TEAKin pääsykokeista

Nimetön

Hei, kahden viikon päästä on edessä Teatterikorkean näyttelijäntyön koulutusohjelman pääsykokeiden toinen vaihe.

Tällanen mahdollisesti vähä tyhmä kysymys nousi tässä mieleen, et jos joku kokeneenpi osais neuvoa.

Ku siihen pitää osata yks dialogi, josta molempien henkilöiden roolit. Tää dialogi on sit pelkkää kirjakieltä ja ku mä luen sitä, niin se ei kuulosta yhtään luontevalta. Eli saako niitä sanoja muuttaa vähän tai lisätä muutamia, jotta se istuis paremmin omaan suuhun?? Vai pitääkö sen olla sana sanalta just niin ku ohjeessa?

Kiva juttu jos joku jaksaa vastata!

3

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön myös

Kyllähän näyttelijän on saatava teksti kuin teksti kuulostamaan luontevalta.

• Kolmas nimetön

Harjoituksissa on joskus ohjaajan kanssa muuteltu valmista tekstiä, syystä tai toisesta.

Pääsykokeissa tuomaristo voi ihmetellä osaatko tekstin ulkoa, unohtelitko sanoja vai lausuitko tarkoituksella väärin.
        Itse en lähtisi riskeeramaan pääsykokeissa. Teksti on kuitenkin tarkoin valittu ja kirjakieli on nykypäivänä aika harvinainen puhuttuna... Eli tarkoituksella vaikea teksti.

Toisaalta he voivat tulkita pienet muuttelut omaperäisyydeksi ja jos se tukee tekstiä niin hyvä ja rohkea valinta. Mutta epäilen suuresti tätä.
        Itsepähän päätät.

Onnea kokeisiin!

• Nimetön
        Kolmas nimetön kirjoitti:

Harjoituksissa on joskus ohjaajan kanssa muuteltu valmista tekstiä, syystä tai toisesta.

Pääsykokeissa tuomaristo voi ihmetellä osaatko tekstin ulkoa, unohtelitko sanoja vai lausuitko tarkoituksella väärin.
        Itse en lähtisi riskeeramaan pääsykokeissa. Teksti on kuitenkin tarkoin valittu ja kirjakieli on nykypäivänä aika harvinainen puhuttuna... Eli tarkoituksella vaikea teksti.

Toisaalta he voivat tulkita pienet muuttelut omaperäisyydeksi ja jos se tukee tekstiä niin hyvä ja rohkea valinta. Mutta epäilen suuresti tätä.
        Itsepähän päätät.

Onnea kokeisiin!

Hihii! Meni vähän höpöksi kokeiluksi tää eka kerta ja tipuin näiden toisen vaiheen tehtävien jälkeen. Mut ens vuonna ehottomasti uusiks!

Mä mokasin siinä ku menin laulaan ihan eri tekstin ku minkä olin antanu tuomareille. Olin kauan harjotellu jenkkaa toisen laulun kans ja sit pari päivää ennen kokeita menin muuttaan sen. Mä olin ensimmäinen jonossa ja ensimmäinen laulu mikä tuli mieleen ni oli tää alkuperäinen jenkka. Sit ku olin puoles välis sitä tanssia niin hoksasin et jes tais tulla väärä biisi :D On siinä tuomareilla ollu ihmettelemistä, enkä käyny ees selittään jälkeen päin :/ Toivottavasti sillä ei ois ollu mtn merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe