Itse luen mieluiten mm. Torey Haydenin, Paulo Coelhon, Anthony De Mellon, Noam Chomskin teoksia.
Myös venäläinen kirjallisuus kiinnostaa ja mm. Dostojevskia olen lukenut.
Tietokirjallisuus ylipäätään ja erityisesti psykologiset teokset.
Pidän myös runoista valtavasti ja niitä on mukava lueskella riippumatossa ulkosalla hienolla ilmalla ;) ...
Millainen kirjallisuus kiinnostaa?
74
585
Vastaukset
- vitun
väärä palsta!!
- persona-non-grata
tuon kertomaan, olisit voinut samaan hengenvetoon sanoa muutaman sanasen myös omista mieltymyksistäsi kirjallisuuden suhteen ;) ... vai eikö niitä ole?
- perona-n0n-grata
vuosikertaviiniä pikkurilli pystyssä.
- persona-non-grata
shamppanja kyllä kelpaisi ;).
nyt kesken Inger Frimanssonin Kissa joka ei kuollut, joka on vähän erilainen dekkari. Kertoo aivan tavallisesta naisesta, joka tulee kumauttaneeksi murtovarkaaksi luulemaansa miestä, niin että tämä pääsee hengestään ja siitä alkaa salailu, ruumiin hautaaminen, syyllisyys jne. Dekkareista kiinnostavat lähinnä pohjoismaiset. Ei kaikkein suosituimmat kuitenkaan, esim. Mankeleita ja Holtia ei ole tullut kauheasti luettua.
Dostojekskia olen kahlannut tasan yhden; Rikoksen ja rangastuksen ja se jäänee siihen, mutta venäläisestä tykkään Tsehovin novelleista ja ylipäätään novellit ovat minusta parasta kaunokirjallisuutta, mitä löytyy:)
Eniten luen suomalaisia uusia tai uudehkoja kirjoja n. 30-45vuotiaiden kirjoittamia. Niistäkin mieluiten novelleja. Nyt mulla on lainassa Mikka Reitalan Päähenkilö, mutten ole sitä vielä aloittanut.
Runoja en kauheasti lue, mutta osallistun mielelläni Turussa näihin kapakoissa pidettäviin runo rock-iltoihin, niissä on hyvä meininki ja paljon tuttuja:)- Serpico
loistava se Päähenkilö! Oikein hyvin kirjoitettu tän ikäisen miehen näkökulmasta.
- persona-non-grata
iltalukemiseksi pari dekkaria iltalukemiseksi ... taisi olla Koontzia. Toisinaan näin kesäisin lukee mielellään myös dekkareita ja miksei eroottistakin kirjallisuutta mm. Melissa P:n "Sata harjanvetoa ennen nukkumaanmenoa" on älyttömän hyvä ... suosittelen! ;)
Aina en halua lukea mitään syvällisiä kuitenkaan. Serpico kirjoitti:
loistava se Päähenkilö! Oikein hyvin kirjoitettu tän ikäisen miehen näkökulmasta.
siitä ristiriitaisia kommentteja. Kirjastonhoitaja sanoi, ettei se tykännyt, mutta sen kaverit oli tykänneet ja mä olen kuullut myös kehuja ja haukkuja. Herättää ainakin tunteita:) Saa nähdä..
persona-non-grata kirjoitti:
iltalukemiseksi pari dekkaria iltalukemiseksi ... taisi olla Koontzia. Toisinaan näin kesäisin lukee mielellään myös dekkareita ja miksei eroottistakin kirjallisuutta mm. Melissa P:n "Sata harjanvetoa ennen nukkumaanmenoa" on älyttömän hyvä ... suosittelen! ;)
Aina en halua lukea mitään syvällisiä kuitenkaan.kirja:D on ollut aikeissa monta kertaa lainata, mut aina se on jäänyt. Syvällisiä jaksaa lukea, jos ne on kirjoitettu yksinkertaisesti:)
- persona-non-grata
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
kirja:D on ollut aikeissa monta kertaa lainata, mut aina se on jäänyt. Syvällisiä jaksaa lukea, jos ne on kirjoitettu yksinkertaisesti:)
tv:stä elokuvaversiokin. Olisin katsonut, jos minulla tv olisi ;) ... ehkä se tulee jonain päivänä cd:lle, niin voi katsoa tietokoneen kautta.
En tiedä, kai sekin pitää jossain määrin paikkansa, että se mitä luet, kertoo sinusta itsestäsi myös paljon (?). - Serpico
siitä ristiriitaisia kommentteja. Kirjastonhoitaja sanoi, ettei se tykännyt, mutta sen kaverit oli tykänneet ja mä olen kuullut myös kehuja ja haukkuja. Herättää ainakin tunteita:) Saa nähdä..
sittten kuulua asiasta kun olet lukenut. Mua kiinnostaa kovasti. Mä luin sen omani ja annoin lainaan yhdelle ja lahjoitin toiselle. Tykkäsivät.
Serpico kirjoitti:
sittten kuulua asiasta kun olet lukenut. Mua kiinnostaa kovasti. Mä luin sen omani ja annoin lainaan yhdelle ja lahjoitin toiselle. Tykkäsivät.
Täytyy vain ekana lukea ne, joissa on aikaisempi palautuspäivä. Säntillisesti toimittava, ettei tule sakkoja, vaikka aina niitä silti tulee.. :(
- Serpico
Täytyy vain ekana lukea ne, joissa on aikaisempi palautuspäivä. Säntillisesti toimittava, ettei tule sakkoja, vaikka aina niitä silti tulee.. :(
Tiedän. Mulla on aina lukemattomia lukemattomia kirjoja. Olen maksanut satojen eurojen sakkoja parin-kolmen-neljänkympin paukuissa :( Ku ei opi.
Serpico kirjoitti:
Tiedän. Mulla on aina lukemattomia lukemattomia kirjoja. Olen maksanut satojen eurojen sakkoja parin-kolmen-neljänkympin paukuissa :( Ku ei opi.
Yksi kirja kirjastosta kainaloon ja kotiin, sivuille vilkuilematta:I Huh, kun nää sivut tökkii. Mahtaako kaatua lähipäivinä? Vai tekeekö muilla samaa?
- persona-non-grata
Yksi kirja kirjastosta kainaloon ja kotiin, sivuille vilkuilematta:I Huh, kun nää sivut tökkii. Mahtaako kaatua lähipäivinä? Vai tekeekö muilla samaa?
tietotekniikasta, kun en paljoakaan tiedä, niin miksi täällä aina välillä tökkii tuo viestien lähettäminen, jne.?
- jöpötin
Toimintakirjallisuus joissa sankari pelastaa maailman, panee kauniita naisia ja ryyppää välillä. Aina noistakin kirjoista saa yleissivistystä kuitenkin. Lukeminen kannattaa aina.
Jos alkaa jöpöttämään lukiessa, niin kirja ei voi olla huono.
Suurin osa kirjoista on todella tylsiä, enkä edes yritä esittää älykästä jollain Dostojevskillä.- persona-non-grata
Dostojevskia? Ei minusta.
Makuasioista ei sovi kiistellä näissäkään asioissa ;).
- Serpico
Viime aikoina on alkanut kiinnostaa niinkin erilaiset kirjailijat kuin Cormac McCarthy ja Haruki Murakami. Dekkareista pidän sellaisista, joissa mennään rikoksentekijän maailmaan pintaa syvemmälle, vaikkapa Nesser. Jonkin verran luen yhteiskunnallista tietokirjallisuutta. Venälaistä jaarittelua ja slaavilaista tunnekuohuilua en voi sietää.
Samppanjaa kiitos.- persona-non-grata
Celebration" (Burti)? Minä voin tarjota ;).
Mitä ensin mainitsemasi kirjailijat haluavat kertoa omilla teoksillaan? Minkä alan kirjallisuutta ovat tuottaneet? - Serpico
Celebration" (Burti)? Minä voin tarjota ;).
Mitä ensin mainitsemasi kirjailijat haluavat kertoa omilla teoksillaan? Minkä alan kirjallisuutta ovat tuottaneet?McCarthy kirjoittaa murheellista, karkeaa ja sellaisena myös kaunista kuvaa Lännestä. Sellaisesta nykyajan villistä lännestä, tai oikeastaan samalla haikeudella menneeseen. Ne henkilöt ovat rikkinäisiä hahmoja ja aidon tuntuisia. Ihmiskuvausta oikeastaan, tai luonnon kuvausta. Kovan maan kuvausta. Murakami on mulle ihan uusi tuttavuus ja on hyvä kysymys mitä hän haluaa sanoa. Erittäin hyvä kysymys. Luin sen Sputnik-rakastettuni ja se jäi jotenkin kummittelemaan mieleen. Vaivaamaan. Pitää lukea uudelleen. Yksikertainen tarina, periaatteessa, mutta siinä on mystisiä aineksia niin paljon...
- persona-non-grata
Serpico kirjoitti:
McCarthy kirjoittaa murheellista, karkeaa ja sellaisena myös kaunista kuvaa Lännestä. Sellaisesta nykyajan villistä lännestä, tai oikeastaan samalla haikeudella menneeseen. Ne henkilöt ovat rikkinäisiä hahmoja ja aidon tuntuisia. Ihmiskuvausta oikeastaan, tai luonnon kuvausta. Kovan maan kuvausta. Murakami on mulle ihan uusi tuttavuus ja on hyvä kysymys mitä hän haluaa sanoa. Erittäin hyvä kysymys. Luin sen Sputnik-rakastettuni ja se jäi jotenkin kummittelemaan mieleen. Vaivaamaan. Pitää lukea uudelleen. Yksikertainen tarina, periaatteessa, mutta siinä on mystisiä aineksia niin paljon...
uudelleen ja uudelleen. Aina niistä saa irti jokaisella kerralla jotain uutta. Esimerkiksi Jostein Gaarderin "Sofian maailma" ... filosofinen teos ja antaa minusta yhä uusia ajattelun ulottuvuuksia kerta kerran jälkeenkin.
- KoppavaHoro
Noista sinun mainitsemistasi Noam Chomsky JEES, mutta Coelho PETTYMYS.
All Time Favouriteni on Mika Waltari.
Enkä (muka) tykkää dekkareista, mutta Wallander-sarja on ihan ykkönen. Mankell menee muutenkin.- persona-non-grata
hän toistaa jossain määrin itseään tuotannossaan. Ei kuitenkaan yhtä pahasti, kuin esim. Kalle Päätalo aikanaan :).
Waltarin "Sinuhe Egyptiläinen" alkuperäisversiona on minulla kotona ja olen lukenut sen sanasta sanaan kolmasti. Muihin Waltarin teoksiin en ole liiemmälti tutustunut. - KoppavaHoro
hän toistaa jossain määrin itseään tuotannossaan. Ei kuitenkaan yhtä pahasti, kuin esim. Kalle Päätalo aikanaan :).
Waltarin "Sinuhe Egyptiläinen" alkuperäisversiona on minulla kotona ja olen lukenut sen sanasta sanaan kolmasti. Muihin Waltarin teoksiin en ole liiemmälti tutustunut.sen verran, että se on ainoa Waltarin kirja, joka on mulla jäänyt kesken.
Appelsiininsiemen ja Ihmiskunnan viholliset ovat helmiä!
Minun Coelhon lukemiseni jäi yhteen teokseen, ehkä pitäisi antaa äijälle vielä toinen mahdollisuus..? - persona-non-grata
KoppavaHoro kirjoitti:
sen verran, että se on ainoa Waltarin kirja, joka on mulla jäänyt kesken.
Appelsiininsiemen ja Ihmiskunnan viholliset ovat helmiä!
Minun Coelhon lukemiseni jäi yhteen teokseen, ehkä pitäisi antaa äijälle vielä toinen mahdollisuus..?välttämättä joku muu pidä hänen kirjoistaan. Makuasioista, kun ei sovi kiistellä ensinkään :).
- ,,,
omat kirjani, eikö olekin miehekästä?
- persona-non-grata
Kirjoittaisin minäkin, jos siihen kykenisin ... jätän niiden kirjoittamisen kuitenkin osaavimpiin käsiin.
- maniamania
on sotakirjat. Varsinkin sissipartioiden seikkailut on tehny vaikutuksen. Dekkareista en välitä, enkä yliromanttisesta hömpästä. Kesällä ei paljoa ehdi lueskella.
- persona-non-grata
"Harlekiini" -romaaneita luettua. Ihan mielenkiinnosta kysyn: Mikä sotakirjoissa viehättää? ...
- maniamania
"Harlekiini" -romaaneita luettua. Ihan mielenkiinnosta kysyn: Mikä sotakirjoissa viehättää? ...
viehätys on niiden karuudessa. Luen aiheesta kaikki käsiini saadut romaanit, sekä myös ihan askeettista historiaa. Syytä en mieltymykselleni tiedä.. Pidän kai miehistä liikaa:)
- persona-non-grata
maniamania kirjoitti:
viehätys on niiden karuudessa. Luen aiheesta kaikki käsiini saadut romaanit, sekä myös ihan askeettista historiaa. Syytä en mieltymykselleni tiedä.. Pidän kai miehistä liikaa:)
Tuntemattoman sotilaan alkuperäisversion olen katsonut. Itseä ei se oikein nappaa :) ...
Olen aina tykännyt kirjojen lukemisesta, mutta välillä meni vuosia ettei oikein ollut aikaa. - Sinäkin aikana tuli hankittua hyllyyn useitakin teoksia odottamaan aikaa parempaa :)
Tällä hetkellä mulla on yhtäaikaa kesken sekä Sofi Oksasen "Puhdistus" että Kathy Reichsin "Pyhät luut", joka on vähän samaa tyyliä kuin Dan Brownilla, johon olen tykästynyt. Kiinnostavia teoksia ovat usein henkilökuvaukset kuten Zana Muchsen "Myyty", Arthur Golden "Geishan muistelmat" ja Kim Hyun Hee "Sieluni kyyneleet - olin terroristi".
Sinikka Nopolan kirjoissa kiinnostaa murre ja muutenkin sen tyylinen huumori puree. Nuorena aloin pitää Jean M. Untinen-Auelin romaaneista. Välillä tulee kaivettua hyllystä psykologisia teoksia, jotka tosin on usein kirjoitettu enemmänkin viihteellisellä kuin tieteellisellä otteella.
Romantiikkaa, jännäreitä, tietokirjoja, sukukirjoja, runoutta ja esim. Lentävien lauseiden sanakirjaa tulee sitten selailtua tarpeen ja fiiliksen mukaan :)
Nimenomaan tuohon venäläiseen kirjallisuuteen en ole vielä juurikaan tutustunut. Ei taida niitä edes löytyä omasta hyllystä; en ole ihan varma.- persona-non-grata
jotenkin tutulta. Olisinkohan lukenut joskus jonkin hänen kirjoistaan *mietiskelee*. Dan Brownilta olen lukenut "Da Vinci-koodin" ja "Meteoriitin". Molemmat ihan hyviä kirjoja. Untinen-Auelilta taas luin joskus teininä yhden kirjan (en muista nimeä) ... ei oikein auennut minulle. Ainakaan silloin.
Lentävistä lauseista tuli mieleeni Juha-Veli Jokisen toimittama kirjanen Matti Nykäsen kuolemattomista lausahduksista ;) ... viihdyttävää lukemista, jos ei muuta. persona-non-grata kirjoitti:
jotenkin tutulta. Olisinkohan lukenut joskus jonkin hänen kirjoistaan *mietiskelee*. Dan Brownilta olen lukenut "Da Vinci-koodin" ja "Meteoriitin". Molemmat ihan hyviä kirjoja. Untinen-Auelilta taas luin joskus teininä yhden kirjan (en muista nimeä) ... ei oikein auennut minulle. Ainakaan silloin.
Lentävistä lauseista tuli mieleeni Juha-Veli Jokisen toimittama kirjanen Matti Nykäsen kuolemattomista lausahduksista ;) ... viihdyttävää lukemista, jos ei muuta.kirjassa esiintyvä terävä tutkijanainen Tempe Brennan tunnetaan myös TV-sarjasta Bones, joka pohjautuu Kathy Reichsin omiin kokemuksiin.
Untinen-Auelin kirjat joista tykkäsin sijoittuvat johonkin jääkauden-kivikauden aikaan mm. Luolakarhun klaani, Hevosten laakso jne.
- MichikoXX
Kun opin 4-vuotiaana lukemaan, jäin koukkuun. Oppikirjojen lisäksi luen populaaritiedettä (Suomessa julkaisijoita Terra Cognita ja Art House), runoutta, näytelmiä, scifiä, salapoliisiromaaneita, sarjakuvia...Viime aikoina on mennyt Philip K.Dick ja Arthur C. Clarke. Viime kesänä oli Kurt Vonnegut-kausi, mm. Shakespeare- ja Ibsen- kausista on vuosia.
- persona-non-grata
minäkin. Arthur C. Clarke tuttu, Philip K. Dick vieraampi ... Kurt Vonnegut, minkä alan kirjallisuuden teoksia kirjoittaa?
- MichikoXX
minäkin. Arthur C. Clarke tuttu, Philip K. Dick vieraampi ... Kurt Vonnegut, minkä alan kirjallisuuden teoksia kirjoittaa?
Wikipedia kuvailee näin: "Vonnegut tunnettiin osin sarkastisesta kirjoitustyylistään, joka oli sekoitus dokumentaarista kuvausta, science fictionia, mustaa huumoria ja satiiria."
Joissakin Vonnegutin kirjoissa, esim. "Sähköpiano", päähenkilö (kuten Paul Proteus) vain ajautuu tilanteisiin, joissa hänelle käy huonosti (ja Proteuksen tapauksessa hänestä tulee marttyyri). Herra Dick kuvailee usein samantyyppisiä ihmiskohtaloita, joissa ympäristötekijät vain vievät mukanaan. Mukaan liittyi vielä assosiaatio, Monty Python: "Life of Brian" :-D Vonnegutilta olen lukenut myös "Ajanjäristyksen", "Siniparran", "Äiti Yön", "Jumala siunatkoon teitä, herra Rosewaterin", "Kalmasilmän", "Kissan kehdon"...Viimeisin oli niiiiin outo, että se on pakko lukea uudestaan. Mainittakoon, että jää-yhdeksän tuhoaa kaiken nestemäisen veden maapallolta. - MichikoXX
MichikoXX kirjoitti:
Wikipedia kuvailee näin: "Vonnegut tunnettiin osin sarkastisesta kirjoitustyylistään, joka oli sekoitus dokumentaarista kuvausta, science fictionia, mustaa huumoria ja satiiria."
Joissakin Vonnegutin kirjoissa, esim. "Sähköpiano", päähenkilö (kuten Paul Proteus) vain ajautuu tilanteisiin, joissa hänelle käy huonosti (ja Proteuksen tapauksessa hänestä tulee marttyyri). Herra Dick kuvailee usein samantyyppisiä ihmiskohtaloita, joissa ympäristötekijät vain vievät mukanaan. Mukaan liittyi vielä assosiaatio, Monty Python: "Life of Brian" :-D Vonnegutilta olen lukenut myös "Ajanjäristyksen", "Siniparran", "Äiti Yön", "Jumala siunatkoon teitä, herra Rosewaterin", "Kalmasilmän", "Kissan kehdon"...Viimeisin oli niiiiin outo, että se on pakko lukea uudestaan. Mainittakoon, että jää-yhdeksän tuhoaa kaiken nestemäisen veden maapallolta.Oletko pystynyt lukemaan Shakespearea alkuperäiskielellä? Koetin sitä lukioaikoina ja tuntui mahdottomalta 8-/ Jopa niin nykyaikainen kirjailija kuin Edmund Crispin tuntui alkuperäiskielellä vaikealta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edmund_Crispin
Tosin salapoliisi Gervase Fen oli englannin kielen professori...
Fiktiiviset kielet, kuten Tolkienin mytologiassa, sujuvat kyllä hyvin. Kaveri naureskeli sen jälkeen kun olin katsonut kaikista elokuvista ohjaajan versiot: puhuin quenyaa ja sindaria :-) - persona-non-grata
MichikoXX kirjoitti:
Oletko pystynyt lukemaan Shakespearea alkuperäiskielellä? Koetin sitä lukioaikoina ja tuntui mahdottomalta 8-/ Jopa niin nykyaikainen kirjailija kuin Edmund Crispin tuntui alkuperäiskielellä vaikealta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edmund_Crispin
Tosin salapoliisi Gervase Fen oli englannin kielen professori...
Fiktiiviset kielet, kuten Tolkienin mytologiassa, sujuvat kyllä hyvin. Kaveri naureskeli sen jälkeen kun olin katsonut kaikista elokuvista ohjaajan versiot: puhuin quenyaa ja sindaria :-)vaikealta, joten suomennokset minulle parempi vaihtoehto ;). Sonetithan on ainoastaan suomennettu Shakespearen tuotannosta (?).
Fantasiakirjallisuutta en ole koskaan lukenut ... joku kylläkin kertoi, että kannattaisi ehdottomasti katsoa ainakin elokuvaversio "Taru Sormusten Herrasta". Pitänee pistää harkintaan tuo :) ...
- random_N
Olen juuri nyt innoissani Fred Vargasista - hienoa, kiehtovaa sanansäilän heiluttelua loistavasti suomennettuna ja ihanan pimeitä henkilöitä. Dekkareita, mutta juonessa tavallaan painopisteessä enemmän ne ihmiset kuin rikos tai sen ratkaiseminen. Nyt kesken Pystyyn, kuolleet!
Oivallisen aviomiehen lukaisin juuri McCall Smithiltä.
Ja hmmm mikäs se nyt onkaan se islantilainen sälli... Hugleikur Dagsson! Sillä on ihanan pimeitä juttuja, niitä ja Fingerporia selailen harva se päivä.
On niitä vaikka mitä muitakin, mutta noita on tämän viikon aikana tullut lueskeltua.- persona-non-grata
lukea enemmän. Lukeminen oikeasti kannattaa ... saa siitä enemmän irti, kuin tv:n tuijottamisesta esim.
no, ihan outoja nimiä tohon heitit, mutta tietokirjallisuus ja tutkimukset on mukavaa luettavaa. Myös psykologiset ja nää venäläiset on erinomaisia.
- au-liskot
saatanallista raamattua. Jos ei hyvällä niin pahalla sitten.
- rapiskarpalo
kiinnostaa arabian kieliset teokset ja sanakirja :>>
Ja vinopino kirjoja kuten Islam ja nykyaika, maahanmuuttajien elinolot pääkaupunkiseudulla, ihmisiä vai ihmisiä, koraani, maahanmuuttaja asiakkaana, uskonnot maailmassa, pääjalkainen, elämysten alkupoluilla, taiteen ja leikin lumous, erityispedagogiikka, taide kasvattaa jne...
Sitten nuo poitsun kirjat joita lueskellaan hän on tällä hetkellä ihastunut loru/laulu kirjoihin.
Kaikki muu luettava menee mutta ei mitkään kauhu/jännärit niistä en pidä yhtään, mutta muuten olen kyllä kaikki ruokainen kirjallisuuden saralla. Tietokirjallisuudessa menee teokset mitkä ovat sillä hetkellä ajankohtaisia eli aina jotain, myös eri maiden kirjallisuudet. Hömppä romaanit uppoo myös aina joskus kun haluaa heittää aivot lopullisesti narikkaan.
Minulle kirjat ovat tärkeitä ja on ollut pienestä pitäen ja jos totta puhutaan, en tiedä olisinko joskus aikoinaan kilahtanut ihan lopullisesti jos ei olisi ollut kirjoja joita lukea ja niitä kyllä löytyy kotoa aika vinopino, koska niitä tulee osteltua paljon ja keräiltyä.Jaakko Hämeen-Anttilan Koraanin tulkintaa, olisko vuodelta -97 tai -99. ei kovin paksu opus ja helposti luettavissa.
- rapis..
Einsten1 kirjoitti:
Jaakko Hämeen-Anttilan Koraanin tulkintaa, olisko vuodelta -97 tai -99. ei kovin paksu opus ja helposti luettavissa.
ja kiitos :>>
- persona-non-grata
leluja kaivannut, mutta lukemiseen sain kipinän jo silloin. Ennen, kuin osasin lukea minulle luettiin paljon ja viisivuotiaana hoksauttuani lukemisen jalon taidon aloin jossain vaiheessa kahlata läpi vanhempieni kirjahyllyjä, sekä myöskin isoisän kirjasto oli oikein kiinnostava kohde ;).
Itselläni on omassa kirjahyllyssä jonkin verran kirjoja, mutta olen myös kirjaston ahkera käyttäjä ja täällä oman paikkakuntani kirjastossa on monipuoliset ja laajat valikoimat, joista etsiä itselleen sopivaa luettavaa.
kaikelnlainen, kunhan se on hyvää! Nyt luen Econ tuotantoa.
Mä en ikinä muista mitään kirjoittajia ja teoksia joita luen.. Pääsääntöisesti mä luen mystisiä tietopläjäyksiä ja kaikesta henkimaailman alueista. Käytännöllisyys kirjallisuudessa on se mun juttu, romaanit, novellit, pokkarit ja dekkarit ei silleen ole mun juttuja. Tositarinoita ja "faktaa" kehiin :)
Mun kirjahyllystä löytyy mm. unikirja, kirjoja enkeleistä, noituudesta, tarot- ja riimukirja (joka on itseasiassa kadonnut :/ ), horoskooppikirjoja ja käytännönoppaita kuten taiteilijan käsikirja ja ompelijan yksi sellainen. Uskonnot kiinnostavat myös, Pyhä Veri, Pyhä Gral on lainassa ja aion ottaa sen takaisin kun saan tämän luettua jota parhaillaan luen, eli Tiibetilöinen kirja elämästä ja kuolemasta. Kirjallisuus joka kiinnostaa mua on sellaista, mikä valistaa ja opettaa, antaa jotain syvempää ajateltavaa kuin joku historiallinen romaani joka on itseasiassa yksi sellainen, mistä mä tykkään mikäli kun innostun taas näitä lukemaan. Olen lukenut aika paljon erilaisia romaaneja joiden tapahtumat ajoittuvat 1600-1800-luvuille, en kuollaksenikaan enää muista mitä kaikkia on tullut luettua :)
Fantasiaa on joskus tullut luettua, Taru Sormusten Herrasta jonka aloitin mutten ole saanut päätökseen ja Margiot Sandemon kirjoittamat Jääkansan Tarinat kokonaisuudessaan on luettu ja kahlattu koko sarja läpi, kahteen otteeseen :)- persona-non-grata
ostaa, kun alitajuntani työskentelee vilkkaasti miltei joka yö ;). Tutkiskella myös unisymbolien kautta omaa sisintään ... hyvähän se on, että kykenemme käsittelemään itsellemme vaikeitakin asioita turvallisesti uniemme kautta. Psyykemme luultavasti hajoaisi ilman niitä.
- hmh?
Vastaapas nyt rehellisesti, että oletko enemmän kiinnostunut 1.) juuri tämän palstan kirjoittajien kirjallisuusmieltymyksistä, vaiko 2.) pohtimaan kirjallisuutta muuten ja itsessään? Musta sulla on vähän erikoinen palstavalinta kyselyllesi, mutta tietysti käsityksensä kullakin...
En halua antaa sulle mitään profiilia itsestäni, että minkätyyppisistä kirjoista eniten olen kiinnostunut. Jo lapsena luin Steinbeckia, Hemingwayta ja jopa Milleriä, koska kaikki ne kotihyllystä löytyivät ja koska kyllästyin jossakin vaiheessa Tiina-sarjoihin, Enid Blytoneihin jne. Aika laajan määrän olen erityyppistä kirjallisuutta kahlannut, mutta aina ei ole ollut mahdollisuutta lukea juuri sitä, mitä eniten olisin halunnut. Ns. viihdemielessä eniten kiinnostaisi tällä hetkellä lukea muutama sellainen teos, jotka ovat odottaneet lukemistaan, kuten kokonaisuudessaan Timo Hännikäisen "Ilman" ( siksi, että haluaisin katsoa ovatko kirjoittajan teesit tosiaan edes vähänkään siihen suuntaan, kuin julkisuudessa on kohkattu), se Oksasen "Puhdistus", muutama kiinnostava pokkari sekä n. tuhatsivuinen erään historiantutkijan kunnioitettava työ kommunismin historiasta Suomessa.
Scifi-kirjallisuus mua ei kovinkaan paljoa kiinnosta. Samatenkin esimerkiksi ihmissuhdepsykologiaa koskevia teoksia olen kahlannut siinä määrin suuret määrät, että antireaktio kys. kirjallisuuden haaraa kohtaan on mulla nykyisin aika aukoton, jollei kyseessä sitten ole joku sellainen kirjailija, joka persoonana itseäni itsessäänkin todella kiinnostaa ja jolla on aidosti raikkaita ajatuksia. Merkkihenkilöiden elämänkerrat ovat usein valtavan kiinnostavia viihdemielessäkin, joskin juuri ne ovat niitä, joiden lukemisesta on monasti joustettava muun edessä. Ja lukeminen ylipäätään menee mulla sykleissä. Kiiinnostavan monisatasivuisen kirjan saatan lukea yhdessä päivässä tai yössä, mutta sitten omastakin hyllystäni löytyy myös sellaisia kirjallisuuden merkkiteoksia, joiden kahlaaminen on = kivireen vetämistä ja joiden kohdalla olen nolosti kerta kerran jälkeen luovuttanut, jättänyt kirjan odottamaan suurempaa kiinnostuksen heräämistä.- persona-non-grata
kiinnostavat ;). Minusta sekin kertoo ihmisestä paljon, millaisia kirjoja kukin lukee tai onko lukematta mitään. Kuten tietysti moni muukin asia. Kyllähän tämä aihe liittyy osana suhteisiin ja tunteisiin, siinä missä moni muukin palstan aloitteisiin heitetty juttu.
- hmh?
kiinnostavat ;). Minusta sekin kertoo ihmisestä paljon, millaisia kirjoja kukin lukee tai onko lukematta mitään. Kuten tietysti moni muukin asia. Kyllähän tämä aihe liittyy osana suhteisiin ja tunteisiin, siinä missä moni muukin palstan aloitteisiin heitetty juttu.
Mä olen hieman eri mieltä: musta kirjallisuutta koskevat aloitukset kuuluvat ennen kaikkea kirjallisuutta käsitteleville palstoille ja siellä niistä myöskin oletettavasti eniten irti saa - jos siis kirjallisuuden pohtiminen itsessään eniten kiinnostaa. Eri asia kenties ehkä sitten, jos aloitus jotenkin muokataan koskemaan suhde-tunne-aihepiiriä.
Kyllä juu se kertoo ihmisestä paljon, että minkälaisia kirjoja itse kukin lukee. Vähän lukevat ihmiset esimerkiksi joskus - sinua tällä tarkoittamatta, kokevat voimakkaampaa brassailun tarvetta lukemallaan kirjallisuudella. Kirjallisuusmieltymyksensä tietysti kullakin...Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa. - ,,,
hmh? kirjoitti:
Mä olen hieman eri mieltä: musta kirjallisuutta koskevat aloitukset kuuluvat ennen kaikkea kirjallisuutta käsitteleville palstoille ja siellä niistä myöskin oletettavasti eniten irti saa - jos siis kirjallisuuden pohtiminen itsessään eniten kiinnostaa. Eri asia kenties ehkä sitten, jos aloitus jotenkin muokataan koskemaan suhde-tunne-aihepiiriä.
Kyllä juu se kertoo ihmisestä paljon, että minkälaisia kirjoja itse kukin lukee. Vähän lukevat ihmiset esimerkiksi joskus - sinua tällä tarkoittamatta, kokevat voimakkaampaa brassailun tarvetta lukemallaan kirjallisuudella. Kirjallisuusmieltymyksensä tietysti kullakin...Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa.brassailevampaa tyyppiä täällä ei ole, totesin sen jo lapsena
hmh? kirjoitti:
Kyllä juu se kertoo ihmisestä paljon, että minkälaisia kirjoja itse kukin lukee. Vähän lukevat ihmiset esimerkiksi joskus - sinua tällä tarkoittamatta, kokevat voimakkaampaa brassailun tarvetta lukemallaan kirjallisuudella. Kirjallisuusmieltymyksensä tietysti kullakin...Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa.kirjoitettu:
"Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa."
Käyttäydy.- hmh?
Einsten1 kirjoitti:
kirjoitettu:
"Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa."
Käyttäydy.Mä en tiedä, mutta johtuen syystä, että oma itsetuntoni on sillä tasolla, kestäisin omiin ilmaisemiini kirjalllisuusmieltymyksiini kohdistuvan kritiikin, joten varmastikin kai sitä kautta mun kenties on hieman vaikeaa käsittää sitä, ettei joku muukin kestäisi vastaavaa samaa. Onko kaverisi mielestäsi jotenkin hauras, vai miksikö koet tarpeellisena hyökätä minun kimppuuni tossa? Älä aliarvoi sitä kaverias! Et ainakaan sillä osoita kunnioitusta hänelle.;) Olisi ollut useita ja paljon vakavampia minuunkin kohdistuneita epäasiallisuuksia, joissa olisit voinut tulla sanomaan, että joku toimii epäasiallisesti, mutta minua ainakaan et koskaan ole puolustanut. Sitten jossakin puhtaasti asiaa koskevassa keskustelussa hyökkäät. Koomista.
Mä nyt sanon, että se arvon dekkaristi-Koontz on sitä samaa pitkäpiimäistä ja verbaalisesti nyanssitonta jorinaa, kuin on esimerkiksi vaikkapa Stephen King'kin. Kyseessä ( Koonz) ei mielestäni ole edes keskinkertainen kirjailija, enkä ikinä itse lainaisi kirjatosta yhtäkään hänen teostaan, kun kirjastosta löytyy aina paljon parempaakin. Tää on mun mielipiteeni. Joku toinen saa olla toista mieltä, mutta on mielestäni naurettavaa vaatia, etten minä saisi olla tätä mieltä kys. kirjailijasta kuin olen. - ,,,
hmh? kirjoitti:
Mä en tiedä, mutta johtuen syystä, että oma itsetuntoni on sillä tasolla, kestäisin omiin ilmaisemiini kirjalllisuusmieltymyksiini kohdistuvan kritiikin, joten varmastikin kai sitä kautta mun kenties on hieman vaikeaa käsittää sitä, ettei joku muukin kestäisi vastaavaa samaa. Onko kaverisi mielestäsi jotenkin hauras, vai miksikö koet tarpeellisena hyökätä minun kimppuuni tossa? Älä aliarvoi sitä kaverias! Et ainakaan sillä osoita kunnioitusta hänelle.;) Olisi ollut useita ja paljon vakavampia minuunkin kohdistuneita epäasiallisuuksia, joissa olisit voinut tulla sanomaan, että joku toimii epäasiallisesti, mutta minua ainakaan et koskaan ole puolustanut. Sitten jossakin puhtaasti asiaa koskevassa keskustelussa hyökkäät. Koomista.
Mä nyt sanon, että se arvon dekkaristi-Koontz on sitä samaa pitkäpiimäistä ja verbaalisesti nyanssitonta jorinaa, kuin on esimerkiksi vaikkapa Stephen King'kin. Kyseessä ( Koonz) ei mielestäni ole edes keskinkertainen kirjailija, enkä ikinä itse lainaisi kirjatosta yhtäkään hänen teostaan, kun kirjastosta löytyy aina paljon parempaakin. Tää on mun mielipiteeni. Joku toinen saa olla toista mieltä, mutta on mielestäni naurettavaa vaatia, etten minä saisi olla tätä mieltä kys. kirjailijasta kuin olen.sanoa, että jo 12-vuotiaana saavutit täydellisen itsetunnon tason
hmh? kirjoitti:
Mä en tiedä, mutta johtuen syystä, että oma itsetuntoni on sillä tasolla, kestäisin omiin ilmaisemiini kirjalllisuusmieltymyksiini kohdistuvan kritiikin, joten varmastikin kai sitä kautta mun kenties on hieman vaikeaa käsittää sitä, ettei joku muukin kestäisi vastaavaa samaa. Onko kaverisi mielestäsi jotenkin hauras, vai miksikö koet tarpeellisena hyökätä minun kimppuuni tossa? Älä aliarvoi sitä kaverias! Et ainakaan sillä osoita kunnioitusta hänelle.;) Olisi ollut useita ja paljon vakavampia minuunkin kohdistuneita epäasiallisuuksia, joissa olisit voinut tulla sanomaan, että joku toimii epäasiallisesti, mutta minua ainakaan et koskaan ole puolustanut. Sitten jossakin puhtaasti asiaa koskevassa keskustelussa hyökkäät. Koomista.
Mä nyt sanon, että se arvon dekkaristi-Koontz on sitä samaa pitkäpiimäistä ja verbaalisesti nyanssitonta jorinaa, kuin on esimerkiksi vaikkapa Stephen King'kin. Kyseessä ( Koonz) ei mielestäni ole edes keskinkertainen kirjailija, enkä ikinä itse lainaisi kirjatosta yhtäkään hänen teostaan, kun kirjastosta löytyy aina paljon parempaakin. Tää on mun mielipiteeni. Joku toinen saa olla toista mieltä, mutta on mielestäni naurettavaa vaatia, etten minä saisi olla tätä mieltä kys. kirjailijasta kuin olen.ei ole sen enempää kaverini kuin sinäkään.
"Onko kaverisi mielestäsi jotenkin hauras, vai miksikö koet tarpeellisena hyökätä minun kimppuuni tossa?"
Ensinnäkään en hyökännyt kimppuusi. Pidin kommentointityyliäsi alentavana.
"Olisi ollut useita ja paljon vakavampia minuunkin kohdistuneita epäasiallisuuksia, joissa olisit voinut tulla sanomaan, että joku toimii epäasiallisesti, mutta minua ainakaan et koskaan ole puolustanut."
Aikaisemmat tapaukset eivät poista vastuutasi toimia normitasolla tässä hetkessä.
"Mä nyt sanon, että se arvon dekkaristi-Koontz on sitä samaa pitkäpiimäistä ja verbaalisesti nyanssitonta jorinaa, kuin on esimerkiksi vaikkapa Stephen King'kin. Kyseessä ( Koonz) ei mielestäni ole edes keskinkertainen kirjailija, enkä ikinä itse lainaisi kirjatosta yhtäkään hänen teostaan, kun kirjastosta löytyy aina paljon parempaakin."
Näin se olisi pitänyt sanoa jo alunperinkin. Hienoa.- persona-non-grata
hmh? kirjoitti:
Mä nyt sanon, että se arvon dekkaristi-Koontz on sitä samaa pitkäpiimäistä ja verbaalisesti nyanssitonta jorinaa, kuin on esimerkiksi vaikkapa Stephen King'kin. Kyseessä ( Koonz) ei mielestäni ole edes keskinkertainen kirjailija, enkä ikinä itse lainaisi kirjatosta yhtäkään hänen teostaan, kun kirjastosta löytyy aina paljon parempaakin. Tää on mun mielipiteeni. Joku toinen saa olla toista mieltä, mutta on mielestäni naurettavaa vaatia, etten minä saisi olla tätä mieltä kys. kirjailijasta kuin olen.omasta mielestään on paska juttu. Niin sinäkin voit tehdä. Ei sen silti tarvitse sivuta toisen persoonaa ... Koontzin valinta siksi, että on sopivaa luettavaa ennen nukkumaanmenoa, eipä tarvinne ajatella mitään erikoista ;). Joskus haluaa olla täysin vapaa mistään syväanalyyttisista kirjoista ...
- hmh?
Einsten1 kirjoitti:
ei ole sen enempää kaverini kuin sinäkään.
"Onko kaverisi mielestäsi jotenkin hauras, vai miksikö koet tarpeellisena hyökätä minun kimppuuni tossa?"
Ensinnäkään en hyökännyt kimppuusi. Pidin kommentointityyliäsi alentavana.
"Olisi ollut useita ja paljon vakavampia minuunkin kohdistuneita epäasiallisuuksia, joissa olisit voinut tulla sanomaan, että joku toimii epäasiallisesti, mutta minua ainakaan et koskaan ole puolustanut."
Aikaisemmat tapaukset eivät poista vastuutasi toimia normitasolla tässä hetkessä.
"Mä nyt sanon, että se arvon dekkaristi-Koontz on sitä samaa pitkäpiimäistä ja verbaalisesti nyanssitonta jorinaa, kuin on esimerkiksi vaikkapa Stephen King'kin. Kyseessä ( Koonz) ei mielestäni ole edes keskinkertainen kirjailija, enkä ikinä itse lainaisi kirjatosta yhtäkään hänen teostaan, kun kirjastosta löytyy aina paljon parempaakin."
Näin se olisi pitänyt sanoa jo alunperinkin. Hienoa.Se, että sä väännät mutkat suoriksi asenteidesi vuoksi, on ainoastaan sun ongelmasi. Mitäs niin kauhean pahaa siinä on, että kerroin 12-vuotiaana todenneeni Koontzin dekkareiden olevan paskaa? Jos sulla on asenneongelma juuri mua kohtaan, en voi ongelmallesi mitään. Kommentointini ketjussa on kuitenkin koko ajan koskenut ainoastaan asiaa. Lisätietoa olen kysynyt niissä kohdin, kun en jotakin asiaa ole ymmärtänyt.
- ................
hmh? kirjoitti:
Se, että sä väännät mutkat suoriksi asenteidesi vuoksi, on ainoastaan sun ongelmasi. Mitäs niin kauhean pahaa siinä on, että kerroin 12-vuotiaana todenneeni Koontzin dekkareiden olevan paskaa? Jos sulla on asenneongelma juuri mua kohtaan, en voi ongelmallesi mitään. Kommentointini ketjussa on kuitenkin koko ajan koskenut ainoastaan asiaa. Lisätietoa olen kysynyt niissä kohdin, kun en jotakin asiaa ole ymmärtänyt.
"Kyllä juu se kertoo ihmisestä paljon, että minkälaisia kirjoja itse kukin lukee. [...] Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa."
................ kirjoitti:
"Kyllä juu se kertoo ihmisestä paljon, että minkälaisia kirjoja itse kukin lukee. [...] Sun esille tuomistasi kirjallisuusmieltymyksistäsi mua jotenkin huvitti toi Koonz: itse totesin jo 12-vuotiaana esimerkiksi sen kirjojen olevan sisällöltään täyttä paskaa."
jostain syystä nim. "hmh" pitää tuollaista normipuheena.
- hmh?
,,, kirjoitti:
brassailevampaa tyyppiä täällä ei ole, totesin sen jo lapsena
En tunne sua henkilökohtaisesti ja tiedoksi sekin, että en voi alemmuudentunteillesi mitään. Surullista, että asenne sanelee tuolla tapaa jonkun suhtautumista tuntemattomaan, kuin sulla.
- hmh?
................ kirjoitti:
Ei noin, vaan vittuilua on tuo mitä sä harjoitat, että jätetään kirjoittajan kirjoittama kommentti kokonaisuudessaan lainaamatta ja lainataan vain pätkiä sieltä täältä siten, että ne näyttäisivät sopivan omiin kummallisiin anti-asenteisiin. Noh: todellisuudessa sivistyneiden ihmisten määrää voikin sitten laskea sen perusteella, että kuinka moni tuonlaisen harjoittamasi käytöksen jättää hyväksymättä...
En sanonut noin, kuin tuossa yrität esittää. Ja mun kiinnostukseni oli ainoastaan tässä keskustelun asiassa - toisin kuin sinulla. - hmh?
omasta mielestään on paska juttu. Niin sinäkin voit tehdä. Ei sen silti tarvitse sivuta toisen persoonaa ... Koontzin valinta siksi, että on sopivaa luettavaa ennen nukkumaanmenoa, eipä tarvinne ajatella mitään erikoista ;). Joskus haluaa olla täysin vapaa mistään syväanalyyttisista kirjoista ...
Niin no kommenttini ei sivunnut sinun persoonaasi, jos huomasit.
- ............
hmh? kirjoitti:
Ei noin, vaan vittuilua on tuo mitä sä harjoitat, että jätetään kirjoittajan kirjoittama kommentti kokonaisuudessaan lainaamatta ja lainataan vain pätkiä sieltä täältä siten, että ne näyttäisivät sopivan omiin kummallisiin anti-asenteisiin. Noh: todellisuudessa sivistyneiden ihmisten määrää voikin sitten laskea sen perusteella, että kuinka moni tuonlaisen harjoittamasi käytöksen jättää hyväksymättä...
En sanonut noin, kuin tuossa yrität esittää. Ja mun kiinnostukseni oli ainoastaan tässä keskustelun asiassa - toisin kuin sinulla.kappaleessa esitetään yksi asiakokonaisuus (vai oletko mielestäsi huono kirjoittaja?), joten osittainen lainaaminen oli täysin sallittu retorinen temppu, minkä sivistyneet ihmiset varmastikin ymmärtävät.
- hmh?
............ kirjoitti:
kappaleessa esitetään yksi asiakokonaisuus (vai oletko mielestäsi huono kirjoittaja?), joten osittainen lainaaminen oli täysin sallittu retorinen temppu, minkä sivistyneet ihmiset varmastikin ymmärtävät.
Olet ilmeisesti vitsiniekkoja? Tyyppi jättää lainaamatta tyyyliin kolme sanaa, jotka olisivat menneet siten, että "en tarkoita sinua" ( nimimerkki persona-non- grataan viitaten) . Aivan itsestään selvää, että kyseinen käytös oli tarkoitushakuista mielipiteen vääristelyä. Ja aivan älyvapaata se sitenkin, kun ei johtanut keskustelua mitenkään eteenpäin.
Valitettavasti en ole erityisen kiiinnostunut tuntemattomien nettikirjoittajien asennevammoista, joten tuon kaiken olisi voinut jättää tekemättä. Ihmisenä mulla ainakaan ei ole minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta yhteenkään tähän ketjuun kirjoittaneeseen ihmiseen. - ............
hmh? kirjoitti:
Olet ilmeisesti vitsiniekkoja? Tyyppi jättää lainaamatta tyyyliin kolme sanaa, jotka olisivat menneet siten, että "en tarkoita sinua" ( nimimerkki persona-non- grataan viitaten) . Aivan itsestään selvää, että kyseinen käytös oli tarkoitushakuista mielipiteen vääristelyä. Ja aivan älyvapaata se sitenkin, kun ei johtanut keskustelua mitenkään eteenpäin.
Valitettavasti en ole erityisen kiiinnostunut tuntemattomien nettikirjoittajien asennevammoista, joten tuon kaiken olisi voinut jättää tekemättä. Ihmisenä mulla ainakaan ei ole minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta yhteenkään tähän ketjuun kirjoittaneeseen ihmiseen.ilmaisit vain sen, ettet tarkoittanut p-n-g:n olevan vähän lukeva ihminen (tai ainakaan ei vähän lukeva ihminen, joka brassailee), ja sitten jatkoit henkilökohtaista lyömistä
- hmh?
............ kirjoitti:
ilmaisit vain sen, ettet tarkoittanut p-n-g:n olevan vähän lukeva ihminen (tai ainakaan ei vähän lukeva ihminen, joka brassailee), ja sitten jatkoit henkilökohtaista lyömistä
Ei. Minä sanoin ainoastaan sen sontadekkaristin, jonka kirjoja mainitsemasi nimimerkki on kertonut lainanneensa, tuotannon olevan paskaa. Se oli viestini.
- ............
hmh? kirjoitti:
Ei. Minä sanoin ainoastaan sen sontadekkaristin, jonka kirjoja mainitsemasi nimimerkki on kertonut lainanneensa, tuotannon olevan paskaa. Se oli viestini.
oli sitten toinen kuin mitä sanoit.
- ,,,
hmh? kirjoitti:
"No se palstakaverinne persona varmasti lukee Koontziaan...
Kirjoittanut: hmh,, / Tänään / klo 15:38
Palstakaverisi varmasti lukee Koontziaan ja mieti kilin v*ttuakaan erityistä? Sama kuin ei-psykologi kaverinsa dazu tai mielestäni narsistinen Michiko-kamunsakaan, puhumattakaan buddy-kiusaajasta tai muista oudoista au-liskot-huonoista palstakirjoittajista....Niillä näkemyksensä, muilla omansa.
Non-grata on sellainen vähän löpsön oloinen perustelija, musta."
----------
case closed - hmh?
............ kirjoitti:
oli sitten toinen kuin mitä sanoit.
Sinä aivopölhökustaa yrität siis esittää, että minä olisin sinun tylsämielisille ja verraten taidoiltaan vielä rajoittuneillekin kavereillesi vaikkapa vielä kateellinenkin ilmaisusta, jota lähinnä säälin? Vai mitä muuta kieroutunutta ajatusta yrität tossa vetää: voit toki tarkentaa? Sähän vääristelet p*ll* koko ajan ja tietoisesti... Kuule: jos voisit ton perversiosi rajoittaa, jos voisit rajoittaa sitä edes vähän?
Fiksun tunnistaa siitä, mitkä ovat sellaisen kyvyt käydä keskustelua. Sä teit mätää tästä sananvaihdosta, mikä asia on ongelma ainoastaan sinulle, mutta yleisemmin ottaen surullista. Ei ole minun vikani, että sinulla on trauma lukemisiesi määrän kanssa!
Sinä ja sinun kaltaisesi ovat erityisesti kiinnostuneita sinusta ja sinun kavereistasi. Minä en ole ja on suorastaan v*tuttavaa, etten saa olla kaltaisiltasi junteilta rauhassa.
hömppää koska erään etelä-eurooppalaisen kylän marketin valinnanvarat olivat melko niukat -> Sophie Kinsella: Confessions of a Shopaholic. Kevyttä, mutta hauskaa. Elämänkerran ja draamat miellyttävät minua eniten.
- Anonyymi
Margaret Yorken kolme suomennettuna salapoliisiromaania olleet hyvin viihdyttäviä. Suomalaisia kökkö- tekstejä ei voi ollenkaan verrata. Kumpa hänen kirjoja suomennettaisiin enemmän. Hämärän lyhyet hetket, Tulikoe ja Sovintouhri oli hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111