Mistä tulit tähän maailmaan, ja miksi... juuri sinä? Miksi juuri sinä olet niin moniulotteinen olento kaikkine monimutkaisine toimintoinesi. Ja miksi tiede ei koskaan yllä sinne, mistä sinä olet tullut, vai yltääkö?
Miksi sinä siis olet?
Kysyn tätä sinulta, koska en sitä itse tiedä. Miksi minä olen.
Ja vaikka tietäisinkin paljon, niin en tiedä sitä, että mistä hele.... kaikki alkoi ;), Alunalkaen.
Siispä aloitan kysymyksellä; miksi juuri sinä olet?
Miksi juuri sinä synnyit!
17
1717
Vastaukset
- synty nyt
että juuri sinä saisit sitä ihmetellä ja kysellä.
- Nimetön
Ehkäpä, ehkäpä :)
Minun Elämäni, ja sen tarkoitus.
"Olemassaoloaan kuulee monen kysyvän,
tarkoitusta elämänsä epäilevän.
Kuitenkin vastaus on kysyjässä itsessään,
saihan sen jo Luojaltansa ;) syntyissään.
Oman tiensä jokainen kuin linnut erilaiset,
lähetti hän meidät omaa tehtäväämme täyttämään"
-tuntematon-
Entä sinä, ja sinun tarkoitus sitten? Ettäkö sen oman tarkoitukseni vain minullekin kertoen.... sinä ;)
Siis kuka kertoi ja kenelle?
varmasti jokainen jossain elämänvaiheessa pohtii.
Miksi juuri minä, kuka minä oikeastaan olen, mistä tulen, minne menen?
Minä olen omaksunut sellaisen uskon sielusta, joka syntyy tarvittaessa uudelleen. Tarvittaessa siksi, että uudelleensyntymästä todennäköisesti neuvotellaan 'vanhempien' sielujen ym. kanssa.- Nimetön
Einstein joskus pohti tätä lineaarisuuttamme, muistan erään ns. ongelmatehtävän, jonka hän oli laatinut. Eli oli katu, jonka varrella taloja... erivärisiäkin, ja siinä sitten vaikka keltainen talo oli mustan vierellä, valkoinen sinistä vastapäätä yms. näin pääpiirteiltääkin, mutta se kuinka se kaikki olikaan mahdollista lopuiltaan, ei ollutkaan enää yksinkertaista (vaikka olikin), mutta kun tiemme piirsimmekin muotoon ympyrä, kaikki oli jo mahdollista ja loogista jälleen, eikä ollutkaan alkua ja loppua silläkään tien pätkällä enää ;)
Kun vanhakin sielu nuortuu jälleen :)
No joo...... Nimetön kirjoitti:
Einstein joskus pohti tätä lineaarisuuttamme, muistan erään ns. ongelmatehtävän, jonka hän oli laatinut. Eli oli katu, jonka varrella taloja... erivärisiäkin, ja siinä sitten vaikka keltainen talo oli mustan vierellä, valkoinen sinistä vastapäätä yms. näin pääpiirteiltääkin, mutta se kuinka se kaikki olikaan mahdollista lopuiltaan, ei ollutkaan enää yksinkertaista (vaikka olikin), mutta kun tiemme piirsimmekin muotoon ympyrä, kaikki oli jo mahdollista ja loogista jälleen, eikä ollutkaan alkua ja loppua silläkään tien pätkällä enää ;)
Kun vanhakin sielu nuortuu jälleen :)
No joo......sielujen kiertokulku alkoi?
Melkein saman tasoinen kysymys, kuin mistä Jumala?
Meidän ehkäpä täytyy tyytyä tuohon "Minä olen" ajatukseen, mitä tulee Jumalaan.
Sielut voivat olla osa Jumaluutta, jonka Hän on itsestään irroittanut kiertokulkuun 'kokemuksien maailmaan'.
Näissä asioissa pitää rohkeasti antaa mielikuvitukselle valtaa, vaikka tarvittaessa leikkiä itse Jumalaa.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
- kokija
Itseltäni kysyin tätä asiaa. Olen koska minä olen. Se tyydyttää minut täysin. Siinä on perimmäinen syy.
Miksi synnyin maaplaneetalle fyysiseen kulkuneuvoon? Siksi että olemiseni syventyisi.- Erjuth rangaistusvanki
"Miksi synnyin maaplaneetalle fyysiseen kulkuneuvoon? Siksi että olemiseni syventyisi."
Ettet vain olisi badass, kuten minä. Tänne tulevat universumin jääräpäät, jotka on potkittu pois paremmilta planeetoilta. - kokija
Erjuth rangaistusvanki kirjoitti:
"Miksi synnyin maaplaneetalle fyysiseen kulkuneuvoon? Siksi että olemiseni syventyisi."
Ettet vain olisi badass, kuten minä. Tänne tulevat universumin jääräpäät, jotka on potkittu pois paremmilta planeetoilta.Universumin badassit oppii myös. Kun olemisessa kirkastuu jotain syvempää niin sitten kirkastuu.
Jos luodaan mentaalinen (harha)kuva tästä intensiivisemmäksi ja tiedostavammaksi/olevammaksi tulemisesta, niin seuraava kuva on melko lähellä ideaa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Paradiso_Canto_31.jpg/540px-Paradiso_Canto_31.jpg
Syvemmälle ja syvemmälle kohti keskustaa. - sarppiska
kokija kirjoitti:
Universumin badassit oppii myös. Kun olemisessa kirkastuu jotain syvempää niin sitten kirkastuu.
Jos luodaan mentaalinen (harha)kuva tästä intensiivisemmäksi ja tiedostavammaksi/olevammaksi tulemisesta, niin seuraava kuva on melko lähellä ideaa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Paradiso_Canto_31.jpg/540px-Paradiso_Canto_31.jpg
Syvemmälle ja syvemmälle kohti keskustaa.Sisäisyydestänsä tullen piste, jossa se aukeaakin ulospäin...kö? Kohta, jossa täyteydestä tulee tyhjyys, ja tyhjyydessä luoden jälleen sitä täyteyttäkö... ;)
Että tää mun kirjoittelu on hölmön hassua mutta nimimerkki toimii jo ;)
Samaa pallottelua ei oon ja oon kanssa,ota koppi...
Tämäköhän se minun tarkoitus sitten lienee, tiedäppä häntäkään :). Myö vain pallotellaan, mutta se on kivaa.
Kun elämässä ei kuitenkaan vaan voi olla olemattakaan tavallaan, vai voiko sittenkin... höhöö. Se liike mokoma pitää liikkeessä koko ajan... vaikka välillä peruutusvaihteinensa sitten, kunhan ei vaan törmäisi matkallaan kehenkään..... no joo, olipa taas hyvin sanottu sekin :). - kokija
sarppiska kirjoitti:
Sisäisyydestänsä tullen piste, jossa se aukeaakin ulospäin...kö? Kohta, jossa täyteydestä tulee tyhjyys, ja tyhjyydessä luoden jälleen sitä täyteyttäkö... ;)
Että tää mun kirjoittelu on hölmön hassua mutta nimimerkki toimii jo ;)
Samaa pallottelua ei oon ja oon kanssa,ota koppi...
Tämäköhän se minun tarkoitus sitten lienee, tiedäppä häntäkään :). Myö vain pallotellaan, mutta se on kivaa.
Kun elämässä ei kuitenkaan vaan voi olla olemattakaan tavallaan, vai voiko sittenkin... höhöö. Se liike mokoma pitää liikkeessä koko ajan... vaikka välillä peruutusvaihteinensa sitten, kunhan ei vaan törmäisi matkallaan kehenkään..... no joo, olipa taas hyvin sanottu sekin :).Niin jos jäädään mentaalisten kuvien (ajatusten) tasolle pähkäilemään ollako vaiko eikö olla, niin siitä ei loppua tule. Lineaarinen ajattelu ei pysty ratkaisemaan tätä Gordionin solmua.
Olemisesta olen itse aloittanut ja sitä syventänyt, se on hyvin yksinkertaista. Kaikki ihmiset voivat tunnistaa olemassaolon jollain tasolla. He tuntevat olevansa olemassa, se riittää. Siitä voi aloittaa.
Ei-oleminen on sitä että olemisen käsite häivytetään mielestä. Ollaan ja samaan aikaan ei-ollaan. Ei-oleminen tarkoittaa sitä, että olemista ei pidetä mielessä, vaikka ollaankin. Myöskään ei-olemista ei pidetä mielessä. Äkkiä huomataan että seistään tyhjän päällä, matto on vetäisty jalkojen alta. Mistään ei saa tukea, ollaan yksin. Tämä yksinäisyys tuo täyteyttä.
Kokonaisvaltainen käsityskyky syntyy kun ajattelee koko kehollaan, pelkät aivot eivät riitä. Järkiperäinen ajattelu tulisi yhdistää tunteisiin.
Tavallinen järki ajattelee lineaarisesti, tunteet toimivat epälineaarisesti. Lineaarisuuden ja epälineaarisuuden kohdatessa syntyy havainto kokonaisuudesta, ihmisestä kokonaisuutena. Epälineaarisuudella tarkoitan toimimista eri psykologisissa ajanhetkissä samanaikaisesti. Se havaitaan integroitumisena, ei voida paikallistaa enää mistä ajatus lähtee. Ennen ajatus lähti päästä, nyt se lähtee enempi koko olemuksesta.
Tällaista on minusta oleminen. - kokija
kokija kirjoitti:
Niin jos jäädään mentaalisten kuvien (ajatusten) tasolle pähkäilemään ollako vaiko eikö olla, niin siitä ei loppua tule. Lineaarinen ajattelu ei pysty ratkaisemaan tätä Gordionin solmua.
Olemisesta olen itse aloittanut ja sitä syventänyt, se on hyvin yksinkertaista. Kaikki ihmiset voivat tunnistaa olemassaolon jollain tasolla. He tuntevat olevansa olemassa, se riittää. Siitä voi aloittaa.
Ei-oleminen on sitä että olemisen käsite häivytetään mielestä. Ollaan ja samaan aikaan ei-ollaan. Ei-oleminen tarkoittaa sitä, että olemista ei pidetä mielessä, vaikka ollaankin. Myöskään ei-olemista ei pidetä mielessä. Äkkiä huomataan että seistään tyhjän päällä, matto on vetäisty jalkojen alta. Mistään ei saa tukea, ollaan yksin. Tämä yksinäisyys tuo täyteyttä.
Kokonaisvaltainen käsityskyky syntyy kun ajattelee koko kehollaan, pelkät aivot eivät riitä. Järkiperäinen ajattelu tulisi yhdistää tunteisiin.
Tavallinen järki ajattelee lineaarisesti, tunteet toimivat epälineaarisesti. Lineaarisuuden ja epälineaarisuuden kohdatessa syntyy havainto kokonaisuudesta, ihmisestä kokonaisuutena. Epälineaarisuudella tarkoitan toimimista eri psykologisissa ajanhetkissä samanaikaisesti. Se havaitaan integroitumisena, ei voida paikallistaa enää mistä ajatus lähtee. Ennen ajatus lähti päästä, nyt se lähtee enempi koko olemuksesta.
Tällaista on minusta oleminen.Edellinen ajatusprosessi on radikaali menetelmä ja sopii vain harvoille.
Hiljaisuudessa syntyy eheytymistä itsestään. Ajatusprosessien kautta jos koettaa saman saavuttaa niin se on vain harvoille terveellistä.
Rauhallisessa hiljentymisessä osaset loksahtavat minusta sen sijaan helpommin ja kivuttomammin kohdalleen.
Pelkkä rakkaus sulattaa vastakohdat toisiinsa. Se on terveellisin menetelmä ykseyteen minkä tiedän. - Nimetön
kokija kirjoitti:
Niin jos jäädään mentaalisten kuvien (ajatusten) tasolle pähkäilemään ollako vaiko eikö olla, niin siitä ei loppua tule. Lineaarinen ajattelu ei pysty ratkaisemaan tätä Gordionin solmua.
Tällaista on minusta oleminen.jossa se perimmäinen 'ajatus' vain ohjaa enää kulkijaa. Ollen enää mikä, kun sekin kutistuu kutistumistan, lähteäkseen laajenemaan jälleen...ja on sellaisenaan kuin vain on.
Kun näiden lainalaisuuksiemme alaisuudessa saamme kenties vain sen häivähdyksen 'taivasta', ikuisuuttakin kokea asteella ei mitään täydellisessä täyteydessä. Kehomme kaipaa ruokaa, lepoa yms. mielemmekin kaipaa piristeitä ;), olemme yhä näiden samojen fysiikan lakiemmekin alaisina; kehomme toimintoineen. SEllainen täydellinen sulautuminen kaksinaisuudessamme ikuisuuteen on näin ollen harhana totuudessa tavallaan, vaikka aina totta sen toinenkin puoli. Yhdistellen fysiikkaakin vain siihen ei fyysisees olemiseen, ja näiden kahden liittoon ja täyteyteenkin. TAivaaseen maan päällä.
;))) - kokija
Nimetön kirjoitti:
jossa se perimmäinen 'ajatus' vain ohjaa enää kulkijaa. Ollen enää mikä, kun sekin kutistuu kutistumistan, lähteäkseen laajenemaan jälleen...ja on sellaisenaan kuin vain on.
Kun näiden lainalaisuuksiemme alaisuudessa saamme kenties vain sen häivähdyksen 'taivasta', ikuisuuttakin kokea asteella ei mitään täydellisessä täyteydessä. Kehomme kaipaa ruokaa, lepoa yms. mielemmekin kaipaa piristeitä ;), olemme yhä näiden samojen fysiikan lakiemmekin alaisina; kehomme toimintoineen. SEllainen täydellinen sulautuminen kaksinaisuudessamme ikuisuuteen on näin ollen harhana totuudessa tavallaan, vaikka aina totta sen toinenkin puoli. Yhdistellen fysiikkaakin vain siihen ei fyysisees olemiseen, ja näiden kahden liittoon ja täyteyteenkin. TAivaaseen maan päällä.
;)))"Kun näiden lainalaisuuksiemme alaisuudessa saamme kenties vain sen häivähdyksen 'taivasta', ikuisuuttakin kokea asteella ei mitään täydellisessä täyteydessä."
Ideana on suhteellinen todellisuus. Se on vapauttavaa, että voi olla suhteellisesti ottaen olemassa tai todellinen. Ei tarvitse heti olla absoluuttisen täydellinen, koska se ei onnistu. Voi kasvaa vähitellen ja kokea sadhanan tai harjoituksen aikana pientä taivasta maan päällä.
Kehomme kaipaa vahvuutta, esim. lenkillä käyntiä päivittäin. Vahva keho vahvassa hengessä, vai oliko se toisinpäin..vahva henki vahvassa kehossa.
- sappua
Minä tulin vahvistumaan Minun tehtäväni täällä aineellisuudessa on vahvistaa itseäni valheen edessä.
Itsensä vahvistaminen on sisäinen prosessi jossa ei ole taukoja.
Tulokset näkyvät vain vertaamalla katsomalla nykyisiä arvoja entisiin.- arjuuna
syitten ja seurausten aiheuttamasta välttämättömyyden pakosta me täällä olemme
ja elämä sinänsä on sen tarkoitus
- Anonyymi
Ei aavistustakaan, äiä41
- Anonyymi
Siksi synnyin kun halusin pois Venäjältä jossa bolsheviikit ampuivat minut. Olin tsaarin palveluksessa.
Olin käynyt Suomessa, asuin lähellä rajaa.
Olen harrastelija taidemaalari ja haluan seuraavassa elämässä päästä pitkälle miestaidemaalarina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262456Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242015Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1161437- 761279
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351136Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71118- 641006
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10924Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70871- 102857