Onko meidän ikäryhmässä kukaan seurannut BB-ohjelmaa? Minä en ole aikaisemmin tiennyt koko jutusta mitään, mutta nyt kun joka tuutista
siitä toitotetaan ja lisäksi vielä nuoremmat työkaverit puhuvat, ajattelin,että pitänee pysähtyä katsomaan.
Katsoin jonkin jakson ja huh, en tiennyt mitä olisin ajatellut?
Onkohan nämä nuoret ihmiset otos nykynuoristamme, vai onko siellä muuten vaan tyhmyys tiivistynyt? Aivan mahdotonta menoa eikä mitään asiallista keskustelua eikä muutakaan inhimillistä.
Onhan siitä aikaa, kun itse olin nuori, mutta täytyy todeta, että onpa meno muuttunut.
Tuo kiroilu ja alkon käyttö, itsensäpaljastelu, humalaisten pussailu ja tyhjänpäiväisyyksistä puhuminen pistivät eniten silmään. Outoa viihdettä. Nuorille annetaan kummallista elämänmallia.
Tiedän, että BB:lle on oma keskustelupalsta, mutta en sinne kirjoittanut, kun tiedän, että sontaa sataisi päälle ja paljon. Siksi toivon, että sheriffi antais tämän jutun olla täällä ruodittavana...
Big Brother??
36
1840
Vastaukset
- KristaTee
Katsellut olen, vaikka en kaikkia jaksoja. Ja hölmöinä heitä pidän. Katselin edellisiäkin ja ei pojasta polvi ainakaan parane. Ei todellakaan.
Kiroilu ja viinanjuonti on öklöä. Kiroilusta en muutenkaan pidä. Missään tilanteessa. Ja viinaa en juo (vaikka joku väittikin, että vakinikit kaikki ovat rapajuoppoja).
Ja entäs seksi? Sitä nyt pursuaa joka tuutista muutenkin, joten sen voi sujuvasti sivuuttaa.
Loput ohjelmasta on tyhjää puhetta, josta ei aina saa edes selvää.
Mitähän itse tekisi, jos joutuisi pieneen, suljettuun paikkaan ventovieraiden ihmisten kanssa? Sekoaisi? Todennäköisesti.- , miten
ihmisillä on kesken työvuoden aikaa lähteä maleksimaan tuohon ohjelmaan.
Muutenkin, ennen kukaan ei olisi vapaaehtoisesti lähtenyt mukaan moiseen höpöohjelmaan.
Nyt tuntuu, että kellään ei ole enää olemassakaan häpeäntunnetta mistään, ja naamansa saanti televisioon on hyväksyttävää - tavalla, tai toisella.
Muutenkin minua raivostuttaa, että kaiken maailman örvellyksestä tehdään arkipäiväistä, ja jo liikaakin viinan kanssa lotraavat saavat uutta puhtia harrasteelleen. - KristaTee
, miten kirjoitti:
ihmisillä on kesken työvuoden aikaa lähteä maleksimaan tuohon ohjelmaan.
Muutenkin, ennen kukaan ei olisi vapaaehtoisesti lähtenyt mukaan moiseen höpöohjelmaan.
Nyt tuntuu, että kellään ei ole enää olemassakaan häpeäntunnetta mistään, ja naamansa saanti televisioon on hyväksyttävää - tavalla, tai toisella.
Muutenkin minua raivostuttaa, että kaiken maailman örvellyksestä tehdään arkipäiväistä, ja jo liikaakin viinan kanssa lotraavat saavat uutta puhtia harrasteelleen.Julkkikseksi hinnalla millä hyvänsä. Miksi ei muuten vanhoja, hieman ryppyisiä naamoja haluta nähdä. Mehän voisimme olla huomattavasti hauskempia.
- telkkariin
KristaTee kirjoitti:
Julkkikseksi hinnalla millä hyvänsä. Miksi ei muuten vanhoja, hieman ryppyisiä naamoja haluta nähdä. Mehän voisimme olla huomattavasti hauskempia.
kelpuuteta kuin nuoria, mahdollisimman kauniita, solakoita ja muutenkin "viattomia".
Liekö BB:ssäkään ollut koskaan yhtäkään ylipainoista? En sitten tiedä, onko tarjoutunutkaan?
Kuinka pitkälle ohjelma lie käsikirjoitettua, sitäkään ei meille taideta selvittää.
Mietin vain jo poismennyttä anoppiani, jonka oli vanhoilla päivillään luovuttava telkkarista, vaikkei sieltä paljon muuta katsonutkaan, kuin iltauutiset. Mitähän hänkin mahtaisi tästä ohjelmasta sanoa? - nikito*
KristaTee kirjoitti:
Julkkikseksi hinnalla millä hyvänsä. Miksi ei muuten vanhoja, hieman ryppyisiä naamoja haluta nähdä. Mehän voisimme olla huomattavasti hauskempia.
Koska olen kanava surfaaja mainosten ajan ainakin, niin eikös eilenkin osunut juuri kohdalle, kun siellä äänestettiin poislähtijää.
Lehdissähän, melkein jo Hesarin etusivulla, on juttua tästä viimekerran putoajasta ja kova rummutus muutenkin moisesta kakaroiden ohjelmasta.
Mutta minäkin kuvittelin mielessäni eilen juuri ideaa. Mitähän jos pistettäisi esim. meitä palstalaisia, siis meitä samanikäisiä 60 samaan taloon vaikka kuukaudeksi?
Voi sitä säpinää......Talo hajoaisi - nikito*
KristaTee kirjoitti:
Surfailin tapani mukaan mainosten ajan ja eikös vain siellä oli juuri ulosäänestys.
Mietin hupaisaa 60 porukkaa siellä talossa, juuri meitä täällä kirjoittelijoita omine nikkeinemme.
Ihan se ääneen nauratti itseäni, niin hullulta tuntui ajatus. Eiköhän yksinäisyys katoaisi ja lopunelämäksi riittäisi nauramista kaikelle kansalle. nikito* kirjoitti:
Surfailin tapani mukaan mainosten ajan ja eikös vain siellä oli juuri ulosäänestys.
Mietin hupaisaa 60 porukkaa siellä talossa, juuri meitä täällä kirjoittelijoita omine nikkeinemme.
Ihan se ääneen nauratti itseäni, niin hullulta tuntui ajatus. Eiköhän yksinäisyys katoaisi ja lopunelämäksi riittäisi nauramista kaikelle kansalle.Niin että menisitkö vastaavaan ohjelmaan, kysyn vaan?;))
Mua ei ainakaan saisi kirveelläkään asumaan
TV-kameroiden alle.
Riitahan siellä tulisi, kun meitä suoran puhujia muutama olisi yhdessä - ei tulisi mitään...- Olenko ikäloppu?
nikito* kirjoitti:
Ihan se ääneen nauratti itseäni, niin hullulta tuntui ajatus. Eiköhän yksinäisyys katoaisi ja lopunelämäksi riittäisi nauramista kaikelle kansalle.Todella olisi se ainakin ihan erilaista kuin näiden nuorten meininki. Luulisin, että sanan säilä siellä lentäisi ja keskustelua asiasta jos toisestakin. Eikä se olisi pelkästään v...n ja p....n hokemista.
Meillähän on jo näköalaa pitemmältä sektorilta.
En tulisi kyllä toimeen,jos en saisi mitään lukea enkä neuloa.
Kyllä siellä tulisi ahtaanpaikan kammo! Olenko ikäloppu? kirjoitti:
Todella olisi se ainakin ihan erilaista kuin näiden nuorten meininki. Luulisin, että sanan säilä siellä lentäisi ja keskustelua asiasta jos toisestakin. Eikä se olisi pelkästään v...n ja p....n hokemista.
Meillähän on jo näköalaa pitemmältä sektorilta.
En tulisi kyllä toimeen,jos en saisi mitään lukea enkä neuloa.
Kyllä siellä tulisi ahtaanpaikan kammo!Sekin vielä. Eihän siellä voisi tehdä mitään, ei yhtään mitään! Ei saisi edes päiväkirjaa pitää, eikä tietäisi mitään ulkomaailmasta.
Huh huh!- 1943
nikito* kirjoitti:
Koska olen kanava surfaaja mainosten ajan ainakin, niin eikös eilenkin osunut juuri kohdalle, kun siellä äänestettiin poislähtijää.
Lehdissähän, melkein jo Hesarin etusivulla, on juttua tästä viimekerran putoajasta ja kova rummutus muutenkin moisesta kakaroiden ohjelmasta.
Mutta minäkin kuvittelin mielessäni eilen juuri ideaa. Mitähän jos pistettäisi esim. meitä palstalaisia, siis meitä samanikäisiä 60 samaan taloon vaikka kuukaudeksi?
Voi sitä säpinää......Talo hajoaision mainio, voisinpa itsekin ilmoittautua. Lemmiskelemään en silti rupeaisi kaiken kansan nähden. Olisin vain oma itseni. Elämässä on muutakin kuin seksiä. Me varttuneemmat voisimme näyttää mallia. Muutenkin televisioohjelmat toistavat itseään. Maajussillekin etsitään taas morsianta, vaikka se on jo nähty. Voitaisi vaikka etsiä kumppania 60 -ikäisille.
- Aamutuima
Tämän erän jaksoja en ole katsonut kertaakaan ja ällöttää koko ohjelma. Viime vuonna jonkin kerran vilkaisin, mutta näytti niin mielipuoliselta koko touhu, että minulle riitti.
Lienee melkoista hengen köyhyyttä, joka tuohon aikaansa tuhlaa. Tuollaisen esittäminenkin on edesvastuutonta. Huonoa esimerkkiä nuorisolle.
Tuohon moskaan kuulema jää koukkuun. Ihmettelen. - minäkään
koko ohjelmaan päälle mitään.
Eikö tuollaista näe joka huushollissa, missä on nuorisoa.
Muutenkaan en ymmärrä tuon tyyppisten ohjelmien tarpeellisuudesta.
Onneksi subtv ei minulla näykään tällä hetkellä eikä ole mitään kiirettä saadakaan sitä näkymään.
Kyllä on maailma mallillaan, kun nuoret opetetaan vetelehtimään ja laiskuuteen! - metusalemin muori
Ei voisi vähemmän kiinnostaa. En erityisemmin välitä näistä Tosi-TV ohjelmista. Olen varmaan ikäloppu tylsimys mutta näin se vaan on.
- minusta on,
että toisaalta valtiovalta kauhistelee alkoholin lisääntynyttä käyttöä, kaikkine lieveilmiöineen.
Sitten TV esittää erityisesti nuoriin katsojiin menevästi, kuinka ihanan mukavaa onkaan olla päissään, että ihan sarja sen ympärille on kehitelty.- Turha kauhistella
Kun annetaan mallia TV:ssä, miten humalassa hillutaan. Oksettava ohjelma.
- 1943
kuukauden alussa. En aikaisemminkaan ole katsellut tuota ohjelmaa. Eilen olin ystäväni luona ja katselimme tarjontaa- mitään mielenkiintoista ei ollut suomeksi juuri sillä hetkellä. Ruotsiksi tuli "Fru Marianne", se oli ainoa ohjelma, jonka katsoin eilen.
- tuo irtisanominen
Taidan tehdä saman tempun. On niin kalliskin, ei ohjelmissa mitään järellistä katsomista.
tullut tirkisteltyä, kun ei muutakaan katsottavaa ole ollut.
En tiedä, kumpi on suurempi pahe TV:n tuijotus tai tietokoneella olo.
Paras vaihtoehto tietysti olisi vetää siihen aikaan peittoa korviin.
Ohjelmana se on ala-arvoista, sen myönnän.
Entä jos oma jälkikasvu olisi ohjelmassa -
tuskin haluaisi tietää koko ohjelmasta mitään.
Katsoin viime vuonnakin ja silloin oli ainakin paremmat asukkaat talossa kuin nyt, muuten oli meno samanlaista, ehkä vielä enemmän käytettiin alkoholia.- yksi kummastelija lisää
Olen minäkin katsonut kun on tv auki, vanhempi mieheni ihan silmät tapillaan katselee, on saanut maksukanavan ostajana vielä kylkiäisenä sen 24/7, saa seurata koko ajan mitä siellä seinien sisällä tapahtuu, tai mielestäni ei tapahdu mitään järkevien ihmisten asioita.
Eihän nuorisokaan tuollaista ole, ainakaan suurin osa, venyä sohvalla tai sängyssä ja esitellä itseään. Ja kuinka on tärkeää päästä tuollaiseen ohjelmaan räpistelemään, kun jopa työpaikkojakin on sanottu irti, ei oikein mahdu minun päähäni. TAI sitten tää kaikki on jonkinlaista teatteria. Katsoo ken tahtoo, ei ainakaan minun ohjelmani. Mahtaa hävettää kun se kolme kuukautta on täynnä.
- aureliina
mitä tämäkin ohjelma tulee maksamaan? Nostetaan lupamaksuja, että saadaan mm.BB:n kaltaisia ohjelmia tehtyä. Aina ei lohduta kehoitus, että vaihda kanavaa, katso jotain muuta. Olen osaltani lupamaksussa maksanut roskaohjelmien teon. Hyvä 1943, taidan seurata Sinua ja irtisanoa lupani!
- -kanavat
ole koskaan saaneet penniä, eikä senttiäkään lupamaksuista.
- KristaTee
-kanavat kirjoitti:
ole koskaan saaneet penniä, eikä senttiäkään lupamaksuista.
Veit sanat suustani.
- ibiza*
ettehän muuten kato mutta jos joku tyttö menee suihkuun ja sänkyyn..??..??. Kukaan ei tunnusta...
- tuon voisi
katsoa, että tietäisi millaisia ohjelmia nuorisolle tarjotaan. Ymmärsin, että kyseessä on nuoremmalle väelle tarkoitettu tositv ohjelma.
Jos vaikkapa itsekin nuortuisi, kun sellaista pääsee tsiigaamaan. - Harrastan itse
En ole koskaan katsellut, enkä katso muitakaan sarjoja. Miksi pitäisi katsella satuja ja seurata tuntemattomien elämää, kun oma elämä on niin mielenkiintoista ja antoisaa joka tavalla. Seksiäkin voi harrastaa itse eikä yrittää tirkistellä muita tai näyttelijöiden esityksiä kuvitteellisesta seksistä.
- 1943
oma elämäni on ollut varsin mielenkiintoista ja on vieläkin. Esimerkiksi seuraaville kahdelle viikolle on harrastuksia, työtä ja romantiikkaa tarjolla ynnä velvollisuuksia kuten polttopuiden viemistä mökille, auton katsastus ja näitä arkirutiineja. Ei ole ollenkaan yksitoikkoista
- mutta kuitenkin
1943 kirjoitti:
oma elämäni on ollut varsin mielenkiintoista ja on vieläkin. Esimerkiksi seuraaville kahdelle viikolle on harrastuksia, työtä ja romantiikkaa tarjolla ynnä velvollisuuksia kuten polttopuiden viemistä mökille, auton katsastus ja näitä arkirutiineja. Ei ole ollenkaan yksitoikkoista
mahtaisi se olla aikamoinen kokemus olla ventovieraiden miesten ja naisten kanssa kaiket päivät ja yöt. Ei mitään yksityisyyttä. Ei tulis mittään. Nytkin on saatava välillä olla ihan itsekseen.
Minä alkaisin keksiä kaikenlaisia kilpailuja ja pelejä koko porukan ajankuluksi.
Minusta nuo nykyiset asukkaat voisivat alkaa opiskella esim. eestiä, kun siellä on se Kadi, joka taitaa kielen.
Ei kai sekin sitten ole kiellettyä? - olisi kiellettyä,
mutta kuitenkin kirjoitti:
mahtaisi se olla aikamoinen kokemus olla ventovieraiden miesten ja naisten kanssa kaiket päivät ja yöt. Ei mitään yksityisyyttä. Ei tulis mittään. Nytkin on saatava välillä olla ihan itsekseen.
Minä alkaisin keksiä kaikenlaisia kilpailuja ja pelejä koko porukan ajankuluksi.
Minusta nuo nykyiset asukkaat voisivat alkaa opiskella esim. eestiä, kun siellä on se Kadi, joka taitaa kielen.
Ei kai sekin sitten ole kiellettyä?koska sehän olisi jopa järkevää.
- Siellähän...
olisi kiellettyä, kirjoitti:
koska sehän olisi jopa järkevää.
..pitää kaiken olla älyvapaata. Onkohan se ihan säännöissä, en viitsi etsiä sääntöjä.
- 1943
mutta kuitenkin kirjoitti:
Ei kai sekin sitten ole kiellettyä?ALFABET-pelin suomen- ja ruotsinkielisenä ynnä englantilaisen scrabble-version. Olemme 20-87-ikähaitarissa innostuneet tästä pelistä. Eivät kaikki nuoretkaan niin välitä julkisesta seksistä ja juopottelusta (en tosin tiedä onko ohjelmassa näitä, koska en ole katsonut, vain lukenut kommentteja)
- viedä mitään
1943 kirjoitti:
ALFABET-pelin suomen- ja ruotsinkielisenä ynnä englantilaisen scrabble-version. Olemme 20-87-ikähaitarissa innostuneet tästä pelistä. Eivät kaikki nuoretkaan niin välitä julkisesta seksistä ja juopottelusta (en tosin tiedä onko ohjelmassa näitä, koska en ole katsonut, vain lukenut kommentteja)
noin fiksua. vain tupakkaa ja viinaa.
- Marigoldie
olen saanut sellaisen kuvan, että hyvin harva katsoo Big Brotheria, mutta kummasti suurin osa kyllä tietää mitä siellä tapahtuu. Mistähän johtuu? Ilmeisesti tätä ohjelmaa kuitenkin katsotaan, mutta ei kehdata myöntää sitä.
Myönnän katsovani. En pidä siitä, mutta katson kuitenkin. Onhan pysyttävä keskusteluissa mukana.Näin minäkin olen ajatellut.
Katsotaan, mutta salaa ;)
Tuskin kukaan sitä lemppariohjelmana pitää...
- tässä toinen
Tässäpä toinen ikäloppu joka on jäänyt melkein koukkuun tähän tyhjänpäiväiseen tirkistelyohjelmaan.
Muina vuosina olen joskus katsonut ja todennut että tämä ei ole minun juttuni mutta tänä vuonna katsoin aloitusjakson ja siitä se on jatkunut aina kun olen sopivasti telkkarin ääressä.
Olenkin ajatellut että ennenkuin tästä kehittyy huono tapa niin otan järkeni avuksi ja katson vain sunnuntain jakson jos sitäkään.
Tosiasia kuitenkin on jos ollaan kuuskymppiset rehellisiä ja varsinkin jos on muisti tallella niin tuollaista menoahan se nuorena oleminen oli silloinkin vuosia sitten.Juotiin,poltettiin,puhuttiin jonninjoutavia,pussailtiin ja siitä edettiin.....,kiroiltiin huomattavasti laajemmalla ja melkeinpä voisin sanoa hauskemmalla repertuaarilla kuin nykyään ,nyt kun on käytössä vain ja ainoastaan V.
Tosin ei nämä ihmiset jotka talossa ovat sisällä ole enään mitään murkkuikäisiä mutta talo tyhmistää ihan selvästi siitä on todisteena talon ulkopuolelle joutuneet joita haastatellaan ja ovat täällä ulkopuolelle ihan järkeviä ja hyvinkäyttäytyviä ihmisiä.
Joukossa tyhmyys tiivistyy pätee tässäkin.- Isä piti
vahtia, että kotona oltiin jo kymmenen seutuun. Ei poltettu eikä ryypätty. Eikä noiduttu. Kaikki kodin antamaa perintöä. Ei kumpikaan kiroillut, ei isäkään. Jos sanoi rumasti, piti pyytää anteeksi. Olen kiitollinen kasvatuksestani, vaikka silloin otti välillä kovasti pattiin.
- ettenkö jo koukkuun jäänyt?
Oli ihan mukavaa katsella eilistä BB:tä. Se roolileikki, kun olivat perheitä, oli tosi hauskaa katsottavaa. Kiroilu oli lähes pois ja kaikki asukkaat eläytyivät tosissaan rooleihinsa.
Taidankin kohta olla koukun niellyt fani. HUH!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2694921Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii893404- 423308
- 502599
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451817- 971630
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971428- 131295
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441035- 701027