Lääninhallitus valvoo

11

4418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ile hesa

      No joo, Viva on nyt Viva, ei kannata yleistää kaikkia kiinteistönvälitysliikkeitä.

      Pääosin liikkeet hoitavat asiat ihan kunnolla ja lainmukaisesti.

      t. ile LKV

      • Siinä että välitysliikkeet jotka ei hoida asioitaan kunnolla joutuvat oikeasti vastuuseen teoistaan.


      • tuossakaan vastuuseen
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Siinä että välitysliikkeet jotka ei hoida asioitaan kunnolla joutuvat oikeasti vastuuseen teoistaan.

        joutunut mistään välitystehtävästä, parin viikon toimenpidekielto on yhtä kuin hiihtoloma henkilökunnalle.


      • valinnut väärin

        Kysymys: Voiko myyntitoimeksiannon irtisanoa kun kerran toiminta ei ole laillista ja hyväksyttävää. Mistä teidät välittäjät erottaa huijareista?


      • yleensä tuntee
        valinnut väärin kirjoitti:

        Kysymys: Voiko myyntitoimeksiannon irtisanoa kun kerran toiminta ei ole laillista ja hyväksyttävää. Mistä teidät välittäjät erottaa huijareista?

        toisen huijarin. Ja kaikki välittäjät ns huijaa eli koettaa myydä vaikka et tarvitse ostaa, osa vain menee rajan yli ja jää kiinni.


      • asunnon myyjä
        yleensä tuntee kirjoitti:

        toisen huijarin. Ja kaikki välittäjät ns huijaa eli koettaa myydä vaikka et tarvitse ostaa, osa vain menee rajan yli ja jää kiinni.

        En voi sanoa muuta kun että olen todella pettynyt Vivaan.

        Meillä on heidän kanssaan riita oikeudessa, heiltä välittäjä huijasi nimeni myyntitoimeksiantoon minkä ei mihipitänyt velvoittaa mihinkään ennen kun toisen välittäjän soppari katkeaa, ja suulliset sopparit heidän kanssaan ei pidä.

        Heidän toimarinsa mielestä vaan joskus saadaan helppoa rahaa eikä ole mitään väliä mitä kuluttaja on asiasta mieltä, he katsovat vain omaa napaansa ja huijaavat ihmisiä. Älkää hyvät ihmiset ikinä antako asuntanne myyntiin Vivaan.

        Terveisin,
        Sari


      • Huijattu
        asunnon myyjä kirjoitti:

        En voi sanoa muuta kun että olen todella pettynyt Vivaan.

        Meillä on heidän kanssaan riita oikeudessa, heiltä välittäjä huijasi nimeni myyntitoimeksiantoon minkä ei mihipitänyt velvoittaa mihinkään ennen kun toisen välittäjän soppari katkeaa, ja suulliset sopparit heidän kanssaan ei pidä.

        Heidän toimarinsa mielestä vaan joskus saadaan helppoa rahaa eikä ole mitään väliä mitä kuluttaja on asiasta mieltä, he katsovat vain omaa napaansa ja huijaavat ihmisiä. Älkää hyvät ihmiset ikinä antako asuntanne myyntiin Vivaan.

        Terveisin,
        Sari

        Vivan toiminnasta on kokemusta kahden eri osto-/myyntitapahtuman osalta. Kun ostotoimeksianto on saatu väkisin allekirjoitettua alkaa myyntisuoritus jossa kaikki etukäteen sovittu unohdetaan. Toimeksiantoa tehtäessä ei ole aikaa kirjata mitä asunnon puoli-irtaimesta myydään ja mitä ei. Sitten tulee yllätyksiä kun kaupantekohetki lähestyy.

        Välittäjien ahneutta ei edes osata peitellä. Pääasia että kauppaa syntyy. Tyylipisteitä ei jaeta. Toivottavasti asuntojansa myyjät ihmiset osaisivat kiinnittää huomiota tarkasti kenen haltuun omaisuutensa antavat. Siihen osataan suhtautua Vivassa todella välinpitämättömästi.

        Toivottavasti tuo lääninhallituksen liiketoimintakielto pakottaisi muuttamaan toimintatapaa. Vaikka aika kevyeltä rangaistukselta kaksi viikkoa tuntuu.
        Olen tehnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana puolenkymmentä asuntokauppaa. Viva on kyllä tähän mennessä ehdottomasti karmaisevin kokemus...varokaa hyvät ihmiset!!!


      • asiakas...
        Huijattu kirjoitti:

        Vivan toiminnasta on kokemusta kahden eri osto-/myyntitapahtuman osalta. Kun ostotoimeksianto on saatu väkisin allekirjoitettua alkaa myyntisuoritus jossa kaikki etukäteen sovittu unohdetaan. Toimeksiantoa tehtäessä ei ole aikaa kirjata mitä asunnon puoli-irtaimesta myydään ja mitä ei. Sitten tulee yllätyksiä kun kaupantekohetki lähestyy.

        Välittäjien ahneutta ei edes osata peitellä. Pääasia että kauppaa syntyy. Tyylipisteitä ei jaeta. Toivottavasti asuntojansa myyjät ihmiset osaisivat kiinnittää huomiota tarkasti kenen haltuun omaisuutensa antavat. Siihen osataan suhtautua Vivassa todella välinpitämättömästi.

        Toivottavasti tuo lääninhallituksen liiketoimintakielto pakottaisi muuttamaan toimintatapaa. Vaikka aika kevyeltä rangaistukselta kaksi viikkoa tuntuu.
        Olen tehnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana puolenkymmentä asuntokauppaa. Viva on kyllä tähän mennessä ehdottomasti karmaisevin kokemus...varokaa hyvät ihmiset!!!

        Tätä keskustelua voi jatkaa pitemmässä keskustelussa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&con ference=4500000000001946&posting=22000000034596440


      • Margolin
        Huijattu kirjoitti:

        Vivan toiminnasta on kokemusta kahden eri osto-/myyntitapahtuman osalta. Kun ostotoimeksianto on saatu väkisin allekirjoitettua alkaa myyntisuoritus jossa kaikki etukäteen sovittu unohdetaan. Toimeksiantoa tehtäessä ei ole aikaa kirjata mitä asunnon puoli-irtaimesta myydään ja mitä ei. Sitten tulee yllätyksiä kun kaupantekohetki lähestyy.

        Välittäjien ahneutta ei edes osata peitellä. Pääasia että kauppaa syntyy. Tyylipisteitä ei jaeta. Toivottavasti asuntojansa myyjät ihmiset osaisivat kiinnittää huomiota tarkasti kenen haltuun omaisuutensa antavat. Siihen osataan suhtautua Vivassa todella välinpitämättömästi.

        Toivottavasti tuo lääninhallituksen liiketoimintakielto pakottaisi muuttamaan toimintatapaa. Vaikka aika kevyeltä rangaistukselta kaksi viikkoa tuntuu.
        Olen tehnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana puolenkymmentä asuntokauppaa. Viva on kyllä tähän mennessä ehdottomasti karmaisevin kokemus...varokaa hyvät ihmiset!!!

        Minua juuri huijannut sama firma. Laitatko lisää tietoa ko. tapauksesta?

        Muilla uusia kokemuksia?


    • ??

      Uudenmaan Viva Oy on toiminut välittäjänä noin vuoden.

      Kielto annettiin lääninhallituksen mukaan, koska liiketoiminnassa rikottiin toistuvasti lakia ja hyvää välitystapaa. Viimeksi liike ryhtyi välittämään uudiskohdetta, vaikka asuntokauppalain edellyttämät turva-asiakirjat eivät olleet kunnossa. Välitystehtävään liittyi Rikkilän mukaan useita muitakin lainrikkomuksia.

      Yritys valitti päätöksestä hallinto-oikeuteen. Yrityksen mukaan uudiskohteen kaupan ongelmat keskittyivät yhteen Helsingissä sijaitsevaan konttoriin ja kahteen asunnonvälittäjään, jotka eivät ole enää yrityksen palveluksessa.

      Hallinto-oikeus hylkäsi valituksen.

      Nyt lakkautetulle Viva-Kiinteistöt Oy:lle on annettu viime vuonna kaksi varoitusta ennen kieltopäätöstä. Saman yrityksen taustalla on aiemmin neljä varoitusta vuodesta 1998.

      Enin osa varoituksista on annettu kuluttajien tekemien kanteluiden perusteella.

    • ilari1234

      Täällä myös yksi Vivan huijaama. En suosittele kyllä kyseistä firmaa kenellekkään, täysin luokatonta "asiakaspalvelua", syytöksiä tulee, mutta kun kysytään perusteluja niin viesteihin ei vastata kuukausiin, penätään rahaa ilman perusteluja ja haukutaan. Käsittämätöntä, että tämmöinen yritys voi edes olla olemassa! Varokaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe