Aamun torkkujia

kaikkiko?

Onko tämän palstan ihmiset, illan virrkuja, ja aamun torkkuja?
Täällä aamuisin hyvin vähän "liikettä", eli suurin osako untenmailla vielä?

Olen käynyt jo kaupassa, ja merimiespihvit muhimassa uunissa.
Aamiaisen söin kuuden aikoihin.

Mukavaa alkanutta päivää kaikille!
Kirjoittamisiin!

54

1116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan pikkuisen kadehdin sinua, joka olet jo ehtinyt tehdä vaikka mitä tähän mennessä!

En ymmärrä, että ihminen voi olla noin energinen, että jo kuuden aikaan aamupalalla - pyörittelen päätäni vain.

Soittaa minullakin kello joka arkiaamu 6.50,
      mutta niin mielelläni vetäisin vielä peittoa korviin.
      Itse en lähde minkään, mutta kehitysvammainen tyttäreni on saatava tien viereen puoli kahdeksaksi.

Minä sitten haen lehden ja lorvin tuvassa ja joskus menen vielä nokosille.

Monta kertaa tulee mieleen, että onkohan aamun torkku jollain tapaa huonompi ihminen, sanotaanhan sen tavan talonkin hävittävän.
      Ei kai, ei minulla ainakaan vielä ole sitä pelkoa. ;)

Päivän jatkoa kaikille, olet sitten virkku tai torkku!

• vastauksestasi

No ei tietenkään aamu-uniset ole huonompia, en sitä tarkoittanut ;D

Olen ikäni ollut aamuisin virkeä, iltapäivällä ja illalla en niinkään.

Joten paras tehdä aamuisin kaikki, mitä aikoo saada tehdyksi.

Eläkkeellä nyt voi ottaa päivätorkut, ja sitten jaksaa illalla valvoa. Muutoin olen untenmailla jo klo 23 viimeistään.

Voimia sinulle tyttäresi kanssa. Hyvä kun on palveluja olemassa päivisin, saat hieman lepoa.

• 1943

tervehtimässä kehitysvammaista sisartani vanhainkodissa. Äitini oli hänen omaishoitajansa ja uupui. Kehitysvammaisten asiat ovat paljon parantuneet sen 58 vuoden aikana, jonka sisareni on ollut olemassa. Lomitin nuorena äitiäni. Nyt en enää selviäisi. Hän on täysin riippuvainen muista ja tarvitaan 2 henkilöä hänen nostamiseensa. Hänen elämäänsä on sisältynyt monenlaista toimintaa mm. ulkomaanmatkoja. Voimia Sinulle.

• 1943 kirjoitti:

tervehtimässä kehitysvammaista sisartani vanhainkodissa. Äitini oli hänen omaishoitajansa ja uupui. Kehitysvammaisten asiat ovat paljon parantuneet sen 58 vuoden aikana, jonka sisareni on ollut olemassa. Lomitin nuorena äitiäni. Nyt en enää selviäisi. Hän on täysin riippuvainen muista ja tarvitaan 2 henkilöä hänen nostamiseensa. Hänen elämäänsä on sisältynyt monenlaista toimintaa mm. ulkomaanmatkoja. Voimia Sinulle.

Tyttäreni on aika omatoiminen ja tekee kaikki toimet itsenäisesti. Kelloa ja kiirettä ei vain tunne, joten aamuisin on aina se iänikuinen hoputtaminen kuten muulloinkin johonkin lähdettäessä.

Se on tosiaan hyvä, että saa päivisin käydä työkeskuksessa tai nykyään ne ovat työhönvalmennuskeskuksia, on jotain toimintaa, ei tarvitse vallan olla kotona. Täällä syrjäkylillä kun on ne harrastukset ja virikkeet heille aika vähissä tai ei siis ole mitään.

Hyvin meillä menee, kiitos teille kannustavista sanoista!

• jäälle aurinkoon

Aamutoimet tehty, vaikka ilta menikin vähän "överiksi"
      Täällä aurinko paistaa ja aion lähteä lenkille.

Terkut:)
      Aamun virkku;tänään!

• Suomea paistaa aurinko?

Hei, olisi mukava tietää, missäpäin suomea olet?
        Hesassa on tasaisen harmaata, ainakin toistaiseksi 2.

• Suomea paistaa aurinko? kirjoitti:

on Satakunnassakin - toivottavasti se siitä kirkastuu...

• paistaa aurinko
        Tellastiina kirjoitti:

on Satakunnassakin - toivottavasti se siitä kirkastuu...

Aivan upea aamu, puolisko tuolla ulkona jo kupsii, minun piti tulla koneelle laskun maksuun - kun aprillipäivänä unohtui.

Yöllä on ollut hiukan pakkasta, taitaa hanki kantaa. Pitää lähteä kokeilemaan pikimmiten, ennenkuin lämpötila nousee ja hankikanto pettää.

Iloista päivänjatkoa kaikille!

• Suomea paistaa aurinko? kirjoitti:

Terveiseni korvesta aamunvirkut. Korvessa paistaa aurinko hieman pilviversoa. 1 parvekkeellani jonne ei aurinko vielä paista. Hanget eivät enää kimaltele yhtä kauniisti kuin kuukausi sitten. Tiet loskaisia.

Heräsin kello 11.00. Minulla on hyvät unen lahjat ilman lisäaineita ; ) Nukkumaan menin puoli kaksitoista illalla.

Huomenna suuntaan Karhulaan miten Kotkan seutuvilla, onko hyvät kelit.

Lauantaina jatkan Amsterdamiin ja siellä on kuulemma kevät tosi kovaa vauhtia etenemässä. Luvassa lämmin aurinkoinen viikonloppu. Mutta kuten Hollantilaiset sanovat April tekee mitä haluaa ja se tarkoittaa, että säät voivat vaihdella nopeastikin.

• on iloinen Amsterdam"
        korpikirjailija kirjoitti:

Terveiseni korvesta aamunvirkut. Korvessa paistaa aurinko hieman pilviversoa. 1 parvekkeellani jonne ei aurinko vielä paista. Hanget eivät enää kimaltele yhtä kauniisti kuin kuukausi sitten. Tiet loskaisia.

Heräsin kello 11.00. Minulla on hyvät unen lahjat ilman lisäaineita ; ) Nukkumaan menin puoli kaksitoista illalla.

Lauantaina jatkan Amsterdamiin ja siellä on kuulemma kevät tosi kovaa vauhtia etenemässä. Luvassa lämmin aurinkoinen viikonloppu. Mutta kuten Hollantilaiset sanovat April tekee mitä haluaa ja se tarkoittaa, että säät voivat vaihdella nopeastikin.

Hyvin on nukuttu, eikä lisäaineitakaan tarvita,
        ellei sitten lasketa ruokajuomana viiniä.

Vähän oon kade reissustasi:(

Karhulastakin on kuulema tullut oikein kauppakeskuspaikka,
        no venäläisten takia kaiketi?
        Jumalniemessä olen joskus ohimenomatkalla käynyt.
        Silloin käväistiin Anttilan kauppakeskuksessa.
        Oli tavanomainen, mutta oli vipinää.

Sääkarttoja katsellessani näkyi sielläpäin olevan
        pilvipoutaa, mutta aurinkokin saattaa pilkistellä.

Hyvää matkaa Sinulle "Iloiseen Amsterdamiin"

• Korppis
        on iloinen Amsterdam" kirjoitti:

Hyvin on nukuttu, eikä lisäaineitakaan tarvita,
        ellei sitten lasketa ruokajuomana viiniä.

Vähän oon kade reissustasi:(

Karhulastakin on kuulema tullut oikein kauppakeskuspaikka,
        no venäläisten takia kaiketi?
        Jumalniemessä olen joskus ohimenomatkalla käynyt.
        Silloin käväistiin Anttilan kauppakeskuksessa.
        Oli tavanomainen, mutta oli vipinää.

Sääkarttoja katsellessani näkyi sielläpäin olevan
        pilvipoutaa, mutta aurinkokin saattaa pilkistellä.

Hyvää matkaa Sinulle "Iloiseen Amsterdamiin"

Sain juuri pakattua ja matkalaukun kiinni. Nelisen viikoa reissussa ja yksi matkalaukku. Olen jo oppinut. Ei varuiksi tavaraa mukaan.

Nämä matkat Hollantiin on mieheni matkoja juurilleen. Olen itse tykästynyt siihen erilailla kauniiseen maahan kuin Suomi ja etenkin sen maan ihmisiin. Siellä ei turhia nipoteta ; )

• nipoteta
        Korppis kirjoitti:

Sain juuri pakattua ja matkalaukun kiinni. Nelisen viikoa reissussa ja yksi matkalaukku. Olen jo oppinut. Ei varuiksi tavaraa mukaan.

Nämä matkat Hollantiin on mieheni matkoja juurilleen. Olen itse tykästynyt siihen erilailla kauniiseen maahan kuin Suomi ja etenkin sen maan ihmisiin. Siellä ei turhia nipoteta ; )

huumeetkin on laillisia.

• Korppis
        nipoteta kirjoitti:

huumeetkin on laillisia.

Puukengät, tuulimyllyt, tulppaanit, vapaa seksi ja huumeet. Siinä lienee kaikki mitä keskiverto suomalainen tietää Hollannista.

Hollannin pitkää historiaa vauraana hyvinvoipana kansana ja Euroopan supervaltana ei niinkään tunneta.

Suomalaiset asuivat maapohjaisissa hirsipirteissään kamppaillen fysiologisten tarpeittensa tyydyttämisestä kun hollantilaisilla jäi aikaa itsensä toteuttamisen tarpeille. Taiteen eri muodot kehittyivät huippuunsa.

Tämän päivän ongelmat ovat siirtolaisten ja maahanmuuttajien tuomia. Suomen päättäjien olisi syytä perehtyä Hollannin maahanmuuttajien mukanaan tuomiin ongelmiin sillä tätä menoa ne voivat olla meilläkin tulevaisuuden arkipäivää.

Eräät kansalaisuudet eivät halua mukautua maan lakien ja tapojen alaisuuteen. Tapahtuu gettoutumista eri kulttuurien kasautuessa omiin asuinalueisiin. Työttömyys on korkealla näissä ihmisryhmissä ja rikollisuus kasvaa. Väkivaltaa, omaisuusrikoksia, paikkojen rikkomisia, raiskauksia, mellakoita.

Liikun ainoastaa hollantilaisten asuttamilla alueilla. Itseasiassa parempiosaisten hollantilaisten. Vierailut maahanmuuttajien asuinalueilla pitävät sisällään ryöstetyksi tai pahoinpidellyksi tulemisen riskin.

• 1947
        Suomea paistaa aurinko? kirjoitti:

meikä löytyy. Lähdin miehen perään nuorena Hesasta.
        Aivan mukulana asuin kolmosen päätepysäkin kohdalla Linnanmäen vieressä.
        En olisi ikinä uskonut olevani maalaistalossa...
        Nyt olen vielä toistaiseksi mieheni ja poikani kanssa. Tänne jäädään sitten aikanaan pojan kanssa.
        Kummasti elämä keikuttaa.
        Harmaa taivas nyt on, päivällä hetken ajan paistoikin, 4,3.

• 1943
        1947 kirjoitti:

meikä löytyy. Lähdin miehen perään nuorena Hesasta.
        Aivan mukulana asuin kolmosen päätepysäkin kohdalla Linnanmäen vieressä.
        En olisi ikinä uskonut olevani maalaistalossa...
        Nyt olen vielä toistaiseksi mieheni ja poikani kanssa. Tänne jäädään sitten aikanaan pojan kanssa.
        Kummasti elämä keikuttaa.
        Harmaa taivas nyt on, päivällä hetken ajan paistoikin, 4,3.

mulle melko outoa aluetta. Viime aikoina olen ajellut usein Äetsässä tai Vammalassa Kokemäenjoen yli. On hienoa seutua ja komea virta. Varmaan jo täysin vapaa jäistä viikon päästä.

• vm46
        korpikirjailija kirjoitti:

Taidatpa ajella meillä päin.
        Käyn joskus Karhulan Lidl:ssä.Ainoa meidän lähellä.
        Ostan sieltä hapankaalia.
        Mielestäni parasta laatua;Suomessa.
        Tänään meni viimeinen purkki.
        Eihän tiedä vaikka törmättäis.
        Kun perjantai on se kaupassa käyntipäivä.

Täytyykin katsoa silläsilmällä :D

• Lidl
        vm46 kirjoitti:

Oletko mies vai nainen?

• Korppis
        vm46 kirjoitti:

Lähdemme aamupäivällä ajelemaan kohti Karhulaa. Matka kestää noin kuusituntia. Tunnen hyvin Karhula - Kotka tienoot. Olin pikkutyttönä kesätöissä siellä. Sisareni asuu Aittokorvessa. Hän muutti sinne jo 1963 toten lienee jo aito kymiläinen. Ei sitä koskaan tiedä vaikka törmättäis ; )

• ollaan, oltu jo kauan.

Terveiset hullujen päivien ryysiksestä!
      Pakko käydä jo klo 8, ettei keskipäivän ruuhkaan joudu.
      Ei uskoisi taantuman, laman olevan.
      Minä hyödynnän ruokapuolen tarjoukset.
      Ne ovat aina tosi hyviä.
      Mitään vaatepuolta en nyt tarvinnut, enkä lisää kamaa kotiinkaan.
      Mukavaa päivän jatkoa vaan kaikille.

• aamun torkku

päivän torkku ja illan torkku, nyt kun keäaikaan siirrytty ennenkuin saa sisäisen kellonsa synkronisoitua:)

• 1943

mukaan aamun ja illan virkku tai molempien torkku. Harvoin tarvitsen herätyskelloa, eilen se soi klo 6 kun käväisin Turussa. Yleensä heräilen siinä kahdeksan maissa ja koneelle tulen vasta kun olen aamujumpat jumpannut. Täällä lounaassa on pilvistä ja plussalla, koska auton ikkunat olivat jo sulaneet. Leikkaan omenapuuni ja sitten lähden vaihteeksi ämmällä alkavaan paikkaan.

• meidänkin omenapuut!
        Ovat ainakin kuusikymmentä vuotta vanhoja enkä minä niille mitään osaa tehdä sen paremmin kuin isäntäkään.
        Ovat ihan villiintyneitä, mutta omenia niihin silti tulee, punaista kanelia on suurin osa.
        Joskus summamutikassa olen niitä vähän harvennellut!

• saa oppaita
        Tellastiina kirjoitti:

meidänkin omenapuut!
        Ovat ainakin kuusikymmentä vuotta vanhoja enkä minä niille mitään osaa tehdä sen paremmin kuin isäntäkään.
        Ovat ihan villiintyneitä, mutta omenia niihin silti tulee, punaista kanelia on suurin osa.

tai pyydä ammattilainen leikkaamaan, se kannattaa! Minä juuri eilen ruiskutin, kun oli tyyntä ja lämpöasteita. Toivotaan lämmintä säätä kukinnan aikaan ja paljon pölyttäjiä. :) ;)

Terv. eräs tuttu omppupuiden kasvattaja

• saa oppaita kirjoitti:

tai pyydä ammattilainen leikkaamaan, se kannattaa! Minä juuri eilen ruiskutin, kun oli tyyntä ja lämpöasteita. Toivotaan lämmintä säätä kukinnan aikaan ja paljon pölyttäjiä. :) ;)

Terv. eräs tuttu omppupuiden kasvattaja

"Nettituttuko" olet?
        Nyt pistit aivot raksuttamaan!

Olen minä ohjeita lukenut miten niitä pitäisi leikata, mutta se on sitten eri asia mennä niitä leikkaamaan!

• kulta-aikaa
        Tellastiina kirjoitti:

"Nettituttuko" olet?
        Nyt pistit aivot raksuttamaan!

Olen minä ohjeita lukenut miten niitä pitäisi leikata, mutta se on sitten eri asia mennä niitä leikkaamaan!

hassuteltiin
        naureskeltiin
        pohdiskeltiin
        kertoeltiin

se oli silloin
        netissäpä netissä

• kulta-aikaa kirjoitti:

hassuteltiin
        naureskeltiin
        pohdiskeltiin
        kertoeltiin

se oli silloin
        netissäpä netissä

ne tahtoisin niin elää uudelleen...

Miksi huutelet puskista,
        ei silloinkaan niin tehty...

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

meidänkin omenapuut!

on tämä minunkin harventeluni. Tämä rivitalon omenapuu on pienehkö. Siinä on Hetaa, Valkeaa kuulasta ja Åkeröä. Muut paitsi Åkerö ovat antaneet maistiaisia. Muualla minulla on vanhempia puita, mm. kaksi Åkeröä. Niitä olen vähän rapsinut, en ole asiantuntija. Viime syksynä Åkerökin antoi pitkästä aikaa satoa.

• 1947
        Tellastiina kirjoitti:

meidänkin omenapuut!

harvennus onkin parasta. Liikaa leikatessa kasvaa vesiversoa.

• -------------

.1.aamupala klo 3.30, 2.siivous ja pyykinpesu klo 4.00, 3.lehdenluku ja muut tarvittavat aamutoimet klo 5.30, 4.aamu-uinnille uimahalliin klo 6.00, 5.kirjan lukemista(luen päivittäin) klo 8.00-11.30.,6.ruokailu kotona yksin tai tuttavieni kanssa, 7.siestaa eli päivälepo klo 13.-14.,8.arkiaskareita klo 14-17 9.ruokailu klo 17, 10.arkiaskareita ja sitten klo 20.30 nukkumaan.Joten siis illan torkku ja aamun virkku.

• Jopa oli päiväjärjestys!
        Et kai joka päivä voi tuota noudattaa?
        Sehän on jo itsensä orjuuttamista... ;)

• Fridanna
        Tellastiina kirjoitti:

Jopa oli päiväjärjestys!
        Et kai joka päivä voi tuota noudattaa?
        Sehän on jo itsensä orjuuttamista... ;)

Aamun virkun elämä ei ainakaan kerrostalossa pyykinpesun ja siivouksen osalta onnistuisi. Kolmen aikaan yöstä on kaikkein hiljaisinta, joten jo WC:n vetäminen kuuluu ylös ja alas.

Heräilen yleensä 8:n ja 9:n välillä, vaikka radio alkaa kuulua klo 7.30. En kuule sen ääntä kuin vasta kahdeksan maissa. Siis aika tyhmä ajoitus! Illalla valvoisin vaikka kuinka myöhään, lisäksi tämä kesäaikaan siirtyminen on minulle vaikea. Miksikö? Hävettää aivan itsekseen, kun heräilen klo 9 ja talvisaikana se olisi jo klo 10.
        Mikähän lienee aiheuttanut tuollaisen huonon omatunnon, ettehän vain te, jotka ani varhain aamulla touhuatte:) Ottakaa vitsinä toteamus.

• Fridanna
        Fridanna kirjoitti:

Aamun virkun elämä ei ainakaan kerrostalossa pyykinpesun ja siivouksen osalta onnistuisi. Kolmen aikaan yöstä on kaikkein hiljaisinta, joten jo WC:n vetäminen kuuluu ylös ja alas.

Heräilen yleensä 8:n ja 9:n välillä, vaikka radio alkaa kuulua klo 7.30. En kuule sen ääntä kuin vasta kahdeksan maissa. Siis aika tyhmä ajoitus! Illalla valvoisin vaikka kuinka myöhään, lisäksi tämä kesäaikaan siirtyminen on minulle vaikea. Miksikö? Hävettää aivan itsekseen, kun heräilen klo 9 ja talvisaikana se olisi jo klo 10.
        Mikähän lienee aiheuttanut tuollaisen huonon omatunnon, ettehän vain te, jotka ani varhain aamulla touhuatte:) Ottakaa vitsinä toteamus.

Menipä väärin kesä- ja talviajan kellon siirrot. Kesäajan klo 9 on siis talvisaikaan klo 8. Ei siis mitään häpeämistä myöhään nukkumisessa.

• 1943
        Fridanna kirjoitti:

Menipä väärin kesä- ja talviajan kellon siirrot. Kesäajan klo 9 on siis talvisaikaan klo 8. Ei siis mitään häpeämistä myöhään nukkumisessa.

myöhään heräämisiäni. Usein herään ensi kerran kuuden maissa ja jos nukun uudelleen, niin voin herätä vasta klo 11. Kaikessa rauhassa menen aamutakissa hakemaan postin ja teen aamupuuhat. Oli aikoja, jolloin nukuin vain 4 tuntia yössä, nyt otan takaisin.

• Aloittaja
        Fridanna kirjoitti:

Hei, ei todellakaan kuulu tapoihini arvostella, vaikka koko päivä menisi vuoteessa. Itselläni usein meneekin, vaikkakin hereillä ;D

Ainahan on ollut molempia, toisilla sujuu vielä illalla askareet, minä olen silloin jo väsähtänyt.
        Ystävättäreni ompelee usein puolenyön jälkeen, silloin olen jo uinunut kauan.

Kerrostalossa asun myös. Meillä tuo hiljaisuus on 22-07, eli koneen joskus klo 7 pistän pyörimään, linkoo vasta yli tunnin päästä.
        Kaupat aukeavat klo 7, ja käyn usein silloin, saa asioida suht rauhassa.
        En käy yleensä, kuin 2x viikossa. Ostan kerralla enemmän.

Tästähän on tullut pitkä ja mukava ketju, kiitos kaikille, oli tarkoitus välillä kurkata, vaan oli porukkaa koko päivän, joten nyt vasta kerkesin.
        Oli ilo lukea, syntynyt oikein keskustelujakin ;)))
        jatketaan>>>

• 1947

En tänään kerinnyt, olin pajupuskia raivaamassa.
      Syömässä kävin ja uusiksi.
      Nyt on nurkat siltä osin kelvolliset.
      Heräilen siinä 6-7 välillä yleensä ja nousen saman tien. Päästän laiskana koirat pihalle jne. aamutoimet.
      Illalla sammahdan aika nopsaan 22-23 välillä. Riippuu tietysti siitä, onko mitään parempaa tekemistä.

