alussa minusta tulee taas kaupunkilainen, kun uusi suurkunta syntyy. Teiden ja katujen nimet uusitaan, jos samannimisiä on useampi. Saa nähdä muuttuuko osoitteeni. Olen jo kerran aikaisemmin muuttunut maalaisesta kaupunkilaiseksi, vaikka asuinpaikka ei ole muuttunut. Myös syntymäkuntani on nykyään kaupunki, vaikka en ole siellä asunut 45 vuoteen. Onko palstalaisissa paljon kaupunkilaisia? Asutaanko tiellä vai kadulla? Minä asun tiellä.
Vuoden 2009
12
604
Vastaukset
- elma05
Nykyisin olen "tiellä"!....:)
- Yykaakoo
Oon siis katunainen, heh he hee. Mun tyttäret Helsingissä asuvat kaikki tiellä, ovat tienaisia. Poluilla ja kujillakin asutaan.
On hauskaa joskus maistella tätä suomenkin kieltä. "Oikeastihan" pitäisi sanoa: Asun sen tai sen kadun varrella. Nyt me asutaan katujen ja kujien päällä. - KristaTee
asun minäkin. Meidän kunnassa ei ole ensimmäistäkään katua. Teitä ja kujia vain. Niin ja jokunen polku.
- viivi-karoliina
Tielläpä hyvinkin vaikka kaupunki lähellä onkin.
- mummikka
Yli puolivuosisataa olen ollut kaupunkilainen. Samassa kaupungissa en toki ole asunut, mutta kaupungissa kuitenkin.
Silloin 53-vuotta sitten kun kyläni liitettiin kaupunkiin, tuli ensimmäiset kadunnimet, ne olivat tie päätteisiä. Nykyään asun kadulla, kyllä täällä teitäkin on, ei kuitenkaan tällä alueella. - lupiini
olen asunut Helsingissä koko 60-vuotisen ikäni ja olen kolmannen polven helsinkiläinen. Toki välillä asuin "kadullakin", mutta 17 vuotta sitten muutin "kujalle" esikaupunkiin puutarhamaiseen maisemaan.
- aureliina
kadulla,kuitenkin kaupungin keskustassa, kerrostalossa.
asunkin raitilla!
- 1943
muitakin kuin katu ja tie. Esiin on tullut polku, raitti ja kuja. En tullut ajatelleeksikaan tätä. Helsingissä on ainakin linjat ja Johanneksen rinne. Kuka heittää sekaan vielä erikoisempaa?
- minäkin asun
ja kaupungin rajojen sisäpuolella. Olenkos siis raitonainen, raittinainen, raitisnainen, raittilainen, rationaalinen vai muuten vaan raidallinen?
- Puosunrinteellä
Ja sen huomaa,asumme Vaimon kanssa pinohimassa 3 kerroksessa. Laskin tässä kerran parkkipaikaltani katsoen asun 6 kerroksessa.
Kuntoa siinä nousussa tarvitaan työpäivän jälkeenkin. Hyvin osuva nimi tielle. (Helsingissäkään), koska olen useimmiten ollut tien päällä.;))
Juuri nyt en ole kadulla enkä tiellä, en edes kujalla tai polulla - osoitteeni mukaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1232477
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4322258Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981220Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141043Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!20936- 45899
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109816Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34810Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.255802Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33755