Eli mulla olis melkein valmis excel taulukko, jossa eka välilehdellä on sivu johon kirjotetaan kaikenlaisia tietoja ylös. Toisella ja kolmannella sivulla sitten käytetään ja varastoidaan näitä tietoja.
Pitäis saada luotua pudotusvalikko jolla valitaan kohde johon sitten nappulaa painamalla kopioidaan nämä tiedot. En ole kaipaamassa kädessäpitäen ohjetta, lähinnä tuo alasvetovalikon ja nappulan tekeminen ei onnistu sitten millään. Pari tuntia olen nyt googlettanut enkä apua ole löytänyt. pistin vielä alle kuvan selventämään mitä olis tarkoitus saada aikaan.
http://kuvat.mun.fi/?id=exceliinapuaTxwi.jpg
kiitos jo etukäteen, edes hyvä linkki olisi jo avuksi, kiitos :)
Exceliin pudotusvalikko ja klikattava nappula - mites...?
6
2441
Vastaukset
View/Toolbars/Visual Basic ja siitä combobox. Tee sitten johonkin alueelle vaihtoehdot kohteille ja ominaisuuksissa ListFillRange laitat alueen.Nimeä alueet ja sitten nappi samasta valikosta ja napin koodiin
Private Sub CommandButton1_Click()
Range(ComboBox1.Text).Copy Sheets("Tiedot").Range("C10")
End Sub
siinäpä se -ei paljon koodia vaaadi...niin sulla oli vaihtoehtojakin tallennukselle, joten koodiin korjaus
Select Case Combobox1.Text
Case Alue1
Case Alue2
Range(ComboBox1.Text).Copy Sheets("Tiedot").Range("G10")
Case Else
End Select- excel_elukka
kunde kirjoitti:
niin sulla oli vaihtoehtojakin tallennukselle, joten koodiin korjaus
Select Case Combobox1.Text
Case Alue1
Case Alue2
Range(ComboBox1.Text).Copy Sheets("Tiedot").Range("G10")
Case Else
End SelectCombobox... oon aika käsi tämän excelin kanssa :). Eli mites tuommonen comboboksi tehdään (mulla on suomenkielinen excel)?
- excel_elukka
excel_elukka kirjoitti:
Combobox... oon aika käsi tämän excelin kanssa :). Eli mites tuommonen comboboksi tehdään (mulla on suomenkielinen excel)?
...Ja excel 2002 versio käytössä...
- excel_elukka
excel_elukka kirjoitti:
...Ja excel 2002 versio käytössä...
Teen varmaan sitten IF:llä koko homman kun en tajua mitään mitä kirjotit
- excel_elukka
excel_elukka kirjoitti:
Teen varmaan sitten IF:llä koko homman kun en tajua mitään mitä kirjotit
Oon kyllä täys apina tän excelin kanssa!
Copy/pastella sain seuraavan aikaiseksi mutta ei toimi, miksi? Valittaa jo tuon eka rivin kohdalla että "Compile error: Argument not optional"...
Eli tarkoitus olis neljä erilaista solukkoa kopsata toiselle välilehdelle haluttuihin paikkoihin (itse siis valittaisiin annetuista vaihtoehdoista se haluttu kohderyhmä siitä alasvetovalikosta...)
Alasvetovalikon koodia ei sitten muokata ollenkaan, vai?
---
Private Sub CommandButton1_Click()
Select Case ComboBox1.Text
Case kohde1
Sheets("taalta").Range("I3:J29").Copy Sheets("sinne").Range("d6:e32")
Sheets("taalta").Range("C34:D44").Copy Sheets("sinne").Range("d71:e81")
Sheets("taalta").Range("C47:D57").Copy Sheets("sinne").Range("d85:e95")
Sheets("taalta").Range("I34:J41").Copy Sheets("sinne").Range("d99:e106")
Case kohde2
Sheets("taalta").Range("I3:J29").Copy Sheets("sinne").Range("j6:k32")
Sheets("taalta").Range("C34:D44").Copy Sheets("sinne").Range("j71:k81")
Sheets("taalta").Range("C47:D57").Copy Sheets("sinne").Range("j85:k95")
Sheets("taalta").Range("I34:J41").Copy Sheets("sinne").Range("j99:k106")
Case kohde3
Sheets("taalta").Range("I3:J29").Copy Sheets("sinne").Range("an6:ao32")
Sheets("taalta").Range("C34:D44").Copy Sheets("sinne").Range("an71:ao81")
Sheets("taalta").Range("C47:D57").Copy Sheets("sinne").Range("an85:ao95")
Sheets("taalta").Range("I34:J41").Copy Sheets("sinne").Range("an99:ao106")
Case Else
End Select
End Sub
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230