• 1943

sitten raivasin metsäautotien varret pajuista, kuusista ja muusta vesakosta. Heitin ravinteeksi metsään. Nyt ovat taas kasvaneet ja uusin perkaukset, en varmaan tänä kesänä, koska on Kemera-hoito ajankohtainen. Kerätköön ojan pohjalta ravinteita, jotka otan talteen.

• tilastokeskuksesta päivää
        1943 kirjoitti:

sitten raivasin metsäautotien varret pajuista, kuusista ja muusta vesakosta. Heitin ravinteeksi metsään. Nyt ovat taas kasvaneet ja uusin perkaukset, en varmaan tänä kesänä, koska on Kemera-hoito ajankohtainen. Kerätköön ojan pohjalta ravinteita, jotka otan talteen.

nyt tuli viidessadas kerta täyteen kun kerrot saman jutun, kunniakirja lähetetän ensi tilassa!

• Aloittaja
        tilastokeskuksesta päivää kirjoitti:

nyt tuli viidessadas kerta täyteen kun kerrot saman jutun, kunniakirja lähetetän ensi tilassa!

Tämä ketju oli mukava, yhtä ikävää kommenttia lukuunottamatta.

Sinulle tuli tarve irvailla, kuuluuko sellainen mielestäsi normaaliin 60 ihmisten kanssakäymiseen?

Jos 1943 nimimerkin kirjoitukset ärsyttävät noin paljon, miksi vaivaidut niitä lukemaan. Saati vielä kommentoimaan lapsellisesti.
        Ei kaikkia voi miellyttää, eikä kaikesta tarvitse välittää, mutta silloin voi jättää väliin, itsensä alentamisen, eikö?

• vm46
        Aloittaja kirjoitti:

Sinulle tuli tarve irvailla, kuuluuko sellainen mielestäsi normaaliin 60 ihmisten kanssakäymiseen?

Jos 1943 nimimerkin kirjoitukset ärsyttävät noin paljon, miksi vaivaidut niitä lukemaan. Saati vielä kommentoimaan lapsellisesti.
        Ei kaikkia voi miellyttää, eikä kaikesta tarvitse välittää, mutta silloin voi jättää väliin, itsensä alentamisen, eikö?

Minäkin lopettelin kirjoittelun tänne, mutta koska täällä suurin osa on mukavia ja järkeviä ihmisiä,
        niin annoin piunpaut ärsyyntyjiöille.

Nimimerkkiä en enää viitsi käyttää, vaikka sen perusteella olisi helpompi tietää kuka kirjoittaa
        ja kelle vastaa.

Asiathan saavat riidellä.Niistähän voi tarkastella
        omien mielipiteitään.Ja saada uusia näkemyksiä.

terv.vm46

• on lapsellinen
        Aloittaja kirjoitti:

ihan hyvä huomio tuo että yks kirjoittaa samaa asiaa jatkuvasti, minusta ihan leikkimielinen viesti siitä. Mikä oikeus on leimata vähänkin eri tavalla ajattelevat melkein hoitoa tarvitseviksi , kateellisiksi jne.
        Entisten rekattujen poistuminen johtuu juuri siitä että uusi sisäpiiri hyväksyy vain toistensa jutut ja haukkuu muut.

• Aloittaja
        vm46 kirjoitti:

Minäkin lopettelin kirjoittelun tänne, mutta koska täällä suurin osa on mukavia ja järkeviä ihmisiä,
        niin annoin piunpaut ärsyyntyjiöille.

Nimimerkkiä en enää viitsi käyttää, vaikka sen perusteella olisi helpompi tietää kuka kirjoittaa
        ja kelle vastaa.

Asiathan saavat riidellä.Niistähän voi tarkastella
        omien mielipiteitään.Ja saada uusia näkemyksiä.

terv.vm46

Koko kirjoitus ei koskenut mitenkään asiaa, ja siitä johtuvaa erimielisyyttä.
        Henkilön toista kirjoittajaa kohtaan esittämä mielipiteen ilmaisu, ei mielestäni ollut lainkaan asiallinen.

Kun maailmassa on niin paljon ikäviä asioita, toivoisin, ettei täällä tarvitsisi törmätä kiusaamiseen. Varsinkaan kun sitä ei voi tietää, minkä nicin alta se tulee?

Jos tietäisin, en avaisi sellaista.
        Nicitön olen minäkin, nimenomaan tällä palstalla, näiden lieveilmiöiden takia.

Silti toki käytän samaa aina yhdessä, seuraavassa voikin olla taas toinen.

• 1943
        tilastokeskuksesta päivää kirjoitti:

pajuja ojista poistellut kuten hän , jolle vastasin, niin asia ei Sinua koske. Kyllä täällä moni muukin kertoilee samantapaisia juttuja useamman kerran, kun vastailee eri ihmisten viesteihin. Ystävällinen neuvo: ota elämä vähän iisimmin ja hyväksy kanssaihmiset sellaisina kuin ovat. En juuri muista mitä muut ovat kirjoittaneet, en omianikaan, kun suljen koneen- luultavasti onnekseni. Ja totta on, että miltei joka päivä, jos sää sallii olen metsässä - niin tänäänkin. Pysyn hyvällä tuulella.

• Kiitos aloittajalle kivasta ketjusta.
      Luin nyt sen alusta asti ja ajattelin, että onpa nyt ihmeellistä, kun ei yhtään ilkeilijää ole ehtinyt joukkoon ja eikös vaan tämä tilastokeskuksen neropatti heittänyt viestinsä mukaan.
      Turha on sitä puolustella, ei siinä ollut leikkiä pätkääkään.

Ja sitten se paljon puhuttu sisäpiiri!
      Miten voi muodostua sisäpiiriä, kun suurin osa kirjoittaa nikittömänä?
      Mistä sitä tietää kuka vastaa ja kenelle?
      Se sisäpiiri on sellainen juttu että se on aina täällä kummitellut ja niin varmaan on tuomiopäivän tappiin asti, Meirikkiä lainatakseni.

Aloittajalle vielä, en millään pahalla kirjoittanut siitä aamun torkun talon hävittämisestä, sehän nyt vaan on sellainen sanonta.

Hauskaa illan jatkoa kaikille!
      Kirjoitellaan. ♥♥♥

• Aloittaja

Ehei, minähän vastasin sinulle, heti eilen, en vain tajunnut laittaa siihen tätä "aloittaja", vaan kiitin vastauksestasi.
        Sanonta on tuttu, kaiketi ympäri maailmaa ;D

Kiitos tuosta kannanotostasi, tuli jo ajatus olenko taantunut, kun joku puolusteli tuota "tilastokeskusta".

Sitä kun on seurannut, miten näkyy yksi olevan kiusaamisen kohteena, nousee ihokarvat pystyyn. Niinhän nuo koulu-työpaikkakiusaamisetkin jatkuu, jos ei niihin puututa.

Onhan meitä, laaja kirjo ja ikäjakauma iso.
        En minäkään kaikkia ketjuja lue, on asioita jotka eivät kiinnosta, tai joihin reagoin, mutta jätän vastaamatta, jos se olisi negatiivinen kirjoittajaa kohtaan, miksi sellaiseen alentuisin?

Eräs tuossa epäili "vanhojen" rekattujen poistuneen, joidenkin klikkien vuoksi?
        Entäs jos vanhat muuttivat iän karttuessa 70 saitille?
        Olen nelisen vuotta nyt palstaa lukenut, osallistunut, tehnyt aloituksiakin, joihin ihan kivasti osallistuttu. En ole huomannut moista, mutta en toki päivittäin ole täällä.

Oikein mukavaa päivän jatkoa sinulle, ja muille kirjoittajille. Hesassa 3.9 tällä hetkellä, pilviä taivaalla, ja päivä alkaa pikkuhiljaa valkenemaan.

• Aloittaja kirjoitti:

Ehei, minähän vastasin sinulle, heti eilen, en vain tajunnut laittaa siihen tätä "aloittaja", vaan kiitin vastauksestasi.
        Sanonta on tuttu, kaiketi ympäri maailmaa ;D

Kiitos tuosta kannanotostasi, tuli jo ajatus olenko taantunut, kun joku puolusteli tuota "tilastokeskusta".

Sitä kun on seurannut, miten näkyy yksi olevan kiusaamisen kohteena, nousee ihokarvat pystyyn. Niinhän nuo koulu-työpaikkakiusaamisetkin jatkuu, jos ei niihin puututa.

Onhan meitä, laaja kirjo ja ikäjakauma iso.
        En minäkään kaikkia ketjuja lue, on asioita jotka eivät kiinnosta, tai joihin reagoin, mutta jätän vastaamatta, jos se olisi negatiivinen kirjoittajaa kohtaan, miksi sellaiseen alentuisin?

Eräs tuossa epäili "vanhojen" rekattujen poistuneen, joidenkin klikkien vuoksi?
        Entäs jos vanhat muuttivat iän karttuessa 70 saitille?
        Olen nelisen vuotta nyt palstaa lukenut, osallistunut, tehnyt aloituksiakin, joihin ihan kivasti osallistuttu. En ole huomannut moista, mutta en toki päivittäin ole täällä.

Oikein mukavaa päivän jatkoa sinulle, ja muille kirjoittajille. Hesassa 3.9 tällä hetkellä, pilviä taivaalla, ja päivä alkaa pikkuhiljaa valkenemaan.

Vieläkö uskaltaisi vastata tai joko tulee "sisäpiiri".
        Sinä jo olet koneella ollut, kun minä vasta olen yöpaitaa kiskonut pois yltäni! ;)

Päivä on valjennut täälläkin aurinkoisena ja kirkkaana ja minäkin saanut taas aamuaskareeni tehtyä.
        Olen melkein koko ikäni ollut navettahommissa ja joutunut nousemaan aikaisin ylös pyhät ja arjet.
        Kymmenen vuotta sitten laitettiin karja pois ja minä likka painelin aamulla aikaisin lenkille,
        kesäisin jopa parin-kolmenkymmenen kilsan pyörälenkkejä tein.
        Sitten teki polvi stopin siihen hommaan ja
        enää ei tule niin paljon liikuttua ja ne aamut ovat sitten tätä lorvimista, kun ei saa itseänsä vauhtiin.

Niin että tällaista tällä kertaa...

Meillä muuten näyttää jo lämpömittari 7,1 astetta varjossa - hieno päivä on tulossa.
        Nautitaan siitä!

• nousen yleensä kuuden maissa, joskus pireänä ja joskus kesken unien - riippuen siitä kuinka olen kukkunut illasta.

Työpäiväni alkaa viikon jokaisena päivänä samaan aikaan, lomilla yritän nukkua pidempää, mutku -sitten ei nukuta :/

P.s. Olen tehnyt saman huomion että tämän palstan kirjoittajat ovat ehkä jo eläkeläisiä ja heräilevät hitaammin, ainakin kirjoittamaan..kai niitä kuuluisia eläkeläisten kiireitä :)

• Aloittaja

Ajattelen, että monet ihmiset ovat varmaan joutuneet, vastoin sisäistä kelloaan, nousemaan vuosikausia heidän rytmiinsä liian aikaisin ;D

Me, jotka lomillammekin heräilimme, ja heräämme aikaisin, on varmaan tämä aamuvirkun "kello sisällä".

Lasten ollessa pieniä, nousin joka aamu klo 6 viimeistään. Halusin rauhassa selata lehden ja juoda aamukahvini. Nautin niistä aamun hiljaisista hetkistä.

Työelämässä jouduin usein jo klo 5 heräilemään, eikä ollut mitään ongelmia.
        Silloinkin lehti ja kahviaika oli tärkeä, ennen töihin lähtöä.
        Siksi varmaan herään edelleen, päivän valjetessa, talvella saatan josku jopa 6.30 asti nukkua ;D

Minä nautin kesäajasta, mutta ymmärrän, ettei se kaikille ole mukavaa.

Katselin kuuden jälkeen, kun ihmiset olivat koiriensa kanssa lenkillä, ja jotkut juoksu-kävelylenkillä, muuten vaan.
        Ehkä meitä on saman verran, ilta-aamuihmisiä?

• 1943
        Aloittaja kirjoitti:

Ajattelen, että monet ihmiset ovat varmaan joutuneet, vastoin sisäistä kelloaan, nousemaan vuosikausia heidän rytmiinsä liian aikaisin ;D

Me, jotka lomillammekin heräilimme, ja heräämme aikaisin, on varmaan tämä aamuvirkun "kello sisällä".

Lasten ollessa pieniä, nousin joka aamu klo 6 viimeistään. Halusin rauhassa selata lehden ja juoda aamukahvini. Nautin niistä aamun hiljaisista hetkistä.

Työelämässä jouduin usein jo klo 5 heräilemään, eikä ollut mitään ongelmia.
        Silloinkin lehti ja kahviaika oli tärkeä, ennen töihin lähtöä.
        Siksi varmaan herään edelleen, päivän valjetessa, talvella saatan josku jopa 6.30 asti nukkua ;D

Minä nautin kesäajasta, mutta ymmärrän, ettei se kaikille ole mukavaa.

Katselin kuuden jälkeen, kun ihmiset olivat koiriensa kanssa lenkillä, ja jotkut juoksu-kävelylenkillä, muuten vaan.
        Ehkä meitä on saman verran, ilta-aamuihmisiä?

täältä lounaasta. Minullekin on tuo aamutuokio tärkeä. Työelämässä ollessa pyrin nousemaan niin, että ehdin juoda kahvit ja hakea ynnä lukea lehden ennen muita. Radiota en avannut, koska pelkäsin muiden heräävän. Niin on tuo tapa piintynyt, etten vieläkään avaa aamuisin radiota, vaikka ihan yksin yleensä olen. Miesystäväni kanssa olen täysin erilainen tuossa lehtien lukemisessa, hän lukee ne noin 12 tuntia myöhemmin eli illalla klo 21. Samalla hän kuuntelee Harju&Pöntistä. Taitaa tulla oikein lämmin päivä, nyt jo varjossa 8, nauttikaamme.

• Aloittaja
        1943 kirjoitti:

täältä lounaasta. Minullekin on tuo aamutuokio tärkeä. Työelämässä ollessa pyrin nousemaan niin, että ehdin juoda kahvit ja hakea ynnä lukea lehden ennen muita. Radiota en avannut, koska pelkäsin muiden heräävän. Niin on tuo tapa piintynyt, etten vieläkään avaa aamuisin radiota, vaikka ihan yksin yleensä olen. Miesystäväni kanssa olen täysin erilainen tuossa lehtien lukemisessa, hän lukee ne noin 12 tuntia myöhemmin eli illalla klo 21. Samalla hän kuuntelee Harju&Pöntistä. Taitaa tulla oikein lämmin päivä, nyt jo varjossa 8, nauttikaamme.

On noussut lämpö jo täälläkin, 8.9 nyt.
        Nuo tavat, niistä on vaikeampi luopua, kun luulisikaan.
        Lomilla, esim, Espanjassa, etsin heti paikan mistä saan ostaa lehden, ja heti aamusta. Sitten jään tunniksi lukemaan, ja nauttimaan aamiaisesta. Se on aina päivän vanha lehti, mutta minulle uusi.

Nythän on helppoa, kun netti on.
        Poikani luki päivittäin ison meren takana ollessaan, netistä lehden. Pysyi hyvin mukana menossa, vaikka vuoden olikin.

Ajattele, ennen odotettiin kirjeitä viikkoja, nyt pystyy netin välityksellä keskustelemaan heti suoraan.

Olen iloinen maailman kehityksestä, vaikkakin monia lieveilmiöitä on tuonnut mukanaan.

• minne ja kelle?
        Aloittaja kirjoitti:

Lomilla, esim, Espanjassa, etsin heti paikan mistä saan ostaa lehden, ja heti aamusta. Sitten jään tunniksi lukemaan, ja nauttimaan aamiaisesta. Se on aina päivän vanha lehti, mutta minulle uusi.

Poikani luki päivittäin ison meren takana ollessaan, netistä lehden. Pysyi hyvin mukana menossa, vaikka vuoden olikin.

Ajattele, ennen odotettiin kirjeitä viikkoja, nyt pystyy netin välityksellä keskustelemaan heti suoraan.

Olen iloinen maailman kehityksestä, vaikkakin monia lieveilmiöitä on tuonnut mukanaan.

Kirjeystävälle!

1.Aamulla nousin sängystä ja kävin suihkussa.

2.Kahvi ja lehdet, aamutv.t

3.Auton tankkaus.

4.Kurkistamassa vanhaa äitiä.Pakko juoda se iänikuinen kahvi.Pitäis kuulema viedä permanenttiin joku päivä.

5.Ruoan(eilisen)lämmitys.

6.Löhäiskö?

7.Suomenkuvalehti rapsahti luukusta.Selaus.

8.Tv:stä Jälkiviisaitten uusinta.

9.Bööö...:D

• Aloittaja
        minne ja kelle? kirjoitti:

Kirjeystävälle!

1.Aamulla nousin sängystä ja kävin suihkussa.

2.Kahvi ja lehdet, aamutv.t

3.Auton tankkaus.

4.Kurkistamassa vanhaa äitiä.Pakko juoda se iänikuinen kahvi.Pitäis kuulema viedä permanenttiin joku päivä.

5.Ruoan(eilisen)lämmitys.

6.Löhäiskö?

7.Suomenkuvalehti rapsahti luukusta.Selaus.

8.Tv:stä Jälkiviisaitten uusinta.

9.Bööö...:D

Hehheeh, no joo hehhee

Ymmärsit oikein hyvin, mihin vastasit.
        Vastaukseni osoitteen myös.

No ei se mitään, hauskaa pitää olla, aina mukava kun ääneen saa nauraa.

Hyvää päivän jatkoa!

• Aloittaja kirjoitti:

Olisihan se kiva saada kirjeitäkin, joskus tosiaan niitä tuli kirjoiteltua.
        Nykyään ei tule enää muuta kuin laskuja - onneksi nekin ovat eläkeläisellä vähentyneet.

Juu ja se Itella lakkaa pian näille syrjäkylille postia jakamasta, tulee kalliiksi kuulemma, taitaa kerran viikossa tulevaisuudessa Kusti polkea.
        Melkein joka vuorokauden aikaan minäkin muistan postin saapuneen. Lapsuudessa kotonani se saattoi tulla illalla kahdeksankin aikaan, kun Kusti poikkesi välillä kotiinsa, joka oli siinä reitin varrella.
        Kun muutin nykyiseen asuinpaikkaani se tuli puoliltapäivin, jossain välissä jo aamulla puoliyhdeksän tietämissä, nyt taas kahta puolta keskipäivää.

TS ja kaksi kertaa viikossa ilmestyvä paikallislehti jaetaan jo silloin kun meikämanta on vielä nahka silmäin päällä eli ennen viittä.
        Että silleen.

Pakko sanoa, että lämpömittari näyttää 9,9 astetta - ehtii vielä tänään kymppi mennä rikki.

• Aloittaja
        Tellastiina kirjoitti:

Nykyään ei tule enää muuta kuin laskuja - onneksi nekin ovat eläkeläisellä vähentyneet.

Juu ja se Itella lakkaa pian näille syrjäkylille postia jakamasta, tulee kalliiksi kuulemma, taitaa kerran viikossa tulevaisuudessa Kusti polkea.
        Melkein joka vuorokauden aikaan minäkin muistan postin saapuneen. Lapsuudessa kotonani se saattoi tulla illalla kahdeksankin aikaan, kun Kusti poikkesi välillä kotiinsa, joka oli siinä reitin varrella.
        Kun muutin nykyiseen asuinpaikkaani se tuli puoliltapäivin, jossain välissä jo aamulla puoliyhdeksän tietämissä, nyt taas kahta puolta keskipäivää.

TS ja kaksi kertaa viikossa ilmestyvä paikallislehti jaetaan jo silloin kun meikämanta on vielä nahka silmäin päällä eli ennen viittä.
        Että silleen.

Pakko sanoa, että lämpömittari näyttää 9,9 astetta - ehtii vielä tänään kymppi mennä rikki.

ovat mukavia saada, myös lähettää.
        Vieläkin säästössä nuoruuden kirjeenvaihtoa.
        Olin vain niin iloinen, tästä nykyajasta, kun poikani matkusteli ympäri etelä-amerikkaa vuoden. Jos olisi kustin varassa ollut, olisi monta unetonta yötä ollut ;D

Aikuinen mieshän hän on, minulle silti "lapsi", kuopus.
        Siellä olot kuitenkin erilaisia, kun pohjoisamerikassa, ja euroopassa.
        Kokenut aasianmatkaaja hän myös on, on kerrallaan pitkiä aikoja.
        Sopimus oli, että pitää viikoittain ilmoittautua, etten hermostu ;)

Joskus "keskustelimme" päivittäin pitkään, joskus meni se viikko. Aina sitä vaan katseli josko olisi meiliä.

Kun hän sairastui, aivan köyhät ihmiset hoitivat, ja auttoivat. Kysyi minulta, miten on laitani, jos näkisin väsyneen, apua tarvitsevan ulkolaisen nuorukaisen istumassa kadun reunassa? Niin, siinä piti taas miettiä omaa asennoitumistaan. Hyvä että kasvattavat ;D

Muistan kun nuorena seikkailin euroopassa, kyllä vanhemmilla oli hätä, kun ei kuulunut mitään. Sitä ei vain nuorena tajua.

Varjossa 12,5 ja parvekkeella 22, sinne jo osuu osin aurinko. Lämpimämpää kuin sisällä ;D

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

Että silleen.

tänään kirjeen. Muutaman ystävän kanssa pidämme yhteyttä kijeitse. On aina kivaa, kun postin mukana on jotain henkilökohtaista. Tosin lähettelen enemmän kirjeitä ja kortteja kuin saan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4181
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      2057
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      24
      1982
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      46
      1433
    5. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1426
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      29
      1285
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1234
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1221
    9. Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää

Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h
      Ikävä
      111
      917
    10. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      26
      823
    Aihe