Miehet OKSETTAA!

Klaudia

Minulta menee kohta hermot. Tuntuu, että miehet ovat saastuttaneet minun mieleni ilkeillä seksistisillä jutuillaan ja vihjailuillaan. Tekevät sen vielä ihan tahallaan, naureskellen, kiusatakseen. Nauttivat siitä, kun saavat minut voimaan huonosti. Siten saavat taas todistetuksi ylivaltaansa minuun nähden. Olenkohan ainut, joka menettää mielenrauhansa miesten huonon käyttäytymisen takia? Toipumiseen menee rumien juttujen kuulemisen jälkeen 2-3 päivää. Inhottavat puheet ihan kuin syöpyvät mieleeni ja niitä on vaikea unohtaa ja saada pois ajatuksista. Onko tämä enää normaalia? Miten näistä ällöjutuista selviää ikinä! Toiset väittävät, että nämä miehet ovat ihastuneita minuun, mutta ei se sitä ole. Olen varma, että he vaistoavat, etten pidä heistä, mikä ei heitä miellytä. He eivät hyväksy sitä, ettei nainen ---. Minä en ole mikään miestenvihaaja, mutta tiedän että sellaisiakin on. On olemassa myös naistenvihaajahomoja. Eräs sellainen pahoinpiteli minua vuosia sitten yksissä kotibileissä henkisesti ja ruumiillisesti. Tietysti, kuinkas muutenkaan, juuri minut kaikista paikalla olleista ihmisistä... No, annoin melkein samalla mitalla takaisin, eli puolustauduin, en hyökännyt. Hän antoi lopulta periksi, rukoili ystävyyttäni. Katsoin häntä silmiin ja hymyilin, olin ihan lopussa. En unohda enkä anna anteeksi, en voi. Minusta on tullut kova ja kylmä ihminen, ihan tunteeton. Kohta en varmaan enää jaksa välittää kenestäkään. Miesmäiset naiset tuovat mieleen minua huonosti kohdelleet miehet. He varmaan ovatkin yhtä ilkeitä, heti jos saavat siihen tilaisuuden. Pitääkö minun ruveta yhtä ilkeäksi? Mitä tästä elämästä sitten tulee?! Jatkanko pakoilua ihmissuhteissani? Miten voisin tulla vahvemmaksi?

92

4472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennifer

      ..kertomuksessasi on minullekin. Miehet ovat käyttäytyneet aikoinaan minullekin samalla tavalla, mutta nyt kun itsetuntoni on kasvanut, juuri kukaan mies ei minulle ryppyile.

      En osaa sanoa miten tässä on näin käynyt!!;)

      Nykyään kyllä itsekin heitän aika rankkaa juttua miehille, jolloin he välillä jäävät katsomaan suu auki minua.(?)

      Sinulta, Klaudia, kysyisin että onko mahdollisuus välttää miesten kanssa tapaamisia? Tai vähentää ne mahdollisimman pieniin.
      Voitko millään välttää ainakin niiden miesten tapaamista, jotka tiedät röyhkeiksi suunsoittajiksi?

      Voitko kuvitella sanovasi takaisin vielä karkeampaa tekstiä? Tai olla miesten juttujen yläpuolella ja olla loukkaantumatta heille?

      Yksi mikä miehiin yleensä puree on se, että sanoo suunsoittajalle, että mitä pienemmät pelit sen suuremmat puheet;)
      Miehelle on annettava samalla mitalla takaisin ja tämä ei suinkaan tarkoita, että muutut ilkeäksi. Tasapuolisuuttahan tämä on.

      Ja sitten nuo miesmäiset naiset:
      Kyllä siinäkin porukassa on naista ja naisten asioita halveksivia veijareita, mutta ei niidenkään takia kannata yöuniaan menettää. Eivät he ole sen arvoisia.:D

      Älä pakoile ihmisuhteitasi, vaan usko itseesi, että olet hyvä ja arvokas juuri sinunal Lue psykologista kirjallisuutta, jotka käsittelevät näitä henkisen kasvun asioita.
      Ja jonain päivänä olet niin vahva, että voit nauraa päin naamaa niille, jotka yrittävät törkyjututtaa sinua!

      Onnea matkaan, jonka päätepiste olet sinä itse.

      • Onnellinen faghag lepakko

        Minusta ei näy mitenkään että olen lesbo.
        Siitä huolimatta miehet ilmeisesti vaistoavat rennosta asenteestani, että olen lesbo.
        Tästä on seurannut todella mielenkiintoisia asioita: Naapurin mies uskoutuu prostata ongelmissaan (samanikäinen), työpaikan pojat kertoilevat erektio-ongelmistaan unelmien naisensa kanssa, saan kuulla kaikennäköisä luottamuksellisia asioita:) Parhaat ystävät ovat sekä heteromiehiä, että homomiehiä. Nuorena kuljin homopoikaporukoissa, koska tulin miesten kanssa hyvin juttuun. Naiset halusivat joko sänkyyn tai sättivät meikistä (pelkkä ripsiväri ja huulipuna, lyhyet hiukset kuitenkin).
        Jätkät kertoilevat seurassani myös välillä hiukan härskejä juttuja, mutta kerron aina jonkun iljettävän naistenvaivoihin liittyvän jutun perään, jolloin viesti menee perille:)
        Tosin minua eivät härskit jutut loukkaa eivätkä kiinnosta....


    • femmetys

      Hei,

      kerronpa omia kokemuksia vastaavista tilanteista. Opiskelen miehisellä alalla ja alkuun minuakin haittasi kuvaamasi jutut ja tilanteet. Usein oli vielä sillein että rasittavimmat tilanteet olivat luokkalaisten kanssa, joten seurassa oli vähän niin kun pakko "viihtyä".

      Minua auttoi se että aina kun joku sälleistä laukaisi jonkin rasittavan oloisen jutun, koitin ottaa rennosti (en siis hirveissä kilareissa) ja sanoin jotain takaisin. Sanomisen ei tarvitse olla mitään kovin kummoista eikä pitkähköä eikä edes nasevaa. Tärkeintä on sanoa jotakin, siis siten kuitenkin että itselle tulee sellainen olo, että pidimpähän puoleni. Sillehän ei mitään voi jos ympärillä olevat miehet ovat ääliöitä, muitten ihmisten älykkyyteen ja sosiaalisiin taitoihin et voi vaikuttaa.

      Aikaa myöten "leukojen louskuttelu" alkaa sujumaan aina vaan helpommin ja paremmin.. yksi onnistunut tilanteen "selvittäminen" antaa rutkasti potkua seuraavaan kertaan.:-)

    • tony

      Olen samaa mieltä kanssasi, miesten jutut ovat kuin toiselta planeetalta. En milloinkaan ole pitänyt sellaisista enkä varsinkaan, kun niitä juttuja päästelevät naiset. Tiedän miten kiusallinen olo siinä tulee. Enkä kyllä koskaan ole halunnut olla niissä mukana. Olenkin joskus sanonut naisporukassa etten halua kuunnella sellaista. Ovat hiukan pöllämystyneitä.
      Sinuna antaisin niiden kertoilla ja vihjailla, äläkä ole moksiskaan, kyllä ne kyllästyvät kiusaamiseen, kunhan huomaavat ettet välitä. Niin tietysti, jos niillä valopäillä on edes jonkinverran sivistystä!

    • mamma

      Miesten kanssa täytyy oppia elämään, koska niitä on tässä maailmassa puolet väestöstä. Mutta mitään vihjailevaa, irstasta ja loukkaavaa ei pidä sietää. Jos näin käy työpaikalla, pitää miehille tehdä selväksi, että jutut ei miellytä. jos ne eivät siihen lopu, pitää asiasta valittaa esimiehelle. ja jos tämä ei auta (vedotaan johonkin naisten valitukseen) pitää ottaa yhteys tasa-arvovaltuutettuun. Kenenkään ei tarvitse muuttaa rutiinejaan vältelläkseen miehiä, eikä tarvitse öitään valvo miettien niljaisia juttuja! Jos nämä miehet kuuluvat ystäväpiiriisi, niin voinet silloin sanoa suoraan mitä ajattelet. jos et, niin vaihda ihmeessä kavereita!

      Mitä butcheihin tulee, niin heitäkin on moneen lähtöön. Aika useinhan heillä on tapana hymistellä femme-juttuja, kuten huulipunia ja stringejä yms. mutta yleensä se on silti aika hyväntahtoista. naisia he ovat silti, vaikka eivät halua täyttää heteronormatiivista käsitystä naiseudesta. tietysti on myös sikoja naisten joukossa, mutta hekään eivät saa ahdistella tai käyttäytyä huonosti. sitäkään ei saa sietää.

      Koita taaplata eteenpäin, ja muista, että jokainen kokemus josta selviät tekee sinua vahvemmaksi, mutta vain jos oikeasti selviät siitä! tsemppiä!

      • oscar

        "Kenenkään ei tarvitse muuttaa rutiinejaan..."
        Miestenkö pitää naisseurassa?jos on vain yksi nainen ja useita miehiä.


    • oscar

      "Siten saavat taas todistetuksi ylivaltaansa minuun nähden."
      Sekös teitä vaivaakin!;-)

      • Klaudia

        En ikinä halua alentua samalle tasolle miesten juttujen kanssa. Niissä he ovat ylivertaisia. Ei pitäisi osallistua tällaisiinkaan keskusteluihin.


      • RentoRegina
        Klaudia kirjoitti:

        En ikinä halua alentua samalle tasolle miesten juttujen kanssa. Niissä he ovat ylivertaisia. Ei pitäisi osallistua tällaisiinkaan keskusteluihin.

        Höh,
        minä olen tottunut jo pienestä pitäen pikkupoikien, teinipoikien ja aikuisten miesten kaveruuteen ja ystävyyteen.
        Tottakai poikain jutut ovat rajumpia kuin tyttöjen jutut.
        Ja ihan tiedoksi: mikään ei nolostuta miestä niin paljon kuin naisten jutut verisistä vuodoista ja PMS-oireista....ja silti ne joutuvat niitä kuuntelemaan.


      • Klaudia
        RentoRegina kirjoitti:

        Höh,
        minä olen tottunut jo pienestä pitäen pikkupoikien, teinipoikien ja aikuisten miesten kaveruuteen ja ystävyyteen.
        Tottakai poikain jutut ovat rajumpia kuin tyttöjen jutut.
        Ja ihan tiedoksi: mikään ei nolostuta miestä niin paljon kuin naisten jutut verisistä vuodoista ja PMS-oireista....ja silti ne joutuvat niitä kuuntelemaan.

        mutta on kai ihan pakko kestää, vaikka olen ihan oksennuksen partaalla. Olen valmis muuttamaan naisvaltioon.


      • LeSbO
        Klaudia kirjoitti:

        mutta on kai ihan pakko kestää, vaikka olen ihan oksennuksen partaalla. Olen valmis muuttamaan naisvaltioon.

        voisin muuttaa jos sellainen olisi.


      • RentoRegina
        LeSbO kirjoitti:

        voisin muuttaa jos sellainen olisi.

        Olisikos tässä se radikaalein ero.
        Osa on lesbofeministejä, osa ei ole feministejä lainkaan.
        Minä viihdyn pääasiallisesti miesten seurassa ja olen niin tottunut kuulemaan kaikenlaisia tarinoita ja juttuja, että en varmaan osaa ottaa nokkiini?
        Hmmm. Onko minusta tullut sovinistilesbo vaikka femakon näköinen olenkin?:)


      • Jennifer
        RentoRegina kirjoitti:

        Höh,
        minä olen tottunut jo pienestä pitäen pikkupoikien, teinipoikien ja aikuisten miesten kaveruuteen ja ystävyyteen.
        Tottakai poikain jutut ovat rajumpia kuin tyttöjen jutut.
        Ja ihan tiedoksi: mikään ei nolostuta miestä niin paljon kuin naisten jutut verisistä vuodoista ja PMS-oireista....ja silti ne joutuvat niitä kuuntelemaan.

        Tottakai naiset puhuvat kuukautisistaan ja PMS-oireista, koska ne sattuvat olemaan naisen elämää. Sinulla ei varmaan ole kuukautisia!?

        Miesten jutut, joita tässä on käsitelty ovat lähinnä häirinnäksi luokiteltavaa härskiyttä naista/naisia kohtaan.

        Ei näitä kahta asiaa voi verrata keskenään.

        Ja ketkä "ne" joutuvat kuuntelemaan?? Keitä ovat nämä sinun mainitsemasi "ne", miehiä vai naisia??


      • Jennifer
        RentoRegina kirjoitti:

        Olisikos tässä se radikaalein ero.
        Osa on lesbofeministejä, osa ei ole feministejä lainkaan.
        Minä viihdyn pääasiallisesti miesten seurassa ja olen niin tottunut kuulemaan kaikenlaisia tarinoita ja juttuja, että en varmaan osaa ottaa nokkiini?
        Hmmm. Onko minusta tullut sovinistilesbo vaikka femakon näköinen olenkin?:)

        ..olevan erilaisii lesboi;)

        Onko se feministi, jos ei miesten rasvajuttui viitsi kuunnella?
        Mielenkiintoinen määritelmä feminismille!

        Olen muuten tavannut sovinistilesboja, mutta jokainen itseään kunnioittava nainen on ns. naisasianainen..


      • RentoRegina
        Jennifer kirjoitti:

        Tottakai naiset puhuvat kuukautisistaan ja PMS-oireista, koska ne sattuvat olemaan naisen elämää. Sinulla ei varmaan ole kuukautisia!?

        Miesten jutut, joita tässä on käsitelty ovat lähinnä häirinnäksi luokiteltavaa härskiyttä naista/naisia kohtaan.

        Ei näitä kahta asiaa voi verrata keskenään.

        Ja ketkä "ne" joutuvat kuuntelemaan?? Keitä ovat nämä sinun mainitsemasi "ne", miehiä vai naisia??

        Hmmm.
        Meillä töissä ainakin pojat poistuvat paikalta, kun akat alkavat kertoilla verisistä kuukautisista, imetyksestä, synnytyksestä yms yms. Usein tahallaan, jotta miehet hiukan vaivautuisivat.
        Akat myöskin kertoilevat estottomasti ainakin meillä kuinka monta miestä, missä, minkä kokoinen ja näköinen sillä oli jne jne. Ja kertovat kaikennäköistä muutakin hyvin yksityiskohtaisesti. Suuri osa ei tiedä että olen lesbo, ja enpä usko että sillä olisi merkitystäkään.
        Ne eivät välitä siitä, onko miehiä paikalla vai ei, kun kertoilevat näistä panoretkistään.
        Kyseessä on ihan tavallinen toimistotyöpaikka ja kahvitila!


      • Klaudia
        Jennifer kirjoitti:

        Tottakai naiset puhuvat kuukautisistaan ja PMS-oireista, koska ne sattuvat olemaan naisen elämää. Sinulla ei varmaan ole kuukautisia!?

        Miesten jutut, joita tässä on käsitelty ovat lähinnä häirinnäksi luokiteltavaa härskiyttä naista/naisia kohtaan.

        Ei näitä kahta asiaa voi verrata keskenään.

        Ja ketkä "ne" joutuvat kuuntelemaan?? Keitä ovat nämä sinun mainitsemasi "ne", miehiä vai naisia??

        Oletko kuullut sen jutun "naisen paikasta"? En aio kertoa sitä eikä kai sellaiset jutut tänne kuulukaan, vaan jonnekin ihan muualle, en vaan tiedä minne.


      • Jennifer
        RentoRegina kirjoitti:

        Hmmm.
        Meillä töissä ainakin pojat poistuvat paikalta, kun akat alkavat kertoilla verisistä kuukautisista, imetyksestä, synnytyksestä yms yms. Usein tahallaan, jotta miehet hiukan vaivautuisivat.
        Akat myöskin kertoilevat estottomasti ainakin meillä kuinka monta miestä, missä, minkä kokoinen ja näköinen sillä oli jne jne. Ja kertovat kaikennäköistä muutakin hyvin yksityiskohtaisesti. Suuri osa ei tiedä että olen lesbo, ja enpä usko että sillä olisi merkitystäkään.
        Ne eivät välitä siitä, onko miehiä paikalla vai ei, kun kertoilevat näistä panoretkistään.
        Kyseessä on ihan tavallinen toimistotyöpaikka ja kahvitila!

        ....siis aivan kamalaa, jos miespoloisia rasitetaan naisten kuukautisjutuilla ja varsinkin synnytys-ja imetysjutuilla, joilla ei ole mitään tekemistä miesten kanssa..;)

        Ja miten ne poikapolot kestävät naisten retostelun panojutuillaan....

        Kauhiaa, kamalaa, on aikoihin eletty..


      • Jennifer
        Klaudia kirjoitti:

        Oletko kuullut sen jutun "naisen paikasta"? En aio kertoa sitä eikä kai sellaiset jutut tänne kuulukaan, vaan jonnekin ihan muualle, en vaan tiedä minne.

        ..on ainakin minun paikkani;)

        Ps. Tai siis sen ensimmäisen ja ainoan naisen sylissä:)


      • Anonyymi
        RentoRegina kirjoitti:

        Olisikos tässä se radikaalein ero.
        Osa on lesbofeministejä, osa ei ole feministejä lainkaan.
        Minä viihdyn pääasiallisesti miesten seurassa ja olen niin tottunut kuulemaan kaikenlaisia tarinoita ja juttuja, että en varmaan osaa ottaa nokkiini?
        Hmmm. Onko minusta tullut sovinistilesbo vaikka femakon näköinen olenkin?:)

        Ei kyllä varmasti ole lesbo, ätmin keksimää valhetta! Viekää tuogubbe saunan taa! Erittäin sairas ihminen!


    • Pir

      kurjalta, ovatko ne työkavereita vai mitä? En ole törmännyt tuollaisiin nuorempanakaan. Sen sijaan erilaisilla keskustelupalstoilla yllättävän monet miehet huitelevat karsean ala-arvoisesti. Sanon yllättävän, koska se minulle aina vain hämmästyksen aihe. Jos nainen kirjoittaa vastaavasti, on se yleensä ollut vastine jonkun miehen törkeään kommenttiin. Tyyleissä on eroja, tuntuu, että sivistyksessäkin.

      • Klaudia

        Inhottavia juttuja kertovista miehistä haluan pysytellä erossa keinolla millä hyvänsä. Miesten huonoa käytöstä puolustelevia naisiakaan en ymmärrä. Olen yrittänyt järjestää yksityiselämäni sellaiseksi, että saan olla rauhassa, mutta ala-arvoisia juttuja harrastavia, ala-arvoisesti käyttäytyviä miehiä on kaikkialla eikä heistä pääse eroon varmasti ikinä. Toivon todella, että olisi olemassa pelkästään naisille tarkoitettu valtio. Ihmettelen, ettei sitä ole, kun valtioitakin on niin paljon. Naisvaltion voisi mielestäni sijoittaa vaikkapa Venäjälle (Karjalaan?). Sinne voisivat muuttaa kaikki halukkaat ympäri maailmaa. Pelkään kyllä pahinta, että osa naisista omaksuisi itselleen tämän perinteisen ns. miehisen miehen roolin.


      • Lesbonainen 70
        Klaudia kirjoitti:

        Inhottavia juttuja kertovista miehistä haluan pysytellä erossa keinolla millä hyvänsä. Miesten huonoa käytöstä puolustelevia naisiakaan en ymmärrä. Olen yrittänyt järjestää yksityiselämäni sellaiseksi, että saan olla rauhassa, mutta ala-arvoisia juttuja harrastavia, ala-arvoisesti käyttäytyviä miehiä on kaikkialla eikä heistä pääse eroon varmasti ikinä. Toivon todella, että olisi olemassa pelkästään naisille tarkoitettu valtio. Ihmettelen, ettei sitä ole, kun valtioitakin on niin paljon. Naisvaltion voisi mielestäni sijoittaa vaikkapa Venäjälle (Karjalaan?). Sinne voisivat muuttaa kaikki halukkaat ympäri maailmaa. Pelkään kyllä pahinta, että osa naisista omaksuisi itselleen tämän perinteisen ns. miehisen miehen roolin.

        Ajatus pelkästä naisten valtiosta kuullostaa niin puistattavalta, että huh.
        Olen täysin naisvaltaisella työpaikalla, enkä kestä kuunnella enää yhtäkään kakkavaippajuttua.
        En kertakaikkiaan ymmärrä, miten kokonaista laumaa naisia voi kiinnostaa vain ja ainoastaan omien lasten höpötykset ja touhut. Siis ei jaksa. Ja jotenkin tämän kanalauman keskellä tulee siis ihan oikeasti sellainen olo, että edustan jotain eri sukupuolta....
        Onneksi minulla on mukavia homopoikia (taih, noh, miehiä kai nuo ovat) ystäväpiirissä. Kun nuo lapsijutut alkavat käydä liian koville, auttaa kun menee jonkun täysin vastakkaisen tapauksen kanssa kahville.


      • Jennifer
        Lesbonainen 70 kirjoitti:

        Ajatus pelkästä naisten valtiosta kuullostaa niin puistattavalta, että huh.
        Olen täysin naisvaltaisella työpaikalla, enkä kestä kuunnella enää yhtäkään kakkavaippajuttua.
        En kertakaikkiaan ymmärrä, miten kokonaista laumaa naisia voi kiinnostaa vain ja ainoastaan omien lasten höpötykset ja touhut. Siis ei jaksa. Ja jotenkin tämän kanalauman keskellä tulee siis ihan oikeasti sellainen olo, että edustan jotain eri sukupuolta....
        Onneksi minulla on mukavia homopoikia (taih, noh, miehiä kai nuo ovat) ystäväpiirissä. Kun nuo lapsijutut alkavat käydä liian koville, auttaa kun menee jonkun täysin vastakkaisen tapauksen kanssa kahville.

        ....ne erilaiset jutut riippuu. Ihminen puhuu itselleen sen hetkisistä tärkeistä asioista.

        Joskus lapsista, joskus parisuhteista, joskus kuoleman peloista, sairauksista jne..

        Ymmärrän, että sivullisia tympii, jos juttu makaa liian kauan paikallaan, mutta semmoosta elämä on, eikä se tee vielä naislaumasta kanalaumaa..:D


    • Huilu

      saavani vastalauseita tästä kommentistani, mutta esitän sen nyt kuitenkin.
      Tuo vuodatus kuulostaa jo vainoharhaiselta.
      Tässä sitten taas vaihteeksi yleistettiin kaikki miehet samanlaisiksi, niin homot kuin heterotkin, ja lisäksi vielä miesmäiset lesbot. Huhhuh. Kaikki kiusaa ja jopa nauttii siitä, mahtaakohan todellakaan olla näin, epäilen. Kannattaisiko tutkia myös hieman itseään, ja omaa käyttäytymistään.
      Jos esim. iltaa istuessa jossakin, joku seurueessa alkaisi yhtäkkiä esittämään halventavia kommentteja siitä mitä minä edustan, niin ihan varmasti puolustautuisin. Enhän toki voi tietää teetkö niin, mutta jos samanlaisia kommenttejä esität ihmisille suoraan, mitä kirjoituksessasi oli, en ihmettele jos ongelmia tulee. Minä ainakin iskisin sanoillani hieman vyön alle, eli antaisin samalla mitalla takaisin, jopa korkojen kera.
      Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä tai kiusata, vaan ainoastaan saada sinut miettimään ainakin erästä syytä.
      Eikä tämä ole puolustus kiusaajien puolesta, sillä en voi hyväksyä kiusaamista.
      Miehiä, kuten naisiakin on niin paljon erilaisia. Eräs parhaimmista ystävistäni on hetero mies, kaveripiirini kuuluu paljon miehiä, vaikka itse olenkin lesbo. He ovat aivan ihania ihmisiä.
      Ei kaikki minustakaan pidä, tiedän sen, mutta en sitten mene sellaiseen seuraan. Hakeudun kavereiden ja ystävien pariin missä minut hyväksytään juuri sellaisena kuin olen, eikä tarvitse kuunnella "ällöjuttuja" eikä seksistisiä vihjailuja.
      Yleisillä paikoilla, kuten esim töissä ei tietenkään voi kaikkea seuraa välttää, mutta niissäkin löytyy omat keinonsa. Jos et itse saa hiljennettyä kiusaajia, niin luulisi löytyvän työsuojelu valtuutettu, luottamusmies, tai vaikka esimies, jotka voivat asiaan puuttua.
      Kaikesta huolimatta hyvää ja aurinkoista kesän jatkoa.

      • Klaudia

        Jospa vain tietäisitkin! Olen ollut liiankin ystävällinen, luottavainen ja avoin. Tajuan, miten paljon minua on käytetty hyväksi - ihan yksipuolisesti. Elämäni on jo parantunut paljon, kun olen ruvennut välttelemään miehiä. Saan nukutuksi rauhassa ja olen saanut jopa karkotetuksi muutaman puhelinhäirikön.

        Toisaalta olen löytänyt ongelmia muualta, kun on ollut enemmän aikaa keskittyä muihinkin asioihin. En ole itsekään hyvän ihmisen mallikappale, ja huomaan huolestuttuvia piirteitä toistenkin ihmisten käyttyätymisessä. Ehkä tosiaan kiinnitän liikaa huomiota vääriin asioihin, mutta siinä suhteessa en taida olla ainoa, joka niin tekee. Minuakin arvostellaan ja syytetään asioista, joihin en ole syyllinen. Se tuntuu aika raskaalta.

        Vaikka kuinka yritän ajatella asiaa muultakin kannalta, ajatus miehistä oksettaa edelleen. Se on minun ongelmani, ei miesten eikä varmaankaan kenenkään naisenkaan. Tuskin he kärsivät millään tavalla siitä. Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske. Jatka vaan omaa elämääsi onnellisena ja tyytyväisenä äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin, sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä. Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin. Minä olen heikko ja myönnän sen.

        Hyvää ja aurinkoista kesän jatkoa sinullekin ja hyville ystävillesi myös! Minä jään mieluummin vaikka pimentoon kotiin yksin, että saan olla rauhassa - vaikka se kuulostaakin vainoharhaiselta.

        Tässähän tulikin niitä vastalauseita, joita odotitkin saavasi. Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin.


      • Huilu
        Klaudia kirjoitti:

        Jospa vain tietäisitkin! Olen ollut liiankin ystävällinen, luottavainen ja avoin. Tajuan, miten paljon minua on käytetty hyväksi - ihan yksipuolisesti. Elämäni on jo parantunut paljon, kun olen ruvennut välttelemään miehiä. Saan nukutuksi rauhassa ja olen saanut jopa karkotetuksi muutaman puhelinhäirikön.

        Toisaalta olen löytänyt ongelmia muualta, kun on ollut enemmän aikaa keskittyä muihinkin asioihin. En ole itsekään hyvän ihmisen mallikappale, ja huomaan huolestuttuvia piirteitä toistenkin ihmisten käyttyätymisessä. Ehkä tosiaan kiinnitän liikaa huomiota vääriin asioihin, mutta siinä suhteessa en taida olla ainoa, joka niin tekee. Minuakin arvostellaan ja syytetään asioista, joihin en ole syyllinen. Se tuntuu aika raskaalta.

        Vaikka kuinka yritän ajatella asiaa muultakin kannalta, ajatus miehistä oksettaa edelleen. Se on minun ongelmani, ei miesten eikä varmaankaan kenenkään naisenkaan. Tuskin he kärsivät millään tavalla siitä. Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske. Jatka vaan omaa elämääsi onnellisena ja tyytyväisenä äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin, sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä. Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin. Minä olen heikko ja myönnän sen.

        Hyvää ja aurinkoista kesän jatkoa sinullekin ja hyville ystävillesi myös! Minä jään mieluummin vaikka pimentoon kotiin yksin, että saan olla rauhassa - vaikka se kuulostaakin vainoharhaiselta.

        Tässähän tulikin niitä vastalauseita, joita odotitkin saavasi. Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin.

        Menipä sitten ihan hakoteille. Ilmeisesti pitää vääntää rautalangasta se, mitä tarkoitin kun noin pahasti ymmärsit väärin. Enkä tietenkään voi olla esittämättä lisää omia mielipiteitäni.

        "Jospa vain tietäisitkin!"
        Otsikkoni oli ensimmäinen sana lauseesta, kuten olen täällä nähnyt muidenkin tekevän. Eli Tiedän saavani vastalauseita.
        "äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin"
        Jos kokisin, että provosoit minua, sanoisit minusta tai siitä mitä edustan halventavia tai hyökkääviä kommentteja, löisin sanoillani vyön alle. Sillä tarkoitin että puolustautuisin, siihenhän minulla on oikeus, kuten kaikilla muillakin. Niin kerroit itsekin tehneesi.
        "sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä."
        Miksi sitten puolustaudut itse, jos puolustautumisessa ei ole mitään järkeä. Vai onko se niin, että sinä saat sen tehdä, mutta muut ei.
        "Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske."
        Tuossa olet oikeassa, että asia ei minua tai ystäviäni koske. Huolta en kanna, mutta itsehän keskustelun aloitit, joten ymmärtääkseni odotat myös kannanottoja asiaan. Sen kannanoton tein, tosin se ei ollut säälittelevä eikä surkutteleva, että voi voi kuinka kamalaa. Tarkemmin ajatellen, ketä se sitten koskee, muita kun sinua, ainoastaan niitäkö jotka niitä sääletteleviä kannanottoja esittävät.
        "Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin."
        En ymmärrä edelleenkään sitä, miksi en saisi puolustautua. Toivottavasti saisin aikaan sen, että ajattelisit mitä seuraavan kerran sanot, etkä tuntemetta minua halventaisi minua, tai hyökkäisi edustamaani vastaan tietämättä tosiasioita, etkä yleistäsi. Minunlaisiani, mitä minunlaisiani, niitä jotka puolustautuvat ja sanovat asiat suoraan, niinkö. Miten voit tietää mihin vahvuuteni perustuu. Ei se perustu puolustautumiseen, siihen että annan samalla mitalla takaisin. Vahvuuteni perustuu itsetuntoon ja -luottamukseen, jonka olen minäkin joutunut rakentamaan kuin palapelin, pala kerrallaan. Kuten useimmat ihmiset. Sen vahvuuden avulla uskaltaa antaa takaisin jos tilanne niin vaatii. En käytä sitä vahvuuttaa hyökkäykseen toisia kohtaan, sillä se ei ole vahvuutta, vaan epävarmuutta. Vahvan ihmisen ei tarvitse pönkittää omaa egoaan haukkumalla ja kiusaamalla muita.
        Täällähän näitä lukee ja kommentoi monet kirjoittajat, joten onhan sitä osattava varautua kaikenlaiseen kritiikkiin. Kommenttini ei ollut mielestäni mitenkään paha, ei ollut tarkoitettu haukkumiseksi eikä kiusaamiseksi. Tämäkään ei ole tarkoitettu sellaiseksi, vaan nyt menee jo puolustautumisen puolelle, takaisin annoksi. Tulihan tuossa vastauksessasi suoranaisia syytöksiä minua kohtaan.
        "Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin."
        Toivottavasti myös sinulle.


      • Klaudia
        Huilu kirjoitti:

        Menipä sitten ihan hakoteille. Ilmeisesti pitää vääntää rautalangasta se, mitä tarkoitin kun noin pahasti ymmärsit väärin. Enkä tietenkään voi olla esittämättä lisää omia mielipiteitäni.

        "Jospa vain tietäisitkin!"
        Otsikkoni oli ensimmäinen sana lauseesta, kuten olen täällä nähnyt muidenkin tekevän. Eli Tiedän saavani vastalauseita.
        "äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin"
        Jos kokisin, että provosoit minua, sanoisit minusta tai siitä mitä edustan halventavia tai hyökkääviä kommentteja, löisin sanoillani vyön alle. Sillä tarkoitin että puolustautuisin, siihenhän minulla on oikeus, kuten kaikilla muillakin. Niin kerroit itsekin tehneesi.
        "sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä."
        Miksi sitten puolustaudut itse, jos puolustautumisessa ei ole mitään järkeä. Vai onko se niin, että sinä saat sen tehdä, mutta muut ei.
        "Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske."
        Tuossa olet oikeassa, että asia ei minua tai ystäviäni koske. Huolta en kanna, mutta itsehän keskustelun aloitit, joten ymmärtääkseni odotat myös kannanottoja asiaan. Sen kannanoton tein, tosin se ei ollut säälittelevä eikä surkutteleva, että voi voi kuinka kamalaa. Tarkemmin ajatellen, ketä se sitten koskee, muita kun sinua, ainoastaan niitäkö jotka niitä sääletteleviä kannanottoja esittävät.
        "Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin."
        En ymmärrä edelleenkään sitä, miksi en saisi puolustautua. Toivottavasti saisin aikaan sen, että ajattelisit mitä seuraavan kerran sanot, etkä tuntemetta minua halventaisi minua, tai hyökkäisi edustamaani vastaan tietämättä tosiasioita, etkä yleistäsi. Minunlaisiani, mitä minunlaisiani, niitä jotka puolustautuvat ja sanovat asiat suoraan, niinkö. Miten voit tietää mihin vahvuuteni perustuu. Ei se perustu puolustautumiseen, siihen että annan samalla mitalla takaisin. Vahvuuteni perustuu itsetuntoon ja -luottamukseen, jonka olen minäkin joutunut rakentamaan kuin palapelin, pala kerrallaan. Kuten useimmat ihmiset. Sen vahvuuden avulla uskaltaa antaa takaisin jos tilanne niin vaatii. En käytä sitä vahvuuttaa hyökkäykseen toisia kohtaan, sillä se ei ole vahvuutta, vaan epävarmuutta. Vahvan ihmisen ei tarvitse pönkittää omaa egoaan haukkumalla ja kiusaamalla muita.
        Täällähän näitä lukee ja kommentoi monet kirjoittajat, joten onhan sitä osattava varautua kaikenlaiseen kritiikkiin. Kommenttini ei ollut mielestäni mitenkään paha, ei ollut tarkoitettu haukkumiseksi eikä kiusaamiseksi. Tämäkään ei ole tarkoitettu sellaiseksi, vaan nyt menee jo puolustautumisen puolelle, takaisin annoksi. Tulihan tuossa vastauksessasi suoranaisia syytöksiä minua kohtaan.
        "Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin."
        Toivottavasti myös sinulle.

        Liekö ihan tahallista väärinymmärtämistä sinunkin puoleltasi? Koeta uskoa, että on olemassa myös minunlaisiani todella kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä. Kirjoitin keskustelunavauksen tilanteessa, jossa järkevin vaihtoehto olisi luultavasti ollut pikainen hakeutuminen ammattiauttajalle. Tuttavani, jotka tietävät tilanteestani, ovat kehottaneet minua toistuvasti kääntymään poliisin puoleen. Sitä en ole halunnut tehdä, sillä, NIIN: jopa minä osaan tuntea sääliä ja myötätuntoa kiusaajiani kohtaan. Olen yrittänyt ymmärtää loputtomiin ja kestää, mutta joskus se raja tulee aina vastaan. Tällä palstalla tietenkin voi esittää jokainen omia mielipiteitään, ja niin pitääkin. Tosiasioita tietämättä voi kuitenkin tehdä vääriä päätelmiä. Hyvää tarkoittavat ihmiset voivat joskus saada aikaan pelkkää vahinkoa toisille. Päätöntä olisi mielestäni hyökätä uhrin kimppuun ja syyllistää häntä siitä, että tämä yrittää löytää keinoja selviytyä edes joten kuten eteen päin. On kuitenkin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä järkipuhetta, eivät sitten millään. On ihmisiä, joille sana 'EI' on merkityksetön, kotirauha on tuntematon käsite jne. En näe muita vaihtoehtoja kuin pysytellä kaukana heistä. Haluan pysyä hengissä. Kai se sallitaan minulle?


      • Sunny Girl
        Huilu kirjoitti:

        Menipä sitten ihan hakoteille. Ilmeisesti pitää vääntää rautalangasta se, mitä tarkoitin kun noin pahasti ymmärsit väärin. Enkä tietenkään voi olla esittämättä lisää omia mielipiteitäni.

        "Jospa vain tietäisitkin!"
        Otsikkoni oli ensimmäinen sana lauseesta, kuten olen täällä nähnyt muidenkin tekevän. Eli Tiedän saavani vastalauseita.
        "äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin"
        Jos kokisin, että provosoit minua, sanoisit minusta tai siitä mitä edustan halventavia tai hyökkääviä kommentteja, löisin sanoillani vyön alle. Sillä tarkoitin että puolustautuisin, siihenhän minulla on oikeus, kuten kaikilla muillakin. Niin kerroit itsekin tehneesi.
        "sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä."
        Miksi sitten puolustaudut itse, jos puolustautumisessa ei ole mitään järkeä. Vai onko se niin, että sinä saat sen tehdä, mutta muut ei.
        "Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske."
        Tuossa olet oikeassa, että asia ei minua tai ystäviäni koske. Huolta en kanna, mutta itsehän keskustelun aloitit, joten ymmärtääkseni odotat myös kannanottoja asiaan. Sen kannanoton tein, tosin se ei ollut säälittelevä eikä surkutteleva, että voi voi kuinka kamalaa. Tarkemmin ajatellen, ketä se sitten koskee, muita kun sinua, ainoastaan niitäkö jotka niitä sääletteleviä kannanottoja esittävät.
        "Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin."
        En ymmärrä edelleenkään sitä, miksi en saisi puolustautua. Toivottavasti saisin aikaan sen, että ajattelisit mitä seuraavan kerran sanot, etkä tuntemetta minua halventaisi minua, tai hyökkäisi edustamaani vastaan tietämättä tosiasioita, etkä yleistäsi. Minunlaisiani, mitä minunlaisiani, niitä jotka puolustautuvat ja sanovat asiat suoraan, niinkö. Miten voit tietää mihin vahvuuteni perustuu. Ei se perustu puolustautumiseen, siihen että annan samalla mitalla takaisin. Vahvuuteni perustuu itsetuntoon ja -luottamukseen, jonka olen minäkin joutunut rakentamaan kuin palapelin, pala kerrallaan. Kuten useimmat ihmiset. Sen vahvuuden avulla uskaltaa antaa takaisin jos tilanne niin vaatii. En käytä sitä vahvuuttaa hyökkäykseen toisia kohtaan, sillä se ei ole vahvuutta, vaan epävarmuutta. Vahvan ihmisen ei tarvitse pönkittää omaa egoaan haukkumalla ja kiusaamalla muita.
        Täällähän näitä lukee ja kommentoi monet kirjoittajat, joten onhan sitä osattava varautua kaikenlaiseen kritiikkiin. Kommenttini ei ollut mielestäni mitenkään paha, ei ollut tarkoitettu haukkumiseksi eikä kiusaamiseksi. Tämäkään ei ole tarkoitettu sellaiseksi, vaan nyt menee jo puolustautumisen puolelle, takaisin annoksi. Tulihan tuossa vastauksessasi suoranaisia syytöksiä minua kohtaan.
        "Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin."
        Toivottavasti myös sinulle.

        Olen hiukan ihmeissäni luettuani Klaudian viestin. Siis et kestä miehiä lainkaan?
        Etkä heidän puheitaan? Koet henkilökohtaisina loukkauksina heidän ronskit juttunsa?
        Minulle miehet ja naiset ovat yksilöitä.
        Niin naisissa kuin miehissäkin löytyy aina niitä yksilöitä, jotka 'hauskuuttavat' ympäristöään kertoilemalla omasta mielestään hauskoja härskejä juttuja kirosanojen säestämänä.
        Sitä oppii sivuuttamaan tuollaiset jutut ihan ominaan ja olemaan noteeraamatta niitä mitenkään.
        Jotkut ihmiset kertakaikkiaan vain ovat sellaisia rääväsuita.
        Jos jokaisesta omaan maailmaan kuulumattomasta kommentista loukkaantuu tai ottaa nokkiinsa, saa olla jatkuvasti loukkaantunut.
        Tuttavapiiriini kuuluu nainen, jolla on tapana kertoilla panojuttuja yksityiskohtaisesti kuvaillen ja retostelevalla tyylillä. Tuntuu olevan varsinainen Etelänmatkailija ja Hotelli Vatnaan gigolojen kiertopalkinto.
        Jos hän yrittää kertoilla juttujaan minulle, vaihdan tyynesti puheenaihetta. En siksi, ett se loukkaisi minua, vaan siksi, että en ole jutuista kiinnostunut. Kovin moni ei tämän naisen juttuja kestä kuunnella ja herrkänahkaisimmat poistuvat paikalta kun hän saapuu....


      • Sunny Girl
        Klaudia kirjoitti:

        Liekö ihan tahallista väärinymmärtämistä sinunkin puoleltasi? Koeta uskoa, että on olemassa myös minunlaisiani todella kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä. Kirjoitin keskustelunavauksen tilanteessa, jossa järkevin vaihtoehto olisi luultavasti ollut pikainen hakeutuminen ammattiauttajalle. Tuttavani, jotka tietävät tilanteestani, ovat kehottaneet minua toistuvasti kääntymään poliisin puoleen. Sitä en ole halunnut tehdä, sillä, NIIN: jopa minä osaan tuntea sääliä ja myötätuntoa kiusaajiani kohtaan. Olen yrittänyt ymmärtää loputtomiin ja kestää, mutta joskus se raja tulee aina vastaan. Tällä palstalla tietenkin voi esittää jokainen omia mielipiteitään, ja niin pitääkin. Tosiasioita tietämättä voi kuitenkin tehdä vääriä päätelmiä. Hyvää tarkoittavat ihmiset voivat joskus saada aikaan pelkkää vahinkoa toisille. Päätöntä olisi mielestäni hyökätä uhrin kimppuun ja syyllistää häntä siitä, että tämä yrittää löytää keinoja selviytyä edes joten kuten eteen päin. On kuitenkin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä järkipuhetta, eivät sitten millään. On ihmisiä, joille sana 'EI' on merkityksetön, kotirauha on tuntematon käsite jne. En näe muita vaihtoehtoja kuin pysytellä kaukana heistä. Haluan pysyä hengissä. Kai se sallitaan minulle?

        Aloin kirjoittaa aikaisempaa viestiä ennenkuin näin tuon viestisi.
        Siis jos tilanne on se, että sinulla on vainooja, siis mies, joka tahallisesti hakeutuu seuraasi, hipelöi sinua ja juttelee härskejä ehdotuksia, kyse on seksuaalisesta häirinnästä ja kotirauhan rikkomisesta. Sille ei ole mitään oikeutusta, vaan mies rikkoo lakia ja pitäisi saada vastuuseen teostaan. Toiselle soittaminen tahallaan on sellainen askel, että sen ottaessaan hän tietää tekevänsä väärin. Jos hän vielä hakeutuu seuraasi, vaikka olet ilmaissut että et hänen seuraansa kaipaa, voit pyytää lähestysmiskieltoa. Sain alkuperäisestä viestistäsi kuvan, että miesten jutut ylipäätään ovat sinusta rumia. Kyse onkin siis ihan häiriöstä, ja tahallisesta sellaisesta.
        Yleensä häirikkö ei ole ihan terve, joten miettisin kyllä virkavallan apua ennenkuin hän päättää häiritä vielä lisää!


      • Huilu
        Klaudia kirjoitti:

        Liekö ihan tahallista väärinymmärtämistä sinunkin puoleltasi? Koeta uskoa, että on olemassa myös minunlaisiani todella kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä. Kirjoitin keskustelunavauksen tilanteessa, jossa järkevin vaihtoehto olisi luultavasti ollut pikainen hakeutuminen ammattiauttajalle. Tuttavani, jotka tietävät tilanteestani, ovat kehottaneet minua toistuvasti kääntymään poliisin puoleen. Sitä en ole halunnut tehdä, sillä, NIIN: jopa minä osaan tuntea sääliä ja myötätuntoa kiusaajiani kohtaan. Olen yrittänyt ymmärtää loputtomiin ja kestää, mutta joskus se raja tulee aina vastaan. Tällä palstalla tietenkin voi esittää jokainen omia mielipiteitään, ja niin pitääkin. Tosiasioita tietämättä voi kuitenkin tehdä vääriä päätelmiä. Hyvää tarkoittavat ihmiset voivat joskus saada aikaan pelkkää vahinkoa toisille. Päätöntä olisi mielestäni hyökätä uhrin kimppuun ja syyllistää häntä siitä, että tämä yrittää löytää keinoja selviytyä edes joten kuten eteen päin. On kuitenkin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä järkipuhetta, eivät sitten millään. On ihmisiä, joille sana 'EI' on merkityksetön, kotirauha on tuntematon käsite jne. En näe muita vaihtoehtoja kuin pysytellä kaukana heistä. Haluan pysyä hengissä. Kai se sallitaan minulle?

        Teen nyt sitten lainauksia tekstistäsi jälleen, ettei ainakaan siitä tule sanomista, että väitän sinun saneen jotain mitä muka et ole sanonut. Tämä menee tosin jo sivuun aloittamastasi aiheesta, ja siitä mitä kirjoituksellani tarkoitin. Eli ymmärtämättömyyttä puolin ja toisin.

        "Koeta uskoa, että on olemassa myös minunlaisiani todella kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä."
        Koitan uskoa ja ymmärtää, ja yllätys yllätys, uskon ja ymmärrän. Yllätys yllätys, jopa tiedän, että kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä on.


        "Hyvää tarkoittavat ihmiset voivat joskus saada aikaan pelkkää vahinkoa toisille."
        Jos täällä tapahtuva keskustelu aiheuttaa sinulle vahinkoa, niin mitä järkeä sitten on tuottaa itselleen sitä vahinkoa tarkoituksella.

        "Päätöntä olisi mielestäni hyökätä uhrin kimppuun ja syyllistää häntä siitä, että tämä yrittää löytää keinoja selviytyä edes joten kuten eteen päin."
        En käsittääkseni hyökännyt "uhrin" eli sinun kimppuun, vaan mielestäni yritin korostaa sitä, että en kerro mielipidettäni kiusatakseni. Esitin asiasta oman näkemykseni.

        Alunperin tarkoitin sitä, että miksi pitää yleistää, että kaikki miehet on sikoja, miksi kaikki miesmäiset lesbot on samanlaisia sikoja. Miksi pitää inhota heitä kaikkia, yhden, tai joidenkin tekemien tekojen mukaan. Nyt sitten tietenkin taas väität, ettet ole niin sanonut tai minä olen ymmärtänyt väärin. Eräässä vastauksessasi haaveilit naisvaltiosta, eikö se tarkoita juuri sitä ettei halua olla missään tekemisissä miesten kanssa. Ja johan otsikkokin sen selvästi antoi ymmärtää, jo siinä tapahtui se yleistyskin.
        No, minä lopetan tämän väittelyn tähän, elämässä on niin paljon muutakin.


      • Klaudia
        Huilu kirjoitti:

        Teen nyt sitten lainauksia tekstistäsi jälleen, ettei ainakaan siitä tule sanomista, että väitän sinun saneen jotain mitä muka et ole sanonut. Tämä menee tosin jo sivuun aloittamastasi aiheesta, ja siitä mitä kirjoituksellani tarkoitin. Eli ymmärtämättömyyttä puolin ja toisin.

        "Koeta uskoa, että on olemassa myös minunlaisiani todella kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä."
        Koitan uskoa ja ymmärtää, ja yllätys yllätys, uskon ja ymmärrän. Yllätys yllätys, jopa tiedän, että kaltoinkohdeltuja ja väärinymmärrettyjä ihmisiä on.


        "Hyvää tarkoittavat ihmiset voivat joskus saada aikaan pelkkää vahinkoa toisille."
        Jos täällä tapahtuva keskustelu aiheuttaa sinulle vahinkoa, niin mitä järkeä sitten on tuottaa itselleen sitä vahinkoa tarkoituksella.

        "Päätöntä olisi mielestäni hyökätä uhrin kimppuun ja syyllistää häntä siitä, että tämä yrittää löytää keinoja selviytyä edes joten kuten eteen päin."
        En käsittääkseni hyökännyt "uhrin" eli sinun kimppuun, vaan mielestäni yritin korostaa sitä, että en kerro mielipidettäni kiusatakseni. Esitin asiasta oman näkemykseni.

        Alunperin tarkoitin sitä, että miksi pitää yleistää, että kaikki miehet on sikoja, miksi kaikki miesmäiset lesbot on samanlaisia sikoja. Miksi pitää inhota heitä kaikkia, yhden, tai joidenkin tekemien tekojen mukaan. Nyt sitten tietenkin taas väität, ettet ole niin sanonut tai minä olen ymmärtänyt väärin. Eräässä vastauksessasi haaveilit naisvaltiosta, eikö se tarkoita juuri sitä ettei halua olla missään tekemisissä miesten kanssa. Ja johan otsikkokin sen selvästi antoi ymmärtää, jo siinä tapahtui se yleistyskin.
        No, minä lopetan tämän väittelyn tähän, elämässä on niin paljon muutakin.

        En ymmärrä, miksi teet itsellesi ongelman asiasta, joka ei sinua koske. Sinullahan ei ole itselläsi huonoja kokemuksia miehistä. Jos et itse osaa olla siitä onnellinen, minä olen sitä sinunkin puolestasi. Sillä ei ole mitään eroa, onko mies terve tai sairas, sillä minun kokemukseni mukaan suurin osa miehistä on henkisesti kieroutuneita. Ehkä minun kokemukseni ovat keskimääräistä huonompia. En ymmärrä sitäkään, mitä sinä yrität tuoda esiin ja selittää omilla kirjoituksillasi. Tuskin sinäkään nyt tarkoituksella haluat vahinkoa kenellekään, en minäkään - en edes itselleni. Haluatko saada minut pitämään miehistä? Pitäisikö minun pyytää anteeksi miehiltä, joita olen mielipiteelläni loukannut? Minua miehet oksettavat edelleenkin, enkä voi sille itse mitään. Sille eivät voi miehetkään mitään, ei naiset, ei ketkään. Minusta on tullut tällainen. Minä en tarvitse miehiä mihinkään, minulla ei ole heille mitään käyttöä. Yleistän kyllä, sen tajuan itsekin, mutta mitäs siitä. Voin paljon paremmin, kun en ole tekemisissä miesten kanssa. Haluaisin olla ja elää kaikessa rauhassa omaa pientä elämääni. Mielestäni minulla on oikeus valita itse seurani, tai olla valitsematta. Ikävää, ettei naisvaltiota ole olemassa. Sinne et sinäkään tulisi, sillä siellä sinulle tulisi ikävä miehiä.


      • Huilu
        Klaudia kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi teet itsellesi ongelman asiasta, joka ei sinua koske. Sinullahan ei ole itselläsi huonoja kokemuksia miehistä. Jos et itse osaa olla siitä onnellinen, minä olen sitä sinunkin puolestasi. Sillä ei ole mitään eroa, onko mies terve tai sairas, sillä minun kokemukseni mukaan suurin osa miehistä on henkisesti kieroutuneita. Ehkä minun kokemukseni ovat keskimääräistä huonompia. En ymmärrä sitäkään, mitä sinä yrität tuoda esiin ja selittää omilla kirjoituksillasi. Tuskin sinäkään nyt tarkoituksella haluat vahinkoa kenellekään, en minäkään - en edes itselleni. Haluatko saada minut pitämään miehistä? Pitäisikö minun pyytää anteeksi miehiltä, joita olen mielipiteelläni loukannut? Minua miehet oksettavat edelleenkin, enkä voi sille itse mitään. Sille eivät voi miehetkään mitään, ei naiset, ei ketkään. Minusta on tullut tällainen. Minä en tarvitse miehiä mihinkään, minulla ei ole heille mitään käyttöä. Yleistän kyllä, sen tajuan itsekin, mutta mitäs siitä. Voin paljon paremmin, kun en ole tekemisissä miesten kanssa. Haluaisin olla ja elää kaikessa rauhassa omaa pientä elämääni. Mielestäni minulla on oikeus valita itse seurani, tai olla valitsematta. Ikävää, ettei naisvaltiota ole olemassa. Sinne et sinäkään tulisi, sillä siellä sinulle tulisi ikävä miehiä.

        Juu, tuotahan minä tarkoitin tietenkin, ihan niin. Hyvä että ymmärsit.
        Kumpaahan tekis, itkis vai naurais...


      • LeSbO
        Klaudia kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi teet itsellesi ongelman asiasta, joka ei sinua koske. Sinullahan ei ole itselläsi huonoja kokemuksia miehistä. Jos et itse osaa olla siitä onnellinen, minä olen sitä sinunkin puolestasi. Sillä ei ole mitään eroa, onko mies terve tai sairas, sillä minun kokemukseni mukaan suurin osa miehistä on henkisesti kieroutuneita. Ehkä minun kokemukseni ovat keskimääräistä huonompia. En ymmärrä sitäkään, mitä sinä yrität tuoda esiin ja selittää omilla kirjoituksillasi. Tuskin sinäkään nyt tarkoituksella haluat vahinkoa kenellekään, en minäkään - en edes itselleni. Haluatko saada minut pitämään miehistä? Pitäisikö minun pyytää anteeksi miehiltä, joita olen mielipiteelläni loukannut? Minua miehet oksettavat edelleenkin, enkä voi sille itse mitään. Sille eivät voi miehetkään mitään, ei naiset, ei ketkään. Minusta on tullut tällainen. Minä en tarvitse miehiä mihinkään, minulla ei ole heille mitään käyttöä. Yleistän kyllä, sen tajuan itsekin, mutta mitäs siitä. Voin paljon paremmin, kun en ole tekemisissä miesten kanssa. Haluaisin olla ja elää kaikessa rauhassa omaa pientä elämääni. Mielestäni minulla on oikeus valita itse seurani, tai olla valitsematta. Ikävää, ettei naisvaltiota ole olemassa. Sinne et sinäkään tulisi, sillä siellä sinulle tulisi ikävä miehiä.

        Olen täysin samaa mieltä.


      • Suorasukainen nainen
        Huilu kirjoitti:

        Juu, tuotahan minä tarkoitin tietenkin, ihan niin. Hyvä että ymmärsit.
        Kumpaahan tekis, itkis vai naurais...

        En sano tätä pahalla, mutta suosittelisin todella lämpimästi ammattiauttajaa.
        Jos keskusteluryhmässä esitetyt kommentit saavat sinut takajaloilleen, on aika miettiä, olisiko elämä helpompaa kun juttelisi jonkun asiantuntijan kanssa. Hyviä naispuolisia terapeutteja löytyy ihan varmasti.
        Tämänkin maan väestöstä 50% on miehiä.
        Joudut pakostakin kohtaamaan miehiä jatkuvasti, jos et muuten, niin asiakaspalvelutilanteissa, korjaamoilla...monessa monessa paikassa. Aina et pääse valitsemaan, kumpaa sukupuolta sinua palveleva ihminen on.
        Elämäänsä ei kannata pilata tuollaisen mielipahan takia. Kun ongelmat pääsevät noin riistäytymään käsistä, alkaa jo elämänlaatukin kärsiä.
        Lämmintä hellekesää sinulle!
        Toivon sydämestäni, että kesän lämpö saavuttaa sinunkin mielesi ja pääset nauttimaan ahdistuksettomasta elämästä jonakin päivänä.
        Lämmöllä, neiti suorasuu


      • Klaudia
        Suorasukainen nainen kirjoitti:

        En sano tätä pahalla, mutta suosittelisin todella lämpimästi ammattiauttajaa.
        Jos keskusteluryhmässä esitetyt kommentit saavat sinut takajaloilleen, on aika miettiä, olisiko elämä helpompaa kun juttelisi jonkun asiantuntijan kanssa. Hyviä naispuolisia terapeutteja löytyy ihan varmasti.
        Tämänkin maan väestöstä 50% on miehiä.
        Joudut pakostakin kohtaamaan miehiä jatkuvasti, jos et muuten, niin asiakaspalvelutilanteissa, korjaamoilla...monessa monessa paikassa. Aina et pääse valitsemaan, kumpaa sukupuolta sinua palveleva ihminen on.
        Elämäänsä ei kannata pilata tuollaisen mielipahan takia. Kun ongelmat pääsevät noin riistäytymään käsistä, alkaa jo elämänlaatukin kärsiä.
        Lämmintä hellekesää sinulle!
        Toivon sydämestäni, että kesän lämpö saavuttaa sinunkin mielesi ja pääset nauttimaan ahdistuksettomasta elämästä jonakin päivänä.
        Lämmöllä, neiti suorasuu

        Kyllä minä osaan käyttäytyä ihan asianmukaisesti tilanteessa kuin tilanteessa. Kaikki on ihan hyvin. Ei mitään huolta kenelläkään mistään.


      • Jennifer
        Klaudia kirjoitti:

        Jospa vain tietäisitkin! Olen ollut liiankin ystävällinen, luottavainen ja avoin. Tajuan, miten paljon minua on käytetty hyväksi - ihan yksipuolisesti. Elämäni on jo parantunut paljon, kun olen ruvennut välttelemään miehiä. Saan nukutuksi rauhassa ja olen saanut jopa karkotetuksi muutaman puhelinhäirikön.

        Toisaalta olen löytänyt ongelmia muualta, kun on ollut enemmän aikaa keskittyä muihinkin asioihin. En ole itsekään hyvän ihmisen mallikappale, ja huomaan huolestuttuvia piirteitä toistenkin ihmisten käyttyätymisessä. Ehkä tosiaan kiinnitän liikaa huomiota vääriin asioihin, mutta siinä suhteessa en taida olla ainoa, joka niin tekee. Minuakin arvostellaan ja syytetään asioista, joihin en ole syyllinen. Se tuntuu aika raskaalta.

        Vaikka kuinka yritän ajatella asiaa muultakin kannalta, ajatus miehistä oksettaa edelleen. Se on minun ongelmani, ei miesten eikä varmaankaan kenenkään naisenkaan. Tuskin he kärsivät millään tavalla siitä. Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske. Jatka vaan omaa elämääsi onnellisena ja tyytyväisenä äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin, sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä. Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin. Minä olen heikko ja myönnän sen.

        Hyvää ja aurinkoista kesän jatkoa sinullekin ja hyville ystävillesi myös! Minä jään mieluummin vaikka pimentoon kotiin yksin, että saan olla rauhassa - vaikka se kuulostaakin vainoharhaiselta.

        Tässähän tulikin niitä vastalauseita, joita odotitkin saavasi. Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin.

        Minuakin tympi vähän tuon Huilun vuodatus..


      • Jennifer

        ....on aina tosi ja ainutlaatuinen. Ei sitä voi mennä sorkkimaan, että kyllä varmana sussa itessä on vika..:(

        Vastalause tuli tässä!!


      • Jennifer
        Huilu kirjoitti:

        Menipä sitten ihan hakoteille. Ilmeisesti pitää vääntää rautalangasta se, mitä tarkoitin kun noin pahasti ymmärsit väärin. Enkä tietenkään voi olla esittämättä lisää omia mielipiteitäni.

        "Jospa vain tietäisitkin!"
        Otsikkoni oli ensimmäinen sana lauseesta, kuten olen täällä nähnyt muidenkin tekevän. Eli Tiedän saavani vastalauseita.
        "äläkä tule kiusaamaan minua, tai iskemään sanoillasi takaisin"
        Jos kokisin, että provosoit minua, sanoisit minusta tai siitä mitä edustan halventavia tai hyökkääviä kommentteja, löisin sanoillani vyön alle. Sillä tarkoitin että puolustautuisin, siihenhän minulla on oikeus, kuten kaikilla muillakin. Niin kerroit itsekin tehneesi.
        "sillä ainakaan minä en näe tuollaisessa mitään järkeä."
        Miksi sitten puolustaudut itse, jos puolustautumisessa ei ole mitään järkeä. Vai onko se niin, että sinä saat sen tehdä, mutta muut ei.
        "Älä sinäkään kanna huolta asiasta, sillä eihän se sinua eikä sinun ystäviäsi koske."
        Tuossa olet oikeassa, että asia ei minua tai ystäviäni koske. Huolta en kanna, mutta itsehän keskustelun aloitit, joten ymmärtääkseni odotat myös kannanottoja asiaan. Sen kannanoton tein, tosin se ei ollut säälittelevä eikä surkutteleva, että voi voi kuinka kamalaa. Tarkemmin ajatellen, ketä se sitten koskee, muita kun sinua, ainoastaan niitäkö jotka niitä sääletteleviä kannanottoja esittävät.
        "Et ymmärrä, mitä saisit tuolla aikaan minussa. Pahentaisit vain tilannetta, ja sinunlaisiasi on paljon. Siihen sinun vahvuutesi perustuukin."
        En ymmärrä edelleenkään sitä, miksi en saisi puolustautua. Toivottavasti saisin aikaan sen, että ajattelisit mitä seuraavan kerran sanot, etkä tuntemetta minua halventaisi minua, tai hyökkäisi edustamaani vastaan tietämättä tosiasioita, etkä yleistäsi. Minunlaisiani, mitä minunlaisiani, niitä jotka puolustautuvat ja sanovat asiat suoraan, niinkö. Miten voit tietää mihin vahvuuteni perustuu. Ei se perustu puolustautumiseen, siihen että annan samalla mitalla takaisin. Vahvuuteni perustuu itsetuntoon ja -luottamukseen, jonka olen minäkin joutunut rakentamaan kuin palapelin, pala kerrallaan. Kuten useimmat ihmiset. Sen vahvuuden avulla uskaltaa antaa takaisin jos tilanne niin vaatii. En käytä sitä vahvuuttaa hyökkäykseen toisia kohtaan, sillä se ei ole vahvuutta, vaan epävarmuutta. Vahvan ihmisen ei tarvitse pönkittää omaa egoaan haukkumalla ja kiusaamalla muita.
        Täällähän näitä lukee ja kommentoi monet kirjoittajat, joten onhan sitä osattava varautua kaikenlaiseen kritiikkiin. Kommenttini ei ollut mielestäni mitenkään paha, ei ollut tarkoitettu haukkumiseksi eikä kiusaamiseksi. Tämäkään ei ole tarkoitettu sellaiseksi, vaan nyt menee jo puolustautumisen puolelle, takaisin annoksi. Tulihan tuossa vastauksessasi suoranaisia syytöksiä minua kohtaan.
        "Toivottavasti jokin asia selvisi sinullekin."
        Toivottavasti myös sinulle.

        Kyllä minä näen asian niin, että yritit tehdä Klaudian kokemuksen tyhjäksi..

        Ja tämä on se paha asia ja väärin.

        Muun vastauksen sanahelinän voisi jättää kirjoittamatta.

        Ps. Täällä yleensä kirjoitetaan hyvin ja pysytään asiassa, mutta joskus joku menee "henkilöräävintään" ja se on aina epähienoa, eikä edusta muuta kuin huonoa makua.


      • Jennifer
        Suorasukainen nainen kirjoitti:

        En sano tätä pahalla, mutta suosittelisin todella lämpimästi ammattiauttajaa.
        Jos keskusteluryhmässä esitetyt kommentit saavat sinut takajaloilleen, on aika miettiä, olisiko elämä helpompaa kun juttelisi jonkun asiantuntijan kanssa. Hyviä naispuolisia terapeutteja löytyy ihan varmasti.
        Tämänkin maan väestöstä 50% on miehiä.
        Joudut pakostakin kohtaamaan miehiä jatkuvasti, jos et muuten, niin asiakaspalvelutilanteissa, korjaamoilla...monessa monessa paikassa. Aina et pääse valitsemaan, kumpaa sukupuolta sinua palveleva ihminen on.
        Elämäänsä ei kannata pilata tuollaisen mielipahan takia. Kun ongelmat pääsevät noin riistäytymään käsistä, alkaa jo elämänlaatukin kärsiä.
        Lämmintä hellekesää sinulle!
        Toivon sydämestäni, että kesän lämpö saavuttaa sinunkin mielesi ja pääset nauttimaan ahdistuksettomasta elämästä jonakin päivänä.
        Lämmöllä, neiti suorasuu

        ....ole mitään muuta kirjoitettavaa tänne palstalle kuin suositella toisia kirjoittajia ammattiauttajan pakeille.

        Sanon tähän, että on sinullakin otsaa, hyvä neiti!!


      • Huilu
        Jennifer kirjoitti:

        Kyllä minä näen asian niin, että yritit tehdä Klaudian kokemuksen tyhjäksi..

        Ja tämä on se paha asia ja väärin.

        Muun vastauksen sanahelinän voisi jättää kirjoittamatta.

        Ps. Täällä yleensä kirjoitetaan hyvin ja pysytään asiassa, mutta joskus joku menee "henkilöräävintään" ja se on aina epähienoa, eikä edusta muuta kuin huonoa makua.

        Hienoa että selvensit. Täällä siis saa kirjoittaa ainoastaan voivotellen ja myötätuntoisesti, kritiikkiä ei saa esittää.
        En yrittänyt tehdä kokemusta tyhjäksi ainakaan tietoisesti, enkä mennä "henkilöräävintään". Esitin vain oman kannanottoni, kuten muutkin.


      • Klaudia
        Huilu kirjoitti:

        Hienoa että selvensit. Täällä siis saa kirjoittaa ainoastaan voivotellen ja myötätuntoisesti, kritiikkiä ei saa esittää.
        En yrittänyt tehdä kokemusta tyhjäksi ainakaan tietoisesti, enkä mennä "henkilöräävintään". Esitin vain oman kannanottoni, kuten muutkin.

        Ainakaan minä en ymmärtänyt, mitä kritiikkisi tarkkaan ottaen koskee. Voisitko yrittää selventää vielä kerran?


      • Tiedoksi
        Huilu kirjoitti:

        Hienoa että selvensit. Täällä siis saa kirjoittaa ainoastaan voivotellen ja myötätuntoisesti, kritiikkiä ei saa esittää.
        En yrittänyt tehdä kokemusta tyhjäksi ainakaan tietoisesti, enkä mennä "henkilöräävintään". Esitin vain oman kannanottoni, kuten muutkin.

        imeskellä.


      • miriam
        Klaudia kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi teet itsellesi ongelman asiasta, joka ei sinua koske. Sinullahan ei ole itselläsi huonoja kokemuksia miehistä. Jos et itse osaa olla siitä onnellinen, minä olen sitä sinunkin puolestasi. Sillä ei ole mitään eroa, onko mies terve tai sairas, sillä minun kokemukseni mukaan suurin osa miehistä on henkisesti kieroutuneita. Ehkä minun kokemukseni ovat keskimääräistä huonompia. En ymmärrä sitäkään, mitä sinä yrität tuoda esiin ja selittää omilla kirjoituksillasi. Tuskin sinäkään nyt tarkoituksella haluat vahinkoa kenellekään, en minäkään - en edes itselleni. Haluatko saada minut pitämään miehistä? Pitäisikö minun pyytää anteeksi miehiltä, joita olen mielipiteelläni loukannut? Minua miehet oksettavat edelleenkin, enkä voi sille itse mitään. Sille eivät voi miehetkään mitään, ei naiset, ei ketkään. Minusta on tullut tällainen. Minä en tarvitse miehiä mihinkään, minulla ei ole heille mitään käyttöä. Yleistän kyllä, sen tajuan itsekin, mutta mitäs siitä. Voin paljon paremmin, kun en ole tekemisissä miesten kanssa. Haluaisin olla ja elää kaikessa rauhassa omaa pientä elämääni. Mielestäni minulla on oikeus valita itse seurani, tai olla valitsematta. Ikävää, ettei naisvaltiota ole olemassa. Sinne et sinäkään tulisi, sillä siellä sinulle tulisi ikävä miehiä.

        Olen seurannut tätä viestiketjua ja ihmettelen todella, miten joku voi pitää suurinta osaa toisesta sukupuolesta henkisesti kieroutuneina. Jostain todella pahasta tuollainen miesviha kai kumpuaa? Itse olen lesbo, mutta minulla ei ole mitään miehiä vastaan. Päinvastoin mun mielestäni on hyvä, että meitä on kaksi sukupuolta olemassa. Itsekin työskentelen miesten kanssa eikä heistä ole mitään pahaa sanottavaa: ovat erittäin reilua porukkaa. Koskaan ei ole tarvinnut kuunnella mitään rumia juttuja. Kuten joku täällä sanoikin, toisen ihmisen elämää ja kokemuksia siinä ei voi tietää. Silti toivoisin Klaudia että jotenkin pääsisit miesvihasi yli. Miehiä tulee aina olemaan, et voi välttyä joutumasta heidän kanssaan tekemisiin. Kukaan ei voi käpertyä omaan pikku komeroonsa muusta yhteiskunnasta eroon.
        Yleistät todellakin melko pahasti. Emme me naisetkaan ole aina niin ihania ihmisiä, samalla lailla meistä löytyy monenlaista tyyppiä. Naisistakin varmaan monella lesbolla on huonoja kokemuksia, mutta tuskin he sen vuoksi alkavat vihata koko naissukupuolta.


      • Miesihminen
        miriam kirjoitti:

        Olen seurannut tätä viestiketjua ja ihmettelen todella, miten joku voi pitää suurinta osaa toisesta sukupuolesta henkisesti kieroutuneina. Jostain todella pahasta tuollainen miesviha kai kumpuaa? Itse olen lesbo, mutta minulla ei ole mitään miehiä vastaan. Päinvastoin mun mielestäni on hyvä, että meitä on kaksi sukupuolta olemassa. Itsekin työskentelen miesten kanssa eikä heistä ole mitään pahaa sanottavaa: ovat erittäin reilua porukkaa. Koskaan ei ole tarvinnut kuunnella mitään rumia juttuja. Kuten joku täällä sanoikin, toisen ihmisen elämää ja kokemuksia siinä ei voi tietää. Silti toivoisin Klaudia että jotenkin pääsisit miesvihasi yli. Miehiä tulee aina olemaan, et voi välttyä joutumasta heidän kanssaan tekemisiin. Kukaan ei voi käpertyä omaan pikku komeroonsa muusta yhteiskunnasta eroon.
        Yleistät todellakin melko pahasti. Emme me naisetkaan ole aina niin ihania ihmisiä, samalla lailla meistä löytyy monenlaista tyyppiä. Naisistakin varmaan monella lesbolla on huonoja kokemuksia, mutta tuskin he sen vuoksi alkavat vihata koko naissukupuolta.

        Jospa kaikki lesbot omaisivat tuollaisia ajatuksia, niin kyllä PIAN pehmenisi maasto meidän heteroidenkin suhtautumisessa "teikäläisiin".

        Tämä Klaudia tarvitsisi mitä pikimmin ammattiauttajaa.

        Hyviä helteitä sinulle!

        PS. Viha ja katkeruus, jota ihminen kantaa sisällään, syö eniten häntä itseään.


      • Klaudia
        miriam kirjoitti:

        Olen seurannut tätä viestiketjua ja ihmettelen todella, miten joku voi pitää suurinta osaa toisesta sukupuolesta henkisesti kieroutuneina. Jostain todella pahasta tuollainen miesviha kai kumpuaa? Itse olen lesbo, mutta minulla ei ole mitään miehiä vastaan. Päinvastoin mun mielestäni on hyvä, että meitä on kaksi sukupuolta olemassa. Itsekin työskentelen miesten kanssa eikä heistä ole mitään pahaa sanottavaa: ovat erittäin reilua porukkaa. Koskaan ei ole tarvinnut kuunnella mitään rumia juttuja. Kuten joku täällä sanoikin, toisen ihmisen elämää ja kokemuksia siinä ei voi tietää. Silti toivoisin Klaudia että jotenkin pääsisit miesvihasi yli. Miehiä tulee aina olemaan, et voi välttyä joutumasta heidän kanssaan tekemisiin. Kukaan ei voi käpertyä omaan pikku komeroonsa muusta yhteiskunnasta eroon.
        Yleistät todellakin melko pahasti. Emme me naisetkaan ole aina niin ihania ihmisiä, samalla lailla meistä löytyy monenlaista tyyppiä. Naisistakin varmaan monella lesbolla on huonoja kokemuksia, mutta tuskin he sen vuoksi alkavat vihata koko naissukupuolta.

        Kyseessä ei minun puoleltani ole oikeastaan miesviha, vaan pelko, inho jne. Ehkä minä olen joutunut kokemaan niin paljon asioita, jotka ovat saaneet minut välttämään miehiä.

        Voisi pohtia sitä, miksi niin monet miehet "vihaavat" naisia, kohtelevat huonosti, alempiarvoisesti, odottavat ennakkoon tietynlaista suhtautumista itseään kohtaan jne.

        Mikä minusta tekee sellaisen, että saan huonoa kohtelua osakseni? Minä en ymmärrä sitä ihan täysin. Onko vika tosiaankin yksin minussa?

        Mielestäni miesten asenteissa naista kohtaan on toden totta tarkistamisen varaa, samoin naisten asenteissa miestä kohtaan, toisiaan kohtaan jne. Yleensä naisetkin puolustelevat miehen huonoa käytöstä, ja valittava, osaansa sopeutumaton nainen nähdään ymmärtämättömänä, syyllisenä omaan tilanteeseensa, hänet halutaan sivuuttaa, ehdotetaan terapiaan hakeutumista tms. mikä varmasti onkin ihan tarpeen, jos tällaista kohtelua saa osakseen tarpeeksi paljon.


      • LeSbO
        miriam kirjoitti:

        Olen seurannut tätä viestiketjua ja ihmettelen todella, miten joku voi pitää suurinta osaa toisesta sukupuolesta henkisesti kieroutuneina. Jostain todella pahasta tuollainen miesviha kai kumpuaa? Itse olen lesbo, mutta minulla ei ole mitään miehiä vastaan. Päinvastoin mun mielestäni on hyvä, että meitä on kaksi sukupuolta olemassa. Itsekin työskentelen miesten kanssa eikä heistä ole mitään pahaa sanottavaa: ovat erittäin reilua porukkaa. Koskaan ei ole tarvinnut kuunnella mitään rumia juttuja. Kuten joku täällä sanoikin, toisen ihmisen elämää ja kokemuksia siinä ei voi tietää. Silti toivoisin Klaudia että jotenkin pääsisit miesvihasi yli. Miehiä tulee aina olemaan, et voi välttyä joutumasta heidän kanssaan tekemisiin. Kukaan ei voi käpertyä omaan pikku komeroonsa muusta yhteiskunnasta eroon.
        Yleistät todellakin melko pahasti. Emme me naisetkaan ole aina niin ihania ihmisiä, samalla lailla meistä löytyy monenlaista tyyppiä. Naisistakin varmaan monella lesbolla on huonoja kokemuksia, mutta tuskin he sen vuoksi alkavat vihata koko naissukupuolta.

        saa vihata miehiä jos siltä tuntuu? ei se varmasti sinuakaan loukkaa. minusta myös suurin osa miehistä on ällöttäviä, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä, mutta minä saan ajatella niin. ei siihen ole kellään mitään sanomista.


      • Lesbo itsekin
        Klaudia kirjoitti:

        Kyseessä ei minun puoleltani ole oikeastaan miesviha, vaan pelko, inho jne. Ehkä minä olen joutunut kokemaan niin paljon asioita, jotka ovat saaneet minut välttämään miehiä.

        Voisi pohtia sitä, miksi niin monet miehet "vihaavat" naisia, kohtelevat huonosti, alempiarvoisesti, odottavat ennakkoon tietynlaista suhtautumista itseään kohtaan jne.

        Mikä minusta tekee sellaisen, että saan huonoa kohtelua osakseni? Minä en ymmärrä sitä ihan täysin. Onko vika tosiaankin yksin minussa?

        Mielestäni miesten asenteissa naista kohtaan on toden totta tarkistamisen varaa, samoin naisten asenteissa miestä kohtaan, toisiaan kohtaan jne. Yleensä naisetkin puolustelevat miehen huonoa käytöstä, ja valittava, osaansa sopeutumaton nainen nähdään ymmärtämättömänä, syyllisenä omaan tilanteeseensa, hänet halutaan sivuuttaa, ehdotetaan terapiaan hakeutumista tms. mikä varmasti onkin ihan tarpeen, jos tällaista kohtelua saa osakseen tarpeeksi paljon.

        ...vaikka ehkä pitäisi?
        N. 17 vuotta sitten nainen raiskasi minut.
        Siis ihan oikea, hyvin lihava lesbonainen juhlien jatkoilla. Olin autokuskina ja menin nukkumaan kun ei kiinnostanut lähteä kaatosateessa ajelemaan kotiin yöllä.
        Tuntematon suurikokoinen humalassa oleva nainen tuli sinne talon alakertaan ja kävi makaamaan päälleni ja työnsi sormensa sisälleni vaikka yritin estellä.( teki muuta, en voinut massalle mitään ja muut olivat eri kerroksessa).
        Menin välittömästi psykologin juttusille parin viikon kuluttua ja purin tapahtuneen pois.
        En tehnyt rikosilmoitusta koska siihen aikaan elin vielä kaapissa.
        Minusta ei tullut naistenvihaajaa eikä heteroa...
        Olin silloin 19-vuotias, ja onnekseni löysin hyvän terapeutin jonka kanssa kävin tapahtuneen läpi.
        Sen koommin en ole joutunut minkäänlaista huonoa käytöstä tai muuta kokemaan. Kyse oli onneksi yksittäistapauksesta.
        Myötätuntoni Klaudialle, joka ei ole onnistunut pääsemään katkeruuden kierteestä eroon!


      • Klaudia
        Lesbo itsekin kirjoitti:

        ...vaikka ehkä pitäisi?
        N. 17 vuotta sitten nainen raiskasi minut.
        Siis ihan oikea, hyvin lihava lesbonainen juhlien jatkoilla. Olin autokuskina ja menin nukkumaan kun ei kiinnostanut lähteä kaatosateessa ajelemaan kotiin yöllä.
        Tuntematon suurikokoinen humalassa oleva nainen tuli sinne talon alakertaan ja kävi makaamaan päälleni ja työnsi sormensa sisälleni vaikka yritin estellä.( teki muuta, en voinut massalle mitään ja muut olivat eri kerroksessa).
        Menin välittömästi psykologin juttusille parin viikon kuluttua ja purin tapahtuneen pois.
        En tehnyt rikosilmoitusta koska siihen aikaan elin vielä kaapissa.
        Minusta ei tullut naistenvihaajaa eikä heteroa...
        Olin silloin 19-vuotias, ja onnekseni löysin hyvän terapeutin jonka kanssa kävin tapahtuneen läpi.
        Sen koommin en ole joutunut minkäänlaista huonoa käytöstä tai muuta kokemaan. Kyse oli onneksi yksittäistapauksesta.
        Myötätuntoni Klaudialle, joka ei ole onnistunut pääsemään katkeruuden kierteestä eroon!

        Minä myönnän olevani varautunut myös tuntemattomien naisten seurassa, mutta en minä ketään suorilta käsin vihaa. Olen minäkin saanut kokea kovia naisten puolelta, eikä ne ole olleet mitään yksittäistapauksia. Ihmiset ovat vissiin kokeneet niin kovia, että kaikki katsovat oikeudekseen kohdella toisiaan miten sattuu. Sekö on katkeruuden kierre?


      • miriam
        LeSbO kirjoitti:

        saa vihata miehiä jos siltä tuntuu? ei se varmasti sinuakaan loukkaa. minusta myös suurin osa miehistä on ällöttäviä, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä, mutta minä saan ajatella niin. ei siihen ole kellään mitään sanomista.

        Totta kai jokainen saa vihata ihan mitä tahansa tai ketä tahansa. Ei se minua loukkaa. Minusta vain on ylipäätänsä surullista että jollakin on tarvetta vihata muita ihmisiä, ja varsinkin kokonaista ihmisryhmää. Vihaa on minusta tässä maailmassa muutenkin tarpeeksi.
        Täällä esitetty ajatus naisvaltiosta on sinällään kaunis fantasia. Tuskin se kuitenkaan todellisuudessa olisi sellaista mistä ajatuksen heittäjät haaveilevat: sielläkin todennäköisesti löytyisi vihattavia ihmisiä.


      • Huilu
        Klaudia kirjoitti:

        Ainakaan minä en ymmärtänyt, mitä kritiikkisi tarkkaan ottaen koskee. Voisitko yrittää selventää vielä kerran?

        Olen yrittänyt selventää jo tuolla aiemmin. Kritiikkini koski suurimmalta osaltaan sitä, että yleistät asioita. Kaikki miehet ovat inhottavia ja kamalia. Miesmäiset lesbot ovat samanlaisia inhottavuuksia kuin miehet. Tuomitset kaikki muutaman ihmisen tekemisten perusteella, osan jopa ulkonäön perusteella. Onko se sitten oikein ja hyvää käytöstä???
        Minä, tai kukaan meistä ei pysty elämään ilman miehiä, ihan jo konkreettisesti, kukaan meistä ei olisi syntynyt tänne ilman miehiä. Kun yleistää kaikki miehet, niin niihinhän kuuluvat silloin myös isät, isoisät, veljet, enot, sedät, kuinka paljon kenelläkin miespuolisia sukulaisia on. Eli kannattaa ajatella ennenkuin yleistää.
        Siinä oli myös paljon muuta mitä kritisoin, mutta ne pitäisi selvitä kirjoittamistani viesteistä. En viitsi alkaa kaikkea toistamaan ja vääntämään rautalangasta uudelleen.

        Kuten itse eräässä viestissäsi mainitsit, sinulle on sanottu, että hae ammattiapua, ja tunnuit sitä itsekin ajatelleesi. Kannattaisiko harkita sitä uudelleen, ihan vakavissaan, ja mennä.
        Ennenkuin tämäkin taas ymmärretään ilkeämieliseksi kiusaamiseksi ja panetteluksi, niin lue / lukekaa loppuun saakka. Tämä on vain tämmöistä maalaispsykologiaa (myös jonkin verran lukemalla hankittua tietoa), en todellakaan väitä mihinkään psykoanalyysiin tai vastaavaan pystyväni.
        Ihminen kun on kokenut jotain kamalaa, kuten Klaudia on omien sanojensakin mukaan kokenut, saattanut kokea semmoisen jo aiemmin elämässään. Pelottavan, kamalan, pahan kokemuksen on voinut tietoisesti tai tiedostamattaan unohtaa, kuten välillä käy. Tämä tapahtuma on käymättä läpi, sitä ei ole työstetty loppuun, jos ollenkaan. Sellaisista jää pelko- ja stressitiloja, jotka vaikuttavat elämään. Useimmiten selviämisessä ei pelkkä läheisten tai ystävien apu riitä, vaan tarvitaan ammattiauttajaa.
        Suosittelen, että luet kirjan: Kuin salama kirkkaalta taivaalta (Kriisit ja niistä selviytyminen), kirjoittanut Salli Saari.


      • Klaudia
        Huilu kirjoitti:

        Olen yrittänyt selventää jo tuolla aiemmin. Kritiikkini koski suurimmalta osaltaan sitä, että yleistät asioita. Kaikki miehet ovat inhottavia ja kamalia. Miesmäiset lesbot ovat samanlaisia inhottavuuksia kuin miehet. Tuomitset kaikki muutaman ihmisen tekemisten perusteella, osan jopa ulkonäön perusteella. Onko se sitten oikein ja hyvää käytöstä???
        Minä, tai kukaan meistä ei pysty elämään ilman miehiä, ihan jo konkreettisesti, kukaan meistä ei olisi syntynyt tänne ilman miehiä. Kun yleistää kaikki miehet, niin niihinhän kuuluvat silloin myös isät, isoisät, veljet, enot, sedät, kuinka paljon kenelläkin miespuolisia sukulaisia on. Eli kannattaa ajatella ennenkuin yleistää.
        Siinä oli myös paljon muuta mitä kritisoin, mutta ne pitäisi selvitä kirjoittamistani viesteistä. En viitsi alkaa kaikkea toistamaan ja vääntämään rautalangasta uudelleen.

        Kuten itse eräässä viestissäsi mainitsit, sinulle on sanottu, että hae ammattiapua, ja tunnuit sitä itsekin ajatelleesi. Kannattaisiko harkita sitä uudelleen, ihan vakavissaan, ja mennä.
        Ennenkuin tämäkin taas ymmärretään ilkeämieliseksi kiusaamiseksi ja panetteluksi, niin lue / lukekaa loppuun saakka. Tämä on vain tämmöistä maalaispsykologiaa (myös jonkin verran lukemalla hankittua tietoa), en todellakaan väitä mihinkään psykoanalyysiin tai vastaavaan pystyväni.
        Ihminen kun on kokenut jotain kamalaa, kuten Klaudia on omien sanojensakin mukaan kokenut, saattanut kokea semmoisen jo aiemmin elämässään. Pelottavan, kamalan, pahan kokemuksen on voinut tietoisesti tai tiedostamattaan unohtaa, kuten välillä käy. Tämä tapahtuma on käymättä läpi, sitä ei ole työstetty loppuun, jos ollenkaan. Sellaisista jää pelko- ja stressitiloja, jotka vaikuttavat elämään. Useimmiten selviämisessä ei pelkkä läheisten tai ystävien apu riitä, vaan tarvitaan ammattiauttajaa.
        Suosittelen, että luet kirjan: Kuin salama kirkkaalta taivaalta (Kriisit ja niistä selviytyminen), kirjoittanut Salli Saari.

        Liekö minulla sitten jonkinlainen neuroosi? On olemassa myös ihmisiä, jotka kärsivät mieskammosta, joka on fobia, mutta niin paha ei minun ongelmani ole, vaikka pahimmillaan se on saattanut olla sitäkin.

        Jotkut ovat kiusaantuneita siitä, jos joku ei ajattele asioista samalla tavalla kuin toiset tai mitä itse ajattelee. Kuulutko sinä tähän ryhmään? Sekin voi tehdä elämästä raskasta...

        En mielestäni tuomitse ketään mitenkään enkä mihinkään. Sillä, mitä minä tunnen miehiä kohtaan, ei ole juurikaan merkitystä muille kuin minulle itselleni. En ymmärrä, mitä merkitystä sillä on sinulle! En pidä myöskään lemmikkieläimistä, ja sillekin minulla on hyvät perustelut. Mielipide ei tarkoita samaa kuin sairaus, vaikka se olisikin poikkeava. Pystyn myös perustelemaan mielipiteeni.

        Minä voin ihan mainiosti ilman miehiäkin, miksi siis pitäisi mennä hoitoon jonnekin?


      • Huilu
        Klaudia kirjoitti:

        Liekö minulla sitten jonkinlainen neuroosi? On olemassa myös ihmisiä, jotka kärsivät mieskammosta, joka on fobia, mutta niin paha ei minun ongelmani ole, vaikka pahimmillaan se on saattanut olla sitäkin.

        Jotkut ovat kiusaantuneita siitä, jos joku ei ajattele asioista samalla tavalla kuin toiset tai mitä itse ajattelee. Kuulutko sinä tähän ryhmään? Sekin voi tehdä elämästä raskasta...

        En mielestäni tuomitse ketään mitenkään enkä mihinkään. Sillä, mitä minä tunnen miehiä kohtaan, ei ole juurikaan merkitystä muille kuin minulle itselleni. En ymmärrä, mitä merkitystä sillä on sinulle! En pidä myöskään lemmikkieläimistä, ja sillekin minulla on hyvät perustelut. Mielipide ei tarkoita samaa kuin sairaus, vaikka se olisikin poikkeava. Pystyn myös perustelemaan mielipiteeni.

        Minä voin ihan mainiosti ilman miehiäkin, miksi siis pitäisi mennä hoitoon jonnekin?

        Sillä ei ole minulle yhtään mitään merkitystä mitä tunnet miehiä kohtaan. Sinä kysyit, että mitä kritisoin, minä kerroin.
        Itse kerroit, että sinulla on traumaattisia kokemuksia, kerroin että mitä niille voisi tehdä. Hautautuminen yksin neljän seinän sisälle, peläten kaikkia ja kaikkea, yöunien menetys ihmisten takia onkin ihan normaalia käytöstä. Jos luit viestini yhtään ajatuksen kanssa niin siitä pitäisi kyllä selvitä, etten tarkoittanu pelkästään sitä, että siksi pitäisi hoitoon mennä koska et halua olla miesten kanssa missään tekemisissä. Etkö tuomitse, etkä arvostele... luepa uudelleen tuo ihan ensimmäinen viestisi, keskustelun aloitus, jos ymmärrät itsekään mitä tarkoitit.
        Eihän mielipiteesi minulle kuulu, niinkuin ei kenellekään muullekaan näitä lukevalle. Jos ja kun olet sitä mieltä, että nämä mielipiteesi ei kuulu kenellekään muulle kuin sinulle, miksi esität niitä täällä julkisesti.
        Tuo edellinen oli mielestäni hyvinkin asiallinen ja millään lailla tuomitsematon, en haukkunut tai solvannut. Nyt yritin heittää piikkejä ja tarkoituksella. Äläkä kysy miksi, sillä niihin en vastaa, koska ymmärrät ne kuitenkin väärin ilmeisesti ihan tarkoituksella.
        Mitä nautintoa muuten saat siitä että provosoit, ja saat aiheutettua kinastelua ja riitelyä. Pönkittääkö se jotenkin egoasi, että saat solvata ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssasi. Tekopyhiä ihmisiä näköjään riittää.


      • Klaudia
        Huilu kirjoitti:

        Sillä ei ole minulle yhtään mitään merkitystä mitä tunnet miehiä kohtaan. Sinä kysyit, että mitä kritisoin, minä kerroin.
        Itse kerroit, että sinulla on traumaattisia kokemuksia, kerroin että mitä niille voisi tehdä. Hautautuminen yksin neljän seinän sisälle, peläten kaikkia ja kaikkea, yöunien menetys ihmisten takia onkin ihan normaalia käytöstä. Jos luit viestini yhtään ajatuksen kanssa niin siitä pitäisi kyllä selvitä, etten tarkoittanu pelkästään sitä, että siksi pitäisi hoitoon mennä koska et halua olla miesten kanssa missään tekemisissä. Etkö tuomitse, etkä arvostele... luepa uudelleen tuo ihan ensimmäinen viestisi, keskustelun aloitus, jos ymmärrät itsekään mitä tarkoitit.
        Eihän mielipiteesi minulle kuulu, niinkuin ei kenellekään muullekaan näitä lukevalle. Jos ja kun olet sitä mieltä, että nämä mielipiteesi ei kuulu kenellekään muulle kuin sinulle, miksi esität niitä täällä julkisesti.
        Tuo edellinen oli mielestäni hyvinkin asiallinen ja millään lailla tuomitsematon, en haukkunut tai solvannut. Nyt yritin heittää piikkejä ja tarkoituksella. Äläkä kysy miksi, sillä niihin en vastaa, koska ymmärrät ne kuitenkin väärin ilmeisesti ihan tarkoituksella.
        Mitä nautintoa muuten saat siitä että provosoit, ja saat aiheutettua kinastelua ja riitelyä. Pönkittääkö se jotenkin egoasi, että saat solvata ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssasi. Tekopyhiä ihmisiä näköjään riittää.

        Tässä välillä ennätti taas soittamaan sama puhelinhäirikkö, joka antoi aiheen kirjoittaa ensimmäisen viestini. En sanonut hänelle mitään, suljin vain puhelimen. Kyllä sinäkin varmaan hermostuisit, jos sinua häirittäisiin toistuvasti etkä saisi tukea mistään. Minä yritän olla välittämättä koko asiasta.

        Kerroin myös, että olen voinut paremmin, kun olen ruvennut välttelemään miehiä. Tulen todellakin vähintäänkin huonovointiseksi, kun minua kohdellaan huonosti. Onko se mikään ihme?!

        En ole hautautunut neljän seinän sisälle, enkä pelkää miehiä normaaleissa kohtaamis- tai kanssakäymistilanteissa. Yksityiselämääni eivät vain miehet kuulu. Mielestäni isä tai veli eivät ole merkitykseltään "miehiä" siten kuin minä ajattelen. Pidän myös monista mieslaulajista hyvinkin paljon.

        Miksi itsekään kirjoittelet, jos sinulla ei ole tähän ajatustenvaihtoon mitään mielenkiintoa? Ei sinua kukaan pakota lukemaan tämän otsikon viestejä tai vastaamaan niihin.

        Mitä tarkoitat tuolla tekopyhyydellä? Olenko mielestäsi tekopyhä? Miten se liittyy tähän aiheeseen? Ei ole tekopyhää olla jotakin mieltä omista asioistaan. En ole solvannut ketään ihmistä enkä ihmisryhmää, olen vain kertonut, mitä tunnen miehiä kohtaan. Jokainen ymmärtää, ettei kyseessä ole ketään kohtaan suunnattu henkilökohtainen loukkaus. Minun egoni...

        Kiitän sinua kommenteistasi joka tapauksessa, vaikka en aiokaan lukea suosittelemaasi kirjaa enkä hakeutua hoitoon tämän asian takia.


      • Varovainen neuvo
        Klaudia kirjoitti:

        Tässä välillä ennätti taas soittamaan sama puhelinhäirikkö, joka antoi aiheen kirjoittaa ensimmäisen viestini. En sanonut hänelle mitään, suljin vain puhelimen. Kyllä sinäkin varmaan hermostuisit, jos sinua häirittäisiin toistuvasti etkä saisi tukea mistään. Minä yritän olla välittämättä koko asiasta.

        Kerroin myös, että olen voinut paremmin, kun olen ruvennut välttelemään miehiä. Tulen todellakin vähintäänkin huonovointiseksi, kun minua kohdellaan huonosti. Onko se mikään ihme?!

        En ole hautautunut neljän seinän sisälle, enkä pelkää miehiä normaaleissa kohtaamis- tai kanssakäymistilanteissa. Yksityiselämääni eivät vain miehet kuulu. Mielestäni isä tai veli eivät ole merkitykseltään "miehiä" siten kuin minä ajattelen. Pidän myös monista mieslaulajista hyvinkin paljon.

        Miksi itsekään kirjoittelet, jos sinulla ei ole tähän ajatustenvaihtoon mitään mielenkiintoa? Ei sinua kukaan pakota lukemaan tämän otsikon viestejä tai vastaamaan niihin.

        Mitä tarkoitat tuolla tekopyhyydellä? Olenko mielestäsi tekopyhä? Miten se liittyy tähän aiheeseen? Ei ole tekopyhää olla jotakin mieltä omista asioistaan. En ole solvannut ketään ihmistä enkä ihmisryhmää, olen vain kertonut, mitä tunnen miehiä kohtaan. Jokainen ymmärtää, ettei kyseessä ole ketään kohtaan suunnattu henkilökohtainen loukkaus. Minun egoni...

        Kiitän sinua kommenteistasi joka tapauksessa, vaikka en aiokaan lukea suosittelemaasi kirjaa enkä hakeutua hoitoon tämän asian takia.

        Hei,
        kannattaisi varmaan vaihtaa puhelinnumero ja muuttaa se selaiseksi. Näin saat puhelinhäiriköinnin loppumaan.


      • Klaudia
        Varovainen neuvo kirjoitti:

        Hei,
        kannattaisi varmaan vaihtaa puhelinnumero ja muuttaa se selaiseksi. Näin saat puhelinhäiriköinnin loppumaan.

        Niin varmaan, mutta kun minä haluaisin, että puhelinnumeroni voisi olla puhelinluettelossa kuten muillakin ihmisillä. Sitä paitsi puhelinnumeroillani on minulle tunnearvoa. Miksi minun pitäisi tehdä jotakin tuollaista jonkun huonosti käyttäytyvän ihmisen takia? Onhan minulla vielä käyttämättä muitakin juttuja, en ole vielä uhannut poliisilla, sillä tuntuu, ettei minulla ole siihen oikeutta (rohkeutta). Ottaisiko poliisikaan minua vakavasti. Käskisi vain vaihtaa numeron salaiseksi.

        Tässäpä varmaan yksi näyttö siitä, miksi minua kiusataan...


      • Mies
        LeSbO kirjoitti:

        saa vihata miehiä jos siltä tuntuu? ei se varmasti sinuakaan loukkaa. minusta myös suurin osa miehistä on ällöttäviä, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä, mutta minä saan ajatella niin. ei siihen ole kellään mitään sanomista.

        KUSIPÄÄ!


      • Mies
        LeSbO kirjoitti:

        saa vihata miehiä jos siltä tuntuu? ei se varmasti sinuakaan loukkaa. minusta myös suurin osa miehistä on ällöttäviä, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä, mutta minä saan ajatella niin. ei siihen ole kellään mitään sanomista.

        että moni lesbo on henkisesti SAIRAS.

        Kuten sinäkin.


      • Mies
        miriam kirjoitti:

        Totta kai jokainen saa vihata ihan mitä tahansa tai ketä tahansa. Ei se minua loukkaa. Minusta vain on ylipäätänsä surullista että jollakin on tarvetta vihata muita ihmisiä, ja varsinkin kokonaista ihmisryhmää. Vihaa on minusta tässä maailmassa muutenkin tarpeeksi.
        Täällä esitetty ajatus naisvaltiosta on sinällään kaunis fantasia. Tuskin se kuitenkaan todellisuudessa olisi sellaista mistä ajatuksen heittäjät haaveilevat: sielläkin todennäköisesti löytyisi vihattavia ihmisiä.

        fiksu ihminen.


      • Jennifer
        miriam kirjoitti:

        Olen seurannut tätä viestiketjua ja ihmettelen todella, miten joku voi pitää suurinta osaa toisesta sukupuolesta henkisesti kieroutuneina. Jostain todella pahasta tuollainen miesviha kai kumpuaa? Itse olen lesbo, mutta minulla ei ole mitään miehiä vastaan. Päinvastoin mun mielestäni on hyvä, että meitä on kaksi sukupuolta olemassa. Itsekin työskentelen miesten kanssa eikä heistä ole mitään pahaa sanottavaa: ovat erittäin reilua porukkaa. Koskaan ei ole tarvinnut kuunnella mitään rumia juttuja. Kuten joku täällä sanoikin, toisen ihmisen elämää ja kokemuksia siinä ei voi tietää. Silti toivoisin Klaudia että jotenkin pääsisit miesvihasi yli. Miehiä tulee aina olemaan, et voi välttyä joutumasta heidän kanssaan tekemisiin. Kukaan ei voi käpertyä omaan pikku komeroonsa muusta yhteiskunnasta eroon.
        Yleistät todellakin melko pahasti. Emme me naisetkaan ole aina niin ihania ihmisiä, samalla lailla meistä löytyy monenlaista tyyppiä. Naisistakin varmaan monella lesbolla on huonoja kokemuksia, mutta tuskin he sen vuoksi alkavat vihata koko naissukupuolta.

        On täällä muuten tullut aika useinkin esille, että naiset ovat kateellisia, selkäänpuukottajia ja ties mitä..

        Yleistystä tämäkin on.

        Hmmm....sitten tuosta Klaudian miesvihasta. Pitänee lukea tuo aloittusviesti vielä uudelleen, sillä mitään varsinaista miesvihaa en ole hänen kirjoituksissaan huomannut, vaan sitä, että hän kokemuksiensa kautta on tympääntynyt miehiin..


      • Jennifer
        Klaudia kirjoitti:

        Kyseessä ei minun puoleltani ole oikeastaan miesviha, vaan pelko, inho jne. Ehkä minä olen joutunut kokemaan niin paljon asioita, jotka ovat saaneet minut välttämään miehiä.

        Voisi pohtia sitä, miksi niin monet miehet "vihaavat" naisia, kohtelevat huonosti, alempiarvoisesti, odottavat ennakkoon tietynlaista suhtautumista itseään kohtaan jne.

        Mikä minusta tekee sellaisen, että saan huonoa kohtelua osakseni? Minä en ymmärrä sitä ihan täysin. Onko vika tosiaankin yksin minussa?

        Mielestäni miesten asenteissa naista kohtaan on toden totta tarkistamisen varaa, samoin naisten asenteissa miestä kohtaan, toisiaan kohtaan jne. Yleensä naisetkin puolustelevat miehen huonoa käytöstä, ja valittava, osaansa sopeutumaton nainen nähdään ymmärtämättömänä, syyllisenä omaan tilanteeseensa, hänet halutaan sivuuttaa, ehdotetaan terapiaan hakeutumista tms. mikä varmasti onkin ihan tarpeen, jos tällaista kohtelua saa osakseen tarpeeksi paljon.

        Tämän selvemmin tätäkään asiaa ei voisi sanoa.


      • Jennifer
        Klaudia kirjoitti:

        Minä myönnän olevani varautunut myös tuntemattomien naisten seurassa, mutta en minä ketään suorilta käsin vihaa. Olen minäkin saanut kokea kovia naisten puolelta, eikä ne ole olleet mitään yksittäistapauksia. Ihmiset ovat vissiin kokeneet niin kovia, että kaikki katsovat oikeudekseen kohdella toisiaan miten sattuu. Sekö on katkeruuden kierre?

        ..minulle vuosien takaa. Miksi kaikki kohdallani on paljon muuttunut paremmaksi, sitä en äkkipäätä osaa sanoa.
        Mutta sekä miesten että naisten kohtelu on parantunut minua kohtaan.(?)

        Olen tullut varmemmaksi kommunikoidessani ihmisten kanssa. En ole enää niin avoin kuin ennen. Olen varovaisempi ja huomaan heti, jos joku haastaa riitaa, niin jätän hänet yksin kiukuttelemaan.

        Mutta kyllä vielä tänäkin päivänä minulle tulee helposti porukassa tietty rooli.. En halua sitä itse, mutta jotenkin minut aina kaivetaan esiin.
        Jotenkin ehkä ärsytän "keskivertokulkijaa". Sellaista, joka ei uskalla tuoda julki mielipiteitään.

        Toisaalta olen myös aika suosittu naisten keskuudessa, joten kaverini tulevat kateellisiksi ja sen vuoksi alkavat jäytämään minua tavalla tai toisella. Itse en mielestäni anna aihetta kiinnostavuuteen millään tavalla. Olen vain oma itseni.
        Persoonallisuus taidan olla, se täytyy myöntää. Olen eläväinen, verbaalinen ja iloinen;)

        Ja sitten vielä tuosta katkeruudesta. Ei tosiaan ole katkeruutta, jos asioista pyrkii puhumaan, vaan sehän on juuri työtä katkeruuden syntymistä vastaan.:)


      • Jennifer
        LeSbO kirjoitti:

        saa vihata miehiä jos siltä tuntuu? ei se varmasti sinuakaan loukkaa. minusta myös suurin osa miehistä on ällöttäviä, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä, mutta minä saan ajatella niin. ei siihen ole kellään mitään sanomista.

        ....tuo kävi minunkin mielessäni. Että miksi joku ei saa vihata jotakin, jos haluaa.

        (Vaikka tuo miesviha taitaa olla ketjussa väärä termi.)


      • Jennifer
        Mies kirjoitti:

        että moni lesbo on henkisesti SAIRAS.

        Kuten sinäkin.

        ....että meitin sairaitten joukos on yks täysin terve yksilö;)

        Ja vieläpä mies. Niin älä luule, että se sinä olet, vaan se on hän, joka ei kirjoittele lesbopalstalle ensinkään..

        Hih-hih-hiiii........


      • Jennifer
        Huilu kirjoitti:

        Sillä ei ole minulle yhtään mitään merkitystä mitä tunnet miehiä kohtaan. Sinä kysyit, että mitä kritisoin, minä kerroin.
        Itse kerroit, että sinulla on traumaattisia kokemuksia, kerroin että mitä niille voisi tehdä. Hautautuminen yksin neljän seinän sisälle, peläten kaikkia ja kaikkea, yöunien menetys ihmisten takia onkin ihan normaalia käytöstä. Jos luit viestini yhtään ajatuksen kanssa niin siitä pitäisi kyllä selvitä, etten tarkoittanu pelkästään sitä, että siksi pitäisi hoitoon mennä koska et halua olla miesten kanssa missään tekemisissä. Etkö tuomitse, etkä arvostele... luepa uudelleen tuo ihan ensimmäinen viestisi, keskustelun aloitus, jos ymmärrät itsekään mitä tarkoitit.
        Eihän mielipiteesi minulle kuulu, niinkuin ei kenellekään muullekaan näitä lukevalle. Jos ja kun olet sitä mieltä, että nämä mielipiteesi ei kuulu kenellekään muulle kuin sinulle, miksi esität niitä täällä julkisesti.
        Tuo edellinen oli mielestäni hyvinkin asiallinen ja millään lailla tuomitsematon, en haukkunut tai solvannut. Nyt yritin heittää piikkejä ja tarkoituksella. Äläkä kysy miksi, sillä niihin en vastaa, koska ymmärrät ne kuitenkin väärin ilmeisesti ihan tarkoituksella.
        Mitä nautintoa muuten saat siitä että provosoit, ja saat aiheutettua kinastelua ja riitelyä. Pönkittääkö se jotenkin egoasi, että saat solvata ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssasi. Tekopyhiä ihmisiä näköjään riittää.

        ..aivan överiksi:(


      • Jennifer
        Klaudia kirjoitti:

        Tässä välillä ennätti taas soittamaan sama puhelinhäirikkö, joka antoi aiheen kirjoittaa ensimmäisen viestini. En sanonut hänelle mitään, suljin vain puhelimen. Kyllä sinäkin varmaan hermostuisit, jos sinua häirittäisiin toistuvasti etkä saisi tukea mistään. Minä yritän olla välittämättä koko asiasta.

        Kerroin myös, että olen voinut paremmin, kun olen ruvennut välttelemään miehiä. Tulen todellakin vähintäänkin huonovointiseksi, kun minua kohdellaan huonosti. Onko se mikään ihme?!

        En ole hautautunut neljän seinän sisälle, enkä pelkää miehiä normaaleissa kohtaamis- tai kanssakäymistilanteissa. Yksityiselämääni eivät vain miehet kuulu. Mielestäni isä tai veli eivät ole merkitykseltään "miehiä" siten kuin minä ajattelen. Pidän myös monista mieslaulajista hyvinkin paljon.

        Miksi itsekään kirjoittelet, jos sinulla ei ole tähän ajatustenvaihtoon mitään mielenkiintoa? Ei sinua kukaan pakota lukemaan tämän otsikon viestejä tai vastaamaan niihin.

        Mitä tarkoitat tuolla tekopyhyydellä? Olenko mielestäsi tekopyhä? Miten se liittyy tähän aiheeseen? Ei ole tekopyhää olla jotakin mieltä omista asioistaan. En ole solvannut ketään ihmistä enkä ihmisryhmää, olen vain kertonut, mitä tunnen miehiä kohtaan. Jokainen ymmärtää, ettei kyseessä ole ketään kohtaan suunnattu henkilökohtainen loukkaus. Minun egoni...

        Kiitän sinua kommenteistasi joka tapauksessa, vaikka en aiokaan lukea suosittelemaasi kirjaa enkä hakeutua hoitoon tämän asian takia.

        ..ja hyviä huomioita. Kyllä tämä palsta vahvistaa kirjoittajien itsetuntoa jo sitenkin, että joudumme puoltamaan kantaamme joskus useaankin eri otteeseen.

        Nautittavaa luettavaa..


      • Jennifer
        Tiedoksi kirjoitti:

        imeskellä.

        ..se onkin niin ihanaa.......


      • Huilu
        Jennifer kirjoitti:

        ..aivan överiksi:(

        tarkoituksella.


      • Nipottaja
        Lesbo itsekin kirjoitti:

        ...vaikka ehkä pitäisi?
        N. 17 vuotta sitten nainen raiskasi minut.
        Siis ihan oikea, hyvin lihava lesbonainen juhlien jatkoilla. Olin autokuskina ja menin nukkumaan kun ei kiinnostanut lähteä kaatosateessa ajelemaan kotiin yöllä.
        Tuntematon suurikokoinen humalassa oleva nainen tuli sinne talon alakertaan ja kävi makaamaan päälleni ja työnsi sormensa sisälleni vaikka yritin estellä.( teki muuta, en voinut massalle mitään ja muut olivat eri kerroksessa).
        Menin välittömästi psykologin juttusille parin viikon kuluttua ja purin tapahtuneen pois.
        En tehnyt rikosilmoitusta koska siihen aikaan elin vielä kaapissa.
        Minusta ei tullut naistenvihaajaa eikä heteroa...
        Olin silloin 19-vuotias, ja onnekseni löysin hyvän terapeutin jonka kanssa kävin tapahtuneen läpi.
        Sen koommin en ole joutunut minkäänlaista huonoa käytöstä tai muuta kokemaan. Kyse oli onneksi yksittäistapauksesta.
        Myötätuntoni Klaudialle, joka ei ole onnistunut pääsemään katkeruuden kierteestä eroon!

        Suuri osa raiskauksista jää tilastoimatta kun niistä ei ilmoiteta poliisille.
        AINA pitää kertoa. Vaikka olisi kuinka vaikea tilanne. Nyt olet päästänyt naisen livohkaan.


      • Jennifer
        Huilu kirjoitti:

        tarkoituksella.

        ..ihmeessä miksi?


      • Huilu
        Jennifer kirjoitti:

        ..ihmeessä miksi?

        taida viitsiä, vaikka perustelut siihen onkin. Koska sanon mitä tahansa, te kaksi pidätte sitä vittuiluna, joten kaikkien mielenrauhan kannalta on parempi, etten sano asiaan enää mitään. Tosin jos yhtään olet ymmärtänyt mitä olen viesteissäni tarkoittanut, et tarvitse perusteluja.
        Olette te uskomattomia.


      • Jennifer
        Huilu kirjoitti:

        taida viitsiä, vaikka perustelut siihen onkin. Koska sanon mitä tahansa, te kaksi pidätte sitä vittuiluna, joten kaikkien mielenrauhan kannalta on parempi, etten sano asiaan enää mitään. Tosin jos yhtään olet ymmärtänyt mitä olen viesteissäni tarkoittanut, et tarvitse perusteluja.
        Olette te uskomattomia.

        ..siirtyy ihminen henkilökohtaisuuksiin.

        Mautonta.


      • Huilu
        Jennifer kirjoitti:

        ..siirtyy ihminen henkilökohtaisuuksiin.

        Mautonta.

        Asiaperustelut ei loppuneet, vaan huomasin ne turhiksi. Ihan turhaa muuten tuo, tollaset piikit ei minuun uppoa :)


      • Kotipsykologi(m)
        Huilu kirjoitti:

        taida viitsiä, vaikka perustelut siihen onkin. Koska sanon mitä tahansa, te kaksi pidätte sitä vittuiluna, joten kaikkien mielenrauhan kannalta on parempi, etten sano asiaan enää mitään. Tosin jos yhtään olet ymmärtänyt mitä olen viesteissäni tarkoittanut, et tarvitse perusteluja.
        Olette te uskomattomia.

        Tai älä suotta haista.

        Pistin vain vähän provosoivan otsikon viestilleni. Turhaan näiden miesvihaajien kanssa aikaasi ja energiaasi kulutat ja tuhlaat. Kyllähän sen näkee jo tämän ketjun otsikosta, mistä on kysymys.

        Mutta ellei ihminen itse ymmärrä tarvitsevansa apua, niin vaikea on toisen sitä ajatusta tyypin päähän saavilla kaataa.

        Helteitä!


      • Elämää ihmettelevä
        Kotipsykologi(m) kirjoitti:

        Tai älä suotta haista.

        Pistin vain vähän provosoivan otsikon viestilleni. Turhaan näiden miesvihaajien kanssa aikaasi ja energiaasi kulutat ja tuhlaat. Kyllähän sen näkee jo tämän ketjun otsikosta, mistä on kysymys.

        Mutta ellei ihminen itse ymmärrä tarvitsevansa apua, niin vaikea on toisen sitä ajatusta tyypin päähän saavilla kaataa.

        Helteitä!

        Olen kotipsykologin kanssa samaa mieltä.
        Epäilenpä, että ketjun aloittanut henkilö ei mene koskaan hakemaan apua ongelmiinsa, ei muuta numeroaan eikä tee tilanteelleen mitään.
        Joskus persoonallisuushäiriöistä johtuva huomiohakuisuus johtaa siihen,että ihminen jää omaan kurjuuteensa ja tavallaan nauttii siitä, että ei tarvitse kuin olla omassa surkeudessaan.
        Hämmästyttävää kyllä, nämä yksilöt usein saavat samaan tilanteeseen eläytyvän tukijan, joka ei hänkään suosittele mitään poispääsyä tilanteesta, vaan jää ikäänkuin seuraamaan näytelmää eläytyen itsekin uhrin osaan.
        Tuollaiset miestenvihaaja-lesbot saavat minut häpeämään omaa lesbouttani.
        Onneksi omat suhteeni miehiin ovat kunnossa.
        Nautin heidän ystävyydestään, naljailustaan ja pienestä flirtistäkin.


      • Klaudia
        Elämää ihmettelevä kirjoitti:

        Olen kotipsykologin kanssa samaa mieltä.
        Epäilenpä, että ketjun aloittanut henkilö ei mene koskaan hakemaan apua ongelmiinsa, ei muuta numeroaan eikä tee tilanteelleen mitään.
        Joskus persoonallisuushäiriöistä johtuva huomiohakuisuus johtaa siihen,että ihminen jää omaan kurjuuteensa ja tavallaan nauttii siitä, että ei tarvitse kuin olla omassa surkeudessaan.
        Hämmästyttävää kyllä, nämä yksilöt usein saavat samaan tilanteeseen eläytyvän tukijan, joka ei hänkään suosittele mitään poispääsyä tilanteesta, vaan jää ikäänkuin seuraamaan näytelmää eläytyen itsekin uhrin osaan.
        Tuollaiset miestenvihaaja-lesbot saavat minut häpeämään omaa lesbouttani.
        Onneksi omat suhteeni miehiin ovat kunnossa.
        Nautin heidän ystävyydestään, naljailustaan ja pienestä flirtistäkin.

        Ajattele ja tee itse ihan mitä haluat. Hae itse apua omiin ongelmiisi - joita sinullakin tuntuu olevan - tai ole hakematta.

        Taidat olla aika ymmärtämätön ihminen ja kiusaat vielä tahallasi toisia. Koeta käyttäytyä, niin kaikilla menee paremmin.

        Luuletko tosiaan, että ammattiapua ja terapiaa kasvaa joka oksalla? Ei tämän ikäistä ihmistä enää kannata hoitaa tällaisen vaivan takia. Tällaista se on tämä elämä.


      • Jennifer
        Elämää ihmettelevä kirjoitti:

        Olen kotipsykologin kanssa samaa mieltä.
        Epäilenpä, että ketjun aloittanut henkilö ei mene koskaan hakemaan apua ongelmiinsa, ei muuta numeroaan eikä tee tilanteelleen mitään.
        Joskus persoonallisuushäiriöistä johtuva huomiohakuisuus johtaa siihen,että ihminen jää omaan kurjuuteensa ja tavallaan nauttii siitä, että ei tarvitse kuin olla omassa surkeudessaan.
        Hämmästyttävää kyllä, nämä yksilöt usein saavat samaan tilanteeseen eläytyvän tukijan, joka ei hänkään suosittele mitään poispääsyä tilanteesta, vaan jää ikäänkuin seuraamaan näytelmää eläytyen itsekin uhrin osaan.
        Tuollaiset miestenvihaaja-lesbot saavat minut häpeämään omaa lesbouttani.
        Onneksi omat suhteeni miehiin ovat kunnossa.
        Nautin heidän ystävyydestään, naljailustaan ja pienestä flirtistäkin.

        Että päätit sitten tehdä oikein psykologista analyysiä toisesta kirjoittajasta..;D

        Tällainen toiminta muuten kertoo aina enempi kirjoittajastaan kuin siitä, johon kirjoitus yritetään kohdistaa.

        Että näin...!


      • Anonyymi
        Sunny Girl kirjoitti:

        Olen hiukan ihmeissäni luettuani Klaudian viestin. Siis et kestä miehiä lainkaan?
        Etkä heidän puheitaan? Koet henkilökohtaisina loukkauksina heidän ronskit juttunsa?
        Minulle miehet ja naiset ovat yksilöitä.
        Niin naisissa kuin miehissäkin löytyy aina niitä yksilöitä, jotka 'hauskuuttavat' ympäristöään kertoilemalla omasta mielestään hauskoja härskejä juttuja kirosanojen säestämänä.
        Sitä oppii sivuuttamaan tuollaiset jutut ihan ominaan ja olemaan noteeraamatta niitä mitenkään.
        Jotkut ihmiset kertakaikkiaan vain ovat sellaisia rääväsuita.
        Jos jokaisesta omaan maailmaan kuulumattomasta kommentista loukkaantuu tai ottaa nokkiinsa, saa olla jatkuvasti loukkaantunut.
        Tuttavapiiriini kuuluu nainen, jolla on tapana kertoilla panojuttuja yksityiskohtaisesti kuvaillen ja retostelevalla tyylillä. Tuntuu olevan varsinainen Etelänmatkailija ja Hotelli Vatnaan gigolojen kiertopalkinto.
        Jos hän yrittää kertoilla juttujaan minulle, vaihdan tyynesti puheenaihetta. En siksi, ett se loukkaisi minua, vaan siksi, että en ole jutuista kiinnostunut. Kovin moni ei tämän naisen juttuja kestä kuunnella ja herrkänahkaisimmat poistuvat paikalta kun hän saapuu....

        Jätä seväärien tietojen levittäminen muosta ihmisistä, tai menee oikeuteen! Rikostutkintaan osa mennyt aikoinaan!


    • Juissi

      Luin tuon koko pitkän viestikimaran, jonka tämä aihe on aiheuttanut ja olen aika yllättynyt ihmisten mielipiteistä ja reaktioista..

      Varmaan sen takia, koska olen aina tullut miesten kanssa loistavasti juttuun (ja tällä en tarkoita että haluaisin/pystyisin seurustelemaan tai perustamaan minkäänlaista suhdetta heidän kanssaan). Työkavereina he ovat mielestäni huomattavasti 'parempia' kuin naiset (vaikka kaikki työmaani ovat olleet lähestulkoon naisvoittoisia). Heidän juttunsa eivät ole olleet sen härskimpiä/rivompia kuin tuntemani naistenkaan ja mikä parasta; he eivät ole niin kovia juoruilijoita, selän takana pas*an puhujia ja haukkujia kuin naiset. Asiat sanotaan suoraan, jos on jotain 'hampaan kolossa'.

      Asiakaspalvelutyössä saan kuulla kaikenlaisia ehdotuksia humalaisilta (mies-)asiakkailta (luultavasti suhteellisen naisellisen ulkonäköni takia), mutta ei tulisi mieleenikään ottaa niitä millään tavoin henkilökohtaisesti. Jutut menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eikä se saa minua millään tavoin pitämään miehiä sen ilkeämpinä ihmisinä kuin naisiakaan. Päinvastoin, naisethan ne ovat melkeinpä pahimpia asiakkaita. Tosin, ei sovi yleistää ja kuten joku taisi aikaisemmin ilmaistakin, olemme kaikki yksilöitä ja meitä on joka lähtöön.

      Vilpittömästi toivon, että selviätte tuosta miesvihasta, koska 99% todennäköisyydellä se helpottaa elämäänne huomattavasti. Naisvaltiota ei tälle maapallolle kuitenkaan koskaan tule (luulisin) ja mielestäni parempi niin, eihän se olisi luultavasti muuta kuin yksi suuri juorupyhättö.

      Aurinkoisia kesäpäiviä!

      • Fairplay girl

        Jos olisin uskaltanut avata suuni tän viestiketjun aikana, olisin varmaan laukaissut jotakin samansuuntaista.
        Olen nimittäin ehdottoman samaa mieltä kanssasi naisvaltaisen työyhteisön juoruilupainotteisuudesta....JA olen vannonut kouluttautuvani uudelleen miesvaltaiselle alalle, koska en jaksa tällaisten selkäänpuukottajien seuraa enää kovin pitkään.
        Täällä juorutaan ja haukutaan selän takana enemmän kuin ikinä uskoisikaan.
        Onneksi meillä on yksi miespuolinen työntekijä, jonka kanssa olemmekin sitten ystävystyneet ja käymme välillä jäähyllä.
        Kerroin yhdelle olevani lesbo, ja viikon sisällä koko toimisto tiesi:-)
        40 naista kierrättää juorun aika nopeasti....
        Ylennykset ovat osuneet porukan heikkolahjaisimmille poikkeuksetta. Ne, jotka käyvät esinaisen huoneessa nuoleskelemassa pääsevät pitkälle. Ne, jotka eivät, jäävät asemaansa kunnes älyävät nuolla.


    • Klamydia

      ...

      • Klaudia

        Sittenhän varmaan ymmärrät, mistä tässä vihaamisessa on kysymys.


      • Anonyymi
        Klaudia kirjoitti:

        Sittenhän varmaan ymmärrät, mistä tässä vihaamisessa on kysymys.

        Miehet on vaikeita tapauksia. Lesboksi ei silti kannata ryhtyä.


    • Ohikulkija

      Kovin on riitainen palsta tämä lesbopalsta.
      Luin keskustelun, ja seuraava lauserykelmä alkuperäisessä viestissä on mielestäni homman ydin:

      "Olenkohan ainut, joka menettää mielenrauhansa miesten huonon käyttäytymisen takia? Toipumiseen menee rumien juttujen kuulemisen jälkeen 2-3 päivää. Inhottavat puheet ihan kuin syöpyvät mieleeni ja niitä on vaikea unohtaa ja saada pois ajatuksista."

      Jos ihminen yhä on niin traumatisoitunut että tarvitsee useita päiviä toipuakseen juttujen kuulemisesta, on kyse jo elämän laatua pilaavasta asiasta. Kirjoittajalla tuntuu olevan aito hätä enkä ymmärrä miksi joku suuttuu siitä että toinen ystävällismielisesti ohjaa ammattiauttajalle. Täällähän näyttää olevan melkoisen aggrassiivista naisväkeä paikalla puhumassa.
      Olen itse homomies ja kurkkasin tänne katsomaan mistä lepakot puhuvat. Ei tämä ainakaan mikään levollinen keskustelupaikka ole. Huolestuttavaa.
      Jos minun juttuni miehenä loukkaisivat jotakuta seurassani olevaa naista toivoisin naisen sanovan niin suoraan. Me ollaan niin eri puusta veistettyjä että ei aina voi tietää.
      Rauhaa, siskot!

      • Huilu

        Me naiset nyt kai olemme tällaisia. Mikään ei ole koskaan hyvää mitä toinen sanoo tai tekee.
        No, en yhtään ihmettele, ettet meitä ymmärrä, kun en itsekään naisena voi naisia ymmärtää :)

        No, ihan pakko taas vähän "saivarrella". Olen monesti käynyt lukemassa mitä homot-palstalla jutellaan. Siellähän ei edes keskustella, vaan lähinnä seuranhaku paikkahan tuo tuntuu olevan. Valitettavasti myös feikkejä paljon. Ehkä keskustelette jossain muualla, toivottavasti hieman rauhallisemmin ja rakentavammin kuin me.

        Toivottavasti minä en nyt taas loukannut ketään tällä, kuten tunnun yleensä tekevän, kun asiat pyrin suoraan sanomaan.

        Hyvää kesän jatkoa sinullekin, ja tietenkin sitä rauhaa :))


      • Jennifer

        Jos tavallinen keskustelu on mielestäsi huolestuttavan riitaista, niin kannattaa varmaan varoa avaamasta yhtään kirjaakaan.

        Ettei vaan herkkä mieli saa traumaa;)


    • Pelokas kirjoittelija

      Olen kamalan kiltti miesmäisennäköiseksi haukuttu nainen. En voi ymmärtää miksi oletat minun olevan yhtä ilkeä kuin sinua huonosti kohdelleet muutamat miehet. En tekisi pahaa kärpäsellekään. Tiskaan, leivon, teen ruokaa ja käyn töissä. Teen vapaaehtoistyötä ja yritän elää elämääni kristillisen etiikan mukaan. Ystäväni soittavat minulle murheitaan ja aina jaksan kuunnella ja lohduttaa heitä.
      Silti kirjoitat näin:
      "Miesmäiset naiset tuovat mieleen minua huonosti kohdelleet miehet. He varmaan ovatkin yhtä ilkeitä, heti jos saavat siihen tilaisuuden. "
      Miksi?

      • Jennifer

        ..ei tietenkään ole suoralta kädeltä kovanaama, mutta näitäkin löytyy. Tätä luulen aloituksessa tarkoitettavan.


      • Klaudia

        En ajatellut ulkonäköä, kun kirjoitin miesmäisistä naisista, vaan käyttäytymistä, jonka perusteella voi kuvitella jotakin toisesta ihmisestä. Jos kuulee vaikka jonkun harrastuksista, jos ne ovat kaikki "miesten" harrastuksia, jos toinen kertoo pukeutuvansa kuten miehet jne, voi syntyä jonkinlainen mielikuva toisesta ihmisestä, ja se voi olla väärä. Liian pitkälle meneviä päätelmiä ei kannata tehdä. Kyllähän miesmäiset naiset ovat ihan tavallisia naisia. Ei heissä ole mitään pelottavaa, ellei sitten ole.

        Olen itse varmaan sinua ilkeämpi ihminen. Ei minuakaan silti tarvitse kenenkään pelätä. En tietääkseni ole tehnyt koskaan mitään pahaa kenellekään. Haluan ihmisille yleensä vain hyviä asioita, ihan kaikille.


      • Jennifer
        Klaudia kirjoitti:

        En ajatellut ulkonäköä, kun kirjoitin miesmäisistä naisista, vaan käyttäytymistä, jonka perusteella voi kuvitella jotakin toisesta ihmisestä. Jos kuulee vaikka jonkun harrastuksista, jos ne ovat kaikki "miesten" harrastuksia, jos toinen kertoo pukeutuvansa kuten miehet jne, voi syntyä jonkinlainen mielikuva toisesta ihmisestä, ja se voi olla väärä. Liian pitkälle meneviä päätelmiä ei kannata tehdä. Kyllähän miesmäiset naiset ovat ihan tavallisia naisia. Ei heissä ole mitään pelottavaa, ellei sitten ole.

        Olen itse varmaan sinua ilkeämpi ihminen. Ei minuakaan silti tarvitse kenenkään pelätä. En tietääkseni ole tehnyt koskaan mitään pahaa kenellekään. Haluan ihmisille yleensä vain hyviä asioita, ihan kaikille.

        ..etenkin nämä vannoutuneet miesmäisyyden kannattajat muistuttavat käytökseltäänkin kovasti miestä. Kannattavat miesten maailman kovia arvoja ja naureskelevat naisten jutuille..

        Näihin naisiin on sisäänrakentunut mies, joka käyttäytyy kaikkitietävästi ja jyräävästi. Miehen arvot on otettu omakseen..

        Tämä keskustelu on mielenkiintoinen, joten taidan tehdä tästä jossain vaiheessa uuden aloituksen, mutta se ei ole hyökkäys ketään vastaan, vaan asioiden syvällisempää pohdiskelua.

        Ja muistutan jo tässä, että en ole mikään femme-lepakko itsekään, vaikka puolustan naisten maailmaa/ajatusmallia. Olen feministi.


    • Anonyymi

      Hoh hoijaa taas näitä juttuja. Naiset työpaikalla käärmeitä toisilleen ja puhuvat seläntakana shaissee. Miehet sanovat asioista suoraan ja jo pari miestä työpaikalla tasapainottaa ilmapiiriä.
      Kaikki miehet ole samanlaisia kuitenkaan, eikä kannata ryhtyä todellakaan lesboksi, jos miehiin pettynyt. Pettymyksiä tulee naistenkin kanssa.

    • Anonyymi

      Miehet vaan on niin ihania❤️

      • Anonyymi

        Niin on naisetkin❤️


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe