Tuulelta vastauksen saan

salapoliisi?

Etsin kuumeisesti tietoa joskus (80-luvulla) radiossa esitetystä biisistä, joka on Bob Dylanin Blowing in the windin harvemmin esitetty suomennos. Minulla on tuo kasetille nauhoitettuna. Kertsi menee:

"Kärsimyksen toistaa tuuli hiljainen, vielä tänään itkee moni ihminen".

(Kun siis Reposen versiossa lauletaan, että "Tuulelta vaan mä vastauksen saan, tuulelta vastauksen saan")

Korkeaääninen nainen ja folk-ääninen (mitkä termit!) mies laulavat sen kitaran säestyksellä. Samassa radio-ohjelmassa duetto esittää muitakin folk-biisejä suomeksi. Keitä mahtavat olla esittäjät? Kuka on tehnyt suomennoksen?

Löytämieni tietojen mukaan Pertsa Reposen lisäksi kyseisen biisin on suomentanut vain Ismo Alanko. Biisi löytyy levyltä Sielun Veljet (1983), mutta minulla ei tuota levyä ole (enkä löydä sanoja mistään), joten en voi tarkistaa onko etsimäni kappale juuri tuo Ismon versio.

Osaisiko joku auttaa?

8

2664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äänitearkisto

      Ylen Äänitearkistosta löytyy tieto, että kappale on suomennettu myös nimellä "Olet mennyt pois". Suomentaja on Vesa Veikkola ja esittäjä Toke Hariola, äänitysvuosi 1970.

    • silverb

      Toke Hariolan levyllä (1970) on suomennos kyseisestä
      kappaleesta nimellä "Olet mennyt pois". Sanat Vesa Veikkola.

      • Anonyymi

        siihen olis kiva saada sanat jostain


    • Siekkari

      Ihan infona vaan, että Ismon versio on ihan oma eikä mikään Dylan coveri. Siekkarit ei plagioi.

    • Anki/Cumulus

      että laujaja on Anki Lindqvist ja saattaa ollla Cumulus-yhtye mukana. Sanoittaja voisi olla Hector, Anki itse tai joku Cumuluksen jäsenistä.

    • s.dfg....hjk.......

      Olisko Jarkko ja Laura olleet asialla. Reposen suomennoksella varustettuna piisi on Toivelaulukirja 5:ssä.

    • hullu=DD

      jos joku nyt viela haluaa taikika sitten tarvitsee sanat tuulelta vastauksen saan biisiin niin tästä ne nyt sitten löytyy:

      Tuulelta vastauksen saan

      oi, kuinka kauan tuo lintunen saa, taas lentää luo koti maan? niin! oi kuinka monta tietä saa, taas yksin mies vaeltaa? Niin! oi, kuinka voi sota maan hävittää, taas ennen kuin rauhan mä nään? ja tuulelta vaan mä vastauksen saan, vain tuulelta vastauksen saan

    • Anonyymi

      The answer my friend, is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe