Room. 14: Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Niin on siis meidän
12
325
Vastaukset
- sitten,
Kertoa isestäsi Jumalalle?
- Taivaan Kuningatar.
Että tälläinen olen, kehitysvammainen, mielenvikainen, krooninen sairauskin vaivaa, geenivirhe. Tälläisenä tulen.
- sitten,
Taivaan Kuningatar. kirjoitti:
Että tälläinen olen, kehitysvammainen, mielenvikainen, krooninen sairauskin vaivaa, geenivirhe. Tälläisenä tulen.
taivaanportit aukena!
- Taivaan Kuningatar.
sitten, kirjoitti:
taivaanportit aukena!
En tiedä. Isä tietää paremmin.
- sillin,
Taivaan Kuningatar. kirjoitti:
En tiedä. Isä tietää paremmin.
Pääsetkö taivaaseen vai et? Miksi? Raamattuhan sanoo, että ihminen tietää, milloin on Jumalasta syntynyt? 1. Joh. 5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
- Taivaan Kuningatar.
sillin, kirjoitti:
Pääsetkö taivaaseen vai et? Miksi? Raamattuhan sanoo, että ihminen tietää, milloin on Jumalasta syntynyt? 1. Joh. 5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
Minäkö epävarma, en sitä ole, jos tuntisit tapauksen. Jos joku luulee seisovansa katsokoon ettei kaadu. Ja määhän se oon aina rähmällään, ja kun oon utelias niin nokka räässä vaellan. Jos kiellät katsomasta, niin oon jo katsonut. Jos kiellät koskemasta, oon jo sotkenut räpyläni.
- Ved.2
sillin, kirjoitti:
jo lauseeseen, "autuaita ovat..." Käsittäisin, että TK on jo oman osuutensa pilkasta saanut. Miten on kysyjän pelastusvarmuuden laita? Vastausta odotellessa.
- Taivaan Kuningatar.
Ved.2 kirjoitti:
jo lauseeseen, "autuaita ovat..." Käsittäisin, että TK on jo oman osuutensa pilkasta saanut. Miten on kysyjän pelastusvarmuuden laita? Vastausta odotellessa.
Ved.2, kyllä "Isä" tietää senkin pelastusvarmuuden, tallessa ollaan.
- Taivaan Kuningatar.
Ved.2 kirjoitti:
Ajattelen Jumalan rakkauden sellaiseksi, että Jumala ottaa syliinsä, kuin isä kiukuttelevan lapsen ja pitää sylissään, vaikka me rimpuilemme, Hän antaa meidän rimpuilla, lapsikin kun aikansa rimpuilee vanhempansa turvallisessa sylissä, väsyy ja viha lauhtuu. Niin saamme taas jatkaa matkaa. Olen hoitanut lapsia, ja eräs lapsi n,4v lellitty, kun on ainokainen lapsi, saa kotonaan kaiken, ja tuli minulle hoitoon, oli kuin olisin pitänyt juurakkoa sylissäni, annoin lapsen kiukutella, ja siitä alkoi meidän ihana ystävyytemme, kokemus jota en antaisi pois. Me opimme tilanteista aina jotain, niin minäkin. Ja kerroin tuossa että olen kehitysvammainen, ja mielenvikainen, niin me kaikki, toiset vähemmän ja toiset enemmän, sillä jos ei olisi syntiinlankeemusta, olisimme täydellisiä ja synnittömiä. Mutta kärsin kyllä kroonisesta sairaudesta ja lääkkeet ei tahdo sopia, sairaus vaivaa eniten syksyin ja keväisin, ja geenivikahan on meissä kaikissa. Joka täysin terve on, kiittäköön siitä Herraa.
Paavali ottaa puheeksi lainaamassasi Roomalaiskirjeen 14. luvussa sen, miten eri tavalla ajattelevien kristittyjen tulisi suhtautua toisiinsa. Seurakunnassa esiintyy kahta suuntaa. Toisen suunnan edustajat sanovat itseään vahvoiksi ja nimittävät toisella kannalla olevia heikoiksi (Room. 14:1). Erimielisyyksien aiheena on lähinnä ruoka ja juoma. Myös päivien valikoiminen tuotti epäsopua. Vahvat uskovat saavansa syödä kaikkea, heikot ovat kasvissyöjiä ja kieltäytyvät viinistä (2). Heikot myös tarkkaavat sopivia ja sopimattomia päiviä, kun vahvat eivät piittaa niistä (5,6). Nämä erottavat tekijät tulivat esiin räikeästi seurakunnan yhteisillä aterioilla, missä ruuan ja juoman pitäisi olla kaikille sama. Kukin otti esille omat ruokansa. Toinen toi yhteiselle aterialle lihaa, toinen vihanneksia. Toinen joi viiniä, toinen vettä. Yksi ja sama ruoka ei ravinnut kaikkia; yksi ja sama mieli ei yhdistänyt kaikkia. Vahva halveksi heikkoa tämän heikon uskon tähden. Heikko taas tuomitsi vahvan menettelyn, jossa hän näki liiallista vapaamielisyyttä ja suruttomuutta (10). Paavali itse lukeutuu vahvoihin. Siitä lähtökohdasta hän antaa neuvon: Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä (1). Heikkoja on käsiteltävä tasaveroisina ja otettava mukaan uskon yhteyteen. Vahvojen on hyväksyttävä heikot sellaisina kuin he ovat: Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö (3). Myös heikkojen tulee hyväksyä vahvat ; ...ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa (3). ...ja jos teillä on jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on (Filipp. 3:15). Älkäämme tuomitko ja halveksiko niitä, jotka ovat eri mieltä kanssamme ns. ehdonvallan asioissa (10). Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen (10). Jumalalle yksin kuuluu valta ja voima ja kunnia, Vain hänelle on meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme (12).
- Taivaan Kuningatar.
Minulla on propleemana maito, jos sitä en juo seurassa jotka pystyvät juomaan maitoo, jo alkaa retostelu. Juon maidon asemesta vettä. Vesi vanhin voitehista, vesi kantaa rautalaivatkin, mutta hukuttaa ylpeät. Täällä lähti 2 kalastajaa myrskyävälle merelle troolarilla, toiset kalastajat varotteli ja jäivät maihin, ------- maan multiin peitettiin heidät kun löydettiin, toista ei löydetty heti, mutta sanoin se löydetään, ja niin kävi.
- Diana-ad-rem
Jumala on asettanut rajat kaikelle, myös ihmiselle, jopa syömisille. Tätä saat syödä, tätä karta, koska se ei ole sinulle hyväksi. Muistathan paratiisin, älä syö tästä puusta, sinulle käy huonosti. Kuka asetti merelle rajat: " Tähän asti, ei edemmäksi:" Tässä on sinun ylpeitten aaltojesi rajat.""
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852173Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4272061Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771412Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101410- 671303
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071045Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811022Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2561000Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266997- 131908