"Missä on raato,

suimar

sinne kotkat kokoontuvat"(Luuk.17:37)Uuden käännöksen mukaan:"Missä on haaska,sinne kokoontuvat korppikotkat".Kysyn,mitä nämä Jeesuksen sanat tarkoittavat?Mitä viisaat tietävät?

23

1963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maristronautti

      tämän uskon tietäväni. Ihmisellä on taipumus jostain syystä iskeä toisen ihmisen heikkoon kohtaan. Kun joku on heikoilla, hänet tuomitaan, "kivitetään" henkisesti. Ollaan kuin korppikotkat haaskalla. Ajankohtainen esimerkki tästä on vaikka tämä Pirkko Mannolan esiintyminen tanssiohjelmassa. Hurskaat korppikotkat ovat hyökänneet joukolla haaskan kimppuun. Lueskelin tässä -oliko se eilen, toisella palstalla aihetta ja olin aika järkyttynyt. Niin kovin sanoin ja säälimättömästi hänet haukuttiin. Ja vain siksi, että hän on jäänyt leskeksi ja esiintyy TV-ohjelmassa, jossa tanssitaan. Aika hurjaa...

      • maristronautti

      • säälin sinua..........

        Sanot Pirkko Mannolan tapauksesta että; "Hurskaat korppikotkat ovat hyökänneet joukolla haaskan kimppuun." Hurskaalla tarkoitat tietenkin Jukka Gustafsonia, tottakai. Onko Jukka Gustafsson hurskas, uskovainen? http://www.jukkagustafsson.net/ Miksi mustamaalaat uskovaisia? Miksi toimit juuri niin kuin korppikotkat toimivat? Kaartelet ja kiertelet ja etsit kohtaa johon iskeä ilkeät kyntesi. Ole ensi kerralla hieman tarkempi sanavalinnoissasi sillä ne paljastavat sinun oikean laitasi. Teroittelet kynsiäsi vain päästäksesi iskemään uskovaisten kimppuun. Säälin sinua. Ymmärrän tasan tarkkaan Pirkko Mannolan tavan toimia surun hetkellä. Itsekin tein juuri niin. Elämä jatkuu, on vaan pakko hyväksyä se että läheisiä kuolee. Pirkko Mannolan käytös surun hetkellä oli kuin uskovaisen käytöstä. Suuressakaan surussa ei anneta periksi sille noidankehälle johon se saattaa johtaa. Kynsin hampain pidetään kiinni siitä elämästä jonka on saanut lahjaksi vaikka surun noidankehä repii jaloista riivatusti kohti masennusta ja toivottomuutta. Uskon myös totisesti siihen että Pirkko Mannola ei haluaisi kuulla pätkääkään sellaista houretta jossa väitetään että miehesi on nyt kuoleman jälkeen oppimassa uutta kunhan pääsee sairaalasta pois. Tuollainen väite olisi varmasti tyrmistyttävän tyhmää kuulla. Ajatelkaa itse!


      • maristronautti
        säälin sinua.......... kirjoitti:

        Sanot Pirkko Mannolan tapauksesta että; "Hurskaat korppikotkat ovat hyökänneet joukolla haaskan kimppuun." Hurskaalla tarkoitat tietenkin Jukka Gustafsonia, tottakai. Onko Jukka Gustafsson hurskas, uskovainen? http://www.jukkagustafsson.net/ Miksi mustamaalaat uskovaisia? Miksi toimit juuri niin kuin korppikotkat toimivat? Kaartelet ja kiertelet ja etsit kohtaa johon iskeä ilkeät kyntesi. Ole ensi kerralla hieman tarkempi sanavalinnoissasi sillä ne paljastavat sinun oikean laitasi. Teroittelet kynsiäsi vain päästäksesi iskemään uskovaisten kimppuun. Säälin sinua. Ymmärrän tasan tarkkaan Pirkko Mannolan tavan toimia surun hetkellä. Itsekin tein juuri niin. Elämä jatkuu, on vaan pakko hyväksyä se että läheisiä kuolee. Pirkko Mannolan käytös surun hetkellä oli kuin uskovaisen käytöstä. Suuressakaan surussa ei anneta periksi sille noidankehälle johon se saattaa johtaa. Kynsin hampain pidetään kiinni siitä elämästä jonka on saanut lahjaksi vaikka surun noidankehä repii jaloista riivatusti kohti masennusta ja toivottomuutta. Uskon myös totisesti siihen että Pirkko Mannola ei haluaisi kuulla pätkääkään sellaista houretta jossa väitetään että miehesi on nyt kuoleman jälkeen oppimassa uutta kunhan pääsee sairaalasta pois. Tuollainen väite olisi varmasti tyrmistyttävän tyhmää kuulla. Ajatelkaa itse!

        ...joten annan sinulle anteeksi. Mutta säälin sijaan kehoittaisin mielummin myötätuntoon. Sääli on ylemmyyden tunnetta, joka heikentää aina kohteen elämänvoimaa. Jos tunnet sääliä jotakin ihmistä kohtaan, pidät häntä samalla vähempiarvoisena. Myötätunto on eriasia, myötätunto on rakkautta. Minua saat toki sääliä, ei siinä mitään. Jos se sinun olosi paremmaksi tekee, niin mikäs siinä. Luethan kuitenkin vielä kerran aloittajan kysymyksen, lue oikein ajatuksella. Ja sitten vastaukseni. Oikein ajatuksella. Hyvää päivän jatkoa!


      • ffffffffffffffffff
        maristronautti kirjoitti:

        ...joten annan sinulle anteeksi. Mutta säälin sijaan kehoittaisin mielummin myötätuntoon. Sääli on ylemmyyden tunnetta, joka heikentää aina kohteen elämänvoimaa. Jos tunnet sääliä jotakin ihmistä kohtaan, pidät häntä samalla vähempiarvoisena. Myötätunto on eriasia, myötätunto on rakkautta. Minua saat toki sääliä, ei siinä mitään. Jos se sinun olosi paremmaksi tekee, niin mikäs siinä. Luethan kuitenkin vielä kerran aloittajan kysymyksen, lue oikein ajatuksella. Ja sitten vastaukseni. Oikein ajatuksella. Hyvää päivän jatkoa!

        Missä muka erehdyin? Jos tietäisit miltä minä sinua säälin niin säälisit itseäsi. Miksi säälini sinua kohtaan tekisi oloni paremmaksi? Miksi nauttisin siitä tilasta jossa nyt olet? Sääli ja vahingonilo ovat eri asioita, niitä ei pidä sotke toisiinsa. Lue toki uudelleen ed. viestini niin tiedät miksi säälin sinua.


      • maristronautti
        ffffffffffffffffff kirjoitti:

        Missä muka erehdyin? Jos tietäisit miltä minä sinua säälin niin säälisit itseäsi. Miksi säälini sinua kohtaan tekisi oloni paremmaksi? Miksi nauttisin siitä tilasta jossa nyt olet? Sääli ja vahingonilo ovat eri asioita, niitä ei pidä sotke toisiinsa. Lue toki uudelleen ed. viestini niin tiedät miksi säälin sinua.

        Hyvä on, väännän rautalangasta, sillä huomaan, että luetun ymmärtäminen ja asioiden liittäminen toisiinsa ei ole vahvinta aluettasi. Gustafsonia en varsinaisesti tarkoittanut, enkä häntä edes maininnut, vaikka hän tämän sopan keittämisen aloittikin. Korppikotka-vertausta käytin siksi, että aloittaja kysyi korppikotkista haaskalla, mitä vertaus tarkoittaa? Tarkoitin lähinnä keskustelupalstoilla käytyjä keskusteluja, jonka myös mainitsin. Hurskas-sanaa käytin, koska monet kirjoittajat, jotka Mannolan tuomitsivat, vetosivat mm. kirkkoon, pappeihin ja raamattuun. Esim: "Eikö kirkkokaan voisi puuttua tähän moraalittomuuteen"... ym. ym. En tiedä, onko se sinun mielestäsi hurskastelua, minun mielestäni on. En edelleenkään ymmärrä syytä säälintunteisiisi, mutta annetaan sen nyt olla. Ei se ole minulle niin tärkeää. En iske uskovaisten kimppuun. Enkä teroittele kynsiäni. En iske kenenkään kimppuun. En sinunkaan. Ei minulla ole siihen tarvetta, tiedän kuka olen ja missä olen ja minne olen menossa. Olen ihan yhtä hyvä ihminen kuin sinäkin. Vai oletko eri mieltä?


      • sitäpä se juu
        maristronautti kirjoitti:

        Hyvä on, väännän rautalangasta, sillä huomaan, että luetun ymmärtäminen ja asioiden liittäminen toisiinsa ei ole vahvinta aluettasi. Gustafsonia en varsinaisesti tarkoittanut, enkä häntä edes maininnut, vaikka hän tämän sopan keittämisen aloittikin. Korppikotka-vertausta käytin siksi, että aloittaja kysyi korppikotkista haaskalla, mitä vertaus tarkoittaa? Tarkoitin lähinnä keskustelupalstoilla käytyjä keskusteluja, jonka myös mainitsin. Hurskas-sanaa käytin, koska monet kirjoittajat, jotka Mannolan tuomitsivat, vetosivat mm. kirkkoon, pappeihin ja raamattuun. Esim: "Eikö kirkkokaan voisi puuttua tähän moraalittomuuteen"... ym. ym. En tiedä, onko se sinun mielestäsi hurskastelua, minun mielestäni on. En edelleenkään ymmärrä syytä säälintunteisiisi, mutta annetaan sen nyt olla. Ei se ole minulle niin tärkeää. En iske uskovaisten kimppuun. Enkä teroittele kynsiäni. En iske kenenkään kimppuun. En sinunkaan. Ei minulla ole siihen tarvetta, tiedän kuka olen ja missä olen ja minne olen menossa. Olen ihan yhtä hyvä ihminen kuin sinäkin. Vai oletko eri mieltä?

        Kyllä logiikka on vahvinta aluettani. Tunnetiloissa kirjoittelu ei aina ole kovin järkevää. Saattaa joutua oikomaan ja selittelemään ja selittely on selittelyä.


    • cybo-ceronimo-cabriel-61

      Haaska = Jeesus ja korppikotkia Jeesus'haaskasta lihoneet ja haaskan mädännyttä lihaa ja maksottunutta verta nauttineet,uskontoja haaskan muistosta bygänneet oliot.

    • Uskonnollisessa kontekstissa uskon tuon tarkoittavan sitä, että missä on huonoja asioita tai tehdään huonoja asioita, sinne kokoontuvat ihmisistä huonoimmmat. Kristillisessä kontekstissa niitä huonoja asioita tai paikkoja on melkoisen paljon.

      • Puhtaan ruokavalion ihmiset etsivät lähdevettä kirkastuakseen.


      • maristronautti

        Tuo olikin raamatulle tyypillisempi tulkinta. Olet varmaan oikeassa.


    • varmaan

      paremmin vastauksen Kristinusko-palstalla. En ole Raamatun-tuntija, mutta tuo kohtahan liittyy Jeesuksen tuloon. Yksi näkemys tässä: "Yksi kaikkein väärinymmärretyimpiä paikkoja on ollut Jeshuan maininta: "missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat" (Tätä on tulkittu mm. "valtiokotkien" kokoontumisena sotimaan raadoista kehittyneen maaöljyalueen luo Lähi-Itään). Kreikankielisen UT:in "soma" tarkoittaa ruumista, sekä elävää että kuollutta. Sen kääntäminen "raadoksi" on aiheuttanut ymmärtämisessä vaikeutta. Kun se käännetään "ruumiiksi" ja liitetään se asiayhteydessään ylösottoon, jolloin uskovainen otetaan ja uskosta osaton jätetään, saa asia oikean tulkinnan ja ymmärryksen. Tämä ylösotto tapahtuu silloin, kun toisella puolella maapalloa on yö ja toisella puolella päivä ja työ touhu (eli maapallo on pyöreä Raamatussa). Jesajan teksti antaa asiaan lisävalaistusta. Sitä on käytetty lukuisissa saarnoissa kuvaamaan Jumalan antamaa voimaa ja apua uskovan elämään ja vaellukseen, kuten Herra tekeekin. Jesajan teksti kuitenkin liittyy ylösnousemukseen ja ylösnousemusvoimaan. Silloin, Herran tulemuksessa ja seurakunnan ylösotossa, uskovat, jotka odottavat Herraa, vaihtavat ylösnousemusvoimaan ja nousevat niinkuin kotkat ylösnousemusruumiissa Herraa vastaan yläilmoihin, sinne, missä Messiaan ruumis eli Jumalan seurakuntaa kokoontuu ja kootaan Herran luo. Kyseessä ei siis ole mikään kotkien kokoontuminen "raadon luo", vaan uskovien kohoaminen väsymättömissä ja kuolemattomissa ylösnousemusruumiissa kotkien lailla Herraa vastaan ylösotossa, sinne missä on Messiaan ruumiin eli seurakunnan kokoontumispaikka yläilmoissa (1.Tes.4:13-18)." http://www.kolumbus.fi/gematria/mtm000.html

    • venska

      Pitääpä tutkia asiaa. Joka tapauksessa kotka on natsisaksan symboli.

    • venska

      Eikös Saksa olekin lähinnä katolilaisen uskon maa.
      Asia nimittäin voisi liittyä siihen. Joka tapauksessa se koskee lopun aikaa, eikä kuoleman jälkeistä elämää. Matt.24:hän on uuden testamentin profetia lopun ajasta.

    • +++

      Kun halutaan tietää, mitä Jeesuksen sanat oikeasti tarkoittavat, tuotakaan Raamatun kohtaa ei voida yksistään vaan napata erilleen, vaan Raamattua täytyy selittää Raamatulla.

      Mistä siis Luuk. 17 luku kertoo? Se kertoo Jeesuksen takaisintulosta. Ja mitä tapahtuu, kun Jeesus tulee takaisin? Jeesus vie omansa taivaaseen (1. Tess. 4:13-18), ja ne silloin elävät, jotka eivät pääse taivaaseen, kuolevat, eli heistä tulee "raatoja".

      Luuk. 17:37 "Missä, Herra?" kysyivät opetuslapset. Hän sanoi: "Missä on haaska, sinne kokoontuvat korppikotkat." [Matt. 24:28 ]

      Matt. 24:28 Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat. [Job 39:30; Hab. 1:8]

      Job 39:30 (Kiihkeästi sen poikaset ahmivat verta!) Missä on ruumiita, sinne se rientää.

      • OikeinVastasit +++

        ilm 6: Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi, ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
        ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
        ilm. 9: Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

        Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten."

        Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.


    • venska

      Profetiat ovat moniselitteisiä, eli ne siis koskevat sitä aikaa, jolloin ne annettiin ja tulevaisuutta, eli nykyaikaa. Silloin kummallekin ajalle tulevat profetiat voivat tarkoittaa eri tapahtumaa.
      Tulin tälle palstalle vain, koska googlasin samaa esitettyä kysymystä.
      Nyt en aio enää kirjoitella, mutta varmaankin seuraan palstaa, sillä se tuntuu mielenkiintoiselta.

      • gjkli9k

        " ja tulevaisuutta, eli nykyaikaa. "

        Miksi juuri nykyaikaa? Yhtä hyvin se voit tarkoittaa vuotta 2073, 71 678 tai 798 799 797.


      • HyväVoittaaPahan!
        gjkli9k kirjoitti:

        " ja tulevaisuutta, eli nykyaikaa. "

        Miksi juuri nykyaikaa? Yhtä hyvin se voit tarkoittaa vuotta 2073, 71 678 tai 798 799 797.

        "Miksi juuri nykyaikaa?"

        Koska elämme lopun ajassa ja ajan merkit ovat kaikkien nähtävillä.

        Pahuuden voimat raivoavat, koska heidän aikansa, alkaa olla lopussa.


    • Yhyyyyy

      Luukas 17: 37 tarkoittaa nimenomaan lopunaikoja Luukas 17: 30, joka on tärkeää huomata, että yhtä raamatun jaetta ei irroteta tekstin kokonaisuudesta. Sama raamatun kohta luukkaassa 17: 26-30 on vertaus Nooan päiviin ja 17:30 kertoo " samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen poika ilmestyy"= Yeshua.

    • filade

      Harmakedonin taistelussa kuolleita.
      Venäläisiä, yhdessä muiden pohjoisten ja idän kansoista (Dan.11:44-45; Ilm.16:12-16; 19:11-21.
      Sekä kansojen tuomion uhreja.
      RK:lle Jes.63:1-6; Jooel.4:9-16; Matt.13:40-43; 25:41-56; Ilm.14:14-20.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Luuk. 17:24 -37
      Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen,
      niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
      Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutumaan tämän sukupolven hyljittäväksi.
      Ja niinkuin kävi Noan päivinä,
      niin myös tapahtuu Ihmisen Pojan päivinä.
      He söivät, joivat, naivat ja huolivat, hamaan siihen päivään asti, jona Noa arkkiin meni sisälle,
      ja vedenpaisumus tuli ja hukutti kaikki.
      Niin myös tapahtui Lotin päivinä:
      he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat, rakensivat.
      Mutta sinä päivänä,
      kuin Lot Sodomasta läksi,
      satoi tulta ja tulikiveä taivaasta,
      ja hukutti kaikki.
      Niin pitää myös sinä päivänä oleman,
      jona Ihmisen Poika ilmoitetaan.
      Joka sinä päivänä katon päällä on,
      ja hänen tavaransa ovat huoneessa,
      niin älköön astuko alas niitä ottamaan.
      Ja joka pellolla on, niin älköön myös palatko takaisin.
      Muistakaa Lotin emäntää.
      okainen joka pyytää henkensä vapahtaa,
      hän sen kadottaa,
      ja jokainen joka sen kadottaa, hän saattaa sen elämään.
      Minä sanon teille: sinä yönä ovat kaksi yhdellä vuoteella, yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään.
      Kaksi ynnä jauhavat: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään.
      Kaksi ovat kedolla: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään.
      Ja he vastaten sanoivat hänelle:
      Herra, missä siis?
      Niin sanoi hän heille:
      missä raato on,
      sinne myös kotkat kokoontuvat.

      Tämä tarkoittaa ainoastaan sitä, että kansankirkko järjestelmä, on tullut tiensä päähän. Eikä sitä voi käyttää Pirkko Mannolan ohjelmassa oloa vastaan.
      Se ei ole suunnattu ketään muuta kuin kansankirkkoa vastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe