Vietin rakkaani kanssa viikon Puulavedellä, palasin tänään kotiin. Ikimuistoinen loma. Koluttuani vuosikaudet Saimaan rantoja, oli kiinnostavaa olla Puulalla, joka on aivan erilainen vesi kuin Saimaa (josta on toki moneksi).
Kovin matala ja kivikkoinen oli Puula. Soutuveneelläkin sai varoa, ettei rikkonut venettä pintakiviin.
Outoa oli se, että Puulalla kuikka tuntuisi olevan yleisin vesilintu. Olen tottunut siihen että telkkiä on yleensä lahdet täynnä, mutta Puulalla sen roolin on ottanut kuikka. Kuikan huutoa kuului joka puolelta ja iltaisin ne kokoontuivat parviin. Oli upeaa nähdä kahdeksankin kuikan kokoontuvan yhteen. Ne uivat aivan lähekkäin, välillä nokat yhdessä. Se oli kuin outoa tanssia. Parit erkaantuivat ja yhdistyivät, välillä kuikat olivat piirissä, välillä jonosa ja välilä ne hakivat parin, jonka kanssa leijuivat vedessä nokakkain. Välillä joku äityi huutaman kuikka-huutoa...
Aamulla ne olivat hajaantuneet ja huudot kuuluivat eri puolilta salmea.
Kerrassaan upea lomaviikko: loputonta järveä, saunaa ja valoa: aurinkoisia päiviä ja kuulaita öitä.
Terveisiä Puulalta
7
226
Vastaukset
Katteeks käy:)
- persona-non-grata
Mukava kuulla, että lomanne sujui hyvin. Ilmat ovat nyt suosineet pääosin lomailijoita ... itse en vielä valitettavasti lomalla ole, mutta mm. melomassa olen minäkin käynyt eräällä jo osittain rehevöityneellä lintujärvellä. Tai enimmäkseen mies on melonut, minä kiikaroinut lintuja ;).
..varmasti aivan mahtavaa.. ! :) Siitä on aikaa kun itse olen viimeksi kuullut kuikan huudon.
Vähän samalta kuin Luston hiljaisuuden huoneessa. - Siihenkään ei varmaan koskaan kyllästy; vain luonnon omat äänet kuuluu.
- uk-ko
ainuttakaan kuvaa. Tässä on kuitenkin laulujoutsenista huonohko kuva. Soutelin yhteen lahdelmaan, joka päättyi rämeeseen. Joutsenet olivat siellä lepäilemässä. Näytti huvittavalta, kun isot vesilinnut kurkottelivat kaulojaan suosta.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4442601.jpg - uk-ko
ja siitä kerrotaankin että "Suurien selkävesien ja rauhallisen erämaisen luonteen takia järvillä viihtyvät hyvin kuikka, kaakkuri ja selkälokki".
Kuikka on Puulan nimikkolintu, joten eipä ihme, että niitä oli tarjolla ihan parvina :-)
Selkälokkeja näin myös, mutta kaakkuri ei sattunut kiikariin tällä retkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1471111- 511102
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601065Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo73853Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu44817Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55798Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54745Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54740KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71701- 32672