Puhutaanko aiheesta

keskustelu.
Mikä on keskustelua, mikä kiinnostaa ja saa kirjoittajat innostumaan?

Onko niin, että keskusteluksi hyväksytään joku aihealue, siitä ruvetaan vaihtamaan mielipiteitä.
Luetaan joku jonkunalan kirjoitus ja siitä peistä taittamaan.
Saako media todellista keskustelun tuulta purjeisiin?

Eikö keskustelua ole tämä arkipäivän elämä, kokemuksia,tapoja, sairauksia, kerrontaa omasta elämästä.
Tietoa saa nykyään googlettamalla asiaan kuin asiaan, ei hyvin tietäväkään tarvitse olla.

Minä kokisin kovin rikkaaksi kuulla elämästä eripuolilla suomea, erilaisista tavoista ja tottumuksista, omista hyviksi koetuista kokemuksista.
Se mitä itsekukin on elämänmatkan varrella oppinut, niitä kokemuksia ei löydy googlesta.

Keskustelua ei ainakaan ole muutaman sanan lauseet, ei pelkät "heitot",vaan siihen tarvitaan perustelut, oma kanta asiaan.

Tässä muutamia ajatuksia, jospa oppisimme sovussa todella leppoisesti keskustelemaan, aiheesta kuin aiheesta, mutta myös näistä omista lähtökohdista.

102

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas ei

ole mitään väliä, täälläkään, viestin pituudella.
      Paljoilla sanoilla voi jaaritella, sanomatta lopulta yhtään mitään.
      Muutamaan sanaan voi sisältyä asian ydin, jota on turha peitellä liioilla määreillä.

Muutenkin, kokonaisuus on osiensa summa. Pieni täydentää suurta, muutaman sanan "heitto" voi saada jonkun sanaisen arkun avautumaan, ja vuodattamaan entistä fiksumpaa sisältöä meidän kaikkien onneksemme.

Sovussa juttelua, ei arvostellen, vaan arvostaen.

• lyhyt viesti oikeaan kohtaa voi antaa aiheen vastata.
        Tarkoiin näitä ketjuja, jotka viruvat, mielestäni niissä on vähemmän sitä kaivattua "keskustelua"

Arvostellen, se onkin jo vaikeampi juttu, joku kokee arvosteluksi kaiken mikä pokkeaa omasta tyylistä, vaikka se olisi tarkoitettu vain kirjoittajan mielipiteeksi.
        Hyvän keskustelun mielestäni pitäisi olla juuri sitä, että sitä ei koettaisi arvosteluksi, vaan kannanottoksi.

• minäkin.

Liian pitkittynyt epäselvästi kerrottu ajatuksen kulku kyllästyttää
        ja silloin mieluummin hyppää seuraavaan viestiin.

Lyhyt ja ytimekäs, selkeästi ajateltu asia on parasta.

Myös huumori on hyvin kerrottuna hykähdyttävintä.

• lukija#
        SkillaN kirjoitti:

lyhyt viesti oikeaan kohtaa voi antaa aiheen vastata.
        Tarkoiin näitä ketjuja, jotka viruvat, mielestäni niissä on vähemmän sitä kaivattua "keskustelua"

Arvostellen, se onkin jo vaikeampi juttu, joku kokee arvosteluksi kaiken mikä pokkeaa omasta tyylistä, vaikka se olisi tarkoitettu vain kirjoittajan mielipiteeksi.
        Hyvän keskustelun mielestäni pitäisi olla juuri sitä, että sitä ei koettaisi arvosteluksi, vaan kannanottoksi.

Totta puhut, kaikkein viruvimmassa on vähemmän sitä kaivattua keskustelua! Äläkä koe tätä arvosteluksi.

• Ruuneperi

On se hyvä, että joku saa sanoa sanottavansa ilman, että syytetään pomottamisesta.

Jos "taas ei" tilalla olisi ollut Ruuneperi niin paha olisi minut taas perinyt. No, niitä on ennenkin n 1 kappaletta ja lisää tulee, niitä moitteita tarkoitan.

Minun titityy avaukseni (eilen?) sai kohtuutonta huomiota täällä, ihan erillään. Ei siinä ainakaan pomotettu tai loukattu. Olikohan kolmas vastaaja, joka jo huomasi tarkalla silmällään minun olleen humalassa. Kyllä titiyyn voi kirjoittaa selvin päinkin - ainakin minä.

• lukija#

onpas outo vtimus, ei saisi mitään päivän tärkeää puhenaihetta käsitellä, koska sen voi lukea mediasta.
      Vielä oudompi vaatimus ettei saisi sellaista kirjoittaa mkä löytyy goolettamalla.

Mikä se sitä todellista keskustelun tuulta olisi, sinun mielestäsi.
      Ei kai koko palsta sentään sinunkaan mielesi mukaan pyöri.

Todella leppoisaa juhannusta!

• SkillaN*

vaatimuksia, oli vaan kysymyksiä.

Varmaan juuri nämä median tuomat antavat aiheita mielipiteiden kirjoittamiseen, samoin googlesta saa keskustelun aiheita.

Teinkin kysymyksen, onko nämä aiheet keskustelua?
        Olet varmaan huomannut useampaan kertaan on perätty" kunnon" keskustelua, sitä pyrin tässä selkeyttämään, kuka mitäkin pitää keskusteluna.

Minä olen kaikki kelpuuttava, muuta joskus tuntuu kuin ei kaikkille käy nämä nykyiset ole keskustelua.

• catkat

Pidän lyhyistä, nasevista puheenvuoroista, huumorinmakuisista.

Lukijallakin on vastuunsa, kaikkea ei tarvitse selittää.

• K-leija3*

Hei catikat!
        Muistan kun eka kerran "törmäsimme" 70 palstalla. Minä olin rekannut itselleni Katicat nimen. Kerroi, että sinulla oli catkat ollut jo ennen minua.
        Eipä olla paljon kirjoiteltu samoilla nurkilla. Katicatin olenkin jo jonkin aikaa sitten jättänyt, että nyt sinä catti olet yksin.
        Hyvää kesää.
        ps. en minäkään mieluiten pitkiä lue, ne on yleensä liian tyhjentäviä. niissä on sanottu jo kaikki.

• sama*
        K-leija3* kirjoitti:

Hei catikat!
        Muistan kun eka kerran "törmäsimme" 70 palstalla. Minä olin rekannut itselleni Katicat nimen. Kerroi, että sinulla oli catkat ollut jo ennen minua.
        Eipä olla paljon kirjoiteltu samoilla nurkilla. Katicatin olenkin jo jonkin aikaa sitten jättänyt, että nyt sinä catti olet yksin.
        Hyvää kesää.
        ps. en minäkään mieluiten pitkiä lue, ne on yleensä liian tyhjentäviä. niissä on sanottu jo kaikki.

väärinhän se nimesi meni väkisin. (siis, hei catkat)

• catkat
        sama* kirjoitti:

väärinhän se nimesi meni väkisin. (siis, hei catkat)

Lyhyt ja ytimekäs!

Summertime and the livin' is easy.
        Fish are jumpin' and the cotton is high...

Hyvää kesää

• asiaakin

sisältävät ovat minunkin mielestä parhaita.
        Huomasin oman kirjoitukseni olevan pitkänpuoleinen sain lyhenemään sen, innostuin ja lyhentelin vielä lisää ja olin tyytyväinen lauseenpätkääni
        mutta väärin ymmärrettiin taasen viestini, piti selityskirjoitus ja kaksikin vielä kirjoittaa viestini lisäksi.
        Kuka taitaa selvän ja lyhyen tyylin on jo aika taitava.jjoutava

• niimpäniin

Mutta kun ne lähtökohdat ovat niin erilaiset, siksi kaltaisesi palstan paimentajat saavat paljon pahaa aikaan.

• *Kukkahame*

Meitä on monen luonteista, minä ainakaan en ole ollut huomaamatta.
        Joku sanoo jotain omaa mielipidettään omalla tyylillä, se ei ole toisten mieleen, keskusteluun opettaminen,,,sen voi unohtaa, eiköhän tässä olla keskusteltu ja eletty, opittu ja jo unohdettu, kaikille vapaus kirjoittaa, toinen ymmärtää joku ei.
        Tätä opetus metodia täällä mielestäni ei tarvita.

Noista muista keskustelupalstoista, kyllä käyn useallakin, olen havainnut hyväksi!
        Voi olla että kysyttiin toisessa ketjussa, mutta huomannut olen että lukijat liikkuu..

• Pitkästä ketjusta

Aloittajan hoitama ketju venyy,,, sitäkö ei saada lyhenemään

Tässä sinulle kysyjä, vastaukseksi

Tee joku aloitus itsekin,

• Tähdykkä

Minä olen yksi niitä joka voin syyllistyä liian pitkään ja perusteelliseen selitykseen, mutta olen Skillanin kanssa samaa mieltä siitä että juuri asiat joita eripuolilla Suomea tehdään eritavalla ja on erilaisia tapoja ja sanontoja viehättävät ja haluan tietää niistä, sam oin jos jokun kertoo omasta elämästään ja selviytymisestä jostain hankaluudesta on opiksi toisille ehkä samassa tilanteessa painiville, taas liian pitkä anteeksi.

• k-leija3*

Kirjoita, hyvä ihminen itsellesi ominaisella tavalla, ei tarvitse anteeksi pyytää. Täällä on niin monta mieltä kuin miestä ja naista. Toisilla on taito sanoa sanottavansa lyhyesti ja toiset taas osaavat hienostu kuvailla pienetkin tapahtumat värikkäästi ja monisanaisesti. Loppujen lopuksi viestin pituus on sivuseikka, uskoisin että kaikille on mieleistä, että on palstarauha ja yleensä voi ja uskaltaa kirjoittaa tänne ihan omilla taidoillaan.

• Tähdykkä
        k-leija3* kirjoitti:

Kirjoita, hyvä ihminen itsellesi ominaisella tavalla, ei tarvitse anteeksi pyytää. Täällä on niin monta mieltä kuin miestä ja naista. Toisilla on taito sanoa sanottavansa lyhyesti ja toiset taas osaavat hienostu kuvailla pienetkin tapahtumat värikkäästi ja monisanaisesti. Loppujen lopuksi viestin pituus on sivuseikka, uskoisin että kaikille on mieleistä, että on palstarauha ja yleensä voi ja uskaltaa kirjoittaa tänne ihan omilla taidoillaan.

Kiitos sinulle kun helpotit painettani minun tapaani kirjoittaa tänne ,en osaa sanoa asiaani niin lyhyesti ja ytimekkäästi kuin moni muu ja koen sen palstan haaskaamisena. Kiitos siitä että lohdutit.

• von Haaskaaja
        Tähdykkä kirjoitti:

Kiitos sinulle kun helpotit painettani minun tapaani kirjoittaa tänne ,en osaa sanoa asiaani niin lyhyesti ja ytimekkäästi kuin moni muu ja koen sen palstan haaskaamisena. Kiitos siitä että lohdutit.

Tämähän on meidän ilmaista kirjoitustilaa, ja kirjoita sinä vaan iloksemme.
        Ihan mukavia sinun kirjoitukset ovat olleet,

• tänne viivotin,

jonka läpi viestin pitää päästä tullakseen hyväksytyksi julkaistavaksi?
        Koulupuku kaikille pakolliseksi tänne kirjoittaessaan.

• kuului, mikä on keskustelua, mistä tykkäät keskustella?

Ketjun pituus keskustelussa toisessa ketjussa.

• Atolfia
        SkillaN kirjoitti:

kuului, mikä on keskustelua, mistä tykkäät keskustella?

Ketjun pituus keskustelussa toisessa ketjussa.

aiheita, joista keskustella. Käy kuitenkin usein niin, että joku aloittaa esim. sanomalehdessä olleesta uutisesta keskustelun, se lyödään lyttyyn. Ikävistä asioista ei saa keskustella.

Muuan asia, mikä minua kiinnostaa, on mikä saa ihmiset laittamaan bussin seinään julisteen "JUMALAA TUSKIN ON OLEMASSA!? Mitä he sillä haluavat sanoa?
        Miksi pahoittaa sellaisten ihmisten mieli moisella, jotka uskovat jonkinlaisen jumalolennon olevan olemassa?

Kiinnostaako ketään analysoida moista?

• Tähdykkä
        von Haaskaaja kirjoitti:

Tämähän on meidän ilmaista kirjoitustilaa, ja kirjoita sinä vaan iloksemme.
        Ihan mukavia sinun kirjoitukset ovat olleet,

Olen hyvin vaivautunut siitä kun olen kaikkia teitä vanhempi (varmasti) ja silti haluaisin osallistua keskusteluun, onko olemassa mitään jossa olisin tasaveroinen toisten kanssa nimenomaan täällä koneella koska en haluaisi poistua kotoa etsimään virikkeitä, voisiko joku ystävällisesti neuvoa, Kiitän etukäteen.

• Atolfia
        Tähdykkä kirjoitti:

Olen hyvin vaivautunut siitä kun olen kaikkia teitä vanhempi (varmasti) ja silti haluaisin osallistua keskusteluun, onko olemassa mitään jossa olisin tasaveroinen toisten kanssa nimenomaan täällä koneella koska en haluaisi poistua kotoa etsimään virikkeitä, voisiko joku ystävällisesti neuvoa, Kiitän etukäteen.

Eihän täällä kukaan ikää kysy. On nuo foorumit eri vuosikymmenille, mutta jokainen kirjoittaa siellä, missä tuntuu juttua piisaavan ja mikä tuntuu kiinnostavan.

Tuntuuko sinusta, attä aiheet ovat sinulle liian lapsellisia vai mistä moinen tunne?

En minä ainakaan ikääni ajattele, kun tänne kirjoittelen, enkä koskaan myöskään mieti eri kirjoittajien ikää.

Siis unohda ikäsi ja kirjoittele aiheesta, mikä sinua kiinnostaa.

Hyvää Yötä nyt tällä erää.

• Atolfia kirjoitti:

aiheita, joista keskustella. Käy kuitenkin usein niin, että joku aloittaa esim. sanomalehdessä olleesta uutisesta keskustelun, se lyödään lyttyyn. Ikävistä asioista ei saa keskustella.

Muuan asia, mikä minua kiinnostaa, on mikä saa ihmiset laittamaan bussin seinään julisteen "JUMALAA TUSKIN ON OLEMASSA!? Mitä he sillä haluavat sanoa?
        Miksi pahoittaa sellaisten ihmisten mieli moisella, jotka uskovat jonkinlaisen jumalolennon olevan olemassa?

Kiinnostaako ketään analysoida moista?

Minähän se lyttäri olen.

Vihaan juoruja ja tänne tuodaan esimerkiksi murhia ja väkivallantekoja, joissa namustellaan yksityiskohdilla.

Miksei lehdistön ja television kerronta riitä?

Tämän viestiketjun pohdinnatkin ovat keskustelua, joka saattaa edesauttaa palstan kehitystä.

Itselläni on paljon aiheita, joista voisi kirjoittaa. Avauksiini saan kuitenkin usein loputtoman määrän loukkauksia.

• fiiuliN
        Tähdykkä kirjoitti:

Kiinnostuin kun mainitsit (varmasti) tuosta "kaikkein vanhimmasta"
        En halua epäillä sitä ja kysynkin oletko jo ylittänyt 80v?

Olen avoimesti ilmoittanut täyttäväni ensi vuoden heinäkuussa 80 ja luullut olevani vanhin, kun senora lyyli häipyi maisemista .
        Sentakia kiinnostuin tästä asiasta.

Olisi mielenkiintoista kuulla olenko tässäkin asiassa väärässä?

• Tai ehkä jollekin sopii.
        Ruuneperi kirjoitti:

Minähän se lyttäri olen.

Vihaan juoruja ja tänne tuodaan esimerkiksi murhia ja väkivallantekoja, joissa namustellaan yksityiskohdilla.

Tämän viestiketjun pohdinnatkin ovat keskustelua, joka saattaa edesauttaa palstan kehitystä.

Itselläni on paljon aiheita, joista voisi kirjoittaa. Avauksiini saan kuitenkin usein loputtoman määrän loukkauksia.

Jos on mielen kuohuttanutta tapahtunut, ja luet siitä ja kauhistut,
        kyllä tänne voit pelästystäsi tuoda ja purkaa, jollin yhdessa voimme asiaa pikkoa ja käsitellä,
        sun ei tarvitse sitä kokonaisena niellä, ja mennä sen kans nukkumaan. Sillonhan ei uni tule.

Aivan turhaa tuo omien sääntöjen keksiminen, Ruuneperi!

Palstan säännöissä ei tuota rajoitusta ole.

Kirjoitetaan vain, yhdessä voimme kauhusta päästä, lohduttaa ja rauhoittaa.

• k-leija3*
        Tai ehkä jollekin sopii. kirjoitti:

Jos on mielen kuohuttanutta tapahtunut, ja luet siitä ja kauhistut,
        kyllä tänne voit pelästystäsi tuoda ja purkaa, jollin yhdessa voimme asiaa pikkoa ja käsitellä,
        sun ei tarvitse sitä kokonaisena niellä, ja mennä sen kans nukkumaan. Sillonhan ei uni tule.

Aivan turhaa tuo omien sääntöjen keksiminen, Ruuneperi!

Palstan säännöissä ei tuota rajoitusta ole.

Kirjoitetaan vain, yhdessä voimme kauhusta päästä, lohduttaa ja rauhoittaa.

Älä nyt kaikkia ota itseesi kohdistuvana,eiko sinua itseäsi ole koetettu päätä lyhyemmäksi saada.

• k-leija3*
        k-leija3* kirjoitti:

Älä nyt kaikkia ota itseesi kohdistuvana,eiko sinua itseäsi ole koetettu päätä lyhyemmäksi saada.

Tässä uudessa viesti menee helposti väärään ositteeseen. Viestini lyttyynlyöjäkö oli Ruuneperille.

• Ole tietysti mukana..Ei sinulle kukaan sano mitään ikävää..
        Pärjäät hyvin täällä meidän kanssamme..
        On tärkeää olla mukana elämän menossa,pysyy pirteänä..
        Oikein hyvää jatkoa ja Hyvää Juhannusta!
        Niitä ilonpisaroita,toivon sinulle oikein paljon! t.Irkku

• Tähdykkä kirjoitti:

Ei ole mitään syytä olla vaivautunut. Tämä on 70 palsta, joten varmasti iso osa meistä on jo sen plussan puolella.
        Kirjoittele sinä tänne niin paljon kuin sinua huvittaa. Tekstisihän on ihan sujuvaa, ja helppo sitä on lukea.
        Varmasti sinulla on paljon sanottavaakin.

Hyvää juhannusta!

• Ruuneperi kirjoitti:

Minähän se lyttäri olen.

Niin kuule luki aviisissa. On ihan tehty tutkimus asiasta ja asia on vissi. En muista mistä luin, mutta jos muistan, kerron sulle:)

Ja juhannus-ti ti tyyt sullekki!

• Atolfia
        Ruuneperi kirjoitti:

Minähän se lyttäri olen.

yleisesti vain.

Et kuitenkaan kommentoinut antamaani aihetta, joka ei ollut juoru eikä kauhutarina, mutta antoi aiheen käsitellä esim. mainosta. Millaisia asioita saa ja voidaan mainostaa?

Onko asiallisia tai epäasiallisia mainoksia?

• Nykysuomen sanakirja selittää näin:

"KESKUSTELLA: Vaihtaa mielipiteitä.
      - puhella, jutella, haastella, pakista
      - neuvotella
      - käsitellä esim. kokouksessa

Siis kaikenkirjavaa puhetta, porinaa ja jutustelua, jonka lomaan myös kuunteleminen kuuluu. Ja kyllä pomottajat osataan, ja pitääkin, vaientaa.

• kun ei osaa asioita selkeästi esille tuoda, joutuu selittelemään.

Nyt asia siltä osin selvisi, mutta ilmeisesti sitä ei ole sisäistetty täällä palstalla, kun siitä aina on pohtimista ilmennyt.

Minä yritän keskustella, joskus se mielestäni onnistuu, mutta joslus hiljaiseksi vetää.

Pomottelusta en tiedä, tänne vaan on lupa kirjoitella ja yrittää omia joskus tyhmiäkin mielipiteitään esittää.
        Miksi joku kirjoittaja pitäisi vaientaa, painostamallako?
        En ole samaa mieltä, kyllä jokainen kirjoittaja on tarpeellinen palstalle ja kukapa pystyy sanomaan, että sinä et sovi, kun taas sinä sopisit.

Ollaan vaan kaikki mukana, keskustellaan jos osataantaan, ainakin on lupa yrittää.

Kiitos asiallisista vastauksista, kai se näin kuuluisi sujua ja Tähdykkä kirjoitele, miksi noin tunnet, ei täällä pääsyvaatimusta ole, ollaan ja elellään.

• Unnukka Lepo
        SkillaN kirjoitti:

kun ei osaa asioita selkeästi esille tuoda, joutuu selittelemään.

Nyt asia siltä osin selvisi, mutta ilmeisesti sitä ei ole sisäistetty täällä palstalla, kun siitä aina on pohtimista ilmennyt.

Minä yritän keskustella, joskus se mielestäni onnistuu, mutta joslus hiljaiseksi vetää.

Pomottelusta en tiedä, tänne vaan on lupa kirjoitella ja yrittää omia joskus tyhmiäkin mielipiteitään esittää.
        En ole samaa mieltä, kyllä jokainen kirjoittaja on tarpeellinen palstalle ja kukapa pystyy sanomaan, että sinä et sovi, kun taas sinä sopisit.

Ollaan vaan kaikki mukana, keskustellaan jos osataantaan, ainakin on lupa yrittää.

Kiitos asiallisista vastauksista, kai se näin kuuluisi sujua ja Tähdykkä kirjoitele, miksi noin tunnet, ei täällä pääsyvaatimusta ole, ollaan ja elellään.

Että sinä viitsit arvoisa skillan, alat arvostelemaan ja opettamaan miten pitää palstalle kirjoittaa. Suoraan sanottuna pirtissä juttusi ovat samaa sanahelinää kiittelyä, ylistelyä oman piirin kirjoittajien viesteihin.

Edellisen viestisi luettuani, selkenee minkälaisen luonteen omaat siis minä olen minä tyyppi. Elä elämääsi, joka on nyky sanonta, tarkoittaa älä määräile kanssakulkijoiden elämän tietä, mieti omaa elämääsi.

Jopa ala-asteella oppilaat kirjoittavat selkeästi aineita joten pojasta polvi parantunut. Olen huomioinut 70 palstalla jokainen kirjoittaa omilla taidoillaan ja selkeästi, viestejä on hauska lukea.

Mietin kuka se pahan ilman lintu oikein on, joka määräilee ja neuvoo miten meidän pitäisi keskusteluissa kirjoittaa.
        Voisitko luetella mitä ne huonot viestit oikein sisältävät, minusta huonoja viestejä ei ole, sillä jokaisella on oikeus olla erimieltä asioista ja tuoda ne esille. Eivät kaikki päivät ole veljeksiä, voi olla huolia, harmeja, sairauksia, kipuilua, monia murheita jotka tulevat kirjoittamisessa esille. Kirjoittaminen on terapiaa, yhdysside ulkopuoliseen maailmaan. Empaattisuus on tarpeen myös tällä palstalla.

Äänellään se lintukin laulaa, äidinkielen arvosana on oppikoulussa kirjoitettu noin 50v sitten hyvin monella.
        Hyvää juhannusta.

• sano renki
        Unnukka Lepo kirjoitti:

Että sinä viitsit arvoisa skillan, alat arvostelemaan ja opettamaan miten pitää palstalle kirjoittaa. Suoraan sanottuna pirtissä juttusi ovat samaa sanahelinää kiittelyä, ylistelyä oman piirin kirjoittajien viesteihin.

Edellisen viestisi luettuani, selkenee minkälaisen luonteen omaat siis minä olen minä tyyppi. Elä elämääsi, joka on nyky sanonta, tarkoittaa älä määräile kanssakulkijoiden elämän tietä, mieti omaa elämääsi.

Jopa ala-asteella oppilaat kirjoittavat selkeästi aineita joten pojasta polvi parantunut. Olen huomioinut 70 palstalla jokainen kirjoittaa omilla taidoillaan ja selkeästi, viestejä on hauska lukea.

Mietin kuka se pahan ilman lintu oikein on, joka määräilee ja neuvoo miten meidän pitäisi keskusteluissa kirjoittaa.
        Voisitko luetella mitä ne huonot viestit oikein sisältävät, minusta huonoja viestejä ei ole, sillä jokaisella on oikeus olla erimieltä asioista ja tuoda ne esille. Eivät kaikki päivät ole veljeksiä, voi olla huolia, harmeja, sairauksia, kipuilua, monia murheita jotka tulevat kirjoittamisessa esille. Kirjoittaminen on terapiaa, yhdysside ulkopuoliseen maailmaan. Empaattisuus on tarpeen myös tällä palstalla.

Äänellään se lintukin laulaa, äidinkielen arvosana on oppikoulussa kirjoitettu noin 50v sitten hyvin monella.
        Hyvää juhannusta.

Haetaan Kiljavan opistoon kirjoittaja kurssille, sitten on mahdollista löytää sama sävel kirjoittamiseen.

• TULliin
        sano renki kirjoitti:

Haetaan Kiljavan opistoon kirjoittaja kurssille, sitten on mahdollista löytää sama sävel kirjoittamiseen.

liityttävä.

• SkillaN kirjoitti:

Huomasin heti viestini lähetettyäni, että tuli taas väärä sananvalinta. Piti sanomani, että "panna ruotuun" tai jotain sen tapaista, ei siis vaientaa.

Onhan selvää, että kun live-keskusteluissammekin joku alkaa olla päällepäsmärinä, niin kyllä siinä joku hänet "raiteilleen" yrittää saada, siis myöskin KUUNTELEMAAN.

Enpä malta olla lainaamatta Titi Collianderia kirjastaan Alku:

"Sanat ovat likiarvoja...Sanojen merkitys on hetkittäinen...Sanoja käytetään perin varmasti, mutta yhdelläkään niistä ei ole käypää, kertakaikkista merkitystä. Me puhumme aina toistemme ohi.
        Sanat heijastavat meitä itseämme, mutta peilikuva, jonka vastaanottaja niissä kohtaa, on hänen, ei meidän. Niinpä me lähetämme sanamme matkaan pitkin varsin heikosti viitoitettuja, kapeita ja hankalakulkuisia polkuja, läpi laajojen erämaiden. Kun ne saavuttavat päämääränsä, korvan, silmän, ne ovat tyystin toisenlaisia kuin aloittaessaan vaelluksensa. Ja monet kulkevat harhaan, monet menehtyvät kesken, eivät pääse perille koskaan. Mutta muita keinoja meilla ei ole, millä saavuttaa toisemme. Meidän täytyy luottaa niihin sanoihin jotka meillä on."

• vesitetään
        OdetAmo kirjoitti:

Huomasin heti viestini lähetettyäni, että tuli taas väärä sananvalinta. Piti sanomani, että "panna ruotuun" tai jotain sen tapaista, ei siis vaientaa.

Onhan selvää, että kun live-keskusteluissammekin joku alkaa olla päällepäsmärinä, niin kyllä siinä joku hänet "raiteilleen" yrittää saada, siis myöskin KUUNTELEMAAN.

Enpä malta olla lainaamatta Titi Collianderia kirjastaan Alku:

"Sanat ovat likiarvoja...Sanojen merkitys on hetkittäinen...Sanoja käytetään perin varmasti, mutta yhdelläkään niistä ei ole käypää, kertakaikkista merkitystä. Me puhumme aina toistemme ohi.
        Sanat heijastavat meitä itseämme, mutta peilikuva, jonka vastaanottaja niissä kohtaa, on hänen, ei meidän. Niinpä me lähetämme sanamme matkaan pitkin varsin heikosti viitoitettuja, kapeita ja hankalakulkuisia polkuja, läpi laajojen erämaiden. Kun ne saavuttavat päämääränsä, korvan, silmän, ne ovat tyystin toisenlaisia kuin aloittaessaan vaelluksensa. Ja monet kulkevat harhaan, monet menehtyvät kesken, eivät pääse perille koskaan. Mutta muita keinoja meilla ei ole, millä saavuttaa toisemme. Meidän täytyy luottaa niihin sanoihin jotka meillä on."

ettei vaan astuttais tärkeitten varpaille.
        Lopuks vedetään hienot kirjat apuun.

Kaikki jatkuu ennallaan, ja pahenee, näkeehän sen ketkä palstatilan juhannus aattonakin valtaavat.

• vesitetään kirjoitti:

Kaikki jatkuu ennallaan, ja pahenee, näkeehän sen ketkä palstatilan juhannus aattonakin valtaavat.

Ohoh. Kuulehan nyt. Älä sie vaivu synkkyyteen, tää "valtaaja" lähtee nyt juhannuksen viettoon, ti ti tyy!

• Vallaton Valte
        vesitetään kirjoitti:

Jos yksi "valtias" poistuu, astuhan äkkiä valtatyhjiöön, mars mars!

"Valtakin" pitää ottaa, ei sitä noin vain anneta!

• Oikeatväärätoikeat sanat
        vesitetään kirjoitti:

Sinunkin reagointisi edelliseen viestiin osoittaa, kuinka viisaasti Tito puhuukaan. Tulit oitis tuoreeksi esimerkiksi!

• tärkeää
        Oikeatväärätoikeat sanat kirjoitti:

Sinunkin reagointisi edelliseen viestiin osoittaa, kuinka viisaasti Tito puhuukaan. Tulit oitis tuoreeksi esimerkiksi!

70 palstalla rauha ja rakkaus säilyisi jos skilla pysyisi siellä pirtissään minne hän ehdottomasti kuuluu. Aikamoista egonsa kohennusta tulla neuvomaan miten pitää kirjoittaa. Luulee omaavansa paremmatkin tiedot, kirjoitelmat osoittavat varsin välttävää tasoa.
        Minne ovat hyvät kirjoittajat kadonneet palstalta?

• Yks" kulkia
        SkillaN kirjoitti:

jonka hattu on kallellaan,on tässä aikansa kuluksi lukenut ja onpahan yrittänyt päästä juttusillekkin,mutta jostain kummasta syystä ei hyväksytty . Pirtissä tässä illansuussa poikkesin ja Olihan siellä juhannustanssit ,minäkin kumarsin ,mutta olikai porttikielto siihen paikkaan kun minä olin kun "haamu sen marjaanan ovella" ei noteerattu . Haamukin sai paremman kohtelun.

Ei silti minähän olenkin jo kohta siellä vaki kundi.
        Aina kun on tanssit on Kulkiapoikakin paikalla Skillan-- Vai olenko "mustallalistalla" niinkuin kommunistit oli ennen .

• Atolfia
        OdetAmo kirjoitti:

Ohoh. Kuulehan nyt. Älä sie vaivu synkkyyteen, tää "valtaaja" lähtee nyt juhannuksen viettoon, ti ti tyy!

enää tintin sanavarastoon. Minusta se laulelee nykyään fiuh, fiuh, että sillai.

Juhannusta vaan ja toivotaan, että tintti palaa ruotuun.

• Atolfia
        Yks" kulkia kirjoitti:

jonka hattu on kallellaan,on tässä aikansa kuluksi lukenut ja onpahan yrittänyt päästä juttusillekkin,mutta jostain kummasta syystä ei hyväksytty . Pirtissä tässä illansuussa poikkesin ja Olihan siellä juhannustanssit ,minäkin kumarsin ,mutta olikai porttikielto siihen paikkaan kun minä olin kun "haamu sen marjaanan ovella" ei noteerattu . Haamukin sai paremman kohtelun.

Aina kun on tanssit on Kulkiapoikakin paikalla Skillan-- Vai olenko "mustallalistalla" niinkuin kommunistit oli ennen .

Pirtissä on ihan oma meininki. Tuskin olet mustalla listalla, mutta tuossa juhannushumussa eivät sinua vain huomanneet. Sitä sattuu joskus.

Lähdetään nyt vaan nukkumaan ja jatketaan jutustelua huomenna. Uusi päivä kaiken muuttaa voi ja kenties olet erittäin tervetullut pirttiin huomenna.

Hyvää Yötä!!!!!

• ihan uusi
        Yks" kulkia kirjoitti:

lintu, en tiedä pirteistä, en tuvista. Nyt tiedän vain, että on suven suuri juhla.
        Minäpä niiata niksautan, tanssitaan valssia aamuyöhön!
        Kohti aamua aukeavaa.
        Mitä myö mistään, ollaan kuin ei oltaiskaan.

• Yks"kukia
        Atolfia kirjoitti:

Pirtissä on ihan oma meininki. Tuskin olet mustalla listalla, mutta tuossa juhannushumussa eivät sinua vain huomanneet. Sitä sattuu joskus.

Lähdetään nyt vaan nukkumaan ja jatketaan jutustelua huomenna. Uusi päivä kaiken muuttaa voi ja kenties olet erittäin tervetullut pirttiin huomenna.

Hyvää Yötä!!!!!

sanoa tervetulleeksi ulkopuolisen ,jos minä nyt sellainen voin olla ,kun olen niitä vaki jäseniä näissä "nuorisoseuroissa".

Atolfia --sinä taidat ymmärtää, että vielä tässäiässäkin olisi pidettävä hauskaa ja suvaita meitä "pikkusen" erilaisia.

Niinkun minäkin, no niin nyt sitten luullaan että olen "sillain" erilainen , en nyt sentään ,pidän kyllä enemmän miehistä ,vaikka joku luulikin että olen mies--menikö vaikeeks.

• Hintriika*
        Yks" kulkia kirjoitti:

Etkö muista? Mehän tanssittin pirtin kuistilla!

• "yks pieni
        ihan uusi kirjoitti:

lintu, en tiedä pirteistä, en tuvista. Nyt tiedän vain, että on suven suuri juhla.
        Minäpä niiata niksautan, tanssitaan valssia aamuyöhön!
        Kohti aamua aukeavaa.
        Mitä myö mistään, ollaan kuin ei oltaiskaan.

kansantanssi ,vaikka se humppa. Että ....nooo ei ny tuu yhtään mieleen ..keksi sää.

• "yks pieni
        Hintriika* kirjoitti:

Etkö muista? Mehän tanssittin pirtin kuistilla!

Eiku yks kulkiapoika han mää oonki.
        Vai oot sääki viä hereillä.
        Hintriikkaa --mää en muista mitttääään

• "yks pieni kirjoitti:

paras mennä ny nukkuun ,ja tairan ottaa sen Kulkiapojan viereeni ---ettei sitä kukaan toinen saa.

• Hintriika*
        "yks pieni kirjoitti:

Minulla on uusi juhannusyön harrastus: silittäminen. Aina kun saan yhden lakanan silitetyksi, käyn katsomassa, olisiko vielä jossakin tanssihaluisia. Nyt on kyllä menossa viimeinen lakana. Saattaa olla, että vedän sen päälleni.

Niin siinä aina käy, että kukaan ei minua jälkikäteen edes muista.

• tule humpasta
        "yks pieni kirjoitti:

kansantanssi ,vaikka se humppa. Että ....nooo ei ny tuu yhtään mieleen ..keksi sää.

muuta mieleen, kuin "Humppa, humppa, tättärää, tättärää, tättärää, humppa, humppa, humppa, tättärää, tättärää".
        Olikos se jostain Kankkulan Kaivosta, vai mistä.
        Jo kai me senkin säestyksellä laitamma kannat kattoon, ja jalalla koreasti?

Laulan, tanssin, missä ja milloinka vain, laulun mahdin.... johan se laulattaa, Jussi.

• Hintriika* kirjoitti:

Minulla on uusi juhannusyön harrastus: silittäminen. Aina kun saan yhden lakanan silitetyksi, käyn katsomassa, olisiko vielä jossakin tanssihaluisia. Nyt on kyllä menossa viimeinen lakana. Saattaa olla, että vedän sen päälleni.

Niin siinä aina käy, että kukaan ei minua jälkikäteen edes muista.

Juhannusyön seurasta ,en tiedä kumpi meistä ensin väsähti se YKS" kulkia poika vai ullapulla,eiku ullamirjamihan se olikin.
        Nyt taas siirrytään tavalliseen päiväjärjestykseen.

On niinpaljon tullut hankittua ruokaakin kaappeihin ja ei oo kutsuttu muualle syömäänkään, niin että kai sitä on ruvettava laittaan itselleni ruokakin.

• Hintriika*
        ullamirjami kirjoitti:

Juhannusyön seurasta ,en tiedä kumpi meistä ensin väsähti se YKS" kulkia poika vai ullapulla,eiku ullamirjamihan se olikin.
        Nyt taas siirrytään tavalliseen päiväjärjestykseen.

On niinpaljon tullut hankittua ruokaakin kaappeihin ja ei oo kutsuttu muualle syömäänkään, niin että kai sitä on ruvettava laittaan itselleni ruokakin.

Siis esiinnyitkö sinä "väärillä värkeillä" poikana, kuten toisaalla väitetään ja omasta viestistäsikin voi käsittää? Kuvittelin, että uskallat käyttää omaa rekattua nikkiäsi (tai kaikkien tuntemaa ullapullaa).

Hyvää juhannusta silti.

• eräille
        Hintriika* kirjoitti:

Siis esiinnyitkö sinä "väärillä värkeillä" poikana, kuten toisaalla väitetään ja omasta viestistäsikin voi käsittää? Kuvittelin, että uskallat käyttää omaa rekattua nikkiäsi (tai kaikkien tuntemaa ullapullaa).

Hyvää juhannusta silti.

tärkeintä KUKA sanoo eikä mitä sanoo. Tämä on se mädän alku ja juuri täällä.

• Hintriika*
        eräille kirjoitti:

tärkeintä KUKA sanoo eikä mitä sanoo. Tämä on se mädän alku ja juuri täällä.

Minä tykkään tanssia mieluummin oikeiden poikien kanssa.

• minähän voin käyttää
        Hintriika* kirjoitti:

Hyvää juhannusta silti.

ihan mikä mieleen juolahtaa ,sitä ei ole säännöissäköääm määrätty. Vai onko ?
        Mutta jos eksyit väärään pöytään, niin omas on vikas.
        En aio olla moksiskaan ,tuollaisista kommenteista .

Hassuttelin taas kerran ihan omaksi huviksi ja taisi sinullakin olla kivaa ,niinkauan kun et ollut varma minusta.

Syytä en tiedä.

Olen täälä virtuaaliihmisenä.

• Hintriika*
        minähän voin käyttää kirjoitti:

ihan mikä mieleen juolahtaa ,sitä ei ole säännöissäköääm määrätty. Vai onko ?
        Mutta jos eksyit väärään pöytään, niin omas on vikas.
        En aio olla moksiskaan ,tuollaisista kommenteista .

Hassuttelin taas kerran ihan omaksi huviksi ja taisi sinullakin olla kivaa ,niinkauan kun et ollut varma minusta.

Syytä en tiedä.

Olen täälä virtuaaliihmisenä.

Mutta pusua en anna.

• Atolfia
        Yks"kukia kirjoitti:

sanoa tervetulleeksi ulkopuolisen ,jos minä nyt sellainen voin olla ,kun olen niitä vaki jäseniä näissä "nuorisoseuroissa".

Atolfia --sinä taidat ymmärtää, että vielä tässäiässäkin olisi pidettävä hauskaa ja suvaita meitä "pikkusen" erilaisia.

Niinkun minäkin, no niin nyt sitten luullaan että olen "sillain" erilainen , en nyt sentään ,pidän kyllä enemmän miehistä ,vaikka joku luulikin että olen mies--menikö vaikeeks.

mutta nyt on juhannustanssit tanssittu ja tänään on jo saunottu hiet pois. On niin puhtonen olo. Voisi vaikka lähteä humpalle.

"Kulkia"- tyttönen, nauti sinä vain elämästä tanssien ja kevyin askelin. Elämä on liian lyhyt murehdittavaksi, vaikka joskus sorsitaankin sivuun.

Sääkin on lämpenemässä, joten voimme vähentää vaatteetkin minimiin. Vielä kevyemmäksi tämä elämä käy.

Hyvää Jatkoa harrastuksille.

• Yks"kulkiapoika
        Hintriika* kirjoitti:

Mutta pusua en anna.

Kumarsin kohteliaasti Hitriikalle ja , pitkät tuli:=)
        Minä en saanut ketään tanssittaa juhannustansseissa.

Voi sentään likkaparissahan te sielä pirtissä olette tanssinu,
        Oikeessa elämässä en ole tanssinut tytön kanssa muttakun Kansantansseissa ,harjoituksissa.
        Folkdans tapahtunassa aina on ollut poika kaverinani.
        Olenkin kierrellyt näissä eri pohjoismaissa Nurlek --tapahtumissa,jotka pidetään joka neljäntenä vuotena eri pohjoismaassa.

• ja todennut, että kirjoitusten ymmärtäminen on kovin vaikeaa.

Olen ajatellut ja muistissani on , että kysymysmerkki lauseen perässä tarkoittaa kysymista, ei opetusta.
      En ymmärrä miksi ajatellaan että pyrin opettamaan, siihen ei taitoni riitä, mikä on myös todettu jossakin viestissä, olen samaa mieltä.

Kerroin viestissäni oman mielipiteeni selkeästi mitä minä pidän keskusteluna, se tarkoitti, että jokainen laittaisi oman viitteen siitä mitä pitää keskusteluna.
      Muutamia asiallisia viestejä on mukana, niistä kiitos!
      Näin ei käynyt, sain aivan valtavasti kielteistä huomiota, henkilöön kohdistuvaa, mikä on jo säännöissä kielletty.
      Pyrin kirjoittamaan niin että en loukkaa ketään ja toivon että jokainen hyväksytään omana itsenään, vaikka viestit ei kaikkien mielestä tavoita sitä jossakin määrättyä "tasoa".

Myös käskyjä olen saanut pysyä pirtissä, mielelläni sen teenkin, mutta myös muihin ketjuihin minulla niin kuin kaikilla on lupa kirjoittaa.
      Turha on pirttiä jatkuvasti mollata, se on ja pysyy, jos niin sovitaan.
      Toivon että tässä ketjussa kirjoittelu jää tähän.

• kun henkilöön

viitataan, ihan nimellä mainiten. Kehuja kyllä jaetaan tarkoitushakuisesti ja ihan nimellä mainiten, ihan melkein nuoleskelulta tuntuen.

On sekin hieno armoitettu taito erottaa muutama asiallinenkin viesti.
        Se on katsos niin että muitakin näkökulmia täällä on kuin pirtin. Ja nekin ihan asiallisia ja oikeutettuja.

• oikeutettuihin
        kun henkilöön kirjoitti:

viitataan, ihan nimellä mainiten. Kehuja kyllä jaetaan tarkoitushakuisesti ja ihan nimellä mainiten, ihan melkein nuoleskelulta tuntuen.

On sekin hieno armoitettu taito erottaa muutama asiallinenkin viesti.
        Se on katsos niin että muitakin näkökulmia täällä on kuin pirtin. Ja nekin ihan asiallisia ja oikeutettuja.

ja asiallisiin kysymyksiin,se on sitä kuoliaaksi vaientamista

• ruusupuskasta

"Omana itsenä hyväksyttävä".
        Mitä se tarkoittaa, mikä on sen vastakohta, hyväksyä
        jonakin toisena tai kenties kolmantena?

Miksi komennella muita lopettamaan (retorinen kysymys)

Jatkukoon kirjoittelu iloisten ihmisten kesken.

• ruusupuskasta kirjoitti:

"Omana itsenä hyväksyttävä".
        Mitä se tarkoittaa, mikä on sen vastakohta, hyväksyä
        jonakin toisena tai kenties kolmantena?

Miksi komennella muita lopettamaan (retorinen kysymys)

Jatkukoon kirjoittelu iloisten ihmisten kesken.

omana itsenä, tarkoittanen sellaisena kun olen.

Ei teeskenneleen, esittäen ,se on kaiketi vaihtoehto.

Huomasit kai , että "toivoin" en komentanut,

Olen samaa mieltä, jatketaan kirjoittelua, mutta lopetetaan minun jahtaaminen, tämäkin toive.

Tuoksuvattu voisi otta yhteyttä sähköpostin kautta, esittää mitä on tullut tehtyä, olen valmis nöyrään anteeksi pyyntöön, syyn tulessa selväksi.

• kaikki nähneet
        SkillaN kirjoitti:

Olen samaa mieltä, jatketaan kirjoittelua, mutta lopetetaan minun jahtaaminen, tämäkin toive.

Tuoksuvattu voisi otta yhteyttä sähköpostin kautta, esittää mitä on tullut tehtyä, olen valmis nöyrään anteeksi pyyntöön, syyn tulessa selväksi.

lavertelit hänen entisen nikin kaikille. Julkisesti voisi anteeksikin pyytää.

• vastausta odotetaan
        SkillaN kirjoitti:

Kun arvostelet muiden kirjoituksia ja kirjoitustaitoa, kenellä oli tässä ketjussa paras kirjoitus. Naristisuus on vahingollinen luonteen piirre, huomautan vain, ei liene vaikea havaita.

• Pionipensaasta
        SkillaN kirjoitti:

En ole kuullut sanontaa, mutta vältän kirjoituksiasi,
        joten siinä syy.

On pysyteltävä muilla palstoilla (puhelen itsekseni)

• vastausta odotetaan kirjoitti:

Kun arvostelet muiden kirjoituksia ja kirjoitustaitoa, kenellä oli tässä ketjussa paras kirjoitus. Naristisuus on vahingollinen luonteen piirre, huomautan vain, ei liene vaikea havaita.

kertoessani TV:n entisen nikin, puolustuksena sanon, että olin jossakin näkevinäni, hän itse myös siitä mainitsi.
        VÄärin on myös kaivaa vanhoja asioita riidan haluisesti esille, on myös minun entinen nikki esiin tuotu, mutta eipä siitä mitään vahinkoa ole.

En nimennyt ketään nimeltä kun sanoin, että joitakin aiheeseen vastattua viestiä oli, muu kaikki pelkästään minuun kohdistuvaa kritiikkiä.
        Luonteemme on se mikä on, sinunkin.

• oikein?
        SkillaN kirjoitti:

kertoessani TV:n entisen nikin, puolustuksena sanon, että olin jossakin näkevinäni, hän itse myös siitä mainitsi.
        VÄärin on myös kaivaa vanhoja asioita riidan haluisesti esille, on myös minun entinen nikki esiin tuotu, mutta eipä siitä mitään vahinkoa ole.

En nimennyt ketään nimeltä kun sanoin, että joitakin aiheeseen vastattua viestiä oli, muu kaikki pelkästään minuun kohdistuvaa kritiikkiä.
        Luonteemme on se mikä on, sinunkin.

???

• Tänään olen juuri lähdössä Syvälahteen.
        Tervetuloa sinne moikkaamaan.

• OliviaKoo ek

En haluaisi sekaantua Sinun ja SkillaNin välisiin asioihin, mutta sen verran puutun, että kyllä Sinä ihan julkisesti olet kertonut nikinvaihdostasi.
        Sitä, missä ja milloin se tapahtui, en muista, mutta palstalla kylläkin.

En minäkään olisi muuten tiennyt, että entinen X on nykyisin Tuoksuvattu.

• ainakaan minulle ole mitään tehnyt, mutta minä olen syytettynä jatkuvasti.
        Siksi ajattelin että olisi fiksumpaa sähköpostin välityksellä asia selvittää.

Jos näin on kuin sanot, antaa asian olla.
        Luurankoja en tiedä minäkään kaapissani olevan, joten asiat kai ovat aivan hyvin.

• Voitko todistaa
        OliviaKoo ek kirjoitti:

En haluaisi sekaantua Sinun ja SkillaNin välisiin asioihin, mutta sen verran puutun, että kyllä Sinä ihan julkisesti olet kertonut nikinvaihdostasi.

tuon väitteesi?

Ikävää, jos muunneltua totuutta kirjoitat.

En ole missään nähnyt koskaan hänen sitä kertoneen.

• OliviaKoo ek
        Voitko todistaa kirjoitti:

tuon väitteesi?

Ikävää, jos muunneltua totuutta kirjoitat.

En ole missään nähnyt koskaan hänen sitä kertoneen.

Miten niin Tuoksuvatun lähdettyä? Mistä sinä tiedät hänen lähteneen jonnekin? Ja jos onkin lähtenyt, kai hän joskus kuitenkin vielä palaa.

Mitä tulee todistamiseen ja/tai muunnellun totuuden puhumiseen, esitin asian jo viestissäni.
        Olen nähnyt hänen palstalla sen kertovan, minulla ei ole mitään syytä valehdella asiasta.

• Mitenkäs nyt?

Kuis nyt tuli mieleen että säännöissä kielletään.
        Kyllä sinä olet aika riivinrauta, sinun sanomisia täytyis varmaan kehua, odota mut älä pitkästy SkillaN

• Nytkö sanot:
        OliviaKoo ek kirjoitti:

Miten niin Tuoksuvatun lähdettyä? Mistä sinä tiedät hänen lähteneen jonnekin? Ja jos onkin lähtenyt, kai hän joskus kuitenkin vielä palaa.

Mitä tulee todistamiseen ja/tai muunnellun totuuden puhumiseen, esitin asian jo viestissäni.
        Olen nähnyt hänen palstalla sen kertovan, minulla ei ole mitään syytä valehdella asiasta.

En huomannut!

• että jos

kirjoittajalla on galleria ja siellä kuva ja sitten vaihtaa nikkiä ja kuva on edelleen, niin eikös siitä jo pysty huomaamaan, että sama kirjoittaja uudella nikillä.

• OliviaKoo ek
        Nytkö sanot: kirjoitti:

En huomannut!

Kirjoitin viestini noin 10 minuuttia Tuoksuvatun viestin jälkeen. Hän kertoi viestissään "olevansa lähdössä". Ajasta ei ollut mitään puhetta.

• Kuva uusi
        että jos kirjoitti:

kirjoittajalla on galleria ja siellä kuva ja sitten vaihtaa nikkiä ja kuva on edelleen, niin eikös siitä jo pysty huomaamaan, että sama kirjoittaja uudella nikillä.

Kuva ainakin on tullut vasta nyt.

• Kuva uusi
        että jos kirjoitti:

• Mitenkäs nyt? kirjoitti:

Kuis nyt tuli mieleen että säännöissä kielletään.
        Kyllä sinä olet aika riivinrauta, sinun sanomisia täytyis varmaan kehua, odota mut älä pitkästy SkillaN

kyllä luovutan, saat viimeisen sanan.

• minullekin..
        Kuva uusi kirjoitti:

minullekin ja varmaan muillekkii tuo Tuoksuvatu entine nikki.Samoin aikoinaan se
        että, sitä edellistä-nikkiä skillan sanoi arkisen näköiseksi tavattuaan hänet,kyllä
        silmät oli pyöreenä.En voisi niin sanoa toisesta, ystävällisestä henkilöstä.

• galleriasta
        minullekin.. kirjoitti:

minullekin ja varmaan muillekkii tuo Tuoksuvatu entine nikki.Samoin aikoinaan se
        että, sitä edellistä-nikkiä skillan sanoi arkisen näköiseksi tavattuaan hänet,kyllä
        silmät oli pyöreenä.En voisi niin sanoa toisesta, ystävällisestä henkilöstä.

tasapuolisuuven vuoksi tämä arvostelija.

• ......
        OliviaKoo ek kirjoitti:

Kirjoitin viestini noin 10 minuuttia Tuoksuvatun viestin jälkeen. Hän kertoi viestissään "olevansa lähdössä". Ajasta ei ollut mitään puhetta.

Vastasit juuri siihen viestiin!

• Se nykyinen
        OliviaKoo ek kirjoitti:

Muutamille palstatuttaville kerroin chatissa nimenmuutoksesta, koska ei ole tarvetta olla naamion takana silloin jos jo on keskusteltu muustakin kuin aamukahvista. Esim. sinulle, jonka tunsin entisellä nimelläsi, ja muutamille muille.
        En halua olla keskustelun aihe, joten piste tälle keskustelulle.
        Palstan rauhoittamiseksi menen toistaiseksi takavasempaan, en poistu, vaan poikkean tuonne aurinkoiseen luontoon.

Kaikkea hyvää.

Seinäjoella sitten, mikäli joku on sinne tulossa!

Ps. Enpä ennättänyt juhannustansseissa tanssikenkiä jalkaani laittamaan.
        Asiakkaita ja kiirettä riitti, iloisia ilmeitä ja juhannusmieltä jonka sain jälleen jakaa monien ystävien kanssa, jalat kipeinä mutta mieli kepeänä.

• Ihmettelevä oinas
        SkillaN kirjoitti:

ainakaan minulle ole mitään tehnyt, mutta minä olen syytettynä jatkuvasti.
        Siksi ajattelin että olisi fiksumpaa sähköpostin välityksellä asia selvittää.

Jos näin on kuin sanot, antaa asian olla.
        Luurankoja en tiedä minäkään kaapissani olevan, joten asiat kai ovat aivan hyvin.

Jos toteaa ja huomauttaa ettei ole kovin kohteliasta paljastaa nimimerkkejä tai tietoa nimimerkin yksilöstä, onko se syyttämistä.

Ehkä se sana syytettynä sopii kohdallasi johonkin asiaan, mutta ei siihen mitä ao. nimimerkki täällä sanoi.

Ehkä on joskus hyvä vetää muutama lausunto takaisin, mietittävä sanavalintaa ja välttää väärinkäsityksiä.

voisit kyllä sinäkin kohteliaasti poistaa muutaman viestin joissa turhia sanoja on monenkin mielestä liikaa kohdistettuina ao. syyllisyyteen, joka kyllä on kyseenalainen juttu, asiahan oli vain suojata yksityisyyttä, nyt se meni loppukin sanomisiesi kautta.

• pelottaa
        galleriasta kirjoitti:

tasapuolisuuven vuoksi tämä arvostelija.

jos tulee vastaan

• Poistatitko minun aiemmin kirjoittamani viestit vain sentähden kun en ollut samaa mieltä kanssasi? Viesteissäni ei ollut muuta aihetta poistoon. Poistatko tämänkin?

• monica kirjoitti:

Poistatitko minun aiemmin kirjoittamani viestit vain sentähden kun en ollut samaa mieltä kanssasi? Viesteissäni ei ollut muuta aihetta poistoon. Poistatko tämänkin?

poistanut Sinun nikillä mitään, en muitakaan, omianikaan, ylläpito sen on tehnyt.

• SkillaN kirjoitti:

poistanut Sinun nikillä mitään, en muitakaan, omianikaan, ylläpito sen on tehnyt.

eikös se mene niin nykyään, että omansa vain voi poistaa.

• SkillaN kirjoitti:

että pirtissä haisee muukin kuin kaffee, rehellinen oli varmasti vastauksesi, kiitti siitä.

• pirtissä...
        monica kirjoitti:

että pirtissä haisee muukin kuin kaffee, rehellinen oli varmasti vastauksesi, kiitti siitä.

itseriittoisuus,omahyväisyys ja itsekehu.Tympeä haju.

• kuka liennetkin,,,
        pirtissä... kirjoitti:

niin,vaihda vaippa.

• lemuaa
        pirtissä... kirjoitti:

tuosta

• huolehtivainen
        lemuaa kirjoitti:

tuosta

välttämättömät ilta lääkkeesi.

• puheenvuoroja
        huolehtivainen kirjoitti:

välttämättömät ilta lääkkeesi.

onneksi olkoon, olette palstan fiksuimmat!

• vaikka esille
        pirtissä... kirjoitti:

jonkun näistä kolmesta, kun niin itsetietäväinen näytät olevan.

• Annetaan kuulua korkealta ja kaukaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      216
      1536
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1374
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      82
      1061
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      912
    5. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      863
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      851
    7. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      849
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      185
      827
    9. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      46
      824
    10. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      745
    Aihe