kuinka Raamatusta tulee kaksi eri uskontoa riippuen siitä miten ihminen ymmärtää kuolemattomuuden.
Täälläkin on uskovien keskuudessa kaksi täysin erilaista näkemystä.
Toisessa uskotaan että ainoastaan Jumalla on kuolemattomuus kun elämä loppuu on koko elämä sammunut ja lakannut olemasta mutta että Jumala voi herättää sen uudelleen eloon ( ja tekeekin Raamatun lupauksen mukaan) .
Toisessa taas uskotaan että ihmisen kuolema Raamatussa ei tarkoita muuta kuin eroa Jumalasta - että me jo olemme kuolemattomia ikuisuusolentoja ja kuolleita.
--------
Jos ei asiaa ajattele sen syvemmin niin ehkä ei huomaa että kyseessä on kaksi täysin eri uskontoa riippuen siitä kuinka me näemme tämän asian.
Ihminen ei ole sama ...
Jumala ei ole sama ...
Kuolema ei ole sama ...
Pelastuksella ei ole sama sisältö ...
Jeesuksen uhrikaan ei ole sama ...
Kuoleman jälkeinen elämäkään ei ole sama ...
Jumalan laillakaan ei ole sama sisältö...
Täysin erilaista koko matkan .....
ja kaikki riippuen siitä kumpaan uskomme :
Joko siihen että "olet kuolemalla kuoleva" (ja elämäsi loppuu)
tai siihen että
"ei ette te kuole - vaan teistä TULEE Juamalan kaltaisia" (ja siis olemme kuolemattomia kuin Jumala)
--------------
Jos nyt joku ottaa itseensä tästä kirjoituksestani niin sanon vain että se ei ole tarkoitukseni.
Tarkoitukseni on kiinnittää huomio siihen tosiasiaan että Raamatusta lähtee kaksi täysin toisistaan eroavaa uskontoa maailmaan.
Mietihän sitä - siis kaksi täysin toisistaan eroavaa uskoa..
alex
Oletko ajatellut sitä asiaa
80
469
Vastaukset
Tätä aihetta olet paljon jaksanut tuoda esille, mutta sen verran sanoisin omasta kokemuksestani, koska itse uskoin yli 20 vuotta, että ihminen on kuolematon ja sitten kun lopulta Raamatusta ymmärsin, että asia ei olekaan niin, tietysti moni muukin näkemys muuttui. Mutta tuon eron taitaa ymmärtää vain sellaiset henkilöt, jotka ovat itse uskoneet myös toisella tavalla jossakin elämänsä vaiheessa. Nykyisin on helpompi myöntää ja sanoa että "Jumala on rakkaus", kuin joskus nuorempana.... En tiedä, miten omaan ja toisten kuolemattomuuteensa uskovat vakuuttavat ei-uskovalle: "Kyllä se Jumala on rakkaus, mutta jos et tule uskoon, palat vuosimiljoonasta toiseen helvetissä!"
- alex-kasi
mahdottoman tilanteen edessä selittäessään että kaikkivaltias Jumala On RAKKAUS - MUTTA SAMALLA luo elämää jota sitten kidutetaan ikuisesti?? Se on mahdoton ekvation jossa ei ole päätä eikä häntää..
Ero on kuitenkin vieläkin suurempi kuin vain tuo - jos ajatellaan lähemmin (mikä joissain uskonnoissa tuntuu olevan lähes kiellettyä) esimerkiksi vain noitä asioita jotka otin esiin niin huomaa että ero kasvaa kasvamistaan mitä enemmän (syvemmälle asiaan menee) ..
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jokaisen tulisi ENSIN tehdä itselleen selväksi tämä kuolemattomuus asia ja sitten lukea Raamattua..
Sillä riippuen siitä mihin tässä asiassa uskoo muuttuu koko Raamatun sisältö sen mukaan...
Otetaan esimerkiksi Jumalan olemus.
Toisen uskon mukaan ei Jumala ole ainoa jolla on kuolemattomuus - mikä siis tarkoittaa että ne ominaisuudet mitkä ovat Jumalan EIVÄT OLEKAAN VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ iankaikkisen elämän saamiseksi. Ja nyt tarkoitan IANKAIKKISEN elämän saamiseksi.
Tässä on niin valtava ero käsityksessä Jumalan olemuksesta että se muuttaa koko Jumala käsitteen..
Vain esimerkiksi...
alex - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
mahdottoman tilanteen edessä selittäessään että kaikkivaltias Jumala On RAKKAUS - MUTTA SAMALLA luo elämää jota sitten kidutetaan ikuisesti?? Se on mahdoton ekvation jossa ei ole päätä eikä häntää..
Ero on kuitenkin vieläkin suurempi kuin vain tuo - jos ajatellaan lähemmin (mikä joissain uskonnoissa tuntuu olevan lähes kiellettyä) esimerkiksi vain noitä asioita jotka otin esiin niin huomaa että ero kasvaa kasvamistaan mitä enemmän (syvemmälle asiaan menee) ..
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jokaisen tulisi ENSIN tehdä itselleen selväksi tämä kuolemattomuus asia ja sitten lukea Raamattua..
Sillä riippuen siitä mihin tässä asiassa uskoo muuttuu koko Raamatun sisältö sen mukaan...
Otetaan esimerkiksi Jumalan olemus.
Toisen uskon mukaan ei Jumala ole ainoa jolla on kuolemattomuus - mikä siis tarkoittaa että ne ominaisuudet mitkä ovat Jumalan EIVÄT OLEKAAN VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ iankaikkisen elämän saamiseksi. Ja nyt tarkoitan IANKAIKKISEN elämän saamiseksi.
Tässä on niin valtava ero käsityksessä Jumalan olemuksesta että se muuttaa koko Jumala käsitteen..
Vain esimerkiksi...
alexOlenkin aina ihmetellyt, että kuinka sinä saat kaikki teoriasi sopimaan Raamattuun ja nyt sinä sen kerroit.
>> Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jokaisen tulisi ENSIN tehdä itselleen selväksi tämä kuolemattomuus asia ja sitten lukea Raamattua.. >>>
Tämä lähestymistapasi uskon asioihin pätee varmaan muutenkin.
Ensin sinä päätät miten jokin asia on ja sitten vasta alat lukea Raamattuasi.
Nyt en vääristele sanojasi, vaan juuri noin sinä sanoit tässä kuolemattomuus-asiassa, joten en ihmettele, että käytät samaa tapaa muihinkin opetuksiin.
Ensin lyödään oma kanta lukkoon ja sitten vasta Raamattua kehiin.
No et ole yksin. Moni tekee juuri näin päin. Mm. erään sairaan amerikkalaisen kotiäidin seuraajat joutuvat tekemään juuri näin.
Tämä Raamatusta mitään tietämätön kotiäiti kehitteli niitä näitä mielikuvituksellisia teorioita mm. Jeesuksesta teltassa syntejä ynnäilemässä (jota Hän tekee tänäkin päivänä juuri nyt heidän oppinsa mukaan) ja löi lukkoon monta järkyttävän typerää opinkappaletta ja nyt he väen vängällä joutuvat etsimään ne opetukset Raamatusta, vaikka niitä ei siellä ole.
Ensin päätetään, että asia on näin, ja sitten vasta avataan Raamattu. Pidetään korvan takana tämä logiikkasi, sillä se herättänee ajatuksia lukijoissa, joita tälläkin palstalla on aika paljon. Bushmanni kirjoitti:
Olenkin aina ihmetellyt, että kuinka sinä saat kaikki teoriasi sopimaan Raamattuun ja nyt sinä sen kerroit.
>> Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jokaisen tulisi ENSIN tehdä itselleen selväksi tämä kuolemattomuus asia ja sitten lukea Raamattua.. >>>
Nyt en vääristele sanojasi, vaan juuri noin sinä sanoit tässä kuolemattomuus-asiassa, joten en ihmettele, että käytät samaa tapaa muihinkin opetuksiin.
No et ole yksin. Moni tekee juuri näin päin. Mm. erään sairaan amerikkalaisen kotiäidin seuraajat joutuvat tekemään juuri näin.
Tämä Raamatusta mitään tietämätön kotiäiti kehitteli niitä näitä mielikuvituksellisia teorioita mm. Jeesuksesta teltassa syntejä ynnäilemässä (jota Hän tekee tänäkin päivänä juuri nyt heidän oppinsa mukaan) ja löi lukkoon monta järkyttävän typerää opinkappaletta ja nyt he väen vängällä joutuvat etsimään ne opetukset Raamatusta, vaikka niitä ei siellä ole.
Ensin päätetään, että asia on näin, ja sitten vasta avataan Raamattu. Pidetään korvan takana tämä logiikkasi, sillä se herättänee ajatuksia lukijoissa, joita tälläkin palstalla on aika paljon.Minusta Bushmanni ottaa alex-kasin ihan oikein tilille kirjoittelustaan.
>>>se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. >>>(Room 3:22)
Ei erottelua ole. Ja alex-kasi erottelee yhä mutkistaen uskon selvän olemuksen.
Yksin uskomalla Jeesukseen perii iankaikkisen elämän.
Helvetti../ ..sapatti jne..käsityksemme ei toimi rajavetona sille millä puolella olemme.- risti-seiska
Utulila kirjoitti:
Minusta Bushmanni ottaa alex-kasin ihan oikein tilille kirjoittelustaan.
>>>se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. >>>(Room 3:22)
Helvetti../ ..sapatti jne..käsityksemme ei toimi rajavetona sille millä puolella olemme.koska ETTE RAKASTA JUMALAA!!!!!
- tietää,
Bushmanni kirjoitti:
Olenkin aina ihmetellyt, että kuinka sinä saat kaikki teoriasi sopimaan Raamattuun ja nyt sinä sen kerroit.
Ensin päätetään, että asia on näin, ja sitten vasta avataan Raamattu. Pidetään korvan takana tämä logiikkasi, sillä se herättänee ajatuksia lukijoissa, joita tälläkin palstalla on aika paljon.miten sinä kun olet entinen adventisti ajattelet nykyisin asiasta? Adventistinahan et uskonut sielun kuolemattomuuteen? Jos nykyisin uskot, niin mikä sai sinut muuttamaan käsityksesi? Pelkkä antipatia adventismia kohtaan, vai?
- Bushmanni
tietää, kirjoitti:
miten sinä kun olet entinen adventisti ajattelet nykyisin asiasta? Adventistinahan et uskonut sielun kuolemattomuuteen? Jos nykyisin uskot, niin mikä sai sinut muuttamaan käsityksesi? Pelkkä antipatia adventismia kohtaan, vai?
>> Jos nykyisin uskot, niin mikä sai sinut muuttamaan käsityksesi? >>>
Olen sanonut hyvin monta kertaa ja sanon nytkin: minä en tiedä. Se selviää sitten joskus ja toivottavasti ei liian myöhään.
Alexin ihmisperustelut ovat aivan järkeviä, mutta ne perustuvat määrättyyn kuvaan jumalasta ja hänen olemuksestaan.
Vastapuolen perustelut ovat myös ihan hyviä, mutta minusta tämä asia selviää sitten kun selviää.
Minun uskoni ei perustu helvetin olemiseen tai olemattomuuteen, vaan Kristukseen.
Tuliko tämä nyt selväksi.
Aivan kuten alexin jumalkuva perustuu johonkin, joka on jäljestä keksitty tilkitsemään moraalin aukkoja. Jumalasta oli pakko tehdä täysin hyvä, jotta saisimme edes jotain järkeä määrättyihin paikkoihin.
Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken.
Helvetti ei ole minun pelastumisen kynnyskysymys, vaan Kristus.
Olen vain tuonut erilaisia näkökantoja, jotta kukin voi valita bussinsa vapaasti ja ostaa lipun sinne, minne yrittää ostaa, eikä vahingossa päädy väärälle asemalle. - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Ensin päätetään, että asia on näin, ja sitten vasta avataan Raamattu. Pidetään korvan takana tämä logiikkasi, sillä se herättänee ajatuksia lukijoissa, joita tälläkin palstalla on aika paljon.joten lue sieltä - äläkä usko ketään joka sanoo että olet kuolematon elämä. Sitä minä tarkoitin - jos et nyt käsittänyt. Olen sen kirjoittanut niin monet kerrat että luulin sinunkin sen jo tajunneen..
Mutta jos ei halia ymmärtää niin ei sitten.. muuten ei minulla ole mitään sitä vastaan mihin ja miten sinä uskot tai olet uskomatta - se on jokaisen oma valinta - eikö ... niin minun kuin sinun..
Suoraan sanoen joskus tuntuu että uskonto on sinulle eräänlainen peli jossa on erilaisia rooleja ja osanottajia. Jumala ja saatana eräänlaisina joukkueen johjatajina..
Onko näin? - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
>> Jos nykyisin uskot, niin mikä sai sinut muuttamaan käsityksesi? >>>
Olen sanonut hyvin monta kertaa ja sanon nytkin: minä en tiedä. Se selviää sitten joskus ja toivottavasti ei liian myöhään.
Alexin ihmisperustelut ovat aivan järkeviä, mutta ne perustuvat määrättyyn kuvaan jumalasta ja hänen olemuksestaan.
Vastapuolen perustelut ovat myös ihan hyviä, mutta minusta tämä asia selviää sitten kun selviää.
Minun uskoni ei perustu helvetin olemiseen tai olemattomuuteen, vaan Kristukseen.
Tuliko tämä nyt selväksi.
Aivan kuten alexin jumalkuva perustuu johonkin, joka on jäljestä keksitty tilkitsemään moraalin aukkoja. Jumalasta oli pakko tehdä täysin hyvä, jotta saisimme edes jotain järkeä määrättyihin paikkoihin.
Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken.
Helvetti ei ole minun pelastumisen kynnyskysymys, vaan Kristus.
Olen vain tuonut erilaisia näkökantoja, jotta kukin voi valita bussinsa vapaasti ja ostaa lipun sinne, minne yrittää ostaa, eikä vahingossa päädy väärälle asemalle.Sanot:
"Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken. "
----
Ei mikään pahuus ole ikuista - koska pahuus on vajavaisuutta.
Sitä juuri tarkoittaa kun Raamattu sanoo että se joka rikkoo lain yhdessä kohdassa rikkoo koko lain. Sillä kun rikkoo lain - rikkoo sen täydellisyyden mikä on Jumalassa. Ei epätäydellisestä enää saa täydellistä millään - sillojn kun täydellisyys on rikottu se on rikki - aina. Siksi ei kukaan ihminen voi saada iankaikkista elämää itsessään- se tuli mahdolliseksi sillä ainoalla mahdollisella tavalla - mikä olisi mahdollista - että Jumalalla on oikeus armahtaa rikkomatta omaa täydellisyyttään ja se tulee mahdolliseksi vain jos joku täydellinen
kuolee syyllisen edestä. Jos siis Jumalassa olisi pahuutta ei pelastus olisi enemmän arvokas kuin kenen hyvänsä kuolema (esimerkiksi sotilaan) - mutta Jumalassa ei ole pahuutta ja siksi on pelastus mahdollista. Sillä Jeesus oli synnitön - Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus ja rakkaus oli hänessä ja Jeesus ei luopunut siitä koko elämänsä aikana.
Etkö ymmärrä tätä ?
Pahuus on epätäydellisyyttä - olet ymmärtänyt tuiki huonosti Jumalan olemuksen ja Jumalan voiman jos ajattelet että Jumalassa on pahuutta.
Jumalan kädessä on jokaisen elämä - Jumala herättää jokaisen kuolleista - Jumala tekee uudeeksi kaikki ja Jumala poistaa kaiken pahuuden.
Et kai oleta että Jumala poistaisi itsensä?
Jos et saa Raamattua sopimaan omaan uskoosi ...on vika sinussa .. sillä Raamattu on yksi kokonaisuus - sen alku sivuilta sen loppuun.
Suorastaan ihmeellinen kirja - jonka toivoisin jokaisen lukevan nyt kun se on jokaisen helposti saatavana. Toista oli aikanaan kun kirkko pani ihmiset vankilaan jos he lukivat Raamattua - silloin ei ihmiset voineet tietää .. mutta tänään on asia toinen..
Mietihän mikä on seuraavan Raamatun kohdan sisältö.
Matt. 23:23
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset JOPA mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, MIKÄ LAISSA ON TÄRKEINTÄ : oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Sanot:
"Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken. "
----
Sitä juuri tarkoittaa kun Raamattu sanoo että se joka rikkoo lain yhdessä kohdassa rikkoo koko lain. Sillä kun rikkoo lain - rikkoo sen täydellisyyden mikä on Jumalassa. Ei epätäydellisestä enää saa täydellistä millään - sillojn kun täydellisyys on rikottu se on rikki - aina. Siksi ei kukaan ihminen voi saada iankaikkista elämää itsessään- se tuli mahdolliseksi sillä ainoalla mahdollisella tavalla - mikä olisi mahdollista - että Jumalalla on oikeus armahtaa rikkomatta omaa täydellisyyttään ja se tulee mahdolliseksi vain jos joku täydellinen
kuolee syyllisen edestä. Jos siis Jumalassa olisi pahuutta ei pelastus olisi enemmän arvokas kuin kenen hyvänsä kuolema (esimerkiksi sotilaan) - mutta Jumalassa ei ole pahuutta ja siksi on pelastus mahdollista. Sillä Jeesus oli synnitön - Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus ja rakkaus oli hänessä ja Jeesus ei luopunut siitä koko elämänsä aikana.
Etkö ymmärrä tätä ?
Pahuus on epätäydellisyyttä - olet ymmärtänyt tuiki huonosti Jumalan olemuksen ja Jumalan voiman jos ajattelet että Jumalassa on pahuutta.
Jumalan kädessä on jokaisen elämä - Jumala herättää jokaisen kuolleista - Jumala tekee uudeeksi kaikki ja Jumala poistaa kaiken pahuuden.
Jos et saa Raamattua sopimaan omaan uskoosi ...on vika sinussa .. sillä Raamattu on yksi kokonaisuus - sen alku sivuilta sen loppuun.
Suorastaan ihmeellinen kirja - jonka toivoisin jokaisen lukevan nyt kun se on jokaisen helposti saatavana. Toista oli aikanaan kun kirkko pani ihmiset vankilaan jos he lukivat Raamattua - silloin ei ihmiset voineet tietää .. mutta tänään on asia toinen..
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset JOPA mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, MIKÄ LAISSA ON TÄRKEINTÄ : oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta.Sinun kanssasi on hiukan vaikeaa keskustella, koska olet luonut omat adjektiivisi, joista pidät kiinni.
Minun taas ajattelin niin, että täydellisyyteen kuuluu kaikki asiat, jotka löytyy, ei vain ne piirteet, joita sinä pidät maininnan arvoisina.
Miksi pahuus olisi sen epätäydellisempää kuin hyvyyskään, jos se viedään riittävän pitkälle? Täydellisyyteen kuuluu kaikki, ei vain ihmisen älyn ymmärtävät asiat. Tätä asiaa sinä et kykene hyväksymään.
Mutta minä lähden nyt matkalle, enkä vastaile ennen seuraavaa maanantaita, ainakaan. risti-seiska kirjoitti:
koska ETTE RAKASTA JUMALAA!!!!!
Miksi ei voi pitäytyä evankeliumin sanoman yksinkertaisissa oikeissa merkityksissä, vaan pitää mennä edemmäksi?
Adventismissa, jehovien, mormonien ym. ja esim. alex-kasin sanomasta löytyy vieraita aineksia.- vakavaa eksytystä
Bushmanni kirjoitti:
Sinun kanssasi on hiukan vaikeaa keskustella, koska olet luonut omat adjektiivisi, joista pidät kiinni.
Minun taas ajattelin niin, että täydellisyyteen kuuluu kaikki asiat, jotka löytyy, ei vain ne piirteet, joita sinä pidät maininnan arvoisina.
Miksi pahuus olisi sen epätäydellisempää kuin hyvyyskään, jos se viedään riittävän pitkälle? Täydellisyyteen kuuluu kaikki, ei vain ihmisen älyn ymmärtävät asiat. Tätä asiaa sinä et kykene hyväksymään.
Mutta minä lähden nyt matkalle, enkä vastaile ennen seuraavaa maanantaita, ainakaan.Bushmannin viimeisin:
"Miksi pahuus olisi sen epätäydellisempää kuin hyvyyskään, jos se viedään riittävän pitkälle?" Bushmanni kirjoitti:
Ensin päätetään, että asia on näin, ja sitten vasta avataan Raamattu. Pidetään korvan takana tämä logiikkasi, sillä se herättänee ajatuksia lukijoissa, joita tälläkin palstalla on aika paljon.Väitöksiesi tueksi sinun tulee perustella kaikki ristiriitaisuudet oikeaan muottiin. Raamatun esittämä Juutalais uskonto. Ilmaantuu aikaan, Jolloin Planeetta Terraan aletaan luoda uutta elämää sitä kohdanneen katasrofin jäljiltä. Varmuudella ei voida tuota julki millon kirjoitus taito ilmaantuu, Joten voimmé todistaa, Kuinka paljon muistin varaisessa tiedossa on totuutta jäljellä? On todettu monia asioita, että pitkien aikojen saatossa asia tiedot antavat aivan uuden värityksen.
Varmaan ennen Aatamin ja Eevan luomista edeltänyt kansa ei ymmärtänyt jättää mitään omia kunnon Factojaan jälkipolville. Kukaan kirjoittaja ei halua rehellisesti tutkia aikaa mitä oli tapahtunut ennen tätä meidän aikaamme. Raamatusta on tehty Tabu. Ja uskoville on päntätty päähän tämän meidän planeettamme olevan van noin 6000 vuoden ikäinen. Kysyisin vain kuinka pitkä ikäinen oli tämä edellinen aikakausi?
Minä ymmärrn suhteellisuus teorian mukaan, että Planeettojen kiertokulut määräävät aina nämä aikakaudet. Nykyään olemme tulossa aikaan jossa kaikkea elämää uhkaa tuho. Näet luonto ilmoittaa meille tulevasta tuhosta. Jäätiköt sulavat hirmuvauhdilla. Tämä on vasta alkua, Koska ei liene enää montakaan vuotta jäljellä, Kun maa on pesty puhtaaksi kaikesta ihmisten aikaan saannoksista. Myrsky tulee pian puhkeamaan, Joten tehkää nyt kaikki mitä tehdä voitte. Näet tuonelassa ei ole tekoa ei ajatusta jonne me olemme matkalla?alex-kasi kirjoitti:
joten lue sieltä - äläkä usko ketään joka sanoo että olet kuolematon elämä. Sitä minä tarkoitin - jos et nyt käsittänyt. Olen sen kirjoittanut niin monet kerrat että luulin sinunkin sen jo tajunneen..
Mutta jos ei halia ymmärtää niin ei sitten.. muuten ei minulla ole mitään sitä vastaan mihin ja miten sinä uskot tai olet uskomatta - se on jokaisen oma valinta - eikö ... niin minun kuin sinun..
Suoraan sanoen joskus tuntuu että uskonto on sinulle eräänlainen peli jossa on erilaisia rooleja ja osanottajia. Jumala ja saatana eräänlaisina joukkueen johjatajina..
Onko näin?Aika ylimielistä ja ärsyttävää hahattelua sinulta.
Bushmannin kirjoittelua haukut typeräksi. Voi Voi,, sinäkö nyt paraskin keskustelija?- Yhdyt siis näihin
Utulila kirjoitti:
Aika ylimielistä ja ärsyttävää hahattelua sinulta.
Bushmannin kirjoittelua haukut typeräksi. Voi Voi,, sinäkö nyt paraskin keskustelija?Bushmannin keskusteluissa kirjoittamiin "viisauksiin":
"Miksi pahuus olisi sen epätäydellisempää kuin hyvyyskään, jos se viedään riittävän pitkälle?"
"Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken".
"Helvetti ei ole minun pelastumisen kynnyskysymys, vaan Kristus."
"Minusta olisi aika kammottava sellainen Jumala, joka vaatimalla vaatisi itseään rakastettavan ja palvottavan. Aika narsistinen tapaus olisi ja etten sanoisi, suorastaan itsekäs. Ei kai meidän sellaista pidä rakastaa?"
"Jumalassamme, siinä joka Raamatussa esiintyy, on puolia, joita sinä et valitettavasti tiedä, vaikka kuinka haluaisit."
"Kyllä minä kuitenkin aion perhettäni rakastaa paljon, paljon enemmän kuin Jumalaa, kuten olen tähänkin asti tehnyt."
"Jos Hän siitä suuttuu, niin sitten ei ole minua varten. Sitten Hän todellakin on narsistinen luonnehäiriöinen heppu, jota ei kenenkään pitäisi palvoa, sillä sitä sairaammaksi käy, mitä enemmän palvotaan".
(ja näitähän löytyy vaikka kirjan kirjottas). - --++--++--++*
Yhdyt siis näihin kirjoitti:
Bushmannin keskusteluissa kirjoittamiin "viisauksiin":
"Miksi pahuus olisi sen epätäydellisempää kuin hyvyyskään, jos se viedään riittävän pitkälle?"
"Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken".
"Minusta olisi aika kammottava sellainen Jumala, joka vaatimalla vaatisi itseään rakastettavan ja palvottavan. Aika narsistinen tapaus olisi ja etten sanoisi, suorastaan itsekäs. Ei kai meidän sellaista pidä rakastaa?"
"Jumalassamme, siinä joka Raamatussa esiintyy, on puolia, joita sinä et valitettavasti tiedä, vaikka kuinka haluaisit."
"Kyllä minä kuitenkin aion perhettäni rakastaa paljon, paljon enemmän kuin Jumalaa, kuten olen tähänkin asti tehnyt."
"Jos Hän siitä suuttuu, niin sitten ei ole minua varten. Sitten Hän todellakin on narsistinen luonnehäiriöinen heppu, jota ei kenenkään pitäisi palvoa, sillä sitä sairaammaksi käy, mitä enemmän palvotaan".
(ja näitähän löytyy vaikka kirjan kirjottas).kuinka sinä Utulila voit asettua puolustamaan tuollaista Jumalan solvaamista, millä sanalla noita Bushmanin lausuntoja kuvailisit?
Ateismi? Yhdyt siis näihin kirjoitti:
(ja näitähän löytyy vaikka kirjan kirjottas).No eihän nuo kovin kristillisiä kommentteja ole, vaikka tosin pitäisi aina lukea koko teksti, eikä vain irtojakeita. Pitää muistaa, että Bushmanni uskoo evoluutioteoriaan ja se muokkaa myös hänen uskoaan Jumalaan ja Raamattuun, ehkä enemmän kuin hän itse suostuu myöntämään. Itse en normaalisti lue Bushmannin kirjoituksia, mutta eilen huomasin, että hän on lähtenyt matkoille.
"Mutta minä lähden nyt matkalle, enkä vastaile ennen seuraavaa maanantaita, ainakaan".
Joten olisi kai reilumpaa, jos Bushmannin arvostelut jätettäisiin ensi viikkoon, kun hän on täällä taas vastailemassa.
Olen huomannut, että Utulila arvostaa / palvoo Bushmannia, mutta kai meillä jokaisella saa omat idolimme olla. Tosin Jeesus Kristus olisi paras idoli ja esimerkki meille, mutta jokaisella on valinnanvapaus, ketä ihailla ja palvoa.Stork kirjoitti:
No eihän nuo kovin kristillisiä kommentteja ole, vaikka tosin pitäisi aina lukea koko teksti, eikä vain irtojakeita. Pitää muistaa, että Bushmanni uskoo evoluutioteoriaan ja se muokkaa myös hänen uskoaan Jumalaan ja Raamattuun, ehkä enemmän kuin hän itse suostuu myöntämään. Itse en normaalisti lue Bushmannin kirjoituksia, mutta eilen huomasin, että hän on lähtenyt matkoille.
"Mutta minä lähden nyt matkalle, enkä vastaile ennen seuraavaa maanantaita, ainakaan".
Joten olisi kai reilumpaa, jos Bushmannin arvostelut jätettäisiin ensi viikkoon, kun hän on täällä taas vastailemassa.
Olen huomannut, että Utulila arvostaa / palvoo Bushmannia, mutta kai meillä jokaisella saa omat idolimme olla. Tosin Jeesus Kristus olisi paras idoli ja esimerkki meille, mutta jokaisella on valinnanvapaus, ketä ihailla ja palvoa.>>Olen huomannut, että Utulila arvostaa / palvoo Bushmannia>>
No en nyt palvo sentään. Enkä kaikessa ole hänen kanssaan samaa mieltä, mutta hyvin pitkälle kuitenkin. Uskon nimittäin siihen että on asioista jota emme voi käsittää, emmekä koskaan ymmärrä täysin. Ja nämä pitää jättää silloin auki. Raamatusta nousevia ajatuksia kaikkea ei ihmisjärki tajua. Siksi ei niitä tule yrittää päätellä joksikin. Esim Jumalan luonteesta. Jumala on Jumala emmekä kye täysin Häntä ymmärtämään.
Jumala on kaiken takana. Jumala loi pahuuden ja hyvyyden. Me vain nöyrinä etsimme Hänen kasvojaan;Hänen antamassa pelastuksessaan. Emme voi muuta.
Jotain kuitenkin aina oppii, niin myös bushmannin raikkaista kirjoituksista jotka ominaisuudessaan avaa uusia näkökenttiä. Haluan olla avoin enkä lyödä mitään lukkoon missään asiassa. Ärsyttää sellaiset jotka kuvittelevat tietävänsä ihan kaiken.
Ja yleensä lahkoilla ja kirkoilla on nuo rasittavat sidokset tiettyyn tulkintaan lähes joka asiassa.
Opetellaan..ja eletään:)
Ja muistahan että ei evoluutioteoria kaada uskoani Jeesukseen. En lähde kiistämään tieteen tutkimuksia, koska en ole tiedemies.Utulila kirjoitti:
>>Olen huomannut, että Utulila arvostaa / palvoo Bushmannia>>
No en nyt palvo sentään. Enkä kaikessa ole hänen kanssaan samaa mieltä, mutta hyvin pitkälle kuitenkin. Uskon nimittäin siihen että on asioista jota emme voi käsittää, emmekä koskaan ymmärrä täysin. Ja nämä pitää jättää silloin auki. Raamatusta nousevia ajatuksia kaikkea ei ihmisjärki tajua. Siksi ei niitä tule yrittää päätellä joksikin. Esim Jumalan luonteesta. Jumala on Jumala emmekä kye täysin Häntä ymmärtämään.
Jumala on kaiken takana. Jumala loi pahuuden ja hyvyyden. Me vain nöyrinä etsimme Hänen kasvojaan;Hänen antamassa pelastuksessaan. Emme voi muuta.
Jotain kuitenkin aina oppii, niin myös bushmannin raikkaista kirjoituksista jotka ominaisuudessaan avaa uusia näkökenttiä. Haluan olla avoin enkä lyödä mitään lukkoon missään asiassa. Ärsyttää sellaiset jotka kuvittelevat tietävänsä ihan kaiken.
Ja yleensä lahkoilla ja kirkoilla on nuo rasittavat sidokset tiettyyn tulkintaan lähes joka asiassa.
Ja muistahan että ei evoluutioteoria kaada uskoani Jeesukseen. En lähde kiistämään tieteen tutkimuksia, koska en ole tiedemies.Hmm. Loiko Jumala pahuuden? Eikö "Jumala katsonut kaikkea tekemäänsä ja kaikki oli hyvää". Lucifer oli "valonkantaja" ennen kuin lankesi ja hänestä tuli "vihtahousu", veljien syyttäjä ja osa enkeleistä halusi seurata häntä. Ihmisillä on aina valinnanvapaus ja vastuu valinnoistaan.
Nuo esimerkit Bushmannin kirjoituksista eivät tainneet hirveän raikkaita olla, mutta sinä varmaan luet kaikki hänen tuotoksensa?
Jos on tarpeeksi syvällä evoluutioteoriassa, kyllä se pian vie mennessään ja Jeesus ja Raamattu unohtuvat ja käyvät tarpeettomiksi. En tiedä kumpi on vaarallisempaa uskoa: evoluutioteorian ja Raamatun sekoitususkova (kuten Bushmanni tuntuu olevan) vai että on selvästi (ateistinen) evoluutioteorian kannattaja tai (kristillinen) luomisuskon kannattaja?Stork kirjoitti:
Hmm. Loiko Jumala pahuuden? Eikö "Jumala katsonut kaikkea tekemäänsä ja kaikki oli hyvää". Lucifer oli "valonkantaja" ennen kuin lankesi ja hänestä tuli "vihtahousu", veljien syyttäjä ja osa enkeleistä halusi seurata häntä. Ihmisillä on aina valinnanvapaus ja vastuu valinnoistaan.
Nuo esimerkit Bushmannin kirjoituksista eivät tainneet hirveän raikkaita olla, mutta sinä varmaan luet kaikki hänen tuotoksensa?
Jos on tarpeeksi syvällä evoluutioteoriassa, kyllä se pian vie mennessään ja Jeesus ja Raamattu unohtuvat ja käyvät tarpeettomiksi. En tiedä kumpi on vaarallisempaa uskoa: evoluutioteorian ja Raamatun sekoitususkova (kuten Bushmanni tuntuu olevan) vai että on selvästi (ateistinen) evoluutioteorian kannattaja tai (kristillinen) luomisuskon kannattaja?No jaa..vannot dualismiin henkeen ja vereen.
Uskon että Jumala on kaiken takana. Niin suuri Hän ON! Siinä on meidän ihmisten olemassa olo ja mahdollisuus.
Jumala tekee rajaukset niin pahuuden kuin hyvyyden välillä, niinkuin pimeyden ja valon välillä. . . Kokonaisuus on ääretöntä ja lukematonta. Ja ihminenkö tätä kaikkea tajuaa..? No, ei suinkaan. Ei meidän tarvitse kaikkea tietää. Jumala tietää. Me vain uskomme Häneen, Häntä palvoen.
:)Utulila kirjoitti:
Minusta Bushmanni ottaa alex-kasin ihan oikein tilille kirjoittelustaan.
Helvetti../ ..sapatti jne..käsityksemme ei toimi rajavetona sille millä puolella olemme.Niin Tämän periaatteen mukaan Alex on 100% Prosenttisesti oikeassa. Raamattuhan sanoo aivan mitään siekailematta, että ainoastaan Jumalalla ainoalla on kuolemattomuus hallussaan, jos haluamme uskoa Jeesuksen vertauksiin aivan tosina? Sekin sopii kaikille lapsen uskoisille. Sanotaanhan sanassa aivan suoraan, että Jeesus puhui heille kaiken vertauksilla ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Totuushan on se, että vertaukset ovat totta kirjoitettuina, kuitenkin käytäntö on aivan toinen asia. Näet ilman vertausta hän ei puhunut heille yhtään mitään. Minä uskon Alexsin tavoin, että vertaukset ovat vertauksia ja nämä on myös ymmärrettävä vertauksina.
Nämä kuolemattomuus opin kannattajat ovat perustaneet Spiritimi nimisen uskon tänne maan päälle. Sielun kuolemattomuus perustuu Spiritismiin. Spiritismi on Kristin uskon valtavoima.- eri jumala.
Utulila kirjoitti:
Aika ylimielistä ja ärsyttävää hahattelua sinulta.
Bushmannin kirjoittelua haukut typeräksi. Voi Voi,, sinäkö nyt paraskin keskustelija?Saatanalle on ominaista tuollainen pahuudenn ihannointi, joten saatana on sinun ja busmannin jumala. Sensijaan Jumalassa ei ole mitään pimeää, eikä pahaa, sillä: HÄN ON TÄYDELLINEN RAKKAUS. Täydelliseen rakkauteen kuuluu myöskin TÄYDELLINEN anteeksianto, ei ole MITÄÄN niin pahaa, mitä Jumala ei antaisi anteeksi Jeesuksessa Kristuksessa. Sillä HÄNESSÄ Jumalan armo tuli TÄYDELLISEKSI.
- annu42
Utulila kirjoitti:
>>Olen huomannut, että Utulila arvostaa / palvoo Bushmannia>>
Ja muistahan että ei evoluutioteoria kaada uskoani Jeesukseen. En lähde kiistämään tieteen tutkimuksia, koska en ole tiedemies.>>> Jumala loi pahuuden ja hyvyyden, sanot. En allekirjoita tätä lausetta. Jumala on ainoastaan rakkaus, jopa rangaistuksessaankin hän on sitä.
Evoluutioteoriasi on myös laitettava sivuun. Miksi tarvitset Jumalaa, jos olet vain "kehittynyt"? Silloinhan voit kehittyä ja kehittää itseäsi aina vain paremmaksi ja paremmaksi. Miksi kuolemme, kun olemme kehittyneet täydellisiksi ilman Jumalaa? Miksi emme kehittyneet kuolemattomiksi?
Jumala loi täydellisen maailman ilman mitään syntiä, ihminen lankesi Luciferin (josta tuli Jumalan vastustaja jo taivaassa) ansaan, ja tässä olemme, Jumalan kirkkautta vailla, kuolevaisia. Mutta onneksi on Jumala! Pelastus tulee häneltä, yksin häneltä. Se on uskon päämäärä, sielujen (uskovien ihmisten) pelastus.
Loppukaneetini on: "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä." - Bushmanni
Yhdyt siis näihin kirjoitti:
(ja näitähän löytyy vaikka kirjan kirjottas).Olipas mainioita leikkauksia pitkistä ja perustelluista vastauksista.
Mutta yritän vastata parhaan muistina mukaan. Siis muistella aihetta, koska nyt kaikki lainaukset minulta on irroitettu asiayhteydestä.
>>> "Kyllä minä kuitenkin aion perhettäni rakastaa paljon, paljon enemmän kuin Jumalaa, kuten olen tähänkin asti tehnyt." >>>>
Käsittääkseni aiheena oli jälleen kerran Jumalan käskyille kuuliaisuus ja taisin ottaa esimerkin verrattuna Aabrahamiin, että minä en tappaisi lapsiani tai perhettäni Jumalan niin käskiessä. Joten tässä tilanteessa perheeni/lapseni etc menisi kirkkaasti Jumalan uhrausmääräyksen ohi.
Jumalaa rakastan koko sydämestäni, mutta en minä lastani uhraisi hänelle missään tilanteessa. Uhraisiko joku teistä, jos Jumala antaisi saman määräyksen kuin Aabrahamille antoi?
>>> "Jos Hän siitä suuttuu, niin sitten ei ole minua varten. Sitten Hän todellakin on narsistinen luonnehäiriöinen heppu, jota ei kenenkään pitäisi palvoa, sillä sitä sairaammaksi käy, mitä enemmän palvotaan". >>>>
Liittyi samaan keskusteluun. Jos Jumala suuttuisi minulle siitä, että en tapa lastani Hänen käskystään, niin siinäpä suuttuu.
Kai uskova saa jonkinlaista järkeä joskus käyttää, vai mistä tämä kiikastaa. Toki ymmärrän, että amerikkalaiseperäisessä höpölahkossa oleva ei välttämättä terveestä järjestä paljoa ymmärrä.
Mikäli usko on osa normaalia elämää, niin ajatukseni ovat luultavasti aivan järkeviä, mutta jos usko hallitsee normaalia elämää, niin menee harakoille vastaukseni. Sen ymmärrän.
>> "Jumalassamme, siinä joka Raamatussa esiintyy, on puolia, joita sinä et valitettavasti tiedä, vaikka kuinka haluaisit." >>
Mitäs outoa tässä on? Hän on Jumala, niin ei kai kukaan kaikkia Hänen luonteensä piirteitä voi ymmärtää, vai voiko niihinkin ostaa pikakurssiin DVD:llä adventistien jeesusrihkamakaupasta?
>>> "Minusta olisi aika kammottava sellainen Jumala, joka vaatimalla vaatisi itseään rakastettavan ja palvottavan. Aika narsistinen tapaus olisi ja etten sanoisi, suorastaan itsekäs. Ei kai meidän sellaista pidä rakastaa?" >>>
Tämä liittyi keskusteluun, jota en nyt muista, mutta veikkaan, että liittyi rakastamiseen sydämestä. Jos rakastamme käskystä ja meitä määrätään rakastamaan ja palvomaan, niin mitä rakkautta se on?
>> "Helvetti ei ole minun pelastumisen kynnyskysymys, vaan Kristus." >>>
Ilmeisesti adventistille vierasta tällainen, mutta kyllä pelastumisemme on kiinni Kristuksesta edelleen, eikä helvetistä tai sen olemassaolosta.
>> "Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken". >>>
Tämä on valitettavasti totta, jos tutkii Jahven ja juutalaisuuden historiaa edes muutaman minuutin. Aluksi Jumalassa oli sekä hyvyys että pahuus. Hän oli täydellinen. Hänessä oli kaikki.
>>> "Miksi pahuus olisi sen epätäydellisempää kuin hyvyyskään, jos se viedään riittävän pitkälle?" >>>>
Mikä on täydellinen? Onko täydellinen auto sellainen, jolla voi ajaa 350 km/h, vai olisiko sellainen, joka on äärettömän hyvä kaikessa, mitä autolla voi tehdä.
Olisiko siis täydellinen Jumala täydellinen, jos Hänestä puuttuisi jotain?
Onko Hän täydellinen vain joissain toimissaan, vai onko Hänessä kaikki.
Kaikki voi olla täydellistä, ei vain hyvyys.
Mutta tämä kaikki menee amerikkalaisen höpölahkon jäsenen hilseen yli niin että heilahtaa, mutta ei se minua haittaa. - Bushmanni
Stork kirjoitti:
No eihän nuo kovin kristillisiä kommentteja ole, vaikka tosin pitäisi aina lukea koko teksti, eikä vain irtojakeita. Pitää muistaa, että Bushmanni uskoo evoluutioteoriaan ja se muokkaa myös hänen uskoaan Jumalaan ja Raamattuun, ehkä enemmän kuin hän itse suostuu myöntämään. Itse en normaalisti lue Bushmannin kirjoituksia, mutta eilen huomasin, että hän on lähtenyt matkoille.
Olen huomannut, että Utulila arvostaa / palvoo Bushmannia, mutta kai meillä jokaisella saa omat idolimme olla. Tosin Jeesus Kristus olisi paras idoli ja esimerkki meille, mutta jokaisella on valinnanvapaus, ketä ihailla ja palvoa.>> Pitää muistaa, että Bushmanni uskoo evoluutioteoriaan ja se muokkaa myös hänen uskoaan Jumalaan ja Raamattuun, ehkä enemmän kuin hän itse suostuu myöntämään. >>>>
Miksi muokkaisi?
Raamattu on ohjeellinen uskon asioissa, mutta ei muuten ja miksi pitäisi olla?
Maallisissa asioissa järjen ja tiedon käyttö on oleellista. Tämän ymmärsi jo Luther aikoinaan, mutta nykypäivän amerikkalaisille höpölahkoille tämä on vieras ajatus.
Nämä höpölahkot väittävät, että jokaisessa asiassa Raamattu on pyhä, ikuinen ja muuttumaton. Ei se ole. Emme ole kivittäneet ihmisiä rikoksista enää vuosisatoihin, vaikka sekin on Raamatun "ikuisia" ohjeita. Samoin jänis ei edelleenkään ole märehtijä, vaikka Raamattu niin väittää etc etc. Eli höpölahkotkin ottavat vain ne jakeet, jotka katsovat parhaaksi.
Mutta en enää välitä paasata evoluutiosta, sillä oivalsin, että parempi näin. Mitä kauemmin pidätte kiinni vastustuksestanne, niin sitä nopeampi on tuhonne. Vain kaikkein pahimmat hörhöt pysyvät ja muut lähtevät.
Otetaan taas esimerkki: alkemia. On tiedetty jo useita satoja vuosia, että ihminen ei kykene valmistamaan arvottomasta metallista kultaa. No eipä se estä hörhöjä, sillä tänäkin päivänä alkemiaan uskovia löytyy.
Tai mormonien tiedettä vastaan sotivat väitteet. Heidän "profeettansa" hra Smith väitti, että amerikan intiaanit ovat itse asiassa juutalaisia ja siksi Jeesus tulee toisen tulemisensa tulemaan amerikkaan.
No nykyinen dna-testaus kertoo 120 % varmuudella, että amerikan intiaanit eivät ole juutalaisia, eivät ole koskaan olleet, eivätkä tule koskaan olemaan. Intiaanit ovat lähtöisin aasiasta, mutta eivät missään tapauksessa lähi-idästä.
Eipäs tämä tietenkään mormoneja hätkäytä, eikä tietenkään pystykään, koska profeetta on jumalalta saanut näyn, että intiaanit olivat/ovat juutalaisia.
Tämä tieteen käsityksiä vastaan sotiminen aiheuttaa sen, että selväjärkiset lähtevät ja hörhöt jäävät.
Luin jokin aika kirjastossa nykyaikaa ja sehän oli täynnä evolution vastustusta. Ja hyvä niin. Jokainen väite oli potaskaa ja tuulesta temmettua.
Nyt kun lapsenne lukevat niitä höpöväitteitä evoluutiosta, niin he (suurin osa) huomaavat sen potaskaksi jo yläasteen kouluopetuksen perusteella. He alkavat epäillä muitakin oppejanne ja niin he pääsevät hitaasti mutta varmasti eroon tästä höpölahkosta.
Osa toki ei pääse, mutta se osa on vain adventtikirkolle hyväksi. Ne hörhöt taas pitävät kaikki normaalit ihmiset erossa. Joten tulin siihen lopputulokseen, että pitäkää vain evoluution vastustuksenne.
Ei niihinkään hörhöihin tieto pure, jotka yrittävät valmistaa lyijystä kultaa. Tai yrittävät valmistaa ikiliikkujaa. Tai yrittävät keksiä autoa, joka liikkuessaan tuottaisi enemmän energiaa kuin kuluttaisi. - Eskatologi
Hermanni-itse kirjoitti:
Niin Tämän periaatteen mukaan Alex on 100% Prosenttisesti oikeassa. Raamattuhan sanoo aivan mitään siekailematta, että ainoastaan Jumalalla ainoalla on kuolemattomuus hallussaan, jos haluamme uskoa Jeesuksen vertauksiin aivan tosina? Sekin sopii kaikille lapsen uskoisille. Sanotaanhan sanassa aivan suoraan, että Jeesus puhui heille kaiken vertauksilla ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Totuushan on se, että vertaukset ovat totta kirjoitettuina, kuitenkin käytäntö on aivan toinen asia. Näet ilman vertausta hän ei puhunut heille yhtään mitään. Minä uskon Alexsin tavoin, että vertaukset ovat vertauksia ja nämä on myös ymmärrettävä vertauksina.
Nämä kuolemattomuus opin kannattajat ovat perustaneet Spiritimi nimisen uskon tänne maan päälle. Sielun kuolemattomuus perustuu Spiritismiin. Spiritismi on Kristin uskon valtavoima."Mikäli Raamattu kuuluu luotettaviin kirjoihin.
Kirjoittanut: Hermanni-itse / 16.7.09 / klo 11:29"
Mutta Raamattu ei kuulu luotettaviin kirjoihin. Syystä että Raamatun kustannuksella
voidaan keksiä jos vaikka mitä kultteja ja klaaneja.
Mutta asenteella että Raamattu on a i n o a täysin luotettava opus, sillä päästään
pitkälle ja totuuden juurille. Vaivattomasti kuolemattomuusasiassakin. Yksi esimerkki.
Danielin kirja 12.
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Uskonasiaksi se jää ja niin on Jumala sen tarkoittanutkin.
Eskatologi alex-kasi kirjoitti:
Sanot:
----
Etkö ymmärrä tätä ?
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset JOPA mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, MIKÄ LAISSA ON TÄRKEINTÄ : oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta."Valitettavasti Jumalan pahuudesta kertovia alkuperäisiä tarinoita ei ole kyetty täysin Raamatusta poistamaan, vaan niissä me näemme alkuperäisen Jahven, joka kykenee kiduttamaan vastustajiaan iankaiken. "
Niinpä. Eikä alex kykene yhtäkään nisitä lukuisista poistamaan vaikka vaahtoaa.
Vanhassa liitossa oli määrä tappaa kaikki ei-juutalaiset Israelin maasta.
On aivan järjetöntä uuden liiton ihmisen näkökulmasta, että pakanat
piti kitkeä pois Jumalan läsnäolon maasta. Mutta niin vain oli.
Ja Jumalalla on yhä tallella oikeudenmukaisuus vaikka vanhan liiton mentaliteettia
ei tietenkään sellaisenaan enää ole, vaan kosto on yksin Jumalan oikeus.
Ja tullut siihen varmuuteen mitä Raamattu sanoo: Kuolleet eivät tiedä mitään. Saar.9:5.
Kohoavatko hänen lapsensa kunniaan, ei hän sitä tiedä, vaipuvatko vähäisiksi, ei hän heitä huomaa. Job.14:21.
Mutta Spiritismi julistaa:Ei kuolemaa, ei kuolleita, eikö tämä ole täysin vihollisen oppia?
Toimittaja Clyde A Dibble sanoo: Emme ole yhteydessä kuolleisiin vaan eläviin-- Olemme saaneet lisää todisteita siitä, että henget puhuvat ja siitä ettei ne ole koskaan kaukana meistä. Monet ovat vain yhä sokeita, kuuroja ja henkisesti tunteettomia hengen muita ulottuvuuksia kohtaan.
Athur A. Meyers esittää, että rajattoman hengen ilmenemismuoto ei ole mikään tarkoin määriteltävissä oleva jumalallinen olento.
Tämä ääretön voima voidaan tuntea Jumalana, Henkenä, Rana ja spritismi tuntee sen Hengen rajattomuutena.
Tämä spiritististen uskomusten tulkki jatkaa sanoen: Te olette ilmaus hengen universaalisuudesta, teidän ruumiinne on Hengen temppeli; te olette Jumalan-Hyvän Sopusoinnun lapsia ja Hengen kaikkeus.
Tässä spiritismi selvästi tuo ilmi, että ihminen tekee itsensä Jumalaksi.
Asia on täsmälleen samoin kuin käärme luvatessa Evalle Edenin puutarhassa--
Ette suinkaan kuole:-- te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan.
Jokaisen on itsensä ratkaistava kysymys, kumpaa hän uskoo, Jumalaa vai paholaista?
Päätöksemme vaikuttaa ratkeisevasti kohtaloomme.
Kuolemattomuus, Jumalan lahja emme voi pitää kuolemattomuutta itsestään selvänä asiana. Se on jotkin, mihin meidän on pukeutuman. Me pukeudumme siihen Herran toisen tulemisen hetkellä. Katoavaiset ruumiit- ne jotka ovat kuolleet- herätetään kuolleista, ja niiden pitää pukeuman katoamattomuuteen ja kuolevaiset ruumiit, jotka viellä Herran saapuessa ovat elossa, tulevat pukeutumaan kuolemattomuuteen.
Me emme ole nyt kuolemattomia eikä meistä koskaan tulekkaan, ellemme ota vastaan Herraa Jeesusta. Tämä on se todistus: Jumala on antanut iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan poikaa ei ole, sillä ei ole elämää1 Joh.5:11,12.
Iankaikkinen elämä on Kristuksen kädessä, me emme ole syntyneet siihen. Jeesus sanoo:Te että tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. Joh.5:40.
Jos jollakulla on käsitys, että kuolleet eivät ole todella kuolleita, vaan ovat siirtyneet johonkin korkeampaan elämänmuotoon, on vain luonnollista, että hän yrittää olla yhteydessä heidän kanssaan. Tämä usko on hyvin olellinen spritismissä. Sanottakoon tämä erään spiritismikirjailijan sanoin:
On yhtä luonnollista väittää, että ns. kuolleet eivät joskus palasi takaisin luoksemme kuin sanoa, että he eivät ole koskaann syntyneetkään eivätkä erinneet tästä maailmasta.
Raamatun opetukset taas ovat aivan päinvastaiset. Tuonelaan vaipunut ei sieltä nouse, Eikä hän enää palaja taloonsa, eikä hänen asuinpaikkansa häntä tunne
Job.7:9.10.
Kuolleet eivät palaja luoksemme tässä elämässä. He ovat kuolleita ylösnousemuksen päivään saakka.- alex-kasi
Me emme ole kuolemattomia jos emme ota vastaan Jumalan tarjoamaa armahdusta jota Hän tarjoaa Pojassaan.
Ja me helposti voimme ymmärtää syynkin siihen että meissä oleva elämä ei voi olla ikuista ilman Jumalaa - meillä ei yksinkertaisesti ole iankaikkiseen elämään tarvittavaa täydellisyyttä - eikä sitä olekaan muualla kuin Jumalan yhteydessä.
Ei ole vaikka saatana kuinka väittäisi että on..
Miksi on muutamille niin vaikeaa tunnustaa että meissä ei ole sitä täydellisyyttä mikä on edellytys iankaikkiselle elämälle - kaikelle iankaikkiselle elämälle.
Se täydellisyys on olemassa vain Jumalassa ja niissä jotka siinä elävät.
Eivätkö eräät ihmiset käsitä että vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ja Jumalan yhteydessä ja voi elämä säilyä. Että Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus - ja siksi ei mikään epäoikeudenmukainen VOI yhtyä Jumalaan - eikä siis voi saada iankaikkista elämää - se on niin itsestään selvä asia - mielestäni - että sen luulisi jhokaisen ymmärtävän kun se heille esiin tuodaan.
Minulle on suurempi ihme että he voivat "uskoa" että elämä jossa ei ole elämiseen tarvittavia edellytyksiä - olisi iankaikkista? Tai että Jumala joka on oikeudenmukaisuus ja rakkaus loisi elämää ja sitten kiduttasi sitä ikuisesti..
Olisi VÄÄRIN palvella luonnon voimia Jumalana - kyllä rajattomassa ja iankaikkisessa avaruudessa on suunnattomia luonnon voimia - mutta ne eivät ole Jumala. Niissä ei ole rakkautta tai viisautta, kyllä ne esimerkiksi räjähtelevät sinne ja tänne - mutta se ei tarkoita että ne olisivat Jumala - tai edes osa Jumalaa.
Jumala On täydellinen Elämä - Henki - Olemus joka omien ominaisuuksiensa tähden (joista Raamattu meille kertoo) on iankaikkinen. On vain Yksi Jumala - yksi täydellisyys - se mikä on täydellistä on ja se on Jumalan.
Ei Jumala ole iankaikkinen sattumalta, vaan syystä - emme mekään ole kuolevia sattumalta vaan syystä - se johtuu siitä minkälaisia me olemme - Jumala on täydellinen elämä - oikeudenmukaisen, rakkaudellinen, luotettava, viisas ja niin edelleen - ominaisuuksia jotka tekevät Hänestä iankaikkisen. Me olemme epätäydellisiä - ja siksi me olemme katoavia - kuoleman omia - ja ilman iankaikkista elämää.
Ei luonnonvoimissa ole sellaisia ominaisuuksia.. ei luonto elä .. luonto on olemassa .. Raamattu sanoo että Jumala voi luoda maantomusta elämää.. ei että maan tomu olisi elämää..
alex
Jumalalla ainoalla on kuolemattomuus.
Kuolleet eivät tiedä mitään.
Näin sanoo Raamattu!- alex-kasi
Jeesuskin nukkui Raamatun mukaan "kuolon unessa" josta Jumala hänet sitten herätti takaisin elämään. Niin että olemme samaa mieltä tässä asiassa.. :)
Toisille totuudessa on kuoleman haju ja toisille elämän tuoksu!
Matt. 25:46
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Kyllä nekin jotka eivät totuutta rakasta, joutuvat ylösnousemaan!
Tiedottomuuden sapatinlepoa eivät adventistit kykene heille lupaamaan.
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Kiitos Jumalalle oikeudenmukaisuudesta Jeesuksessa Kristuksessa!!!
- oikeastaan
niin, että vastakkain ovat oikea ja väärä tulkinta eli apostolinen oppi vastaan kreikkalainen filosofia.
- kalex-asi
toinen pitää sisällään opin ikuisesta piinasta, siis tämä...
Apt 24
#ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.#
... ja viimeisenä päivänä kun kaikki on herätetyt kuolleista, niin tässä ylösnousemusruumiissa jumalaton viimeistään saman päivän iltana joutuu tulipätsiin,näinhän Raamattu opettaa...
...esimerkki elävästä elämästä ja ikuisesta piinasta...
Kalle eli syntisen ja jumalattoman elämänsä ja se päättyi kuten Jumala oli sen aikojen alusta jo säätänyt... Kalle nimittäin kuoli liekkimereen ja koki siis helvetillisen kuoleman, mitä palaminen elävätä sananmukaisesti on.
...ylösnousemusruumiissaan Kallelle alkaa viimeistään puolilta päivin selvitä mikä tulee päivän ohjelma olemaan ja silloin Kallelle valkenee... ei helvetti joko taas...- niin sais jatkaa
elämistään.
Aika turha valittaa että menee henki jos ei halua ottaa elämää vastaan, sillä ainoalla tavalla millä se on mahdollista. Ei pohjattomassa ämpärissä vesi pysy, vaikka kuinka paljon vettä siihen kaatais.
- naomme
Kristityt ovat aina tienneet, että adventismi on eri uskontoa kuin kristinusko.
luulitko tehneesi suurenkin keksinnön???- alex-kasi
jokainen ei sitä nimittäin tajua.
Ero tuo esiin kaksi linjaa (A: ja B: linjat)..
A: Jumala on kuolematon iankaikkinen elämä koska Hän on täydellinen Elämä ja siksi kuolematon
B: Jumalan kuolemattomuus ei voi johtua siitä että Hän on täydellinen Jumala - koska vajavainen ihminenkin on kuoematon
A: Jumala on ainoa jolla on kuolemattomuus
B: Ihminenkin on ikuisuus olento /eikä ainoastaan Jumala
A:Iankaikkiseen elämä sisältää aina muun muuassa oikeudenmukaisuuden ja rakkauden - ilman niitä ei iankaikkinen elämä olemahdollista.
B: Iankaikkinen elämä on mahdolllista vaikka tulisessa järvessä (johon muuten kaikki pelastumattomat heitetään)
A: Kun Jumala sanoi olet kuolemalla kuoleva Hän tarkoitti sitä
B: Kun saatana sanoi "EI ette te kuole" hän tarkoitti sitä
A: Kuolema tarkoitta elämän loppua
B: Kuole on iankaikkinen "näivettynyt elämä" muualla
A: Jeesus maksoi sen saman hinnan meidän synneistämme minkä syntinen itse olisi joutunut maksamaan, Jeesus kuoli..
B: Jeesus ei maksanut samaa hintaa syntisten synneistä - koska Jeesus ei ole ikuisessa piinassa kitumassa johon syntinen heitetään jos hän ei käänny..
A: Peleastus tarkoittaa kuolemasta elämään pelastumista ..
B: Pelastus tarkoittaa helvetin tulisesta järvestä taivaaseen pelastumista.
A: Kun Jeesus puhui ihmisille Gehennasta häs ei tarkoittanut sillä ikuista piinaa koska sellaista ei ole..
B: Jeesus puhui ikuisille kuolemattomille ihmisille mihin he joutuyvat jos eivät anna pelastaa itseään..
Näin se menee
Ja vain tiedoksesi minä olen A:n miehiä mutta en adventisti, joten se argumenttisi ei pure meihin. Meitä on paljon ja lisää tulee - usko tai älä ..
Siksi kehoitan sinuakin tukimaan Raamattua - ala alusta ja usko Raamattu sellaisenaan - niin kyllä se siitä selviää .. että miksi kaikki on juuri niinkuin se on.. - kalex-asi
alex-kasi kirjoitti:
jokainen ei sitä nimittäin tajua.
Ero tuo esiin kaksi linjaa (A: ja B: linjat)..
A: Jumala on kuolematon iankaikkinen elämä koska Hän on täydellinen Elämä ja siksi kuolematon
B: Jumalan kuolemattomuus ei voi johtua siitä että Hän on täydellinen Jumala - koska vajavainen ihminenkin on kuoematon
A: Jumala on ainoa jolla on kuolemattomuus
B: Ihminenkin on ikuisuus olento /eikä ainoastaan Jumala
A:Iankaikkiseen elämä sisältää aina muun muuassa oikeudenmukaisuuden ja rakkauden - ilman niitä ei iankaikkinen elämä olemahdollista.
B: Iankaikkinen elämä on mahdolllista vaikka tulisessa järvessä (johon muuten kaikki pelastumattomat heitetään)
A: Kun Jumala sanoi olet kuolemalla kuoleva Hän tarkoitti sitä
B: Kun saatana sanoi "EI ette te kuole" hän tarkoitti sitä
A: Kuolema tarkoitta elämän loppua
B: Kuole on iankaikkinen "näivettynyt elämä" muualla
A: Jeesus maksoi sen saman hinnan meidän synneistämme minkä syntinen itse olisi joutunut maksamaan, Jeesus kuoli..
B: Jeesus ei maksanut samaa hintaa syntisten synneistä - koska Jeesus ei ole ikuisessa piinassa kitumassa johon syntinen heitetään jos hän ei käänny..
A: Peleastus tarkoittaa kuolemasta elämään pelastumista ..
B: Pelastus tarkoittaa helvetin tulisesta järvestä taivaaseen pelastumista.
A: Kun Jeesus puhui ihmisille Gehennasta häs ei tarkoittanut sillä ikuista piinaa koska sellaista ei ole..
B: Jeesus puhui ikuisille kuolemattomille ihmisille mihin he joutuyvat jos eivät anna pelastaa itseään..
Näin se menee
Ja vain tiedoksesi minä olen A:n miehiä mutta en adventisti, joten se argumenttisi ei pure meihin. Meitä on paljon ja lisää tulee - usko tai älä ..
Siksi kehoitan sinuakin tukimaan Raamattua - ala alusta ja usko Raamattu sellaisenaan - niin kyllä se siitä selviää .. että miksi kaikki on juuri niinkuin se on..päättelyssäsi on tämä...
#B: Iankaikkinen elämä on mahdolllista vaikka tulisessa järvessä (johon muuten kaikki pelastumattomat heitetään) #
...pidät Jumalan säätämää iankaikkisen rangaistuksen olotilaa samanarvoisena elämänä kuin vanhurskautettujen iankaikkista elämää Kristuksessa...
...tällä opillasi sinä teet halvaksi Kristuksen pelastustyön. - anti-kristitty
Ja Jeesuksen opetuslapset ovat aina tienneet, että langenneen seurakunnan eli kirkon opetuslapsilla eli niillä, jotka ovat omineet itselleen nimen "kristitty", ei ole mitään tekemistä raamatullisen uskon kanssa. Kirkon kristinusko on Raamatun näkökulmasta eksytystä. Toisaalta tästähän jo UT:ssakin puhutaan eli asiassa ei mitään uutta tai keksimistä ole.
Vai onko sille olemassa joku hyväkin syy, miksi kirkon evankeliumi on pelkkää Jeesusta ilman minkäänlaista mainintaa siitä Jumalan valtakunnasta, jota VT, Jeesus, apostolit ja muut julistavat? Evankeliumi ilman Jumalan valtakuntaa on väärä evankeliumi. Tarkista vaikka Raamatusta. - piäs pääs kii
anti-kristitty kirjoitti:
Ja Jeesuksen opetuslapset ovat aina tienneet, että langenneen seurakunnan eli kirkon opetuslapsilla eli niillä, jotka ovat omineet itselleen nimen "kristitty", ei ole mitään tekemistä raamatullisen uskon kanssa. Kirkon kristinusko on Raamatun näkökulmasta eksytystä. Toisaalta tästähän jo UT:ssakin puhutaan eli asiassa ei mitään uutta tai keksimistä ole.
Vai onko sille olemassa joku hyväkin syy, miksi kirkon evankeliumi on pelkkää Jeesusta ilman minkäänlaista mainintaa siitä Jumalan valtakunnasta, jota VT, Jeesus, apostolit ja muut julistavat? Evankeliumi ilman Jumalan valtakuntaa on väärä evankeliumi. Tarkista vaikka Raamatusta.Älä sotke kirkkoja ja kristinuskoa keskenään!
Kristinuskoksi alettiin alussa sanoa apostolien opettamaa uskoa, joka on tuiki harvinaista nykyään.
Yleisimmin voit olla nykyään varma, että jos joku esittelee uskoaan apostoliseksi, hän valehtelee! - anti-kristitty
piäs pääs kii kirjoitti:
Älä sotke kirkkoja ja kristinuskoa keskenään!
Kristinuskoksi alettiin alussa sanoa apostolien opettamaa uskoa, joka on tuiki harvinaista nykyään.
Yleisimmin voit olla nykyään varma, että jos joku esittelee uskoaan apostoliseksi, hän valehtelee!Joo. Niin? Ja mitä?
Sanot minulle, että "älä sotke" ja "piäs pääs kii", ja sitten sanot samaa kuin minä. Onko sinulla itselläsi päässä vikaa? - alex-kasi
kalex-asi kirjoitti:
päättelyssäsi on tämä...
#B: Iankaikkinen elämä on mahdolllista vaikka tulisessa järvessä (johon muuten kaikki pelastumattomat heitetään) #
...pidät Jumalan säätämää iankaikkisen rangaistuksen olotilaa samanarvoisena elämänä kuin vanhurskautettujen iankaikkista elämää Kristuksessa...
...tällä opillasi sinä teet halvaksi Kristuksen pelastustyön.Jumalan säätämää iankaikkisen rangaistuksen olotilaa samanarvoisena elämänä kuin vanhurskautettujen iankaikkista elämää Kristuksessa... kuten väität.
Mistä olet sellaisia luuloja minusta saanut.
Minä EN edes uskot mihinkään iankaikkiseen elämään kuin siihen joka on Jumalan tahdossa. Iankaikkinen elämä ei ole mahdollista - ilman Jumalaa - se on minun uskoni. Kuinkahan monta kertaa se pitää sanoa että sen ymmärtäisit?
- Bushmanni
Sinä olet kiinnostunut historiasta ja siitä, kuinka eri asioita ja oppeja on Raamattuun ilmaantunut.
Oletko koskaan tutkinut saatanaa ja sitä, kuinka pahuus ilmaantui Raamattuun, Vanhaan testamenttiin ja yleensä juutalaisuuteen?
Se onkin aika mielenkiintoista, sillä se sivuaa sinun Jumala on ikuinen rakkaus ja oikeudenmukaisuus yms teemaa.
Alunperin juutalaisuudessa sekä hyvyys, että pahuus olivat molemmat Jumalan käsialaa. Jumala huolehti kummastakin.
Varhaisessa juutalaisuudessa Saatana oli ihmisten uskoa Jumalaan kyseenalaistava kapinallinen henkiolento, jonka juutalaisten heimojumala Jahve salli siksi koetella, säilyttivätkö ihmiset todella uskonsa Jahveen, vaikka hän antoi Saatanan aiheuttaa juutalaisille kärsimyksiä.
Mutta juutalaiset alkoivat uskoa Saatanaan, pahoihin henkiin ja riivaajiin alun perin persialaisen uskonnon vaikutuksesta. Tätä ennen juutalaisuudessa oli uskottu, että sekä paha että hyvä ovat peräisin Jumalalta. Tämä on siis alkuperäistä juutalaisuutta ja se, että Jumala vastaan vain hyvästä ja saatana pahasta on tullut paljon, paljon myöhemmin mukaan kuvioihin.
Tietenkin tämä sotkee hiukan sinun teorioitasi Jumalasta, sillä pelkästään hyvä Jumala ei ole alkuperäinen Jumala, vaan myöhemmin muunneltua kristinuskon tarpeisiin.
Annoin esimerkin silloin Daavidista ja väestönlaskusta, jossa Jumala sitten rankaisi viatonta kansaa. No siitäkin meillä on kaksi versioita, mikäli et tiennyt.
I Versio on Toisen Samuelin kirja jae 24:1, jossa Jumala toimii ja
II versio samasta tarinasta on Ensimmäisen Aikakirjan jae 21:1, jossa saatana tekee osan töistä. Aikakirja on kirjoitettu huomattavasti myöhemmin, joten siksi saatana on jo mukana kuvioissa.
Ensimmäisessä herra vihastui ja yllytti Daavidin väenlaskuun, ja paljon myöhemmin kirjoitetussa aikakirjassa taas Saatana viekoitteli Daavidin toimittamaan väenlaskun.
Samoin Jobin kirja on mielenkiintoinen. Siinä saatana on yliluonnollinen tarkkailija, joka etsii ihmisistä syntiä ja koettelee heitä.
Jobin kirjassa Saatanalla ei kuitenkaan ole valtuudet vahingoittaa ihmisiä miten tahtoo, vaan tarvitsee luvan Jumalalta, eikä voi ylittää tämän asettamia rajoja.
Jobissa saatana kysyy Jumalalta luvan ihmisten koettelemiseen ja kiusaamiseen ja Jumala antaa luvan.
Tämäkin hiukan sotkee sinun teorioitasi, mutta jos asia kiinnostaa, niin sitä kannattaa tutkia.
Raamattu on monipuolinen kirja, jos ei lyö kantojaan lukkoon ennen sen avaamista.- alex-kasi
Sillä voisimme ajatella, että miksi Jumala salli synnin ja turmelluksen.
Oma käsitykseni on, että synti ja turmellus on periaatteessa AINA mahdollista, mutta olisi väärin sanoa että "Jumala huolehti kummastakin".
Iankaikkiseen elämään sen sijaan sisältyy AINA täydellinen oikeudenmukaisuus ja rakkaus ja ne ovat ominaisuuksia jotka voivat olla mahdollisia vain täydellisessä vapaudessa.. ei orjuudessa..
Jumala pakota ketään tekemään tahtoaan, koska rakkaus ja oikeudenmukaisuus eivät toimi pakon alla.. siksi ei ketään pakoteta iankaikkiseen elämäänkään, Jumala tarjoaa mutta ei pakota..
Ei ketään voida pakottaa uskoon (sinä jos joku tiedät sen - vai mitä :) Jumala kutsuu - ei pakota - mutta silti - ei iankaikkista elämää ole muualla kuin Jumalan yhteydessä.. ja sinne on mentävä itse.. omasta halusta.
Siksi voi saatanakin tehdä syntiä jos haluaa, kunnes Jumala poistaa lupauksensa mukaan kaiken pahuuden - mutta synnin seurauksia ei kukaan voi välttää, ei saatana eikä kukaan - emme edes me - joko me itse vastaamme seurauksista kuolemallamme tai JUMALA pojassaan kuolee puolestamme.
(Sanonta "Jumalan Pojassaan" ei muuten minulle tarkoita, että Poika on Jumala, vaan että Jumala on Pojassa - mikä ei ole tarkalleen sama asia).
Juutalaisten uskoon, että Jumala sallii saatanan pahuuden ja salli synnin teon ei minulla ole mitään sanomista - sillä on tosi että Jumala sallii saatanan tehdä tekojaan aikansa.
Se että me elämme vaikeissa olosuhteissa ei kuitenkaan oikeuta ketään pahuuteen, ei ainakaan siten että saisimme iankaikkisen elämän "koska oli niin vaikeaa" että sen parusteella saisimme anteeksi pahuutemme. Sen asian sen jos minkä - Jeesus näytti elämässään. Ei pahuus parane tekemällä enemmän pahaa vaan lopettamalla pahan tekeminen.
Jeesus jos kukaan eli vaikeissa olosuhteissa, (mikä suurelta osin johtui siitä että hän ei koskaan luopunut vaan eli aina siitä huolimatta oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa. Siis toisin sanoen "Jumalan tahdossa").
Saatanan yritykset saada Jeesus lankeamaan pois Jumalasta olivat jatkuvia - jos Jeesus ei olisi pitänyt kiinni oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta (siis Jumalan tahdosta) ja elänyt synnittömyydestään - hänestä olisi tullut juuri yhtä kuoleva kuin saatanasta ja jokaisesta joka tekee syntiä, koska synti on sellaista tekemistä (ajatuksin ja teoin) mikä tuhoaa elämää on sen seuraus automaattisesti kuolema.
Synnin palkan (siis kuoleman) voi yhtä hyvin nähdä automaattisena seurauksena kuin Jumalan rangaistuksena - synnissä ei ole iankaikkista elämää.
Tätä Jumala sanoo Sanassaan - älä tee syntiä - sillä synti tuhoaa elämän .. sen palkka on kuolema.
Tämä toytuus kertoo myös sen että Jumala joka on kuolematon eimkoskaan tee syntiä (sillä onhan Hän kuolematon elämä) - ehkä se oli tätä saatana ei tajunnut kun alkoi kapinoimaan Jumalaa vastaan - ehkä hän uskoi että oikeudenmukaisuudella ja rakkaudella ei ole iankaikkisen elämän kanssa mitään tekemistä.. ehkä saatana sen tähden sanoi Jumalaa vastaan Ei ette te kuole.. sillä tyhmää olisi tehdä itsestään paha ja onneton ja kuoleman oma ... ehkä saatana uskoo ja uskottelee hallitsemalleen maailmalle (sillä saatana hallitsee yhä tätä maailmaa) että se on niin .. ehkä.. lähes koko maailma tuntuu kuitenkin uskovan siuihen - eri uskonnoissa..
Mutta Raamatun Jumala on ainoa jolla on kuolemattomuus .. ja se johtuu Jumalan täydellisyydestä ja Jumala on luonnollisesti ilman syntiä - sillä synnissä ei ole iankaikkista elämää.. - anti-kristitty
En minä näe mitään suurta ongelmaa siinä, että UT:ssa paholainen nähdään vihollisena. Se on nähdäkseni vain yksinkertainen uudelleentulkinta, joka perustuu siihen, että asian kuin asian voi nähdä useammasta eri näkökulmasta.
Paavalikin sanoo, että laki on hyvä ja pyhä, ja toisaalla puhuu laista ihmisen vihollisena synnin takia. Laki on siis ihmisen liittolainen, koska se ohjaa häntä hyvään ja elämään, mutta myös vihollinen, koska sen tuomio on kuolemaksi niille, jotka sitä vastaan rikkovat.
Siis tämä tällainen dualismi selittää hyvin tuota paholaisenkin asemaa. Saatana yksinkertaisesti vain "tekee työtään" eli koettelee ja kiusaa ja sekin on tavalla tai toisella osa Jumalan suunnitelmaa. Sen takia voi hyvällä omatunnolla sanoa, että myös paha tulee Jumalan kädestä, niinkuin se toimii Jobin kirjassakin. Samalla kun saatana tekee työtään hän on myös toisesta näkökulmasta Jumalan vihollinen ja ihmisen vastustaja, koska hän yrittää saada ihmiset lankeamaan syntiin ja tuollainen lankeaminen on vastoin Jumalan tahtoa. Paholainen on siis samaan aikaan Jumalan palvelija tehdessään seulontatyötä viljan ja rikkaviljan suhteen ja toisaalta este Jumalan tahdolle ja suunnitelmalle ihmissuvun suhteen.
Tämä asioiden eri näkökulmista on muutenkin yleinen käytäntö Raamatussa, kun ihmisestä puhutaan erilaisilla nimillä. Ihminen on asiayhteydestä riippuen ruumis, liha, liha ja veri, sielu, henki, jne ja kuitenkin nuo kaikki vain tarkoittavat ihmisyksilöä eri näkökulmista nähtynä. Ihminen on liha, eli luotu olento, ruumis, eli konkreettinen elävä yksilö maailmassa, sielu, eli katovainen olento joka on riippuvainen Luojastaan, ja henki, eli olento joka on suhteessa Luojaansa. Ihmisestä puhuttaessa käytetään myös monia muita synonyymejä kuten sydän, jne.
Ihmisen rakenteen selittäminen ja paloitteleminen komponentteihin on kirkon pakanafilosofien juttu ja heidän raamatunselitystään, mutta itse Raamatun tekstiin oikein ymmärrettynä se ei liity mitenkään.
Näin siis itse näen asian. Tuo VT:n näkemys saatanasta yhtenä Jumalan pojista on nähdäkseni oikea myös UT:n lisäysten kanssa kun taas kirkon oppi saatanasta on lähinnä vain yksi luku kirkon helvetillä pelottelun oppikirjassa.
Mielenkiintoista on myös se, että muistaakseni jossain juutalaisessa traditiossa saatanaa on kutsuttu kuoleman enkeliksi. Siis tällainen hämärä muistikuva on. - eikaivaa
Hyvyys ja pahuus liittyy syyn ja seurauksen lakiin.
Jotta pahat teot saisivat seuraamuksensa, pitää niille löytyä tekijät.
Kun ihminen tappaa ihmisen, sen teon ihminen tulee kostamaan tietyn kaavan mukaan. Tämä kaikki on määrätty tehtäväksi ihmisten kesken.
Pahuudenteon voi kumota vain asianosainen anteeksiannolla jolloin sen kosto ei toteudu reaalielämässä. Lueppa Raamattuasi tarkemmin!
- anti-kristitty
Ajattelin nostaa tässä esille, että on toinenkin tällainen samankaltainen jakava oppi. Nimittäin itse evankeliumi.
Mark 1
(1) Ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin
(2) Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
(3) Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"
...
(14) Kun Johannes oli vangittu, Jeesus palasi Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
(15) Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!"
Mikä siis on evankeliumi? Ilosanoma siitä tulevasta maailmanajasta, eli Jumalan valtakunnasta, ja Messiaasta, eli siitä miehestä ja Daavidin jälkeläisestä, jonka Jumala on asettanut sen kuninkaaksi. Tietysti koko Jeesuksen elämä kuuluu tuohon mukaanlukien hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa, mutta se on silti ilosanoma siitä tulevasta ajasta ja kuningaskunnasta, jota juutalaiset odottivat.
Mutta mitäs kuuleekaan karismaatikkojen ja teologien julistavan, kun he evankeliumista puhuvat? He vesittävät ja hengellistävät koko opin Jumalan valtakunnasta. Käytännössähän tuo on sama asia kuin koko valtakunnan kieltäminen.
Raamatun evankeliumi on siis eri asia kuin kirkon evankeliumi. Onko siis oikein puhua Raamatun ja Jeesuksen uskosta kirkon uskona? Kyseessä on kaksi eri uskontoa tässäkin. Toisessa mennään Jumalan valtakuntaan maan päällä ylösnousemusruumiissa ja toisessa mennään suoraan kuoleman jälkeen haamuna taivaaseen, jonka selitetään olevan se todellinen Jumalan valtakunta.- alex-kasi
Sillä juuri näin se on - minä näen tuon kuitenkin enemmän tai vähemmän seurauksena saatanan sanoista "ei ette te kuole", sillä jos niihin uskoo saa samalla kaikenlaisia vaikeuksia kun lukee Raamatun sanomaa - siksihän ihmiset eivät Raamattua paljon enää luekaan - sen katsotaan olevan sekavan ja kirkkokin opettaa tavalla joka vain vaikeuttaa asiaa.
Se mikä ihmetyttää eniten on että ne jotka lukevat Raamattua eivät näe mistä Raamattu kertoo. Kovaa selittämistä vain että se ja se kohta ei enää ole voimassa. Minä olen omastapuolestani todennut että Raamattu on yksi kokonaisuus jota ymmärtää parhaiten jos lukee koko kirjan ja ei kuuntele pappien selityksiä kuin topisella korvalla.
Ja samalla täytyy tunnustaa että kirkossakin on paljon ihmisiä jotka sydämmessään etsivät Jumalaa - saavat vain niin huonoa opstusta.. - anti-kristitty
alex-kasi kirjoitti:
Sillä juuri näin se on - minä näen tuon kuitenkin enemmän tai vähemmän seurauksena saatanan sanoista "ei ette te kuole", sillä jos niihin uskoo saa samalla kaikenlaisia vaikeuksia kun lukee Raamatun sanomaa - siksihän ihmiset eivät Raamattua paljon enää luekaan - sen katsotaan olevan sekavan ja kirkkokin opettaa tavalla joka vain vaikeuttaa asiaa.
Se mikä ihmetyttää eniten on että ne jotka lukevat Raamattua eivät näe mistä Raamattu kertoo. Kovaa selittämistä vain että se ja se kohta ei enää ole voimassa. Minä olen omastapuolestani todennut että Raamattu on yksi kokonaisuus jota ymmärtää parhaiten jos lukee koko kirjan ja ei kuuntele pappien selityksiä kuin topisella korvalla.
Ja samalla täytyy tunnustaa että kirkossakin on paljon ihmisiä jotka sydämmessään etsivät Jumalaa - saavat vain niin huonoa opstusta..Kannattaakin miettiä sitä, että kelpaako sitten tuo huono opastus selitykseksi Jumalalle tuomiolla sen suhteen, että on antanut eksyttää itsensä. En usko, että totuus on vaikea löytää, jos sitä tosissaan lähtee etsimään.
Mutta joo. Raamattu ei ole sekava. Sekavan kuvan siitä saa ihmiset lähinnä sen kautta, että he lukevat Raamattua yrittäen sovittaa sitä yhteen ajatusten kanssa, jotka ovat saaneet alkunsa täysin erilaisesta ajattelutavasta ja maailmankatsomuksesta. Mitä muutakaan kuin sekavuuksia ja ristiriitoja voi seurata siitä, että yrittää sovittaa yhteen kaksi keskenään yhteensopimatonta ajattelutapaa? - alex-kasi
anti-kristitty kirjoitti:
Kannattaakin miettiä sitä, että kelpaako sitten tuo huono opastus selitykseksi Jumalalle tuomiolla sen suhteen, että on antanut eksyttää itsensä. En usko, että totuus on vaikea löytää, jos sitä tosissaan lähtee etsimään.
Mutta joo. Raamattu ei ole sekava. Sekavan kuvan siitä saa ihmiset lähinnä sen kautta, että he lukevat Raamattua yrittäen sovittaa sitä yhteen ajatusten kanssa, jotka ovat saaneet alkunsa täysin erilaisesta ajattelutavasta ja maailmankatsomuksesta. Mitä muutakaan kuin sekavuuksia ja ristiriitoja voi seurata siitä, että yrittää sovittaa yhteen kaksi keskenään yhteensopimatonta ajattelutapaa?yritän pitää mielessäni että jokaisen elämä on Jumalan kädessä, että Jumala Raamatun lupauksen mukaan herättää jokaisen kuolleen elämään ja tekee uudeksi kaiken.
Mielestäni me ihmiset olemme niin kiinni tässä maailmassa että meidän on jo siksikin vaikea ymmärtää Raamattua. Raamattu kertoo iankaikkisesta Jumalasta ja iankaikkisen elämän mahdollisuudesta.
Asiaa voi katselle tietystiu monelta kantilta, kuten esimerkiksi siten että iankaikkinen elämä on LAHJA - se ei ole mikään automaattinen oikeus, vaan seuraus määrätyistä asioista - jotka esimerkiksi minun uskoni mukaan voivat tulla mahdolliseksi vain Jumalan yhteydessä elettäessä.
Kuolema on vajavaisuuden seurausta ja elämän tuhoutumista - suunnilleen kuin jos minun tulisi elää ja kulkea läpi erämaan jossa elämä ei ole mahdollista - Raamattu osoittaa toisen tien - jossa elämä on mahdollista.
Raamattu sanoo minulle että jos siis valitsen sen tulee elämä mahdolliseksi - ja kysyy että jos en valitse sitä - kuinka voisin saada iankaikkisen elämän?
Tässä on luonnoillisesti kysymys uskosta - mutta ei ainoastaan uskosta vaan myös hitaasti kasvavassa ymmärryksessä Jumalan olemuksesta ja sen mukaan Jumalan tahdosta. Jumalan tahto ei ole että eläisimme ikäänkuin oikuttelevaa vallankäyttöä harjoittavan vallan alla - vaan totuudessa olemista ja elämistä.
Täällä huudetaan kostoa "vikapäille" - ikuista piinaa - keskustellaan että kuinka kauan kutakin tulisi piinata ja välillä syytetään Jumalaa koska ei haluta ymmärtää että iankaikkinen elämä AINA täytyy elää siten että se tulee mahdolliseksi - paljossa siten kuin Jumala sen elää - aina siinä oikeudenmukaisuudessa mikä on Jumalan ja aina siinä rakkaudessa mikä on Jumalan - ei iankaikkisessa elämässä ole muita vaihtoehtoja.
Nyt on todistettavasti niin että me elämme vajavaisuudessa ilman mitään omaa suoraa yhteyttä Jumalaan - sillä mahdotonta olisi vajavaisuuden yhtyä täydellisyyteen ja jäädä eloon (sanoo RAAMATTU) - siksi Jumala antoi meille välimiehen joka korvasi kuolemallaan sen epäoikeudenmukaisuuden mikä vallitsee meidän elämäämme ja on meidän opettajamme - matkallamme iankaikkiseen elämään..
Jos ei SE ole armoa - niin sitten ei mikään ...
alex - anti-kristitty
alex-kasi kirjoitti:
yritän pitää mielessäni että jokaisen elämä on Jumalan kädessä, että Jumala Raamatun lupauksen mukaan herättää jokaisen kuolleen elämään ja tekee uudeksi kaiken.
Mielestäni me ihmiset olemme niin kiinni tässä maailmassa että meidän on jo siksikin vaikea ymmärtää Raamattua. Raamattu kertoo iankaikkisesta Jumalasta ja iankaikkisen elämän mahdollisuudesta.
Asiaa voi katselle tietystiu monelta kantilta, kuten esimerkiksi siten että iankaikkinen elämä on LAHJA - se ei ole mikään automaattinen oikeus, vaan seuraus määrätyistä asioista - jotka esimerkiksi minun uskoni mukaan voivat tulla mahdolliseksi vain Jumalan yhteydessä elettäessä.
Kuolema on vajavaisuuden seurausta ja elämän tuhoutumista - suunnilleen kuin jos minun tulisi elää ja kulkea läpi erämaan jossa elämä ei ole mahdollista - Raamattu osoittaa toisen tien - jossa elämä on mahdollista.
Raamattu sanoo minulle että jos siis valitsen sen tulee elämä mahdolliseksi - ja kysyy että jos en valitse sitä - kuinka voisin saada iankaikkisen elämän?
Tässä on luonnoillisesti kysymys uskosta - mutta ei ainoastaan uskosta vaan myös hitaasti kasvavassa ymmärryksessä Jumalan olemuksesta ja sen mukaan Jumalan tahdosta. Jumalan tahto ei ole että eläisimme ikäänkuin oikuttelevaa vallankäyttöä harjoittavan vallan alla - vaan totuudessa olemista ja elämistä.
Täällä huudetaan kostoa "vikapäille" - ikuista piinaa - keskustellaan että kuinka kauan kutakin tulisi piinata ja välillä syytetään Jumalaa koska ei haluta ymmärtää että iankaikkinen elämä AINA täytyy elää siten että se tulee mahdolliseksi - paljossa siten kuin Jumala sen elää - aina siinä oikeudenmukaisuudessa mikä on Jumalan ja aina siinä rakkaudessa mikä on Jumalan - ei iankaikkisessa elämässä ole muita vaihtoehtoja.
Nyt on todistettavasti niin että me elämme vajavaisuudessa ilman mitään omaa suoraa yhteyttä Jumalaan - sillä mahdotonta olisi vajavaisuuden yhtyä täydellisyyteen ja jäädä eloon (sanoo RAAMATTU) - siksi Jumala antoi meille välimiehen joka korvasi kuolemallaan sen epäoikeudenmukaisuuden mikä vallitsee meidän elämäämme ja on meidän opettajamme - matkallamme iankaikkiseen elämään..
alexOlikos se sana nyt henki vai sielu, joka piispa Nikolaisen mukaan synonyymina ihmisyksilöstä korosti juuri sitä, että ihminen on kuolevainen ja jonka henki on Jumalalta saatu ja jonka Jumala voi ottaa takaisin milloin tahansa Häntä huvittaa, sillä se on Hänen omaisuuttaan.
Jos siis pääpaino siinä sanassa on se, että ihminen on kuolevainen toisin kuin Jumala, joka on kaiken elämän lähde ja pää Raamatun mukaan, niin eikö olekin aika nurinkurista, että perinteinen kristinusko selittää nuo sanat juuri niin, että pääpaino on ihmisen luontaisessa kuolemattomuudessa?
Onko mitenkään suuri yllätys, että juuri Nikolainen nosti nämä asiat esille? Hänhän oli Helsingin teologisessa alkukielten ja VT:n eksegetiikan professorina. Yllättäen taas VT:n tunteva ihminen nostaa nämä tällaiset Raamatun näkökulmasta itsestäänselvät, mutta kristityille käytännössä katsoen tuikituntemattomat, asiat esille.
Voiko edes Jeesuksen sanoja ymmärtää oikein, jos ei tiedä, mitä hän tarkoittaa noilla sanoilla? Tuskinpa. Silti suurin osa maailman kristityistä kuvittelee päinvastaista... - senku,mm
alex-kasi kirjoitti:
yritän pitää mielessäni että jokaisen elämä on Jumalan kädessä, että Jumala Raamatun lupauksen mukaan herättää jokaisen kuolleen elämään ja tekee uudeksi kaiken.
alexEthän sinä elä muita kummemmin Jumalan yhteydessä!
Mikä kumma se saa lahkolaiset pitämään heidän omaa elämäntapaansa Jumalan yhteydessä olemisena?
Ikuinen elämä on ihmisestä riippumaton lahja eikä palkkio Jumalan yhteydessä elämisestä.
Et kertakaikkiaan elä täällä Jumalan yhteydessä sillä se on mahdottomuus. - Etkö vieläkään ole
senku,mm kirjoitti:
Ethän sinä elä muita kummemmin Jumalan yhteydessä!
Mikä kumma se saa lahkolaiset pitämään heidän omaa elämäntapaansa Jumalan yhteydessä olemisena?
Ikuinen elämä on ihmisestä riippumaton lahja eikä palkkio Jumalan yhteydessä elämisestä.
Et kertakaikkiaan elä täällä Jumalan yhteydessä sillä se on mahdottomuus.oppinut erottamaan asiaa ja ihmistä toisistaan.
Totuus on että inkaikkista elämää ei voi olla kuin Jumalan yhteydessä. Kuka sitten elää tai ei elä Jumalan yhteydessä, sillä asialla ei ole mitään itse asian kanssa tekemistä. - perinpohjin
Etkö vieläkään ole kirjoitti:
oppinut erottamaan asiaa ja ihmistä toisistaan.
Totuus on että inkaikkista elämää ei voi olla kuin Jumalan yhteydessä. Kuka sitten elää tai ei elä Jumalan yhteydessä, sillä asialla ei ole mitään itse asian kanssa tekemistä.Esityksesi ei kulje Raamatun Sanan mukaisesti, kuten arvasinkin.
postolien teot:
17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.' - anti-kristitty
perinpohjin kirjoitti:
Esityksesi ei kulje Raamatun Sanan mukaisesti, kuten arvasinkin.
postolien teot:
17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'(John 3:36)
Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.
(John 6:54)
Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
(John 17:3)
Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
(1 Timothy 6:12)
Käy uskon jalo kilpailu ja voita omaksesi ikuinen elämä, johon sinut on kutsuttu ja jonka olet tunnustanut päämääräksesi, kun monien todistajien läsnä ollessa lausuit hyvän tunnustuksen.
(Revelation of John 2:7)
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
(Revelation of John 2:10)
... Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän. (11) "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa.
Vain ne, jotka voittavat, heräävät Jumalan hengen voimasta ylösnousemuksessa saamaan vanhurskaitten perintöosan. Muille ei ole elämää luvattu, vaan heitä odottaa toinen kuolema tuomion jälkeen.
Mitä siitä, että Jumala on luonut ihmiskunnan omiksi lapsikseen? Ei syntyperä vääryydentekijöitä oikeuta perimään Jumalan valtakuntaa.
(Matthew 5:20)
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
(Matthew 5:48)
Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
(Matthew 6:33)
Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
(Mark 9:43)
Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen
(Mark 9:47)
Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin
Tuo "hänessä me elämme ja liikumme ja olemme" puhuu aivan täysin eri asiasta kuin mitä Jeesuksessa oleminen on. Eikö tuossa Apt.t.17:28 puhuta Jumalassa "olemisesta"? Ottaen huomioon, että Jeesus ei ole Jumala, niin tuo teksti ei mitenkään liity Jeesuksessa olemiseen. Jumalassa oleminen, eli se Jumalan kanssa yhtä oleminen, josta Jeesuskin puhuu, on asia, joka ei liity vääryydentekijöihin. Vääryydentekijä tehdessään vääryyttä ei todellakaan ole Jeesuksessa ellei sitten Jeesus ole myös vääryydentekijä. - anti-kristitty
senku,mm kirjoitti:
Ethän sinä elä muita kummemmin Jumalan yhteydessä!
Et kertakaikkiaan elä täällä Jumalan yhteydessä sillä se on mahdottomuus.Lahkolainen haukkuu lahkolaista lahkolaiseksi. Paavali oli ylpeä saadessaan olla lahkolainen ja kaikkien vihaama ja parjaama Jeesuksen nimen tähden.
Ei Raamatussa sanota, että Jumalan totuus tulisi ikinä olemaan suosittu tai laajalti hyväksytty. Vielä vähemmän osa valtiota kirkkolaitoksena. Sen sijaan Raamattu puhuu suuresta eksytyksestä, joka alkoi jo apostolien aikana ja kestää aina Jumalan valtakunnan tuloon asti Jeesuksen paluun yhteydessä. Ja mikäs se suurempi eksyttäjä nykyään olisi kuin kristillinen kirkko itse. Jos et ole lahkolainen, niin sinun tulisi olla huolestunut, sillä silloinhan sinä uskot sellaiseen oppiin, jonka maailma hyväksyy, eikä maailma voi hyväksyä totuutta, koska se on sitä vastaan. Jos siis maailma hyväksyy uskosi, niin uskot valheeseen ja sinut on eksytetty.
Jumalan yhteydessä eläminen on sitä, että oma elämäntapa on sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa. Vääryyden ja valheen rakastajat eivät elä Jumalan yhteydessä vaikka kuinka korkeassa virassa tai asemassa olisivat langenneessa kirkossaan tai vaikka heidän hautapaikkansa olisi kuinka suoraan kirkon kyljessä eksytystä opettavien pappien siunaamalla maalla.
Raamattu selvästi ja yksiselitteisesti sanoo, että ikuiseen elämään ja Jumalan valtakuntaan pääsevät Jeesuksen tullessa vain ne, jotka sen ovat itselleen voittaneet. Lahjahan se on, mutta ei Jumala lahjoja vihollisilleen jakele. Ei pelkkä tieto tai pelkkä usko ilman kuuliaisuutta Jumalan tahdolle arkielämässä tekojen kautta ketään pelasta, niinkuin Raamattu selvästi sanoo.
Elätkö Jumalan yhteydessä? Rakastatko oikeutta ja totuutta vai rakastatko vääryyttä ja valhetta? Ei siinä mitään sen monimutkaisempaa ole. Eikä tietämättömyys ole mikään selitys tai puolustus, joka Jumalan edessä kelpaa, jos sinulla oli mahdollisuus ottaa selvää. Jeesus on ainoa välimies.
3. Moos. 23:36
Seitsemänä päivänä tuokaa uhri Herralle.
Kahdeksantena päivänä olkoon teillä pyhä kokous, ja tuokaa uhri Herralle;
se on juhlakokous, älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
4. Moos. 29:35
Ja kahdeksantena päivänä olkoon teillä juhlakokous;
älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako,
"Seitsemänä päivänä" uhraa itsesi Herralle.
Ja kahdeksantena päivänä voit sitten hyvällä omallatunnolla juhlakokousta viettää.
Kahdeksantena päivänä voit tuntea itsesi kuolemattomaksi Kristuksessa, jos
seitsemänä edeltävänä päivänä keskityt rakastamiseen.- miks alexin
pitäis aatella sapatin jälkeistä elämää?
- Veli Herrassa
miks alexin kirjoitti:
pitäis aatella sapatin jälkeistä elämää?
Nääthän itsekin että vasta se 8. päivä on jotakin Herran silmissä.
Joten älä jämähdä sinäkään sapattisinettioppiisi! Luepa mitä Antti todella sanoi
alotuksessaan. Luulenpa ettet edes vilkaissut vaan näit punaista jo otsikossa. - Eskatologi
Veli Herrassa kirjoitti:
Nääthän itsekin että vasta se 8. päivä on jotakin Herran silmissä.
Joten älä jämähdä sinäkään sapattisinettioppiisi! Luepa mitä Antti todella sanoi
alotuksessaan. Luulenpa ettet edes vilkaissut vaan näit punaista jo otsikossa.Turhaan ei vanhassa liitossa ollut tuota 8. päivän korottamista.
Sehän on esikuvallista uudesta liitosta siten, että ylösnousemuselämä
Kristuksessa Pyhän Hengen osallisuuden kautta on sitä sapatinjälkeistä
kahdeksatta päivää. Ikuinen sapatinlepo Herrassa. - keskustelun pois asiasta
Kuis on Antti ? eikö aloituksen aihe kiinnostanut? Kun piti alkaa sapatista keskustelu. Lueppas aloitus kerran vielä ja vähän tarkemmin tällä kertaa. JOS vaikka tajuaisit?
keskustelun pois asiasta kirjoitti:
Kuis on Antti ? eikö aloituksen aihe kiinnostanut? Kun piti alkaa sapatista keskustelu. Lueppas aloitus kerran vielä ja vähän tarkemmin tällä kertaa. JOS vaikka tajuaisit?
#Kuis on Antti ? eikö aloituksen aihe kiinnostanut?# (vaan sapatti)
Herätit mielenkiintoni koko Raamattuun ...ja Jumalan ehdottoman oikeudenmukaisuuden tajuamaan. Näen nyt että minulla on toivo
vain Kristuksessa pysyen. Enää ei sapattiasia merkitse minulle
yhtikäs mittään!
Joku on joskus tuhansia vuosia sitten sanonut näin:
toiset häpeään ja
iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa,
ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet,
aina ja iankaikkisesti.
Taisi Jeesus itse sanoa tämän:
Pian Jeesuksen päivien jälkeen joku sanoi tämän:
Ilmestyskirjan kirjoittaja, rakkauden apostoli, sanoi tiettävästi tällä tavalla:
1. Joh. 2:28
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä,
että meillä hänen ilmestyessään olisi turva
eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois
hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
Uskon nyt koko Raamatun.
Antti- benedi= siunattu
Hän ( Antti ) haluaa kirjoituksiensa perusteella pysyäMooseksen laissa , jonka Mooses puhui 3 Moos. 1:1, 2
Jonka Mooses kirjoitti 5 Moos. 31:9, ja joka oli kirjoitettu kirjaan 5 Moos 31: 24,...Nuokin asiat jotka Antti toi esille!
Se kirjahan oli käsinkirjoitettu järjestyksenpidosta....sillä juutalaisten keskuudessa oli järjestys, ei kä sekaannus
Kol 2: 14
Tämän lain kirja oli sijoitettu arkin sivulle 5 Moos 31: 26,...ja sitä kutsuuttiin " lain kirjaksi" 5 Moos 31: 26
Sen nimi oli Mooseksen laki Mal 4: 4
Sen loppu tuli ristillä!! Kol 2: 14,...eikä sitä koskaan suunniteltukaan täydelliseksi ja pysymään iankaikkisesti Heb 7: 19
Tämä lain kirja oli välttämätön synnin seurausten takia,...nythän samaa asiaa hoitaa suomen laki( 3 Moos 3- 7 luvut)
Kristus poisti tämän lain Ef 2:15
Joka pyrkii tämän lain kautta pelastumaan, se " lyö Kristuksen uhria korvalle"
Gal 5: 2-5
" Sillä ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus"
" Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavast, kaikille heille rauha ja laupeus, ja ( myös) Jumalan Israelille" gal. 6: 15-16
Jumalan laissa, ei ole mitään mainintaa ympärileikkaus asioisrta, eikä juhlakokouksista, uusista kuista, eikä juhlasapateista, ei syömisistä ja juomisista, jotka ovat vain tulevaisten varjo"!
Jumalan laki on aina täydellinen Ps 19:7
Antti saa tällä kertaa yrityksestään 4/10, joten uusi yritys on tehtävä, viikon sisällä,..Antti ei tällä kertaa läpäise Jumaluus tieteen koetta! - Puhutaan alotuksesta
AnttiVKantola kirjoitti:
#Kuis on Antti ? eikö aloituksen aihe kiinnostanut?# (vaan sapatti)
Herätit mielenkiintoni koko Raamattuun ...ja Jumalan ehdottoman oikeudenmukaisuuden tajuamaan. Näen nyt että minulla on toivo
vain Kristuksessa pysyen. Enää ei sapattiasia merkitse minulle
yhtikäs mittään!
Joku on joskus tuhansia vuosia sitten sanonut näin:
toiset häpeään ja
iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa,
ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet,
aina ja iankaikkisesti.
Taisi Jeesus itse sanoa tämän:
Pian Jeesuksen päivien jälkeen joku sanoi tämän:
Ilmestyskirjan kirjoittaja, rakkauden apostoli, sanoi tiettävästi tällä tavalla:
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä,
että meillä hänen ilmestyessään olisi turva
eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois
hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
Uskon nyt koko Raamatun.
Antti Puhutaan alotuksesta kirjoitti:
Olen itsekin kyllästynyt siihen, että aina vain puhutaan minusta eikä niistä
asioista, joita opetan Herran armsota. Sinä et taaskaan laittanut mitään
asiaa puhuttavaksi - mutta puhutaanpa kerrankin Sinusta:
1. Tim. 6:4
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,- IDENEB
benedi= siunattu kirjoitti:
Hän ( Antti ) haluaa kirjoituksiensa perusteella pysyäMooseksen laissa , jonka Mooses puhui 3 Moos. 1:1, 2
Jonka Mooses kirjoitti 5 Moos. 31:9, ja joka oli kirjoitettu kirjaan 5 Moos 31: 24,...Nuokin asiat jotka Antti toi esille!
Se kirjahan oli käsinkirjoitettu järjestyksenpidosta....sillä juutalaisten keskuudessa oli järjestys, ei kä sekaannus
Kol 2: 14
Tämän lain kirja oli sijoitettu arkin sivulle 5 Moos 31: 26,...ja sitä kutsuuttiin " lain kirjaksi" 5 Moos 31: 26
Sen nimi oli Mooseksen laki Mal 4: 4
Sen loppu tuli ristillä!! Kol 2: 14,...eikä sitä koskaan suunniteltukaan täydelliseksi ja pysymään iankaikkisesti Heb 7: 19
Tämä lain kirja oli välttämätön synnin seurausten takia,...nythän samaa asiaa hoitaa suomen laki( 3 Moos 3- 7 luvut)
Kristus poisti tämän lain Ef 2:15
Joka pyrkii tämän lain kautta pelastumaan, se " lyö Kristuksen uhria korvalle"
Gal 5: 2-5
" Sillä ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus"
" Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavast, kaikille heille rauha ja laupeus, ja ( myös) Jumalan Israelille" gal. 6: 15-16
Jumalan laissa, ei ole mitään mainintaa ympärileikkaus asioisrta, eikä juhlakokouksista, uusista kuista, eikä juhlasapateista, ei syömisistä ja juomisista, jotka ovat vain tulevaisten varjo"!
Jumalan laki on aina täydellinen Ps 19:7
Antti saa tällä kertaa yrityksestään 4/10, joten uusi yritys on tehtävä, viikon sisällä,..Antti ei tällä kertaa läpäise Jumaluus tieteen koetta!Juu - benedi on niin siunatun täysinoppinut kolmevuotiaan känkkäränkkäluonteenopit!!
Kun benedi tuossa koettaa väitellä känkkäränkkätieteen tohtorina,
niin tahdonpa toimia vastaväittelijänä ..
Sanot Kristusken positaneen Mooseksen lain, mutta tuossa Mooseksen laissa on
ainoa vanhan liiton maininta lähimmäisenrakkaudesta. Joten pätee yhä -- täytyy
vain osata soveltaa. Sinä osaat vain kumota (3-v.) etkä soveltaa!!
Matt. 13:52
Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".
Toivotit tuossa -- aivan oikein -- rauhaa Israelille ..
15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
16 Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
Tähdentäisin, asiassa pysyäkseni tuota "uutta luomusta", pakanoita kun olemme.
Galatalaiskirje 5. luku
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
Rakasta, benedi, niin läpäiset Herran lähettämät kokeet ja koetukset!!
Miksi muuten mollaat Mosoesta? Jeesus käski kuulla Moosesta.
Luuk. 16:29
Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
(Jeesuksen saant)
Joh. 3:14
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Joh. 7:19
Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
Joh. 7:22
Mooses antoi teille ympärileikkauksen - ei niin, että se olisi Moosekselta, vaan se on isiltä-ja sapattinakin te ympärileikkaatte ihmisen.
"Teille" lainkiivailijoille kuuluu yhä myös ympärileikkaus.
- IDENEB
\\\ kuinka Raamatusta tulee kaksi eri uskontoa riippuen siitä miten ihminen ymmärtää kuolemattomuuden. \\\ --aleks 8
Juu, taitaa olla alexin omatekemä uskoto tuo. Sillä ensinnäkin usko ei
ole uskonnollista ajattelua ja filosofiaa vaan Jeesukseen turvautumista.
Ja toisekseen, Raamatun vääristäviä uskontoja on tuhannesti enemmän kuin kaksi.
Kuolemattomuus ei ole ajatustottumuksissa vaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Se on kuollutta kamaa, joka ei ole Kristuksessa, vaikka hänellä olisi se nimi,
että elää; vaikka siis olisi nimi kirkonkirjoissa adventtiseurakunnassa tai ev.lut.
Kaikki kuolleet ja elävät nousevat kerran tuomittaviksi -- toiset ikuiseen
häpeään ja toisen toivon täyttymykseen elikkä ikuiseen elämään Jumalan
edessä eikä pois karkotettuna.
Profeettamme Danielin loppusanat, 12. luku ..
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään,
toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi,
ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen,
loistavat kuin tähdet, ai
na ja ikuisesti. [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
ja pidän sen toivon Jumalaan,
että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat,
sekä vanhurskasten että vääräin.
Ankarin lakilahko, fariseukset, tiesivät odottaa kaikkien ihmisten ylösnousemista
tuomittavaksi. Mutta aleximme ei tahdo käsittää lainoppineita eikä Paavaliakaan.
Rakas ikuinen Raamattu!
IDENEB- Sanan opetusta.
Ideneb, olet kahden jakeen kahleessa ja ummistat silmäsi kokonaisuudelta.
Aleksi tietämykseni mukaan kertoo juuri Kristuksessa olevasta iankaikkisen elämän armolahjasta ja siitä, että murhaajassa ei ole iankaikkista elämää.
Tuossa tuomion ylösnousemuksessa, joka tapahtuu elämän ylösnousemuksen jälkeen, niin astuu ikuinen osa, kuolema, toinen kuolema.
Täälläkin elämästä lähtenyt ei palaa, vaan on ikusesti tähän elämään kuollut.
Luomakunta rakenteeltaan on rakennettu todistamaan Jumalan suunnitelmaa.
ns. luonnollinen kuolema on uskovan ja uskomattoman osa ajasta.
Se on yhteneväinen mutta iankaikkisen elämän osa, siitä on Jumala puhunut ja ilman Kristusta ei elämän leipä tule elämäksi.
Eikä ihminen pääse elämänpuulle, koska kerubi on miekkoineen seisomassa sen edessä.
Hei ideneb, muuten uskotko sinä Jumalan sanaan?
Tuossahan juuri Sanassa opetetaan, että Jumala sanoi, ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö. eli mitä tämä syöminen saisi aikaiseksi?
Elämän iankaikkisesti, ts. puhutaan iankaikkisesta osasta ja määritelmä on elämä.
Tosiaan nyt sinun on valittavana uskoako sanaa?
Jumala sanoi, että otetaas tuo biblia tähän, että tulee sanajärjestys oikea.
1 Moos 3:22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" rk. 92
22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" rk 33/38
22. Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti: Biblia 1776
Tässä sinulla on vedenjakaja Raamatun sanaan uskoako ja opettaa niin, tahi hakea tästä alkavaan punaiseen lankaan jotain muuta joka elättää myös piritismiä.
Eli ehto on asetettu Jumalan puolta. Uskotko Ideneb sanaa vai selitätkö tuon toiseksi, ettei Jumala sanonutkaan niin kuin hän sanoi?
Tälle asialle on pantu lukkokin, eli Jumalan lukko jota sinä et näe ja ohitat lukon.
1 Moos 3:23. Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
Ei kait opetuksesi mukaisesti (syntinen elää ikuisesti helvettikidutusopissa),
enkelikerubit miekkoineen ole nukahtanut.
Sinä olet nukahtanut ja sinun miekkasi on tylsä miekka, mutta Sanan miekka lävistää sinun harhasi nyt.
Jumala sanoi ja miekka pistää harhaasi, että ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö ja pistän sanan miekalla sinun harhasi kuoliaaksi.
ja niin elä iankaikkisesti.
Noin, nyt Sanalla on tapettu demoniharhasi. Olet kuollut Jeesuksen nimessä.
Ja jatketaan elämän sanaan.
Johanneksen ev. 3:16 kertoo kuinka iankaikkinen elämä saadaan.
Se lähtökohta on taas Jumala joka antoi ainokaisen Poikansa, että häneen uskossa saadaan tämä elämä.
Siinä on rakennustiili iankaikkista elämää havittelevalle. Joh 3:35-36 kertoo, Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, ja pistetäänpä Sanalla harha kuoliaaksi, "mutta joka ei tottele Poikaa se ei pääse NÄKEMÄÄN ELÄMÄÄ, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään". se on toinen kuolema.
Joh 5:24 Toisesti, totisesti: se, joka KUULEE minun sanani ja USKOO minun lähettäjääni on > saanut IKUISEN ELÄMÄN. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on JO -S.I.I.R.T.Y.N.Y.T... kuolemastahaudoissaan< KUULEVAT hänen äänensä,.. 29 He tulevat HAUDOISTAAN -hyvää tehneet ELÄMÄN ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
(ts. murhaajallakaan ei raamatun mukaan ole iankaikkista elämää).
Joh 6: 39-40 Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä HERÄTÄN HEIDÄT K.A.I.K.K.I... Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, O.N.. I.K.U.I.N.E.N.. E.L.Ä.M.Ä.. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 47 Totisesti, totisesti: Sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä.
5000 merkkiä täyttyy, mutta Sanalla surmasin väärän opin Idenebiltä, ihmisopin.
Vielä kun hän uskoisi Sanaa, ei sokeaa peukalopaikkaansa kerraten, vaan laajentaisi kokonaisuuteen sanasta.
Joh 6:44,47,48,51,53,54,57, niin saa elämän se, joka minua syö. Kristus on elämän leipä, iankaikkisen elämän elämänpuu, jota kerubit eivät vartioi. - IDENEB
Sanan opetusta. kirjoitti:
Aleksi tietämykseni mukaan kertoo juuri Kristuksessa olevasta iankaikkisen elämän armolahjasta ja siitä, että murhaajassa ei ole iankaikkista elämää.
Tuossa tuomion ylösnousemuksessa, joka tapahtuu elämän ylösnousemuksen jälkeen, niin astuu ikuinen osa, kuolema, toinen kuolema.
Täälläkin elämästä lähtenyt ei palaa, vaan on ikusesti tähän elämään kuollut.
Luomakunta rakenteeltaan on rakennettu todistamaan Jumalan suunnitelmaa.
ns. luonnollinen kuolema on uskovan ja uskomattoman osa ajasta.
Se on yhteneväinen mutta iankaikkisen elämän osa, siitä on Jumala puhunut ja ilman Kristusta ei elämän leipä tule elämäksi.
Eikä ihminen pääse elämänpuulle, koska kerubi on miekkoineen seisomassa sen edessä.
Hei ideneb, muuten uskotko sinä Jumalan sanaan?
Tuossahan juuri Sanassa opetetaan, että Jumala sanoi, ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö. eli mitä tämä syöminen saisi aikaiseksi?
Elämän iankaikkisesti, ts. puhutaan iankaikkisesta osasta ja määritelmä on elämä.
Tosiaan nyt sinun on valittavana uskoako sanaa?
Jumala sanoi, että otetaas tuo biblia tähän, että tulee sanajärjestys oikea.
1 Moos 3:22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" rk. 92
22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" rk 33/38
22. Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti: Biblia 1776
Tässä sinulla on vedenjakaja Raamatun sanaan uskoako ja opettaa niin, tahi hakea tästä alkavaan punaiseen lankaan jotain muuta joka elättää myös piritismiä.
Eli ehto on asetettu Jumalan puolta. Uskotko Ideneb sanaa vai selitätkö tuon toiseksi, ettei Jumala sanonutkaan niin kuin hän sanoi?
Tälle asialle on pantu lukkokin, eli Jumalan lukko jota sinä et näe ja ohitat lukon.
1 Moos 3:23. Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
Ei kait opetuksesi mukaisesti (syntinen elää ikuisesti helvettikidutusopissa),
enkelikerubit miekkoineen ole nukahtanut.
Sinä olet nukahtanut ja sinun miekkasi on tylsä miekka, mutta Sanan miekka lävistää sinun harhasi nyt.
Jumala sanoi ja miekka pistää harhaasi, että ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö ja pistän sanan miekalla sinun harhasi kuoliaaksi.
ja niin elä iankaikkisesti.
Noin, nyt Sanalla on tapettu demoniharhasi. Olet kuollut Jeesuksen nimessä.
Ja jatketaan elämän sanaan.
Johanneksen ev. 3:16 kertoo kuinka iankaikkinen elämä saadaan.
Se lähtökohta on taas Jumala joka antoi ainokaisen Poikansa, että häneen uskossa saadaan tämä elämä.
Siinä on rakennustiili iankaikkista elämää havittelevalle. Joh 3:35-36 kertoo, Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, ja pistetäänpä Sanalla harha kuoliaaksi, "mutta joka ei tottele Poikaa se ei pääse NÄKEMÄÄN ELÄMÄÄ, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään". se on toinen kuolema.
Joh 5:24 Toisesti, totisesti: se, joka KUULEE minun sanani ja USKOO minun lähettäjääni on > saanut IKUISEN ELÄMÄN. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on JO -S.I.I.R.T.Y.N.Y.T... kuolemastahaudoissaan< KUULEVAT hänen äänensä,.. 29 He tulevat HAUDOISTAAN -hyvää tehneet ELÄMÄN ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
(ts. murhaajallakaan ei raamatun mukaan ole iankaikkista elämää).
Joh 6: 39-40 Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä HERÄTÄN HEIDÄT K.A.I.K.K.I... Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, O.N.. I.K.U.I.N.E.N.. E.L.Ä.M.Ä.. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 47 Totisesti, totisesti: Sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä.
5000 merkkiä täyttyy, mutta Sanalla surmasin väärän opin Idenebiltä, ihmisopin.
Vielä kun hän uskoisi Sanaa, ei sokeaa peukalopaikkaansa kerraten, vaan laajentaisi kokonaisuuteen sanasta.
Joh 6:44,47,48,51,53,54,57, niin saa elämän se, joka minua syö. Kristus on elämän leipä, iankaikkisen elämän elämänpuu, jota kerubit eivät vartioi.\\\ Uskotko Ideneb Raamattua vai selitätkö muuksi.
Kirjoittanut: Sanan opetusta. / Tänään / klo 11:14
Aleksi tietämykseni mukaan kertoo juuri Kristuksessa olevasta iankaikkisen elämän armolahjasta ja siitä, että murhaajassa ei ole iankaikkista elämää. \\\
Eiköhän se ole alex ja kenties myös sinä -- jotka uskotte vain puolet Raamatun
kokonaissanomasta. Kas tässä koko totuus ..
Ikuisesti ja ikuisesti .. .. ..
Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Johannes karkotettiin Patmokselle, mutta voit todeta, että hän kirjoitteli siellä.
Voit myös nähdä jos sinulla on rakkaus totuuteen -- että Jumalan ulkopuolella
on itku ja hammasten kiristys ja ennen muuta häpeää, häpeää, häpeää ..
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva
eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt. 24:51
ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Matt. 25:30
Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Luuk. 13:28
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
Juu - valitse elämä!! Tule ulos komerostasi! Raamatussasi ei monta lehteä ole
tallella, mutta osta uusi koko Raamattu!
IDENEB - elämänpuuoppi
IDENEB kirjoitti:
\\\ Uskotko Ideneb Raamattua vai selitätkö muuksi.
Kirjoittanut: Sanan opetusta. / Tänään / klo 11:14
Aleksi tietämykseni mukaan kertoo juuri Kristuksessa olevasta iankaikkisen elämän armolahjasta ja siitä, että murhaajassa ei ole iankaikkista elämää. \\\
Eiköhän se ole alex ja kenties myös sinä -- jotka uskotte vain puolet Raamatun
kokonaissanomasta. Kas tässä koko totuus ..
Ikuisesti ja ikuisesti .. .. ..
Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Johannes karkotettiin Patmokselle, mutta voit todeta, että hän kirjoitteli siellä.
Voit myös nähdä jos sinulla on rakkaus totuuteen -- että Jumalan ulkopuolella
on itku ja hammasten kiristys ja ennen muuta häpeää, häpeää, häpeää ..
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva
eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt. 24:51
ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Matt. 25:30
Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Luuk. 13:28
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
Juu - valitse elämä!! Tule ulos komerostasi! Raamatussasi ei monta lehteä ole
tallella, mutta osta uusi koko Raamattu!
IDENEBAivan rangaistus on iankaikkinen josta ei ole paluuta, mutta se ei ole ikuinen kidutushelvetti.
Kun ihminen kokee toisen kuoleman ,koska Jumala ei ole sitä iankaikkista elämää luvannut, niin se on ikuinen. Onko siinä sitten jotain epäselvää?
Se ikuinen kidutushelvetti lyö Jumalaa korvalle valheena koska Hän ei luvannut sitä syntisen osaksi.
Vaikeetako?
Täytyy ymmärtää sekin, minkä kuvan Jumala on antanut itsestään.
Hänelle oli kauhistus se, että Moolokille uhrattiin lapsia, sitä manttelia ei kannata sovittaa Jumalan harteille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Moolok
Eli vielä Jumala ei ole luvannut iankaikkista elämää muutoin kuin Kristuksessa.
Ettei syö ja elä iankaikkisesti... Miksi tuo on vaikeata, siksikö, että romuttuu ihmiskäsityksinen helvettioppi? - uteljas
elämänpuuoppi kirjoitti:
Aivan rangaistus on iankaikkinen josta ei ole paluuta, mutta se ei ole ikuinen kidutushelvetti.
Kun ihminen kokee toisen kuoleman ,koska Jumala ei ole sitä iankaikkista elämää luvannut, niin se on ikuinen. Onko siinä sitten jotain epäselvää?
Se ikuinen kidutushelvetti lyö Jumalaa korvalle valheena koska Hän ei luvannut sitä syntisen osaksi.
Vaikeetako?
Täytyy ymmärtää sekin, minkä kuvan Jumala on antanut itsestään.
Hänelle oli kauhistus se, että Moolokille uhrattiin lapsia, sitä manttelia ei kannata sovittaa Jumalan harteille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Moolok
Eli vielä Jumala ei ole luvannut iankaikkista elämää muutoin kuin Kristuksessa.
Ettei syö ja elä iankaikkisesti... Miksi tuo on vaikeata, siksikö, että romuttuu ihmiskäsityksinen helvettioppi?Edes yhtä Jumalan totuutta et kaalimato sulata vai kuis on?
Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ja kuten uskovat ovat useasti täällä todistaneet, ei asia muuksi muutu,
vaikka tutkisit vanhinta säilynyttä käsikirjoitusta. - benedi= siunattu
uteljas kirjoitti:
Edes yhtä Jumalan totuutta et kaalimato sulata vai kuis on?
Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ja kuten uskovat ovat useasti täällä todistaneet, ei asia muuksi muutu,
vaikka tutkisit vanhinta säilynyttä käsikirjoitusta.missä lienevätkään maan sisässä odottamassa tuomittuja, mutta ihminen ei selviä tulessa elossa!
" Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi.
Ja kaikki julkeat
ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta ON,
ovat oljenkorsia;
ja heidät poltaa se päivä,joka tuleva on , sanoo Herra Sebaot (eli Jeesus), niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa" Mal 4: 4
Jeesus kertoo vertauksessaan rikas mies ja lasarus, että " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei auta vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"
Parasta siis uskoa Malakia, sillä hän on profeetta!...Samoin Jesaja, Jeesus tykkäsi lukea profeetta Jesajaa
" Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat:
" Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa,
kuka asua iankaikkisessa hehkussa" Jes 33: 14??
Eihän ihmisissä kun heidät jätetään palamaan poroksi tuleen, ole matoja, sillä ei Raamattu kiho-ja lapamatoja tarkoittanut!!
Madothan eivät kuole, koska tämä maa luodaan uudeksi, tulijärven sammuttua...Ja uudessa maassa istutettan viinitarhoja ja pidetään kasvitarhoja,...ja siellä tarvitaan taas matoja, niitä matoja jotka söivät näitä kuolleita hautausmaalla,...jos ette usko kaivakaa joku ruumis ylös, tai katselkaa sodan jalkoihin jääneitä,joka jäänyt sodan tuoksinnassa virumaan ruumiina kesäkuumalla metsiin!
Nämä jumalattomat kuolevat, ja tulevat poroksi, mutta heidän matonsa eivät kuole, sillä niitä tarvitaan uudessa maassa, eli täällä kun kaikki kerran ennallistetaan!
Ei maailmankaikeudessa ole tulta kestäviä matoja,....Jumalasta joka on iankaikkinen, vuotaa tulivirta ulos Dan 7: 10,...tuli on siis iankaikkinen, kuten tiettävästi vesikin ( kristallivirta), ...mutta että madot olisivat Jumalan kaltaisia,...se on nyt näin äkikseen aika huvittava väite, heh, hih hii
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,- oikein hyvin
sekoiltu.
Jumalan viisaus ei ole maailman viisautta - sitä tuo tarkoittaa. oikein hyvin kirjoitti:
sekoiltu.
Jumalan viisaus ei ole maailman viisautta - sitä tuo tarkoittaa.Hmm... Ideneb taisi vetää viestinsä pois, kun sai minulta lupauksen, että
vastaan haasteeseen itsekin, vaikka joku aina närkästyy kun vastaan takaisin.
Sori irtojakeeni; laitan koko paketin, että käsittäisit asian ytimen. Että ajatteleminen ei
ketään pelasta eli opit, vaan elävä usko Jeesus-persoonaan.
Ristin saarnan hulluus - 1. Kor. 1:18-31
18
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [Room. 1:16 ]
19
Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. [Jes. 29:14]
20
Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? [Jes. 19:12]
21
Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. [Matt. 11:25,26]
22
Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. [Mark. 8:11; Luuk. 11:16; Joh. 4:48; Ap. t. 17:18]
23
Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, [Ap. t. 22:22, 26:24]
24
mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [2. Kor. 13:4; Kol. 2:3]
25
Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
26
Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista. [Luuk. 16:15; Joh. 7:48; Jaak. 2:5]
27
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. [Matt. 11:25]
28
Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
29
Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä. [Room. 3:27; Ef. 2:9]
30
Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. [Room. 4:25; 2. Kor. 5:21; Ef. 1:7; Kol. 2:3]
31
Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." [Jer. 9:23; 2. Kor. 10:17]
Jesaja 53. luku ei ole kuvakieltä vaan tosi Golgatan tapahtuma, kun Jumala
tuli lihaksi, pelastaakseen lihan (= ihmiset).
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Uskon puolesta viisastelua vastaan,
Antti- Särkelä-itse
AnttiVKantola kirjoitti:
Hmm... Ideneb taisi vetää viestinsä pois, kun sai minulta lupauksen, että
Sori irtojakeeni; laitan koko paketin, että käsittäisit asian ytimen. Että ajatteleminen ei
18
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [Room. 1:16 ]
19
Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. [Jes. 29:14]
20
Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? [Jes. 19:12]
21
Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. [Matt. 11:25,26]
22
Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. [Mark. 8:11; Luuk. 11:16; Joh. 4:48; Ap. t. 17:18]
23
Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, [Ap. t. 22:22, 26:24]
24
mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [2. Kor. 13:4; Kol. 2:3]
25
26
Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista. [Luuk. 16:15; Joh. 7:48; Jaak. 2:5]
27
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. [Matt. 11:25]
28
Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
29
30
Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. [Room. 4:25; 2. Kor. 5:21; Ef. 1:7; Kol. 2:3]
31
Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." [Jer. 9:23; 2. Kor. 10:17]
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Anttija vedota niihin kun syöttää ihmisille omia harhojaan.
Kyseessä ei mikään "haaste" vaan toteamus. - Antti Ideneb...
AnttiVKantola kirjoitti:
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
AnttiSärkelä itte taas
Kirjoittanut: AnttiVKantola / Tänään / klo 14:08
No tässä juuri tuli Antin sivupersoona esille, eli sopii sivupersoonansa kanssa asiat, kumpi kirjoittaa Antti mekossa vai sitten Anttina - Tietäväinen.
AnttiVKantola kirjoitti:
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
AnttiTämä on kuoleman haju niille jotka pitävät sitä harhana, mutta elämän tuoksu
niille, jotka uskovat.
2. Kor. 2:16
Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen? [Luuk. 2:34; 1. Piet. 2:7,8]
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Pelastus tuoksuu ihanalta, halleluja! - uteljas
Antti Ideneb... kirjoitti:
Särkelä itte taas
Kirjoittanut: AnttiVKantola / Tänään / klo 14:08
No tässä juuri tuli Antin sivupersoona esille, eli sopii sivupersoonansa kanssa asiat, kumpi kirjoittaa Antti mekossa vai sitten AnttinaKun luetaan Raamattua niin tarkoitus on löytää Raamatun kirjottaja ,Jumala.
Mutta kun me ihmiset kirjotetaan, niin tarkoitus ei ole arvostella itte kirjottajaa
vaan itse asiaa.
Mikä sinä olet arvostelemaan mekkoja? Miljoonat miehet käyttää mekkoja,
pikku esimerkkinä islam ja skotit. Ja muutama nainen taitaa käyttää housuja.
Huivi/rätti on päässä niin miehellä kuin naisella.
Matt. 23:25
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! - Uskoja_1
Luuk. 8:10
Hän sanoi: "Teidän on ANNETTU tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
Room. 1:28
Ja niinkuin heille ei KELVANNUT pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
Hepr. 10:16
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254497
- 1072267
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa981503Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1721428- 601294
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561155Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2041118puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo111049- 501039
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M193994