haluan kertoa tämän jollakin tavalla jollekin.
Olen yli 20-vuotias nainen. Tuskani ja sitä myöten vääristynyt suhteeni ruokaan alkoi: Ehdin olla viaton lapsi vain muutaman vuoden kunnes eräänä kesäpäivänä isoisäni käytti minua seksuaalisesti hyväkseen eli olen insestin uhri, tuon kesäpäivän jälkeen aina 12vuotiaaksi asti hän ahdisteli minua, ehdotteli, yritti koskea uudelleen. Ei se oikeastaan koskaan ole loppunut, minä vain aloin löytää tekosyitä joilla vältyin joutumasta samaan huoneistoon. Minun lisäkseni vain se hirviö tietää asiasta.
Koko tuona aikana ja sen jälkeenkin ruoka lohdutti. Sain pudotettua painoni 116 kilosta noin 92 kiloon 17 ikävuoden jälkeen ja sain pidettyä painoni siinä muutaman vuoden, opiskelin ja sain uusia ystäviä, aloin tuntea oloni eheäksi ja aloin pudottaa painoani, onnistuinkin kymmenen kiloa pudottamaan terveellä ruokavaliolla ja liikunnalla, mutta sitten sieluni järkkyi, miehet alkoivat katselemaan minua, ihmiset kehuivat ulkonäköäni ja aloin tuntea itseni pahoinvoivaksi, ällötti, inhotti, pelotti ja aloin syömään urakalla, paino alkoi nousta, sain nousun onneksi pysähtymään 115 ja nyt painan 112kiloa (puolen vuoden sisällä sain painoni 103,mutta syksyllä nousi), mutta en inhoa itseäni vaan tunnen oloni turvalliseksi, koska kukaan ei kiinnitä minuun minkäänlaista huomiota. Saadessani painoni taas laskemaan alan muutaman kilon jälkeen löytää tekosyitä miksi minun pitäisi syödä tuota ja tuota. Haluan olla normaalipainoinen sekä hyvässä kunnossa, että jaksaisin harrastaa erinäisiä liikuntamuotoja joita rakastan.
Tänä syksynä alkoi uusi ongelma, aloin oksentaa syömäni herkut, koska tunsin syyllisyyttä ja heti perään olinkin kaapilla syömässä, koska tunsin syyllisyyttä oksentamisesta ja menin taas oksentamaan jne..aina loppui viimeiseen syöminkiin jonka jälkeen en oksentanut. Sain sen hallintaan parin viikon jälkeen, mutta aina välistä nostaa päätään. Ahmiminenkin on alkanut työn alkamisen myötä uudestaan sillä olen todellinen tunnesyöjä, palkitsen ja rankaisen itseäni ruualla samanaikaisesti järkyttävillä määrillä.
salaisuuteni
3
1115
Vastaukset
- ihan kauheeta
sun täytyy hakea apua! kenenkää ei pitäis kokee mitään noin kauheeta.. mee puhuun ammatti-ihmiselle, jos pidät ton asian ikuisesti sisälläs et pysty hyväksyyn ittees etkä elään onnellisena. ihan hirveesti voimia
- Assur
ja täysin törkeetä käytöstä sun isosältäsi.
Mene juttelemaan tilanteesta ammattiauttajalle. Tämä on megaluokan ongelma, joka pitää hoitaa.
Hyvää jatkoa - feminististä
itsepuolustuskurssia, joita Naisasialiitto Unioni järjestää. Kyseessä ei tietenkään ole mikään väkivaltakurssi, eikä rankkaa urheiluakaan, vaan kurssi jolla mm. keskustellaan omista rajoista, oikeudesta koskemattomuuteen, harjoitellaan hyypiöitten torjumista sanallisesti ja väkivaltaisistakin hyökkäyksistä selviytymistä. Pääpaino on kuitenkin nimenomaan oman itsetunnon ja rajojen selkiyttämisessä.
Harmillinen juttu on, ettei noita kursseja järjestetä kaikilla paikkakunnilla, mutta sinun kannattaisi kuitenkin katsoa Naisasialiitto Unionin sivuilta kurssinvetäjien yhteystietoja ja lähettää heille sähköpostia. He varmasti voivat auttaa sinua hieman eteenpäin.
Myös psykologilla käynti on varmasti hyväksi. He ovat asiantuntijoita traumojen purkamisessa ja syömishäiriöissä. Feminismiin ja naisliikkeeseen tutustuminen puolestaan auttaa ja voimauttaa sinua rakastamaan itseäsi ja luottamaan siihen että itse hallitset kehoasi ja mieltäsi, olitpa sitten minkä painoinen tahansa.
www.naisunioni.fi
Tuolta tietoa siis löytyy. Heillä on myös mm. sähköpostilista jonne voi liittyä. Tulva-lehti on myös mainio. Voimia sinulle, ja hyvää syksynjatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125