Vuoden 2009

1943

alussa minusta tulee taas kaupunkilainen, kun uusi suurkunta syntyy. Teiden ja katujen nimet uusitaan, jos samannimisiä on useampi. Saa nähdä muuttuuko osoitteeni. Olen jo kerran aikaisemmin muuttunut maalaisesta kaupunkilaiseksi, vaikka asuinpaikka ei ole muuttunut. Myös syntymäkuntani on nykyään kaupunki, vaikka en ole siellä asunut 45 vuoteen. Onko palstalaisissa paljon kaupunkilaisia? Asutaanko tiellä vai kadulla? Minä asun tiellä.

12

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elma05

Nykyisin olen "tiellä"!....:)

• Yykaakoo

Oon siis katunainen, heh he hee. Mun tyttäret Helsingissä asuvat kaikki tiellä, ovat tienaisia. Poluilla ja kujillakin asutaan.

On hauskaa joskus maistella tätä suomenkin kieltä. "Oikeastihan" pitäisi sanoa: Asun sen tai sen kadun varrella. Nyt me asutaan katujen ja kujien päällä.

• KristaTee

asun minäkin. Meidän kunnassa ei ole ensimmäistäkään katua. Teitä ja kujia vain. Niin ja jokunen polku.

• viivi-karoliina

Tielläpä hyvinkin vaikka kaupunki lähellä onkin.

• mummikka

Yli puolivuosisataa olen ollut kaupunkilainen. Samassa kaupungissa en toki ole asunut, mutta kaupungissa kuitenkin.
      Silloin 53-vuotta sitten kun kyläni liitettiin kaupunkiin, tuli ensimmäiset kadunnimet, ne olivat tie päätteisiä. Nykyään asun kadulla, kyllä täällä teitäkin on, ei kuitenkaan tällä alueella.

• lupiini

olen asunut Helsingissä koko 60-vuotisen ikäni ja olen kolmannen polven helsinkiläinen. Toki välillä asuin "kadullakin", mutta 17 vuotta sitten muutin "kujalle" esikaupunkiin puutarhamaiseen maisemaan.

• aureliina

kadulla,kuitenkin kaupungin keskustassa, kerrostalossa.

• asunkin raitilla!

• 1943

muitakin kuin katu ja tie. Esiin on tullut polku, raitti ja kuja. En tullut ajatelleeksikaan tätä. Helsingissä on ainakin linjat ja Johanneksen rinne. Kuka heittää sekaan vielä erikoisempaa?

• minäkin asun

ja kaupungin rajojen sisäpuolella. Olenkos siis raitonainen, raittinainen, raitisnainen, raittilainen, rationaalinen vai muuten vaan raidallinen?

• Puosunrinteellä

Ja sen huomaa,asumme Vaimon kanssa pinohimassa 3 kerroksessa. Laskin tässä kerran parkkipaikaltani katsoen asun 6 kerroksessa.
      Kuntoa siinä nousussa tarvitaan työpäivän jälkeenkin. Hyvin osuva nimi tielle.

• (Helsingissäkään), koska olen useimmiten ollut tien päällä.;))

Juuri nyt en ole kadulla enkä tiellä, en edes kujalla tai polulla - osoitteeni mukaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      123
      2477
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      432
      2258
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1220
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1043
    5. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      20
      936
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      899
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      816
    8. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      810
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      802
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      33
      755
    Aihe