löytää Joulun?
"Joulu on siellä, missä on mielessä rauha.
Nöyränä kiitosta kuiskaa kulkijan kieli,
rinnassa tuntuu henkäys leppeä, lauha,
levon ja turvan tuntee ihmismieli.
Joulu on jossakin muistoissa lämpöisessä,
hämärähetkissä pienen, turvaisan tuvan,
siellä se on jo, sielusi eteisessä,
annathan sille luvan sydämeesi tulla."
Hyvää Joulua kaikille! Nyt on jo aatto..
Mistä
14
547
Vastaukset
- jartsev
"Kalliimpi kultaakin
on hyvä toveruus,
aarrettakin parempi
on hyvä ystävyys.
Näitä elämän helmiä etsi, pyydä,
ei niitä voi ostaa, myydä."- Sinimarjanen
kauniista runosta.
Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!
Nukkumaan tästä täytyy lähteä...
Hyvää Joulua!! - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
kauniista runosta.
Hyvää Joulua!!Kiitos sinulle ja Hyvää Joulua! Kauniita unia:)
- vitsiniekka
Sinimarjanen kirjoitti:
kauniista runosta.
Hyvää Joulua!!Miksi jouluna ei saa riisuutua valot päällä?
- Tonttu voi tulla ikkunan taa.
- tammikuun likka
Jouluyön rauhassa, lasten nukkuessa, valvon ja ajattelen mennyttä jouluaattoa. Aatto poikkesi menneitten vuosien perinteisestä jouluaatosta.
Tyttäreni perheen kanssa vietimme rauhallisen, tunnelmallisen ja odotusta täynnä olevan aattopäivän. Tämä jouluaatto oli myös ensimmäinen tyttäreni omassa kodissa vietetty aaton juhla.
Kolme vanhimpaa lasta lähtivät mukanani mummolaan. Tiedossa oli jouluyön messu kirkossa. 6- ja 8 vuotiaat lähtivät mukaani kirkkoon yhden lapsen jäädessä tätinsä kanssa kotiin.
Voi kuinka hiljaa he kuuntelivat joulun sanomaa. Tuntemani "riiviö" kuunteli hartaana ja lauloi pienen pojan riemulla Enkeli taivaan..ja muita virsikirjan jouluisia lauluja. Pieni kuusivuotias tyttö oli kovin väsynyt. Kuinka monta kertaa hän ehti kysyä "Mummu, koska mennään kotiin, mua väsyttää kamalasti". Nojaten mummun olkapäähän hän hiljaa odotti kotiin menoa. Ehtoollisen alettua mummu ja kaksi pientä lasta lähtivät kotiin. Kävellen tuo vajaan kilometrin matka taittui ilon ollessa pinnalla. "Se oli kivaa mummu" totesi tuo kahdeksan vuotias miehen alku.
Siellä he nukkuvat rinnatusten lapsen hyvää unta.
Voi kuinka lapsenlapsenikin tuntisivat näin: "...siellä missä mummi asuu nään mä aina hyvää unta".
Tästä löytyi Joulu, on niin hyvä olla..hyvä on olla,varmasti! Voin myötäelää sen kirjoituksesi välityksellä.
Mikään ei ole sen kauniimpaa silmälle, kuin katsoa pienten lasten levollista unta.
Se ei ole pelkästään nukkumista, siinä on jotain paljon suurempaa?
Viattomuuden/puhtaan rakkauden tunteet, lapsen/lasten täydellinen luottamus ympäristöön, oman elämän jatkumo.
Vielä kun siihen liittyy yhteiset, tunne rikkaat; herkät, riemastuttavat, estoista vapaat, ja, ei teennäiset hetket ennen nukkumaanmenoa, se antaa vielä suuren lisän kokemukseen.
Meidän aatto vietettiin kolmen hengen voimin.
Ensimmäinen joulu näin ilman kaikkia lapsia ja heidän kavereitaan.
Aaton aattona vietettiin yhteinen ruokahetki perinteisellä miehityksellä. Nuorin tytär lähti poikakaverinsa kotiin jouluaatoksi. Heillä ei ole koulukiireiden ja pitkän etäisyyden vuoksi mahdollisuus moneenkaan kyläreissuun vuodessa.
Vanhin tytär puolestaan järjesti elämäsä ensimmäisen joulun avopuolisonsa vanhemmille/pikkusisko ja heidän mummolle.
Jouluinen tunnelma näinkin saavutettiin.
Oli aikaa ja rauhallista kahden/komenkeskistä 'laatuaikaa'.
Huomenna taas tupa täydempi ja ainakin jotain parisuhde- sekä trivial-pelejä.- jartsev
Tuli mieleen Samuli Edelmanin "Kirkossa" biisi. Se on niin koskettava, aivan kuin sinun kokemuksesi tänä Jouluna. Koskettava myös sen takia kun minulla itsellänikin samantapaisia kokemuksia matkan varrelta. Sinulla on ollut todella ihana Joulunaika lasten ja mummin pienten kanssa. Varmaan sun toivomuksesi toteutuu..uskon:)
- tammikuun likka
jartsev kirjoitti:
Tuli mieleen Samuli Edelmanin "Kirkossa" biisi. Se on niin koskettava, aivan kuin sinun kokemuksesi tänä Jouluna. Koskettava myös sen takia kun minulla itsellänikin samantapaisia kokemuksia matkan varrelta. Sinulla on ollut todella ihana Joulunaika lasten ja mummin pienten kanssa. Varmaan sun toivomuksesi toteutuu..uskon:)
Tämä joulu oli erilainen pitkästä aikaa. Juttelin jopa lasteni isän kanssa tyttöön liittyvistä asioista ja samaa mieltä olimme tietystä seikasta.
Nämä tyttäreni lapset ovat jo koululaisia ja ovat tottuneet tekemään kaikenlaista kotiaskaretta, joten meillä ollessa olivat lomalla. Tuo aattoillan yömessu oli hyvin tärkeä lapsille, vanhin yhdeksän vuotias ei jaksanut lähteä, vaan jäi tätinsä kanssa kotiin. Kuusivuotiaan oli ihan pakko päästä mukaan, mutta oli vielä niin pieni, ettei jaksanut vaan käpertyi kainaloon. Kello oli yli puolenyön saapuessamme kotiin, jouluyö.
Aiemmin olen tympääntynyt pitkiin pyhiin, nyt niin ei käynyt. Siihen ovat vaikuttaneet koko perhekuntaan kuuluvat asiat ja myös oman elämän tasaantuminen mikä vaikuttaa jokaiseen lähisukulaiseen. Kyllä se niin on, jos äiti voi hyvin niin koko perhe voi hyvin, vaikka sitten asuvatkin omissa kodeissaan :)
Minulla/meillä oli ja on Joulu :) - HTZA
jartsev kirjoitti:
57v. Vanha hippi, rakkautta sinne sun tänne.
Kuullut kaikki laulut, lukenut kaikki runot.
Ihanasti elämäsi koskettaa kaikkea sitä mitä muittenkin ihmisten elämä, satoja vuosia sitten. - tammikuun likka
HTZA kirjoitti:
57v. Vanha hippi, rakkautta sinne sun tänne.
Kuullut kaikki laulut, lukenut kaikki runot.
Ihanasti elämäsi koskettaa kaikkea sitä mitä muittenkin ihmisten elämä, satoja vuosia sitten.samaa ikää kohta, se on perjantai päivä tammikuus ;) En ollut hippi enkä rakkari. Olin ihan tavis minihameinen pieni tytöntyllerö.
Ja elämä jatkuu siten, kun vastaan tulee, yllätyksittä. - HTZA
tammikuun likka kirjoitti:
samaa ikää kohta, se on perjantai päivä tammikuus ;) En ollut hippi enkä rakkari. Olin ihan tavis minihameinen pieni tytöntyllerö.
Ja elämä jatkuu siten, kun vastaan tulee, yllätyksittä.Tyttöystäväni eivät olleet tylleröitä, kauniita ja hoikat jalat.
Sanoakseni: Minihamesopivat tytöt.
He kyllä aloittivat kokovartalorasvauksen heti elämänsä ensimmäisen saunan jälkeen. Fiksu äiti heillä oli. - tammikuun likka
HTZA kirjoitti:
Tyttöystäväni eivät olleet tylleröitä, kauniita ja hoikat jalat.
He kyllä aloittivat kokovartalorasvauksen heti elämänsä ensimmäisen saunan jälkeen. Fiksu äiti heillä oli.K a i k k i tytöt olivat hoikkia, kauniita ja kaunisjalkasia. Ei silloin ollut ylipaino-omgelmia. Tänäpäivänä se onkin sitten eri juttu oli sitten ikä mikä tahansa. Jos nyt ymmärrät, että "tänäpäivänä" tarkottaa minua, niin saatat ymmärtää oikein......tai sitten et...tai sitten asia on juuri niin..kukasiitäkinselvänottaa.
- tammikuun likka
HTZA kirjoitti:
Tyttöystäväni eivät olleet tylleröitä, kauniita ja hoikat jalat.
He kyllä aloittivat kokovartalorasvauksen heti elämänsä ensimmäisen saunan jälkeen. Fiksu äiti heillä oli.Siispä hyvää yötä
- HTZA
tammikuun likka kirjoitti:
K a i k k i tytöt olivat hoikkia, kauniita ja kaunisjalkasia. Ei silloin ollut ylipaino-omgelmia. Tänäpäivänä se onkin sitten eri juttu oli sitten ikä mikä tahansa. Jos nyt ymmärrät, että "tänäpäivänä" tarkottaa minua, niin saatat ymmärtää oikein......tai sitten et...tai sitten asia on juuri niin..kukasiitäkinselvänottaa.
Hectoria lainatakseni: Tyttö oli rinnoiltansa lautainen.
Twiggyn tyyppiset ohjasivat meidät miehet harhapoluille. Mutta eivät kaikkia miehiä! Ei minuakaan.
Äiti opasti tisseihin, ja siinä me nyt sitten ollaan.
Minäkin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852173Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4272061Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771412Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101410- 671303
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071045Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811022Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2561000Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266997- 131908