Koiran haukkuminen

koirainen

Tulipa viikon asumisen jälkeen valitus koiran haukkumisesta.
Koira haukkuu satunnaisesti, ei siis jatkuvasti räksytä. Haukkuu ovikelloa, rapussakulkijoita.
Kyllä on pikkumaisia naapureita, oikein kellonaika oli laitettu ylös milloin koira oli haukkunut.
Kai tästä häätö tulee !

87

9487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin käyvän

Häiriköt pihalle. On muuten repivää piskin louskutus, kun vaikka tietsikalla tekee töitä.

• Palza

Vähän samaa mieltä. Koiranomistajat tietysti eivät voi tätä käsittää...

• koiranomistaja ymmärtää
        Palza kirjoitti:

Vähän samaa mieltä. Koiranomistajat tietysti eivät voi tätä käsittää...

joka ei itsekään halua kuunnella ei oman eikä toisten koirien haukkumista. Tapahtuupa se sitten kerrostalossa tai ok-talon pihalla tai kadulla kävellessä.

Koiraa voi ihan kieltää turhista räykkymisistä. Muutoin vahtiminen saattaa lisääntyä ja sitä kautta haukkuminen runsastuu.

• tämä näin
        koiranomistaja ymmärtää kirjoitti:

joka ei itsekään halua kuunnella ei oman eikä toisten koirien haukkumista. Tapahtuupa se sitten kerrostalossa tai ok-talon pihalla tai kadulla kävellessä.

Koiraa voi ihan kieltää turhista räykkymisistä. Muutoin vahtiminen saattaa lisääntyä ja sitä kautta haukkuminen runsastuu.

mein talon akalle jonka koira räksyttää parvekkeellaan. itse menin ja hyvä ettei silmille mokoma akka tullut, koira SAA kuuleman mukaan haukkua PÄIVÄLLÄ (haukkuu joskus yölläkin). Millä nämä tyhmät ihmiset saisi käsittämään että niiden pitää ottaa huomioon muutkin asukkaat eikä vaan SAA tehdä mitä vaan häiritsevää silloin kun itselle mieliteko tulee. Varsinkin ne koiraihmiset jotka polttaa tupakkaa ovat näitä ajattelemiseen kykenemättömiä ongelmatapauksia joille on turha sanoa mistään mitään. Ei ne vaan yksinkertaisesti tajua mitään.

Tiedän kyllä ettei koirat saa haukkua päivällä eikä yöllä kerrostalossa, itselläni kaksi koiraa ja NE EI HAUKU, eikä pidä mitään muutakaan meteliä. Jos ei tietäisi että täällä asuu kaksi koiraa niin voisi kuvitella ettei täällä asu kuin joku hiljainen hissukka tai sitten ettei ole ketään koskaan kotona asunnossa. En aiheuta minä häiriöitä eivätkä koirani ja ne eivät koskaan edes haise pahalle hississäkään sillä koiratkin saa ja voi pestä jos ovat likaisia ja haisevat.

• vähän vielä
        koiranomistaja ymmärtää kirjoitti:

että tämän samaisen akan koirat HAISEE HIRVEÄN PAHALLE, sellaisen vanhan tupakan ja märän koiran sekoitukselle, yök. Lisäksi se akka paskattaa ja kusettaa niitä pihaan, tajuatteko täällä talossa asuu lapsiakin. Mutta kukaan ei tee valitusta tästä ja itse olen tehnyt ja ei mitään vaikutusta, enää en tee on jo maine mennyt kun JOKA ASIASTA KUULEMAN MUKAAN VALITAN. Mitä en todellakaan tee. Valitan jos on todellinen asia kyseessä, huvikseni en jaksa enkä viitsi valitusta kenestäkään tehdä. Ja ihmisille ei näköjään voi mistään suoraankaan sanoa ilman että haukutaan maan rakoon ja selitellään kaikille kuinka kamala valittaja tuokin ihminen on. No näkevät nyt etten se minä ole joka asioista valitan ja näkevät myöskin kenestä pitäisi valittaa... Mutta arvatkaapa vaan valittaako kukaan, ei ne muuttaa kaikki pois ennemmin.

• ihmettelen vaan
        tämä näin kirjoitti:

mein talon akalle jonka koira räksyttää parvekkeellaan. itse menin ja hyvä ettei silmille mokoma akka tullut, koira SAA kuuleman mukaan haukkua PÄIVÄLLÄ (haukkuu joskus yölläkin). Millä nämä tyhmät ihmiset saisi käsittämään että niiden pitää ottaa huomioon muutkin asukkaat eikä vaan SAA tehdä mitä vaan häiritsevää silloin kun itselle mieliteko tulee. Varsinkin ne koiraihmiset jotka polttaa tupakkaa ovat näitä ajattelemiseen kykenemättömiä ongelmatapauksia joille on turha sanoa mistään mitään. Ei ne vaan yksinkertaisesti tajua mitään.

Tiedän kyllä ettei koirat saa haukkua päivällä eikä yöllä kerrostalossa, itselläni kaksi koiraa ja NE EI HAUKU, eikä pidä mitään muutakaan meteliä. Jos ei tietäisi että täällä asuu kaksi koiraa niin voisi kuvitella ettei täällä asu kuin joku hiljainen hissukka tai sitten ettei ole ketään koskaan kotona asunnossa. En aiheuta minä häiriöitä eivätkä koirani ja ne eivät koskaan edes haise pahalle hississäkään sillä koiratkin saa ja voi pestä jos ovat likaisia ja haisevat.

Hmm...haluaisitko tarkentaa, että miksi tupakoivat koiranomistajat ovat ajattelemiseen kykenemättömiä ongelmatapauksia??? ja miksei ne yksinkertaisesti tajua mitään?

Millä lailla se tupakointi tekee koiranomistajasta ajattelemattoman? etenkin jos ei tupakoi sisällä?? ja miten se tupakointi sitten vaikuttaa siihen että se ei tajua mitään?

kaikkea sitä kuulee...

t: tupakoiva koiranomistaja

• ..................

Tässäkin aloittajan viestissä selvästi oli tilanne, että koira ei ole vielä tottunut uuden asunnon ääniin ja hajuihin. Siksi haukkuu välillä. Kyllä on melkoista suvaitsemattomuutta, jos ei hetkeäkään kestetä PÄIVÄSAIKAISTA haukuntaa, että koira ehtisi tottua.

Omakin koira haukahtelee (lyhytaikaisesti) rappukäytävästä tulevia ääniä aina uudessa kämpässä. Yritän parhaani mukaan poistaa käytöksen kotona ollessani, mutta kun olen töissä, en voi tietää mitä kotona tapahtuu. Tod. näk. koirani haukahtelee rapun ääniä, kun nykyisessä kämpässä ei ole ovin rajattua eteistä, kuten edellisessä, johon ei rapusta ääniä kuulunut juurikaan. Käytöstä kestää korkeintaan 2 viikkoa (yleensä viikko), jonka jälkeen koira haukkuu vain ja ainoastaan kun oveen pimputetaan. Luulisi naapureiden kestävän tämän ajan, kun ei haukunta kuitenkaan jatkuvaa ole. Tämä on ollut tilanne jo neljässä asunnossa.

• Korki
        .................. kirjoitti:

Tässäkin aloittajan viestissä selvästi oli tilanne, että koira ei ole vielä tottunut uuden asunnon ääniin ja hajuihin. Siksi haukkuu välillä. Kyllä on melkoista suvaitsemattomuutta, jos ei hetkeäkään kestetä PÄIVÄSAIKAISTA haukuntaa, että koira ehtisi tottua.

Omakin koira haukahtelee (lyhytaikaisesti) rappukäytävästä tulevia ääniä aina uudessa kämpässä. Yritän parhaani mukaan poistaa käytöksen kotona ollessani, mutta kun olen töissä, en voi tietää mitä kotona tapahtuu. Tod. näk. koirani haukahtelee rapun ääniä, kun nykyisessä kämpässä ei ole ovin rajattua eteistä, kuten edellisessä, johon ei rapusta ääniä kuulunut juurikaan. Käytöstä kestää korkeintaan 2 viikkoa (yleensä viikko), jonka jälkeen koira haukkuu vain ja ainoastaan kun oveen pimputetaan. Luulisi naapureiden kestävän tämän ajan, kun ei haukunta kuitenkaan jatkuvaa ole. Tämä on ollut tilanne jo neljässä asunnossa.

Sinä olet ilmeisesti juuri niitä koiranomistajia, joita ei koske esimerkiksi koirien pitäminen kytkettynä ulkoilupolulla?

Koiran jatkuvaa haukuntaa ei tarvitse KENENKÄÄN sietää edes päiväsaikaan. Piste.

• ..............
        Korki kirjoitti:

Sinä olet ilmeisesti juuri niitä koiranomistajia, joita ei koske esimerkiksi koirien pitäminen kytkettynä ulkoilupolulla?

Koiran jatkuvaa haukuntaa ei tarvitse KENENKÄÄN sietää edes päiväsaikaan. Piste.

Missä kohtaa viestissäni oli kyse jatkuvasta koiran haukunnasta? Ja kyllä, pidän koirani AINA kytkettynä jo siitäkin syystä, että sillä on vahva ajovietti.

• mun mielestä

lapsista lähtee tuhat kertaa häiritsevämpi ääni.Hyppivät,pomppivat ja ravaavat ympäri kämppää aamusta iltaa niin, että tuntuu kuin ne tulis s*tana katosta läpi.Ja sitten se kirkuminen ja huutaminen, mikä juttu tääkin on?Eikö niitä vois opettaa kommunikoimaan normaali äänellä?On ku mölyapina lauma asuis naapurissa.Lapset ne vasta ällöjä ovat.Ja ihan yhtälailla ne siellä hississä sotkee ja likaa, ku kurasina sinne tulevat.Syytetään vaan koiria ja juoppoja ja kaikkia muita elollisia mutta eihän ne lapset mitään tee, ku ne on vaan lapsia.Ärsyttää tämä lasten hyssyttely.

• teippisuu??
        mun mielestä kirjoitti:

lapsista lähtee tuhat kertaa häiritsevämpi ääni.Hyppivät,pomppivat ja ravaavat ympäri kämppää aamusta iltaa niin, että tuntuu kuin ne tulis s*tana katosta läpi.Ja sitten se kirkuminen ja huutaminen, mikä juttu tääkin on?Eikö niitä vois opettaa kommunikoimaan normaali äänellä?On ku mölyapina lauma asuis naapurissa.Lapset ne vasta ällöjä ovat.Ja ihan yhtälailla ne siellä hississä sotkee ja likaa, ku kurasina sinne tulevat.Syytetään vaan koiria ja juoppoja ja kaikkia muita elollisia mutta eihän ne lapset mitään tee, ku ne on vaan lapsia.Ärsyttää tämä lasten hyssyttely.

on se kumma ettei lasten äänet häiritse ketään. Yläkerrassani asuu kolmelapsinen perhe.
        Vauva parkuu yöllä ja muut kakarat mellastaa päivällä. Onko minulla siis oikeus valittaa asiasta? Kummallisinta on että kaiken tämän mölyn keskellä joku on keksinyt valittaa että koirani haukkuu postinjakajaa! Se sentään haukkuu vain hetken, mutta kakarat kirkuu vuorokauden ympäri, miten ne vanhemmat sitä kestää? Ilmankos ovat niin kärttyisiä tsombeja etteivät edes jaksa tervehtiä..

• jokunen2
        tämä näin kirjoitti:

Menin sanomaan asiallisesti koirasta joka räksyttää niin että hermot on jo mennyt täysin. On kuulemma oma vika kun en kestä elämän ääniä : O
        Ei kyllä tiedä itkeäkö vai nauraa.

Ollaan jo päätetty muuttaa, ei jaksa tapella vuodesta toiseen yksin, kun kerran muita ei näköjään häiritse, pitäköön paskansa, taatusti on sellaisiakin taloja jossa arvostetaan rauhaa.

• biandro
        mun mielestä kirjoitti:

Tyypillistä keuhkoajaa. Tässä viestissä ei missään kohti ennen tätä viitattu lapsiin millään tavalla, vaan viestiketju KESKITTYI KOIRIIN, ja hän on aivan yhtäkkiä ärjymässä kuinka lapset metelöivät ylettömästi ja miten me olemme mukamas syyttämässä VAIN koiria kaikesta.

Kannattaisi harjoitella sellaista kuin "aiheessa pysyminen".

• Anonyymi
        teippisuu?? kirjoitti:

on se kumma ettei lasten äänet häiritse ketään. Yläkerrassani asuu kolmelapsinen perhe.
        Vauva parkuu yöllä ja muut kakarat mellastaa päivällä. Onko minulla siis oikeus valittaa asiasta? Kummallisinta on että kaiken tämän mölyn keskellä joku on keksinyt valittaa että koirani haukkuu postinjakajaa! Se sentään haukkuu vain hetken, mutta kakarat kirkuu vuorokauden ympäri, miten ne vanhemmat sitä kestää? Ilmankos ovat niin kärttyisiä tsombeja etteivät edes jaksa tervehtiä..

Niin asiallinen keskustelu ei ole mahdollista niin kauan kuin ei olla rehellisiä.

Melua on kaikki häiritsevät äänet, mutta jos synninpäästö annetaan muille äänille paitsi yölliselle musiikille, niin suomi on kiusaajien maa.

Rehellisyys on sitä, että myöntää että itse häiriintyy aivan yhtä lailla muiden äänistä ja ne sallitut äänet joita pidetään asiaa kuuluvana ovat usein häiritsevimpiä.

Eli miksi ei kaupassa taustaäänenä ole koiran räksytys, kirkuminen tai kiekon lyöminen seinään, jos nämä kuuluvat elämään ja musiikki vain on meteliä.

Vai onko puritaaniset naisiin kohdistuvat säännöt taustalla. Suomi liitti musiikin, tanssin, ja naisen vartalon jotenkin seksiin. Ja siksi joku on toista pahempi.

Joka tapauksessa ihmiset ovat hiljaa niin kauan kuin meluasia ei ole omakohtsinen, osu omalle kohdalle, ja mielellään lisäksi siirtävät metelin muille.
        Vaikka itse ajan autoa, olisi kyllä reilua, että kuskille kuuluisi se melu mikä kuuluu ulos (tosin autot hiljaisia eikä tasainen melu ole ollenkaan niin häieitsevä mutta silti). Tai keskusimuri mikäidea siinä. Jne kaikessa saasteessa eri ihmiset tuottavat. Köyhät kärsivät sähköautijen haitat köyhienlastem kuollessa metallinlouhintaan ym

• Anonyymi
        tämä näin kirjoitti:

Luulin pitäväni koirista kun vaikka naapurilla oli koira meteliä ei kuulunut.

Kumnes ymmärsin että kaikki ei yritä pitää koiraansa hiljaisena, päinvastoin.

Ite en ota kantaa tohon haukkumiseen kun en itse ole kuullut.

Osta sitruunapanta, ja eläinkaupasta saa ostettua DAP. Jätä koiralle radio auki, osta eläinkaupasta kongi, jonka sisälle voi pakastaa vaikka jauhelihaa, siitä riittää pitkäksi aikaa tekemistä, on olemassa muitakin puuhaleikkejä. Monet eläinkasvattajat suosittelevat että yhteen huoneeseen päällystetty näyttelyhäkki ja kotoa pois lähtiessä koira eristetään siihen yhteen huoneeseen. Ala kouluttamaan koiraa kotona ollessa niihin ääniin, eli koira lopettas haukkumisen ovikelloille ja rapussakävelijöille, koulutusohjeita varmasti saat paikallisilta koirakouluttajilta.

• rivarihaukku

mikä on tuo mainitsemasi dap? asun rivarissa johon muutin veteraani-ikäisen koiran kanssa,haukkuu kuulemma päivisin töissä ollessani;naapurin mukaan ei haukkuminen kuulemma häntä häiritse koskapa ei kuulu sisälle,ulos kuuluu, mutta rivien välistä olen lukevinani toista.. saattaapa häiritä. sitruunapantaa en haluaisi kokeilla joten mikä on tuo dap?

• koirainen
        rivarihaukku kirjoitti:

mikä on tuo mainitsemasi dap? asun rivarissa johon muutin veteraani-ikäisen koiran kanssa,haukkuu kuulemma päivisin töissä ollessani;naapurin mukaan ei haukkuminen kuulemma häntä häiritse koskapa ei kuulu sisälle,ulos kuuluu, mutta rivien välistä olen lukevinani toista.. saattaapa häiritä. sitruunapantaa en haluaisi kokeilla joten mikä on tuo dap?

Koirani ei hauku ollessaan yksin kotona.
        Haukkuu kun olen kotona, koiran tapaan ilmeisesti haluaa varoittaa vaarasta kuullessaan ääniä.
        Ovikellon soitosta saa oikein kunnon raivarin, olen yrittänyt ottaa ovikellon pois käytöstä, mutta sitten on niitä ihmisiä että jos ovikello ei toimi niin hakataan oveen.
        Varsinkin kun joku haluaa valittaa koiran haukkumisesta, on typerää tulla hakkaamaan ovea ja saada koira haukkumaan tosi hurjasti.
        Koirani on jo vanha, toivotaan että siltä menee kuulo niin naapurit rauhoittuu.
        Minun mielestäni satunnainen haukkuminen on sallittua, kuten kaikki satunnaisesti kuuluvat äänet.
        Niuhoja on ne jotka valittaa.
        Koira haukkuu ovikelloa ja nyt uudessa asunnossa rapusta kuuluvia ääniä koska ei ole kuin yksinkertainen ovi eteisessä.
        Yksin ollessa koira nukkuu eikä reagoi ääniin.
        Olen asunut monessa talossa, tämä on ensimmäinen paikka missä on valitettu.

Niin ja tiedoksi eräälle vastaajalle,
        en polta tupakkaa enkä käytä alkoholia, peseydyn päivittäin ja pesen myös koirani tarvittaessa.
        Vähentäisikö nämä kaikki haukkumisen haitan määrää?

rivarihaukku kirjoitti:

Moi, käy lukemassa nämä linkit D.A.P:ista

sitten tosta sitruunapannasta. Ei se ole millään koiralle haitallinen. Harjoittelet vaan sitä ensin koiran kanssa, jos hyvin käy, koira oppii kerrasta ja saattaapi olla että voit sitä hyvillä mielin pitää tyhjänäkin. Suihkaus on lähinnä epämiellyttävä, ja koira yhditää suhauksen haukkumiseen. Parempi vaihtoehto se on kun koko ajan olet koiraa torumassa.

http://www.vetcare.fi/index.php?id=82

http://terrieri.net/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=672

• biandro
        ***************** kirjoitti:

Moi, käy lukemassa nämä linkit D.A.P:ista

sitten tosta sitruunapannasta. Ei se ole millään koiralle haitallinen. Harjoittelet vaan sitä ensin koiran kanssa, jos hyvin käy, koira oppii kerrasta ja saattaapi olla että voit sitä hyvillä mielin pitää tyhjänäkin. Suihkaus on lähinnä epämiellyttävä, ja koira yhditää suhauksen haukkumiseen. Parempi vaihtoehto se on kun koko ajan olet koiraa torumassa.

http://www.vetcare.fi/index.php?id=82

http://terrieri.net/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=672

Mitä tehdä tilanteessa jossa se ei auta?

• ihmisiä!

Minäkin olen asunut tuollaisessa talossa! Sain varoituksen. Etsin heti uuden vuokrakämpän. Koira haukkui uudessakin asunnossa samalla tavalla (siis aivan satunnaisesti, eikä koskaan yöllä). Ikinä enää en huomautuksia saanut. Ilmeisesti nämä koiranvihaajat ovat mielissään, kun humalaiset räyhäävät asunnoissaan ja rappukäytävissä. Nuoriso huudattaa vehkeitään läpi yön. Eivät he varmaan välitä, jos rappukäytävässä saa hyppiä sammuneen yli jne. Kunhan vain koirat ovat hiljaa!

• Niin pitääkin

tulla häätö!
      Perkeleen rakkikoirat luskuttaa kerrostaloissa yötäpäivää.
      Rakkien paikka ei ole betonikopissa.

• vihamielisen ihmisen

voisiko olla niin, että paitsi nyt ollaan liian huolissaan siitä että jatkuuko koiran haukkuminen kuukausia eteenpäin, niin myös on kyse siitä, että koira raukka ihan pelkää uusia naapureita jotka sitä vainoavat ja valittavat vihaisina joka äänähdyksestä. Hiippaillaan ehkä pitkään käytävällä ja kuunnellaan koiraraukkaa vihamielinen tuskanhiki iholta tihkuen.

Koira haistaa vihamielisen ihmisen hajun asuntoon ja pelkää yksinään uudessa talossa.

Itse olen huomannut, että koira tottuu tosiaan uudessa asunnossa parissa viikossa asumiseen ja rauhoittuu. Itselläni ei ole koiraa mutta naapuriin muuttaneita koiria olen vuosia seurannut.

Mielestäni koira naapurissa tuo lisää turvallisuutta. Koiralta ei jää mikään epäilyttävä ympäristössä huomaamatta mutta muuten se on hiljaa kun on tottunut ympäristöön ja tietää mitä ympäristöön normaalisti liittyy. Naapurissa asuviin ihmisiin lisäturvan tuojana en sen sijaan luottaisi.

Olisin tosi iloinen jos naapurissani asuisi koira ja menisin tutustumaan siihen heti jos se ulkona tulisi vastaan. Samalla koira oppisi tuntemaan hajun perusteella ulkonaisestikin minut ja lähi-ihmiset ja tunnistaisi ne ystävikseen.

Nuo huonosti kasvatetut ja kovaääniset haukkujat ovat toki harvinainen poikkeus. Kivasti esim. tervehdykseksi haukkuva koira on aina tasapainoinen ja ei ärsytä takovalla haukunnallaan ketään ihmistä. Ellei ole ihan koirien vihaaja.

• edellinen
        vihamielisen ihmisen kirjoitti:

voisiko olla niin, että paitsi nyt ollaan liian huolissaan siitä että jatkuuko koiran haukkuminen kuukausia eteenpäin, niin myös on kyse siitä, että koira raukka ihan pelkää uusia naapureita jotka sitä vainoavat ja valittavat vihaisina joka äänähdyksestä. Hiippaillaan ehkä pitkään käytävällä ja kuunnellaan koiraraukkaa vihamielinen tuskanhiki iholta tihkuen.

Koira haistaa vihamielisen ihmisen hajun asuntoon ja pelkää yksinään uudessa talossa.

Itse olen huomannut, että koira tottuu tosiaan uudessa asunnossa parissa viikossa asumiseen ja rauhoittuu. Itselläni ei ole koiraa mutta naapuriin muuttaneita koiria olen vuosia seurannut.

Mielestäni koira naapurissa tuo lisää turvallisuutta. Koiralta ei jää mikään epäilyttävä ympäristössä huomaamatta mutta muuten se on hiljaa kun on tottunut ympäristöön ja tietää mitä ympäristöön normaalisti liittyy. Naapurissa asuviin ihmisiin lisäturvan tuojana en sen sijaan luottaisi.

Olisin tosi iloinen jos naapurissani asuisi koira ja menisin tutustumaan siihen heti jos se ulkona tulisi vastaan. Samalla koira oppisi tuntemaan hajun perusteella ulkonaisestikin minut ja lähi-ihmiset ja tunnistaisi ne ystävikseen.

Nuo huonosti kasvatetut ja kovaääniset haukkujat ovat toki harvinainen poikkeus. Kivasti esim. tervehdykseksi haukkuva koira on aina tasapainoinen ja ei ärsytä takovalla haukunnallaan ketään ihmistä. Ellei ole ihan koirien vihaaja.

niin ja ellei nyt pääse henkilökohtaisesti tutustumaan uuteen koiranaapuriin, niin riittää kun juttelee sille vaikka kotonaan tai käytävällä kulkiessaan ystävällisesti kun se haukkuu ja rauhoittelee. Koira kyllä kuulee seinien läpi muihin asuntoihin.

• powpe

.. nimittäin koiran haukkuminen. Ymmärrän hyvin jos naapurit eivät jaksa kuunnella. Se voi olla todella rasittavaa. Omistajat jos ovat päivän poissa niin koirat haukkuvat tällöin usein enemmän. Jos nyt kerran pari viikossa haukahtaa niin ei se mitään.

• on välttämätön, jos

tekee valituksen, jolla on mitään painoarvoa. Juttele naapurin kanssa suoraan ja nätisti. Sillä voi olla enemmän vaikutusta kuin riidalla. Itsellänikin on koira ja se vaatii aikaa ja koulutusta saada rauha taloon...

• loksunokille

Ihan oikeen, että saatte häädön.
      Kerrostaloihin on turha muuttaa sellaisten loksunokkien kanssa, jotka haukkuu ja ulvoo kaikkea mahdollista kuulemaansa ja näkemäänsä.

• en nyt enää

puutu itse haukkumiseen. Jota en siis itsekään koirallisena siedä;)

Alkuperäinen kirjoittaja ilmiselvästi sai herneen nenään kun joku ilmoitti tavalla tai toisella koiran haukkumisesta.

Ikävä kyllä kaikilla ei ole uskallusta tai taitoa sanoa asioista rauhallisesti ja rakentavasti.
        Monet kerää kaiken sisäänsä ja tulee sitten pää punaisena huutamaan kun eivät muuten uskalla. Toinen tapa on tehdä valitus niin, että koiranomistaja saa vasta isännöitsijältä tiedon tilanteesta.

Sitten on ihmisiä, jotka saavat herneen nenään sanotaan heille sitten nätisti tai oikein varovasti.
        Itselläni meni tällä tavalla välit ok-taloni naapurin kanssa.

Keskity nyt siihen koiran koulutukseen. On koiralle stressaavaa kun se luulee joutuvansa vahtimaan jokaista risahdusta,joita kerrostalossa kyllä riittää.

Räminätölkki on ihan ok. Vesisumu suihkepullosta...koirasivuilta löytyy tarkempia vinkkejä.

• kaikkien kannalta
        en nyt enää kirjoitti:

puutu itse haukkumiseen. Jota en siis itsekään koirallisena siedä;)

Alkuperäinen kirjoittaja ilmiselvästi sai herneen nenään kun joku ilmoitti tavalla tai toisella koiran haukkumisesta.

Ikävä kyllä kaikilla ei ole uskallusta tai taitoa sanoa asioista rauhallisesti ja rakentavasti.
        Monet kerää kaiken sisäänsä ja tulee sitten pää punaisena huutamaan kun eivät muuten uskalla. Toinen tapa on tehdä valitus niin, että koiranomistaja saa vasta isännöitsijältä tiedon tilanteesta.

Sitten on ihmisiä, jotka saavat herneen nenään sanotaan heille sitten nätisti tai oikein varovasti.
        Itselläni meni tällä tavalla välit ok-taloni naapurin kanssa.

Keskity nyt siihen koiran koulutukseen. On koiralle stressaavaa kun se luulee joutuvansa vahtimaan jokaista risahdusta,joita kerrostalossa kyllä riittää.

Räminätölkki on ihan ok. Vesisumu suihkepullosta...koirasivuilta löytyy tarkempia vinkkejä.

Kaikkein yksikertaisin keino on luopua elukoista. Oma elämäkin siinä helpottuu naapurien elämän lisäksi.

• koirainen
        kaikkien kannalta kirjoitti:

Kaikkein yksikertaisin keino on luopua elukoista. Oma elämäkin siinä helpottuu naapurien elämän lisäksi.

Tai vetää itsensä hirteen. Ei tarvitse naapureitten valituksia kuunnella ja koirat saa jäädä haukkumaan ihan niin paljon kuin tykkää.

Kyseessä on vanha koira jolla ei varmaan ole paljonkaan aikaa jäljellä, en halua viedä lopetettavaksi vain siksi että joku ilmoitti että häntä häiritsee koiran haukkuminen.

Jos koiran haukkuminen on jatkuvaa, silloinhan on vaikea sanoa mihin aikaa koira haukahti. Tämä naapuri sanoi kyllä kellonaikoja, joten haukkuminen satunnaista.
        Olen tietysti siitä pahoillani, mutta en tiedä mitä tehdä, käskin valittaa isännöitsijälle jos häiritsee.

• ja saamaton
        koirainen kirjoitti:

Tai vetää itsensä hirteen. Ei tarvitse naapureitten valituksia kuunnella ja koirat saa jäädä haukkumaan ihan niin paljon kuin tykkää.

Kyseessä on vanha koira jolla ei varmaan ole paljonkaan aikaa jäljellä, en halua viedä lopetettavaksi vain siksi että joku ilmoitti että häntä häiritsee koiran haukkuminen.

Jos koiran haukkuminen on jatkuvaa, silloinhan on vaikea sanoa mihin aikaa koira haukahti. Tämä naapuri sanoi kyllä kellonaikoja, joten haukkuminen satunnaista.
        Olen tietysti siitä pahoillani, mutta en tiedä mitä tehdä, käskin valittaa isännöitsijälle jos häiritsee.

Kyllä sinun koiranomistajana täytyy tietää, mitä teet koirallesi, jos sen haukkumisesta on valitettu. Sinä ja ainoastaan sinä olet vastuussa itsestäsi ja koirastasi. Tuollaisella toiminnallahan sinä pilaat muidenkin koiranomistajien maineen. Ei tarvitse sitten ihmetellä, jos kukaan ei halua koirallista naapuria.
        Isännöitsijönkö sitten odotat tulevan kertomaan, mitä koiralle pitää tehdä? Kyllä sieltä varmaan tulee "hyviä" ehdotuksia riippuen tietysti tyypistä.
        Vaihtoehtoja on paljon muitakin kuin lopettaminen, kunhan vain VIITSISIT ajatella ja ottaa selville.

• koirainen
        ja saamaton kirjoitti:

Kyllä sinun koiranomistajana täytyy tietää, mitä teet koirallesi, jos sen haukkumisesta on valitettu. Sinä ja ainoastaan sinä olet vastuussa itsestäsi ja koirastasi. Tuollaisella toiminnallahan sinä pilaat muidenkin koiranomistajien maineen. Ei tarvitse sitten ihmetellä, jos kukaan ei halua koirallista naapuria.
        Isännöitsijönkö sitten odotat tulevan kertomaan, mitä koiralle pitää tehdä? Kyllä sieltä varmaan tulee "hyviä" ehdotuksia riippuen tietysti tyypistä.
        Vaihtoehtoja on paljon muitakin kuin lopettaminen, kunhan vain VIITSISIT ajatella ja ottaa selville.

Mitähän minun pitäisi tehdä?

Ihan konkreettisesti?

Jos joku naapuri pamauttaa vaikkapa viisi kertaa päivässä ovensa kiinni niin että rappu kaikuu, onko se pienempi paha kuin että koirani haukkuu sen viisi kertaa päivässä?
        Ja vielä päiväsaikaan, milloin on kaikenlaisen äänien kanssa naapureitten oltava suvaitsevampia kuin yöaikaan?
        Eilen illallakin juopot tuossa pihalla hörisi, en mennyt valittamaan vaikka ääni kuului, mutta juopothan on sallittuja ja kaikenlainen muu häiriö.
        Ainoastaan tupakan polttaminen ja koirien haukunta on ne asiat mistä nykyään saa valittaa.
        Ja HUOM, minä en polta tupakkaa,joten syyllistyn ainostaan satunnaisesti haukkuvan koiran omistamiseen.

• säännöissä..
        koirainen kirjoitti:

Ihan konkreettisesti?

Jos joku naapuri pamauttaa vaikkapa viisi kertaa päivässä ovensa kiinni niin että rappu kaikuu, onko se pienempi paha kuin että koirani haukkuu sen viisi kertaa päivässä?
        Ja vielä päiväsaikaan, milloin on kaikenlaisen äänien kanssa naapureitten oltava suvaitsevampia kuin yöaikaan?
        Eilen illallakin juopot tuossa pihalla hörisi, en mennyt valittamaan vaikka ääni kuului, mutta juopothan on sallittuja ja kaikenlainen muu häiriö.
        Ainoastaan tupakan polttaminen ja koirien haukunta on ne asiat mistä nykyään saa valittaa.
        Ja HUOM, minä en polta tupakkaa,joten syyllistyn ainostaan satunnaisesti haukkuvan koiran omistamiseen.

usein mainitaan, että kotieläimien pito ei saa aiheuttaa naapureille häiriötä.....ovien paukkumisesta ei mainita sanaakaan....

• ilman koiraa oleva
        säännöissä.. kirjoitti:

usein mainitaan, että kotieläimien pito ei saa aiheuttaa naapureille häiriötä.....ovien paukkumisesta ei mainita sanaakaan....

tämä keskustelu vaikuttaa ihan kummalliselta.

Kannattaa ottaa ihan rauhallisesti ja unohtaa nämä jutut. Olet selvinnyt viisaan koirasi kanssa vuosia hienosti. Kyllä teillä on oikeus asua, ei tarvitse sitä edes epäillä. Täältä Suomesta löytyy hirveästi paljon, paljon hurjempiakin häiriköitä. Asutte ihan vapaasti ja lepäilette omassa kodissa vapaa-aikana. Siihen jokaisella on oikeus. Vähitellen koirasikin rauhoittuu varmasti. Kaikenmaailman valittajia kyllä löytyy. Heistä ei kannata niin välittää. Jokainen huomaa että teet parhaasi että koira tottuu uuteen ympäristöön.

• että pitäisi tehdä jotain?
        koirainen kirjoitti:

Ihan konkreettisesti?

Sinun tupakointisi ei nyt kuulu tähän lainkaan...kuvitteletko sinä todellakin, että koko maailma pyörii sinun piskisi ympärillä ja että kaikkien muiden pitää vain sopeutua siihen, että koira pitää meteliä?
        Kyllä sinä olet velvollinen tekemään ihan konkreettisesti jotain asialle ja lopettaa selitysten ja verukkeiden keksiminen.

• Nimetön
    • runontaja

Kuulin aikanaan neuvon, kun joutuu jättämään koiran yksin, laita radio päälle. Radion ääni poistaa osan asunnon ulkopuolisista äänistä joihin koira reagoi haukkumalla.

Ei kuitenkaan niin lujalle, että kaikuu asunnon ulkopuolelle.

Periaatteessa radio on hyvä laittaa oven ja koiran väliin.

Radio kuitenkin on syytä laittaa paikkaan mihin koira ei ylety (ettei vahingossa koske volyme-säätimeen).

Tosin, jos joku käy vasiten soittamassa ovikelloa, jotta pääsee valitamaan. Silloin ei voi mitään.

Ovikelloon "Älä Soita"? Voi provosoida soittamaan. :(

• tuppaavat

aina alussa haukkumaan, kun on vieras paikka ja vieraat hajut.
      Luulisi naapurien antavan vähän enemmän armonaikaa..
      Mutta kuitenkin on olemassa apukeinoja eroahdistukseen, eläinlääkäreiltä saa sellaisen pistokkeeseen laitettavan vimpaimen, johon aina välillä lisätään seerumia joka erittää rauhoittavaa ainetta ilmaan.
      Muutenkin lienee parempi ettei koiraa päästetä lähelle ulko-ovea, jossa se haistaa jokaisen ohikulkevan.
      Pahimmissa tapauksissa myös saa lääkäriltä ihan rauhoittavia lääkkeitä, jollaista voi laittaa aamuruokaan. Tai sitten voi viedä koiran päivähoitoon kuten itse vien.
      On olemassa päiväkoteja koirille, itse vien äitini luokse koska hän asuu työmatkani varrella.
      Kyllähän se ON niin, ettei koiraa ole tarkoitettu olemaan yksin, koira ei koskaan tule käsittämään minkä takia se joutuu olemaan yksin, ei ikinä! Tämä sydämellisyys juuri tekee koirasta niin herttaisen eläimen.
      Mutta valitettavasti usein koirat haukuskelevat yksin ollessaan, joten ottakaa huomioon nämä uudet systeemit, sitruunapantaahan ei nykyään enää suositella koska se vain pahentaa koiran traumaa.
      Ja lopuksi kaikille terveiset: YSTÄVÄLLISYYTTÄ näissä asioissa pliiiiiiiiiis!
      Hoitokeinot on nykyään monet.

• Yötyöläistär

Teen sairaanhoitajana yötyötä. Aamulla kaadun väsyneenä sänkyyn ja nukun iltapäivään 15-16 asti.Tähän saakka se on onnistunut, mutta nyt seinän takana on uudet asukkaat koirineen. Haukku ja ulvonta jatkuu läpi päivän - ei toivettakaan,että sais nukkua. Tulen hulluksi,pelkästä univajeesta. Olenko turhannaukuja?

• koirvatulpat

tai muuta maalle.

• menehän jo tulppinesi
        koirvatulpat kirjoitti:

tai muuta maalle.

Vai oikein koirvatulpat?

Kenenkään ei tarvitse alistua eläinterroriin siinä määrin, että nukkuessa pitäisi käyttää korvatulppia tai muuttaa koiran metelöinnin takia pois asunnostaan.
        Mielestäni koirien ja koiranomistajien terrori on jo mennyt aivan liian pitkälle. Koira on vain ja ainoastaan pelkkä elukka, jonka mukaan ei kenenkään tarvitse omaa elämäänsä järjetää.

• koiraterroriin
        koirvatulpat kirjoitti:

tai muuta maalle.

Kenekään ei tarvitse alistua muttamaan tai käyttämään korvatulppia nukkuessaan ihan pelkän elukan möykkäämisen takia.
        Elukat ei kuulu kerros- tai rivitaloon!

• Yötyöläistär
        koirvatulpat kirjoitti:

tai muuta maalle.

Kyllä korvatulpat on. Miksi minun pitäis muuttaa, olen asunut täällä jo ennen noita koiraihmisiä. Asunnot omistusasuntoja rivitalossa. Muuten viihdyn, mutta kyllä koko talon viihtyvyys laski, kun koirat tulivat.

Eräänä päivänä viimeviikolla minulla kävi ystävät ja he heti höristivät korviaan: "aivan kuin sudet ulvois", oli kommentti. Kerroin heille, että uudet naapurit siellä vain viettää leppoisaa arkeaan. Normaalit elämisenäänethän saa päivisin kuulua. Kuka määrittää, missä menee se raja?

Koiraihmisille on jo asiasta juteltu, koska talossamme on 4 asuntoa ja kaikissa muissa asunnoissa on yötyötä tekeviä (1 tarjoilija, 1 lähihoitaja,1 sairaanhoitaja ja lähihoitajan mies ajaa jakeluautoa ja työ alkaa joka aamu klo3, joten päiväunia hänkin tarvitse). Nyt neuvoja kehiin, eikä v.......a. Kiitos!

• valitus
        Yötyöläistär kirjoitti:

Kyllä korvatulpat on. Miksi minun pitäis muuttaa, olen asunut täällä jo ennen noita koiraihmisiä. Asunnot omistusasuntoja rivitalossa. Muuten viihdyn, mutta kyllä koko talon viihtyvyys laski, kun koirat tulivat.

Eräänä päivänä viimeviikolla minulla kävi ystävät ja he heti höristivät korviaan: "aivan kuin sudet ulvois", oli kommentti. Kerroin heille, että uudet naapurit siellä vain viettää leppoisaa arkeaan. Normaalit elämisenäänethän saa päivisin kuulua. Kuka määrittää, missä menee se raja?

Koiraihmisille on jo asiasta juteltu, koska talossamme on 4 asuntoa ja kaikissa muissa asunnoissa on yötyötä tekeviä (1 tarjoilija, 1 lähihoitaja,1 sairaanhoitaja ja lähihoitajan mies ajaa jakeluautoa ja työ alkaa joka aamu klo3, joten päiväunia hänkin tarvitse). Nyt neuvoja kehiin, eikä v.......a. Kiitos!

Normaaleihin elämänääniin kuuluu esim. lasten äänet, imuroinnit ym, mutta koirien jatkuva haukunta tai ulvominen ei sitä ole.
        Jos normaali juttelu ei riitä, niin tehkää isännöitsijälle kirjallinen valitus allekirjoituksineen. Meillä ainakin alkoi sen jälkeen koiranomistajilla löytyä keinoja koirien hakunnan hillitsemiseksi. Tosin vasta toinen valitus tehosi, mutta tehosi kuitenkin.
        Tosin olen sitä mieltä vielä minäkin, että koiien myötä viihtyvyys meilläkin laski. Nurmikoilla ja teillä on silloin tällöin pökäleitä, jotka huoltomies sitten korjaa talteen.

• eläintepito kieltoa
        valitus kirjoitti:

Normaaleihin elämänääniin kuuluu esim. lasten äänet, imuroinnit ym, mutta koirien jatkuva haukunta tai ulvominen ei sitä ole.
        Jos normaali juttelu ei riitä, niin tehkää isännöitsijälle kirjallinen valitus allekirjoituksineen. Meillä ainakin alkoi sen jälkeen koiranomistajilla löytyä keinoja koirien hakunnan hillitsemiseksi. Tosin vasta toinen valitus tehosi, mutta tehosi kuitenkin.
        Tosin olen sitä mieltä vielä minäkin, että koiien myötä viihtyvyys meilläkin laski. Nurmikoilla ja teillä on silloin tällöin pökäleitä, jotka huoltomies sitten korjaa talteen.

talossa, saa siellä sitten pitää myös eläimiä.
        Myös koiran haukkuminen on normaalin elämisen ääni.
        Ihan niinkuin muutkin äänet.
        Minulla häiritsee kun yläkerrassa käydään pissalla.
        Mitä pitäisi tehdä?
        Onko normaalin elämisen ääni vai olisko joku häirikkö?
        Minun koirani haukkuu satunnaisesti, ei aio muuttaa enkä viedä koiraani piikille. Toki yritän etsiä keinoja jolla saisin haukkumista hillityksi, mutta kun se tapahtuu päiväsaikaa ja muutaman sekunnin kerrallaan, ei häiriö ole mielestäni valituksen arvoinen.

• olisi..
        Yötyöläistär kirjoitti:

kun haukkuminen alkaa, koirat ovat yleensä levottomia tai turhautuneita. voit sopia naapurisi kanssa että viet niitä kävelylle kun ne alkavat ulvoa, niin ne saavat lenkkiä ja ehkä rauhoittuvat ja voit taas jatkaa uniasi, ja sitä paitsi liikunta tekee hyvää niin nukut sinäkin parempaa unta.

• Talon Järjestyssäännöt
        olisi.. kirjoitti:

kun haukkuminen alkaa, koirat ovat yleensä levottomia tai turhautuneita. voit sopia naapurisi kanssa että viet niitä kävelylle kun ne alkavat ulvoa, niin ne saavat lenkkiä ja ehkä rauhoittuvat ja voit taas jatkaa uniasi, ja sitä paitsi liikunta tekee hyvää niin nukut sinäkin parempaa unta.

Eläinsuojelulailla hoidetaan toi koirahommeli ihan lain puitteissa,ja siihenhän on jo taloyhtiöissa Järjestyssäännöissäkin olemassa maininta "häiriön aiheuttamisesta" ja "hiljaisuus" osioiden alla.Samaiset osiot koskee kaikkea talossa tapahtuvaa,oli se sitten kakru-aikuinen-kissa-koira-selvä-tai juoppo!Ei se vaadi kuin asiaan puuttumista oikeita kanavia käyttäen.Paljon nopeammin saat asiat järjestykseen(kuin kirjoittamalla täällä) kun lähdet alimmalta tasolta liikkeellee eli ensin Talon vaikutuskanavat ja ellei asia korjaannu Järjestyssääntöjen ja myös lain mukaiseksi,seuraavaksi sitten viranomais kanavat.Silloin jo tutkitaan myös taloyhtiön edustajien toiminta ja se miksei ole toimittu ja vaadittu eloa talossa järjestyssääntöjen mukaiseksi.Eikö ihmiset tiedä oikeuksiaan vai eikö uskalleta käyttää olemassa olevia,kaikille tarkoitettuja,vaikutuskanavia?Mitä korkeampaan instanssiin saat yhteyden sen varmemmin asia hoituu asetusten vaatimalle tasolle.Vaikuttakaa ja vaatikaa.

• koirainen
        Talon Järjestyssäännöt kirjoitti:

Eläinsuojelulailla hoidetaan toi koirahommeli ihan lain puitteissa,ja siihenhän on jo taloyhtiöissa Järjestyssäännöissäkin olemassa maininta "häiriön aiheuttamisesta" ja "hiljaisuus" osioiden alla.Samaiset osiot koskee kaikkea talossa tapahtuvaa,oli se sitten kakru-aikuinen-kissa-koira-selvä-tai juoppo!Ei se vaadi kuin asiaan puuttumista oikeita kanavia käyttäen.Paljon nopeammin saat asiat järjestykseen(kuin kirjoittamalla täällä) kun lähdet alimmalta tasolta liikkeellee eli ensin Talon vaikutuskanavat ja ellei asia korjaannu Järjestyssääntöjen ja myös lain mukaiseksi,seuraavaksi sitten viranomais kanavat.Silloin jo tutkitaan myös taloyhtiön edustajien toiminta ja se miksei ole toimittu ja vaadittu eloa talossa järjestyssääntöjen mukaiseksi.Eikö ihmiset tiedä oikeuksiaan vai eikö uskalleta käyttää olemassa olevia,kaikille tarkoitettuja,vaikutuskanavia?Mitä korkeampaan instanssiin saat yhteyden sen varmemmin asia hoituu asetusten vaatimalle tasolle.Vaikuttakaa ja vaatikaa.

Tämä ketju lähti liikkeelle kun purin tunteitani koska koirani haukkuu satunnaisesti, siis satunnaisesti.
        Ehkä 0-10 kertaa päivässä, siis ei välttämättä edes joka päivä hauku tai haukahtaa vaikkapa kerran.

Uudessa asunnossa jossa nyt asuttu pari viikkoa.
        Haukuu ovikelloa tai jos joku koputtaa oveen.
        Saattaa haukkua rapussa kulkijaa, ei läheskään aina.
        Ei hauku yksinollessa.
        Kerran haukkui klo 6.00 aamulla, josta huomautettiin.
        Koira ei ulvo.
        Koira ei hauku postin tuloa.

Tässä asiat josta halusin johonkin purkaa tuntojani.
        Kiitos asiallisista kommenteista ja neuvoista.
        Koira on kohta 11 vuotias, muitten syitten takia on käytössä niin kongit kuin DAPitkin, myös mielialalääkkeitä kuureittan.
        Nyt koiraa hermostuttaa uusi talo, hajut ja äänet.
        KIITOS!

• osapuolille neuvottelussa
        koirainen kirjoitti:

Tämä ketju lähti liikkeelle kun purin tunteitani koska koirani haukkuu satunnaisesti, siis satunnaisesti.
        Ehkä 0-10 kertaa päivässä, siis ei välttämättä edes joka päivä hauku tai haukahtaa vaikkapa kerran.

Ei hauku yksinollessa.
        Koira ei ulvo.

Koira on kohta 11 vuotias, muitten syitten takia on käytössä niin kongit kuin DAPitkin, myös mielialalääkkeitä kuureittan.
        KIITOS!

jossa pitää selvittää mikä on häiriöksi ja mikä ei,jos joku kokee häiriön helpommin ja huom. jos se on toistuvaa,häiriö kynnys ylittyy herkemmin.

Tunnusmerkistö häiriön tuottamiseen täyttyy helposti jos puhutaan päivittäisestä samanomaisesta häiriöstä muille asukkaille.

Epäsäännöllisyys antaa jo enemmän tulkintaa mutta jos samat liikkeet ja ilmiöt toistuvat jatkuvasti,pahaa pelkään että häiriön tuottamisen tunnusmerkistöt täyttyvät.

Ja periaatteessa silloin toimitaan järjestyssääntöjen vastaisesti ja sanktiointi on mahdollista.sanktioinnissa on taas omat järjestyksensä ja se perustuukin sitten jo lakiin,eli soveltaminen ja tulkinta jää vähemmälle,en päästäisi asioita tälletasolle asti koska silloin on jo peli pelattava vain ja ainoastaan pykälien perusteella.

• ettei ole
        eläintepito kieltoa kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä?
        Minun koirani haukkuu satunnaisesti, ei aio muuttaa enkä viedä koiraani piikille. Toki yritän etsiä keinoja jolla saisin haukkumista hillityksi, mutta kun se tapahtuu päiväsaikaa ja muutaman sekunnin kerrallaan, ei häiriö ole mielestäni valituksen arvoinen.

ihan oikeasti mikään koiran haukkuminen "normaali" ääni jota on pakko sietää. Siitä voi ja saa tehdä valituksen ja tämä koiran omistaja muuttaa pois taikka jotenkin muuten korjaa asian niin ettei kotieläimensä aiheuta muille ihmisille häiriötä haukkumisellaan.
        YMMÄRRÄTTEKÖ IHMISET, vaikka olisi kuinka sallittua pitää koiraa tai muuta kotieläintä asunnossaan se ei saa aiheuttaa naapureille häiriötä?
        Pitääkö kaikesta erikseen vielä sanoa? Luulisi niitä talon sääntöjä lukiessa jotain menevän siihen jakeluun, vaan tuntuu sille että moni ymmärtää kuten ne itselle sopii ymmärtää.

• pissaaminen
        eläintepito kieltoa kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä?

se on NORMAALI ääni, jos se häiritsee niin muuta sellaiseen paikkaan asumaan jossa ei tätä kuulu, vaikkapa omakotitaloon. Jos siitä valitat isännöitsijälle niin johan sinua tulee kohta variksetkin nauramaan. Mutta kokeilla sopii, tekisi varmaankin hyvää sinulle oppia jotain ihan kantapäänkin kautta.

• pientä rajaa
        olisi.. kirjoitti:

No ei kai nyt sentään tarvitse naapurin piskejä alkaa ulkoiluttaa. Kas kun et ehdota, että sillä voisi myös siivota ja pestä pyykkiä...

• tee jotain!
        koirainen kirjoitti:

Ei hauku yksinollessa.
        Koira ei ulvo.

KIITOS!

Koeta nyt sinäkin ymmärtää, että koirasi tuottaa jonkun mielestä häiriötä. Ihan oikeasti silloin on jotain tapahtunut, eikä valittajaa pidä leimat hermoheikoksi ym.
        Koirasi ikä tai uusi ympäristä ei ole eikä riitä selitykseksi asialle. Jotain sinun on asian hyväksi tehtävä muutakin kuin kirjoitella tänne - siis jotain konkreettista, näkyvää ja kuuluvaa...
        Jotenkin vain vaikuttaa, että et ole halukas tekemään muuta kuin puolustelemaan ja keksimään verukkeita sille, miksi koirasi mekastus olisi oikeutettua.

• ajatus....
        pientä rajaa kirjoitti:

No ei kai nyt sentään tarvitse naapurin piskejä alkaa ulkoiluttaa. Kas kun et ehdota, että sillä voisi myös siivota ja pestä pyykkiä...

Olisihan naapurin kiva tulla kotiin jos olisi vähän paikkoja laitettu kuntoon. Olisiko se mahdoton ajatus vähän vaikka imuroida tai pestä astioita kun kerran paikan päällä jo olet?

Tietenkin jos naapuri on hyväsydäminen ihminen niin saattaa vaikka antaa vähän taskurahaa.

• taas päästelee
        ajatus.... kirjoitti:

Olisihan naapurin kiva tulla kotiin jos olisi vähän paikkoja laitettu kuntoon. Olisiko se mahdoton ajatus vähän vaikka imuroida tai pestä astioita kun kerran paikan päällä jo olet?

Tietenkin jos naapuri on hyväsydäminen ihminen niin saattaa vaikka antaa vähän taskurahaa.

salaisia haaveitaan ilmoille että jospa pääsis naapurin kanssa sex käymiseen,,,paistaa läpi

• päässäsi!
        taas päästelee kirjoitti:

salaisia haaveitaan ilmoille että jospa pääsis naapurin kanssa sex käymiseen,,,paistaa läpi

Taitaa paistaa kyllä ihan omassa päässäsi. Mistä näitä perverssejä riittää että jokainen asia pitäisi liittyä seksiin??? Siitä puhe mistä puute?

• koet loukkaukse,seksi
        päässäsi! kirjoitti:

Taitaa paistaa kyllä ihan omassa päässäsi. Mistä näitä perverssejä riittää että jokainen asia pitäisi liittyä seksiin??? Siitä puhe mistä puute?

jos osuin naulankantaan asiassasi,kun noin kiihdyit (kiihotuit)

• Opettaa
        olisi.. kirjoitti:

koirat siihen, että ulvomalla saa seuraa ja pääsee lenkille. Taidat olla tyhmä.

• järkevää
        olisi.. kirjoitti:

opettaa koirat siihen, että ulvomalla saa seuraa ja pääsee lenkille. Herää pahvi...

• rakinomistajat..

.. keksii aina hyviä syitä miksi juuri heidän koiransa saa räksyttää ja häiritä muiden elämää !!

Eikö se perkele mene teidän tyhmiin kalloihinne että ei kukaan halua kuunnella teidän kouluttamattoman piskin louskutusta jatkuvasti !

Jos hommaatte koiran niin opettakaa se tai jossei opi niin lopettakaa se !

• ovat patalaiskoja

Koirahan on aina: vielä pentu, liian vanha, liian sopivassa iässä, sillä on juoksuaika, karvanlähtö, ruoka-aineallergia, se on ahdistunut, se on iloinen, se on ihimillinen, se ymmärtää puhetta, se on luokkaantunut naapurin vihamielisistä ajatuksista, joita se osaa lukea (!), se kärsii eroahdistuksesta, sehän vain kommunikoi ulvomalla yökaudet....
        Kitetytettynä se tarkoittaa sitä, että jotkut piskinomistajat ovat vain niin laiskoja, että eivät viitsi kouluttaa niitä ja kaikkien pitäisi sitten vain tyytyä milloin mihinkin selitykseen.

• nimetönnä
        ovat patalaiskoja kirjoitti:

Koirahan on aina: vielä pentu, liian vanha, liian sopivassa iässä, sillä on juoksuaika, karvanlähtö, ruoka-aineallergia, se on ahdistunut, se on iloinen, se on ihimillinen, se ymmärtää puhetta, se on luokkaantunut naapurin vihamielisistä ajatuksista, joita se osaa lukea (!), se kärsii eroahdistuksesta, sehän vain kommunikoi ulvomalla yökaudet....
        Kitetytettynä se tarkoittaa sitä, että jotkut piskinomistajat ovat vain niin laiskoja, että eivät viitsi kouluttaa niitä ja kaikkien pitäisi sitten vain tyytyä milloin mihinkin selitykseen.

Näitä teidän juttuja kun lukee niin olen onnellinen voidessani kertoa että paras ystäväni on koira.
        Ihan oikea koira!
        Joskus se haukkuu ja käyttäytyy muutenkin ihan kuin koirat käyttäytyy.
        Ihanaa omistaa koira.

• voi voi voi
        nimetönnä kirjoitti:

Näitä teidän juttuja kun lukee niin olen onnellinen voidessani kertoa että paras ystäväni on koira.
        Ihan oikea koira!
        Ihanaa omistaa koira.

Minä olen onnellinen voidessani kertoa, että paras ystäväni on ihminen, jonka kanssa voi ihan oikeasti kommunikoida eikä vain mielikuvitustasolla kuten eläinten kanssa.
        Siis ihan oikea ihminen!
        Joskus sekin haukkuu minua ja käyttäytyy muutenkin kuin ihmiset käyttäytyy.
        Ihanaa olla ihmisen paras ystävä - ei omistaa ketään, pelkästään olla vaan.

• oma ongelmani!
        ovat patalaiskoja kirjoitti:

Jos koiramme räksyttävät kotona niin enpä ole itse sitä kuulemassa. Onneksi. Voin sanoa että se on melko rasittavan kuuloista räksytystä ja louskutusta.

Ei ne silloin hauku kun olen itse kotona. Joten mikäs ongelma tässä sitten on? Louskuttakoon vaikka äänensä käheiksi niin kauan kun minun itseni ei tarvitse siitä häiriintyä. Jos naapuria häiritsee niin se on sitten sen ongelma. Koirat haukkuvat ja se kuuluu normaaliin elämään.

• normaalia elämää
        oma ongelmani! kirjoitti:

Jos koiramme räksyttävät kotona niin enpä ole itse sitä kuulemassa. Onneksi. Voin sanoa että se on melko rasittavan kuuloista räksytystä ja louskutusta.

Ei ne silloin hauku kun olen itse kotona. Joten mikäs ongelma tässä sitten on? Louskuttakoon vaikka äänensä käheiksi niin kauan kun minun itseni ei tarvitse siitä häiriintyä. Jos naapuria häiritsee niin se on sitten sen ongelma. Koirat haukkuvat ja se kuuluu normaaliin elämään.

Meidän teini-ikäiset lapsetkin pitävät bileitä kun me vanhemmat ollaan poissa. Mitäs siitä sitten, että soittavat heviä niin kovin kuin vehkeistä lähtee ja että osa oksentaa, kokeilee huumeita ja tekee tarpeitaan rappuun ja pihalle. Ei me olla sitä näkemässä ja kuulemassa, ei se meitä häiritse! Jos jotakuta häiritsee, niin omapa on vikansa ja jos haluat mennä valittamaan, niin nuoret voi vetäistä lättyyn, eikä sekään meitä häiritse.
        Silloin kun ollaan kotona lapset on ihan kiltisti ja tekee läksyjään.
        Biletys ja juopettelu kuuluu normaaliin elämään niin aikuislla kuin nuorillakin.

• laiffia
        nimetönnä kirjoitti:

Ihan oikea koira!
        Ihanaa omistaa koira.

Minusta olisi kamalaa, jos ei olis muita ystäviä kuin koira. Voi se olla lemmikki, mutta ei juurikaan muuta.

• koira ja teini-ikäinen
        normaalia elämää kirjoitti:

Meidän teini-ikäiset lapsetkin pitävät bileitä kun me vanhemmat ollaan poissa. Mitäs siitä sitten, että soittavat heviä niin kovin kuin vehkeistä lähtee ja että osa oksentaa, kokeilee huumeita ja tekee tarpeitaan rappuun ja pihalle. Ei me olla sitä näkemässä ja kuulemassa, ei se meitä häiritse! Jos jotakuta häiritsee, niin omapa on vikansa ja jos haluat mennä valittamaan, niin nuoret voi vetäistä lättyyn, eikä sekään meitä häiritse.
        Silloin kun ollaan kotona lapset on ihan kiltisti ja tekee läksyjään.
        Biletys ja juopettelu kuuluu normaaliin elämään niin aikuislla kuin nuorillakin.

mutta ne ovat saaneet hyvän kasvatuksen ja voin luottaa siihen, että kumpikaan eivät häiritse naapureita poissaollessani. Katson olevani vastuussa molempien käytöksestä ja oletan muidenkin olevan vastuussa omistaan. Mikä tässä nyt on niin vaikeata.

• vastuullisia
        koira ja teini-ikäinen kirjoitti:

mutta ne ovat saaneet hyvän kasvatuksen ja voin luottaa siihen, että kumpikaan eivät häiritse naapureita poissaollessani. Katson olevani vastuussa molempien käytöksestä ja oletan muidenkin olevan vastuussa omistaan. Mikä tässä nyt on niin vaikeata.

Valitettavasti kaikki eivät ole yhtä vastuullisia kuin sinä. Uskoisin, että naapurissasi olis mukavaa asua.
        Hyvää syksyä Sinulle!

• ei viitti mitään
        koira ja teini-ikäinen kirjoitti:

ei jaksa mitään eikä halua mitään. Sellainen kuin LAISKUUS, se näitä koiranomistajia ja lastentekijöitä vaivaa jotka ei viitti kasvattaa, nehän kasvaa näitten mielestä kasvattamattakin. Ja onhan siinä vaivaa jos meinaa koiran ja lapsen saada kunnolliseksi kasvamaan oikealla kasvatuksella, mutta monelle on tärkeämpää se oman naaman laitto, tupakointi parvekkeella ja shoppailu. Ei niille jää aikaa kaikelle ja sitten jätetään nämä tärkeimmät asiat tekemättä ja jälki on aina sen mukaista.

Se on yksi varma ja vissi asia että jos tupakoi niin silloin ei jaksa keskittyäkään kaikkeen muuhun. Se tupakanhimo kun hallitsee sitä mieltä ja ajatuksia, ajattele siinä sitten jotain muuta. Ei onnistu.
        Turhaa nyt jankutta että "en mä ainakaan". Kyllä tiedän kun itse olen sitä tupakkaa vetänyt samalla tavalla joskus. Onneksi siitä on nykyisin helppoa päästä eroon kun kaupasta saa nikotiinivalmisteita samalla kun hakee muutakin, eikä ne nyt enää niin paljoa maksa kuin ennen.

• kun on

naapureita.
      Ajatelkaa nyt, kuin elämä olis tylsää kun ei olis mistä valittaa.

• mulla ihanat naapurit

Naapureissakin on paljon eroa. Muutin edellisetä asunnostani pois sen vuoksi, että siellä oli paljon koiria ja kahden huushollin koirat räksyttivät yötä päivää. Asumismukavuus laski sen myötä.
        Nyt asun rivarissa ja molemmilla seinänaapureilla on koira. Minulla meni tosi pitkään, ennenkuin edes jaksoin uskoa, että talossa on koiria. Ei ne räksytä päivällä vaikka ovat yksin, eikä öisinkään. Molemmat naapurit kysyivät alussa, että onko koira metelöinyt ja että tule vaan sanomaan, jos niistä on häiriötä.
        Kyllä noissa "koirallisissa" on todellakin eroa ja kaikki on näköjään kiinni vain heidän omasta viiteliäsyydestään ja huomaavaisuudesta naapureita kohtaan.

• linkitystä, tietoa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709156595097_uu.shtml

• Yötyöläistär

Aloittaja moittii naapureitaan pikkumaiseksi, kun valitetaan koiranhaukusta. No, tämä pikkumainen naapuri ratkaisi ongelman. Eilen oli sunnuntai ja taas asuntonäyttelyt. Ostin yksiön pienestä rivarista, jossa ei ole naapurustossa koiria - ainakaan tällä hetkellä. Asunto on lähellä työpaikkaa ja kävelymatkan päässä kodista. Laitan yksiööni minimi perusvarustuksen ja kävelen yövuoron jälkeen sinne nukkumaan ja muun ajan vietän siellä oikeassa kodissani. Helppoa!

• aikoihin eletty

Jopas on aikoihin eletty, kun elukoiden takia pitää ostaa kakkosasunto, että saa nukutuksi.
        Miksä siinä, jos rahaa on....

• eletty

No johan on aikoihin eletty, jos naapurin piskien takia täytyy ostaa kakkosasunto. Mitäs pitäisi tehdä sitten, js rahat ei riitä kuin yhteen kotiin?

• Yötyöläistär
        eletty kirjoitti:

No johan on aikoihin eletty, jos naapurin piskien takia täytyy ostaa kakkosasunto. Mitäs pitäisi tehdä sitten, js rahat ei riitä kuin yhteen kotiin?

Eka koti on jo maksettu. Kerroinhan, että olen asunut jo kauan. Tämä koti on mieleinen ja remontoitu vuosien varrella mieleiseksi. Muuten viihtyisä, mutta kun nuo koirat metelöi haitaten päivällä lepäämistä. Univelan vuoksi on hermot kireällä ja muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin em. asunnon hankinta. Jouduin kyllä ottamaan lainaa, mutta asutohan on sijoitus samalla tulevaisuuteen. Yliopistokaupunkina yksiö on helppo vuokrata tai myydä tulevaisuudessa.Odottelen, että saamme yhtiöön eläintenpitokiellon yhtiösäännöllä.

• tulihan sulta se totuus
        Yötyöläistär kirjoitti:

Eka koti on jo maksettu. Kerroinhan, että olen asunut jo kauan. Tämä koti on mieleinen ja remontoitu vuosien varrella mieleiseksi. Muuten viihtyisä, mutta kun nuo koirat metelöi haitaten päivällä lepäämistä. Univelan vuoksi on hermot kireällä ja muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin em. asunnon hankinta. Jouduin kyllä ottamaan lainaa, mutta asutohan on sijoitus samalla tulevaisuuteen. Yliopistokaupunkina yksiö on helppo vuokrata tai myydä tulevaisuudessa.Odottelen, että saamme yhtiöön eläintenpitokiellon yhtiösäännöllä.

Ei ne koirat sua häirinnyt. Sun piti tulla tänne kertomaan kuinka olit varakas ja ostit siotusasunnon.Koiran haukunta ei todellakaan sua häirinnyt olet muuten vähän häiriintynyt tästä kesästä.Ja sitten kun saat sen muutoksen taloyhtiöösi että koiria ei saa asua sun kanssa samassa talossa voi kulua pitkä aika.Sitä on muutkin yrittäneet huonolla tuurilla. Korvatulpat olisi ehkä hyvä apu.Koita nyt tulla toimeen itsesi kanssa.

• Hemppa hermostunut
        tulihan sulta se totuus kirjoitti:

Ei ne koirat sua häirinnyt. Sun piti tulla tänne kertomaan kuinka olit varakas ja ostit siotusasunnon.Koiran haukunta ei todellakaan sua häirinnyt olet muuten vähän häiriintynyt tästä kesästä.Ja sitten kun saat sen muutoksen taloyhtiöösi että koiria ei saa asua sun kanssa samassa talossa voi kulua pitkä aika.Sitä on muutkin yrittäneet huonolla tuurilla. Korvatulpat olisi ehkä hyvä apu.Koita nyt tulla toimeen itsesi kanssa.

Ei kannattais aina olla ilkeä. Miksi piti teilata Yötyöläistären ratkaisu? Kyllä siinä tosissaan hermonsa menettää, kun pitää OMASSA kodissaan altistua/alistua naapurin koiran häiriköinnille. Itsekin olen harkinnut poismuuttoa, mutta kun en vain ole jaksanut. Miksi noin nuiva asenne? Uskon, että yötyöläinen on joutunut pakon edessä asuntonsa ostamaan. Kyllä me tavalliset tallaajat joudumme tuollaisessa tilanteessa tarkoin miettimään, kuinka iso sijoitus asunto on ja onko oikeasti järkevää. Hänellä tuuria siinä mielessä kun asunnosta voi tarvittaessa hankkiutua eroon. Kyllä kotieläinten pidolle taloyhtiöissä saadaan monestikin säännöt ja joku järjestys. Ei yksi asukas voi eikä saa terrorisoida elukkansa kautta toisten asumista. Siitä lähdetään!

En kyllä rivienvälistäkään löytänyt rahoilla ja varakkuudella kehuskelua. Kyllä hän oli varmaan jo niin väsynyt ja epätoivoinen ja halusi vain nukkua rauhassa, että jaksaa työnsä ja elää. Ei kaikki ihmiset jaksa eikä halua "käräjöidä" kovakalloisten naapureidensa kanssa. Muutto on hyvä ratkaisu sinänsä, mutta jos ei muuta maalle omakotitaloon, aina on vaara, että naapurit eivät osaa asua järjestyssääntöjä noudattaen. Kyllä joka asunnosta joskus aina voi kuulua ääniä, mutta jos esim. koiranhaukunta on JATKUVAA, niin se ajanoloon kyllä kypsyttää.Satunnaiset häiriöt kyllä kestän, sehän on elämää, elävää elämää.

• moukka
        tulihan sulta se totuus kirjoitti:

Lukuisat kirjoitusvirheet ja heikko kirjoitustyyli antavat viitteitä sivistymättömyydestä ja kouluttautumattomuudesta. Johtanut ehkä mahdollisesti huonoon sijoittumiseen työelämässä, sitä kautta heikkoon taloudelliseen tilanteeseen, ja katkeroitumiseen niitä kohtaan joilla menee hiukan paremmin?

Kirjoitustyylistä epäilisin Suomessa vaikuttavan vähemmistöryhmän naispuoliseksi edustajaksi.

• miksi sinäkin
        Hemppa hermostunut kirjoitti:

Ei kannattais aina olla ilkeä. Miksi piti teilata Yötyöläistären ratkaisu? Kyllä siinä tosissaan hermonsa menettää, kun pitää OMASSA kodissaan altistua/alistua naapurin koiran häiriköinnille. Itsekin olen harkinnut poismuuttoa, mutta kun en vain ole jaksanut. Miksi noin nuiva asenne? Uskon, että yötyöläinen on joutunut pakon edessä asuntonsa ostamaan. Kyllä me tavalliset tallaajat joudumme tuollaisessa tilanteessa tarkoin miettimään, kuinka iso sijoitus asunto on ja onko oikeasti järkevää. Hänellä tuuria siinä mielessä kun asunnosta voi tarvittaessa hankkiutua eroon. Kyllä kotieläinten pidolle taloyhtiöissä saadaan monestikin säännöt ja joku järjestys. Ei yksi asukas voi eikä saa terrorisoida elukkansa kautta toisten asumista. Siitä lähdetään!

En kyllä rivienvälistäkään löytänyt rahoilla ja varakkuudella kehuskelua. Kyllä hän oli varmaan jo niin väsynyt ja epätoivoinen ja halusi vain nukkua rauhassa, että jaksaa työnsä ja elää. Ei kaikki ihmiset jaksa eikä halua "käräjöidä" kovakalloisten naapureidensa kanssa. Muutto on hyvä ratkaisu sinänsä, mutta jos ei muuta maalle omakotitaloon, aina on vaara, että naapurit eivät osaa asua järjestyssääntöjä noudattaen. Kyllä joka asunnosta joskus aina voi kuulua ääniä, mutta jos esim. koiranhaukunta on JATKUVAA, niin se ajanoloon kyllä kypsyttää.Satunnaiset häiriöt kyllä kestän, sehän on elämää, elävää elämää.

puhut "kovalkalloisten naapurien kanssa toraamisesta"? Miksi pitäisi? Ei pidä ollenkaan torata naapurin kanssa,vaan ottaa yhteyttä instanssiin joka hoitaa/valvoo asioita talossa ja valvoo järjestyssäännön/määräysten noudattamista.
        Esim. yleisellä tiellä asetuksia valvoo poliisi,ei siellä liikkujat toisiaan opasta saatikka valvo,sen tietää miten siinä käy kun alkaa ohjaamaan kanssaliikkujaa miten pitäisi ajaa,AIVAN samoin käy naapurin kanssa ,,,,Mieti sitä ! ! ! Herää Hempuli! (ja muut ärisijät,ei nouse verenpaine kun hoitaa asiat säädellyssä yhtiössä,säännösten avulla ja niiden velvoittamana)

• lapiomies
        moukka kirjoitti:

Lukuisat kirjoitusvirheet ja heikko kirjoitustyyli antavat viitteitä sivistymättömyydestä ja kouluttautumattomuudesta. Johtanut ehkä mahdollisesti huonoon sijoittumiseen työelämässä, sitä kautta heikkoon taloudelliseen tilanteeseen, ja katkeroitumiseen niitä kohtaan joilla menee hiukan paremmin?

Kirjoitustyylistä epäilisin Suomessa vaikuttavan vähemmistöryhmän naispuoliseksi edustajaksi.

lapionvarresta,joka kirjoitti kirjaston tietskalla kun ei omaa oo.

• Niin tai näin

Koirattomat kärsii naapuruston koirista. Koiranomistajat ei halua käsittää sitä. Ikuinen ongelma taajamissa.

• Anonyymi

Ihan oikeassa olet. Minun vastapäätä asuu mölyapinaperhe. Ovet paukkuu ja olen melko varma että heidän poika tekee kiusaa ja koputtaa hiljaa mun ulkoovea tehdäkseen kiusaa. Ja tottakai mun koira reagoi siihen. Toivottavasti muuttavat pian pois. Grrrr, että harmittaa

• Anonyymi

Häätö ei tule heti, vaan kolmannen kerran jälkeen. Näin on yleensä kaikkialla. Asua voit, mutta etsi yläkerran asunto kattotasolta. Silloin äänet ei kuulu kovasti kun yläpuolella ei asu ketään.

• Anonyymi

Koiran haukunta ei ole normaalin ihmiselon asumisen ääniä ja siksi sitä ei tarvitse sietää etenkään kerrostaloissa eikä muuallakaan. Maaseudulla ei myöskään tarvitse sietää haukuntaa. Koira ei kuulu Suomen luontoon eikä siten myöskään koiran haukunta luonto ääniin. Tosi mies ei tarvitse koiraa metsästykseen eikä ajatteleva ihminen koiraa ihmisen korvaajaksi kerrostaloon. Olen jopa kuullut joskus sanottavan, että ennemmin lähtee mies,kuin koira. Kyseisenä miehenä pakkaisin kimpsut saman tien.

• Anonyymi

"koiran namuja " postiluukusta 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ei välttämättä pikkumaisia, voi olla myöshuonoja kokemuksia ihmisistä ja huomannut ettämelu pahenee. Ihminen ottaatoiset huomioon aina tai jos ei ota on välteltävä suoraa kohtaamista

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe