Millä syillä isä saa lasten huoltajuuden?

utelias

Eikös lapsi mene erossa aina äidille, ja mitkä on ne syyt jos isä määrätäänkin huoltajaksi? Kiitos vastauksistanne!!

194

22731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Padre

      Varmaan äidin huumeiden/alkoholin käyttö tai mielenterveysongelmat ovat ainakin riittäviä syitä. Ja varmaan äidin oma tahto? Enimmäkseen taitavat kuitenkin mennä äidille, ja onhan se ihan ymmärrettävää useimmissa tapauksissa. Jo biologisista syistä.

      • Isä.klm

        Minkä ihmeen takia lapset menisivät ennemmin äidille kuin isälle?


      • Lapsen
        Isä.klm kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia lapset menisivät ennemmin äidille kuin isälle?

        tarkoitushakuinen "viranomais-" vieraannuttaminen, manipulaatio-, vainoaminen omasta isästään, isovanhemmistaan
        ym. isänpuoleisesta suvustaan; perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista yhteistyössä vieraannuttaja
        "äidin-" kanssa Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä.


      • 1säpappa

        Lapseni isosiskokin olisi halunnut jäädä eron jälkeen luokseni asumaan, vaikkei ole edes mun lapseni.


      • Anonyymi

        Päihteet ja äidin mielenterveysongelmat


      • Anonyymi

        Joo. Huumeet, mt-ongelmat ja muut päihteet. Jos isä kunnollinen niin onhan se selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet ja äidin mielenterveysongelmat

        Niinpä. Onhan siihen aina selvä syy.


    • yh-iskä*3

      Isällä on (periaatteessa) TÄYSIN SAMA OIKEUS saada lastensa huoltajuus kuin äidilläkin. Näin ainakin silloin, kun lapset eivät enää ole rintaruokinnassa. Käytännössä vaan tahtoo olla niin, että sosiaalitantat (akat) pitävät äidin puolia viimeiseen saakka ja oikeudessa tehdään "helppo ratkaisu" ja määrätään äiti huoltajaksi pelkän sukupuolen perusteella enempiä ajattelematta lapsen parasta.

      Meidän tapauksessa lapset halusivat jäädä kanssani omaan kotiinsa tuttuun ympäristöön ja sukulaistensakin lähelle mieluummin kuin muuttaa satojen kilometrien päähän äidin "uuden rakkauden" luo.

      • Iskä

        Näinhän se lain mukaan on,että isällä on aivan sama oikeus lapseensa,kuin äidilläkin,sosiaalitantoilla on varmasti joku oma lakinsa,jolla ei ole mitään tekemistä lastensuojelulain kanssa,epäpätevät,kouluttamattomat,mitään osaamattomat tantat toimivat mielialansa ja mielihalujensa mukaan,lapsen edun ensisijaisuudesta täysin piittaamatta ja ovat olevinaan niin päteviä ja viisaita,toivottavasti heillä itsellään ei ole lapsia,ja jos on niin voi lapsiparat,olisi jo korkea aika potkia pellolle nämä epäpätevät,enemmän vahinkoa aikaan saavat vaihdevuosi ongelmaiset tumpelot,ehkä sitten myös lapset saisivat heille lain mukaan kuuluvat oikeutensa,esim. Maija Perho ja apulaisoikeus asiamies Riitta-Leena Paunio ovat ilmaisseet huolensa lastensuojelulain noudattamatta jättämisestä !!!!


      • x..
        Iskä kirjoitti:

        Näinhän se lain mukaan on,että isällä on aivan sama oikeus lapseensa,kuin äidilläkin,sosiaalitantoilla on varmasti joku oma lakinsa,jolla ei ole mitään tekemistä lastensuojelulain kanssa,epäpätevät,kouluttamattomat,mitään osaamattomat tantat toimivat mielialansa ja mielihalujensa mukaan,lapsen edun ensisijaisuudesta täysin piittaamatta ja ovat olevinaan niin päteviä ja viisaita,toivottavasti heillä itsellään ei ole lapsia,ja jos on niin voi lapsiparat,olisi jo korkea aika potkia pellolle nämä epäpätevät,enemmän vahinkoa aikaan saavat vaihdevuosi ongelmaiset tumpelot,ehkä sitten myös lapset saisivat heille lain mukaan kuuluvat oikeutensa,esim. Maija Perho ja apulaisoikeus asiamies Riitta-Leena Paunio ovat ilmaisseet huolensa lastensuojelulain noudattamatta jättämisestä !!!!

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.


      • Iskä
        x.. kirjoitti:

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.

        On minulla varaa autoon ja bensaan,mutta on myös aikaa lapselle,olla läsnä kun hän tarvitsee minua,en huuda,en kilju,en pahoinpitele lasta,välitän hänen terveydestään,asioistaan,huolistaan,koetan aina auttaa,koska minulla on aikaa hänelle,toisin kuin lapsen äiti,siinä sulle synnytystä !!!


      • Milla
        x.. kirjoitti:

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.

        Itse yh-äitinä olen sitä mieltä että lapset eron tullessa voivat jäädä kummalle tahansa vanhemmalle. Ei äidillä mitään automaattista oikeutta lapsiinsa ole,kyllä isätkin ihan samalla tavalla pystyvät ja osaavat lapsistaan huolehtia(lukuunottamatta imetystä).Tarkoitushan on se,pitäisi ainakin olla,että lapset jäävät sille vanhemmalle jolla on paremmat edellytykset huolehtia lapsistaan.Se etävanhempi sitten voi tavata lastaan/lapsiaan mahdollisimman usein ja osallistua lasten elämään.Toivottavasti sossun tädit joskus heräisivät, ja oikein miettisivät tosissaan kumpi vanhemmista onkaan se jolla on tarjota lapselle paremmat elämän eväät.


      • Iloinen kalkkuna
        Iskä kirjoitti:

        On minulla varaa autoon ja bensaan,mutta on myös aikaa lapselle,olla läsnä kun hän tarvitsee minua,en huuda,en kilju,en pahoinpitele lasta,välitän hänen terveydestään,asioistaan,huolistaan,koetan aina auttaa,koska minulla on aikaa hänelle,toisin kuin lapsen äiti,siinä sulle synnytystä !!!

        Joka toinen viikonloppu ja tunti silloin toinen tällöin?
        Just niin.
        Ja sitten pörhistelet erinomaisia pyrstösulkiasi täällä :D
        On se hyvä,että lapsellasi on terve kaukoisi,kun äiti on kuvaamasi kaltainen.


      • iskä
        Iloinen kalkkuna kirjoitti:

        Joka toinen viikonloppu ja tunti silloin toinen tällöin?
        Just niin.
        Ja sitten pörhistelet erinomaisia pyrstösulkiasi täällä :D
        On se hyvä,että lapsellasi on terve kaukoisi,kun äiti on kuvaamasi kaltainen.

        Olen kaiken mahdollisen ajan lapseni kanssa,olisin enemmänkin,jos vain sallittaisiin,haenkin oikeusteitse lasta itselleni,pois välinpitämättömyyden ja huolehtimattomuuden keskeltä,taidat sinäkin "kalkkuna" kuulua niihin,joilla oma napa on tärkein,lapset sivuseikka,jos sulla nyt yleensä lapsia on siunaantunut,kirjoituksestasi päätellen ymmärrät asioista samanverran kuin sika syömäpuikoista,hyvää kesää kuitenkin,ilman lapsia,tai lasten kanssa !!!!


      • Surullinen kalkkuna
        iskä kirjoitti:

        Olen kaiken mahdollisen ajan lapseni kanssa,olisin enemmänkin,jos vain sallittaisiin,haenkin oikeusteitse lasta itselleni,pois välinpitämättömyyden ja huolehtimattomuuden keskeltä,taidat sinäkin "kalkkuna" kuulua niihin,joilla oma napa on tärkein,lapset sivuseikka,jos sulla nyt yleensä lapsia on siunaantunut,kirjoituksestasi päätellen ymmärrät asioista samanverran kuin sika syömäpuikoista,hyvää kesää kuitenkin,ilman lapsia,tai lasten kanssa !!!!

        Ymmärtäisin tekstiäsi paremmin (sosiaaliviranomisten harhapäätöksistä) jos kirjoittaisit asiasta, etkä tanttojen henkilökohtaisuuksista.
        Tuolla tyylillä menetät uskottavuutesi...ainakin minun silmissäni.
        Sinulla ei ole huolia,jos tilanne on se, miten kirjoitit.
        Oikeudessa kumotaan lastensuojeluviranomaistenpäätös huoltajuudesta, jos äiti pahoinpitelee ja laiminlyö lastaan.

        Todennäköisesti jatkossa hänen ja lapsen tapaamisetkin ovat valvottuja.

        Annat kuvan, kuin olisit myös itse tasapainoton!

        JK Kiitos,kesäni lapsikatraani kanssa on hyvä.
        Vasta 1/3 takana;ehdimme vielä moneen paikkaan.


      • x..
        Iskä kirjoitti:

        On minulla varaa autoon ja bensaan,mutta on myös aikaa lapselle,olla läsnä kun hän tarvitsee minua,en huuda,en kilju,en pahoinpitele lasta,välitän hänen terveydestään,asioistaan,huolistaan,koetan aina auttaa,koska minulla on aikaa hänelle,toisin kuin lapsen äiti,siinä sulle synnytystä !!!

        ole todella ollut lapsesi kanssa, koska et näytä ymmärtävän kuinka paljon aikaa ja paneutumista lapsi lähivanhemmalta tarvitsee. Käyt varmaan työssä niinkuin moni äitikin ja lapselle ei riitä tarpeeksi aikaa. Kohta hankit vieraan naisen huolehtimaan seksitarpeistasi, kodinhoitotarpeistasi ja lapsestasi. Se ei ole oikein lasta kohtaan.

        Lapsen oma äiti on jäänyt ilman tarvitsemaansa lähimmäistukea, jos hän ei ole jaksanut hyvin huolehtia lapsesta. Mutta jos hän haluaa edelleen olla lähivanhempi, niin hän vielä jaksaa yrittää vaikeuksista ja yksinjäämisestä huolimatta. Kirjoituksesi agressiivisuuden vuoksi uskon sinun tehneen kaikkesi, että vaikeuttaisit hänen selviytymisyrityksiään.

        Koska halveksit ja alistat noin kovasti naisia ja sossutätejä toivon, että lapsesi ei ole naispuolinen. Sinun asenteillasi ei kasvatuksestasi pojallekaan hyvää seuraisi.

        Jokunen oikeastikin kunnoton naispoikkeus on varmaan olemassa, mutta mahtaakohan olla kuitenkaan juuri sinun ex-vaimosi.


      • iskä
        x.. kirjoitti:

        ole todella ollut lapsesi kanssa, koska et näytä ymmärtävän kuinka paljon aikaa ja paneutumista lapsi lähivanhemmalta tarvitsee. Käyt varmaan työssä niinkuin moni äitikin ja lapselle ei riitä tarpeeksi aikaa. Kohta hankit vieraan naisen huolehtimaan seksitarpeistasi, kodinhoitotarpeistasi ja lapsestasi. Se ei ole oikein lasta kohtaan.

        Lapsen oma äiti on jäänyt ilman tarvitsemaansa lähimmäistukea, jos hän ei ole jaksanut hyvin huolehtia lapsesta. Mutta jos hän haluaa edelleen olla lähivanhempi, niin hän vielä jaksaa yrittää vaikeuksista ja yksinjäämisestä huolimatta. Kirjoituksesi agressiivisuuden vuoksi uskon sinun tehneen kaikkesi, että vaikeuttaisit hänen selviytymisyrityksiään.

        Koska halveksit ja alistat noin kovasti naisia ja sossutätejä toivon, että lapsesi ei ole naispuolinen. Sinun asenteillasi ei kasvatuksestasi pojallekaan hyvää seuraisi.

        Jokunen oikeastikin kunnoton naispoikkeus on varmaan olemassa, mutta mahtaakohan olla kuitenkaan juuri sinun ex-vaimosi.

        Tiedän todella lapsen ajantarpeen,läheisyydenkai- puun,vanhemman läsnäolo tarpeen,olen ollut 9 vuotta eläkkeellä,en kansaneläkkeellä,vaan työkyvyttömyyseläkkeellä,ja antanut aikani lapselle,koska äidistä ei ole siihen,päivääkään en vaihtaisi pois,olen opettanut hänet uimaan,ajamaan pyörällä,luistelemaan,hiihtämään,autan ja neuvon,kun hän apua kaipaa,olen läsnä,toisin kuin äiti,häntä ei lapsen asiat kiinnosta,esim.äiti ei koskaan ole ollut lapsen koulun kevät-tai joulujuhlissa,lietköhän itse myös joku kunnoton,itseään malliäitinä pitävä naispoikkeus,ilmeisesti,koska kirjoituksestasi ilmenee,että jos äiti ei jaksa huolehtia lapseta,se johtuu lähimmäistuen puutteesta,onko putkahtanut mieleesi,että kun äitiä ei kiinnosta,niin ei kiinnosta itse en tarvii mitään lähimmäistukea lapsen huolehtimiseen saan voimani lapsesta,ja hänen kanssaan olemisesta,hänen halauksistaan,iloisista silmistään,naurustaan,yleensäkin kaikista arkipäivän asioista hänen kanssaan !! PS. Olen varmasti mielestäsi huono esimerkki lapselle,kun en käy ravintoloissa,en käytä alkoholia ollenkaan,kotini on aina edustuskunnossa,poltan kyllä tupakkia,en koskaan sisällä,ja joskus kyllä kiroankin,olisikohan tässä jo syitä sinun tehdä lastensuojeluilmoitus agressiivisyydestäni!!! hyvät kesät !!!


      • x..
        iskä kirjoitti:

        Tiedän todella lapsen ajantarpeen,läheisyydenkai- puun,vanhemman läsnäolo tarpeen,olen ollut 9 vuotta eläkkeellä,en kansaneläkkeellä,vaan työkyvyttömyyseläkkeellä,ja antanut aikani lapselle,koska äidistä ei ole siihen,päivääkään en vaihtaisi pois,olen opettanut hänet uimaan,ajamaan pyörällä,luistelemaan,hiihtämään,autan ja neuvon,kun hän apua kaipaa,olen läsnä,toisin kuin äiti,häntä ei lapsen asiat kiinnosta,esim.äiti ei koskaan ole ollut lapsen koulun kevät-tai joulujuhlissa,lietköhän itse myös joku kunnoton,itseään malliäitinä pitävä naispoikkeus,ilmeisesti,koska kirjoituksestasi ilmenee,että jos äiti ei jaksa huolehtia lapseta,se johtuu lähimmäistuen puutteesta,onko putkahtanut mieleesi,että kun äitiä ei kiinnosta,niin ei kiinnosta itse en tarvii mitään lähimmäistukea lapsen huolehtimiseen saan voimani lapsesta,ja hänen kanssaan olemisesta,hänen halauksistaan,iloisista silmistään,naurustaan,yleensäkin kaikista arkipäivän asioista hänen kanssaan !! PS. Olen varmasti mielestäsi huono esimerkki lapselle,kun en käy ravintoloissa,en käytä alkoholia ollenkaan,kotini on aina edustuskunnossa,poltan kyllä tupakkia,en koskaan sisällä,ja joskus kyllä kiroankin,olisikohan tässä jo syitä sinun tehdä lastensuojeluilmoitus agressiivisyydestäni!!! hyvät kesät !!!

        Annan sitten periksi, ainakin tällä kertaa. Mutta miks vaimosi erosi noin kivasta miehestä?


      • Marikki
        x.. kirjoitti:

        Annan sitten periksi, ainakin tällä kertaa. Mutta miks vaimosi erosi noin kivasta miehestä?

        ..ja vielä..miksi psykologit eivät huomanneet lapsesi äidin kylmyyttä jo erotilanteessa ja määränneet lasta isälle?
        Etkö halunnut häntä itsellesi?
        Onko päätöksen kumoamisessa ongelmia,kun olet noin herkkänä ja yleistät kaikki naiset samanlaisiksi kuin ent. vaimosi?

        Ota järki käteen.

        En minäkään ole sitä mieltä,että kaikki miehet ovat samanlaisia assholeja kuin lasteni isä!!
        Vai pitäisikö olla?

        Kuullostat kovin katkeralta.
        Se ei ole hyvä kasvualusta lapselle.
        Asennemuokkaat häntä katkeruudellasi.


      • lasta ajateltava aina ensin
        x.. kirjoitti:

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.

        Kuulepas x.., Eivät kaikki naiset muutu kunnollisiksi äideiksi silloin, kun he synnyttävät lapsen. Eivätkä kaikki äidit halua lapsiaan erotilanteessa.

        Lapsella on AINA oikeus kunnollisiin ja rakastaviin vanhempiin. Isällä tai äidillä ei kummallakaan ole toista suurempaa oikeutta lapseen.


      • EiNolaamista
        x.. kirjoitti:

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.

        Voi hyvää päivää... Älkää naiset nolatko meitä muitakin naisia tällaisilla kommentailla!!! Lapsesta täytyy huolehtia ainakin 18 vuotta. Synnytys kestää keskimäärin muutaman tunnin. SEN VARJOLLA EI VOI VANHEMMUUDESSA PITKÄLLE RATSASTAA! Kun vauva on syntynyt, äiti käy ensimmäisten KUUKAUSIEN aikana läpi eriytymisen lapsesta, ja lapsi äidistä. Tuona aikana vauva oppii olevansa erillinen olento, ja samalla äiti oppii, ettei kukaan enää ole äidin sisällä, vaan uusi erillinen elämä on alkanut. Vain ja ainoastaan noiden ensimmäisten kuukausien aikana koen, että äidin läsnäolo on hieman tärkeämpää kuin isän läsnäolo. Lapsen tullessa vuoden ikään molemmat vanhemmat voivat olla yhtä merkittävässä roolissa. Se on sitten ihan ihmisestä kiinni, minkä verran kumpainenkin huolehtii, välittää ja rakastaa.

        Ero tilanteessa pitäisi miettiä kumpi vanhemmista on sopivampi huolehtimaan lapsesta. Pääsääntöisesti paras ratkaisu on vuoriviikkosysteemi, myöskin jos kysytään lapsilta.


      • ei vaan ymmärrä
        x.. kirjoitti:

        ole todella ollut lapsesi kanssa, koska et näytä ymmärtävän kuinka paljon aikaa ja paneutumista lapsi lähivanhemmalta tarvitsee. Käyt varmaan työssä niinkuin moni äitikin ja lapselle ei riitä tarpeeksi aikaa. Kohta hankit vieraan naisen huolehtimaan seksitarpeistasi, kodinhoitotarpeistasi ja lapsestasi. Se ei ole oikein lasta kohtaan.

        Lapsen oma äiti on jäänyt ilman tarvitsemaansa lähimmäistukea, jos hän ei ole jaksanut hyvin huolehtia lapsesta. Mutta jos hän haluaa edelleen olla lähivanhempi, niin hän vielä jaksaa yrittää vaikeuksista ja yksinjäämisestä huolimatta. Kirjoituksesi agressiivisuuden vuoksi uskon sinun tehneen kaikkesi, että vaikeuttaisit hänen selviytymisyrityksiään.

        Koska halveksit ja alistat noin kovasti naisia ja sossutätejä toivon, että lapsesi ei ole naispuolinen. Sinun asenteillasi ei kasvatuksestasi pojallekaan hyvää seuraisi.

        Jokunen oikeastikin kunnoton naispoikkeus on varmaan olemassa, mutta mahtaakohan olla kuitenkaan juuri sinun ex-vaimosi.

        mä oon vähän samaa mieltä kirjoittajan x kanssa... meillä isä näkee pientä poikaansa valvotuissa tapaamisissa, hyvä niin, kumpikaan meistä ei luota toiseen...

        sillon joskus ennen kun olin raskaana, aloin puhumaan ex-miehelle että josko tehtäis vaikka vauva...no eipä käynyt ei...no sitten olinkin jo raskaana, mikä oli koko raskauden aikana miehelle tärkeämpää...urheilun seuraaminen televisiosta sekä erilaiset elokuvat ja niiden ostaminen... puhuin moneen kertaan tavaroista mitä pitäisi vauvalle hankkia ja mies vain osti kaupasta elokuvia ja kävi kavereiden kanssa juomassa... eli siis minkäänlaista kiinnostusta ei osoittanut koko raskauden aikana eikä edes silloinkaan kun sanoin että lähdetään käymään sairaalassa, sinne reissulle jäin sitten ja minut jouduttiin leikkaamaan joten isä ei päässyt edes synnytykseen mukaan... mutta suurinpiirtein kk sen jälkeen niin yhtäkkiä lapsi onkin hänelle mukamas todella tärkeä...kiusaa vaan tekee sanon minä....

        jaaha, siinä paha missä mainitaan...eikun syöttämään...


      • ??
        ei vaan ymmärrä kirjoitti:

        mä oon vähän samaa mieltä kirjoittajan x kanssa... meillä isä näkee pientä poikaansa valvotuissa tapaamisissa, hyvä niin, kumpikaan meistä ei luota toiseen...

        sillon joskus ennen kun olin raskaana, aloin puhumaan ex-miehelle että josko tehtäis vaikka vauva...no eipä käynyt ei...no sitten olinkin jo raskaana, mikä oli koko raskauden aikana miehelle tärkeämpää...urheilun seuraaminen televisiosta sekä erilaiset elokuvat ja niiden ostaminen... puhuin moneen kertaan tavaroista mitä pitäisi vauvalle hankkia ja mies vain osti kaupasta elokuvia ja kävi kavereiden kanssa juomassa... eli siis minkäänlaista kiinnostusta ei osoittanut koko raskauden aikana eikä edes silloinkaan kun sanoin että lähdetään käymään sairaalassa, sinne reissulle jäin sitten ja minut jouduttiin leikkaamaan joten isä ei päässyt edes synnytykseen mukaan... mutta suurinpiirtein kk sen jälkeen niin yhtäkkiä lapsi onkin hänelle mukamas todella tärkeä...kiusaa vaan tekee sanon minä....

        jaaha, siinä paha missä mainitaan...eikun syöttämään...

        "ei vaan ymmärrä > "jaaha, siinä paha missä mainitaan...eikun syöttämään..." Paha??


      • Toffifee123

        Kuka saa lapsen jos on yhteishuoltajuus ja liitossa isä on alkoholisti ja tekee äidille jatkuvasti henkistä väkivaltaa ja väittää sossuille että äiti on syypää kaikkeen eikä muka huolehdi.


      • Totuus.knbv
        x.. kirjoitti:

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.

        Käsittämätöntä feminismiä, josta tasa-arvo on kaukana


      • Toffifee69
        Toffifee123 kirjoitti:

        Kuka saa lapsen jos on yhteishuoltajuus ja liitossa isä on alkoholisti ja tekee äidille jatkuvasti henkistä väkivaltaa ja väittää sossuille että äiti on syypää kaikkeen eikä muka huolehdi.

        Kuka saa lapsen jos on yhteishuoltajuus ja liitossa äiti on vieraannuttajana
        ja tekee isälle ja lapsille; lapsen edulle- ja oikeuksille jatkuvasti henkistä väkivaltaa- ja väittää vieraannuttaja sossuille, että isä on syypää kaikkeen eikä muka kykenisi huolehtimaan mistään.


      • kasvaaikuiseksi
        ei vaan ymmärrä kirjoitti:

        mä oon vähän samaa mieltä kirjoittajan x kanssa... meillä isä näkee pientä poikaansa valvotuissa tapaamisissa, hyvä niin, kumpikaan meistä ei luota toiseen...

        sillon joskus ennen kun olin raskaana, aloin puhumaan ex-miehelle että josko tehtäis vaikka vauva...no eipä käynyt ei...no sitten olinkin jo raskaana, mikä oli koko raskauden aikana miehelle tärkeämpää...urheilun seuraaminen televisiosta sekä erilaiset elokuvat ja niiden ostaminen... puhuin moneen kertaan tavaroista mitä pitäisi vauvalle hankkia ja mies vain osti kaupasta elokuvia ja kävi kavereiden kanssa juomassa... eli siis minkäänlaista kiinnostusta ei osoittanut koko raskauden aikana eikä edes silloinkaan kun sanoin että lähdetään käymään sairaalassa, sinne reissulle jäin sitten ja minut jouduttiin leikkaamaan joten isä ei päässyt edes synnytykseen mukaan... mutta suurinpiirtein kk sen jälkeen niin yhtäkkiä lapsi onkin hänelle mukamas todella tärkeä...kiusaa vaan tekee sanon minä....

        jaaha, siinä paha missä mainitaan...eikun syöttämään...

        tyypillinen sosiaalitoimen/ lastensuojelun järjestämä
        tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja"; joka ei edelleenkään
        ymmärrä lapsen edusta- ja oikeuksista yhtään mitään..


      • Anonyymi
        EiNolaamista kirjoitti:

        Voi hyvää päivää... Älkää naiset nolatko meitä muitakin naisia tällaisilla kommentailla!!! Lapsesta täytyy huolehtia ainakin 18 vuotta. Synnytys kestää keskimäärin muutaman tunnin. SEN VARJOLLA EI VOI VANHEMMUUDESSA PITKÄLLE RATSASTAA! Kun vauva on syntynyt, äiti käy ensimmäisten KUUKAUSIEN aikana läpi eriytymisen lapsesta, ja lapsi äidistä. Tuona aikana vauva oppii olevansa erillinen olento, ja samalla äiti oppii, ettei kukaan enää ole äidin sisällä, vaan uusi erillinen elämä on alkanut. Vain ja ainoastaan noiden ensimmäisten kuukausien aikana koen, että äidin läsnäolo on hieman tärkeämpää kuin isän läsnäolo. Lapsen tullessa vuoden ikään molemmat vanhemmat voivat olla yhtä merkittävässä roolissa. Se on sitten ihan ihmisestä kiinni, minkä verran kumpainenkin huolehtii, välittää ja rakastaa.

        Ero tilanteessa pitäisi miettiä kumpi vanhemmista on sopivampi huolehtimaan lapsesta. Pääsääntöisesti paras ratkaisu on vuoriviikkosysteemi, myöskin jos kysytään lapsilta.

        Muutaman tunnin? :DD kyllä se vaan on niin että äidin ja lapsen suhde on aina erilainen kuin isän ja lapsen, sitä ei vie pois mikään. Miehen ei tarvi kuin kerran tuikata sisään thats it. Isä vois toisin sanoen olla kuka vain. Vauva on osa äitiä ja tulee aina olemaan. Samaa verta ja lihaa.

        Itselläkin naisena erilainen suhde äitiin varsinkin kun tulin itse äidiksi. Isäkin rakas mutta ei mitään sijaa äidin rakkaudelle.

        Näin siis tilanteessa jossa äiti on normaali välittävä ja läsnäoleva. Jos ei ole, silloin tulisi vakavasti harkita huoltajuusasiaa uudelleen. Muuten menee ihan oikein että äidillä paremmat oikeudet lapsiin ja saada huoltajuus itselleen. Tiiän tapauksia joissa mies yrittänyt kiusallaan viedä lapsia, jopa vauvan, omalta äidiltään. Onneksi ei onnistunut, kiitos tästä sossuille, teette tärkeää työtä ja ymmärrätte


      • Anonyymi
        ei vaan ymmärrä kirjoitti:

        mä oon vähän samaa mieltä kirjoittajan x kanssa... meillä isä näkee pientä poikaansa valvotuissa tapaamisissa, hyvä niin, kumpikaan meistä ei luota toiseen...

        sillon joskus ennen kun olin raskaana, aloin puhumaan ex-miehelle että josko tehtäis vaikka vauva...no eipä käynyt ei...no sitten olinkin jo raskaana, mikä oli koko raskauden aikana miehelle tärkeämpää...urheilun seuraaminen televisiosta sekä erilaiset elokuvat ja niiden ostaminen... puhuin moneen kertaan tavaroista mitä pitäisi vauvalle hankkia ja mies vain osti kaupasta elokuvia ja kävi kavereiden kanssa juomassa... eli siis minkäänlaista kiinnostusta ei osoittanut koko raskauden aikana eikä edes silloinkaan kun sanoin että lähdetään käymään sairaalassa, sinne reissulle jäin sitten ja minut jouduttiin leikkaamaan joten isä ei päässyt edes synnytykseen mukaan... mutta suurinpiirtein kk sen jälkeen niin yhtäkkiä lapsi onkin hänelle mukamas todella tärkeä...kiusaa vaan tekee sanon minä....

        jaaha, siinä paha missä mainitaan...eikun syöttämään...

        Joo semmoisia ne ovat... Onneksi lapset jo isoja. En enää huoli miestä elämääni. Elän yksin,kun lapset aikuisia!


      • Anonyymi
        x.. kirjoitti:

        itse synnyttänyt lapsesi. Luultavasti et. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen äidiltä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna äidille mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna äidin pitää lapsensa ja lasten äitinsä. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.

        Kenen oli patruunat sisälläsi- Luultavasti ei sinun. Silloin et myöskään tiedä mitä olet tekemässä kun viet lapsen isältä. Sinä olet vahvempi, sinulla on ehkä varaa autoon ja bensaankin ja olet paremmin ansaitseva, käy siis usein tapaamassa lapsiasi. Mutta anna isälle isyys, mahdollisuus inhimilliseen elämään ja anna isän pitää lapsensa ja lasten isänsä.. Olet silti korvaamattoman tärkeä lapsillesi, tapaa heitä usein.


      • Anonyymi
        Milla kirjoitti:

        Itse yh-äitinä olen sitä mieltä että lapset eron tullessa voivat jäädä kummalle tahansa vanhemmalle. Ei äidillä mitään automaattista oikeutta lapsiinsa ole,kyllä isätkin ihan samalla tavalla pystyvät ja osaavat lapsistaan huolehtia(lukuunottamatta imetystä).Tarkoitushan on se,pitäisi ainakin olla,että lapset jäävät sille vanhemmalle jolla on paremmat edellytykset huolehtia lapsistaan.Se etävanhempi sitten voi tavata lastaan/lapsiaan mahdollisimman usein ja osallistua lasten elämään.Toivottavasti sossun tädit joskus heräisivät, ja oikein miettisivät tosissaan kumpi vanhemmista onkaan se jolla on tarjota lapselle paremmat elämän eväät.

        Miksi sitten olet yksinhuoltaja? Lapsella on isäkin. Lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta. Miten voi tavata lastaan/lapsiaan mahdollisimman usein ja osallistua lasten elämään
        kun yhteystiedot täysin estetty- ja salattu, lasten nimi muutettu, koulutiedot salattu eikä lapsella ole lapsen oikeuksia isäänsä, yhteydenpitoa isäänsä, isovanhempiinsa, sukuunsa. Ei ole lapsia yli
        13 vuoteen näkyynyt vieraannuttaja "äidin" narsistisessa
        menettelyssä "lastensuojelun" järjestämänä "yksinhuoltajana" viranomaismenettelyssä.


      • Anonyymi
        Toffifee123 kirjoitti:

        Kuka saa lapsen jos on yhteishuoltajuus ja liitossa isä on alkoholisti ja tekee äidille jatkuvasti henkistä väkivaltaa ja väittää sossuille että äiti on syypää kaikkeen eikä muka huolehdi.

        Äidin ollessa vahvasti päihdeongelmainen ja mielisairas, hän voi Suomessa saada lapsen oikeuden siunaamana jos vaan valehtelee silmittömästi.


      • Anonyymi

        Isät voivat itse mennä synnyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isät voivat itse mennä synnyttämään.

        Siksi vittuun "yksinhuoltaja" ruikku!!!


      • Anonyymi
        kasvaaikuiseksi kirjoitti:

        tyypillinen sosiaalitoimen/ lastensuojelun järjestämä
        tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja"; joka ei edelleenkään
        ymmärrä lapsen edusta- ja oikeuksista yhtään mitään..

        Suomi on täynnä näitä katkeria ja jätettyjä eroäitejä, jotka kostaa pahoinvointinsa lapseen eli isään.

        Sosiaali- ja lasut tukee tätä sirkusta.

        Miehet, ottakaa hyvä asianajaja ja ajakaa lapsen etua.

        Noista naisista eroon ja no contact.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin ollessa vahvasti päihdeongelmainen ja mielisairas, hän voi Suomessa saada lapsen oikeuden siunaamana jos vaan valehtelee silmittömästi.

        Tämä juttu on ihan tosi.

        Narsisteille ja mieleltään häiriintyneille naisille valehtelu ei tuota omantunnon tuskia.


    • syy

      Isä "saa" lapset mm. silloin, kun vanhemmat niin keskenään sopivat.

      • Anonyymi

        Sopivat. Niinkin voi tehdä. Ja kylän puheista viis.
        Eikös lasten etu ole se peruste,millä asioista voi sopia. Että lapsilla on se turvattu omistuskoti,tilaa kasvaa.
        Näin säilyvät myös varaumat hyvinvointiin sitten myöhemminkin.
        Eikä näissä sopimisissa äidin tarvitse olla äitinä yhtään sen huonompi kuin mitä isä on isänä.
        Lapsillahan on olemassa molemmat,isä ja äiti.


      • Anonyymi

        Ei ole saanut


    • Äetee

      Kun itse aikoinaan ahdostuneena mietin eroa ja soitin sitten sossuun ja kysyin, millä perusteella isä voi vaatia lapsia itselleen (isä uhkasi, että jos eroan, hän saa automaattisesti lapset itselleen eikä suostunut kertomaan mikä se syy on. No, myöhemmin sitten tajusin ettei hän lapsia itselleen halunnutkaan, pelotteli, uhkasi ja kiristi vain etten lähtisi)

      No, tuolloin sossutäti antoi napakan vastauksen kysymykseeni: "isyyden perusteella!"

      OLisin myöhemmin antanut lapset isälleen opinojeni ajaksi ainakin, mutten luottanut hänen kykyynsä huolehtia lasten arjesta kaikkinen tarpeineen. TOinen syy oli se, että lasten isä että se suku olisi teilannut minut, minulta olisi viety ihmisarvo lasteni silmissä, lapset olisivat eläneet ilmapiirissä: Äitinne ei ole mitään, ei edes omia lapsiaan kykene huolehtimaan, äitinne ei ole äiti eikä ihminen, roskasakkia, vastuuton...

      Olen melkeinpä kateellinen niille, joiden lapsilla on niin vastuuntuntoinen isä, että hekin ovat kykeneviä huolehtimaan lastensa arjesta. Kaikista miehistä ei siihen ole.

      Vastaus siis kysymykseen: perusteet että lapset menevät isälle erossa, ja tapaajaosapuoli on äiti, on samat kuin että lapset jäävät äidille: vanhemmuus. Isyys/äitiys.
      Yhdessä sitten sovitaan, kumpi ratkaisu on parempi lapsen kannalta.
      Ei sen kummempaa "syytä" tarvita.

      • Nipa

        Eipä luulis itkevän sitä että lasten isä on vastuuton. Sinähän sen miehen olet itsellesi valinnut!! Katso siis peiliin ja tule vasta sitten tänne itkemään. Ja eihän kukaan sinua ole siihen sukuun pakottanut, itse olet valintasi tehnyt ja sen aiheittanut että olet tuossa tilanteessa. Ei auta itku markkinoilla.


      • Äetee
        Nipa kirjoitti:

        Eipä luulis itkevän sitä että lasten isä on vastuuton. Sinähän sen miehen olet itsellesi valinnut!! Katso siis peiliin ja tule vasta sitten tänne itkemään. Ja eihän kukaan sinua ole siihen sukuun pakottanut, itse olet valintasi tehnyt ja sen aiheittanut että olet tuossa tilanteessa. Ei auta itku markkinoilla.

        Heh- nipa hyvä: en minä itkekään kohtaloani. Virheitä tulee elämässään tehtyä. Ne voi korjata tai niiden kanssa tulee voida elää. Ristinsä kullakin. Sulla se on tuo katkera elämänasenne, jonka voimalla näet kaikissa valittajia ja "itkijöitä" sen sijaan että näkisit vain yhden tarinan.... ja vieläpä sieltä tarinan sivusta sen, että lasten huoltajuus voidaan määrätä isälle yksinkertaisesti isyyden perusteella - on siis miehiä, jotka kykenevät vastuusteen, ja on miehiä, jotka eivät siihen kykene.
        Minulle sattui moka ja tein lapset tommoselle jälkimmäiselle vaihtoehdolle, en todellakaan tajunnut lapsia tehdessäni ettei hänestä ole vanhemmuuden vastuuseen, kun sitä ennen kaveri oli kaikin puolin tunnollinen ja kunnollinen ja työteliäs ja muuta hyvää.
        PEiliin olisi voinut katsoa aikoinaan myös lasteni isä - ja ilmoittaa ettei ole kiinnostunut lapsia hankkimaan. Meidän tapauksessa kun mies oli innolla mukana tekemässä lapsia, tekemällä ne tehtiin.

        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Lapsilla on oikeus isäänsä, ja isän puoleiseen sukuun, siitäkin huolimatta että he minua kohtaan ovat inhottavia ja viestittävät lapsilleni monin eri hienojakoisin tavoin sen, etten minä ole mikään.

        Lasteni isä että hänen sukunsa muuten suhtautuu sinun laillasi kaikkeen, mitä eivät kykene oman suht suppean elämänkokemuksensa perusteella ymmärtämään: "mitäs teki tommosen ratkaisun, olisi aikoinaan toiminut toisella tavalla, turha siinä nyt on valittaa, oma vikansa"
        No, empaattisuus on ominaisuus, jota ei kaikille kehity, vaikka elämä miten kolhisi, kun omaa napaa vain tuijotetaan ja omaa itseään pidetään niin paljon parempana kuin muita... mutta potkii se elämä ja maailma sinuakin vielä, ja pahasti potkiikin. Niin käy kaikille. Ennemmin tai myöhemmin elämänarvot menee uusiksi, ja turha sitten on vinkua ja itkeä omaa kurjaa kohtaloaan tai vaatia ymmärrystä toisilta..


      • nipa
        Äetee kirjoitti:

        Heh- nipa hyvä: en minä itkekään kohtaloani. Virheitä tulee elämässään tehtyä. Ne voi korjata tai niiden kanssa tulee voida elää. Ristinsä kullakin. Sulla se on tuo katkera elämänasenne, jonka voimalla näet kaikissa valittajia ja "itkijöitä" sen sijaan että näkisit vain yhden tarinan.... ja vieläpä sieltä tarinan sivusta sen, että lasten huoltajuus voidaan määrätä isälle yksinkertaisesti isyyden perusteella - on siis miehiä, jotka kykenevät vastuusteen, ja on miehiä, jotka eivät siihen kykene.
        Minulle sattui moka ja tein lapset tommoselle jälkimmäiselle vaihtoehdolle, en todellakaan tajunnut lapsia tehdessäni ettei hänestä ole vanhemmuuden vastuuseen, kun sitä ennen kaveri oli kaikin puolin tunnollinen ja kunnollinen ja työteliäs ja muuta hyvää.
        PEiliin olisi voinut katsoa aikoinaan myös lasteni isä - ja ilmoittaa ettei ole kiinnostunut lapsia hankkimaan. Meidän tapauksessa kun mies oli innolla mukana tekemässä lapsia, tekemällä ne tehtiin.

        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Lapsilla on oikeus isäänsä, ja isän puoleiseen sukuun, siitäkin huolimatta että he minua kohtaan ovat inhottavia ja viestittävät lapsilleni monin eri hienojakoisin tavoin sen, etten minä ole mikään.

        Lasteni isä että hänen sukunsa muuten suhtautuu sinun laillasi kaikkeen, mitä eivät kykene oman suht suppean elämänkokemuksensa perusteella ymmärtämään: "mitäs teki tommosen ratkaisun, olisi aikoinaan toiminut toisella tavalla, turha siinä nyt on valittaa, oma vikansa"
        No, empaattisuus on ominaisuus, jota ei kaikille kehity, vaikka elämä miten kolhisi, kun omaa napaa vain tuijotetaan ja omaa itseään pidetään niin paljon parempana kuin muita... mutta potkii se elämä ja maailma sinuakin vielä, ja pahasti potkiikin. Niin käy kaikille. Ennemmin tai myöhemmin elämänarvot menee uusiksi, ja turha sitten on vinkua ja itkeä omaa kurjaa kohtaloaan tai vaatia ymmärrystä toisilta..

        Kuten sanoit:
        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Eihän erolla mitään korjata, vaan luovutetaan. Ei jakseta enää yrittää. Sääli vaan lapsia kohtaa, välillä ihmettelen sitä että millaiset ihmiset lapsia nykyään saa tehdä.


      • x..
        Nipa kirjoitti:

        Eipä luulis itkevän sitä että lasten isä on vastuuton. Sinähän sen miehen olet itsellesi valinnut!! Katso siis peiliin ja tule vasta sitten tänne itkemään. Ja eihän kukaan sinua ole siihen sukuun pakottanut, itse olet valintasi tehnyt ja sen aiheittanut että olet tuossa tilanteessa. Ei auta itku markkinoilla.

        kahden kauppa. Kun erotaan, niin todetaan, että MOLEMMAT on tehneet mokan. Tai sitten ei kumpikaan, elämää eteenpäin vain ei ole voinut ennustaa ja kaikkea tulevaa ei voinut tietää. Ei kukaan osaa esim. etukäteen kuvitella millaista on arkielämä lasten kanssa, ennenkuin on itse sen lapsensa saanut ja asian kokenut, sitä voi korkeintaan arvailla ja arvailut ei aina osu oikeaan. Etukäteen ei myöskään voi tietää onko puolisosta tukijaksi ym.


      • Marikki
        nipa kirjoitti:

        Kuten sanoit:
        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Eihän erolla mitään korjata, vaan luovutetaan. Ei jakseta enää yrittää. Sääli vaan lapsia kohtaa, välillä ihmettelen sitä että millaiset ihmiset lapsia nykyään saa tehdä.

        Toinen nainen pysyy raastavassa ja kuluttavassa liitossa lasten takia.Toinen eroaa samasta syystä.

        Voitko kuvitella,että nainen tekee päätöksiään myös lapsenetua ajatellen?

        Ja suurin osa on yrittänyt pitää perheensä koossa viimeiseen saakka.
        Kukaan ei luovuta.Käyttäisin kuvaavampana sanana
        "kaatunut saappaat jalassa kaikkensa antaneena"


      • nina
        Marikki kirjoitti:

        Toinen nainen pysyy raastavassa ja kuluttavassa liitossa lasten takia.Toinen eroaa samasta syystä.

        Voitko kuvitella,että nainen tekee päätöksiään myös lapsenetua ajatellen?

        Ja suurin osa on yrittänyt pitää perheensä koossa viimeiseen saakka.
        Kukaan ei luovuta.Käyttäisin kuvaavampana sanana
        "kaatunut saappaat jalassa kaikkensa antaneena"

        heroismia tällaisessa asiassa!

        Kaikki on niin kovin suhteellista!


      • nina
        x.. kirjoitti:

        kahden kauppa. Kun erotaan, niin todetaan, että MOLEMMAT on tehneet mokan. Tai sitten ei kumpikaan, elämää eteenpäin vain ei ole voinut ennustaa ja kaikkea tulevaa ei voinut tietää. Ei kukaan osaa esim. etukäteen kuvitella millaista on arkielämä lasten kanssa, ennenkuin on itse sen lapsensa saanut ja asian kokenut, sitä voi korkeintaan arvailla ja arvailut ei aina osu oikeaan. Etukäteen ei myöskään voi tietää onko puolisosta tukijaksi ym.

        kuitenkin ylitse muiden.
        Liika nojaaminen siihen puolisoon aiheuttaa varmasti suhteen rakoilua jossain vaiheessa, kun se toinen alkaa tuntea ahdistusta läheisriippuvaisesta kumppanistaan.

        Mitä enemmän TUNNET ja TIEDÄT, sen vähemmän pitää arvata...


      • Ghjkl
        x.. kirjoitti:

        kahden kauppa. Kun erotaan, niin todetaan, että MOLEMMAT on tehneet mokan. Tai sitten ei kumpikaan, elämää eteenpäin vain ei ole voinut ennustaa ja kaikkea tulevaa ei voinut tietää. Ei kukaan osaa esim. etukäteen kuvitella millaista on arkielämä lasten kanssa, ennenkuin on itse sen lapsensa saanut ja asian kokenut, sitä voi korkeintaan arvailla ja arvailut ei aina osu oikeaan. Etukäteen ei myöskään voi tietää onko puolisosta tukijaksi ym.

        Jos nainen pettää, niin onko se miehen moka?


      • Jorma6969
        Ghjkl kirjoitti:

        Jos nainen pettää, niin onko se miehen moka?

        jos vieraannuttaja "äiti-ja viranomainen" pettää, niin onko se miehen moka?


      • Anonyymi
        Nipa kirjoitti:

        Eipä luulis itkevän sitä että lasten isä on vastuuton. Sinähän sen miehen olet itsellesi valinnut!! Katso siis peiliin ja tule vasta sitten tänne itkemään. Ja eihän kukaan sinua ole siihen sukuun pakottanut, itse olet valintasi tehnyt ja sen aiheittanut että olet tuossa tilanteessa. Ei auta itku markkinoilla.

        Hei,Vaikka et nyt jaksaisikaan yhtään mitään, saanko ehdottaa? Tee yksi pieni hyvä asia itsellesi joka päivä. Esim. Teen keittäminen, silittäminen olkapäästä tai poskesta, itsemyötätuntoisen lauseen sanominen peilin edessä tai ajatteleminen tyyliin ”hyvä kun olen tässä” tai ”minä se olen jaksanut.”🥰

        Jos haluat voit tulla kertomaan meille mitä eilen teit tai sanoit itsellesi. Olet kuitenkin hyvä, jaksamista! Tänään hyvä tekosi oli tänne palstalle purkaminen, kiitos kun kerroit kipusi, meistä moni on käynyt vastaavaa surua läpi.🌻


      • Anonyymi
        nipa kirjoitti:

        Kuten sanoit:
        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Eihän erolla mitään korjata, vaan luovutetaan. Ei jakseta enää yrittää. Sääli vaan lapsia kohtaa, välillä ihmettelen sitä että millaiset ihmiset lapsia nykyään saa tehdä.

        Hei,Vaikka et nyt jaksaisikaan yhtään mitään, saanko ehdottaa? Tee yksi pieni hyvä asia itsellesi joka päivä. Esim. Teen keittäminen, silittäminen olkapäästä tai poskesta, itsemyötätuntoisen lauseen sanominen peilin edessä tai ajatteleminen tyyliin ”hyvä kun olen tässä” tai ”minä se olen jaksanut.”🥰

        Jos haluat voit tulla kertomaan meille mitä eilen teit tai sanoit itsellesi. Olet kuitenkin hyvä, jaksamista! Tänään hyvä tekosi oli tänne palstalle purkaminen, kiitos kun kerroit kipusi, meistä moni on käynyt vastaavaa surua läpi.🌻


      • Anonyymi
        nipa kirjoitti:

        Kuten sanoit:
        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Eihän erolla mitään korjata, vaan luovutetaan. Ei jakseta enää yrittää. Sääli vaan lapsia kohtaa, välillä ihmettelen sitä että millaiset ihmiset lapsia nykyään saa tehdä.

        Hei,Vaikka et nyt jaksaisikaan yhtään mitään, saanko ehdottaa? Tee yksi pieni hyvä asia itsellesi joka päivä. Esim. Teen keittäminen, silittäminen olkapäästä tai poskesta, itsemyötätuntoisen lauseen sanominen peilin edessä tai ajatteleminen tyyliin ”hyvä kun olen tässä” tai ”minä se olen jaksanut.”🥰

        Jos haluat voit tulla kertomaan meille mitä eilen teit tai sanoit itsellesi. Olet kuitenkin hyvä, jaksamista! Tänään hyvä tekosi oli tänne palstalle purkaminen, kiitos kun kerroit kipusi, meistä moni on käynyt vastaavaa surua läpi.🌻


      • Anonyymi
        nipa kirjoitti:

        Kuten sanoit:
        Minä olen mokani korjannut: erosimme. Minun ei tarvitse arjessa huolehtia kuin "itse tekemistäni".

        Eihän erolla mitään korjata, vaan luovutetaan. Ei jakseta enää yrittää. Sääli vaan lapsia kohtaa, välillä ihmettelen sitä että millaiset ihmiset lapsia nykyään saa tehdä.

        Hei,Vaikka et nyt jaksaisikaan yhtään mitään, saanko ehdottaa? Tee yksi pieni hyvä asia itsellesi joka päivä. Esim. Teen keittäminen, silittäminen olkapäästä tai poskesta, itsemyötätuntoisen lauseen sanominen peilin edessä tai ajatteleminen tyyliin ”hyvä kun olen tässä” tai ”minä se olen jaksanut.”🥰

        Jos haluat voit tulla kertomaan meille mitä eilen teit tai sanoit itsellesi. Olet kuitenkin hyvä, jaksamista! Tänään hyvä tekosi oli tänne palstalle purkaminen, kiitos kun kerroit kipusi, meistä moni on käynyt vastaavaa surua läpi.🌻


      • Anonyymi
        Nipa kirjoitti:

        Eipä luulis itkevän sitä että lasten isä on vastuuton. Sinähän sen miehen olet itsellesi valinnut!! Katso siis peiliin ja tule vasta sitten tänne itkemään. Ja eihän kukaan sinua ole siihen sukuun pakottanut, itse olet valintasi tehnyt ja sen aiheittanut että olet tuossa tilanteessa. Ei auta itku markkinoilla.

        Peiliin kannattaa katsoa myös sen suhteen, miksi on yksin ja miksi mies on jättänyt.

        Näitä kirjoituksia lukiessa huomaa millaisia katkeria, muita syyllistäviä naisia Suomi on valitettavan pullollaan.

        Pahaa oloaan nämä naiset purkavat tänne, syyllistävät satuiluillaan lapsen isää. Hohhoijaa mitä meininkiä.


    • Fakta
      • nina

        miksi isät ei hae huoltajuuksia?
        Siksi kun ne lapset yli 90% on naisten haluamia alunperin...


      • mama for kids
        nina kirjoitti:

        miksi isät ei hae huoltajuuksia?
        Siksi kun ne lapset yli 90% on naisten haluamia alunperin...

        Koska miehillä on luontainen tarve lisääntymiseen ja normaalisti naisilla "vauvakuume".
        Luonnonlaki.
        Ihmiselon yksinkertainen kuvio ja jatkumo.


      • miehet =(
        nina kirjoitti:

        miksi isät ei hae huoltajuuksia?
        Siksi kun ne lapset yli 90% on naisten haluamia alunperin...

        näin oli meillä... minulla ei ollut tuolloin ehkäisyä ja kierukka kun minulle ei käy joten olisin yhtenä vaihtoehtona halunnut kokeilla hormoni kierukkaa mutta silloinen mies/poikaystävä kieltäytyi maksamasta edes osaa siitä... lääkäri minulle ehdotti sitä hormonikierukkaa...minä huonosti toimeentulevana ja sossukaan ei minua auttanut silloin ei ollut rahaa hankkia sitä...no tulos= vauva...minä halusin sen, isä ei ja nyt isä yrittää kovasti hoitaa velvollisuuksiaan siinä kuitenkaan hyvin onnistumatta.


      • Anonyymi
        nina kirjoitti:

        miksi isät ei hae huoltajuuksia?
        Siksi kun ne lapset yli 90% on naisten haluamia alunperin...

        Koska isälle ei myönnetä huoltajuuksia "lastensuojelun"
        viranomaisten toimiessa mielenvikaisena narsistina- ja "tuomioistuin" kopioi tämän narsistisen lausuman, selvitystyön sanasta sanaan
        omaksi "päätöksekseen"; ilman ainuttakaan todistetta, perustetta nuoleskellessaan omassa menettelyssään vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" viranomaisten persettä lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska isälle ei myönnetä huoltajuuksia "lastensuojelun"
        viranomaisten toimiessa mielenvikaisena narsistina- ja "tuomioistuin" kopioi tämän narsistisen lausuman, selvitystyön sanasta sanaan
        omaksi "päätöksekseen"; ilman ainuttakaan todistetta, perustetta nuoleskellessaan omassa menettelyssään vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" viranomaisten persettä lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä.

        Itse kävin huoltajuus kiistan lapsestani. Olen siis mies. Ja lastensuojelu suositti lasta mulle. Ja käräjäoikeudessa käytiin ja sain lähihuoltajuuden. Äitinsä teki rikosilmoituksia milloin mistäkin syystä. Kaikki perättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin huoltajuus kiistan lapsestani. Olen siis mies. Ja lastensuojelu suositti lasta mulle. Ja käräjäoikeudessa käytiin ja sain lähihuoltajuuden. Äitinsä teki rikosilmoituksia milloin mistäkin syystä. Kaikki perättömiä.

        Mitä ilmeisimmin tapauksessa "lastensuojelu" ei vahingossa ollutkaan sinä päivänä mielenvikainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ilmeisimmin tapauksessa "lastensuojelu" ei vahingossa ollutkaan sinä päivänä mielenvikainen...

        Niinpä, ja ehkä sinä olet ne loput päivät itse mielenvikainen eli hanki jo se uusi naama itsellesi, koska sinun "lapsesi" eivät enää edes tunne sinua.


    • ohikulkija1234

      Tässä nytten huviksen lueskelin näitä juttuja, oudointa on ett melkein kaikissa jutuissa mitä täällä netissä luin ni AINA ON SE ISKÄ HUONOMPI PUOLI.

      Ja suurin osa täällä kirjoittelevista ihmisistä on naisia?
      Aikas harvoin olen nähnyt täällä netissä mitään juttuja näistä yksinhuoltaja isistä mikkä solvaisi täällä entisiä EX:iä

      Ei ymmärtää.....

      Itse isä, eronnut sellainen.
      Ja nytten 5v jälkeen exä vaatii yksinhuoltajuutta, vaikka ensinmäiset 3-4v ni muksut olivat joka viikonloppu minun luonani Pe klo 3:sta Su 20:00
      Ja ainaskin puolet kesälomista, ja nytten hän vaatii yksihuoltajuutta ku hänen mielestä en osallistu lasten kasvatukseen, aina olen yrittänyt hommata muksuille kaiken näköistä ja exsääkin auttan (auto remonteissa) ilmaiseksi.
      Mutta siite tämä alkoi kun exsä rupesi seurusteleen uuden miehen kanssa, jo ruuvettiin viemään muksuja iskältä, mikään ei tunnu exsälle riittävän.

      Ainaskaan minä en voisi häneltä vaatia yhteishuoltajuutta pois, Enkä meinaa itsekään siite hevillä luopua.

      • ohikulija1234

        Ja vielä vähän lisäten EXsä ei ole tyytväine yhtään mihinkä mitä muksuille hankin tai anna, tässä muutama esimerkki.
        Lupasin viedä muksuni (2) särkänniemeen kesälomalla, mutta nuorinmainen loukkasi itsensä pahoin kesäloman alussa.
        Ja niin ollen paranemis prosessi vei melkein koko kesän, olin sitä mieltä että särkänniemen saa unohtaa tältä kesält ku ei oikeestaan voi mennä mihinkään laitteisiin, ja muksujen kanssa sovittiin että käydään soppailemass (heitin intohimo)
        Ja näin ollen annoin molemille 250e rahaa käteen että saavat ostella mitä nyt ostaakin. elikäs toi yht 500 ni oli tosi iso pala kuukasi tuolstani, no EXän mielestä sillä rahalla olisi ollut muutakin käyttöä parempaa sellaista, esim ostaa koira.
        No sitten tulikin sellainen että nyt olis koira mut se maksoi 450e ja ei hänellä ollutkaan sellaista rahaa, näin ollen muksut kysyi minutla sitä et jos maksn puolet, jollen olisi antanut 250e:tä ni muksut ei olisi saanut sitä koiraa olleskaaan, jos olisin kieltäytynyt ni minusta olisi tullut huono isä.
        Ja ei se tähän vielä lopu, olin just vanhemmalle tyttärelleni ostanut uuden puheliimen (iphone4) ja sekö nyt ei ollut mailman halvin. Näin ollen ISÄ LYPSETTIIN 1KK AIKANA MELKEIN VARARIKKOON :(

        Ja sitten juttelin EXän kanssa että jos ostaisin molemille muksuille kannettavat tietokoneet joulu lahjaksi, no eihän se käynyt alkuunkaan.
        Mitä vaan yritän hommata ni kaikki on joko huonoa tai väärin sijoitettu.

        Mieleläni pistän viimeisetkin rahat muksuihin, Nuo tietoneetkin olisi melkein koko kuun tulo, mutta ei käynyt ni ei käynyt.

        Empäs tiedä enää mitä tekisi, muksut ootivat kannetavia mut EXsä kieli :(

        Sori jos teksti on joteski sekavaa ja vaike lukuista :D


      • 8+12
        ohikulija1234 kirjoitti:

        Ja vielä vähän lisäten EXsä ei ole tyytväine yhtään mihinkä mitä muksuille hankin tai anna, tässä muutama esimerkki.
        Lupasin viedä muksuni (2) särkänniemeen kesälomalla, mutta nuorinmainen loukkasi itsensä pahoin kesäloman alussa.
        Ja niin ollen paranemis prosessi vei melkein koko kesän, olin sitä mieltä että särkänniemen saa unohtaa tältä kesält ku ei oikeestaan voi mennä mihinkään laitteisiin, ja muksujen kanssa sovittiin että käydään soppailemass (heitin intohimo)
        Ja näin ollen annoin molemille 250e rahaa käteen että saavat ostella mitä nyt ostaakin. elikäs toi yht 500 ni oli tosi iso pala kuukasi tuolstani, no EXän mielestä sillä rahalla olisi ollut muutakin käyttöä parempaa sellaista, esim ostaa koira.
        No sitten tulikin sellainen että nyt olis koira mut se maksoi 450e ja ei hänellä ollutkaan sellaista rahaa, näin ollen muksut kysyi minutla sitä et jos maksn puolet, jollen olisi antanut 250e:tä ni muksut ei olisi saanut sitä koiraa olleskaaan, jos olisin kieltäytynyt ni minusta olisi tullut huono isä.
        Ja ei se tähän vielä lopu, olin just vanhemmalle tyttärelleni ostanut uuden puheliimen (iphone4) ja sekö nyt ei ollut mailman halvin. Näin ollen ISÄ LYPSETTIIN 1KK AIKANA MELKEIN VARARIKKOON :(

        Ja sitten juttelin EXän kanssa että jos ostaisin molemille muksuille kannettavat tietokoneet joulu lahjaksi, no eihän se käynyt alkuunkaan.
        Mitä vaan yritän hommata ni kaikki on joko huonoa tai väärin sijoitettu.

        Mieleläni pistän viimeisetkin rahat muksuihin, Nuo tietoneetkin olisi melkein koko kuun tulo, mutta ei käynyt ni ei käynyt.

        Empäs tiedä enää mitä tekisi, muksut ootivat kannetavia mut EXsä kieli :(

        Sori jos teksti on joteski sekavaa ja vaike lukuista :D

        Ei se exä sua ole lypsänyt kuiviin vaan sinä olet yrittänyt ostaa lasten kiintymyksen ja olet itse lypsänyt itsesi kuiviin.


      • Anonyymi

        Ihan perussetti Suomessa tämä.

        Vaaditaan naisten toimesta mitä kulloinkin sattuu huvittamaan ja millä mielellä ollaan.

        Todellista lapsen etua. Huoltajuus pois tuollaisilta. Isä on monessa tapauksessa se todellista lapsen etua ajatteleva taho


    • Köyhä ja onnellinen

      Minkä ikäiselle ostit iphonen?? Miks molemmille pitää olla omat tietokoneet??

      Kauheeta miten paljon nykyään ostetaan lapsille kaikkee turhaa. Ilmankin tulisivat toimeen ihan hyvin. Puhelimia on halvempiakin kuin se markkinoiden kallein iphone. Nykyajan nuorilla ei ole mitään suhteellisuuden tajua rahasta! Kaikki saadaan mitä halutaan.
      Elämä hymyilee nykyihmisille kun turhaa tavaraa pursuaa joka paikka.. tyhjyys sisällä vaan laittaa ostamaan lisää krääsää. Voi voi.. :(

      Ohikulkija1234: Anna lapsillesi aikaa eläkä osta sitä turhaa tavaraa kun ne vaan nyt sattuu jotain haluamaan.

    • Ohikulkija1234

      Hän on 2kk vajaa 15v.
      Kyllä ne yhdelläkin on pärjännyt minkä hankein 2v sitten, lupasin heille omat koneet.
      Minun mielestä lupaukset tarvisi koittaa pitää, ja tuohon aikaan vielä sen verran että ei tuossa joka toinen viikonloppu ni ole hirveesti aikaa :(

      Kyllä minun työtöillä on suhteelisuuden tajua, mutta haluan antaa heille, eikä minun tytöt ole ainuita ketkä saavat uusia kännyja/tietokoneita.
      Aikaa en voi antaa enempää ni koitan antaa kaikkea muuta, mitä EX:ä ei anna, luulisi hänenki olevan onnellinen ku annan tytöille ja hänen rahat säästyy.

      • agdsfh

        Mikset voi antaa aikaa enempää? Onko sulla kiire tienata rahaa joilla voit sitten ostaa lisää turhia vekottimia ja muksut sitten aikuisena muistelee että olipa kiva iskä?


    • Vastuu?

      Kuulehan "iskä", joka jakelet rahaa! Silläkö sinä lapsiasi kasvatat oikeudenmukaisuuteen, vastuuntuntoon, toiset huomioonottavaiseksi ja hyväksi nuoriksi aikuisiksi? Sillä rahalla ei pitkälle pötkitä. Suuri euromäärä ei ole yhtä kuin VANHEMMUUS! Vanhemmuuteen tarvitaan aika helvetin paljon muutakin, kuin tajutonta rahan syytämistä ja autoremontteja.

      Mitä, jos hankkisit itsellesi jonkun kirjan vanhemmuudesta. Tuskin se äitikään totaalisesti väärässä on.

      • Anonyymi

        Mikä sinäkin olet sanomaan tämän isän vanhemuudesta yhtään mitään ?

        Ei se että ostaa tavaroita tarkoita sitä etteikö isä huolehtisi ja olisi läsnä myös henkisesti..

        Naurettava syyllistävä argumentti ilmeisesti naisen kirjoittamana.


    • kuumuu

      Minä ja kaksi siskoani muutettiin käräjäoikeuden päätöksellä isän mukana. Isällä oli tarjota meille omakotitalo maaseudun rauhassa, läheinen tukiverkosto (mm. isovanhempani samassa taloudessa) ja pieni kyläkoulu. Äidillä tarjolla olisi ollut pieni kerrostaloasunto(?) kaupungissa ja kouluna suuri kaupunkikoulu.

      Mikä lapselle on parasta. Jos puitteet on suunnilleen samanlaiset, niin kai äiti sitten on todennäköisempi lähivanhempi..

      • Oikeudenmukaisuutta

        Mikäli eron hetkellä on äidin asunto ollut pieni niin sosiaalitoimi on velvollinen hommaamaan perheelle isomman asunnon lastensuojelu toimenpiteisiin vedoten.


    • Oikeudenmukaisuutta

      Jos äiti tai isä todetaan:
      - Mielisairaaksi.
      - Väkivaltaiseksi.
      - Narkomaaniksi.
      - Alkoholistiksi.
      - Huor?ksi.
      - Edessvastuuttomaksi.
      - Yms. Lapsen edusta piittaamattomaksi.

      Lisäksi vaikka äiti olisi kunnon ihminen niin huoltajuuden saamisessa itselleen painaa paljon, se miten hyvät suhteet on paikkakuntasi lastensuojelua tekevään sosiaaliviranomaiseen.

      Lastensuojeluviranomaiseksi näyttäisi pääsääntöisesti hakeutuvan narsistisia mieleltään täysin kieroutuneita ihmisiä ''ei koske niitä 10 % kunnon virkailijoita'', joiden tarkoitus on vain näyttää omaa mahtavuuttaan ja siinä virassa he kokevat olevansa, juuri oikeanlaiset ihmiset oikealla paikalla.
      Sillä heidän narsistien mielivaltaista tekemistä ei voi valvoa kukaan, koska he ovat kaiken Suomenlain yläpuolella, jos heidän mielivaltaiset teot paljastuvat niin he vetoavat lastensuojelulain salassapitovelvollisuuteen ja kätkeytyvät sen taakse ja niin he saavat yhä edelleen tuottaa tuskaa kunnollisilli isille, äideille ja lapsille. Lasten hyvinvoinnista piittaamatta.

      Tuonlainen sosiaalitoimen lastensuojeluviranomaisten mielivaltainen käytös on Suomessa erittäin yleistä. Eikä pitäisi ns. sivistysvaltiossa kuulua minkäänlaisen viranomaisen toimintatapoihin.

      Häpeän suomalaisia Poliitikkoja, koska he säätävätlait ja he ovat niitä, joiden kuuluisi puuttua tällaiseen mielivaltaiseen epäoikeudenmukaisuuteen omia kansalaisiaan kohtaan.

      • ++

        Äideillä on liikaa valtaa päätöksien tekemisiin...
        Nainen voi yksinään päättää jos sattuu ns vahinko, jatkaako raskautta vai ei, isällä ei ole siihen minkäänlaista päätäntävaltaa.
        Velvollisuuksia sitäkin enemmän!
        Nainen voi tehdä miehelle tosi alhaisen teon hankkiutumalla raskaaksi ilman miehen tahtoa, mies on typerä jos luottaa naisen pillerien käyttöön.


      • tristuoyipuop
        ++ kirjoitti:

        Äideillä on liikaa valtaa päätöksien tekemisiin...
        Nainen voi yksinään päättää jos sattuu ns vahinko, jatkaako raskautta vai ei, isällä ei ole siihen minkäänlaista päätäntävaltaa.
        Velvollisuuksia sitäkin enemmän!
        Nainen voi tehdä miehelle tosi alhaisen teon hankkiutumalla raskaaksi ilman miehen tahtoa, mies on typerä jos luottaa naisen pillerien käyttöön.

        Ei se nainen voi hankkiutua raskaaksi jos mies huolehtii osaltaan ehkäisystä. Eikös se niin mene että se joka ei raskautta halua, se myös huolehtii ehkäisystä? Että mitä siihen päätäntävaltaan tulee, niin mies tekee päätöksensä siinä panemisen yhteydessä. Jos ei huolehdi ehkäisystä, silloin päätös jää naiselle. Ja siinä vaiheessa ei sitten ole miehellä enää varaa itkeä jos ja kun ei ole aikanaan ehkäissyt. Ei se nyt niin vaikeata luulisi olevan vaikka vähän tyhmä olisikin.


      • Anonyymi

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä todeten tuo on totta.


        Perättömien äipän ja päin sukulaisten tekemiin lastensuojeluilmoitusten käsittelyyn aina juristi mukaan ja tapaamiset kannattaa avoimesti tallentaa, lain mukaan sallittua.

        Ja korjata sosiaalitätien satuilut em kirjauksista


    • Sivusta seurannut..

      Sukulaispariskunta erosi ja lapset asuvat viikon äidin luona ja viikon isän luona.
      Vanhemmat hankkivat asunnon läheltä toisiaan että lapset voi liikkua vapaasti kodista toiseen.
      Hyvin heillä homma onnistui ja nyt lapset jo isoja, samaan tähtiin edelleenkin ovat vuoroperään molempien vanhempien luona vuorotellen.
      Yhteishuoltajuus on ihan hyvä.

    • Mummo jo...

      Aikoinani menin naimisiin miehen kanssa jolla oli lapsia.
      Äiti oli saanut lapset mutta jätti lapset heitteille ja isä sai lapset itselleen.
      Meissä vanhemmissa on hyviä ja huonoja, ja aina pitäisi ajatella lapsen parasta.
      Ei aina äiti ole se paras huoltaja, joskus isän luona turvallisempaa kun äiti ei kerkeä, jaksa, halua tai muuten vain pysty huolehtimaan lapsistaan.
      Onhan myös päinvastoin tilanteita.
      Paras huoltajuus mielestäni tuo yhteishuoltajuus, siinä saa vuorotellen toinen levätä kun lapset toisen luona.
      Mielestäni on hyvä kun uusia isiä ja äitejä astuu kuvaan eronneille puolisoille.

    • -----

      Minun nähdäkseni lapset menevät useimmiten sille, joka ei "jätä" heitä erossa. Eli jos isä lähtee ja jättää äidin ja lapset keskenään, niin hänen on aika vaikea vaatia heitä itselleen enää ilman, että äidissä on osoitettavissa jotain selkeää vikaa (ja jos se vika on ollut jo erotessa, niin aika vastuutonta on jättää lapset). Jos taas äiti lähtee jättäen lapset isälle, niin silloin äidin on vaikea saada heitä itselleen jälkeenpäin. Voi myös olla, että äiti (tai isä) muuttaa lasten kanssa pois yhteisestä kodista, jolloin sen toisen vanhemman pitää allekirjoittaa muuttoilmoitus ja jos hän sen tekee, niin silloin hän on hyväksynyt lastensa lähdön.

      Se, että lapset suurimmaksi osaksi jäävät erossa äideille johtuu siitä, että äidit huomattavasti vähemmän vain lähtevät ja jättävät lapset pärjäämään isän kanssa keskenään edes väliaikaisesti (mikä helposti muuttuu kokoaikaiseksi). Äidit taas yleensä kituuttavat huonossakin suhteessa viimeiseen asti, jos he joutuisivat muuten jättämään lapsensa. Toisin sanoen äidit useimmin uhraavat jopa oman onnellisuutensa lasten eteen jättämättä heitä. Eikö silloin olekin oikein, että lapset pääsevät sen uhrautuvamman vanhemman luokse?

      Ja kyllä, isä voi olla aivan yhtä hyvä vanhempi lapsilleen kuin äiti. Isällä on myös normaalisti ihan yhtä hyvät mahdollisuudet saada huoltajuus (jos kummallakaan ei ole mitään ongelmia), jos asia vain puidaan loppuun ENNEN kuin isä muuttaa uuteen osoitteeseen tai allekirjoittaa muuttoilmoituksen lapsillensa äidin luokse.

      Olenko väärässä? Te, joilla molemmat vanhemmat ovat kunnollisia, niin kumpi vanhemmista muutti ensin eri osoitteeseen lasten kanssa? Vaihtuiko lähihuoltajuus sen jälkeen ja jos, niin millä perusteella?

      • etäistetty isä kans

        voi voi kun on kauniita ajatuksia sulla, teoriassa! mun lasten äiti halusi lähteä ja lähtikin, vei lapset mukanaan vastoin heidän toivomuksiaan saada jäädä minun luo asumaa. ei todellakaan minulta kyselty muuttoilmoituksiin nimiä vaan tupa oli tyhjä niin lapsista kuin suurimmasta osasta omaisuudestaki kun palasin illalla töistä kotiin.
        en suostunu allekirjottaan huoltajuussopimusta jossa äiti olis ollu lähi ja mulle tapaamiset lapsiin kahdesti kuukaudessa, vein asian oikeuteen ja siellä selvis hyvin miks isät suhtautuu sossuihin tosi kielteisesti ja syystä! niinku oisin ollu syytettynä rikoksesta ja lasten äiti ois ollu kärsivä uhri, todellista sossujen ajamaa isän jyräystä koko farssi ja lapsien mielipidettä ei otettu huomioon ku olivat kuulemma liian pieniä tietämään missä heillä on hyvä olla. ei juma***ta mitä touhua! vissiin se ku mä käyn normaalissa päivätyössä teki musta rikollisen verrattuna siihen lasten työttömään äitiin jolle viinaki maistuu paljon enemmän ku mulle. oikeesti isällä ei oo mitään saumaa saada lähihuoltajuutta kun vaan äiti haluaa sen. lähiksi en kelvannu mut sossujen mielestä mun rahat kelpaa oikeenki hyvin lasten äidin tilille ja nehän viedään vaikka ulosoton avulla jos isä ei suostu vapaaehtosesti elämään köyhyysrajan alapuolella jotta äiti saa ostella ittelleenki mitä haluaa! hel**tin hienoa ku isältä nypätään lapset pois elämästä ja nuijitaan rahallisesti maanrakoon vaikka lapset olis halunnu jäädä mun luo, kuka inttää vastaan ettei äitiä suosita lasten ja isän kustannuksella?


      • Lflfld

        Täysin totta. Täällä samanlainen esimerkki. Suomessa ei ole tasa-arvoa, vaan feminismi.


      • samoillamennään
        etäistetty isä kans kirjoitti:

        voi voi kun on kauniita ajatuksia sulla, teoriassa! mun lasten äiti halusi lähteä ja lähtikin, vei lapset mukanaan vastoin heidän toivomuksiaan saada jäädä minun luo asumaa. ei todellakaan minulta kyselty muuttoilmoituksiin nimiä vaan tupa oli tyhjä niin lapsista kuin suurimmasta osasta omaisuudestaki kun palasin illalla töistä kotiin.
        en suostunu allekirjottaan huoltajuussopimusta jossa äiti olis ollu lähi ja mulle tapaamiset lapsiin kahdesti kuukaudessa, vein asian oikeuteen ja siellä selvis hyvin miks isät suhtautuu sossuihin tosi kielteisesti ja syystä! niinku oisin ollu syytettynä rikoksesta ja lasten äiti ois ollu kärsivä uhri, todellista sossujen ajamaa isän jyräystä koko farssi ja lapsien mielipidettä ei otettu huomioon ku olivat kuulemma liian pieniä tietämään missä heillä on hyvä olla. ei juma***ta mitä touhua! vissiin se ku mä käyn normaalissa päivätyössä teki musta rikollisen verrattuna siihen lasten työttömään äitiin jolle viinaki maistuu paljon enemmän ku mulle. oikeesti isällä ei oo mitään saumaa saada lähihuoltajuutta kun vaan äiti haluaa sen. lähiksi en kelvannu mut sossujen mielestä mun rahat kelpaa oikeenki hyvin lasten äidin tilille ja nehän viedään vaikka ulosoton avulla jos isä ei suostu vapaaehtosesti elämään köyhyysrajan alapuolella jotta äiti saa ostella ittelleenki mitä haluaa! hel**tin hienoa ku isältä nypätään lapset pois elämästä ja nuijitaan rahallisesti maanrakoon vaikka lapset olis halunnu jäädä mun luo, kuka inttää vastaan ettei äitiä suosita lasten ja isän kustannuksella?

        lasten vieraannuttaminen-, manipulaatio-, vainoaminen omasta
        isästään, isovanhemmistaan ym. isänpuoleisesta suvustaan edelleen
        jatkuu vielä yli 12 vuoden jälkeenkin Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä, eikä loppua näy yhteistyössä vieraannuttaja "äidin-"
        kanssa; perättömin selvityksin-, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista Raision kaupungin "viranomais-" menetteyssä- ja
        hallituksen kärkihankkeena toteutettava lape- muutosohjelma, lupa-
        auttaa ei Raision kaupungissa edelleenkään toimi- kaikki yhteydenotot-
        ja avunpyynnöt toistuvasti, tarkoitushakuisesti täysin salattu/ estetty vastoin "valvovan viranomaisen" ohjeistuksia, päätöksiä.


      • Anonyymi
        etäistetty isä kans kirjoitti:

        voi voi kun on kauniita ajatuksia sulla, teoriassa! mun lasten äiti halusi lähteä ja lähtikin, vei lapset mukanaan vastoin heidän toivomuksiaan saada jäädä minun luo asumaa. ei todellakaan minulta kyselty muuttoilmoituksiin nimiä vaan tupa oli tyhjä niin lapsista kuin suurimmasta osasta omaisuudestaki kun palasin illalla töistä kotiin.
        en suostunu allekirjottaan huoltajuussopimusta jossa äiti olis ollu lähi ja mulle tapaamiset lapsiin kahdesti kuukaudessa, vein asian oikeuteen ja siellä selvis hyvin miks isät suhtautuu sossuihin tosi kielteisesti ja syystä! niinku oisin ollu syytettynä rikoksesta ja lasten äiti ois ollu kärsivä uhri, todellista sossujen ajamaa isän jyräystä koko farssi ja lapsien mielipidettä ei otettu huomioon ku olivat kuulemma liian pieniä tietämään missä heillä on hyvä olla. ei juma***ta mitä touhua! vissiin se ku mä käyn normaalissa päivätyössä teki musta rikollisen verrattuna siihen lasten työttömään äitiin jolle viinaki maistuu paljon enemmän ku mulle. oikeesti isällä ei oo mitään saumaa saada lähihuoltajuutta kun vaan äiti haluaa sen. lähiksi en kelvannu mut sossujen mielestä mun rahat kelpaa oikeenki hyvin lasten äidin tilille ja nehän viedään vaikka ulosoton avulla jos isä ei suostu vapaaehtosesti elämään köyhyysrajan alapuolella jotta äiti saa ostella ittelleenki mitä haluaa! hel**tin hienoa ku isältä nypätään lapset pois elämästä ja nuijitaan rahallisesti maanrakoon vaikka lapset olis halunnu jäädä mun luo, kuka inttää vastaan ettei äitiä suosita lasten ja isän kustannuksella?

        Hienoo et oot yrittäny ja päässy alkoholipirkosta eroon.

        Joo tuo sossu- ja oikeuslaitostouhu on ihan läppää.

        Kaikki nauhalle vaan. Ja fiksusti.

        Äiti saa valehdella ummet ja lammet


      • Anonyymi
        etäistetty isä kans kirjoitti:

        voi voi kun on kauniita ajatuksia sulla, teoriassa! mun lasten äiti halusi lähteä ja lähtikin, vei lapset mukanaan vastoin heidän toivomuksiaan saada jäädä minun luo asumaa. ei todellakaan minulta kyselty muuttoilmoituksiin nimiä vaan tupa oli tyhjä niin lapsista kuin suurimmasta osasta omaisuudestaki kun palasin illalla töistä kotiin.
        en suostunu allekirjottaan huoltajuussopimusta jossa äiti olis ollu lähi ja mulle tapaamiset lapsiin kahdesti kuukaudessa, vein asian oikeuteen ja siellä selvis hyvin miks isät suhtautuu sossuihin tosi kielteisesti ja syystä! niinku oisin ollu syytettynä rikoksesta ja lasten äiti ois ollu kärsivä uhri, todellista sossujen ajamaa isän jyräystä koko farssi ja lapsien mielipidettä ei otettu huomioon ku olivat kuulemma liian pieniä tietämään missä heillä on hyvä olla. ei juma***ta mitä touhua! vissiin se ku mä käyn normaalissa päivätyössä teki musta rikollisen verrattuna siihen lasten työttömään äitiin jolle viinaki maistuu paljon enemmän ku mulle. oikeesti isällä ei oo mitään saumaa saada lähihuoltajuutta kun vaan äiti haluaa sen. lähiksi en kelvannu mut sossujen mielestä mun rahat kelpaa oikeenki hyvin lasten äidin tilille ja nehän viedään vaikka ulosoton avulla jos isä ei suostu vapaaehtosesti elämään köyhyysrajan alapuolella jotta äiti saa ostella ittelleenki mitä haluaa! hel**tin hienoa ku isältä nypätään lapset pois elämästä ja nuijitaan rahallisesti maanrakoon vaikka lapset olis halunnu jäädä mun luo, kuka inttää vastaan ettei äitiä suosita lasten ja isän kustannuksella?

        Tyypillinen tapaus Suomesta. Lapsista kannattaa taistella ja onnea että olet päässyt eroon alkoholistinaisesta !


    • Etäistetty isä

      Äiti muutti lasten kanssa.Riitautin ja vaadin lapsia takaisin kotiin.Käräjillä äidistä tehtiin lähi ja lapset kirjoille äidin uudelle kotipaikkakunnalle.

      Lapsen etu tarkoittaa käytännössä äidin vanhemmuuden tukemista.Isän täytyy pystyä todistamaan pitävästi käräjillä että äidissä on jotakin vikaa.Mies on aina lähtökohtaisesti huonompi vaihtoehto lähiksi.Suomessa edes Jeesus ei saisi lähivanhemmuutta.
      Lähivanhemmuus on äidille automatti.Tämä on kohtuutonta myös naisille itselleen.

      Suomessa lapset ovat muuttotavaroita.

      • Anonyymi

        Näin se valitettavasti menee.

        Mut noista noidista kandee silti hankkiutua eroon :)


    • Kaipaa lapsiaan

      On tuo niin väärin. Itsellä tulossa eteen huoltajuuskiista ja en mriitelisi jos lasten öiti ei sitä tekisi. Antaisi minun tavata lapsia useasti kuin kerran parissa viikossa niin kaikki menisi hyvin. nyt kun änellä uusi mies joka käyttää alkohloia liikaakin ja exä menee viinan mukana niin pelottaa oikeesti miten vaikuttaa lapsiin. haluaisin ne itselleni, mutta huonot on mahdollisuudet suomessa. Itse käyn töissä ja en käytä viinaksia kuten taas exä syö mieliala lääkkeitä ja aina hirvees krapulssa kun vien lapset takaisin äidilleen.

      Todisteetkin on, mutta riittääkö ne. Rakastan lapsiani niin että kipeää tekee miksi heidän äiti muuttuu juopon miehen takia itsekin.

      hän olisi hyvä jos lopettaa tuon suhteen ja viinan, mutta luulenpa ettei muutu. nyt uhkaa kaikilla ettei lasta näe kuin hänen mielen mukaan ja elatusmaksujen kortuksella koska mies ei ole töissä hänellä. miksi minun pitäs maksaa aikuisten eläminen. Lasten maksan mutta en noita aikuisten elämää ja varsinkaan niiden juopottelua.

      Oikeusaputoimistossa aika varattu, isä ryhmästä apua hakenut ja sosiaalitoimistosta, mutta nähtäväksi jää kuinka tämä päättyy.

      saako isät koskaan oikeutta Suomessa ?

      • XXXXX-XXXXX

        vastaus kysymykseen: todennäköisesti ei. Itsellä huoltajuus kiistat päällänsä ja ero alkoi näyttämään varmalta kun lapsen äiti yritti itsemurhaa (jälleen) ja sosiaalitoimisto oli asiasta sitä mieltä että "exälläni oli vaan heikko hetki" ja mulle ehdotettiin mielenterveystoimiston asiakkuutta (exäni on ollut kyseisen toimiston asiakkaana jo vuosia ja syönyt lääkkeitä sekä ollut kokoajan joko työkyvyttömyyseläkkeellä tai sairauslomalla mitä olen hänet tuntenut)... exäni on muuttanut lapsen kanssa pois yhteisestä asunnosta enkä itsekään saa tavata lastani ,vaikka on yhteishuoltajuussopimus tehty isyyden tunnustuksen yhteydessä, silloin kun olen vapaalla kun exäni sumuttaa ja puhuu täyttä p****a näille "tantoille"... Mutta itse olen ottanut asioista selvää useammaltakin taholta ja näyttää siltä että saan "tantoillekin" pistettyä jauhotsuuhun (kuten exällenikin) viimeistään siinä vaiheessa kun lähdetään isoon saliin istumaan.


      • etsaamitään

        oikeutta ainakaan oikeusaputoimistosta-
        yksityinen perhe-oikeuteen perehtynyt asianajaja tulee palkata; oikeusaputoimistosta yksityinen asianajaja hakee tarvittaessa oikeusapupäätöksen oikeudenkäyntikuluja varten.


      • Anonyymi
        XXXXX-XXXXX kirjoitti:

        vastaus kysymykseen: todennäköisesti ei. Itsellä huoltajuus kiistat päällänsä ja ero alkoi näyttämään varmalta kun lapsen äiti yritti itsemurhaa (jälleen) ja sosiaalitoimisto oli asiasta sitä mieltä että "exälläni oli vaan heikko hetki" ja mulle ehdotettiin mielenterveystoimiston asiakkuutta (exäni on ollut kyseisen toimiston asiakkaana jo vuosia ja syönyt lääkkeitä sekä ollut kokoajan joko työkyvyttömyyseläkkeellä tai sairauslomalla mitä olen hänet tuntenut)... exäni on muuttanut lapsen kanssa pois yhteisestä asunnosta enkä itsekään saa tavata lastani ,vaikka on yhteishuoltajuussopimus tehty isyyden tunnustuksen yhteydessä, silloin kun olen vapaalla kun exäni sumuttaa ja puhuu täyttä p****a näille "tantoille"... Mutta itse olen ottanut asioista selvää useammaltakin taholta ja näyttää siltä että saan "tantoillekin" pistettyä jauhotsuuhun (kuten exällenikin) viimeistään siinä vaiheessa kun lähdetään isoon saliin istumaan.

        Kelaa pitää ihan nipistää onko tämä totta ?

        Mutta kyllä se Suomessa vaan on.

        Sossupalaverit nauhalle ja fiksusti sinne asianajaja mukaan aina.

        Hyvä et oot päässy tollaisesta äipästä ja naisesta eroon


      • Anonyymi
        XXXXX-XXXXX kirjoitti:

        vastaus kysymykseen: todennäköisesti ei. Itsellä huoltajuus kiistat päällänsä ja ero alkoi näyttämään varmalta kun lapsen äiti yritti itsemurhaa (jälleen) ja sosiaalitoimisto oli asiasta sitä mieltä että "exälläni oli vaan heikko hetki" ja mulle ehdotettiin mielenterveystoimiston asiakkuutta (exäni on ollut kyseisen toimiston asiakkaana jo vuosia ja syönyt lääkkeitä sekä ollut kokoajan joko työkyvyttömyyseläkkeellä tai sairauslomalla mitä olen hänet tuntenut)... exäni on muuttanut lapsen kanssa pois yhteisestä asunnosta enkä itsekään saa tavata lastani ,vaikka on yhteishuoltajuussopimus tehty isyyden tunnustuksen yhteydessä, silloin kun olen vapaalla kun exäni sumuttaa ja puhuu täyttä p****a näille "tantoille"... Mutta itse olen ottanut asioista selvää useammaltakin taholta ja näyttää siltä että saan "tantoillekin" pistettyä jauhotsuuhun (kuten exällenikin) viimeistään siinä vaiheessa kun lähdetään isoon saliin istumaan.

        Tää on Suomessa ihan yleinen tapaus. Hyvä asianajaja ja kanne vaan kehiin.

        Se että lastensuojelu ja sossut pitää suomessa pystyssä näitä alkoholiongelmaisia ja mt-potilasäitejä kertoo niistä kaiken.


        Isälle aa aina mukaan tapaamisiin ja tallentakaa kaikki avoimesta niin muuttuu kirjausten sävy. Ole rauhallinen ja fiksu itse


    • lähiäiti

      Aika pelottavaa tuollainen, että isät täällä tuntuvat tietävän exänsä asioista, sekä jopa heidän uusien miesystävienkiin asioita ;O) Kuulostaa mustasukkaiselta touhulta, sekä myös epäuskottavalta. Jos nainen lähtee lasten kanssa, niin mies vaatii lapsia takaisin kotiin? Ihan yhtä lailla se uusikin paikka on koti. Siellä se koti on, missä vanhempi asuu. Täällä on vain katkeria ja kaunaisia miehiä, jotka eivät osaa keskittyä olennaiseen, eli lapsen hyvinvointiin.
      Oman lapseni isä ei edes halua tavata lastaan. Silti hän suvulleen puhuu, ettei saa tavata lastaan. Mielellään hän varmaan liittyisi tuohon taisteluryhmään lapsen huoltajuudesta ja lähi-isyyttäkin vaatisi. Kaikki vain on utopiaa miehen pään sisällä. Mikään mitä hän puhuu ei ole totta. Olen ehdottanut tapaamissopimusta, lomia lapsen kanssa, vaan kun ei kiinnosta nähdä edes muutamaa tuntia viikossa. Ei minkäänlaista yhteydenpitoa tai halua tavata lasta. Miksi sitten pitää valehdella läheisilleen, että ei saa tavata lasta. Dokumenttia löytyy kyllä tekstiviesteistä ja s-posteista, lastenvalvojalla oli sopimus allekirjoitusta vaille valmiina, vaan kun ei halua tavata lasta niin ei. Mikä teitä miehiä vaivaa. Katkeruus ainakin, mutta pitääkö se kostaa lapselle.

      • niinpäniintaas

        Täällä on vain katkeria yhäriruikkuäitejä ja viranomaisia. jotka valehtelevat narsismissaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot katkeruudessa ja mielenvikaisuudessaan..niinpä niin oikeasti siellä on vain
        lasten koti missääiti asuu, siellä taas missä isä asuu ei saa olla lasten kotia
        lapsen toiveista huolimatta.

        Niin mikä teitä naisia vaivaa, katkeruus ja mielenterveysongelmat ainakin, kun
        ette ymmärrä sairaina ruikkuina lapsen haluavan vuoroasumista ja tietenkin molempien vanhempien kuuluu saada olla lastensa huoltaja..höoö höpö doku-menteistäsi ym paskanjauhannastasi, lastenvalvojallahan oli vain äidin ja viran omaisten haluama "sopimus" jolla ei ole mitään tekemistä oikean sopimuksen kanssa, jonka äiti ja viranomaiset ovat mielenvikaisena kirjoittaneet estäessään
        tarkoitushakuisesti isän huollon ja lasten asumisen lapsen ainoalla oikealla huoltajalla eli omalla isällään..

        Katkeruus siis teillä yhäriruikuilla paistaa, pitääkö sitä kostaa lapselle oma katkeruus ja sairaus/ mielenterveysongelmat pershäiriöineen, narsismineen..


      • Anonyymi

        Höpöhöpö.

        Kyllä se enemmistö on naisia, jotka niitä tapaamisia estää ja isät puolustaa lapsiaan.

        Se jos mikä on yleistä Suomessa


    • Näinmeillä

      Meillä sosiaalitantta teki päätöksen jättää lapsi äidilleen. Huostaanotto ja äidin itsemurha ei tätä päätöstä koskaan muuttanut.

      • Anonyymi

        Käsittämätöntä. Jos tuo ei kerro äidin epävakaasta luonteesta ja mt-ongelmista, niin mikä sitten.

        Suomi on lapsiasioissa täysi kehitysmaa.


      • Anonyymi

        Vain Suomessa.

        Eikö edes sosiaalitädin maalaisjärki sanoisi tässä kohtaa että kumpiko olisi soveltuvampi huoltajaksi.


    • Anonyymi

      Lapset ei ole esineitä. He ovat ihmisiä. Narsisteille he ovat esineitä /vallankäytön välineitä.

      • Anonyymi

        Lapset ei ole esineitä. He ovat ihmisiä. Narsisti vieraannuttaja "äidille ja "lastensuojelun" viranomaisille" he ovat esineitä, väkivallankäytön välineitä lapsia ja lasten omaa isää vastaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ei ole esineitä. He ovat ihmisiä. Narsisti vieraannuttaja "äidille ja "lastensuojelun" viranomaisille" he ovat esineitä, väkivallankäytön välineitä lapsia ja lasten omaa isää vastaan!!!

        Valitettavasti tämä asia on juuri näin ihan liian monissa em häiriötä potevan katkeran eroäidin mielessä ja sosiaaliviranomaisten tukiessa äitejä yleensä ihan viimeiseen asti, vaikka olisivat päihdeongelmansa kanssa lähes katuojassa ja työpaikka juotuna.

        T. Olen nähnyt näitä tapauksia


    • Anonyymi

      Minun (isä) tapauksessani lapset jäivät minulle, koska sekä uuden miehen matkaan lähtenyt äiti että minä olimme sitä mieltä, että niin on lasten kannalta selvästi parempi.

    • Anonyymi

      Tärkeintähän on lapsen etu ja yhteistyö vanhempien välillä. Valitettavan usein vaan jostain syystä toinen osapuoli perheineen mustamaalaa toista vanhempaa eivätkä ymmärrä että tällainen vihamielinen ilmapiiri vaikuttaa aina lapseen. Niin moni väittää olevansa se parempi vanhempi. Kuitenkin olen tässä vuosien saatossa huomioinut, että se kumpi osapuoli mustamaalaa toista enemmän. Kertoo omia olettamuksiaan totena. Vetää oman lähipiirinsäkin tähän mustamaalimeesn mulaan ei ole vaan lapsen kannalta koskaan se parempi lähivanhempi. Ne jotka pyrkivät yhteistyöhön lapsen etua ajatellen hakevat pua tähän ulkopuoliselta taholta rauhoittaakseen tätä toista hyökkäävää isapuolta. Niin tällaiset ovat parempia lähivanhempia he eivät ole vihan sokaisemia ja ymmärtävät lapsen edun. Kovinkaan monilla ei käy kiistojen ollessa pahimmillaan mielessä, että sen jälkeen tilanne pitää saada normalisoitua lapsen etua ajatellen. Moni ei tätä jälkeistä aikaa mieti ollenkaan hyökätään sata lasissa ja sanotaan ja puhutaan peruuttamattomia asioita.

      • Anonyymi

        Tärkeintä on katso myös peiliin, että miksi tässä tilanteessa ollaan ja oiskohan pitänyt tehdä kuitenkin toisin jotain.
        Ero ei ole IKINÄ lapsen etu ellei ole kotona rikollisuutta, päihteitä, väkivallan uhkaa tai muita asioita jotka uhkaa suoraan lapsen hyvinvointia.
        Nykyajan pullamössö lusukki sukupolvi voi tietysti väittää ihan muuta, kun näitä keyboard warrioreja on joka paikka pullollansa.


    • Anonyymi

      Aina tärkeintä on lapsen etu. Keskustelussa näyttäytyy usean etävanhemman omat olettamukset mitä pidetään oikeina. Mutta ovatko nämä olettamukset lapsen etu. Itselläni ei erotessa ollu tällaisia ongelmia asiat hoidettiin sovussa ja toimivat. Ulkopuolisen silmin katsottuna kovimmat syyttelijät kertovat vain jotain itsestään. Eivät syytetystä osapuolesta. Siksi todennäköisesti ovatki näitä etävanhempia. Syyttelyyn kun lähtee lapsen etu unohtuu täysin.

    • Anonyymi

      Agendaan kuuluu niiden syiden unohtaminen.

      • Anonyymi

        Syyttelyyn kun lähtee lapsen etu viranomais menettelyssä unohtuu täysin. Mikä on muuten lapsen etu- siihen
        en ole "lastensuojelussa" vielä 13 vuoden aikana saanut vastausta????


      • Anonyymi

        Agendaan kuuluu "lastensuojelun" vieranomaisten ja
        vieraannuttaja "äidin" narsismi ja lapsen aivopesu pois
        isästään- ja suvustaan viranomaismenettelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agendaan kuuluu "lastensuojelun" vieranomaisten ja
        vieraannuttaja "äidin" narsismi ja lapsen aivopesu pois
        isästään- ja suvustaan viranomaismenettelyssä.

        Tämä on Suomessa ihan liian yleistä.


    • Anonyymi

      Miksi kirjoittelet tänne ja huudat. Itse olisin kyllä huolissani jos lasteni vanhempi kirjoittelisi noin tönne.

      • Anonyymi

        Suksi vittuun!!! Koska yhteydenotot- ja avunpyynnöt "lastensuojelun" viranomaisissa estetty ja salattu vastoin valvovan viranomaisen ja poliisin lainvoimaista päätöstä.


    • Anonyymi

      Nyt ymmärrän miksi miehen ex yrittää leimata minua mielisairaaksi, kun hän ei itse onnistunut tulemaan raskaaksi alkoi hän neuvoa miestä miten voisi mennä lastenvalvojan puheille ja puhua minua vastaan. Mies jäi kiinni siitä, että petti minua exänsä kanssa. Ihmettelin kun mies alkoi yhtäkkiä puhua erosta ja keksimään minulle jotain mielisairautta. Miehen exä oli tehnyt jotain omia diagnooseja ja mies sanoi, että hänellä on oikeus tietää mikä mielisairaus sinulla on ja kehitteli jotain oireita minulle. Sanoin, että sairauteni ei kuulu muille ja terveys asiani ovat luottamuksellisia enkä suostu niiden käyttämiseen minua vastaan vain siksi koska miehen ex ei saanut hänen kanssaan omaa lasta niin nyt jos eroamme minun pitäisi tuosta vaan antaa heille päätäntävalta lapseni asioihin. Miehen exähän ihan selvästi pelaa omaan pussiinsa ja miehestäni ei todellakaan ole lähivanhemmaksi. Hän menee heti paniikkiin jos lapsi itkee eikä ymmärrä edes sitä että pientä vauvaa täytyy pitää paljon sylissä ja rakastaa. Minua parempaa äitiä ei ole ja todella edesvastuutonta edes yrittää kehittää toiselle jotain olematonta mielisairautta tai leimata sen takia jos on joskus käynyt mt vastaanotolla. Sehän vain entisestään nostaa vanhempien kynnystä hankkiutua mt palveluiden piiriin jos sitä myöhemmin käytetään vanhempaa vastaan. Riippuu tietenkin mt asian laadusta, että kuinka vakavaa se on, mutta ei kannata kuvitella että se olisi oikein, että isä saa lapsen vain siksi kun ex haukkuu häntä mielisairaaksi. Nyky miehille ei kannata lapsia tehdä, koska ajattelevat itsekkäästi naisen olevan vain synnyttäjä jota voi pettää ja viedä lapsenkin. Niin kauan kun nämä kuviot ovat tällaisia, että lait suojelevat kiusaajia enemmän kuin uhreja, älkää osallistuko synnytystalkoisiin. Isä voi viedä lapset rakastajattarensa kanssa. Tai äitinsä kanssa, jos anoppi ryhtyy omimaan lapsia. Sinua voidaan kohdella pelkkänä synnyttäjänä.

      • Anonyymi

        Et ymmärrä lapsen edusta ja oikeuksista molempiin vanhempiinsa ja läheisiinsä yhtään mitään - tyypillinen "yksinhuoltaja" ruikku siis


    • Anonyymi

      Tulen tänne jossittelemaan, sillä emme ole eronneet. Mieheni sanoi minulle, kun lapsemme olivat vielä pieniä, että jos joskus meille tulisi ero, hän ei olisi vaatimassa lapsiamme itselleen. Hän kyllä rakastaa lapsiamme, muttei kykenisi vihaamaan minua niin paljon, että olisi vienyt minulta lapset.
      Olimme sivusta seuranneet mieheni sukulaisen taistelua lastensa huoltajuudesta, jossa tuloksena oli, että eron myötä myös lapset erosivat toisistaan. Toinen meni isälle ja toinen äidille. Kylläpä nuo sossut ovat viisaita.

      • Anonyymi

        eipä ole viisaita; lapset edelleen vieraannutettuna, manipuloituna, vainottuna, aivopestyinä pois omasta isästään- ja suvustaan vielä
        yli 13 vuoden jälkeenkin Raiison kaupungin "lastensuojelun" viranomaisten tarkoitushakuisessa sairaassa menettelyssä valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet- ja lapsen
        oma-aloitteiset lausumat asumisestaan myös isällä, myös isänkin huollossa, hoidossa, kasvatuksessa. Lapsen- ja isän suhde, elämä
        tuhottu tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä


      • Anonyymi

        Näin tehtiin meilläkin tytär 14v halusi asua äitinsä kanssa ja poikani 16 v halusi minun kanssa, tämä sopi kaikille osapuolille, kun asumme vajaan kilometrin säteellä toisistamme, ja lapset ovat joka päivä tekemisissä keskenään, ja me emme riitele exän kanssa, olemme kavereita.
        Ei elareita .


    • Anonyymi

      Olosuhdeslvityksessä tai jossain muussa viranomaistoiminnassa voi tulla esille seikkoja joissa tämä katsotaan paremmaksi vaihtoehdoksi, joissa syynä voi mm. olla että äiti kuormittuu liikaa arjen askareiden pyörittämisestä, ei saa kuria aikaan, joutuu ehkä lääkitykselle tms., niin voidaan toki katsoa että jos on olemassa perusteet niin sitten isä voidaan määrä huoltajaksi.

    • Anonyymi

      Minä!

    • Anonyymi

      Itselläni oli huoltajuuskiista äidin kanssa ja hänen uhoaminen siitä että et tule enään näkemään lastasi tai ei se lapsi sulle jää. Mulle annettiin näinkin rohkea ehdotus että saat nähdä lastas pari kertaa kuussa. Siinä ei ollut mitään muuta kuin vieraannuttaminen lapsesta. Käräjille mentiin jossa tehtiin olosuhdeselvitys, käräjäoikeuden määräyksellä. Väliaikaismääräys toteutettiin 50-50
      Periaatteella. Olosuhdeselvityksessä tuli tietooni jossa exä oli pimittänyt omaa historiaansa, mikä tuli yllätyksenä mulle. Olosuhdeselvittäjät puoltivat lapsen jäämistä minulle niinkuin käräjäoikeuskin. Tuli pääkäsittely, jossa tällä hetkellä äiti on tapaava osapuoli jossa hän näkee lastaan harvemmin. Jos miehellä ei oo mitään rikosrekisteriä takana ja elämä on muutenkin balanssissa, niin kyllä mieskin oi saada lähihuoltajuuden. Omassa kaveripiirissä ollut muutama tapaus missä isät on pitänyt omista oikeuksistaan kiinni, eikä mene lasten äidin tahdon mukaan. Eli kannustan kaikkia isiä jos siellä historiassa ei mitään vakavaa ole niin taistelkaa lastenne vuoksi. Tein itse sen ja VOITIN.

      • Anonyymi

        Ihan vastaava- "tapaamisoikeudet" 12h/ kk, koska äiti ei luota isään- ja ristiriitoja. Vieraannuttaja äidille "yksinhuolto"- viite: perätön lausuma ja lasten omien lausumien valehtelu tuomioistuimessa lapsen olosuhteista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vastaava- "tapaamisoikeudet" 12h/ kk, koska äiti ei luota isään- ja ristiriitoja. Vieraannuttaja äidille "yksinhuolto"- viite: perätön lausuma ja lasten omien lausumien valehtelu tuomioistuimessa lapsen olosuhteista..

        Väliaikaismääräys oli 3h/ viikko valvotusti- tosin tapasmispaikka ei koskaan suostunut valvontaan, koska heidän mukaansa käräjäoikeudessa ja kotikunnan perhepalveluissa ei kaikki ole yläpäässä kotona. Perusteena "valvotuille" oli äidin luottamus- ja ristiriidat huoltajuuskiistassa eli huoltoon- ja tapaamisoikeuteen liittyen. Elatustahan ei suoriteta vieraannuttaja "äidille ja lastensuojelun viranomaisille" Ilman lapsen etua- ja oikeiksia isäänsä- ja sukuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väliaikaismääräys oli 3h/ viikko valvotusti- tosin tapasmispaikka ei koskaan suostunut valvontaan, koska heidän mukaansa käräjäoikeudessa ja kotikunnan perhepalveluissa ei kaikki ole yläpäässä kotona. Perusteena "valvotuille" oli äidin luottamus- ja ristiriidat huoltajuuskiistassa eli huoltoon- ja tapaamisoikeuteen liittyen. Elatustahan ei suoriteta vieraannuttaja "äidille ja lastensuojelun viranomaisille" Ilman lapsen etua- ja oikeiksia isäänsä- ja sukuunsa.

        Poliisi kumonnut perhepalvelujen perättömässä lausumassa esittämät "perusteet" äidin luottamuksesta ja vanhempien ristiriidoista lapsen edun vastaisena; ryhtymättä kuitenkaan toimenpiteisiin lapsen edun toteuttamiseksi käytännössä virran oma is menettelyssä. .


      • Anonyymi

        Poliisi kumonnut perhepalvelujen perättömässä lausumassa esittämät "perusteet" äidin luottamuksesta ja vanhempien ristiriidoista lapsen edun vastaisena; ryhtymättä kuitenkaan toimenpiteisiin lapsen edun toteuttamiseksi käytännössä virranomaismenettelyssä. .Palstan valvoja poisteloo viestisi, koska et ossoo käyttäytyä.


      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan- ja ymmärtämään lukemaasi.. Poliisi kumonnut perhepalvelujen perättömässä lausumassa esittämät "perusteet" äidin luottamuksesta ja vanhempien ristiriidoista lapsen edun vastaisena; ryhtymättä kuitenkaan toimenpiteisiin lapsen edun toteuttamiseksi käytännössä virranomaismenettelyssä. .Palstan valvoja poisteloo viestisi, koska et ossoo käyttäytyä.


      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan- ja ymmärtämään lukemaasi.. Poliisi kumonnut perhepalvelujen perättömässä lausumassa esittämät "perusteet" äidin luottamuksesta ja vanhempien ristiriidoista lapsen edun vastaisena; ryhtymättä kuitenkaan toimenpiteisiin lapsen edun toteuttamiseksi käytännössä virranomaismenettelyssä. .Palstan valvoja poisteloo viestisi, koska et ossoo käyttäytyä.


      • Anonyymi

        Nimenomaan noin.


      • Anonyymi

        Nimenomaan ei noin - kerro oikaistun päätöksen päätöspäivä ja diaarinumero?


      • Anonyymi

        Kuulostat järkevältä ja hyvältä isältä. Onnea, ja hyvä että olet puolustanut lapsiasi etkä ole alistunut äidin omahyväisiin valheisiin.


        Kannustan myös, prosessi kesken. Ja lähivanhemmuus haussa. Ja olen mies.


    • Anonyymi

      Raha ratkaisee, kalliiden asianajajien palkkaaminen ratkaisee, valta-asema ratkaisee, eliitin jäsenyys ratkaisee... näillä on helppo ajaa tavallisten äitien yli... Suomi on kaikkea muuta kuin onnellisin maa - onneton, piilokorruptoitunut, perheväkivallan suosikkimaa...

      • Anonyymi

        Ja tavallisia äitejä vastaan nostetaan tekaistuja lastensuojelusyytteitä jotta saadaan lapset tai käytetään näitä tekaistuja lastensuojelusyytteitä koston välineenä... niitä kun voi tehdä kuin liukuhihnalta mielin määrin ja tavallinen äiti koittaa selvitä näistä ilman lakimiesarmeijaa... näin tämä onnettomin maa toimii...


      • Anonyymi

        Raha ratkaisee, kalliiden asianajajien palkkaaminen ratkaisee, valta-asema ratkaisee, eliitin jäsenyys ratkaisee... näillä on helppo ajaa tavallisten isien yli... Suomi on kaikkea muuta kuin onnellisin maa - onneton, piilokorruptoitunut, perhevieraannuttamisen-narsismin suosikkimaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tavallisia äitejä vastaan nostetaan tekaistuja lastensuojelusyytteitä jotta saadaan lapset tai käytetään näitä tekaistuja lastensuojelusyytteitä koston välineenä... niitä kun voi tehdä kuin liukuhihnalta mielin määrin ja tavallinen äiti koittaa selvitä näistä ilman lakimiesarmeijaa... näin tämä onnettomin maa toimii...

        Ja tavallisia isejä vastaan nostetaan tekaistuja lastensuojelusyytteitä jotta saadaan lapset tai käytetään näitä tekaistuja lastensuojelusyytteitä koston välineenä... niitä kun voi tehdä kuin liukuhihnalta mielin määrin ja tavallinen isä koittaa selvitä näistä ilman lakimiesarmeijaa... näin tämä onnettomin maa toimii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tavallisia äitejä vastaan nostetaan tekaistuja lastensuojelusyytteitä jotta saadaan lapset tai käytetään näitä tekaistuja lastensuojelusyytteitä koston välineenä... niitä kun voi tehdä kuin liukuhihnalta mielin määrin ja tavallinen äiti koittaa selvitä näistä ilman lakimiesarmeijaa... näin tämä onnettomin maa toimii...

        Tämä on yleinen äitien harrastama tapa. Kokemusta on kannattaa vaan olla varoivainen, lopulta voi jäädä se luu vetävän käteen.


    • Anonyymi

      Esim. Marin menettää lapsensa huoltajuuden, jos tämä jatkuva juopottelu ja bilettäminen jatkuu.

    • Anonyymi

      Tiedän lapsia, jotka ovat jääneet isälle kirjoille. Kaikkia näitä tapauksia yhdistää se, että äiti on hylännyt äkisti perheensä ja lähtenyt lennosta uuden miehen matkaan. Yhdessäkään ei ole alkoholiongelmaa, eikä muutakaan. Yhtäkkiä aivan tavallisen oloisia naisia, mutta joku vinksahtanut päässä, neljänkympin korvilla, ja sitten lähdetty uudenmiehen matkaan, ja hylätty henkisesti omat lapset.

      Yhdessäkään tapauksessa, uusimies ei ole ollut kiinnostunut lapsista eikä uusioperhe-elämästä. Se on erikoista että nainen laittaa lapsensa kakkos tai jopa kolmos sijalle. Miehen lisäksi jopa harrastus saattaa kiilata lapsien edelle, ja näin ollen on jopa loogistakin, että lapset jää isälle, joka todennäköisesti on tuollaisessa suhteessa ollut vastuullisempi osapuoli muutenkin.

      Narsismi, sitä olen haistanut näissä kaikissa tapauksissa, valitettavasti. Jotkut naiset sekoavat neljänkympin korvilla, haluavat uudistaa koko elämänsä, lentävät jossain pilvissä, eivät näe todellisuutta.

      Kaikissa näissä tapauksissa on myöhemmin pudottu korkealta ja kovaa. Uusimies on jättänyt jokaisessa tapauksessa tämmöisen kierroksilla käyvän naisen, kunhan on ensin vuoden pari leikkinyt. Sitten usein sekonainen jatkaa sekoiluaan, kun lasten isä samaan aikaan huolehtii lapsista vastuullisesti. Eihän isät kaikkea osaa, mutta parempi sekin kuin sekaisin oleva äiti.

      • Anonyymi

        Tiedän pari vastaavaa tapausta.

        Persoonallisuudesta se taitaa kertoa.

        Isä olisi monessa tapauksessa lapselle se terveempi vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Toteennäytetyt tapaamisopimukset toistuvat rikkomiset, lapsen äidin vakavat päihde- ja mielenterveysongelmat.

      Ota hyvä asianajaja.

      • Anonyymi

        Harva muistaa kuitenkaan, että itselläkin on luurankoja kaapissa. Voi kolahtaa omaan nilkkaan kun lähtee asiaa riitauttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva muistaa kuitenkaan, että itselläkin on luurankoja kaapissa. Voi kolahtaa omaan nilkkaan kun lähtee asiaa riitauttamaan.

        Ei Rsision narsisti "lastensuojelun" viranomaisia nuo pidättele. He haukkuvat isää lapselle ja suuttuvat mikäli lapsi sanoo mitään positiivista isästään.

        =psykologinen kontrolli, rikkoo pienen lapsen isyyden ja sekoittaa pään.

        Tuollaisilta äidiltä ja viranomaisilta lapsi joutaisi isän huoltoon ja isästä lähi.


    • Anonyymi

      Maalliset tarvitsevat siihen syyn, tosiasiassa nykyään jo kaksikin syytä tarkemmin ajatellen.

    • Anonyymi

      Lain mukaan ihan samalla tavalla kuin äitikin:

      Isä saa huoltajuuden isyyden perusteella

      • Anonyymi

        Isä ei saa lastensa huoltajuutta lain mukaan samalla tavalla kuin äitikin "lastensuojelun" viranomaisten antaessa tuomioistuimessa perättömän lausuman lasten olosuhteista mm. 27.5.2008.
        Isä ei saa lastensa huoltajuutta isyyden perusteella- ei ole 15 vuoden aikana saanut.


      • Anonyymi

        Ei saa


    • Anonyymi

      Moni asia vaikuttaa asiaan. Kummalla ollut päävastuu lapsista. Onko kyse vain haluamisesta. Lapsen toiveet huomioidaannykyöän aina nuoremillakin lapsilla niin että tulevat kuulluksi. Olosuhdeselvityksessä selvitetään tapa lapsen kanssa toimia. Myös lapsen kiintymyssuhde kumpaankin vanhempaan erikseen. Monien tahojen kuuleminen ja lausuntoja. Myös jos on hyvin negstiivinen toista vanhempaa kohtaan vaikuttaa asiaan suuresti eli edesauttaako toisen vanhemman ja lapsen suhdetta. Eli toista syyttelemällä/mustamaalamalla ei tule lasta saamaan.

      • Anonyymi

        Päihteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet

        Ne ja mielenterveyden ongelmat.


      • Anonyymi

        En käytä


      • Anonyymi

        Virheellisen tiedon jatkuva julkinen oikeudeton levitys on rikos


      • Anonyymi

        Virheellisen tiedon jatkuva julkinen oikeudeton levitys on rikosVirheellisen tiedon jatkuva julkinen oikeudeton levitys on rikos


      • Anonyymi

        Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi.Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi. Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen


      • Anonyymi

        Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi.Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi. Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi.Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi. Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen


      • Anonyymi

        Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi.Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi. Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi.Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi. Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseenKoska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi.Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen omassa menettelyssäsi. Koska olet syyllistynyt virheellisen tiedon jatkuvaan julkiseen oikeudettomaan levittämiseen- ja mm. yksityisyys rikokseen


    • Anonyymi

      Ihan lain ja isyyden perusteella.

    • Anonyymi

      No ei se nyt ihan niinkään ole , on monia yksinhuoltaja isiä myös, joten ei voi sanoa että AINA menee äidille, kai ne katsoo kumpiko vanhemmista on sopivampi olemaan lapsen huoltajana. Mutta kyllä isät on ihan yhtä hyviä huoltajiksi kun äiditkin , varsinkin jos heillä ei ole se tavallinen kosto päässä että otetaan lapsi, kuten monella isällä on ollut kun niitä kuuntelee, että ” katsotaan kuinka ämmän naama menee kun hoidan asiat ettei se saa lasta”
      Sellainen isä ei tavallisesti saa huoltajuutta , sillä lapsen huoltajuus on rakkaus lapseen eikä kosto että ero tuli.

      • Anonyymi

        Kyllä on kosto


    Ketjusta on poistettu 187 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe