Jeesus on Jumalan Poika!

Mohikaani_27

" Niin miten ihmeessä Hän voi olla Joosefin poika?* kaikki Jumalan suunnitelmat on tähdätty ja perustettu juuri AINUTSYNTYISEEN Poikaan, Jumalsta syntyneeseen yliluonnolliseen syntymään, neitsyestä, joka ei miehestä mitään tiennyt, ja silti tuli raskaaksi, jota Joosefkin säikähti, ja aikoi siksi hylätä Marian, koska se oli suurin häpeä naiselle, olla raskaana ilman miestä. * Nyt Marialle oli kuitenkin niin käynyt, ja se, että Joosef aikoi jättää Marian juuri tuon ei toivotun raskauden takia, ei mitenkään voinut olla Marian raskauden aiheuttaja, niikuin täällä muutamat yltiöpäät haluaa opettaa. * Miksi Joosef olis aikonutkaan hyltä mariaa, jos se mikä Marian kohdussa oli, oli hänen siittämänsä? Niin, kuka osaa sanoa, ehkä ekivaari ja Hirvas tietävät, MIKSI Joosef olisi hylännyt oman lapsensa ja vielä häpäissyt Marian, rakastettunsa, ei teidän "teologiassanne" on järjen hiventäkään! * Älä ekivaari enää kiusaa uskovaisia, eikä uskomattomiakaan sinun "MIELEN NEITSYYDELLÄSI"! Älä koskaan enää sitä kirjoita tänne! * Vältyt typeryydeltä!

85

1182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaipaava.

Alempana joku kysyi mitä tapahtui Jeesuksen isälle Joosefille, kun Jeesus ei ollut vielä sovittanut hänen syntejään? Vastauksina tuli "Joosef ei ole Jeesuksen isä" "Älä opeta harhaoppejasi!" jne. Muotoilen tuon kysymyksen uudelleen, koska minua kiinnostaisi vastaus? Mitä tapahtui kaikille niille tuhansille ihmisille jotka kuolivat ennen Jeesusta, eli siis ennen kuin Jeesus oli kuollut pestäkseen ihmisten synnit, joutuivatko kaikki helvettiin, vai pelastuiko vain juutalaiset, vai mitä ihmettä minunkin esi-isilleni tapahtui?

• kaipaavalle

Eiköhän raamatusta löydy helpostikin vastaus kysymykseesi. Jeesus oli esikuvien täyttymys. Moosekselle annettiin erämaassa ohjeet ilmestysmajan rakentamisesta ja uhraamisesta, joka kaikki oli esikuvaa kolmiyhteisestä Jumalasta, seurakunnasta ja yksilöuskovasta sekä uhreista ja syntienanteeksisaamisesta ja jopa Jumalan läsnäolosta. Usko Jeesukseen on vähän enemmän kuin lauseessa lukee. Mitää myös tietää mitä ja mihin uskoo. Toki perusajatus on Jumala tuli ihmiseksi ja antoi uhrin ihmisten tähden, jotta meillä tätä kautta on pääsy Jumalan valtakuntaa.

• ,,,,
        kaipaavalle kirjoitti:

Eiköhän raamatusta löydy helpostikin vastaus kysymykseesi. Jeesus oli esikuvien täyttymys. Moosekselle annettiin erämaassa ohjeet ilmestysmajan rakentamisesta ja uhraamisesta, joka kaikki oli esikuvaa kolmiyhteisestä Jumalasta, seurakunnasta ja yksilöuskovasta sekä uhreista ja syntienanteeksisaamisesta ja jopa Jumalan läsnäolosta. Usko Jeesukseen on vähän enemmän kuin lauseessa lukee. Mitää myös tietää mitä ja mihin uskoo. Toki perusajatus on Jumala tuli ihmiseksi ja antoi uhrin ihmisten tähden, jotta meillä tätä kautta on pääsy Jumalan valtakuntaa.

Varohan, ettet käytä toisten nimimerkkejä!

• menivät tuonelaan

lohdutuksen puolelle (Aabrahamin helma Luuk.16:23) kuten rikkaan miehen ja Lasaruksen tapaus osoittaa. Jumalan oma Jaakob sanoi "murehtien minä menen tuonelaan poikani tykö" kun hän luuli että Joosef on kuollut. (1,Moos.37:35) Jeesuksen sovintotyön jälkeen tuonelan vannhurkaiden osasto tyhjennettiin. (Ef.4:8)

• Minä taas.
        kaipaavalle kirjoitti:

Mistä kohden raamattua löytyy helposti vastaus kysymykseeni: Mitä esimerkiksi tapahtui Suomalaiselle, joka kuoli vaikkapa vuonna 2-jkr.? Joutuiko helvettiin vailla mahdollisuuttakaan pelastua, pelastuiko silloin yleensäkin vain juutalaiset? Voiko tuohon saada vastausta, ihan selvällä suomen kielellä, eikä noita "Jeesus oli esikuvien täyttymys" tai "kaikki oli esikuvaa syntienanteeksiantamisesta" Kun nuo ei sano oikein mitään kaltaiselleni ihmiselle, joka ymmärtää vain suoraa puhetta.

• Nikkivaras.
        ,,,, kirjoitti:

Varohan, ettet käytä toisten nimimerkkejä!

Mitäs haittaa siitä on, jos kerran haluaa pitää oman "nikkinsä" niin käy vaan rekisteröimässä?

• hirvas

ole samaa mieltä siitä, että Jeesus on Jumalan Poika, muttei Jumala.

• 9:5

5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

• hirvas
        9:5 kirjoitti:

5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

on eri asia kuin Jumala. Vanha juttu.

• No, tuohon on helppo uskoa, jos ymmärtää mitä Jeesus opetti itsestään.Niin, ei tarvitse kuin lukutaitoa ja sen ymmärtämistä ja tietenkin uskomista mitä on kirjoitettu. Lihallisen ihmisen tarvehan on lisätä tai pois ottaa Raamatun opetuksesta kaikki ne kohdat, jotka eivät sovi ihmisen kyhäelmiin/oppeihin.Esin, kun Jeesus otti kasteen, niin siinäkään tilanteessa ei liene epäselvyyttä kuka on Jeesus ja oliko Jumala Jeesuksessa.Äänihän tuli taivaasta. No, ei kai Jeesus ollut ns "vatsasta puhuva".

• Jumalassa on Jumaluus.
        hirvas kirjoitti:

Mitä yrität selittää?

• hirvas
        ml213 kirjoitti:

No, tuohon on helppo uskoa, jos ymmärtää mitä Jeesus opetti itsestään.Niin, ei tarvitse kuin lukutaitoa ja sen ymmärtämistä ja tietenkin uskomista mitä on kirjoitettu. Lihallisen ihmisen tarvehan on lisätä tai pois ottaa Raamatun opetuksesta kaikki ne kohdat, jotka eivät sovi ihmisen kyhäelmiin/oppeihin.Esin, kun Jeesus otti kasteen, niin siinäkään tilanteessa ei liene epäselvyyttä kuka on Jeesus ja oliko Jumala Jeesuksessa.Äänihän tuli taivaasta. No, ei kai Jeesus ollut ns "vatsasta puhuva".

Täällä on eri lahkohin kuuluvia, jotka ovat hylänneet totuuden ja uskovat kolminaisuusoppin, jonka Jumala lähetti väkeväksi eksytykseksi, jotta ihmiset uskoisivat valheen. Ja tuo valhe on juuri kolminaisuusoppi, lähtöisin alunperin epäjumalia palvoneista pakanakansoista.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sumer >>>> Sumerin uskonto Sumerin uskonto oli monijumalainen. Jumalia oli tuhansia, pieniä ja suuria. Toiset jumalat olivat ylitse muiden, ja taivaanjumala An oli pikku jumaluuksia tärkeämpi. Monilla paikkakunnilla oli omat paikallisjumalansa. Esim. eläimellä tai kuokalla saattoi olla oma jumalansa. Uskonto oli sumerilaisille tärkeä, rukoiltiin usein. Kuitenkin myös suoranaisesta ateismista on todisteita tuolta ajalta. Jumalia palvottiin erilaisin rituaalein ja juhlin, joista tärkein oli Dumuzin ja Inannan häitä kuvaava uudenvuodenjuhla. Sumerin uskonnollisissa perinteissä on nähty monia yhtymäkohtia Raamattuun, esimerkiksi kuningas nousi taivaaseen, kuningas oli jumalan poika, kolminaisuus, vedenpaisumuskertomus jne. Sumerilaisella oli oma luomiskertomuksensa. Kaiken uskottiin saaneen alkunsa alkumerestä, Nammusta. Sumerilaisten pääjumalia olivat An - taivaan jumala, jonka puoliso oli Ki, maa. An oli tärkeä jumaluus, jolle rakennettiin temppeleitä jo varhaisella Uruk-kaudella. An-jumala merkittiin nuolenpääkirjoituksella tähdellä, joka tarkoittaa myös yleisemmin dingir, jumala. An syntyi alkumerestä, Nammusta.

• hirvas
        Jumalassa on Jumaluus. kirjoitti:

Mitä yrität selittää?

jumaluus Pyhä Hengen, mutta myös luomisen kautta. Sen todistaa Raamattu moneessa kohdin, mutten minä silti ole jumala, eikä ollut Jeesuskaan...

• tuossa jesajan kohdassa
        hirvas kirjoitti:

ei sanottu, että pojan päällä on (vain) jumaluus vaan, että hänen nimensä on VÄKEVÄ JUMALA. Totta kai Jumalan päällä on jumaluus, mutta väännät nyt Jumalan Sanaa. Jeesusksesta sanotaan, että hän on Väkevä Jumala.

• mutta sä et syntynytkään
        hirvas kirjoitti:

jumaluus Pyhä Hengen, mutta myös luomisen kautta. Sen todistaa Raamattu moneessa kohdin, mutten minä silti ole jumala, eikä ollut Jeesuskaan...

Pyhästä Hengestä. Jeesus syntyi. Miten voi ihminen olla noin suuressa pimeydessä?

• tuossa jesajan kohdassa kirjoitti:

ei sanottu, että pojan päällä on (vain) jumaluus vaan, että hänen nimensä on VÄKEVÄ JUMALA. Totta kai Jumalan päällä on jumaluus, mutta väännät nyt Jumalan Sanaa. Jeesusksesta sanotaan, että hän on Väkevä Jumala.

Niin, huomioippa tämä/kin Raamatun ilmoitus, niin ymmärryksesi laajenee asiassa, joka liittyy jumaluuteen. Siis 1 Kor.15.....28 ja erikoisesti nuo 15 ja 28 jekeiden sisältö.Siitä selviää, miten on kaksi eri tahoa. Jumala/Isä ja Poika/Jeesus Kristus ja heidän suhteensa toisiinsa. Todella jumaluuden ja vallan antamisesta on kysymys,- jonka Isä ottaa lopuksi hallintaansa.Siis lopussa Jeesuksen vallan/jumaluuden ottaa Isä haltuunsa.

• hirvas kirjoitti:

Täällä on eri lahkohin kuuluvia, jotka ovat hylänneet totuuden ja uskovat kolminaisuusoppin, jonka Jumala lähetti väkeväksi eksytykseksi, jotta ihmiset uskoisivat valheen. Ja tuo valhe on juuri kolminaisuusoppi, lähtöisin alunperin epäjumalia palvoneista pakanakansoista.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sumer >>>> Sumerin uskonto Sumerin uskonto oli monijumalainen. Jumalia oli tuhansia, pieniä ja suuria. Toiset jumalat olivat ylitse muiden, ja taivaanjumala An oli pikku jumaluuksia tärkeämpi. Monilla paikkakunnilla oli omat paikallisjumalansa. Esim. eläimellä tai kuokalla saattoi olla oma jumalansa. Uskonto oli sumerilaisille tärkeä, rukoiltiin usein. Kuitenkin myös suoranaisesta ateismista on todisteita tuolta ajalta. Jumalia palvottiin erilaisin rituaalein ja juhlin, joista tärkein oli Dumuzin ja Inannan häitä kuvaava uudenvuodenjuhla. Sumerin uskonnollisissa perinteissä on nähty monia yhtymäkohtia Raamattuun, esimerkiksi kuningas nousi taivaaseen, kuningas oli jumalan poika, kolminaisuus, vedenpaisumuskertomus jne. Sumerilaisella oli oma luomiskertomuksensa. Kaiken uskottiin saaneen alkunsa alkumerestä, Nammusta. Sumerilaisten pääjumalia olivat An - taivaan jumala, jonka puoliso oli Ki, maa. An oli tärkeä jumaluus, jolle rakennettiin temppeleitä jo varhaisella Uruk-kaudella. An-jumala merkittiin nuolenpääkirjoituksella tähdellä, joka tarkoittaa myös yleisemmin dingir, jumala. An syntyi alkumerestä, Nammusta.

Niin, ymmärrän, miten ihmiset uskovat erilailla Raamatun ilmoituksiin,- koska lisäilevät tai ottavat pois jakeissa olevia asia sisältöjä. Ajatteleppa, miten usko todella vääristyy, koska usko tulee kuulemisesta/lukemisesta ja jos ihminen ei ota vastaan KOKONAAN alkuperäistä ilmoitusta, niin on selviö miten ihmisen usko ja ymmärrys asioihin muuttuu.Muutaman sanan lisäys tai pois ottaminen muuttaa asioita todella laajasti.Siis ymmärryksen tasolla. Saman suuntainen asia kuin jonkun kirjaimen muuttaminen tai pois ottaminen sansata, niin koko mielikuva muuttuu joskus jopa hullun kurisesti. - Kaatua tai katua - Kelo tai kello Kaiken huippuna kun Raamatussa ei ole esim. sanaa persoona, niin jopa oppi on tehty persoonien pohjalle, vaikka kirjaimellisesti ilmoitus on Hengestä.

• hirvas
        tuossa jesajan kohdassa kirjoitti:

sanoo, Jesajallehan oli maalliset kuninkaatkin jumalia ja voideltuja. Kuten esimerkiksi tämä sotku: Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. Ja Jesaja 8 puhutaan samasta nimestä näin... 1 Ja Herra sanoi minulle: "Ota iso taulu ja kirjoita siihen selkeällä kirjoituksella: Maher-Saalal Haas-Bas. 2 Ja minä otan itselleni luotettavat todistajat, pappi Uurian ja Sakarjan, Jeberekjan pojan." 3 Sitten minä lähestyin profeetta-vaimoani, ja hän tuli raskaaksi ja synnytti pojan. Niin Herra sanoi minulle: "Pane hänelle nimeksi Maher-Saalal Haas-Bas. 4 Sillä ennenkuin poika oppii sanomaan: 'isä' ja 'äiti', viedään Damaskoon tavarat ja Samarian saalis Assurin kuninkaan eteen." 5 Ja Herra puhui jälleen minulle ja sanoi: 6 "Koska tämä kansa halveksii Siiloan hiljaa virtaavia vesiä ja iloitsee Resinin ja Remaljan pojan kanssa, 7 niin katso, sentähden Herra antaa tulla heidän ylitsensä virran vedet, valtavat ja suuret: Assurin kuninkaan ja kaiken hänen kunniansa; se nousee kaikkien uomiensa yli ja menee kaikkien äyräittensä yli, 8 ja se tunkeutuu Juudaan, paisuu ja tulvii ja ulottuu kaulaan saakka. Ja levittäen siipensä se täyttää yliyltään sinun maasi, Immanuel." Ihmisten tekemät sovellutukset ennustuksista ovat pahimman sortin eksyttämistä...

• sinäkin huomioon
        ml213 kirjoitti:

Niin, huomioippa tämä/kin Raamatun ilmoitus, niin ymmärryksesi laajenee asiassa, joka liittyy jumaluuteen. Siis 1 Kor.15.....28 ja erikoisesti nuo 15 ja 28 jekeiden sisältö.Siitä selviää, miten on kaksi eri tahoa. Jumala/Isä ja Poika/Jeesus Kristus ja heidän suhteensa toisiinsa. Todella jumaluuden ja vallan antamisesta on kysymys,- jonka Isä ottaa lopuksi hallintaansa.Siis lopussa Jeesuksen vallan/jumaluuden ottaa Isä haltuunsa.

tämä. Jes.44:6.Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: - Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä. 7. Kuka on minun kaltaiseni? Jeesus on Isän kanssa yhdessä ensimmäinen ja viimeinen kun Jeesuksestakin sanotaan että hän on ensimmäinen ja viimeinen.Ilm.2:8

• hirvas
        mutta sä et syntynytkään kirjoitti:

Pyhästä Hengestä. Jeesus syntyi. Miten voi ihminen olla noin suuressa pimeydessä?

sanonutkaan, että olen siinnyt Pyhästä Hengestä. Minä olen saanut Jumalan lahjana Pyhän Hengen, ja se Henki on sama kuin mikä oli Jeesuksessakin. 1.Kor.12. 7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. 8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; 9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; 10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. 11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja SAMA HENKI, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. 12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat YKSI ruumis, niin on Kristuskin; 13 sillä me olemme KAIKKI YHDESSÄ Hengessä kastetut YHDEKSI ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sinun on aivan turha väittää totuutta vastaan - aivan turhaa, ymmärrätkö?

• omien sotkujesi
        hirvas kirjoitti:

sanoo, Jesajallehan oli maalliset kuninkaatkin jumalia ja voideltuja. Kuten esimerkiksi tämä sotku: Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. Ja Jesaja 8 puhutaan samasta nimestä näin... 1 Ja Herra sanoi minulle: "Ota iso taulu ja kirjoita siihen selkeällä kirjoituksella: Maher-Saalal Haas-Bas. 2 Ja minä otan itselleni luotettavat todistajat, pappi Uurian ja Sakarjan, Jeberekjan pojan." 3 Sitten minä lähestyin profeetta-vaimoani, ja hän tuli raskaaksi ja synnytti pojan. Niin Herra sanoi minulle: "Pane hänelle nimeksi Maher-Saalal Haas-Bas. 4 Sillä ennenkuin poika oppii sanomaan: 'isä' ja 'äiti', viedään Damaskoon tavarat ja Samarian saalis Assurin kuninkaan eteen." 5 Ja Herra puhui jälleen minulle ja sanoi: 6 "Koska tämä kansa halveksii Siiloan hiljaa virtaavia vesiä ja iloitsee Resinin ja Remaljan pojan kanssa, 7 niin katso, sentähden Herra antaa tulla heidän ylitsensä virran vedet, valtavat ja suuret: Assurin kuninkaan ja kaiken hänen kunniansa; se nousee kaikkien uomiensa yli ja menee kaikkien äyräittensä yli, 8 ja se tunkeutuu Juudaan, paisuu ja tulvii ja ulottuu kaulaan saakka. Ja levittäen siipensä se täyttää yliyltään sinun maasi, Immanuel." Ihmisten tekemät sovellutukset ennustuksista ovat pahimman sortin eksyttämistä...

tulkintaan. Etkö vieläkään osaa lukea että lapsi on VÄKEVA JUMALA ja ISÄ. Vai alat Jesajaa syyttämään tietämättömäksi. "Jesajallehan oli maalliset kuninkaatkin jumalia ja voideltuja. Kuten esimerkiksi tämä sotku:"

• sinäkin huomioon kirjoitti:

tämä. Jes.44:6.Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: - Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä. 7. Kuka on minun kaltaiseni? Jeesus on Isän kanssa yhdessä ensimmäinen ja viimeinen kun Jeesuksestakin sanotaan että hän on ensimmäinen ja viimeinen.Ilm.2:8

Niin, ymmärrykseni Jeesuksesta Jumalan Poikana kulminoituu Jeesuksen opetukseen.Siis mitä ja miten Jeesus asioita opetti. Sekin on huomioitava, miten jo sinä aiokana ihmiset kuvasivat Jeesusta monella tavalla.Toiseta jopa uskoivat hänet saatanaksi ja toiset profeetaksi jne... Jos Jeesus tulisi samalla tavalla Suomeen, niin moni huutaisi Jeesukselle. "Jeesus , toinen persoona/ni , Jumalani, ensimmöäinen persoonani". Niin, mitä Jeesus opetti ja erikoisesti pääpaino uskossa/ni on oppia tuntemaan Jeesuksen mieli ja sitä kautta Jumalan tahto arjessa.

• olematta Jumala? Mitä eroa sitten on ihmisellä ja ihmisellä, jos kerran Jeesuskin on vain ihminen? Mikä ero Hänellä on siinä tapauksessa muihin ihmisiin verrattuna? Syntinen siinä kuin muutkin, jos on Joosefin poika. Käytä järkeäsi, kun kerran ei uskosi ei riitä? * Mikä teki Jeesuskesta kevollisen uhrin lunastaamaan syntiset, jos itsekkin oli syntinen, sano se, ilaman Raamatun laahamista kannesta kanteen. Sano se ihan omin sanoin, miksi Jeesus kelpasi, kun kukaan muu syntinen ei kelvannut? Ja vastaa samalla, miten syntinen voi syntisen lunastaa, millä etuudella, millä VERELLÄ, kun omakin veri on Aadamin verestä saastunut? Olet lujalla vastata näihin! Uskottavasti, satuilla jotakin voi, mutta osoita se Raamatulla, kun ensin kerrot omin sanoin, mistä olet tuollasien ajatuksen päähäsi saanut?

• sanoisin
        ml213 kirjoitti:

Niin, ymmärrykseni Jeesuksesta Jumalan Poikana kulminoituu Jeesuksen opetukseen.Siis mitä ja miten Jeesus asioita opetti. Sekin on huomioitava, miten jo sinä aiokana ihmiset kuvasivat Jeesusta monella tavalla.Toiseta jopa uskoivat hänet saatanaksi ja toiset profeetaksi jne... Jos Jeesus tulisi samalla tavalla Suomeen, niin moni huutaisi Jeesukselle. "Jeesus , toinen persoona/ni , Jumalani, ensimmöäinen persoonani". Niin, mitä Jeesus opetti ja erikoisesti pääpaino uskossa/ni on oppia tuntemaan Jeesuksen mieli ja sitä kautta Jumalan tahto arjessa.

kuten Tuomas. Minun Herrani ja minun Jumalani! ""Jos Jeesus tulisi samalla tavalla Suomeen, niin moni huutaisi Jeesukselle. "Jeesus , toinen persoona/ni , Jumalani, ensimmöäinen persoonani"".

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

olematta Jumala? Mitä eroa sitten on ihmisellä ja ihmisellä, jos kerran Jeesuskin on vain ihminen? Mikä ero Hänellä on siinä tapauksessa muihin ihmisiin verrattuna? Syntinen siinä kuin muutkin, jos on Joosefin poika. Käytä järkeäsi, kun kerran ei uskosi ei riitä? * Mikä teki Jeesuskesta kevollisen uhrin lunastaamaan syntiset, jos itsekkin oli syntinen, sano se, ilaman Raamatun laahamista kannesta kanteen. Sano se ihan omin sanoin, miksi Jeesus kelpasi, kun kukaan muu syntinen ei kelvannut? Ja vastaa samalla, miten syntinen voi syntisen lunastaa, millä etuudella, millä VERELLÄ, kun omakin veri on Aadamin verestä saastunut? Olet lujalla vastata näihin! Uskottavasti, satuilla jotakin voi, mutta osoita se Raamatulla, kun ensin kerrot omin sanoin, mistä olet tuollasien ajatuksen päähäsi saanut?

et ole jumala, vaikka Isä loi meidät KAIKKI kaltaisikseen? 1. Moos. 5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mikset ole jumala?

• hirvas
        omien sotkujesi kirjoitti:

tulkintaan. Etkö vieläkään osaa lukea että lapsi on VÄKEVA JUMALA ja ISÄ. Vai alat Jesajaa syyttämään tietämättömäksi. "Jesajallehan oli maalliset kuninkaatkin jumalia ja voideltuja. Kuten esimerkiksi tämä sotku:"

juuri tuo Immanuel sotku osoittaa, että olette tulkintojenne kautta metsässä ja pahasti.

• hirvas kirjoitti:

* Jumaluus tulee siitä, kun on Jumala! Mistä muusta sen voisi saada? Minkälaisen sadun tuohon olet selittänyt? * Vastaisit myös avauksesani esitettyyn kysymykseen kunnolla, äläkä ole ylimielinen! * Milä selität Joosefin isyyden Marian raskauteen, vaikka ei ollut koskaan maannut miehen kanssa, ja vielä vähemmin Joosefin kanssa? Kierrät kysymyksen, kun et voi sitä toiseksi väittää, luulot ei tässä nyt auta. * Olet velvollinen vastaamaan näihin, koska olet valheenlevittäjä palstalla , tuotat valhetta yhdessä ekivaarin kanssa Jeesuksen syntymästä, ja kiellätte Jumalan pojan Jeesusken syntymisen ja alkuperän, vaikka se on Raamatussa teidänkin luettavissa? Selitä, miten teet tyhjäksi Jumalan sanan Jeesusken alkuperästä? * Raamattu sitä ei tee, joten on aivan mieletöntä alkaa Raamatulla kumoamaan Raamatun ja evankeliumin perustaa, Jeesuksen persoonaa, Jumalaa!

• sekoilet
        hirvas kirjoitti:

juuri tuo Immanuel sotku osoittaa, että olette tulkintojenne kautta metsässä ja pahasti.

Eihän tässä keskustelussa muut ole tuota "tulkintaa/sotkua" tuonut kuin sinä. Miksi sotket meidät siihen. ""juuri tuo Immanuel sotku osoittaa, että olette tulkintojenne kautta metsässä ja pahasti.""

• hirvas
        sekoilet kirjoitti:

Eihän tässä keskustelussa muut ole tuota "tulkintaa/sotkua" tuonut kuin sinä. Miksi sotket meidät siihen. ""juuri tuo Immanuel sotku osoittaa, että olette tulkintojenne kautta metsässä ja pahasti.""

puolustaaksenne harhaoppianne etsitte tukea kaikenlaisista nimistä, esimerkkinä Immanuel.

• hirvas
        sinäkin huomioon kirjoitti:

Israelin lunastajasta muiden vihollisen käsistä. Isä loi Jeesuksen esikoisekseen, ja ennen Poikaa oli tietysti olemassa se ensimmäinen Jumala eli Isä.

• Siellä Jesajan kirjassa
        hirvas kirjoitti:

sanonutkaan, että olen siinnyt Pyhästä Hengestä. Minä olen saanut Jumalan lahjana Pyhän Hengen, ja se Henki on sama kuin mikä oli Jeesuksessakin. 1.Kor.12. 7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. 8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; 9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; 10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. 11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja SAMA HENKI, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. 12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat YKSI ruumis, niin on Kristuskin; 13 sillä me olemme KAIKKI YHDESSÄ Hengessä kastetut YHDEKSI ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sinun on aivan turha väittää totuutta vastaan - aivan turhaa, ymmärrätkö?

sanotaan yksiselitteisesti, Jeesuksesta ennustettaessa, että hän on Väkevä Jumala. VT:ssa JHWH oli kallio joka seurasi israelilaisia erämaavaelluksen aikana ja UT:ssa sanotaan, että se kallio oli Kristus. JHWH ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, mutta raamattu kertoo, että hän, joka ilmestyi Moosekselle oli Herran enkeli. Tämä enkeli sanoi olevansa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. Hän kutsui itseään nimellä "Minä Olen". Tässä Kristus ennaltaolevana, pre-eksistenssi-muodossa. UT:ssa hänen ennaltaolemisensa sanotaan hyvin selvästi (Joh. 1:1-3, 8:58, Kol. 1:16-17 ym). Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Siksi, että ihmiset eivät tunne Kirjoituksia eikä Jumalan Voimaa s.o Kristusta, joka on "Jumalan Voima ja Viisaus".

• hirvas
        Siellä Jesajan kirjassa kirjoitti:

sanotaan yksiselitteisesti, Jeesuksesta ennustettaessa, että hän on Väkevä Jumala. VT:ssa JHWH oli kallio joka seurasi israelilaisia erämaavaelluksen aikana ja UT:ssa sanotaan, että se kallio oli Kristus. JHWH ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, mutta raamattu kertoo, että hän, joka ilmestyi Moosekselle oli Herran enkeli. Tämä enkeli sanoi olevansa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. Hän kutsui itseään nimellä "Minä Olen". Tässä Kristus ennaltaolevana, pre-eksistenssi-muodossa. UT:ssa hänen ennaltaolemisensa sanotaan hyvin selvästi (Joh. 1:1-3, 8:58, Kol. 1:16-17 ym). Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Siksi, että ihmiset eivät tunne Kirjoituksia eikä Jumalan Voimaa s.o Kristusta, joka on "Jumalan Voima ja Viisaus".

mennä naurettavuuksiin verbiesi kanssa. Jeesus ei ole jumala, vaan Jumalan Poika, sen Hän todisti itse, ja minä uskon niin. Ymmärrätkö, minä uskon niinkuin Hän (Jeesus) itse SANOI. Mark.12: 26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? 27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte." 28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?" 29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; 30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. 31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä." Etkö älyä, että Jeesus puhui AINA Isästään, joka on Jumala JHWH. Ei Hän tuossakaan puhu itsestään vaan Jumalastaan.

• to..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

olematta Jumala? Mitä eroa sitten on ihmisellä ja ihmisellä, jos kerran Jeesuskin on vain ihminen? Mikä ero Hänellä on siinä tapauksessa muihin ihmisiin verrattuna? Syntinen siinä kuin muutkin, jos on Joosefin poika. Käytä järkeäsi, kun kerran ei uskosi ei riitä? * Mikä teki Jeesuskesta kevollisen uhrin lunastaamaan syntiset, jos itsekkin oli syntinen, sano se, ilaman Raamatun laahamista kannesta kanteen. Sano se ihan omin sanoin, miksi Jeesus kelpasi, kun kukaan muu syntinen ei kelvannut? Ja vastaa samalla, miten syntinen voi syntisen lunastaa, millä etuudella, millä VERELLÄ, kun omakin veri on Aadamin verestä saastunut? Olet lujalla vastata näihin! Uskottavasti, satuilla jotakin voi, mutta osoita se Raamatulla, kun ensin kerrot omin sanoin, mistä olet tuollasien ajatuksen päähäsi saanut?

ihmiset, jos puhutaan siitä uskonnosta johon Jeesus itse kuului.Se että johonkin tarvitaan jumaluhri joka ensin on inkarnoitunut ihmiseksi on ihan uusi oppi jolla ei ole mitään tekemistä minkään Vanhan testamentin kirjoituksen kanssa. Jos Jumalalla on poika, silloin on kaksi Jumalaa ja VT kieltää tämän ehdottomasti, sen mukaan ei ole muita jumalia kuin JHWH joka on yksi ja ainoa, ei siis ole poikia tai muita.

• ylempänä esitettyyn
        hirvas kirjoitti:

mennä naurettavuuksiin verbiesi kanssa. Jeesus ei ole jumala, vaan Jumalan Poika, sen Hän todisti itse, ja minä uskon niin. Ymmärrätkö, minä uskon niinkuin Hän (Jeesus) itse SANOI. Mark.12: 26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? 27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte." 28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?" 29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; 30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. 31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä." Etkö älyä, että Jeesus puhui AINA Isästään, joka on Jumala JHWH. Ei Hän tuossakaan puhu itsestään vaan Jumalastaan.

tekstiin, jossa todetaan Kristuksen ennaltaoleminen ja raamatunpaikoin se myös todistetaan. Eikö sulta saa suoraa vastausta? Et näytä ymmärtävän edes sitä, millaiseen alennustilaan Jeesus tuli ja tosi ihmisenä oli kaikessa alamainen ja kuuliainen Isälleen, ottamatta mitään kunniaa tai Jumalan asemaa itselleen. Mutta vastaa ylempänä tehtyyn tekstiin.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jumaluus tulee siitä, kun on Jumala! Mistä muusta sen voisi saada? Minkälaisen sadun tuohon olet selittänyt? * Vastaisit myös avauksesani esitettyyn kysymykseen kunnolla, äläkä ole ylimielinen! * Milä selität Joosefin isyyden Marian raskauteen, vaikka ei ollut koskaan maannut miehen kanssa, ja vielä vähemmin Joosefin kanssa? Kierrät kysymyksen, kun et voi sitä toiseksi väittää, luulot ei tässä nyt auta. * Olet velvollinen vastaamaan näihin, koska olet valheenlevittäjä palstalla , tuotat valhetta yhdessä ekivaarin kanssa Jeesuksen syntymästä, ja kiellätte Jumalan pojan Jeesusken syntymisen ja alkuperän, vaikka se on Raamatussa teidänkin luettavissa? Selitä, miten teet tyhjäksi Jumalan sanan Jeesusken alkuperästä? * Raamattu sitä ei tee, joten on aivan mieletöntä alkaa Raamatulla kumoamaan Raamatun ja evankeliumin perustaa, Jeesuksen persoonaa, Jumalaa!

on mahdollista päästä osalliseksi kuuliaisuuden kautta vaikka ei olekaan Jumala,: 2. Piet. 1:4 "joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte JUMALALLISESTA LUONNOSTA OSALLISIKSI ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee",

• mutta miksi
        ekivaari kirjoitti:

on mahdollista päästä osalliseksi kuuliaisuuden kautta vaikka ei olekaan Jumala,: 2. Piet. 1:4 "joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte JUMALALLISESTA LUONNOSTA OSALLISIKSI ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee",

Raamattu kuitenkin ilmoittaa Jeesuksen olevan Jumala? Onko osa Raamattua totta, se jonka sinä uskot, ja se osa Raamattua ei ole totta, jota sinä et usko? Näinkö se menee, että ihminen on niin viisas, että kykenee sanomaan Jumalalle että et sinä ole kaikissa kohtaa puhunut totta?

• hirvas
        Siellä Jesajan kirjassa kirjoitti:

Jesajan ennustus, ja myös meistä Jesaja voisi sanoa, että olette "väkeviä jumalia", sillä.. 1. Moos. 5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Eli siinä sinulle vastaus, Jeesus ei ole jumala, vaan Jumala Poika, esikoinen ja Jumala luoma kuten me kaikki muutkin...

• Juuda
        hirvas kirjoitti:

Israelin lunastajasta muiden vihollisen käsistä. Isä loi Jeesuksen esikoisekseen, ja ennen Poikaa oli tietysti olemassa se ensimmäinen Jumala eli Isä.

voi sanoa Jeesusta ANOAKSI valtiaaksi jos Hän ei ole Jumala? (Juud.1:4) Minun käsityksen mukaan Jumala on ainoa valtias.

• ekivaari kirjoitti:

se on meille uskoville, ei Jumalan Pojalle Jeesukselle, koska me tulemme Hänen Jumallisesta luonnosta osalliseksi, eikä suinkaan Hän,joka o itse tuo Jumalan luonto ruumiillistumana, silloin kun oli tällä alhaalla.* Vastaist tuohon kysymykseen, jonka esitin aloituksessa? * Kaikkea muua on tullut esiin täsää ketjussa, mutta sivuutettu pääasia. Vastaa nyt sinä, ekivarri, lue uudestaan aloitukseni, ja vastaa mitä siinä kysyn totuuden pohjalta on kysymykset astettu? Älä kiertele ja kaartelem vastaa vaan, millä kyseisen asian voit toiseksi muuttaaa. * Mitkään Raamatun sitaatit ei kelpaa, koska kyse on myös Raamatun totuudesta, et voi sitä toisella Raamatun sanalla kumota, jos niin teet, olet auttamattomasti ulkona koko Raamatun ilmoituksesta. * Sinun tarttee vain hyväksyä, tai sitten hylätä mitä asiaa kysyn, koska opetetat täällä, olet velvollinen vastaamaan, joko olen oikeassa, tai siis Raamattu puhuu totta, tai sitten ei!

• mutta miksi kirjoitti:

Raamattu kuitenkin ilmoittaa Jeesuksen olevan Jumala? Onko osa Raamattua totta, se jonka sinä uskot, ja se osa Raamattua ei ole totta, jota sinä et usko? Näinkö se menee, että ihminen on niin viisas, että kykenee sanomaan Jumalalle että et sinä ole kaikissa kohtaa puhunut totta?

opetuksen perusteella Raamattu sanoo jumaliksi muitakin kuin "yksin totista Jumalaa" [Joh.17:10]: Joh. 10:35 "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "    1. Korinttolaiskirje 8 5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

• hirvas kirjoitti:

jotka ovat hyljänneet uskon Jumalan Poikaan. * Miksi et vastaa aloituksen kysymykseen, onko se totta, mitä Raamatu sanoo, vaiko ei? Miksi venkuloit, etkä vastaa asiaan, keksit kaikkea muuta turhaa sanomista, mutta et vastaa siihen mihin sinun tulisi vastata? * Eikä nyt ole aamu!?

se on meille uskoville, ei Jumalan Pojalle Jeesukselle, koska me tulemme Hänen Jumallisesta luonnosta osalliseksi, eikä suinkaan Hän,joka o itse tuo Jumalan luonto ruumiillistumana, silloin kun oli tällä alhaalla.* Vastaist tuohon kysymykseen, jonka esitin aloituksessa? * Kaikkea muua on tullut esiin täsää ketjussa, mutta sivuutettu pääasia. Vastaa nyt sinä, ekivarri, lue uudestaan aloitukseni, ja vastaa mitä siinä kysyn totuuden pohjalta on kysymykset astettu? Älä kiertele ja kaartelem vastaa vaan, millä kyseisen asian voit toiseksi muuttaaa. * Mitkään Raamatun sitaatit ei kelpaa, koska kyse on myös Raamatun totuudesta, et voi sitä toisella Raamatun sanalla kumota, jos niin teet, olet auttamattomasti ulkona koko Raamatun ilmoituksesta. * Sinun tarttee vain hyväksyä, tai sitten hylätä mitä asiaa kysyn, koska opetetat täällä, olet velvollinen vastaamaan, joko olen oikeassa, tai siis Raamattu puhuu totta, tai sitten ei!

kumoaa tämä Jeesuksen Kristuksen puhe Isälle: Johannes 17 8 "Sillä ne sanat, jotka SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. 14 Minä olen antanut heille SINUN SANASI, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole. 22 Ja sen kirkkauden, jonka SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- " Mark. 12:24 "Jeesus sanoi heille: »Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?«"

• hirvas kirjoitti:

Vastaa vaikka tähän, mitä kysyn aloituksessa? Vai eikö ole mitään vastausta? Painat vaan sokeasti kumoon Jeesuksen Jumalasta syntymisen, niinkö?

• ekivaari kirjoitti:

kumoaa tämä Jeesuksen Kristuksen puhe Isälle: Johannes 17 8 "Sillä ne sanat, jotka SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. 14 Minä olen antanut heille SINUN SANASI, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole. 22 Ja sen kirkkauden, jonka SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- " Mark. 12:24 "Jeesus sanoi heille: »Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?«"

* Vastaa kysymykseeni, mikä siinä ei ole Jumalan sanaa, millä muutata Jeesusken sikiämisen Pyhästä hengestä Joosefin siittämäksi? Miten selität mitä Raamattu siitä kertoo? Tuo sitaatti ei sitä kuomoa millään tavalla, koska siinä puhutaan aivan eri asiasta.

• hirvas kirjoitti:

et ole jumala, vaikka Isä loi meidät KAIKKI kaltaisikseen? 1. Moos. 5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mikset ole jumala?

* Minä olen luotu, ja Jumala loi minut Jeesuksessa, kaikki mitä on, on luotu Jeesuksessa ja Jeesuksen kautta. Siis Jeesus on Luoja, ei luotu, koita nyt jo painaa tämä tajuntaasi! * Et vieläkään ole vastannut siihen, mitä varten tämän avauksen tein? * Vastaa nyt, miten kumoat Jeesuksen syntymän alkutapahtumat, koska ne on Raamatussa kirjoitettu, et voi niitä sivuuttaa, ja hypätä puunjuurelta suoraan latvaan, et vaikka kuinka sitä yrität. * Kerro tämän kommentin vastauksessa, miten selität Jeesuksen Pyhästä Hengestä sikiämisen valheeksi, jota sinä edustat palstalla, mitätöidessäsi Jeesuksen jumaluuden ja alennat Hänet itsesi tasolle. * Miten Joosef voi olla Jeesuksen biologinen isä, vaikka Maria ei miehestä mitään tiennyt, näin lukee Raamatussa, johon sinäkin niin kiivaudella sanot uskovasi! Miksi valikoit, mihin uskot ja mihin et. Et ole rehellinen Raamatun lukija!

• hirvas kirjoitti:

Jesajan ennustus, ja myös meistä Jesaja voisi sanoa, että olette "väkeviä jumalia", sillä.. 1. Moos. 5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Eli siinä sinulle vastaus, Jeesus ei ole jumala, vaan Jumala Poika, esikoinen ja Jumala luoma kuten me kaikki muutkin...

me muutkin! * Jeesus on synnitön, puhdas, viaton, Jumalsta syntynyt kokonansa. * Tajuatko sinä sitä, ettei syntinen voisi lunastaa syntistä? Jos et tätä tajua, et tiedä silloin mitään muutakaan Raamatun evankeliumin sanomasta.

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

me muutkin! * Jeesus on synnitön, puhdas, viaton, Jumalsta syntynyt kokonansa. * Tajuatko sinä sitä, ettei syntinen voisi lunastaa syntistä? Jos et tätä tajua, et tiedä silloin mitään muutakaan Raamatun evankeliumin sanomasta.

alunperin Jumalan luomia kuten Jeesuskin, joten ihan samalla tavalla olemme lähtöisin Isästä. 1. Moos. 5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Ette te voi muuttaa tuotakaan totuutta miksikään..

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Minä olen luotu, ja Jumala loi minut Jeesuksessa, kaikki mitä on, on luotu Jeesuksessa ja Jeesuksen kautta. Siis Jeesus on Luoja, ei luotu, koita nyt jo painaa tämä tajuntaasi! * Et vieläkään ole vastannut siihen, mitä varten tämän avauksen tein? * Vastaa nyt, miten kumoat Jeesuksen syntymän alkutapahtumat, koska ne on Raamatussa kirjoitettu, et voi niitä sivuuttaa, ja hypätä puunjuurelta suoraan latvaan, et vaikka kuinka sitä yrität. * Kerro tämän kommentin vastauksessa, miten selität Jeesuksen Pyhästä Hengestä sikiämisen valheeksi, jota sinä edustat palstalla, mitätöidessäsi Jeesuksen jumaluuden ja alennat Hänet itsesi tasolle. * Miten Joosef voi olla Jeesuksen biologinen isä, vaikka Maria ei miehestä mitään tiennyt, näin lukee Raamatussa, johon sinäkin niin kiivaudella sanot uskovasi! Miksi valikoit, mihin uskot ja mihin et. Et ole rehellinen Raamatun lukija!

luotu Jeesuksen KAUTTA Jumalan SANALLA. Siis Isä loi ensimmäiseksi Pojan, antoi Hänelle VOIMAN (SANAN) ja pani Pojan töihin. Ja SANA todistaa. 2. Piet.3: 3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." 5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, OLIVAT ikivanhastaan OLEMASSA Jumalan SANAN voimasta Eli SANA on Jumalan VOIMA, ei persoona Poika. Ymmärrätkö näin helppoja juttua?

• to.. kirjoitti:

ihmiset, jos puhutaan siitä uskonnosta johon Jeesus itse kuului.Se että johonkin tarvitaan jumaluhri joka ensin on inkarnoitunut ihmiseksi on ihan uusi oppi jolla ei ole mitään tekemistä minkään Vanhan testamentin kirjoituksen kanssa. Jos Jumalalla on poika, silloin on kaksi Jumalaa ja VT kieltää tämän ehdottomasti, sen mukaan ei ole muita jumalia kuin JHWH joka on yksi ja ainoa, ei siis ole poikia tai muita.

Jossa Pyhä Henki on kirjoittanut mitä ON saanut Jeesuxen Kautta Isältä !! Jumalalla ON ainutsyntyinen Poika !! Ja sanoisin ainutlaatuinen POIKA !!

• hirvas kirjoitti:

Ei ollaan Jumalia !! 1. Moos. 3:17     Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi; Liityn kysyjien joukkoon!! Miten sun oppi puhdistaa ihmset kirouxesta ???

• to..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jeesuksen syntyperä kuka oli isä kuka merkitsi mitään,Paavalihan ei puhu Jeesuksen vanhemmista yhtään mitään samoin sen jättävät huomiotta kaksi evankelistoista.Jeesukselle itselleen aihe ei myöskään ollut tärkeä, hänkään ei puhu siitä, perhe ei hänelle selvästi muutenkaan ollut tärkeä, ei oma eikä muiden. Nyt painotetaan asioita jotka joko olivat täysin merkityksettömiä Jeesuksen aikaan tai sitten itsestään selviä. Jos Jeesuksella oli messiaspyrkimyksiä, hänen isänsä olisi tarvinnut kuulua Daavidin sukuun sehän oli ainoa asia jota ihmiset osaisivat etukäteen odottaa.

• to.. kirjoitti:

Jeesuksen syntyperä kuka oli isä kuka merkitsi mitään,Paavalihan ei puhu Jeesuksen vanhemmista yhtään mitään samoin sen jättävät huomiotta kaksi evankelistoista.Jeesukselle itselleen aihe ei myöskään ollut tärkeä, hänkään ei puhu siitä, perhe ei hänelle selvästi muutenkaan ollut tärkeä, ei oma eikä muiden. Nyt painotetaan asioita jotka joko olivat täysin merkityksettömiä Jeesuksen aikaan tai sitten itsestään selviä. Jos Jeesuksella oli messiaspyrkimyksiä, hänen isänsä olisi tarvinnut kuulua Daavidin sukuun sehän oli ainoa asia jota ihmiset osaisivat etukäteen odottaa.

to..: "...perhe ei hänelle (Jeesukselle) selvästi muutenkaan ollut tärkeä, ei oma eikä muiden". ----------- Vielä ristilläkin Jeesus kantoi huolta äidistään. Joh. 19:27 "Sitten hän (Johannekselle) sanoi opetuslapselle (Johannekselle): "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa". Tällä tavoin Jeesus jätti huolenpidon äidistään apostolien joukosta valitsemalleen Johannekselle.

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

to..: "...perhe ei hänelle (Jeesukselle) selvästi muutenkaan ollut tärkeä, ei oma eikä muiden". ----------- Vielä ristilläkin Jeesus kantoi huolta äidistään. Joh. 19:27 "Sitten hän (Johannekselle) sanoi opetuslapselle (Johannekselle): "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa". Tällä tavoin Jeesus jätti huolenpidon äidistään apostolien joukosta valitsemalleen Johannekselle.

vaan kyseli kuka on minun äitini, ei antanut opetuslasten suorittaa edes oman isän hautaamista eli perhe piti jättää.Perheen perustaminen oli juutalaisen miehen velvollisuus sehän oli yksi käskyistä samoin omien vanhempien kunniottaminen-

• to.. kirjoitti:

vaan kyseli kuka on minun äitini, ei antanut opetuslasten suorittaa edes oman isän hautaamista eli perhe piti jättää.Perheen perustaminen oli juutalaisen miehen velvollisuus sehän oli yksi käskyistä samoin omien vanhempien kunniottaminen-

Jeesuksen toiminta sai ihmisjoukot liikkeelle. Jeesuksen omaisetkin huolestuivat. He eivät ymmärrä Jeesuksen tehtävää ja Jumalan voiman ilmestymistä Hänen kauttaan. Se menee yli heidän ymmärryksensä. Niinpä omaiset arvelevat Jeesuksen menneen ”poissa tolaltaan” ja päättävät ottaa Hänet huostaansa. Ketkä olivat ja ovat Jeesuksen oikeita omaisia? Mark. 3:31-35 -- 3:31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä. 3:32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua". 3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" 3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! 3:35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini." -- Jeesuksen omaisista mainitaan äiti ja veljet. Joosef-isästä ei ole mainintaa. Hän lienee kuollut. Omaiset saapuivat paikalle ja kyselevät Jeesusta (32). Silloin Jeesus kysyy ”tylysti”: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" ja katsellen ympärilleen Hän vastaa itse: ”Katso, minun äitini ja veljeni (33,34). Jeesuksen ”tylyyn” vastaukseen kätkeytyy syvällinen opetus: Jumalan tahdossa eläminen on merkittävämpi tekijä kuin maallisen perheyhteyden siteet (35). ”...joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ...”(Mt 10:37).

et usko Jeesuksen itsensä opetusta, että "Jumala on Henki" ja: "Mikä Hengestä syntyy, on henkeä, ja mikä mikä lihasta syntyy on lihaa"? Apostolit opettivat että "Daavisin siemenestä syntynyt liha on ihminen, "ihmisen poika", ja "pyhyyden HENGEN puolesta syntynyt ja kuolleista ylösnousemukseen herätetty Kristus on Jumalan poika; Roomalaiskirje 1 (Evankeliumi ...) 3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ] 4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]. Inhimillisen syntyperänsä perusteella syntyneellä Jeesuksen lihalla ei ollut valtaa, mutta pyhyyden hengen puolelta syntyneellä Jumalan pojalla on valta!

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

Jeesuksen toiminta sai ihmisjoukot liikkeelle. Jeesuksen omaisetkin huolestuivat. He eivät ymmärrä Jeesuksen tehtävää ja Jumalan voiman ilmestymistä Hänen kauttaan. Se menee yli heidän ymmärryksensä. Niinpä omaiset arvelevat Jeesuksen menneen ”poissa tolaltaan” ja päättävät ottaa Hänet huostaansa. Ketkä olivat ja ovat Jeesuksen oikeita omaisia? Mark. 3:31-35 -- 3:31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä. 3:32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua". 3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" 3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! 3:35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini." -- Jeesuksen omaisista mainitaan äiti ja veljet. Joosef-isästä ei ole mainintaa. Hän lienee kuollut. Omaiset saapuivat paikalle ja kyselevät Jeesusta (32). Silloin Jeesus kysyy ”tylysti”: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" ja katsellen ympärilleen Hän vastaa itse: ”Katso, minun äitini ja veljeni (33,34). Jeesuksen ”tylyyn” vastaukseen kätkeytyy syvällinen opetus: Jumalan tahdossa eläminen on merkittävämpi tekijä kuin maallisen perheyhteyden siteet (35). ”...joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ...”(Mt 10:37).

eikö pikemmin äidin jonka sanotaan tulleen raskaaksi ilman miestä ja jolle ilmestyi jopa enkeli, olisi pitänyt odottaa suuria pojastaan?Mikä tässä enää voi mennä yli ymmärryksen? Vanhempien kunnioittaminen on Israelin laissa niin tärkeä käsky että se ainoana käskynä on samassa ryhmässä kuin Jumalan kunnioitusta koskevat käskyt. Äiti ei ole kuka tahansa ihminen, ja Jumalahan itse juuri on käskenut jokaista kunnioittamaan äitiään. Maallinen perheyhteyskin on niin tärkeä että lain käskyistä ensimmäiset koskevat juuri niitä, sen jälkeen tulee vasta jumalanpalvelus jota ei olisi ilman ihmisuvun jatkuvuutta ja järjestäytynyttä yhteisöä. Jumalapärjännee ilman ihmisiä mutta ihmiset eivät ilman perhettään eikä yhteisö ilman lakeja.

• to.. kirjoitti:

eikö pikemmin äidin jonka sanotaan tulleen raskaaksi ilman miestä ja jolle ilmestyi jopa enkeli, olisi pitänyt odottaa suuria pojastaan?Mikä tässä enää voi mennä yli ymmärryksen? Vanhempien kunnioittaminen on Israelin laissa niin tärkeä käsky että se ainoana käskynä on samassa ryhmässä kuin Jumalan kunnioitusta koskevat käskyt. Äiti ei ole kuka tahansa ihminen, ja Jumalahan itse juuri on käskenut jokaista kunnioittamaan äitiään. Maallinen perheyhteyskin on niin tärkeä että lain käskyistä ensimmäiset koskevat juuri niitä, sen jälkeen tulee vasta jumalanpalvelus jota ei olisi ilman ihmisuvun jatkuvuutta ja järjestäytynyttä yhteisöä. Jumalapärjännee ilman ihmisiä mutta ihmiset eivät ilman perhettään eikä yhteisö ilman lakeja.

Johannes kertoo evankelumissaan (Joh.7:1-24), kuinka Jeesuksen veljet, jotka eivät vielä uskoneet Jeesukseen (5), kehoittavat Jeesusta menemään Juudeaan (Jerusalemiin, jossa Messiaan tulee hallita) ja ilmaisemaan itsensä maailmalle (4). Veljien vaikuttimena olivat maallisen kunnian ja maineen saavuttaminen. Jeesus ei suostu tällaiseen vaatimukseen, vaan sanoo: ”Menkää te ylös juhlille; minä en vielä mene näille juhlille, sillä minun aikani ei ole vielä täyttynyt (8). Enemmän tulee totella Jumala, kuin ihmistä. - Joka asettaa läheisensä Jeesuksen edelle, ei ole Jeesukselle kelvollinen. - Jeesus sanookin, että ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa (Mt 10:36).

• Tapio522 kirjoitti:

ei mainita kenenkään opetuslapsen nimeä, vaan ainoastaan; 26 "Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: »Vaimo, katso, poikasi!« 27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: »Katso, äitisi!« Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa." Opetuslapsista jokaisesta on saattanut tuntua että Jeesus rakastaa häntä enemmän kuin muita.

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

Johannes kertoo evankelumissaan (Joh.7:1-24), kuinka Jeesuksen veljet, jotka eivät vielä uskoneet Jeesukseen (5), kehoittavat Jeesusta menemään Juudeaan (Jerusalemiin, jossa Messiaan tulee hallita) ja ilmaisemaan itsensä maailmalle (4). Veljien vaikuttimena olivat maallisen kunnian ja maineen saavuttaminen. Jeesus ei suostu tällaiseen vaatimukseen, vaan sanoo: ”Menkää te ylös juhlille; minä en vielä mene näille juhlille, sillä minun aikani ei ole vielä täyttynyt (8). Enemmän tulee totella Jumala, kuin ihmistä. - Joka asettaa läheisensä Jeesuksen edelle, ei ole Jeesukselle kelvollinen. - Jeesus sanookin, että ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa (Mt 10:36).

vanhempien kunnioittamisessa, sitä mitä JHWH oli Israelille määrännyt. Kun kerran tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmistä silloin kunnioita isääsi ja äitiäsi pätee. "Jeesus sanookin, että ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa" eivät tietenkään tule jos kummatkin elävät kuten torah käskee,perhe on jokaisen elämän perusta, ei vihollinen.Jeesuksella ei ollut omaa perhettä eikä hän tuntunut ymmärtänyt sen arvoa, edes vanhempien. Sitä tässä juuri sanon. Jos hän kuitenkin kuollessaan pyysi jotakuta pitämään huolta äidistään se oli hyvä asia, tosin olihan perheessä muita poikia jotka varmaan pitivät huolta äidistään ja ehkä olivat huolehtineet tästä silloinkin kun Jeesus kulki ympäriinä saarnaamassa.

• on tärkeällä
        to.. kirjoitti:

sijalla myös Snl:ssa, ja jopa samoin lupauksin kuin kymmenessä käskyssä eli "että elämäsi vuodet enentyvät" (1:8; 4:1–10; 6:20; 31:1 jne.).

• on tärkeällä kirjoitti:

sijalla myös Snl:ssa, ja jopa samoin lupauksin kuin kymmenessä käskyssä eli "että elämäsi vuodet enentyvät" (1:8; 4:1–10; 6:20; 31:1 jne.).

näitä "lihassa elettäviä" lisävuosia kaipaillut!

• on ollut
        Tapio522 kirjoitti:

osa muinaissuomalaistenkin uskonnon etiikkaa, toisin kuin nuo Jeesuksen sanat ym. todellakin näyttävät hänen kohdallaan olleen asianlaita. Itse asiassa senhän pitäisi olla jo jollain tavoin terveen järjenkin sanomaa. http://www.taivaannaula.org/artikkelietiikka.php

• siitä ettei
        ekivaari kirjoitti:

näitä "lihassa elettäviä" lisävuosia kaipaillut!

hänelle niitä "suotu" vaan tuli tapetuksi. :)

• on tärkeällä kirjoitti:

Myös Paavali käski kunnioittamaan vanhempiaan. Ef. 6:1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. Kol. 3:20 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset kaikessa, sillä se on otollista Herrassa. 1.Tim. 5:4 Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lapsenlapsia, oppikoot nämä ensin hurskaasti hoitamaan omaa perhekuntaansa ja maksamaan, mitä ovat velkaa vanhemmilleen, sillä se on otollista Jumalan edessä.

* Vastaa kysymykseeni, mikä siinä ei ole Jumalan sanaa, millä muutata Jeesusken sikiämisen Pyhästä hengestä Joosefin siittämäksi? Miten selität mitä Raamattu siitä kertoo? Tuo sitaatti ei sitä kuomoa millään tavalla, koska siinä puhutaan aivan eri asiasta.

tähän asiaan selityksen, joka ei sinulle kelpaa. Pyhyyden hengen mukaan hän sanoi äidikseen jokaisen Jumalan tahtoa tekevän: Joh. 3:6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1.Kor. 15:50; Ef. 2:3] Jeesus ja apostolit selittivät erikseen lihasta syntymisen ja erikseen Hengestä syntymisen. Apostoli Paavali selitti sen yksityiskohtaisesti Roomalaiskirjeen 1:3,4 jakeissa!

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

Myös Paavali käski kunnioittamaan vanhempiaan. Ef. 6:1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. Kol. 3:20 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset kaikessa, sillä se on otollista Herrassa. 1.Tim. 5:4 Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lapsenlapsia, oppikoot nämä ensin hurskaasti hoitamaan omaa perhekuntaansa ja maksamaan, mitä ovat velkaa vanhemmilleen, sillä se on otollista Jumalan edessä.

1.Tim. 5:4 Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lapsenlapsia, oppikoot nämä ensin hurskaasti hoitamaan omaa perhekuntaansa ja maksamaan, mitä ovat velkaa vanhemmilleen, sillä se on otollista Jumalan edessä. ------- Kuinkahan monessa seurakunnassa opettamalla opetetaan tuo Jumalan aivoitus seurakuntalaisille,- ja etenkin tänä aikana kun vanhukset on laitostettu. Vanhukset saisivat paremman kohtelun, jos he siirettäisiin vankilaan ja vangit vanhusten koteihin.Vangeille on lakisääteiset esim. ulkoittamis ajat ja muut virikkeet, mutta vanhuksilla ei juuri mitään.Siis vanhukset, jotka tarvitsevat sitä hoivaa/hoivavelkaa.

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

käskyä? http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000043508860

• Juudas Tuomas?

Kristillinen nykykirkko perustuu siihen kristillisen alkukirkon voitolle päässeeseen suuntaukseen, joka oli erikoistunut tapattamistoimiin ja murhapolttoihin. Juuri murhatyöt mahdollistivat tämän suuntauksen voitolle pääsyn. Tämän ”oikeaoppisen” suuntauksen johtohahmot tapattivat kaikki toisin ajattelijat: markionilaisen alkukirkon suuntauksen jäsenet, gnostilaiset sekä juutalaiskristillisen ebionien alkukirkon suuntauksen jäsenet. ”Oikeaoppisen” suuntauksen pappisjohto yritti tuhota myös alkuperäisen Tuomaan evankeliumin sekä kaikki siitä muille kielille käännetyt kopiot. Miksi? Siksikö, ettei Tuomaan evankeliumi tukenut kristillisen kirkon papiston siitä kirjoittamia muunnelmia eli nykyisen Raamatun sisältämiä evankeliumeja? Vai siksi, ettei Tuomaan evankeliumin sisältö tukenut kristillisen papiston pyrkimyksiä ja opetuksia? Vaiko siksi, että Tuomaan evankeliumi olisi ilmoittanut tuleville sukupolville, että Tuomas oli Jeesuksen kaksoisveli? Mikä uhka kristilliselle kirkolle ja sen opeille olisi tieto Jeesuksen kaksoisveljen olemassaolosta voinut olla? Olisiko tämä tieto kenties tehnyt vaikeaksi selittää että Jeesus on ainut Jumalan poika ja Pyhän Hengen siittämä? Olisiko tällöin ollut ongelmallista selittää kenen siittämä Tuomas oli?

• kysymyksen näille

tämän palstan antikristillisille selittäjille. Niinpä niin, kenenpä poikia olivat Jeesuksen muut veljet? Jumalan vaiko Marian ja Joosefin?

• hirvas
        kysymyksen näille kirjoitti:

tämän palstan antikristillisille selittäjille. Niinpä niin, kenenpä poikia olivat Jeesuksen muut veljet? Jumalan vaiko Marian ja Joosefin?

perheeseen kuuluivat kaikki, myös Jeesus-veli.

• kaiketi kuuluu asiaan, mitään Tuomaksen evankeliumieja ei ole oikesati olemasskaan, ja tuo kasoisveli juttu on suoraan helvetistä tempaistu mustamaalaamaan Jumalan Poikaa. * Pitäisi pysyä Raamatussa, kaikki muut lähteet on silkkaa panettelua, yritystä tehdä Jeesuskesta jotakin toista ,itä Hän ei ole. * Jeesus on Jumalan Poika. Usko se, ja jätä tarut ja satuilut omaan arvoonsa joilla ei ole mitään eikä minkäänlaista osaa Jeesukseen!

• vastannut kysymykseen
        hirvas kirjoitti:

perheeseen kuuluivat kaikki, myös Jeesus-veli.

että kenenkä poikia Jeesuksen veljet oli. Jeesushan on Jumalan Poika, mutta miksi Jeesuksen veljistä ei sanota, että he ovat Jumalan Poikia?

• hirvas
        vastannut kysymykseen kirjoitti:

että kenenkä poikia Jeesuksen veljet oli. Jeesushan on Jumalan Poika, mutta miksi Jeesuksen veljistä ei sanota, että he ovat Jumalan Poikia?

Raamattu todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Olet huumori-ihmisiä ja teet tyhmiä kysymyksiä. Jos Matilla ja Maijalla on poikia, niin he ovat Matin ja Maijan poikia. Ja jos perheessä asuu vaikka "ottopoika", niin kyllä hänet tavallisesti luetaan perheenjäseneksi ja veljeksi, jollei vanhemmat eikä ympäristö aivan skitsoja ole..

• usko, niin
        hirvas kirjoitti:

Raamattu todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Olet huumori-ihmisiä ja teet tyhmiä kysymyksiä. Jos Matilla ja Maijalla on poikia, niin he ovat Matin ja Maijan poikia. Ja jos perheessä asuu vaikka "ottopoika", niin kyllä hänet tavallisesti luetaan perheenjäseneksi ja veljeksi, jollei vanhemmat eikä ympäristö aivan skitsoja ole..

et usko! Sanoohan sanakin, että usko ei ole joka miehen! Kieltämällä Jeesuksen olet noussut häntä vastaan ja olet hänen vihamiehensä!

• hirvas
        usko, niin kirjoitti:

et usko! Sanoohan sanakin, että usko ei ole joka miehen! Kieltämällä Jeesuksen olet noussut häntä vastaan ja olet hänen vihamiehensä!

valehtelemaan? Minä en ole koskaan kieltänyt Isää enkä Poikaa, mutta saatanan keksimän kolminaisuusopin minä olen kieltänyt, ja kiellän aina.

• ei ole pohtia tarpeettomia sukuluetteloita, koska Jeesus opetti että "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." [Joh. 6:63]. Hyödyttömien tutkiminen ei mitään rakenna eikä hyödytä. "Jumala on Henki ja mikä Hengestä syntyy on henkeä", opetti Jeesus! Jumala on näkymätön ja salattu Jumala ja Kristus Jeesus on näkymättömän ja salatun Jumalan näkymätön kuva ja kirkkaus! En minä ketään kiusaa, mutta muistutan jokaista, että apostolit opettivat erikseen Jeesuksen lihasta syntymisen ja erikseen hänen syntymisensä "jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon" ja Jeesus tunnusti hengelliseksi äidikseen "jokaisen, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon", mutta sinä, rakas Mohikaani, taistelet tätä Jeesuksen opetusta vastaan etkä usko sitä! Jeesus ja apostolit ihannoivat todella puhdasta ja vilpitöntä mieltä neitseellisenä mielenä, [Joh.1:47] 2. Korinttolaiskirje 11 2 "Vartioin teitä intohimoisesti Jumalan puolesta. Olenhan kihlannut teidät yhdelle ainoalle miehelle, Kristukselle, ja tahdon tuoda teidät hänen eteensä kuin puhtaan NEITSYEN. [Ef.5:27; Kol. 1:28] 3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. [1.Moos. 3:1-13; 1.Tim.2:14] 4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte." [1.Kor. 3:11; Gal. 1:6,7]. Johanneksen ilmestys 14 4 "Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat NIIN KUIN NEITSYET. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, 5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat." Nämä ovat niitä Hengestä syntyneitä hengellisiä Jumalan lapsia, koska kaikki lihasta syntyneet lapset ovat valehtelijoita!

• viisi sanotaan

ekä heidän suussaan OLE valhetta havaittu. Ei kaikki ole valehtelijoita.

• viisi sanotaan kirjoitti:

ekä heidän suussaan OLE valhetta havaittu. Ei kaikki ole valehtelijoita.

kaikki ovat Jumalasta syntyneitä, koska kaikki LIHASTA syntyneet ovat valehtelijoita; 1. Joh. 3:9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt." Jumalan tahdon mukainen herätys on puhtaan mielen herättämistä kuuntelijoissa; 2. Piet. 3:1 "Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne", Room. 13:14 "vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät."

• joutavaa siksi, että lainaamasi asiat ei kuulu keskusteltava olevaan, sinä sekoitat asiat tahalsi ympripyöreiksi selaamalla Raamattua ja poimit sietä mitä sylki suuhun tuo. * Vastaa vaan tuohon alku tekstiin, millä kielleät Marian raskaaksi tulon Pyhästä hengestä? Sano vaan, millä? Älä kopsaa Ramattua, se ei sitä ratkaise ollenkaan. Valkoit niikuin Hirvaskin, te uskotte mitä teille sopii, ja selitätätte omianne , kun pitäis ottaa selvää kantaa. * sano nyt, millä epäät Jeesuksen sikisämisen Pyhästä hengestä? Nuo raamatun lainailut ei sitä selvitä milin vertaa. Ota vaan kantaa, miksi et usko Raamattua tässä asiassa? Äläkä lukkertele Raamatun lauseiden sekaan, ettei kukaan saa mitään tolkkua, mitä sanot tai et sano! * Eikä se tarkoita, ettemme ymmärtäisi Raamattua, ymmärrämme oikein hyvin, Jeesus sikisi Pyhästä hengestä,miksi sinä et tätä ymmärrä? Koska se on oman rakentamasi uskoonnon kanssa täysin erimieltä, siksi valikoit mitä uskot ja mitä et. * Raamattua vaan ei voi niin lukea, et edes sinä, vaikka uhoat olevasi ainut joka ymmärtää Raamattua! Mä sanon totuuden! Sinä et ymmärrä ollenkaan, et alkuunkaan, et voi hypätä puunjuurelta suoraan latvaan hhutelemaan, kun toiset haluaa mnenn oikealla tavalla, oksalta okasalle, tyvestä lähtien, ja tässä on tyvi: Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Raamatun kirjoitusten mukaan. * Tästä et pääse eteenpäin, ettetkö tähän anna selitystä, jos et usko? Mitään mielen neitsyitä ei ole olemassakaan, koska Raamattu ei tässä niistä kerro, vaan pelkän totuuden Jeesuksen alkuperästä, joka on Jumala kokonaan, Hengen ja lihan puolesta. * Muuten, Joosef ei voinut siittää Jeesusta, koska Maria oli neitsyt, eikä miehestä mitään tiennyt! Osaat kai suomen kieltä lukea, kun minäkin osaan, vaikka en ole yliopsitoja käynytkän! Ja ymmärränkin, mitä luen, tästä Jeesuksen alkuperästä!

joutavaa siksi, että lainaamasi asiat ei kuulu keskusteltava olevaan, sinä sekoitat asiat tahalsi ympripyöreiksi selaamalla Raamattua ja poimit sietä mitä sylki suuhun tuo. * Vastaa vaan tuohon alku tekstiin, millä kielleät Marian raskaaksi tulon Pyhästä hengestä? Sano vaan, millä? Älä kopsaa Ramattua, se ei sitä ratkaise ollenkaan. Valkoit niikuin Hirvaskin, te uskotte mitä teille sopii, ja selitätätte omianne , kun pitäis ottaa selvää kantaa. * sano nyt, millä epäät Jeesuksen sikisämisen Pyhästä hengestä? Nuo raamatun lainailut ei sitä selvitä milin vertaa. Ota vaan kantaa, miksi et usko Raamattua tässä asiassa? Äläkä lukkertele Raamatun lauseiden sekaan, ettei kukaan saa mitään tolkkua, mitä sanot tai et sano! * Eikä se tarkoita, ettemme ymmärtäisi Raamattua, ymmärrämme oikein hyvin, Jeesus sikisi Pyhästä hengestä,miksi sinä et tätä ymmärrä? Koska se on oman rakentamasi uskoonnon kanssa täysin erimieltä, siksi valikoit mitä uskot ja mitä et. * Raamattua vaan ei voi niin lukea, et edes sinä, vaikka uhoat olevasi ainut joka ymmärtää Raamattua! Mä sanon totuuden! Sinä et ymmärrä ollenkaan, et alkuunkaan, et voi hypätä puunjuurelta suoraan latvaan hhutelemaan, kun toiset haluaa mnenn oikealla tavalla, oksalta okasalle, tyvestä lähtien, ja tässä on tyvi: Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Raamatun kirjoitusten mukaan. * Tästä et pääse eteenpäin, ettetkö tähän anna selitystä, jos et usko? Mitään mielen neitsyitä ei ole olemassakaan, koska Raamattu ei tässä niistä kerro, vaan pelkän totuuden Jeesuksen alkuperästä, joka on Jumala kokonaan, Hengen ja lihan puolesta. * Muuten, Joosef ei voinut siittää Jeesusta, koska Maria oli neitsyt, eikä miehestä mitään tiennyt! Osaat kai suomen kieltä lukea, kun minäkin osaan, vaikka en ole yliopsitoja käynytkän! Ja ymmärränkin, mitä luen, tästä Jeesuksen alkuperästä!

Mariankaan raskaaksi tulemista Pyhästä Hengestä, mutta minä ymmärrän synnyttäneen sen Mariassakin "Hengen hedelmää", joka ei ole lihaa vaan ... Gal. 5:22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." Koska Herra Jeesus opetti, että "ei liha mitään hyödytä", en edes keskity sellaisia tutkimaan, joten turhaan minulta lihan mukaisia juoruakkojen juttuja kuulustelet!

• näkemys:

• näkemys: kirjoitti:

asiaa valaisevista lisätiedoista!

• olevansa Jumalan poika. Matt. 27:40 ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä". Ei pystynyt Jeesus astumaan alas ristiltä vaan hän huusi "Jumalan hyljänneen hänet". Juutalaiseen uskoon, kuuluu että synnit kärsitään maanpäällä ja Jeesus tosiaan kärsi syntinsä kun oli ylentänyt itsensä. Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

• puskis

Aamen. Jeesus on Jumala. Anna Ekivaarin kannattajineen kirjoitella, pelolla on tilaa kasvaa niin rikkaruohojen kuin viljankin. Ja muistetaan - armonaikaa on niin kauan kuin on elämääkin.

• Eskoseni

Turhaan sinä täällä lätiset. Seriffi ottaa sinut kuritukseen, koska olet ilkeä ja ahdistelet ihmisiä. Nyt on Mohikaaninkin aika tullut! Jeesusta ei tule koskaan, turhaan luulet. Kerro terkut myös Eskolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2173
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      427
      2061
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1412
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1410
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1303
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1045
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1022
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      1000
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      997
    10. 131
      908
    Aihe