Tervetuloa aamukahville

Korvaaja

Eiköhän jatketa tätä hauskaa kahvittelua.

201

7261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katicat2

      Perjantai aamupäivää!
      Johan on kaunis päivä tulossa. Tuosta ikkunani ohi kävelee parast' aikaa koululaisryhmä. Kyllä tuo ainakin luokkahuoneessa istumisen voittaa.
      Kahvit on aikapäiviä juotu ja lehti luettu. Vieläkö kaikille tulee lehti vai netistäkö uutiset luette. Olettaisin että siinä tapauksessa kahvimuki on otettava koneen luo.
      Eipä nyt lopeteta mukavaa ketjua. Eihän yksinpuhelu ole mistään kotoisin.

      • minä vaan

        kyllä päivä ja iltapäivälehdet tulee luetuksi netistä. Mikä hionointa pääsee parilla klikkaulslla lukemaan uutissivut myös muiden maiden lehdistä.
        Uutiset eivät saman päivän aikana mihinkään karkaa. Mutta.mutta kahvi jäähtyy...


      • kun seuraa

        näitä rekatuilla nikeillä avattuja ketjua olen huomannut kummallisen tarpeen ketjun omimiseen. Karmeella paatoksella kiiruhdetaan jokaiseen viestiin vastaamaan, eihän kaikki viestit vaadi vastausta. Sitten vielä juhlavasti kiitellen pýritään ketjun lopettamiseen. Näin avattu ketju tuntuukin mielekkäältä kun avaaja voi olla kuka tahansa.


      • Vikkelä.
        kun seuraa kirjoitti:

        näitä rekatuilla nikeillä avattuja ketjua olen huomannut kummallisen tarpeen ketjun omimiseen. Karmeella paatoksella kiiruhdetaan jokaiseen viestiin vastaamaan, eihän kaikki viestit vaadi vastausta. Sitten vielä juhlavasti kiitellen pýritään ketjun lopettamiseen. Näin avattu ketju tuntuukin mielekkäältä kun avaaja voi olla kuka tahansa.

        Lainasin ohjeen naapurista.
        Piirakanpaisto...Irkun ohjeiden mukaan .

        1 muna
        100g marg.
        1 dl sokeria
        1 dl piimää (vaniljajogurttia)
        2 dl vehnäjauhoa
        1 tl leivinjauhoa
        Sekoita kaikki keskenään ja levitä matalaan vuokaan..Päälle omenalohkoja ,sokeria ja kanelia
        Paista alatasossa 200 ast. noin 30 min.
        Tarjoile vaniljakastikkeen tai jäätelön kanssa.

        On nopeaa tehdä..ja maistuu ihan hyvältä nam.. Moikka t.Irkku


      • maukasta
        Vikkelä. kirjoitti:

        Lainasin ohjeen naapurista.
        Piirakanpaisto...Irkun ohjeiden mukaan .

        1 muna
        100g marg.
        1 dl sokeria
        1 dl piimää (vaniljajogurttia)
        2 dl vehnäjauhoa
        1 tl leivinjauhoa
        Sekoita kaikki keskenään ja levitä matalaan vuokaan..Päälle omenalohkoja ,sokeria ja kanelia
        Paista alatasossa 200 ast. noin 30 min.
        Tarjoile vaniljakastikkeen tai jäätelön kanssa.

        On nopeaa tehdä..ja maistuu ihan hyvältä nam.. Moikka t.Irkku

        nyt pitäisi saada tytöt piirakan tekoon.


      • pyysivät
        maukasta kirjoitti:

        nyt pitäisi saada tytöt piirakan tekoon.

        malliks, Istahin siin saunan lauteil jot saatas muotti, ei tuo sit kelvanna, hyö sanovat jot sopis niinkui paree katiskan nieluks,


      • mummo minäkin
        Vikkelä. kirjoitti:

        Lainasin ohjeen naapurista.
        Piirakanpaisto...Irkun ohjeiden mukaan .

        1 muna
        100g marg.
        1 dl sokeria
        1 dl piimää (vaniljajogurttia)
        2 dl vehnäjauhoa
        1 tl leivinjauhoa
        Sekoita kaikki keskenään ja levitä matalaan vuokaan..Päälle omenalohkoja ,sokeria ja kanelia
        Paista alatasossa 200 ast. noin 30 min.
        Tarjoile vaniljakastikkeen tai jäätelön kanssa.

        On nopeaa tehdä..ja maistuu ihan hyvältä nam.. Moikka t.Irkku

        Ville kirjoitti huumorimielellä ja toivottavasti kaikki lukijat ajattelevat samoin tästä ohjeen
        lainauksesta.
        Liian usein täällä on morkattu muita turhan takia.
        Iloista ilmettä kahvin ja piirakan kera.

        PS Vaniljatanko sopii ilmanraikastajaksi vaikka autoon.


      • Katicat2
        Vikkelä. kirjoitti:

        Lainasin ohjeen naapurista.
        Piirakanpaisto...Irkun ohjeiden mukaan .

        1 muna
        100g marg.
        1 dl sokeria
        1 dl piimää (vaniljajogurttia)
        2 dl vehnäjauhoa
        1 tl leivinjauhoa
        Sekoita kaikki keskenään ja levitä matalaan vuokaan..Päälle omenalohkoja ,sokeria ja kanelia
        Paista alatasossa 200 ast. noin 30 min.
        Tarjoile vaniljakastikkeen tai jäätelön kanssa.

        On nopeaa tehdä..ja maistuu ihan hyvältä nam.. Moikka t.Irkku

        Tulipa sopivasti ohjeesi, sillä parvekkeella on omenia ja olinkin ajatellut leipoa vieraanvaraa pakastimeen. Helppo on ohjeesi. jos sitten aamulla kahvin kanssa yhden siivun itsekin söisi tai jo illalla ellen malta aamuun odottaa.


      • pullaakin

        Kahvit menee mukavammin telkkarin edessä, kun käsiä tarvitaan pullan mussuttamiseen.

        Netistä luen, ei kai kukaan enää paperisia .... UusiSuomi.fi:llä taitaa olla hyvä alku.


      • kun seuraa kirjoitti:

        näitä rekatuilla nikeillä avattuja ketjua olen huomannut kummallisen tarpeen ketjun omimiseen. Karmeella paatoksella kiiruhdetaan jokaiseen viestiin vastaamaan, eihän kaikki viestit vaadi vastausta. Sitten vielä juhlavasti kiitellen pýritään ketjun lopettamiseen. Näin avattu ketju tuntuukin mielekkäältä kun avaaja voi olla kuka tahansa.

        Tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä. Mielipiteiden vaihto edeltyttää vastapuolen olemassaoloa.

        Miten keskustella henkilön kanssa, joka jokaisessa viestissään on ikäänkuin eri henkilö.

        Ei ole olemassa edes yhtään sarjakuvaa, jossa puhekuplat keskustelevat keskenään.


      • Jopel+nk
        Vikkelä. kirjoitti:

        Lainasin ohjeen naapurista.
        Piirakanpaisto...Irkun ohjeiden mukaan .

        1 muna
        100g marg.
        1 dl sokeria
        1 dl piimää (vaniljajogurttia)
        2 dl vehnäjauhoa
        1 tl leivinjauhoa
        Sekoita kaikki keskenään ja levitä matalaan vuokaan..Päälle omenalohkoja ,sokeria ja kanelia
        Paista alatasossa 200 ast. noin 30 min.
        Tarjoile vaniljakastikkeen tai jäätelön kanssa.

        On nopeaa tehdä..ja maistuu ihan hyvältä nam.. Moikka t.Irkku

        ne omenanlohkot sokerit ja kanelit ainakin puoli tuntia ennen uuniin laittoa imeytymään keskenään.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä. Mielipiteiden vaihto edeltyttää vastapuolen olemassaoloa.

        Miten keskustella henkilön kanssa, joka jokaisessa viestissään on ikäänkuin eri henkilö.

        Ei ole olemassa edes yhtään sarjakuvaa, jossa puhekuplat keskustelevat keskenään.

        avasin sinun profiilisi ja ei ollut Ruuneperistä minkäänlaista kuvaa.
        On nyt vaan kuviteltava ,että hän on sellainen "hurmuri tyyppi",-- ei vaan leikki leikkinä.
        Kyllä minäkin tykkään kun on oikein nimmari ,eikä jokin lauseen jatko keskustelian paikalla.

        Mutta kaikilla on tähänkin asiaan oma mielipide.
        Se on sellasta, kun on täälä ,niinkuin minäkin joka päivä ,niin olisi mukavaa kun kirjoittajalla olisi edes "jonkinlainen " oma tunnusmerkki,.


      • isoäiti*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä. Mielipiteiden vaihto edeltyttää vastapuolen olemassaoloa.

        Miten keskustella henkilön kanssa, joka jokaisessa viestissään on ikäänkuin eri henkilö.

        Ei ole olemassa edes yhtään sarjakuvaa, jossa puhekuplat keskustelevat keskenään.

        Hauska mies tuo Ruuneperi, kun epäilee kirjoittajien olemassaoloa.

        Ihan peilistä menin asian tarkistamaan ja evakkotyttöhän sieltä katseli vastaan ihka elävänä.

        Puhekuplaa en huomannut, vaikka loihen monenlaiseen lausuntaan.


      • pullaakin kirjoitti:

        Kahvit menee mukavammin telkkarin edessä, kun käsiä tarvitaan pullan mussuttamiseen.

        Netistä luen, ei kai kukaan enää paperisia .... UusiSuomi.fi:llä taitaa olla hyvä alku.

        ole pitkään aikaan tilannut mitään lehteä.

        Aamulla menen Jerrynkanssa ulos ja haen n 2km päästä kaksi ilmaislehteä Metron ja Citin.

        Otan ne kotio vaikka en monasti edes aukase niitä ,suoraan vaan paperikeräykseen.

        Haen meidän talon vanhukseiie ne postiluukkuun.

        On monta jotka eivät käy päivittäin ulkonakaan enään.

        Muutamia tulee,ilman tilaamatta, eläkeläis jäsen lehti esimerkiksi ,koska olen jäsen.

        Täältä internetistä saa lukea ihan tarpeeksi uutisia ja kaikenmailman juorut päälle.


      • Kyl niimpal vaikja o ku toispual ei ol niinku ketä muuta ku joku sanalitania.

        Gammats juili, Kekkose puujalk syhy! Misä erinomast mää ole tommosenki sanonnan kuullu joskus penskana.

        Nukus sää, mää valvo. Hyvä huamist!


      • Katicat2
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kyl niimpal vaikja o ku toispual ei ol niinku ketä muuta ku joku sanalitania.

        Gammats juili, Kekkose puujalk syhy! Misä erinomast mää ole tommosenki sanonnan kuullu joskus penskana.

        Nukus sää, mää valvo. Hyvä huamist!

        Jotkut ovat alkaneet puhua yksikseen. Minä en ole sitä vielä oppinut harrastamaan. Joskus olen kokeillut sanoa jotain, mutta se tuntuu aika kolkolta korvissa. Vaatisi varmaan totuttelua. Lauleskelu on eri asia, se kyllä käy.

        Joskus siinä tilanteessa, kun olen pannut tavaran "väärään" paikkaan enkä löydä sitä, niin silloin voin ääneen sanoa että "voi jukra, mihin minä sen pistin" ja joitain voihkaisuja voi tulla ääneen.

        Kadulla tulee ihmisiä vastaan, jotka puhuvat itsekseen. Eikö ne huomaa sitä itse. Voikohan ihminen ruveta ajattelemaan ääneen. Jospa siten ajatukset pysyvät näillä paremmin kasassa.

        Nyt minä puolestani pistin ajatukset tälle paperille.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Jotkut ovat alkaneet puhua yksikseen. Minä en ole sitä vielä oppinut harrastamaan. Joskus olen kokeillut sanoa jotain, mutta se tuntuu aika kolkolta korvissa. Vaatisi varmaan totuttelua. Lauleskelu on eri asia, se kyllä käy.

        Joskus siinä tilanteessa, kun olen pannut tavaran "väärään" paikkaan enkä löydä sitä, niin silloin voin ääneen sanoa että "voi jukra, mihin minä sen pistin" ja joitain voihkaisuja voi tulla ääneen.

        Kadulla tulee ihmisiä vastaan, jotka puhuvat itsekseen. Eikö ne huomaa sitä itse. Voikohan ihminen ruveta ajattelemaan ääneen. Jospa siten ajatukset pysyvät näillä paremmin kasassa.

        Nyt minä puolestani pistin ajatukset tälle paperille.

        huomiota ainakin kotona, kun yhtä äkkiä kirota pärskäytän hiljaisessa huoneessa.
        Se johtuu siitä, että ajatukset ovat menneet alueelle, joka antaa aihetta siihen.
        Sitten nolottaa selittää, miksi kirosin, tyyliin enhän minä teitä tarkoittanut.


      • Hintriika*
        Katicat2 kirjoitti:

        Jotkut ovat alkaneet puhua yksikseen. Minä en ole sitä vielä oppinut harrastamaan. Joskus olen kokeillut sanoa jotain, mutta se tuntuu aika kolkolta korvissa. Vaatisi varmaan totuttelua. Lauleskelu on eri asia, se kyllä käy.

        Joskus siinä tilanteessa, kun olen pannut tavaran "väärään" paikkaan enkä löydä sitä, niin silloin voin ääneen sanoa että "voi jukra, mihin minä sen pistin" ja joitain voihkaisuja voi tulla ääneen.

        Kadulla tulee ihmisiä vastaan, jotka puhuvat itsekseen. Eikö ne huomaa sitä itse. Voikohan ihminen ruveta ajattelemaan ääneen. Jospa siten ajatukset pysyvät näillä paremmin kasassa.

        Nyt minä puolestani pistin ajatukset tälle paperille.

        Eihän nykyisin kadulla vastaantulijoista tiedä, viiraako niillä päästä vai puhuvatko ne "hands free"-kännykkään!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Eihän nykyisin kadulla vastaantulijoista tiedä, viiraako niillä päästä vai puhuvatko ne "hands free"-kännykkään!

        on se vaan kovin pöljän näköistä.
        Eiköhä ne itse tajua sitä?


      • Katicat2
        Jopel kirjoitti:

        on se vaan kovin pöljän näköistä.
        Eiköhä ne itse tajua sitä?

        Se hyvä puoli tässä on, että ne oikeesti yksinpuhujat sulautuvat liukkaasti näitten taxfree eiku handsfree puhujien sakkiin eivätkä joudu silmätikuiksi. Minä vaan tarkkana erotan heidätkin.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Jotkut ovat alkaneet puhua yksikseen. Minä en ole sitä vielä oppinut harrastamaan. Joskus olen kokeillut sanoa jotain, mutta se tuntuu aika kolkolta korvissa. Vaatisi varmaan totuttelua. Lauleskelu on eri asia, se kyllä käy.

        Joskus siinä tilanteessa, kun olen pannut tavaran "väärään" paikkaan enkä löydä sitä, niin silloin voin ääneen sanoa että "voi jukra, mihin minä sen pistin" ja joitain voihkaisuja voi tulla ääneen.

        Kadulla tulee ihmisiä vastaan, jotka puhuvat itsekseen. Eikö ne huomaa sitä itse. Voikohan ihminen ruveta ajattelemaan ääneen. Jospa siten ajatukset pysyvät näillä paremmin kasassa.

        Nyt minä puolestani pistin ajatukset tälle paperille.

        Joku rumista sanoista saattaa putkaista huulilta tyyliin -tanan, -keleen, -tu. Alkuosat arvanette.

        Itsekeskustelu voisi olla kiintoisaakin.

        Itse keskustelen ajatuksin itseni kanssa. Usein huomaan, että mielipide, jonka puolesta olen valmis taistelemaan ja viimeiseen mieheen(palstaharmi Ruuneperiin) puolustamaan, onkin hetken miettimisen jälkeen lähes aivan muuta.

        Kyllä te palstatutut olette tärkeitä.

        Urheilijat, ainakin hyppääjät, ovat varsinaisia yksinpuhujia.

        Katsokaa vaikapa Ljudmila Isinbajevaa (menikö oikein).

        Tuosta juoksen pienen matkaa, seiväs kuoppaan ja heilautus yli riman. Muutama hospotipomipoi vielä päälle ja tulosta näyttä syntyvän.

        Osaisinpa minäkin tai met!?


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Joku rumista sanoista saattaa putkaista huulilta tyyliin -tanan, -keleen, -tu. Alkuosat arvanette.

        Itsekeskustelu voisi olla kiintoisaakin.

        Itse keskustelen ajatuksin itseni kanssa. Usein huomaan, että mielipide, jonka puolesta olen valmis taistelemaan ja viimeiseen mieheen(palstaharmi Ruuneperiin) puolustamaan, onkin hetken miettimisen jälkeen lähes aivan muuta.

        Kyllä te palstatutut olette tärkeitä.

        Urheilijat, ainakin hyppääjät, ovat varsinaisia yksinpuhujia.

        Katsokaa vaikapa Ljudmila Isinbajevaa (menikö oikein).

        Tuosta juoksen pienen matkaa, seiväs kuoppaan ja heilautus yli riman. Muutama hospotipomipoi vielä päälle ja tulosta näyttä syntyvän.

        Osaisinpa minäkin tai met!?

        Niitä itsekseen puhujia.
        Kauppareissulla katselin erästä korkeasta virastaan eläkkeelle jäänyttä rouvaa.
        Ihan sääliä tuntien ajattelin että ei kauaa eläkkeellä ole ollut, ja nyt jo yksikseen puhelee ruokaostoksia tehdessään. Vaikka kuin katsoin tarkkaan, onko kännykkää,,,ei.
        Viimein huomasin piuhat ,jotka meni korviin. Ne oli niin hyvin suojassa takin kauluksen poimuissa. Sittenkin kännykkä!
        Eipä enää säälittänytkään.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Kyl niimpal vaikja o ku toispual ei ol niinku ketä muuta ku joku sanalitania.

        Gammats juili, Kekkose puujalk syhy! Misä erinomast mää ole tommosenki sanonnan kuullu joskus penskana.

        Nukus sää, mää valvo. Hyvä huamist!

        olisin tiänny että sää valvot olisin määkin voinu tulla tänne sunkans valvoo.

        Mutta ku mää menin maate nääs!


      • Vihjaatkos sinä

        Puskasuleimaan ja Venlastiinaan?
        mie en edes muista niide olevan saman henkilön tekemiä, mitä ihmeen vikaa siinakin nyt näkkee?
        Hauskaahan se on. Lue suomi24 säännöt, ei niissä kielletä. aina pitää muita ja muitten viestejä olla arvioimassa, piä huoli ommista viesteistäsi.


      • Ruune*
        Vihjaatkos sinä kirjoitti:

        Puskasuleimaan ja Venlastiinaan?
        mie en edes muista niide olevan saman henkilön tekemiä, mitä ihmeen vikaa siinakin nyt näkkee?
        Hauskaahan se on. Lue suomi24 säännöt, ei niissä kielletä. aina pitää muita ja muitten viestejä olla arvioimassa, piä huoli ommista viesteistäsi.

        Eihän Katicat ole mihinkään vihjailuun syyllistyt.

        Oletko ottanut aiheen muista viesteistä? Venlastiina lienee itse sanonut kirjoittavansa myös Puskasuleimana, tosin rekkaamatttomana.

        Outo syytös kerrassaan!


      • Katicat2 kirjoitti:

        Se hyvä puoli tässä on, että ne oikeesti yksinpuhujat sulautuvat liukkaasti näitten taxfree eiku handsfree puhujien sakkiin eivätkä joudu silmätikuiksi. Minä vaan tarkkana erotan heidätkin.

        minullakin on se kun laitan pisteen välilyönnin jälkeen .
        Itse sitä en olisi huomannutkaan .


      • Katicat2
        ullamirjami kirjoitti:

        minullakin on se kun laitan pisteen välilyönnin jälkeen .
        Itse sitä en olisi huomannutkaan .

        Menin oikein lukemaan edellisen viestini, jotta ymmärtäisin mitä sinä tarkoitat oikein.
        Puhe oli yksinpuhelusta ja viestissäni kirjoitin yksinpuhuvista vastaantulijoista. Minua valistettiin, että kännyn handsfreehin puhuvia he ovat suuriimalta osin.
        Sanoin erottavani heidät ja leikilläni lisäsin, että kun tarkka olen.
        Minä en ymmärrä mitä pilkuilla tms. on tässä oikein tarkoitat. Katicat2


      • mieluusti luovutan yksinpuhujan tittelin jollekin toiselle. Että olkaapa hyvät.


      • luovut
        monica kirjoitti:

        mieluusti luovutan yksinpuhujan tittelin jollekin toiselle. Että olkaapa hyvät.

        vaan misteepä myös sellainen yksin sutija saahaan tähän kejuun jös sie et ryhy. Ei aiskaan viel oon syrjäläisenä ilmaantunut ketjuu sopivoo. Ei siun pitännä ny nokkoon ottoo jos tuo mure ketju ei niinkään vejä ruppee vaan siekin tänne pakinoo lykkäämään.


      • lauteilla
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä. Mielipiteiden vaihto edeltyttää vastapuolen olemassaoloa.

        Miten keskustella henkilön kanssa, joka jokaisessa viestissään on ikäänkuin eri henkilö.

        Ei ole olemassa edes yhtään sarjakuvaa, jossa puhekuplat keskustelevat keskenään.

        esimerkiksi Uimahallissa keskustellaan hyvinkin laajasti asioista. Eipä siellä itseään esitellä. Useasti keskusteluun osallistuu sellaisiakin ihmisiä joita ei ehkä koskaan tapaa. Niinpä täälläkin asiat ja aiheet ovat vievät keskustelua eteenpäin ei suinkaan joku itsekäs egonsa eteen työtävä tyyppi. Tokihan voi olla ottamatta kantaa meneillään olevaan asiaan tai sitten ei. Ei täällä kukaan mitään kuolematonta ole esittänyt.


      • lauteilla kirjoitti:

        esimerkiksi Uimahallissa keskustellaan hyvinkin laajasti asioista. Eipä siellä itseään esitellä. Useasti keskusteluun osallistuu sellaisiakin ihmisiä joita ei ehkä koskaan tapaa. Niinpä täälläkin asiat ja aiheet ovat vievät keskustelua eteenpäin ei suinkaan joku itsekäs egonsa eteen työtävä tyyppi. Tokihan voi olla ottamatta kantaa meneillään olevaan asiaan tai sitten ei. Ei täällä kukaan mitään kuolematonta ole esittänyt.

        Et sinä itse, eikä kukaan kumppanisikaan, ole pukeutunut muovisäkkiin, kaapuun tms.

        Näet ja kuuleet ja muutkin kuulevat sinua.

        Rehvastelkaa vaan puhekuplina, perusteluja ette koskaan löydä!


      • palstalla
        Ruuneperi kirjoitti:

        Et sinä itse, eikä kukaan kumppanisikaan, ole pukeutunut muovisäkkiin, kaapuun tms.

        Näet ja kuuleet ja muutkin kuulevat sinua.

        Rehvastelkaa vaan puhekuplina, perusteluja ette koskaan löydä!

        on aivan merkityksetöntä kuka kysyy ja kuka vastaa. Sillä on merkitystä mitä kysytään ja mitä vastataan. Vanhojen ketjujen kirjoituksia en vaivaidu selaamaan, sen kummemmin omiani kuin muidenkaan. Kirjoittamani tekstitkin pyrin unohtamaan.Vähemmän täällä palstalla seurustellaan, paitsi tuossa varsinaisessa kahviketjussa jossa lähes kaikki esiintyvät nikeillä.Vatvoen turhanpäiväistä mitään sanomatonta asiaansa päivästä toiseen.
        Puhekupliin sattuu joskus helmiäkin, ihmisten ilmaistessa estottomasti itseään.


      • kuoleman
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä. Mielipiteiden vaihto edeltyttää vastapuolen olemassaoloa.

        Miten keskustella henkilön kanssa, joka jokaisessa viestissään on ikäänkuin eri henkilö.

        Ei ole olemassa edes yhtään sarjakuvaa, jossa puhekuplat keskustelevat keskenään.

        kysymys ei ole tämäkään palsta, Ymmärtääkseni tänne voi kirjoitella kuka hyvänsä ja mitä tahansa nikillä tai ilman, sääntöjen puitteissa. Pääasiahan on että palsta säilyttää viihteellisyytensä. Oikea elämä on vallan toinen asia ja siellä onkin oikeasti ystävät ja oikeat keskustelukumppanit. Tänne kirjoitellaan ajankuluksi, omaksi ja toisten huviksi, välittämättä tutustua sen kummemmin.


      • tunnistaa
        Ruuneperi kirjoitti:

        Et sinä itse, eikä kukaan kumppanisikaan, ole pukeutunut muovisäkkiin, kaapuun tms.

        Näet ja kuuleet ja muutkin kuulevat sinua.

        Rehvastelkaa vaan puhekuplina, perusteluja ette koskaan löydä!

        keskustelijat äänestä. Täällä keskustelijat tunnistuu teksteistään.


      • Juuri noin
        lauteilla kirjoitti:

        esimerkiksi Uimahallissa keskustellaan hyvinkin laajasti asioista. Eipä siellä itseään esitellä. Useasti keskusteluun osallistuu sellaisiakin ihmisiä joita ei ehkä koskaan tapaa. Niinpä täälläkin asiat ja aiheet ovat vievät keskustelua eteenpäin ei suinkaan joku itsekäs egonsa eteen työtävä tyyppi. Tokihan voi olla ottamatta kantaa meneillään olevaan asiaan tai sitten ei. Ei täällä kukaan mitään kuolematonta ole esittänyt.

        ajattelen.

        Oman egon pönkitysyritykset täällä ovat aivan suurta turhuutta.

        Miksi ei voisi antaa asioiden olla keskustelun ituna ja johtolankana,
        juuri niin tapahtuu saunan lauteilla uimahallissa!

        Kivoja keskusteluita on syntynyt!
        Eikä ikinä riitaa!


      • Juulia***
        kuoleman kirjoitti:

        kysymys ei ole tämäkään palsta, Ymmärtääkseni tänne voi kirjoitella kuka hyvänsä ja mitä tahansa nikillä tai ilman, sääntöjen puitteissa. Pääasiahan on että palsta säilyttää viihteellisyytensä. Oikea elämä on vallan toinen asia ja siellä onkin oikeasti ystävät ja oikeat keskustelukumppanit. Tänne kirjoitellaan ajankuluksi, omaksi ja toisten huviksi, välittämättä tutustua sen kummemmin.

        niin tehdään!


      • kuoleman kirjoitti:

        kysymys ei ole tämäkään palsta, Ymmärtääkseni tänne voi kirjoitella kuka hyvänsä ja mitä tahansa nikillä tai ilman, sääntöjen puitteissa. Pääasiahan on että palsta säilyttää viihteellisyytensä. Oikea elämä on vallan toinen asia ja siellä onkin oikeasti ystävät ja oikeat keskustelukumppanit. Tänne kirjoitellaan ajankuluksi, omaksi ja toisten huviksi, välittämättä tutustua sen kummemmin.

        "Oikea elämä on vallan toinen asia". Tämäkö ei ole elämää lainkaan?

        Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte.

        Yhtään hyvää viestiketjua, jonka joku teistä on avannut, en ole vielä nähnyt ja olen kirjoittajana palstan vanhin.

        En koskaan ole väittänyt teidän toimineen sääntöjen vastaisesti tai laittomasti.

        Avaattehan edes yhden hyvän ketjun, malliksi meille vakinikeille ja rekisteröityneille.


      • 60+ osastolle
        Ruuneperi kirjoitti:

        "Oikea elämä on vallan toinen asia". Tämäkö ei ole elämää lainkaan?

        Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte.

        Yhtään hyvää viestiketjua, jonka joku teistä on avannut, en ole vielä nähnyt ja olen kirjoittajana palstan vanhin.

        En koskaan ole väittänyt teidän toimineen sääntöjen vastaisesti tai laittomasti.

        Avaattehan edes yhden hyvän ketjun, malliksi meille vakinikeille ja rekisteröityneille.

        Siellä on koko sivullien mielenkiintoisia keskustelua, vain kaksi rekattua siellä on aloittanut. Eivät taatusti ne ole sen parempia ketjuja kuin muutkaan. Mistäs tiedät Ruuneperi, ketkä täällä keskustelevat ilman nikkiä. Voisit yllättyä, mutta et halua olla avoin asialle,vain tiettyjen NIMIMERKKIEN kanssa suvaitset keskustella.


      • tässä.
        Ruuneperi kirjoitti:

        "Oikea elämä on vallan toinen asia". Tämäkö ei ole elämää lainkaan?

        Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte.

        Yhtään hyvää viestiketjua, jonka joku teistä on avannut, en ole vielä nähnyt ja olen kirjoittajana palstan vanhin.

        En koskaan ole väittänyt teidän toimineen sääntöjen vastaisesti tai laittomasti.

        Avaattehan edes yhden hyvän ketjun, malliksi meille vakinikeille ja rekisteröityneille.

        ketjussa on ?
        Paljon osanottajia, paljon lukijoita...

        Kuten itse olet todennut lauseen pätkiä pelkkiä puhekuplia. Tämä meille riittää ajan vietteeksi. Oikea elämä, oikeat ystävät ovat elävässä elämässä ei täällä virtuaali maailmassa. Täällä kulutamme luppoaikaa, emmekä täällä roiku vuorokausia ympäriinsä.


      • Sisso
        Ruuneperi kirjoitti:

        "Oikea elämä on vallan toinen asia". Tämäkö ei ole elämää lainkaan?

        Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte.

        Yhtään hyvää viestiketjua, jonka joku teistä on avannut, en ole vielä nähnyt ja olen kirjoittajana palstan vanhin.

        En koskaan ole väittänyt teidän toimineen sääntöjen vastaisesti tai laittomasti.

        Avaattehan edes yhden hyvän ketjun, malliksi meille vakinikeille ja rekisteröityneille.

        Toiveesi mukaan !!!!!!

        "Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte."

        Tässähän tätä juuri tehdään. Meinaatko että ryhdyt ajelemaan meitä pois ? Se ei onnistu. Aloita sinä oma ketjusi älä täällä roiku, jos tuntuu väkinäiseltä. Me täällä viihdymme kuten varmaan olet ketjusta huomannut.


      • haastelen
        Katicat2 kirjoitti:

        Jotkut ovat alkaneet puhua yksikseen. Minä en ole sitä vielä oppinut harrastamaan. Joskus olen kokeillut sanoa jotain, mutta se tuntuu aika kolkolta korvissa. Vaatisi varmaan totuttelua. Lauleskelu on eri asia, se kyllä käy.

        Joskus siinä tilanteessa, kun olen pannut tavaran "väärään" paikkaan enkä löydä sitä, niin silloin voin ääneen sanoa että "voi jukra, mihin minä sen pistin" ja joitain voihkaisuja voi tulla ääneen.

        Kadulla tulee ihmisiä vastaan, jotka puhuvat itsekseen. Eikö ne huomaa sitä itse. Voikohan ihminen ruveta ajattelemaan ääneen. Jospa siten ajatukset pysyvät näillä paremmin kasassa.

        Nyt minä puolestani pistin ajatukset tälle paperille.

        Iteksein. Viimeks kun löin vahingossa vasaralla peukaloon.
        Joskus kertovat minun unissani haastelleen, mutta sitähän ei lasketa mukaan.


      • eläkeläinen,
        pyysivät kirjoitti:

        malliks, Istahin siin saunan lauteil jot saatas muotti, ei tuo sit kelvanna, hyö sanovat jot sopis niinkui paree katiskan nieluks,

        Ennen riitti tarinaa ja kaljaa. Nyt sitten vaan tarinaa ilman kaljaa!


      • aito kahviprttiläinenhän
        Sisso kirjoitti:

        Toiveesi mukaan !!!!!!

        "Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte."

        Tässähän tätä juuri tehdään. Meinaatko että ryhdyt ajelemaan meitä pois ? Se ei onnistu. Aloita sinä oma ketjusi älä täällä roiku, jos tuntuu väkinäiseltä. Me täällä viihdymme kuten varmaan olet ketjusta huomannut.

        ruune sitten olet, mene sinne , helmiä on nauhaksi asti!


      • aito kahviprttiläinenhän kirjoitti:

        ruune sitten olet, mene sinne , helmiä on nauhaksi asti!

        Huomannette, mistä tämäkin ketju alkoi. Minä toki vastasin ja sitten...


      • sopuisalta
        aito kahviprttiläinenhän kirjoitti:

        ruune sitten olet, mene sinne , helmiä on nauhaksi asti!

        Kuulostaa. Kuin kakarat hiekkalaatikolla.
        Toisiaan ja muita ketjuja haukutaan ja hätistellään pois.
        OOt sä mun kaa, mä en oo sun kaa,
        Viihtykää!


      • sentään
        Ruuneperi kirjoitti:

        Huomannette, mistä tämäkin ketju alkoi. Minä toki vastasin ja sitten...

        Aivan niinhän vastasit eihän siinä mitään. Aivan mukava kun lähdit mukaan. Lähes kohta ryhdyit kuitenkin mollaamaan kirjoittajia jotka eivät välitä kirjoittaa nikeillä. Tässä ketjussa on jo riitävästi perusteita näytöksi asti. Keskustella voidaan ilman nikkiäkin. Ei täällä ole tarvis hankkia henkilö kohtaista glooriaa sen kummemmin kuin muistella ja kaivaa esiin näitä kirjoituksia myöhemminkään.


      • on tuossa yllä
        sopuisalta kirjoitti:

        Kuulostaa. Kuin kakarat hiekkalaatikolla.
        Toisiaan ja muita ketjuja haukutaan ja hätistellään pois.
        OOt sä mun kaa, mä en oo sun kaa,
        Viihtykää!

        me muut hyväksymme toisemme,
        pidämmekin,
        joskus jopa rakastamme jotain viestiä,
        jos sanoja on oikein hoksannut.

        Jätä toisten viestit rauhaan!
        Ellet pidä, hyppää yli.

        Oletteks huomannu, että kun voitamme muut kaikki,
        silloin juuri alkavat kiukkuiset ja kateelliset kirjoittaa.


      • *Lonerva
        Ruuneperi kirjoitti:

        "Oikea elämä on vallan toinen asia". Tämäkö ei ole elämää lainkaan?

        Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte.

        Yhtään hyvää viestiketjua, jonka joku teistä on avannut, en ole vielä nähnyt ja olen kirjoittajana palstan vanhin.

        En koskaan ole väittänyt teidän toimineen sääntöjen vastaisesti tai laittomasti.

        Avaattehan edes yhden hyvän ketjun, malliksi meille vakinikeille ja rekisteröityneille.

        Ainakin seitsemän vuotta on kuultu samoja mielipiteitä samalta mieheltä.

        Vaihda jo levyä.

        Ikinörtit hylkäsit. Miksi?


      • vilkasin
        monica kirjoitti:

        mieluusti luovutan yksinpuhujan tittelin jollekin toiselle. Että olkaapa hyvät.

        kyl sie monika sanas piit. Harvan oloiseksi muuttui siun ketjus. mie aattelin jot sie lekilläs tuost kruunust luovuit. kahohan sie myö ei tiijetä kenen piähän tuo kruunu sopis... kahohan kun täääl ei näytä olevan kuin tuo ruune joka höpäjää useampaan kertaan. muut vaan kertaalleen pistäytyvät.


      • miksi olet niin hapan
        Ruuneperi kirjoitti:

        "Oikea elämä on vallan toinen asia". Tämäkö ei ole elämää lainkaan?

        Minusta voisitte hyvinkin siirtyä kirjoittamaan keskenänne. Voisitte kirjoittaa "palstan helmiä" niinkuin itse sanotte.

        Yhtään hyvää viestiketjua, jonka joku teistä on avannut, en ole vielä nähnyt ja olen kirjoittajana palstan vanhin.

        En koskaan ole väittänyt teidän toimineen sääntöjen vastaisesti tai laittomasti.

        Avaattehan edes yhden hyvän ketjun, malliksi meille vakinikeille ja rekisteröityneille.

        Vaikka oisit miten palstan vanhin niin ei se oikeuta sinua väheksymään toisten aloittamia
        ketjua, tappelisit vain sen sinun kanssa
        yhtä vanhan palstalaisen kanssa, niinkuin
        ennenkin, kun vanhoja riitapukareitakin olette.
        Ja avaa sinä niitä hyviä viestiketjuja, kun vanhin
        olet, ja koeta saada myös keskustelijoita niihin.
        Ei sinulla ole kanttia, väittääkkään sellaista
        sääntöjen vastaisesta toiminnasta, koska sellaista ei ole tapahtunutkaan.


      • etsivivä-amadeus
        Ruuneperi kirjoitti:

        Joku rumista sanoista saattaa putkaista huulilta tyyliin -tanan, -keleen, -tu. Alkuosat arvanette.

        Itsekeskustelu voisi olla kiintoisaakin.

        Itse keskustelen ajatuksin itseni kanssa. Usein huomaan, että mielipide, jonka puolesta olen valmis taistelemaan ja viimeiseen mieheen(palstaharmi Ruuneperiin) puolustamaan, onkin hetken miettimisen jälkeen lähes aivan muuta.

        Kyllä te palstatutut olette tärkeitä.

        Urheilijat, ainakin hyppääjät, ovat varsinaisia yksinpuhujia.

        Katsokaa vaikapa Ljudmila Isinbajevaa (menikö oikein).

        Tuosta juoksen pienen matkaa, seiväs kuoppaan ja heilautus yli riman. Muutama hospotipomipoi vielä päälle ja tulosta näyttä syntyvän.

        Osaisinpa minäkin tai met!?

        Siitähän tuli kerran tv.ssä ohjelmakin.
        Mies seisoi peilin edessä ja keskusteli itsensä kanssa.
        Eise mitään vanhuuden höperyyttä tietääkseni ole.
        Nuorin tyttäreni kysyi minulta(olin ollut täällä korvessa kolmeviikkoa yksin elikoitteni kanssa,mieheni jouduttua sairaalahoitoon)harrastanko yksinpuhumista?
        Tottakai,aidanseipäille puhun erisaiosta,kuin halkopinoille liiterissä.

        Nostetaan yksinpuhuminen muotiasiaksi meille jäyhille suomalaisille,
        riidat jäisi paljon vähemmälle toivoo amateus


      • kirjoitat
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Siitähän tuli kerran tv.ssä ohjelmakin.
        Mies seisoi peilin edessä ja keskusteli itsensä kanssa.
        Eise mitään vanhuuden höperyyttä tietääkseni ole.
        Nuorin tyttäreni kysyi minulta(olin ollut täällä korvessa kolmeviikkoa yksin elikoitteni kanssa,mieheni jouduttua sairaalahoitoon)harrastanko yksinpuhumista?
        Tottakai,aidanseipäille puhun erisaiosta,kuin halkopinoille liiterissä.

        Nostetaan yksinpuhuminen muotiasiaksi meille jäyhille suomalaisille,
        riidat jäisi paljon vähemmälle toivoo amateus

        Aikoinani karjalassa sotaa paossa olessani jäi mieleen tätini joka siirtäessään rieskoja uuniin höpisi omia aikojaan. Varmaan helpotus. Maalaistalossa jossa naapurit olivat kaukana. Varsinaista juttu seuraa oli niukasti. Vieraitakin kävi harvakseen. Elävästi on tämäkin yksin itselleen seuraa pitävä täti muistissa.


    • tarjoan omenaiset ohukaiset.

      Omenat silppusin pieniksi paloiksi max.sentti kanttiinsa.
      Sokerit, kanelit ja omenat laitoin ensin samaan astiaan puoleksi tunniksi maustumaan.
      Tein ihan tavallisen räiskäletaikinan, mutta sekaan sekoitin sulaa voita (käy myös margariini) sunnilleen saman verran kuin paistamiseen olisi mennyt.

      Taikinaa kaadoin pannulle ja löysälle pinnalle levitin omenamössöä tasaisesti ja sitten käänsin senkin puolen paistumaan.

      Paistaminen onnistui terassin muurikassa hienosti, kuten näitte.
      (Maistoin salaa ensimmäistä, aika hyvää sanoisin.)

      Kahville, olkaa hyvä.

      • kun luin jopelia ,että täytyy leikata omenia lohkoiksi pyöritellä ne sokerissa ja kanelissa ,ja laittaa sopivankokoisiin pusseihin ja pakkaseen .

        Näin on jo valmiiksi onenat talviseen omena torttuun ,ja voi niitä käyttää ihan mihinkä mielikuvitus riittää.


      • Mallamargareetta

        Omenaräiskäleiden vastustamaton tuoksu vetää kohti terassiasi. Mitähän lajia omenaa, liekö punakanelia .
        Aurinko paistaa, tarkenee kahvitella ulkosallakin. Ojennan pihaltani poimitun oranssikeltaisen kimpun syyskukkia : kehäkukkaa, kultapalloja, myöhäinen auringonkukka keskellä, välissä muutama ruusunkiulukkaoksa.

        Kiitos, Jopel, hienosta kahvihetkestä!


      • nukkumaan menossa
        Mallamargareetta kirjoitti:

        Omenaräiskäleiden vastustamaton tuoksu vetää kohti terassiasi. Mitähän lajia omenaa, liekö punakanelia .
        Aurinko paistaa, tarkenee kahvitella ulkosallakin. Ojennan pihaltani poimitun oranssikeltaisen kimpun syyskukkia : kehäkukkaa, kultapalloja, myöhäinen auringonkukka keskellä, välissä muutama ruusunkiulukkaoksa.

        Kiitos, Jopel, hienosta kahvihetkestä!

        vain teetä kupillinen, sitruunalla maustan. Siivosin tänään huushollini ja ostin kukkakaupasta keltaisen krysanteemin oksan, energiaa siitä saa.


      • Atolfia
        nukkumaan menossa kirjoitti:

        vain teetä kupillinen, sitruunalla maustan. Siivosin tänään huushollini ja ostin kukkakaupasta keltaisen krysanteemin oksan, energiaa siitä saa.

        kahvittelemaan tänne ja illalla ei sovi kahveeta juoda. Jää ne unet tulematta, jos vielä on täysi kuu, niin varmasti on pitkä valvottu yö edessä.

        Herkulliselta vaikuttaa nuo Jopelin omenaletut. Sietänee matkia huomenissa. Omenia on vallan julmetusti tullut vähän sieltä sun täältä. Täytyy keksiä käyttötapoja.

        Kokeilin tehdä luumupiirakkaa, mutta vaikka kuinka pistin sokeria pintaan niin karvaalta maistuu, joten taidan heittää tuon loppupiirakkasatsin jorpakkoon ja tehdä omenista uuden.

        Join tuossa äsken lasin vettä ja söin yhden voileivän. Se riittänee näin yötä vasten.

        HYVÄÄ YÖTÄ!!!!!


      • Katicat2
        Atolfia kirjoitti:

        kahvittelemaan tänne ja illalla ei sovi kahveeta juoda. Jää ne unet tulematta, jos vielä on täysi kuu, niin varmasti on pitkä valvottu yö edessä.

        Herkulliselta vaikuttaa nuo Jopelin omenaletut. Sietänee matkia huomenissa. Omenia on vallan julmetusti tullut vähän sieltä sun täältä. Täytyy keksiä käyttötapoja.

        Kokeilin tehdä luumupiirakkaa, mutta vaikka kuinka pistin sokeria pintaan niin karvaalta maistuu, joten taidan heittää tuon loppupiirakkasatsin jorpakkoon ja tehdä omenista uuden.

        Join tuossa äsken lasin vettä ja söin yhden voileivän. Se riittänee näin yötä vasten.

        HYVÄÄ YÖTÄ!!!!!

        Taitaa olla tuttua senioreille, että välillä valvottaa milloin mistäkin syystä. Viime yönä kylläkin nukuin kuin tukki, unta ei tarvinnut ootella.

        Pyöräilin kauniina päivänä kolmisen tuntia, aina välillä poiketen tuttuihin sienipaikkoihin metsään. Voi kun on hankalaa jo metsässä kulkeminen, varsinkin kun ylittelee kallioita, kiviä ja kantoja.

        Otin sitten karahkan käteen tuekseni, niin kulku oli varmempaa. Kuljin hevoslaitumen ohi, jossa oli söpö poni, joka tuli taputeltavaksi. Lähettyvillä olivat myös naudat laitumella turpa nurmessa kiinni.

        Yritin laskea, sain kuusikymmentä lasketuksi. Oikein pysähdyin katsomaan niitä. Taisivat olla lihakarjaa. Joukossa oli iso härkä, jollä reidet ja kankut valtavat kuin jollakin bodarilla. Monella lehmällä oli vasikka vierellä.

        Tein pyöräretken saarella, johon on kaupungista siltayhteys. Se on kuin maaseutua se rengastie, jota ajoin. Ei edes kevyen liikenteen väylää. Muutama mäki, jolloin piti taluttaa vaihteetonta pyörää.

        Loppumatkasta olin ihan poikki, hyvä kun kotiin jaksoin, vesipullon korkkikin jäi raolleen ja oli valunut kassin pohjalle. Mutta hyvin nukuin. Pitäisi kai enemmän rääkätä itseään, ettei tarvitsisi valvoa yöllä.


      • Satu*
        Katicat2 kirjoitti:

        Taitaa olla tuttua senioreille, että välillä valvottaa milloin mistäkin syystä. Viime yönä kylläkin nukuin kuin tukki, unta ei tarvinnut ootella.

        Pyöräilin kauniina päivänä kolmisen tuntia, aina välillä poiketen tuttuihin sienipaikkoihin metsään. Voi kun on hankalaa jo metsässä kulkeminen, varsinkin kun ylittelee kallioita, kiviä ja kantoja.

        Otin sitten karahkan käteen tuekseni, niin kulku oli varmempaa. Kuljin hevoslaitumen ohi, jossa oli söpö poni, joka tuli taputeltavaksi. Lähettyvillä olivat myös naudat laitumella turpa nurmessa kiinni.

        Yritin laskea, sain kuusikymmentä lasketuksi. Oikein pysähdyin katsomaan niitä. Taisivat olla lihakarjaa. Joukossa oli iso härkä, jollä reidet ja kankut valtavat kuin jollakin bodarilla. Monella lehmällä oli vasikka vierellä.

        Tein pyöräretken saarella, johon on kaupungista siltayhteys. Se on kuin maaseutua se rengastie, jota ajoin. Ei edes kevyen liikenteen väylää. Muutama mäki, jolloin piti taluttaa vaihteetonta pyörää.

        Loppumatkasta olin ihan poikki, hyvä kun kotiin jaksoin, vesipullon korkkikin jäi raolleen ja oli valunut kassin pohjalle. Mutta hyvin nukuin. Pitäisi kai enemmän rääkätä itseään, ettei tarvitsisi valvoa yöllä.

        Pitkä aerobinen harjoitus

        ei tarvitse olla välttämättä kovin rankka,

        leppoisasti edeten

        ja huumoripitoisessa seurassa,

        siinä on hyvän terveyden salaisuus!

        Ei ehkä salaisuuskaan enää, vuosia olen jankuttanut täälläkin! ))))

        Saapa nähdä, meneekö sama otsake kahteen kertaan läpi.


      • Satu* kirjoitti:

        Pitkä aerobinen harjoitus

        ei tarvitse olla välttämättä kovin rankka,

        leppoisasti edeten

        ja huumoripitoisessa seurassa,

        siinä on hyvän terveyden salaisuus!

        Ei ehkä salaisuuskaan enää, vuosia olen jankuttanut täälläkin! ))))

        Saapa nähdä, meneekö sama otsake kahteen kertaan läpi.

        Vaikka reipas kävelylenkki, auttaa unen tulemisessa. Monesti olen huomannut, kuten varmaan moni muukin, että se jotenkin rentouttaa
        nukkumaan.
        Vaikka kuin liikkuisi päivällä vaikutus ei ole ihan sama, kuin ennen nukkumaan rupeamista.

        Nyt pitää tunnustaa yksi asia!
        Kävin minäkin maistamassa tuota Jopelin omenapaistosta. Tuoksui niin vietävän hyvältä, tuonne pitkän matkan päähän,,,,
        Ja hyvää olikin !
        En ilmaissut käyntiäni, kun joskus on noussut "kieltotaulu" nenän eteen.
        AAttelin etten ainakaan ilman paistosta jää,,
        Suonette anteeksi, mutta hyvvee ol,, kiitos!


      • tätä päivää
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Vaikka reipas kävelylenkki, auttaa unen tulemisessa. Monesti olen huomannut, kuten varmaan moni muukin, että se jotenkin rentouttaa
        nukkumaan.
        Vaikka kuin liikkuisi päivällä vaikutus ei ole ihan sama, kuin ennen nukkumaan rupeamista.

        Nyt pitää tunnustaa yksi asia!
        Kävin minäkin maistamassa tuota Jopelin omenapaistosta. Tuoksui niin vietävän hyvältä, tuonne pitkän matkan päähän,,,,
        Ja hyvää olikin !
        En ilmaissut käyntiäni, kun joskus on noussut "kieltotaulu" nenän eteen.
        AAttelin etten ainakaan ilman paistosta jää,,
        Suonette anteeksi, mutta hyvvee ol,, kiitos!

        Vilposta näyttää olevan. Lenkki on tehtävä tänäkin aamuna, siitä ei aivan pienen syyn tähden passaa tinkiä. Pika aamiainen ja ylös, ulos ja lenkille.


      • mistä lie
        tätä päivää kirjoitti:

        Vilposta näyttää olevan. Lenkki on tehtävä tänäkin aamuna, siitä ei aivan pienen syyn tähden passaa tinkiä. Pika aamiainen ja ylös, ulos ja lenkille.

        tulleet. Todella sitkeitä ötököitä. Mistähän lie tänne tulleetkaan. Eivät ainoastaan tartu eläimiin, istuvat hiuspojassa kuin täi tervassa. Ei tee mieli muutaman sienen tähden lähteä ötököiden syötiksi. Saapihan sienet jäädä minun puolestani metsään.


      • Ruuneperi*

        Ihan tässä kuolaa vielä päivien jälkeenkin.

        Yrititkös lyödä palstan herkkuennätystä?

        Minun kahvileipäni on usein voileipä, valikoimaahan löytyy niissäkin.

        Oma erikoiseni ovat ohukaiset kahvin kanssa, ei hilloa ei sokeria. Palaan lapsuuteen.

        Tuoreesta lehmänmaidosta ja kananmunista tehty "lättytaikina" antoi ohukaisille sellaisen maun, ettei sitä nykykeinoin tavoita.

        Oli niitä arkiherkkujakin, niinkuin lihapullat, harvinaisia nekin.

        Erikoisin oli melakkapuuro. Mielestäni se oli kuin muusi, johon oli sekoitettu ruisjauhoja. Maku oli olematon, oikeastaan huono. Nälkä meni hetkeksi.

        Oli sanonta: Vaik' ehtol syä nii et' mene kiikunkaaku sänkky, ni aamul o niinkova nälk, ettei tiärä mist leivänkappalan kättesäs saa.


      • kiitos.
        Ruuneperi* kirjoitti:

        Ihan tässä kuolaa vielä päivien jälkeenkin.

        Yrititkös lyödä palstan herkkuennätystä?

        Minun kahvileipäni on usein voileipä, valikoimaahan löytyy niissäkin.

        Oma erikoiseni ovat ohukaiset kahvin kanssa, ei hilloa ei sokeria. Palaan lapsuuteen.

        Tuoreesta lehmänmaidosta ja kananmunista tehty "lättytaikina" antoi ohukaisille sellaisen maun, ettei sitä nykykeinoin tavoita.

        Oli niitä arkiherkkujakin, niinkuin lihapullat, harvinaisia nekin.

        Erikoisin oli melakkapuuro. Mielestäni se oli kuin muusi, johon oli sekoitettu ruisjauhoja. Maku oli olematon, oikeastaan huono. Nälkä meni hetkeksi.

        Oli sanonta: Vaik' ehtol syä nii et' mene kiikunkaaku sänkky, ni aamul o niinkova nälk, ettei tiärä mist leivänkappalan kättesäs saa.

        kiva kun on kivaa !
        Otan minäkin kupposen tässä hymyn ohessa !


      • Ruuneperi*
        kiitos. kirjoitti:

        kiva kun on kivaa !
        Otan minäkin kupposen tässä hymyn ohessa !

        Jos noin pienellä voi aikaansaada hymyn suupieleen ja iloisen olon.


      • Ruuneperi* kirjoitti:

        Ihan tässä kuolaa vielä päivien jälkeenkin.

        Yrititkös lyödä palstan herkkuennätystä?

        Minun kahvileipäni on usein voileipä, valikoimaahan löytyy niissäkin.

        Oma erikoiseni ovat ohukaiset kahvin kanssa, ei hilloa ei sokeria. Palaan lapsuuteen.

        Tuoreesta lehmänmaidosta ja kananmunista tehty "lättytaikina" antoi ohukaisille sellaisen maun, ettei sitä nykykeinoin tavoita.

        Oli niitä arkiherkkujakin, niinkuin lihapullat, harvinaisia nekin.

        Erikoisin oli melakkapuuro. Mielestäni se oli kuin muusi, johon oli sekoitettu ruisjauhoja. Maku oli olematon, oikeastaan huono. Nälkä meni hetkeksi.

        Oli sanonta: Vaik' ehtol syä nii et' mene kiikunkaaku sänkky, ni aamul o niinkova nälk, ettei tiärä mist leivänkappalan kättesäs saa.

        Koiran omistaja vei vanhan uroskoiransa eläinlääkärille ja häpeillen sanoi, että on koira päässyt vähän lihomaan.

        Eläinlääkäri lohdutti.
        Näillä vanhoilla uroksilla on niin vähän iloja enää elämässä, että antaa niiden edes syödä hyvin.


      • tuo
        Jopel kirjoitti:

        Koiran omistaja vei vanhan uroskoiransa eläinlääkärille ja häpeillen sanoi, että on koira päässyt vähän lihomaan.

        Eläinlääkäri lohdutti.
        Näillä vanhoilla uroksilla on niin vähän iloja enää elämässä, että antaa niiden edes syödä hyvin.

        vähän niin kuin liipaista tämänkin ikäluokan ukkoja ? Ilot vähenee...


      • aloitusta
        tuo kirjoitti:

        vähän niin kuin liipaista tämänkin ikäluokan ukkoja ? Ilot vähenee...

        Minulla se pilleri tepsii , ilo vaan isonee!


      • kokeiltu on
        aloitusta kirjoitti:

        Minulla se pilleri tepsii , ilo vaan isonee!

        toimii ja liiankin hyvin.
        Nyt on kahvin ja tortun aika. Alkaa jo silmät lupsamaan. Ei passaa ottaa tirsoja enää näin myöhään, menee yö unet.


      • veikkoset
        mistä lie kirjoitti:

        tulleet. Todella sitkeitä ötököitä. Mistähän lie tänne tulleetkaan. Eivät ainoastaan tartu eläimiin, istuvat hiuspojassa kuin täi tervassa. Ei tee mieli muutaman sienen tähden lähteä ötököiden syötiksi. Saapihan sienet jäädä minun puolestani metsään.

        Ol niit miunkin paijas ja paijan allakin. mie niit sieltä irt kiskoin. laitoin heit kiven pääl napautin vasaral pääl, ette työ usko miten naksahtivat, ku heis nirri katos.


      • ja vaikeaa.
        kokeiltu on kirjoitti:

        toimii ja liiankin hyvin.
        Nyt on kahvin ja tortun aika. Alkaa jo silmät lupsamaan. Ei passaa ottaa tirsoja enää näin myöhään, menee yö unet.

        Sitä ollaan niin pönäköitä vain edelleen.


      • kyllähän
        ja vaikeaa. kirjoitti:

        Sitä ollaan niin pönäköitä vain edelleen.

        sitä, mutku ei pääse enää kunnolla ylös ! Mahallaan kun kellii olisi, kun ois keinussa.


      • tuolla
        kyllähän kirjoitti:

        sitä, mutku ei pääse enää kunnolla ylös ! Mahallaan kun kellii olisi, kun ois keinussa.

        vähän torailtavankin. Ois kyllä nyt jo ehtoossa ollaan kahvin ja omenapiiraan paikka, Tuossa juuri oti lasin omenamehua piirakan kanssa kyllä maistui. Suosittelen muillekkin. Jäi vielä piirasta useammallekkin kahvitettavalle.
        Tere tulemas, mie meen voimisteloo !


      • täälläpäin
        tuolla kirjoitti:

        vähän torailtavankin. Ois kyllä nyt jo ehtoossa ollaan kahvin ja omenapiiraan paikka, Tuossa juuri oti lasin omenamehua piirakan kanssa kyllä maistui. Suosittelen muillekkin. Jäi vielä piirasta useammallekkin kahvitettavalle.
        Tere tulemas, mie meen voimisteloo !

        syömättä. Lienee hieman myöhäinen ajankohta ruveta herkuilla törsäämään. Kiitos vaan!

        Söin tuossa äsken pari punaista, kotimaista omenaa ja maistui tosi hyvältä. Toivottavasti auttaa torjumaan syysflunssat.

        Sanottiinhan sitä ennen, että omena aamuin ja illoin, terveenä pysyt silloin.

        Usko ja luja luottamus omeniin.


      • jääkin
        täälläpäin kirjoitti:

        syömättä. Lienee hieman myöhäinen ajankohta ruveta herkuilla törsäämään. Kiitos vaan!

        Söin tuossa äsken pari punaista, kotimaista omenaa ja maistui tosi hyvältä. Toivottavasti auttaa torjumaan syysflunssat.

        Sanottiinhan sitä ennen, että omena aamuin ja illoin, terveenä pysyt silloin.

        Usko ja luja luottamus omeniin.

        Useita viestejä katosi yhdenaikaisesti hetki sitten.
        Ikävä juttu taisi runen kupla taas puhketa lirahtaa pöksyihin, kun taas lähti poisto linjalle. Ei muuten mitään uutta.
        Taidan vielä hörpätä kupin kahvia ja seurata tilannetta josko poistoja tulee enenmmältikin.


      • tässä.
        jääkin kirjoitti:

        Useita viestejä katosi yhdenaikaisesti hetki sitten.
        Ikävä juttu taisi runen kupla taas puhketa lirahtaa pöksyihin, kun taas lähti poisto linjalle. Ei muuten mitään uutta.
        Taidan vielä hörpätä kupin kahvia ja seurata tilannetta josko poistoja tulee enenmmältikin.

        aattelin leipoa oikein vanhan aikaista pullaa. Pistin tuossa pulla taikinan nousemaan saadaan sitten aamuvirkuille oikein tuksuvia kaneli pullia. Ajattelin vielä leipoa muutaman korvapuustinkin ja ripotella kanelia hiukan päälle niin saadaan makua. Muuten ovet ovat auki vuorokauden ympäri jos ei vahingossa ole pannut kiini.Vara avain löytyy kynnys maton alle. Siitä ei sitten parane kertoa "syrjäläisille"


      • vaan
        tässä. kirjoitti:

        aattelin leipoa oikein vanhan aikaista pullaa. Pistin tuossa pulla taikinan nousemaan saadaan sitten aamuvirkuille oikein tuksuvia kaneli pullia. Ajattelin vielä leipoa muutaman korvapuustinkin ja ripotella kanelia hiukan päälle niin saadaan makua. Muuten ovet ovat auki vuorokauden ympäri jos ei vahingossa ole pannut kiini.Vara avain löytyy kynnys maton alle. Siitä ei sitten parane kertoa "syrjäläisille"

        tarkastamaan joko tänne on sataviestiä uuvemman kerran saatu aikaiseksi. Meinaan siitä on sitten aamulla mukava jatkaa kahvittelua.
        Hyvee yötä !


      • silloin ennen
        vaan kirjoitti:

        tarkastamaan joko tänne on sataviestiä uuvemman kerran saatu aikaiseksi. Meinaan siitä on sitten aamulla mukava jatkaa kahvittelua.
        Hyvee yötä !

        Lapset on valmiina aamupuuro käykääpäs sitä nyt maistelemaan. Tämmöinen herätys oli meillä aamuisin lapsuuden kodissa. Mannapuuro ja kaurapuuro vaihtelivat päivittäin. Pullaa syötiin sitten pyhänä.
        Täällä näillä vehnäksillä voi höystää kahviaan arkenakin. Ainakin toistaiseksi. Tiedä mistä jatkossa tuodaan viljaa, oman maan tuotanto hiipuu tarkkojen EU säädösten myötä ja näyttää katovan vähin erin kokonaan.


      • Korvaaja
        jääkin kirjoitti:

        Useita viestejä katosi yhdenaikaisesti hetki sitten.
        Ikävä juttu taisi runen kupla taas puhketa lirahtaa pöksyihin, kun taas lähti poisto linjalle. Ei muuten mitään uutta.
        Taidan vielä hörpätä kupin kahvia ja seurata tilannetta josko poistoja tulee enenmmältikin.

        Tällainenko on aamutervehdyksesi?

        Tuollaisia poistoja voi tehdä vain Ylläpito tai sheriffi.


      • korvaaja
        Korvaaja kirjoitti:

        Tällainenko on aamutervehdyksesi?

        Tuollaisia poistoja voi tehdä vain Ylläpito tai sheriffi.

        eilisen illan kirjoituksia näyttää olevan. Ei niinkään enää aamutervehdys.
        Toki mieluusti saatte tänne myös iltapuolen ja "ehtoon" terkut laittaa.


      • korvaaja
        Korvaaja kirjoitti:

        Tällainenko on aamutervehdyksesi?

        Tuollaisia poistoja voi tehdä vain Ylläpito tai sheriffi.

        Rekattu nikki voi poistaa oman viestinsä, samassa yhteydessä poistuu myös viestiin tulleet vastaukset.Toivottavasti annoin riittävän selkeän vastauksen.

        HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA !
        korvaaja.


    • Kirjoitettaisko pikkuisen aamusta
      auringonnousun mukana saadusta.

      Hörpätään kahvia kuppi tai pari
      mukana jokainen Matti ja Mari

      Mikä se onkaan kädessä sulla,
      ihanko aito vehnäpulla!

      Parempaa joillakin herkkua toista
      niitähän löytyy monenmoista.

      Vietetään päivä syöden ja touhuten.
      illalla sänkyyn väsyisnä kaatuen.

      Lepäillen yö vaakana maaten
      virkeän aamun huomenna saaden.

      • kaikille.

        tässähän tämäkin päivä sai alkunsa, hiukka pilvisenä ei onneksi sateisena, hörpätään kaffeeta pullan kera ja sulatellaan Ruuneperin runoa, joka ei muuten kehnompi olekkaan.


    • jo 20 v:n takaa

      Se oli silloin kovaa muotia, mutta korvaani yhä yhtä yököttävää, kun joukolle mainitaan itsestäänselvyys "kaikille".
      Huh-huh !
      Sorry, tämä on vain minun yksityinen mielipiteeni.

      • "tasapuolisesti"

        ettei kukaan tunne itseään sivuutetuksi! ;)


      • ei mitään uutta
        "tasapuolisesti" kirjoitti:

        ettei kukaan tunne itseään sivuutetuksi! ;)

        Hyvää päivän jatkoa kuulosti alkuunsa tuntemattoman toivottamana ilkeilytä, suorastaan v........ta. Nyt siihenkin on totuttu. Käyppäs kurkaamassa tuolla kahvituvassa. Sellä vasta hassuja kirjoitellaan samaa piirakkaa on syöty jo useampi vuosi parin kolmen henkilön kesken. Mielikuvituksellekkin on löytynyt rajat....huh huh.
        Muuten sinua ei missään tapauksessa ollut tarkoitus sivuuttaa. Kiva kun otit kantaa ja noteerasit.

        Hyvää Päivän jatkoa !


      • on sekin
        ei mitään uutta kirjoitti:

        Hyvää päivän jatkoa kuulosti alkuunsa tuntemattoman toivottamana ilkeilytä, suorastaan v........ta. Nyt siihenkin on totuttu. Käyppäs kurkaamassa tuolla kahvituvassa. Sellä vasta hassuja kirjoitellaan samaa piirakkaa on syöty jo useampi vuosi parin kolmen henkilön kesken. Mielikuvituksellekkin on löytynyt rajat....huh huh.
        Muuten sinua ei missään tapauksessa ollut tarkoitus sivuuttaa. Kiva kun otit kantaa ja noteerasit.

        Hyvää Päivän jatkoa !

        Pantu merkille, täällä on joka aamu ollut tuoretta purtavaa ei ole ollut tarvis vanhoja känttyjä liotella.


      • Herkku...suu
        on sekin kirjoitti:

        Pantu merkille, täällä on joka aamu ollut tuoretta purtavaa ei ole ollut tarvis vanhoja känttyjä liotella.

        lämmitän mikrossa ja on kuin juuri paistettua, vaatii vaan joskus olla reipas ja leipoa isompi annos, siten vaan mielikuvitusta ja täyttää taikinalevy erilaisilla täytteillä Hmmmmmm...
        Tässä toisten seurassa on niin hyvä mutustella, ja hörppiä kahvia!


      • musta kylki
        ei mitään uutta kirjoitti:

        Hyvää päivän jatkoa kuulosti alkuunsa tuntemattoman toivottamana ilkeilytä, suorastaan v........ta. Nyt siihenkin on totuttu. Käyppäs kurkaamassa tuolla kahvituvassa. Sellä vasta hassuja kirjoitellaan samaa piirakkaa on syöty jo useampi vuosi parin kolmen henkilön kesken. Mielikuvituksellekkin on löytynyt rajat....huh huh.
        Muuten sinua ei missään tapauksessa ollut tarkoitus sivuuttaa. Kiva kun otit kantaa ja noteerasit.

        Hyvää Päivän jatkoa !

        Ennen pitkää kaikki ketjut kääntyy kahvipirtin parjauksiksi. Miksikähän kahvinjuonti täällä on ok mutta siellä ei?


      • siinä
        musta kylki kirjoitti:

        Ennen pitkää kaikki ketjut kääntyy kahvipirtin parjauksiksi. Miksikähän kahvinjuonti täällä on ok mutta siellä ei?

        kahvipirttiä parjattu.Opastettiin vaan eksynyttä. Syyhän kahvin juontiin täällä on selvä. Täällä on aina tuoretta purtavaa eikä kahvikaan ole mitään sumppia. Seurakin on aivan mukiinmevä.Vielä sekin,että täällä vierailee päivittäin suuri määrä erillaisia persoonia. Kuten viestin ja lukijoiden määrästä voi päätellä.Istahda sinäkin alas ja ota tuosta lämpimäisiä, kahvikin on aivan äsken keitettyä.


      • mutta kirjoittajien luokittelu
        musta kylki kirjoitti:

        Ennen pitkää kaikki ketjut kääntyy kahvipirtin parjauksiksi. Miksikähän kahvinjuonti täällä on ok mutta siellä ei?

        ei ole ok.


      • myrskyn,
        siinä kirjoitti:

        kahvipirttiä parjattu.Opastettiin vaan eksynyttä. Syyhän kahvin juontiin täällä on selvä. Täällä on aina tuoretta purtavaa eikä kahvikaan ole mitään sumppia. Seurakin on aivan mukiinmevä.Vielä sekin,että täällä vierailee päivittäin suuri määrä erillaisia persoonia. Kuten viestin ja lukijoiden määrästä voi päätellä.Istahda sinäkin alas ja ota tuosta lämpimäisiä, kahvikin on aivan äsken keitettyä.

        Nyt näyttäisi ketjussa olevan sitä keskustelua jota Ruuneperi tuntui kaipailevan.....
        Ei kun kahville....


      • ymmärtää
        mutta kirjoittajien luokittelu kirjoitti:

        ei ole ok.

        eihän täällä ole kirjoittajia luokiteltu. Jos onkin mainittu toisessa ketjussa kirjoitettavan hassuja juttuja ei se ole luokittelua...Ei täällä ole ketään kirjoittajaa luokiteltu. Onhan täälläkin hauskja juttuja. Eikös vaan? Miten nyt sitten Ruuneperi luokitteli ketjun kirjoittajia. Annettakoon sekin anteeksi. Ruuneperi kirjoitti hauskan runon heti aamutuimaan luettavaksi.


      • sitten
        mutta kirjoittajien luokittelu kirjoitti:

        ei ole ok.

        on turhaa nipottelua. Ei kai täällä yksisilmäisinä kuleksita. Havaintoja on tarpeellista tehdä. Miksipä niistä ei saisi sitten kertoa ????
        Eihän täällä ole ketään tahallisesti, eikä tahattomasi loukattu. Jos jolla on vielä lapsen usko ja niin herkkä hipiä että ei siedä, kuin nuoleskelemista ja kehumista, ei aikuis palstat ole silloin oikeita paikkoja.


      • Hintriika*
        sitten kirjoitti:

        on turhaa nipottelua. Ei kai täällä yksisilmäisinä kuleksita. Havaintoja on tarpeellista tehdä. Miksipä niistä ei saisi sitten kertoa ????
        Eihän täällä ole ketään tahallisesti, eikä tahattomasi loukattu. Jos jolla on vielä lapsen usko ja niin herkkä hipiä että ei siedä, kuin nuoleskelemista ja kehumista, ei aikuis palstat ole silloin oikeita paikkoja.

        Tämä ketju puolustaisi paikkaansa, ellei aina mukaan tunkeutuisi niitä, joiden ainoa ilo on pilata toisten ilo.

        Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät halua kirjoittaa edes rekkaamattomalla nimimerkillä, joista heidät tunnistaisi. Siksi he eivät myöskään ole innokkaita kirjoittamaan vakioketjuihin. Tässä ketjussa osa kirjoittaa nikillä, osa ei. Mikäpä siinä, jos juttu luistaa ja kirjoittaja saa mielihyvää itselleen (aiheuttamatta mielipahaa muille).

        Minulla ei ole ikinä ollut rekattua nikkiä. Alkuperäisen Hintriikan on joku kaiketi ilkeilymielessä rekannut ja sitten vielä Hintriika1:n (niitä ei ole koskaan käytetty). Onneksi kuitenkin on loputtomiin tähtiä, numeroita ja muita vänkkyröitä.

        Oikeastaan pitäisi kiittää ilkityön tekijää, sillä vihdoinkin tunnen itseni tähdelliseksi muiden joukossa!


      • alkaa kiukkuinen
        musta kylki kirjoitti:

        Ennen pitkää kaikki ketjut kääntyy kahvipirtin parjauksiksi. Miksikähän kahvinjuonti täällä on ok mutta siellä ei?

        v....ilu.
        Hyväksykää itsenne hävinneinä, onko se niin vaikeata.


      • Se on tosi
        alkaa kiukkuinen kirjoitti:

        v....ilu.
        Hyväksykää itsenne hävinneinä, onko se niin vaikeata.

        He luulevat olevansa niin erinomaisia
        ja onkin se kyllä että jaksetaan vuodesta toiseen toistaa samoja juttuja ei voi sitä ymmärtää meikäläisMatti.


      • jjoutava
        alkaa kiukkuinen kirjoitti:

        v....ilu.
        Hyväksykää itsenne hävinneinä, onko se niin vaikeata.

        jos Jukolan veljekset olisivat opetelleet kiltisti lukemaan, ei sitä nerokasta teosta olisi syntynyt.

        Aidakset ja seipäät vaan heilumaan, verta ja rapaa raitille.


      • Hintriika*
        Se on tosi kirjoitti:

        He luulevat olevansa niin erinomaisia
        ja onkin se kyllä että jaksetaan vuodesta toiseen toistaa samoja juttuja ei voi sitä ymmärtää meikäläisMatti.

        Kuka on tullut? Mistä? Ja mistä täällä kilpaillaan?


      • myöskään
        Se on tosi kirjoitti:

        He luulevat olevansa niin erinomaisia
        ja onkin se kyllä että jaksetaan vuodesta toiseen toistaa samoja juttuja ei voi sitä ymmärtää meikäläisMatti.

        Maija
        Uusia tuulia kaivataan...
        Jokainen uusi ketju on tervetullut palstalle...
        Tässä ei ole kuin petrattavaa...
        Reservissä on paljon hyviä kirjoittajia....
        Kaikki mukaan...


      • päivään - vaan
        jjoutava kirjoitti:

        jos Jukolan veljekset olisivat opetelleet kiltisti lukemaan, ei sitä nerokasta teosta olisi syntynyt.

        Aidakset ja seipäät vaan heilumaan, verta ja rapaa raitille.

        Rauhaa ja rakkautta...., sillä jos tulee tiellä tyttö vastaan,jolla on kukka hiuksissaan, niin hän minun ja hän pyysi sen kertomaan....
        Voi miten ihanasti se hippiaika kului,....


      • kaikki hyvin...
        myöskään kirjoitti:

        Maija
        Uusia tuulia kaivataan...
        Jokainen uusi ketju on tervetullut palstalle...
        Tässä ei ole kuin petrattavaa...
        Reservissä on paljon hyviä kirjoittajia....
        Kaikki mukaan...

        ja ei kun eteen päin...


    • käynyt ketjussa ja todennut että kilpailuun emme halua osallistua Kahvipirtistä.
      Onnittelin tätä ketjua, toivoin hyviä juttuja, mutta nyt olen todennut harmikseni, että pirtti on aika usein hampaissa.

      Kahvia juotte täälläkin, se sopii, mutta pitäisikö pirtin poistua tieltänne.
      Ei taida onnistua, pirtissä eletään ,omalla tavallamme viihdymme ja sen ei pitäisi häiritä muita ketjuja.
      Koko tämän neljän vuoden ajan on pirtti ollut hampaissa, kestänyt monet myrskyt ja nyt pyytäisin, että jättäisitte pirtin ketjun omaan rauhaansa.

      Emme sieltä tule tänne riitelemään, emme haukkumaan, emme häviötä itkemään, koska kilpaa ei ole.
      Nikittömänä en käy missään ketjussa, enkä usko toistenkaan niin tekevän pirtissä.
      En myöskään tunne kademieltä tätä ketjua kohtaan, en muitakaan, viihdyn hyvin pirtin tiloissa.

      Toivotan hyvää jatkoa edelleen, ehkä tiemme joskus erkanee;))

    • symppis

      Kunnon myrskyt puhdistaa ilman ja sekoittaa ihmisen oikein perusajatuksilleen.

      Syksy on siitä mukavaa aikaa, että tuulee kunnolla. Ilmoille ei vielä ole muuta haltijaa kuin tuo yläkerran ukko itse. Vaikka sanovathan ne, että Pekingissä jollain räjäytyksillä hajottivat sadepilvet avajaisjuhlallisuuksien ajaksi. Pitäneekö paikkansa, kuka siitä ottaa selvää kuin paikalla olleet, vaan eivät kerro.

      Kahvia kahvia ryystetään ... aamulla, päivällä ja illalla. Ryyyyyyst.... :)

      • virka

        Mie en noist Pegingin hommist piitanna. Pegingin ankkoo oisi tos kyl tohtinna maistoo. Poikennoo mitenni paljon tuost meijän ankasta. Miten lie. Kyl se miulkin on ihanoo. Mie nimittäin löyvin kesällä puistos tuon Elmerin. Hään nukku siel penkil, muov kas ol piän alusena. Mie sen röijäsin sielt kotiin, pesin ja puunasin. Siet usko kuin miul ol ihanoo siel viltin al Elmerin kans kahestaan. Myö pivettiin siel kaikenmoist pellii.


      • Koiriaha
        virka kirjoitti:

        Mie en noist Pegingin hommist piitanna. Pegingin ankkoo oisi tos kyl tohtinna maistoo. Poikennoo mitenni paljon tuost meijän ankasta. Miten lie. Kyl se miulkin on ihanoo. Mie nimittäin löyvin kesällä puistos tuon Elmerin. Hään nukku siel penkil, muov kas ol piän alusena. Mie sen röijäsin sielt kotiin, pesin ja puunasin. Siet usko kuin miul ol ihanoo siel viltin al Elmerin kans kahestaan. Myö pivettiin siel kaikenmoist pellii.

        nuo väjet hoivaa ja ihmiset ovat yksinnää.

        Oman lajinsa ovatten hyljänneet.


      • korvaaja
        Koiriaha kirjoitti:

        nuo väjet hoivaa ja ihmiset ovat yksinnää.

        Oman lajinsa ovatten hyljänneet.

        sotku on tullut, Piti siististi hörpätä kahvia eikä riuhua naapureiden kanssa. Kas kas vielä on jäänyt minullekkin voisarvi, nam nam ompaan hyvää ! Aaamulla sitten kunnon aamukahvi. Eikö vaan, porukalla kahville.


      • mutta miten
        korvaaja kirjoitti:

        sotku on tullut, Piti siististi hörpätä kahvia eikä riuhua naapureiden kanssa. Kas kas vielä on jäänyt minullekkin voisarvi, nam nam ompaan hyvää ! Aaamulla sitten kunnon aamukahvi. Eikö vaan, porukalla kahville.

        Helsinki-Vantaan lentoasemalla on erittäin hyviä voisarvia melkein kuin Pariisissa.

        Juuri nyt mieleni tekee Pariisiin.
        Olen ollut siellä usin syksyisin.

        Nukkukaa sikeästi.


      • Atolfia
        korvaaja kirjoitti:

        sotku on tullut, Piti siististi hörpätä kahvia eikä riuhua naapureiden kanssa. Kas kas vielä on jäänyt minullekkin voisarvi, nam nam ompaan hyvää ! Aaamulla sitten kunnon aamukahvi. Eikö vaan, porukalla kahville.

        aamulla teetä, eikä kukaan ole puhunut teestä yhtikäs mittää. Kaikkiko täällä kahvia kittaa. En tuon takia riitelemään aio enkä minkään muunkaan takia.

        En noista nikeistäkään riitele, mutta olen sanonut, että jonkinlainen vakinikki olisi kiva. Silloin aina tietäisi ikäänkuin tuttavan tavanneensa.
        Mutta eipä sillä, mukava on tuntemattomienkin kanssa keskustella esim. vaikka saunanlauteilla. Siellä syntyykin monta kertaa meheviä juttuja.

        Kuten sanottu, en juo kahvia näin illalla, minulla on kello 5:n kahvitauko (iltapäivällä) ja aina pitää olla kahvileipää, pullaa, kakkua tai piirakkaa.

        Taidan olla aina noita viimeisiä kävijöitä täällä joten sanonpa taas että

        HYVÄÄ YÖTÄ ja KAUNIITA UNIA!!!!!


      • vanha tuttu
        Atolfia kirjoitti:

        aamulla teetä, eikä kukaan ole puhunut teestä yhtikäs mittää. Kaikkiko täällä kahvia kittaa. En tuon takia riitelemään aio enkä minkään muunkaan takia.

        En noista nikeistäkään riitele, mutta olen sanonut, että jonkinlainen vakinikki olisi kiva. Silloin aina tietäisi ikäänkuin tuttavan tavanneensa.
        Mutta eipä sillä, mukava on tuntemattomienkin kanssa keskustella esim. vaikka saunanlauteilla. Siellä syntyykin monta kertaa meheviä juttuja.

        Kuten sanottu, en juo kahvia näin illalla, minulla on kello 5:n kahvitauko (iltapäivällä) ja aina pitää olla kahvileipää, pullaa, kakkua tai piirakkaa.

        Taidan olla aina noita viimeisiä kävijöitä täällä joten sanonpa taas että

        HYVÄÄ YÖTÄ ja KAUNIITA UNIA!!!!!

        Ainakin sinut on helppo tunnistaa tuosta erikoisesta nikistäsi. Ollaan me paljon tuolla aiemmin kirjoiteltukin, Aivan mukava kun vaivaiduit pistäytymään tähänkin ketjuun joka taas tuntuu venyvän mahottoman pitkäksi. Etpä juuri paljon ole kirjoitellutkaan. Onhan tässä kesällä ollut itse kullakin yhtä jos sitten toistakin. Tuleppas aamulla kaffeelle.

        Hyvää yötä sinullekkin...


      • meinaan
        mutta miten kirjoitti:

        Helsinki-Vantaan lentoasemalla on erittäin hyviä voisarvia melkein kuin Pariisissa.

        Juuri nyt mieleni tekee Pariisiin.
        Olen ollut siellä usin syksyisin.

        Nukkukaa sikeästi.

        mielihaluja. Minunkin tekee syksyisin mieli Thai maahan. On tehnyt ainakin kymmenen vuoden ajan. Varmaan vielä tekee ensi syksynäkin.

        Eihän se mitään, saahan näitä mielitekoja olla. Sitten se onkin todellinen loppusuora meneillään jos ei enää tee mitään mieli.

        Hyvää yötä !


      • huomenta.
        vanha tuttu kirjoitti:

        Ainakin sinut on helppo tunnistaa tuosta erikoisesta nikistäsi. Ollaan me paljon tuolla aiemmin kirjoiteltukin, Aivan mukava kun vaivaiduit pistäytymään tähänkin ketjuun joka taas tuntuu venyvän mahottoman pitkäksi. Etpä juuri paljon ole kirjoitellutkaan. Onhan tässä kesällä ollut itse kullakin yhtä jos sitten toistakin. Tuleppas aamulla kaffeelle.

        Hyvää yötä sinullekkin...

        Ihanaa herätä taas uuteen päivään, pienin kivuin ja kolotuksen. Tietää ainakin niiden myötä olevansa elossa.


      • korvaaja
        huomenta. kirjoitti:

        Ihanaa herätä taas uuteen päivään, pienin kivuin ja kolotuksen. Tietää ainakin niiden myötä olevansa elossa.

        Lueksin tuossa enennen nukkumaan menoa ketjun viestejä ja poimin niitä talteen. Valtava määrä uusia viestejä yhdeksi päiväksi. Se tietysti on todiste ketjun kiinnostavuudesta. Tilastollisesti ketjusta poistetut viestit vaikuttavat tietysti viesti tilastoon.
        Lukukerrat ovat ne mittarit joilla ilmoitukset myydään. Kiitos siitä että olette näin moninaisesti mukana se on ehto olla kaupallisesti toimiva yritys pysyy pystyssä ja meilläkin on mahdollisuus kirjoitella täällä.

        Jatketaanhan kahvittelua? eikö.


      • ei oo rautaa
        korvaaja kirjoitti:

        Lueksin tuossa enennen nukkumaan menoa ketjun viestejä ja poimin niitä talteen. Valtava määrä uusia viestejä yhdeksi päiväksi. Se tietysti on todiste ketjun kiinnostavuudesta. Tilastollisesti ketjusta poistetut viestit vaikuttavat tietysti viesti tilastoon.
        Lukukerrat ovat ne mittarit joilla ilmoitukset myydään. Kiitos siitä että olette näin moninaisesti mukana se on ehto olla kaupallisesti toimiva yritys pysyy pystyssä ja meilläkin on mahdollisuus kirjoitella täällä.

        Jatketaanhan kahvittelua? eikö.

        moni taipua saa. Niinhän se on täällä netissäkin. Sanailu on hauska laji ja pieni piikittely tosiaankin piristää. Tasapaksua päivästä toiseen tapahtuvaa tyhjän päiväistä jorinaa ei viriili vanhuskaan jaksa seurata. Onneksi meille kaikille kuitenkin löytyy netissä paikka jossa ilmaista omia tuntemuksia ja ajatuksia.


      • Mallamargareetta
        korvaaja kirjoitti:

        Lueksin tuossa enennen nukkumaan menoa ketjun viestejä ja poimin niitä talteen. Valtava määrä uusia viestejä yhdeksi päiväksi. Se tietysti on todiste ketjun kiinnostavuudesta. Tilastollisesti ketjusta poistetut viestit vaikuttavat tietysti viesti tilastoon.
        Lukukerrat ovat ne mittarit joilla ilmoitukset myydään. Kiitos siitä että olette näin moninaisesti mukana se on ehto olla kaupallisesti toimiva yritys pysyy pystyssä ja meilläkin on mahdollisuus kirjoitella täällä.

        Jatketaanhan kahvittelua? eikö.

        Lattea aamutuimaan, runsaasti lämmitettyä maitoa kahviin, joka on tavallista vahvempaa. Perunarieskasia lämmitettyuinä ja oikeaa voita päälle. Se sulaa vähän, pitää varoa ettei rinnuksille valu. Sitten ulos ja puusta omppuja rouskuttelemaan aamun vitamiineiksi.
        Antoisaa päivää!


      • tekstistä
        ei oo rautaa kirjoitti:

        moni taipua saa. Niinhän se on täällä netissäkin. Sanailu on hauska laji ja pieni piikittely tosiaankin piristää. Tasapaksua päivästä toiseen tapahtuvaa tyhjän päiväistä jorinaa ei viriili vanhuskaan jaksa seurata. Onneksi meille kaikille kuitenkin löytyy netissä paikka jossa ilmaista omia tuntemuksia ja ajatuksia.

        "Tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä. Mielipiteiden vaihto edeltyttää vastapuolen olemassaoloa."

        Onneksi Suomi24 ja ylläpito on toista mieltä. Ihmetyttää kuinka voidaan näin ahataasti tulkita sääntöjä. Sopii vain kuvitella kuinka monta avausta ja kuin monta mielipidettä jopuduttaisiin tällä periaatteella poistamaan. Ei todellakaan ole tarvis ottaa kantaa jokaiseen asiaankaan. Niin kuin tuolla eräässä viestuissä patruuna on netteily opettaa jopa häntä. Onhan aivan tarpeetonta vastailemaan jonkun asiantuntijan viestiin jollei ole muuta esitettävää kuin typeryytensä.

        Oppia ikä kaikki.


      • omppuja
        Mallamargareetta kirjoitti:

        Lattea aamutuimaan, runsaasti lämmitettyä maitoa kahviin, joka on tavallista vahvempaa. Perunarieskasia lämmitettyuinä ja oikeaa voita päälle. Se sulaa vähän, pitää varoa ettei rinnuksille valu. Sitten ulos ja puusta omppuja rouskuttelemaan aamun vitamiineiksi.
        Antoisaa päivää!

        Kyllä kerättiin viikon lopulla kolme ämpärillistä. Huikeilla ajatuksilla tehtävän niistä hilloa, piirakkaa, ja muita herkkuja. Tuolla odottavat sitten inspistä, niiden edelleen käsittelemiseksi. Eivät varmaan kauaa säily,kun jouduin ne ravistelemaan saadakseni ne alas, muutamiin tuli pieniä kolhuja.

        Muuten" Mallamargareetta "kiva kun tulit kashviseuraksi. Käyn täällä minäkin näillä näkymillä vielä muutamana päivänä.


      • puskaradiostakin
        omppuja kirjoitti:

        Kyllä kerättiin viikon lopulla kolme ämpärillistä. Huikeilla ajatuksilla tehtävän niistä hilloa, piirakkaa, ja muita herkkuja. Tuolla odottavat sitten inspistä, niiden edelleen käsittelemiseksi. Eivät varmaan kauaa säily,kun jouduin ne ravistelemaan saadakseni ne alas, muutamiin tuli pieniä kolhuja.

        Muuten" Mallamargareetta "kiva kun tulit kashviseuraksi. Käyn täällä minäkin näillä näkymillä vielä muutamana päivänä.

        Toivon mukaan saamme tällekkin päivälle runsaasti viestejä ja erillaisia mielipiteitä. Kuten olmme saaneet todeta valvonta pelaa. Pyrkikäämme siten olemaan ilkeilemättä toinen toisillemme ja pitäkäämme muistissamme "Iso-Veli valvoo."

        Näissä merkeissä kiitos kahvista ja omena piiraasta. Kyllä maistui. Pistäydyn sitten iltapäivällä uusiksi.

        Moikka Puskaisäntä !


      • sotahuuto
        puskaradiostakin kirjoitti:

        Toivon mukaan saamme tällekkin päivälle runsaasti viestejä ja erillaisia mielipiteitä. Kuten olmme saaneet todeta valvonta pelaa. Pyrkikäämme siten olemaan ilkeilemättä toinen toisillemme ja pitäkäämme muistissamme "Iso-Veli valvoo."

        Näissä merkeissä kiitos kahvista ja omena piiraasta. Kyllä maistui. Pistäydyn sitten iltapäivällä uusiksi.

        Moikka Puskaisäntä !

        Kovin tuli tuosta kutsuhuudosta mieleen sotiemme veteraanit. Harvaksi on mennyt porukka. Useasti olen kuunnellut heidän kuoronsa upeata laulua tippa silmäkulmassa.

        Lapsuudessani Sotahuuto liittyi olennaisesti pelastusarmeijan toimintaan. Monasti armeijan sotilaat liikkuivat näkyvästi kaupunki kuvassa. Nyt tuskin enää joulun aikaan jalkautuvat kadulle joulupatoinen. Vanhasta tottumuksesta tulee sinne sitten annettua pari seteliäkin ikään kuin vanhasta muistista.


      • minäkin...
        sotahuuto kirjoitti:

        Kovin tuli tuosta kutsuhuudosta mieleen sotiemme veteraanit. Harvaksi on mennyt porukka. Useasti olen kuunnellut heidän kuoronsa upeata laulua tippa silmäkulmassa.

        Lapsuudessani Sotahuuto liittyi olennaisesti pelastusarmeijan toimintaan. Monasti armeijan sotilaat liikkuivat näkyvästi kaupunki kuvassa. Nyt tuskin enää joulun aikaan jalkautuvat kadulle joulupatoinen. Vanhasta tottumuksesta tulee sinne sitten annettua pari seteliäkin ikään kuin vanhasta muistista.

        Pelastusarmeija tekikin mittavaa työtä sodan jälkeisissä oloissa. Olin minäkin lyhyen ajan Pelastus armeijan partiossa Harmaissa karhuissa. Partio puserokin oli armeijan harmaa kesäpusakka. Suuri ja väljä pikkupojan päällä. Toimintakin oli lähes aina sisätiloissa, vaisua ja vähäistä. Hauskoja muistoja jäi sieltäkin.


      • miul
        Koiriaha kirjoitti:

        nuo väjet hoivaa ja ihmiset ovat yksinnää.

        Oman lajinsa ovatten hyljänneet.

        koiraa aiemmi, mie ostin semmottin ristverisen pienen penikan. mie pivin siit ku se ol pentun, hää nukku miun jalkopääs, lämmit niin sulosest jakoi, sit se ryökäl ryhty kasvoo, lie siin olluna sitä konjak koiran sukuu, meinoon ku se rähmäs niin paljo,mie jouuin siit sit luopuma kun se valtas miul koko söängyn, mie sain nukkua koval lattial, tuo iskias ei siit pitännä, ei tahtonna pääst aamul ylös, ei miul ikävä tulluna,


      • tapa puhua!
        miul kirjoitti:

        koiraa aiemmi, mie ostin semmottin ristverisen pienen penikan. mie pivin siit ku se ol pentun, hää nukku miun jalkopääs, lämmit niin sulosest jakoi, sit se ryökäl ryhty kasvoo, lie siin olluna sitä konjak koiran sukuu, meinoon ku se rähmäs niin paljo,mie jouuin siit sit luopuma kun se valtas miul koko söängyn, mie sain nukkua koval lattial, tuo iskias ei siit pitännä, ei tahtonna pääst aamul ylös, ei miul ikävä tulluna,

        Kiva lukea sun juttujas!


      • miul kirjoitti:

        koiraa aiemmi, mie ostin semmottin ristverisen pienen penikan. mie pivin siit ku se ol pentun, hää nukku miun jalkopääs, lämmit niin sulosest jakoi, sit se ryökäl ryhty kasvoo, lie siin olluna sitä konjak koiran sukuu, meinoon ku se rähmäs niin paljo,mie jouuin siit sit luopuma kun se valtas miul koko söängyn, mie sain nukkua koval lattial, tuo iskias ei siit pitännä, ei tahtonna pääst aamul ylös, ei miul ikävä tulluna,

        Tulin lukemaan tämänkin ketjun..mielenkiintoista on.
        Yleensä ,luen ihan kaikkia ketjuja ja kirjoittelen,mihin milloinkin,jos keksin jotain sanottavaa niihin..Nämä virtuaalikahvittelut menettelevät,kun oikeasti ottaa kahvikupin tähän koneen viereen..Paahtoleivät teen ja juustoa päälle.
        Voin leikilläni sitten syödä,mielikuvitusherkkuja,eivät ainakaan lihota.
        Onhan se hauskaa,että meillä säilyy leikkimieli, läpi elämän. Yksin puhumisesta,tuli mieleen,että se olisi terveellistä varmaankin.. Välillä,kun menee puhelimeen,ei saa oikein ääntä,jos ei ole kenenkään kanssa jutellut. Voisimme,vaikka lukea jotain ääneen,että pysyisi ääni kunnossa.
        Muistan,kun mummoni puhui kukille..Oli kai siitä hyötyä,ainakin kukkivat hyvin (siis purkkikukat)
        On paljon yksinäisiä ihmisiä,joille on nämä keskusteluiden seuraaminen,on ainoa kosketus,muihin ihmisiin,joten on näistä iloa monille..Se,että täällä kinataan välillä,sekin
        vain piristää. Henkilökohtaisesti,olen aika laiska kinaaja, pitäisi keksiä nasevia vastauksia..Minulle saatte ihan vapaasti nauraa,ei haittaa .Iloa vaan päivään ! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tulin lukemaan tämänkin ketjun..mielenkiintoista on.
        Yleensä ,luen ihan kaikkia ketjuja ja kirjoittelen,mihin milloinkin,jos keksin jotain sanottavaa niihin..Nämä virtuaalikahvittelut menettelevät,kun oikeasti ottaa kahvikupin tähän koneen viereen..Paahtoleivät teen ja juustoa päälle.
        Voin leikilläni sitten syödä,mielikuvitusherkkuja,eivät ainakaan lihota.
        Onhan se hauskaa,että meillä säilyy leikkimieli, läpi elämän. Yksin puhumisesta,tuli mieleen,että se olisi terveellistä varmaankin.. Välillä,kun menee puhelimeen,ei saa oikein ääntä,jos ei ole kenenkään kanssa jutellut. Voisimme,vaikka lukea jotain ääneen,että pysyisi ääni kunnossa.
        Muistan,kun mummoni puhui kukille..Oli kai siitä hyötyä,ainakin kukkivat hyvin (siis purkkikukat)
        On paljon yksinäisiä ihmisiä,joille on nämä keskusteluiden seuraaminen,on ainoa kosketus,muihin ihmisiin,joten on näistä iloa monille..Se,että täällä kinataan välillä,sekin
        vain piristää. Henkilökohtaisesti,olen aika laiska kinaaja, pitäisi keksiä nasevia vastauksia..Minulle saatte ihan vapaasti nauraa,ei haittaa .Iloa vaan päivään ! t.Irkku

        Minäkin poikkean lukaisemassa ennen ulos lähtöäni..
        Aamuvoimistelut ovat takana ja uusi päivä edessä,
        kiitollinen olen aina uuteen aamuun herättyäni.

        Lapsena luettiin aamurukouskin:

        Rakas Isä taivahainen,
        kiitos rauhaisasta yöstä,
        kiitos leikistä ja työstä
        uuden päivän alkavan.

        Neuvo mua oppimaan,
        anna käytös kuuliainen,
        mieli nöyrä, auttavainen,
        kaikki lahjas aikanaan.

        Onkohan tämä muillekin tuttu?
        Se oli niin erilaista aikaa kuin tämä nykyinen.

        Ulkona satelee, onneksi menoni on vasta parin tunnin päästä, jos vaikka poutaantuisi.

        Hyvää ja iloista päivää!


      • Fanni
        Atolfia kirjoitti:

        aamulla teetä, eikä kukaan ole puhunut teestä yhtikäs mittää. Kaikkiko täällä kahvia kittaa. En tuon takia riitelemään aio enkä minkään muunkaan takia.

        En noista nikeistäkään riitele, mutta olen sanonut, että jonkinlainen vakinikki olisi kiva. Silloin aina tietäisi ikäänkuin tuttavan tavanneensa.
        Mutta eipä sillä, mukava on tuntemattomienkin kanssa keskustella esim. vaikka saunanlauteilla. Siellä syntyykin monta kertaa meheviä juttuja.

        Kuten sanottu, en juo kahvia näin illalla, minulla on kello 5:n kahvitauko (iltapäivällä) ja aina pitää olla kahvileipää, pullaa, kakkua tai piirakkaa.

        Taidan olla aina noita viimeisiä kävijöitä täällä joten sanonpa taas että

        HYVÄÄ YÖTÄ ja KAUNIITA UNIA!!!!!

        Voi kirjoittaa vaikka ilman minkään juomista viestissään. Minua tökkäsi asiana tuo ikuinen kahvin kittaaminen. Se köyhdyttää aiheita. Ketjun nimi voisi muuttua "kahvittomaksi", ettei tulisi mielleyhtymää kilpailusta naapuriketjun kanssa.
        Mukava olisi kirjoittaa ympärillä pyörivistä aiheista mistä kukin. Kirjoittajan nimimerkittömyys myös minua häiritsee. Sekin köyhdyttää asiasta kirjoittamista ja asiassa pysymistä.
        Päältäkatsoen jo epäilee, onko satunnaisia sanoja nimimerkkinään käyttävän viestissä jälleen hölynpölyä tai onko se jälleen ja jälleen sama henkilö, joka ei halua yksilöityä vaan käy vain heittelemässä pari sanaa tai ilkeyksiä toisten olan yli jatkaen loputtomasti samaa rataa.

        Paremmin inspiroituu kirjoittamaan kunnollisen oikean nimimerkin omaavien kanssa ja ilmaisemaan omia ajatuksiaan.
        Lapsellisen riitaiselle palstalle en halua lainkaan kirjoittaa.


      • Stadin Gundi
        irkku-37 kirjoitti:

        Tulin lukemaan tämänkin ketjun..mielenkiintoista on.
        Yleensä ,luen ihan kaikkia ketjuja ja kirjoittelen,mihin milloinkin,jos keksin jotain sanottavaa niihin..Nämä virtuaalikahvittelut menettelevät,kun oikeasti ottaa kahvikupin tähän koneen viereen..Paahtoleivät teen ja juustoa päälle.
        Voin leikilläni sitten syödä,mielikuvitusherkkuja,eivät ainakaan lihota.
        Onhan se hauskaa,että meillä säilyy leikkimieli, läpi elämän. Yksin puhumisesta,tuli mieleen,että se olisi terveellistä varmaankin.. Välillä,kun menee puhelimeen,ei saa oikein ääntä,jos ei ole kenenkään kanssa jutellut. Voisimme,vaikka lukea jotain ääneen,että pysyisi ääni kunnossa.
        Muistan,kun mummoni puhui kukille..Oli kai siitä hyötyä,ainakin kukkivat hyvin (siis purkkikukat)
        On paljon yksinäisiä ihmisiä,joille on nämä keskusteluiden seuraaminen,on ainoa kosketus,muihin ihmisiin,joten on näistä iloa monille..Se,että täällä kinataan välillä,sekin
        vain piristää. Henkilökohtaisesti,olen aika laiska kinaaja, pitäisi keksiä nasevia vastauksia..Minulle saatte ihan vapaasti nauraa,ei haittaa .Iloa vaan päivään ! t.Irkku

        ploggasin tuolta sun skrivauksen stadin friidusta. mä oon kanssa hengaillut samois nurkis. Brahiksella krinnattiin ja rusetti luistelussa siigattiin gimuleita. Numeroita vaihdettiin kun hiffattiin joku hyvän näköinen gimuli. Jos oikein hyvin kävi päästiin saatille krinnareita kantamaan, joskus sitten vielä erottaessa sekstatiin. Linssin kaltsit oli tuttuja. Aleksis Kiven skolessa tuli nurkat tutuiksi. Kiva kun poikkesit.

        PS
        Poikkee useammin, meillä täällä on aina tuoretta kaffetta riittämiin. Tytön kantavat vielä baagelssia kuivumaan asti. Kivahan olisi jos oisi vielä hillo munkkeja.


      • se meillä
        satu kirjoitti:

        Minäkin poikkean lukaisemassa ennen ulos lähtöäni..
        Aamuvoimistelut ovat takana ja uusi päivä edessä,
        kiitollinen olen aina uuteen aamuun herättyäni.

        Lapsena luettiin aamurukouskin:

        Rakas Isä taivahainen,
        kiitos rauhaisasta yöstä,
        kiitos leikistä ja työstä
        uuden päivän alkavan.

        Neuvo mua oppimaan,
        anna käytös kuuliainen,
        mieli nöyrä, auttavainen,
        kaikki lahjas aikanaan.

        Onkohan tämä muillekin tuttu?
        Se oli niin erilaista aikaa kuin tämä nykyinen.

        Ulkona satelee, onneksi menoni on vasta parin tunnin päästä, jos vaikka poutaantuisi.

        Hyvää ja iloista päivää!

        Kaunis on sinunkun rukous,minulle aivan uusi, Tämä isämeidän rukous luettiin meillä joka ilta nukkumaan mennessä. Se on jo siirtynyt lapsenlapsillekkin,,,, hyvä näin.

        Eläkeläisten kerhoon kohta lähden minäkin lukemaan pari runoa... että silleen...


      • viel jatkoo
        miul kirjoitti:

        koiraa aiemmi, mie ostin semmottin ristverisen pienen penikan. mie pivin siit ku se ol pentun, hää nukku miun jalkopääs, lämmit niin sulosest jakoi, sit se ryökäl ryhty kasvoo, lie siin olluna sitä konjak koiran sukuu, meinoon ku se rähmäs niin paljo,mie jouuin siit sit luopuma kun se valtas miul koko söängyn, mie sain nukkua koval lattial, tuo iskias ei siit pitännä, ei tahtonna pääst aamul ylös, ei miul ikävä tulluna,

        en mie vaihtas tuot Elmerii mimmoisenkaa koiroon, ose niin mukavoo ku myö yksis tuumin käyvään tuol valtiokontoris hakemas Elmerin eläkä, hään on nähkääs rintamamies ja veteraan vaik ei enää ookkaan vetreä.
        muutoin on kovin mukava tää Elmer mutta voi vietävä kuin hän kuorsaa, mius tunnustoo jot tuo lapsuuven koista isonnetu taul jonai yönä tipahtoo seinält,onkoon teil rakaat siskon mitään avuja tähän asioon.


      • korvaaja
        Fanni kirjoitti:

        Voi kirjoittaa vaikka ilman minkään juomista viestissään. Minua tökkäsi asiana tuo ikuinen kahvin kittaaminen. Se köyhdyttää aiheita. Ketjun nimi voisi muuttua "kahvittomaksi", ettei tulisi mielleyhtymää kilpailusta naapuriketjun kanssa.
        Mukava olisi kirjoittaa ympärillä pyörivistä aiheista mistä kukin. Kirjoittajan nimimerkittömyys myös minua häiritsee. Sekin köyhdyttää asiasta kirjoittamista ja asiassa pysymistä.
        Päältäkatsoen jo epäilee, onko satunnaisia sanoja nimimerkkinään käyttävän viestissä jälleen hölynpölyä tai onko se jälleen ja jälleen sama henkilö, joka ei halua yksilöityä vaan käy vain heittelemässä pari sanaa tai ilkeyksiä toisten olan yli jatkaen loputtomasti samaa rataa.

        Paremmin inspiroituu kirjoittamaan kunnollisen oikean nimimerkin omaavien kanssa ja ilmaisemaan omia ajatuksiaan.
        Lapsellisen riitaiselle palstalle en halua lainkaan kirjoittaa.

        Ketjun nimikkeellä ei ole itse ketjun aiheiden kanssa juurikaan mitään tekemistä. Riitoja ja torailua ei voi näin pitkissä ketjuissa vältää. Ne kuuluu ihmisluonteeseen.
        Hölyn pölyä on mahdoton vältää siihen törmää täällä niinkuin kuin arjessakin.
        Valintaahan ketjuissa on tälläkin palstalla ja uskonkin jokaisen löytävän mieleisensä. Voihan jos sopivaa ei löydy, aloittaa uuden kuten. Muutoin on mukavaa kun joku kuten sinäkin olette mukana ketjussa muutoinkin kuin vain numerona lukija tilastossa. Joten kiitos siitä. Katsotaan miten seuraava pitkän ketju aloitan, vai enkö aloita ollenkaan, lukijat sen päättävät mitä haluavat lukea ja mihin haluavat vastailla.


      • Stadin Gundi kirjoitti:

        ploggasin tuolta sun skrivauksen stadin friidusta. mä oon kanssa hengaillut samois nurkis. Brahiksella krinnattiin ja rusetti luistelussa siigattiin gimuleita. Numeroita vaihdettiin kun hiffattiin joku hyvän näköinen gimuli. Jos oikein hyvin kävi päästiin saatille krinnareita kantamaan, joskus sitten vielä erottaessa sekstatiin. Linssin kaltsit oli tuttuja. Aleksis Kiven skolessa tuli nurkat tutuiksi. Kiva kun poikkesit.

        PS
        Poikkee useammin, meillä täällä on aina tuoretta kaffetta riittämiin. Tytön kantavat vielä baagelssia kuivumaan asti. Kivahan olisi jos oisi vielä hillo munkkeja.

        Mä kans kävin Aleksis Kiven skolea ja Brahiksella olimme jumppatunnit.. Lintsin kallioilla olimme..ei ollut vielä Linnanmäkeä silloin..Alppilava oli..
        Oli myös Vesilinnan kesäteatteri..Muistatko?
        Oli silloin kliffaa.. Vallilan tavara-steissillä pyorittiin ja välillä juna lähti,kun siellä hypimme ja päädyimme Ogeliin asti.sieltä dallailimme himaan
        stoge-rataa pitkin..Hyppelimme siinä Harjun ruumishuoneen lähettyvillä dyneillä..Oi niitä aikoja,oi niitä aikoja..trallaallaaa..Moikka .t. Irkku


      • Stadin Gundi
        irkku-37 kirjoitti:

        Mä kans kävin Aleksis Kiven skolea ja Brahiksella olimme jumppatunnit.. Lintsin kallioilla olimme..ei ollut vielä Linnanmäkeä silloin..Alppilava oli..
        Oli myös Vesilinnan kesäteatteri..Muistatko?
        Oli silloin kliffaa.. Vallilan tavara-steissillä pyorittiin ja välillä juna lähti,kun siellä hypimme ja päädyimme Ogeliin asti.sieltä dallailimme himaan
        stoge-rataa pitkin..Hyppelimme siinä Harjun ruumishuoneen lähettyvillä dyneillä..Oi niitä aikoja,oi niitä aikoja..trallaallaaa..Moikka .t. Irkku

        Jo muistan siellähän sitä pyörittiin. Se ruumishuone oli tosi karu paikka. Sillä peloteltiin friiduja. Guliksen sillalla käytiin smetskaamassa skitareita. On kuin elinen päivä. Mä budjasin hesarin ja flemarin kulmassa. Meillä oli aivan snadi hima siinä skolen tuntumassa. Suurin aika kulutettiin vasiksella ja Kaskon baarissa, se oli se kuppila siinä Flemarilla. Tuo 37 mahtasko olla sun syntymävuosi. Olis nimittäin....kuin mulla. Silloin olisi ala skolen maikkakin saattanut olla sama.

        moikka vaan !


      • Kaffe paus
        Stadin Gundi kirjoitti:

        Jo muistan siellähän sitä pyörittiin. Se ruumishuone oli tosi karu paikka. Sillä peloteltiin friiduja. Guliksen sillalla käytiin smetskaamassa skitareita. On kuin elinen päivä. Mä budjasin hesarin ja flemarin kulmassa. Meillä oli aivan snadi hima siinä skolen tuntumassa. Suurin aika kulutettiin vasiksella ja Kaskon baarissa, se oli se kuppila siinä Flemarilla. Tuo 37 mahtasko olla sun syntymävuosi. Olis nimittäin....kuin mulla. Silloin olisi ala skolen maikkakin saattanut olla sama.

        moikka vaan !

        Kello siityi osiottamaan iltapäivää eiköhän tässä taas maistu kuppi kaffii, noin niinkuin löunaan päälle.....plurps.plurps tämä ääni siksi että hörpään kaffeen vanhaan tapaan sokeripala suussa tassilta.
        Tiijättekö muuten mikä on tassi.


      • Stadin Gundi kirjoitti:

        Jo muistan siellähän sitä pyörittiin. Se ruumishuone oli tosi karu paikka. Sillä peloteltiin friiduja. Guliksen sillalla käytiin smetskaamassa skitareita. On kuin elinen päivä. Mä budjasin hesarin ja flemarin kulmassa. Meillä oli aivan snadi hima siinä skolen tuntumassa. Suurin aika kulutettiin vasiksella ja Kaskon baarissa, se oli se kuppila siinä Flemarilla. Tuo 37 mahtasko olla sun syntymävuosi. Olis nimittäin....kuin mulla. Silloin olisi ala skolen maikkakin saattanut olla sama.

        moikka vaan !

        Mulla oli maikkana alakoulussa ,Helvi Karessalo.
        Asuin Vaasiksen ja Harjukadun kulmassa.. Varmaan ollaan nähty snadeina..Maailma on pieni ja pyöreä.
        Oliko sulla maikkana ,yläkoulussa ,Eino Kiviranta,se kalju,äkänen ukko?On syntymävuoteni..
        Muistatko,kun koulu alkoi..oli vähän hidasta,,oli pommi vaurioittanut koulun päätyä..korjailivat sitä.


      • Kaffe paus kirjoitti:

        Kello siityi osiottamaan iltapäivää eiköhän tässä taas maistu kuppi kaffii, noin niinkuin löunaan päälle.....plurps.plurps tämä ääni siksi että hörpään kaffeen vanhaan tapaan sokeripala suussa tassilta.
        Tiijättekö muuten mikä on tassi.

        on teelautanen.. Tassiltahan mummot,ennen vanhaan joivat ,pikkurilli pystyssä hienosti heh..


      • kaino irmeli
        korvaaja kirjoitti:

        Ketjun nimikkeellä ei ole itse ketjun aiheiden kanssa juurikaan mitään tekemistä. Riitoja ja torailua ei voi näin pitkissä ketjuissa vältää. Ne kuuluu ihmisluonteeseen.
        Hölyn pölyä on mahdoton vältää siihen törmää täällä niinkuin kuin arjessakin.
        Valintaahan ketjuissa on tälläkin palstalla ja uskonkin jokaisen löytävän mieleisensä. Voihan jos sopivaa ei löydy, aloittaa uuden kuten. Muutoin on mukavaa kun joku kuten sinäkin olette mukana ketjussa muutoinkin kuin vain numerona lukija tilastossa. Joten kiitos siitä. Katsotaan miten seuraava pitkän ketju aloitan, vai enkö aloita ollenkaan, lukijat sen päättävät mitä haluavat lukea ja mihin haluavat vastailla.

        kun aloit korvaamattomasti korvaamaan? Minulla on ikävä häntä.


      • ja sympatiaa
        Fanni kirjoitti:

        Voi kirjoittaa vaikka ilman minkään juomista viestissään. Minua tökkäsi asiana tuo ikuinen kahvin kittaaminen. Se köyhdyttää aiheita. Ketjun nimi voisi muuttua "kahvittomaksi", ettei tulisi mielleyhtymää kilpailusta naapuriketjun kanssa.
        Mukava olisi kirjoittaa ympärillä pyörivistä aiheista mistä kukin. Kirjoittajan nimimerkittömyys myös minua häiritsee. Sekin köyhdyttää asiasta kirjoittamista ja asiassa pysymistä.
        Päältäkatsoen jo epäilee, onko satunnaisia sanoja nimimerkkinään käyttävän viestissä jälleen hölynpölyä tai onko se jälleen ja jälleen sama henkilö, joka ei halua yksilöityä vaan käy vain heittelemässä pari sanaa tai ilkeyksiä toisten olan yli jatkaen loputtomasti samaa rataa.

        Paremmin inspiroituu kirjoittamaan kunnollisen oikean nimimerkin omaavien kanssa ja ilmaisemaan omia ajatuksiaan.
        Lapsellisen riitaiselle palstalle en halua lainkaan kirjoittaa.

        Juu kirjoittaa voi vaikka,
        kukista ja mehiläisistä,
        sekä siitä miten juomme teen
        hunajan kanssa.


      • Stadin Gundi
        irkku-37 kirjoitti:

        Mulla oli maikkana alakoulussa ,Helvi Karessalo.
        Asuin Vaasiksen ja Harjukadun kulmassa.. Varmaan ollaan nähty snadeina..Maailma on pieni ja pyöreä.
        Oliko sulla maikkana ,yläkoulussa ,Eino Kiviranta,se kalju,äkänen ukko?On syntymävuoteni..
        Muistatko,kun koulu alkoi..oli vähän hidasta,,oli pommi vaurioittanut koulun päätyä..korjailivat sitä.

        Rapeli oli alakoulun maikkana, nainen, etunimeä en muista. Saatettiinpa pyöriä samalla pihalla välkkärillä (Braahen kentän puoli) 37 on munkin synt,vuosi.Kaarle oli yläluokalla maikkana ja Karhumäki. Pommin jäljet muistan koulu seinässä. Näinhän se on. Paljon on sen aikaisia kavereita jo lähtenyt ilmavoimiin tai muutoin kadonnut....
        Oikeastaa pitäisi kaivaa vanhoja skole kuvia esiin ja vähän kelata asioita enemmälti.


      • sitten menisi
        ja sympatiaa kirjoitti:

        Juu kirjoittaa voi vaikka,
        kukista ja mehiläisistä,
        sekä siitä miten juomme teen
        hunajan kanssa.

        senhän voi alkaa vaikka kukasta joka houkuttelee mehiläisen juomaan mesiä, Mehiläinen toimi sitten myös hedelmöittäjänä kuljetaes...j.n.e. Ei oo Kaffin voittanutta.


      • onk jossua näkynyt
        kaino irmeli kirjoitti:

        kun aloit korvaamattomasti korvaamaan? Minulla on ikävä häntä.

        ei oo näkynyt. Korvaaja on kulloinen korvaaja joka korvaa korvaajan. Näin se Irmeli menee. Otappa sitten tuosta selvää. Nykyinen korvaaja. Olisitko simä Kaino Irmeli valmis vuorostasi korvaamaan korvaajan ?


      • taas,
        Stadin Gundi kirjoitti:

        Rapeli oli alakoulun maikkana, nainen, etunimeä en muista. Saatettiinpa pyöriä samalla pihalla välkkärillä (Braahen kentän puoli) 37 on munkin synt,vuosi.Kaarle oli yläluokalla maikkana ja Karhumäki. Pommin jäljet muistan koulu seinässä. Näinhän se on. Paljon on sen aikaisia kavereita jo lähtenyt ilmavoimiin tai muutoin kadonnut....
        Oikeastaa pitäisi kaivaa vanhoja skole kuvia esiin ja vähän kelata asioita enemmälti.

        olla vaikeata päästä tähän ketjuun. Yleensä ja aiemmin on ketju alkanut takkuilemaan vasta kahdensadan viestin jälkeen. Eräässä täällä olleessa liki viidensadan viestin ketjussa kesti viestien perille meno useita tunteja.


      • vielä,
        taas, kirjoitti:

        olla vaikeata päästä tähän ketjuun. Yleensä ja aiemmin on ketju alkanut takkuilemaan vasta kahdensadan viestin jälkeen. Eräässä täällä olleessa liki viidensadan viestin ketjussa kesti viestien perille meno useita tunteja.

        lopetelko. Ketjuhan vaan paranee vanhetessaan.


      • Minusta tuntuu,
        Fanni kirjoitti:

        Voi kirjoittaa vaikka ilman minkään juomista viestissään. Minua tökkäsi asiana tuo ikuinen kahvin kittaaminen. Se köyhdyttää aiheita. Ketjun nimi voisi muuttua "kahvittomaksi", ettei tulisi mielleyhtymää kilpailusta naapuriketjun kanssa.
        Mukava olisi kirjoittaa ympärillä pyörivistä aiheista mistä kukin. Kirjoittajan nimimerkittömyys myös minua häiritsee. Sekin köyhdyttää asiasta kirjoittamista ja asiassa pysymistä.
        Päältäkatsoen jo epäilee, onko satunnaisia sanoja nimimerkkinään käyttävän viestissä jälleen hölynpölyä tai onko se jälleen ja jälleen sama henkilö, joka ei halua yksilöityä vaan käy vain heittelemässä pari sanaa tai ilkeyksiä toisten olan yli jatkaen loputtomasti samaa rataa.

        Paremmin inspiroituu kirjoittamaan kunnollisen oikean nimimerkin omaavien kanssa ja ilmaisemaan omia ajatuksiaan.
        Lapsellisen riitaiselle palstalle en halua lainkaan kirjoittaa.

        että ainoastaan EILEN oli SELLAINEN nikitön viesti,

        joka ei edes tarvinnut nikkiä, sen tunnisti Aj.........................ksi muutenkin.

        Minusta muuten nikittömät ovat kirjoittaneet fiksusti ja kivasti, ystävällisesti, hyvää mieltä tuottaen.

        Oletko todella sitä mieltä, että R......ri ja A.....s kirjoittavat rekisteröityneenä nikin kanssa kiltisti? - Todella pahasti loukaten usein.

        Tuossa tuli esiin aivan turhaa väärää ennakkoasennetta nikittömiä kohtaan.


      • kaino irmeli
        onk jossua näkynyt kirjoitti:

        ei oo näkynyt. Korvaaja on kulloinen korvaaja joka korvaa korvaajan. Näin se Irmeli menee. Otappa sitten tuosta selvää. Nykyinen korvaaja. Olisitko simä Kaino Irmeli valmis vuorostasi korvaamaan korvaajan ?

        vain Jossun takaisin.


      • irkku-37 kirjoitti:

        on teelautanen.. Tassiltahan mummot,ennen vanhaan joivat ,pikkurilli pystyssä hienosti heh..

        Muistot tulevat mieleen, tädit kylässä...

        He saattoivat kaataa kahvia siihen tassille ja sitten jäähtyneempänä sitä juoda. Niinkuin Irkku sanoit, se on se aluslautanen.

        Koulussa sitten hämmästelin, kun die Tasse olikin teekuppi.


      • hyvä nainen
        vielä, kirjoitti:

        lopetelko. Ketjuhan vaan paranee vanhetessaan.

        hyvä mies...


      • silloin ennen
        satu kirjoitti:

        Muistot tulevat mieleen, tädit kylässä...

        He saattoivat kaataa kahvia siihen tassille ja sitten jäähtyneempänä sitä juoda. Niinkuin Irkku sanoit, se on se aluslautanen.

        Koulussa sitten hämmästelin, kun die Tasse olikin teekuppi.

        Se oli vanhaan aikaan kun tassista hörpättiin, Sokerikin taisi olla kartion muodossa jota sitten erityisillä pihdellä paloiteltiin.
        Niinhä se tietysti oli. Mikähän oli sitten kahvin korvike ?


      • paikkansa
        hyvä nainen kirjoitti:

        hyvä mies...

        nyt on kuitenkin jo kahvin juonti jätettävä tältä päivältä ettei mene yö unet. Juodaan sitten taas aamulla aamu kahvit porukalla.


      • Hyvää yötä
        paikkansa kirjoitti:

        nyt on kuitenkin jo kahvin juonti jätettävä tältä päivältä ettei mene yö unet. Juodaan sitten taas aamulla aamu kahvit porukalla.

        ja kauniita unia!


      • Pulkassa
        paikkansa kirjoitti:

        nyt on kuitenkin jo kahvin juonti jätettävä tältä päivältä ettei mene yö unet. Juodaan sitten taas aamulla aamu kahvit porukalla.

        saa nähdä aamulla mitä tästä ketjusta on taas poistettu.

        Nyt kuitenkin hyvää yötä, kaikille aamuvirkuille !


      • isoäiti*
        satu kirjoitti:

        Minäkin poikkean lukaisemassa ennen ulos lähtöäni..
        Aamuvoimistelut ovat takana ja uusi päivä edessä,
        kiitollinen olen aina uuteen aamuun herättyäni.

        Lapsena luettiin aamurukouskin:

        Rakas Isä taivahainen,
        kiitos rauhaisasta yöstä,
        kiitos leikistä ja työstä
        uuden päivän alkavan.

        Neuvo mua oppimaan,
        anna käytös kuuliainen,
        mieli nöyrä, auttavainen,
        kaikki lahjas aikanaan.

        Onkohan tämä muillekin tuttu?
        Se oli niin erilaista aikaa kuin tämä nykyinen.

        Ulkona satelee, onneksi menoni on vasta parin tunnin päästä, jos vaikka poutaantuisi.

        Hyvää ja iloista päivää!

        Tämän rukouksen opin lapsena.

        Sylihisi Jeesus rakas
        nukkua mun taasen suo.
        Enkelisi kaitsijaksi
        ota vuoteheni luo.

        Ota hellään huomahasi
        vanhempani rakkahat
        koti kallis, siskot, veikot,
        jotka kanssain kasvoivat.


      • Katicat2
        Pulkassa kirjoitti:

        saa nähdä aamulla mitä tästä ketjusta on taas poistettu.

        Nyt kuitenkin hyvää yötä, kaikille aamuvirkuille !

        Kiitos kaikille ahkerille kirjoittajille. Jospa huomenna olisi lyhyempi matka tähän juttupaikkaan.
        Joutuin vain nyt nukkumatin luo
        höyhensaarille.
        Aamu meille uudet aatteet tuo,
        tullaan kahville.
        O-- vaakatasoon vaan


      • Atolfia
        vanha tuttu kirjoitti:

        Ainakin sinut on helppo tunnistaa tuosta erikoisesta nikistäsi. Ollaan me paljon tuolla aiemmin kirjoiteltukin, Aivan mukava kun vaivaiduit pistäytymään tähänkin ketjuun joka taas tuntuu venyvän mahottoman pitkäksi. Etpä juuri paljon ole kirjoitellutkaan. Onhan tässä kesällä ollut itse kullakin yhtä jos sitten toistakin. Tuleppas aamulla kaffeelle.

        Hyvää yötä sinullekkin...

        kun vain muistaisin, milloin tavattiin. Varmaan joskus menneinä vuosina.

        Tuosta nikistä en sinua tunnista, mutta voinhan arvailla.

        Aamukahveelle en juuri koskaan ehdi. On tuota muuta puuhastelua sen verran. Minä väin näin yömyöhällä täällä kuikuilen ja enimmäkseen lueskelen.

        Tänään olen taas tunkenut itseni joihinkin ketjuihin niinkuin nyt tännekin.

        Kiitos kun kommentoit!

        HYVÄÄ YÖTÄ taas!


      • kutittammaa
        virka kirjoitti:

        Mie en noist Pegingin hommist piitanna. Pegingin ankkoo oisi tos kyl tohtinna maistoo. Poikennoo mitenni paljon tuost meijän ankasta. Miten lie. Kyl se miulkin on ihanoo. Mie nimittäin löyvin kesällä puistos tuon Elmerin. Hään nukku siel penkil, muov kas ol piän alusena. Mie sen röijäsin sielt kotiin, pesin ja puunasin. Siet usko kuin miul ol ihanoo siel viltin al Elmerin kans kahestaan. Myö pivettiin siel kaikenmoist pellii.

        vähä sielt sun täält, ku kerrot tuost Elmeristäis. Onks varmaa sit et on hyvi pesty? Ai millo?


      • täälläpä
        Atolfia kirjoitti:

        kun vain muistaisin, milloin tavattiin. Varmaan joskus menneinä vuosina.

        Tuosta nikistä en sinua tunnista, mutta voinhan arvailla.

        Aamukahveelle en juuri koskaan ehdi. On tuota muuta puuhastelua sen verran. Minä väin näin yömyöhällä täällä kuikuilen ja enimmäkseen lueskelen.

        Tänään olen taas tunkenut itseni joihinkin ketjuihin niinkuin nyt tännekin.

        Kiitos kun kommentoit!

        HYVÄÄ YÖTÄ taas!

        sitä minä vaan lymyilen tässä ketjussa ja hauskaa on ollut. Aika myöhään sinäkin olet vielä liikenteessä. Hyvinpä on jo iltahuudon aika. Varsinaisia höpö höpö juttuja olen tänne taas laitellut ja miksipä asiaakin. Sattui taas kertaalleen tämmöinen vapaa aika jonka ajattelin sitten käyttää tähän kirjoitteluun, eikä tästä taas loppua näytä tulevan. Tukehtuu tämäkin ketju omaan mahdottomuuteensa kuten edellisetkin, eli viestit ei kohta enää mene läpi. Viimeksi keskustelit vaarin kanssa lasten lapsista. Kunhan hiukan hieraiset niitä harmaita aivosoluja joissa muisti sijaitsee niin tunnistatkin. Älä kuitenkaan kerro sitä tänne.
        No kiva kun taas piipahdit. Aamulla saatat tämänkin viestin lukaista, joten jo ennakkoon.

        Hyvää Huomenta !

        Kaffee pöytä on katettu !
        Istu seuraksi !


      • kyllä nyt
        viel jatkoo kirjoitti:

        en mie vaihtas tuot Elmerii mimmoisenkaa koiroon, ose niin mukavoo ku myö yksis tuumin käyvään tuol valtiokontoris hakemas Elmerin eläkä, hään on nähkääs rintamamies ja veteraan vaik ei enää ookkaan vetreä.
        muutoin on kovin mukava tää Elmer mutta voi vietävä kuin hän kuorsaa, mius tunnustoo jot tuo lapsuuven koista isonnetu taul jonai yönä tipahtoo seinält,onkoon teil rakaat siskon mitään avuja tähän asioon.

        pikku jutusta numeroa teet. Kunhan tässä sinulle kerron. Vasta tapasin kerholla vastaavan tapauksen jossa mies vainaa oli kuorsannut. Vaimo oli aina motkottanut asiasta ja torunut parista pissa tipasta jotka oli silloin tällöin lirahtanut WC: n lattialle pöntön viereen. Annahan olla kun mies nukkui pois. Sitten loppui kuorsaus ja WC:n sotkeminen. Niin vaan sitten kävi ettei leski alkuaikana saanut lainkaan unta kun ei kuorsausta enää kuulunut, nytkin nukkuu pillereiden ansiosta. Niinpä kertoikin ,että hän antaisi mitä vaan jos saisi tämän kuorsaavan ukkonsa takaisin.Eikä kuulema haittaisi ne parit pissa tippat saatikka suuremmatkaan vahingot.

        Usko minua, totut kyllä pian kuorsaavaan Elmeriin. Paljon mukavampi on kuorsaavakin petikaveri kuin yksin ollessa kolkko hiljaisuus.

        Tuuhan aamulla kahville !


      • Rakas Elmerini
        kutittammaa kirjoitti:

        vähä sielt sun täält, ku kerrot tuost Elmeristäis. Onks varmaa sit et on hyvi pesty? Ai millo?

        kyl kuul puunasin elmerin, tärvelin sit viel kuukauen kansan eläkkeen alus asui, katoppas sie se elmer on veterääni ja sil ol niin kauhias ruuvissa ne kalisongint miun pit ne heittöö UFF ;in vaate kerräys laatikkoon.mius on alkanna tunnustoo myös tuol rinnan al semmottii kouristuksii, tuos vanhast naisten lehes luin jotta se ois rakauta. kutittihan se minnuukin vaan eippää tuo tunnu kovin usein tuoho kutinaa reakoivan. oon mie hänel sanona jotta myö voitas käyä Talinassa ostoo pillerei jotta hään sais tuntoa siihen kutitelu sormeen. nyt tais luiskahtoo jo sexin puolel enempee ei ny tästä kutittelus voi haastaa , se serif voip tulkita tään pornoks ja poistoo koko kirjottelun, haastelen sitten huomen lisee.

        muista siekin tulla kahvil meil tunnustoo olevan mukavoo sakkia.


      • vaari vaan
        isoäiti* kirjoitti:

        Tämän rukouksen opin lapsena.

        Sylihisi Jeesus rakas
        nukkua mun taasen suo.
        Enkelisi kaitsijaksi
        ota vuoteheni luo.

        Ota hellään huomahasi
        vanhempani rakkahat
        koti kallis, siskot, veikot,
        jotka kanssain kasvoivat.

        "kaunis kiitos sinulle," kauniista iltarukouksestasi. Siihen ei ole mitään lisättävää, eikä siitä ole mitään poistettavaa.


      • Pesty on
        kutittammaa kirjoitti:

        vähä sielt sun täält, ku kerrot tuost Elmeristäis. Onks varmaa sit et on hyvi pesty? Ai millo?

        Kutittaako varpaiden välistä? - isovarpaiden?

        Olen tulossa!


      • kukka toivottaa
        vaari vaan kirjoitti:

        "kaunis kiitos sinulle," kauniista iltarukouksestasi. Siihen ei ole mitään lisättävää, eikä siitä ole mitään poistettavaa.

        Sinulle ja kaikille muillekin miellyttävää torstaipäivää.
        Piti herätä jo viideltä matkalaista saattelemaan, eikä tullut uni enää simmuun. Laitoin samalla voisarvitaikinan , on sitten aamukahville tuoretta ja tuoksuvaa syötävää. Saako olla niitten päälle voita, juustoa, omenahilloa, vai näitä kaikkia?


      • etsivivä-amadeus
        satu kirjoitti:

        Muistot tulevat mieleen, tädit kylässä...

        He saattoivat kaataa kahvia siihen tassille ja sitten jäähtyneempänä sitä juoda. Niinkuin Irkku sanoit, se on se aluslautanen.

        Koulussa sitten hämmästelin, kun die Tasse olikin teekuppi.

        raakaa kahvia.Tosin tätini,joka paketit jakoi sanoi.Äitille pukki laittanut herneitä,eikö siellä maalla herneitä ole.
        No onhan niitä,mutta kiitoksia vuan.

        Kaikki paketit oli avattu ja mummon "hernepaketti"oli avaamaton.
        Me tiesimme jujun,sanoimme Hänelle,jospa ne ei herneitä olekkaan.
        Voi sitä lapsenomaista riemua,joka tuli esiin,kun paketista löytyi raakakahvia.
        Kahtokee,onko nämä herneitä,koura täynnä kahvia.
        Tuli itkua ja naurua sekaisin.

        Äitini oli silloin laivaemantänä ja Hän tämän ikimuistoisen jouluyllätyksen järjesti.
        Mummo rännälillä sitten paahtoi kahvin ja ryysti teevadilta.
        Voi,kuika aika kultaa lapsuusmuistot,ihan kyynel poskelle vierähti.
        Minun mummoni oli paras suvun naisista.


      • vaari vaan
        kukka toivottaa kirjoitti:

        Sinulle ja kaikille muillekin miellyttävää torstaipäivää.
        Piti herätä jo viideltä matkalaista saattelemaan, eikä tullut uni enää simmuun. Laitoin samalla voisarvitaikinan , on sitten aamukahville tuoretta ja tuoksuvaa syötävää. Saako olla niitten päälle voita, juustoa, omenahilloa, vai näitä kaikkia?

        Kiitos kyllä nyt ovat pikku lämpimäiset paikallaan, kiitos sinulle. Omena hilloa näyttäisi olevan. On näemmä tytöt jo kerinneet sitä tehdä. Aika paljon ovat laittaneet kanelia siihen. Pitääkö sitä hilloa kanelilla maustaa, en tiedä maistuu kyllä voi sarven päällä. Kiva kun sinäkin löysit tänne. Olen tässä ollut korvaajana parempien kirjoittajien puutteessa. Vähemmän näyttäisikkin syntyneen varsinaista närää tässä ketjussa. Poistotkin ovat olleet kohtuullisia. Vai olit reisaajia saatilla, jo noinkin varhain. Vaikea siinä onkin sitten enää saada unen päästä kiini.

        Kiva kun olet vielä kuvioissa. Eipä muuten ole paljon sinustakaan kuulunut.
        Moikka !


      • men
        Pesty on kirjoitti:

        Kutittaako varpaiden välistä? - isovarpaiden?

        Olen tulossa!

        tuo eellinen yö kokolail pitkäks. vastikään heräsin, ei tu luist aattelu enen ku saan silmät auk ja kupposen kahvetta, malta sie nyt ootella, kyl mie kohikkoin herrään.


      • vaari vaan
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        raakaa kahvia.Tosin tätini,joka paketit jakoi sanoi.Äitille pukki laittanut herneitä,eikö siellä maalla herneitä ole.
        No onhan niitä,mutta kiitoksia vuan.

        Kaikki paketit oli avattu ja mummon "hernepaketti"oli avaamaton.
        Me tiesimme jujun,sanoimme Hänelle,jospa ne ei herneitä olekkaan.
        Voi sitä lapsenomaista riemua,joka tuli esiin,kun paketista löytyi raakakahvia.
        Kahtokee,onko nämä herneitä,koura täynnä kahvia.
        Tuli itkua ja naurua sekaisin.

        Äitini oli silloin laivaemantänä ja Hän tämän ikimuistoisen jouluyllätyksen järjesti.
        Mummo rännälillä sitten paahtoi kahvin ja ryysti teevadilta.
        Voi,kuika aika kultaa lapsuusmuistot,ihan kyynel poskelle vierähti.
        Minun mummoni oli paras suvun naisista.

        Liittyy minunkin rakkaimpiin muistoihin mummo. Olisikkohan se sitä, että mummolla oli enempi aikaa meille kuin äidillä joka paljolti oli vastuussa perheen taloudesta ahersi tehtaassa pitkiä päiviä. Yhtä kaikki, rakkaudella molempia muistelen.

        Mitäs sitten on "Sikuri" ???


      • Puskaradiosta
        men kirjoitti:

        tuo eellinen yö kokolail pitkäks. vastikään heräsin, ei tu luist aattelu enen ku saan silmät auk ja kupposen kahvetta, malta sie nyt ootella, kyl mie kohikkoin herrään.

        Jälleen uusi päivä! ja uudet jutut ja vanhat tutut. Yritetäänpäs taas viihdyttää toisiamme.
        Nyt onkin ketjussa tarinaa vähän joka lähtöön. Matkan varrellakin on monia mielenkiintoisia rönsyjä joihin voi ottaa kantaa.


      • verraton etu
        Puskaradiosta kirjoitti:

        Jälleen uusi päivä! ja uudet jutut ja vanhat tutut. Yritetäänpäs taas viihdyttää toisiamme.
        Nyt onkin ketjussa tarinaa vähän joka lähtöön. Matkan varrellakin on monia mielenkiintoisia rönsyjä joihin voi ottaa kantaa.

        kun seitsemän kyppiset pääsevät meidän kunnassa ilmaiseksi erillaisiin kuntoutuksiin kuten uimahalliin.


      • liikenteessä ?
        verraton etu kirjoitti:

        kun seitsemän kyppiset pääsevät meidän kunnassa ilmaiseksi erillaisiin kuntoutuksiin kuten uimahalliin.

        kyllä ajotaito alkaa yli setsemän kymppisillä varsin selkeästi heiketä. Ei varmaan konkurssia tulisi jos ikäihmiset saisivat ilmaiset bussimatkat, paljoista ilman saasteista päästäisiin ja liikenneturvallisuuskin paranisi. Ainakin minä luopuisin vapaaehtoisesti enemmästä auton käytöstä ja jättäisin auton parkkiin.

        Aionkin viedä tätä asiaa omassa kunnassani eteenpäin.


      • asia
        liikenteessä ? kirjoitti:

        kyllä ajotaito alkaa yli setsemän kymppisillä varsin selkeästi heiketä. Ei varmaan konkurssia tulisi jos ikäihmiset saisivat ilmaiset bussimatkat, paljoista ilman saasteista päästäisiin ja liikenneturvallisuuskin paranisi. Ainakin minä luopuisin vapaaehtoisesti enemmästä auton käytöstä ja jättäisin auton parkkiin.

        Aionkin viedä tätä asiaa omassa kunnassani eteenpäin.

        sitä sopiikin kahvikupin ääressä pohtia.


      • kalliita
        asia kirjoitti:

        sitä sopiikin kahvikupin ääressä pohtia.

        pääkaupunkiseuvulla
        jotain 390 € peräti yksi matka, kyllä se käy eläkkeelle, joka pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä.
        Eikä mitään alennuksia eläkeläiselle.


      • toimita
        asia kirjoitti:

        sitä sopiikin kahvikupin ääressä pohtia.

        näin tärkeätä asiaa pohtia. Ei ole monellakaan vanhuksella enää enää edes ajokorttia saatikka autoakaan. Siirretään koko asia tuonne politiikan puolelle siellä siitä saadaan taas maukas keskustelu aikaiseksi.

        Täällä nautitaan vaan hyvätpäivä kahvit.


      • Kyllä on hyvä
        toimita kirjoitti:

        näin tärkeätä asiaa pohtia. Ei ole monellakaan vanhuksella enää enää edes ajokorttia saatikka autoakaan. Siirretään koko asia tuonne politiikan puolelle siellä siitä saadaan taas maukas keskustelu aikaiseksi.

        Täällä nautitaan vaan hyvätpäivä kahvit.

        samalla kun kaataa tuoksuvaa kahvia tassille ja hörppää suuhun
        miettiä näitä elämisen puitteita.
        Kaikenlaisia!
        Tämäkin on niistä yksi tärkeimpiä.


      • kahvit,
        toimita kirjoitti:

        näin tärkeätä asiaa pohtia. Ei ole monellakaan vanhuksella enää enää edes ajokorttia saatikka autoakaan. Siirretään koko asia tuonne politiikan puolelle siellä siitä saadaan taas maukas keskustelu aikaiseksi.

        Täällä nautitaan vaan hyvätpäivä kahvit.

        Mikähän siinä on kun, päivä kahville kutsu vivahtaa vähän sexille. Säpsäyttääkin kun puolitutuksi tullut nainen, yleensä uusiosinkku kutsuu kotiinsa päivä kahville !!!


      • olen vielä
        kalliita kirjoitti:

        pääkaupunkiseuvulla
        jotain 390 € peräti yksi matka, kyllä se käy eläkkeelle, joka pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä.
        Eikä mitään alennuksia eläkeläiselle.

        ajellut vaikka (70) olikin jo vaikeata saada lääkärin todistusta näkökyvystä, Sain kumminkin. Hämärässä on heikko ajella, märällä asfaltilla on jo hankalaa erottaa tien pienarta. Kyllä yli seitsemän kyppisille pitäisi saada bussiliput imaisiksi. Monet vanhukset tuskin paljon bussienkaan penkkejä kuluttaisi.


      • höpäjä
        toimita kirjoitti:

        näin tärkeätä asiaa pohtia. Ei ole monellakaan vanhuksella enää enää edes ajokorttia saatikka autoakaan. Siirretään koko asia tuonne politiikan puolelle siellä siitä saadaan taas maukas keskustelu aikaiseksi.

        Täällä nautitaan vaan hyvätpäivä kahvit.

        kyllä täällä ollaan vielä elämässä ja menossa mukana, vaikka vuosia onkin karttunut.


      • yli 60 set
        kahvit, kirjoitti:

        Mikähän siinä on kun, päivä kahville kutsu vivahtaa vähän sexille. Säpsäyttääkin kun puolitutuksi tullut nainen, yleensä uusiosinkku kutsuu kotiinsa päivä kahville !!!

        Uusiosinkut eli mummelit enää haeksii sexi seuraa.Kyllä se on se lämmin kainalo ja yhteiset harrastukset, rupattelu hetket jotka kiinnostaa.


      • sitten
        höpäjä kirjoitti:

        kyllä täällä ollaan vielä elämässä ja menossa mukana, vaikka vuosia onkin karttunut.

        Onkin jo päivän polttavat asiat kertaaleen hoidettu. Se sitten se kaffe tauko voi sarvineen ja ehdottomasti viimeinen kuppi tälle päivälle ettei taas unet jää vähäiselle.


      • siel
        sitten kirjoitti:

        Onkin jo päivän polttavat asiat kertaaleen hoidettu. Se sitten se kaffe tauko voi sarvineen ja ehdottomasti viimeinen kuppi tälle päivälle ettei taas unet jää vähäiselle.

        yläkerras avattu par varsin merkittävää ketjuu. miekin pistäyvyin siel pistämäs puumerkit.


      • sanoisi
        siel kirjoitti:

        yläkerras avattu par varsin merkittävää ketjuu. miekin pistäyvyin siel pistämäs puumerkit.

        yhden aloituksen ovat jo poistaneet. Harmi kun en ennättänyt lukea. Tuskin siinä kuitenkaan poistui mitään korvaamatonta.


      • poistin
        sanoisi kirjoitti:

        yhden aloituksen ovat jo poistaneet. Harmi kun en ennättänyt lukea. Tuskin siinä kuitenkaan poistui mitään korvaamatonta.

        on se harmi ettet ehtiny lukea.


      • murhehilkka
        siel kirjoitti:

        yläkerras avattu par varsin merkittävää ketjuu. miekin pistäyvyin siel pistämäs puumerkit.

        pullaa, nisua ja kahvetta ompa hyvät tarjoukset!


      • hilkkaselle
        murhehilkka kirjoitti:

        pullaa, nisua ja kahvetta ompa hyvät tarjoukset!

        iltakahveeseen, niin uni maistuu, toivoo
        sushukka


      • Kahvista?
        murhehilkka kirjoitti:

        pullaa, nisua ja kahvetta ompa hyvät tarjoukset!

        eihän ihmeelle mitään voi.


      • kahvitilkka
        murhehilkka kirjoitti:

        pullaa, nisua ja kahvetta ompa hyvät tarjoukset!

        kiitos sulle hilkka............


      • Atolfia
        täälläpä kirjoitti:

        sitä minä vaan lymyilen tässä ketjussa ja hauskaa on ollut. Aika myöhään sinäkin olet vielä liikenteessä. Hyvinpä on jo iltahuudon aika. Varsinaisia höpö höpö juttuja olen tänne taas laitellut ja miksipä asiaakin. Sattui taas kertaalleen tämmöinen vapaa aika jonka ajattelin sitten käyttää tähän kirjoitteluun, eikä tästä taas loppua näytä tulevan. Tukehtuu tämäkin ketju omaan mahdottomuuteensa kuten edellisetkin, eli viestit ei kohta enää mene läpi. Viimeksi keskustelit vaarin kanssa lasten lapsista. Kunhan hiukan hieraiset niitä harmaita aivosoluja joissa muisti sijaitsee niin tunnistatkin. Älä kuitenkaan kerro sitä tänne.
        No kiva kun taas piipahdit. Aamulla saatat tämänkin viestin lukaista, joten jo ennakkoon.

        Hyvää Huomenta !

        Kaffee pöytä on katettu !
        Istu seuraksi !

        kun en aamulla ehtinyt huomenta toivottaa.

        Juu, kyllä minulle tuli mielikuva tuosta keskustelusta. Sinähän taisit saada ensimmäisen lapsenlapsesi n. vuosi sitten. Muistanko oikein?

        Minä saankin huomenna aamuvarhaisella nuorimman lapsenlapseni hoidettavaksi, joten työntäyteinen päivä on tiedossa.

        Enpä taida huomennakaan ehtiä kahvipöytään, mutta joskus taas tavataan ja puhutaan vaikka näistä pienokaisista, joten istahdan joskus taas seuraksenne.

        HYVÄÄ YÖTÄ sinulle ja kaikille toisillekin tämän pitkän ketjun juttelijoille.


      • Atolfia
        Fanni kirjoitti:

        Voi kirjoittaa vaikka ilman minkään juomista viestissään. Minua tökkäsi asiana tuo ikuinen kahvin kittaaminen. Se köyhdyttää aiheita. Ketjun nimi voisi muuttua "kahvittomaksi", ettei tulisi mielleyhtymää kilpailusta naapuriketjun kanssa.
        Mukava olisi kirjoittaa ympärillä pyörivistä aiheista mistä kukin. Kirjoittajan nimimerkittömyys myös minua häiritsee. Sekin köyhdyttää asiasta kirjoittamista ja asiassa pysymistä.
        Päältäkatsoen jo epäilee, onko satunnaisia sanoja nimimerkkinään käyttävän viestissä jälleen hölynpölyä tai onko se jälleen ja jälleen sama henkilö, joka ei halua yksilöityä vaan käy vain heittelemässä pari sanaa tai ilkeyksiä toisten olan yli jatkaen loputtomasti samaa rataa.

        Paremmin inspiroituu kirjoittamaan kunnollisen oikean nimimerkin omaavien kanssa ja ilmaisemaan omia ajatuksiaan.
        Lapsellisen riitaiselle palstalle en halua lainkaan kirjoittaa.

        aloitusotsikko olla vaikka "Jutustelu ketju". Ei silloin syytettäisi "Kahvipirtin" matkimisesta.

        Olisihan siinä sitten vapaa valta jokaisen ottaa iltapuhteella minkälaiset hörpyt miellyttää.

        Siinä sivussa voisi sitten kertoella kuulumisia ja muitakin mukavia juttuja ilman sarvia ja hampaita.


      • Atolfia
        minäkin... kirjoitti:

        Pelastusarmeija tekikin mittavaa työtä sodan jälkeisissä oloissa. Olin minäkin lyhyen ajan Pelastus armeijan partiossa Harmaissa karhuissa. Partio puserokin oli armeijan harmaa kesäpusakka. Suuri ja väljä pikkupojan päällä. Toimintakin oli lähes aina sisätiloissa, vaisua ja vähäistä. Hauskoja muistoja jäi sieltäkin.

        partiossa. Olin alle kouluikäisenä ensin siellä päiväkodissa sota-aikaan ja sitten myös mukana partiossa. On valokuviakin, joissa minulla isolierinen hattu päässä. Pukua en saanut, taisi olla pula niistä sota-aikana.

        Armeijassa oli rumpalina mies, jota kutsuttiin Soppa-Pekaksi. Tuo siitä syystä, että hän möi torilla keittoa sitä haluaville.

        Siitä syntyi laulu, jota sitten hoilattiin:
        Soppa-Pekka nukkuu armeijan penkillä,
        kapteeni tulloo ja nykäsöö,
        Soppa-Pekka herree ja rykäsöö.

        Saattaapa joku tunnistaa tämän rallin.


      • Atolfia
        satu kirjoitti:

        Minäkin poikkean lukaisemassa ennen ulos lähtöäni..
        Aamuvoimistelut ovat takana ja uusi päivä edessä,
        kiitollinen olen aina uuteen aamuun herättyäni.

        Lapsena luettiin aamurukouskin:

        Rakas Isä taivahainen,
        kiitos rauhaisasta yöstä,
        kiitos leikistä ja työstä
        uuden päivän alkavan.

        Neuvo mua oppimaan,
        anna käytös kuuliainen,
        mieli nöyrä, auttavainen,
        kaikki lahjas aikanaan.

        Onkohan tämä muillekin tuttu?
        Se oli niin erilaista aikaa kuin tämä nykyinen.

        Ulkona satelee, onneksi menoni on vasta parin tunnin päästä, jos vaikka poutaantuisi.

        Hyvää ja iloista päivää!

        luen tuon samaisen rukouksen mielessäni heti kun silmäni avaan. Olen myös kirjoittanut sen lasten lasteni ensimmäiseen kirjaan, jonka olen heille lahjoittanut.

        Iltalaulu jonka olen myös kirjoittanut heille:

        Ilta saa, uinahtaa,
        päivyt vetten ja metsien taa.
        Tyynny vaan, luonas on
        Herra ain.

        Tummenee, himmenee,
        tähti syttyvä tuikkielee,
        tyynny vaan, luonas on
        Herra ain.

        Tämä on iltalaulu, jonka aikoinaan opin partioleireillä iltanuotiolla. Olen laulanut sen kaikille lapsille, silloin kun olen ollut heidän luonaan nukkuma-aikaan.

        Hyvää Yötä!!!


      • Vaari vaan
        Atolfia kirjoitti:

        partiossa. Olin alle kouluikäisenä ensin siellä päiväkodissa sota-aikaan ja sitten myös mukana partiossa. On valokuviakin, joissa minulla isolierinen hattu päässä. Pukua en saanut, taisi olla pula niistä sota-aikana.

        Armeijassa oli rumpalina mies, jota kutsuttiin Soppa-Pekaksi. Tuo siitä syystä, että hän möi torilla keittoa sitä haluaville.

        Siitä syntyi laulu, jota sitten hoilattiin:
        Soppa-Pekka nukkuu armeijan penkillä,
        kapteeni tulloo ja nykäsöö,
        Soppa-Pekka herree ja rykäsöö.

        Saattaapa joku tunnistaa tämän rallin.

        näinhän ne vanhat asiat pulpahtavat mieleen. Prälläkkä missä olin partsikassa on siellä Castreninkadulla. Nykyisin toimii leivän jako paikkana. Muuten taas sinäkin keikut näin myöhään ylhäällä. Olin päivällä Vanhassa satamassa missä vietetiin Italia päivää. Niin menin poikki jotta tirsat piti ottaa heti kotiin tultua ja taas sitten piristyin istumaan tähän koneelle. Nyt täytyy kyllä yrittää painua pehkuihin.

        Moikka.

        Hyvää Iltaa !


      • Atolfia
        Atolfia kirjoitti:

        luen tuon samaisen rukouksen mielessäni heti kun silmäni avaan. Olen myös kirjoittanut sen lasten lasteni ensimmäiseen kirjaan, jonka olen heille lahjoittanut.

        Iltalaulu jonka olen myös kirjoittanut heille:

        Ilta saa, uinahtaa,
        päivyt vetten ja metsien taa.
        Tyynny vaan, luonas on
        Herra ain.

        Tummenee, himmenee,
        tähti syttyvä tuikkielee,
        tyynny vaan, luonas on
        Herra ain.

        Tämä on iltalaulu, jonka aikoinaan opin partioleireillä iltanuotiolla. Olen laulanut sen kaikille lapsille, silloin kun olen ollut heidän luonaan nukkuma-aikaan.

        Hyvää Yötä!!!

        kirjoittamatta, joten laitanpa sen vielä:

        Ota sydän pienoinen
        tänään täydemmin kuin ennen.
        Aamuhetken tullen mennen
        siunaan nimeen Jeesuksen.

        Puuttuneeko tämä Satun runosta?


      • Atolfia
        Vaari vaan kirjoitti:

        näinhän ne vanhat asiat pulpahtavat mieleen. Prälläkkä missä olin partsikassa on siellä Castreninkadulla. Nykyisin toimii leivän jako paikkana. Muuten taas sinäkin keikut näin myöhään ylhäällä. Olin päivällä Vanhassa satamassa missä vietetiin Italia päivää. Niin menin poikki jotta tirsat piti ottaa heti kotiin tultua ja taas sitten piristyin istumaan tähän koneelle. Nyt täytyy kyllä yrittää painua pehkuihin.

        Moikka.

        Hyvää Iltaa !

        saman päivän aikana sanomaan tämän sanottavani, jokanyt ei niin maata mullistava ole.

        Näin se vaan on, että meikäikäisenä ei kovinkummosta päiväreissua tarvitse tehdä, kun jo alkaa ramasemaan.

        Tähän aikaan illasta se vaan alkaa kummasti tuo peti kutsumaan, joten niinpä sanon, että

        Hyvää Yötä!!!!


    • nukkumaan siitä

      huomenna on taas hauskaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

      • sie yllytä

        kohta mie viskauvun elmerin viereen.


      • unta palloon

        ja uusia kujeita huomiSEKSI keksimään. Hyvää yötääää!


      • onn
        unta palloon kirjoitti:

        ja uusia kujeita huomiSEKSI keksimään. Hyvää yötääää!

        sitsex hauskaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!


      • että vika on
        unta palloon kirjoitti:

        ja uusia kujeita huomiSEKSI keksimään. Hyvää yötääää!

        Garboraattorissa, taas on viestien poisto meneillään ja kova kontrolli päällä. Useita viestejä on hävinnyt taivaan tuuliin eikä se oikein innosta jatkamaan. Katohan iltasex "minä vaan". kirjoittelen pariin muuhunkin paikkaan. Toisekseen alkaa taas nämä eläkkeläisten arkiset aherruksetkin painaa päälle, ja on paljon näitä uusio sinkkuja joita joutuu kerhoissa pyörittämään jenkankin tahtiin, joten taitaa taas olla aika lopettaa näille palstoille kirjoittelu.

        Kiitokset hauskasta seurasta.
        Halaukset tytöille ja pusu poskelle!
        käyn joskus kurkaamassa. Jos oikein ikävä tulisi, saattaisin tuhertaa pari sanaa.


      • Hauskaaa
        että vika on kirjoitti:

        Garboraattorissa, taas on viestien poisto meneillään ja kova kontrolli päällä. Useita viestejä on hävinnyt taivaan tuuliin eikä se oikein innosta jatkamaan. Katohan iltasex "minä vaan". kirjoittelen pariin muuhunkin paikkaan. Toisekseen alkaa taas nämä eläkkeläisten arkiset aherruksetkin painaa päälle, ja on paljon näitä uusio sinkkuja joita joutuu kerhoissa pyörittämään jenkankin tahtiin, joten taitaa taas olla aika lopettaa näille palstoille kirjoittelu.

        Kiitokset hauskasta seurasta.
        Halaukset tytöille ja pusu poskelle!
        käyn joskus kurkaamassa. Jos oikein ikävä tulisi, saattaisin tuhertaa pari sanaa.

        löytynynnä!


      • aikaa
        että vika on kirjoitti:

        Garboraattorissa, taas on viestien poisto meneillään ja kova kontrolli päällä. Useita viestejä on hävinnyt taivaan tuuliin eikä se oikein innosta jatkamaan. Katohan iltasex "minä vaan". kirjoittelen pariin muuhunkin paikkaan. Toisekseen alkaa taas nämä eläkkeläisten arkiset aherruksetkin painaa päälle, ja on paljon näitä uusio sinkkuja joita joutuu kerhoissa pyörittämään jenkankin tahtiin, joten taitaa taas olla aika lopettaa näille palstoille kirjoittelu.

        Kiitokset hauskasta seurasta.
        Halaukset tytöille ja pusu poskelle!
        käyn joskus kurkaamassa. Jos oikein ikävä tulisi, saattaisin tuhertaa pari sanaa.

        ei koskaan tulisi sanoa ei koskaan. On hyvä jättää ovi ainakin raolleen. Uteliaisuus ajoi minutkin kurkkimaan taas ketjuun.


    • ihannoiva

      Ihan kiva jatkaa tätä, mutta onkos sitä aamukahveeta vielä jäljellä, vaan samapa tuo,
      sen voin käydä hörppäämässä tuossa naapurin
      pirtissä, kiva juttu kuitenkin tulla jutustelemaan tännekkin.
      Ruska aikaan puut on monen kirjavat ja kauniit,
      menen nyt kuvaamaan niitä, tuohon lähelle
      metsän ja suon reunaan.

      • etsivivä-amadeus

        kuka takaa että tämä kahvikupponen jää tänne saitille vielä elämään.
        Sentähden ei kannata tehdä elämääsuurenpia ratkaisuja taas osa poistuu osa jää.niinkuin Kuoppamäki lauloi:Minä lähdin Sinä jäit...Liianpaljon sua rakastin nyt oon lähes pakastin vai kuinka se okein meni?amateuksella sanatsekaisin


    • ketju.

      Hankala vierittää.

      • kunniaan

        Pitempiäkin ketjuja on, eikä ole ollenkaan hankalaa vieritellä.


      • EnterElmeri

        niillä järjestyy ajatuksen nopeudella.


    Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      240
      1582
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      894
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      825
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe