Eilen radio deissä

Yks-tämmönen

puhuttiin jossain ohjelmassa, jonka nimeä en muista parantumisesta. Juontaja oli Päivi Kyyrö. Haastateltavan miehen nimeä en muista, mutta hän oli muistaakseni jonkun helluntaiseurakunnan pastori. Kuulin ohjelmasta vain osan. Mies puhui Raamatun lupauksista, joissa Jumala lupaa parantaa.

Ps. 103:3
hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi

Jumala lupaa parantaa kaikki meidän sairautemme sen lisäksi, että Hän antaa syntimme anteeksi. Raamattu sanoo, että Jeesuksen haavojen kautta me olemme parannetut.
Radiossa puhunut mies kuitenkin ikäänkuin epäili, että Jeesus tahtoisi parantaa kaikki. Uskommehan, että Jeesus tahtoo parantaa kaikki. Miksi hän tahtoisi parantaa, mutta ei kuitenkaan parantaisi. Yhtä hyvin voisimme kysyä; Miksi Hän tahtoisi pelastaa mutta ei kuitenkaan pelastaisi. Mutta nyt Hän kuitenkin tahtoo ja kun Hän tahtoo niin Hän myös tekee.

Ei ole niin, että joku toinen saa sairastaa koko ikänsä ja jonkun toisen Jumala parantaa. Raamattu lupaa, että Jumala parantaa kaikki, jotka haluavat parantua. Tämä lupaus on annettu nimenomaan aikaa varten. Tätä aikaa varten jossa nyt elämme. Ikuisuudessahan Jeesuksen luona meillä ei tietenkään ole sairautta eikä kipuja, mutta tässä ajassa voi olla. Myös siksi Jeesuksen haavat lyötiin.

Jes. 53:3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Jes. 53:4
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
Jes. 53:5
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Yhden ihmisen rikkomuksen, lankeemuksen tähden synti tuli maailmaan ja sen mukana myös kipu ja sairaudet. Mutta nyt Jeesus on ottanut kaikki meidän syntimme päällensä ja niin myös kaiken sen mikä synnin seurauksena on maailmaan tullut. Jeesus haluaa parantaa kaikki, jotka tahtovat antaa elämänsä Hänen käsiinsä.

Jeesus otti kaikki meidän syntimme päällensä ja sovitti meidät Jumalan kanssa. Me uskomme kyllä tämän. Mutta Jeesus otti myös meidän kipumme ja sairautemme päällensä, kivut ja sairaudet, jotka tulivat syntiinlankeemuksen seurauksena. Miksi tätä on niin vaikea uskoa. Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, mutta näiden haavojen kautta me olemme myöskin parannetut.
Rangaistus oli Hänen päällänsä.

Mihin me katsomme kun meillä on sairautta ja kipua. Monesti me katsomme omaan kipuumme ja sairauteemme.
Mutta meidän pitää katsoa Jeesuksen haavoihin. Jeesus on naulinnut sinut ristiin kaikkine kipuinesi ja sairauksinesi.

Jeesus on kantanut kaikki synnit ja niiden seuraukset puolestasi. Jeesuksessa me voitamme kaiken mitä on maailmassa, myös kivun ja sairauden.

Joh. 16:33
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.

6

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri näin asia on.

Mietin kuitenkin heitä ja meitä jotka sairastamme vuosikymmeniä vaikeita sairauksia ja olemme uskossa. Uskomme Jeesuksen parantavaan työhön ja luotamme ja uskomme Häneen entistä enemmän juuri niinä kivuliaina päivinä ja hetkinä kun on kaikkein vaikeinta. Kiitämme Häntä parempina päivinä ja pyydämme ja saamme voimaa mennä läpi ne huonommatkin päivät tuskien ja kipujen keskellä. Kiitämme Häntä elämästä ja siitä, että saamme yleensä elää, sairainakin ja nauttia kesästä ja elämän pienistä iloista. Miksi Hän ei kuitenkaan paranna meitä kaikkia, Häneen uskovia ja luottavia lapsiaan?

Tiedän, että taivaassa ei ole kipua mutta täällä maan päällä sitä on joskus liikaakin.

• Yks-tämmönen

sisar/veli on kipuja. Itselläni on jo toistakymmentä vuotta ollut selkävika. Tähän saakka se on huonontunut, mutta jo viime syksystä saakka minulla on ollut usko, että Jumala parantaa minut. Ennen minäkin kiitin, kun oli parempia päiviä ja suoraansanoen kapinoin Jumalaa vastaan, kun oli huonoja päiviä.

Mutta viime syksystä asti olen kiittänyt Herraa niin hyvistä kuin huonoista päivistä.
        Olen vedonnut Raamatun lupauksiin ja kiittänyt Jumalaa, että ne ovat totta myös minun kohdallani. Joka päivä olen kiittänyt siitä, että Herra parantaa minut.

Uskoisitko, jos Herra sanoisi sinulle, että Hän parantaa sinut. Varmasti uskoisit.

Joh. 5:6
        Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"

Jeesus kysyy tänäänkin, nyt sinulta ja minulta, tahdotko tulla terveeksi.
        Sama Jeesus, josta Raamatussa puhutaan on myös tänään meidän keskellämme Pyhän Henkensä kautta ja kysyy tahdotko tulla terveeksi.

Herra voi sanoa sinulle, että Hän parantaa sinut. Hän voi sanoa sen vaikka profetian kautta. Mutta nytpä Hän sanoo. Hän lupaa Raamatussa parantaa sinut ja se on Jumalan suoraa puhetta juuri sinulle.

Kun luemme Raamattua, niin monesti olemme ikäänkuin ulkopuolella Raamatun.
        Luemme Jeesuksen ihmeteoista ja ajattelemme; Se oli silloin se, ei se meitä enää koske. Meidän pitäisi lukea Raamattua itsellemme, ikäänkuin me olisimme siellä.

Kun luemme Raamatun Lupauksia, niin ajatelkaamme näin; Kiitos Herra, että tämä Raamatun lupaus on minulle, kiitos Herra, että sinä lupauksesi mukaan täytät minut näilläkin alueilla, joita Raamattu lupaa.
        Raamattu on henkilökohtainen Jumalan Sana juuri sinulle. Kaikki Raamatun lupaukset ovat juuri sinulle.
        Kerron vähäsen.

Meidän talomme lämpiää puilla. Edellis talvena tein polttopuita aktiivisesti noin ehkä viisi kuukautta ja siinä ajassa talven polttopuut tuli tehtyä. Ei niistä jäänyt kuin pieni noko.

Tänä keväänä on tapahtunut jotakin. Olen tehnyt saman määrän polttopuita kolmessa viikossa.
        Kiitos ja ylistys Herralle.

Rukoilen puolestasi, että Herra antaisi sinulle uskon parantumiseen.
        Jeesus sinua siunatkoon.

• vaimoni kuoli

Hän halusi parantua. Kun olemme olleet kauan uskossa, meiltä odotetaan uskoa.

• hellari83

Katsoin itse eilen tv7:stä Paavo Järvisen ohjelmaa armolahjoista. Siinä käsiteltiin tiedonsanoja. Järvinen kertoi, että lahjan omaava voi saada tiedon toisen sairaudesta (siis sellaisesta jota ei ennestään tiedä ja joka ei päällepäin näy).

Kun saa tiedonsanan toisen sairaudesta, mitä toinen hyötyy siitä, jos joku hänelle kertoo hänen sairastavan sellaista sairautta, jonka hän jo tietää sairastavansa. Järvisen mukaan Jumala ei Pyhän Hengen kautta ilmoita tätä asiaa, ellei Hän tahdo parantaa tuota ihmistä siitä sairaudesta, jonka Hän ilmoittaa.

Ihminen parannetaan sairaudestaan Jeesuksen antamalla auktoriteetillä, erityisesti silloin, jos Jumala ilmoittaa sairaudesta. Sairas parannetaan Jeesuksen nimessä.

Jeesuksen antamalla auktoriteetillä tarkoitan sitä, miten Jeesus oli jo elinaikanaan parantanut ihmisiä, ja antoi tämän saman auktoriteetin opetuslapsilleen ja evankeliumiin uskoville. Samalla hän antoi auktoriteetin ajaa pahoja henkiä ihmisistä.

Pahoja henkiä voi olla useampiakin yhdessä ja samassa ihmisessä. Uudessa Testamentissa mainitaan eräs mies, jota vaivasi paha henki nimeltä Legion, sillä näitä henkiä oli hänessä useita. Jeesus ajoi nämä henget pois tästä ihmisestä, mutta hän kuuli sitä ennen henkien pyyntöä päästä lähellä olevaan sikalaumaan. Jeesus siis ajoi nämä henget sikalaumaan, ja Legion mentyä sikalaumaan, heittäytyi sikalauma alas, ja ne kuolivat.

• Samoin kuin Jeesuksella, on meillä itse kullakin kannettavanamme oma ristimme.
        ”Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden, ..”(Hebr. 5:8).

Paavali joutui toteamaan:”... minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä” (2Kor. 12:10.

Usein Jumala salaa tässä maailmassa voimansa ja kätkee sen heikkouteen.
        Meille ei ole luvattu helppoa tietä, ei kunniaa eikä menestystä.

Apostolit joutuivat suuriin vaikeuksiin ja ahdistuksiin Kristuksen nimen tähden. Useimmat meistäkin joudumme kantamaan kipumme ja sairautemme hautaan asti.
        Paavali oli jopa mielistynyt näihin ahdistuksiin, koska hän tiesi, miksi hän Mestarinsa tavoin joutui kärsimään.

Apostoli Jaakob sanoo: ”Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin, tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä ” (Jaakob 1:1-2).

Herra antakoon meillekin viisautta, että oppisimme mekin pitämään pelkkänä ilona joutuessamme koettelemuksiin ja kiusauksiin.
        Herra vastaa rukouksiimme, kun uskossa ja epäilemättä tätä rukoilemme (Jaakob 1:5,6).
        ---
        Virsi 274
        --
        1.
        Kristuksen tähden menköön vain
        maailma tykkänään,
        kun kalleimpana aarteenain
        mä pidän ristiään.
        2.
        On kuolemassaan, ristissään
        elämä, uskoni,
        on haavoissaan ja veressään
        nyt vahva toivoni.
        3.
        Ristille saakka minua
        on rakastanut hän
        ja kuolemallaan kovalla
        ansainnut elämän

• ihminen ei voi ottaa vastaan sitä mikä Jumalan hengen on, niin ehdottomat lupaukset kuuluvat ainoastaan Jumalasta syntyneelle sisäiselle ihmiselle, sillä uutta viiniä ei lasketa vanhoihin nahkaleileihin, [Matt.23:25,26].

Raamattu ei lupaa että 'teidän ruumiinne sairaudet hän kantoi', vaan "teidän sairautenne hän kantoi"! Itse Israel ei jäänyt erämaahan vaan ainoastaan heidän ruumiinsa. Tosin sisäisen ihmisen kuuliaisuudesta saattaa joskus päästä osalliseksi ja hyötyä myös maallinen majamme. (Hepr.3:17).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      55
      1172
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      956
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      874
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      765
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe