Häpeällisin kokemus

alkoholistina

Oli ainakin minulla se, kun pyöräilin pitkin pitäjiä, kaaduin, en osannut enää noistaa pyörää ylös, ja tietysti vielä pissat ja kakat meni housuun. Monta ihmistähän siihe tuli auttamaan.

Tietty muut törppöilyt siihen mukana mutta ne ainakin jotenkin hoidettiin neljän seinän sisällä.

Nainen olen ja ikää 40 vuotta. Nyt käyn terapiassa ja toivon, ettei enää tarvitsisi ryypätä.

108

8878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kai eniten se

      kun haukuin naapurini ja postinkantajan ryyppyputken jälkeisessä vitutuksessa ja jälkikännissä.

      • TeppoOulusta

        Tämäkin ketju alkanut vuodelta 2009,pitää kelata alas että täältä löytyy tuoreimmat kokemukset.Ei sitä yleensä huomaa jos joku pissaa tai kakkaa housuun.Kerran selvinpäin ollut kaverin veli kysyi että "onkohan veli kussu housuun vai kaatanu kaljaa housuille?"(auton kyydissä ollessaan).


      • olenko alkoholisti
        TeppoOulusta kirjoitti:

        Tämäkin ketju alkanut vuodelta 2009,pitää kelata alas että täältä löytyy tuoreimmat kokemukset.Ei sitä yleensä huomaa jos joku pissaa tai kakkaa housuun.Kerran selvinpäin ollut kaverin veli kysyi että "onkohan veli kussu housuun vai kaatanu kaljaa housuille?"(auton kyydissä ollessaan).

        Pissat tuli baarissa,kun join kaljaa runsaasti. Paskoja ei oo tullu housuun koskaan humalassa.
        Joskus olin tuhannen kännissä risteilyllä pissannut housuuni diskossa. Sänkyyni pissaan joskus kännissä kun nukun sikeästi.


      • Äidin häpeä
        olenko alkoholisti kirjoitti:

        Pissat tuli baarissa,kun join kaljaa runsaasti. Paskoja ei oo tullu housuun koskaan humalassa.
        Joskus olin tuhannen kännissä risteilyllä pissannut housuuni diskossa. Sänkyyni pissaan joskus kännissä kun nukun sikeästi.

        Isäni pissas yöllä veljensä perheen sohvalle kun olimme kyläilemässä.Äitiä hävetti.


      • Anonyymi

        Ei aikamies voi pissata. Se kusee...


      • Anonyymi

        Watt vainio kehu hänen raittiutensa alkaneen kun nosti tyhjää kaljakoppaa Mersun perään ja samalla omasta perästä irtos rapulamönjät housuihin. Paussi kesti kuolemaan asti joka tuli 53 vuotiaana.


      • Anonyymi
        Äidin häpeä kirjoitti:

        Isäni pissas yöllä veljensä perheen sohvalle kun olimme kyläilemässä.Äitiä hävetti.

        Isäs oli jo paatunut pikkuasioiden suhteen?


    • hävetti kyllä

      kamalasti ja hävettää vieläkin se, että citymarketissa ei myyty enää kaljaa, seisoin siinä paskat housussa, ihmiset katseli inhoten ja jaksoin vain inttää kassaraukalle. Sittemmin onneksi siitä kaupungista muutin pois, ettei tarvitse enää samaan kauppaan mennä.

      • Anonyymi

        Juu noi kauppasekoilut hävettää kyllä rankasti jälkeenpäin, varsinkin jos kyseessä vieläpä vakiokauppa, jossa käyt lähes päivittäin. Onneksi itse pystyn muuttamaan ulkonäköäni tarvittaessa melkoisesti, jotta kassa ei välttämättä hoksaa, että voi ei, tää on se tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu noi kauppasekoilut hävettää kyllä rankasti jälkeenpäin, varsinkin jos kyseessä vieläpä vakiokauppa, jossa käyt lähes päivittäin. Onneksi itse pystyn muuttamaan ulkonäköäni tarvittaessa melkoisesti, jotta kassa ei välttämättä hoksaa, että voi ei, tää on se tyyppi.

        No ainakin meikän tapauksessa käy näin:

        Vaikka kuinka olisi aurinkolasit ja myssy syvällä päässä, kyllä ne tunnistaa minut. Jos edellisellä kerralla on ollut jotain sanaharkkaa sen kassan kanssa, joka ovesta astuttaessa pistää silmään, ne tekee vaihdon, ennenkuin saavun maksamaan.

        #nolottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin meikän tapauksessa käy näin:

        Vaikka kuinka olisi aurinkolasit ja myssy syvällä päässä, kyllä ne tunnistaa minut. Jos edellisellä kerralla on ollut jotain sanaharkkaa sen kassan kanssa, joka ovesta astuttaessa pistää silmään, ne tekee vaihdon, ennenkuin saavun maksamaan.

        #nolottaa

        Tuohan on aivan hemmetin pientä.

        Itse sain vartijan pippurisumutepullosta suoraan silmiini, kun kello 21:00 jälkeen yritin väkisillä avata olut-kaappia huoltoasemalla. Poliisit tulivat alta aika yksikön paikalle ja luulen, että ne oli soittanut ne jo heti ovesta astuessani sisään.

        Jumankauta että se sumute kirvelee silmiä, etkä pysty pitkään aikaan pitämään silmiäsi edes auki, vaikka kuinka toivat vettä ämpäreillä.

        Nolottaa aivan julmetusti vieläkin, vaikka tapauksesta yli 9 vuotta aikaa. Lisäksi tuli kovat sakot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on aivan hemmetin pientä.

        Itse sain vartijan pippurisumutepullosta suoraan silmiini, kun kello 21:00 jälkeen yritin väkisillä avata olut-kaappia huoltoasemalla. Poliisit tulivat alta aika yksikön paikalle ja luulen, että ne oli soittanut ne jo heti ovesta astuessani sisään.

        Jumankauta että se sumute kirvelee silmiä, etkä pysty pitkään aikaan pitämään silmiäsi edes auki, vaikka kuinka toivat vettä ämpäreillä.

        Nolottaa aivan julmetusti vieläkin, vaikka tapauksesta yli 9 vuotta aikaa. Lisäksi tuli kovat sakot.

        Täytyy nöyränä kiittää, ettei itse huoltoasema vaatinut korvauksia väännetystä olutkaapista. Lukko kyllä piti, mutta ovi antoi sen verran periksi, että sain työnnettyä käteni sisään ja juuri kun olisin saanut olutta käsiini, tuli kyynelkaasua.

        Sakot oli kyllä meikän taloudelle todella kovat. Tänä päivänä en edes selviytyisi niistä. Kela/sossu ei maksa sakkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy nöyränä kiittää, ettei itse huoltoasema vaatinut korvauksia väännetystä olutkaapista. Lukko kyllä piti, mutta ovi antoi sen verran periksi, että sain työnnettyä käteni sisään ja juuri kun olisin saanut olutta käsiini, tuli kyynelkaasua.

        Sakot oli kyllä meikän taloudelle todella kovat. Tänä päivänä en edes selviytyisi niistä. Kela/sossu ei maksa sakkoja.

        Tuohan on myös pientä ja haluan kertoa siitä sumutepullosta.

        Toistaiseksi Tuntemattomasta Syystä -sarjassa oli känniläinen, joka oli lähtenyt kuorma-autolla riehumaan pitkin teitä. Puski tiesulut poliisiautoineen sivuun, kuin pahvia vain ne olisi ollut.

        Lopulta käsky kävi ylemmältä taholta, että se kuormuri täytyy pysäyttää hinnalla millä hyvänsä, ennen kuin pääsee kaupunkialueelle ja vaarantaa todella monen ihmisen hengen.

        No, siinä vaiheessa maija teki radikaalin päätöksen ja kiilasi poikittain kuorma-auton eteen. Kuormuri ei välittänyt yhtään mitään ja sivuluisussa poliisipakettiauto vain kulki mukana. Silloin poliisi joutui ampumaan kuljettajaa.

        Hulluinta tässä oli se, josta päästään nyt tuohon vartijoiden ja kyttien käyttämään sumutteeseen, että pidätystilanteessa hullu kuorma-autokuski sai pippurisumutetta suoraan silmiin (ei ollut laseja päässä, kuten Kylmiksellä oli) ja ainoa asia mistä se huuti tuskaansa, oli juurikin se sumute, vaikka luoti oli mennyt rinnasta läpi.

        Väitti, että kuolee, pää palaa, jne eikä ollut ammutusta luodista moksiskaan!

        #kuolema_keijolle_ry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on myös pientä ja haluan kertoa siitä sumutepullosta.

        Toistaiseksi Tuntemattomasta Syystä -sarjassa oli känniläinen, joka oli lähtenyt kuorma-autolla riehumaan pitkin teitä. Puski tiesulut poliisiautoineen sivuun, kuin pahvia vain ne olisi ollut.

        Lopulta käsky kävi ylemmältä taholta, että se kuormuri täytyy pysäyttää hinnalla millä hyvänsä, ennen kuin pääsee kaupunkialueelle ja vaarantaa todella monen ihmisen hengen.

        No, siinä vaiheessa maija teki radikaalin päätöksen ja kiilasi poikittain kuorma-auton eteen. Kuormuri ei välittänyt yhtään mitään ja sivuluisussa poliisipakettiauto vain kulki mukana. Silloin poliisi joutui ampumaan kuljettajaa.

        Hulluinta tässä oli se, josta päästään nyt tuohon vartijoiden ja kyttien käyttämään sumutteeseen, että pidätystilanteessa hullu kuorma-autokuski sai pippurisumutetta suoraan silmiin (ei ollut laseja päässä, kuten Kylmiksellä oli) ja ainoa asia mistä se huuti tuskaansa, oli juurikin se sumute, vaikka luoti oli mennyt rinnasta läpi.

        Väitti, että kuolee, pää palaa, jne eikä ollut ammutusta luodista moksiskaan!

        #kuolema_keijolle_ry

        Täytyy sanoa, että Suomen poliisi teki kaikkensa. ettei tuohon tilanteeseen päädyttäisi. Kuorma-auton pysäyttämiseen tehtiin aivan kaikki: piikkimatot, renkaisiin ampuminen, moottoriin ampuminen, mutta mikään ei auttanut. Hullu kuski vain jatkoi sekoiluaan.

        Itseäni raivostuttaa suunnattomasti se, miten sankaripoliiseja kohdellaan rikollisina tässä nimenomaisessa yhteiskunnassa. Itse olen lukemattomia kertoja joutunut kyttien kanssa tekemisiin asiakkaana ja he ovat aina toimineet ihailtavasti. Käyttäneet enimmäkseen psykologiaa, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy nöyränä kiittää, ettei itse huoltoasema vaatinut korvauksia väännetystä olutkaapista. Lukko kyllä piti, mutta ovi antoi sen verran periksi, että sain työnnettyä käteni sisään ja juuri kun olisin saanut olutta käsiini, tuli kyynelkaasua.

        Sakot oli kyllä meikän taloudelle todella kovat. Tänä päivänä en edes selviytyisi niistä. Kela/sossu ei maksa sakkoja.

        Kelan pitäis perustaa rahasto sakkojen maksua varten kun eukin on perustamassa säätiötä, josta voi anoo avustusta sähkölaskua varten. 😗


      • Anonyymi

        Mikä kauppa oli?
        (ei tarvii vastata)


    • kun muistellaan

      niin häpeällisintä oli kai töistä kieltäytyminen tekosyihin vedotin (kone oli rikki, flunssa oli päällä yms., yrittäjä olen) Olisko kuitenkin häpeällisempää se, mitä itselle aiheuttaa juomisellaan?

    • avun saanut

      Mutta silloin hävetti kun kävelin tai puoliksi konttasin Porin tiettyä pääkatua, ja tämä aamupäivällä. Myös hävetti kun minut vietiin juoppohulluuskohtauksessa sairaalaan - itse tajusin soittaa ambulanssin, muuten en tätä kirjoittaisi.

      Hävetys loppui kun näiden kokemusten jälkeen tajusin hakea avun. Minulle se oli Jeesus mutta en todellakaan sitä muille tyrkytä. Vaihtoehtoja apuun ja häpeämisen loppumiseen on paljon.

    • häpeämistä

      Minä virtsasin keskellä yötä poikakaverini olohuoneen parkettilattialle, mitään muistikuvaa ei siitä ole mutta hän oli kyllä herännyt ja siivosi kaiken pois. Se ei tosin hävettänyt enää niin kovin, kun jo pari vuotta oltiin oltu yhdessä.

    • hävettää asinakin ja

      enimmäkseen ne menetetyt päivät ja terveys, jotka ollaan uhrattu viinan takia.

      Mutta en paljon enää sitä märehedi, koska sain terapialla uuden ja raittiin elämän enkä vaihtaisi sitä mihinkään.

      Muuten kysymykseen: minä olin puku päällä, huoliteltuna ja rahaa mukana juomassa Helsingin rannassa. Omia kaljoja hain kaupasta ja vein sinne mukaan, kun en kehdannut enää mennä kapakkaan.

    • ja lähemmäs 50 vuotta

      Minulla on päässyt kaikki tuotokset, jotka normaalisti kuuluu tiettyyn paikkaan, kaikkien ihmisten ilmoille. Alapäästä kaikki mahdollinen ja yläpäästä samoten. Arvatkaa hävettikö?

      Olen alkoholisti ja toipunut sairaudesta ihan hyvin toveriseuran avulla parin viimeisen vuoden aikana. Enää ei ainakaan tarvitse juoda.

    • Enzian

      sitä, kun piilotin kaljatölkkejä entisen mieheni kylpyhuoneeseen ja muihin paikkoihin, join punaviinipullot ja laitoin sinne vettä tilalle.

      Mutta eniten häpesin sitä oloa, minkä itselleni juomisella olin tuottanut

    • asia hävettää

      mutta julkista suolen tyhjentymistä on tapahtunut minullakin ja kyllä se hävettää.

    • ja alkoholisti

      Puolijulkiset suolentyhjentymiset on koettu täälläkin. Eniten kuitenkin hävettää se, mitä tein perheelleni juomisaikanani.

      • Anonyymi

        Tyhjensitkö suolesi perheen nähden/päälle?


    • se häpeällisin kokemus

      oli se kun lähikauppaan menin hakemaan aamukaljaa ja huonot meni housuun.

      • Anonyymi

        Aamuisin ravistelen huonot housuista ja sen jälkeen alan kiskoon keskikaljaa.


    • tietysti on

      minulta pääsi ripuli- ja kalspaskat housuun junaa odotettaessa. Nosuin normaalisti junaan ja heitin kalsongit roskikseen. Pyyhin takamukseni kylmällä junavedellä.

      • Anonyymi

        Toinen paskakalsari mies teki katsannon tulevaisuuden Suomeen ja kaveri Katainen maksoi 88 0000 euroa valtion pussista tästä paskantärkeestä julkasusta. 😚


    • kun menetin

      vaimoni, lapseni ja työpaikkanikin parin päivän sisällä. Enää ei tarvi juoda.

    • alkoholisti ja nainen

      Lopuksi en hävennyt enää mitään, en maksamattomia laskuja, en likaista huushollia, en oksennuksiani ja suolitoimintojen karkaamista.

      Apu löytyi sieltä, missä alkoholistit voivat tavata toisensa.

    • voipytty

      vieraassa perheessä on eräs pohjanoteerauksistani. Ei kuitenkaan viimeinen niitti. Vasta vuosia myöhemmin jouduin henkisesti lopulta sille tasolle, että alemmas en halunnut mennä. Yksin en kyennyt raitistumaan, vaan hain apua ja sain, nyt raittiina päivä kerrallaan.

    • suolentoiminnan

      hommat. Paskansin tyttöystäväni sänkyyn, kusin lattialle ja tietysti vielä piilottelin juomia joka helvetin paikkaan. Se onkin entinen tyttöystävä.

      • aikana

        kakkanut ja pissannut housuun vessassa, sitten kiltti mieheni siivoili kanssani jälkiä.
        Ennen vanhaan naureskelin exälle kun se humalapäissään kusi kukkaruukkuun mutta jotenkin pientä.
        Siivous ei kiinnosta nytkään mutta kunhan kunnostaudun täst mua ei pidättele mikää


      • Anonyymi

        Parempi jättää kun tommonen ei ole samalla tasolla.


    • Kusipaa

      Olin juonut jo kymmenisen vuotta hyvällä menestyksellä. Olin kokeillut olla ilmankin mutta en pystynyt. Kerran suutuspäissäni Vetäsin ison kossun huiviin tunnissa. mitään muistikuvaa ei ole tapahtumista. Hämärästi muistan kun päälläni istui veljeni ja isäni. Äiti, Puoliso ja lapset olivat kauhusta jäykkiä. Ei se uhoaminen siihen loppunut. Hyppäsin auton rattiin ja karautin kylille. Ojan pohjalle matka tyssäsi ja auto hajosi. Kaksi päivää join vitutukseen ja sitten lasku humalassa alkoi järki pikkuhiljaa palautuun. Menin kotiin oli talo tyhjä. Kukaan ei vastannut puhelimeen ja ihmiset vaihtoivat kadulla puolta.
      Tuttu kertoi, että olin paikallisen pankin pankinjohtaa yrittänyt suudella torin kahvilassa, sitten olinkin sammunut kahvilan nurkkaan ja kussut housuihini.
      Lapset alkoivat kastella tapahtuneen jälkeen yöllä sänkyjä, äiti sai lievän sydärin ja isä masentui.
      Firma meni konkurssiin samana vuonna kun meni lopullisesti maine ja vakuuttavuus. Isäni tuli itkien katsomaan kun juominen oli jatkunut jo pariviikkoa ja itsari yrityksen jälkeen päädyin psykiatriselle polille.
      Ei kukaan maailmassa ole varmaan halunnut kuolla niin paljoa kuin minä sinä päivänä. Selvisin kuitenkin ja pikkuhiljaa alkoi palaset meneen kohdilleen mutta vaikeaa, erittäinvaikeaa on. Vielä on matkaa jäljellä elämän verran. Tuskin koskaan palaudun tuosta pohjasta normaalille tasolle. Menin tuona jaksona henkisesti pysyvästi rikki. Vaikka sain tärkeimmän takaisin eli perheeni, niin silti jäljelle jäi pysyvä masennus kaikesta. Mitäköhän tapahtuisi jos taas alkaisin juomaan. Pelkkä ajatuskin saa kylmät väreet.
      Voimahali kaikille raittiuteen pyrkiville!

      • Enzian

        voimahalin ja kiitoksen, kun jaksoit kertoa tarinasi.


      • kusipää

        vaan sairastuit alkoholismitautiin ja ehkä sen lisäksi mielenterveystautiin.
        Tiedän itse mitä se on, kun vanhemmat tuli itkien sairaalaan, jossa makasin alkoholikrampissa täysin sekaisin. Olen yrittänyt siitä itseni nostaa ja aika hyvin on mennyt pari vuotta.
        Minulle on auttanut se sääntö, ettei tippaakaan enää viinaa. Jos olisin vielä juonut, olisin kuollut.


      • ja voimahaleja

        Olipas aikamoista kerrottavaa, kiitos kun kerroit meillekin. Uskon, että monella alkoholiongelmaisella elämä kulkee samaa rataa.

        Minä juon nytkin. Tarkoituksena on tosin tänään loiventaa, mutta täysi alkoholiongelma on minullakin. En vain tiedä, mistä etsisin sopivan terapian tuurijuopolle.


    • kokemus on kai ollut

      suolitoimintojen kontrollin menetys, julkisesti. Lisäksi nyyhkyisten sähköpostien lähetys läheisille, joilla ei ollut aavistustakaan, missä mennä (eli että ryyppään).

    • muuta se

      kun olin humalassa tulossa kotiin, en mukamas löytänyt asunnon avainta, istuin epätoivoissani jalkakäytävälle, päästin hädissäni alleni ja itkin. Ohikulkija sen avaimen sitten löysi.

    • ajoinpa

      fillarilla erään kännäyksen päätteeksi suoraan mereen, siinä kastui lompakot ja kännykkä.

    • ent. tuurijuoppo

      kun keksin työnantajalle tekosyitä poissaololle, kun paskasin housuuni Alkossa, kun en jaksanut enää pestä edes hampaitani ja viedä tyhjiä pulloja kotoa kauppaan. Kun nämä kaikki asiat oli toistuneet muutamia kertoja, hain itselleni apua. Nyt olen toipunut alkoholisti, 38-vuotias nainen.

    • hävettäviä tilanteita

      Eniten kyrsii työnantajalle valehtelu, onneksi kuitenkaan työpaikkaa en menettänyt. Toiseksi kyrsii omissa paskoissa kulkeminen viimeiseen auki olevaan kauppaan kaljaa hakemaan. Laskujen maksamatta jättäminen, vaikka rahaa olisi ollut tilillä - ei vaan ollut aikaa tai halua niitä maksella. Kun kämppä oli täynnä tyhjiä lonkero- ja kaljapulloja ja niitä piti vähitellen viedä pois kun ei kehdannut kuskata kaikkea kerralla.

      • Anonyymi

        Ei sitä tarvitse hävetä, että kerralla viet kaikki tyhjät tölkit. Joka kerta kun käyn Lidlissä, siellä on aina vähintään yksi tyyppi palautusautomaatilla musta jätesäkki aivan täynnä.

        Eihän kukaan nyt oikeasti luule, että vedit kaikki tölkit tyhjäksi KERRALLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse hävetä, että kerralla viet kaikki tyhjät tölkit. Joka kerta kun käyn Lidlissä, siellä on aina vähintään yksi tyyppi palautusautomaatilla musta jätesäkki aivan täynnä.

        Eihän kukaan nyt oikeasti luule, että vedit kaikki tölkit tyhjäksi KERRALLA.

        Heh, tuli muuten jännä päinvastainen hävetystapaus mieleen 'hävettäviä tilanteita' -nimimerkin kirjoituksesta. Matkallani lähikauppaan löysin tyhjän tölkin. Hävetti viedä vain YKSI ainoa tölkki palautusautomaattiin ja tuhlata kuittipaperia niin pienen palautuksen takia 0.15€.


    • pahin kokemus

      se, etten löytänyt enää edes kotiin. Sain deliriumin keskellä kaupunkia aamupäivällä ja minut toimitettiin ambulanssilla pariksi päiväksi lepäämöön. Sen jälkeen ei onneksi ole tarvinnut juoda tippaakaan, vertaistukiryhmnän avulla olen päivän kerrallaan raittiina. Muuta mahdollisuutta ei ollut.

    • minulla oli

      kun ambulanssi tuli ja valkotakit hakivat sairaalaan viinakrampissa. Vaimo ja lapset itkivät. Häpeä toisaalta loppui jo sairaalassa, kun tajusin, että tässä on kyse sairaudesta ja siitä, haluaako elää vai kuolla. Minä löysin sitten avun AA:sta, vaimokekin meni Al-Anoniin ja nyt meillä on eletty raitista elämää jo kuutisen vuotta.

    • eintinen juoppo

      että join melkein elämäni ja kaikki, mikä loppujen lopuksi on tärkeää. Piilottelin juomiani kotona ja varmistin siten, että aina löytyy juotavaa. Löysin sairaalaan päättyneen juopotteluputken jälkeen vertaistukiryhmän itselleni ja lapsieni äidille, nyt ollaan toipuneita alkohlisteja ja alholistin omaisia.

    • täältä vastaus

      Yleensä koko juominen hävetti, tai se, että muut sai siitä kuitenkin tiedon, itse halusin vaan salata kaiken ja juoda rauhassa. Piilottelin myös pulloja ja tölkkejä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin kotona, ettei mies olisi päässyt siitä perille. Rupesin ostamaan esim. Pommacia, kaadoin sen ruskean nesteen viemäriin ja täytin kaljalla, kun kukaan ei nähnyt. Tyhjät pullot ja tölkit piilottelin kaappeihin jonnekin tavaroiden sekaan, kunnes sain ne hävitettyä.

      Kun lopulta jouduin selkä seinää vasten, tavallaan helpotti. Ei kukaan ollut vihainen siitä, että join. Se häpeäkin helpotti heti. Minä en lopulta tarvinnut ulkopuolista tukea tai apua, tein päätöksen juomisen lopettamisesta ja sain tuen lähimmiltäni, jonkin verran olen lukenut myös aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Paras ratkaisu elämässäni. Nyt olen ollut raittiina vajaat pari vuotta. Mies meillä juo silloin tällöin jotain hyvin kohtuudella (mielellään viikonloppuisin olutta tai viiniä ruuan kanssa tai saunakaljat), mutta se ei haittaa lainkaan.

    • eniten...

      varmaankin se salailu, vaikka olihan se juominen muilla siitä huolimatta tiedossa. Kävin jossain citymarketissa ostamassa muka ruokaa ja piti ottaa kaljaa mukaan, joista ekan join sen kaupan vessassa. Muut sain jemmattua sopivasti niin, ettei muija päässyt näkemään. Aamulla heräsin viidenkin aikaan ja piti mennä jemmalle juomaan, että sai jatkettua unta vähän ajan päästä. Yleensä sitä edelsi kammottava yökkiminen vessanpyttyyn. Puistattaa kun vain ajattelenkin sitä elämää. Minä sain avun myllytyksessä.

    • hävettänyt mikään

      itse juomisaikana. Ei pullojen piilottelu, ei paskojen tulo housuun, ei sotkuinen kämppä, jossa lojui kaikki mahdollinen sonta, mitä ihminen voi jälkeensä jättää. Toipumisen alettua alkoi aluksi häpeäminenkin mutta sain sen sitten aika nopeesti eliminoitua, hyvän terapeutin ja vertaistukiryhmän ansiosta. Se on tapahtunut mikä on tapahtunut, meidän pitäisi kumminkin katsoa eteenpäin eikä liikaa jäädä häpeämään entisiä tekoja tai tekemättä jättämisiä.

    • 39-vuotias nainen

      eniten kontrollin menetystä kaikkeen, mitä olisi pitänyt hoitaa. Että päivät tai vapaa-aika kuluivat juodessa, kun olisi voinut tehdä jotain järkevämpääkin. Että koko kesäloma katosi vaan jonnekin. Tuli minullakin lopulta tilanteita, että likaisia alushousuja (joihin oli paskattu) lojui kylppärin lattialla, hampaita ei enää pesty eikä muutakaan kroppaa. Minusta myös kehittyi taitava pullojen piilottelija, niitä löytyi vaatekaapista, vessasta, kirjahyllyn kirjojen takaa ja tietenkin meikkilaukusta vielä kuukausia juomisen loputtua. Lisäksi hommasin pulloja, joiden sisällön hävitin ja kaadoin kaljaa, lonkeroa tai siideriä tilalle.

      Ja olen korkeakoulutettu, mielestäni älykäs ja hyvässä asemassa oleva nainen. Jopa kauniiksikin on haukuttu. Tätä se viina minulla teki. Lopuksi läheiseni panivat minun valinnan eteen ja sain sitten mahdollisuuden toipua. Ei ollut helppo prosessi mutta ei myöskään vaikea. Alun häpeätunteet olivat minulle pahinta, ennen kuin sain työstettyä ne pois ja toipuminen lähti vauhtiin.

      Nyt olen ollut puolitoista vuotta raittiina, aikuiselämäni ehdottomasti parasta aikaa.

    • häpeällisin kokemus

      minulla oli, kun matkalla pankkiautomaatille ja kaljaa ostamaan kadotin ensinnä suoleni hallinnan ja sitten seurasi blackout eli viinakramppi. Ohikulkijat tilasivat ambulanssin ja minut otettiin pariksi päiväksi sairaalaan sisälle. Tarkkailuun ja rauhoittavaan lääkitykseen. Hävettihän se, siellä makaat ambulanssissa housut ripulissa ja sairaalassa pestiin henkilökunnan toimesta. Lääkitys kun alkoi vaikuttaa niin helpotti aika nopeaan.

      • Anonyymi

        Kyllä rankkaan vitutukseen on parasta ryypätä pitkä Kossu. Jos ei ole varma toiminnoiltaan, kannattaa homma hoidella pytyllä istuen.


    • juoppo ja nainen

      eniten valehtelua, omaa perhettä minulla ei ole mutta valehtelin kaikille läheisille ja työnantajille. Yhtäkkiä muka oli 39 asteen kuume, vaikka tosiasiassa olin juovuksissa, enkä voinut mennä töihin. Olen päässyt aika vähällä, työpaikka ja läheiset eivät hylänneet, mutta juominen oli lopetettava. Se päätös helpotti paljon, todella paljon. En ole käynyt AA:ssa tai muussakaan hoidossa mutta AA-periaatteen mukaisesti tunnustin itselleni, etten voi alkoholille mitään. Se on voittanut minut jo monta kertaa ja tulee voittamaan joka kerran, kun otan.

      Alkuvaihe oli kamala. Ei niinkään juomisen lopettamisen vaan koko sosiaalisen elämän muuttumisen takia. Me sinkuthan tavataan ystäviä yleensä baareissa - nyt en enää voinut mennä sinne. Katselin vasta ostamiani kalliita juhlakenkiä ja mekkoa kaapissa ja mietin, että missähän noitakin nyt sitten voi pitää, kun juhlia ei voi. Parin kuukauden päästä nekin tulivat käyttöön - vain ilman alkoholia.

      Häpeäminen ei kannata vaikka sekin tietysti juomisen loputtua tulee jokaiselle eteen. Katsotaan eteenpäin ja nautitaan tästä ainutkertaisesta elämästä varsinkin, jos sen on valinnut viettää raittiina! Mikä on parempaa?

    • alkoholisti

      Loppuvaiheessa ei tajunnut enää hävetäkkään, sitä vaan halusi apua, ihan mitä tahansa. Jossain aikaisemmassa vaiheessa kyllä häpesin lähikaupassa, kun aina sitä kaljaa hain heti varhain ja monesti vielä ennen sulkemisaikaa. Usein sama kassakin oli aamusta iltaan :-( Varmasti myös haisin pahalta, suihkussa ei pahimpaan aikaan tullut enää käytyä viikkoon. Mutta merkkivaatteet piti panna päälle, kun meni kaljanhakuun. Alkoholistiaikoina asuin yksin eli ne noloimmat tilanteet eivät olleet kenenkään nähtävillä. Yökkäilin yläpäästä ja alapäästä purkautui tietenkin kovalla paineella toinen tuotos. Tämä kaikki olohuoneen lattialla, kun en vessaan ehtinyt.

      Olen nyt toipumassa ja puolisen vuotta jo raittiina, hyvä näin. Otin ihan tavallisen katkon ja olen sitten hakenut vertaistukea netistä. Muu tuki ei ole ainakaan vielä tuntunut tarpeelliselta.

    • kaivetaan arkistoja

      Viiminen tikki kai oli, kun hakkasin maksumäärystä tuoneen haastemiehen kotiovelleni. En toki vakavasti ja haastekin koski silloisissa markoissa vain muutamaa sataa. Mutta syytehän siitä tuli ja tuomio, virkamiehen vastustamisesta ja lievästä pahoinpitelystä. Täysin typerä juttu, koska ne perittävänä olleet rahat olisin voinut suorittaa heti ja vaikka käteisellä. Mutta kuppi meni nurin, kun juomista oli jatkunut jo yli viikon. En hallinnut enää mitään muita tekemisiäni kuin kumma kyllä Alkoon pääsin joka päivä.

    • ajoin perheeni

      myöhään illalla ulos talosta - en tosin kirjaimellisesti mutta he pelkäsivät niin. Sitten kuljeskelin päivän kamalassa krapula- ja humalatilassa, en tiennyt mitä perheelle oli tapahtunut. Vaimo kuitenkin soitti ja sanoi, että aika katkaisuun on nyt järjestetty, ota tai jätä. Otin ja sain samalla ihanan perheeni takaisin, toki luottamuksen voittaminen vei jonkin aikaa mutta onneksi lapset kuitenkin olivat vielä pieniä.
      Nyt tuosta ajasta on kulunut jo kolme vuotta. Tippaakaan meidän perheessä ei enää juoda, vaikka olen vaimolle sanonutkin, ettei se minun puolesta mikään ongelma olisi. Meillä käy aika usein vieraita, vaimoni tykkää kokata ja järjestää juhlia - varaamme toki vieraille viinit, oluet tai muut vastaavat, mutta itse emme juo. Olen myös kuullut vierailta, kuinka tavallaan on helpompaa, ettei "joka paikassa tarvitse juoda", ettei siis isäntäperhe tyrkytä, kuten monasti asian laita on.

      Tässä pitkä tarina. Toki niihin häpeällisiin tilanteisiin liittyi myös tahattomat ulosteen karkaukset sopimattomissa paikoissa, mutta eniten hävettää se, että teki rakkaimmilleen pahaa.

    • tällainen kokemus

      Häpesin sitä, etten enää jaksanut hoitaa normaaleja asioitani, maksaa vuokraa tai puhelinlaskuja. Karhukirjeitä tuli, jätin niitäkin avaamatta, vaikka tililläni olisi ollut vallan hyvin katetta kaikkien maksuun. Normaalisti myös huolehdin ulkonäöstäni tavallisen naisen tapaan, en kuitenkaan ole ylitarkka. Juomisaikana tämä kaikki jäi. En käynyt edes suihkussa viikkoon ja hampaitakin tuskin pesin, koska harjan pitäminen suussa sai aikaan kammottavan yökkimiskohtauksen.

      Häpeä loppui sitten, kun tunnustin sairastuneeni alkoholismiin. Minut pantiin miesystävän toimesta katkolle ja sen jälkeen olen käynyt päihdeterapeutilla. Nyt raitista elämää on vajaa vuosi.

    • kai tähän mennessä

      on ollut lastin karkaaminen housuihin ja ihan julkisella paikalla. Itse asiassa se tapahtui kaupassa, kun olin ostamassa aamukaljoja. Kamalalla äänellä meni housuun juuri, kun olin saanut onneksi maksettua olueni. Siinä sitten käveltiin ihmisten kyllä vähän naureskellessa kotiin, jalat hiukka levällään.

    • on ollut

      typerien tekstareiden lähettely ja puhelut, kun juomista oli jo jatkunut päiväkausia. Lisäksi täysin hoitamaton hygienia, ihan hampaiden pesusta lähtien. Pahimmillaan en pessyt hampaitani puoleentoista viikkoon. Silti kaikki onneksi vielä suussa ja kunnossa. Varmaan joka juoppoi häpeää montaa asiaa.

    • tietysti hävettää

      mutta eniten toi juomisen peittely ja piilopullot. Olen kahden lapsen äiti ja vaimo. Kuljettelin kaljatölkkejä lastenvaunuissa, kun lapset olivat vielä pieniä. Hyvä piilopaikka ja aina jostain löysin paikan juoda ne. Mieheni ei aluksi heti huomannut, missä mennään, koska hän on työnsä puolesta paljon pois. Kerran hän sitten tuli vahingossa kylpyhuoneeseen, jossa join kello kahdeksan aikaan aamulla kaljaa. Kaljat olin piilottanut pyykkikoriin. Siitä vyyhti alkasi purkautumaan, vähitellen. Hän toimitutti minut suoraan alkoholismiin erikoistuneelle lääkärille, jonka kautta sain muutamaksi päiväksi tarvittavan lääkityksen ja juominen saatiin loppumaan. Myöhemmin olen käynyt myös AA-tapaamisissa mutta ne eivät tunnu olevan minua varten. Nyt olen ollut raittiina reilun puoli vuotta, hienoa aikaa joka päivä.

    • kaffeemuki

      Jos jätän pois suoranaiset humalatöppäilyt, eniten häpesin sitä kun piti soitella töihin joskus maanantaiaamuisin tai lomien jälkeen, kun oli milloin mikäkin "sairaus" päällä. Eivätkä ne maanantait olleet aina helppoja vaikka meninkin urhoollisesti töihin... Koko ajan sellainen luimisteluolo, loppuaikoina jo meinasi pukata paniikkiakin. Oli vaikeaa katsoa ihmisiä silmiin.

      Olen kohtuullisen varma etten haissut koskaan vanhalle viinalle, nekin kerrat kun otin sunnuntaina olutta lopettelin varmuuden vuoksi melko aikaisin ja laskin palamisaikoja, mutta kyllä olemus oli viikonloppurellestysten jälkeen maanantaisin sen verran nuupahtanut ja ihmiskontakteja välttelevä, että kyllä kai ihmiset aavistavat jotain vaikka eivät hienotunteisuuttaan sitä sanoneetkaan. Pahinta olikin se epätietoisuus ja kaksinaamainen olo.

    • oli häpeällisintä

      työpaikkaan aina joku onneton selitys, miksei voi tulla töihin. Läheisille ei tarvinnut enää selitelläkään, tiesivät missä mennään. Ja kyllä karkasi minullakin jollain kaljakauppareissulla koko suolen sisältö housuihin. Se kuitenkin hävetti yllättävän vähän silloin ja jälkeenpäin. Typerä valehtelu hävetti eniten.

    • se itse juominen

      jota en saanut lopetettua tai hallintaan. Tietysti asiaan kuului myös valehtelu läheisille, työpaikalle ja pullojen piilottelu. Niinkuin joku jo edellä mainitsi, pyykkikori on hyvä paikka piilottaa pullot, jos siellä vaan on pyykkiä. Loppuvaiheessa ei sitten enää hävettänyt, kun apua ongelmaan tosissaan ryhtyi hakemaan.

      Yksittäisistä juomishistorian tapauksista voin kyllä kertoa sen, kun kävelin puliakan näköisenä, kamalissa vieroitusoireissa kauppaan, sain olueni ja heti pian kassan jälkeen laskin isomman tarpeen alleni. Sitä ei silloin tajunnut sen kummemmin hävetä, oli vaan iloinen että sai kaljat mukaansa.

    • kamalasti

      vajaa vuosi sitten kun kotiin kapakasta tullessa en enää tiennyt missä olin. Kaikki tavarat sisältä meni housuun, ohikulkijat tilasi sitten ambulanssin ja sairaalaan menin minäkin pariksi päiväksi lepäämään. Eniten hävetti se paskaisten vaatteiden riisuminen sairaalassa, pesusta ne sain tosin puhtaina takaisin. Minut myös pesi tosi kiva sairaanhoitaja, sitten laitettiin sänkyyn ja vissiin diapam-tiputukseen. Kyseessä oli delirium. Toivuin tosi nopeasti mutta jatkohoito ei ole kovin onnistunut. Nyt kumminkin sen jälkeen raittiina eli pian vuoden verran.

    • mietitäänpä

      Varmasti eniten on minuakin hävettänyt töiden laiminlöinti, juomisen salailu ja pullojen piilottelu. Piilottelin pulloja myös työpaikalla. Muija lähetti kauppaan niin piti ostaa tietenkin pari pulloa kaljaa lisäksi, ja join nekin jo ostarin vessassa tai takaisintulomatkalla.

      Lopulta join 3 viikon putken kesälomalla. Siihen olisi sitten loppunut avioliitto ja varmaan mennyt työkin. Vaimo ohjasi hoitoon, olin hoitoon itsekin jo siinä tilassa valmis. Meikäläisen viinat tuli toivottavasti sitten juotua, tipattomana on tarkoitus pysyä koko loppuelämä.

    • sitä häpeää

      Tahattomat suolentyhjennykset sänkyyn, lattialle tai minne tahansa oli arkipäivää siinä helvetissä. Kammottavaa yökkimistä aamuisin, joka kuului varmaan alakertaan asti. Rähjäisen näköisenä hakemaan aamukaljaa heti kun myynti alkoi. Itsekseen puhuminen keskellä yötä, kun unta ei saanut. Naapurille vittuilua tyhjänpäiväisestä asiasta. Viinojen jemmaus työpaikalla mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, todella kekseliäs juoposta tulee.

    • naisalkoholisti

      itselle ja ennen kaikkea läheisille, työpaikasta puhumattakaan. Että saattoi itsensä kammottavan näköiseen kuntoon, kun niitä kulisseja ei enää pystynyt pitämään pystyssä. Että en hallinnut enää normaaleja kehontoimintoja.. Toisaalta se luhistuminen varmaan on joskus tarpeen, että tajuaa avun hakemisen tarpeen. Minut myös laitettiin Lapualle hoitoon ja koin sen omalla kohdallani todella hyväksi vaihtoehdoksi. Mutta onhan varmasti muitakin apukeinoja, vaikka vain oma päätös olla juomatta. Minä en vaan voinut sitä itse enää päättää, sen verran pahaan kuntoon olin päässyt :-(.

      Nyt tosiaan näyttää kaikki paremmalta, elämää rakennetaan uudelleen, perheenkin luottamus on palannut. Tippaakaan ei meidän perheessä ole juotu siitä lähtien, kun hakeuduin hoitoon eli neljään vuoteen. Mies näki myös parhaaksi lopettaa kaiken alkoholinkäytön, vaikka se hänellä on aina ollut todella vähäistä.

      • naisjuoppo45v

        Kun juopottelin millään ei ollut mitään väliä laskut jäi rästiin.
        Kun juopotteli tuhosin hyviä ihmissuhteita,ja monta hyvää työsuhdetta,ja sain pari häätöä.
        Housuun kakkaamiset ja pissaamiset olivat lähes päivittäistä.
        Yhden lopputilin kun pissasin ja kakkasin housuuni työpaikakallani,eräs asiakas meni kertomaan siitä kauppiaalle,olin sillä kertaa aika kännissä töissä en itse huomannut mitään.


      • Anonyymi
        naisjuoppo45v kirjoitti:

        Kun juopottelin millään ei ollut mitään väliä laskut jäi rästiin.
        Kun juopotteli tuhosin hyviä ihmissuhteita,ja monta hyvää työsuhdetta,ja sain pari häätöä.
        Housuun kakkaamiset ja pissaamiset olivat lähes päivittäistä.
        Yhden lopputilin kun pissasin ja kakkasin housuuni työpaikakallani,eräs asiakas meni kertomaan siitä kauppiaalle,olin sillä kertaa aika kännissä töissä en itse huomannut mitään.

        Paska-addiktina lämmittää nää alan jutut, vois tosiaan saada näkökulmaa viinamyllytyksellä nauttien.


    • yrittäjä ja alkoholisti

      Sätkähdin jo sähköpostin piippausta juomiseni loppuaikana. Pidin verhoja päiväkausia kiinni, hoidin välttämättömät duunit ja ryyppäsin. En peseytynyt kokonaiseen viikkoon muistaakseni. Laskin paskat itkien alleni keskelle lattiaa, kun en osannut mennä vessaan. Kamalassa paniikkikohtauksessa vaimo soitti yöllä piipaa-auton, joka vei minut sairaalaan. Siellä makasin neljä päivää letkuissa. Päihdeterapeutille aika. Juominen loppui siihen paikkaan. Säilytin työni tai asiakkaani monista töppäilyistä huolimatta. Säilytin ja korjautin hampaani, joita ei oltu pesty päiväkausiin monien putkien aikana. Säilytin perheeni, vaimoni ja kolme lasta. Säilytin tai sain takaisin terveyteni. Pelko ja häpeä loppui ja tilalle tuli varmuus ja tyyneys. Enää en pelkää sähköpostin piippausta, enää en hae aamulla kello 9 mäyristä, vaan vietän aamun syömällä hyvää aamiaista ja lukemalla päivän uutisia.

      Alkoholismisairautta ei pidä hävetä, siihen voi hakea apua kuten jokaiseen muuhun sairauteen. Häpeä poistuu mielestä sitten, kun toipumisprosessi saadaan vauhtiin. Toipumiseen on monia keinoja, minulla se tosiaan meni sairaalan kautta ja päihdeterapeutille, muitakin tapoja on.

    • kymmenestä...

      sentistä kiinni etten saanut mäyristä, kukaan kassa-jonossa ei suostunut vippamaan, aikani taskuja kaivelutani myyjä viimein tokaisi että eipä hän taida myydä vaikka rahat löytyykin, känösessä kun olin.
      Enemmän vitutti silloin kuin hävetti mutta selvittyäni häpeäkin tuli, tuttu kauppa ja asiakas-kunta nääs.

    • kyllä se hävetti

      kun 13 päivän ryyppyputken jälkeen vietiin sairaalaan. Sekoilin talon pihalla alusvaatteissani, laskin tietysti allenikin enkä tajunnut mistään mitään. Ihana naapuri sitten soitti sairasauton ja odotti mun kanssa sitä, yritti jutella mukavia. Sairaalassa oltiin tosi asiallisia eli se häpeä poistui aika nopeeta. Ja ei siinä enää hävetä, kun todellinen hätä on käsillä. Letkuja pannaan suoniin ja aika huolestuneita kasvoja ehtii näkeä. Sitten rauhoittuu ja uni tulee. Tässä on luotettava toisiin ihmisiin, vaikka sitten paskannetaan ja kustaan housuihin - ei noilla asioilla ole mitään väliä. Siellä on ammatti-ihmisiä, joiden tehtävä on auttaa. Hävetä pitää korkeintaan silloin, jos ei mistään vaaramerkeistä huolimatta tajua hakea apua. Eikä usein silloinkaan, ei juoppo tajua missä mennään. Mua auttoi vanhemmat ja sisarukset, jotka antoivat ja antavat vieläkin valtavasti tukea raittiina olemisessa. Muuta ulkoista tukea en tarvitse.

    • kun kävelin

      pitkin tienoita kotiin kaupasta - mukana tarpeelliset ruuat perheelle mutta myös oluttölkkejä, joita siinä sitten yritin siinä matkalla juoda muiden näkemättä. Loput tölkit sain jollain ilveella salakuljetettua huusholliin ja jemmattua sinne. Homma meni niin, että jopa keskellä yötä kävin sitten piilopulloilla. Sitten mopo karkasi totaalisesti käsistä ja join pitkin viikkoja, ennen ja jälkeen töiden, varmaan nelisen viikkoa meni niin. Vaimoni sitten istutti jossain vaiheessa alas ja asia puitiin. Yritin vielä väistellä ongelmaani - mikä myös hävettää - mutta ei auttanut mikään. Katkolle lähdettiin ja sen jälkeen AA:n avulla olen elänyt yhden päivän kerrallaan raittiina. Jos jostain elämässäni, niin raittiudesta olen kiitollinen, tietysti mukaanlukien vaimo ja lapset.

    • juttuja

      Olin myyjän asemassa juottamassa illalla asiakkaita. Törpötin siinä itsekin kaksin käsin, kun kerran firman piikkiin sai juoda ja juottaa. Aamulla sitten olin kokouksessa tuotetta esittelemässä pöydän ääressä, mutta olin niin sekaisin, että kaivoin taskustani pullon ja otin siinä siivut asiakkaiden nähden. Pullo tipahti pöydän yli ja yritin kurkottaa sitä, jolloin paskat plörisivät suolesta housuihin ja kaiken päälle vielä oksensin.

      Asiakkaat menivät, työpaikka meni. Vieläkin on aivan sietämätöntä ajatella tätä ja aikaisempia lähes yhtä pahoja törttöilyitä. En pääse asioista yli vaikka korkki on ollut kiinni ties kuinka pitkään.

      • N32*

        umpituupassa, ilmeisesti myos liian aikaisin, koska lapseni oli vielä hereillä. Kaaduin vessassa hän sylissäni. Lapsi kyseli, että mikä kumma äitiä oikein vaivaa ja totesi, että äiti on varmaan väsynyt.

        Häpeä ei koskaan poistu. Onneksi lapsi on niin pieni, ettei muista ko. tapahtumaa enää.


      • N32*
        N32* kirjoitti:

        umpituupassa, ilmeisesti myos liian aikaisin, koska lapseni oli vielä hereillä. Kaaduin vessassa hän sylissäni. Lapsi kyseli, että mikä kumma äitiä oikein vaivaa ja totesi, että äiti on varmaan väsynyt.

        Häpeä ei koskaan poistu. Onneksi lapsi on niin pieni, ettei muista ko. tapahtumaa enää.

        Tästä on enemmän aikaa,ja tämä rauhoitti lipittelyn hetkeksi.


        Olimme menossa naimisiin ja mieheni soitti yllättäen ja itki järkyttyneenä. Hän oli loytänyt tyhjiä tolkkejä ja pulloja vaatekaapistani ja kollannut sitten kaikki mahdolliset piilot, ja olihan niitä. Hän sanoi, että häät perutaan. Silloin kyllä säikähdin sen verran, että juominen jäi pitemmäksi ajaksi. Häät pidettiin ja ihme kyllä en ollut edes kovin päihtynyt morsian. Olisi vaan jo silloin pitänyt mennä hoitoon!


      • pro.juoppo
        N32* kirjoitti:

        Tästä on enemmän aikaa,ja tämä rauhoitti lipittelyn hetkeksi.


        Olimme menossa naimisiin ja mieheni soitti yllättäen ja itki järkyttyneenä. Hän oli loytänyt tyhjiä tolkkejä ja pulloja vaatekaapistani ja kollannut sitten kaikki mahdolliset piilot, ja olihan niitä. Hän sanoi, että häät perutaan. Silloin kyllä säikähdin sen verran, että juominen jäi pitemmäksi ajaksi. Häät pidettiin ja ihme kyllä en ollut edes kovin päihtynyt morsian. Olisi vaan jo silloin pitänyt mennä hoitoon!

        Kerran nappasin isossa marketissa mäyräkoiran ostoskärryyn. Rahaa ei ollut ja suoranainen varastaminen tuntui liian moraalittomalta ja vaikealtakin. Niinpä seilasin kärryjen kanssa pitkin markettia ja kävin välillä sovituskopissa tahi sopivassa jemmassa hyllyjen takana siemaisemassa pullon mäyriksestä.

        Noin kahden tunnin kuluttua oli mäyris juotuna ja poistuin kaupasta ylpeänä siitä, etten varastanut mitään!


      • juopon elämää kaksi
        pro.juoppo kirjoitti:

        Kerran nappasin isossa marketissa mäyräkoiran ostoskärryyn. Rahaa ei ollut ja suoranainen varastaminen tuntui liian moraalittomalta ja vaikealtakin. Niinpä seilasin kärryjen kanssa pitkin markettia ja kävin välillä sovituskopissa tahi sopivassa jemmassa hyllyjen takana siemaisemassa pullon mäyriksestä.

        Noin kahden tunnin kuluttua oli mäyris juotuna ja poistuin kaupasta ylpeänä siitä, etten varastanut mitään!

        Toi oli kyl paras...*reps * :D


      • leena1956
        N32* kirjoitti:

        umpituupassa, ilmeisesti myos liian aikaisin, koska lapseni oli vielä hereillä. Kaaduin vessassa hän sylissäni. Lapsi kyseli, että mikä kumma äitiä oikein vaivaa ja totesi, että äiti on varmaan väsynyt.

        Häpeä ei koskaan poistu. Onneksi lapsi on niin pieni, ettei muista ko. tapahtumaa enää.

        pienessä sievässsä veneellä laituriin ja poikani (silloin n. 1.5v) rattaissa siirrettiin veneestä laiturille ja rattaat tipahti veden alle "poikineen". Ei ole jääny vammoja...nyt 20 v ja harmaiden leivissä. Tietää tapahtuman.


      • noloa
        N32* kirjoitti:

        umpituupassa, ilmeisesti myos liian aikaisin, koska lapseni oli vielä hereillä. Kaaduin vessassa hän sylissäni. Lapsi kyseli, että mikä kumma äitiä oikein vaivaa ja totesi, että äiti on varmaan väsynyt.

        Häpeä ei koskaan poistu. Onneksi lapsi on niin pieni, ettei muista ko. tapahtumaa enää.

        valehdella omalle lapselleen!


      • ihmetellä

        kun lueskelin noita juttuja, että mitä partiolaisia ja mammantyttöjä täällä oikein muistelee. Sulla sentään oikeasti oli kunnolla häpeällinen kertomus. Tuollaista ei yksinkertaisesti keksiä tyhjästä, sen on pakko olla totta.

        Noh, onhan noita putkareissuja, raastupareissuja, katkenneita ihmissuhteita, housuun paskomista ja sen sellaista pientä tokikin kertynyt itsellekin.

        Mutta en varsinaisesti tee koskaan mitään erikoisemmin typerää, olen varsin rauhallinen ja kohtelias jne umpitunnelissakin. Mutta. Kun suu on aika usein auki. Ja kun se on auki, sieltä hyvin usein tulee myös ääntä, valitettavasti.

        Moin esimerkiksi pari juttua kesälomalta. Nämät tapahtuivat sataprosenttisen selvinpäin, ihan tavanomaisissa tilanteissa.

        Olin autokorjaamolla. Odottelin henkilökuntaa, joka oli hakemassa osia kaupungista. Joku tyyppi tuli sisään utelemaan, onko ketään paikalla. "Tämä saatanan käpykylä kun on täällä vitun jumalanselän takana ja joka vitun mutteri pitää sieltä perkeleen uppukylän bordellista aina käydä erikseen ostamassa...." Niinno, tyyppi oli virkapuvussa kun tarkemmin katsoin. Kylän pappi.

        Kenkiä olin ostamassa. Kiertelin kauppoja ja hain sopivia. Yhdessä kaupassa oli sopivat. Koitin tingata, ei onnannut. Päätin ottaa kengät. Myyjä vielä esitteli " On näitä myös ruskeina". "Vittu, ruskea on homojen väri, en mä sellasia osta". Niinno, kun vilkaisin, myyjällä oli ruskeat kengät jalassaan.

        Siis tällasta sattuu selvinpäin, kännissä sitten tulee juteltua vähän vapaamuotoisemmin. En mä siis törkeitä paljoa aina puhu, puheenaiheet eivät ehkä vain aina ole täysin relevantteja. Ja tullut liikutuksi ns. itseä paremmissa piireissä sujuvasti paljonkin. Supliikista kun voi olla paljon hyötyäkin.

        Mitään yleishäpeää ei ole. Eikä tuo suun auki pitäminenkään sinällään enää erikoisemmin hävetä. Onhan se joskus vähän morkkis. Mutta en enää nykyään kovin vaivaa sattumuksien murehtimisella itseäni. Sitä sattuu. Itseasiassa kun sopivasti töpeksii, tulee pelikuntoakin. Ei mene pienistä kovin hämilleen ja osaa ottaa rauhallisesti tiukemmatkin paikat.

        Taidan ottaa kaljan ja painua suihkuun ja nukkumaan, aamulla hommia.


      • leena1956
        noloa kirjoitti:

        valehdella omalle lapselleen!

        eli en ole valehdellut lapselleni vaan kertonut täyden totuuden tapahtumasta.

        Nyt aikuisiällä ja siellä armeijan leivissä ja henkiset sekä fyysiset (halaukset ja pusut) hoidossa.


      • leena1956
        ihmetellä kirjoitti:

        kun lueskelin noita juttuja, että mitä partiolaisia ja mammantyttöjä täällä oikein muistelee. Sulla sentään oikeasti oli kunnolla häpeällinen kertomus. Tuollaista ei yksinkertaisesti keksiä tyhjästä, sen on pakko olla totta.

        Noh, onhan noita putkareissuja, raastupareissuja, katkenneita ihmissuhteita, housuun paskomista ja sen sellaista pientä tokikin kertynyt itsellekin.

        Mutta en varsinaisesti tee koskaan mitään erikoisemmin typerää, olen varsin rauhallinen ja kohtelias jne umpitunnelissakin. Mutta. Kun suu on aika usein auki. Ja kun se on auki, sieltä hyvin usein tulee myös ääntä, valitettavasti.

        Moin esimerkiksi pari juttua kesälomalta. Nämät tapahtuivat sataprosenttisen selvinpäin, ihan tavanomaisissa tilanteissa.

        Olin autokorjaamolla. Odottelin henkilökuntaa, joka oli hakemassa osia kaupungista. Joku tyyppi tuli sisään utelemaan, onko ketään paikalla. "Tämä saatanan käpykylä kun on täällä vitun jumalanselän takana ja joka vitun mutteri pitää sieltä perkeleen uppukylän bordellista aina käydä erikseen ostamassa...." Niinno, tyyppi oli virkapuvussa kun tarkemmin katsoin. Kylän pappi.

        Kenkiä olin ostamassa. Kiertelin kauppoja ja hain sopivia. Yhdessä kaupassa oli sopivat. Koitin tingata, ei onnannut. Päätin ottaa kengät. Myyjä vielä esitteli " On näitä myös ruskeina". "Vittu, ruskea on homojen väri, en mä sellasia osta". Niinno, kun vilkaisin, myyjällä oli ruskeat kengät jalassaan.

        Siis tällasta sattuu selvinpäin, kännissä sitten tulee juteltua vähän vapaamuotoisemmin. En mä siis törkeitä paljoa aina puhu, puheenaiheet eivät ehkä vain aina ole täysin relevantteja. Ja tullut liikutuksi ns. itseä paremmissa piireissä sujuvasti paljonkin. Supliikista kun voi olla paljon hyötyäkin.

        Mitään yleishäpeää ei ole. Eikä tuo suun auki pitäminenkään sinällään enää erikoisemmin hävetä. Onhan se joskus vähän morkkis. Mutta en enää nykyään kovin vaivaa sattumuksien murehtimisella itseäni. Sitä sattuu. Itseasiassa kun sopivasti töpeksii, tulee pelikuntoakin. Ei mene pienistä kovin hämilleen ja osaa ottaa rauhallisesti tiukemmatkin paikat.

        Taidan ottaa kaljan ja painua suihkuun ja nukkumaan, aamulla hommia.

        Upea stoori sinulla, mutta nyt tässä tämä 53 v niuhottaja pyytää sua pamlaamaan myös selvinpäin !
        Pidä vaan ne ruskeet kengät jalassa (ilman valkosii sukkii) ja annetaan palaa !


      • jaksat olla
        leena1956 kirjoitti:

        Upea stoori sinulla, mutta nyt tässä tämä 53 v niuhottaja pyytää sua pamlaamaan myös selvinpäin !
        Pidä vaan ne ruskeet kengät jalassa (ilman valkosii sukkii) ja annetaan palaa !

        yökaudet täällä hereillä, kaljanko voimalla? Ei nääs hyvältä näytä kuntoutuksen onnistuminen, jos viimeiset päivät ennen sitä pitää kiskoa vielä viinaa..


      • leena1956
        jaksat olla kirjoitti:

        yökaudet täällä hereillä, kaljanko voimalla? Ei nääs hyvältä näytä kuntoutuksen onnistuminen, jos viimeiset päivät ennen sitä pitää kiskoa vielä viinaa..

        on ollut vaikeeta nukkua koska olen vähentänyt juomistani. Ej juo enää sitä 3 pulloa viiniä illassa vaan pysynyt yhdessä / ilta. Kalja ei ole mun juoma, vaan kylmä valkoviini.

        Eli iltatoimet jo suunnilleen tähän aikaan 20:00 ja sitten yöhikoilun jälkeen aamusuihkuun ja tänne koneelle lukemaan muiden ajatuksia.

        Tänään eka päivä jolloin en ole tissutellut muuta kuin kivennäisvettä. Toivon että suklaa ja tee riittää mulle iltapalaksi.


    • tyhmyyksiä

      on nuita lieruja päässyt housuun mm. opiskeluaikana pienryhmätunneilla luennoilla ja kait kaupassakin.Nyt on ruvennut tuntumaan yhä huonommalta päässä juomisen takia ja olenkin tänä kesänä tutustunut ensimmäistä kertaa hallusinaatioihin.selittänyt ja nähnyt aivan omiani (mm.henkilöitä joita ei paikalla ole, tarttunut esineisiin joita ei ole jne..), joista yhdestä kerrasta on muistikuvia kun heräsin kesken "valveunen". ja viinalla olen tähän kuntoon itseni saanut.On hävettänyt kun ystävät ovat joutuneet viemään nukkumaan ja ovat olleet aivan jopa peloissaan että mitä sulle oikein tapahtui.eivät luota enää.no ei ole syytäkään, koska luottamus on mennyt jo kauan sitten muutenkin.mutta pelkäävät kai että rupean "hulluilemaan" jos kerta näkyjäkin jo näen..

      kun pää on ruvennut hajoamaan jo, olen oikeasti pelästynyt, koska en ole kyennyt enää hallitsemaan ajatuksiani tai jopa tekojani.en ole järjissäni silloin, vaikka ei kai sitä ihan järjissään muutenkaan ole jos tällaista elämää viettää.

      • ei näin

        Kerran hirveässä tumussa menimme markettiin kaljaostoksille. Ihmettelimme kaljakorin edullista hintaa ja niitä tuli sitten ostettua useampikin.

        Kun eka kori oli lähes tyhjä, alkoi joku ihmetellä kaljan huonoa päihdyttävää vaikutusta. Ja kappas, se olikin ykkösolutta. Kyllä siinä meinasi itku tulla :(


    • dyykari

      sattuipa kännätessä stokiksessa joku vuosi sitten. olin pöllyssä ja kaljakippurassa ja paskatti saatanasti, eikä puuseetä, veeseestä puhumattakaan lähistöllä. meikä flummaili rappukongissa jossa oli jonkun muuttokuorma. hädissäni äkkäsin ompelukone laatikon. avasin sen ja päästin karpula kakkani loodaan, pyyhin perseeni ja läksin lätkiin kadulle helpottuneena paineen laskusta suolessani. jälkeenpäin vitutti oma toimintani, olisin päästänyt paskani kongiin enkä loodaan. oikein kadutti.
      En kumminkaan aivan heti ruvennut katumaan. oikesti nauratti kun mietiskelin minkälainen ylläri muuttanutta svedu rouvaa odottikaan ompelukoneen lootikossa.
      kaduttaan rupesi vasta paljon myöhemmin. ja ihan itte fundeerasin toimineeni väärin ny yritän elää etten sontisi ruottalasiten ompelukoneitten päälle.

      • että kaduttaa..

        mutta lieventävä asianhaara on sentään että ompelukonelattikko oli ruotsalainen..


    • ...ei enää hävetä

      Mä olen saanut hävetä omia toilailujani niin paljon, että minua ei enää hävetä mikään.
      En tiedä onko aivoista enää mitään jäljellä.

      Dokasin työpaikkani, yhden parisuhteen... Ihme kyllä en ole mitään muuta peruuttamatonta saanut aikaiseen, paitsi ehkä se, että en ehkä ikinä pääse alkoholista.
      Tunnen itseni onnelliseksi, kunhan kukaan ei hauku, ja sossusta saa rahaa juomiseen, mutta ei minulla ole mitään halua palata normaaliin elämään. Siinä ei ole mitään mikä minua millään tavalla kiehtoisi.
      Joka kerta kun vähän nipistelee sydäntä, olen lähinnä innoissani, että "jokos pumppu nyt antaisi periksi?"

      Syön masennuslääkkeitä ja vaikka mitä. Ne auttavat siinämäärin, että pysyn edes jotenkin järjissäni.

      • lady50v

        Paskoin housuuni kerran tanssilattialla.Kerran kusin ja paskoin alleni kaupassa olin vahvassa humalassa.


    • Häpeällisin,,,
      Pahoinpitelyjutut on jäänyt mieleen ja toisinaan ne valvottaa minua.
      Haluaisin pyytää anteeksi mutta ei rohkeus riitä siihen.
      Mielessä pyörii myös että olen tutustuttanut muutaman ihmisen eräisiin kemikaaleihin (ei alko) ja tehnyt heistä narkkeja. Tietysti jokainen on itse loppujen lopuksi vastuussa mitä ottaa mutta mutta,,,

    • Esahanse

      Poliisi päätti napsia meikäläisen talteen kadulta horhoilemasta, ja koska olen kännissä idiootti aloin huutamaan ja laittaan vastaan. Pampusta tuli ja suutuin vaa entistä enemmän, jolloin kävin kaulukseen ja kurkkuun kiinni. Poliisin partneri tuli avuks ja raahasivat käsiraudoissa putkaan. Putkareissun päätteeksi tuli vielä mukavat sakot.

      Onhan sitä baarissakin tullut riehuttua, ja ohikulkijoille huudeltua ja meinannut käydä käsiks, muttei kännissä pysy perässä.

    • ei näin

      Myin pyllyäni homomiehille, kun rahat oli loppu ja kaljaa piti saada. Ja olen siis mies ja hetero.

    • Alkoholisti.

      Nousuhumalassa en häpeä.

    • Pakathan tuli

      olin poikakaverini luota, nukuimme samassa sängyssä ja panimme, kesken seksin tunsin outoa tarvetta alapäässäni.tunsin jo että se oli ripuli. sanoin miehelle ''menen wc ku on vähä pisu hätä'' mies sanoi ''eei semmone pissa mtn haittaa, ku on itelläki pissa ongelmii ni on pissapatja alla, no epäröin..sit saanoin et ´no mihin? sit se sano mun päälle vaa, no mä sanoin et no ei mul ookkaan hätä, sit jatkettiin seksiä. yhtäkkii mul tuli armoton hätä ja saman tien tuli löysät sen miehen kulleihin. hävetti vähän mut se sano et sun ripuli on ihanaa. no juteltiin siin sängys ja mentiin sen miehen saunaa, se sano pissaa mun pälle ja pissasin,, no epäröin sitä, et mun mies on aika seksikäs, mut en oo pettäny sitä silti

    • Anonyymi

      Itselleni juominen sopii hyvin. Ehkä otan aika kevyesti kunnon deekuihin nähden, mutta joka päivä n.12-15 olutta ja hieman jäykkää ennen nukkumaanmenoa.
      Ja aamulla kuudeksi töihin.

      Rankkaa elämää, vaan rankka on mieskin ;)

    • Anonyymi

      Äärimmäisen kiihoittavaa tekstiä

      Asd

    • Vieläkö avaaja dallailee näillä hörneillä?

    • Anonyymi

      Sammuin saksalaisen homobaarin vessan lattialle housut nilkoissa
      Asd

    • Anonyymi

      Myin kirjani koska halusin nobea. Nyt hävettää kun hyllyssä ei ole muuta kuin ribulinen kumimuna
      A

    • Anonyymi

      Tapahtui vappuna. Ravintolassa oli pari misua mihin yritin tehdä vaikutuksen, lauloin karaokessa rentun ruusua. Tai siis yritin. Piilopulloni tippui povarista ja yritin nostaa sen nopeasti jotta kukaan ei huomaisi, ja siinä samalla pasca sujahti pöristen housuin. Menin paniikkiin ja koska kokemuksesta tiedän että kaljlariibulia ei saa tukahdutettua muuten kuin tukkimalla sen pakoreitin, tungin sinne ainoan asian joka siihen soveltui, mikrofonin.

      En kuitenkaan tuiskeessa muistanut sammuttaa sitä ja koko ravintolan täytti hirvä suolen korina ja piieruäänet. KOKO ravintola kääntyi katsomaan että mitä ihmettä nyt on meneillään. Pinkaisin karkuun ja levitin hirveää hajua ympäri ravintolaa samalla. Varamikkiä ei ollut, joten halukkuus karaokenkin laulamiseen taisi hiukan laantua.

      Ei lämmennyt ne muijatkaan. asd.

    • Anonyymi

      Eilen kun tulin juhlista astuin kaverin autosta kaaduin ja löi pääni jalkakäytävään, nyt on sitten ohimo vereslihalla ja toinen silmä mustana .- Joka vastaan tulee niin luulee että sain muijalta turpaan :)

    • Anonyymi

      Ajoin alamäkeä mutkat suoraksi kai ja tangon yli heinikkoon naama edellä, taisi olla jokin pomsaus siinä. Sekuntien jälkeen vieraat tuli auttamaan kaivamalla aurinkolasit kasvoista ja saattaen lähistölle asuntoon. Olinhan tullut puoli kilometriä sadanmetrin aikaan. En kuollut, ei hävetä.

      • Anonyymi

        Kaiken laisii kännösikoja, Herranen sentää


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1520
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1237
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      833
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      772
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe