Auttakaa! Pää sekoaa...

lääkkeitä vailla

Ei tässä voi sanoa muuta kuin, että ei he***tti! Ei ole todellista mihin tilanteeseen on elämä mennyt.

Seurustelin 2,5 vuotta minun mielestä maailman täydellisimmän tytön kanssa. Suhde toimi välillä hyvin ja välillä oli tottakai riitoja. Viimeisen vuoden aikana tyttö mielestäni petti minua kolme kertaa. Seksiä toisen henkilön kanssa ei tapahtunut, mutta laskin sen jo pettämiseksi, että hän tapaili muita poikia, kun asuimme eri paikkakunnilla sen vuoden. Viimeisimmän tapailun aikaan hän kylläkin ehti jo ilmoittaa, että hänellä on suhde siihen henkilöön (ja sitä suhdetta kesti viikon...). Kesällä juttelimme ja olimme todella paljon tiiviisti yhdessä. Halusimme yrittää suhdettamme uudelleen. Kuitenkin itseäni hieman pelotti se suhde, että jos tyttö jälleen sen suhteen aikana pettäisi. Sanoin kuitenkin, että haluan yrittää ja haluan yhteisen elämän hänen kanssaan, enkä ole lähdössä kenenkään muun matkaan. Kuitenkin tuo viimeisin pettäminen vaikutti sen verran, että en osannut heti olla tytön kanssa täysin normaalisti ja halusin viettää enemmän aikaa kavereideni kanssa. Kuitenkin yritin kaikin keinoin tytölle tehdä selväksi, että hänet haluan. Tarvitsin vain aikaa päästä yli niistä asioista, joita oli tapahtunut. Tyttö ei tainnut tätä oikein ymmärtää. Missään välissä emme varsinaisesti sanoneet toisillemme, että "hei nyt voitaisiin taas seurustella" tms. Jotenkin tuo kuulostaa naivilta, mutta lisäksi itse ajattelin, että meillä olisi jo suhde, kun olimme sopineet, että yritämme uudelleen.

Heinäkuun puolivälissä tyttö sanoi, että haluaa katkaista kaikki välit, koska ei voinut elää sen asian kanssa, että meillä ei ollut virallista suhdetta, mutta silti toimimme niinkuin suhteessa olevat. Sanoi samaan syssyyn, että nyt kaatuu kaikki ne unelmat, joita meillä oli. Yritin sanoa, että ei ne kaadu ja ettei välejä tarvitse katkaista. Ne kaikki unelmat oli yhä edelleen toteutettavissa, mutta ei hel**tti, miksi toinen ei voi tajuta sitä mitä toinen on joutunut kestämään ja miten se vaikuttaa, vaikka sitä yritin sanoa?! Ei siinä kuitenkaan auttanut yhtään mikään. Välit meni poikki ja tulehtu todella pahoin.

Nyt tilanne on se, että alkaa tuntuun, että oma pääni ei vain pysy enää kunnossa. Sen meidän eron jälkeen tytöllä on ollut ainakin kaksi uutta "suhdetta". Tämä viimeisin suhde, joka hänellä on, on kestänyt arviolta kuukauden ja kuulin, että hän taitaa olla jopa raskaana. Tämä asia sai minut aivan täysin sekaisin. En voi ymmärtää, enkä toisaalta myöskään hyväksyä kaikkea tätä mitä on tapahtunut. Rakastin ja rakastan tyttöä yhä. En tiedä, mitä tehdä. Mieliala heittelee jatkuvasti suunnasta toiseen. Olenko itsekäs, kun välillä toivon, että voisin olla itse siinä asemassa, että olisin sen lapsen isä niinkuin tytön kanssa olimme jo ehtineet suunnitella? Välillä taas toivon katkerana, että siitä suhteesta ei tulisi yhtään mitään. Välillä yritän ajatella, että hyvä, jos hän on saanut elämänsä kohilleen. Toisaalta, kun kuulee, että heillä on toisinaan jo nyt tappeluita ja että tyttö olisi sanonut ettei tiedä onko tosissaan tuon suhteen kanssa niin en tiedä, että mitä ajatella.

Pää täysin sekaisin. Välillä itken ja raivoan tilanteelle. En voi millään hyväksyä tätä, että tässä kävi näin. Välillä olen niin raivona ja katkerana, että en todellakaan toivo tytölle mitään ruusuista elämää. Välillä taas yritän ajatella elämääni eteenpäin ja uskotella itselle, että kyllä sieltä vielä jostain löytyy joku, jonka kanssa tulen juttuun yhtä hyvin ellen jopa paremminkin kuin tuon aikaisemman tytön kanssa. Kuitenkin aina jostain hiipii se ajatus, että haluaisin palata ajassa taaksepäin ja omalta osaltani korjata ne virheet, joita tein ja koittaa siten saada suhteemme edelleen jatkumaan.

Liian iso pala hyväksyä se, että tyttö toteuttaisi nyt niitä suunnitelmia ja haaveita, joita yhdessä suunnittelimme, jonkun toisen kanssa ja jonka hän on tuntenut vasta korkeintaan kuukauden! Eihän siitä ole kuin hetki, kun hän julisti rakkauttaan ja toivettaan siitä, että voisimme yhä olla yhdessä yms ja kun se kaikki olisi ollut mahdollista, jos hän olisi vain tajunnut sen, mitä jouduin käymään sisälläni.

Aaaaaarggghhh. Vi**ttaa niin s******sti tää koko tilanne. Välillä tekee mieli vetää töpseli irti, että tää kaikki tuska loppuis. Ei voi tajuta, ei voi hyväksyä, eikä tilanteen kanssa voi mitenkään elää! Ei yhtään mitenkään. Ja sitten ihmiset sanoo itsekkääksi. MITÄ VITTUA?! Eikö kukaan tajua, mitä tässä on joutunut kestämään? Ja sitten kun toivoo, että se unelmat aletaan rakentamaan uudelleen ja yrittää päästä menneisyyden ongelmien yli, niin se kaikki vedetään hetkessä pois ja tilalle ei anneta mitään! Kuvitteleeko ihmiset, että tässä pitäisi olla jokin supermies, että suhteet on kaikki vain ilmaa, jota voi hengittää sisään ja ulos kuin tyhjää vain, ja että mikään suhde tai ihminen ei voi olla niin rakas, ettei sitä jäisi kaipaamaan pitemmäksi aikaa ja toivomaan, että sen kaiken voisi yhä edelleen saada? Tiedän, että en ollut virheetön itsekkään, mutta ei vittu tätä loppua en voi enää ymmärtää. Missä oli kaikki se ymmärrys tähän suuntaan?

Vituttaa sekin, että kallonkutistajille on niin pitkät jonot ja joutuu vieläkin oottamaan, että pääsee kattomaan, että onko tää polla sekaisin vai oonko sittenkin kaltoin koheltu niinku ite ainakin todella rankasti koen...

16

2112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedätkö sinä

      Hulluilla on halvat huvit eikä voi muuta sanoa kuin että hanki elämä.

      PS. "vailla lääkkeitä" voit kyllä olla, sitä tuskin kukaan kiistää ;)

    • Tarvitset lääkkeitä

      Teinihuoran kanssa olet seurustellut? Teidän "seurustelun" aikana hänellä oli viikon mittainen "suhde" jonkun muun kanssa ja nyt hän on raskaana jollekkin jota ei ole tuntenut kuin huimat neljä viikkoa. Ja tässä välissä hänellä on kerinnyt olla jo 2 muutakin "suhdetta". Tämä tyttö on siis sinun mielestäsi maailman täydellisin. Naurettavaa, ei voi muuta sanoa.

    • ymmärrän sua

      Suhun on sattunut ja tarvitset varmaan jutella siitä jonkun kanssa. Älä välitä aiemmista kommenteista, toiset on kovempia kuin toiset eikä osaa nähdä toisten herkkyyttä. Itse olen pari vuotta sitten tullut petetyksi. Mies piti haaremia selkäni takana. Ei siis tapaillut vain yhtä toista naista, kuten monet miehet.

      Olen nyt kaksi vuotta surrut asiaa enkä oikein pääse eteenpäin. Minusta hajosi niin paljon tuohon pettymykseen.

      Kurjasti on tyttö kohdellut sinua. Mutta hän ei ollut arvoisesi. Näet sen jokin päivä. Koita jaksaa ja jos tuntuu liian raskaalta, hae vain apua. Ei ole ole heikkouden vaan vahvuuden merkki.

    • kauhhhiiiaaaaaa

      huhhuh kylläpä se tyttö kuulostaa oikealle paskalle lutkalle. ansaitset parempaa. unohda hänet, vaikka se sattuisikin.

    • ........

      Jos ongelmana oli virallinen suhde, niin saahan sen vieläkin viralliseksi jos alatte. Mutta onko tytöllä joku muu suhde se kuukauden mittainen, siinä sopassa selvittelyä. Jos et haluu enää nyt niin ei ole viimeinen nainen.

      • ap

        Joo pitäisihän nuo muutama "kypsä" kommentti ohittaa, mutta kerrottaneen, että molemmat olemme jo kahenkympin ylittäneitä.

        Tyttö tuntui maailman täydellisimmältä sen takia, mitä hän muuten oli. Kaikki se miten tulimme yhdessä toimeen ja miten hyvin toistemme kanssa viihdyimme oli erittäin hyvää ja mukavaa. Siksi tuo muiden tapailu onkin niin käsittämätöntä, että miksi hänen piti sellaiseen ryhtyä. Puhumattakaan siitä, että kun hän ei kuunnellut ihan yhtään mitä yritin hänelle tuollon heinäkuussa sanoa ja ei ymmärtänyt yhtään mun tilannetta.

        Koko tilanne on aiheuttanut mulle ihan sairaan sekavan olon sen takia, että

        a) Menetin elämästäni jotain sellaista, jota rakastin kaikesta huolimatta yli kaiken ja jonka kanssa halusin asiat korjata ja sovittaa. Viihdyin hänen seurassaan huomattavasti paremmin kuin muiden kavereideni kanssa.

        b) Tiedän, että hän toimi todella törkeästi ja väärin, mutta silti en pääse irti kaikenmoisesta jossittelusta, että miten olisi tilanne, jos olisin silloin ja siinä tilanteessa tehnyt sillain ja tällain.

        c) Yhteisen tuttava- ja kaveripiirin takia en pysty olemaan kuulematta juttuja hänestä ja hänen nykyisestä toiminnasta, enkä voi millään käsittää hänen toimintaansa taikka hyväksyä. Tiedän, että se ei mulle enää kuulu, mitä hän tekee, mutta silti se sattuu ihan sairaana, kun kuulee mitä hän tekee. Itsekästä? Kontrolloivaa? En tiedä. En kuitenkaan puutu hänen elämään millään tavoin, joten en siksi ite ajattele, että olisi itsekästä tai kontrolloivaa. Todella vahva kiintymys toiseen tässä on kuitenkin taustalla.

        Välillä olen todella katera ja mielessäni en todellakaan ajattele kovin positiivisia asioita hänestä tai toivo mitään hyvää hänen tulevalle elämälleen (janoan kai jonkinlaista kostoa?). Välillä taas olen rauhallinen ja pystyn uskottelemaan(?) itselleni, että kai se on hyvä näin, että hän on kenties löytänyt sitten itselleen onnen. Välillä taas itken, suren ja kaipaan raivoisasti sitä kaikkea hyvää, mitä meillä oli ja toivon, että sen kaiken voisi saada takaisin.

        Eihän se yksistään minusta ole kiinni, että siitä mitään voisi enää tullakkaan ja ei välttämättä se kaikkein fiksuin toive todellakaan olekkaan. Kuitenkin haluan päästä eroon kaikista nuista katkerista ja kostonhimoisista ajatuksista. Jos moiset ajatukset pysyy mielessä niin ei sitä todellakaan pysty oikeasti antamaan anteeksi, vaikka kuinka sen ääneen sanoisi. Anteeksi antaminen on kuitenkin kaiken uudelleen mahdollisesti aloittamisen perusta. Ja vaikka ei alusta enää mikään hänen kanssaa alkaisikaan niin ehkäpä se antaisi omaan päähäni rauhan ja en enää kärsisi tuskaa näistä asioista.... Se on vain niin pirun vaikiaa antaa kaikki tuo anteeksi. Kostamaan en kuitenkaan halua lähteä, vaikka toisinaan tuntuukin, että sillä saisi niin paljon omaa pahaa oloa laitettua pois. Edelleen kuitenkin niin paljon rakastan, että en halua häntä vahingoittaa en fyysisesti enkä henkisesti enkä yhtään mitenkään. En halua toimia niinkuin hän.

        Huh huh... hankalaa on. Onneksi sain kuitenkin ajan ammattihenkilöltä kohtuu nopeasti, joten jospa tää tästä hiljalleen lähtis eteneen. PRKLeen suhteet :S


      • =))
        ap kirjoitti:

        Joo pitäisihän nuo muutama "kypsä" kommentti ohittaa, mutta kerrottaneen, että molemmat olemme jo kahenkympin ylittäneitä.

        Tyttö tuntui maailman täydellisimmältä sen takia, mitä hän muuten oli. Kaikki se miten tulimme yhdessä toimeen ja miten hyvin toistemme kanssa viihdyimme oli erittäin hyvää ja mukavaa. Siksi tuo muiden tapailu onkin niin käsittämätöntä, että miksi hänen piti sellaiseen ryhtyä. Puhumattakaan siitä, että kun hän ei kuunnellut ihan yhtään mitä yritin hänelle tuollon heinäkuussa sanoa ja ei ymmärtänyt yhtään mun tilannetta.

        Koko tilanne on aiheuttanut mulle ihan sairaan sekavan olon sen takia, että

        a) Menetin elämästäni jotain sellaista, jota rakastin kaikesta huolimatta yli kaiken ja jonka kanssa halusin asiat korjata ja sovittaa. Viihdyin hänen seurassaan huomattavasti paremmin kuin muiden kavereideni kanssa.

        b) Tiedän, että hän toimi todella törkeästi ja väärin, mutta silti en pääse irti kaikenmoisesta jossittelusta, että miten olisi tilanne, jos olisin silloin ja siinä tilanteessa tehnyt sillain ja tällain.

        c) Yhteisen tuttava- ja kaveripiirin takia en pysty olemaan kuulematta juttuja hänestä ja hänen nykyisestä toiminnasta, enkä voi millään käsittää hänen toimintaansa taikka hyväksyä. Tiedän, että se ei mulle enää kuulu, mitä hän tekee, mutta silti se sattuu ihan sairaana, kun kuulee mitä hän tekee. Itsekästä? Kontrolloivaa? En tiedä. En kuitenkaan puutu hänen elämään millään tavoin, joten en siksi ite ajattele, että olisi itsekästä tai kontrolloivaa. Todella vahva kiintymys toiseen tässä on kuitenkin taustalla.

        Välillä olen todella katera ja mielessäni en todellakaan ajattele kovin positiivisia asioita hänestä tai toivo mitään hyvää hänen tulevalle elämälleen (janoan kai jonkinlaista kostoa?). Välillä taas olen rauhallinen ja pystyn uskottelemaan(?) itselleni, että kai se on hyvä näin, että hän on kenties löytänyt sitten itselleen onnen. Välillä taas itken, suren ja kaipaan raivoisasti sitä kaikkea hyvää, mitä meillä oli ja toivon, että sen kaiken voisi saada takaisin.

        Eihän se yksistään minusta ole kiinni, että siitä mitään voisi enää tullakkaan ja ei välttämättä se kaikkein fiksuin toive todellakaan olekkaan. Kuitenkin haluan päästä eroon kaikista nuista katkerista ja kostonhimoisista ajatuksista. Jos moiset ajatukset pysyy mielessä niin ei sitä todellakaan pysty oikeasti antamaan anteeksi, vaikka kuinka sen ääneen sanoisi. Anteeksi antaminen on kuitenkin kaiken uudelleen mahdollisesti aloittamisen perusta. Ja vaikka ei alusta enää mikään hänen kanssaa alkaisikaan niin ehkäpä se antaisi omaan päähäni rauhan ja en enää kärsisi tuskaa näistä asioista.... Se on vain niin pirun vaikiaa antaa kaikki tuo anteeksi. Kostamaan en kuitenkaan halua lähteä, vaikka toisinaan tuntuukin, että sillä saisi niin paljon omaa pahaa oloa laitettua pois. Edelleen kuitenkin niin paljon rakastan, että en halua häntä vahingoittaa en fyysisesti enkä henkisesti enkä yhtään mitenkään. En halua toimia niinkuin hän.

        Huh huh... hankalaa on. Onneksi sain kuitenkin ajan ammattihenkilöltä kohtuu nopeasti, joten jospa tää tästä hiljalleen lähtis eteneen. PRKLeen suhteet :S

        Hei hienoa että oot tosissaan hakenut apua ja olet saanut ajankin. Wau, sua täytyy ihan ihailla, koska monet miehet eivät vaivaudu edes myöntämään että joskus asioista on hyvä jutella ammattilaisen kanssa.

        =) jaksamisia sulle!


      • mie vaan..
        =)) kirjoitti:

        Hei hienoa että oot tosissaan hakenut apua ja olet saanut ajankin. Wau, sua täytyy ihan ihailla, koska monet miehet eivät vaivaudu edes myöntämään että joskus asioista on hyvä jutella ammattilaisen kanssa.

        =) jaksamisia sulle!

        Totta tuo että hienoa et oot oikeesti hekenut apua ja saanut ajan ammattiauttajalle. Ja eihän sen tosiaan tarvi olla mikään psykiatri, pelkästään sellainen ihminen joka osaa kuunnella ja kertoa myöskin joissain tilanteissa omia mielipiteitään. Siis sitähän tää ammattiapu just on et ei heilläkään ole vastauksia asioihin valmiina, mutta sinne lähinnä mennäänkin just puhumaan omasta pahasta olosta ja musta ainakin tuntuu kertomasi perusteella et olet todellakin ihan sekaisin noiden ajatustes kanssa ja tarvitset todellakin ihmisen jolle puhua asioista.

        JA nuorella iällähän noita tunnemyllerryksiä tulee enemmän ja vähemmän, kyllä itelläki otti koville ku pitkäaikainen miesystävä yht´äkkiä vaan pisti välit poikki, ei ollut kuvioissa mitään pettämistä tms vaan yksinkertainen tosiasia et hän ei enää vaan rakastanut minua. :( ja tän sain kuulla ihan tosta noin vaan yhtenä päivänä pisti vaan viestin et tää kaikki on nyt ohi ja et asiasta ei voi puhua. Onneks itel oli sillo todella hyviä ystäviä jotka jaksoi kuunnella mun tuskaa ja antaa tukeaan silloin ku olin ihan hajalla ite. Et ei sen välttämät aina tarvii olla myöskään ammattiauttaja, joskus jo ystävätkin voi saada saman aikaan. Kyl sitä monta päivää itki niille pahaa oloa ja oli niinkin et kaverit tuli mun luo yöks ja puhuttiin yöt läpeensä niitä syitä et miks kävi näin mitä tein väärin?? Sehän se siinä olikin se pahin ku syytin itseäni tapahtuneesta, et en ollut osannut tehdä hänelle mieliksi ym ym kunnes lopulta tajusin ajan kanssa et ei se vika ollut mussa vaan hänessä, hänen oma elämä oli niin sekaisin et ei pystynyt enä äoman ahdistuksensa kanssa keskittymään meidän suhteeseen. Ja vaikka kuinka yritin tarjota hänelle tukeani ja toitotin et me selvitää ntästä, hän ei ollut edes valmis yrittämään..hän vaan halus musta eroon ja sillä siisti. :( tottakai tuo sattuu, se sattuu aina ja on pitkään semmoinen olo etten tästä enää selviä mut itekin tulin huomanneeks et aika parantaa haavat ja tuossa tilanteessa sitä aikaa pitää nimenomaan itelle antaa ja paljon. Ei nää asiat päivässä selviä ja siitä se pikkuhiljaa alkaa sullakin sitten aurinko paistamaan risukasaankin. :) ja vaikka nyt tuntuu,ettet löydä koskaan parempaa naista kuin tämä ni voin sanoa et ei pidä paikkaansa, joskus vuoden päästä voit jo ihmetellä et mitä edes näit siinä naisessa vaikka se nyt tuntuu et et vois koskaan noin ajatella. Ja nyt on nimenomaan itkun aika, itku auttaa pahimpiin tunteisiin, älä pelkää yhtään itkeä sitä tuskaa pois sillä sillä se sit helpottaa..vaikka tiedän et monet miehet on sitä mielta et tosi miehet eivät itke mut kyllä nekin itkevät.


      • ap
        mie vaan.. kirjoitti:

        Totta tuo että hienoa et oot oikeesti hekenut apua ja saanut ajan ammattiauttajalle. Ja eihän sen tosiaan tarvi olla mikään psykiatri, pelkästään sellainen ihminen joka osaa kuunnella ja kertoa myöskin joissain tilanteissa omia mielipiteitään. Siis sitähän tää ammattiapu just on et ei heilläkään ole vastauksia asioihin valmiina, mutta sinne lähinnä mennäänkin just puhumaan omasta pahasta olosta ja musta ainakin tuntuu kertomasi perusteella et olet todellakin ihan sekaisin noiden ajatustes kanssa ja tarvitset todellakin ihmisen jolle puhua asioista.

        JA nuorella iällähän noita tunnemyllerryksiä tulee enemmän ja vähemmän, kyllä itelläki otti koville ku pitkäaikainen miesystävä yht´äkkiä vaan pisti välit poikki, ei ollut kuvioissa mitään pettämistä tms vaan yksinkertainen tosiasia et hän ei enää vaan rakastanut minua. :( ja tän sain kuulla ihan tosta noin vaan yhtenä päivänä pisti vaan viestin et tää kaikki on nyt ohi ja et asiasta ei voi puhua. Onneks itel oli sillo todella hyviä ystäviä jotka jaksoi kuunnella mun tuskaa ja antaa tukeaan silloin ku olin ihan hajalla ite. Et ei sen välttämät aina tarvii olla myöskään ammattiauttaja, joskus jo ystävätkin voi saada saman aikaan. Kyl sitä monta päivää itki niille pahaa oloa ja oli niinkin et kaverit tuli mun luo yöks ja puhuttiin yöt läpeensä niitä syitä et miks kävi näin mitä tein väärin?? Sehän se siinä olikin se pahin ku syytin itseäni tapahtuneesta, et en ollut osannut tehdä hänelle mieliksi ym ym kunnes lopulta tajusin ajan kanssa et ei se vika ollut mussa vaan hänessä, hänen oma elämä oli niin sekaisin et ei pystynyt enä äoman ahdistuksensa kanssa keskittymään meidän suhteeseen. Ja vaikka kuinka yritin tarjota hänelle tukeani ja toitotin et me selvitää ntästä, hän ei ollut edes valmis yrittämään..hän vaan halus musta eroon ja sillä siisti. :( tottakai tuo sattuu, se sattuu aina ja on pitkään semmoinen olo etten tästä enää selviä mut itekin tulin huomanneeks et aika parantaa haavat ja tuossa tilanteessa sitä aikaa pitää nimenomaan itelle antaa ja paljon. Ei nää asiat päivässä selviä ja siitä se pikkuhiljaa alkaa sullakin sitten aurinko paistamaan risukasaankin. :) ja vaikka nyt tuntuu,ettet löydä koskaan parempaa naista kuin tämä ni voin sanoa et ei pidä paikkaansa, joskus vuoden päästä voit jo ihmetellä et mitä edes näit siinä naisessa vaikka se nyt tuntuu et et vois koskaan noin ajatella. Ja nyt on nimenomaan itkun aika, itku auttaa pahimpiin tunteisiin, älä pelkää yhtään itkeä sitä tuskaa pois sillä sillä se sit helpottaa..vaikka tiedän et monet miehet on sitä mielta et tosi miehet eivät itke mut kyllä nekin itkevät.

        Kyllähän tuota on kavereitten kans jauhettu jo paljon koko tapausta. Ehkä jollain tapaa itse tuo asia ei niin paljoa ole se asia mikä häiritsee vaan enemmänkin ne tuntemukset ja ajatukset, joita koko tapaus aiheuttaa.

        Kyllähän se oli aivan sairaan kova pala, kun ensin tyttö vannoo rakkauttaan ja sitä, ettei mikään tekisi häntä niin onnelliseksi kuin, että voisimme rakentaa suhdetta jälleen. Muutamien päivien päästä ääni kellossa olikin jo ihan toinen ja uutta matoa koukussa. Tokaisi, että ehkä hän ei sittenkään ollut niin tosissaan kuin sanoi. No ei nähtävästi ollutkaan. Pahalta se tuntui seurata vierestä toisen toimia, kun itelle oli jääny vahvasti sellanen kuva ja uskomus, että hän todella halusi sen suhteen kanssani. Aikasemmin oli joka paikassa kertonut kaikille mahollisille ihmisille kuinka olin hänen elämänsä tärkein henkilö jne. Yhtäkkia olinkin hänelle pelkkää ilmaa, jos sitäkään.

        Oli miten oli, kuitenkin tällä hetkellä haluan vaan päästä eroon nuista toistuvasti päähän tulevista sairaista ajatuksista. Niistä tulee itelle vain ihan sairaan paha olo, enkä muutenkaan usko, että sellaiset tuossa mittakaavassa kuuluu järkevään päähän. Varmasti sitä etenkin tuollaisen tapauksen jälkeen viikko tai pari saattaa olla ei niin hyviä ajatuksia toisesta päässä, mutta että ne on jatkunut jo kuukausikaupalla. Puhumattakaan siitä, että sitten siinä välissä on sairaanloista kaipausta ja tuntemuksia siitä, ettei enää elämässä ole oikein mitään järkeä. Parempi siis tehä asialle jotain tarpeeksi ajoissa. Eniten huolettaa se, että nuo tunteet saattaa vaihella todella nopeasti. Ensin saattaa olla ihan hyvä ellei jopa todella hyvä olla ja siitä kun kuluu muutamia minuutteja niin saattaa olla jo aivan paska fiilis ja tekis mieli halkasta kallo et saa sen ahistuksen päästä pois.


      • Syyt.
        ap kirjoitti:

        Kyllähän tuota on kavereitten kans jauhettu jo paljon koko tapausta. Ehkä jollain tapaa itse tuo asia ei niin paljoa ole se asia mikä häiritsee vaan enemmänkin ne tuntemukset ja ajatukset, joita koko tapaus aiheuttaa.

        Kyllähän se oli aivan sairaan kova pala, kun ensin tyttö vannoo rakkauttaan ja sitä, ettei mikään tekisi häntä niin onnelliseksi kuin, että voisimme rakentaa suhdetta jälleen. Muutamien päivien päästä ääni kellossa olikin jo ihan toinen ja uutta matoa koukussa. Tokaisi, että ehkä hän ei sittenkään ollut niin tosissaan kuin sanoi. No ei nähtävästi ollutkaan. Pahalta se tuntui seurata vierestä toisen toimia, kun itelle oli jääny vahvasti sellanen kuva ja uskomus, että hän todella halusi sen suhteen kanssani. Aikasemmin oli joka paikassa kertonut kaikille mahollisille ihmisille kuinka olin hänen elämänsä tärkein henkilö jne. Yhtäkkia olinkin hänelle pelkkää ilmaa, jos sitäkään.

        Oli miten oli, kuitenkin tällä hetkellä haluan vaan päästä eroon nuista toistuvasti päähän tulevista sairaista ajatuksista. Niistä tulee itelle vain ihan sairaan paha olo, enkä muutenkaan usko, että sellaiset tuossa mittakaavassa kuuluu järkevään päähän. Varmasti sitä etenkin tuollaisen tapauksen jälkeen viikko tai pari saattaa olla ei niin hyviä ajatuksia toisesta päässä, mutta että ne on jatkunut jo kuukausikaupalla. Puhumattakaan siitä, että sitten siinä välissä on sairaanloista kaipausta ja tuntemuksia siitä, ettei enää elämässä ole oikein mitään järkeä. Parempi siis tehä asialle jotain tarpeeksi ajoissa. Eniten huolettaa se, että nuo tunteet saattaa vaihella todella nopeasti. Ensin saattaa olla ihan hyvä ellei jopa todella hyvä olla ja siitä kun kuluu muutamia minuutteja niin saattaa olla jo aivan paska fiilis ja tekis mieli halkasta kallo et saa sen ahistuksen päästä pois.

        Fiksusti pohdit asioitas. Annat kaikkien tunteiden tulla. Vaan usein on niin että syy ei oo yhden niskoilla. Sen helposti unohtaa mitä itte teki pieleen. Tuskallistahan sitä on ajatella et itte olisi pilannut tärkeitä asioita. Helppo vierittää syy pois itteltä vaikka se syy on molempien. Tuollein kun sun tyttö on käyttäytynyt käyttäytyy ihminen joka on kokenut jotain epämiellyttävää. Ei kukaan syyttä tuollain tee. Vannoo rakkautta ja sitten oot ilmaa. Ootko loukannut, sanonut pahasti?
        Sitä on helppo sillain miettiäkkin että itte on yrittänyt olla hyvä. Kun pitäis yrittää miettiä eri tavalla. Sanot ettei se sun tyttös ymmärtänyt mitä oot joutunu kestään. Jos se on ajatellu samalla tavalla. Ihan yhtä paljo kokenut siitä inhotusta kuin sä. Ihmisten suhteista ei tuu mitään jos ajatellaan vain kuinka itteä sattuu. Kuinka itte ansaitsee anteeksi pyynnön. Silleen unohtaa sen kumppaninsa. Henkistä kehitystä se anteeksi pyytäminen aina vaatii. Mun kokemuksen mukaan sitä osottaa se kun näkee kumppanin tuskan omansa ylitse. Helppo ajatella ettei kumppanilla ole syytä loukkaantua sanoistani kun enhän mä tarkoittanut niitä niin. Pitää osata asettua toisen asemaan. Joskus pitää osata anteeksikin pyytää vaikka itse ei olisi anteeksi pyyntöjä saanut. Ehkä te ette toistenne kanssa tuollasia juttuja osanneet eikä teidän suhde sen takia voinut jatkua. Seuraavassa suhteessasi voit miettiä noita asioita. Ehkä löydät jonkun sopivamman, jonka kanssa se toisen olon hyväksi tekeminen on helpompaa. Ei kaikki sovi yhteen, joku toinen huomioi sun olon paremmin ja sitten itsekin osaat olla huomioivampi.


      • ap
        Syyt. kirjoitti:

        Fiksusti pohdit asioitas. Annat kaikkien tunteiden tulla. Vaan usein on niin että syy ei oo yhden niskoilla. Sen helposti unohtaa mitä itte teki pieleen. Tuskallistahan sitä on ajatella et itte olisi pilannut tärkeitä asioita. Helppo vierittää syy pois itteltä vaikka se syy on molempien. Tuollein kun sun tyttö on käyttäytynyt käyttäytyy ihminen joka on kokenut jotain epämiellyttävää. Ei kukaan syyttä tuollain tee. Vannoo rakkautta ja sitten oot ilmaa. Ootko loukannut, sanonut pahasti?
        Sitä on helppo sillain miettiäkkin että itte on yrittänyt olla hyvä. Kun pitäis yrittää miettiä eri tavalla. Sanot ettei se sun tyttös ymmärtänyt mitä oot joutunu kestään. Jos se on ajatellu samalla tavalla. Ihan yhtä paljo kokenut siitä inhotusta kuin sä. Ihmisten suhteista ei tuu mitään jos ajatellaan vain kuinka itteä sattuu. Kuinka itte ansaitsee anteeksi pyynnön. Silleen unohtaa sen kumppaninsa. Henkistä kehitystä se anteeksi pyytäminen aina vaatii. Mun kokemuksen mukaan sitä osottaa se kun näkee kumppanin tuskan omansa ylitse. Helppo ajatella ettei kumppanilla ole syytä loukkaantua sanoistani kun enhän mä tarkoittanut niitä niin. Pitää osata asettua toisen asemaan. Joskus pitää osata anteeksikin pyytää vaikka itse ei olisi anteeksi pyyntöjä saanut. Ehkä te ette toistenne kanssa tuollasia juttuja osanneet eikä teidän suhde sen takia voinut jatkua. Seuraavassa suhteessasi voit miettiä noita asioita. Ehkä löydät jonkun sopivamman, jonka kanssa se toisen olon hyväksi tekeminen on helpompaa. Ei kaikki sovi yhteen, joku toinen huomioi sun olon paremmin ja sitten itsekin osaat olla huomioivampi.

        Tiedän, että tein myös ite suhteessa virheitä ja monta kertaa oon katuen miettinyt sitä, että jos olisin tehnyt jossain tilanteessa toisin. Pari asiaa on sellaista, joita kadun edelleen todella paljon, vaikka niistä on aikaa 1,5 vuotta. Ne oli todella huonoja sanoja täysin väärässä tilanteessa. Juuri sellaisia sanoja, että en sitä oikeasti tarkoittanut, mutta kaikki mahollinen siinä tilanteessa oli sitä tarkoitusperää vastaan.

        Kuitenkin mietityttää, että mikä ajoi tytön alunperinkin tapailemaan toisia miehiä, koska kahden ensimmäisen tapailuepisodin aikaan meillä kuitenkin meni sinänsä hyvin, ettei meillä mitään isompia riitoja ollut ja käytiin todella paljon toistemme luona, vaikka asuimmekin tuolloin eri paikkakunnilla. Ehkäpä kuitenkin olisi pitänyt tehdä asialle vahvemmin jotain jo silloin ensimmäisen tai toisen tapailuepisodin jälkeen, koska näin jälkikäteen ajateltuna aloimme molemmat olla hieman epäluuloisia toisia kohtaan.

        Kumpikaan meistä ei oikein ilahtunut ideasta, jos toinen lähti käymään vaikkapa kavereiden kanssa ulkona, puhumattakaan siitä, että alkoi tulla riitaa siitä, että miksi toinen liikkuu niiden ja niiden ihmisten kanssa. Kyllähän tuo vaikuttaa siltä, että tuolloin jo alkoi olemaan jotain todella pahasti pielessä. Tietäispä vain mitä ja olisipa jo tuolloin tiennyt. Päätimme silti jatkaa, koska kun olimme yhdessä jossain tai tekemässä jotain niin silloin homma kyllä toimi. Erossa oleminen toi sitten ongelmia. Niin ja ei se yhessä oleminenkaan aina mitään ruusuilla tanssimista ollut, mutta riitojen ja kinastelujen määrä oli murto-osaa siitä, mitä oli kun olimme poissa toistemme luota.

        Tuo epäitsekkyys asia on hieman jännä asia, josta oon onneksi tuon psykiatrin kanssa jo hieman päässyt juttelemaan. Omasta mielestä olin ja olen aina ollut todella epäitsekäs ja useimmiten asetan toiset ihmiset itseni edelle. Lisäksi olen aina kuvitellut, että osaa asettua hyvin toisen asemaan. Jostain kumman syystä se ammattiheppukin sanoi, että kuulosta toisaalta hieman itsekkäältä ja en osaa ajatella asiaa toisen kannalta. Pahalta tuntuu kuulla tällaista, koska oma minäkuva on toisenlainen ja välillä miettinyt, että ehkä olisi pitänyt olla enemmän itsekäs. Vituttaa kuulla tuollaista, mutta ei torjuta asiaa silti niin, jospa sitä huomais itestä jotain uutta ja vois asialle tehä jotain. Toisaalta oon miettinyt, että onkohan asia voinut kääntyä päälaelleen, että koska teen kohtuu paljon epäitsekkäitä tekoja niin vastavuorosesti odotan toiselta epäitsekkäitä tekoja minua kohtaan? En tiedä, toivottavasti tämäkin selviäisi.

        Lopuksi kerrottakoon, että lisähämmennystä aiheuttaa se, että tyttö otti yhteyttä päivä pari sitten ja pyysi, että voitaisiinko tavata ja jutella. Hänellä on kuulemma ikävä. Haluaisin todella paljon pystyä tapaamaan hänet, koska itsekkin kaipaan todella paljon, mutta en tiedä, että miten sitten reagoisin kaikkeen hänen nykytilanteeseen ja kaikkeen siihen mitä kävimme läpi kuukausi pari sitten. Vaikka kuinka haluan antaa hänelle anteeksi, raaka tosiasia on se, että syvällä sisimmässäni en ole vieläkään voinut antaa anteeksi ja unohtaa tuota kohtelua, jonka oon kokenu vääräksi. Jos tein jotain todella pahasti väärin tyttöä kohtaan, niin mielestäni se ei oikeuta siltikään toimimaan siten kuten hän toimi. Kyllä niistä asioista olisi pitänyt puhua ensin ja yrittää ratkoa.

        Lisäksi pelottaa sekin, että miten reagoisin siihen, että kun toisaalta yhä edelleen haluaisin jatkaa hänen kanssaan ja että kaikki se meidän suunnittelema tulevaisuus ja elämä voitaisiin toteuttaa, mutta kun todennäköisesti se silti jäisi toteutumatta. Sitten, jos tyttö haluaisikin taas yrittää niin miten luontoni suhtautuisi siihen. Pitäisi pystyä antamaan asiat anteeksi, mutta miten antaa anteeksi, kun ei vain pysty ja mieli risteilee koston, kaipuun, vihan, rakkauden ja anteeksiantamisen tiedon tärkeyden välillä?

        Paljon kysymyksiä niin vähän vastauksia...


      • Xan
        ap kirjoitti:

        Tiedän, että tein myös ite suhteessa virheitä ja monta kertaa oon katuen miettinyt sitä, että jos olisin tehnyt jossain tilanteessa toisin. Pari asiaa on sellaista, joita kadun edelleen todella paljon, vaikka niistä on aikaa 1,5 vuotta. Ne oli todella huonoja sanoja täysin väärässä tilanteessa. Juuri sellaisia sanoja, että en sitä oikeasti tarkoittanut, mutta kaikki mahollinen siinä tilanteessa oli sitä tarkoitusperää vastaan.

        Kuitenkin mietityttää, että mikä ajoi tytön alunperinkin tapailemaan toisia miehiä, koska kahden ensimmäisen tapailuepisodin aikaan meillä kuitenkin meni sinänsä hyvin, ettei meillä mitään isompia riitoja ollut ja käytiin todella paljon toistemme luona, vaikka asuimmekin tuolloin eri paikkakunnilla. Ehkäpä kuitenkin olisi pitänyt tehdä asialle vahvemmin jotain jo silloin ensimmäisen tai toisen tapailuepisodin jälkeen, koska näin jälkikäteen ajateltuna aloimme molemmat olla hieman epäluuloisia toisia kohtaan.

        Kumpikaan meistä ei oikein ilahtunut ideasta, jos toinen lähti käymään vaikkapa kavereiden kanssa ulkona, puhumattakaan siitä, että alkoi tulla riitaa siitä, että miksi toinen liikkuu niiden ja niiden ihmisten kanssa. Kyllähän tuo vaikuttaa siltä, että tuolloin jo alkoi olemaan jotain todella pahasti pielessä. Tietäispä vain mitä ja olisipa jo tuolloin tiennyt. Päätimme silti jatkaa, koska kun olimme yhdessä jossain tai tekemässä jotain niin silloin homma kyllä toimi. Erossa oleminen toi sitten ongelmia. Niin ja ei se yhessä oleminenkaan aina mitään ruusuilla tanssimista ollut, mutta riitojen ja kinastelujen määrä oli murto-osaa siitä, mitä oli kun olimme poissa toistemme luota.

        Tuo epäitsekkyys asia on hieman jännä asia, josta oon onneksi tuon psykiatrin kanssa jo hieman päässyt juttelemaan. Omasta mielestä olin ja olen aina ollut todella epäitsekäs ja useimmiten asetan toiset ihmiset itseni edelle. Lisäksi olen aina kuvitellut, että osaa asettua hyvin toisen asemaan. Jostain kumman syystä se ammattiheppukin sanoi, että kuulosta toisaalta hieman itsekkäältä ja en osaa ajatella asiaa toisen kannalta. Pahalta tuntuu kuulla tällaista, koska oma minäkuva on toisenlainen ja välillä miettinyt, että ehkä olisi pitänyt olla enemmän itsekäs. Vituttaa kuulla tuollaista, mutta ei torjuta asiaa silti niin, jospa sitä huomais itestä jotain uutta ja vois asialle tehä jotain. Toisaalta oon miettinyt, että onkohan asia voinut kääntyä päälaelleen, että koska teen kohtuu paljon epäitsekkäitä tekoja niin vastavuorosesti odotan toiselta epäitsekkäitä tekoja minua kohtaan? En tiedä, toivottavasti tämäkin selviäisi.

        Lopuksi kerrottakoon, että lisähämmennystä aiheuttaa se, että tyttö otti yhteyttä päivä pari sitten ja pyysi, että voitaisiinko tavata ja jutella. Hänellä on kuulemma ikävä. Haluaisin todella paljon pystyä tapaamaan hänet, koska itsekkin kaipaan todella paljon, mutta en tiedä, että miten sitten reagoisin kaikkeen hänen nykytilanteeseen ja kaikkeen siihen mitä kävimme läpi kuukausi pari sitten. Vaikka kuinka haluan antaa hänelle anteeksi, raaka tosiasia on se, että syvällä sisimmässäni en ole vieläkään voinut antaa anteeksi ja unohtaa tuota kohtelua, jonka oon kokenu vääräksi. Jos tein jotain todella pahasti väärin tyttöä kohtaan, niin mielestäni se ei oikeuta siltikään toimimaan siten kuten hän toimi. Kyllä niistä asioista olisi pitänyt puhua ensin ja yrittää ratkoa.

