ansioluettelo

jeesiä

Minkälainen on hyvän hakemuksen runko? En tiedä töppääkö hakuni juurikin huonoon hakemukseen, koska osaaminen ja koulutus on kohdillaan. Mutta kun ei pääse haastatteluihin niin jossakin pilee ongelma.
Tai sitten osa hakemuksista menee vain roskiin kun ei jakseta perehtyä...

8

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekry

      Entäs se työkokemus? Nykyään kun koulutettuja työnhakijoita on paljon niin sellaset joilla ei ole työkokemusta päätyy pinon alimmaksi.

      • bj

        tuskinpa on huono cv, hakijoita vaan niin pilvin pimein , että haastatteluun vaikea päässä nykyään.
        hakijoita kun on 200-400
        nimimerkillä kokemusta on


    • Työkokemus

      "osaaminen ja koulutus on kohdillaan"

      Millä perusteella osaamisesi on kohdallaan? Ja onko osaamisesi juuri sellaista, mitä työnantaja haluaa.

      Ja tärkein: Onko pitkä työkokemus?
      Asia vain ikävä kyllä on nykyään se, että pelkällä koulutuksella, oli se miten pitkä ja hyvä tahansa, ei työnhakutilanteessa pärjää. Työnantajat haluavat henkilöitä, joilla on pitkä työkokemus ko alalta, ettei opetteluun menisi aikaa. Papereista viis.

      • 2+2=5

        Työkokemus menee koulutuksen ohi, ainakin yksityisillä työnantajilla. Ja jos cv:ssä on jossain kohtaa "aukko" eli jonakin kesänä ei ole tehnyt mitään tai opiskelut venyneet kovin pitkään ilman selvitystä työnteosta niin kaikenlaisia epäilyksiä herää. Vaikka yksityisasioille ei pitäisi olla merkitystä niin jos nainen kertoo että tuossa välissä pidin äitiysloman tai nuori mies kertoo että tuossa välissä kävin intin, silloin ei epäilyt herää niin helposti.
        Työelämä on - raadollista.


    • Työelämän_Guru

      Hei!

      Tietoa, ohjeita, malleja ja tarkistuslistoja hyvän hakemuksen laatimiseksi löytyy monista internetin työpaikkaportaaleista. Niihin kannattaa tutustua, mutta samalla muistaa, että työnantajaa tai rekrytoijaa kiinnostava hakemus syntyy vain vastaamalla kysyntään eli räätälöimällä hakemus avoinna olevaan tehtävään sopivaksi.

      Yritä asettautua työnantajan lähtökohtiin: minkälaiseen tarpeeseen ja tilanteeseen hän hakee uutta tekijää, mitä koulutusta, osaamista, työkokemusta tai erityistaitoja tehtävässä edellytetään ja minkälaisia henkilökohtaisia ominaisuuksia ollaan etsimässä. Mitä enemmän tietoa saat organisaatiosta, päätöksentekijästä ja työtehtävästä, sitä houkuttelevammaksi pystyt rakentamaan hakemuksen sisällön.

      Hakemusta on hyvä tarkastella myyntikirjeenä: sen tehtävänä on vastata työnantajan odotuksiin tai mieluiten ylittää ne ja vakuuttaa hänet siitä, että juuri sinä pystyt tarjoamaan lisäarvoa kompetenssisi ja henkilökohtaisten ominaisuuksiesi kautta.

      Myyvän hakemuksen lisäksi teet tietenkin selkeästi jäsennellyn ja ytimekkään ansioluettelon, jossa tuot esille koulutustasi, osaamistasi, työkokemustasi ja saavutuksiasi koskevat yksityiskohdat sekä mainitset suosittelijasi.

      Useimpiin tehtäviin on tällä hetkellä satoja hyviä ja erinomaisia hakijoita – vain muutama prosentti kaikista hakijoista pääsee haastatteluun saakka. Kilpailu on kovaa, joten on ihan perusteltua haastaa itsensä kehittämään myös omaa hakemustaan ja ansioluetteloaan sekä valmistautumaan siihen tilanteeseen, jolloin pääsee haastatteluun. Voit myös pyytää ystäviltäsi palautetta hakemusasiakirjoistasi.

      Onnea työnhakuun näinä haastavina aikoina!

    • ! !

      Erittäin hyvä keino on antaa jonkun toisen lukea CV ja hakemus. Itse olen lukenut näitä ja siellä on joskus pahojakin töksähtelyitä mitkä saattavat torpata hakemuksen. Googleta CV etc.

      http://www.google.fi/search?hl=fi&q=cv ja työhakemus&meta=lr=lang_fi&aq=f&oq=

    • /

      Kirjoita selkeästi koulutus- ja työhistoriasi. Jätä muutama tyhjä rivi ennen kuin siirryt seuraavaan.
      Missään tapauksessa älä vähättele itseäsi, vaan kerro rohkeasti, mistä pidät ja mitkä ovat parhaat puolesi.
      Koska jokainen on jossain hyvä.
      Liitä mukaan työtodistukset.
      Aloita hakemus yksinkertaisella toteamuksella: "Haen avoinna olevaa --- paikkaa".

      • floatingicecube

        Ainakaan en itse kyllä halua lukea mitään pitkiä hakemuksia ja myöskään hakemus vaiheessa minun mielestä tarvitse todistuksia ja muita yli määräisiä lippusia mukaan, ne voi näyttää haastattelussa kysyttäessä. Kävin vasta pari viikkoa sitten hakemuksia läpi meidän avoimeen paikkaan ja niitä tuli noin 200kpl. Eli selvää on että en jaksa lukea mitään hankala selkoisia hakemuksia joista hakijan työhistoria ja koulutus ei selviä yhdellä katsauksella.

        Varmasti monen potentiaalisen hakijan kohdalla tilannetta hankaloittaa se että hakijoita on ainakin tekniikan alalla tosi paljon ja etenkin tietoliikenne puolen ihmisiä tuntuu olevan tarjolla tosi paljon. Itse kuitekin olin hieman hämmästynyt että hakemusten taso ei kuitenkaan ollut mikään huippu kova ja 15 haastateltavaa oli jopa hieman hankala saada kasaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe