuossa nukkumisessa tenät.
Kuulimpa eilen kummia tuolla kylillä yhdeltä kulkijalta ja en meinannut uskoa korviani.
Työkkäri on ruvennut käyttämään omia mielivaltaisia keinoja, saahakseen kursseilleen oppilaita ja uuden tehokkaan kouluttajan heille.
Oli maanantaina työkkärissä info-tilaisuus, johon oli käsketty ihmisten tulla kuuntelemaan uutta Joensuulaista kouluttajaa ja kurssia.
Tilaisuudessa oli laitettu vihko kiertämään paikalla olijoitten tarkistamiseksi ja luultavasti ne jotka eivät olleet paikalle tulleet, saavat varmaan jotakin sanktioita.
Älkääpä vielä lopettako lukemista, juttu menee vielä hullummaksi, sillä paikalle oli pakottettu myös töissä olevia ihmisiä.Miksihän heidät sinne on käsketty?
Juttu menee vielä pöljemmäksi, kun työkkärin porukat olivat menneet erääseen työpaikkaan ja käskeneet hakemaan muutamien ihmisten kurssille.
Heillä oli kuulema vasta 8 hakijaa kurssille ja 7 puuttui ja ne piti saada vaikka käskemällä ihmisiä, jotka oli työllistetty jollain muotoa.
Ihmetyttää suuresti, eikö kortistosta löydy työttömiä kursseille vaapaehtoisesti, ettei tarvitse ruveta määräämään heitä sinne?
Näinköhän työkkäri hyönäyttää uutta kouluttajaa, että se saa kuvan , että kurssille on paljon halukkaita.
Ihmettelen suuresti tämmöstä toimintaa.

39

3390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaavalta

Kaikkea sitä kuulee, ku tarpeeks vanahaksi elää.
      Tämähän alkaa olla ku entisessä Neuvostoliitossa.
      Jollain lailla vielä ymmärtäisin, jos työttömiä kehotettaisiin, mutta että jopa työllistettyjä pakotetaan.Haloo?
      Pakolla ei koskaa saa mitään hyvää aikaan.

• tehneet kauppaa

Saksan kanssa ja ostanneet Stasin toimintaoppaan.
        Sieltä ne on lukasseet toimintamallit ja käöttäät
        nyt niitä työttömiin.
        Liekkö säännöt jotakuin sellaset, että ensin valvotaan ja etitään heikoimmat,sitte kehotetaan ja lupoksi määrätään.Ja jos et tottele, se on rangaistus eessä päin.

• hallituksen

työllisyyspolitiikkaa? Köyhät kyykkyyn!Sama linja jatkuu,kuin edellisenkin hallituksen aikana.Tällä entisestä Neuvostoliitosta kopioidulla mallillahan työttömyystilastot varmasti ainakin puolittuu, tunnetustihan entisessä naapurissa ei tunnettu työttömyyttä.Tämä täysin älytön kurssittaminen ottaa päähän.Luulisi tyhmemmänkin työnvälittäjän tajuavan,ettei tällä pakkokurssittamisella saada mitään hyvää aikaan. Varsinkin kun tiedossa on,ettei sillä ole työllistymisen kannalta mitään merkitystä.

• Justin Case

Nyt, kun työvoimatoimistot ovat lopulta joutuneet ottaamaan vähän aktiivisemman roolin työnvälitystoimintaansa, se näyttääkin ottavan pattiin niitä, jotka ovat saaneet lepäillä rauhassa laakereillaan tähän asti.

Tosiasiahan on, että suomussalmellakin on mittaamaton määrä porukkaa, jolle pelkkä peruspäiväraha on riittänyt toimeentuloksi jo vuosikausia. Työtä ei ole haluttu, eikä kannattanutkaan hakea, vaan aika kuluu paremmin kalavesillä ja mehtuuhommassa. Silloin kun keppanan juonnilta ja pillurallilta joutaa. Jos työtä tarjotaan, siitä kieltäydyutään jos jonkinmoisin verukkein. Ja sama meno jatkuu.

Onkin jo korkea aika aktivoida nämä tilastojen rumistajat. Aktivointi tapahtuu siten, että heidät pakotetaan mukaan yhteiseen toimintaan korvauksiaan vastaan. Suomussalmellakin on valtavasti tekemätöntä työtä alkaen vesakkojen raivuusta vanhusten auttamiseen. Kun jokainen tukia saava velvoitettaisiin esim. 3-4 tunnin päivittäiseen työpalveluun niin kummasti se virkistäisi myös ao. itsensä mieltä.

Tuö kun ei koskaan ole ketään pilannut.

• vapaavalta
        Justin Case kirjoitti:

Nyt, kun työvoimatoimistot ovat lopulta joutuneet ottaamaan vähän aktiivisemman roolin työnvälitystoimintaansa, se näyttääkin ottavan pattiin niitä, jotka ovat saaneet lepäillä rauhassa laakereillaan tähän asti.

Tosiasiahan on, että suomussalmellakin on mittaamaton määrä porukkaa, jolle pelkkä peruspäiväraha on riittänyt toimeentuloksi jo vuosikausia. Työtä ei ole haluttu, eikä kannattanutkaan hakea, vaan aika kuluu paremmin kalavesillä ja mehtuuhommassa. Silloin kun keppanan juonnilta ja pillurallilta joutaa. Jos työtä tarjotaan, siitä kieltäydyutään jos jonkinmoisin verukkein. Ja sama meno jatkuu.

Onkin jo korkea aika aktivoida nämä tilastojen rumistajat. Aktivointi tapahtuu siten, että heidät pakotetaan mukaan yhteiseen toimintaan korvauksiaan vastaan. Suomussalmellakin on valtavasti tekemätöntä työtä alkaen vesakkojen raivuusta vanhusten auttamiseen. Kun jokainen tukia saava velvoitettaisiin esim. 3-4 tunnin päivittäiseen työpalveluun niin kummasti se virkistäisi myös ao. itsensä mieltä.

On eri asia, jos ihmiset velvoitettaisiin työhön.....mutta aloitusjutussahan oli pakotettu jo työllistettyjä infoon sekä muutamia kurssille, jolla ei todellakaan oo mitään merkitystä tyän saannin suhteen.
        Etkö muuten tiennyt, että jos nykyään kieltäydyt työkkärin tarjoamista velvoitteista, niin tulee heti 5kk karenssi.

• lienee...
        vapaavalta kirjoitti:

On eri asia, jos ihmiset velvoitettaisiin työhön.....mutta aloitusjutussahan oli pakotettu jo työllistettyjä infoon sekä muutamia kurssille, jolla ei todellakaan oo mitään merkitystä tyän saannin suhteen.
        Etkö muuten tiennyt, että jos nykyään kieltäydyt työkkärin tarjoamista velvoitteista, niin tulee heti 5kk karenssi.

Kurssista ei merkitystä työnsaannin suhteen?? Kurssin sisällössä mm. Työnhakukoulutusta, oman osaamisen markkinointia, vierailut yrityksiin (etenkin niihin joihin mahd. työllistyä), mahdollisuus suorittaa tietokoneenkäyttäjän a-ajokortti, hygieniapassi, tulityökortti, ensiapukoulutus, työharjoittelu 2 eri paikassa... Eikö kaikki nämä voi parantaa työllistymistä?

• vonkamies
        lienee... kirjoitti:

Kurssista ei merkitystä työnsaannin suhteen?? Kurssin sisällössä mm. Työnhakukoulutusta, oman osaamisen markkinointia, vierailut yrityksiin (etenkin niihin joihin mahd. työllistyä), mahdollisuus suorittaa tietokoneenkäyttäjän a-ajokortti, hygieniapassi, tulityökortti, ensiapukoulutus, työharjoittelu 2 eri paikassa... Eikö kaikki nämä voi parantaa työllistymistä?

Eikö täällä oo ollunna jo useamman vuoden näitä erilaisia työhaku opettelu kursseja ja ihtesä aktivointeja.
        Nuista vierailuista yrityksiin, onko täällä sellaista puljua , joka pystyy työllistämään ketään
        Ois kait ne hakenu jo työkkäristä työntekijöitä suoraan, eikä jonkun kurssin kautta.
        Tietennii nuo passit ja kortit on hyvä olla, jos oisi niille käyttöä.
        Tuskin nuo ihmeitten tekijöitä on, ihmisiä vaen kusetetaan.

• minä vaan
        lienee... kirjoitti:

Huomiseen asti hakuaikaa, äkkiä vaan meet täyttämään hakemuksen noin "mainiolle" kurssille.
        Itse olen vastaavia kursseja käynyt ja ainut työ minkä olen onnistunut saamaan on palkkatuella 4.5 tuntia.Sitä tukea saat nauttia peräti 1 vuoden ja sen jälkeen 500 päivää työttömänä.Onhan tietysti hararaha-paikat,työkokeilu jne. jossa saat peräti hulppeat 8 euroa päivärahan päälle.
        Järjestäisivät edes ammattiin johtavia kursseja, niinkuin muuallakin päin Suomea. Jo löytyis vapaa-ehtoisia hakijoita.
        Kylmä totuus on, että täällä ei ole vakituisia tai pitempiaikaisia työpaikkoja. Tiedän kokemuksesta.Olen suorittanut opistotason tutkinnon....ei auta.

• nimimerkillä viisauksia
        Justin Case kirjoitti:

taas latelet.
        Sinä itse olet hyvä osainen ihminen, joten on niin hyvä naputtaa.
        Muistelepa, miten paljon viesteissäsi olet myös omasta elämästäsi kertonut.
        Osa on toisaalta hyviäkin näkemyksiä.

• vaikka kurssille.
        minä vaan kirjoitti:

Huomiseen asti hakuaikaa, äkkiä vaan meet täyttämään hakemuksen noin "mainiolle" kurssille.
        Itse olen vastaavia kursseja käynyt ja ainut työ minkä olen onnistunut saamaan on palkkatuella 4.5 tuntia.Sitä tukea saat nauttia peräti 1 vuoden ja sen jälkeen 500 päivää työttömänä.Onhan tietysti hararaha-paikat,työkokeilu jne. jossa saat peräti hulppeat 8 euroa päivärahan päälle.
        Järjestäisivät edes ammattiin johtavia kursseja, niinkuin muuallakin päin Suomea. Jo löytyis vapaa-ehtoisia hakijoita.
        Kylmä totuus on, että täällä ei ole vakituisia tai pitempiaikaisia työpaikkoja. Tiedän kokemuksesta.Olen suorittanut opistotason tutkinnon....ei auta.

Minä hain. Ennemmin menen vaikka tuolle kursille kuin kotona olen. Töitä ei kuitenkaan nyt näköpiirissä. Säästyvätpähän liiton päivät ainakin tuolla kurssilla ollessa.

• Ei kai sentään
        Justin Case kirjoitti:

Työvoimatoimiston toimintaan en voi ottaa kantaa, koska en asiasta tiedä enempää, mutta kyllä työttömienkin pitäisi aktivoitua. Ei se homma siten mene että sohvan pohjalta odotetaan hyväpalkkaisiin hommiin haettavan. Omaa aktiivisuutta pitää olla ja jos ei ole paikkakunnalla koulutusta vastaavaa hommaa, niin sitten otettava se mitä tarjotaan. Niin tässä on joutunut itsekukanenkin tekemään.

Mutta nyt on todella surkea aika saada porukkaa kursseille/töihin: marjanpoimintakausi kohta kiivaimmillaan ja sittenpä jo alkaa metsästyshommelit sun muut tärkeämmät... jotenka palaillaan joskus ensi vuonna asiaan!

• kurssitoiminta

on. Taitaa tässäkin olla kyse muustakin.
      Ajatelkaapa, mitä kaikkea liittyy kurssitoimintaankin.
      Tosi asia on, että osa meistä joutuu olemaan pompoteltavana liian monissa yhteyksissä.
      Kyllä siinä myllytyksessä moni uupuu. Ikävimmillään lopullisesti.

• Työtön3

Eiköhän asia ole niin, että jos työtön ei itse tee työllistymisensä eteen mitään, niin työkkäri tekee työttömän puolesta. Työttömyyskorvaukset menevät koko ajan enemmän vastikkeellisiksi ja hyvä niin. Jos on jotain yhteiskunnalta vailla, niin se aiheuttaa myös velvollisuuksia....Aika moni se kuitenkin kursseilta työllistyy, jos on vain haluja. Asennevammalla ja valittamisella ei työllisty.

• Null83

On ihan perseestä jos näin suoraan sanotaan. Kyllähän sieltä aina välillä jotain apua voi saadakin mutta se jatkuva painostaminen on vaan niin rasittavaa! Ja se Sirviö-Juntunen on kaikista pahin :/

• NIPSU-NEITI

Totuus ei pala tulessakaan ja oikeessa oot, et omalla kohdallani tuo pitää paikkkansa.
        Huom!Olen ollut aktiivinen, muualla töissä ja jopa kursseja käynyt koulutukseni lisäksi....paskapuhetta että työkkäri muuta tekee, ku kaunistelee tilastoja.
        Ja tietysti on hyvä, jos joku on työkkärin avulla töihin päässy....minä kylläkin oon joutunu etsimään työpaikkani itse...kyllästyin siihen iänikuiseen jankutukseen aktivointikursseista yms.

• ihan noinkaan
        NIPSU-NEITI kirjoitti:

Totuus ei pala tulessakaan ja oikeessa oot, et omalla kohdallani tuo pitää paikkkansa.
        Huom!Olen ollut aktiivinen, muualla töissä ja jopa kursseja käynyt koulutukseni lisäksi....paskapuhetta että työkkäri muuta tekee, ku kaunistelee tilastoja.
        Ja tietysti on hyvä, jos joku on työkkärin avulla töihin päässy....minä kylläkin oon joutunu etsimään työpaikkani itse...kyllästyin siihen iänikuiseen jankutukseen aktivointikursseista yms.

sanoisi.jos täällä ei kukaan perseelle potkisi,kaikkihan ne työttömyys korvauksilla elelisi.olen sen verran kuulostellu,et jos työkkäri osoitta jonkun työpaikan tai määrää kurssille,niin siitäkös haloo nousee,jos ei mitään työkkäristä kuulu,siitäkin nousee....nii mikä sit hyvä...kaikki työkkärin vikaa....hei haloo...pitäisi mennä väkillä itteensä,eikä aina syyttääyhteiskuntaa..................

• työttömällä aekoo
        NIPSU-NEITI kirjoitti:

sama vaekka istusi minkälaesella kurssilla? Siinähän sitä tutustuu heleposti toesiin, tuntemattomiin suomussalamelaesiin. Harmi, ettei minnuo ou kututtu kertoakaa? Mielelläni tulisin!

• sitä on

tehtävä ne paskahommatkin! Vai oletkos niin ISO "herra" että et voi tarttua sontatalikkoon?

• hiljaisista hiljaisin
        NIPSU-NEITI kirjoitti:

Aktivoitumiskurssithan on juuri sitä varten, että nämä ujoimmatkin ja vähäisimmätkin kansalaiset uskaltaisi mennä työpaikoille kysymään töitä, omalla tavallaan!
        Aikoinaan luin lehdestä ilmoituksen: Haetaan teollisuustyöntekijää. Soitin puh.noon. Sain kutsun tuotantolaitokselle ja henkilön nimen ketä voin pyytää? Menin paikalle ja pahoittelin ensiksi, että sekoitin "Herran" ruokatuntia! Sitten juttelimmekin kymmenminuuttisen ilomoista, kalastuksesta, ym. jutellen. Sitten muistinkin varsinaisen asiani ja siirsin puheenaiheeni avoimena olevaan "teollisuustypaikkaan?"

Hetken neuvoteltuamme, kuului kutsu: "tule maanantaiaamuna pomojen kopille..."

Menikin 20v saman virman leivissä. Nyt jo eläke juoksee...

• Kössi-eno

Hyviä houmenia vaen kaikille!
      Eihän siinä mitään jos haluaa mennä kurssille, mutta pakottamalla se ei pitäisi tapahtua.
      Mutta suunta taitaa tosiaan olla se, että nykyään työkkäri ottaa sinua niskasta kiinni ja määräilee sinun elämääsi, jos joudut työttömäksi.
      Ja se ihmetyttää meikäläistä myöskin, kun näillä vähäsillä aivoilla mietiskelen näitä asioita, että miksi pitää vielä erikseen olla sellainen pulju virastotalolla, jossa myöskin on työvoimapalvelut(Kainuun työvoiman palvelukeskus).Mikähän ero näillä on laitoksilla oikeastaan on, pannaanko kaikista vaikeimmat tapaukset tuonne virastotalolle ilmoittautumaan, kun työkkäri ei enää osaa tehdä niillä mitään?

• !!!!

Paljon mahdollista, et asia on noin kuten sen sannoit...oon kuullunna et siellä kulkee kylän vaikeimmat tapaukset.
        Liekkö siitä sitten apua, ken tietää?

• kössi

seuraavasta linkistä.

http://www.kainuu.fi/index.php?mid=4_387_496&la=fi

Projektia, projektia tietenkin.

Todennäköisesti vetoporukka on valittu niistä sukulaisista, ystävistä yms. henkilöistä?

Sitten tarvitaan meitä rupusakkia pelinappuloiksi, että saadaankin työtä joksikin aikaa projektien vetäjille.

Sinänsä lienee hyvä tarkoitus. Monenkohan kohdalla se tuottaa juuri mitään?

• sellaanen
        !!!! kirjoitti:

Paljon mahdollista, et asia on noin kuten sen sannoit...oon kuullunna et siellä kulkee kylän vaikeimmat tapaukset.
        Liekkö siitä sitten apua, ken tietää?

palavelu on? Työvoimapalavelu? Palavataanko siellä työvoimaa? Aokasin äskö ensmäise olusin tälle päevälle. Joko onko sopiva aika makustella olusia? Lonkeriaki on joo jos se parempi. Miten on? t. nim.merk. haviseva haavanlehti

• tarkoitus?
        kössi kirjoitti:

seuraavasta linkistä.

http://www.kainuu.fi/index.php?mid=4_387_496&la=fi

Projektia, projektia tietenkin.

Todennäköisesti vetoporukka on valittu niistä sukulaisista, ystävistä yms. henkilöistä?

Sitten tarvitaan meitä rupusakkia pelinappuloiksi, että saadaankin työtä joksikin aikaa projektien vetäjille.

Sinänsä lienee hyvä tarkoitus. Monenkohan kohdalla se tuottaa juuri mitään?

Hahhaa. Nämä tällaiset projektit osoittavat pelkästään sen, että "eliitti",elikkä näiden projektien suunnittelijat ja toteuttajat ovat täysin ulkona todellisesta työttömän elämästä.Uskoisin,että koulutukseni ja työkokemukseni riittäisi periaatteessa tällaisen "koulutuksen" vetäjän tehtäviin, mutta en varmasti ilkeäisi kulkea kylällä ihmisten ilmoilla tietäen tekeväni työtä ja saaden palkkaa työstä jonka tarkoitus on pelkästään toisen ihmisen alistaminen ja nöyryyttäminen.

• olo kohentunut
        sellaanen kirjoitti:

palavelu on? Työvoimapalavelu? Palavataanko siellä työvoimaa? Aokasin äskö ensmäise olusin tälle päevälle. Joko onko sopiva aika makustella olusia? Lonkeriaki on joo jos se parempi. Miten on? t. nim.merk. haviseva haavanlehti

haviseva haavanlehti vai joko oot unten mailla?

• itsetunto kadonnut
        tarkoitus? kirjoitti:

Hahhaa. Nämä tällaiset projektit osoittavat pelkästään sen, että "eliitti",elikkä näiden projektien suunnittelijat ja toteuttajat ovat täysin ulkona todellisesta työttömän elämästä.Uskoisin,että koulutukseni ja työkokemukseni riittäisi periaatteessa tällaisen "koulutuksen" vetäjän tehtäviin, mutta en varmasti ilkeäisi kulkea kylällä ihmisten ilmoilla tietäen tekeväni työtä ja saaden palkkaa työstä jonka tarkoitus on pelkästään toisen ihmisen alistaminen ja nöyryyttäminen.

kaikkea mitä tarjotaan kannattaa kokeilla. Olen jnkv seurannut kesän aikana tätä keskustelua laidasta laitaan. Kaikkien tekstien läpi paistaa katkeruus, pahaolo, kateus ja viha nk. parempiosaisia kohtaan. Eikö teillä todellakaan ole muuta tekemistä kesän aikana kuin naputella tietokonetta. Ei ne tule teitä hakemaan kotoa töihin tai koulutukseen. Minne on hävineeet positiiviset ajatukset...tilalla vain katkeruus ympäristöä ja olotilaa kohtaan.

Luonto on avoin vaikkakin vettä on tullu kaatamalla. parhaimmat nimimerkit kirjoittelevat työkseen 24 tuntia vuorokaudessa...

Ite kolusin erilaisissa koulutuksissa 7 vuoden ajan. Kotona makoilija en ole..se se vasta ihmisen alas ajaa. Siitäkin on kokemusta. Työttömiä eivät ymmärrä kaikki työssä käyvät. Heidän ei ole tarvinnut kokea milloinkaan mihinkä ahdinkoon ihminen joutuu kun jää työttömäksi.

Työkkärin kautta olen saanut työtä joskus 10 vuotta sitten. Kaikki muut työt on saanut itse etsiä. Ei työ tule ovelle kertomaan olemassa olosta...

• haiskahtaa...

...tosiaan siltä että kurssittajat ja järjestäjät saa niin hyvää liksaa, että eivät tahdo kursseistaan luopua.

Sen pituinen se.
      Onpa mennyt epätoivoiseksi.

Onhan näitä vastaavia kurssitus-bisneksiä ollut Suomenmaassa ennenkin. Kuka aina nettoo? No, kurssittajat tietenkin!

• !!!!

Joo, ikävä kyllä se on pelkkää bisnestä...ei siinä ajatella ihmisten parasta, kunhan vaan saavat kovan palkkansa.

On sen verran kokemusta vastaavanlaisesta kurssista, eikä se silloin mulle työtä tuonu.
        Itse on saanu työnsä etsiä.

• Mitäsmie

Harjoittelu on viimeinen keino työllistyä, olrn joskus harjoitellut "työtä" enkä koskaan ole saanut harjoittelemasta työstäni esim: työkokemusta: joten älkää suostuko moiseen.. se on jostakin. Kurssitkin menee kohta siihen että väkipakolla ihmiset laitetaan niihin. Mielestäni olisi hyvä aika suunnitella niitä työpaikkoja lisää tänne pohjoiseen!? on kaivos hankkeita, on jos joutavaa. luuletteko te että Suomussalmea pyöritetään tulevaisuudessa niinsanotusti "paluumuuttaja voimin"...

• Työkkärin uudet metkut.
      Kirjoittanut: Kössi-eno 19.7.2007 klo 04.49

Huomenia vaan kaikille tasapuolisesti.
      Ajattelin tässä aamuvarhaisella alkaa kirjoittelemaan, kun teki tuossa nukkumisessa tenät.
      Kuulimpa eilen kummia tuolla kylillä yhdeltä kulkijalta ja en meinannut uskoa korviani.
      Työkkäri on ruvennut käyttämään omia mielivaltaisia keinoja, saahakseen kursseilleen oppilaita ja uuden tehokkaan kouluttajan heille.
      Oli maanantaina työkkärissä info-tilaisuus, johon oli käsketty ihmisten tulla kuuntelemaan uutta Joensuulaista kouluttajaa ja kurssia.
      Tilaisuudessa oli laitettu vihko kiertämään paikalla olijoitten tarkistamiseksi ja luultavasti ne jotka eivät olleet paikalle tulleet, saavat varmaan jotakin sanktioita.
      Älkääpä vielä lopettako lukemista, juttu menee vielä hullummaksi, sillä paikalle oli pakottettu myös töissä olevia ihmisiä.Miksihän heidät sinne on käsketty?
      Juttu menee vielä pöljemmäksi, kun työkkärin porukat olivat menneet erääseen työpaikkaan ja käskeneet hakemaan muutamien ihmisten kurssille.
      Heillä oli kuulema vasta 8 hakijaa kurssille ja 7 puuttui ja ne piti saada vaikka käskemällä ihmisiä, jotka oli työllistetty jollain muotoa.
      Ihmetyttää suuresti, eikö kortistosta löydy työttömiä kursseille vaapaehtoisesti, ettei tarvitse ruveta määräämään heitä sinne?
      Näinköhän työkkäri hyönäyttää uutta kouluttajaa, että se saa kuvan , että kurssille on paljon halukkaita.
      Ihmettelen suuresti tämmöstä toimintaa.

Neuvos neuvoo!

Ihminen hyvä ei sinun pidä alistua, työkkärin mielivaltaiseen palveluun jos se ole sinun edunvastaista.
      Maassamme on meneillään, kovanlinja politiikka, ketään ei nyt sääste sohfaperunaksi.
      Pitää jotakin inhimillistä olla ja tolkua mukana, mutta sinä päätät mihin alistut, sinähän olet yksin ja sinua vastassa koko yhteiskunnallinen byrokkraattinen hallinto.
      Mutta älä hyvä ihminen alistu, vaikka olet yksin, käytä jouko voimaa tukenasi ja vahvaa mielipidettäsi omien asijoiden hoidossa.
      Neuvon antanut Neuvos ja kiitos Kössi-eno asiasisältöisistä kirjoituksistasi ja hyvää kesän jatkoa, toivottaa Neuvos.

• Kössi-eno

Hyvimpä osasit kirjoitella ihmispoloisille neuvoja tässä nykysessä kovassa maalimassa.
        Toivotaan , että työttömät ottaa neuvoistasi vaarin,eivätkä alistu kaiken maailman kujeisiin.
        ja hyviä kesän jatkoja myös sullekkin!

• neuvot on

aina tarpeen, mutta joskus on pakko alistua, kun karenssilla uhataan… tämä on käytäntö.

• mies ja työ

Minkäläinen työhistoria Neuvoksella on? Vai oletko selviytynyt ilman?

• mies ja työ kirjoitti:

Minkäläinen työhistoria Neuvoksella on? Vai oletko selviytynyt ilman?

vaaraksi minun terveydellä ja lopetin sen hyvissä ajoin, etten olisi ollut lopun ikääni täysin liikunta kyvytön, selkäni ja sydämmeni takia.
        Mutta nyt on tullut tilalle, täysin tuntematon uusi sairaus, jolle ei vielä ole löytynyt, oikeata nimeä, mutta sitä selvittämme parhaillaan.

• farth 10
        rantaneuvos1 kirjoitti:

vaaraksi minun terveydellä ja lopetin sen hyvissä ajoin, etten olisi ollut lopun ikääni täysin liikunta kyvytön, selkäni ja sydämmeni takia.
        Mutta nyt on tullut tilalle, täysin tuntematon uusi sairaus, jolle ei vielä ole löytynyt, oikeata nimeä, mutta sitä selvittämme parhaillaan.

sulla on lorvi katarri.

• tuttavuus numero

yksi on tämä Kössi-eno, juttua tulee lähes joka asiasta ja suhteellisen paljon. Mikä lie ammatti, kun tuntuu huolehtivan työttömienkin asioista, olisiko joku toimittaja tai vastaava… kirjoitustaitoa/intoa ainakin riittää...

• ihmemies Mckaiver

se joensuun sälli.Oli kuulema pitäny samallaisen kurssin siellä karjalassa ja vain yksi oli jääny työttömäksi.Niin se oli kehuskellu siellä infossa.Sehän työllistää täälläkin kaikki varmaan.

• mieleen kysymys

onko työkkäri työttömiä varten, vai työttömät työkkäriä varten,miten päin lienee??

• ,hakea itsenäisesti uutta työtä kun entinen työpaikka on mennyt se on Neuvoksen käsitys työkkäristä, joka ei kuitenkaan kykene työpaikkoja osoittamaan.
        Työlliskurssien järjestäjät hyötyvät eniten työkkäristä, joten työtön saapi olla ilman työtä.
        Jolla on aloite kyky tallella ja on aktiivinen selviää paremmin töihin, ilman työkkäriäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3697
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      131
      1509
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1391
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      192
      1082
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1078
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      987
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      961
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      940
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      905
    Aihe