"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen." 2.Korinttolaiskirje 11:13-15 _______________________________________________ Paavalin varoitus petollisista työntekijöistä ja valheapostoleista on aina ajankohtainen. Sen merkitys korostuu lisää nykyisenä aikana. Keskuudessamme on yhä röyhkeämpiä valheopettajia, joille Raamattu on pelkkä sumuverho, jonka suojasta he levittävät valheoppejaan. Tunnusomaista kyseisille valheopettajille on se, että he eivät halua johtaa ihmisiä sisälle pelastukseen sen evankeliumin kautta, jota meidän Herramme Kristus Jeesus julisti vaeltaessaan maan päällä. Kristuksen korottamisen sijaan nuo valheapostolit tuovat esille itseään. He tuomitsevat Herran omia ja tehostavat tuomioitaan saatanan nimellä. Valheopettajien lähettäjä ja heidän isänsä onkin sielunvihollinen itse, saatana, joka tahtoo eksyttää jokaisen ihmisen pois Totuudesta. ________________________________________________ Täydellinen vastakohta saatanan 'pyhälle' tuomiohengelle on Jumalan Armon Henki, Totuuden Henki, jonka Jeesus lähetti omiensa Puolustajaksi. "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, Totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta." Joh. 15:26
Petolliset työntekijät
29
676
Vastaukset
- Taivaan Kuningatar.
Room. 3:14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia. [Ps. 10:7] Ps. 10 7 Hänen suustaan tulvii kirousta, petosta ja uhkaa, hänen kielensä syytää tuhoa ja hävitystä. Ilm. 13:6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
Jeesus sanoo vuorisaarnassa, että jokaisen väärän profeetan ja petollisen työntekijän tunnistaa heidän hedelmistään. Tuo sana pätee erinomaisesti tällä palstalla ahkerimmin häärivään henkilöön, joka kehnolla menestyksellä esiintyy 'profeettana'. Matteuksen evankeliumi: 7:15 "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? 7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. 7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. 7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
- Taivaan Kuningatar.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jeesus sanoo vuorisaarnassa, että jokaisen väärän profeetan ja petollisen työntekijän tunnistaa heidän hedelmistään. Tuo sana pätee erinomaisesti tällä palstalla ahkerimmin häärivään henkilöön, joka kehnolla menestyksellä esiintyy 'profeettana'. Matteuksen evankeliumi: 7:15 "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? 7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. 7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. 7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Katsokaa silmienne edessä kirjoitukset toteutuvat. heidän suunsa on Kirjoittanut: Taivaan Kuningatar. 11.5.2009 klo 20.49 Room. 3:14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia. [Ps. 10:7] Ps. 10 7 Hänen suustaan tulvii kirousta, petosta ja uhkaa, hänen kielensä syytää tuhoa ja hävitystä. Ilm. 13:6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000043884886
Jesaja 52:7 "Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!" _ _ _ _ _ _ _ Paavali oli Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia. Hän keskittyi ilosanomaan, hänen julistuksensa keskipiste oli evankeliumi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Paavalin kerskauksena oli Herra Jeesus; hän ei korottanut itseään. Room. 10:13, "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
- Diana-ad-rem
Diana-ad-rem kirjoitti:
Dianalle ystävällinen kehotus: Sinun tulisi hartaasti rukoilla Jumalaa, että saisit vastaanottaa sydämeesi Kristuksen kirkkauden evankeliumin. Muussa tapauksessa joudut kadotukseen. Judaismi ei pelasta edes juutalaisia - saati sitten sinua, suomalaista! _ _ _ _ _ _ _ 2.Korinttolaiskirje: 4:3 "Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, 4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. 4:5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. 4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. 4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä."
- valheveljiä
myös ne julistajat jotka itseään korostavat ja pukeutuvat valkoisiin vaatteisiinkin ja luulevat pyhiäkin olevansa eikä edes kaikki sairaat parane heidän kosketuksesta. He ovat petollisia ja suuret ihmisjoukot palvovat heitä.Toimitaan silti Jeesuksen nimessä.Varokaa heitä.Tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
ja ylipäänsä ihmisen korottaminen on vaarallista ja epäilyttävää. Erityisen vastenmielistä on, kun henkilökohtaisen kunnian ja maineen tavoittelulla häpäistään evankeliumia ja Jumalan Sanaa. On selvää, ettei Pyhä Henki ole mukana sellaisessa toiminnassa.
- kertoa itsestäsi
ja omasta hengenelämästäsi. Ja mistä "profeetasta" sinä puhut? Taidat käydä omaa sisäistä keskusteluasi kalkittujen seiniesi sisällä!
ja sinun tuleekin tehdä asioista oma henkilökohtainen arviosi. Mutta, muista tehdä arvio vakavalla mielellä omantuntosi ääntä kuunnellen. Ja jos mahdollista on, tutki asioita Jumalan sanan valossa, Totuutta etsien. Kysyt, 'mistä "profeetasta" puhun'. Petollisia työntekijöitä ja valheapostoleja vilisee maailmalla mustanaan. En voi, eikä kukaan muukaan voi, heidän nimilistaansa laatia. Tämän palstan valhemaestron sentään molemmat tunnemme hyvin. Jääköön nimensä tässä yhteydessä lausumatta.
- Kerro vihdoinkin
Tenttaat muita kovin kernaasti, mutta itse et kerro itsestäsi mitään? Onko se reilua?
- Miksi teet sitä?
Keskustelet yusein itsesi kanssa. Yrität antaa vaikutelman, että sinun laillasi ajattelevia olisi paljonkin. Huijaat.
- Tule jo pois!
Kuinka kauan viitsit siellä puskassa lymyillä?
Semper.Eideliksen tuoma aihe on tärkeä. Varoitukset valheapostoleista ja petollisista työntekijöistä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi ovat aina yhtä ajankohtaisia. -- Otsikkoni aihe "kukkona tunkiolla"-sanonta ymmärretään yleensä negatiisesti. Itse ajattelen sitä ennemminkin positiivisena sanontona. Kyse on vallan käytöstä. Mutta valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. "Jolle on paljon annettu. siltä myös paljon vaaditaan". Olen joskus kirjoittanut kukoistani. Niitten seuraaminen on opettavaista. Tosin kukkoja ei minulla enää ole (kettu vei ne!). Vain kaksi kanaa on jäljellä. Kukolla on suuri vastuu kanalaumastaan. (Vrt. seurakunta ja paimen; Joh.10.) Se vie laumansa hyville ruokapaikoille. Se myös joutuu koko ajan olemaan valppaana vihollisten varalta. Tunkio on hyvä tähystyspaikka ja myös samalla matopaikka. Jos vaara uhkaa, niin kukko varoittaa siitä laumalleen. Seurakunnissamme tulisi toimia samoin; tarvitsemme hyviä johtajia, "tähystäjiä", jotka varoittavat etukäteen tulevista vaaroista (harhaopeista). On laitettava itsensä "likoon". Jos joku hyökkää kanalauman kimppuun, on kukko eturintamassa puollustamassa laumaansa. Joskus kukko menettää henkensä siinä (Kuten omille kukoilleni on käynyt). Silloin lauma jää ilman johtajaa. Meidänkin pitäisi toimia samoin; Meidän tulee puollustaa toisiamme "valheapostoleilta ja petollisilta työntekijöiltä". Yleensä kukko illalla on ensimmäisenä menossa yöpuulle raskaan päivän jälkeen. Vastuu painaa. Ja aamulla se on usein ensimmäisenä jalkeilla. Jos kanat riitelevät keskenään, niin kukko tulee "erotuomariksi". Jos joku kana eksyy laumasta, niin kukko hakee sen takaisin. Tulee mieleeni taas Raamatun opetukset kurituksesta ja hengellisestä ohjauksesta. Paavali neuvoo Timoteusta: "Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden." (2. Tim. 2:24-25). -- Paimenille: Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut" (Apt 20:28).
Paavali kirjoittaa filippiläisille, Fil. 1:16, että hänet "on pantu evankeliumia puolustamaan". Jäljempänä samassa kirjeessä Paavali kehottaa meitä hänen seuraajikseen, niinkuin hän on Kristuksen seuraaja: Fil. 3:17 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana." Niin, onhan meillä riittävästi kehotuksia evankeliumin puolustamiseen - ja ennen kaikkea; puhtaan evankeliumin ja Totuuden sanan vastaanottamiseen OMASSA elämässämme. Huomatkaamme vielä, väärän evankeliumin julistajista varoittaessaan Paavali ei säästä sanojaan: Gal. 1:8 "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."
- Taivaan Kuningatar.
Ajoin erääseen pihaan jossa oli kukot ja kanat vapaana, siinä oli useampi kukko myös, mutta yksi kukko oli autoni edessä ja kuljeskeli vaaraa uhaten niin lähellä että oli pakko ajaa hiljaa, isoimman kukon edessä oli pienempi kukko ja kanat sen edessä, ajattelin siinä, jos ajaisin kovempaa, kukko uhrautuu kanojen edestä. Tuli mieleen myös Raamatun sanaa, Jeesus ristillä maailmaa sovittamassa. Joh. 3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Taivaan Kuningatar. kirjoitti:
Ajoin erääseen pihaan jossa oli kukot ja kanat vapaana, siinä oli useampi kukko myös, mutta yksi kukko oli autoni edessä ja kuljeskeli vaaraa uhaten niin lähellä että oli pakko ajaa hiljaa, isoimman kukon edessä oli pienempi kukko ja kanat sen edessä, ajattelin siinä, jos ajaisin kovempaa, kukko uhrautuu kanojen edestä. Tuli mieleen myös Raamatun sanaa, Jeesus ristillä maailmaa sovittamassa. Joh. 3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Taivaan Kuningatar.: ".... ajattelin siinä, jos ajaisin kovempaa, kukko uhrautuu kanojen edestä". -- Joh. 10. luku kertoo Jeesuksesta hyvänä paimenena, joka antaa henkensä lammasten edestä. Palkkapaimen ei puollusta laumaansa ja lauma jää susien raatelemaksi. Miten totta tänäänkin! -- 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. 10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. 10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista. -- Luuk. 13:34 "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet". Jeesus tahtoo koota laumansa tänäänkin "siipiensä suojaan". Toivottavasti ei meille ei käy niinkuin Jerusalemin asukkaille. -- Virsi 374 --- 1. Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa? Turhaan sielu häneen suuttuu. Hän taivaan leipää antaa, elävää vettä juottaa, se virvoituksen tuottaa. Hän antaa Pyhän Hengen. 2. Paimenena Herra näyttää laumalleen niityn parhaan. Kaikki tarpeemme hän täyttää, ei meitä päästä harhaan. Hän aina suojaa lastaan saatanan vimmaa vastaan, kun kanssamme hän kulkee. 3. Vitsallasi, sauvallasi paimenna, Herra, meitä, ettemme pois laumastasi outoja kulje teitä. Sä meille katoit pöydän, sanastas leivän löydän keskellä vihollisten. 4. Sinä voitelit mun pääni Henkesi voitehella. Annat voimaa elämääni sanasi laitumella. Elätät armollasi mua seurakunnassasi. Ei siellä mitään puutu.
- Diana-ad-rem
Tapio522 kirjoitti:
Taivaan Kuningatar.: ".... ajattelin siinä, jos ajaisin kovempaa, kukko uhrautuu kanojen edestä". -- Joh. 10. luku kertoo Jeesuksesta hyvänä paimenena, joka antaa henkensä lammasten edestä. Palkkapaimen ei puollusta laumaansa ja lauma jää susien raatelemaksi. Miten totta tänäänkin! -- 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. 10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. 10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista. -- Luuk. 13:34 "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet". Jeesus tahtoo koota laumansa tänäänkin "siipiensä suojaan". Toivottavasti ei meille ei käy niinkuin Jerusalemin asukkaille. -- Virsi 374 --- 1. Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa? Turhaan sielu häneen suuttuu. Hän taivaan leipää antaa, elävää vettä juottaa, se virvoituksen tuottaa. Hän antaa Pyhän Hengen. 2. Paimenena Herra näyttää laumalleen niityn parhaan. Kaikki tarpeemme hän täyttää, ei meitä päästä harhaan. Hän aina suojaa lastaan saatanan vimmaa vastaan, kun kanssamme hän kulkee. 3. Vitsallasi, sauvallasi paimenna, Herra, meitä, ettemme pois laumastasi outoja kulje teitä. Sä meille katoit pöydän, sanastas leivän löydän keskellä vihollisten. 4. Sinä voitelit mun pääni Henkesi voitehella. Annat voimaa elämääni sanasi laitumella. Elätät armollasi mua seurakunnassasi. Ei siellä mitään puutu.
Teillä on huono paimen, lampaat ovat liian hajallaan, eikä kukaan saa niitä enää laumaksi koottua. Jokainen huhuilee yksiksensä, mutta paimenta ei kuulu. Jumala paimenena on aina lähellä. Voisit myös esittää faktaa profeettojen tappamisesta, kivittämisestä. Jeremia tapettiin muistaakseni Egyptissä, ja muita profeettoja ei tietääkseni ole tapettu. Väärät syyttelyt vihastuttavat ainakin minua. Jos sinun omatuntosi ei kilahda syyttelyistä, olet paaduttanut itsesi, etkä osaa kyseenalaistaa asioita silloin, kun väärän voi nähdä ainoastaan muualla, ei itsessä. Lue sieltä Luukkaasta myös kertomus väärästä huoneenhaltijasta ja ihmettele "hyvän paimenesi" opetusten omituisuutta.
- Jorhess
Diana-ad-rem kirjoitti:
Teillä on huono paimen, lampaat ovat liian hajallaan, eikä kukaan saa niitä enää laumaksi koottua. Jokainen huhuilee yksiksensä, mutta paimenta ei kuulu. Jumala paimenena on aina lähellä. Voisit myös esittää faktaa profeettojen tappamisesta, kivittämisestä. Jeremia tapettiin muistaakseni Egyptissä, ja muita profeettoja ei tietääkseni ole tapettu. Väärät syyttelyt vihastuttavat ainakin minua. Jos sinun omatuntosi ei kilahda syyttelyistä, olet paaduttanut itsesi, etkä osaa kyseenalaistaa asioita silloin, kun väärän voi nähdä ainoastaan muualla, ei itsessä. Lue sieltä Luukkaasta myös kertomus väärästä huoneenhaltijasta ja ihmettele "hyvän paimenesi" opetusten omituisuutta.
Kuka on sinun paimenesi?
- Kirjoitit elävästi
Voisit enemmänkin kirjoittaa noin maanläheisesti.
- Diana-ad-rem
sokeain taluttaja. Jos asia on noin selvästi sanottu, niin jo pitäis uskoa, ja katsella peilikuvaa. Mutta ei, käännetään ja väännetään kirjoituksia niin että ne näyttäisivät kauniilta, ja tukisivat omaa olemassaolevaa ajattelua. Ei uskalleta lukea rehellisesti ja kyseenalaistaen; > Mitä tämä oikeasti tarkoittaa.
- Taivaan Kuningatar.
1. Korinttolaiskirje 15 24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27] 25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36] 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4] 27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8] 28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3] Kenen valtaan Poika alistuu, pohtikaa, lukekaa Raamattua siellä se on kerrottuna. Se on pelastus sanomassa, jos sanon minä sen tiedän, mutta te ette usko. Ottakaa tietonne Raamatusta se on Jumalan sanaa.
Hengellinen sokeus, jota varmaan tarkoitat, on aina määrittelykysymys. Jumalan Sana ilmoittaa, että hengellinen sokeus vaivaa niitä uskottomia, "joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva".
- antisunilainen
Hengellinen sokeus, jota varmaan tarkoitat, on aina määrittelykysymys. Jumalan Sana ilmoittaa, että hengellinen sokeus vaivaa niitä uskottomia, "joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva".
Eipä tuohon muuta voi lisätä.
- jpp3
...evakeliumin levittäjiä on pilvin pimein tänä päivänä. Armoon ja vain armoon perustuvaa julistusta tarvitsemme itsekukin aikaajoin. Kun alamme käydä 'penseiksi', rikkaiksi, Herra kouluttaa meitä ja palauttaa maan pinnalle. Niin meile armo muodotuu yhä kallisarvoisemmaksi. Lihamme on veikeä ja liitossa perkeleen kanssa. Se kun tahtoisi niin päteä ja olla jotakin Herran edessä. On vaara ajautua uudestaan lain alle, ellei valvo! Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Amen!
Vääriä profeettoja ja valheopettajia riittää moneen lähtöön. Yksi opettaa pelkkää armoa, toinen vaatii tekoja, kolmas esittelee omaa erinomaista persoonaansa ja siinä ohessa tarjoaa oppikyhäelmiään. Tässä Paavalin yhteenveto pelastuksen perusteista Kristuksessa Jeesuksessa: "Sillä armosta te olette pelastetut USKON KAUTTA, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa HYVIÄ TÖITÄ varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef. 2:8-10 __________________ Tuollainen opetus kelpaa minulle: armo - usko - ja sen jälkeen edeltä valmistetut hyvät työt Kristuksessa, joissa saamme vaeltaa. Jumala meitä auttakoon, että pääsisimme sellaiseen vaellukseen yhä uskollisemmin ja vielä ehyemmällä sydämellä. __________________ Jaakob kirjoittaa melko ankaralla tavalla uskon ja tekojen suhteesta: "Joku ehkä sanoo: 'Sinulla on usko, ja minulla on teot'; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?" Jaak. 2:18-20
- Kuka vaeltaa
Vääriä profeettoja ja valheopettajia riittää moneen lähtöön. Yksi opettaa pelkkää armoa, toinen vaatii tekoja, kolmas esittelee omaa erinomaista persoonaansa ja siinä ohessa tarjoaa oppikyhäelmiään. Tässä Paavalin yhteenveto pelastuksen perusteista Kristuksessa Jeesuksessa: "Sillä armosta te olette pelastetut USKON KAUTTA, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa HYVIÄ TÖITÄ varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef. 2:8-10 __________________ Tuollainen opetus kelpaa minulle: armo - usko - ja sen jälkeen edeltä valmistetut hyvät työt Kristuksessa, joissa saamme vaeltaa. Jumala meitä auttakoon, että pääsisimme sellaiseen vaellukseen yhä uskollisemmin ja vielä ehyemmällä sydämellä. __________________ Jaakob kirjoittaa melko ankaralla tavalla uskon ja tekojen suhteesta: "Joku ehkä sanoo: 'Sinulla on usko, ja minulla on teot'; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?" Jaak. 2:18-20
pimeydessä? Kuka on valheveli? Lisäksi millainen on erinomainen persoona?
Kuka vaeltaa kirjoitti:
pimeydessä? Kuka on valheveli? Lisäksi millainen on erinomainen persoona?
Teet kysymyksiä, joihin tuskin saat minulta mieleisiäsi vastauksia. Pimeydessä vaeltavat ne, joille ei loista valo Kristuksen evankeliumista. Tämä kuvaus ei siis tainnut valjeta sinulle: "Yksi opettaa pelkkää armoa, toinen vaatii tekoja, kolmas esittelee omaa erinomaista persoonaansa ja siinä ohessa tarjoaa oppikyhäelmiään." Suosittelen ystävällisesti asenteen tarkistamista, niin eiköhän asia valkene!
- Taivaan kuningatar.
Teet kysymyksiä, joihin tuskin saat minulta mieleisiäsi vastauksia. Pimeydessä vaeltavat ne, joille ei loista valo Kristuksen evankeliumista. Tämä kuvaus ei siis tainnut valjeta sinulle: "Yksi opettaa pelkkää armoa, toinen vaatii tekoja, kolmas esittelee omaa erinomaista persoonaansa ja siinä ohessa tarjoaa oppikyhäelmiään." Suosittelen ystävällisesti asenteen tarkistamista, niin eiköhän asia valkene!
>>>Yksi opettaa pelkkää armoa, toinen vaatii tekoja, kolmas esittelee omaa erinomaista persoonaansa ja siinä ohessa tarjoaa oppikyhäelmiään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561328
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601260Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu571201Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601125Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56873KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin78823- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795