pahanhajuinen virtsa

alapää haisee

Eli siis virtsani haisee todella pahalle... saa alapääni löyhkäämään kalalle joka pissareissun jälkeen..aina pitäis pestä...3vkoa sitten vein pissanäytteen labraan ja ei ollut mitään tulehduksia...pissa ei kirvele, eikä haise pissatessa mutta alapääni löyhkää ihan kalalle aina pissareissujen jälkeen... vettä ja mehuja olen koittanut juoda...kahviakaan en juo... nyt viikkoja 41 2

13

10148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärille het

      sulla on tulehdus siellä alakerrassa! Siitä pitää ottaa näyte ja sun pitää syyä antibioottikuuri! Hyvä olis tietty hoitaa ennen synnytystä.

      • alkup.

        Mutta jos lääkäri mulle sanoi että mitään tulehduksia ei ole...???


      • samat
        alkup. kirjoitti:

        Mutta jos lääkäri mulle sanoi että mitään tulehduksia ei ole...???

        juttu, oon rv 17 2 nyt, mutta aikaisemminkin jo havaitsin oudon hajuista virtsaa. Mutta pissatestit oli ok, ei tauteja eikä mitään sellaista. Ei ole kirvelyä mullakaan tms.
        hmm..


      • alkup.
        samat kirjoitti:

        juttu, oon rv 17 2 nyt, mutta aikaisemminkin jo havaitsin oudon hajuista virtsaa. Mutta pissatestit oli ok, ei tauteja eikä mitään sellaista. Ei ole kirvelyä mullakaan tms.
        hmm..

        Mietin että en juo tosiaan päivän aikana tarpeeksi...ja kun ei se alapää muuten ilman pissausta ala haisemaan..voisko kyse olla sitten siitä että kun juo vähän niin pissakin haisee väkevälle?


      • voipi
        alkup. kirjoitti:

        Mietin että en juo tosiaan päivän aikana tarpeeksi...ja kun ei se alapää muuten ilman pissausta ala haisemaan..voisko kyse olla sitten siitä että kun juo vähän niin pissakin haisee väkevälle?

        tuo tietysti olla. Yritin itse netistä katsoa tietoa, mutta ei löytynyt. Sukupuolitaudeista vaan jne..


    • ................

      Sä et juo tarpeeksi vettä, siitä virtsan voimakas haju tulee. Kalle haiseva alapää taas viittaa emätintulehdukseen.

    • ei näytä

      jos emättimessä tulehdus, pitää ottaa erillisellä puikolla näyte. voit sen ottaa neuvolassa myös itse, ei tarvitse syvälle kaivaa.

    • kätilö...

      niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin anaerobisesta bakteerikasvusta emättimessä. Se aiheuttaa juuri tuota kalan hajua alapäässä. Haju ei siis tule virtsasta, vaan emättimestä, mutta toki sen juuri virtsatessa huomaa helpoiten. Käytä hakusanana bakteerivaginittia tai NSV, niin löydät tietoa. Kyse on emättimen normaalin bakteeritasapainon häiriintymisestä esim hormonitasapainon vaihdellessa (raskaus). Muuten ei bakteerivaginiittia ole tarpeellista hoitaa, mutta raskaana olevalla naisella se saattaa käynnistää synnytyksen ennenaikaisesti. Siksi se tulisi tutkia ja hoitaa. Suosittelen siis hakeutumaan gynekologille, jos terveyskeskuslääkäri ei suostu tutkimaan ja kirjoittamaan antibioottikuuria.

      • alkup.

        Viikkoja siis nyt 41 4 eli yliajalla tässä mennään...En ehtisi edes saamaan mitään lääkäreitä tähän hätään. Tällä viikolla vaan huomasin tuon hajun... Mutta ihmettelen miksi alapääni ei haise muuten? Vaikka ollut koko raskauden runsasta valkovuotoa niin ei se itse vuoto ole millekkään haissut... ei edes nyt???
        Ja jos en käy pissalla niin haju ei tule...lievänä kyllä voi tulla mutta parin kerran virtsaamisen jälkeen haju on todella väkevä..vaikka pyyhin tottakai alapääni joka kerta.
        Mutta jos tää joku tulehdus on niin miten synnytyksen kanssa? Onko vauvalle jotain haittaa?
        Piru vie ku tää tuli ihan täs lopussa...lääkärille tosiaan en pääse ja maanantaina jo yliaikaiskontrolli ja mahdollisesti jopa käynnistetään synnytys.

        Ja hei sinä kätilö nimimerkillä kirjoittava...Tosta käynnistyksestä haluaisin sen verran kysyä että kun tosiaan mulla maanantaina on se yliaikaiskontrolli niin käynnistääkö ne sen samalla vaiko laittaako ne mut päiväksi kahdeksi vielä kotiin :O Ajatus tuntuu vaan niin hullulta että kun tuolla TYKSissä tosiaan käynnistetään vasta kuulemme 42 2 niin laitetaan äitejä kotiin 2-3pvän takia. Ajokilometrejäkin tulee synnärille 40km kotoamme...Mutta oma hoitajani joka on myös kätilö sanoi että varaudu että voidaan käynnistää.


      • kätilö...
        alkup. kirjoitti:

        Viikkoja siis nyt 41 4 eli yliajalla tässä mennään...En ehtisi edes saamaan mitään lääkäreitä tähän hätään. Tällä viikolla vaan huomasin tuon hajun... Mutta ihmettelen miksi alapääni ei haise muuten? Vaikka ollut koko raskauden runsasta valkovuotoa niin ei se itse vuoto ole millekkään haissut... ei edes nyt???
        Ja jos en käy pissalla niin haju ei tule...lievänä kyllä voi tulla mutta parin kerran virtsaamisen jälkeen haju on todella väkevä..vaikka pyyhin tottakai alapääni joka kerta.
        Mutta jos tää joku tulehdus on niin miten synnytyksen kanssa? Onko vauvalle jotain haittaa?
        Piru vie ku tää tuli ihan täs lopussa...lääkärille tosiaan en pääse ja maanantaina jo yliaikaiskontrolli ja mahdollisesti jopa käynnistetään synnytys.

        Ja hei sinä kätilö nimimerkillä kirjoittava...Tosta käynnistyksestä haluaisin sen verran kysyä että kun tosiaan mulla maanantaina on se yliaikaiskontrolli niin käynnistääkö ne sen samalla vaiko laittaako ne mut päiväksi kahdeksi vielä kotiin :O Ajatus tuntuu vaan niin hullulta että kun tuolla TYKSissä tosiaan käynnistetään vasta kuulemme 42 2 niin laitetaan äitejä kotiin 2-3pvän takia. Ajokilometrejäkin tulee synnärille 40km kotoamme...Mutta oma hoitajani joka on myös kätilö sanoi että varaudu että voidaan käynnistää.

        Raskauden katsotaan olevan yliaikainen vasta 42 rv:lla. Rv:t 38-42 ovat täysiaikaisia raskauksia ja laskettu-aika on näiden keskellä oleva arvio. Tähän TYKS vetoaa, ja yleensä tosiaan odottelevat käynnistyksen kanssa selvästi yliaikaisuuden puolelle. Sairaaloiden (ja lääkäreiden) välillä on isoja eroja tuon käynnistämisen suhteen ja näkemykset käynnistämisen haittatekijöistä ovat vaihtelevia. Toki olisi aina parempi, jos synnytys käynnistyisi luonnollisesti. Näin TYKS:ssäkin toivotaan tapahtuvan juuri noiden 2-3 päivän aikana, jonka laittavat vielä odottelemaan kotona.

        Sinun kannattaa ottaa mukaan (vaikkapa autoon varoiksi odottamaan) pakattu kassi, siltä varalta että suostuvat käynnistämään jo samalla reissulla. Ainahan sitä voi itse pyytää. Käynnistämishalukkuuteen tuolla kyseisellä käynnillä vaikuttaa moni seikka: sikiön hyvinvointi, sinun hyvinvointisi (RR, turvotukset, valkuainen virtsassa, supistukset yms), istukan kunto, sikiön koko, kohdunsuun tilanne, jne. Mutta myös: synnyttäjien määrä sillä hetkellä (jos synnärit on täynnä, ei uusia mielellään käynnistellä), kellonaika (käynnistykset aletaan mielummin aamusta kuin yötä vasten, koska yöllä on pienempi miehitys), poliklinikalla olevan lääkärin suhtautuminen käynnistyksiin (jotkut heltyvät helpommin ;) yms.

        Kannattaa tosiaan pyytää itse, että voisit jäädä suoraan käynnistykseen, jos vain sitä itse haluat. Tuo matka ei taida lääkäreitä hetkauttaa; nyt kun Loimaa lopetettiin, niin on ihan yleistä että synnyttämään tullaan 80-90 km:n päästä. vetoavat vaan siihen, että synnyttäjä on oikeutettu kelan matkakorvauksiin.

        Kun menet yliaikaisuuskontrolliin, niin puhu siellä tuosta hajusta. Antavat tarvittaessa silloin lääkityksen. Jos kyse on NSV:stä, niin se ei ole sikiölle vaarallinen, sillä se on emättimen oman bakteeriflooran häiriötila.

        Mietin vielä kuvaustasi siitä, että haju liittyy nimen omaan virtsaukseen. Olisiko mahdollista, että virtsaa pääsee virtsatessa emättimeen? Kun sikiö painaa emätintä, sen asento saattaa muuttua. Myös hormooniasiat saattavat pitää emättimen suuaukkoa "avoimempana". Oleko ottanut virtsaa purkkiin ja haistanut sitä? Tuleeko haju nimen omaan virtsasta?


      • yliaikaisuuden
        kätilö... kirjoitti:

        Raskauden katsotaan olevan yliaikainen vasta 42 rv:lla. Rv:t 38-42 ovat täysiaikaisia raskauksia ja laskettu-aika on näiden keskellä oleva arvio. Tähän TYKS vetoaa, ja yleensä tosiaan odottelevat käynnistyksen kanssa selvästi yliaikaisuuden puolelle. Sairaaloiden (ja lääkäreiden) välillä on isoja eroja tuon käynnistämisen suhteen ja näkemykset käynnistämisen haittatekijöistä ovat vaihtelevia. Toki olisi aina parempi, jos synnytys käynnistyisi luonnollisesti. Näin TYKS:ssäkin toivotaan tapahtuvan juuri noiden 2-3 päivän aikana, jonka laittavat vielä odottelemaan kotona.

        Sinun kannattaa ottaa mukaan (vaikkapa autoon varoiksi odottamaan) pakattu kassi, siltä varalta että suostuvat käynnistämään jo samalla reissulla. Ainahan sitä voi itse pyytää. Käynnistämishalukkuuteen tuolla kyseisellä käynnillä vaikuttaa moni seikka: sikiön hyvinvointi, sinun hyvinvointisi (RR, turvotukset, valkuainen virtsassa, supistukset yms), istukan kunto, sikiön koko, kohdunsuun tilanne, jne. Mutta myös: synnyttäjien määrä sillä hetkellä (jos synnärit on täynnä, ei uusia mielellään käynnistellä), kellonaika (käynnistykset aletaan mielummin aamusta kuin yötä vasten, koska yöllä on pienempi miehitys), poliklinikalla olevan lääkärin suhtautuminen käynnistyksiin (jotkut heltyvät helpommin ;) yms.

        Kannattaa tosiaan pyytää itse, että voisit jäädä suoraan käynnistykseen, jos vain sitä itse haluat. Tuo matka ei taida lääkäreitä hetkauttaa; nyt kun Loimaa lopetettiin, niin on ihan yleistä että synnyttämään tullaan 80-90 km:n päästä. vetoavat vaan siihen, että synnyttäjä on oikeutettu kelan matkakorvauksiin.

        Kun menet yliaikaisuuskontrolliin, niin puhu siellä tuosta hajusta. Antavat tarvittaessa silloin lääkityksen. Jos kyse on NSV:stä, niin se ei ole sikiölle vaarallinen, sillä se on emättimen oman bakteeriflooran häiriötila.

        Mietin vielä kuvaustasi siitä, että haju liittyy nimen omaan virtsaukseen. Olisiko mahdollista, että virtsaa pääsee virtsatessa emättimeen? Kun sikiö painaa emätintä, sen asento saattaa muuttua. Myös hormooniasiat saattavat pitää emättimen suuaukkoa "avoimempana". Oleko ottanut virtsaa purkkiin ja haistanut sitä? Tuleeko haju nimen omaan virtsasta?

        määrittäminen on paikkakunta kohtaista. Tai ainakin täällä missä minä asun niin yli aikaiseksi luokitellaan 41 1.


      • paikkakuntakohtaista
        yliaikaisuuden kirjoitti:

        määrittäminen on paikkakunta kohtaista. Tai ainakin täällä missä minä asun niin yli aikaiseksi luokitellaan 41 1.

        Raskaus on yliaikainen vasta vko:n 42 jälkeen.
        Erheellisesti puhutaan "yliaikakontrollista", kun seuranta siirtyy neuvolasta äitipolille, mutta yliaikainen raskaus on vasta kun 42 viikkoa on täynnä.


      • kätilö...
        yliaikaisuuden kirjoitti:

        määrittäminen on paikkakunta kohtaista. Tai ainakin täällä missä minä asun niin yli aikaiseksi luokitellaan 41 1.

        raskauden keston, yli- ja ennen aikaisuuden määrittäminen on kansainvälisestikin täysin sama. Eri asia on, mitä asiasta puhekielessä puhutaan. Ainahan sitä laskettua aikaa on pidetty "eräpäivänä", ihan kuin se olisi parasta ennen merkintä ;) Faktat ovat kuitenkin ihan muuta. Viikot 40 ja 41 ovat virallisesti "ohi lasketun ajan" ja vasta viikolta 42 raskaus on yliaikainen. 41 1 on siis täysiaikainen raskaus, ei yliaikainen. Silti terkkarit aina varaavat aikaa polille "yliaikaisuuskontrolliin".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe