Antakaa neuvoja

main-eko

Ystävät hyvät,nyt neuvoja kehiin.Eilen jo muutenkin kipeään selkääni iski lihaskramppi,seisomaan ja kävelemään en pystynyt ollenkaan.Sairaala reissuhan siitä tuli,piikin sain ja jotain lihaksia rentouttavaa,sitten takaisin kotiin.
Pystyyn nouseminen ja kävely edelleenkin tuskan takana.Onko kenelläkään mitään ohjetta jolla saisin edes osittain helpotetuksi liikkumista?
Kipulääkkeet tässä tietysti apuna,mutta eivät ne paljoakaan auta,kun saisi edes jotenkin pois tuon jännittämisen ylösnoustessa ja kävellessä.Apua!!

12

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Barinja 7

Hei.

Se onkin kovin tuskallista,tuon olen minäkin kokenut---parin päivän kuluttua kramppi laukesi ihan itsestäään jännästi.

Ole vain varovainen liikkeissäsi,ettet rasita suotta lihaksiasi. terkkuja herrta

• jjoutava

on sitä että lihakset toimii väärin siinä vaivassa ja vetävät enemmän niveliä pois paikaltaan kun yrittävät estää sitä kipua.

Itsellä auttaa kun vähitellen ojentaa ittensä eikä lähe siihen kipuryhtiin mukaan, aamulla varsinkin on tärkeä se hyvä ryhti sillon saa rentoutettua ittesä ja lonkkia voi yrittää pyöritellä.
      Kiropraktikolla ameriikassa oppisa hakenut hän oli sain joskus avun nyt olen pärjännyt omin konstein.

• Tietoa on

Se on hyvä, jos pystyy vähän kotona liikkumaan. Istu hyvällä tuolilla, älä löhöä lepotuolissa tai sohvalla. Ulkona: varo liukasta, mieluiten pysy vaikka päivän pari kotosalla hissukseen. Ja kyllä ne särkylääkkeet avun tuovat ja niiden avulla pääsee liikkeelle. Kyll' se siit'.

• tepposet

Rentona riippumista.
      Jos roikkuu käsistään niin jalat edessä rennosti koukussa jonkin päällä.
      Parempi olisi pää alaspäin kiikkulauta.

Joku fyssari voisi antaa jumppaohjeet.

Jos olisit mies niin sanoisin että puntille mutta sinulle riittää varmaan kotijumppa ja kevyehkö liikehdintä.

• kannattaa pikkuhiljaa, varovasti venytellä. sitten kun on terveempi, ne puntit ja muut lihaksia vahvistavat liikkeet käyttöön. Tuo lihasten rentoutus on tosi tärkeää aina rasituksen päälle.
        Se auttaa tuohon jalkojen suonimiseenkin. Kunnon venytykset!!

Loppujenlopuksi tosi moni juttu paranee itsestään ajan kanssa. Jos on aikaa ootella.
        Työ-elämässä oli pakko mennä tohtorille, jos ei pystynyt töihinsä menemään.

Nyt voi "aikailla" aina vointinsa mukaan, vaikkei heti aamusta liikkeelle pääse.

Itselläni oli jalka kipeä liki 2 vuotta. Sopivan kengän kanssa pystyin liikkumaan. Ja kun tiesin varoa väärää asentoa.
        Itskseen pikkuhiljaa parani ,piti vaan elää jalan ehdoilla- ja aikaa meni. En tiedä mistä tuli, ja minne meni.
        Iskias vaiva välillä ilmaantuu, meneekin kun aikansa on.

• Jatta

kovalla lattialla vatsallaan makuuta.?
      Minulla meni kerran selkä jotenkin vain kramppiin ja kipu levisi lihaksia pitkin polviin asti.

Töissä olin silloin ja neuvon mukaan maksasin 20 min. lattialla, kädet leuan tukena. Sanoivat, että luuydinnesteet palautuvat näin oikeisiin paikkoihin.
      Ihme oli tapahtunut, nouseminen oli helpompaa ja kivut melkein poissa, seuraavana päivänä ainakin.

Näitä selkävaivoja on niin monenlaisia, eihän kaikki konstit auta kaikkeen, mutta kokeilla aina voi.

• jopi...

No burana 600 tabletti kolme kertaa päivässä on auttanut minulla, mutta sitä pitää jatkaa kaksi
      viikkoa, kunnes tulehdus lähtee pois

• joskus luontaisparantolasta,että laita kylmä geelipussi tai vaikkapa jääpaloja pyyhkeen sisään ja haudo sillä useamman kerran päivässä ,kymmenen min.kerrallaan. Onpa ollut avuksi monen monituista kertaa,kokeilehan.

• muori67§§§§
        FlikklapsRaumalt kirjoitti:

joskus luontaisparantolasta,että laita kylmä geelipussi tai vaikkapa jääpaloja pyyhkeen sisään ja haudo sillä useamman kerran päivässä ,kymmenen min.kerrallaan. Onpa ollut avuksi monen monituista kertaa,kokeilehan.

olen minäkin taistellut,jo monta vuotta.
        Nyt olen kokeillut sitä Eezegeeliä ja tuntuu että auttaa aika nopsaan.
        minulle ei kylmä sovi,vaan pidän välillä lämpötyynyä.
        Burana 600.on minullakin,kun särky oikein kiusaa,vaan en millään voi ottaa kuin yhden päivässä,muuten ole ihan muissa maalimoissa.

Toivottavasti apuja sait.
        T;muori67.

• muori67§§§§ kirjoitti:

olen minäkin taistellut,jo monta vuotta.
        Nyt olen kokeillut sitä Eezegeeliä ja tuntuu että auttaa aika nopsaan.
        minulle ei kylmä sovi,vaan pidän välillä lämpötyynyä.
        Burana 600.on minullakin,kun särky oikein kiusaa,vaan en millään voi ottaa kuin yhden päivässä,muuten ole ihan muissa maalimoissa.

Toivottavasti apuja sait.
        T;muori67.

Että kylmä sopii jos on tulehdus päällä. Itsellänikin kylmää käskettiin pitää, kun oli hyvin tulehtuneet lihakset, se auttoin.
        Toisilla taas tuo lämpö auttaa.
        Jos taas jokin hermo on puristuksessa, eivät mitkään tavalliset särkylääkkeet siihen auta.
        Mitä ovat sanoneet ,kun ovat tutkineet???

Buranaa (tulehduskipulääke) eivät nykyisin suosittele syötävän koko ajan. 600 kolmasti vrk
        on aika jyty annos.
        joiltakin se kielletään kokonaan(vaikuttaa munuaisiin).
        Mutta mitä ne "tohtorit" ovat sanoneet??
        Mistä se johtuu ? onko hermoperäistä, kulumista, vai lihasperäistä? Vai mitä. Kai sitä on tutkittu?

• main-eko
        meri-kukka98 kirjoitti:

Että kylmä sopii jos on tulehdus päällä. Itsellänikin kylmää käskettiin pitää, kun oli hyvin tulehtuneet lihakset, se auttoin.
        Toisilla taas tuo lämpö auttaa.
        Jos taas jokin hermo on puristuksessa, eivät mitkään tavalliset särkylääkkeet siihen auta.
        Mitä ovat sanoneet ,kun ovat tutkineet???

Buranaa (tulehduskipulääke) eivät nykyisin suosittele syötävän koko ajan. 600 kolmasti vrk
        on aika jyty annos.
        joiltakin se kielletään kokonaan(vaikuttaa munuaisiin).
        Mutta mitä ne "tohtorit" ovat sanoneet??
        Mistä se johtuu ? onko hermoperäistä, kulumista, vai lihasperäistä? Vai mitä. Kai sitä on tutkittu?

Vuodesta 96 lähtien olen tiennyt mikä selässäni on,nivelissäni ei mitään vikaa,mutta kuitenkin sellainen vika joka vaikuttaa liikkumiseeni (todella vakava vaurio)Elikkä selkälihakseni jo ennestään olleet kovilla,olen opetellut niiden rentouttamista.Nyt siis kaiken päälle tuli tämä.Mitään uusia lääkkeitä en suostunut ottamaan kun ennestään syön vahvoja kipulääkkeitä eli samoilla pärjättävä.Minulla on sellainen "Kaurapussi" joka pakastimessa,sitä olen nyt laittanut kipeään kohtaan selässä.

Istuminen ja makaaminen sujuu kivutta,mutta edelleenkin ylös noustessa kovat kivut,ei ajatustakaan että ulos ovesta menisin,hyvä kun tässä sisällä jotenkin pärjään.Lapsetkaan nyt eivät ihan naapurissa asu,nuorin 30km päässä,muut vielä pitemmällä.Sisukkaana "sissinä" olen päättänyt näin pärjätä,koska sairaalaan en missään tapauksessa mene makaamaan.YÖK niistä laitoksista olen saanut tarpeekseni.Tämäkin reissu Ensiapupolille oli kuulkaa sitä luokkaa että ette ikinä usko,Taas tuli todistettua ettei Vantaalla pelaa mikään!!!

• Arvis

Auttaiskohan Mobic ?
      Minun nivelrikkooni se tehoaa, samoin kaulan kulumaan ilman mahanpuruja - vieläpä pieninä annoksina. Sitä ei tarvitse yhtenään napsia. Otan vain silloin, kun kipu häiritsee.
      Kalliinpuoleista tosin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      147
      1111
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1102
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1065
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      73
      853
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      44
      817
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      798
    7. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      745
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      740
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      701
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      672
    Aihe