musiikki päiväkoti taikatahti oulu

.................

onko kokemuksia kyseisestä päiväkodista?

54

16719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös kiinnostunut

      Hei,
      itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Oulun musiikkipäiväkoti Taikatahdista. Kyselin lapselle paikkaa ja kuulin, että ovat etsimässä uusia tiloja. Itse päiväkotitoiminnasta en ole kuullut kokemuksia.

      Eija

    • Anonyymi

      Onneksi saatiin lapsi Taikatahdista toiseen päiväkotiin! Taikatahti oli elämämme pahimpia virheitä!

      • Anonyymi

        Taikatahti vaikutti aluksi ihan ok;lta, se todellisuus selvisi vasta pikkuhiljaa. Niitä sangen merkillisiä juttuja oli paljon, kuten se, että juhlissa vain osa lapsista esiintyi ja vanhemmat tulivat katsomaan sankoin joukoin polvet korvissa istuen siinä pienessä tilassa, kun oma lapsi oli siellä vilttiketjussa 'mökkikylässä' siis kuorossa, kuten sanottiin, vaikka se varsinainen kuoro oli siellä lavalla (siinä kuorossahan lauloivat opettajien lapset ja muut keskitasoa paremmat).
        Mutta mikä merkillisintä, nyt kun lapsi on aivan tavallisessa kaupungin päiväkodissa, koko perhe voi paremmin: kaupungin päiväkodissa on oikeita opettajia, he juttelevat maat ja mannut hyvin kaverilliseen sävyyn (taikatahdissa oltiin hyvin vähäpuheisia muista kuin tuosta milloin lapsi haetaan), kaupungin päiväkodissa lapsi askartelee melkein päivittäin ohjatusti ( taidepainotteisessa taikatahdissa tuotiin kotiin joulu- ja kevätaskartelu), kaupungin päiväkodissa en ole kokenut, että lapseni on heille suuri vaiva.

        En tiedä oliko Taikatahti meille suuri virhe, mutta nyt ainakin osaamme nautti lapsen kehityksestä kaupungin päiväkodissa.


    • Anonyymi

      Kuulostaapa erilaiselta täällä kokemukset erilaisilta omaan kokemukseen verrattuna. Olemme olleet tyytyväisiä Taikatahtiin, vähän siellä on oma kulttuurinsa joissain asioissa, (esim. tuo että kaikkia työntekijöitä kutsutaan opettajiksi koulutukesta riippumatta), ja johtaja on aika voimakas persoona, mutta oma kokemus on, että lapsia huomioidaan, heidän kanssaan jutellaan ja heitä kuunnellaan ja saavat itse vaikuttaa aktiviteetteihinkin. Ryhmät ovat pieniä ja aktiviteetit vaihtelevia. Ainakin meillä yhteistyö henkilökunnan kanssa on myös toiminut, jos on ollut jotain mielen päällä, olen henkilökunnan kanssa keskustellut asiat selviksi. Lapsi tuo melkein joka päivä piirrustuksia ja muuta kotiin ja keväällä tuli iso pussi kaikeinlaista askartelua. Vuosi sitten henkilöstöä vaihtui enemmän, sittemmin on rauhoittunut. En tiedä toki mitä mieltä yöntekijät oikeasti on työpaikastaan, mutta näin vanhempana homma vaikuttaa nykyään oikein mukavalta ja verrattuna kokemuksiin muista päiväkodesta Taikatahti on ollut meille hyvä paikka.

      • Anonyymi

        Taidat olla maksettu arvostelija. Ei ikinä lapsia ko. päiväkotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla maksettu arvostelija. Ei ikinä lapsia ko. päiväkotiin.

        Ei, en ole maksettu arvostelija. :D Olisinpa, ei haittaisi ylimääräinen tulo, mutta epäilen vahvasti kenenkään yrittäjän halua maksaa kellekään siitä, että käy kirjoittelemassa anonyymeja kehuja jonnekin suomi24:n keskusteluun vuodelta 2008. :D Jos olisin, olisin varmaan kehunut enemmän ja jättänyt ongelmakohdat täysin mainitsematta, eikö?

