Moi kaikki koiraihmiset!
Oli pakko tulla kirjoittamaan tänne, koska oma kahdeksan vuotta vanha maailman parhain koira Jami jouduttiin lopettamaan tänään. Jami oli koko elämänsä terve. Juhannuksen aatonaattona kävimme ottamassa normaalit rokotukset kunnan eläinlääkärillä. Noin viikko sen jälkeen Jami lopetti syömisen. Emme osanneet arvata pahaa ja katselimme tätä vielä yhden viikon. Sitten vein Jamin yksityiselle eläinlääkärille, joka totesi Jamin kaulassa vasemmalla patin, jonka hän oletti olevan sylkirauhasen tulehdus. Saimme lääkkeitä, jotka eivät kuitenkaan tuntuneet laskevan kuumetta kuin ajoittain. Monta käyntiä eläinlääkärissä ja viimein saimme ajan leikkaukseen. Sen piti olla ensi maanantaina. Eilen Jami kuitenkin alkoi yskiä verta ja tänään aamulla häneltä tuli verta suusta ja nenästä. Kummallista kyllä, Jami ei tuntunut kuitenkaan kärsivän. Hän leikki vielä aamulla kanssani. Verta kuitenkin tuli kuitenkin aina yskiessä nenästä ja suusta. Niinpä Jami siirtyi koirien taivaaseen puolenpäivän jälkeen. Tässä on itketty koko perhe Jamin kohtaloa.
Mieltä jäi kuitenkin vaivaamaan se, että kunnan eläinlääkäri ei tutkinut Jamia millään tavalla ennen rokotusta. Jamin alettua oireilla sain kuulla, että sairasta koiraa ei saisi rokottaa. Muutenkin lääkäri mielestäni käsitteli Jamia kuin saastaa. Olihan koira kaksirotuinen ja hänen mielestään vanha. Lääkärin oma rotukoira oli kuollut jo viisivuotiaana.
Tuli vain mieleen, että olisiko Jami edelleen elossa, jos tämä konitohtori olisi tutkinut hänet kunnolla ja kenties löytänyt kaulasta turvonneen sylkirauhasen. Onko kenelläkään tietoa tai kokemuksia vastaavasta?
Kaikesta huolimatta Jami eli onnellisen elämän. Hän oli viisas koira. Poikani laskujen mukaan ymmärsi yli viisikymmentä sanaa. Eikä koskaan tehnyt kenellekään pahaa. Piti huolta perheestä. Uidessakin hän huolehti, ettei kukaan mennyt liian syvälle...
Jo sairastaessaan opetin hänelle vielä uuden tempun: Jami oppi nostamaan tassua, kun hänelle sanoi tassu. Siis ollessaan usean metrin päässä minusta. Normaalit tassunantamiset hän osasi jo pentuna. Jami siis oppi viimeisillä päivillään tervehtimään tassua heilauttamalla!
Viimeisen yönsä Jami nukkui lattialla kainalossani. Samoin kuin ensimmäisen yönsä pentuna muutettuaan meille. Melkoinen sattuma sekin.
Nyt Jami on enkelinä taivaassa. Pyysimme häntä pitämään edelleen huolta kodistamme ja suojelemaan lapsiamme koulutiellä. Jos yhtään ymmärsin. Jami lupasi näin tehdä ja on enkelinä kanssamme ikuisesti.
itkuisin terveisin Jamin isäntä Timppa, 46 vuotta.
koiran kuolema
20
5911
Vastaukset
- roosa
Otan osaa menetykseenne. Kaikella on aikansa....
Vaikka nyt se ei paljoa lohduta, teille jäi koirastanne kauniit muistot, vaalikaa niitä. - Anonyymi
Ikävä kuulla menetyksestänne. Onneksi hyvät muistot pysyvät mielessä pitkään.
Asenteissa on parantamisen varaa, etenkin kaupungineläinlääkäreillä. Mahdotonta sanoa olisiko Jami vielä elossa mikäli eläinlääri olisi tehnyt huolellisemmin työnsä. Mielestäni hän kyllä teki virheen kun ei tutkinut koiraanne ennen rokotusta. Virheestä voi valittaa esimerkiksi eläinlääkärin esimiehelle tai läänineläinlääkärille. - eräs myös koiransa menettänyt
Rakkaan ystävän menettäminen on todella raskasta.
En tiedä mitä sanoja voisi tässä sanoa, mutta ymmärrän täysin surusi. Itsekin kokenut syvää surua juuri hiljattain. Itselläni parisen viikkoa sitten menehtyi leikkauspöydälle rakas ystävä, oli menossa leikkaukseen kun sillä oli märkäkohtu mutta ehti kuolla sitä leikkausta ennen.
Itku kannattaa itkeä, suru surra. Lohduttaudu sillä että nyt koirallasi on hyvä olla, ei ole tuskia, ei kipuja. Mutta toisaalta, vaikka ystäväsi on ruumiillisesti poissa, niin hän elää aina, sydämessäsi, muistoissasi. Tuhkaus hautauksen sijaan voi olla hyvä, vaikka se ruumis on tuhkana ja eloton niin on kuitenkin lähellä, siinä uurnassa.
Mitä tuohon eläinlääkärin toimintaan tulee niin voin vaan todeta että hän oli välinpitämätön ja teki "virkavirheen" josta mielestäni pitäis valittaa. On eläimenkin henki ja terveys tärkeitä. Asialleen omistautunut, kutsumustyössä oleva eläinlääkäri toimisi toisin ja koittaisi tehdä kaikkensa jotta eläin olisi terve. Eikä se että koirasi oli monirotuinen, saa vaikuttaa asiaan mitenkään. Monirotuiset on koiria siinä missä yksirotuiset eli puhdasrotuiset. Ei monirotuisen henki ole yhtään sen arvottomampi kuin puhdasrotuisenkaan. - Emma
otan osaa suruunne. Lemmikin kuolema on sama kuin lähiomaisen kuolema, siis suru on syvempää, koska lemmikki on niin riippuvainen ihmisestä.
Meiltä kuoli viime talvena hyvin rakas toinen koiramme aivan yllättäen iltalenkin jälkeen. Aikaisemmin Hänen oireitaan tutkittiin, mutta mitään ei löydetty. Kyseessä oli monirotuinen 8,5v koira.
Eläinlääkärimme lähetti meille surunvalittelut ja oli hyvin pahoillaan ettei oireita huomattu (pernasyöpä ja se alkoi vuotamaan).
Olemme nyt ottaneet uuden koiran kaveriksi yksinjääneelle koirallemme.
Jaksakaa ja ajatelkaa,että Rakas haukkunne on teidän vierellänne edelleen sateenkaarisillalta.- joku vaan
Jos sielujen vaellus on totta, saattaa olla että edesmenneen ystävän sielu siirtyy seuraavaan syntyvään, tarkoitan että koiran sielu siirtyisi syntyvään pentuun ja siten saisi uuden tilaisuuden jatkaa maan päällistä kulkuaan. Tämä ei ole tarkoitettu rienaukseksi, vaan päinvastoin lohdutukseksi kaikille sureville. Itse ainakin haluan uskoa tuohon, tuohan se jollain tavalla toivoa ja lohtua siitä että vielä kohdataan uudelleen, maanpäälläkin. Itsekin koirani menettäneenä toivon että saisin uuden tilaisuuden jatkaa rakkaan ystäväni kanssa täällä maanpäällä ennenkuin siirrymme sitten molemmat pilven päälle. Olemmehan erottamattomat ystävät!
- Mymmeli
joku vaan kirjoitti:
Jos sielujen vaellus on totta, saattaa olla että edesmenneen ystävän sielu siirtyy seuraavaan syntyvään, tarkoitan että koiran sielu siirtyisi syntyvään pentuun ja siten saisi uuden tilaisuuden jatkaa maan päällistä kulkuaan. Tämä ei ole tarkoitettu rienaukseksi, vaan päinvastoin lohdutukseksi kaikille sureville. Itse ainakin haluan uskoa tuohon, tuohan se jollain tavalla toivoa ja lohtua siitä että vielä kohdataan uudelleen, maanpäälläkin. Itsekin koirani menettäneenä toivon että saisin uuden tilaisuuden jatkaa rakkaan ystäväni kanssa täällä maanpäällä ennenkuin siirrymme sitten molemmat pilven päälle. Olemmehan erottamattomat ystävät!
tuli ihan tippa linssiin ku luin tota timpan juttuu :'( mun oma rakas basset hound poikani jouduttiin lopettamaan just ennen joulua ja suren sitä vieläkin oltiinhan me 13vuotta parhaat ystävät.toista samanlaista koiraa ei varmasti ole toivon vaan että mun kullalla on kaikki hyvin missä sitten onkin =) otan osaa suruunne.
- Ruusu
Vaikka olen vasta parikymppinen, on kokenut viiden koiran poismenon kotona asuessani. Poismenot ovat aina vähän erilaisia. Ikävintä on, jos koira joudutaan lopettamaan.
Eläinlääkärit pyrkivät tekemään parhaansa. Kaikkea ei silti pidä hyväksyä. Meidän koiralle tarjottiin kokeilumielessä uudehkoa syöpälääkettä, jotta se olisi elänyt vähän pidempään. Ei sellaista koiraa voinut enää kituuttaa, jolta tuli saman tien ruoka ulos ja joka ei kunnolla edes kävellyt, vaan meni tuskaisena ojan pohjalle makaamaan.
Ainoastaan yksi näistä mainitsemistani koirista koki luonnollisen kuoleman - sydän yksinkertaisesti pysähtyi. Mutta lohduttavaa oli se, että kaikki näistä koirista sai hyvän (?) ja pitkän elämän (yli 10 vuotta). Kaikella on tosiaan aikansa.
Äitini kertoi, että tämä viimeksi pois nukkunut koira oli tullut kuoleman jälkeen tervehtimään. Hän oli ollut laittamassa pyykkiä ja selvästi kuullut samanlaista ravistelua, mitä tämä koira oli pitänyt. Muita ei ollut kyseisessä paikassa.
Nyt minulla on oma koira. Se on jo viiden vanha ja ollut minulla vasta muutaman kuukauden. Sosiaalitapaus... Toivottavasti tarjoan sille hyvän kodin. - Tähtikoira
Me kaikki, joiden koiraystävät ovat siirtyneet koirien tähdelle, liikutumme ja tunnemme suurta myötätuntoa sinua ja perhettäsi kohtaan. Nyt teillä on surun aika.
Kun otamme huostaamme pienen suloisen koiranpennun, samalla myös annamme sanattoman lupauksen olla läsnä ja jaksaa, kun ystävämme sairastaa,on vanha ja hidas ja lopuksi olla vierellä, kun ystävämme lähtee luotamme. Niin paljon kuin on ollut rakkautta ja läheisyyttä, niin paljon on myös surua ja kaipausta. Sen hinnan me joudumme maksamaan. Koiramme on ollut perheenjäsen ja on luonnollista ja välttämätöntä, että häntä surraan.
Koiraystävämme ovat näyttäneet meille tietä koirien maailmaan ja aivan varmasti he toivovat, että jos vain mahdollista, saisimme vielä uusia koiraystäviä.
Voimia ja hyvien muistojen tuomaa lohtua!- Emotyyppi
Jamilla on nyt hyvä olla mutta perheellä ei. Jami varmasti toivoisi että perhe "heiluttaisi häntää" suremisen sijaan. Sitä on vaikea korvata, mutta joskus suruun auttaa kun saa uutta ajateltavaa. Esim. Tallinnan löytökoiratarhassa on monta surullista tapausta (myös rotukoiria) jotka huutavat omaa perhettä. Jami varmasti hymyilisi koko koiramaisella ilmeellään jos teille muuttaisi joku kalltoin kohdeltu hauveli. Itse olen aina pyhästi vannonut edellisen koiran kuoltua ettei koskaan enää, mutta viisi kuukautta on pisin aika jonka olen pystynyt olemaan ilman kynsien rapinaa, kuolaa, pureksitttuja kenkiä, öistä ulvontaa, pissanhajuisia mattoja, jne...
- CARINAKOI
Emotyyppi kirjoitti:
Jamilla on nyt hyvä olla mutta perheellä ei. Jami varmasti toivoisi että perhe "heiluttaisi häntää" suremisen sijaan. Sitä on vaikea korvata, mutta joskus suruun auttaa kun saa uutta ajateltavaa. Esim. Tallinnan löytökoiratarhassa on monta surullista tapausta (myös rotukoiria) jotka huutavat omaa perhettä. Jami varmasti hymyilisi koko koiramaisella ilmeellään jos teille muuttaisi joku kalltoin kohdeltu hauveli. Itse olen aina pyhästi vannonut edellisen koiran kuoltua ettei koskaan enää, mutta viisi kuukautta on pisin aika jonka olen pystynyt olemaan ilman kynsien rapinaa, kuolaa, pureksitttuja kenkiä, öistä ulvontaa, pissanhajuisia mattoja, jne...
Otan osaa suruusi.
- Ieva
Emotyyppi kirjoitti:
Minulla on kahdeksanvuotias spanieli. Se on rauhallinen, älykäs ja upea koira. Naama on hieman alkanut harmaantumaan, ja ilme on rauhallinen. Olen miettinyt, että kyllähän tässä on vielä useita vuosia edessä hyvää elämää, mikäli koira pysyy terveenä. Mutta koiran kuolemaa pelkään todella paljon. Se on asia jota en ole kokenut, ja pelkään kuinka siitä selviää, vai selviääkö koskaan.
- *pilvi*
hei!
tosi surullista lukea, otan osaa.
Tiedän mitä teidän perhe tuntee nyt, oska minulla on 9vuotias pitkäkarvainen collie, "moona".
Moona tekee kai kuolemaa, se on hirveän sairas ja vanha.
Moona on kokenut elämässään niin ylä kuin alamäkiäkin. Olin 7v (nyt olen 16) kun moona tuli kotiimme, ennen pelkäsin koiria kuollakseni, mutta heti kun näin moonan, en pelännyt hetkeäkään, olimme alusta asti parhat kaverit.
Muutimme paikkakunnalta toiselle parin vuoden päästä ja kesti kolme vuotta kun moona alkoi sairastella, silmät vuosivat ja turkki haisi kamalalta. Veimme paikkakuntamme eläin lääkärille ja hän totesi sen olevan kohtu tulehdus, ja että kohtu pitäisi poistaa.
Moona joutui leikkaukseen ja onnexi se teki hyvin pätevä eläin lääkäri. Leikkauksessa kuitenkin selvisi että se ei ollut kohtu tulehdus vaan kasvain, se saatiin onneksi kokonaan pois. Silloin luulin että menetän rakkaan ystäväni, mutta Lääkäri sanoi että vielä se voi muuamia vuosia elää. Ja olen todella onnellinen näistä n.3 vuodesta, siinä ajassa hankimme moonalle kaverin vuoden ikäisen poika koiran, josta olikin moonan vanhuus vuosille paljon iloa.
moonalla oli myös kaverinaan 22v misu ja 8v maikki kissat.
Nyt moona rupesi sairastelemaan, huomasimme tänään että moonalla ei mikään pysy sisällään, sillä on kärpäsen toukkia turkissa (jota olemme koittaneet epätoivoisesti hoitaa) ja sillä on silmissä mustuaiset siniset.. eli varma kaihi tai jotai..
Olen todella maassa ja huomenna pitäis lähtee reissuu neljäx päivää.. En ole koskaan menettänyt eläintä, kissakin on jo 22v.! en halua menettää koiraani! en iki maailmassa! rakastan sitä aivan liikaa, pysyäkseni päivääkään erossa!!
Koulutkin alkaa kohta ja en tiedä miten jaxan..
ymmärrän teidän perhettä hyvin, mutta minulle se tuska on vasta tulossa...- *pilvi*
heips!
kirjoitin moona koirastani, ja nyt.. nyt moona on päässyt taivaisiin 29. päivä, eli juuri seuraavana päivänä kun kirjoitin viimeksi tänne..
suuri on ikävän ja kaipuun tuska, lähdin matkoille juuri tuona aamuna, annoin pari pusua ja sanoin että oita jaxaa vielä 3 yötä ja sitten nähdään, jookos? sanoin että rakastan häntä ja hän on parasta mitä minulle on tapahtunut.
iskon moonalle silmää, moona iski molemmilla silmillään takaisin, iskin taas, moona iski vielä molemmilla silmillään takaisin.. sanoin vielä hei hei koskenitn kuonoa ja sanoin vieä että rakastan enkä koskaan unohda häntä. Istuin autoon äitini kävi heiluttamassa ja sanomassa hei hei moonalle, ja lähdimme... silloin ajattelin että näin varmaan moonan viimeistä kertaa, ja niinhän se olikin..
veljeni oli jäänyt kotiin ja soitti illalla meille että moona on varmaan kuollut, sillä se oli päivällä koittanut kastella moonaa niin moona oli vaa mennyt pois kävelemään jonnekkin ja myhemmin meni takas sinne samaan paikkaan, ja siihen jäin. Veljeni oli tullut uudestaan katsomaan myöhemmin, moona oli ollut ihan kanskea ja eloton.. eli pääsyt jo tuskistaan ja siirtynyt taivaisiin..moona jäi järven rannalle, hienoon paikkaan nukkumaan viimeistä syvää untansa.
Moona haudattiin seuraavana päivänä hienoon paikaan kuusen viereen järven rantaan...
Minulla on niiiin ikävä sitä! tuntuu kun en jaxaisi ilman moonaa, se oli kuin sisko mulle, kun tulin tänään reissusta ja katselin ympärilleni, kaikki muistutti moonasta, menin heti ensimmäiseksi moonan haudalle, se helpotti vähän oloani, sillä näin,miten hienoon paikkaan veljeni oli tyttöystävänsä kanssa sen haudannut.
Sitten kävin katsomassa moonan itse valitsemaa leposijaansa,siinä missä se nautti viimeiset hetkensä, kävin siellä missä olin sen nähnyt ennen reissuun lähtemistä.
Se koira on kultaakin kalliimpi, rakastan sitä aivan liikaa, tuntuu kuin puolet sydämmestäni olisi mennyt. Rukoilin moonan puolesta niin paljon, itkin ja itken vieläkin jo 4 päivää putkeen... en koskaan ole itkenyt niin paljon.. moona oli yksi meistä, jota emme koskaan tule unohtamaan! - ...
*pilvi* kirjoitti:
heips!
kirjoitin moona koirastani, ja nyt.. nyt moona on päässyt taivaisiin 29. päivä, eli juuri seuraavana päivänä kun kirjoitin viimeksi tänne..
suuri on ikävän ja kaipuun tuska, lähdin matkoille juuri tuona aamuna, annoin pari pusua ja sanoin että oita jaxaa vielä 3 yötä ja sitten nähdään, jookos? sanoin että rakastan häntä ja hän on parasta mitä minulle on tapahtunut.
iskon moonalle silmää, moona iski molemmilla silmillään takaisin, iskin taas, moona iski vielä molemmilla silmillään takaisin.. sanoin vielä hei hei koskenitn kuonoa ja sanoin vieä että rakastan enkä koskaan unohda häntä. Istuin autoon äitini kävi heiluttamassa ja sanomassa hei hei moonalle, ja lähdimme... silloin ajattelin että näin varmaan moonan viimeistä kertaa, ja niinhän se olikin..
veljeni oli jäänyt kotiin ja soitti illalla meille että moona on varmaan kuollut, sillä se oli päivällä koittanut kastella moonaa niin moona oli vaa mennyt pois kävelemään jonnekkin ja myhemmin meni takas sinne samaan paikkaan, ja siihen jäin. Veljeni oli tullut uudestaan katsomaan myöhemmin, moona oli ollut ihan kanskea ja eloton.. eli pääsyt jo tuskistaan ja siirtynyt taivaisiin..moona jäi järven rannalle, hienoon paikkaan nukkumaan viimeistä syvää untansa.
Moona haudattiin seuraavana päivänä hienoon paikaan kuusen viereen järven rantaan...
Minulla on niiiin ikävä sitä! tuntuu kun en jaxaisi ilman moonaa, se oli kuin sisko mulle, kun tulin tänään reissusta ja katselin ympärilleni, kaikki muistutti moonasta, menin heti ensimmäiseksi moonan haudalle, se helpotti vähän oloani, sillä näin,miten hienoon paikkaan veljeni oli tyttöystävänsä kanssa sen haudannut.
Sitten kävin katsomassa moonan itse valitsemaa leposijaansa,siinä missä se nautti viimeiset hetkensä, kävin siellä missä olin sen nähnyt ennen reissuun lähtemistä.
Se koira on kultaakin kalliimpi, rakastan sitä aivan liikaa, tuntuu kuin puolet sydämmestäni olisi mennyt. Rukoilin moonan puolesta niin paljon, itkin ja itken vieläkin jo 4 päivää putkeen... en koskaan ole itkenyt niin paljon.. moona oli yksi meistä, jota emme koskaan tule unohtamaan!Otan osaa suruusi. Tuntuu ikävältä, tiedän kokemuksesta. Ja vielä ikävämmältä jos ei saa olla paikalla kun on ne viimeiset hetket. Onneksi Moona kuitenkin kuollessaan tiesi että rakastat sitä.
Nyt en voi muita neuvoja antaa kuin että sure reilusti surusi pois, älä kätke sitä, itke itku. Se auttaa.
Minulla on oma rakas hännänheiluttajani, joka poistui muutama viikko sitten, lähellä, sydämessä, ajatuksissa, muistoissa..valokuviakin on. Muistopaikka on pihalla myös, ihan häntä varten tehty. Siinä muistopaikassakin on muuten istutettu kuusi, ei tavallinen kuusi vaan hopeakuusi. Hautaa hänellä ei ole, hän on todella lähellä mua myös ruumiinsa muodossa, uurnassa kotonani. Oikeastaan tunnen ettei hän edes ole poissa. Ja kun aika koittaa, ehkä hän saa vielä uuden tilaisuuden olla kanssani, toivon ainakin niin.
Tiedän mitä se oma koira merkitsee, se rakas uskollinen ystävä. Se jota kukaan tai mikään ei voi korvata. Toivon että sun ystäväsikin saisi uuden tilaisuuden olla kanssasi.
- Surullinen
Voimia teille surussanne. Meidän vajaa 9-vuotias Cavalierimme nukutettiin pois maanantaina. Pitkällinen sydämen vajaatoiminta sai aikaan nesteen kertymistä keuhkoihin/vatsaan. Viime viikkojen helteet saivat hänen olonsa todella tukalaksi.
Lisäksi hän oli laihtunut keväästä useita kiloja, ja luut tuntuivat jo selässä ja päälaessa. Lihaksetkin olivat kuulemma surkastuneet jo jonkin verran.
Maanantaina hänen olonsa paheni ja vatsa oli turvonnut. Menimme lääkäriin, jossa yhteistuumin päätimme päästää hänet koirien taivaaseen.
Päätös oli todella rankka. Ulkona istuskelimme nurmikolla ja mietimme mitä teemme. Koira heilutti häntäänsä, puski meitä, kuin mitään ei olisi ollut vialla. Lenkkeilyn jälkeen hän oli kuitenkin todella väsynyt, yksi paljon ja hengittäminen oli vaivalloista.
Kovalla nesteenpoistolääkityksellä oloa olisi voinut parantaa ehkä muutamaksi päiväksi/viikoksi, mutta tilanne oli palannut taas pian ennalleen.
Päätös on tehty, ja se oli oikein. Nyt hänellä on hyvä olla. Ei ahdista, ei yskitä, ei ole liian kuuma. Kukkaniityillä on kiva kirmailla toisten lajitovereidensa kanssa.
Meillä vain on suuri suru ja ikävä! - Midzi
Aivan taivaanrannan tällä puolen on paikka, jota kutsutaan Sateenkaarisillaksi. Kun jollekin tässä elämässä erityisen rakas eläin kuolee, tuo lemmikki menee Sateenkaarisillan luo. Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä. Ruokaa ja vettä ja aurinkoa runsain mitoin ja ystävillämme on lämmintä ja mukavaa. Kaikki sairaat ja vanhat eläimet muuttuvat jälleen terveiksi ja vahvoiksi: ne jotka ovat olleet vahingoittuneita ja vammaisia, paranevat ja tulevat taas kuntoon ja voimakkaiksi, sellaisiksi jollaisia muistamme niiden olleen unissamme menneistä päivistä.
Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä, mutta yhtä asiaa ne kaipaavat: niillä on ikävä jotakuta niille tärkeää, jotakuta joka niiden on ollut jätettävä taakseen.
Ne viettävät aikaansa leikkien yhdessä, mutta lopulta tulee päivä, jolloin joku eläimistä yhtäkkiä pysähtyy kesken leikin ja katsoo kaukaisuuteen. Kirkkaat silmät ovat tarkkaavaiset, innokas keho vapisee. Yhtäkkiä eläin lähtee muiden luota ja melkein lentää vihreän nurmen yli. Neljä jalkaa kantaa sitä nopeammin ja nopeammin. SINUT on huomattu, ja kun sinä ja paras ystäväsi lopulta kohtaatte, takerrutte toisiinne iloisina jälleennäkemisestä, ettekä koskaan enää eroa. Onnellisia suukkoja sataa märille kasvoillesi, kätesi hellivät jälleen rakasta päätä ja kehoa, ja katsot taas lemmikkisi luottavaisiin silmiin, jotka puuttuivat elämästäsi niin pitkään, mutta jotka eivät koskaan päivääkään olleet poissa sydämestäsi.
Ja sitten ylitätte Sateenkaarisillan yhdessä.
(Lähde: Philip Gonzales & Leonore Fleischer: "GINNY suurkaupungin enkeli")- Surullinen
Olipa kaunista! Näin minäkin haluan uskoa asioiden menevän. Ihanaa jälleennäkemistä odottaen.
- ihmettelee kovasti
itselleni kävi näin: minulla oli noin 10 vuotias terve englannin buldoggi jonka nimi oli kara. sille alkoi tänä kesänä tulla epäilyttävän paljon rasvaasillä se lihoi yllättävän nopeasti. kun sitten syksysaapoi niin se alkoi syödä entistä vähemmän. eräänä aamuna heräsin siihen ettei kara pystynyt hengittämään ollenkaan. veimme sen eläinlääkäriin ja lääkäri totesi sillä syövän sekä kurkussa ja muualla kehossa monta kasvainta. kara jouduttiin lopettamaan. miten oikein sille tuli kasvaimia niin nopeasti ja syöpä ilman mitään oireita näyttämättä
- rusettirinta
Kyllä syöpä voi tosiaan antaa oireita vasta viimeisinä viikkoina, jolloin kasvain on levittänyt etäpesäkkeitä sisäelimiin. Tämänkin ketjun aloittajan koiralla oli ilmeisesti lynfooma, joka turvotti imusolmukkeet.
- Anonyymi
Hah. Rokotteesta se koira kuoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913050Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001727Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461607IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051427- 881421
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21169Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381087Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270918