Uskomatonta, miten tämä kaupunki kasvaa! Vaikka kuinka pyristelemme pysyäksemme pääkadulla, kohta saamme huomata: Taas olemme jossain sivukujalla.
Mutta, mehän emme anna periksi! Vuokrat nousevat pilviin keskustassa, silti olemme täällä taas.
Miljöö on ennallaan, kiitos jalaspyörien. Mitään ei ole muutettu, salusiinit, poppanat, baaritiski ja viraton hanavastaava ovat omilla paikoillaan.
Seuraava suuri uudistuksemme on screeni, jolta voimme katsella kaiken mahdollisen ja mahdottoman televisiosta tulevan.
Urheilut, hyvät sarjat, elokuvat, mitä tahansa kukakin haluaa, näkyy Pystiksen screeniltä.
Itse katselin äsken Maxilta formula1-kisan vuodelta 1997, klassikkokisa Jerezistä, Espanjasta.
Maailmanmestaruus oli kahden kauppa, Schumacherin ja Villeneuven. Kumppanit kolaroivat ja kisan voitti lopulta Häkkinen.
Jyrsin kynsiäni ihan samalla tavalla kuin tänäkin vuonna, pelkästä jännityksestä, vaikka muistinkin lopputuloksen.
No niin, avajaiset ovat tässä ja nyt.
Pystiksen uudet avajaiset.
Pystybaari
127
3666
Vastaukset
- KristaTee
pääsit yllättämään. Ihanko itse siirsit hökkelin? Vai oliko sinulla Pertta-tädin urhoja apuna?
Vau! Onpas valtava screeni. Nyt meidän kelpaa. Tämähän on mahtavaa. Pakko ottaa lumumba ja istuutua hetkeksi nauttimaan. En kyllä tiedä mitä katson, mutta nautin kuitenkin. Maksun juomasta jätän virattoman hanavastaavan paikalle.
Piti minunkin vanhat formulat katsoa. Siis piti. Tietenkin unohdin. No onneksi ovat luvanneet niitä enemmänkin. On jotenkin turvallisempaa katsoa sellaisia kisoja, joista tietää lopputuloksen. Itse pidän kyllä jännityksestä, mutta hermoni inhoavat sitä.Että ihan tottako jotain vanhoja formuloita olette katsoneet?
Ei silti, olen minäkin joskus katsonut videolta vuosien jälkeen Suomi-Ruotsi MM-jääkiekkomatsin!
Olipas tosiaan yllätys koko muutto, ei pienintäkään vihjausta siihen suuntaan kuulunut ennen. Hyvä se vaan on, että on niin reipas emäntä!
Hyviä öitä kaikille ja kauniita unia!- OliviaKoo
Huomenna, sunnuntaina, tulee sama lähetys uusintana, muistaakseni klo 14.30.
Tarkista vielä aikataulu, jos haluat se katsoa.
Yksi kuuma lumumba runsaalla kermavaahdolla vielä, jos sopii, sen jälkeen: Suloisia unia kaikille.
Olemme melkein huomisen puolella, muistakaahan kääntää kelloja lähimmän juhannuksen puoleen. Siis taakse päin.
Ollaan tuntia nuorempia. Kerrankin taas. - folk
Tellastiina kirjoitti:
Että ihan tottako jotain vanhoja formuloita olette katsoneet?
Ei silti, olen minäkin joskus katsonut videolta vuosien jälkeen Suomi-Ruotsi MM-jääkiekkomatsin!
Olipas tosiaan yllätys koko muutto, ei pienintäkään vihjausta siihen suuntaan kuulunut ennen. Hyvä se vaan on, että on niin reipas emäntä!
Hyviä öitä kaikille ja kauniita unia!Siinä ei sitten kauan nokka tuhise,kun Olivia laittaa tuulemaan.
Sen kunniaksi otan konjakin ja lasillisen jäävettä.
Ihan ajankohtainen asiahan meillä oli,kun pohdittiin sitä sukka juttua,jos satuitte katsomaan Uutivuotoa,niin sielläkin se oli esillä.
Ja nyt maate ja maha sivulle.
Hyvää yötä! - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Yksi kuuma lumumba runsaalla kermavaahdolla vielä, jos sopii, sen jälkeen: Suloisia unia kaikille.
Olemme melkein huomisen puolella, muistakaahan kääntää kelloja lähimmän juhannuksen puoleen. Siis taakse päin.
Ollaan tuntia nuorempia. Kerrankin taas.Hyvä että muistutit. Oli jo ehtinyt unohtaa sen kellojutun! Jestas sentään.
Juu, katsoin jo ajan formulalle. Nyt ei passaa unohtaa. Muistan hyvin sen kilpailun. Menin aina välillä pois, kun en uskaltanut katsoa. - pohpoika
OliviaKoo kirjoitti:
Ollaan tuntia nuorempia. Kerrankin taas.vedätystä, että osaavakkin toiset tuon taidon ja toiset menee sit lankaan.
Jahas pystis uudes paikas nyt täytyy ottaa vaikka airis cofee näin illan päätteeksi kun hirvijäkään ei saatu kuin yksi ainoa kumoon.
Minun on tunnustettava yksi asia, sanoi nuorukainen morsiamensa äidille.
- Eräs sukulaisistani on ollut mielisairaalassa.
- Älä siitä välitä, tuleva anoppi lohdutti, - meidän suvussa on ainakin 20 henkilöä, jotka pitäisi sinne pistää
Näin illan päätteeksi pientä kevennystä kun kaikki on tuonne nukkumatin viereen kiirehtämässä ja kai sitä itsensä viereen on vain köllädettävä et molskis :))
Vai oliko yhdyssana?
Minä en voi mennä nukkumaan vielä, kun pitää noita kelloja siirtää kolmen aikaan, enkä jaksa silloin kuitenkaan herätä, joten valvomiseksi menee.
Onneksi vasta iltaan töihin.
;P- KristaTee
Miksi et siirrä niitä nyt ja mene nukkumaan. Minä ainakin siirrän. En todellakaan aio valvoa neljään siirtyäkseni kolmeen. ;)
- a-woman1
Terveisiä teatterista! Näytelmä oli tehty keskisuomalaisista Tapperin veljeksistä, jotka olivat kaikkea muuta kuin tavallisia tallaajia. Tunnetuimmat kai kuvanveistäjä Kain Tapper ja kirjailija Marko Tapio. Toteutus oli aika moderni tai pitäisikö sanoa erilainen. Aluksi vähän tuntui sekavalta, mutta loppujen lopuksi mielenkiintoinen juttu.
Nyt sitten ottaisin konjakin Tapperin lahjakkaiden veljesten kunniaksi!
Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille! - KristaTee
Näinhän siinä sitten kävi. Heräsin "vanhan ajan" mukaan. Kestää tovin, ennenkuin sisäinen kello asettuu oikeille raiteille.
Ihanan lyhyt matka oli hipsiä tänne. Vallan aamutossuissa kipitin. En tietenkään arkitossuissa, vaan korkeakorkoisissa mustissa, joissa on pehmeät tupsut.
Hieman aikaista on, mutta laitan kuitenkin kahvit ja teeveden valmiiksi. Tiskille jätän punavalkoruudullisen nyytin, jossa on eilen leivottuja sämpylöitä. Voita löytyy jääkaapista.
Ja sitten tärkein. 9 astetta ja tihuuttaa. Tuuleekin hieman. Koska tihuuttaa, on ilmeisesti pilvistä.
Leppoisaa sunnuntaita itse kullekin. :)- folk
Hyvä kahvin tuoksu tuli jo kadulla vastaan,kiitos Krista,ja vielä sämpyjä voin kera.
Ollaan jo lokakuun lopulla ja näin lämmintä,täälläpäin 7 astetta.
Tänään on taas se euron puhelu päivä,eiköhän nämä tuttavat ole jo heräilleet niin ei kun soittelemaan.
Suloista sunnuntaita! - aureliina
folk kirjoitti:
Hyvä kahvin tuoksu tuli jo kadulla vastaan,kiitos Krista,ja vielä sämpyjä voin kera.
Ollaan jo lokakuun lopulla ja näin lämmintä,täälläpäin 7 astetta.
Tänään on taas se euron puhelu päivä,eiköhän nämä tuttavat ole jo heräilleet niin ei kun soittelemaan.
Suloista sunnuntaita!Onkos täällä itsepalvelu, kun ei ketään näy? Joku on unohtanut kissakorinsa jääkaapin eteen, kissakin sisällä!! Mie vähän siirrän, että saan voita sämpyn päälle. Ja kahvia otan.
Varo vaan Folk, ettet soita eurollasi Prepaid liittymiin. Maksat maltaita. En tiennyt suuremmista maksuista, ennekuin tuli Soneralta lasku. Riitelimme 20 min. virkailijan kanssa mahd. virheistä, kunnes hän kysyi, onko tuttavillani ko. liittymää. Eli odotin n. 6e laskua ja sain 22e laskun!!!! Sutti saakeli! - a-woman1
aureliina kirjoitti:
Onkos täällä itsepalvelu, kun ei ketään näy? Joku on unohtanut kissakorinsa jääkaapin eteen, kissakin sisällä!! Mie vähän siirrän, että saan voita sämpyn päälle. Ja kahvia otan.
Varo vaan Folk, ettet soita eurollasi Prepaid liittymiin. Maksat maltaita. En tiennyt suuremmista maksuista, ennekuin tuli Soneralta lasku. Riitelimme 20 min. virkailijan kanssa mahd. virheistä, kunnes hän kysyi, onko tuttavillani ko. liittymää. Eli odotin n. 6e laskua ja sain 22e laskun!!!! Sutti saakeli!Ei, en ole sairastunut flunssaan, mutta olen allerginen kissoille!
Hyvää huomenta, ystäväiset. Eilisillan juhlimisen jälkeen nukuinkin aika myöhään. Kuppi teetä ehkä piristää.
8.6 astetta täällä ja pilvistä.
Pikaisesti lähdettävä, en tuon kissan kanssa uskalla kauempaa olla samassa huoneessa. Mukavaa päivän jatkoa!
- marjapensas
Vai on emäntä pistänyt taas kerran tuulemaan, ja työntänyt baarin kalustoineen ihan yksin, tänne keskustaan.
Kukkapuketin ja kakun kera, tulin toivottamaan vanhan tavan mukaan, likaisia lattioita, ainakin näin syyskeleillä;))
Kukkasista ei taida olla paljon jäljellä, kun en pakettiin halunnut, ostin näes naapurin kukkakaupasta,
lämmintä 10 astetta, ettei paleltumisen vaaraa ollut, mutta tuo peijakkaan kova tuuli;((
No laitan kuitenkin sen vähän mitä jäi, siis ruusuista, ellette tunnista, maljakkoon tiskille:)
Onneksi kakku oli painava, ettei tuuli sitä saanut vietyä.
Olkaatte hyvä, ja ottakaa.
Kelpaa minullekin, kun ensin otan kristan leipoman sämpylän ja sen jäkeen herkuttelen
nikiton karjalanpiirakoilla, jonka kera haluan ehdottomasti munavoita.
Kakun kanssa kahvia, saas näkee mitä sen jälkeen;)
Wau, mahtava screenikin näkyy olevan nurkassa, karaokelaitteet, kirjasto, vitsinurkka,
sekä aina jotain vastaleivottua suupalaa, rupattelun kyytipoikana.
Kyllä kävijöiden nyt kelpaa, vaikka ihan pidempään viivähtää, on jokaiselle jotakin:)
Taidankin pistää vitsin alkajaisiksi, jonka jälkeen toivon jonkun upeaäänisen aloittavan karaoken.
Ps. toivottavasti ei Pedron morsian ollut kuulolla!
Kyltti antiikkiliikkeen ikkunassa:
"Ostamme, myymme ja vaihdamme. Ota vaimosi/miehesi mukaan ja tee elämäsi kaupat”:DD- KristaTee
Näkeehän sinuakin. Voi, kyllä ruusut ovat kauniita, näin hieman repaleisinakin. Ja kakku aivan erinomainen.
En ymmärrä mistä tuulen sait taiottua. Ei edes pienen pientä virettä ollut tänne tullessani. Sataa tihuuttaa kyllä.
En usko Pedron morsiamen täällä olevan. Kun viimeksi kuulin heistä, he olivat vielä Floridassa. Äärettömän onnellisina. Valitettavasti olen unohtanut morsmaikun nimen, mutta se ei varmaan haittaa.
Kupponen kahvia vielä ja sitten pitää mennä koiran kanssa lenkille pimeään. Jos se nyt suostuu lähtemään.
Illanjatkoja! - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Näkeehän sinuakin. Voi, kyllä ruusut ovat kauniita, näin hieman repaleisinakin. Ja kakku aivan erinomainen.
En ymmärrä mistä tuulen sait taiottua. Ei edes pienen pientä virettä ollut tänne tullessani. Sataa tihuuttaa kyllä.
En usko Pedron morsiamen täällä olevan. Kun viimeksi kuulin heistä, he olivat vielä Floridassa. Äärettömän onnellisina. Valitettavasti olen unohtanut morsmaikun nimen, mutta se ei varmaan haittaa.
Kupponen kahvia vielä ja sitten pitää mennä koiran kanssa lenkille pimeään. Jos se nyt suostuu lähtemään.
Illanjatkoja!En minä sitä olisi tänne halunnut, puhaltaa niin, etten uskaltanut pyykkiä narulle viedä.
En viitsinyt nokkaani ulos laittaa, joten aloitin jo ”joulusiivouksen”, keittiön kaapeista.
On se kummaa, kun aloitat siivouksen, tyhjennät kaapit, niin ”ennestään siisti keittiö”
muuttuu kuin se myrsky olisi puhuroinut sisälläkin.
Mutta urakka ohi, kaapit pesty, tavarat kaapissa ja kummasti tuli lisätilaa:O
Taidanpa vielä ottaa sen tavallisen, hananlaskijalta, olen sen mielestäni ansainnut?
Hyvää illanjatkoa kaikille kävijöille, yritetään totutella taas uuteen vuorokausirytmiin:)
ps: Muistithan laittaa heijastimet molemmille? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
En minä sitä olisi tänne halunnut, puhaltaa niin, etten uskaltanut pyykkiä narulle viedä.
En viitsinyt nokkaani ulos laittaa, joten aloitin jo ”joulusiivouksen”, keittiön kaapeista.
On se kummaa, kun aloitat siivouksen, tyhjennät kaapit, niin ”ennestään siisti keittiö”
muuttuu kuin se myrsky olisi puhuroinut sisälläkin.
Mutta urakka ohi, kaapit pesty, tavarat kaapissa ja kummasti tuli lisätilaa:O
Taidanpa vielä ottaa sen tavallisen, hananlaskijalta, olen sen mielestäni ansainnut?
Hyvää illanjatkoa kaikille kävijöille, yritetään totutella taas uuteen vuorokausirytmiin:)
ps: Muistithan laittaa heijastimet molemmille?Itselläni on heijastavat liivit (joita inhoan, ne on rumat!) ja koiralla kaulassa heijastava huivi.
Keittiönkaapit. Hui. Paha juttu. Ne PITÄÄ minunkin siivota. Niistä kyllä löytyy ties mitä. Mutta jouluun on vielä aikaa, siivoan sitten joskus.
Mukavaa loppuiltaa. - a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Itselläni on heijastavat liivit (joita inhoan, ne on rumat!) ja koiralla kaulassa heijastava huivi.
Keittiönkaapit. Hui. Paha juttu. Ne PITÄÄ minunkin siivota. Niistä kyllä löytyy ties mitä. Mutta jouluun on vielä aikaa, siivoan sitten joskus.
Mukavaa loppuiltaa.Muutama vuosi taaksepäin kulki täällä chatissa kysymys (vastauksineen): Asutteko komerossa? -Jos ette, ei tarvitse siivota komeroa jouluksi!
a-woman1 kirjoitti:
Muutama vuosi taaksepäin kulki täällä chatissa kysymys (vastauksineen): Asutteko komerossa? -Jos ette, ei tarvitse siivota komeroa jouluksi!
tämän jutun joka joulun edellä, kun pitäisi siivota!
Se kulki kännyköissäkin tekstiviestinä - tietsikasta en silloin vielä untakaan nähnyt!
Nyt sita stailistia taidetaan tarvita, kun on nämä Kartanon juhlat tulossa,
Miten on, luuletko, että onnistuu?
Olen ihan täpinöissä, kun en ole ennen missään paremmissa piireissä ollutkaan.
Toivottavasti nämä pirskeet nyt toteutuu!- OliviaKoo
Laitat vain kuvasi tulemaan, sellaisen värivalokuvan, josta käy selville omat värisi ja sitten kerrot, mitkä vaatteen värit tulisivat kysymykseen ja mitkä ehdottomasti eivät.
Kokovartalokuva tietenkin.
Voi, miten ihanaa, että sinä pääset Kartanoon juhlimaan. Minä en pääse, on muuta menoa.
Kutsukortti kyllä jo tuli. OliviaKoo kirjoitti:
Laitat vain kuvasi tulemaan, sellaisen värivalokuvan, josta käy selville omat värisi ja sitten kerrot, mitkä vaatteen värit tulisivat kysymykseen ja mitkä ehdottomasti eivät.
Kokovartalokuva tietenkin.
Voi, miten ihanaa, että sinä pääset Kartanoon juhlimaan. Minä en pääse, on muuta menoa.
Kutsukortti kyllä jo tuli.Pertta-tätikin tuolla tarjosi pukusuunnittelijaansa, mutta luotan täysin sinuun, joten se asia on järjestyksessä.
Olen tietyistä syistä viimeiset vuodet karttanut valokuvaajaa, mutta lähetän vaikka rippikuvani, käykö se?
Valitettava asia, jos et sinä sinne ehdi.
Niin harvoin kun täällä enää mitään järjestetään.
- KristaTee
Sisäinen kelloni toimii moitteettomasti. Taas heräsin "entisajan" mukaan. Kahvinkeitin oli jo ehtinyt horinansa horista, kun huomasin että kello vasta oli kuusi. Ei muu auttanut, kuin huitaista kahvit naamaan jä lähteä tallustelemaan tänne. Onneksi on lyhyt matka.
Kahvi odottelee pannumyssyn alla ja teevesikin on valmista. Luin jo päivän lehden, joten toin sen tänne.
Toivotan oikein mukavaa alkanutta viikkoa itse kullekin. :)- aureliina
ja lehdestä. Olen ruvennut, jäätyäni eläkkeelle, nuukailemaan ja jättänyt tilaamatta päivälehden. Luenkin sen nyt täällä, ei tarvitse mennä kirjastoon.
Sataa, lämmintä on, 7 ast. - folk
aureliina kirjoitti:
ja lehdestä. Olen ruvennut, jäätyäni eläkkeelle, nuukailemaan ja jättänyt tilaamatta päivälehden. Luenkin sen nyt täällä, ei tarvitse mennä kirjastoon.
Sataa, lämmintä on, 7 ast.Synkän syksyistä keliä,kova tuuli,mutta lämmintä 8,5
Pannun kylki on vielä lämmin joten kupponen kahvia maistuu,kiitos Kristalle,joka taas ehti ensimmäisenä kahvin keittoon.
Sitä on sitten jossain kartanossa kemut viikonloppuna.
Minulla nyt ei ole niin hienoja kuteita jotka kartanoon kelpaisi,taidan jättää väliin.
Kertokaa sitten toiset oliko hienot juhlat.
Aamu hommelit on tässä nyt touhuttu,asioille täytyy taas suunnistaa.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Ihme on tapahtunut ja toive toteutunut!
Eilen juuri katselin, että melkein kaikki lehdet puista ovat varisseet ja heti kun kuivaa pitää ne haravoida pois.
Yö on myrskännyt ja puhaltelee vieläkin ja vienyt lehdet mennessään. Ihanaa! Kerrankin on tuuli ystäväni, yleensä en sitä rakasta.
Väliäkö sillä, jos ne on naapurin tontilla, ei se sieltä heinän joukosta omiaankaan haravoi.
Toivottavasti tuulen kääntyesä eivät tule takaisin.- pohpoika
tuntuu hyvälti niin miksi ei tuommoinen hyöty tuulesta, samaa minäkin toivoin mut osan vain sain tuulen viemään tuonne naapurin pellolle.
Kyllä taas oli eilen rankka työ kun tuo hirvionneton kaatui vasta kilometrin päähän tiestä ja monen metsäojan taakse. No saatiinhan se sieltä tienvarteen vaikka kyllä siinä hikikin tuli ja viimeiseltä orteen roikkumaan.
Ei jaksanut enään tännekään tulla kaatoryyppyä ottamaan.
Nyt sataa sitten vettä että tuli tupatyöpäivä no jos vaikka lähtis kaupassa käymään etes senverran ihmisten ilmoilla kävis tänään sitten ettei ihan metsity, kiitokset kahvista ja eikun menoksi et molskis :)) - OliviaKoo
nimittäin tuota tuulista, hämärää ja sumuista säätä. Täälläkin.
Vastoin tapojani tahdon nauttia toisen kupillisen aamukahvia. On niin inhottavaa aina juoda ja syödä yksin, siksi tulin tännä baarin hälinään.
Missäs se hälinä on? Yhtä hiljaista on kuin meillä kotona.
Jos laitan tuosta tuon telkkarin auki, on vielä enemmän kuin meillä kotona.
Olisipa edes jotain kuulumisia kerrottavana:(
Mutta kun ei ole.
Kohta katson telkkarista Sydämen asialla. En minä siitä muuten mitenkään erikoisen paljon pidä, mutta tunnusmusiikki on ihana.
Taidan katsoakin sen täällä, kahvinjuonnin lomassa. - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
nimittäin tuota tuulista, hämärää ja sumuista säätä. Täälläkin.
Vastoin tapojani tahdon nauttia toisen kupillisen aamukahvia. On niin inhottavaa aina juoda ja syödä yksin, siksi tulin tännä baarin hälinään.
Missäs se hälinä on? Yhtä hiljaista on kuin meillä kotona.
Jos laitan tuosta tuon telkkarin auki, on vielä enemmän kuin meillä kotona.
Olisipa edes jotain kuulumisia kerrottavana:(
Mutta kun ei ole.
Kohta katson telkkarista Sydämen asialla. En minä siitä muuten mitenkään erikoisen paljon pidä, mutta tunnusmusiikki on ihana.
Taidan katsoakin sen täällä, kahvinjuonnin lomassa.Yörytmini on ihan sekaisin; en saanut yöllä unta ennen aamukolmea. Niinpä nukkua posotin sitten melkein kymmeneen! Nämä kesä- ja talviajan siirtelyt ovat minulle hyvin traumaattisia; en totu pitkään aikaan siirron jälkeen uuteen rytmiin.
Voin kai tässä teetä kupillisen siemaista, mmmm..., hyvää :).
Kartanon kutsuista; en oikein tajunnut keitä kutsu koskee. Luultavastikaan ei minua, koska en kuulu mihinkään kartano-klubiin. Sitäpaitsi olenkin matkoilla silloin. Kuusivuotispäivät toki menevät kaikkien muiden juhlien yli. Hauskaa alkanutta viikkoa itsekullekin! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
Yörytmini on ihan sekaisin; en saanut yöllä unta ennen aamukolmea. Niinpä nukkua posotin sitten melkein kymmeneen! Nämä kesä- ja talviajan siirtelyt ovat minulle hyvin traumaattisia; en totu pitkään aikaan siirron jälkeen uuteen rytmiin.
Voin kai tässä teetä kupillisen siemaista, mmmm..., hyvää :).
Kartanon kutsuista; en oikein tajunnut keitä kutsu koskee. Luultavastikaan ei minua, koska en kuulu mihinkään kartano-klubiin. Sitäpaitsi olenkin matkoilla silloin. Kuusivuotispäivät toki menevät kaikkien muiden juhlien yli. Hauskaa alkanutta viikkoa itsekullekin!aikaan siirtyminen meinaa taas tuottaa hieman ongelmia ilmeisesti monelle meistä varttuneista.
Otampas tuossa mukin kahvia piristeeksi kun pitää lähteä tuonne maalaushommiin vielä. Vettä sadellut kyllä koko päivän ja hämärääkin on ei kovin valoisalta vaikuta.
Pertta-Rouva se touhuaa noita juhlija viikonlopuksi no täytyy todeta että itse lähden keskiaikaisiin pitoihin syömään ja juhlimaan et joutuu jättään Pertanjuhlat väliin nytten.
Jahas kiitokset kahvista lähdempä pensseliä heiluttaan vähäksi aikaa et molskin :))
- Pertta-täti
Kartanon omistajan oikeudella kutsun täten Pystybaarin henkilö- ja asiakaskunnan Kartanon juhliin viikonloppuna.
Koska näyttää siltä, että baarin väki on enimmäkseen naisvoittoista, olen järjestänyt yli kuusikymmenvuotiaille yhden seuralaisen, yli seitsemänkymmenvuotiaille kaksi seuralaista, yli kahdeksankymmenvuotiaille kolme ja itselleni kuusi.
Ovat tietysti miespuolisia ja sen voin kertoa, että sieltä parhaasta päästä.
Toivon näkeväni teidät kaikki viikonloppuna ja nimenomaan yli kuusikymppisten Vihreässä salissa, siellä sitä sattuu ja tapahtuu.
Takaan sen.Pitkästä aikaa vapaa viikonloppu ja mielelläni olisin ottanut kutsun vastaan. Eikö minun ikäluokkani sitten olekaan tervetullut? :(
A..N..N..A kirjoitti:
Pitkästä aikaa vapaa viikonloppu ja mielelläni olisin ottanut kutsun vastaan. Eikö minun ikäluokkani sitten olekaan tervetullut? :(
sinä ystävä hyvä baarin asiakaskuntaan - tiedä häntä mikä kömmähdys Pertta-tädille taas on tullut.
Ihmekös tuo, kun sataa vuotta alkaa lähentelemään, vaikka joskus muisti pettää.
Joku muukin on pettänyt meidät kaikki, kun niin on jumissa, ettei millään tahtonut saada ovia auki.Tellastiina kirjoitti:
sinä ystävä hyvä baarin asiakaskuntaan - tiedä häntä mikä kömmähdys Pertta-tädille taas on tullut.
Ihmekös tuo, kun sataa vuotta alkaa lähentelemään, vaikka joskus muisti pettää.
Joku muukin on pettänyt meidät kaikki, kun niin on jumissa, ettei millään tahtonut saada ovia auki.Kiirehdin asioiden edelle, ennenkuin kirjoitin tuon viestini.
Kävin vasta sähköpostista hakemassa tuon kutsukortin.
Tiesin etukäteen kartanon juhlista ja siksi toivoin tulevan viikonlopun vapaaksi.
Hienoa saada pukeutua jälleen iltapukuun ja koruihin ;O
- pohpoika
ja merta riittää, hyvää huomenta pystiksen väki.
Pimeää on ja kosteaa tänäkin aamuna ei näy valon pilkahdustakaan mistään päin, mutta tännepä osasin kuitenkin suunnistaa ihan kuin kissa pimeessä.
Laitoinpa tuohon kahvia tippumaan ja teevettäkin tulemaan on tämä muuten helppoa tänäpäivänä ei tarvitse valkeaa hellaan viritellä että sais kahvia ei muutako katkaisiasta napsauttaa niin tippumaan alkaa.
Jaa et mitäkö tänään ottaisko huilipäivän ja valmistelis huomista päivää ja ohjelmaa sillä huomenna ois käytävä lääkärin puhuttelussa eipä ole tullut vuoteen käytyäkkään.
No nyt kahvit juotu laitoin termariin kestää lämpöisenä et olkaatte hyvä sitten vaan.
Ovikello soi kylmänä ja tuulisena pakkasiltana, ja mies meni avaamaan. Oven takana seisoi anoppi aivan huurteisena ja jäisenä.
- Terve, anoppi! Älä seiso siellä pakkasessa, voit vielä vilustua. Mene kotiisi!
No niin nyt voinkin taas lähteä tuonne pimeään syksyiseen ilmaan et molskis :))- folk
Kahvit täällä jo tuoksuukin,otampa mukillisen.
Kiitos pohpojalle,hyvät kahvit keitit.
lämmintä on 8 astetta,mutta kova tuuli,tässä paikassa onni,että on tuota elopainoa ei vie tuuli mennessään.
Meinaamme lähteä ystävättäreni kanssa semmosille seniorin hyvinvointi päiville.
Verenpaineen mittausta, esitelmiä ym.
Tietysti myöskin kalliiden ryppyvoiteiden myyntiä.
Kaikille hyvää syyspäivää! - KristaTee
folk kirjoitti:
Kahvit täällä jo tuoksuukin,otampa mukillisen.
Kiitos pohpojalle,hyvät kahvit keitit.
lämmintä on 8 astetta,mutta kova tuuli,tässä paikassa onni,että on tuota elopainoa ei vie tuuli mennessään.
Meinaamme lähteä ystävättäreni kanssa semmosille seniorin hyvinvointi päiville.
Verenpaineen mittausta, esitelmiä ym.
Tietysti myöskin kalliiden ryppyvoiteiden myyntiä.
Kaikille hyvää syyspäivää!Kiitos, pohpoika, kahvista. Hieman myöhästyin, näkyy folk juuri ylittävän kadun ja katoavan kulman taakse.
Pilvistä ja 10 astetta. Tuuli ei ainakaan vielä vaivaa. Yöllä on lätäköistä päätellen satanut reippaasti.
Toin taas päivän lehden tänne luettavaksi. Mitään kovin suuria uutisia siinä ei ollut.
Oikein mukavaa tiistaita kaikille. - marjapensas
Onpa mukava tulla valmiiseen kahvipöytään:) .
Pikaisesti pyrähdin kertomaan sen pakollisen, eli, pilvistä, synkkää, sekä asteita 8,5.
Eilen se sataa tihuutteli koko päivän, ihmiset kulkevat synkän näköisinä,
ettei oikein tuo oma mielialakaan pääse nousemaan kovin korkealle;((
No, uskon että kun saamme lunta, niin mielikin piristyy, kun tulee valoisampaa:)
Kiitos kahvista ja iloista päivänjatkoa kaikille:))
- Miksi teillä säilytetään sanomalehtiä jääkaapissa?
- Haluamme tuoreita uutisia;DD - a-woman1
marjapensas kirjoitti:
Onpa mukava tulla valmiiseen kahvipöytään:) .
Pikaisesti pyrähdin kertomaan sen pakollisen, eli, pilvistä, synkkää, sekä asteita 8,5.
Eilen se sataa tihuutteli koko päivän, ihmiset kulkevat synkän näköisinä,
ettei oikein tuo oma mielialakaan pääse nousemaan kovin korkealle;((
No, uskon että kun saamme lunta, niin mielikin piristyy, kun tulee valoisampaa:)
Kiitos kahvista ja iloista päivänjatkoa kaikille:))
- Miksi teillä säilytetään sanomalehtiä jääkaapissa?
- Haluamme tuoreita uutisia;DDPilvistä, sateista, mutta tuuletonta. 9 astetta! Melkein ollaan marraskuussa ja on näin lämmintä. Liekö yölläkään laskenut alle kahdeksan asteen?
Kuppi teetä tekee hyvää näin aamukävelyn lomassa.
Tänään on taas vesijumppapäivä. Kävin juuri punnitsemassa itseni, arvatkaapas mitä! Noin kaksi kk sitten aloitin tiukennetun laihdutuskuurin: Viisi kiloa on pudonnut.
Tähän asti vaatekaappi on pursunnut 'kutistuneita' vaatteita. Jokohan kohta alkaisi olla isoiksi jääneitä? Mukavaa päivän jatkoa! - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Pilvistä, sateista, mutta tuuletonta. 9 astetta! Melkein ollaan marraskuussa ja on näin lämmintä. Liekö yölläkään laskenut alle kahdeksan asteen?
Kuppi teetä tekee hyvää näin aamukävelyn lomassa.
Tänään on taas vesijumppapäivä. Kävin juuri punnitsemassa itseni, arvatkaapas mitä! Noin kaksi kk sitten aloitin tiukennetun laihdutuskuurin: Viisi kiloa on pudonnut.
Tähän asti vaatekaappi on pursunnut 'kutistuneita' vaatteita. Jokohan kohta alkaisi olla isoiksi jääneitä? Mukavaa päivän jatkoa!Onnittelut onnistuneesta painonpudotuksesta!
Minä 70-luvulla laihduttanut raskauksien jälkeen jääneet ylimääräiset kilot, 26 kiloa kolmessa kuukaudessa ja sen jälkeen ei ole tarvinnut dieettejä pitää.
Työelämässä ollessa sitä oli niin paljon kaikenlaista aktiviteettiä, että paino pysyi itsestään kurissa. Eläkkeelle jäätyäni pelkäsin, että nyt alkaa nousta, mutta niin ei käynytkään.
Hoikka en ole, mutta sopusuhtainen.
Pituutta 166 senttiä ja painoa 62 kiloa. Kiinteämpää saisi kyllä olla, mutta sehän on itsestä kiinni ja minä olen hemmetin laiska liikkumaan.
Kohta kuitenkin lähden liikkeelle. Kaupungille taas juoksentelemaan. Onhan sekin liikuntaa.
Harmaata on täälläkin, jos joku ei sattunut arvaamaan. Jokunen lämpöastekin.
- pohpoika
venäjä ja siskot siperian mikäs nyt on tullut kun kaikki on kadonneet. Nyt tais tulla konkurssi eteen on tainnut tuo kartano houkutella kaikki sinne jo juhlimaan etteivät pystikseen kerkiäkkään.
No otampa tuossa konjakki paukun minäkin niin jos nukuttaisi sit paremmin.
Huomenna onkin sitten pitkä päivä esissä et täytyy yrittää nukkua et jaksaa ajella taas.
Kiitokset nyt sitten jätän rahat tuonne kassaan ja lähden minäkin sit köntsälle kun ei muitakaan ole juttukaveriksi tänään molskis vaan :))- Papukaija Perdo
Terveiset Floridasta! Pedro palannut...Donna palannut...krääk krääk!
Missä kaikki, ihan tyhjää...tyhjää!
Pedro ja Donna tahtoo Cuba libren..tahtoo, tahtoo...Tervetuliaisrommi tänne, heti...heti...
Laivassa tultiin...krääk...salaa tultiin...
Yääk, lastiruumassaa...pimeää...yääk!
Nyt hyvä...kotona taas! Missä rommi viipyy???
Hyvää, hyvää rommia. Vielä lisää...Donnalle myös!
Hyvää...hik...hik...rommia...
Tshyvää... hik...yötä... - KristaTee
Papukaija Perdo kirjoitti:
Terveiset Floridasta! Pedro palannut...Donna palannut...krääk krääk!
Missä kaikki, ihan tyhjää...tyhjää!
Pedro ja Donna tahtoo Cuba libren..tahtoo, tahtoo...Tervetuliaisrommi tänne, heti...heti...
Laivassa tultiin...krääk...salaa tultiin...
Yääk, lastiruumassaa...pimeää...yääk!
Nyt hyvä...kotona taas! Missä rommi viipyy???
Hyvää, hyvää rommia. Vielä lisää...Donnalle myös!
Hyvää...hik...hik...rommia...
Tshyvää... hik...yötä...Nytkö ne on täällä taas! Eikö Floridassa ollut hyvä? Hedelmiä ja ötököitä. Niitähän teikäläiset syö. Eikö? Ja krokotiilit syö papukaijoja.
Siinä on, pullo rommia. Ja nyt pysytte siivouskomerossa. Kuulitteko! Ei sinne! Ikkunaan ei saa mennä. Joku voi nähdä. Eikä verhoissa saa roikkua. Eikä kattokruunussa. Eikä missään.
Tulkaa nyt apuun. Tämä pariskunta on saatava komeroon. Heti.
- KristaTee
Kylläpä on pariskunta riehunut. Verhot vinossa ja pöytäliinat lattialla. Siivosin pahimmat sotkut ja laitoin kahvit ja teeveden valmiiksi. Rääkyjille toin viinirypäleitä ja pähkinöitä.
Ja päivän lehden tietysti toin. Toivottavasti eivät revi sitä palasiksi.
Mikavaa keskiviikkoa kaikille.
Ai jaa, unohtui. 7 astetta, pilvistä ja tyyntä.- aureliina
Kyllä joudut kaikenlaisten tyyppien kanssa tekemisiin! Vieläkin täällä tuoksahtelee kerrankäytetty rommi. Onneksi otin mukaan ilmanraikastetta.
Olen lähdössä Tallinnan risteilylle, toisinko juomavarastoon täydennystä? Toivottavasti eilisen mittainen tuuli on mennyt merten taa. Tänään sadetta ja 8 plusastetta. Kupillinen teetä, kiitos.
Huomenna on eläkepäivä, otetaan sitte piikistä nuo velat pois. Voinet laskea ne jo valmiiksi! - folk
Pilvistä on asteita 6,5 ei tuule nyt on tyyni nyt ja tuulikin on tyyntynyt.Siis eilen oli sellanen myräkkä,että meinas viedä tukan mennessään.
Kiitos kahvin keittäjälle.
Toivottavasti ne rääkkyjät pysyvät loitolla,tykkään,että kaikki lentävät oliot kuuluvat
luontoon vapaasti lentelemään.
Eilen hain Alkosta Apteekkarin konjakkia ystävälleni
joka täyttää huomenna 70 v.
Siihen sitten vielä lahjapussi kortilla mukaan.
Kotona sitten jäin taas ajattelemaan tuota euron arvoa,
kun se pussi maksoi noin 13 mummon markkaa.
Harvemmin enää tulee käännettyä euroja markoiksi,
muutoin kun tälläsissä pikku asioissa.
Hyvää syksyistä keskiviikkoa! - OliviaKoo
Se on kai sitten kuherruskuukausi päättynyt, kun pariskunta on palannut. Yleensä tämä muuttohan tapahtuu toisin päin, talveksi lähdetään lämpimään. Onkohan niillä nyt jotenkin ajantaju pettänyt?
Saas nähdä, miten kauan lempi leiskuu kuherruskuukauden jälkeen. Ja joko kohta saadaan pikku kaijoja.
Missä mahtaa haavi olla? Yritän saada ne häkkiin.
Laitan jotain rauhoittavaa musiikkia soimaan, mitäs jukeboxissa on? Tuossa on näköjään panhuilumusiikkia laulettuna, kokeillaan, tepsiikö se.
Enää en viitsi edes kertoa, miten harmaa tämä maisema on. Olkoon. Asialle ei kuitenkaan mitään voi. OliviaKoo kirjoitti:
Se on kai sitten kuherruskuukausi päättynyt, kun pariskunta on palannut. Yleensä tämä muuttohan tapahtuu toisin päin, talveksi lähdetään lämpimään. Onkohan niillä nyt jotenkin ajantaju pettänyt?
Saas nähdä, miten kauan lempi leiskuu kuherruskuukauden jälkeen. Ja joko kohta saadaan pikku kaijoja.
Missä mahtaa haavi olla? Yritän saada ne häkkiin.
Laitan jotain rauhoittavaa musiikkia soimaan, mitäs jukeboxissa on? Tuossa on näköjään panhuilumusiikkia laulettuna, kokeillaan, tepsiikö se.
Enää en viitsi edes kertoa, miten harmaa tämä maisema on. Olkoon. Asialle ei kuitenkaan mitään voi.Vai harmaalta näyttää alkava päivänne.
Meillä ainakin vielä on taivas pilvetön, sumua joesta on hieman noussut, mutta aurinko paistaa ja lämpöä on parin asteen verran.
Ahaa! Mikäs pari tänne on ilmestynyt?
Olisi tosiaan luullut, että Floridan lämpimässä talvi olisi mukavampi ollut viettää. Sinnehän ne täältä lähtevät monet golfia pelaamaan.
Älä nyt Pedro yritä, tiedänhän minä ettet sinä golfia pelaa.
Onneksi Olivia on vielä löytänyt Pedron häkin, ei ollut monissa muutoissa kadonnut. Kaikki on näköjään aina mukana kulkenut.
Pähkinöitäkin löytyi syötäväksi.
Nyt sitten olette kunnolla, ettekä pelästytä asiakkaita!
Vieläkö teillä on harmaata ja pilvistä?
Vai hellitäänkö minua ainoastaan aurinkolla,
päivänpaisteella ja seitsemän asteen lämpötilalla.
Tätä voisi olla vaikka jouluviikolle asti, sitten lunta ja kunnon talvi!
Pedro ja Donna hiljaa, tai joudutte takaisin sinne lastiruumaan ja päämäärä on tuntematon!- KristaTee
aurinko paistaa. Samat on lukematkin. Jouluksi saisi kyllä lunta tulla, mutta ei yhtään aikaisemmin. Loppiaisena voisi sitten sulaa. En mitenkään unhoa lunta, mutta se liukkaus! Saa alvariinsa pelätä pyllahtävänsä. Ei siinä mitkään hilavitkuttimet kenkien pohjissa auta.
Muuten lumi on mukavaa. Valaisee kummasti.
Pedro muuten yrittää murtaa baarikaapin oven. Pitäisiköhän jotain tehdä?
- Papukaija-Pedro
Shainpash shen auki ... myöhäshtyitte. Hik ...
Ei tämä peli vetele, nyt häkkiin molemmat ja tavallisen nopsaan. Seuraavaksi lyödään peitto päälle ellette muuten rauhoitu.
Rääkyy siellä nyt vaan!- Ulpuniina-Einimaria Ek
Tellastiina kirjoitti:
Ei tämä peli vetele, nyt häkkiin molemmat ja tavallisen nopsaan. Seuraavaksi lyödään peitto päälle ellette muuten rauhoitu.
Rääkyy siellä nyt vaan!HUh huh ja hyvää iltaa!
Eikös tämä ole julkinen baari-ravintola?
Miksi täällä on ovella tuollainen pillerinpurija-bodari, joka ei päästä sisään?
Onko täällä menossa suljettu tilaisuus?
Jouduin puoli tuntia hypnotiseeraamaan sitä apinamiestä ennen kuin hän pyörtyi ja pääsin livahtamaan ovesta.
Nyt olen ansainnut lasillisen maitoa. Tai kyllä voitokas taistelu oikeastaan on kerman arvoinen.
Tuokaapa nyt vaikka sitä irlantilaista kermaa iso lasillinen.
Kiitos. - Eetla Mäki-Kurppa-Öllenbyyle
Ulpuniina-Einimaria Ek kirjoitti:
HUh huh ja hyvää iltaa!
Eikös tämä ole julkinen baari-ravintola?
Miksi täällä on ovella tuollainen pillerinpurija-bodari, joka ei päästä sisään?
Onko täällä menossa suljettu tilaisuus?
Jouduin puoli tuntia hypnotiseeraamaan sitä apinamiestä ennen kuin hän pyörtyi ja pääsin livahtamaan ovesta.
Nyt olen ansainnut lasillisen maitoa. Tai kyllä voitokas taistelu oikeastaan on kerman arvoinen.
Tuokaapa nyt vaikka sitä irlantilaista kermaa iso lasillinen.
Kiitos.Niin oli iso vihainen mies minunkin tielläni, mutta kohtasipa kerrankin isompansa. Tuonne heitin kadun toiselle puolelle, kirjakaupan taakse kujalle.
Minuahan ei kohdella ihan miten tahansa, olen sentään hyvää sukua, siisti, raitis ja miellyttävännäköinen. Ja kokoinen.
Kenen nuo kaksi kalkkunaa on? Ei, en tarkoita teitä rouvia siellä nurkkapöydässä, vaan noita mekastavia höyhenenkantotelineitä. Räävittömiä suustaan! Osaavat enemmän hävyttömyyksiä kuin minä.
Jos näitä lintukuvatuksia ei saada kuriin, kierrän tämän paikan seuraavan kerran, kun haluan tietää, paljonko kello on.
"Aika paljon", ei minusta ole asianmukainen vastaus. Eetla Mäki-Kurppa-Öllenbyyle kirjoitti:
Niin oli iso vihainen mies minunkin tielläni, mutta kohtasipa kerrankin isompansa. Tuonne heitin kadun toiselle puolelle, kirjakaupan taakse kujalle.
Minuahan ei kohdella ihan miten tahansa, olen sentään hyvää sukua, siisti, raitis ja miellyttävännäköinen. Ja kokoinen.
Kenen nuo kaksi kalkkunaa on? Ei, en tarkoita teitä rouvia siellä nurkkapöydässä, vaan noita mekastavia höyhenenkantotelineitä. Räävittömiä suustaan! Osaavat enemmän hävyttömyyksiä kuin minä.
Jos näitä lintukuvatuksia ei saada kuriin, kierrän tämän paikan seuraavan kerran, kun haluan tietää, paljonko kello on.
"Aika paljon", ei minusta ole asianmukainen vastaus.raatihuoneen tornissa on kello, josta voit katsoa aikaa.
Pedro ja Donna saavat vapaasti mekastaa, ellet muuta kuin kelloa käyt täällä kurkkaamassa.
Tiedoksi vastaisuuden varalle, että vessa on vain maksavia asiakkaita varten.
Pitää varmaan ottaa joku Pertta-tädin bodareista portsariksi, jos vielä tulee häiriöitä. Ennen ei ole ollut mitään hankaluuksia, ovet on ollut aina auki asiakkaiden tulla ja mennä, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Ylläpito joskus lyö kapuloita rattaisiin, siksi ovet eivät tahdo aina aueta.
Enkä tiedä mikä mies siellä ovella on nyt ollut, ehkä joku kilpailevan kuppilan sisään heittäjä, meillä kun tosiaan ei ole ovimiestä vielä tähän päivään mennessä tarvittu.- Fridanna
Tellastiina kirjoitti:
raatihuoneen tornissa on kello, josta voit katsoa aikaa.
Pedro ja Donna saavat vapaasti mekastaa, ellet muuta kuin kelloa käyt täällä kurkkaamassa.
Tiedoksi vastaisuuden varalle, että vessa on vain maksavia asiakkaita varten.
Pitää varmaan ottaa joku Pertta-tädin bodareista portsariksi, jos vielä tulee häiriöitä. Ennen ei ole ollut mitään hankaluuksia, ovet on ollut aina auki asiakkaiden tulla ja mennä, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Ylläpito joskus lyö kapuloita rattaisiin, siksi ovet eivät tahdo aina aueta.
Enkä tiedä mikä mies siellä ovella on nyt ollut, ehkä joku kilpailevan kuppilan sisään heittäjä, meillä kun tosiaan ei ole ovimiestä vielä tähän päivään mennessä tarvittu.Pedro ja Donna, joko nukutte??? Hiljaista on ja ovimikkoakaan ei tosiaan enää näkynyt. Taisi jäädä sinne kujalle istumaan hämmästyksestä.
Olisin kyllä halunnut nähdä hänet--tämän kalkkunan ..ai ei kun kalkkunaksi nimittelijän. Harvinainen vieras näillä kulmilla, noin räväkkä.
Katselin vielä ne aamuiset lehdet ja join kupin teetä. Hyvät yöt - tyhjille seinille taisi mennä.
- folk
No nyt se on oikein"koiran ilma"täällä suunnalla.
Asteita kumminkin 6,mutta tuulee ja sataa oikein myrskyää.
Laitan kahvin porisemaan ja teen hautumaan,jos vaikka ruusunmarjaa tänä aamuna,siinä on c-vitamiinia.
Hiljasta oli eilen Pystiksessä,mutta oli kyllä vaikea tänne päästäkkin,muutaman kerran yritin sitten luovutin.
Nyt on sitten Marimekkokin nuorissa käsissä.
Niin lupasivat,että Suomessa säilyy tuotanto,
hyvä näin.
Hyvää päivänjatkoa sateista huolimatta!- pohpoika
huomenta päivää nyt sitten täältä etelämpää suomea taitaa tuo petro ja donna vielä olla unten mailla kun ei kuulu mitään meteliäkään.
Otampa tuossa kahvimukin ja alan ryystään ja katsomaan päivän lehden mitä uutta tapahtunut maailmalla. No jopas jotain tarjotaan kirjaa ostettavaksi Kaikki rakkaudesta ja seksistä oiskohan tuosta oppia tuonne vipinää viltinalle, taidan jättää tuon pohtimisen pedron huoleksi.
Kovin on kostean oloinen ilma tänään mutta lämpöasteiden puolella ollaan, mutta kiitokset kahvista molskis vaan :)) pohpoika kirjoitti:
huomenta päivää nyt sitten täältä etelämpää suomea taitaa tuo petro ja donna vielä olla unten mailla kun ei kuulu mitään meteliäkään.
Otampa tuossa kahvimukin ja alan ryystään ja katsomaan päivän lehden mitä uutta tapahtunut maailmalla. No jopas jotain tarjotaan kirjaa ostettavaksi Kaikki rakkaudesta ja seksistä oiskohan tuosta oppia tuonne vipinää viltinalle, taidan jättää tuon pohtimisen pedron huoleksi.
Kovin on kostean oloinen ilma tänään mutta lämpöasteiden puolella ollaan, mutta kiitokset kahvista molskis vaan :))Vallan olen unohtanut Pedron ja Donnan, ilmankos olette olleet niin hiljaa, kun on vielä peitto häkin päällä.
Otetaas se pois ja tässä vähän mutusteltavaa, kelpaako linnun siemenet, siis auringonkukan siemenet, olisivat halvempia kuin pähkinät.
Taas jatkuu se harmaus, ei aurinkosta enää tietoakaan.
Pitää jälleen lähteä kauppareissulle, vähän tekisi mieli kaupunkiin, mutta taitaa jäädä hamaan tulevaisuuteen se reissu.
Hyvää päivänjatkoa itsekullekkin säädylle!
- OliviaKoo
Arvaatteko, minne olen viikonlopuuna menossa? Luulenpa, että otsikosta voi jo näppärästi päätellä ;)
Niin juuri, olen lähdössä risteilylle ja jännittää niin vietävästi. Ei muu, mutta jos on kova mylläkkä merellä, niin siinä voikin käydä hullusti.
Minä voin huonosti jo pihakeinussa, soutuveneestä puhumattakaan.
Itänaapurin rannikkokaupunkiin on tarkoitus ajelehtia. Ostaa perillä jotain tai olla ostamatta, mitään tarvetta ostoksiin ei ole.
Onpahan vain sellainen rilluttelureissu.
Pitäkää baari pystyssä ja heikunkeikkua teillekin viikonlopuksi.
Jos lopetan oksentamisen sunnuntaina, tulen piipahtamaan, ottamaan vaikka pienet. Isoja en kuitenkaan.
Mitä haluatte tuliaisiksi?Luulin vitsiksi sinun otsikkosi, kun muistan, ettet keinutuolissakaan uskalla istua D))
Ja niin vaan on lähdössä risteilemään. Toivottavasti hieman keinahtelee...
Baaria on helppo pitää pystyssä, kun ovia ei saa sovinnolla auki edes päivällä, niin iltaisin on varmasti kokonaan lukossa.
Hyvää rilluttelureissua sinulle, toivotaan että ei kuitenkaan paljon keinu!- KristaTee
Myrskyä lupasivat. Korkeita aaltoja. Sähkökatkoksiakin meille povasivat. Oletko varma, että haluat lähteä?
Jos kuitenkin lähdet, toivon koko sydämestäni, että sinulla on hauskaa. Rilluttele oikein kunnnolla. :) - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Myrskyä lupasivat. Korkeita aaltoja. Sähkökatkoksiakin meille povasivat. Oletko varma, että haluat lähteä?
Jos kuitenkin lähdet, toivon koko sydämestäni, että sinulla on hauskaa. Rilluttele oikein kunnnolla. :)Enkä nyt tarkoita Pedroa ja Donnaa! Tellastiina-ilkiö toivottelee kunnon keinuntaa ja sinä povaat myrskyä.
Kivat vaan teillekin. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Enkä nyt tarkoita Pedroa ja Donnaa! Tellastiina-ilkiö toivottelee kunnon keinuntaa ja sinä povaat myrskyä.
Kivat vaan teillekin.myrskyä povaa. Sää-setä sen teki. Varmaan ihan ilkeyttään. Sanoi, että pitää varautua sähkökatkoksiin. Minä en ikimaailmassa povaisi sinulle huonoa säätä.
OliviaKoo kirjoitti:
Enkä nyt tarkoita Pedroa ja Donnaa! Tellastiina-ilkiö toivottelee kunnon keinuntaa ja sinä povaat myrskyä.
Kivat vaan teillekin.Minä sanoin, että toivottavasti vähän keinuttaa
ja sitten vielä, että toivottavasti ei kovin paljon keinu!
En tiedä koska lähdet, mutta nyt meillä ainakin myrskää...
Lohdutukseksi sanon, että tulee halpa reissu, jos keinumisen tähden heitättää!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Minä sanoin, että toivottavasti vähän keinuttaa
ja sitten vielä, että toivottavasti ei kovin paljon keinu!
En tiedä koska lähdet, mutta nyt meillä ainakin myrskää...
Lohdutukseksi sanon, että tulee halpa reissu, jos keinumisen tähden heitättää!teillä jo. Meillä vasta alkamassa. Saa nähdä miten käy. Yleensä täällä aina sähköt menee, jos tuulee vähänkin enemmän.
- Ulpuniina-Einimaria Ek
OliviaKoo kirjoitti:
Kivat vaan teillekin.Älä välitä pelotteluista!
Kyllä risteilyllä pärjää, vaikka laiva keikkuukin.
Plaseeraa itsesi heti ulostulokannelle, istu permannolle jalat suorina ja nojaa tiukasti seinään.
Älä syö tai juo mitään, äläkä missään tapauksessa mene laivan baareihin tai yökerhoon. Mitä korkeammalla olet, sitä enemmän keikuttaa.
Autokansi olisi paras, mutta sinnehän ei merellä pääse.
Toivotan sinulle oikein iloista ja hauskaa risteilyä.
- pohpoika
mutta ei sentään salamoi. Hyvää huomenta Pystiksen väki nämä on näitä syksyn ilmoja et väliin myrskyää ja viikonlopuksihan se lupaili jo talvisiakin kelejä.
Kahvit joutuu tuossa ja vesikin kiehuu jo, että kyllä se siitä päiväkin valkenee. Tänään sitä sitten vietetään noita keskiaikaisia pitoja, opetellaan syömään puu lusikalla ja puukon kanssa ruokaa mut eiköhän se siitä onnistu tiedä vaikka olis sahtia juotavana et täämöistä hyvää päivänjatkoa ja molskis :))- KristaTee
Myrsky-yön jälkeen paistaa aurinko. Pientä pilveä näkyisi, mutta se ei haittaa. Asteita on 5.
Kiitos pohpoika kahvista. Hyvää ja tuoretta oli. Jätän kopallisen sämpylöitä tiskille, samoin aitoa voita. Ihanan epäterveellistä.
Nyt ostoslista kuntoon ja kauppareissulle. Viikonlopun syötävät ostettava. Annoin itselleni kertoa, että huomenna on kaupat kiinni. Eikä sunnuntaina tule lehteä. Se on huonompi juttu. Kyllä aamukahvin kanssa lehti pitää olla. Pitänee tyytyä vanhoihin paikallislehtiin.
Oikein mukavaa alkanutta viikonloppua ja Pyhäinpäivää kaikille. - folk
KristaTee kirjoitti:
Myrsky-yön jälkeen paistaa aurinko. Pientä pilveä näkyisi, mutta se ei haittaa. Asteita on 5.
Kiitos pohpoika kahvista. Hyvää ja tuoretta oli. Jätän kopallisen sämpylöitä tiskille, samoin aitoa voita. Ihanan epäterveellistä.
Nyt ostoslista kuntoon ja kauppareissulle. Viikonlopun syötävät ostettava. Annoin itselleni kertoa, että huomenna on kaupat kiinni. Eikä sunnuntaina tule lehteä. Se on huonompi juttu. Kyllä aamukahvin kanssa lehti pitää olla. Pitänee tyytyä vanhoihin paikallislehtiin.
Oikein mukavaa alkanutta viikonloppua ja Pyhäinpäivää kaikille.Kahville poikkesin,olikin niin hyvää värskiä kahvia jotta!
Kova tuuli on puhallellut täälläkin,kuivan tuntusta se ainakin vielä on.
Kaupoillehan se on lähdettävä, jotain särvintä pyhiksi hankkimaan.
Hyvää aattopäivää kaikille! - Ulpuniina-Einimaria Ek
Ei tuule nyt, kun tuuli nyt on tyyntynyt.
Aurinko paistaa, ja Oliviakin saa rauhassa ihailla meren kimmellystä. - "pohpoika"
Ulpuniina-Einimaria Ek kirjoitti:
Ei tuule nyt, kun tuuli nyt on tyyntynyt.
Aurinko paistaa, ja Oliviakin saa rauhassa ihailla meren kimmellystä.vetänyt tänään pystiksen onkohan niinkuin juhlaan valmistuttais vai mikä
Pikku-Kalle oli kirkossa äitinsä kanssa. Äiti sanoi:
- Muista sitten Kalle, ettei täällä saa puhua.
Kun pappi aloitti saarnan, pikku-Kalle nousi penkistä puiden nyrkkiä ja huutaen:
- Perkeleen pappi! Täällä ei saa puhua!
Ei kai täälläkin lie käsketty olla hiljaa :))
Voi papukaijaparat, vallan olen taas teidät unohtanut. Tässä vähän teille murua rinnan alle, että jaksatte päivystää.
Minä menen jatkamaan siivoustani...- Pedro ja Donna
Pedro tahtoo...Donna tahtoo pois!
Tahtoo vaikka Espanjaan...ei niin pitkä matka...ei kauan laivassa... Florida kaukana.
Täällä kylmää ja tyhjää...ennen oli hauskaa...paljon asiakkaita...Pedro sai rommia...nyt ei mitään.
Missä on kaikki? Missä Marjapensas... antoi rommia. Missä Ellakaisa... Ellakaisa kiva.
Missä Krista...missä olet? Missä Wivi ja A.N.N.A??
Tellastiina antaa vaan pähkinöitä, ei rommia...ei kiva.
Olivia on aalloilla...aalloilla keinuu, ei kiva...mitäs lähdet!
Pedro ja Donna tahtoo pooois...heti!
Ei yksin täällä...ei hauskaa!
Rommiaaa!!!- KristaTee
Voi Donna! Surku käy teitä. Olemme todella unohtaneet teidän tarpeenne. Siis rommin. Kas tässä, kummallekin oma pullo. Miettikää nyt vielä sitä lähtöä. Jos vaikka rommi parantaisi olonne ja taas viihtyisitte.
Niin siinä sitten kävi kuin odotettavissa oli - kyllä meitä taas kerran höynäytettiin.
Nyt otan tuplana Cuba Libren ja heti perään toisenkin. Onneksi Pedro ja Donna ovat sammuneet, että saan rauhassa olla ja nollata tätä pettymysten iltaa.
Ei näy ketään muitakaan, hiljaista on. Olivat Pedro ja Donna aivan oikeassa - ei mikään ole niin kuin ennen.
Laitan peiton häkin päälle, etteivät häiriinny, jos joku eksyy vielä yömyssylle.
( Hiukan saisi käydä tuuli!)- KristaTee
Taidettiin nauttia liika samppakaljaa jo limusiinissa. Olisi Liimatainen voinut vähän toppuutella. Toisistamme jossakin vaiheessa eksyimme. Onneksi sinä ainakin löysit tiesi tänne. Jos sitten joku vielä voisi kertoa, oliko meillä hauskaa?
KristaTee kirjoitti:
Taidettiin nauttia liika samppakaljaa jo limusiinissa. Olisi Liimatainen voinut vähän toppuutella. Toisistamme jossakin vaiheessa eksyimme. Onneksi sinä ainakin löysit tiesi tänne. Jos sitten joku vielä voisi kertoa, oliko meillä hauskaa?
Eihän me mitään toisistamme eksytty, kun samassa taksissa tultiin pois ja sinut saateltiin sisälle asti, kun et halunnut Pystikseen jatkoille, mikä olikin hyvä ratkaisu, eihän täällä ketään ollut.
Taitaa rouvan muisti pätkiä pahemman kerran.
- - - - - - - -
No niin kaijaseni, peitto pois häkin päältä, uusi aamu on koitanut. Tässä rypäleitä ja siemeniä, juotua tuli eilen tämänkin päivän edestä.
Olisi pitänyt viedä teidät sinne kartanoon.
Koitan hommata teille jostain kyydin lämpimään, koittakaa kestää!
- folk
Kahvin keitän ja teen laitan hautumaan.
Mukillisen nautiskelen kerman kera.
-2 astetta näytti mittari,iltapäiväksi on luvattu lumisadetta tänne eteläsuomeenkin.Jokohan,jokohan pukkaa talvea?
Tuli tuossa kahvia keittäessä mieleen,kun aina puhun,että mukillisen nautin kahvia.
Mites teillä juodaanko kahvi mukista vai kupista?
Aika hölmö kysymys,mutta mulle kun tyttären tytär on
kerännyt noita Heljän pupu mukia,niin niistä kyllä
arkivieraallekin kahvi tarjoillaan.
Hyvää Pyhäinpäivää kaikille!- KristaTee
Lunta sataa. Maa on valkoinen, samoin puut ja pensaat. Kovin on kaunista ja valoisaa oli herätä. Lämpötila nollan tietämissä ja aivan tyyntä.
Kiitos, folk, kahvista. Kahvini juon isosta kupista, sellaisesta korkeasta, joka jäähdyttää kahvin turhankin nopeasti. Vaan juuri siitä kupista haluan juoda. Ja kermaa pitää olla, muuten ei maistu. Kevytkermaa tietenkin. Ei sokeria.
Ai jaa. Olen niin tuon valkoisuuden lumoissa, että unohdin: HUOMENTA :) - Lyyli T
KristaTee kirjoitti:
Lunta sataa. Maa on valkoinen, samoin puut ja pensaat. Kovin on kaunista ja valoisaa oli herätä. Lämpötila nollan tietämissä ja aivan tyyntä.
Kiitos, folk, kahvista. Kahvini juon isosta kupista, sellaisesta korkeasta, joka jäähdyttää kahvin turhankin nopeasti. Vaan juuri siitä kupista haluan juoda. Ja kermaa pitää olla, muuten ei maistu. Kevytkermaa tietenkin. Ei sokeria.
Ai jaa. Olen niin tuon valkoisuuden lumoissa, että unohdin: HUOMENTA :)ettei pääse unohtumaan. Vai, että ihan lunta. Myönnän, että olen kateellinen. Omat vikansa on parasta myntää heti alkuun. Muuten voi tulla korjaamattomia väärinkäsityksiä. Niitä en halua vaikka harvakseltaan Pystikessä käynkin.
Ai niin, iso mukillinen kahvia ja reissumies leipä täytteiden kera. Kiitos.
1 näyttää mittari. Harmaata ja ankean näköistä. Muistaakseni lupasivat tänne räntäsadetta iltapäiväksi. Pysyvä lumi tulee jos on tullakseen vasta ensi vuoden puolella.
Kiitos juttuseurasta ja oikein hyvää pyhäinpäivää kaikille. Maa on valkoinen meilläkin ja lisää pyryttää.
Usein juuri Pyhinämiehinä on huonoa keliä ja ilmaa, onneksi ei tarvii lähteä mihinkään. Aurakin näkyi menevän tuolla "valtion tiellä".
Viime vuonnakin oli aika myräkkä näihin aikoihin.
Niistä mukeista. Minä juon kahvini mukista, mustana, ilman sokeria. Isäntää en ole saanut opetettua mukista juomaan, hän tarvii kupin, kermaa ja sokeria.
Mukeja löytyy vähän joka lähtöön ja on niissäkin eroja. Mukin pitäisi olla kevyt ja käteen sopiva.
- pohpoika
lumisateiseen päivään taas herätty on.
Olipa tosihauskat keskiaikaiset pidot taas juhlittavana eilen ehtoolla.
Aluksi oli kielenkirvoikkeeksi hunajaista simaa tarjolla tervetuliaisiksi.
Ensimmäiseksi ruuaksi tarjottiin:
-Vuodenajan kaloja lohta tietenkin,
-Kehä justoa,Ritarijuustoa
-Liha makkaroita
-Kaalihaudukasta
Väliruuaksi tottakai
-Pariisin puuroa
Toiseksi ruuaksi oikein tuhta evästä
-Hirvi-yrttikääröjä
-Porsaan savustettua karetta
-Lamelina kastiketta
-Juureshaudukkeita, Naurista,Porkkanaa,Punajuuria
Jälkiruaksi:
-Sonnintöyssyä ja karpalohilloa
-Kuivahedelmäpiirasta ja mantelimaitoa.
Totta kai oli sahramileipää,rukiistaleipää
Juomana
-Kaljaa, Olutta, Simaa ja Viiniä
Täytyy myöntää että vieläkin on täyteinen olo että tyydyn vain tähän kahvi mukiin tällä krtaa. Kiitokset kahvista ja ei kun menoksi taas et molskis vaan :)että jollain on ollut onnistuneet juhlat eilen illalla!
Ja älä vain luule, ettei tiedettäisi mitä sonnintöyssy on. Harmi vaan, kun se on perin harvinaista herkkua nykyään.
Meidän entisessä pitäjässä oli aikoinaan noin neljäsataa maidonlähettäjää ja oma meijeri. Nyt samalla alueella on neljä maidontuottajaa.
Niin se maailma muuttuu.- folk
Tellastiina kirjoitti:
että jollain on ollut onnistuneet juhlat eilen illalla!
Ja älä vain luule, ettei tiedettäisi mitä sonnintöyssy on. Harmi vaan, kun se on perin harvinaista herkkua nykyään.
Meidän entisessä pitäjässä oli aikoinaan noin neljäsataa maidonlähettäjää ja oma meijeri. Nyt samalla alueella on neljä maidontuottajaa.
Niin se maailma muuttuu.Kiva,että teillä,ainakin joillakin meni juhlat hyvin.
En tällä kertaa osallistunut,jäinköhän jostain paitsi?
No nyt on täällä eteläsuomessakin talven tuntua,lunta tupruttaa,katot ja nurmikot valkeina.
Eihän tämä varmaankaan maahan jää,mutta mistä sen aina tietää.
Onhan joskus lumi tullut ihan sulaan maahan ja sen jälkeen vasta pakkaset,niin on pysynyt maassa.
Parvekkeelle laitoin lyhtyyn punaisen kynttilän
on niin tunnelmallista.
Oletteko kuulleet Samuli Edelmannin uuden levyn
laulaa levyllisen virsiä.
Sen levyn meinaan hankkia,vaikken niin kovin uskovainen olekkaan.
Pidän virsistä.
Rauhallista illan jatkoa! folk kirjoitti:
Kiva,että teillä,ainakin joillakin meni juhlat hyvin.
No nyt on täällä eteläsuomessakin talven tuntua,lunta tupruttaa,katot ja nurmikot valkeina.
Onhan joskus lumi tullut ihan sulaan maahan ja sen jälkeen vasta pakkaset,niin on pysynyt maassa.
on niin tunnelmallista.
Pidän virsistä.
Rauhallista illan jatkoa!Voin sanoa, että et mitään ole menettänyt, vaikka ne luvatut juhlat jäi näkemättä.
No oli siinä taas sitä aikuisten satuilua.
Luin jostain tästä Edelmanin levystä ja tuli mieleen, että voisi vaikka ostaa sen.
Joskus ostin "Henki kulkee"-virsilevyn, vähän oli outoja sovitukset, mutta ihan kuunneltavia.
Siinä lauloi Edelman, Anna Erikson ja muita iskelmälaulajia.
On se hyvä välillä hengellistäkin musiikkia kuunnella, kirkossa kun ei tule usein käytyä.folk kirjoitti:
Kiva,että teillä,ainakin joillakin meni juhlat hyvin.
on niin tunnelmallista.
Pidän virsistä.
Rauhallista illan jatkoa!Tänään iltapäivällä tulee tv:stä Samuli Edelmanin kirkkokonsertti taltioituna Tampereen tuomiokirkosta.
Pitää katsoa!- Folk**
Tellastiina kirjoitti:
Tänään iltapäivällä tulee tv:stä Samuli Edelmanin kirkkokonsertti taltioituna Tampereen tuomiokirkosta.
Pitää katsoa!Kiitos Tellastiina!
Folk** kirjoitti:
Kiitos Tellastiina!
Ei se varsinaisesti mikään kirkkokonsertti ollut, tyhjässä kirkossa oli laulamassa.
Oliko sitten kenraaliharjoitus, kun tämän ohjelman kanssa lähtee kiertueelle, Turun tuomiokirkossakin on esiintymässä.
Täytyy sanoa, että ei ihan ollut minun makuuni, niin olivat monen virren sovitukset outoja.
Enpä taida levyä ostaa.- Folk**
Tellastiina kirjoitti:
Ei se varsinaisesti mikään kirkkokonsertti ollut, tyhjässä kirkossa oli laulamassa.
Oliko sitten kenraaliharjoitus, kun tämän ohjelman kanssa lähtee kiertueelle, Turun tuomiokirkossakin on esiintymässä.
Täytyy sanoa, että ei ihan ollut minun makuuni, niin olivat monen virren sovitukset outoja.
Enpä taida levyä ostaa.Se oli nyt varmaan ihan tarkotusella tehty estradilla ohjelma.
Tälläsiähän on muutkin artistit tehneet.
Makujahan on niin monta kun on mieltä,kyllä minusta oli ihan mukiin meneviä.
Ainoa,että minulla ei ole uutta virsikirjaa ja sanathan ovat kovasti muuttuneet.
Minun virsikirjani on vuodelta -55.
Olihan se erilaista kun normaali veisuu.
- Musta Rudolf
Mikä kulman kuppila täällä syrjäisellä kujalla on?
Saisinko yhden pitkän huurteisen. Se olikin papukaijahäkki, joka siinä tiskin kulmalla on, luulin sitä tässä hämärässä baarimikoksi. Päästän sitten itse tuoppini täyteen, kun ei henkilökuntaa näy olevan paikalla, jätän tuohon muutaman euron maksuksi.
Siisti paikka tämä ja niin hiljaista, että laitan jukeboxiin soimaan jonkun levyn, vaikka
mielilauluni.
"Näin laulaen meriä kulkee
mies musta kuin tropiikin yö.
Hän tyttöjä syliinsä sulkee,
se hetki kun hänelle lyö.
Oi missä on etelän kukka
ja kirsikanpunainen suu.
Jäi kauaksi tuo tummatukka,
mi kuiskasi..." - KristaTee
Huomenta, puuh. Kyllä oli raskasta tarpoa tänne kinosten halki. Kylmäkin täällä on. Laitanpa lämmön päälle. Onneksi toin pari pientä nuttua tullessani. Saavat Pedro ja Donna pukea ne ylleen. Ja tavoista poiketen annan heille tuhdit rommihörpsyt, sulavat siitä.
Niin sitten talvi tuli, ainakin käymään. Pakkasta on -2 astetta ja kaikki vitivalkoista. Kaunista oikeastaan.
Kahvit ja teeveden laitan, vaikka tuskin kukaan tänne aivan heti tulee, onhan sunnuntai. Lehteäkään ei tule, joten kiiruhdan kotiin lukemaan eilispäivän lehden uudelleen.
Mukavaa sunnuntaita kaikille, lumista tai lumetonta.- folk
Mukillisen kahvia kerman kera ottaisin,kiitos Krista.
Miinus 2,5 astetta näytti mittari.
Vähän on lunta katoilla ja nurmikolla,odottivat kuulemma kovempaakin myräkkää,mutta eipähän tullut.
Aika huonosti tuli nukuttua,oli niin kuuma.
Patteri on melkein sängyn vieressä ja ihan tuli kuuma.
Täytyy kutsua huoltomies kunha arki koittaa,jotain mätäähän tässä nyt on.
Hyvää sunnuntain jatkoa! Tulin tuomaan tämän päivän lehden.
Kas tässä uusi Turun Sanomat - ilmestyi tänäänkin!
Säätila: Pilvistä ja pari astetta pakkasta.
- marjapensas
Taas sitä saa tarpoa tänne laitakaupungille, pikkukengissä liukastellen.
Emäntä se on sitten risteilylle lähtenyt, syysmyrskyihin, toivottavasti ei keinutellut siihen malliin,
kuin meikäläisellä kerran.
Tarjoilut oli seis koko laivamatkan, kun ei mikään olisi kuitenkaan pöydillä pysynyt,
saatikka että olisi pysynyt seisaaltaan pystyssä tarjottimen kanssa.
Taisi olla joskus –80 luvun alussa.
Taas se iski, meinaan tämä jokavuotinen yllätys.
Eilen oli 5 astetta, tänä aamuna lumi maassa ja –6 koko päivän.
Mikäs siinä, valoisampaa ja luonto kauniimpi,
askarruttaa vain, kun joudun huomenaamulla ajelemaan 190 kilometrin päähän ja illalla takaisin.
No eihän tuo mikään matka ole, mutta kun on vielä kesärenkaat alla:(
Huomaan että, routa se porsaat kotiin ajaa, on näet Pedro morsiamineen tullut takaisin,
hmm, ilmeisesti ilmaisen rommitotin, cuba libren ja pähkinöiden toivossa.
Så så Pedro, eikö se uros pystynyt pitämään huolta morsiostaan kauemmin?
No eipä ole hätää me baarilaiset olemme linturakasta porukkaa, joten kyllä siivekkäät siivellä elää:))
Näköjään tänne on eksynyt myös, lauleskeleva merimies, tervetuloa minun puolestani, joten vastaan:
"I love you”
Tää laivamme meriä kiitää
kai vuosia monia viell'.
Sun luokses' mun aatoksein liitää,
mua ootathan tyttöni siel'!
missä on etelän kukka
ja kirsikan punainen suu?
Oi missä on tuo tummatukka,
mi kuiskasi…?
Tänään näin illan alkajaisiksi, minulle yksi kolmonen, Pedrolle tajoan cubalibren, donnalle päärynäsiideri,
sekä molemmille ruokaisa pähkinäinen jyvätarjotin:))- Pedro ja Donna
Hienoa...upeeta...Marjapensas tuli...tarjoilu pelaa...Koko päivä ilman ruokaa...ilman juomaa...
Aamulla Krista toi nutut...antoi pähkinöitä
Tellastiina kävi...krääkh...ei mitään...ei huomannut Pedroa ja Donnaa... ei tykätä Tellastiinasta.
Musta Rudolf kävi... jos tulee, mennään mukaan...Rudolf merimies, mennään lämpimään...
Krääkh...hik, hik...krääääk! - marjapensas
Pedro ja Donna kirjoitti:
Hienoa...upeeta...Marjapensas tuli...tarjoilu pelaa...Koko päivä ilman ruokaa...ilman juomaa...
Aamulla Krista toi nutut...antoi pähkinöitä
Tellastiina kävi...krääkh...ei mitään...ei huomannut Pedroa ja Donnaa... ei tykätä Tellastiinasta.
Musta Rudolf kävi... jos tulee, mennään mukaan...Rudolf merimies, mennään lämpimään...
Krääkh...hik, hik...krääääk!Tuo hik hik ja krääh ääni kuullostaa siltä, että peitto häkin päälle ja hyviä öitä:))
Kuin myös muille baarilaisille.
Toivon mukaan yritän ehtiä aamukahville seuraksenne.
sittenkin, vaikka aamulla tuntui toisin.
Meillä oli taasen perinteinen syksyn sisartapaaminen.
Voi sitä iloa ja kälätystä.......kyllä meistä ääntä osaakin irrota ;)
Hyvä syy oli maistella iloliemiäkin kuka kohtuudella, kuka mitenkin, minä jotenkin.
Seuraavan kerran samoissa merkeissä tavataan jälleen kesän kynnyksellä.
Ihanaa, että on niin upeita siskoja (myöskin ulkoisesti ;).- marjapensas
jolla on sisaruksia.
Minulla oli yksi, jonka ennenaikaista poismenoa en pysty vieläkään hyväksymään.
Muistot ja kaipuu on jäljellä, vaikka siitä on kulunut jo seitsemäntoista vuotta, kun ainoan sisareni menetin.
- folk
Korkein pakkaslukema tältä syksyltä-8 astetta.
Laitan porokahvin tulelle ja teen hautumaan.
Toin kanelikorppuja,niitä on kiva topata kahviin.
Täällä yksin baarin nurkassa voi niinkin tehdä,eihän sitä ihan ihmisten ilmoilla.
No nyt ne sitten alkoi joululahja hulinat,kun kaupat pidetään sunnuntaina auki.
Aina vaan aikasemmin ja aikasemmin!
Hyvää päivän jatkoa.- KristaTee
Hrrrr. -11 astetta ja kirkas taivas. Eikä tuule. Kyllä natisi lumi jalkojen alla, kun lehden hain.
Voi, kanelikorppuja. Nam. Pitää heti maistaa. Namnam. Kiitos.
Huhuu! Pedro-Donna! Donna-Pedro! Täällä olisi aamupala. Nyt ei rommia tule. Saatte kuumaa kaakaota kermavaahdon kera.
Jätän lehden tänne luettavaksi. Suurempia uutisia ei taaskaan ole.
Mukavaa maanantaita. Laittakaa villahousut, jos ulos aiotte. - marjapensas
Nyt on tosiaan kahvia vähän suuremmallekin joukolle, että teretulemast vaan kaikki ohikulkijat:)
- marjapensas
Taisin ehtiä ensimmäisenä tänään kahvinkeittoon.
Optimistisena laitan porokahvit, sekä moccamasterin tippumaan, on sitten mistä valita.
On niin vietävän pimeä aamu, ettei olisi tehnyt mieli nousta lämpimien peittojen alta ollenkaan.
Mutta kun velvollisuudet kutsuu, ei siinä muu auttanut.
Lumi on edelleen maassa ja asteita –1.
Taidanpa antaa peiton olla vielä häkin päällä, saavat nukkua poloiset lintuparat,
muistaahan joku ne sitten ruokkia;))
Ei muuta kuin menoksi ja oikein hyvää päivänjatkoa kaikille:)Tulin katsomaan joko Olivia on kotiutunut, mutta lujille on tainnut reissu ottaa, kun ei mitään kuulu.
Ja toinen juttu on nämä kaijat, eivät ole vielä Rudolfin matkaan lähteneet.
Siemeniä näkyy olevan ja rommia ei tipu.
Nauttikaa ihmiset valkoisesta maisemasta, huomenna Pekka lupaili lumien lähtevän!
- Pelle1Peloton
Niin, paljon on bittejä virranut taivaan tuuliin sitten viime näkemän. No jouduin taaskin olemaan sivussa itsestäni riippumattomista syistä.
Mutta mutta nyt, kun olen päässyt "vapaalle", aion korvata menetyksen.
Ihan tässä pystiksesä en meinaa "perseitä olalle" vetää, mutta kierroksen pari tarjoan läsnäolijoille; sitten menen muualle herättämään pahennusta. Kippis, kaikkien terveydeksi!- KristaTee
Hauskaa, että olet taas mukana. Ja kiitos limusta. Toivottavasti viihdyt hieman pitempään seurassamme. Olemme sinua kaivanneet.
Tervetuloa takaisin, hauska nähdä puumerkkiäsi.
Se bittien virtaus näkyy jatkuvan vaan -
varsin tahallasiko härnäät?
Koita nyt pysytellä kiltisti, että saat olla täällä meidän ilonamme!- Lyyli T
KristaTee kirjoitti:
Hauskaa, että olet taas mukana. Ja kiitos limusta. Toivottavasti viihdyt hieman pitempään seurassamme. Olemme sinua kaivanneet.
Voi hyvät hyssykät, Pellekin on palannut. Tervetuloa.
Kovin täällä on nyt hiljaista. Pikasesti poikkesin tuomaan nämä lupaamani kirjat. Viimeinkin sain kammettua itteni kirppikselle. Ai jaa, että mitä kirjoja. Enhän minä tiedä. Katoin vain missä oli kivemman näköiset kannet. Sen perusteella tein valinnan. Kai ne luettavia kuitenkin on. Olen aika kehno kirjallisuuden tuntija. Jos ei ole luettavia niin voi ne poistaakin. Halpoja olivat joten ei harmita.
Hyvää illan jatkoa koko porukalle. - Ullaniina-Einimaria Ek
Tellastiina kirjoitti:
Tervetuloa takaisin, hauska nähdä puumerkkiäsi.
Se bittien virtaus näkyy jatkuvan vaan -
varsin tahallasiko härnäät?
Koita nyt pysytellä kiltisti, että saat olla täällä meidän ilonamme!Tuli katsomaan, joko Olivia on palannut risteilyltään. Eipä näy. Toivottavasti hän ei ole niin merisairas ettei ole vieläkään toipunut.
Vai olisiko hän kyllästynyt tappelemaan ovimikon kanssa?
Kummallista, että Suomessa on ulosheittäjien ammattikunta, kun taas muualla maailmassa ovilla kyttäävät sisäänheittäjät.
- pohpoika
ja tietä piisaa tuumailin tuossa tänään kun taas taivalsin muutaman sata kilometriä tietä pohjoiseen. Keli oli vaihteleva niinkuin näin syksyisin tiellä on etelämpänä liukasta hieman ja täälä ylempänä kuiva hyvä keli eikä lumen häivääkään ole.
Nyt kyllä konjakki poikaa näin reissun päälle niin matkarasitus helpottuu ja unikin maistuu.
Näin illan kevennykseksi Miksi naiset eivät voi pelata taskubiljardia?
- Pöytä on halki, pallot hukassa ja mailakin puuttuu! No juu voihan se näinkin olla mut nyt täytyy nukkumaan köllähtää taas molskis vaan :) - KristaTee
höyhenpalleroita. Onko nälkä päässyt yllättämään. Kas tässä, pähkinöitä ja juustodippiä. Palan painikkeeksi saatte kumpikin pienen tilkan rommia. Ei, pulloa en teille jätä. Sitten nukkumaan. Pohpoikahan kävi jo kertomassa iltasadun.
Huomenna varmaan pitää jotakin ovelle tehdä. Ei meinaa millään aueta. Onneksi olen sutjakka tyttö ja pääsin livahtamaan sisälle. - folk
Näin ne ilmat vaihtelee,eilen -8 ja tänään 3.
Eipähän tarvitse auton ikkunota raapata,kun lähtee liikekannalle.
Nyt laitan kahvin ja teen tulemaan.
Monta yötä on tullut huonosti nukuttua,varsinkin aamuyö on kellon kyttäämistä.
En tiedä mikä se herättelee,olkapäitä kyllä kolottelee ja sitten se ,että täällä on liian lämmin.
No niin nyt täytyy valitukset lopettaa ja alkaa jotain touhuilemaan.
Hyvää päivän jatkoa!- KristaTee
Kiitos kahvista, folk. Hyvää oli.
Niinpä vaihtelee ilmat. Tänään on 4 astetta ja yön aikana satanut, lunta ei enää ole. Ei tarvinnut edes ikkunasta katsoa tietääkseen, että talvi oli muuttunut syksyksi, niin pimeää oli taas.
Kaikenlaista pitäisi tänään touhuta, mutta pimeyden myötä iski laiskuus. Enpä taida tehdä mitään.
Hyvää tiistaita kaikille. KristaTee kirjoitti:
Kiitos kahvista, folk. Hyvää oli.
Niinpä vaihtelee ilmat. Tänään on 4 astetta ja yön aikana satanut, lunta ei enää ole. Ei tarvinnut edes ikkunasta katsoa tietääkseen, että talvi oli muuttunut syksyksi, niin pimeää oli taas.
Kaikenlaista pitäisi tänään touhuta, mutta pimeyden myötä iski laiskuus. Enpä taida tehdä mitään.
Hyvää tiistaita kaikille.ja on synkkää ja on pimeetä, mikään ei huvita, pakolliset kuviot on tehtävä ja siinä se.
Folk valitti olkapäiden kolottavan, sama täällä.
Varmaan ilmatkin ovat siihen osasyyllisiä. Polven särkeminen loppui, kun tehtiin tähystysoperaatio joskus, mutta aina silti jostain särkee.
Pedro ja Donna, uusi päivä on koittanut, peitto pois häkin päältä ja ruokaa näkyy vielä olevan.
Pitäkää huolta puljusta, kun emäntäkin on tainnut jäädä Tallinnaan. Toivottavasti ei kuitenkaan ole ryöstetty.- Lyyli T
Tellastiina kirjoitti:
ja on synkkää ja on pimeetä, mikään ei huvita, pakolliset kuviot on tehtävä ja siinä se.
Folk valitti olkapäiden kolottavan, sama täällä.
Varmaan ilmatkin ovat siihen osasyyllisiä. Polven särkeminen loppui, kun tehtiin tähystysoperaatio joskus, mutta aina silti jostain särkee.
Pedro ja Donna, uusi päivä on koittanut, peitto pois häkin päältä ja ruokaa näkyy vielä olevan.
Pitäkää huolta puljusta, kun emäntäkin on tainnut jäädä Tallinnaan. Toivottavasti ei kuitenkaan ole ryöstetty.Eihän täällä ole taas ketään. Otan mukillisen kaffeeta. Lapun pistä piikkiin.
Voi harmi, että teillä on kolotuksia. Ne tuppaa huonolla ilmalla nuortumaan. Toivotaan, että hel-pottaa pikapuoliin.
Taas Pystis on niin kaukana, että on hankalaa tänne tulla. Tuulee ihan mielettömästi. Plussalla on. Muuten ankeaa ja harmaata.
Jos emännän tarkoitus oli tulla Tallinnasta pika-aluksella niin tänään se ei kyllä onnistu. Tuuli vie niin pienet paatit mennessään. Tiedä vaikka emäntä olisi sellsiella lentänyt Saksaan asti.
Kaikesta huolimatta kivaa päivän jatkoa koko porukalle. - pohpoika
Lyyli T kirjoitti:
Eihän täällä ole taas ketään. Otan mukillisen kaffeeta. Lapun pistä piikkiin.
Voi harmi, että teillä on kolotuksia. Ne tuppaa huonolla ilmalla nuortumaan. Toivotaan, että hel-pottaa pikapuoliin.
Taas Pystis on niin kaukana, että on hankalaa tänne tulla. Tuulee ihan mielettömästi. Plussalla on. Muuten ankeaa ja harmaata.
Jos emännän tarkoitus oli tulla Tallinnasta pika-aluksella niin tänään se ei kyllä onnistu. Tuuli vie niin pienet paatit mennessään. Tiedä vaikka emäntä olisi sellsiella lentänyt Saksaan asti.
Kaikesta huolimatta kivaa päivän jatkoa koko porukalle.kun yksin syö ja totta maar hyvää onkin kaikki toiset häippässy taas jonnekin vai lie päiväunilla. Sateinen päivä taas ja muutama aste lämmintä ja niin peevelin kuraset nuo tiet kun jakelin noita lappusia tuonne postilaatikkoon.
Basisti kuuntelee radiosta shakin maailmanmestaruusottelun loppuhetkiä.
- Miten hirveää, hän parkaisee.
- Mitä on tapahtunut, kysyy basistin vaimo toisesta huoneesta.
- Etkö tiedä, että musta kuningas söi valkean daamin E3:ssa! Sehän on ihan tässä naapurissa
Näinkin voin nämä asiat käsittää mut nyt taas taipaleelle kun jäätelökin tuli syötyä et morjes taas :)
- pohpoika
kun hiljaseksi on vetänyt täällä sivukujalla ja emäntä lie sortunu Sergein matkaan kun ei kuulu mitään.
Basisti meni keikkapulan takia tilapäisesti keittiöapulaiseksi ravintolaan. Tullessaan töistä kämpälle treeneihin, hän valitti.
- Kauhea homma. En ehtinyt koko päivänä tehdä muuta kuin täyttää yhden suolapurkin.
- Miten niin et ehtinyt, kysyivät muut bändin pojat.
- No, kun ne reiät siinä kannessa olivat niin pienet!
Tosiaan Basistikin joutaa muihin hommiin ei ole soittamista täällä kujalla molskis:)- Folk**
hiljasuus johtuu siitä,kun tänne ei krveelläkään pääse.Tämmöstä se on jo muutaman päivän taas ollut.Mitähän pitäs tehrä?
- Tellastiina*
Folk** kirjoitti:
hiljasuus johtuu siitä,kun tänne ei krveelläkään pääse.Tämmöstä se on jo muutaman päivän taas ollut.Mitähän pitäs tehrä?
Anteeksi, että vallan olette jääneet unohduksiin, mutta niin vaikeeta on tuon oven kanssa,ettei paljon huvita tulla. Siinä teille vielä iltapalaa, viinirypäleitä saatte naposteltavaksenne.
Peiton laitan jo häkin päälle.
Hyvää yötä Pedro, Donna ja kaikki ystäväiseni, hyvää yötä!
- KristaTee
oikeastaan aamupäivää. Sataa, sataa, ropisee. Kyllä lunta saisi olla, tämä pimeys masentaa.
Kahvit laitan ja teeveden. Vaikka tuskin kukaan viitsii moiseen sateeseen lähteä.
Eilen oli kovin vaikeaa tänne päästä. Ovelle on nyt tehtävä jotakin.
Pedrolle ja Donnalle toin aamupalan, huomenta untuvakasat!- pohpoika
maksaa Afrikantähti-lautapelissä? piti kysymäni mutta on tainnut kato käydä pystiksessä kun ovet niin jumittaa.
Pouta päivä 2astetta lämpöisän puolella hyvä ulkoilu keli. Käväsin tuossa enstä tuon vakuutusnaisen kanssa juttelemassa ja meinasin et poikkeempa samalla täällä päivä kahvilla.
No kahvit juotu ja viineri syöty hieman oli jo kuivahtanu lie eilisiä, jätän rahat tuohon lippaaseen ja jatkan matkaa et molskis vaan :) - Folk**
pohpoika kirjoitti:
maksaa Afrikantähti-lautapelissä? piti kysymäni mutta on tainnut kato käydä pystiksessä kun ovet niin jumittaa.
Pouta päivä 2astetta lämpöisän puolella hyvä ulkoilu keli. Käväsin tuossa enstä tuon vakuutusnaisen kanssa juttelemassa ja meinasin et poikkeempa samalla täällä päivä kahvilla.
No kahvit juotu ja viineri syöty hieman oli jo kuivahtanu lie eilisiä, jätän rahat tuohon lippaaseen ja jatkan matkaa et molskis vaan :)pohpoika erehtynyt luulemaan niitä kaneli korppuja
kuivahtaneiksi viinereiksi. Folk** kirjoitti:
pohpoika erehtynyt luulemaan niitä kaneli korppuja
kuivahtaneiksi viinereiksi.Jos hyvältä on maistunut, niin väliäkö sillä mitä on järsinyt D))
Minä olen huolissani siitä, mitä on tapahtunut tämän paikan emännälle siellä risteilyllä.
Ajatelkaa nyt, jos on joutunut jonkun mafian kynsiin, mistä revitään ne rahat, että saadaan lunnaat maksettua ja emäntä kotiin!
Etsintäkuulutus tässä kohta pitää tehdä.
Papukaijat hiljaa, pian joudutte tekin risteilylle eikä se laiva pysähdy aivan heti!
Tulisipa se Musta Rudolf, niin hän saisi teidät ottaa mennessään laivaansa.- Lyyli T
Tellastiina kirjoitti:
Jos hyvältä on maistunut, niin väliäkö sillä mitä on järsinyt D))
Minä olen huolissani siitä, mitä on tapahtunut tämän paikan emännälle siellä risteilyllä.
Ajatelkaa nyt, jos on joutunut jonkun mafian kynsiin, mistä revitään ne rahat, että saadaan lunnaat maksettua ja emäntä kotiin!
Etsintäkuulutus tässä kohta pitää tehdä.
Papukaijat hiljaa, pian joudutte tekin risteilylle eikä se laiva pysähdy aivan heti!
Tulisipa se Musta Rudolf, niin hän saisi teidät ottaa mennessään laivaansa.edelleen hukassa.
Kamala työ saada tuo ovi auki. Onkohan saranat huonossa rasvassa. Ens kerralla tuon öljypullon mukana ja tuikkaan saranoihin sitä.
Ai niin, otan mukillisen kahvia ja ihan pikku lirauksen konjamiinia siihen. On vähän niin kuin kenkutuksen puolella. Yritin mankeliin. Se on toisen talon alakerrassa. Eihän sinne päässyt. On noita nuoria miehiä niin paljon hommissa, että tukkivat joka reinä. Tuli mieleen josko ovat päässeet Pertta-tädiltä karkaamaan. No, eiköhän tämä kahvi konjamiinin kera hiukan lauhduta kipakkaa luonnetta. Pistän taas lapun piikkiin. Maksan, kun saan sen kansaneläkkeen puolen kuun tienoolla. Jos en maksa niin muistuttakaa ihmeellä.
Mehän emme mafialle mitään maksa. Minä tulen neuvottelijaksi. Hati kun mafiooso näkee minun naaman (noita-akka) niin pötkii pakoon. Sitä ennen jonkun kyllä täytyy selvittää missä emäntää pidetään vankina. Ei se mafiooso pakomatkallaan osaa enää mitään puhua.
Harmaata, sateista ja ankeeta on tääkin päivä ollut. Huomiseksi näyttivät jo kauniimpaa keliä.
Hyvää loppupäivää kaikille jotka sattuvat Pystikseen poikkeamaan. - marjapensas
Onpa tosiaan hiljaista taas, johtunee huonosta sijainnista, eikä nuo peijakkaan ovetkaan tahdo aueta.
Kupin kahvia joisin, sen kuivan korpun kera:))
Kaunis aurinkoinen päivä, 0 astetta, onko se sitten plus vai miinus.
Pohpojalle tiedoksi, että lentomatka maksaa kolmesataa ja merimatka satasen.
Hauskaa päivänjatkoa kaikille, eiköhän se emäntäkin pian ilmesty. marjapensas kirjoitti:
Onpa tosiaan hiljaista taas, johtunee huonosta sijainnista, eikä nuo peijakkaan ovetkaan tahdo aueta.
Kupin kahvia joisin, sen kuivan korpun kera:))
Kaunis aurinkoinen päivä, 0 astetta, onko se sitten plus vai miinus.
Pohpojalle tiedoksi, että lentomatka maksaa kolmesataa ja merimatka satasen.
Hauskaa päivänjatkoa kaikille, eiköhän se emäntäkin pian ilmesty.Mihin on maailma menossa, kun Suomessakin jo kouluissa aletaan ammuskelemaan. Tuntuu ihan järkyttävältä ulkopuolisenkin lukea tuollaisesta, kuinka siitä selviävät oppilaat ja heidän vanhempansa.
Ei voi muuta kuin toivoa heille voimia jaksaa elämään kaiken sen jälkeenkin.- Lyyli T
Tellastiina kirjoitti:
Mihin on maailma menossa, kun Suomessakin jo kouluissa aletaan ammuskelemaan. Tuntuu ihan järkyttävältä ulkopuolisenkin lukea tuollaisesta, kuinka siitä selviävät oppilaat ja heidän vanhempansa.
Ei voi muuta kuin toivoa heille voimia jaksaa elämään kaiken sen jälkeenkin.tässä itsekin päivittelen. Piti kaivaa netistä koko juttu, että voi lukea ajan kanssa. Liikaa väkivaltaa tulee joka puolelta tuutin täydeltä. Netti levittää vielä lisää. Laman alettua poistettiin kaikki ennaltaehkäisevä hoitotyö. Sen seurauksia maksetaan nyt. Hirveetä on.
Onneksi on tämä Pystis, missä voi käydä sydäntään purkamassa. Yksikseen sitä alkaa nähdä jo haamuja sielläkin missä niitä ei ole.
Kaikesta huolimatta yritetään selvitä tästäkin päivästä kohtuudella.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1232477
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4322258Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981220Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141043Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!20936- 45899
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109816Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34810Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.255802Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33755