        En epäile muiden kommentoijien kokemuksia ja minäkin olen punninnut muutaman asian kohdalla, pitäisikö vaihtaa, mutta omalla kohdalla nämä on selvinneet ja yhteys henkilökuntaan on toiminut. Myös verrattaen lapsen aiempaan päiväkotiin, Taikatahti on edelleen paljon parempi. Mutta tosiaan, olen vain yksittäinen vanhempi, jonka lapsi ollut tuolla suhteellisen vähän aikaa, enkä ole paljoa jutellut muiden vanhempien tai työntekijöiden/ent. työntekijöiden kanssa tällaisista asioista, joten voin olla todella sokea monelle asialle. Oma lapsi voi kuitenkin hyvin ja viihtyy, joten siksi olen ollut tyytyväinen.

        Pakko silti kysyä, ootko sä joku aiempi kommentoijista? Kuten näkyy, olen täällä uudestaan, eli olen hieman epävarma, enkö vain näe jotain tärkeää vai voiko kokemukset yhdestä (pienestä) päiväkodista vaan olla erilaisia ilman mitään isompaa.

        T. Anonyymi 10.3.2021


    • Anonyymi

      Minulla on kokemuksia kyseisestä päiväkodista. Olen kuullut paljon vastaavia ja ihan järjettömiä kokemuksia näin jälkikäteen, mutta kerron tarinan lähipiiristäni. Kuulette ne muut kun vain kyselette ihmisiltä. Isälle huomautettiin toistuvasti, että tuo lapsensa joitain minuutteja myöhässä toistuvasti. Puhutaan keskiarvoisesti alle 5 minuutin myöhästymisestä. Monesti johtui hitaasta vaatteiden pukemisesta kotona ja joskus ahtaasta päiväkodin pihasta, että autoa ei vaan saanut ruuhkan takia parkkiin. Eräänä aamuna itse johtaja oli vastassa torumassa ko. asiasta. Isä koitti sanoa ettei päässyt pihalle auton kanssa, mutta johtajatar vaan alkoi oikeasti huutamaan ja lapsikin alkoi itkemään. Tästä tapahtumasta sitten käytiin viestinvaihtoa ja johdolla kyllä mieliala vaihtelee. Lopulta johti siihen, että he tekivät isästä lastensuojeluilmoituksen; "Isä koskettelee lasta iltaisin". Tästähän seurasi pitkä ja tuskallinen prosessi, mutta loppujen lopuksi myönsivät että oli kyse päänsilittämisestä. Olivat siis kysyneet lapselta "koskettaako isä sua iltaisin?". Johon lapsi tietenkin vastaa "joo", koska pientä lasta on vaikea laittaa nukkumaan koskematta lapseen. Päiväkodille ei tullut tästä mitään seurauksia.

      • Anonyymi

        mekin saimme osamme näistä minuuttien myöhästymisistä aiheutuneista valituksista. Kyseessä siis päiväkoti, jossa piti olla juuri oikeaan aikaan, koska hoitajien työvuorot oli muodostettu lasten saapumisaikojen mukaan. Meillä ei kuitenkaan lasuun tämä asia edennyt. Mutta voin kyllä arvata kuka näistä hoitajista oli tuo 'kosketuskyselijä', meillä kehityskeskustelut muuttuivat siten, että yksi hoitaja paasasi lapsen ominaisuuksista lähestulkoon inhon vallassa, sepä siitä rakkauden pedagogiikasta, onneksi tajusimme poistua.


      • Anonyymi

        Kukahan kysyisi taikatahdissa olevalta lapseltaan 'kosketteleeko hoitaja sinua päivisin?' Jos koskee lasta hiuksiinkaan, on se lasun paikka! 'Taikatahdin hoitaja koskettelee lasta päivisin'


    • Anonyymi

      ''Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.''

      tilanne 2.5.22

    • Anonyymi

      Pakko kirjoittaa omakohtainen kokemukseni. Tutustumiskäynti oli hyvä ja asiallinen yrittäjän kanssa, mutta siitä alkoi ongelmat. Johtaja on erikoinen persoona. Muutaman kerran lasta viedessä olen törmännyt erikoisiin tilanteisiin, joissa hoitaja huutaa lapsille. Tätä tekee myös johtaja. Väki vaihtuu todella paljon edelleen ja jotenkin paikasta välittyy negatiivinen henki. Edellinen kunnallinen päiväkoti oli todella upea paikka, jota on ikävä. Luultavasti myös meidän lapsi ei tule paikassa jatkamaan. Mitään ei saa kysyä ja meille ainakin tämä yrittäjä on ollut todella ärsyyntyneen ja aggressiivisen oloinen vastauksissaan. Onko sitten kiire ja stressi, mutta oma kokemus on että lapsi pois tuolta niin nopeasti kuin mahdollista. Lisäksi paikka vilkkaassa risteyksessä tuo kaiken liikenteen pölyn ja pakokaasun pihalle.

    • Anonyymi

      Jotenkin tulee mieleen, että tämä negatiivinen kommentoija olisi yksi ja sama ihminen. Jo kirjoitusasun perusteella? Aina ei kannata uskoa kaikkea negatiivinen mihin netissä törmää. Anonyyminä helppo kirjoittaa ja jopa värittää omia kokemuksiaan.

      Meidän lapsi taikatahdissa eikä mitään pahaa sanottavaa. Hän menee päiväkotiin aina innoissaan enkä ole koskaan kuullut siellä ohjaajien korottavan ääntä. Heillä tuntuu myös olevan aina aikaa kuunnella lapsia.

      • Anonyymi

        "Hän menee päiväkotiin aina innoissaan", kirjoittaa täällä anonyymisti joku lapsestaan. Minäpä kerron nyt vähän elämän tosi asioita. Minäkin menin aikoinaan lapsena 80-luvulla aina päiväkotiin innoissani, vaikka siellä oli ihan hirveä olla. Ajattelin, että jos kerron pahasta olostani vanhemmille, niin äidille ja isälle tulee turhaan paha mieli. Ajattelin olla vanhemmilleni mieliksi, ja kiltisti lähdin aina päiväkotiin hyvillä mielin, mikä katsottiin innostuneisuudeksi. Lapset ovat hyviä teeskentelemään. Tämä ei liity Oulun Taikatahti päiväkotiin, eikä Taikatahtiin ylipäätään, vaan lapsiin yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän menee päiväkotiin aina innoissaan", kirjoittaa täällä anonyymisti joku lapsestaan. Minäpä kerron nyt vähän elämän tosi asioita. Minäkin menin aikoinaan lapsena 80-luvulla aina päiväkotiin innoissani, vaikka siellä oli ihan hirveä olla. Ajattelin, että jos kerron pahasta olostani vanhemmille, niin äidille ja isälle tulee turhaan paha mieli. Ajattelin olla vanhemmilleni mieliksi, ja kiltisti lähdin aina päiväkotiin hyvillä mielin, mikä katsottiin innostuneisuudeksi. Lapset ovat hyviä teeskentelemään. Tämä ei liity Oulun Taikatahti päiväkotiin, eikä Taikatahtiin ylipäätään, vaan lapsiin yleensä.

        Taikatahtiin lapset menevät oikeasti innoissaan, lapsilla on mielekästä tekemistä ja virikkeellinen ympäristö. Vaikka en kaikkea voi hyväksyä, mitä olen taikatahdissa nähnyt ja kokenut, niin olen myös nähnyt sen valtavan tasoeron taikatahdin eskariryhmän ja kaupungin päiväkodin eskariryhmän välillä. Käytöstavat, toisten huomioiminen, kiinnostuksen kohteet, hyvin monessa taikatahdin eskarit ovat paljon edellä.


    • Anonyymi

      Ei ole sama kommentoija kaikissa, minä olen yksi noista ja vain kerran olen kirjoittanut ja nyt tämän :) mutta uskon todella, että toiset antavat tuonne rehellisesti huippupisteet, jos mullakin vain yksi lapsi ois ollut, siis hän, joka tuohon taikatahdin malliin sopi, niin en ikinä moittisi tätä päiväkotia mistään.

      Se mikä tässä päiväkodissa on loistavaa, mitä harvoista päiväkodeista taitaa löytyä, on kyky pitää lapset tallessa, turvassa ja kurissa. Nämä lapset laitetaan käyttäytymään. Ei mitään kiusaamista tai lällättelyä pihallakaan ole koskaan näkynyt.

      • Anonyymi

        Siis millainen lapsen täytyy olla, että sopii päiväkodin malliin? Kylmäävä ajatus, että lapsi ei riitä sellaisena kuin on.


    • Anonyymi

      Onko kaikki edelliset kommentit Oulun Taikatahdista? Harkitsemme Helsingin Tt:tä mutta nyt epäilyttää…

      • Anonyymi

        Todennäköisesti ovat kaikki Oulua koskevia kokemuksia, Helsinki toiminut vielä niin hetken, ettei ovet paukkuen poistuneita voi olla montaa siellä.

        Jos asuisin Helsingissä ja etsisin päivähoitopaikkaa, voisin hyvinkin kaiken kokemani jälkeenkin laittaa lapseni Taikatahtiin (vaikka ei lastani sinne huolittaisi, mutta se on eri juttu :)). Olen kokenut, että lasta kohdellaan taikatahdissa arvostaen, puhutaan mukavasti (siis lapselle, vanhemmat on toinen juttu), turvallisuus huomioidaan kaikessa, virikkeet on kohdallaan ja se musiikki on aina mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti ovat kaikki Oulua koskevia kokemuksia, Helsinki toiminut vielä niin hetken, ettei ovet paukkuen poistuneita voi olla montaa siellä.

        Jos asuisin Helsingissä ja etsisin päivähoitopaikkaa, voisin hyvinkin kaiken kokemani jälkeenkin laittaa lapseni Taikatahtiin (vaikka ei lastani sinne huolittaisi, mutta se on eri juttu :)). Olen kokenut, että lasta kohdellaan taikatahdissa arvostaen, puhutaan mukavasti (siis lapselle, vanhemmat on toinen juttu), turvallisuus huomioidaan kaikessa, virikkeet on kohdallaan ja se musiikki on aina mukana.

        Helsingin Taikatahdissa sama johtaja joten en ehkä suosittele.


    • Anonyymi

      Ulkoisiin puitteisiin on aina satsattu, kulissit kunnossa siis. Miksiköhän väki silti vaihtuu? Huonosta johtamisesta ja työntekijöiden pahasta olosta se kertoo.

      • Anonyymi

        Tämä on TOTTA!!!!


    • Anonyymi

      Lapseni oli Taikatahdissa yhden toimintakauden ja tämän toimintakauden aikana lähes kaikki hoitajat vaihtuivat. Ei tarvitse olla kovin fiksu hoksatakseen mistä tämä kertoo. Juteltuani ystävieni kanssa aiheesta, kuulin että tämä on aika normaalia ko. Paikassa. En kyllä suoraan sanottuna ihmettele, johtaja vaikuttaa jopa vähän pelottavalta.

    • Anonyymi

      Oho, 5 sääntöjen vastaista kommenttia poistettu. Mitähän niissä kerrottu..

    • Anonyymi

      Kyllä nuo nega kommentit on totta. Jos hankala uskoa niin kyselkää ihmisiltä. Onhan päiväkoti ollut jo kauan ja talon läpi mennyt kymmeniä työntekijöitä (ellei satoja) ja vielä enemmän lapsia ja perheitä. Kyllähän ihmiset kertoo, ketkä ei pelkää. Osa pelkää. Kyselkää niin ei tarvitse uskoa nettikirjoituksia. Karjumista, ilkeilyä, vahvaa manipulointia. Lapsille ei saa puhua mitään syödessä, pukiessa yms. Paljon asioita joita ei heti ulospäin näy. Työntekijät vaihtuvat koko ajan. Kyselkää.

    • Anonyymi

      Pakko itsekin kertoa hieman omaa kokemusta Oulun Taikatahdista.
      Olin siellä harjoittelussa ja tuli ihan yllätykseksi miten siellä käyttäydytään. Lapsille huudettiin jatkuvasti kaikesta turhasta eikä osattu asiallisesti keskustella lasten kanssa mistään. Hoitajat olivat jatkuvasti vaihdossa ja sekaisin ja aika meni omalla ohjaajallakin aikuisten kanssa juttelemisessa, sen sijaan että olisi lasten kanssa tekemisissä.
      Ohjaajani vain nauro päin naamaa kaikelle mitä ensikertaa harjoittelussa oleva teki ja ei yhtään osannut neuvoa tai edes perehdyttää koko paikkaan. Muhun ei kiinnitetty huomiota millään tavalla ja ohjaaja ei ollut edes paikalla melkein ollenkaan koko näyttöviikon aikana, mutta silti opettajalle oli kertonut mun tekemisistä ja suoraan päin naamaan valehteli olevansa paikalla kuin tein näyttösuunnitelman mukaisia tehtäviä, vaikka oli koko päivän toisella puolella taloa. Sain huonon arvosanan, koska en ollut hänen mielestään oma itseni, vaikka olin täysin oma itseni työpaikalla.

      Sekä lapsia, ettö harjoittelioita kohdeltiin erittäin epäkunnioittavasti Taikatahdissa ja en koskaan veisi omia lapsiani hoitoon sinne.

      Siellä työntekijöiden lapset saivat erityiskohtelua ja muita pidettiin alempana.

    • Anonyymi

      No jopas jo on jotain. Omat kokemukseni pohjautuu siihen, että tuttavani on siellä töissä. Ei istu kyllä edeltävän kuvaukseen hän ainakaan. En tiedä ketään kuka niin arvostavasti lapsista puhuisi ja töitä tekee myös sellaisella intensiteetillä sekä arvokkuudella, ettei ympärillään tuollaista ikinä suvaitsisi.

      Toivottavasti ihmiset ei sokeasti usko tällaisia kirjoituksia.

      • Anonyymi

        No tuttavasi kuuloisia opettajia siellä on töissä, aivan ihania, joita meillä lämmöllä muistellaan. Tekevät töitä paljon tunnollisemmin kuin ikinä odotettaisiin.


    • Anonyymi

      Lapseni oli ennen Taikatahtea iloinen, ulospäinsuunteutunut ja puhelias lapsi. Taikatahdissa hän muuttui hiljaiseksi ja itseensävetäytyväksi. Näin (ja kuulin muilta) kyllä lapsille huutamista, kiinnikäymistä ja rankaisua ihan pienistä asioista mutta tyhmästi uskoin ettei minun lapselle... no olin väärässä. Säälin niitä lapsia jotka siellä nyt ovat tai ovat olleet.

    • Anonyymi

      Melkosia kommentteja. Eikö kukaan ole ilmoittanut viralliselle taholle? Tämä paikka olisi hyvä laittaa suurennuslasin alle, voiko tämä jatkaa toimintaa näin (vrt.yksityiset palveluasumiset (attendo), joilta poistettiin luvat kun palvelussa oli puutteita)!

      Omani on Oulun kaupungin päiväkodissa ja olemme tyytyväisiä. Vaikka hekin toivovat kellonajat lasten hoidolle työntekijöiden vuorojen vuoksi, minulle on sanottu ettei haittaa vaikkei niitä prikullee noudata. Koskaan ei ole valitettu, jos emme minuutilleen tuo ja hae.

      • Anonyymi

        No eipä tuo taida oikeasti noin ikävä paikka olla, olisihan tuosta jo isommat jutut tehty, jos oikeasti olisi syytä huoleen.


    • Anonyymi

      Voi kyllä on noin kamala paikka. Olen ollut siellä itse töissä, mutta pelko saa ihmisen vaikenemaan. Toivon että kukaan muu nuori vastavalmistunut ei mene sinne töihin ja saa traumoja. Meitä lähti todella monta työntekijää yhtäaikaa.

    • Anonyymi

      Kirjoituksesi voisi olla myös minun kirjoitukseni. Oma kokemukseni kyseisestä paikasta on siis hyvin samankaltainen.

    • Anonyymi

      On säälittävää, jollei omista kokemuksistaan saisi julkisesti puhua. Seison ihan jokaisen sanani takana edelleen, soittakaa rikospoliisit vaan minulle, niin jutellaan.

      Olisiko kuitenkin helpompi kehittää liiketoimintaa sellaiseksi, että se kestää nettikeskustelut? Tai vaatia perheitä kirjoittamaan vaitiolosopimukset?

    • Anonyymi

      Olen tuo ylempi anonyymi ja muiden vaiettua en hiljene. Näissä viesteistä huokuu selvä tarve vertaistuelle, syystä tai toisesta aiheutunut oma paha olo täytyy saada purettua pois. Jollei tämän foorumin käyttöä enää sallita, niin laittaisiko joku osaavampi pystyyn vaikka suljetun Facebook -ryhmän?

    • Anonyymi

      Olen Taikahdin työntekijä, joka on ollut vuosikymmenet töissä rakkaassa päiväkodissamme. Olen aivan järkyttynyt tästä viestiketjusta! Työnantajani on reilu, hyväsydäminen ja välittää aidosti lapsista ja työntekijöistään. Esimieheni painottaa aina lämmintä ja avointa vuorovaikutusta niin lasten, henkilökunnan ja vanhempienkin kanssa. Tämä on meillä kaikilla tiedossa, myöskin sijaisilla ja harjoittelijoilla. Jokainen vastaa luonnollisesti tästä omassa työskentelyssään. Minusta tuntuu pahalta, miten päiväkotimme kasvatustyötä, opettajia ja työnantajaani tarkoituksellisesti mustamaalataan. Meillä on aina painotettu avointa keskustelukulttuuria, lapsia kasvatetaan rakkaudella ja lämmöllä, unohtamatta myöskään rajojen asettamista. Yhteistyö vanhempien kanssa on lasta tukevaa ja tästä saamme myös hyvää palautetta vanhemmilta. Minä puolustan tässä omaa työpaikkaani, jossa minulla on aina ollut hyvä olla ja tulee olemaan!
      - työntekijä vuodesta 2004-

      • Anonyymi

        Olen niin surullinen että manipuloituina edelleen muutamat työntekijät jatkavat siellä niin kuin ei mitään olisi vialla.


    • Anonyymi

      Ihmiset nykypäivänä kirjoittavat avoimesti kokemuksiaan erilaisista paikoista, kampaamoista, ravintoloista, päiväkodeista jne. Siinä ei varmasti ole mitään väärää vaan se on nykypäivää. Ehkä olisi syytä istua alas ja käydä keskustelua entisten työntekijöiden ja asiakkaiden kanssa , miten näin on päässyt käymään.

    • Anonyymi

      Kyseisestä keskusteluketjusta on tehty rikosilmoitus ja se on tutkinnassa. Rikossyyte koskee mustamaalamista, maalittamista sekä yritystoiminnan tarkoituksellista vahingoittamista.

      • Anonyymi

        Lol, yliopistossa jopa opettajat varoittavat paikastanne. Ehkä olisi peiliin katsomisen paikka mikäli koet olevasi hyvä työntekijä ja omaavasi hyvän johtajan. Selityksesi toiminnasta oli kuin suoraan oppikirjasta. Opetelkaa vaikka aluksi olee huutamatta lapsille.


      • Anonyymi

        Täällä ei ole minkäänlaista merkkiä maalittamisesta. Yritystoiminnan tarkoituksellista vahingoittamista - älä viitsi, jos ei ole samaa mieltä kuin sinä, se ei ole vahingoittamista, ihan tuulesta temmattu väite jota käytät uhkana.
        Kokemusten ja mielipiteiden esittäminen on sallittua, suomessa on sananvapaus. Sen sijaan sinä käytät lakia ja "lakitekstiä" uhkailuun jotta esim. keskustelu asioista päättyisi, tämä on tuomittavaa ja varsinkin kun asiat koskettavat samalla pieniä puolustuskyvyttömiä lapsia.


      • Anonyymi

        No ei keskustelupalstoillakaan sentään vuodesta toiseen kukaan jaksa aiheetta puhua epäkohdista ja ”maalittaa” ketään, eiköhän tässä ole aihetta kun jutut vaan eri ihmisten kertomina jatkuvat.


    • Anonyymi

      Ei tässä taikatahtilaisten tarvitse uhriutua, jos omista kokemuksistaan jokainen keskustelee. Kehittäkää oikeasti toimintaanne sellaiseksi, mikä kestää nettikeskustelut.

    • Anonyymi

      Jälkikäteen harmittaa se, että koska olin niin nuori ja ei ollut työelämästä paljoa kokemusta, niin ei osannut kyseenalaistaa kaikkea. Helpompi sieltä on vaan lähteä kun taistella tuulimyllyä vastaan. Kyllähän työntekijöiden jatkuva vaihtuvuus jostain kertoo...

    • Anonyymi

      Millainen Taikatahdin koulu on?

      • Anonyymi

        Eiköhän kirjoitukset ole olleet sekä koulusta ja päiväkodista, samassa paikassahan ne on ja osin samoja henkilöitä siirtynyt opetuksen puolelle. "Opettajalla" ei aikaisempaa kokemusta ja kuitenkin opettaa jopa kolmea rinnakkaisluokkaa yhtäaikaa, mietippä sitä...
        Kokemukset on näemmä taas poistettu.


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään nyt tietoa, että miksi hoitajat vaihtuvat niin tiheästi? Ollaan ihmetelty kovasti. Olisi mukavaa ja toivottavaa jos lapsella olisi turvalliset samat hoitajat jotka eivät vaihtuisi jatkuvalla syötöllä, useita kertoja vuoden aikana. Juuri kuultiin, että meidän rakastama tarhanopettajakin lähtee sieltä pois. Taisi olla pisimpään talossa ollut. Alkaa hoitopaikan vaihto tuntumaan hyvältä ratkaisulta.

      • Anonyymi

        Silloin, kun omat lapset olivat siellä, ongelma oli kyllä vahvasti työilmapiirissä, kaksi hoitajaa vaihtoi jopa alaa tuon paikan jälkeen. Työntekijöitä itkettettiin ja nöyryytettiin jopa vanhempien edessä, oma kokemus on tästä vasukeskustelussa, joka oli kyllä todella ahdistava kokemus myös vanhemman näkökulmasta. Surullista kuulla, että sama meininki jatkuu.


    • Anonyymi

      Mä tein aviin kantelun tästä paikasta. Mulla oli kiistattomia todisteita päiväkodin hirvittävästä toiminnasta, mutta avi ei edes halunnut niitä vilkaista. Homma toistaiseksi lässähti siihen sitten.

      Onnea vaan pääkaupunkiseudulle, johon tämä kuulemma on myös rantautunut.

      Minua ei pelota puhua tästä päiväkodista ihan oikeallakaan henkilöllisyydellä. Jos joku joskus kokoaa esim. Facebookiin ryhmän jakamaan kokemuksia tästä paikasta, niin olen mukana. Muistakaa että yrityksen kunniaa ei voi loukata ja kokemuksista saa kertoa kun pitäytyy totuudessa.

      • Anonyymi

        Jos on todisteita tai muuta näyttöä, kannattaa varmaan tehdä varhaiskasvatusmuistutus? Menee vaka-hallinnon ja sosiaaliasiamiehen tietoon. Kaupungin vaka-hallintoon kannattaisi olla yhteydessä joka tapauksessa, kuulostaa aika kyseenalaiselta toiminnalta, vielä kun useita samankaltaisia kokemuksia saman ketjun alla....


      • Anonyymi

        Juteltaisiinko jossain? Olen ehdottomasti mukana tekemässä tästä jutun. Työnantaja mm. Kuvasi meitä salaa ja videoilla näkyi myös vanhempia sekä lapsia, ilman heidän suostumusta.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe