Muutto suoritettu Pellen ystävällisellä avustuksella. Paikat ovat kunnossa asiakkaiden tulla.
Poishan sieltä sivukujalta piti lähteä, siellä lymyttiin ihan kuin olisi jotain hävettävää.
Tässä pääkadulla on taas mukava olla, eikö vain?
Jospa täällä ovetkin toimisivat paremmin kuin tuolla syrjäisemmässä kaupunginosassa. Saranat on nyt ainakin öljytty, joten siinä suhteessa ei pitäisi olla ongelmia.
En viivy nyt kauempaa, ettei flunssa tartu. Valoa on tunnelin päässä näkyvissä, mutta vielä voi sanoa, että ei ole ihmisen hyvä olla, jos sen on paha olla...;)
Viettäkää tervettä elämää...
Pystybaari
222
7455
Vastaukset
- sisällä ulkona
Tulin viettämään 'tervettä elämää', mitä suositeltaisiin?
- marjapensas
mutta viestit eivät kulje, mikä neuvoksi?
Johtuneeko minun resepteistäni??
Olisiko sitten paikallaan, vesilasi vitamiinipilleri, ja esite kuntosalille?
Muutaman työnnön jälkeen se siitä taas lähtee kunto kohenemaan:))
- marjapensas
Ensin maksan taksin tuonne sivukadulle, ja sitten tuleekin viesti,
että pystis on taas kaikissa voimissaan keskustassa:o
No eipä hätää, taksi toi samaan hintaan takaisin,
oven saranat aukesivat heti;))
Ja nyt tarjoan Olivialle ja Pellelle konjakin, ja jos jollakin on kysyttävää,
niin Olivialle flunssaan ja Pellelle sydämen hyvinvointiin ja itselleni,
jaa miksiköhän, no, joskus se vaan maistuu kahvin kera.
Hyvää yötä kaikille,ilta unisille kuten myös yönkukkujille:))- OliviaKoo
konjakista. Ei mene minun kurkustani alas, olkoon miten hieno juoma tahansa.
Toinen, joka-ei-mene-alas, on olut.
Jos väkevää pitää olla, olkoon sitten viskiä.
Kaikkein mieluimmin kuitenkin valkoviiniä, vaikka siitä ei taida olla flunssaan mitään apua.
Mutta kun tarpeeksi ottaa, on seuraavana päivänä ainakin toisella tavalla huono ole :D.
Ps. Sinähän olet päivämäärän ja kellonajan perusteella ollut Pystiksessä jo paljon ennnen sen perustamista, heh-heh... - Pelle1Peloton
Kiitos vaan konjakista. Kyllä sydän siitä tykkää. Ja minulla kyllä suukin suvaitsee, toisin, kuin Olivialla.
Vasta nyt "rantauduin" maalta tänne kaupunkiin "tietoräppänääni" aukomaan, mutta olinhan virtuaalimukana nauttimassa tarjoamisiasi "marjapensas". Taisi siinä mennä toinenkin samanlainen.
Mutta onpahan baari taas pystyssä kaikkien käydä ja jutella. Ja uskon, että iltojen pimetessä itsekin pyörähdän useammin.
Olisikohan taas aika herätellä henkiin se strip tease? Taisi jäädä viime talvena hieman kesken.
Sillä tavoin voisi tulla ehkä hieman enemmän meitäkin miehen puolia asiakkaiksi. Vai miten?
Vai on sitten taas muutto tehty tuosta vaan - no hyvähän se on päästä ihmisten ilmoille tuolta mutkaisen ja kivisen tien päästä.
Yhtä hidasta taitaa olla täällä pääkadullakin viestien kulkeminen - viisi vuotta näkyi Marjapensaan viestikin viipyneen ;)
Nyt on vaan seikka sellainen, että ei voi ottaa kerrassaan mitään. Sappi äityi taas niin pahaksi, onneksi taitaa jo vähän rauhoittua, pelästytti kyllä oikein kunnolla.
Hyvää illan jatkoa illan virkuille!- KristaTee
Hauska olla taas ihmisten ilmoilla. Hieman natisi ovi, mutta aukesi kuitenkin. Ainakin raolleen. Saapas nähdä mahtuuko viesti siitä sisään.
Näkyisi marjapensas laittaneen viestin viikkoja ennen muuttoa. Aika hyvin tehty.
Toivotan kaikille hyvää illanjatkoa. Itse aion mennä Uni-Jukan kainaloon.
Ja tänään on perjantai 14.9.2007 (siis todella perjantai), kello on 22:09.- Fridanna
Toisella nykäisyllä ovi aukesi ja sisällä olen. Ei sitten ketään näy, vaikka kaikki nurkat kattelen.
Ei se mitään, huomenna taas tulette.
Otan viinilasillisen näin teatteri-illan kunniaksi. Olin myös kuuntelemassa esitetyn näytelmän kirjoittajan tyttären poikaa sekä näytelmän ohjaajaa. Kerrassaan valaisevaa ja mukaansa vievää keskustelua.
Kauniita unia ja oman kullan kuvia (keillä se kulta on)! - OliviaKoo
Fridanna kirjoitti:
Toisella nykäisyllä ovi aukesi ja sisällä olen. Ei sitten ketään näy, vaikka kaikki nurkat kattelen.
Ei se mitään, huomenna taas tulette.
Otan viinilasillisen näin teatteri-illan kunniaksi. Olin myös kuuntelemassa esitetyn näytelmän kirjoittajan tyttären poikaa sekä näytelmän ohjaajaa. Kerrassaan valaisevaa ja mukaansa vievää keskustelua.
Kauniita unia ja oman kullan kuvia (keillä se kulta on)!Aamupäivää baarilaiset. Minä olen vetelehtinyt koko aamun, äsken vasta sain itseni edes vaatetettua. Kun löhöttää, niin löhöttää, taudin loppuvaiheita varmaankin.
Omituisesti pakottaa lihaksia (hmm, lihaksia?), vaikka muita flunssaoireita ei enää oikeastaan ole.
Mutta eiköhän se tästä, pikkuhiljaa...
Tuli mieleen tuosta Fridannan teatterireissusta oma reissuni.
Olin kolmisen viikkoa sitten uuden näytelmän avoimissa lukuharjoituksissa. Mukana olivat myös näytelmän ohjaaja sekä kirjoittaja. Edellinen kertoi näytelmän tekoprosessista ohjaajan ja näyttelijöiden näkökulmasta ja jälkimmäinen näytelmän synnystä ja tiestä teatterin lavalle.
Se oli mielenkiintoinen tilaisuus.
Näytelmä saa ensi-iltansa ensi viikolla ja minulla on liput, ei tosin ensi-iltaan, vaan seuraavaan näytökseen, joka on ensi lauantaina.
Mukavaa on, paitsi teatteri sinänsä, myös se, että saa taas tälläytyä. Minusta on paikallaan laittaa tuollaiseen tilaisuuteen vähän parempaa päälle.
Joka päivähän sitä haluaa pukeutua nätisti, mutta sitten joinakin päivinä vielä nätimmin. Oletteko samaa mieltä?
Tänään pitäisi uskaltautua vähän ulos. Suunnistaa ostoksille. Siinä tulee sitten kuntokin testattua, mihin asti jaksaa. Onneksi välimatkat ovat niin lyhyet, kaikki ostospaikat ovat kilometrin ympyrässä.
Onhan niitä marketteja tuolla kauempanakin, mutta ei niihin ole mitään asiaa, kaiken saa ihan lähialueelta.
Pilvistä on ulkona, on, ja siksi toivotan teille aurinkoa sydämiinne.
- a-woman1
..edelleenkin Olivian nuhaan, vai sinäkö inhoat sitä? Joku tuolla edellisessä baarissa sanoi, ettei siedä sitä.
Juon lasillisen viiniä. Näin nukkumaan mennessä se lienee terveellinen iltajuoma.
Hyvää yötä kaikille!
On varhainen lauantaiaamu 15.9.-07 klo 0:17- ellamai
jos yrittää iskeentyä kimppuun,niin otampa tuoreesta inkivääristä palasen,raastan sen kuumaan veteen ja annan muhia tovin verran.
Sitten hunajata sekaan ja ääntä kohti!
Maistuukin taivaalliselta.
- KristaTee
Hyvin synkkää sellaista. Siis minä en ole synkkä, vaan sää on. Paksuja mustia pilviä, joista sataa kaatamalla. Eikä valoa näy missään suunnassa. Pellon laidassa seisoin ja katsoin kaikkiin ilmansuuntiin. Lämmintä toki, 11 astetta, mutta ei kuitenkaan mieli ulkona olla.
Leipoa vaikka voisi tänään. Niin, taidanpa sen tehdä. Saatte sitten lämpimäisiä.
Leppoisaa lauantaita kaikille, satoi tai paistoi.
Ja Olivialle pikaista paranemista.- folk
Syksyn tuntua on ilmassa,ei mahda mitään.
Aika lämmintä kumminkin 11 ainakaan vielä ei sada,
mutta kyllä se vielä tänäänkin jossain vaiheessa kastelee.
On se tässä lähdettävä tonne markettiin,hissukseen siellä kävelee,vaikkei olis mitään niin ostettavaa,kuluu ainakin aika ja näkee tuttujakin.
Sitten taas täällä yksikseen nököttelee.
Täytyy tunnustaa,että minulla ainkin on välillä
hiton yksinäistä.
Onneksi on puhelin keksitty.
Hyvää viikon vaihdetta kaikille! - KristaTee
folk kirjoitti:
Syksyn tuntua on ilmassa,ei mahda mitään.
Aika lämmintä kumminkin 11 ainakaan vielä ei sada,
mutta kyllä se vielä tänäänkin jossain vaiheessa kastelee.
On se tässä lähdettävä tonne markettiin,hissukseen siellä kävelee,vaikkei olis mitään niin ostettavaa,kuluu ainakin aika ja näkee tuttujakin.
Sitten taas täällä yksikseen nököttelee.
Täytyy tunnustaa,että minulla ainkin on välillä
hiton yksinäistä.
Onneksi on puhelin keksitty.
Hyvää viikon vaihdetta kaikille!Ihan sydämestä otti, kun luin viestisi. Keksi jokin mukava harrastus, mikä tahansa. Se vie ajatukset muualle ja aika suorastaan rientää. Puhelimessa lärpättäminen käy kalliiksi.
Toivotan sinulle mukavaa viikonloppua. :) KristaTee kirjoitti:
Ihan sydämestä otti, kun luin viestisi. Keksi jokin mukava harrastus, mikä tahansa. Se vie ajatukset muualle ja aika suorastaan rientää. Puhelimessa lärpättäminen käy kalliiksi.
Toivotan sinulle mukavaa viikonloppua. :)Aurinko pilkistelee jostain pilvien raosta, yöllä satoi aika ropinalla.
Jossain muistilokeroissani on sellainen kuulemani tai lukemani tieto, että Suomessa ei ole vuodessa montaa täysin aurinkotonta päivää, en vain muista montako niitä pitäisi olla - hyvä kun tämänkin verran muistan.
Edelleen temppuilu jatkuu.
Mikään muu ei toimi kuin tiedoitus, että palvelu on väliaikaisesti suljettu, yritä uudelleen ja kun yrittää, tulee ruutuun kielto massapostituksesta.
Ja aikojen päästä tulee viesti elokuulta 2002!
Nyt pitää laitta imuri töihin, muut ovat varmaan tehneet siivoukset jo eilen!- folk
KristaTee kirjoitti:
Ihan sydämestä otti, kun luin viestisi. Keksi jokin mukava harrastus, mikä tahansa. Se vie ajatukset muualle ja aika suorastaan rientää. Puhelimessa lärpättäminen käy kalliiksi.
Toivotan sinulle mukavaa viikonloppua. :)myötätunnosta.Onhan minulla harrastuksia,
käsityöt,lukeminen yms.
Mutta en ole viitsinyt liittyä esim.mihinkään
eläkeläisten kerhoon tai muuhun sellaiseen.
Pikkusen sairaudet vaikeuttaa sosiaalista
kanssakäymistä.
Yleensä olen positiivinen enkä pienistä valita,
mutta joskus tuntuu niinkuin olis pää tyhjä.
Porskutellaan vaan etiä päin elämässä! - tulenlieskat
Tellastiina kirjoitti:
Aurinko pilkistelee jostain pilvien raosta, yöllä satoi aika ropinalla.
Jossain muistilokeroissani on sellainen kuulemani tai lukemani tieto, että Suomessa ei ole vuodessa montaa täysin aurinkotonta päivää, en vain muista montako niitä pitäisi olla - hyvä kun tämänkin verran muistan.
Edelleen temppuilu jatkuu.
Mikään muu ei toimi kuin tiedoitus, että palvelu on väliaikaisesti suljettu, yritä uudelleen ja kun yrittää, tulee ruutuun kielto massapostituksesta.
Ja aikojen päästä tulee viesti elokuulta 2002!
Nyt pitää laitta imuri töihin, muut ovat varmaan tehneet siivoukset jo eilen!On harmaa ja surkea päivä. Päätin lähteä tutustumaan tähän pystypaariin. Huomasin täällä käyvän mukavan räiskyvää porukkaa.
Tuota saisiko täällä suutarin samppanjaa, yksi lasi kiitos.
Pystypaarin pitäjällä on lämmin hymy. Olipa hyvä että löysin tämän paikan. Harmaan ankea päiväkin muuttuu aurinkoiseksi.
Kiitos ihanasta seurasta. Poikkean myöhemminkin. Nyt täytyy jatkaa kotihommia. Mukavaa päivän jatkoa. Moikka. - OliviaKoo
folk kirjoitti:
myötätunnosta.Onhan minulla harrastuksia,
käsityöt,lukeminen yms.
Mutta en ole viitsinyt liittyä esim.mihinkään
eläkeläisten kerhoon tai muuhun sellaiseen.
Pikkusen sairaudet vaikeuttaa sosiaalista
kanssakäymistä.
Yleensä olen positiivinen enkä pienistä valita,
mutta joskus tuntuu niinkuin olis pää tyhjä.
Porskutellaan vaan etiä päin elämässä!kuin sinulla, folk. Ihmisiä on ympärillä, on harrastuksia, on tietokone ja telkkari, mutta silti tulee välillä tunne, että on yksin.
Minäkin harrastan lukemista, olen suorastaan intohimoinen lukija ja se toki vaatiikin yksinoloa, että voi keskittyä.
Tulee kuitenkin aikoja, jolloin lukeminen ei maistu, ei huvita tehdä käsitöitä, telkusta ei tule mitään katsomisen arvoista, jne, jne, jne...Loputtomiin.
Toisin sanoen, mikään ei huvita. Ja silloin se yksinäisyys iskee. Kaipaa jotain, ei tiedä mitä. Kaipaa jonnekin, ei tiedä minne.
Minä olen koko ikäni työskennellyt ammateissa, joissa olen ihmisten kanssa tekemisissä, välillä suurtenkin määrien. Olen siis joutunut olemaan ja ollutkin sosiaalinen.
Nyt, kun olen eläkkeellä, en välillä edes haluaisi olla sosiaalinen ja se ihmetyttää minua.
En halua liittyä mihinkään järjestöön tai muuhun tekemiseen, johon joutuisin sitoutumaan. Toisinaan haluaisi, mutta sitten jostain tulee se stoppi. Sitoutumisen kammo.
No, eletään elämää, kyllä se näinkin menee. Välillä hatuttaa, välillä pipottaa, mutta kun ei anna liiaksi kummankaan kiristää, on helpompi jatkaa matkaa... - Ellakaisa
OliviaKoo kirjoitti:
kuin sinulla, folk. Ihmisiä on ympärillä, on harrastuksia, on tietokone ja telkkari, mutta silti tulee välillä tunne, että on yksin.
Minäkin harrastan lukemista, olen suorastaan intohimoinen lukija ja se toki vaatiikin yksinoloa, että voi keskittyä.
Tulee kuitenkin aikoja, jolloin lukeminen ei maistu, ei huvita tehdä käsitöitä, telkusta ei tule mitään katsomisen arvoista, jne, jne, jne...Loputtomiin.
Toisin sanoen, mikään ei huvita. Ja silloin se yksinäisyys iskee. Kaipaa jotain, ei tiedä mitä. Kaipaa jonnekin, ei tiedä minne.
Minä olen koko ikäni työskennellyt ammateissa, joissa olen ihmisten kanssa tekemisissä, välillä suurtenkin määrien. Olen siis joutunut olemaan ja ollutkin sosiaalinen.
Nyt, kun olen eläkkeellä, en välillä edes haluaisi olla sosiaalinen ja se ihmetyttää minua.
En halua liittyä mihinkään järjestöön tai muuhun tekemiseen, johon joutuisin sitoutumaan. Toisinaan haluaisi, mutta sitten jostain tulee se stoppi. Sitoutumisen kammo.
No, eletään elämää, kyllä se näinkin menee. Välillä hatuttaa, välillä pipottaa, mutta kun ei anna liiaksi kummankaan kiristää, on helpompi jatkaa matkaa...tuleen makaamaan niin sanotusti.
Sinä Olivia vaikutat niin hyvin sosiaaliselta ihmiseltä ja sivistyneeltä, että lämpimästi suosittelisin sitoutumista. Kyllä tuossa iässä pitää jo pystyä siihen!! ;)
Itse rakastan eri kielien opiskelua, oletko "kielinaisia" ?
Kaikenlaista pääsee nykyään esim.työväenopistoon opiskelemaan/harrastamaan.
Minä aloitin juuri kiinan (mandariini) alkeet.
Kyllä on mielenkiintoista! Kiinahan (mandariini) on maailman puhutuin kieli.Ja minä haluan keskustella mahdollisimman monen kanssa!
Menet vain rohkeasti kieli-tai pitsinnypläyskurssille(tms), katselet, kuulostelet ja jos alkaa ottamaan päähän/hattuun/pipoon, jättäydyt pois. Ei tarvitse kovin kummoisia erohakemuksia!
Se on nimittäin pelottavaa, kun on aina ollut sosiaalinen ja joutunut/saanut olla ihmisten kanssa tekemisissä, se ei ykskaks kiinnostakkaan.
Silloin nimenomaan täytyy hankkiutua tilanteisiin, missä tapaa ihmisiä. Joistain pitää joistain ei. Jokainen valitsee itse seuransa.
Minulla oli samanlainen tilanne jokunen vuosi sitten, etten halunnut tavata ketään, mitään ja pelkkä roskapussin vieminen "syletti" ja pelotti(jos joutuu vaikka tervehtimään jotain naapuria, apua!)
Yksin ei ihmisen ole hyvä olla.....
Kaikkea hyvää Sinulle ja uusia tuttavuuksia ja harrastuksia! - OliviaKoo
Ellakaisa kirjoitti:
tuleen makaamaan niin sanotusti.
Sinä Olivia vaikutat niin hyvin sosiaaliselta ihmiseltä ja sivistyneeltä, että lämpimästi suosittelisin sitoutumista. Kyllä tuossa iässä pitää jo pystyä siihen!! ;)
Itse rakastan eri kielien opiskelua, oletko "kielinaisia" ?
Kaikenlaista pääsee nykyään esim.työväenopistoon opiskelemaan/harrastamaan.
Minä aloitin juuri kiinan (mandariini) alkeet.
Kyllä on mielenkiintoista! Kiinahan (mandariini) on maailman puhutuin kieli.Ja minä haluan keskustella mahdollisimman monen kanssa!
Menet vain rohkeasti kieli-tai pitsinnypläyskurssille(tms), katselet, kuulostelet ja jos alkaa ottamaan päähän/hattuun/pipoon, jättäydyt pois. Ei tarvitse kovin kummoisia erohakemuksia!
Se on nimittäin pelottavaa, kun on aina ollut sosiaalinen ja joutunut/saanut olla ihmisten kanssa tekemisissä, se ei ykskaks kiinnostakkaan.
Silloin nimenomaan täytyy hankkiutua tilanteisiin, missä tapaa ihmisiä. Joistain pitää joistain ei. Jokainen valitsee itse seuransa.
Minulla oli samanlainen tilanne jokunen vuosi sitten, etten halunnut tavata ketään, mitään ja pelkkä roskapussin vieminen "syletti" ja pelotti(jos joutuu vaikka tervehtimään jotain naapuria, apua!)
Yksin ei ihmisen ole hyvä olla.....
Kaikkea hyvää Sinulle ja uusia tuttavuuksia ja harrastuksia!Vierivä kivi ei sammaloidu. Sitähän varmaan tarkoitit?
Totta, mutta vaikeinta onkin se sitoutuminen. Kun on päässyt...no, joutunut eroon työstä, joka on ollut elämän pääasiallinen sisältö ja harrastuksesta, joka on liittynyt kiinteästi työhön, on vaikea lähteä uudelleen liikkeelle. Rakentaa elämä uudelleen.
Näyttää kirjoitettuna hirveän juhlalliselta, mutta sitä on vaikea toiselle selittää. Luulen, että monelle muullekin, äkkiä esim. sairastumisen johdosta, eläkkeelle joutuneelle tilanne on sama. Sitä ikäänkuin putoaa tyhjän päälle ja nousu sieltä vie oman aikansa.
Antaa olla. Alkaa kuulostaa valitukselta, enkä minä halua valittaa. Kaikki hyvin.
Ja paremmaksi muuttuu;) - Ellakaisa ek
OliviaKoo kirjoitti:
Vierivä kivi ei sammaloidu. Sitähän varmaan tarkoitit?
Totta, mutta vaikeinta onkin se sitoutuminen. Kun on päässyt...no, joutunut eroon työstä, joka on ollut elämän pääasiallinen sisältö ja harrastuksesta, joka on liittynyt kiinteästi työhön, on vaikea lähteä uudelleen liikkeelle. Rakentaa elämä uudelleen.
Näyttää kirjoitettuna hirveän juhlalliselta, mutta sitä on vaikea toiselle selittää. Luulen, että monelle muullekin, äkkiä esim. sairastumisen johdosta, eläkkeelle joutuneelle tilanne on sama. Sitä ikäänkuin putoaa tyhjän päälle ja nousu sieltä vie oman aikansa.
Antaa olla. Alkaa kuulostaa valitukselta, enkä minä halua valittaa. Kaikki hyvin.
Ja paremmaksi muuttuu;)baby steps, baby steps....
Ellakaisa ek kirjoitti:
baby steps, baby steps....
Etkö tiedä, että Olivia on jättämässä meidät?
Muuttaa Espanjaan!!!
Nyyyh, nyyyh...- Ellakaisa ek
Tellastiina kirjoitti:
Etkö tiedä, että Olivia on jättämässä meidät?
Muuttaa Espanjaan!!!
Nyyyh, nyyyh...Itsekkäästi minäkin ensin ajattelin, että voi eiiiiiiiii! Mutta Olivia taisi ottaa "onkeensa" ja aloittelee uutta elämää. Ja missäpä sitä paremmin voisi toteuttaa,kuin uusissa maisemissa, uusien ihmisten kanssa.
Elkääpä huoliko, olen kuullut, että espanjassakin on tietokoneita ja nettiyhteyksiä ;)
Hyvä Olivia! Anna Stonesien Rollata!
- pohpoika
yössäkö vai muuten yökulkijana, mut täytyy ottaa rommitoti kun on märkää ja kylmää.
No nyt on sitten hirvilavat maastossa korjattu ja osa uusittu et jahti voi sit alkaa heti kuun alussa.
Kyllä piti olla taas märkä päivä mut onneksi täältä löytyy lämmikettä et pysyis lunssa loitolla.
Taidan ottaa toisenkin varmuuden vuoksi et kyl tämä tästä taas molskis vaan :)) - Ellakaisa
Iltapäivää täältä sängyn pohjalta! Kovasti olen yrittänyt päästä "töihin" mutta reilut 2 viikkoa sitten(taisi olla juuri elo/syyskuun vaihde) en sitten millään saanut ovea auki, useampaan päivään. Ajattelin, että mokomat ovat lukot vaihtaneet! Siihen jätin kolkuttelun jailmottauduin kortistoon.
Siksi täältä sängyn pohjalta etä -baarityöskentelyä nyt harjoitan, kun minut suorastaan kaadettiin tänne! Joku virus, ohimenevä kuulemma. Puolitoista viikkoa olen sairaslomalla ollut työnhausta, eikä kuulkaa naurata!
Mutta- sairaus voi olla terveellistäkin, olen nimittäin ollut savuttomana jo yli viikon! Olipa sopiva ajoitus, kun alkaa nuo terassi ajatkin olemaan takanapäin.
Saapi nähdä sitten, kun tämä hra virus minut suvaitsee jättää, miten akan käy( sanoin hra, koska eihän se sovi vanhanaikaiselle naisihmiselle, että samaa sukupuolta oleva virus sänkyyn kaatelee...)
Mutta minä kaatelen tässä itselleni nyt tuhdin rommitotin! Sauna on jo kokeiltu, ei auta, reilusti viinaa vaan ja sitten siirrytään tervaan....
Voikaa Te muut terveesti ja ottakaa ennalta ehkäisevästi baarin "lääkkeitä"- OliviaKoo
Onpa mukavaa kuulla sinustakin. Hiljaista on lähtösi jälkeen ollut, osin johtuen sinun poissaolostasi, osin kaikenlaisista pikku epämukavuuksista, kuten sisäänpääsystä baariin.
Hankalaa on pitää mekkalaa, jos ei pääse edes sisälle!
Mutta kuule. Tiedätkö mitään Pedrosta ja Donnasta? Katosivat kuvioista samaan aikaan kanssasi.
Nyt on herännyt epäilys. Et kai vienyt niitä mukanasi?
Jonkun mielestä voi olla hyvä, jos veit, jotkut kaipaavat vähän eloa tähän hiljaisuuteen. Vaikkapa papukaijan meteliä.
Minun paha uneni on, että Pedro ja Donna on nautittu sinun perhepäivällisilläsi riisin ja currykastikkeen kera!?
Sano, sano, että olen väärässä ja että olet vienyt siivekkäät hoitoon eläinkauppaan ja haet ne sieltä takaisin, kun nouset sairasvuoteeltasi.
Minun flunssani hellittää jo, hra Viruksen kanssa minäkin aikani loikoilin. Ei ole mieluisa vieras.
Juo kuumaa ja pidä villasukat jalassasi, saat kyllä ei-toivotun vieraan pois sängystäsi. - ellakaisa ek
OliviaKoo kirjoitti:
Onpa mukavaa kuulla sinustakin. Hiljaista on lähtösi jälkeen ollut, osin johtuen sinun poissaolostasi, osin kaikenlaisista pikku epämukavuuksista, kuten sisäänpääsystä baariin.
Hankalaa on pitää mekkalaa, jos ei pääse edes sisälle!
Mutta kuule. Tiedätkö mitään Pedrosta ja Donnasta? Katosivat kuvioista samaan aikaan kanssasi.
Nyt on herännyt epäilys. Et kai vienyt niitä mukanasi?
Jonkun mielestä voi olla hyvä, jos veit, jotkut kaipaavat vähän eloa tähän hiljaisuuteen. Vaikkapa papukaijan meteliä.
Minun paha uneni on, että Pedro ja Donna on nautittu sinun perhepäivällisilläsi riisin ja currykastikkeen kera!?
Sano, sano, että olen väärässä ja että olet vienyt siivekkäät hoitoon eläinkauppaan ja haet ne sieltä takaisin, kun nouset sairasvuoteeltasi.
Minun flunssani hellittää jo, hra Viruksen kanssa minäkin aikani loikoilin. Ei ole mieluisa vieras.
Juo kuumaa ja pidä villasukat jalassasi, saat kyllä ei-toivotun vieraan pois sängystäsi.MISSÄÄN nimessä en ole nautiskellut Pedrosta, muuten kuin näin virtuaalisesti!
Ettäs voitkin minusta tuollaista ajatella!
Minä olen suuri eläinten ystävä. Kenen luulet koonneen yhteen ns. kettutytöt? Saman ihmisen piikkiin menee pelastakaa paukaijat ry. En sano nimiä.....
Olen itsekin todella kaivannut Pedroa...sen harvan kerran, kun tänne olen päässyt.
Etteivät olisi kuherruskuukautta viettämässä, rakkautta tuntuu olevan ilmassa....
ps. en pidä currysta
- KristaTee
Kone oli taas heittänyt minut pellolle. En pidä sellaisesta. Enkä millään meinannut muistaa sala- ym. -sanoja. Minkähän tähden tuollainen omatoimisuus? Koneella siis.
- OliviaKoo
Kerro, millä pellolla olet? Viljapellolla? Millä vilja-?
Hauskaa olla pittää! OliviaKoo kirjoitti:
Kerro, millä pellolla olet? Viljapellolla? Millä vilja-?
Hauskaa olla pittää!Voi voi meidän kaupunkilaisrouvaa, ei enää mitään viljapeltoja ole, kaikki on aikaa puitu.
Sänkipellolle joutuu, jos pellolle heitetään, tai perunamaalle, ainakin meidän on vielä perunat maassa.
Kyllä minä joudun kirjautumaan uudestaan ainakin sähköpostilla käynnin jälkeen. Sitä en tiedä olenko sitten pellolla tai metsässä.
Huumorin kukka se on kaunehin kukka!- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Voi voi meidän kaupunkilaisrouvaa, ei enää mitään viljapeltoja ole, kaikki on aikaa puitu.
Sänkipellolle joutuu, jos pellolle heitetään, tai perunamaalle, ainakin meidän on vielä perunat maassa.
Kyllä minä joudun kirjautumaan uudestaan ainakin sähköpostilla käynnin jälkeen. Sitä en tiedä olenko sitten pellolla tai metsässä.
Huumorin kukka se on kaunehin kukka!Mukavaa, kun pääsi sisään kompastelematta :).
Moni kertoi ottaneensa rommitotin; jospa minäkin. Olisihan se varmaan ennaltaehkäisyä kaikkialla lenteleviä viruksia vastaan.
Tuolla aikaisemmin keskustelitte yksin viihtymisestä ja -viihtymättömyydestä. Eläkkeelle päästyäni olin minäkin mielelläni yksin kotona sitoutumatta juuri mihinkään. Työssä oli aina oltava ison lauman keskellä, joten tuntui ihanalta olla vaan ja kuunnella hiljaisuutta (tai sitten Mozartia...). Pikkuhiljaa kuitenkin sosiaalinen puoleni voitti ja hakeuduin opiskelemaan. On tullut kerrattua englannin keskustelua ja uusina opeteltua venäjää (vähän, en oppinut paljon!) ja ranskaakin hiukan. Saavatpahan dementiahakuiset (sukuvika) aivot vähän töitä!
Nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
Mukavaa, kun pääsi sisään kompastelematta :).
Moni kertoi ottaneensa rommitotin; jospa minäkin. Olisihan se varmaan ennaltaehkäisyä kaikkialla lenteleviä viruksia vastaan.
Tuolla aikaisemmin keskustelitte yksin viihtymisestä ja -viihtymättömyydestä. Eläkkeelle päästyäni olin minäkin mielelläni yksin kotona sitoutumatta juuri mihinkään. Työssä oli aina oltava ison lauman keskellä, joten tuntui ihanalta olla vaan ja kuunnella hiljaisuutta (tai sitten Mozartia...). Pikkuhiljaa kuitenkin sosiaalinen puoleni voitti ja hakeuduin opiskelemaan. On tullut kerrattua englannin keskustelua ja uusina opeteltua venäjää (vähän, en oppinut paljon!) ja ranskaakin hiukan. Saavatpahan dementiahakuiset (sukuvika) aivot vähän töitä!
Nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille!oikeaa kun koti laitetaan se on paras paikka maailman, näinhän sitä lauletaan.
Jotenkin tuli kultaa ikävä ja ei tässä osaa nukkumaankaan käydä niin tulimpa tänne poikkeamaan mut hiljaista on täälläkin näköjään.
No otampa jonkun yömyssyksi jos sitten vaikka alkaisi nukuttamaan.
Elämä on tätä mut molskis vaan ja menoksi nukkumaan.
- folk
Harmaata,harmaata asteita 6,5.
Nyt laitan pyhäaamun kunniaksi taas porokahvit porisemaan.
Olikohan Olivia nyt ihan tosissaan,kun meinaa pyhkästä Suomen pölyt jaloistaan.
Mutta se nyt oli vitsi vaan,että Suomi 24 takia,eikö vaan.
Kyllä lähtisin minäkin jollei noita remppoja olisi.
Ja jos olisi joku kaveri mukaan lähtemässä.
Hyvää päivän jatkoa kaikille,nautitaan syksystä!- KristaTee
Harmaalta näyttää, hiukka sateleekin. 6 astetta ja pieni tuulenvire.
Eihän Olivia mihinkään voi lähteä. Eihän voi? Eihän?
Porokahvia. Nam. Saisinko vielä toisen kupposen. Porokahvia ei mikään voita.
Tänään en sitten tee yhtään mitään. Siitä näyttää tulevan tapa. Formuloita on kuitenkin katsottava ja Kultaista Liigaa, mutta siinä se sitten olikin.
Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille.
"Mää olen kauhian hämmästyny!"
Ensinnäkin on kuin Olivia olisi pommin pudottanut, olen sanaton siitä uutisesta!
Toiseksi, mikä hurrikaani nyt on viestejä vienyt?
Olivian ketju kokonaan ja täältäkin melkein kaikki aamuiset viestit. Ei niissä ainakaan mitään erikoista ollut - käsittämätöntä...
Jospa tämäkin on jotain Suomi24:n temppuilua ja ne ilmestyy vielä jostain tänne!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
ainakin Krissen viesti sinä aikana, kun omaani kirjoitin - omituista!
Luulin jo viestini joutuneen bittitaivaaseen. Jotain omituista täällä on meneillään. Eihän täällä mitään sensuroitavaa ole ollut.
- pohpoika
sanoisko ruman sanan niikuin se on no olkoon näin pyhä päivänä.
Ihmettelen sitä kun rekattuna kirjoitan ja kumminkin se rekkaamattomana tulee sivulle no se on tätä suomi24neljää mut minkäs teet.
Nyt on taas housuissa rässit ja paidat silitetty et voi lähteä sit keskiviikkona risteilylle.
Kahvit täs täytyy juoda välilläki kun on porokahvia oikein nisua en ota nautin tämän ihan aitona.
Vai meinaa Olivia jättää meidät ihan orvoiksi tänne varpaita naputtelemaan talveksi.
Kiitokset kahveesta jatkan taas taivalta et molskis vaan :)) - Wivi ek
Todellinen yllätys oli tuo Olivian lähtö Espanjaan. Mutta toivotan sydämestäni mukavaa talvea siellä lämmössä ja auringossa, pääsisinpä minäkin :/
Toivottavasti pidät yhteyksiä sieltä meihin, tänne jää IIIISSSSOOOOO aukko kun lähdet :((
Halauksin Wivi - marjapensas
Paljon on tullut nähtyä ja koettua elämäni aikana, ja oppinut ymmärtämään
sitä sun tätä, mutta nyt olen kyllä ”äimän käkenä”
Olenkohan minä joku ennustaja eukko, tai peräti noita, kun jo vuonna 2002, tiesin pystybaarista?
Ja huolestuttavaa on sekin että, toivottelen hyvää yötä klo 13.56;(
Pitäisiköhän mennä psykologille;))
Sattuuko tänään olemaan sunnuntai 16.9 2007 vai sekoilenko taas??
Onko totta että Olivia on puuhaamassa muuttoa espanjaan ja jättää meidät oman onnemme nojaan??
BHYÄÄHH; NIIS;(((( Onko jollain lainata nästyykiä?- KristaTee
nästyyki. Oikein pehmeä. Niitä on tarvittu. Sniff.
- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
nästyyki. Oikein pehmeä. Niitä on tarvittu. Sniff.
Niis.
- marjapensas
Luulin kirjoittaneeni viestini, johon itse nyt vastaan, tänään, siis 16.09.-07 klo 16.00 ja risat:=O
Mites tässä nyt taas näin kävi, että 5 vuotta ja vähän päälle aamusella olen viestiä pukannut,
noin niinkuin etukäteen, höh sanoo hölmistynyt. marjapensas kirjoitti:
Luulin kirjoittaneeni viestini, johon itse nyt vastaan, tänään, siis 16.09.-07 klo 16.00 ja risat:=O
Mites tässä nyt taas näin kävi, että 5 vuotta ja vähän päälle aamusella olen viestiä pukannut,
noin niinkuin etukäteen, höh sanoo hölmistynyt.joka ei sitten tiedä, että näin on ollut jo monta päivää.
On ollut suosittu tämä elokuu 2002, päivämäärä taitaa muuttua.
Kaikki täällä on ollut entistä enemmän vaikeaa, eikä se taida valituksista parantua.- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
joka ei sitten tiedä, että näin on ollut jo monta päivää.
On ollut suosittu tämä elokuu 2002, päivämäärä taitaa muuttua.
Kaikki täällä on ollut entistä enemmän vaikeaa, eikä se taida valituksista parantua.Perille meni, vasta nyt, on ollut vähän kiireitä.
Niin ne vuodet vierivät;))
- KristaTee
Olivia ei ole hurraamassa, niin hurraan minä. HURRAA! Kimi Matias voitti! Tylsä kilpailu, mutta voittohan on pääasia.
Poikkesin katsomaan onko ketään poikennut, mutta hiljaista, hiljaista on...
Nyt kaivattaisiin Ellakaisaa kehiin, kun kerran emäntä otti ja lähti ja sen pienen aikaa kun Ellakaisa täällä hääräsi, kaikki sujui kuin rasvattu salama.
Huomenna Olivia nauttii jo auringosta ja lämmöstä.
Se hänelle suokoon, onhan hän oikea auringonpalvoja. En kadehdi, olenhan monta kertaa sanonut, että en tykkää helteistä.
Jos kova ikävä meille tulee, mennään yllätysvierailulle, että heilahtaa!
Kippis ja hyvää matkaa!- folk
Jospa aloitettaisiin porokahvin merkeissä tämä viikko.
Tuulista on ja asteita 9,aika lämmin aamu.
Taitaa se olla nyt sitten tosi asia,että se
Olivia on matkustanut etelän lämpöön.
Niin tuli yllättäen hänen lähtönsä,ei edes yhtään vihjaillut.
Minusta kun näytti siltä,että taas oli kadonnut pari viestiä yön aikana sieltä alusta.
Tulee luettua vähän huolimattomasti välillä,en muista mitä asiaa ne koskivat.
Hyvää päivän jatkoa vaan ja pärjäillään. - marjapensas
Kovin on synkkä aamu tänään.
Laitan tässä kahvin tippumaan, niin piristyy.
Täällä on näköjään joku yökulkijakin käynyt, ei vain ole puumerkkiään jättänyt:O
Taldankin jatkaa matkaa, kun noita menoja tuppaa olemaan, enkä yksistäni viitsi täällä norkoilla.
Hyvää päivänjatkoa kaikille, jotka pistäydytte täällä:)) Harvoin minä aamulla Pystiksen ovia ensimmäisenä availen, mutta nyt taitaa niin käydä.
Laitan Mocca-Masteriin kahvit tippumaan, laiska kun olen, en viitsi ruveta kahvipannua vahtimaan, hellalle kiehuisi koko kaffeet.
Jaahas, mitä näin sateisena päivänä keksisi - ei kai mitään. Antaa mennä taas kerran Punaiselle Ristille kuten niin monta kertaa aiemminkin.
Hyvää viikon alkua kaikille!Olipa joku niin vaan kiilannut edelle taas kahvin keittoon, että koko päiväksi sitä riittää.
Semmoista se on, kun viestien kulku ei toimi - viisi vuotta sitten ovat Folk ja Marjapensas olleet ne kahvit keittämässä ja viestit pukkasin minä esille!- marjapensas
nyt tulee kaffeeta:))
Toivottavasti juojiakin, taidankin ottaa vielä toisen kupillisen seuraksenne:)) - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
Olipa joku niin vaan kiilannut edelle taas kahvin keittoon, että koko päiväksi sitä riittää.
Semmoista se on, kun viestien kulku ei toimi - viisi vuotta sitten ovat Folk ja Marjapensas olleet ne kahvit keittämässä ja viestit pukkasin minä esille!Kyllä se on kirjoitettu 17.09-07, eikä suinkaan yöllä, vaan samaan aikaan sinun ja Folkin kanssa;(
Täytynee ruveta laittamaan päiväys ja kellonaika:O - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Toivottavasti juojiakin, taidankin ottaa vielä toisen kupillisen seuraksenne:))Tässä tulee ainakin yksi kahvia kaipaava. Kylläpä on synkkä aamu. Lamput pakko sytyttää, muuten ei näe eteensä. Huhhuh. Kymmenen astetta on lämmintä, eikä tällä hetkellä sada. Yöllä näkyisi sataneen 3 mm.
Ihan totta, tänään ei kyllä tehdä yhtikäs mitään. Hellaan tuli ja sitten kirjan kanssa nojatuoliin. Eli Punaiselle Ristille menee päivä.
Mukavaa ja laiskaa päivänjatkoa kaikille. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Toivottavasti juojiakin, taidankin ottaa vielä toisen kupillisen seuraksenne:))Hyvin alkaa. Minne katosi viestini? Bittitaivaaseenko? Vai vastakkaiselle puolelle? Ei kai nyt heti aamusta?
- KristaTee
KristaTee kirjoitti:
Hyvin alkaa. Minne katosi viestini? Bittitaivaaseenko? Vai vastakkaiselle puolelle? Ei kai nyt heti aamusta?
Lähetetty 8.8.2002? Oliko tämä palsta silloin jo olemassa?
- nikito*
KristaTee kirjoitti:
Lähetetty 8.8.2002? Oliko tämä palsta silloin jo olemassa?
Minäkin sain kaksi viestiä peräkkäin, kun luulin ekan hävinneen. Meille on laitettu nyt tämä pv ongelma, joten emme ehdi serifin kimppuun.
Täälläkin on pilvistä ja aamuyön satoi. Teetä ja piirakkaa heti aamusta, että lämpenee.
ps. toivottavasti meidän syntymäaikoja ei käydä muuttelemaan tuohon tahtiin. Joutuu pian kuolemaan. - KristaTee
nikito* kirjoitti:
Minäkin sain kaksi viestiä peräkkäin, kun luulin ekan hävinneen. Meille on laitettu nyt tämä pv ongelma, joten emme ehdi serifin kimppuun.
Täälläkin on pilvistä ja aamuyön satoi. Teetä ja piirakkaa heti aamusta, että lämpenee.
ps. toivottavasti meidän syntymäaikoja ei käydä muuttelemaan tuohon tahtiin. Joutuu pian kuolemaan.Vaan voipi käydä toisinkin päin. Tippuu vuosikymmeniä pois. Osaisivatkohan siloittaa rypytkin?
- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Vaan voipi käydä toisinkin päin. Tippuu vuosikymmeniä pois. Osaisivatkohan siloittaa rypytkin?
Hyvää aamupäivää, Kullanmurut!
Sama tuli minullekin mieleen, KristaTee; täytyy kohta mennä peilistä katsomaan, jospa sittenkin olisivat rypyt kadonneet :) !
Laitan teetä hautumaan ja nautiskelen kupillisen. Lopun jätän muille teen ystäville.
Mukavaa sadepäivää itsekullekin.
Ajattelin hyökätä silitettävien vaatteiden kimppuun, ovatkin saaneet odotella turhan kauan...
- Kutrit ojennukseen
Tämä baari kun on niin naisvaltainen, voinen esittää kysymyksen, jonka kohdistan suoraan naispuolisille asiakkaille.
Kysymys on hiuksista.
Menenkö kampaajalle vai ei? Otsatukkani on niin pitkä, että alan muistuttaa lammaskoiraa vai mikä rotu se onkaan, jolla otsakarvusto peittää silmät melkein kokonaan näkyvistä.
Ongelmani on nyt se, että kasvatanko otsatukan pois vai leikkautanko sen ihmismäiseen malliin.
Miten teillä muilla? Onko otsatukkaa vai ei?
Hiukseni ovat tummat, puolipitkät (melkein tasamalli) ja toisaalta tekisi mieleni leikkauttaa joku kiva otstukkamalli, mielestäni se jopa vähän nuorentaa, toisaalta taas olisi mukavaa muuttaa vähän tyyliä.
Millaisia kampauksia teillä on? Siis, miten leikattu? Värjäättekö hiuksianne?
Toivottavasti en kysele liian henkilökohtaisia.
Mutta eikös naiset yleensä rupattele juuri näistä asioista esim. baareissa?- folk
Tämä hiusten malli on kovin henkilökohtainen asia.
Näkemättä ihmistä on vaikea sanoa mikä hänelle sopii.
Mielestäni hiukset on oltava sellaiset,että itse viihtyy.
Itselläni on tasapitkät,ilman otsatukkaa,harmaantuvat.
Permistä ei ole ollut koskaan,sen verran taipuu omasta takaa,värjätty ei ole vuosikausiin.
Vaikea mennä toista neuvomaan,mutta jos sinulla on hyvä kampaaja,hän kyllä antaa osviittaa.
Kirj.17.09.2007 klo.16.23 - KristaTee
folk kirjoitti:
Tämä hiusten malli on kovin henkilökohtainen asia.
Näkemättä ihmistä on vaikea sanoa mikä hänelle sopii.
Mielestäni hiukset on oltava sellaiset,että itse viihtyy.
Itselläni on tasapitkät,ilman otsatukkaa,harmaantuvat.
Permistä ei ole ollut koskaan,sen verran taipuu omasta takaa,värjätty ei ole vuosikausiin.
Vaikea mennä toista neuvomaan,mutta jos sinulla on hyvä kampaaja,hän kyllä antaa osviittaa.
Kirj.17.09.2007 klo.16.23Tummat, ei vielä juuri harmaata. Otsatukka, jonka itse leikkasin 4-vuotiaana.
Kausittain innostun värjäämään milloin minkäkin väriseksi. Raitojakin on ollut ja tulee varmaan vielä olemaan. Permiksiä on ollut, mutta ei enää vuosiin.
Välillä päätän kasvattaa nutturan, mutta sitten hermostun ja leikkautan pois.
Ei kai tästä kuontalosta sitten muuta voi kertoa.
- Tellastiina*
Kenen viesti jumittaa?
- KristaTee
:) :)
KristaTee kirjoitti:
:) :)
Sinun viestisi siellä vaan on piilossa ollut enkä saanut sitä silloin liikkeelle, mistä lie ilmestynyt!
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Sinun viestisi siellä vaan on piilossa ollut enkä saanut sitä silloin liikkeelle, mistä lie ilmestynyt!
varmaan joskus pikkutunneilla ilmestynyt. Ties missä luuhannut. Välillä tuntuu, että ne kiertävät kuun kautta.
- KristaTee
Kellonajan mukaan täällä näkyisi joku käyneen klo 22. Eipä ole enää maisemissa. Kuka sitten lieneekin. Sääli, että lähti, juttuseura olisi kelvannut.
Tylsä päivä ollut. Satanut aamusta myöhään iltapäivään. Hieman ennen mailleen menoaan aurinko tuli esiin ja valaisi hetken aivan lumoavan kauniisti.
Taidanpa limun juoda ja sitten otan kissan kainalooni ja matkustan unten maille.
Kello on nyt 23:14 ja vielä hetken on maanantai 17.9.2007. Saas nähdä, milloin tämäkin viesti perille saapuu. Aamulla varmaan, jos silloinkaan. Kovin nihkeästi viestit nykyään kulkee. - KristaTee
Nyt on sitten vaihteeksi kaunis ilma. Pilvetöntä, tuuletonta. 5 astetta.
Tänään pitää leipoa. Sekä ruokaleipää että pullaa. Jos oikein kilttejä olette, saatan tuoda lämpimäisiä.
Kahvit keitin, porokahvit. Kermaa näkyi vielä olevan aivan riittämiin.
Oikein mukavaa päivänjatkoa itse kullekin.- folk
Kiitos, kahvi maistui.
Aika lämmin aamu 10 astetta,aurinkokin pilkistelee.
Taidan lähteä tässä G:llä alkavaan kauppaan,ilmoitteli höyrysilitysrautaa 5 ekua.
Olen pudottanut silitysvälineeni monta kertaa lattialle, ei enää oikein toimi kunnolla.
Minkähän laisia tommoset halvat vehkeet sitten ovat?
Toivottavasti ei ihan sähköiskuja anna.
Todella vaikea on päästä Pystikseen illalla.
En ole kumminkaan niin suivaantunut,että espanjaan lähtisin.
Kaikille hyvää päivänjatkoa! - ibiza*
ja myrskyää... Toivotaan että sää kirkastuu ja pääsen lenkille.... Jaa,, täytyy käydä lämpimäisillä myöhemmin!!!!
- KristaTee
ibiza* kirjoitti:
ja myrskyää... Toivotaan että sää kirkastuu ja pääsen lenkille.... Jaa,, täytyy käydä lämpimäisillä myöhemmin!!!!
Tuolla taikinat jo ovat kohoamassa.
KristaTee kirjoitti:
Tuolla taikinat jo ovat kohoamassa.
Kehtaako enää huomenta sanoa, kun Krissellä jo on taikinatkin nousemassa.
En minäkään ihan juuri ole ylös noussut, kello soittaa joka arkiaamu 6.50 ja vähän niihin aikoihin ampaisen ylös sängystä. Tiedän kyllä, että teitä on paljon, jotka olette jo paljon aikaisemmin liikkeellä.
Nyt meni aikaa ennen kuin ehdin tänne asti. Täytyi tuolla ylempänä vastailla ennen kuin aloitus lähtee, sillä niinkin voi käydä.
Tuntuu, että täällä ei saa keskustella nykyään taas mistään, nyt on se vaihe menossa.
Se on valitettavaa, mutta totta.
En viitsi mainita eilen illasta mitään, tai mainitsenpa kumminkin. Oli oikein kenkkumaista kun ei kertakaikkiaan päässyt minkään, mutta niin se oli kaikilla, lohtu sekin!- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Kehtaako enää huomenta sanoa, kun Krissellä jo on taikinatkin nousemassa.
En minäkään ihan juuri ole ylös noussut, kello soittaa joka arkiaamu 6.50 ja vähän niihin aikoihin ampaisen ylös sängystä. Tiedän kyllä, että teitä on paljon, jotka olette jo paljon aikaisemmin liikkeellä.
Nyt meni aikaa ennen kuin ehdin tänne asti. Täytyi tuolla ylempänä vastailla ennen kuin aloitus lähtee, sillä niinkin voi käydä.
Tuntuu, että täällä ei saa keskustella nykyään taas mistään, nyt on se vaihe menossa.
Se on valitettavaa, mutta totta.
En viitsi mainita eilen illasta mitään, tai mainitsenpa kumminkin. Oli oikein kenkkumaista kun ei kertakaikkiaan päässyt minkään, mutta niin se oli kaikilla, lohtu sekin!' Kaunis, kirkas aurinko paistaa, pellot kummut kultaa...'
Sateisen viikonlopun ja maanantain jälkeen tuntuu oikein mukavalta katsella ikkunasta auringon valaisemia koivujen ja mäntyjen runkoja. Olisipa hyvä pyykinkuivatusilmakin, mutta ei nyt ennätä, kun pitää vesijumppaan kohta kiirehtiä.
Taidan ottaa puoli kuppia KristaTeen valmistamaa porokahvia. Viimeksi olen kahvia juonut varmaan elokuussa. Hyvältähän tämä maistuu ja puoli kuppia ei toivottavasti närästäkään... Kiitos.
Tällä viikolla on sitten oikeasti mahdollisuus antaa aikaansa Punaiselle Ristille, kun on Nälkäpäiväkeräys. Menen perjantaina myymään paikallisen leipomon vartavasten leipomia nälkäpäiväleipiä tuonne kylän keskustaan. Onko joukossamme muita kerääjiksi tai hernekeiton/leivänmyyjiksi aikovia?
Hauskaa päivän jatkoa, Kullanmurut!
- KristaTee
Juuri huomasin, että eilen tuli puoli vuotta täyteen. Täällä olemiselle siis. Monet kerrat olen lähdössä ollut, mutta aina perunut päätökseni. Enhän voi teitä jättää, niin mukavia olette. Siitä teille kiitokset.
Kas tässä lupaamani lämpimäiset.rekisteröitynä? Kirjoititko jo aikaisemmin sillä rekkaamattomalla, muistan kyllä senkin nikin?
Minä aloittelin tammikuussa Mummu 65-v. nikillä ja rekisteröidyin tällä joskus keväällä.
Samoin on tullut joskus mieleen pitää vähän taukoa, mutta aina tänne vaan tulee tultua.
On täällä niin mukavaa - enimmäkseen.
Pystybaarissa aina, täällä kun ei yleensä rettelöidä!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
rekisteröitynä? Kirjoititko jo aikaisemmin sillä rekkaamattomalla, muistan kyllä senkin nikin?
Minä aloittelin tammikuussa Mummu 65-v. nikillä ja rekisteröidyin tällä joskus keväällä.
Samoin on tullut joskus mieleen pitää vähän taukoa, mutta aina tänne vaan tulee tultua.
On täällä niin mukavaa - enimmäkseen.
Pystybaarissa aina, täällä kun ei yleensä rettelöidä!Ensinhän olin "mustat". Muistan hyvin Mummu 65-nikin. Ilmestyit suurin piirtein samoihin aikoihin kuin minä. Oli täällä silloin vähän eri meininki. Ja surullisen moni on lähtenyt. Onkohan täällä enää ketään "vanhoista" sitten, kun yllämme Olivian tasolle? Jos tätä koko juttuä silloin edes on.
KristaTee kirjoitti:
Ensinhän olin "mustat". Muistan hyvin Mummu 65-nikin. Ilmestyit suurin piirtein samoihin aikoihin kuin minä. Oli täällä silloin vähän eri meininki. Ja surullisen moni on lähtenyt. Onkohan täällä enää ketään "vanhoista" sitten, kun yllämme Olivian tasolle? Jos tätä koko juttuä silloin edes on.
Kiitos lämpimäisistä! Hyvää on!
Minä lähden nyt vähän tuonne "liikemaailmaan" -
jääkaappikin näyttää melko tyhjältä, ei ole paljon muuta kuin valo!- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Ensinhän olin "mustat". Muistan hyvin Mummu 65-nikin. Ilmestyit suurin piirtein samoihin aikoihin kuin minä. Oli täällä silloin vähän eri meininki. Ja surullisen moni on lähtenyt. Onkohan täällä enää ketään "vanhoista" sitten, kun yllämme Olivian tasolle? Jos tätä koko juttuä silloin edes on.
Aloittelin -03 keväällä tai kesällä, mutta en kovin aktiivisesti. Vasta parina viimeisenä vuotena olen kirjoitellutenemmän. Alussa lueskelin muiden tuotoksia ja keräsin rohkeutta osallistua. Välillä olen kyllä pitänyt taukoja mm siksi, että mökillä ei ole mahdollisuutta nettiyhteyteen.
Onhan tämä palsta muuttanut muotoaan ja sävyään useampaankin kertaan. Mukavaa kuitenkin, että on hengissä edelleen! - KristaTee
a-woman1 kirjoitti:
Aloittelin -03 keväällä tai kesällä, mutta en kovin aktiivisesti. Vasta parina viimeisenä vuotena olen kirjoitellutenemmän. Alussa lueskelin muiden tuotoksia ja keräsin rohkeutta osallistua. Välillä olen kyllä pitänyt taukoja mm siksi, että mökillä ei ole mahdollisuutta nettiyhteyteen.
Onhan tämä palsta muuttanut muotoaan ja sävyään useampaankin kertaan. Mukavaa kuitenkin, että on hengissä edelleen!myös ollut pitkään "remmissä". Hyvin muistan sen korkean kynnyksen, kun ensimmäistä kertaa jotain yritin kuiskailla. Jestas, että pelkäsin. Vastaisikohan kukaan? Tulisiko haukkuja? Mutta hyvin kaikki meni. Myöhemmin on haukkuja tietysti tullut, mutta sehän kuuluu asiaan.
- folk
KristaTee kirjoitti:
myös ollut pitkään "remmissä". Hyvin muistan sen korkean kynnyksen, kun ensimmäistä kertaa jotain yritin kuiskailla. Jestas, että pelkäsin. Vastaisikohan kukaan? Tulisiko haukkuja? Mutta hyvin kaikki meni. Myöhemmin on haukkuja tietysti tullut, mutta sehän kuuluu asiaan.
Kiitos Krista lämpimäisistä,kyllä maistuvat tulee nykyään liian harvoin leivottua.
Se on siinä kun kaikki hyvät on pitänyt karsia syömisistä.
Täällä on nyt monta aloitusta jossa vaan sitä seriffiä mollataan.
Tietysti se keljuttaa jos on omasta mielestään vastannut viisaasti ja sitten on huiskaistu taivahan tuuliin.
Mutta onko ne aina sittenkään olleet NIIN tärkeitä.
Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia!
Täytyy käyttää tilaisuutta hyväkseen, kun tänne vielä pääsee.
Harvinaisen vilkasta ollut noin yleensä, sekö sen tekee, kun eilen illalla ei päässyt lainkaan tänne eikä paljon muuallekkaan.
Kiireinen päivä on ollut eräällä herrashenkilölläkin tänään, ei voi muuta kuin ihmetellä.
A-Womanille ja Krisselle sanoisin, että on tainnut kaikille alku olla hankalaa tänne tullessa.
Muistan itse olleeni kuin pahan teossa, kun sekaannuin toisten juttuihin.
Nyt ymmärtää hyvin, jos joku puhuu sisäpiirin jutuista, eikä tunne heti oloaan kotoiseksi.
Mutta kun sisukkaasti vaan on mukana niin kyllä se siitä.
Nykyään on oltu melkein raittiuslinjalla, mutta otan kuitenkin yhden siiderin ja ihan sen sitten "issessein" nautin, kun ei näy seuraa olevan.- Oljana Kotilainen
jos piffaat, olen nimittäin ihan auki. Mihin ihmeeseen kaikki rahat aina katoavatkaan...
Minä ottaisin ison kaljan, siis jos tarjoat. Oljana Kotilainen kirjoitti:
jos piffaat, olen nimittäin ihan auki. Mihin ihmeeseen kaikki rahat aina katoavatkaan...
Minä ottaisin ison kaljan, siis jos tarjoat.Sinulle minä tarjoan ihan - jaa enpäs sanokkaan - siis ne kaljat tarjoan, oleppa hyvä!
Hienoa, että poikkesit, saat vielä toisetkin, olen niin hövelillä päällä.
Nauti olostasi, olet aina tervetullut!
Älä kuitenkaan vallan pummiksi heittäydy!- KristaTee
Oljana Kotilainen kirjoitti:
Minä ottaisin ison kaljan, siis jos tarjoat.Minäkin limun tulisin juomaan. Oletteko vielä täällä. Haloooo! Voi surku, joko ehditte lähteä? Miksi minun aina käy näin? Yksin joudun tässä istumaan. Sniff.
- Pelle1Peloton
Minä ottaisin ison kaljan, siis jos tarjoat....tänne, niin setä piffaa sulle yhdet ilman sen kummempia taka- (eikä etu-) ajatuksia. Mutta yhdet vain, eikä saa tulla tavaksi.
Tervetulloo toistekkin, mut ei välttämättä siivelle! - pohpoika
ystävät, terveiset täältä Porista nyt tänne asti on päästy jo ja matka jatkuu Turkuun ja sieltä laivaan. Täytysköhän ottaa rohkaisupaukku jos kovinkin keikuttaa tuolla vetten päällä.
Eilen oli kovin kireinen päivä mutta kuitenkin aurinkoinen ja kuiva keli ajella tienpäällä.
Kukahan nyt sitten pystiksen siirtää aikoinaan pääkadulle kun olivia on rannoilla lämpimässä.
No kahvit tuossa turautin valmiiksi puhuesani et olkaapa hyvät ja nauttikaa pystiksen antimisti et ei kun molskis vaan ja menoksi:)) - folk
pohpoika kirjoitti:
ystävät, terveiset täältä Porista nyt tänne asti on päästy jo ja matka jatkuu Turkuun ja sieltä laivaan. Täytysköhän ottaa rohkaisupaukku jos kovinkin keikuttaa tuolla vetten päällä.
Eilen oli kovin kireinen päivä mutta kuitenkin aurinkoinen ja kuiva keli ajella tienpäällä.
Kukahan nyt sitten pystiksen siirtää aikoinaan pääkadulle kun olivia on rannoilla lämpimässä.
No kahvit tuossa turautin valmiiksi puhuesani et olkaapa hyvät ja nauttikaa pystiksen antimisti et ei kun molskis vaan ja menoksi:))Hyvä kahvin tuoksu jo ovea avatessa,kiitos.
Hyvinhän tuo ovi näin aamusta aukeaa,mutta varjele illalla.
Eipä paljon huvita kolkutella,no se hyvä puoli on tulee tehtyä muita askareita.
Esim. eilen illalla tein kaalikääryleitä.
Nyt kysyisin teiltä joilla viljelys sarkoja on,oletteko kasvattaneet sellasta litteää kaalia,joka on oikein nimeltään käärylekaali?
Eilen sitä kaupassa pällistelin ja olihan se sitten ostettava.
Painoi 1,5 kiloa,just ja just sain mahtumaan suurimpaan kattilaan jonka omistan.
Hyvin irtosi lehdet ja sisemmätkin oli isoja.
Että semmosta,nyt toivotan Pohpojalle hyvää matkaa
toivottavasti ei kovin keinuta.
Ai niin harmaa on päivä asteita 7,5.
Hyvää keskiviikkoa! - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
No kahvit tuossa turautin valmiiksi puhuesani et olkaapa hyvät ja nauttikaa pystiksen antimisti et ei kun molskis vaan ja menoksi:))Kovin olet, pohpoika, matkustavaa sorttia. Ja hyvää kaffeeta keität. Kiitos.
Käärylekaali? En ikinä ole sellaisesta kuullut. Pitää pyydystää jostakin ja kokeilla. Mikään käärylemestari en ole, mutta jos on oikein kääryleitä varten tehtailtu kaali, niin ehkä onnistuisikin.
Pilvistä/puolipilvistä ja 7 astetta. Ei tuulta nimeksikään.
Oikein mukavaa päivää kaikille! :) - a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Kovin olet, pohpoika, matkustavaa sorttia. Ja hyvää kaffeeta keität. Kiitos.
Käärylekaali? En ikinä ole sellaisesta kuullut. Pitää pyydystää jostakin ja kokeilla. Mikään käärylemestari en ole, mutta jos on oikein kääryleitä varten tehtailtu kaali, niin ehkä onnistuisikin.
Oikein mukavaa päivää kaikille! :)Pohpojalle hauskaa ja turvallista matkaa, mihin sitten lienetkin menossa!
Laitanpa taas teetä hautumaan ja nautin itsekin kupillisen.
Satoi miltei koko yön, meni nukkumiset melkein sateen kuunteluksi. No, otan tänään päivänokoset, jos ei jaksa koko päivää muutaman tunnin yöunen varassa... KristaTee kirjoitti:
Kovin olet, pohpoika, matkustavaa sorttia. Ja hyvää kaffeeta keität. Kiitos.
Oikein mukavaa päivää kaikille! :)Minä täällä taas olen palannut vanhaan aikatauluuni. Lapseni saattelin eskariin lähtemään ja sitten tulin juomaan tänne kahvit, heti ovella tuli kahvin tuoksut nenään.
Kovin on tyyntä,ei paljon aalloilla keinahtele. Hauskaa reissua pohpojalle ja olehan ihmisiksi, jos täällä jo pohjia otit heti aamuvarhaisella!
Sitten tämä Pelle Peloton! Onko sinusta tullut vallan yökyöpeli, kun öisin vaan käyt kuittailemassa.
Joko syystyöt on tehty ja Ferku laitettu talviteloille?
Meidän huushollin perunat on tänään aikomus ottaa mikäli sää sallii, ei ainakaan näytä siltä, että tulisi sade.
Juu kiitos vaan tarjouksista, ei tarvitse tulla talkoisiin, perunamaa on niin pieni, että kyllä me isännän kanssa ne pian noukimme.
Kaikkia keksivät, kun kaalinkin saavat kasvamaan litteäksi!
Taas kehuvat niitä kaaliruokia, enkä mä uskalla paljon kaalia syödä - mutta kunhan ensin menen puukotettavaksi niin sitten...Tai tähystysleikkaushan se on, ei taideta paljon puukkoa tarvita. Kysymys on siis mun sappikivistäni - kaikkia vaivoja sitä tulee.pohpoika kirjoitti:
No kahvit tuossa turautin valmiiksi puhuesani et olkaapa hyvät ja nauttikaa pystiksen antimisti et ei kun molskis vaan ja menoksi:))Pystiksen siirtoa! Jos aloituksia lähtee eiliseen tahtiin, niin kyllä saadaan pitkään olla tällä paikalla.
- Oljana Kotilainen
Tellastiina kirjoitti:
Sinulle minä tarjoan ihan - jaa enpäs sanokkaan - siis ne kaljat tarjoan, oleppa hyvä!
Hienoa, että poikkesit, saat vielä toisetkin, olen niin hövelillä päällä.
Nauti olostasi, olet aina tervetullut!
Älä kuitenkaan vallan pummiksi heittäydy!Kylläpä täällä tosiaan on höveliä porukkaa. Satunnaiselle matkailijalle tarjotaan hörppy tuosta vain. Jokusen päivän kurkistelin ikkunasta, minkälaisia tyyppejä täällä juomaansa nauttii ja lopulta uskaltauduin mukaan.
Minulla on tilipäivä perjantaina ja sitten on minun vuoroni tarjota. Kyllä minä velkani maksan, en mikään pummi ole.
Vähän olisi mieleni tehnyt eilen rullata vessapaperia mukaani teidän toiletistanne, minulta kun on sekin loppu. Mutta toisaalta, kun ei ole yhtään leipää eikä paljon muutakaan syötävää, mihin sitä paperiakaan tarvitsisi?
Nyt, kun on tultu tutuksi, voin kai jatkossa olla vain Oljana? Vieraammille olen yleensä rouva Kotilainen. - pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Pystiksen siirtoa! Jos aloituksia lähtee eiliseen tahtiin, niin kyllä saadaan pitkään olla tällä paikalla.
luotu minä vainen ja palain jaloin kierrän maailmaa....
No onneksi ei ihan paljainjaloin tarvitse kiertää et on jonkinlaiset ronttoset jalassa ettei varpaat jäädy.
Toivottavasti saadan olla pitkään tässä pääkadunvarressa ettei tatte tuonne sivukujalle pomppia. Otampas tuossa nyt kahveeta ennenkun länden Turkua kohden taivaltaan, notta tuota hiemanhan se tuulta lupaili kyllä mutta ei auta kun rakastaa niin lährettävähän sitä on.
Ei kun morjes vaan ja kuullaan sit taas :)) - Pelle1Peloton
Tellastiina kirjoitti:
Minä täällä taas olen palannut vanhaan aikatauluuni. Lapseni saattelin eskariin lähtemään ja sitten tulin juomaan tänne kahvit, heti ovella tuli kahvin tuoksut nenään.
Kovin on tyyntä,ei paljon aalloilla keinahtele. Hauskaa reissua pohpojalle ja olehan ihmisiksi, jos täällä jo pohjia otit heti aamuvarhaisella!
Sitten tämä Pelle Peloton! Onko sinusta tullut vallan yökyöpeli, kun öisin vaan käyt kuittailemassa.
Joko syystyöt on tehty ja Ferku laitettu talviteloille?
Meidän huushollin perunat on tänään aikomus ottaa mikäli sää sallii, ei ainakaan näytä siltä, että tulisi sade.
Juu kiitos vaan tarjouksista, ei tarvitse tulla talkoisiin, perunamaa on niin pieni, että kyllä me isännän kanssa ne pian noukimme.
Kaikkia keksivät, kun kaalinkin saavat kasvamaan litteäksi!
Taas kehuvat niitä kaaliruokia, enkä mä uskalla paljon kaalia syödä - mutta kunhan ensin menen puukotettavaksi niin sitten...Tai tähystysleikkaushan se on, ei taideta paljon puukkoa tarvita. Kysymys on siis mun sappikivistäni - kaikkia vaivoja sitä tulee....nykyään kuittailla öiseen aikaan. Jotenkin on ovi silloin herkemmässä, eikä saranatkaan narise.
Ja mikäs on kuittaillessa ja kippaillessa, kun oivallien baarimme tarjoilee ilman aikarajoja.
"Toen perrään", olen vähän semmonen yökyöpeli, kun toi nukkuminen käy vain muutaman tunnin pätkissä. Ja kuulehan "mummu 55", niinhän se oli, se on kyllä Valmet 20, bens, vm56, Eikä mikään Fergu.
Syysroskat vielä ajellaan ja jotain pientä. Sittan vasta talviteloille.
Löytyy huushollista kyllä sekin harmaa Ferkku, mutta se ei ole oikein ajokunnossa, enkä tiedä milloin jaksan sepittää.
Ai niin, ne paukut tiäteski, ihan brandya kiitos, halvempaa, kuin konjakki, mutta yhtä hyvää. Pelle1Peloton kirjoitti:
...nykyään kuittailla öiseen aikaan. Jotenkin on ovi silloin herkemmässä, eikä saranatkaan narise.
Ja mikäs on kuittaillessa ja kippaillessa, kun oivallien baarimme tarjoilee ilman aikarajoja.
"Toen perrään", olen vähän semmonen yökyöpeli, kun toi nukkuminen käy vain muutaman tunnin pätkissä. Ja kuulehan "mummu 55", niinhän se oli, se on kyllä Valmet 20, bens, vm56, Eikä mikään Fergu.
Syysroskat vielä ajellaan ja jotain pientä. Sittan vasta talviteloille.
Löytyy huushollista kyllä sekin harmaa Ferkku, mutta se ei ole oikein ajokunnossa, enkä tiedä milloin jaksan sepittää.
Ai niin, ne paukut tiäteski, ihan brandya kiitos, halvempaa, kuin konjakki, mutta yhtä hyvää.Olishan minun se pitänyt muistaa että Valmettihan se, kun itsekkin joskus Valmetilla pärryytän.
Ja kiitos kaunis taas siitä nuorentamisesta, se niin lämmittää.
Vieläkö se Nikiton tarjous on voimassa? Jospa rommitotin otan yömyssyksi ja paljon hunajaa joukkoon.
Kiitos ja hyvää yötä!
Aurinko paistaa, lämpötila 11 astetta ja perunat ovat kellarissa.
Vähän jos joku vielä trekoolimaata kääntäisi niin hyvä olisi. Sitten olisi syystyöt minun osaltani tehty.
Kaffee oli niin seisonutta, että sitä ei juo vanha Erkkikään, otan sitten jotain limssaa, kiitän ja kumarran ja poistun hiljaa takavasemmalle.
Niin ja katson mielenkiinnolla saanko jonkun aamupäivällä lähettämän viestin liikkeelle, vai jääkö tämäkin matkalle!- KristaTee
pohpojan viesti esille.
Katsoisitko postilaatikkoasi, ettei se ole piripintaan täynnä. - Rva Kotilainen
KristaTee kirjoitti:
pohpojan viesti esille.
Katsoisitko postilaatikkoasi, ettei se ole piripintaan täynnä.Mieheni minua moitiskeli, että aina ja joka paikassa olen tunkemassa itseäni ja tekemässä sinunkauppoja. Se ei kuulema ole sopivaa hienolle naiselle.
Enpä tiedä, onko tämä baarissa istuskelukaan niin kovin sopivaa, siispä pistäydyn vain työpäivän päätteeksi.
Oluen otan. En oikein pidä oluen mausta, mutta se on hyvä kasvovoide. Kun sitä runsain määrin hörppii, pysyy naamassa tasainen turvotus, eivätkä rypyt pääse tunkemaan esiin.
Lehahdin töistä suoraan tänne. "Lehahtaa" on juuri oikea sana. Täällä on niin kova tuuli ja sade, että voi vaikka leikkiä Maija Poppasta, levittää sateenvarjonsa ja antaa lentää.
Toisen oluen hörppään vielä, laittakaa piikkiin, tulen perjantaina maksamaan.
Kai täällä nyt sen verran rehelliseen ihmiseen luotetaan? - KristaTee
Rva Kotilainen kirjoitti:
Mieheni minua moitiskeli, että aina ja joka paikassa olen tunkemassa itseäni ja tekemässä sinunkauppoja. Se ei kuulema ole sopivaa hienolle naiselle.
Enpä tiedä, onko tämä baarissa istuskelukaan niin kovin sopivaa, siispä pistäydyn vain työpäivän päätteeksi.
Oluen otan. En oikein pidä oluen mausta, mutta se on hyvä kasvovoide. Kun sitä runsain määrin hörppii, pysyy naamassa tasainen turvotus, eivätkä rypyt pääse tunkemaan esiin.
Lehahdin töistä suoraan tänne. "Lehahtaa" on juuri oikea sana. Täällä on niin kova tuuli ja sade, että voi vaikka leikkiä Maija Poppasta, levittää sateenvarjonsa ja antaa lentää.
Kai täällä nyt sen verran rehelliseen ihmiseen luotetaan?Tai saanhan kutsua Oljanaksi? Toki täällä piikkiin saa juoda. Ei tänne koskaan epärehellisiä ihmisiä tule.
Vai on olut juotunakin sopivaa kasvivoiteeksi. Luulin aina, että vaahto pitää hieroa naamaansa. En pidä minäkään oluen mausta, mutta jos yrittäisin opetella. Onhan se siistimpi tapa hoitaa ihoaan. Ja tehokkaampikin, jos rypyt kaikkoavat.
Oluen siis ottaisin. Vain yhden ja hyvin kylmän. Rva Kotilainen kirjoitti:
Mieheni minua moitiskeli, että aina ja joka paikassa olen tunkemassa itseäni ja tekemässä sinunkauppoja. Se ei kuulema ole sopivaa hienolle naiselle.
Kai täällä nyt sen verran rehelliseen ihmiseen luotetaan?Aiot siis perua ne sinun kaupat vai?
Älä luule, ei täällä mitään rouvittelemaan aleta ainakaan näin vakiasiakkaiden kesken. Mielestäni annoit ymmärtää käyväsi täällä useamminkin.
Harmi, että Pertta-tätiä ei ole pitkiin alkoihin näkynyt, musta tuntuu, että hän voisi olla sinulle sopivaa seuraa. Hän kun on sellainen arvonsa tunteva omalaatuinen persoona.
Vaikka kuinka sileän naaman saisin, niin olutta en ala sittenkään kittaamaan. Pidän ennen ryppyni!
Kotilaiska on hyvä vaan, piikki on auki!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Aiot siis perua ne sinun kaupat vai?
Älä luule, ei täällä mitään rouvittelemaan aleta ainakaan näin vakiasiakkaiden kesken. Mielestäni annoit ymmärtää käyväsi täällä useamminkin.
Harmi, että Pertta-tätiä ei ole pitkiin alkoihin näkynyt, musta tuntuu, että hän voisi olla sinulle sopivaa seuraa. Hän kun on sellainen arvonsa tunteva omalaatuinen persoona.
Vaikka kuinka sileän naaman saisin, niin olutta en ala sittenkään kittaamaan. Pidän ennen ryppyni!
Kotilaiska on hyvä vaan, piikki on auki!tuosta tuli mieleeni. Missä on Pertta-täti? Ja Rauha Tauti? Aulis?
KristaTee kirjoitti:
tuosta tuli mieleeni. Missä on Pertta-täti? Ja Rauha Tauti? Aulis?
on vihdoinkin löytänyt Auliksensa ja ovat lähteneet vaikka johonkin lemmenlomalle!
- Rauha Tauti
KristaTee kirjoitti:
Nii justiisa, voi ko tietäskii, mis Aulis maijjailoo. Mie käi naapurikaupunnis männä viikol leninki ostos ja tapasi entise koulukaverin, tään Taimin, entist nimmee en muista ja uutta en ossaa lausuu, hää ko on mänt kolmanne kerra naimisii jonkuu ulkomaa herra kans.
Mitä miu pit sannoo? Nii, tää Taimi väitti nähneesä Aulikse pääkaupunkiseuvul jossai Taiteitte Yös. Mikä se semmone yö mahtaa olla, sitä mie en tiijä, eikä se Taimikaa taint oikei olla peril.
Ryyppäsiit kuulema siel ja lukkiit runoja. Ol mei Auliskii olt runnoi lukemas. Aulis! Runnoi!
Jo mie sanon, jot ei maailmas toist tolkkuu ennää oo,jos mei Aulis jossai runnoi on olt lausumas tai lukemas tai mite tahhaasa, hyvä ko alakoulun aikanaa sai suoritettuu.
Mie ko oikee eppäili koko asjaa, ni myönty Taimi lopult, jot se taiskii olla Tommy Taaperman, eikä mei Aulis.
Sammaa vivahusta kuitekii ol olt.
Mie käi ostamas uuve meko, ko mie meinaan pittää pilleet. Ens viikoloppun.
Mie saata haastaa niist sitte, ko nään, mite männööt. Hyvi vai huonost vai hyvi huonost.
Mie ottasi nyt yhe tanaka ryypyn, pittää joutuu musikoil iltapallaa laittamaa. Rauha Tauti kirjoitti:
Nii justiisa, voi ko tietäskii, mis Aulis maijjailoo. Mie käi naapurikaupunnis männä viikol leninki ostos ja tapasi entise koulukaverin, tään Taimin, entist nimmee en muista ja uutta en ossaa lausuu, hää ko on mänt kolmanne kerra naimisii jonkuu ulkomaa herra kans.
Mitä miu pit sannoo? Nii, tää Taimi väitti nähneesä Aulikse pääkaupunkiseuvul jossai Taiteitte Yös. Mikä se semmone yö mahtaa olla, sitä mie en tiijä, eikä se Taimikaa taint oikei olla peril.
Ryyppäsiit kuulema siel ja lukkiit runoja. Ol mei Auliskii olt runnoi lukemas. Aulis! Runnoi!
Jo mie sanon, jot ei maailmas toist tolkkuu ennää oo,jos mei Aulis jossai runnoi on olt lausumas tai lukemas tai mite tahhaasa, hyvä ko alakoulun aikanaa sai suoritettuu.
Mie ko oikee eppäili koko asjaa, ni myönty Taimi lopult, jot se taiskii olla Tommy Taaperman, eikä mei Aulis.
Mie saata haastaa niist sitte, ko nään, mite männööt. Hyvi vai huonost vai hyvi huonost.
Mie ottasi nyt yhe tanaka ryypyn, pittää joutuu musikoil iltapallaa laittamaa.Juuri kun me sinusta täällä "huastoimme", niin kuinka sattuukaan, että osut paikalle.
Vai ei ole Aulista löytynyt ja niin kuin minäkin toivoin, että olisitte toisenne löytäneet.
Jos näet Pertta-tädin, käske poiketa!- KristaTee
Rauha Tauti kirjoitti:
Mie ottasi nyt yhe tanaka ryypyn, pittää joutuu musikoil iltapallaa laittamaa.Vai sillä lailla. Tässä jo ehdin toivoa, että Aulis olisi löytänyt tiensä kotiin. Taitaapi olla todella menevää sorttia. Mutta älä, Rauha, menetä toivoasi. Olethan kuullut tarinan porsaasta ja roudasta? Aivan varmasti se mies vielä katuvaisena kömpii kotiin.
- Oljana Kotilainen
Tellastiina kirjoitti:
Aiot siis perua ne sinun kaupat vai?
Kotilaiska on hyvä vaan, piikki on auki!Sinä, Tellastiina, taidat olla hyvääkin pataa minun ukkokultani kanssa. Hänkin kutsuu minua usein kotilaiskaksi, kun en ehdi tarpeeksi herraa passaamaan.
Pitäisi leipoa pullaa ja pitäisi paistaa leipää ja pitäisi sitä ja tätä. Miten minä, töissä käyvä uranainen moista ehdin!
Nyt huono omatunto vaivaa sen verran, että pyörähdin tuosta leipomon kautta ja hain kaikille möhnäpullat, tiedättehän, ne pyöryläiset, joissa on sisällä kermavaahtoa ja mansikkahilloa.
Sitä sisällystä saa sitten putsata pois korvia myöten.
Ihan vain siksi toin nuo pullat, kun olin huomaavinani, että joku toi tänne lämpimäisiä.
Minä otan yhden pullan ja pienen oluen.
Olut piikkiin.
Pullat sain velaksi tutulta leipomotyöntekijältä. - Pertta-täti
KristaTee kirjoitti:
Olen juuri palannut kotiin pitkältä ulkomaanmatkalta. Kävin Lähi-Idässä, Dubaissa, tapaamassa serkkujani ja Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Mauritiuksella muita sukulaisia.
Komeat on pytingit maailmalla. Serkullani on Dubaissa talo, jossa 60 huonetta ja heittiö. Se heittiö on serkkuni muija.
Huono puoli kaiken komeuden keskellä on se, että siellä täytyy shampanjat ja viskit nauttia ikäänkuin salaa.
Kyllä siellä juhlia pidettiin ja jaloja juomia nautittiin, eipä silti. Shampanjaakin riitti ihan kylpyvedeksi asti, jos ei halunnut aasinmaidossa kylpeä.
Aasinmaito onkin minun heleän, kuultavan ja nuorekkaan ihoni salaisuus.
Nyt olen lähdössä kaupunkiasunnostani valvomaan Kartanon kunnostusta. Siellä vietetään marraskuun alussa suuria juhlia, erään sukulaiseni 50-vuotis hääpäivää.
Kartanossa tehdäänkin mittava remontti. Kaikki makuuhuoneet uusitaan, niihin tulee Ranskasta tilatut silkkitapetit, kylpyhuoneet uusitaan myös, marmoriammeet on tilattu Carrerasta ja kylpypyyhkeet ja muut liinavaattet Milanosta.
Sali remontoidaan, vanhat huonekalut ja kristallikruunut menevät portinvartijan tupaan. Saa sekin raasu nauttia vähän kodikkaammasta ympäristöstä.
Ruokasalit, molemmat, pannaan uuteen uskoon, toin mukanani Dubaista käsinsolmittuja mattoja, yksi niistä tulee toiseen ruokasaliin.
Biljardihuone rakennetaan maan alle, uima-allashuoneen viereen.
Ja kesähuonetta laajennetaan siten että sinne mahtuu vähintään viisikymmentä vierasta samaan aikaan.
Nyt täytyy joutua. Minulla on Kartanossa liuta nuoria, komeita, kovalihaksisia, tiukkapeppuisia uro...miehiä töissä. Haluan nähdä, miten heidän hikensä lentää, kun he vahvoilla käsivarsillaan tarttuvat...työhön.
Jätän tämän puoliksi juodun viskin tähän pöydälle ja viereen satasen setelin. Kai se riittää yhdestä grogista?
Täytyy mennä! - KristaTee
Pertta-täti kirjoitti:
Olen juuri palannut kotiin pitkältä ulkomaanmatkalta. Kävin Lähi-Idässä, Dubaissa, tapaamassa serkkujani ja Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Mauritiuksella muita sukulaisia.
Komeat on pytingit maailmalla. Serkullani on Dubaissa talo, jossa 60 huonetta ja heittiö. Se heittiö on serkkuni muija.
Huono puoli kaiken komeuden keskellä on se, että siellä täytyy shampanjat ja viskit nauttia ikäänkuin salaa.
Kyllä siellä juhlia pidettiin ja jaloja juomia nautittiin, eipä silti. Shampanjaakin riitti ihan kylpyvedeksi asti, jos ei halunnut aasinmaidossa kylpeä.
Nyt olen lähdössä kaupunkiasunnostani valvomaan Kartanon kunnostusta. Siellä vietetään marraskuun alussa suuria juhlia, erään sukulaiseni 50-vuotis hääpäivää.
Kartanossa tehdäänkin mittava remontti. Kaikki makuuhuoneet uusitaan, niihin tulee Ranskasta tilatut silkkitapetit, kylpyhuoneet uusitaan myös, marmoriammeet on tilattu Carrerasta ja kylpypyyhkeet ja muut liinavaattet Milanosta.
Sali remontoidaan, vanhat huonekalut ja kristallikruunut menevät portinvartijan tupaan. Saa sekin raasu nauttia vähän kodikkaammasta ympäristöstä.
Ruokasalit, molemmat, pannaan uuteen uskoon, toin mukanani Dubaista käsinsolmittuja mattoja, yksi niistä tulee toiseen ruokasaliin.
Ja kesähuonetta laajennetaan siten että sinne mahtuu vähintään viisikymmentä vierasta samaan aikaan.
Nyt täytyy joutua. Minulla on Kartanossa liuta nuoria, komeita, kovalihaksisia, tiukkapeppuisia uro...miehiä töissä. Haluan nähdä, miten heidän hikensä lentää, kun he vahvoilla käsivarsillaan tarttuvat...työhön.
Jätän tämän puoliksi juodun viskin tähän pöydälle ja viereen satasen setelin. Kai se riittää yhdestä grogista?
Täytyy mennä!Emme kuulemma ole tarpeeksi henkeviä ja sivistyneitä. Emme pysty keskustelemaan maailman asioista emmekä politiikasta. Pertta-täti pystyy varmaan tuomaan valoa meidän jonninjoutaviin jorinoihimme. Pertta-tädin kokemukselle henkevät keskustelut kyllä sujuvat.
Satanen riittää vallan mainiosti puolikkaasta grogista. Toivottavasti Pertta-täti pian palaa seuraamme. Toki kartanon remontoiminen vie oman aikansa, mutta ehkäpä lihaskimput tovin pärjäisivät ilman Pertta-tätiä? Oljana Kotilainen kirjoitti:
Sinä, Tellastiina, taidat olla hyvääkin pataa minun ukkokultani kanssa. Hänkin kutsuu minua usein kotilaiskaksi, kun en ehdi tarpeeksi herraa passaamaan.
Pitäisi leipoa pullaa ja pitäisi paistaa leipää ja pitäisi sitä ja tätä. Miten minä, töissä käyvä uranainen moista ehdin!
Nyt huono omatunto vaivaa sen verran, että pyörähdin tuosta leipomon kautta ja hain kaikille möhnäpullat, tiedättehän, ne pyöryläiset, joissa on sisällä kermavaahtoa ja mansikkahilloa.
Sitä sisällystä saa sitten putsata pois korvia myöten.
Ihan vain siksi toin nuo pullat, kun olin huomaavinani, että joku toi tänne lämpimäisiä.
Minä otan yhden pullan ja pienen oluen.
Olut piikkiin.
Pullat sain velaksi tutulta leipomotyöntekijältä.On sentään hyvä, että maailmasta vielä löytyy Pertta-tädin ja Kotil...anteeksi Rouva Kotilaisen kaltaisia ihmisiä.
Nytkin toinen lykkäsi tuosta vaan satasen puolikkaasta grogista ja toinen on hauska muuten vaan töhnäpullineen, ai ne olivatkin möhnäpullia, tuntuvat vähän epämääräisiltä, mutta hyvältä maistuu. Syön sen vanhanaikaisen, punaisen limonaadin kera. Kaljaa en ota, vaikka kuin se rypyt silittelisi.
On sentään hyvä, että on tämä Pystis näille jonninjoutaville jorinoille, kun itsekkin taidan olla jonninjoutava!Pertta-täti kirjoitti:
Täytyy mennä!Tervetuloa takaisin koti-Suomeen meidän jonnijoutavien seuraan tänne Pystikseen!
Pertta-täti ja Rauha ovat löytyneet, vielä kun KingKale jostain ilmestyisi niin olisi kaikki kotona.
Paitsi Pedro ja Donna sekä Aulis tietysti on teillä tietymättömillä...- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Tervetuloa takaisin koti-Suomeen meidän jonnijoutavien seuraan tänne Pystikseen!
Pertta-täti ja Rauha ovat löytyneet, vielä kun KingKale jostain ilmestyisi niin olisi kaikki kotona.
Paitsi Pedro ja Donna sekä Aulis tietysti on teillä tietymättömillä...Donnalta tuli, olisiko ollut kuukausi sitten, kortti Floridasta. Ovat hyvin onnellisia.
KingKalelta ja Aulikselta ei ole korttia tullut. KristaTee kirjoitti:
Donnalta tuli, olisiko ollut kuukausi sitten, kortti Floridasta. Ovat hyvin onnellisia.
KingKalelta ja Aulikselta ei ole korttia tullut.että vähään aikaan täällä rääkkyvät!
Hyvä niin!- Pertta-täti
Tellastiina kirjoitti:
On sentään hyvä, että maailmasta vielä löytyy Pertta-tädin ja Kotil...anteeksi Rouva Kotilaisen kaltaisia ihmisiä.
Nytkin toinen lykkäsi tuosta vaan satasen puolikkaasta grogista ja toinen on hauska muuten vaan töhnäpullineen, ai ne olivatkin möhnäpullia, tuntuvat vähän epämääräisiltä, mutta hyvältä maistuu. Syön sen vanhanaikaisen, punaisen limonaadin kera. Kaljaa en ota, vaikka kuin se rypyt silittelisi.
On sentään hyvä, että on tämä Pystis näille jonninjoutaville jorinoille, kun itsekkin taidan olla jonninjoutava!Suomessa ollessani viivähdän usein tuolla Maailman menoa-sivustolla päivittääkseni tietoni kansainvälisistä aiheista.
Keskustelemme Afganistanin nykyoloista, Pakistanin presidentti-kysymyksestä ja suomalaisen metsäteollisuuden vaikeasta tilanteesta Väli-Amerikassa.
Harvoin eksyn näille ala-arvoisille viihdepalstoille, jotka eivät anna sivistyneelle ihmiselle oikeastaan mitään ajattelemisen aihetta.
Mielestäni vain sielun syövereihin pureutuvista, maailmoja syleilevistä asioista kannattaa keskustella. Ylevyys olkoon mottomme!
Muu on ajanhukkaa. Pertta-täti kirjoitti:
Suomessa ollessani viivähdän usein tuolla Maailman menoa-sivustolla päivittääkseni tietoni kansainvälisistä aiheista.
Keskustelemme Afganistanin nykyoloista, Pakistanin presidentti-kysymyksestä ja suomalaisen metsäteollisuuden vaikeasta tilanteesta Väli-Amerikassa.
Harvoin eksyn näille ala-arvoisille viihdepalstoille, jotka eivät anna sivistyneelle ihmiselle oikeastaan mitään ajattelemisen aihetta.
Mielestäni vain sielun syövereihin pureutuvista, maailmoja syleilevistä asioista kannattaa keskustella. Ylevyys olkoon mottomme!
Muu on ajanhukkaa.Kyllä sinua yhtälailla kiinnostaa tämä hömppäosasto ja jonninjoutavat jorinat kuin meitä muitakin täällä viihtyviä.
Pää tuli kipeäksi jo pelkästään noiden aiheiden näkemisestä.
Minä viihdyn täällä vaan!- hus
Pertta-täti kirjoitti:
Suomessa ollessani viivähdän usein tuolla Maailman menoa-sivustolla päivittääkseni tietoni kansainvälisistä aiheista.
Muu on ajanhukkaa.muuhalle sitten näistä ala arvoiseta joukosta meidän motto on alaarvoisuus.
hus kirjoitti:
muuhalle sitten näistä ala arvoiseta joukosta meidän motto on alaarvoisuus.
nyt ala ajamaan kaivattua Pertta-tätiä pois Pystybaarista, kun pitkästä aikaa hän on palannut isiensä maille.Tai eipä taida hänen isänsä näiltä seuduilta olla.
Oli mistä oli, niin harvoin niin reilusti tänne rahaa jätetään, kuin Pertta-tädiltä jäi.
Otitko sinäkään mitään, kun ei ollut tarjouskamppanjaa juuri nyt käynnissä?- Pertta-täti
hus kirjoitti:
muuhalle sitten näistä ala arvoiseta joukosta meidän motto on alaarvoisuus.
Minun arvokkuuteni kärsii vastatessani sinulle, mutta teen sen kuitenkin.
Kerronpa jotain. Minun sukupuussani on esi-isilläni sellaisia nimiä kuin Hubertus, Frans-Josef, Ernst, Maximilian, jne.
Eräästä lähisukulaisestani oli vähällä tulla Suomen ensimmäinen kuningas, Väinö1.
Aatelinen taustani antaa minulle erikoisoikeuksia, joita en tässä halua kuitenkaan eritellä. Se saattaisi aiheuttaa kateutta.
En pidä siitä, että minua hussutellaan. Olen siellä, missä haluan. Nyt haluan olla hetken täällä, ottaa etäisyyttä raskaista Kartanon kunnostustöistä edes yhden illan ajaksi.
Hovimestari! Haluan tuplaviskin ja näille muille mitä itsekukin haluaa nauttia.
Tulkaa te nuoret miehet sieltä nurkkapöydästä minun pöytääni. Luulen, että täällä on hauskempaa.
Katsokaa vain, että ette istu hattuni päälle, se on ostettu Roomasta, yksittäiskappale.
Onko teillä tanssia täällä baarissanne? Pertta-täti kirjoitti:
Minun arvokkuuteni kärsii vastatessani sinulle, mutta teen sen kuitenkin.
Kerronpa jotain. Minun sukupuussani on esi-isilläni sellaisia nimiä kuin Hubertus, Frans-Josef, Ernst, Maximilian, jne.
Eräästä lähisukulaisestani oli vähällä tulla Suomen ensimmäinen kuningas, Väinö1.
Aatelinen taustani antaa minulle erikoisoikeuksia, joita en tässä halua kuitenkaan eritellä. Se saattaisi aiheuttaa kateutta.
En pidä siitä, että minua hussutellaan. Olen siellä, missä haluan. Nyt haluan olla hetken täällä, ottaa etäisyyttä raskaista Kartanon kunnostustöistä edes yhden illan ajaksi.
Hovimestari! Haluan tuplaviskin ja näille muille mitä itsekukin haluaa nauttia.
Tulkaa te nuoret miehet sieltä nurkkapöydästä minun pöytääni. Luulen, että täällä on hauskempaa.
Katsokaa vain, että ette istu hattuni päälle, se on ostettu Roomasta, yksittäiskappale.
Onko teillä tanssia täällä baarissanne?Toki sitä on jos niin haluat.
Laitetaanko Säkkijärven polkka vaiko Vesivehmaan jenkka soimaan jukeboxiin?
Mitään menuetteja ei meidän levyvarastosta löydy.
Kelpaa sinun tanssia, kun liuta nuoria miehiä vonkaa perässäsi, niitä ilmaisia tarjoiluita tietysti odotavat.
Nyt muuten luulit liikoja, ei täällä Pystiksessä mitään hovimestaria ole, yksi kehno hanavastaava vaan, kun se Ellakaisakin on meidät jättänyt.
Toivottavasti kuitenkin viihdyt, vassa kuu vaan!- Pertta-täti
Tellastiina kirjoitti:
Toki sitä on jos niin haluat.
Laitetaanko Säkkijärven polkka vaiko Vesivehmaan jenkka soimaan jukeboxiin?
Mitään menuetteja ei meidän levyvarastosta löydy.
Kelpaa sinun tanssia, kun liuta nuoria miehiä vonkaa perässäsi, niitä ilmaisia tarjoiluita tietysti odotavat.
Nyt muuten luulit liikoja, ei täällä Pystiksessä mitään hovimestaria ole, yksi kehno hanavastaava vaan, kun se Ellakaisakin on meidät jättänyt.
Toivottavasti kuitenkin viihdyt, vassa kuu vaan!Hyvänen aika!
Enhän minä, aatelisneito, voi pomppia polkkaa tai jenkkaa kuin mikäkin piikatyttö.
Ja huolimatta iästäni ja monen monituisista hovitanssiaisista, en menuettikaan enää osaa.
Tuskin moni muukaan.
Mutta ei hätää. Yksi pikku puhelu ja lennätän Bostonin Filharmonikot soittamaan hiveleviä valssisointuja.
Tunnen sieltä monta pingviinipukuista harmonikkoa.
Voi-voi, eräskin tummakulmainen fagotinsoittaja...
No, muistelut sikseen. Toinen viski, kiitos.
- KristaTee
Sateista, 8 astetta.
Laitan kahvit porisemaan. Ehkä hieman piristyy, haauukootus.
Tänään on PAKKO siivota. Siivoaminen on yleensä hauskaa, mutta nyt tökkii. No, katsotaan sitten neljännen kahvikupposen jälkeen.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille.- marjapensas
Tuli sellaiset kahvintuoksut, että poiketa piti kiireestä huolimatta.
Saman verran asteita täälläkin ja puolipilvistä.
Eilen oli aivan mahtava syyspäivä, vaikka aamulla olikin auton ikkunat jäässä,
joku povasi lunta jo ensikuun alussa, ei sitä vielä tarvisisi tulla;(
Siitä huolimatta hyvää päivänjatkoa kaikille;)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Tuli sellaiset kahvintuoksut, että poiketa piti kiireestä huolimatta.
Saman verran asteita täälläkin ja puolipilvistä.
Eilen oli aivan mahtava syyspäivä, vaikka aamulla olikin auton ikkunat jäässä,
joku povasi lunta jo ensikuun alussa, ei sitä vielä tarvisisi tulla;(
Siitä huolimatta hyvää päivänjatkoa kaikille;))Ei lunta vielä! En halua nähdä lunta!
KristaTee kirjoitti:
Ei lunta vielä! En halua nähdä lunta!
Eihän sitä lunta tänne tule!
Yleensä talvi tulee nykyään tammikuussa, jos silloinkaan. Viime talvena en edes hiihtämään ehtinyt. Muualla ei olisi voinutkaan hiihtää kuin järvellä. Voi siinä tosin olla hieman syytä minussakin D))
Onko siellä "sisämaassa" vielä kunnon talvet?
Sitten säätila: Aamulla vähän satoi, mutta taitaa se siitä kirkastua, lämpötila 11 astetta.
Ps. Tulihan sitä lunta viime vuonna jo marraskuussa. Oli oikein kaameat kelit, mutta pois se suli.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Eihän sitä lunta tänne tule!
Yleensä talvi tulee nykyään tammikuussa, jos silloinkaan. Viime talvena en edes hiihtämään ehtinyt. Muualla ei olisi voinutkaan hiihtää kuin järvellä. Voi siinä tosin olla hieman syytä minussakin D))
Onko siellä "sisämaassa" vielä kunnon talvet?
Sitten säätila: Aamulla vähän satoi, mutta taitaa se siitä kirkastua, lämpötila 11 astetta.
Ps. Tulihan sitä lunta viime vuonna jo marraskuussa. Oli oikein kaameat kelit, mutta pois se suli.jouduttiin auraamaan piha¨ pihatie 4 kertaa. Ei oikein voi kunnon talvesta puhua. Vaan ainahan lumen paljous on vaihdellut vuodesta toiseen. Ties vaikka sitä tänä talvena tulisi metritolkulla.
- a-woman1
Onhan tämä jo vähän pitkällä aamuksi, melkein voisi päivää sanoa!
Teetä ajattelin siemaista kupillisen. Lämmittää mukavasti tällaisena viileänä aamuna.
Minun torstaini alkaakin vesivoimistelulla. Ihanaa jumpata perhosen kevyenä ilman, että kipeisiin niveliin koskee :).
Hauskaa päivää itsekullekin!- Anu.1
Joshan saisi tähän aikaan illasta
vielä yhden kuplivan,niin sitten
menen nukkumatin kainaloon.
Hyvää yötä kaikille.
- marjapensas
Taisinpa ennättää ensimmäisenä kahvinkeittoon.
Täällä on tainnut olla taas eilen pippalot, kun porukka on vielä nukkumassa:))
Harmaata on tänään, sumuista ja asteita 10.
Eipä sitten sen kummosempia, kuin hyvää perjantaita kaikille,
näin ne viikot vierähtää, justiinsa oli maanantai ja nyt jo loppuviikko:))- folk
Pääsimpä nauttimaan juuri keitetystä kahvista,kiitos.
Harmaata on täälläkin,mutta aika lämmin aamu 12 astetta.
Ystävättäreni kanssa eilen piipahdettiin vähän sieniä katsastamassa.
Karvarouskut oli nousseet,kivoja pieniä ja puhtaita.
Näköjään tänä vuonna ei kangassieniä tullut.
Suppilotkin jo nokkansa näyttivät,pari viikkoa,niin pääsee niitä poimimaan.
Minulla raukalla ei ole kumisaappaita,heitin vanhat roskikseen,nyt olis lähi marketissa matala vartiset kumparit tarjouksessa,
täytyy käydä katsastamassa.
Hyvää perjantaita,vaikka vähän harmaalle näyttää. - KristaTee
Kiitos kahvista!
Aurinko paistaa ja 14 astetta. Kyllä nyt kelpaa. Tosin metsän takana luuraa pilviä.
Onneksi sain siivottua eilen. Tänään voi sitten tehdä "omia juttuja" koko päivän. Ihanaa.
Mukavaa alkanutta syksyistä viikonloppua kaikille! - lyyli t
KristaTee kirjoitti:
Kiitos kahvista!
Aurinko paistaa ja 14 astetta. Kyllä nyt kelpaa. Tosin metsän takana luuraa pilviä.
Onneksi sain siivottua eilen. Tänään voi sitten tehdä "omia juttuja" koko päivän. Ihanaa.
Mukavaa alkanutta syksyistä viikonloppua kaikille!puolesta. Sen hyvän jätän toisille. Meillä on pimmeetä ku perunäsäkin pohjalla. Vettäkin tulee kaatamalla. Onke teiltä joltakin jäänyt hana auki? Voisitko sulkea sen että tämä vedentulo loppuisi.
Valitettavasti en teidän seuraksi pystikseen pääse. Ton kauniin kuulaan syksyisen ilman takia. Siitä huolimatta hyvää alkavaa viikonvaihdetta. - a-woman1
lyyli t kirjoitti:
puolesta. Sen hyvän jätän toisille. Meillä on pimmeetä ku perunäsäkin pohjalla. Vettäkin tulee kaatamalla. Onke teiltä joltakin jäänyt hana auki? Voisitko sulkea sen että tämä vedentulo loppuisi.
Valitettavasti en teidän seuraksi pystikseen pääse. Ton kauniin kuulaan syksyisen ilman takia. Siitä huolimatta hyvää alkavaa viikonvaihdetta.Toivottavasti tänään ei ihan kaatamalla sada; olen kohta lähdössä Punaisen Ristin nälkäpäiväkerääjänä suorittamaan oman osuuteni. Jos on kovin huono sää, eivät ihmiset liiku ja keräystulos jää huonoksi.
Olen jo juonut aamuteeni, joten en nyt taida nauttia mitään, käyn sitten iltamyöhällä nauttimassa lasin viiniä, jos vielä jaksan.
'Mukavaa' nälkäpäivää itsekullekin! - lyyli t
a-woman1 kirjoitti:
Toivottavasti tänään ei ihan kaatamalla sada; olen kohta lähdössä Punaisen Ristin nälkäpäiväkerääjänä suorittamaan oman osuuteni. Jos on kovin huono sää, eivät ihmiset liiku ja keräystulos jää huonoksi.
Olen jo juonut aamuteeni, joten en nyt taida nauttia mitään, käyn sitten iltamyöhällä nauttimassa lasin viiniä, jos vielä jaksan.
'Mukavaa' nälkäpäivää itsekullekin!kävitte laittamassa sen hanan kiinni. Nyt voin hakea happimyrkytyksen. Pystikseen en poikkea. Ajattelin mennä päinvastaiseen suuntaan. Katsotaan jos illalla sattuu paukuttamaan.
lyyli t kirjoitti:
kävitte laittamassa sen hanan kiinni. Nyt voin hakea happimyrkytyksen. Pystikseen en poikkea. Ajattelin mennä päinvastaiseen suuntaan. Katsotaan jos illalla sattuu paukuttamaan.
Pelkkä aurinkoa teille kaikille missä sitten lienettekin! Varmaan tänäänkin riittää kaikenlaista ilmaa armaassa Suomenmaassamme.
Espanjassa tietysti päivä paistaa aina...
Vai kuinka on? Kun ei ole tullut käytyä ja käymättä varmaan jääkin, ellei sitten Olivia kutsu kylään.
Onpa kiva, että tyylikäs lyylikin on uskaltautunut tulla käymään. Kuten huomaat, ei täällä mitään ihmeellistä ole, jokainen höpisee mitä sattuu mieleen tulemaan.
Minä koitan nyt kunnostautua ja alkaa vähän siivoamaan - on ihan hyvä mattojen tamppausilma.- Oljana Kotilainen
Tellastiina kirjoitti:
Pelkkä aurinkoa teille kaikille missä sitten lienettekin! Varmaan tänäänkin riittää kaikenlaista ilmaa armaassa Suomenmaassamme.
Vai kuinka on? Kun ei ole tullut käytyä ja käymättä varmaan jääkin, ellei sitten Olivia kutsu kylään.
Onpa kiva, että tyylikäs lyylikin on uskaltautunut tulla käymään. Kuten huomaat, ei täällä mitään ihmeellistä ole, jokainen höpisee mitä sattuu mieleen tulemaan.
Minä koitan nyt kunnostautua ja alkaa vähän siivoamaan - on ihan hyvä mattojen tamppausilma.Tulin maksamaan velkani, pummaukset ja piikin. Tänään oli tilipäivä ja nyt on sitten millä mällätä, ainakin taas vähän aikaa.
Taidan ottaa nyt vain siiderin, aamulla pitäisi lähteä viemään hra Kotilaista autolla poikien kalareissulle. Ei sille passaa autoa antaa sellaiselle retkelle, tietää kyllä, minkälaisessa kunnossa sieltä takaisin tullaan.
Soitelkoon sitten sunnuntaina, niin haen pois. Tai sitten en.
Pilvet ovat koko päivän roikkuneet niin alhaalla, että hyvä, kun mahtuu ulkona suorassa kulkemaan. Reunasta olisi ylettänyt lohkaista palan pois.
Harmaata, harmaata on, ruskasta ei tietoakaan.
Huoh. Otan toisen siiderin. - lyyli t
Tellastiina kirjoitti:
Minä koitan nyt kunnostautua ja alkaa vähän siivoamaan - on ihan hyvä mattojen tamppausilma.Tulin kurkistamaan vain tästä ovelta mitä teille kuuluu. Joku pisti päivällä sen hanan kiinni. Niinpä läksin hakemaan sitä happimyrkytystä. Hyvän sainkin. Naaman keskellä oleva uloke rupes tiputtelee. Olis pitänyt pyytää jotain puhaltamaan tuo hitsin tuulikin pois. No, sille nyt ei enää mitään mahda. En viitti tulla toisille oloani jakamaan.
Juon iltateen ihka yksin. Jatkakaa te yhteistä hauskaa iltaa. Toivoo tällä kertaa ei kovin tyylikäs lyyli. - KristaTee
Tulin maksamaan velkani, pummaukset ja piikin. Tänään oli tilipäivä ja nyt on sitten millä mällätä, ainakin taas vähän aikaa.
Taidan ottaa nyt vain siiderin, aamulla pitäisi lähteä viemään hra Kotilaista autolla poikien kalareissulle. Ei sille passaa autoa antaa sellaiselle retkelle, tietää kyllä, minkälaisessa kunnossa sieltä takaisin tullaan.
Soitelkoon sitten sunnuntaina, niin haen pois. Tai sitten en.
Pilvet ovat koko päivän roikkuneet niin alhaalla, että hyvä, kun mahtuu ulkona suorassa kulkemaan. Reunasta olisi ylettänyt lohkaista palan pois.
Harmaata, harmaata on, ruskasta ei tietoakaan.
Huoh. Otan toisen siiderin.myöhästyin. Ei täällä enää ketään ole. Siis juon limuni aivan yksin. Viimeksi join oluen, mutta en pitänyt siitä lainkaan. Rupesi röyhtäyttämään ja minä kun en sitä hommaa osaa tehdä sivistyneesti.
Saanko limun, kiitos. Jäillä. Ai juu, eihän täällä ollut ketään. Mihin lie Ellakaisakin kadonnut. Eli haen itse ja jätän rahat tiskille. Istun nurkkapöydässä, jos joku sattuisi tulemaan. - KristaTee
lyyli t kirjoitti:
Tulin kurkistamaan vain tästä ovelta mitä teille kuuluu. Joku pisti päivällä sen hanan kiinni. Niinpä läksin hakemaan sitä happimyrkytystä. Hyvän sainkin. Naaman keskellä oleva uloke rupes tiputtelee. Olis pitänyt pyytää jotain puhaltamaan tuo hitsin tuulikin pois. No, sille nyt ei enää mitään mahda. En viitti tulla toisille oloani jakamaan.
Juon iltateen ihka yksin. Jatkakaa te yhteistä hauskaa iltaa. Toivoo tällä kertaa ei kovin tyylikäs lyyli.et tule Pystikseen? Nytkin joudun yksin istumaan. Voitaisiin yhdessä pohtia maailman menoa. Tai mitä tahansa. Saahan täällä teetäkin. Vaikka minkä sorttista.
- lyyli t
KristaTee kirjoitti:
et tule Pystikseen? Nytkin joudun yksin istumaan. Voitaisiin yhdessä pohtia maailman menoa. Tai mitä tahansa. Saahan täällä teetäkin. Vaikka minkä sorttista.
Juu, niin se vaan on etten nyt viitti tulla taudinpoikasta tarttutaan edes sinuun. Ajatuksissa olen kanssasi iltaa viettämässä.
- folk
Laitetaas taas porosumpit porisemaan.
Lämmin aamu 13 astetta,mutta tuulee kovasti,
kohta se kyllä taas sataa.
Tuli tuosta kahvin keitosta mieleen,kun joskus
vuosia takaperin kiehautin niitä vanhoja poroja ensin sitten se litku takasin pannuun ja uudet porot sekaan.
En muista oliko se kahvin hinta jonkun verran kalliimpi,mielestäni tuttavatkin tekivät niin.
Kyllä se kahvi maistui silloinkin ja laitettiinhan
sitä sikuriakin joskus sekaan.
No nyt on kumminkin kahvi keitetty raikkaaseen veteen.
Olkaapa hyvät!- a-woman1
Koko aamuyön satoi rankasti; asunnossani ei ole välikattoa, joten heräsin jo kolmen jälkeen kuuntelemaan sadetta ja melkein myrskyä. Kun en unta enää saanut, laitoin aamuteeni ja voileipäni ja nautin aamiaista. Nyt olin sitten kerrankin ajoissa täällä baarissa. Folk oli ehtinyt kuitenkin ensin :) .
Teetä laitan hautumaan tapani mukaan, jos täällä sattuisi joku pitämään siitä enemmän kuin kahvista. Ostin valkoista teetä; luin jostakin, että se voittaa terveellisyydessä vihreän teen, joten kokeillaan. Mistä sitä tietää, jos vaikka nivelrikon veisi nilkastani!
Hauskaa alkanutta päivää! - KristaTee
Kylläpä sataa. Koko yön on ropissut. Lämmintä on, 15 astetta.
Kiitos folk kahvista, hyvää on. Teetä juon joskus iltaisin. Valkoista teetä en kuitenkaan ole maistanut. Olen viime aikoina juonut itämaisia, maustettuja teelaatuja. Lumoavia makuja, joilla ei ole teen kanssa mitään tekemistä. - KristaTee
KristaTee kirjoitti:
Kylläpä sataa. Koko yön on ropissut. Lämmintä on, 15 astetta.
Kiitos folk kahvista, hyvää on. Teetä juon joskus iltaisin. Valkoista teetä en kuitenkaan ole maistanut. Olen viime aikoina juonut itämaisia, maustettuja teelaatuja. Lumoavia makuja, joilla ei ole teen kanssa mitään tekemistä.Hyvää päivänjatkoa piti vielä toivottaa.
- lyyli t
KristaTee kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa piti vielä toivottaa.
folk tuossa kertoi siitä entisajan kahvin keitosta. Kyllä se niin oli että kahvi maksoi maltaita. Ne vanhat porot keitettiin moneen kertaan ja aina lisättiin sikuria sekaan. Eikä paremmasta osattu edes unelmoida.
Joskus 50 luvulla löysin isän 40 luvun tilinauhan. Silloin (40 luvulla) voikilo maksoi puolet isän bruttokuukausipalkasta. Ei ollut ihme että margariinia sekaan sotkettiin. Ruskea kastike tehtiin amerikan laardista. Monilla oli onneksi sukulaisia maalla. Enimmäkseen pieniä ja köyhiä tiloja. Oli muutama elukka ja pieni torppa. Sieltä saatiin (harvoin) lihaa ja läskiä. Voi sitä ihanuutta kun sai tirripaistia.
Valitettavasti join kahveet kotona. Olisi ollut kivempaa juoda ja turista teidän kanssa. Tuo ilma ei nyt suosi minkäänlaista yhteiseloa.
Säästä huolimatta hyvää lauantaipäivän jatkoa. - "pelkkää hyvää"
Tässä yksi muistinpätkä lapsuudesta:
Ilman tievaloja, pimeää tietä kävelin talvi-iltana tuttua mummoa katsomaan neljän kilometrin päähän. Vieraastaan ilahtuneena hän sanoi keittävänsä kahvin puhtaaseen veteen. Vähän ihmetellen sitten join "toppauksien" kera kahvini ja jutustelujen jälkeen tallustelin luonnon pimeydessä kotiin. Ensimmäisenä kysyin äidiltäni, mitä mahtoikaan mummo tarkoittaa.
Osasin vastauksen saatuani arvostaa hyvää vastaanottoa Saima-mummon luona.
- Oljana Kotilainen
Nyt on sitten ukkokulta jätetty Päijänteen rannalle ruikuttamaan. Toivottavasti ne muut kalakaverit tulivat pelastamaan eli hakemaan veneellään. En jäänyt katselemaan.
Ja nyt otan äkkiä yhden kaljan, ei ainakaan tarvitse autolla lähteä hakemaan.
Olen siis viikonloppuleski. Ajattelin lähteä illalla tyttöjen kanssa tanssimaan. Lähilavalla on kesän päättäjäiset. Lähteekö joku mukaan?
Autoon mahtuu vielä.
Samaa harmaata maisema toistaa kuin eilenkin. Jotain piristystä tässä on keksittävä, kohta alkaa muuten naamakin näyttää harmaalta.
Mitäpä aiotte muut puuhata tänään?- pohpoika
laivalta selvitty ja kylpylässä lillumasa käyty et olipa mukava reissu.
Täytyhän sieltä tuliaisia kantaa selkä vääränä ihan mut onneksi auto oli satamassa ettei sen pitemmälle tarvinnu kantaa.
Sattupa tuttu kaverikin siellä olemaan samalla reissulla niin iltahan siinä meni raatatessa mukavasti et terveiset vain Ruuneperille.
Kiva ihan livenäkin mielipiteitä vaihtaa kun sattuu samalle reissulle.
Ottaiskohan tuossa rommitoti kun on tuota lunssaa liikkeellä ja sielläkin kuulosti nuhasia olevan, niinkuin torjuakseen sitä.
Vai on Perttatätikin ollu liikkeellä ja tänne pystikseenkin poikennu oikein ja tanssia kaipaillu no mikä ettei sehän oiskin kivaa liikuntaa kerrassaan, mut sillä tais olla noita nuoria miehiä pöydässään et kyl varmaankin ne tanssittamisesta on huolen pitänyt.
No nyt sitten vois taas taivalta jatkaakkin et molskis vaan :)) sen kummempia puuhastelemaan, kaikki on jo niin samoissa uomissa, että huh-huh.
Päivällä ne pakolliset huushollityöt, illalla saunaan ja istu sitten isännän kanssa tuvassa ja katso töllötintä, mistä yleensä lauantaisin ei tule mitään kiinnostavaa.
Seuraava vaihtoehto on kirja nokan alle ja käy sitten välillä kurkkaamassa koneella onko mitään mielenkiintoista meneillään täällä vireällä 60 -palstalla. Siinä se - päivän ohjelma!
Rouva Kotilaiselle, vai saiko sanoa Oljana, toivotan hauskaa tanssi-iltaa!- KristaTee
kuin Tellallakin. Paitsi että ukko ei ole kotona. Tai on se nyt, mutta illansuussa taas lähtee.
Mielelläni tanssahtelemaan lähtisin. Siitä onkin aikaa kun viimeksi kävin. Noinkohan vielä osaisin?
Täällä mitään harmaata ole. Aamulla oli, vaan ei enää. Aurinko paistaa. Tuulee vain niin vietävästi. Kampaus on nurinpäin heti kun ulos menee. - lyyli t
KristaTee kirjoitti:
kuin Tellallakin. Paitsi että ukko ei ole kotona. Tai on se nyt, mutta illansuussa taas lähtee.
Mielelläni tanssahtelemaan lähtisin. Siitä onkin aikaa kun viimeksi kävin. Noinkohan vielä osaisin?
Täällä mitään harmaata ole. Aamulla oli, vaan ei enää. Aurinko paistaa. Tuulee vain niin vietävästi. Kampaus on nurinpäin heti kun ulos menee.Ku lähet ulos nii pistä pipo päähä. Mut muista ottaa se löysä pipo. Ettei kitistä eikä latista kaunista kampausta. Pistäydytään illemmalla pipoporukalla kattoon josko pystybaarissa oi ne tantsut.
- KristaTee
lyyli t kirjoitti:
Ku lähet ulos nii pistä pipo päähä. Mut muista ottaa se löysä pipo. Ettei kitistä eikä latista kaunista kampausta. Pistäydytään illemmalla pipoporukalla kattoon josko pystybaarissa oi ne tantsut.
Näin tehdään. Mutta muista sitten tulla sisälle asti, ettet jää ovelle norkoilemaan.
Pipo on hyvä juttu. Mutta kas kun se on niin iso, että lähti tuulen mukana. Siellä se nyt puun oksalla keikkuu. Hyvä linnunpesä siitä keväällä tulee.
Voi ryökäle miten on tullut monta päivää vettä, nyt kyllä saisi jo riittää!
Havittelen tuohon viereiselle pururadalle liikenteeseen, mutta en kyllä viitsi tuohon ilmaan mennä.
Muuta ei ollut tälle päivälle, kun kaupassa käynti.
Ostin "mustalaiseen" tarvikkeet, eli erilaisia vihanneksia ja juureksia. Sekaan vähän lihaa täytettä antamaan.
Äiti teki tätä ruokaa paljonkin aikoinaan, kun olimme lapsia ja se oli jokaisen himottua herkkuruokaa. En tiedä mistä tuo nimi ruualle tuli, tai kuka sen keksi.
Kuuntelen iskelmän listaa ja Kari Tapio laulaa "Se Jokin Alkaa" nyyh, vetää surulliseksi mielen :(Kerroppa vähän tarkemmin millainen ruoka se on, en oikein päässyt tuosta selville?
Mitä satamiseen tulee, täällä Satakunnassa on ollut koko päivän pouta, nytkin paistaa aurinko. Aika lämmintäkin on, tuuli tosin puhaltelee.
Yöllä oli myrskyä ja sadetta ihan liian kanssa.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Kerroppa vähän tarkemmin millainen ruoka se on, en oikein päässyt tuosta selville?
Mitä satamiseen tulee, täällä Satakunnassa on ollut koko päivän pouta, nytkin paistaa aurinko. Aika lämmintäkin on, tuuli tosin puhaltelee.
Yöllä oli myrskyä ja sadetta ihan liian kanssa.täällä Satakunnassa vielä olen ja ilma on kaunis.
Juu tuo on kyllä aika erikoinen ruoka en ole kyllä ja aikasemmin moista kuullu vaikka kiertänyt tuolla itäiselläkin puolen maata.
Taidampa ottaa oluen kun tänne kerran tulin ja kohtahan tuota saunaan täytyy lähteä kylpemään:)) pohpoika kirjoitti:
täällä Satakunnassa vielä olen ja ilma on kaunis.
Juu tuo on kyllä aika erikoinen ruoka en ole kyllä ja aikasemmin moista kuullu vaikka kiertänyt tuolla itäiselläkin puolen maata.
Taidampa ottaa oluen kun tänne kerran tulin ja kohtahan tuota saunaan täytyy lähteä kylpemään:))ja tulinpa ottamaan siiderin minäkin.
Ei kai se nyt niin suuri synti ole, kun ei sitä ihan tavkseen ota.
Taisitpa säästyä laivareissullasi myrskyltä?
Olishan se ollut mukavaa kun hiukan olisi keinahdellut!- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
ja tulinpa ottamaan siiderin minäkin.
Ei kai se nyt niin suuri synti ole, kun ei sitä ihan tavkseen ota.
Taisitpa säästyä laivareissullasi myrskyltä?
Olishan se ollut mukavaa kun hiukan olisi keinahdellut!ei pahemmin keinuttanut ja ihan mahtava reissu oli ja vois sanoa et oli kuin pikku miitti ois ollu kun tapas viimesyksyn miittiristeilyn kaverin siellä.
Nyt otan sitten toisen oluen kiitos vaan ja ei kun kippis vaan :)) pohpoika kirjoitti:
ei pahemmin keinuttanut ja ihan mahtava reissu oli ja vois sanoa et oli kuin pikku miitti ois ollu kun tapas viimesyksyn miittiristeilyn kaverin siellä.
Nyt otan sitten toisen oluen kiitos vaan ja ei kun kippis vaan :))että kuinkas sen Ruuneperin siellä tunnistit!
- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
että kuinkas sen Ruuneperin siellä tunnistit!
mut otetaas tas kippis ja kulaus ja katsotaan saako tuo perttatäti ne tanssit pystyyn tänne tänäiltana.
On jännä kattoo saiko orkesterin tulemaan lentäen paikalle:)) - marjapensas
pohpoika kirjoitti:
mut otetaas tas kippis ja kulaus ja katsotaan saako tuo perttatäti ne tanssit pystyyn tänne tänäiltana.
On jännä kattoo saiko orkesterin tulemaan lentäen paikalle:))Onko täällä hommailtu tanssiaisia, siis luinko oikein:O
Niinkuin ihan perttatädin järjestämänä, ehei kuulkaas en usko alkuunkaan.
Jaa että miksi en, no kuvitelkaas, että hieno lady järjestää tanssiaiset,
kyllä niissä järjestelyissä kestää vähintään kuukauden, kaikkine järjestelyineen ja kutsukortteineen.
Minua ei kyllä höplästä vedetä, oletteko varma ettei se ollut Rauha Tauti, joka haluaa niinsanotusti "pientä säpinää",
on sitä ennenkin sillä konstilla miehet saatu mustasukkaiseksi, ajattelin jos se Aulis sais kuulla:)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Onko täällä hommailtu tanssiaisia, siis luinko oikein:O
Niinkuin ihan perttatädin järjestämänä, ehei kuulkaas en usko alkuunkaan.
Jaa että miksi en, no kuvitelkaas, että hieno lady järjestää tanssiaiset,
kyllä niissä järjestelyissä kestää vähintään kuukauden, kaikkine järjestelyineen ja kutsukortteineen.
Minua ei kyllä höplästä vedetä, oletteko varma ettei se ollut Rauha Tauti, joka haluaa niinsanotusti "pientä säpinää",
on sitä ennenkin sillä konstilla miehet saatu mustasukkaiseksi, ajattelin jos se Aulis sais kuulla:))Rauha. Hän ainakin on uuden mekon ostanut ja mainitsi jotakin juhlien järjestämisestä. Lupasi kertoa sitten joskus. Ilmeisesti joskus ei ole tänä iltana. Ei näin äkkiseltään pystyisi lähtemään. Kampaajallahan pitäisi käydä. Ja meihit saada naamalleen. Näin saunapuhtaana ei oikein juhliminen onnistuisi. Luulisin.
Pertta-täti on maatilallaan valvomassa remonttia. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Rauha. Hän ainakin on uuden mekon ostanut ja mainitsi jotakin juhlien järjestämisestä. Lupasi kertoa sitten joskus. Ilmeisesti joskus ei ole tänä iltana. Ei näin äkkiseltään pystyisi lähtemään. Kampaajallahan pitäisi käydä. Ja meihit saada naamalleen. Näin saunapuhtaana ei oikein juhliminen onnistuisi. Luulisin.
Pertta-täti on maatilallaan valvomassa remonttia.En näin äkkiseltään ole lukenut koko ketjua, joten olen vähän ulkona, mutta jos tanssit tulee, niin aina valmis, kuin partiolainen:))
KristaTee kirjoitti:
Rauha. Hän ainakin on uuden mekon ostanut ja mainitsi jotakin juhlien järjestämisestä. Lupasi kertoa sitten joskus. Ilmeisesti joskus ei ole tänä iltana. Ei näin äkkiseltään pystyisi lähtemään. Kampaajallahan pitäisi käydä. Ja meihit saada naamalleen. Näin saunapuhtaana ei oikein juhliminen onnistuisi. Luulisin.
Pertta-täti on maatilallaan valvomassa remonttia.Että niitäkö odotatte? Niistä Pertta-tädin horinoista aina tiedä, kun sitä ikääkin on kertynyt vissiin jo lähemmäksi sata vuotta.
Laitanko jukeboxiin jonkun hienon kipaleen, vaikka Syysunelmia, eikö se ole sopiva, saahan niitä unelmia vielä olla.
Kaipuun syömmeen syksy toi mulle
onnen tunteen niin ihmeellisen ♪♪♪♪♪
Olkaatte hyvät, tanssi voi alkaa...- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
Että niitäkö odotatte? Niistä Pertta-tädin horinoista aina tiedä, kun sitä ikääkin on kertynyt vissiin jo lähemmäksi sata vuotta.
Laitanko jukeboxiin jonkun hienon kipaleen, vaikka Syysunelmia, eikö se ole sopiva, saahan niitä unelmia vielä olla.
Kaipuun syömmeen syksy toi mulle
onnen tunteen niin ihmeellisen ♪♪♪♪♪
Olkaatte hyvät, tanssi voi alkaa...ettäkö valssia heti alkuun, mikäs siinä jatketaan syysvalssilla,,
metsään on tullut jo syys,
lohduton yön ikävyys,
vaan hongat huokaillessaan... - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
ettäkö valssia heti alkuun, mikäs siinä jatketaan syysvalssilla,,
metsään on tullut jo syys,
lohduton yön ikävyys,
vaan hongat huokaillessaan...Ei saa aloittaa ennenkuin ehdin paikalle. Pitää silmien paikat merkata. Ja suun. Retonkiakin pitäisi päälle laittaa, Voi herranen aika! Sukat! Ei ole kunnon sukkia. Laitanpa isännän saapassukat. Nonnii. Nyt ei mahdu jalat kenkiin. Lenkkarit kehiin. Jihuu! Täältä tullaan!
KristaTee kirjoitti:
Ei saa aloittaa ennenkuin ehdin paikalle. Pitää silmien paikat merkata. Ja suun. Retonkiakin pitäisi päälle laittaa, Voi herranen aika! Sukat! Ei ole kunnon sukkia. Laitanpa isännän saapassukat. Nonnii. Nyt ei mahdu jalat kenkiin. Lenkkarit kehiin. Jihuu! Täältä tullaan!
Veikö Pertta-täti kaikki adonikset mukanaan?
Tyttöparissa saadaan tanssia, kun kavaljeerit loistavat poissa olollaan. Lyyli tyylikäskin vielä puuttuu, taitaa olla vähän arka tulemaan meidän sakkiin, mutta ei me niin pahoja ollaan kuin luullaan.
Nyt tangoa!
Hopeinen kuu luo merelle siltaa,
tulla koskaan ei voi
kai tälläistä iltaa.
Odotan turhaan sinua armain,
kuu kulkee pilven taa,
on ilta harmain...
Näin on!- Folk**
KristaTee kirjoitti:
Ei saa aloittaa ennenkuin ehdin paikalle. Pitää silmien paikat merkata. Ja suun. Retonkiakin pitäisi päälle laittaa, Voi herranen aika! Sukat! Ei ole kunnon sukkia. Laitanpa isännän saapassukat. Nonnii. Nyt ei mahdu jalat kenkiin. Lenkkarit kehiin. Jihuu! Täältä tullaan!
Kylläpä täällä on ilo ylimmillään.
Minäkin jo käväsin vintiltä hakemassa v.-68 ostetun mekon.
Olis ollut ihan sopiva näihin tansseihin,mutta voi,voi kun en meinannut saada mahtumaan kun toisen käden siihen mekkoon.
Kyllä vaatteet kummasti kutistuu vintillä.
Täällähän on niin hämärää,että voi varmaan tulla tässä yöpaidassa,on ihan säädyllinen,flanellia.
Löytyisköhän sieltä soittopelistä lambadaa. - a-woman1
Folk** kirjoitti:
Olis ollut ihan sopiva näihin tansseihin,mutta voi,voi kun en meinannut saada mahtumaan kun toisen käden siihen mekkoon.
Täällähän on niin hämärää,että voi varmaan tulla tässä yöpaidassa,on ihan säädyllinen,flanellia.
Löytyisköhän sieltä soittopelistä lambadaa.Toin tullessani La cumparsitan (kirjoitusasusta en ole varma): Hiljaa yössä nyt sävel kaikaa, tähtein vyössä on tummaa taikaa...
Olisipa nyt joku tanssittaja, en ole käynyt tansseissa aikoihin, ehkä 70-luvulla viimeksi.
Istunpa tähän odottelemaan ja juon lasillisen viiniä. Jospa joku adonis ilmestyy. Folk** kirjoitti:
Löytyisköhän sieltä soittopelistä lambadaa.Uutta musiikkia kehiin!
Lärvätsalo go go go
tulkaa tänne, tääll' on show.
Nyt ekstaasissa täällä sheikataan.
Lärvätsalon go go-men,
antaa rytmin tulisen
on uusi staili täällä kokonaan...- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Uutta musiikkia kehiin!
Lärvätsalo go go go
tulkaa tänne, tääll' on show.
Nyt ekstaasissa täällä sheikataan.
Lärvätsalon go go-men,
antaa rytmin tulisen
on uusi staili täällä kokonaan...vie täällä lampaata soi ja lanteet keinuu meiltähän tämä käy vanhasta muistista ihan.
Kerkesimpäs tänne ja karkeloihin mukaan sentään vaikka olikin vieraita tuossa välillä. - Pertta-täti
pohpoika kirjoitti:
vie täällä lampaata soi ja lanteet keinuu meiltähän tämä käy vanhasta muistista ihan.
Kerkesimpäs tänne ja karkeloihin mukaan sentään vaikka olikin vieraita tuossa välillä.Johan täällä on päästy vauhtiin! Minulla meni rakennusnuoriamiehiä vahtiessa koko ilta. Olivat vähällä livistää omiin menoihinsa, mutta sainpa kiinni ja tänne ne toin.
Nyt riittää tanssittajia.
(Maksoin niin paljon, että muut huvit eivät enää houkuttaneet.)
Ja sitten tanssimaan!
Ja kierros minun laskuuni, kaikille. pohpoika kirjoitti:
vie täällä lampaata soi ja lanteet keinuu meiltähän tämä käy vanhasta muistista ihan.
Kerkesimpäs tänne ja karkeloihin mukaan sentään vaikka olikin vieraita tuossa välillä.tämäkin ilta tässä jonninjoutavia joristessa.
Syyttäkää itseänne, kun ette tulleet mukaan.
Tellastiina laittaa pillit pussiin ja toivoo, että "saanhan tanssin viimeisen kai..."
Hyvää yötä!Pertta-täti kirjoitti:
Johan täällä on päästy vauhtiin! Minulla meni rakennusnuoriamiehiä vahtiessa koko ilta. Olivat vähällä livistää omiin menoihinsa, mutta sainpa kiinni ja tänne ne toin.
Nyt riittää tanssittajia.
(Maksoin niin paljon, että muut huvit eivät enää houkuttaneet.)
Ja sitten tanssimaan!
Ja kierros minun laskuuni, kaikille.mutta missä Pertta-täti seurueineen piileskeli, kun ehdein jo lopetella koko tantsuloita?
Olkaa hyvä, baarin antimet ovat käytössä.
Tellastiina vaikenee, mutta vain huomiseen...- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
tämäkin ilta tässä jonninjoutavia joristessa.
Tellastiina laittaa pillit pussiin ja toivoo, että "saanhan tanssin viimeisen kai..."
Hyvää yötä!Enää en jaksa seinäruusuna istua. Pois, pois...
Hyvää yötä ja hauskaa illan jatkoa kaikille, jotka jatkavat. - Pertta-täti
Tellastiina kirjoitti:
tämäkin ilta tässä jonninjoutavia joristessa.
Hyvää yötä!Että nyt jo tulee Save the last dance for me?
Täytyy tästä lähteä sitten jatkoille jonnekin muualle.
Jos ei raha kelpaa, niin minkäs sille voi.
Mennään, pojat.
- folk
No nyt taitaa olla porukka väsynyttä eilisen hulinoinnin takia.
Minäpä laitan kahvin tulelle.
Tänään onkin tulossa kaunis syysilma.
Aamulla tosin oli kova sumu,mutta nyt on jo seljennyt.
Sen verran sain sieniä kasaan viime viikolla,että
tulee kunnon sienikastike,nami nami taas taitaa tulla syötyä liian kanssa.
Hyvää syys sunnuntaita kaikille!- KristaTee
kahvista. Tuli tarpeen. Ihana aamu, aurinkoinen ja himan viileä, mutta kaunis. Kaikki pihakoivut ovat pukeutuneet kullankeltaiseen. Aurinko vielä korostaa väriä. Muutama punainen vaahtera pilkistää metsänlaidassa.
Pitkälle lenkille aion lähteä. Kameran otan mukan.
Aurinkoista syys-sunnuntaita kaikille. KristaTee kirjoitti:
kahvista. Tuli tarpeen. Ihana aamu, aurinkoinen ja himan viileä, mutta kaunis. Kaikki pihakoivut ovat pukeutuneet kullankeltaiseen. Aurinko vielä korostaa väriä. Muutama punainen vaahtera pilkistää metsänlaidassa.
Pitkälle lenkille aion lähteä. Kameran otan mukan.
Aurinkoista syys-sunnuntaita kaikille.Huomenia kaikille!
Ottipa lujille yrittää väkisin pitää jotain tantsuloita, kai pitää uskoa, että vanhuus tulee, siitä kun tuolla ylempänä monessa ketjussa kirjoitellaan.
Nyt menen ja teen kermaperunat uuniin ja lähden haistelemaan syysilmaa ja lähden katsomaan mitä järven rannalta on nähtävissä. Vieläkö on lintuja vai joko ovat lentäneet etelään.
Heippa!- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Huomenia kaikille!
Ottipa lujille yrittää väkisin pitää jotain tantsuloita, kai pitää uskoa, että vanhuus tulee, siitä kun tuolla ylempänä monessa ketjussa kirjoitellaan.
Nyt menen ja teen kermaperunat uuniin ja lähden haistelemaan syysilmaa ja lähden katsomaan mitä järven rannalta on nähtävissä. Vieläkö on lintuja vai joko ovat lentäneet etelään.
Heippa!Hyvää huomenta ja kaunista aamupäivää pystikseen.
Tulipa tuota illalla lampaatat väännettyä ja lantiot notkistettua, että nyt vetreessä kunnossa taasen vaikka mihin.
No jos nää syttärit viettäs täällä Satakunnassa
ja kattois sit huomenna tuonne pohjan perukoille menoa kun ei nuo työhommatkaan niin hättyyttele.
Nyt täytyy tyytyä kahviin näin aamusella kun tuli iltasella tuossa tanssinlomassa nautittua muutakin.
Ei kun kivaa päivää kaikille ja kiitokset vielä pertta-tädille orkesterin hommaamisesta et eikun menoksi taas, molskis sanoi eemeli aikoinaan :)) pohpoika kirjoitti:
Hyvää huomenta ja kaunista aamupäivää pystikseen.
Tulipa tuota illalla lampaatat väännettyä ja lantiot notkistettua, että nyt vetreessä kunnossa taasen vaikka mihin.
No jos nää syttärit viettäs täällä Satakunnassa
ja kattois sit huomenna tuonne pohjan perukoille menoa kun ei nuo työhommatkaan niin hättyyttele.
Nyt täytyy tyytyä kahviin näin aamusella kun tuli iltasella tuossa tanssinlomassa nautittua muutakin.
Ei kun kivaa päivää kaikille ja kiitokset vielä pertta-tädille orkesterin hommaamisesta et eikun menoksi taas, molskis sanoi eemeli aikoinaan :))Mahdoitko ottaa illalla yhden liikaa - täällä mitään orkesteria ollut, Pertta-täti vaan nuorten miestensä kanssa. Niin se on kuin eilen illalla sanoin, alkaa vanhan muisti pettää - Pertta-tätiä tarkoitan.
Levyjä, levyjä vain soitettiin...
Vietätkö omia synttäreitäsi? Jos, niin onnea vaan sinullekkin, laulaa en enää viitsi, kun tunnetusti olen huono laulaja.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Mahdoitko ottaa illalla yhden liikaa - täällä mitään orkesteria ollut, Pertta-täti vaan nuorten miestensä kanssa. Niin se on kuin eilen illalla sanoin, alkaa vanhan muisti pettää - Pertta-tätiä tarkoitan.
Levyjä, levyjä vain soitettiin...
Vietätkö omia synttäreitäsi? Jos, niin onnea vaan sinullekkin, laulaa en enää viitsi, kun tunnetusti olen huono laulaja.tullut sit yksi liikaa otettua ja kun muistikn pätkii vielä sen lisäksi.
Kyllä omia vietän täällä nyt hieman niinkuin salaa kyläläisiltä ei tartte sit niin kahvitellakkaan.
Täällä kullan tykönä on mukavampi viettää näitä synttäreitäki vaikka hän töihin joutukin tänään lähtemään. Kyllä se toi puhelin tuossa laulaa et se kyllä riittää lauluksi tälle päivälle et molskis vaan ja menoksi :)) - lyyli t
pohpoika kirjoitti:
tullut sit yksi liikaa otettua ja kun muistikn pätkii vielä sen lisäksi.
Kyllä omia vietän täällä nyt hieman niinkuin salaa kyläläisiltä ei tartte sit niin kahvitellakkaan.
Täällä kullan tykönä on mukavampi viettää näitä synttäreitäki vaikka hän töihin joutukin tänään lähtemään. Kyllä se toi puhelin tuossa laulaa et se kyllä riittää lauluksi tälle päivälle et molskis vaan ja menoksi :))Päivää koko poppoo!!!
Nyt miekii tuu iha sissää asti. Jos istusi vaikka tähä teijä pöytää. Tähä aikaa päiväst ei vissii kehtoo hooliloita ottaa. Tiijä jos vaikka kinttu ruppee vipattammaa. Yks kohvi ja paakkelsi, kiitos.
Vai että on kavereilla synttäreitä. ONNEA minunkin puolesta. Laulamaan en rupia. Kuunnelkaa ku varikset rääkkyy ni tiiättä et mie siellä laulan.
Teillä on eilen ehtoolla ollu melkoiset pippalot. Anteeks ku en jaksant mukkaa tulla, enkä ies ilmotella. Läksi nääs lenkille ni jäi turvastai kii melkei jokkaise vastaatulija kans. Kaik koirat pit rapstuttoo ja taputtoo. Sit olkii jo niin myöhä et mie en ennää viittint kaivella niitä retonkiloi kuapist. Piäti jiähä löhhöömää ja tuijottammaa töllötintä. Siin meit ol sit kaks töllötint.
Vai niin hullust sille Kristalle käi. Se pipo sinne puuhu lens. Hyvähä se sielä oksala on, ainaki linnuille. Taisit lähtiissäs löysätä liikaa. Seuraavala kerrala laita huiv piähä ja solomu löysäle. Hehe, hehe, hee….. kiva näky ku huivi leijailoo puu oksalta toisele.
Toivotaa et se Pertta-täti tulloo illaks takasii. Jos ne nuoret pojat haisoot vanhale viinale ni pistetää niile teeralli pystyy. Höysteeks valokosipul. Huomena niije tarvihtoo olla työkunnos. Ei se tätin kartano muute valmiisk tuu.
Nyt ne kohvit o juotu ja tärkeimmät kuulumiset kuultu. Mie tästä lähekii vähä kavulle tallaamaa. Tavataa taas joskus.
- KristaTee
Ensinnäkin: Onnitteluni molemmille päivänsankareille.
Toiseksi: Tulin siivoamaan. Ei täällä mikään suuri sotku ole. Mitä nyt joku tuossa nurkassa nuokkuu, mutta siistin näköinen hänkin. Lienee tullut vasta aamutunneilla, kun vieläkin torkkuu.
Kas niin, siistiä on. Juon limun ja tallustelen kotiin.- Folk**
Molemmille päivän sankarille Onnea toivottelee:
folk. - a-woman1
Folk** kirjoitti:
Molemmille päivän sankarille Onnea toivottelee:
folk.Onnitteluhalit Nikitolle ja Puhpojalle!
Terveisiä syksyisestä metsästä; sieniä ei ollut, mutta happea ja liikuntaa sain :) . - a-woman1
a-woman1 kirjoitti:
Onnitteluhalit Nikitolle ja Puhpojalle!
Terveisiä syksyisestä metsästä; sieniä ei ollut, mutta happea ja liikuntaa sain :) ....piti onnitella Pohpoikaa! Saat uuden halauksen, kun möhläsin.
- pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
...piti onnitella Pohpoikaa! Saat uuden halauksen, kun möhläsin.
onnitteluista ja halauksista kaikille nyt sitten kohottakaamme kuohuviinilasit ja nauttikaamme ihanan kuplivasta ja kirkkaasta samppakaljasta kippis vaan :))
En tiedä olenko erilainen kuin muut ikäiseni, mutta en käsitä, ettei palstalla enää puhuta muusta kuin ikäihmisistä, vanhenemisesta ja nyt jo kuolemasta.
Kyllä mielestäni muuutakin elämää pitää olla vielä tällä iällä kuin vanhuus ja kuolema.
Tiedän, että moni paheksuu tätä Pystybaarin menoa, mutta se nyt vaan sopii ainakin minulle.
Kukin taaplaa tyylillään, niin se on.
Täytyyhän elämässä vielä jotain hauskaakin olla.- KristaTee
Taas alkaa uusi viikko ja kauniin alkaakin. 10 astetta lämmintä ja aurinkoista.
Ensi viikolla on jo lokakuu. Ja jouluun olisi vaivaiset 3 kuukautta. Mihin aika katoaa? Juurihan joulu oli. Minulla on vielä korkeimman kirjahyllyn päällä pieni muovinen joulukuusi. Aina kun haen pölyt sieltä pois, katson kuusta ja mietin, että se pitäisi laittaa komeron suojaan odottamaan uutta tulemistaan. Ja aina se jä paikoilleen.
Porokahvit laitoin ja tötsällisen kermaa toin.
Oikein mukavaa maanantaita ja alkavaa viikkoa ihan jokaiselle.- folk
Hyvä kahvin tuoksu houkutteli pistäytymään.
11 astetta ja pilvipoutaa.
Telkkarissa sanottiin,että ollaan normaalia lämpimässä säässä tämä viikko.
Onkohan tämä nyt se Olivian ennustama lämpöaalto,
tai sitten hän lähettelee sieltä etelästä meille lämpimiä tuulia.
Niin se kyllä aika rientää,ihan vasta hikoiltiin helteessä ja tosiaaan kohta ollaan joulussa.
Hyvää päivän jatkoa,nautitaan tällä viikolla näistä
ehkä viimeisistä lämpimistä päivistä tänä vuonna. folk kirjoitti:
Hyvä kahvin tuoksu houkutteli pistäytymään.
11 astetta ja pilvipoutaa.
Telkkarissa sanottiin,että ollaan normaalia lämpimässä säässä tämä viikko.
Onkohan tämä nyt se Olivian ennustama lämpöaalto,
tai sitten hän lähettelee sieltä etelästä meille lämpimiä tuulia.
Niin se kyllä aika rientää,ihan vasta hikoiltiin helteessä ja tosiaaan kohta ollaan joulussa.
Hyvää päivän jatkoa,nautitaan tällä viikolla näistä
ehkä viimeisistä lämpimistä päivistä tänä vuonna.on meilläkin, mutta ei mitään aurinkoa ole tänään vielä näkynyt, taitaa vaan paistaa Krisselle.
Hui kauhistus, älkää vielä alkako joulusta puhumaan, mua alkaa aina ahdistamaan, kun se hössötys alkaa. En ole tippaakaan jouluihminen.
Pyhistä kyllä tykkään, mutta en lahjomisista enkä siitä, että joka nurkka ja kaapin kolo pitäisi hammasharjan kanssa jynssätä.
Olen sanonut, että jos joku kylään tulee ei se kappeihin katso!
Täytyi käydä katsomassa mille päivälle aatto osuu ja näkyi olevan maanaantai.
Elikkä pitkälti riittää juhlaa, täytyyhän sitten jo perjantaina kaikkien olla "oorninkissa".
No niin, se siitä ja loput kirjeessä!
- Justiliina
kurkkasemaan kun tuolla muuualla olen ollut riehumassa. Niin ottaa päähän kaikenlainen riitely ja kuolemasta puhuminen.
Täällä ainakin on mukavia immeisiä. Ei olla hetikohta riitaa haastamassa. Taidankin pistäytyä vielä toiste. Täällä ei tarvitse suuttua.Kyllä täälläkin voi joskus räjähtää ja tulla silmille vaikka mitä, mutta porskutellaan eteen päin vaan!
Kiva kun poikkesit, tervetuloa toistekin!- folk
Tellastiina kirjoitti:
Kyllä täälläkin voi joskus räjähtää ja tulla silmille vaikka mitä, mutta porskutellaan eteen päin vaan!
Kiva kun poikkesit, tervetuloa toistekin!Katselin tuolla etusivulla aloituksia ja minusta ne on melkein yhtä tyhjän jankkaamista suurin osa.
Tietysti se on hullua minun arvostella kun en itsekään keksi mitään fiksua.
Tässä on Pystiskin jo siirtynyt taas syrjäkadulle.
Kukahan on niin reipas,että alkaa muuttoa suunnittelemaan. - folk
Tellastiina kirjoitti:
Kyllä täälläkin voi joskus räjähtää ja tulla silmille vaikka mitä, mutta porskutellaan eteen päin vaan!
Kiva kun poikkesit, tervetuloa toistekin!Katselin tuolla etusivulla aloituksia ja minusta ne on melkein yhtä tyhjän jankkaamista suurin osa.
Kukahan on niin reipas,että alkaa muuttoa suunnittelemaan. - Folk**
folk kirjoitti:
Katselin tuolla etusivulla aloituksia ja minusta ne on melkein yhtä tyhjän jankkaamista suurin osa.
Kukahan on niin reipas,että alkaa muuttoa suunnittelemaan.Sori vaan on näköjään menny kaksi kertaa sama viesti,
eikä mitään huudellut massa postituksesta.
Yritin vaan kirjoitus virhettä korjata.
Taas on lennetty nurkan taakse.
Ei pysyttykään kauan etusivulla, vaikka niin kuvittelin, kun niin paljon aloituksia lähti
ja on kai lähtenyt tänäänkin.
Sitten tuleekin iso ongelma kuka tekee joskus muuton, vedetäänkö pitkää tikkua? ;)
Arvakkaas mitä yks Maija Myöhänen on tänään tehnyt! Nyt vasta leikkelin mansikoista rönsyjä pois, kai sekin olisi kuulunut ja aikaa tehdä, mutta parempi myöhään jne.
Pilvistä on ja pimeä hiipii kovin aikaisin, ei paljon pääse kuutamosta nauttimaan.
Syksyinen yö ja kuutamo, tulee nuoruus mieleen...- KristaTee
Kyllä Olivia lupauksensa piti. Niin on kaunista ja lämmintä. Näyttää kuin luonto olisi pukeutunut kultaan ja punaiseen. Pientä utua on ja kun aurinko paistaa sen läpi, niin ... aaah! Ei voi kuin tuijottaa.
Tänään pitää lähteä kauppareissulle ja siinä päivän tehtävät onkin. Tietysti voisi leipoa. Täytyypä harkita.
Porokahvia, olkaa hyvä. Kermaa on jääkaapissa.
Mukavaa päivänjatkoa itse kullekin.- folk
Kiitos,kahvi kerman kera maistuu!
Tänä aamuna jo viideltä heräsin ja eikun petivaatteet ulos,pyykit koneeseen ja vielä silitystä.
No nythän sitä voi sanoa,että laiska töitään luettelee.
Olen kumminkin aamu ihminen minusta on aamusta kiva alkaa touhuta.
Leipomisesta,eilen oikein vartavasten aloin selaamaan resepti kirjaani,
etsin leipäohjetta,sellainen missä annetaan taikinan seistä yön yli ja aamulla alustetaan loput jauhot.
Tulee muuten tosi hyvää leipää.
Ai niin,aamulla viiden aikaan oli 10 astetta.
Aurinko paistelee ihana syyspäivä.
Nauttikaa! - marjapensas
Lämmin päivä tulossa tännekin, lupaavat ihan 20 astetta:))
Porokahville minäkin tulin, kun rämmin tänne nurkan taakse,
kiitos Krisse hyvää oli.
Onkohan se Olivia unohtanut kannettavan koneensa kotiin,
tai sitten muuten vain aika kuluu aurinkoa palvoessa, kun ei mitään kuulu:(
Voisihan sieltä edes kortilla heittää tänne pystikseen.
No oli miten oli, niin siirretään pystis yhteivoimilla keskustaan, vaikka nimmarilla;
”vara olivia”, kunnes oikea emäntä putkahtaa esiin, mutta odotellaan nyt vielä kuitenkin vähän aikaa,
ja sitten äänestys käyntiin, tyyliin ”jaa, ei, tyhjiä, poissa” :))
Hauskaa päivänjatkoa kaikille. - lyyli t
marjapensas kirjoitti:
Lämmin päivä tulossa tännekin, lupaavat ihan 20 astetta:))
Porokahville minäkin tulin, kun rämmin tänne nurkan taakse,
kiitos Krisse hyvää oli.
Onkohan se Olivia unohtanut kannettavan koneensa kotiin,
tai sitten muuten vain aika kuluu aurinkoa palvoessa, kun ei mitään kuulu:(
Voisihan sieltä edes kortilla heittää tänne pystikseen.
No oli miten oli, niin siirretään pystis yhteivoimilla keskustaan, vaikka nimmarilla;
”vara olivia”, kunnes oikea emäntä putkahtaa esiin, mutta odotellaan nyt vielä kuitenkin vähän aikaa,
ja sitten äänestys käyntiin, tyyliin ”jaa, ei, tyhjiä, poissa” :))
Hauskaa päivänjatkoa kaikille.Tulin vaan käväisemään. Juon kyllä kupillisen porokahvia. Se on sitten hyvää. Suodatinkahvi on jotenkin omituisen maksuista.
Olisi pitänyt pysytellä pystiksessä. Eikä mennä kylään kurkistelemaan. Sain siltä reissulta mahataudin. Ohi on jo. Mut sen takia en viitti jäädä pitemmäksi aikaa. Kun en halua tartuttaa teihin mokomaa. Joo, kaunista syyspäivää pukkaa. Ulos pitää lähteä kunhan päivä vähän etenee.
Kiitos kahvista ja kauhian kivaa päivää kaikille. - Justiliina
Porokaffeen tuoksu osui nenääni ja päätin pistäytyä. Kiitos KristaTee, hyvää kaffeeta keität. Kermaa en käytä, voisi pyöreä olemukseni entisestään pyöristyä.
Mukavata päivää toivotan kaikille immeisille. - a-woman1
Justiliina kirjoitti:
Porokaffeen tuoksu osui nenääni ja päätin pistäytyä. Kiitos KristaTee, hyvää kaffeeta keität. Kermaa en käytä, voisi pyöreä olemukseni entisestään pyöristyä.
Mukavata päivää toivotan kaikille immeisille.Oli joku noussut jo viideltä touhuamaan, siksi tuo otsikon terhakka :).Itse en ole ollenkaan aamuihminen; tahtovat nämä aamut mennä lukiessa ja kirjoitellessa. Tänään on kuitenkin pestävä koneellinen pyykkiä. Huomista reissuani on myös valmisteltava, lapsenlasten luokse olen lähdössä.
On luvattu lämmintä poutaviikkoa ja se sopii ainakin minulle, voidaan pelata jalkapalloa ja olla piilosilla.
Eilen illalla oli taas koko suomi24 ihan tukossa; ei päässyt kirjoittamaan eikä osallistumaan.
Mukavaa päivää itsekullekin! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
Oli joku noussut jo viideltä touhuamaan, siksi tuo otsikon terhakka :).Itse en ole ollenkaan aamuihminen; tahtovat nämä aamut mennä lukiessa ja kirjoitellessa. Tänään on kuitenkin pestävä koneellinen pyykkiä. Huomista reissuani on myös valmisteltava, lapsenlasten luokse olen lähdössä.
On luvattu lämmintä poutaviikkoa ja se sopii ainakin minulle, voidaan pelata jalkapalloa ja olla piilosilla.
Eilen illalla oli taas koko suomi24 ihan tukossa; ei päässyt kirjoittamaan eikä osallistumaan.
Mukavaa päivää itsekullekin!täältä keskeltä pohjanmaata nyt sitten ja lämmintä on täälläkin tänään ja tuuli on leppoisaa.
Puolukat tuli nyt poimittua tänään ja muutama hirvikärpänen listittyä kun pyrkivät kaveriksi ihan tulemaan.
Postikin toi yllätyksen tänään mut lähettäjä oli unhoittanut laittaa puumerkkinsä et kiitokset vaan hänelle muistamisesta.
Juu nurkantakana ollaan taasen et kyllä tässä kohta joudutaan suunnittelemaan muuttoa pääkadun varteen.
No nyt on oluet ryystetty ja joutaa matkaa jatkaa et molskis taas :))
- lyyli t
Nyt koko homma taitaa mennä harakoille. Tulossa syksyn pimeät illat. Eihän tänne syrjäkujan pää-hän enää pimmeellä uskalla tulla. Varsinkii ku pois lähtee laitamyötäsessä. Kyl nyt pitäis saada se uusi kapakki pääkadun varrelta. Ja tietysti iso muuttoporukka.
- Oljana Kotilainen
Loppuviikko vapaata! Otin viime vuonna pitämättä jääneet sairaslomapäivät loppuviikoksi. Huomenna menen permanenttiin. Oljana Kotilaisena menen ja Lenita Airistona tulen takaisin.
Onko teille muille tapahtunut tällaisia muutoksia, että kampaajalta tulette toisena minänänne takaisin?
Toinen juttu on, kun käy kauneushoitolassa hoidattamassa ja meikkauttamassa itsensä, on pari päivää ihan joku toinen (sen aikaa ne meikit kestää, kun nukkuu varovasti).
Pariin päivään en ole täällä baarissa käynyt ja jo oli sellaisia pytinkejä edessä, että en meinannut tänne löytää. Piti kysyä yhdelta paikalliselta tietä.
Olin olevinani ulkomaalainen, en muka tunne tienoota. Helpommin ulkomaalaisia neuvotaankin, on niin kiva omaa kielitaitoaan esitellä (olin kylläkin olevinani puolalainen, meni oma heikko englannintaito täydestä).
Mikä noita miehiä oikein vaivaa vanhemmiten? Onko teillä kokemusta tai peräti tietoa?
Nuorempana ukkokultani kutsui minua aina lintusekseen, nyt olen harakka:(
Tai kurppa tai kalkkuna:((
Sanoi minua yhtenä päivänä muoriksikin! Silloin olin vähällä tirvasta.
Sanoin, että seuraavalla kerralla joku muu hakee sitten pois kalareissulta. Jos ei hae, niin ole siellä. Kyllä muikkua sen verran nousee, ettei nälkä ihan heti tule.
Nyt minä alan sairastaa. Huomenna olen terve permanentin ajan, sitten taas sairastan.
Mikähän olisi sellainen mukava ja harmiton tauti... - KristaTee
Loppuviikko vapaata! Otin viime vuonna pitämättä jääneet sairaslomapäivät loppuviikoksi. Huomenna menen permanenttiin. Oljana Kotilaisena menen ja Lenita Airistona tulen takaisin.
Onko teille muille tapahtunut tällaisia muutoksia, että kampaajalta tulette toisena minänänne takaisin?
Toinen juttu on, kun käy kauneushoitolassa hoidattamassa ja meikkauttamassa itsensä, on pari päivää ihan joku toinen (sen aikaa ne meikit kestää, kun nukkuu varovasti).
Pariin päivään en ole täällä baarissa käynyt ja jo oli sellaisia pytinkejä edessä, että en meinannut tänne löytää. Piti kysyä yhdelta paikalliselta tietä.
Olin olevinani ulkomaalainen, en muka tunne tienoota. Helpommin ulkomaalaisia neuvotaankin, on niin kiva omaa kielitaitoaan esitellä (olin kylläkin olevinani puolalainen, meni oma heikko englannintaito täydestä).
Mikä noita miehiä oikein vaivaa vanhemmiten? Onko teillä kokemusta tai peräti tietoa?
Sanoin, että seuraavalla kerralla joku muu hakee sitten pois kalareissulta. Jos ei hae, niin ole siellä. Kyllä muikkua sen verran nousee, ettei nälkä ihan heti tule.
Nyt minä alan sairastaa. Huomenna olen terve permanentin ajan, sitten taas sairastan.
Mikähän olisi sellainen mukava ja harmiton tauti...huuhkaja. Tai kanttura.
Jos sairastaa haluaisit, niin mitenkä olisi vasemmanpuoleisen umpi- eli lisämunuaisen hiusmurtuma. Varmaan tuskallista, mutta koska sellaista ei ole, niin se on vaaraton tauti.
Muuttoa tässä jo suunnittelimme. Saa nyt nähdä, milloin se tapahtuu. Kyllä porukkaa löytyy kalusteita kantamaan. - Folk**
KristaTee kirjoitti:
huuhkaja. Tai kanttura.
Jos sairastaa haluaisit, niin mitenkä olisi vasemmanpuoleisen umpi- eli lisämunuaisen hiusmurtuma. Varmaan tuskallista, mutta koska sellaista ei ole, niin se on vaaraton tauti.
Muuttoa tässä jo suunnittelimme. Saa nyt nähdä, milloin se tapahtuu. Kyllä porukkaa löytyy kalusteita kantamaan.Minä suosittelisin Kotilaiskalle lorvi angiinaa.
Sitä on mukava sairastaa ja siitä paranee pikaisesti
kun tarvitsee.
Tarvii vaan kivoja juttuja inspiroimaan ja taas mentiin.
Niin Baarin muutto olisi aika asiallinen juttu,kukahan se hyppäisi Olivian saappaisiin.
Tai no kyllähän se meiltä kaikilta onnistuu ja apujoukkojakin on tarjolla. KristaTee kirjoitti:
huuhkaja. Tai kanttura.
Muuttoa tässä jo suunnittelimme. Saa nyt nähdä, milloin se tapahtuu. Kyllä porukkaa löytyy kalusteita kantamaan.Onko nyt sitten saapunut se Olivian lupaama intiaanikesä? Vähän siltä vaikuttaa, jo kaksi päivää aurinkoista ja 17 astetta lämmintä. Aika hyvin, kun sentäs syyskuun loppua eletään.
Ei kai me tuonne pääkdulle mennä, siellä kun tahtoo niitä aloituksia kadota, jos vaikka Pystikseenkin jo isketään.
Pienen mainospätkänkin laitoin sinne sekaan, en tiedä, onko mainostaminen kielletty. Mitäs luulette?
Kotilaiskalle pikaista paranemista - on kuitenkin hyvä, että oli sairaslomapäiviä jemmassa, saa rauhassa sairastaa!- lyyli t
Tellastiina kirjoitti:
Onko nyt sitten saapunut se Olivian lupaama intiaanikesä? Vähän siltä vaikuttaa, jo kaksi päivää aurinkoista ja 17 astetta lämmintä. Aika hyvin, kun sentäs syyskuun loppua eletään.
Ei kai me tuonne pääkdulle mennä, siellä kun tahtoo niitä aloituksia kadota, jos vaikka Pystikseenkin jo isketään.
Pienen mainospätkänkin laitoin sinne sekaan, en tiedä, onko mainostaminen kielletty. Mitäs luulette?
Kotilaiskalle pikaista paranemista - on kuitenkin hyvä, että oli sairaslomapäiviä jemmassa, saa rauhassa sairastaa!Kotilaiskalla on jo ennestään. Voisi se sairaus olla vaikka huuhkaja selällään siivet levällään. Ei pääsisi lintuvalikoima hupenemaan. Siitä paraneekin heti kun pystyyn hyppää. Eipä silti lintuja ne ukkokullan muutkin nimitykset on. Hänellä taitaa olla tementia alkamassa, koska on unohtanut vaimon hellittelynimen. Oilisikohan syytä käyttää toktuurilla? Jos vaikka tementiahoitoon joutumisen pelko säikäyttäisi vanhat sanat pintaan.
Yritetään nyt saada pystis vähän valosemmille paikoille. Pimmeessä sivukujalla joku voi luulla minuakin vaikka naisihmiseksi. Pelkään että ottaa vielä mukkaansa. Tosin pelkoni on aiheeton. Äitini sanoi aina ”jos pimmeellä vie niin valosalla kiikuttaa kiireesti takasii”. Tulisin kuitenkin mieluummin pystiksestä yksin kotiin. Tai jonkun tutun kanssa. jos joku sattuu näillä kulmilla asumaan.
Kyllähä tuo on lämmintä lykänny. Viimeksi muistan yhtä lämmintä olleen marraskuussa -63. Ampiaiset surras ja pörräs. Välillä tunkiit iha sissää asti.
Kiitos iltateestä ja hyvää yötä!! - marjapensas
Mikähän olisi sellainen mukava ja harmiton tauti...Ylen mahtavaa tulla kotiin kaunottarena, no ilmoita sairastavasi kevätväsymystä,
kun ukko viereen tuppaa, kun harakaksi ja miksi ties haaskaksi on haukkunut.
Jos väittää, ettei kevätväsymystä voi syksyllä sairastaa, niin sanot sairastavasi lintuinfluenssaa,
joka paranee vasta kesän tullessa, jos paranee:)) - a-woman1
marjapensas kirjoitti:
Ylen mahtavaa tulla kotiin kaunottarena, no ilmoita sairastavasi kevätväsymystä,
kun ukko viereen tuppaa, kun harakaksi ja miksi ties haaskaksi on haukkunut.
Jos väittää, ettei kevätväsymystä voi syksyllä sairastaa, niin sanot sairastavasi lintuinfluenssaa,
joka paranee vasta kesän tullessa, jos paranee:))Ensin kuitenkin ottaisin taas lasin chileläistä punaviiniä, kiitos.
Siirretäänkö kaikki huonekalutkin vai hankitaanko jotain uutta? Suosittaisin, että baarijakkarat saisivat olla pehmustettuja; jos joku sattuisi tipahtamaan, ei kolauttaisi päätään...
Onko uusi tila jo vuokrattuna?
- folk
Kahvit porisemaan ja lämmintä syyspäivää viettämään.
12 astetta jo ennen seitsemää.
Viime vuonna oli yhtä lämmin syyskuussa,luki tämän päivän lehdessä,taisi olla niin,että edellisenäkin vuonna sama juttu.
Onkohan tämä nyt todella sitä ilmaston lämpenemistä?
Kaikki siihen kyllä näyttää viittaaavan,on uusia hyönteis lajeja ilmestynyt,myrskyt,tulvat ym.
Hyvää päivän jatkoa!- KristaTee
Todellakin, 12 astetta. Leudon kostealta tuntui kun lehden hain. Kärpäsetkin ovat palanneet. Ja sitten vilisee noita pyöreäkroppaisia, pitkäjalkaisia hämppäreitä. Eri kokoisia. Että ne on ällöttäviä. Ulko-ovi oli täynnä niitä. Hyi!
Kiitos kahvista. Voisin vielä toisen kupposen hörpätä.
Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille. - marjapensas
Porokahvia kupillinen kiitos.
Lämmintä pitää täälläkin asteita 13, siis plussan puolella, joskin vielä hämärää.
Muistaakseni on ennenkin ollut yhtä lämmintä
näihin aikoihin?
Mitä ihmeen hämppäreitä se krista aamuisin näkee, kun meikä ei ole nähnyt moisia unissaankaan,älä vain tänne niitä lähetä;=O
Hyvää päivänjatkoa ja kepeästi keskiviikkoon:)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Porokahvia kupillinen kiitos.
Lämmintä pitää täälläkin asteita 13, siis plussan puolella, joskin vielä hämärää.
Muistaakseni on ennenkin ollut yhtä lämmintä
näihin aikoihin?
Mitä ihmeen hämppäreitä se krista aamuisin näkee, kun meikä ei ole nähnyt moisia unissaankaan,älä vain tänne niitä lähetä;=O
Hyvää päivänjatkoa ja kepeästi keskiviikkoon:))sellaisia pitkäjalkaisia, siis todella pitkäjalkaisia, ja sitten niillä on aivan pyöreä kroppa. Niitä on kamalan isoja ja aivan pieniä, ja kaikkea siltä väliltä ja sitten ne vielä pureekin. Niitten ällöttävyyttä ei voi sanoin kuvailla. Nimeä niille en tiedä. En edes tiedä onko ne oikeita hämppäreitä.
- Pertta-täti
KristaTee kirjoitti:
sellaisia pitkäjalkaisia, siis todella pitkäjalkaisia, ja sitten niillä on aivan pyöreä kroppa. Niitä on kamalan isoja ja aivan pieniä, ja kaikkea siltä väliltä ja sitten ne vielä pureekin. Niitten ällöttävyyttä ei voi sanoin kuvailla. Nimeä niille en tiedä. En edes tiedä onko ne oikeita hämppäreitä.
Tulin aamuviskille ja hermojani lepuuttamaan. Kartanon nuoret rakennusmiehet käyvät hermoilleni. Muualle eivät älyä käydä.
Se siitä. Täytyy jatkaa yrittämistä.
Salin kattokruunu tuli aamulla Venetsiasta. Oli niin huonosti pakattu, että oli tuhannen p****n päreenä. Onneksi oli vakuutettu, muuten olisi 20.000 euroa haihtunut sirpaleina lasinkeräyspisteeseen. Uusi on tilattu, mutta ehtiikö juhliin, onkin sitten toinen juttu. Se kun tehdään käsityönä.
Kesähuoneen laajennus alkaa olla valmis. Sinne tulee trooppinen ilmasto, jotta palmut ja orkideat sun muut kasvustot, joista en ymmärrä yhtään mitään, menestyisivät.
Täytyy hankkia trooppinen puutarhuri. Sellainen hyvin ruskettunut, lihaksikas, joka jaksaa nostella ja siirrellä painavia lehvistöjä.
Näitä lehvistöjä haluan kesähuoneeseen enemmänkin, ne ovat hyviä kutup...lepopaikkoja. Piilossa tarpeettomilta katseilta.
Otan toisen viskin, saanko tuplana. Sitten täytyy mennä. Käyn ensin manikyyrissä, sitten pianotunnilla ja ennen Kartanoon paluuta vielä sovittamassa iltapukua.
Illalla on pienet, niin siis, poikien kanssa vähän otetaan pieniä. KristaTee kirjoitti:
sellaisia pitkäjalkaisia, siis todella pitkäjalkaisia, ja sitten niillä on aivan pyöreä kroppa. Niitä on kamalan isoja ja aivan pieniä, ja kaikkea siltä väliltä ja sitten ne vielä pureekin. Niitten ällöttävyyttä ei voi sanoin kuvailla. Nimeä niille en tiedä. En edes tiedä onko ne oikeita hämppäreitä.
Kysyn jo toistamiseen (ensimmäinen viesti meni hukkaan!) että hämähäkkejäkö ne sinun hämppärisi on?
Sää on pilvipoutainen ja lämmin, intiaanikesä taisi loppua lyhyeen.
Enempää en viitsi toistamiseen kirjoittaa ja mitään uutta ei ole tapahtunut tietääkseni - vanhan toistoa vaan!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Kysyn jo toistamiseen (ensimmäinen viesti meni hukkaan!) että hämähäkkejäkö ne sinun hämppärisi on?
Sää on pilvipoutainen ja lämmin, intiaanikesä taisi loppua lyhyeen.
Enempää en viitsi toistamiseen kirjoittaa ja mitään uutta ei ole tapahtunut tietääkseni - vanhan toistoa vaan!Lukkeja ne on. Katsoin Googlesta. Lukuisia toinen toistaan ällöttävämpiä otuksia, mutta löytyihän se oikeakin sieltä. Nimeä ei tietenkään ollut.
Terveisiä ulkoilmasta, nyt ovat etu- ja takapihat siivottu. No lehtiä ja muuta roskaa ehtii hyvinkin putoilla, ennenkuin lumi on maassa.
Niin, siitä "mustalaisesta" Keitin juureksia ja vihanneksia (kaali, lanttu, porkkana ym) jonkin aikaa kasvisliemessä, laitoin vuokaan. Sekaan pilkoin rasvattoman lihakimpaleen. Uunissa annoin muhia pienellä lämmöllä muutaman tunnin. Oli mielettämän hyvää :)
Sovelsin äitini tekelettä hieman. Hän laittoi mukaan siankylkeä ja tarjosi pataruokana, jos oikein muistan.
Ikinä en saa siitä hänen veroistaan, mutta niinhän se onkin, että omat äidit tekevät maailman parasta ruokaa!- Fridanna
kaikille täällä pystybaarissa! Päivä on ollut mukavan lämmin ja paikoin aurinkokin paistanut.
Pertta-täti puhui kristallikruunustaan, joka oli piip pirstaleina saapuessa kartanoon. Kävin vasta Muranon saarella, jossa mm. sellaisia valmistetaan. En olis kuunaan uskonut enkä tietenkään koskaan nähnytkään niin kauniita lasiesineitä kuin siellä näin. Kaikkein kauneimmat siinä tehtaassa oli tilassa, johon oli punainen nyöri edessä. Otaksuttavasti asiaa niihin tiloihin oli vain sellaisilla oikeilla ostajaehdokkailla kuten juuri Pertta-täti on. Matkakassa oli niin pieni, että sieltä halpapöydästä aivan niitä pienimpiä katsastin. No, onneksi siinä oli monia muitakin.
- folk
Nyt alkaisi olla aika muuttaa Pystis pääkadulle.
Eihän tällänen könkkäkoipi enää jaksa millään tänne sivukujalle.
Tämä olisi minun ehdotukseni:Jos KristaTee avaisi pääkadun Baarin ovet,kyllä muutto porukkaa löytyy,
onhan siellä jo Pohpoika ja Pellekin luvanneet tulla talkoisiin.
Että minun ehdotus on tämä,kertokaa ajatuksenne.- KristaTee
Siirretään sitten. Mutta teenkö sen "omalla nimelläni" vai mitä? Muuttohan todella on edessä ja uudet tilatkin olisi tarjolla. Miten tehdään?
- Folk**
KristaTee kirjoitti:
Siirretään sitten. Mutta teenkö sen "omalla nimelläni" vai mitä? Muuttohan todella on edessä ja uudet tilatkin olisi tarjolla. Miten tehdään?
Omalla nimellä tietenkin!
Tässähän voidaan sitten vaikka vuorotella seuraavan muuton tekee sitten joku muu "vakinikki"
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1365553Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072082- 1411525
- 1051366
- 1111360
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1961158Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll301155- 491127
Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g671028IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57871