Mikä ihmeen biorytmi?

Maalaismies*

Googlatessani yhtenä päivänä kaloritaulukkoja silmiini osui sellainen käsite kuin biorytmi. Siinä oli taulukko johon sijoitin syntymäaikani. Esiin tuli kuvio, missä oli käyrät seuraaville asioille: Fyysinen, Tunne ja Äly. Näiden vaihtelut pitäisi tapahtua kohdallani nyt, siis maaliskuussa.

Fyysinen puoli ja äly olisivat näinä päivinä korkeimmillaan (onko joku havainnut?), kun taas tunne-elämäni laahaisi juuri nyt alamaissa.

Voisin tietty sukeltaa Googleen selvittämään biorytmin salaisuutta, mutta laiskana kysyn ensin, onko joku selvillä asiasta ja voiko sen lyhyesti kuitata perusselvityksellä eli ts. onko tässä kysymys huuhaasta?

23

3628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kävin tutustumassa.Huuhaata on.Jos uskot horoskooppeihin,niin uskot tähänkin.Jokainen tulkoon autuaaksi omilla uskomuksillaan..otetaan huumorilla.

      • Katicat2

        Niin että rupeaisinko käppyristä katsomaan, milloin voin mitäkin tehdä. Luulen jo tähän ikään ehtineenä tunnistamaan itsessäni ylä- ja alavireen ja tunteitteni vaihtelun. Älykkyys on sitä luokkaa kun se on, ei kai se voi vaihdella muuten kuin jos dementia alkaa sitää jyrsimään ja muutun lopulta ihan älyttömäksi.
        ps. tätä huuhaata myydään myös tekstiviesteinä.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Niin että rupeaisinko käppyristä katsomaan, milloin voin mitäkin tehdä. Luulen jo tähän ikään ehtineenä tunnistamaan itsessäni ylä- ja alavireen ja tunteitteni vaihtelun. Älykkyys on sitä luokkaa kun se on, ei kai se voi vaihdella muuten kuin jos dementia alkaa sitää jyrsimään ja muutun lopulta ihan älyttömäksi.
        ps. tätä huuhaata myydään myös tekstiviesteinä.

        mitä emme ymmärrä ,vaikka ollaan niin tietävinämme asioista.
        On esm . telepatia.
        Ja miksi koirat ovat aisteissaan meitä parempia.
        Minun jerry näkee jo kaukaa ihmisen joka ei tykkää koirista, se täytyy olla jokin yliluonnollinen vaisto .
        Onhan se jo todettu että meillä on ympärillä "jokin" aura.
        Uskon että me ei tiedetä läheskään kaikkea .
        En tarkoita itseäni vaan tiedemiehiä ,jotka vaan tutkivat toistensa tutkimuksia ,saadakseen kumottua entiset tiedot.
        Ja näihin hukkuu suunnattomasti rahaa,aivan kun kankkulan kaivoon.


      • ullamirjami kirjoitti:

        mitä emme ymmärrä ,vaikka ollaan niin tietävinämme asioista.
        On esm . telepatia.
        Ja miksi koirat ovat aisteissaan meitä parempia.
        Minun jerry näkee jo kaukaa ihmisen joka ei tykkää koirista, se täytyy olla jokin yliluonnollinen vaisto .
        Onhan se jo todettu että meillä on ympärillä "jokin" aura.
        Uskon että me ei tiedetä läheskään kaikkea .
        En tarkoita itseäni vaan tiedemiehiä ,jotka vaan tutkivat toistensa tutkimuksia ,saadakseen kumottua entiset tiedot.
        Ja näihin hukkuu suunnattomasti rahaa,aivan kun kankkulan kaivoon.

        Olin n 30v sitten biorytmikurssilla.kaikki on unohtunut muistan vähän. Eri rytmien vaihdekohdassa on kriittinen hetki.jos useampi rytmi vaihtuu samalla kertaa ,on vaara tilanne.Voihan joskus leikkauksessa esim tapahtua terveyden tilan muutos jne.jos asuu vireenvaihdon kohtaan.tämä kohta on kriittisin syntymä kellon ajan kohdalla.Kun terveyskäyrä on alhaalla olen ihan loppu.se kestää muutaman päivän ja vaihtuu hyväksi.ja taas jaksaa. En seuraa niitä.se käy raskaaksi,ja pitäähän sitä elää eteenpäin huonompinakin hetkinä.Moikka.


    • biossa eletään

      Se lienee jokin analyysi luonteestani, luonteestasi. No, minusta tuli rakentajaluonne, joka varmasti pitänee paikkansa. En muuten olisi uskonut sitä vastaukseksi, sillä toivoin koko ajan olevani jotain "hienompaa". Vaan, mikäs tässä on olla esim. "sillanrakentajana", hieno asia se on.

    • ymmärtäisin minä tämän sanan,ei mitään sen kummempaa.Ei siinä mitään käyriä ja taulukoita tarvita.
      Jokainen tuntee kohdallaan,milloin jokin asia on parhainta tehdä ja tällä intuitiolla,"vaistolla",on suuri merkitys omassa elämässä.Luottamalla itseensä asiat sujuvat niinkuin niiden "pitää."
      Yksinkertaisin esimerkki on myös,tässä voisi käytttääkin sanaa biorytmi,itselläni se,että olen ikäni ollut aamuvirkku.Tiedän,että energiani on parhaimmillaan aamusta ja hiipuu iltaa kohti.

      • Katicat2

        Taitaa tuo sisäinen kello olla vielä perintökelloksi saatu, kun näyttää että meitä on kahta lajia aamu- ja iltavirkkuja. Itse olen illanvirkku ja kaikki kolme lastani samoin.
        Mutta pitemmällä aikavälillä kun tarkastelee tätä biorytmiä, niin kyllä auringonvalolla on aika iso merkitys. Ainakin minä menen talvella horroksiin ja herään keväällä kun valoisuus lisääntyy ja kesällä minua ei pitele mikään, niin olen energiaa täynnä.


      • Maalaismies*
        Katicat2 kirjoitti:

        Taitaa tuo sisäinen kello olla vielä perintökelloksi saatu, kun näyttää että meitä on kahta lajia aamu- ja iltavirkkuja. Itse olen illanvirkku ja kaikki kolme lastani samoin.
        Mutta pitemmällä aikavälillä kun tarkastelee tätä biorytmiä, niin kyllä auringonvalolla on aika iso merkitys. Ainakin minä menen talvella horroksiin ja herään keväällä kun valoisuus lisääntyy ja kesällä minua ei pitele mikään, niin olen energiaa täynnä.

        Ullamirjami tuossa puhuu aurasta tai vaistosta jollainen ainakin koirilla hänen mielestään on. Minulla ei ole koiraa, mutta jostakin syystä tuntemattomatkin koirat mielellään hakeutuvat seuraani. Itse en niitä liehittele, koska sellainen ei ole fiksua.

        Sitten on ryhmä ihmisiä, jotka myös jostakin käsittämättömästä syystä suosivat meikäläistä, nimittäin lentokenttien ja museoiden turvamiehet. Kun normaalisti muita tutkitaan, niin minulle vain huiskautetaan että mene!

        Olenko niin vaarattoman näköinen vai onko ympärilläni aura, jonka ainoastaan koirat ja turvamiehet näkevät? Oli miten hyvänsä sitä alkaa epäillä, että jotakin on vialla.

        Kun biorytmistä alkaa tulla tällaisia mielijohteita, niin kyllä huuhaasta taitaa olla kysymys. Kiitos vastanneille!


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Ullamirjami tuossa puhuu aurasta tai vaistosta jollainen ainakin koirilla hänen mielestään on. Minulla ei ole koiraa, mutta jostakin syystä tuntemattomatkin koirat mielellään hakeutuvat seuraani. Itse en niitä liehittele, koska sellainen ei ole fiksua.

        Sitten on ryhmä ihmisiä, jotka myös jostakin käsittämättömästä syystä suosivat meikäläistä, nimittäin lentokenttien ja museoiden turvamiehet. Kun normaalisti muita tutkitaan, niin minulle vain huiskautetaan että mene!

        Olenko niin vaarattoman näköinen vai onko ympärilläni aura, jonka ainoastaan koirat ja turvamiehet näkevät? Oli miten hyvänsä sitä alkaa epäillä, että jotakin on vialla.

        Kun biorytmistä alkaa tulla tällaisia mielijohteita, niin kyllä huuhaasta taitaa olla kysymys. Kiitos vastanneille!

        Selailin minäkin biorytmejäni: henkinen ja fyysinen rytmini olivat huipussaan, älykkyys vähän laskemaan päin, mutta enhän minä Mensaan ole koskaan pyrkinytkään.

        Mittaushetkellä olin henkisesti lähellä nollapistettä, ja fyysisesti minulla oli tosi kova flunssa, kuumetta reippaasti päälle 39.

        Nyt on ongelma:
        - Ovatkohan vanhempani ilmoittaneet minulle väärän syntymäajan?
        - Ovatko biorytmit humpuukia?
        vai
        - Mittasikohan se taulukko kuumekäyräni?


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Selailin minäkin biorytmejäni: henkinen ja fyysinen rytmini olivat huipussaan, älykkyys vähän laskemaan päin, mutta enhän minä Mensaan ole koskaan pyrkinytkään.

        Mittaushetkellä olin henkisesti lähellä nollapistettä, ja fyysisesti minulla oli tosi kova flunssa, kuumetta reippaasti päälle 39.

        Nyt on ongelma:
        - Ovatkohan vanhempani ilmoittaneet minulle väärän syntymäajan?
        - Ovatko biorytmit humpuukia?
        vai
        - Mittasikohan se taulukko kuumekäyräni?

        Piti siellä käydä minunkin kokeilemassa. Fyysisesti olen rapakunnossa, tunne-elämä nollassa ja äly kuin partaveitsi. Ainakin mittarin mukaan.

        Luulen, että tunne- ja älykäyrät olivat kohdallani menneet sekaisin. Mitäpä tuosta, just tänään muuan ystäväkin totesi, ettei minusta ota pirukaan selvää. Kuinka sitten joku mittari, joka ei edes näe minua!

        Onhan meillä jokaisella omat rytmimme, mutta enpä uskoa, että ne pelkän syntymäajan perusteella selviävät. Samaa sarjaa horoskooppien kanssa ovat tuollaiset testit!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Piti siellä käydä minunkin kokeilemassa. Fyysisesti olen rapakunnossa, tunne-elämä nollassa ja äly kuin partaveitsi. Ainakin mittarin mukaan.

        Luulen, että tunne- ja älykäyrät olivat kohdallani menneet sekaisin. Mitäpä tuosta, just tänään muuan ystäväkin totesi, ettei minusta ota pirukaan selvää. Kuinka sitten joku mittari, joka ei edes näe minua!

        Onhan meillä jokaisella omat rytmimme, mutta enpä uskoa, että ne pelkän syntymäajan perusteella selviävät. Samaa sarjaa horoskooppien kanssa ovat tuollaiset testit!

        Hupsista!
        Tunne ja äly näyttäsivät olevan huipussaan 16.-19.päivään,mutta täydellinen romahdus tiedossa kuun lopussa.
        Herran pieksut,mitäs nyt teen!


      • Fanni

        Sisäinen kelloni on kyllä kovasti valaistunut sitten kaamoksen. Kuitenkin olen kuin tyhjää kaapimassa, sillä valmistelen ensikutsuja tärkeille ihmisille, lapseni appivanhemmille, jotka tulevat monin tavoin toisesta maailmasta.

        Kutsut on osapuilleen hahmoteltu ruokalistan osalta, mutta se jälkiruoka: hedelmäsalaatti liian kevyt ja kermainen se ei saa olla. Tässä kohden biorytmi alkaa pomppia. Intuitio ei auta.

        Hyvän unen kausi auttanee asiaa ja vielä muutama selkeä aamu, eiköhän jälkkäri kirkastu.
        Voi noita rytmejä elon tiellä.


    • Kyllä biorytmeissä löytyy minussa ja sinussa ja koko kosmoksessa.

      Nooh, ihmisen biorytmejä pähkäili tosissaan esim. yksi ihan tolkku pappismies, Voitto Viro. Jossain kirjassaan hän neuvoikin, miten kukin omaan biorytmiinsä voi tutustua.

      Aattelehan vaikka siltä kantilta, että kaikki solumme hermosoluja lukuunottamatta uusiutuvat seitsemän vuoden välein. Siis tuon nykyinen peukalonikin on eri värkeistä koostunut kuin vuoden 2001 peukalopottini. Niin että jos (kun) minä asustan 7 vuoden välein eri paketissa, niin johan sekin mun elämääni jaksottaa. Ja kyllä kuun vaiheetkin meihin vaikuttavat - kiskoohan tuo seuralaisemme vuorovedetkin liikkeelle, eikö sitten meidän nesteisiimme vaikuttaisi.

      Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos tarpeeksi kaukaa kokonaisuutta katsoo, kyllä ne biorytmit sieltä kunkin elon langasta löytynevät.

      Tartteepa hakea tuo biorytmin laskuohje esille ja vähän tsiikailla taaksepäin. Tulevien päivien energiavarantoja en kyllä siihen rupea ripustamaan.

      • Kanssa samaan sarjaan laittaisin. Niihin voi uskoa tai olla uskomatta.Toiset ihan "elävät"
        horoskoopien ,ja biorytmiensä mukaan. Minä en.
        Sen tiedän että ihmisen älykkyys ja hoksaavaisuus voi heitellä hyvinkin suuresti eri aikoina. Hyvin monesta muusta asiasta riippuen.

        Täyttelen ahkerasti sudokuita. Se on himohommaa ja mielenkiintoista ja haasteellista! Joskus lanttuleikkaa ja järki juoksee,, ihan itsekkin ihmettelee. Toisen kerran on kuin aivot olisi solmussa, ei jaksa edes ajatella. Elikkä samana päivänä voi noin käydä, Kun tunnin kuluttua ottaa taas esille, alkaa aivot toimia....

        Mikä rytmi sitten liekin tiedä häntä.
        Auringonvalo vaikuttaa kaikkiin vauhtia ja elämänintoa antavasti,luulisin.
        kallistuisin huuhaan puolelle, muista asioista
        kaikki johtuu.
        Mutta saa siihen uskoakin jos siltä kenestä tuntuu.


    • Anonyymi

      Huuhaata. Kaikki käyrät olivat reilusti positiivisella puolella sellaisella viikolla, jolloin olin väsynyt, vihainen ja onneton ja mistään ei meinannut tulla mitään. Olisin halunnut kadota erämaatupaan nukkumaan.

    • Anonyymi

      Rytmit olivat kovasti esillä 80-luvulla, jolloin markkinoitiin kovaan hintaan Ubikinon 10 ja muita kapseleita.
      Aikansa sekin villitys kesti, häipyi vähin äänin.

    • Anonyymi

      Tietääkseni se on pseudotiede eli näennäistiede. Semmoiset jotka astrologiaa tms uskoo niin saattaa tähän uskoa.

    • Anonyymi

      Tieteellistä pohjaa löytyy kuin myös omakohtaista, sillä ihmisessä on sähköratoja.

      • Anonyymi

        Tieteellistä pohjaa yhtä paljon kuin homeopatiassa:)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteellistä pohjaa yhtä paljon kuin homeopatiassa:)))

        Taas jälleen yksi, joka meinaa, että kun ei itse ymmärrä aiheesta mitään, niiin sitä ei ole olemassakaan. Mistä hlvt:stä teitä sikiää?


    • Anonyymi

      " Biorytmit ovat väitettyjä ihmisyksilön fyysistä, emotionaalista ja älyllistä kykyä mittaavia säännöllisiä rytmejä, jotka alkavat syntymähetkestä ja kestävät aina tasan 23, 28 ja 33 päivää. Ne ovat pseudotiedettä. Biorytmien oletetaan olevan jaksollisia, ja jaksojen oletetaan alkavan syntymähetkestä. " Wikipedia

    • Anonyymi

      Kopsasit. Oliko mukatiedejulkaisija vai huuhaata?

      • Anonyymi

        Jooo-o, lainausmerkit ihan merkitsevät sitä, että on kopioitu jostain ja lähdekin siinä seisoo. Jotta huu-haa lienet sinä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      142
      1825
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1437
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1242
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1237
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1115
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1017
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      953
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      40
      860
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      195
      854
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      828
    Aihe