Kumpi ompi pahempi?

Avioliiton ulkopuolinen seksi vai masturbointi, kumpi ompi pahempi? Ja millä perusteella?

11

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moog

      toisesta kivitetään hengiltä, ja toinen taas aiheuttaa selkärangan mätänemistä.. Eli minun vastaus on... molemmat.

      Perusteet löytyvät raamatun sanomaa sekä vanhoja konventin puheita yhdistelemällä ;-)

      • >>toisesta kivitetään hengiltä, ja toinen taas aiheuttaa selkärangan mätänemistä.. Eli minun vastaus on... molemmat.

        Näin sitä voisi kuvitella, kyllä. Nuoret kyselevät typeriä -kirjasessa osattiin muistaakseni kertoa, että tumputus aiheuttaa myös silmäluomien punerrusta. Kuinkahan tuo tutkimustulos on ongittu esitettäväksi, ihmettelen.

        >>Perusteet löytyvät raamatun sanomaa sekä vanhoja konventin puheita yhdistelemällä ;-)

        Näinhän se menee. Avaus juontuikin mieleeni sillä, että olikos se tumputtaminen yhtä selvä erottamisperuste kuin au sekstailu? Ja millä perusteilla todennäköisesti ei?


    • Kurre Kiilusilmä

      Puhut siis kenestä? Jos tavallinen henkisiä syvempiä periaatteitaan ja kykyjä vielä löytämätön runkkaa ja siinä samalla tietysti fantatisoi avioliiton ulkopuolisia naisia tai miehiä, ei tuo ole läheskään niin paha kuin se että oikeasti sekoittaa fyysisesti haluihinsa jonkun avioliiton ulkopuolisen tahon.

      Jos puhutaan henkisestä ja hengellisestä puolesta teon ja ajatuksen suhteen, on teko sama tekijälle fyysisesti tai henkisesti tehtynä,tietysti sillä edellytyksellä että tekijä tämän ymmärtää.

      • >>Jos tavallinen henkisiä syvempiä periaatteitaan ja kykyjä vielä löytämätön runkkaa ja siinä samalla tietysti fantatisoi avioliiton ulkopuolisia naisia tai miehiä, ei tuo ole läheskään niin paha kuin se että oikeasti sekoittaa fyysisesti haluihinsa jonkun avioliiton ulkopuolisen tahon.

        Niin siis että kahden vapaan ihmisen rakkauden osoitus toisiaan kohtaan on pahempi, kuin mielikuvituksellinen tumputtaminen? Kuis se nyt silleen?


      • ootko tosissasi ?(ole hyvä/...
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Jos tavallinen henkisiä syvempiä periaatteitaan ja kykyjä vielä löytämätön runkkaa ja siinä samalla tietysti fantatisoi avioliiton ulkopuolisia naisia tai miehiä, ei tuo ole läheskään niin paha kuin se että oikeasti sekoittaa fyysisesti haluihinsa jonkun avioliiton ulkopuolisen tahon.

        Niin siis että kahden vapaan ihmisen rakkauden osoitus toisiaan kohtaan on pahempi, kuin mielikuvituksellinen tumputtaminen? Kuis se nyt silleen?

        Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

        Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus, se perustuu itse aktin osalta alistamisesta tai alistumisesta saatavaan henkiseen nautintoon ja fyysisesti hankauksen [kitkan] ja venytyksen tuomaan hermo-päätteiden aikaan saamaan hyvänolon tunteeseen joka huipentuu orgasmiin.

        Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

        Puhtaus silloin jos ajattelee niin että ajatus=teko, merkitsee sitä että ajatuksissaankaan (eli vaikka vain katsoo naista/miestä himoiten) ei voi naida ketään muuta kuin naimisissa ollessaan puolisoaan, tai vapaana ollessaan ei ketään (siis jos on niin herkkä tässä suhteessa) jos periaatteet liityvät yhdynnän sallimiseen vain avioliitossa..


      • ootko tosissasi ?(ole hyvä/... kirjoitti:

        Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

        Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus, se perustuu itse aktin osalta alistamisesta tai alistumisesta saatavaan henkiseen nautintoon ja fyysisesti hankauksen [kitkan] ja venytyksen tuomaan hermo-päätteiden aikaan saamaan hyvänolon tunteeseen joka huipentuu orgasmiin.

        Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

        Puhtaus silloin jos ajattelee niin että ajatus=teko, merkitsee sitä että ajatuksissaankaan (eli vaikka vain katsoo naista/miestä himoiten) ei voi naida ketään muuta kuin naimisissa ollessaan puolisoaan, tai vapaana ollessaan ei ketään (siis jos on niin herkkä tässä suhteessa) jos periaatteet liityvät yhdynnän sallimiseen vain avioliitossa..

        >>Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

        Tota noin, harmi kannaltasi ettet ole moista kokenut, mutta itse väittäisin täysin päinvastaista. Toki aktista saa kuvailemasi teknisen suorituksen jos haluaa, mutta sillä taas ei ole rakastelun kanssa juurikaan tekemistä. Olen pahoillani, että sinulla ei ole ollut vielä mahdollisuutta kokea tästä asiasta aitoa meininkiä.

        >>Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus

        Tiedoksi, että meiltä miehiltä vaaditaan jatkuvasti epäitsekkäämpää toimintaa vällyjen välissä. Se on parempi, kuin ehkä entisaikojen tapa muutamasta älähdyksestä ja siitä seuranneesta tuijotuksesta. Parannus tuossa suhteessa on vapaamman keskustelun tulosta.

        >>Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

        Niin siis avioliiton ulkopuolisilla petitouhuilla tarkoitin vapaiden ihmisten kohtaamista. En kenenkään pettämistä tms. Olen pahoillani mikäli esitin asian epäselvästi.


      • "kokematon"
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

        Tota noin, harmi kannaltasi ettet ole moista kokenut, mutta itse väittäisin täysin päinvastaista. Toki aktista saa kuvailemasi teknisen suorituksen jos haluaa, mutta sillä taas ei ole rakastelun kanssa juurikaan tekemistä. Olen pahoillani, että sinulla ei ole ollut vielä mahdollisuutta kokea tästä asiasta aitoa meininkiä.

        >>Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus

        Tiedoksi, että meiltä miehiltä vaaditaan jatkuvasti epäitsekkäämpää toimintaa vällyjen välissä. Se on parempi, kuin ehkä entisaikojen tapa muutamasta älähdyksestä ja siitä seuranneesta tuijotuksesta. Parannus tuossa suhteessa on vapaamman keskustelun tulosta.

        >>Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

        Niin siis avioliiton ulkopuolisilla petitouhuilla tarkoitin vapaiden ihmisten kohtaamista. En kenenkään pettämistä tms. Olen pahoillani mikäli esitin asian epäselvästi.

        Onneksi olkoon!


      • vähissä...
        "kokematon" kirjoitti:

        Onneksi olkoon!

        Näitä runkkujuttuja, suihinottoja tai takapuoleen painamisia täällä aina silloin tällöin esintyy ja ketjut tulee aika pitkiksikin. En sitten kyllä loppujenlopuksi tiedä kummalla se ongelma on, kysyjällä ja niihin vastaajilla vai vt. seuralla. No mielenkiintoa ainakin aiheet pojissa herättää. Kai se on se vanha, siitä puhe mistä puute.


      • vähissä... kirjoitti:

        Näitä runkkujuttuja, suihinottoja tai takapuoleen painamisia täällä aina silloin tällöin esintyy ja ketjut tulee aika pitkiksikin. En sitten kyllä loppujenlopuksi tiedä kummalla se ongelma on, kysyjällä ja niihin vastaajilla vai vt. seuralla. No mielenkiintoa ainakin aiheet pojissa herättää. Kai se on se vanha, siitä puhe mistä puute.

        >>En sitten kyllä loppujenlopuksi tiedä kummalla se ongelma on, kysyjällä ja niihin vastaajilla vai vt. seuralla.

        Niin siis itsehän olen täällä keskustelemassa jehovantodistajuudesta ja vt-seuran edesottamuksista. Ei taida siinä tapauksessa olla kysyjän vika, että vt-seuralla on suunnilleen sallitut asennotkin säädetty.

        >>No mielenkiintoa ainakin aiheet pojissa herättää. Kai se on se vanha, siitä puhe mistä puute.

        Jos ei aiheesta saa kysyä tai keskustella, niin tulee vain mieleen, että kolahtaakohan se sormen heristäjää kovinkin arkaan paikkaan? Vai mistä vastauksien puute, ja vastaavasti kysymyksen halveksuminen johtuu?


    • Jerobeam

      Masturbointi ei ole syntiä - voidaan ajatella,
      että jopa jesus christ superstarin kehoitti
      siihen raamatun mukaan. Pikkulapset masturboivat
      innokkaasti, useistakin syistä ja sitä on
      tietenkin tutkittu.

      Avioliiton ulkopuolinen seksi ei ole syntiä
      edes seuran mukaan. Perustelen väitteeni
      esimerkiksi sillä, että avioliitto juuri
      nykypäiväisen kaltaisena rituaalina on
      seurankin mukaan merkityksetön - kun eräässä
      itämaassa jt:t eivät saaneet hetkeen laillista
      avioliittolupaa, niin seura antoi veljien ja
      sisarten asustella avoliitossa, kunhan he
      "sitoutuivat" avioitumaan heti kun mahdollista.

      Myöskään raamatulla ei voida yksiselitteisesti
      selittää mitään kieltoa koskien avioliiton
      ulkopuolista seksiä.

      Anti tulla vastalauseita.
      Olen valmis perustelemaan kantani.

      • Markku_Meilo

        >>avioliitto juuri
        nykypäiväisen kaltaisena rituaalina on
        seurankin mukaan merkityksetön

        Tuo rituaali on kehitetty vasta sen jälkeen kun nykyisenkaltaisen Raamatun matsku lyötiin Katolisen kirkon toimesta lukkoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe