Tunnen aikuisia ihmisiä, jotka on lapsuudessaan aikuisten toimesta väkisin viety hengellisiin tilaisuuksiin. Kyse on ollut enimmäkseen kai vanhempien taitamattomuudesta.
Jotkut ovat aikuisiällä uskossa, toisia sitten ei kokoukseen saa millään.
Yksi väkisin viety oli hyvin kiitollinen siitä, että oli viety, sillä hän ei olisi aikuisena uskossa. Tunnen myöskin kapinallisia, jotka aikuistuttuaan lopettivat kokonaan kokouksissa käynnin. Keski-ikäisenä kuitenkin uudistus uskossa. Osa kapinoi hautaan saakka.
Kaikista surkein on sellaisen perhe, jossa hengelliset asiat jättävät lapsen välinpitämättömäksi uskonasioille. Silloin on jokin mennyt pieleen ja pahasti.
Pitäisikö kunnioittaa lapsen vai aikuisen tahtoa kokoukseen menossa?
Minä tiedän sinun tekosi;
sinä et ole kylmä etkä palava;
oi jospa olisit kylmä tai palava!
Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava tai kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Ilm.3:15-16
Väkisin kokoukseen viedyt lapset
58
1227
Vastaukset
- juomari.turmio
Sekä helluntailaisten ja vapaakirkollisten kokouksissa.
Ei sinne ketään ole väkisin viety, vaan lapset menevät sinne mielellään, kun pääsevät pyhäkouluun ja voivat tavata kavereitaan.
Luterilaisista en osaa sanoa mitään, miten siellä. - itse jouduin
usein valitsemaan pulkkamäen ja kokouksen väliltä. Valitsin pulkkamäen. Sen hinta oli usein selkäsauna.
kokouksiin.
* "Opeta poikanen tiensä suuntaan, niin ei hän vanhanakaan siitä poikkea." Sanal.- poikalapsi
KENENKÄÄN vieminen huuhaan pariin VÄKISIN ei ole oikein - olipa kyse aikuisesta tai lapsesta. Jos thtoo lahkoontua, sen ehtii akuisenakin. Sitä paitsi: ettehän te kelpuuta lapsia edes kasteelle. Mitä turhia lapsia siis "kokouksiinne" rahaisitte lainkaan?
- Eroe
poikalapsi kirjoitti:
KENENKÄÄN vieminen huuhaan pariin VÄKISIN ei ole oikein - olipa kyse aikuisesta tai lapsesta. Jos thtoo lahkoontua, sen ehtii akuisenakin. Sitä paitsi: ettehän te kelpuuta lapsia edes kasteelle. Mitä turhia lapsia siis "kokouksiinne" rahaisitte lainkaan?
Vanhempien luvalla alaikäinen pääsee kasteelle. Pitäisikö sitten 3 - 11 vuotiaat lapset jättää oman onnensaa nojaan kun itse menee kokoukseen? Olisitko sinä todella niin julma?
- poikalapsi
Eroe kirjoitti:
Vanhempien luvalla alaikäinen pääsee kasteelle. Pitäisikö sitten 3 - 11 vuotiaat lapset jättää oman onnensaa nojaan kun itse menee kokoukseen? Olisitko sinä todella niin julma?
Ei lapsia tietenkään YKSIN kukaan vastuullinen aikuinen jätä. Oletat ihan älyttömiä. Éikö helluntailaispiireissä käytetä muka lapsenvahteja silloin, kun aikuiset joutuvat lähtemään pois lastensa luota?
- Eroe
poikalapsi kirjoitti:
Ei lapsia tietenkään YKSIN kukaan vastuullinen aikuinen jätä. Oletat ihan älyttömiä. Éikö helluntailaispiireissä käytetä muka lapsenvahteja silloin, kun aikuiset joutuvat lähtemään pois lastensa luota?
Homot eivät käy juuria kokouksissa, mutta uskovat kaikki tieteen nimissä tehdyt sadut Setan lehdistä. Setahan on tunnettu siellä tehdyistä kavalluksista sun muista.
Homo-miehillä on kaikista eniten väkivaltaa parisuhteessa, hyvänä kakkosena lesbot. Turpiinottajana miehillä se feminiininen osapuoli, naisilla taas turpiin lyöjänä se maskuliininen tyyppi.
Tätä karua kieltä puhuvat TV: ssäkin näytetyt tilastot.
Homo voi kuitenkin pelastua. Ehtona ei ole heteroksi muuttuminen, vaan usko Herraan Jeesukseen. - poikalapsi
Eroe kirjoitti:
Homot eivät käy juuria kokouksissa, mutta uskovat kaikki tieteen nimissä tehdyt sadut Setan lehdistä. Setahan on tunnettu siellä tehdyistä kavalluksista sun muista.
Homo-miehillä on kaikista eniten väkivaltaa parisuhteessa, hyvänä kakkosena lesbot. Turpiinottajana miehillä se feminiininen osapuoli, naisilla taas turpiin lyöjänä se maskuliininen tyyppi.
Tätä karua kieltä puhuvat TV: ssäkin näytetyt tilastot.
Homo voi kuitenkin pelastua. Ehtona ei ole heteroksi muuttuminen, vaan usko Herraan Jeesukseen.Mikä ihmeen homofobiakohtaus sinulle tuli?
Helluntaiseurakunta on tunnettu JUURI TUOLLAISESTA "tiedosta", jota levität, oi evankelista. - Eroe
poikalapsi kirjoitti:
Mikä ihmeen homofobiakohtaus sinulle tuli?
Helluntaiseurakunta on tunnettu JUURI TUOLLAISESTA "tiedosta", jota levität, oi evankelista.Se tarkoittaa, että kaikki setalaisten teot ei ole sinun syytä, eikä kaikki yksilöhelluntailaisen teot minun vastuulla.
Eikä
todé edusta helluntailaisuutta. Hän on eräänlainen karrikoitu kuva helluntailaisuudesta.
Tää
todé on menstysteologi tavallaan, eikä huomaa sitä. - poikalapsi
Eroe kirjoitti:
Se tarkoittaa, että kaikki setalaisten teot ei ole sinun syytä, eikä kaikki yksilöhelluntailaisen teot minun vastuulla.
Eikä
todé edusta helluntailaisuutta. Hän on eräänlainen karrikoitu kuva helluntailaisuudesta.
Tää
todé on menstysteologi tavallaan, eikä huomaa sitä.Nyt sulla menee jo HENKILÖTKIN sekaisin. En minä ole Tode, eikä minun kannanotoissani ole Toden kantaa.
Helluntailaisethan ovat tunnettuja pedofilian suosimisestaan. Onkos eilen paljastetussa isossa rikosjutussa mukana lainkaan muita kuin helluntailaisia? (Huomaatkos: TUOLLA LAILLA sinä itse päättelet ja asioita esität ja teet homofobiasis muka 2mielipiteeksi".)
Paskalahko! - kaaleppi.
poikalapsi kirjoitti:
Nyt sulla menee jo HENKILÖTKIN sekaisin. En minä ole Tode, eikä minun kannanotoissani ole Toden kantaa.
Helluntailaisethan ovat tunnettuja pedofilian suosimisestaan. Onkos eilen paljastetussa isossa rikosjutussa mukana lainkaan muita kuin helluntailaisia? (Huomaatkos: TUOLLA LAILLA sinä itse päättelet ja asioita esität ja teet homofobiasis muka 2mielipiteeksi".)
Paskalahko!täällä neuvoo lasten kasvatuksessa...menehän nyt sinne maistraattimorsiammesi haaveileen...eeheheh
- todé
Eroe kirjoitti:
Se tarkoittaa, että kaikki setalaisten teot ei ole sinun syytä, eikä kaikki yksilöhelluntailaisen teot minun vastuulla.
Eikä
Tää
todé on menstysteologi tavallaan, eikä huomaa sitä.sanoa, että olet jäänne jostakin muinaisuudesta.
Jos pidät minua menestysteologina, niin voidaan päätellä, ettet kyllä tiedä teologiasta (=raamatun opista) yhtään mitään. Menestysteologia on minusta yhtä kaukana, kuin on itä lännestä. - poikalapsi
kaaleppi. kirjoitti:
täällä neuvoo lasten kasvatuksessa...menehän nyt sinne maistraattimorsiammesi haaveileen...eeheheh
Käyttelepäs nyt vain omaa nimimerkkiäsi, räävä-Frihet.
En totta vie ihmettele, että poikasikin häpeää isäänsä.
Jos palstalla olisi toimiva seriffi eikä hihhulipelle Mamabeard, kommenttisi olisi siivottu ja samaten sinut, lahkoräävä. - Nyt puhutaan asiaa...
poikalapsi kirjoitti:
Käyttelepäs nyt vain omaa nimimerkkiäsi, räävä-Frihet.
En totta vie ihmettele, että poikasikin häpeää isäänsä.
Jos palstalla olisi toimiva seriffi eikä hihhulipelle Mamabeard, kommenttisi olisi siivottu ja samaten sinut, lahkoräävä.Sitten teitä ei varmaan harmita jos kaappaan teidät väkisin ja raahaan teidt Elämän sana kokoukseen minne teidän on pakko tulla! sillä se on ainoa oikea usko!
- Eroe
todé kirjoitti:
sanoa, että olet jäänne jostakin muinaisuudesta.
Jos pidät minua menestysteologina, niin voidaan päätellä, ettet kyllä tiedä teologiasta (=raamatun opista) yhtään mitään. Menestysteologia on minusta yhtä kaukana, kuin on itä lännestä.Mieluummin realistinen muinaisjäänne kuin aina habaa hubaa. Uskon evankeliumin sellaisenaan, lisäksi apostolien kirjoitukset, sinä et usko apostoleita. Tarinasi on menestysteologiaa, vaikka et sitä huomaa. Lisäksi pahimman luokan itsepetosta ja suoranaista valetta.
Tuollaisessa uskossa ongelmista ei saa puhua,
vaan ne lakaistaan maton alle.
- Eroe
Usko Jeesukseen on aina henkilökohtainen, siksi sitä pitää myös henkilökohtaisesti vaalia. On hyvä kertoa uskosta lapsille heti. On myöskin hyvä pitää joka päivä kotona perhealttaria. Siinä luetaan Raamatun pätkä, kohta tai luku, sen jälkeen jokaiselta erikseen rukousaiheen. Ne viedään yhdessä Herran eteen ja hän myös kuulee ne. Hyvä on kiittää myöskin saaduista rukousvastauksista.
Tuo on lähtökohta ja sitten kokous. Mutta sinne väkisin viennistä onkin kysymys.
Amerillaisissa perhe-elokuvissa lähes poikkeuksitta ruokapöydässä joku lukee yhteisen ruokarukouksen. Meilläkin kansakoulussa aina luettiin se ennen syöntiä. Äiti opetti tutun iltarukouksen, jonka vieläkin luen.
Rikos lasta kohtaan on olla kertomatta hengellisistä asioista!- ennen ruokailua
ruokarukoukset?
- lapsille, että
naapurin ateistipenskat joutuvat helvetin tuleen kitumaan.
Näin pääsiäisenä pitää myös kerrata Jeesuksen ristinkuolema yksityiskohtia myöten, vertavaluvine haavoineen, visvaista kylkihaavaa unohtamatta. - Minttunens
lapsille, että kirjoitti:
naapurin ateistipenskat joutuvat helvetin tuleen kitumaan.
Näin pääsiäisenä pitää myös kerrata Jeesuksen ristinkuolema yksityiskohtia myöten, vertavaluvine haavoineen, visvaista kylkihaavaa unohtamatta.Osta almanakka.
- Eroe
ennen ruokailua kirjoitti:
ruokarukoukset?
Luetteko te ruokarukoukset?
- luitko
Eroe kirjoitti:
ruokarukoukset linnassa ollessasi?
- Veli Herrassa
Eroe kirjoitti:
Vai vähemmistöillä!???
Valtaväestöllä se on!
Ei teitä kaaleita enemmän ole.Valtaväestöä on enemmän!Jutun murjasit valehtelija ja tekouskovainen!
- Pakanainen
vaikka vanhemmat haluaisivat mennä keskenään kokoukseen.
Riippuu paljon saarnaajasta miten lapsiin aikuisten kokous vaikuttaa. Helvetin tuomiota ja Jeesuksen toista tulemista saarnaava evankelista voi järkyttää lapsen mielen pahasti, lapsen perusturva voi järkkyä ja lapsi pakottaa itsensä pelkouskoon, jotta ei kadottaisi vanhempiaan, kun Jeesus tulee heitä noutamaan.
Sille tosiasialle ei voi mitään, että usko on olemassa, mutta sen käyttäminen muovailuvahana lapseen onkin jo hyvin vaarallista, jos aikuinen käyttää omaa uskoaan väärin lapseen pelottelemalla tulijärvestä, saattaa lapsi saada iänikuisen trauman perusturvallisuutensa.- Eroe
>>Ei lapsia voi kotiinsakaan yksin jättää
Kirjoittanut: Pakanainen 26.3.2009 klo 16.48
vaikka vanhemmat haluaisivat mennä keskenään kokoukseen.>> - Pakanainen kirjoittaa.
Tuleeko moni tuota ajatelleeksi?
Vai jääkö itse kotiin mukamas lapsen edun takia,
ja siinä sitten menee omakin usko? - vaakakuppi
Eroe kirjoitti:
>>Ei lapsia voi kotiinsakaan yksin jättää
Kirjoittanut: Pakanainen 26.3.2009 klo 16.48
vaikka vanhemmat haluaisivat mennä keskenään kokoukseen.>> - Pakanainen kirjoittaa.
Tuleeko moni tuota ajatelleeksi?
Vai jääkö itse kotiin mukamas lapsen edun takia,
ja siinä sitten menee omakin usko?Oma usko saa mennäkin, jos se on siitä kiinni, viekö lapsen kokoukseen vai jääkö kotiin hänen kanssaan. Lapsen etu on aina ensisijainen.
Kokouksesta voi lähteä pois kesken, jos näyttää siltä, että pöntöstä tulee tulta ja tulikiveä.
Se on omankin edun mukaista.
Uskovanhan pitäisi Paavalin tavoin olla valmis olemaan jopa kirottu pois Kristuksesta veljiensä hyväksi.
Room.9:3
"Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta".
Mielestäni vielä mieluummin, kun on kyse omasta lapsesta. - J.Edgar
jos vanhemmat käyttäytyvät epänormaalisti, niin kuin on laita herätyskokouksessa joukkosuggestion vallitessa.
Periaatteessa on sama lapsen kannalta, onko porukka ympärillä ja vanhemmat siinä mukana suggestiivisessa tilassa vai juovuksissa. Kumpaakin tilannetta lapsi oudoksuu ja saattaa pelästyä pahasti. - Pakanainen
J.Edgar kirjoitti:
jos vanhemmat käyttäytyvät epänormaalisti, niin kuin on laita herätyskokouksessa joukkosuggestion vallitessa.
Periaatteessa on sama lapsen kannalta, onko porukka ympärillä ja vanhemmat siinä mukana suggestiivisessa tilassa vai juovuksissa. Kumpaakin tilannetta lapsi oudoksuu ja saattaa pelästyä pahasti.kokouksessa eri tavalla kuin kotona, niin miten voi lapselle luoda turvallisuuden tunteen.
Olisi hyvä lapsen kehityksen kannalta, että vanhemmat ovat samanlaisia niin kokouksissa kuin kotonakin.
Lapsi vaistoaa hyvin herkästi, että vanhemmissa asuu kahdenlainen persoona, hengellinen johon lapsi yrittää ehkä epätoivoisesti samaistua ja kotimukava persoona jolloin harrastetaan tavallisia asioita.
Lapsihan oppii kaikki matkimalla. - Eroe
vaakakuppi kirjoitti:
Oma usko saa mennäkin, jos se on siitä kiinni, viekö lapsen kokoukseen vai jääkö kotiin hänen kanssaan. Lapsen etu on aina ensisijainen.
Kokouksesta voi lähteä pois kesken, jos näyttää siltä, että pöntöstä tulee tulta ja tulikiveä.
Se on omankin edun mukaista.
Uskovanhan pitäisi Paavalin tavoin olla valmis olemaan jopa kirottu pois Kristuksesta veljiensä hyväksi.
Room.9:3
"Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta".
Mielestäni vielä mieluummin, kun on kyse omasta lapsesta.Rukoushuoneella on kokouksen aikana lapsille pyhäkoulu. Jos ei ole siinä tilaisuudessa pyhäkoulua, voi lapset viedä huoneeseen, minne on äänentoisto ja myöskin näkyvyys saliin.
Seurakunnassa lapset saavat tutustua toisiin lapsiin. - Eroe
J.Edgar kirjoitti:
Periaatteessa on sama lapsen kannalta, onko porukka ympärillä ja vanhemmat siinä mukana suggestiivisessa tilassa vai juovuksissa. Kumpaakin tilannetta lapsi oudoksuu ja saattaa pelästyä pahasti.Torontolaisuuden jyllätessä 90-luvulla jotkut sätkivät lattialla. Se ei ole Raamatullista. Erään lapsen äidillä oli epilepsia ja lapsi pelkäsi noita kaheleita.
- Eroe
Pakanainen kirjoitti:
kokouksessa eri tavalla kuin kotona, niin miten voi lapselle luoda turvallisuuden tunteen.
Olisi hyvä lapsen kehityksen kannalta, että vanhemmat ovat samanlaisia niin kokouksissa kuin kotonakin.
Lapsi vaistoaa hyvin herkästi, että vanhemmissa asuu kahdenlainen persoona, hengellinen johon lapsi yrittää ehkä epätoivoisesti samaistua ja kotimukava persoona jolloin harrastetaan tavallisia asioita.
Lapsihan oppii kaikki matkimalla.Varmistaa, ettei lapsi tule kenties koskaan uskoon. Kokousnaamari ja matkalla kotiin jo arvostellaan puhuja ja muut seurakuntalaiset. Kotona elellään miten elellään, sitten taas seurakunnassa niin mukavaa että! Kyllä lapsi huomaa bluffin.
Mutta vaikka olisi millainen sortin sakki, josvain elämä ja julistus on sopusoinnussa, lapsi tulee uskoon.
- Veli herrassa
Samalla tavalla oksettaa kotona alttarille pakotettuja lapsiparkoja!Pakottamista on sekin.
Oletkos kertonu linnahistoriasi jo lapsillesi??
Ja miksi jouduit linnaan?- Eroe
Oletko oudonlainen nainen, vai veli "herrassa".
- Paljon2
Eroe kirjoitti:
Kirjoittamistasi viesteistä!Tunsin kerran erään henri nymannin.
Paljon2 kirjoitti:
Onkos Eroa romani/mustalainen.
- romaneja
Paljon2 kirjoitti:
Tekstistäsi voi aistia vaikka mitä.
- Veli herrassa
Eroe kirjoitti:
Asian ja kulkuset löytyy!Entä itselläsi?Kaalee ei saa kävellä valkolaisen yli.Valtaväestö on aina valtaväestö!
- Peku`
kaiken pahinta on lapsille järjestetyt rituaalit joita sinäkin olet kannattanut.
Se voi aiheuttaa lapselle pahoja mielenterveydellisiä ongelmia jos heidät psyykataan transsitilaan isolla joukolla, kuviteltujen riivaajien karkottamiseksi. - että jos kapinoin
iskää vastaan (oli saarnaaja) niin sain kunnolla piiskaa ja kokoukseen mentiin myös murkkuiässä.
iskä kuoli sairaskohtaukseen ja tulin uskoon sen jälkeen ennen armeijaan menoa. mulla oli kova kapina iskää kohtaan murkkuiässä, mutta nyt kun oon tullut uskoon olisin todella toivonut, että iskä olisi nähnyt mun uskoon tulon, mutta hän kuoli sitä ennen.
ehkä oli hyvä, että hän vei mua kokouksiin. pakottamistahan se joskus oli, mut lopuksi mulle hyväksi, kun mä löysin pelastuksen.Näitä tapauksia lienee Helluntai yhteisössä laajastikin.Tiedän miten vanhemmat ovat pakottaneet lapsensa rukoilemaan ja käymään kokouksissa jne..No, lapsesta kasvoi kapinallinen ja hän kolusi Suoman vankilat ristiin ja rastiin.Siis lapsen elämä/kasvaminen oli täysin lähes tuhottu vanhempin alistamisen/pakottamisen takia.
Toinen tapaus,missä perheen lähes kaikki lapset kärsivät aikuisuudessaankin vanhemoien alistamisesta.Avioliitot eivät onnistu ja masennus lääkityksineen on normaali arkea.
Kiinnostaa todella , miten laajaa lasten alistaminen uskolla on Helluntaiyhteisössä.Monasti alistamminen ilmenee lapsen aikustuessa masennuksena tai oman elämän/arjen heikkona vastuun ottamisena.
Edelleen ihmettelen, miten Raamattu,- jopka antaa erikoisen hyvät ohjeet parisuhteelle ja perheen turvallisuutta tuovalle ilmapiirille,- niin sama kirja voidaan ymmärtää ja uskoa siten, että perheestä muodostuu lapsille erittäin vaikea kasvuympäristö.Lähes samaa tasoa kuin alkoholistuneiden vanhempien koti, jossa epävarmuus on sanoin kuvaamaton ja käsin kosketeltavissa.
Pitäisikö kunnioittaa lapsen vai aikuisen tahtoa kokoukseen menossa?
-------
Tuo asiahan riippuu lapsen iästä.On luonnollista, miten vanhemmat ottavat pienet lapsensa mukaan missä liikkuvatkin.Eihän lapsia tulee heittää yksin tai heitteille.
Kun lapsi kasvaa isomaksi ja itsenäistyy terveesti, niin monasti lapset ei todella halua lähteä vanhempien mumaan kyläään,- puhumattakaan kokouksiin.
Kyllä aikuistumassa olevan lapsen tahtoa tulee vanhempien kunnioittaa ja huomioida ja jos mahdollista, niin ohjata ja neuvoa asioissa.Moni vanhempi ei kertakaikkiaan ymmärrä, miten lapsen itsenäistymistä häiritään todella pahasti, jos esim. yli 10-vuotiasta lasta pakotetaan kokouksiin tms.Siis ihmisen/lapsen alistamisesta on kysymnys.
Muuten vankiloissa olevien ihmisten lapsuus on monasti ollut alistamista vanhempien mielivallan alle ja näin lapsen itsenäistyminen/kasvaminen on estetty.Aikuistuessaan he eivät mahdolistu huolehtimaan edes omista asioistaan ja elämästään.
Niin, joka puolueessa on näitä uskolla alistettuja ihmisiä/uskontojen uhreja.Sitä ihmetteleen edelleen, miten uskovat ihmiset eivät ymmärrä,- ettei toinen ihminen/vanhemmat voi tehdä lapsestaan uskovaista/uudestisynnyttää.Tietysti evankelioiminen/Jumlan tahdon esillä pitäminen kotona on paras tapa ja odottaa milloin Jumala kutsuu lapsen pelastukseen.
*
"Yksi väkisin viety oli hyvin kiitollinen siitä, että oli viety, sillä hän ei olisi aikuisena uskossa".
------
No, mielikuvituksella ei liene rajoitteita, mutta kukaan terve ihminen ei miellä pakottamisen saavan mitään hyvää aikaiseksi.Taas pakottamisella ei ole mitään tekemistä ihmisen uskoontulemisen kanssa.Pyhä Henki ei koskaan pakoita ketään ihmistä eli kyseessä on lihallisen ihmisen toiminta.
Pyhä Henki ei koskaan ohjaa ketään pakottamalla uskontielle tai edes evankeliopimaan ja sen kohteeksi olemiseen.
Yleispätevä ohje onkin Jeesuksen opetus;"Joka TAHTOO minun perässämi kulkea jne..."- Eroe
>>Muuten vankiloissa olevien ihmisten lapsuus on monasti ollut alistamista vanhempien mielivallan alle ja näin lapsen itsenäistyminen/kasvaminen on estetty.Aikuistuessaan he eivät mahdolistu huolehtimaan edes omista asioistaan ja elämästään.>> - Kirjoittaa ml312.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ei pidä paikkaansa, ja teoreetikon puhetta. Yksistään helluntaiherätyksessä on yli 500 vankalataustaista ihmistä. Suomen vapaan sisälähetyksen johtaja omaa vankilataustan, jonka hän on julkisesti kertonut.
Lähetyskentillä on vankilataustaisia, ja siellä olo vaatii itsenäisyyttä jos mikä. Eroe kirjoitti:
>>Muuten vankiloissa olevien ihmisten lapsuus on monasti ollut alistamista vanhempien mielivallan alle ja näin lapsen itsenäistyminen/kasvaminen on estetty.Aikuistuessaan he eivät mahdolistu huolehtimaan edes omista asioistaan ja elämästään.>> - Kirjoittaa ml312.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ei pidä paikkaansa, ja teoreetikon puhetta. Yksistään helluntaiherätyksessä on yli 500 vankalataustaista ihmistä. Suomen vapaan sisälähetyksen johtaja omaa vankilataustan, jonka hän on julkisesti kertonut.
Lähetyskentillä on vankilataustaisia, ja siellä olo vaatii itsenäisyyttä jos mikä.Vankiloissa on vain ihmisiä, joiden kaikkien lapsuus on rikkinäistä,- olivatpa vanhemmat alkoholisteja tai saarnaajia tai lääkäreitä.
Muuten tästä aiheesta oli pitkä kirjoitus Karjalaisessa.Jokainen alan ihminen tietää, miten häiriökäyttäytyvän ihmisen lapsuuteen liittyy se ratkaiseva tekijä.Itsekkään en tunne yhtään rikollista, jolla olisi ollut normaali lapsuus.
Ympäristö, jossa ilmentyy paljon syntiä, vaikuttaa lapsen kehitykseen erittäin ratkiasevasti.Juuri Raamatun mukainen perhe/parisuhde antaa lapselle erittäin hyvän kasvualustan.- Eroe
ml213 kirjoitti:
Vankiloissa on vain ihmisiä, joiden kaikkien lapsuus on rikkinäistä,- olivatpa vanhemmat alkoholisteja tai saarnaajia tai lääkäreitä.
Muuten tästä aiheesta oli pitkä kirjoitus Karjalaisessa.Jokainen alan ihminen tietää, miten häiriökäyttäytyvän ihmisen lapsuuteen liittyy se ratkaiseva tekijä.Itsekkään en tunne yhtään rikollista, jolla olisi ollut normaali lapsuus.
Ympäristö, jossa ilmentyy paljon syntiä, vaikuttaa lapsen kehitykseen erittäin ratkiasevasti.Juuri Raamatun mukainen perhe/parisuhde antaa lapselle erittäin hyvän kasvualustan.Mitä se vaikuttaa alkaa lapsuutta miettimään kun on iänkaikkisuudesta kysymys? Siinä ei auta 50-vuotiaan pulinaisen kolkko lapsuus ja mitä penkomista siinä sitten on? Myöskin näemmäisesti hyvät vanhemmat ovat oman kasvatuksensa tuloksia, ja jos ketjua venytetään, se menee paratiisiin ja syntiin lankeemukseen.
Älä tätä päivää ja koita saada ihmiset uskomaan
Jeesukseen heille iänkaikkiseksi elämäksi. Ja älä haihattele. Eroe kirjoitti:
Mitä se vaikuttaa alkaa lapsuutta miettimään kun on iänkaikkisuudesta kysymys? Siinä ei auta 50-vuotiaan pulinaisen kolkko lapsuus ja mitä penkomista siinä sitten on? Myöskin näemmäisesti hyvät vanhemmat ovat oman kasvatuksensa tuloksia, ja jos ketjua venytetään, se menee paratiisiin ja syntiin lankeemukseen.
Jeesukseen heille iänkaikkiseksi elämäksi. Ja älä haihattele.Ymmärrätkö, miten kirkkainta Jumalasta todistamista on tiedostaa miten synti tuhoaa ihmisen elämän.
Jotenkin tuntuu erikoisen oudolta todistaa Helluntalaisten keskellä, miten Jumalan aivoittama ympärsitö on lapselle kaikkein paras kasvualusta.Ymmärtäisin, miten näiden asioiden tiedostaminen on kaikkein väkevin todiste maailmalle/ihmisille Jumalan olemassa olosta Ja Raamatun todellisuudesta.
Niin, pahoin pelkäänkin, miten perheisiin liittyvien asioiden kieltäminen vie laittomuuteen yhä syvemmin koko Helluntaipuolueen.
Siis meillä uskovilla ihmisillä/vanhemmilla tulee olla malli maailman ihmisille, jonka Jumala on aivoittanut.
Lapsuuden vaikutteiden ymmärtäminen ehkäisee samojen virheiden toistamisen seuraavalla sukupolvella.Siis elämään liittyvien asioiden ymmärtämisen laajentamisesta on kysymys.
Ei kai kukaan haluaisi Helluntaipuolueessa elettävän sokeudessa ja sairastavan lapsiaan samalla tavcalla kuin maailman ihmiset,- jotka ovat sokeita näille asioille.Eroe kirjoitti:
Lähetyskentillä on vankilataustaisia, ja siellä olo vaatii itsenäisyyttä jos mikä.No, tietenkin pelastuminen Jumalan lapseksi muuttaa rikkinäisen lapsuuden kokeneen ihmimsen.Tarkoitinkin, miten tavallisen ihmisen elämän särkee vaikea lapsuus ja sen tuomat kokemukset.
Muuten Eroe. Etkö todella ymmärrä lapsuuden vaikutusta lapsen kehitykseen.Jos näin on, niin toivoisin ettei sinulla ole lapsia.Eroe kirjoitti:
Mitä se vaikuttaa alkaa lapsuutta miettimään kun on iänkaikkisuudesta kysymys? Siinä ei auta 50-vuotiaan pulinaisen kolkko lapsuus ja mitä penkomista siinä sitten on? Myöskin näemmäisesti hyvät vanhemmat ovat oman kasvatuksensa tuloksia, ja jos ketjua venytetään, se menee paratiisiin ja syntiin lankeemukseen.
Jeesukseen heille iänkaikkiseksi elämäksi. Ja älä haihattele.Mitä se vaikuttaa alkaa lapsuutta miettimään kun on iänkaikkisuudesta kysymys?
-----
No, lapsuuden tapahtumia ei erikoisemmin kannata pohtia,- jos Pyhä Henki ei nostata niitä tietoisuuteen.Mutta, on ymmärrettävä, miten lapsuuden vaikutukset ohjaa aikustuneen ihmisen käyttäytymistä ja asenteita lähimmäiseen.
PS.
Täälläkin on helppo havainnoida kun tiedostaa mitä tapahtumia on jokin kirjoittaja kokemut lapsuudessaan.
Jos tämän päivän synneistä ihmiknen tekee parannuksen, niin se merkitsee luopumista/kasvamista pois lapsuuden vaikutteista.Onkin helppo havainnoida, jos ihmisellä on ollut vaikea lapsuus, niin miten se ilmentyy hänen arjessaan ja miten se ongelmoittaa/vaikuttaa hänessä.
Siis itsensä löytämisestä on kysymys.- Eroe
ml213 kirjoitti:
No, tietenkin pelastuminen Jumalan lapseksi muuttaa rikkinäisen lapsuuden kokeneen ihmimsen.Tarkoitinkin, miten tavallisen ihmisen elämän särkee vaikea lapsuus ja sen tuomat kokemukset.
Muuten Eroe. Etkö todella ymmärrä lapsuuden vaikutusta lapsen kehitykseen.Jos näin on, niin toivoisin ettei sinulla ole lapsia.Piste.
Eroe kirjoitti:
Piste.
Niin, ainakin tämä on todellisuutta. Jos vanhempi, joka on kärsinyt lapsuudessaan väkivaltaisuudesta ja alistamisesta,- niin tämä vanhempi siirtää kasvatuksen kautta lapsiinsa menneisyyden.
Ainoastaan tämän roblematiikan tiedostaminen ja pois kasvaminen muuttaa kasvatustavan lapsiaan kohtaan.Monasti alhaisesta itsensä hillitsemisestä on kysymys, joka on juuri koetuksella parisuhteessa ja lapsen kasvatuksessa.Niin, se sydämentila.- Eroe
ml213 kirjoitti:
Niin, ainakin tämä on todellisuutta. Jos vanhempi, joka on kärsinyt lapsuudessaan väkivaltaisuudesta ja alistamisesta,- niin tämä vanhempi siirtää kasvatuksen kautta lapsiinsa menneisyyden.
Ainoastaan tämän roblematiikan tiedostaminen ja pois kasvaminen muuttaa kasvatustavan lapsiaan kohtaan.Monasti alhaisesta itsensä hillitsemisestä on kysymys, joka on juuri koetuksella parisuhteessa ja lapsen kasvatuksessa.Niin, se sydämentila.lapsuus?
Eroe kirjoitti:
lapsuus?
Lapsuudessani ei väkivallasta ollut tietoakaan.Elin kirjaimellisesti vapaan kasvatuksen jo siihen aikaan, koska vanhempani elämän täytti työ.Toisaalta isäni oli psyykkisesti melko sairas ja itsetuhoisuuteen taipuvainen mielikuviltaan.Niin, ne sodan muistot ja vaikutukset.
Niin, mielikuvani ihmisen kehityksestä ja käyttäyutymisestä ei erikoisemmin perustu omaan elämään, vaan tutkimiseen laajemin tätä aluetta ja mahdollisimman puolueettomasti,- jos mahdollista.
Niin, takerruin tähän lapsen lapsuuden ympäristöön siksi, että miten tärkeä se onkaan ajatellen ihmisen kehitystä.
Siis miten me vanhemmat elämme ja siten mahdollistumme antamaan lapsillemme eväät elämään ja käyttäytymiseen.Siis oman lapsuuden tutkiminen ei ole se tärkein pointti, vaan yleensä ymmärtää lapsuuden merkitys lapselle ja kehitykselle.
Raamatussahan on erikoisen paljon opetusta tälle alueelle ja jopa paimen valitaan toimeensa tämän kriteerin pohjalta eli miten hän on hoitanut omaa perhettään/pientä seurakuntaansa.
Ymmärrän, tähän liittyvän , miten tiukan opetuksen Jumala on aivoittanut avioliitolle ja eroamiseen liittyviin tekijöihin.Juuri pienelle lapselle pahinta onkin vanhempien eroaminen tai pitkäkestoinen riitely tms.
No, harmi sinänsä miten uskovaiset ihmiset ja seurakunnat yllättävän vähän käsittelee näitä alueita.Jumala puhuu enemmän tutkijoiden kautta, vaikka seurakunnan/uskovien ihmisten tulisi olla valona maailmalle.
Niin, se laittomuuden lisääntyminen ja siten lapset kärsivät rakkaudettomuuden ilmapiiristä.
"Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus".
Ihmisten lihallisuudessa/nautinnoissa eletty elämä tuhoaa lapsen terveen kehityksen.Niin, jopa monet uskovat ihmiset mieltävät avioeron oikeutetuksi omalla kohdallaan, vaikka sen tulisi olla tappio ymmärtää parisuhteen ongelmia.- Veli herrassa
Eroe kirjoitti:
Lähetyskentillä on vankilataustaisia, ja siellä olo vaatii itsenäisyyttä jos mikä.Helluntailaiset valtaosin romaneja ja KAIKILLA vankilatausta!Murhamiehiä ja pahantekijöitä.Onko se joku meriitti kun on ollu linnassa?Paskat sanon minä!Paha ihminen on aina pahaihminen!Rikollinen kuolemaansa asti.Soimaako tekosestasi vielä omatunto??????Luja tuomio on ku kymmenen vuotta lusit!
- issaki
en itsekkään mene mihin sattuu kokoukseen, eikä se ole kapinointia vaan uskollisuutta.
- Eroe
Jos et eläessäsi laita uskon asioita kuntoon
saat syyttää kerran vain itseäsi. - issaki
Eroe kirjoitti:
saat syyttää kerran vain itseäsi.paikoissa jossa ei noudateta Jumalan tahtoa, vaan palvotaan epä Jumalia.
- OPPILASSO
Eroe kirjoitti:
saat syyttää kerran vain itseäsi.KUN EI ANNA HAPATTAA USKOANSA.
Eroe:
"Kaikista surkein on sellaisen perhe, jossa hengelliset asiat jättävät lapsen välinpitämättömäksi uskonasioille".
--
Tämä on valitettavaa. Syitä on monia.
LAPSET JA VANHEMMAT
Ef. 6:1-4
--
6:1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
6:3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
6:4 Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
---
Tänä päivänä neljäs käsky ”Kunnioita isääsi ja äitiäsi” on paljossa unohduksissa.
Monissa perheissä vanhemmat ovat menettäneet otteensa ja auktoriteettiasemansa lapsiinsa nähden. Lapsista on tullut tottelemattomia.
Tästä Paavali kirjoittaakin puhuessaan lopun ajoista:
” Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, VANHEMMILLEEN TOTTELEMATTOMIA, kiittämättömiä, epähurskaita” (2.Tim. 3:2). Pelottavat ovat näkymät.
Ottaessaan tykönsä lapset aikuisten estelyistä huolimatta, Jeesus näytti meille esimerkkiä, kuinka meidän tulee kohdella lapsia (Mark. 10:13-16).
Lapsia ei tule väheksyä!
-
Estelijöille Jeesus sanoo närkästyneenä:
"Älkää estäkö heitä tulemasta minun tyköni" (Matt.19:14).
Jeesus varoittaa meitä viettelemästä lapsia pois uskosta (Mark.9:42).
Vietteleminen tarkoittaa esim. rakkaudettomuutta ja välinpitämättömyyttä.
Pieni lapsi ei tavoittele valtaa ja asemaa eikä laskelmoi.
Hän on täysin riippuvainen vanhemmistaan ja muista aikuisista.- Eroe
Hyvä kun otit kantaa, sillä kannanottosi oli rakentava. Tartuit kiinni siihen kohtaan, mihin ei muut tässä viestiketjussa. Tämäkin ketju menee omille urilleen, ja henkilökohtaisuuksiin. Se on huonoa tapakulttuuria.
Kommenttisi ovat arvokas lisä ja nytkin oli uutta näkökataa.
Jatketaan! - henklökahtaista solvausta
Eroe kirjoitti:
Hyvä kun otit kantaa, sillä kannanottosi oli rakentava. Tartuit kiinni siihen kohtaan, mihin ei muut tässä viestiketjussa. Tämäkin ketju menee omille urilleen, ja henkilökohtaisuuksiin. Se on huonoa tapakulttuuria.
Kommenttisi ovat arvokas lisä ja nytkin oli uutta näkökataa.
Jatketaan!Eroe itse kirjoittaa näin:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen874957Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1744336Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1644248Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik893445Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast163184Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi142910Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa312897Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä22776Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL542648Nuoret pois politiikasta!
Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!291834