        Lisäksi pelottaa sekin, että miten reagoisin siihen, että kun toisaalta yhä edelleen haluaisin jatkaa hänen kanssaan ja että kaikki se meidän suunnittelema tulevaisuus ja elämä voitaisiin toteuttaa, mutta kun todennäköisesti se silti jäisi toteutumatta. Sitten, jos tyttö haluaisikin taas yrittää niin miten luontoni suhtautuisi siihen. Pitäisi pystyä antamaan asiat anteeksi, mutta miten antaa anteeksi, kun ei vain pysty ja mieli risteilee koston, kaipuun, vihan, rakkauden ja anteeksiantamisen tiedon tärkeyden välillä?

        Paljon kysymyksiä niin vähän vastauksia...

        Ehkä et vielä usko, mutta ne kivut ja tuskat, joita käyt nyt läpi, kypsyttävät sinua vastaanottamaan ja tunnistamaa tosi rakkauden. Tämän kokemuksen kautta opit myös tuntemaan itseäsi enemmän. Voi olla, että jonain päivänä toteat, miten raakileeksi olisitkaan jäänyt, ellet olisi joutunut käymään tätä pettymystä läpi.


      • ap.
        ap kirjoitti:

        Tiedän, että tein myös ite suhteessa virheitä ja monta kertaa oon katuen miettinyt sitä, että jos olisin tehnyt jossain tilanteessa toisin. Pari asiaa on sellaista, joita kadun edelleen todella paljon, vaikka niistä on aikaa 1,5 vuotta. Ne oli todella huonoja sanoja täysin väärässä tilanteessa. Juuri sellaisia sanoja, että en sitä oikeasti tarkoittanut, mutta kaikki mahollinen siinä tilanteessa oli sitä tarkoitusperää vastaan.

        Kuitenkin mietityttää, että mikä ajoi tytön alunperinkin tapailemaan toisia miehiä, koska kahden ensimmäisen tapailuepisodin aikaan meillä kuitenkin meni sinänsä hyvin, ettei meillä mitään isompia riitoja ollut ja käytiin todella paljon toistemme luona, vaikka asuimmekin tuolloin eri paikkakunnilla. Ehkäpä kuitenkin olisi pitänyt tehdä asialle vahvemmin jotain jo silloin ensimmäisen tai toisen tapailuepisodin jälkeen, koska näin jälkikäteen ajateltuna aloimme molemmat olla hieman epäluuloisia toisia kohtaan.

        Kumpikaan meistä ei oikein ilahtunut ideasta, jos toinen lähti käymään vaikkapa kavereiden kanssa ulkona, puhumattakaan siitä, että alkoi tulla riitaa siitä, että miksi toinen liikkuu niiden ja niiden ihmisten kanssa. Kyllähän tuo vaikuttaa siltä, että tuolloin jo alkoi olemaan jotain todella pahasti pielessä. Tietäispä vain mitä ja olisipa jo tuolloin tiennyt. Päätimme silti jatkaa, koska kun olimme yhdessä jossain tai tekemässä jotain niin silloin homma kyllä toimi. Erossa oleminen toi sitten ongelmia. Niin ja ei se yhessä oleminenkaan aina mitään ruusuilla tanssimista ollut, mutta riitojen ja kinastelujen määrä oli murto-osaa siitä, mitä oli kun olimme poissa toistemme luota.

        Tuo epäitsekkyys asia on hieman jännä asia, josta oon onneksi tuon psykiatrin kanssa jo hieman päässyt juttelemaan. Omasta mielestä olin ja olen aina ollut todella epäitsekäs ja useimmiten asetan toiset ihmiset itseni edelle. Lisäksi olen aina kuvitellut, että osaa asettua hyvin toisen asemaan. Jostain kumman syystä se ammattiheppukin sanoi, että kuulosta toisaalta hieman itsekkäältä ja en osaa ajatella asiaa toisen kannalta. Pahalta tuntuu kuulla tällaista, koska oma minäkuva on toisenlainen ja välillä miettinyt, että ehkä olisi pitänyt olla enemmän itsekäs. Vituttaa kuulla tuollaista, mutta ei torjuta asiaa silti niin, jospa sitä huomais itestä jotain uutta ja vois asialle tehä jotain. Toisaalta oon miettinyt, että onkohan asia voinut kääntyä päälaelleen, että koska teen kohtuu paljon epäitsekkäitä tekoja niin vastavuorosesti odotan toiselta epäitsekkäitä tekoja minua kohtaan? En tiedä, toivottavasti tämäkin selviäisi.

        Lopuksi kerrottakoon, että lisähämmennystä aiheuttaa se, että tyttö otti yhteyttä päivä pari sitten ja pyysi, että voitaisiinko tavata ja jutella. Hänellä on kuulemma ikävä. Haluaisin todella paljon pystyä tapaamaan hänet, koska itsekkin kaipaan todella paljon, mutta en tiedä, että miten sitten reagoisin kaikkeen hänen nykytilanteeseen ja kaikkeen siihen mitä kävimme läpi kuukausi pari sitten. Vaikka kuinka haluan antaa hänelle anteeksi, raaka tosiasia on se, että syvällä sisimmässäni en ole vieläkään voinut antaa anteeksi ja unohtaa tuota kohtelua, jonka oon kokenu vääräksi. Jos tein jotain todella pahasti väärin tyttöä kohtaan, niin mielestäni se ei oikeuta siltikään toimimaan siten kuten hän toimi. Kyllä niistä asioista olisi pitänyt puhua ensin ja yrittää ratkoa.

        Lisäksi pelottaa sekin, että miten reagoisin siihen, että kun toisaalta yhä edelleen haluaisin jatkaa hänen kanssaan ja että kaikki se meidän suunnittelema tulevaisuus ja elämä voitaisiin toteuttaa, mutta kun todennäköisesti se silti jäisi toteutumatta. Sitten, jos tyttö haluaisikin taas yrittää niin miten luontoni suhtautuisi siihen. Pitäisi pystyä antamaan asiat anteeksi, mutta miten antaa anteeksi, kun ei vain pysty ja mieli risteilee koston, kaipuun, vihan, rakkauden ja anteeksiantamisen tiedon tärkeyden välillä?

        Paljon kysymyksiä niin vähän vastauksia...

        Tapasin tytön, kun hän sitä oli pyytänyt. Tapaaminen oli todella hämmentävä, mutta yllättävän lämminhenkinen, vaikka etenkin ite olin aluksi todella varautunut. Juteltiin siitä miksi suhde kariutui ja mitä tehtiin väärin. Kyllähän siinä kumpikin tuntui katuvan sitä mitä oli tehnyt ja molemmat myös myönnettiin, että kaivataan toista todella paljon. Tyttö kertoi myös, että nyt vasta, kun en pitkään aikaan ole oikeasti ollut osa hänen elämää, hän tajuaa mitä on menettänyt. En uskaltanut sanoa, että ei se oo mitään menettänyt, koska en halunnut liiallisella innokkuudella tuhota sitä hetkeä. Illalla jatkoimme keskustelua iltamyöhään koneen ääressä.

        Juttelimme myös tästä tytön uudesta suhteesta illan aikana. Yritin olla kannustava sen suhteen suhteen ja yrittää toivottaa parasta heille. Kuitenkaan en voi sille mitään, että sisälläni kaikki se kaipuu sai jälleen järjettömän suuren toiveen siitä, että se kaikki voisi yhä edelleen palata. Tuon tapaamisen jälkeen olemme jutelleet muutaman kerran ja molemmilla kerroilla juttelut ovat jälleen olleet useita tunteja pitkiä ja ainakin itselle on tullut se tunne, että yhä edelleen tulemme loistavasti toimeen keskenämme (kertoipa tyttö myös, että ei siinä hänen nykyisessä suhteessa ole lainkaan vastaavia keskusteluja).

        Kuitenkin välillä ne asiat, joita tapahtu eron aikaan ja hieman sen jälkeen kalvaa sisälläni todella paljon. En haluaisi alkaa mitään pilvilinnoja nykyisestä tilanteesta rakentamaan suhteemme mahdollisesta uudelleen aloittamisesta, mutta sen suhteen kestämisen ehdoton edellytys on se, että pystyn oikeasti sisälläni antamaan anteeksi. Vaikka kuinka ääneen sanoisin, että hän saisi anteeksi, niin silti ne asiat kumpuaa jostain mielen syövereistä ja saa aikaan pahaa verta, jota voi olla vaikea pitää sisällä. Huomaan sen jo siitä, että nuiden keskustelujen aikana on muutamia kertoja tehnyt mieli jostain asiasta muistuttaa ja sanoa hieman rumasti. Todella paljon pitänyt kasata ittiä, ettei ole niin sanonut. Muutaman kerran nuo asiat on tullut esiin todella huonon huumorin siivellä.

        Miksi ihmismieli on niin heikko? Todella paljon lähti toiveet nousuun tuon tapaamisen ja sen jälkeisten keskustelujen myötä, mutta en haluaisi liian paljon toivoa, etten joutuisi jälleen pettymään. Toiseksi haluaisin oppia oikeasti antamaan anteeksi ja hyväksymään kaiken sen mitä hän on tehnyt uudessa suhteessaan. Ei meistä muuten koskaan voi enää mitään tulla :/


    • hjjr

      no AP kui kävi?

      • AP.

        Hah, voiko tää olla ees todellista. Luulin tämän kirjoituksen hukkuneen jonnekin näiden foorumeiden syövereihin. Oli hieman hämmentävää nähdä tämä tuossa etusivulla, kun pitkästä aikaa satuin selailemaan näitä foorumeita. Tutun otsikon ja tekstin tunnistin heti.

        Tuo suhde ja säätö ei todellakaan kantanut hedelmää mihinkään tuolloin pari vuotta sitten. Tapailimme silloin tällöin vielä nuiden syksyisten episodien jälkeen, mutta ei siitä tosiaan koskaan tullut mitään. Sama meno eli muiden miesten tapailu jatkui muutaman kuukauden rauhallisen jakson jälkeen. Lastakaan hänelle ei sitten tullutkaan. Jossain siinä tammi - maaliskuu välillä rikoin itseäni lisää nuiden hänen tapailujen ja kikkailujen takia ja jossain välissä sitten tajusin päästää kokonaan irti. Kyllähän sitä silloinkin rimpuilin edes takaisin tunteitteni kanssa, mutta hiljalleen siitä pääsin irti kokonaan. En minä silloin uskonut, että aika todellakin parantaisi haavat, mutta niin vain kävi.

        Nykyisin en juurikaan tiedä hänen menoistaan mitään. Joskus olen häntä kaupungilla nähnyt ja kieltämättä, nyt sitä hieman katsoo, että mitä minä olen hänessä nähnyt silloin aikanaan. Itekkin olen sen verran eri suuntaan elämässä kehittynyt ja kasvanut, että ehkä sitä on jossain tasolla tyytyväinen, että ei hänen kanssaan sitten elämää lähtenytkään viettämään. Näyttää meillä olevan niin eri intressit, haaveet ynnä muut ajatukset elämästä. Tai mistä minä hänen perimmäisiä ajatuksia tiedän, mutta näihin ajatuksiin olen tullut, kun olen ne muutamat kerrat hänen elämäänsä nähnyt.

        Paljon myös varmasti auttoi se, että tässä noin 8 kuukautta sitten tapasin naisen, jonka kanssa pystyin jälleen olemaan onnellinen. Rakastaa ja tulla rakastetuksi. Sekin suhde tosin kaatui, mutta tosin sopuisasti, vaikkakin surullisesti, koska siinä elämä tuli niin sanotusti eteen.

        Tästä tämän viestiketjun alussa mainitsemastani tilanteesta, pääsin kuitenkin yli onneksi ja ei ole jäänyt kummittelemaan mitään tästä mieleeni. Tuossa mainitsemassani uudessa suhteessa pystyin ja uskalsin luottaa siihen naiseen täysin, sain rakastaa ja tulla rakastetuksi sekä viettää ihan käsittämättömän hyviä hetkiä hänen kanssaan.

        Voi myös olla, että koska tuo aiempi ero oli niin vaikea ja sen aikana jouduin käsittelemään tunteita ja ajatuksiani todella paljon, oli tuo toinen ero sen takia helpompi, eikä tuntunut siltä kuin olisi koko maailma kaatunut ympäriltä ja elämä kuollut. Jotain on sentään kuitenkin ennallaan minussa itessä, koska tuon jälkimmäisen eron jälkeen yhä rakastan sitä naista :) tai ainakin tunnen hyvin lämpimästi häntä kohtaan. Sitä ns. uutta naista, ei tuota vanhaa kohtaan, josta tämän ketjun aloituksessa olen puhunut.

        Hyvin pyyhkii nykyisin ja kait tässä vielä ihan selväpäinenkin olen. Ei ole ainakaan kukaan lääkäri tai tohtori vielä sekopääksi julistanut :)


    • vero expertti

      Minä olen Teemu Salmi Naantalista ja kierteeni on jatkunut jo pienestä pitäen.
      olen aina laittanut kaikki töppäilyni muiden piikkiin. Pahinta oli kun armejassa olin muutaman viikon ja sitten huomasivat soveltuvuus testissä että pääni menee sinne tänne ja heittivät minut kotiin äidin luokse, sitten äiti taas pelasti ja lohdutti kuten aina on käynyt. kerran yksi hyvämaineinen liikemies huomasi ilmeisesti että en ole luotettava enkä tasapainoinen ja sanoi minulle että mene psykiatrille niin kaverit sanoi että hakkaa se. mutta minä rupesin puhumaan sitä kaikkia sontaa ja menin sen kanssa yhteistyöhön ja kaverille viritin miinan että se muka oli hoitanut yksin kaikki minun pisnekset ja nyt klaveri on verottajan kanssa pystyssä ja varmaan suurissa vaikeuksissa sekä sain puhuttua niin paljon pahaa siitä että kiakki uskoivat ja kaikki luulee että se on kamala mies vaikka on tosi kiltti ja hyvä ihminen onneksi se ei varmaan tiedä että minä olen kaiken sen potaskaan takana mitä pahaa siitä puhutaan. tällä tavalla olen aina klaarannut kaiken ja pärjännyt paremmin kuin moni muu kun puhuu oikein kunnolla sontaa toisesta ja kun aika tulee niin pistää sen syyksi kaiken niin virannomaisetkin ukoo ja minä olen porskuttnut hyvin mitä nyt äiti välillä auttaa.
      kaakeli *teemu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe