Kolmisarakkeinen pitkä taulukko on kopioitu veppisivulta, mutta erottimeksi tullut rivinvaihto CR eli (\r) joka solun väliin!
Sen palauttamiseksi alkuperäiseen muotoon kolmen ryhmän kaksi ensimmäistä CRää (\r) pitäisi vaihtaa TABeiksi(\t) ja kolmas jättää silleen.
Miten tuo tehdään grep komennoilla? Siis muodosta
A1
B1
C1
A2
B2
C2
jne
alkuperäiseen muotoon:
A1 B1 C1
A2 B2 C2
jne
On päässyt tempputaidot ruostumaan ;-(
Selaimen vanha versio kopioi tuon oikein, mutta uusi ei enää!!!
grep temppu?
3
752
Vastaukset
- ertertet
Jos sul sattuu olee python käytettävissä niin tämmösellä pitäs vääntyä:
lines = open('asdasd.txt').read().split('\n')
print ''.join(['%s\t%s\t%s\n' % tuple(lines[i:i 3]) for i in xrange(0, len(lines), 3)])- Mäkkitupalainen
Taulukon alussa on otsikkotietoa, johon tuo kuvio ei sovi, joten skripti ei toimi koko tiedostolle, mutta editorilla voi helposti aloittaa halutulta riviltä. Mulla on siis editori, jonka Etsi/korvaa -kenttiin kelpaa myös grep-lausekkeet.
Eikös niillä voisi määritellä tuollaista kolmen ryhmää, jossa etsitään:
(*\r *\r *\r)
joka korvataan:
(1\t 2\t 3\r)
Jotain tuon tapaista?
Tuon tempun tarve tulee olemaan jatkuvaa ja sen voi tallentaa editorin hakukomennoksi pysyvästi. - sdfsdfss
Mäkkitupalainen kirjoitti:
Taulukon alussa on otsikkotietoa, johon tuo kuvio ei sovi, joten skripti ei toimi koko tiedostolle, mutta editorilla voi helposti aloittaa halutulta riviltä. Mulla on siis editori, jonka Etsi/korvaa -kenttiin kelpaa myös grep-lausekkeet.
Eikös niillä voisi määritellä tuollaista kolmen ryhmää, jossa etsitään:
(*\r *\r *\r)
joka korvataan:
(1\t 2\t 3\r)
Jotain tuon tapaista?
Tuon tempun tarve tulee olemaan jatkuvaa ja sen voi tallentaa editorin hakukomennoksi pysyvästi.Noh prkl en huomannut että tämä oli perl alue, muuten en olis mitään python skriptiä ees ehdottanut :)
Grep lauseke? ilmeisesti kuitenkin tarkoitat "regular expression" -lauseketta :) Hämäsi vähäsen.
Jos sinun on tarkoitus automatisoida tuon hakeminen ja muokkaaminen, niin äkikseltään tuntuis paremmalta unohtaa editori välivaihe kokonaan pois.
Noh - kuitenkin tekasin joutessani regexpin joka toimii ainakin mun wintöötselissä (pythonilla) mutta sama regexp syntaksi siinä on käytössä.
>>> p = re.compile('(.*)\n(.*)\n(.*)\n')
>>> print p.sub('\\1\t\\2\t\\3\\n', s)
A1 B1 C1
A2 B2 C2
A3 B3 C3
Etköhän tuosta osaa muokata jo itekkin editoriisi toimivan syntaksin.. jos et päätä ohittaa koko vaihetta jollain skriptillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071