Itseihailu keskusteluissa

Hiukan harmistuneena seuraan keskusteluja, joissa avaaja kirjoittaa omaan ketjuunsa kolmekin viestiä peräkkäin, kirjoittaa ja vastaa itselleen. Oma ketju pomppii "pinnalle" koko ajan kun viesteistä puolet on omia.

Jokainen meistä kaipaa arvostusta, hyväksyntää ym., rajansa kuitenkin kaikella.

Kuten tiedätte, edustan toista äärimmäisyyttä, vastaan vain jos näen aihetta. Jos vastauksessa sanotaan esimerkiksi: "et sä mitään ymmärrä", "ei asia noin ole", "muut ovat paljon fiksumpa", "viestisi on täyttä typeryyttä" jne. Pitäisikö minun vastata "juu, noin on".

Jos viestissä on suoranainen virhe tai haluan sanoa jotain omaperäistä aiheesta, silloin kirjoitan.

Tuossa kerroin syyn miksi "en noteeraa" kaikkia samalla tavoin.

Tuossa tuli taas lisä-ärtymystä minua, Ruuneperiä, kohtaan.

Olen myös huomannut, että palstalla yritetään ylittää "oma itse".

Kirjoittakaa itsenänne, kykyinenne ja kiinnostuksinenne. Ilotkaa, itkekää ja naurakaa. kertokaa tapahtumista, ihmetelkää asianlaitoja, olkaa kuin Veikko Huovisen Juutas Käkriäinen.

41

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Mihinkähän tällä tähtäät?

      Jokaisella kai on silmät ja lukutaito, opetusta näyttää sinunkin viestisi sisältävän alusta loppuun, tietysti harmillista jos kaikki ketjut eivät kiinnosta, ei ainakaan minua.

      Harmillista todella nuo vanhojen viestien esiin marssitus, muutamalla mitään sanomattomalla sanalla saadaan esille vuosia vanha, satoja kertoja luettu, no huvinsa kullakin.

      Näitä Juuttaita silloin tällöin herää henkiin, onneksi ovat lyhytaikaisia.

      • pilvi*

        Tehdessään aloituksen jostakin aiheesta, uskoisin aloitteentekijän olevan kiinostunut aiheestaan. Kuitenkin on meillä kaikilla omat kiinostuksen kohteemme.

        Se, mitä siitä on ottanut selvää, ammentanut tietolähteistä ilmenee tietenkin kirjoituksessa. Juutas Käkriäinen esikuvana, on paitsi kansanomainen myös kuvaus omantiensä kulkijasta. On joskus vaikea tietää, mitä pidetään sopivana kirjoittaa. Muutamia kertoja olen saanut huomautuksen, että liian avoimesti kirjoitan omasta elämästäni, jonkun lapsenlapsen nimi tulee mainituksi, aivan kuin normaali elämässä kertoessa.

        Kuitenkin on palstalla muisteltu ja ylistetty senora lyylin tarinoita, jossa Jalmarit ja Toivot , Meerit ja Gildat ja Edisonit esiintyivät aivan luontevasti.

        Muuten kannatan personallista kerrontaa, enkä suostu kirjoittaessani tarkkailemaan, mitä mahdollinen lukija ajattelee. Se, jos mikä veisi ilon jakaa ajatuksiaan, mieluimmin unohdsn itseni ja elän sen hetken kirjoittaessani. Joskus joutuu ihmettelemään miten tulkitaan, mutta en ole antanut sen pahemmin häiritä.

        On se kumma, kun itselläni ei ole epäluuloja kanssaihmisistäni( jos on niin kysyn) , mutta nauraen olen todennut, minua epäiltävän vaikka mistä. Saattaa olla, että tällaisessa yhteisössä on vuosien mittaan ollut monia erilaisia tyyppejä, ja sitten ajatellaan, että tuo on nyt sellainen. Huvittavaa, ens hämmästyksen jälkeen. Kaikenkaikkiaan on mukava lukea ja osallistuakin palstamme aiheisiin.


    • 12

      Juuttaan laitoit Huovisen hahmoksi, että joku tulisi sormi ojossa ojentamaan ?

    • alennuin

      Näitä opetusviestejä ei kylläkään kannattaisi noteerata.

    • kylliksi kuultu

      Myös teeskennelty itsesääli antaa kuvan, että kirjoittaja kerjää kehuja tyyliin: Et sinä sellainen ole, olet niin hyvä kaikessa. Pystyt hyviinkin aloituksiin, mutta olet viime aikoina juuttunut itsekeskeieen sääliin. Ala jo kirjoittaa muustakin!

    • Saarnastuolin alta

      että itselleen pappi saarnaa. Voi reppanaa.

    • pusikosta reilusti

      sinunkin ketju ja samalla kysytää, mitä tarkoitat tuolla että palstalla yritetään ylittää oma itse ?
      Pikemminkin näyttää että jotkut limboilevat.

    • ajattelija*

      kritiikille. Kyllä nuo ovat varteenotettavia asioita, joita jokainen kirjoittava voisi tarkistaa itsessään.

      Tuo yrittää ylittää itsensä, voi olla omakin virheeni. Kumma etette ole huomanneet Ruuneperin olevan itse aika vaatimaton aloituksissaan?

    • Juutas ja Konsta

      > Kirjoittakaa itsenänne, kykyinenne ja kiinnostuksinenne. Ilotkaa, itkekää ja naurakaa. kertokaa tapahtumista, ihmetelkää asianlaitoja, olkaa kuin Veikko Huovisen Juutas Käkriäinen. <

      Vai kirjoitettaisiko kuin Putkintokon Konsta Pylkkänen.

      Ne omat saappaat kun löytäisit.

    • puuttuikin

      voi harmi, kun tämä palsta tuppaa elämään omaa elämäänsä, eikä kaikki halua sieluaan tnne raadeltavaksi.

      • syyspäivä

        Kuka nyt jättää ihailematta?? no...ei kukaan!
        Voihan kaikki ihailla ja kertoilla ihastuneensa itseensä,,ainakin muutama täällä on kun on yli muiden ja toiset hymistelee taustalla.
        Kun oikein liotetaan itsensä sisältä ja päältä.
        Eihän me tavalliset siihen ylletä eikä juur haluta.


      • tavis.
        syyspäivä kirjoitti:

        Kuka nyt jättää ihailematta?? no...ei kukaan!
        Voihan kaikki ihailla ja kertoilla ihastuneensa itseensä,,ainakin muutama täällä on kun on yli muiden ja toiset hymistelee taustalla.
        Kun oikein liotetaan itsensä sisältä ja päältä.
        Eihän me tavalliset siihen ylletä eikä juur haluta.

        pyritään kuitenkin hyvään mekin, mutta ei sitä kukaan huomaa, eikä tervitsekaan. Me pyritään oikeassa elämässä eikä täällä selosteta joka liikahdusta.


      • Junttali-poo
        tavis. kirjoitti:

        pyritään kuitenkin hyvään mekin, mutta ei sitä kukaan huomaa, eikä tervitsekaan. Me pyritään oikeassa elämässä eikä täällä selosteta joka liikahdusta.

        Sitähän täällä kovasti tuodaan esille, mutta tässä sitä tallustetaan vaikka ei moneenkaan hallitukseen enää kuuluta, ei tarvitse matkustella, vain halutessaan pakata laukkunsa.
        Eipä ole tarvetta kuulua kumpaankaan kerrokseen, oma polku paras polku.
        Jos ei löydy sanottavaa voi oik.yläk. klikata, voi miten helppoa.
        Minä olen minä ja muut on grannista, näin on hyvä


      • pilvi*
        Junttali-poo kirjoitti:

        Sitähän täällä kovasti tuodaan esille, mutta tässä sitä tallustetaan vaikka ei moneenkaan hallitukseen enää kuuluta, ei tarvitse matkustella, vain halutessaan pakata laukkunsa.
        Eipä ole tarvetta kuulua kumpaankaan kerrokseen, oma polku paras polku.
        Jos ei löydy sanottavaa voi oik.yläk. klikata, voi miten helppoa.
        Minä olen minä ja muut on grannista, näin on hyvä

        kehoitus olla oma itseni, kertoa ajatuksiani , kertoa jotakin mikä on sävähdyttänyt kokemistani. nauraa, itkeä yleensä vapaana itsenä---aitona.


        " Kieli on ihmisen koti. Ihminen asuu tässä kodissa. Ajattelijat ja runoilijat ovat asumisen vaalijoita"

        (Martin Heidegger)

        PS. Sehän on kuin kehottaisi ole kuin kotonasi palstalla :D


      • puntarpää
        pilvi* kirjoitti:

        kehoitus olla oma itseni, kertoa ajatuksiani , kertoa jotakin mikä on sävähdyttänyt kokemistani. nauraa, itkeä yleensä vapaana itsenä---aitona.


        " Kieli on ihmisen koti. Ihminen asuu tässä kodissa. Ajattelijat ja runoilijat ovat asumisen vaalijoita"

        (Martin Heidegger)

        PS. Sehän on kuin kehottaisi ole kuin kotonasi palstalla :D

        Liian moni on ja pahoittaa toisten mielet, luulee todella kodikseen tätä ja käyttäytyy sen mukaan


      • vaan,
        pilvi* kirjoitti:

        kehoitus olla oma itseni, kertoa ajatuksiani , kertoa jotakin mikä on sävähdyttänyt kokemistani. nauraa, itkeä yleensä vapaana itsenä---aitona.


        " Kieli on ihmisen koti. Ihminen asuu tässä kodissa. Ajattelijat ja runoilijat ovat asumisen vaalijoita"

        (Martin Heidegger)

        PS. Sehän on kuin kehottaisi ole kuin kotonasi palstalla :D

        olisi kun pilvi ei enempää avautuisi, sitten kun hänen kirjoittamiin juttuihin viitataan, syyttää hän muita valehtelusta ja vääristelystä palstasulhonsa säestyksellä. Epärehellistä, ja juuri tuollaiset eniten rehellisyyttää ja aiotutta vannovat. Taitaa olla jo dementiaa, oireet täsmää.


      • pilvi*
        vaan, kirjoitti:

        olisi kun pilvi ei enempää avautuisi, sitten kun hänen kirjoittamiin juttuihin viitataan, syyttää hän muita valehtelusta ja vääristelystä palstasulhonsa säestyksellä. Epärehellistä, ja juuri tuollaiset eniten rehellisyyttää ja aiotutta vannovat. Taitaa olla jo dementiaa, oireet täsmää.

        Pilvihän se on ilmoittanut olevansa paljon vanhempi kuin onkaan ja mitä kaikkea.

        Sen saman suon muillekin, niin ehkä vähemmän ilkeyttä olisi palstalla! :D


      • vaan, kirjoitti:

        olisi kun pilvi ei enempää avautuisi, sitten kun hänen kirjoittamiin juttuihin viitataan, syyttää hän muita valehtelusta ja vääristelystä palstasulhonsa säestyksellä. Epärehellistä, ja juuri tuollaiset eniten rehellisyyttää ja aiotutta vannovat. Taitaa olla jo dementiaa, oireet täsmää.

        aloituksiin saadaan keskustelioita ,vai voiko näitä sellaisiksi sanoa,kun aihetta ei oikeastaan ole ,kunhan ollaan toistaan parempia.


      • Seku
        vaan, kirjoitti:

        olisi kun pilvi ei enempää avautuisi, sitten kun hänen kirjoittamiin juttuihin viitataan, syyttää hän muita valehtelusta ja vääristelystä palstasulhonsa säestyksellä. Epärehellistä, ja juuri tuollaiset eniten rehellisyyttää ja aiotutta vannovat. Taitaa olla jo dementiaa, oireet täsmää.

        "Olkaa oma itsenne", ainakin suurinpiirtein näin muistan hänen kehoittaneen.

        Ongelmana on kuitenkin se, että ollessaan avoin, oma itsensä, saa melko pian huomata, että onkin joittenkin mielestä epäaito, valehtelija, kerskailija jne.

        Toinen , mielestäni ikävä asia on se, että aktiivinen kirjoittaja koetaan häirikkönä, joka täytyisi vaientaa.

        Mielestäni on taas niin, että ahkera aloituksen tekijä on palstan pelastus. Kuka kirjoittaisi mitään, ellei saisi sykettä vastaamiseen, kun aloittaja on tehnyt avauksen.

        Tällä tahtoisin rohkaista aloitekykyisiä, sovinnolisia kirjoittajaia avaamaan ketjuja.
        Itse olen ehkä liian "herkkähipiäinen" vastaanottamaan ilkeitä kommentteja.


      • en availe
        Seku kirjoitti:

        "Olkaa oma itsenne", ainakin suurinpiirtein näin muistan hänen kehoittaneen.

        Ongelmana on kuitenkin se, että ollessaan avoin, oma itsensä, saa melko pian huomata, että onkin joittenkin mielestä epäaito, valehtelija, kerskailija jne.

        Toinen , mielestäni ikävä asia on se, että aktiivinen kirjoittaja koetaan häirikkönä, joka täytyisi vaientaa.

        Mielestäni on taas niin, että ahkera aloituksen tekijä on palstan pelastus. Kuka kirjoittaisi mitään, ellei saisi sykettä vastaamiseen, kun aloittaja on tehnyt avauksen.

        Tällä tahtoisin rohkaista aloitekykyisiä, sovinnolisia kirjoittajaia avaamaan ketjuja.
        Itse olen ehkä liian "herkkähipiäinen" vastaanottamaan ilkeitä kommentteja.

        kenen aloituksiin vastataan ja kenen ei, oli asia mikä tahansa. Turha valittaa, tehkää itse niitä avauksia ja vastailkaa tasapuolisemmin, ei vain suosikeille.


      • jopas!!
        Seku kirjoitti:

        "Olkaa oma itsenne", ainakin suurinpiirtein näin muistan hänen kehoittaneen.

        Ongelmana on kuitenkin se, että ollessaan avoin, oma itsensä, saa melko pian huomata, että onkin joittenkin mielestä epäaito, valehtelija, kerskailija jne.

        Toinen , mielestäni ikävä asia on se, että aktiivinen kirjoittaja koetaan häirikkönä, joka täytyisi vaientaa.

        Mielestäni on taas niin, että ahkera aloituksen tekijä on palstan pelastus. Kuka kirjoittaisi mitään, ellei saisi sykettä vastaamiseen, kun aloittaja on tehnyt avauksen.

        Tällä tahtoisin rohkaista aloitekykyisiä, sovinnolisia kirjoittajaia avaamaan ketjuja.
        Itse olen ehkä liian "herkkähipiäinen" vastaanottamaan ilkeitä kommentteja.

        muitten pitäisi toimia, kun itse ei kestä piikittelyä tai sitä ettei kukaan vastaa. Voi herran pieksut!


      • en jatka
        en availe kirjoitti:

        kenen aloituksiin vastataan ja kenen ei, oli asia mikä tahansa. Turha valittaa, tehkää itse niitä avauksia ja vastailkaa tasapuolisemmin, ei vain suosikeille.

        tämä ketju hyvä esimerkki, miehen avaus, suosikki....
        avauksen jälkeen ei yhtään kannan ottoa!!
        jatkakaa vaan..


      • kyrsii
        jopas!! kirjoitti:

        muitten pitäisi toimia, kun itse ei kestä piikittelyä tai sitä ettei kukaan vastaa. Voi herran pieksut!

        narsisti tämä setä on sanokaa kuka mitä tykkäätte
        joka asiassa oikeassa
        vain hän osaa
        toiset vaan häiritsee,
        hän saa jopa nimitellä jepulis ja ruune kaksosveljet..
        rekkaus on ihan sama onko vai ei se ei pelasta-


      • Opilas
        kyrsii kirjoitti:

        narsisti tämä setä on sanokaa kuka mitä tykkäätte
        joka asiassa oikeassa
        vain hän osaa
        toiset vaan häiritsee,
        hän saa jopa nimitellä jepulis ja ruune kaksosveljet..
        rekkaus on ihan sama onko vai ei se ei pelasta-

        Samaa mieltä.
        Ihan justiinsa samaa mieltä.
        Prikulleen ajattelen samoin.
        Älä muuta viserrä.
        Näin on näreet.
        Veit sanat suustani.
        Sanos muuta.
        Aivan, aivan.
        Näinhän minäkin ajattelen.
        Totta turiset.
        Sinäpä sen sanoit.
        Jes. Näin on.
        Totta. Ihan oikeasti!


      • kuriton.
        Opilas kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Ihan justiinsa samaa mieltä.
        Prikulleen ajattelen samoin.
        Älä muuta viserrä.
        Näin on näreet.
        Veit sanat suustani.
        Sanos muuta.
        Aivan, aivan.
        Näinhän minäkin ajattelen.
        Totta turiset.
        Sinäpä sen sanoit.
        Jes. Näin on.
        Totta. Ihan oikeasti!

        mitäs me samanhenkiset
        ollaan kuin vakka ja kansi
        paita ja peppu
        yhtä suurta perhettä
        samanarvosia kaikki
        samalla viivalla
        antaa kaikkien kukkien kukkia
        huumorin kukka se
        kaunehin kukka


    • Oi, Ruune! Kai sinä olet kuullut, että kun itse kysyy ja itse vastaa, niin sopu säilyy.

      Mitähän Joel Lehtonen -vainaa sanoisi, jos tietäisi, että sinä kirjaat Juutas Käkriäisen Veikko Huovisen nimiin?
      Testaatko porukan tietämystä?

      Muuten: Eihän sitä millään pysty vastailemaan joka aloitukseen, kun on tämä elämäkin elettävänä.

      • Eikös se Juutas Käkriäinenkin ajatellut? Eikös se Joel Lehtonenkin ollut vähän kirjailija niinkuin Huovinen ja muut Topeliukset ja Sillanpäät?

        Minun muistissani menevät Pylkkäset ja Käkriäiset suloisen sekaisin. Hyvä kun herätit, vaikka vahinko pääsikin tapahtumaan.

        Olisinpa saanut sen Anselmi Salakähmänkin ajattelemaan niinkuin vähän suunnittelin. Siellä vaan elää Römpsänperällä kahden vaimonsa kanssa. No, Amaliastahan olisi melkein kahdeksi Anselmille.

        Taitaisi olla hyväksi lähteä Huitsin Nevadaan, ei täällä ole yhtään mukavaa - enää.


      • *Kukkahame*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Eikös se Juutas Käkriäinenkin ajatellut? Eikös se Joel Lehtonenkin ollut vähän kirjailija niinkuin Huovinen ja muut Topeliukset ja Sillanpäät?

        Minun muistissani menevät Pylkkäset ja Käkriäiset suloisen sekaisin. Hyvä kun herätit, vaikka vahinko pääsikin tapahtumaan.

        Olisinpa saanut sen Anselmi Salakähmänkin ajattelemaan niinkuin vähän suunnittelin. Siellä vaan elää Römpsänperällä kahden vaimonsa kanssa. No, Amaliastahan olisi melkein kahdeksi Anselmille.

        Taitaisi olla hyväksi lähteä Huitsin Nevadaan, ei täällä ole yhtään mukavaa - enää.

        Vaikeaa mikä, se että muillakin on mielipiteitä ja osaavat vielä perustella miksi heidän ajatuksensa eriävät sinun ajatuksista, siksi koska maailma ei ole yhden vaihtoehdon varassa.
        Voi sua huru-ukkonen, onhan se peräti piinallista ja mielenosoituksen paikka keinolla millä hyvänsä kun kirjoituksiasi ei hyväksytä ja hymistellä vaan otetaan kantaa ja ravistellaan kunnolla.
        Satuja on tullut luettua lapsena, mitä kirjastosta vain löytyi ja paljon muutakin, nämä Salakähmät ovat luku erikseen, ei ne miellytä edes nykylapsia.
        En välitä lueskella niitä mutta en kiellä kirjoittamasta enkä listaa kuten sinun on tapana.
        Ugh...olen puhunut!


      • Uunosalakähmä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Vaikeaa mikä, se että muillakin on mielipiteitä ja osaavat vielä perustella miksi heidän ajatuksensa eriävät sinun ajatuksista, siksi koska maailma ei ole yhden vaihtoehdon varassa.
        Voi sua huru-ukkonen, onhan se peräti piinallista ja mielenosoituksen paikka keinolla millä hyvänsä kun kirjoituksiasi ei hyväksytä ja hymistellä vaan otetaan kantaa ja ravistellaan kunnolla.
        Satuja on tullut luettua lapsena, mitä kirjastosta vain löytyi ja paljon muutakin, nämä Salakähmät ovat luku erikseen, ei ne miellytä edes nykylapsia.
        En välitä lueskella niitä mutta en kiellä kirjoittamasta enkä listaa kuten sinun on tapana.
        Ugh...olen puhunut!

        Miksi tätä oman egon korostaminen?
        Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Sinä syytät, toinen syyttää, tuo syyttää, ne syyttää ja me sivulliset katsomme kuka sanoo pahemmin.
        Olisiko aika lopetta tuo minä olen puhunut tyyli, ihan jokaisella taitaa olla syytä kurkistaa peiliin, muuhunkin kuin taustapeiliin.Ennen täällä oli riitaakin, mutta usein yksi karhasi vastaan, nyt vastarannan kiiskiä on monta ja palstoilta maku pois. Ei sinunkaan kirjoituksissa aina järjen jättiläinen ole mukana, joten miksi Ruunea mollaat kaiken aikaa. Hän on sittenkin palstan älykkö, maalaismiehen rinnalla, muista en sano mittään.


      • *Kukkahame*
        Uunosalakähmä kirjoitti:

        Miksi tätä oman egon korostaminen?
        Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Sinä syytät, toinen syyttää, tuo syyttää, ne syyttää ja me sivulliset katsomme kuka sanoo pahemmin.
        Olisiko aika lopetta tuo minä olen puhunut tyyli, ihan jokaisella taitaa olla syytä kurkistaa peiliin, muuhunkin kuin taustapeiliin.Ennen täällä oli riitaakin, mutta usein yksi karhasi vastaan, nyt vastarannan kiiskiä on monta ja palstoilta maku pois. Ei sinunkaan kirjoituksissa aina järjen jättiläinen ole mukana, joten miksi Ruunea mollaat kaiken aikaa. Hän on sittenkin palstan älykkö, maalaismiehen rinnalla, muista en sano mittään.

        Ainakin siis osallistut, vaikka olemalla vielä parempi, ei se minua haittaa saat toki olla.
        Järjenjättiläistä ei sinustakaan ole kehittynyt, syyttävä sormi osoittaa.
        Eipä puskasta huutelu paljon auta, tyylisi on paljastanut metsäneläimen! Miksi sinä myös osallistut toisia mollaten, olet tainnut saada selitellä omallakin saralla.
        Onhan se hieno että voi mainostaa miten oli ennen, ilmankos noita vanhoja ketjuja tuodaan näytille, ennen oli ennen ja kinastelut olivat silloinkin näyttää nykyistä pahemmalta, silloin sefu poisteli, nyt ovat kaikki esillä.
        Palstalla ei ole yhtään älykköä, ei ainakaan nuo mainitsemasi, mieti vähän mitä tämäkin Ruune on kirjoitellut, itseään kiittelee kysyy ja vastailee.


      • onnionneton
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Ainakin siis osallistut, vaikka olemalla vielä parempi, ei se minua haittaa saat toki olla.
        Järjenjättiläistä ei sinustakaan ole kehittynyt, syyttävä sormi osoittaa.
        Eipä puskasta huutelu paljon auta, tyylisi on paljastanut metsäneläimen! Miksi sinä myös osallistut toisia mollaten, olet tainnut saada selitellä omallakin saralla.
        Onhan se hieno että voi mainostaa miten oli ennen, ilmankos noita vanhoja ketjuja tuodaan näytille, ennen oli ennen ja kinastelut olivat silloinkin näyttää nykyistä pahemmalta, silloin sefu poisteli, nyt ovat kaikki esillä.
        Palstalla ei ole yhtään älykköä, ei ainakaan nuo mainitsemasi, mieti vähän mitä tämäkin Ruune on kirjoitellut, itseään kiittelee kysyy ja vastailee.

        itsellesi. olet todella älykkö, osaat vierittää omat teot muiden syliin.
        Kuka se muuten itselleen vastaa, ei ainakaan ruune, kukkahameesta en ole niin varma.


      • Hintriika*
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Vaikeaa mikä, se että muillakin on mielipiteitä ja osaavat vielä perustella miksi heidän ajatuksensa eriävät sinun ajatuksista, siksi koska maailma ei ole yhden vaihtoehdon varassa.
        Voi sua huru-ukkonen, onhan se peräti piinallista ja mielenosoituksen paikka keinolla millä hyvänsä kun kirjoituksiasi ei hyväksytä ja hymistellä vaan otetaan kantaa ja ravistellaan kunnolla.
        Satuja on tullut luettua lapsena, mitä kirjastosta vain löytyi ja paljon muutakin, nämä Salakähmät ovat luku erikseen, ei ne miellytä edes nykylapsia.
        En välitä lueskella niitä mutta en kiellä kirjoittamasta enkä listaa kuten sinun on tapana.
        Ugh...olen puhunut!

        Mikä antaa sinulle oikeuden nimitellä muita? Omat vikamme meissä kaikissa on, mutta nimittely ja huru-ukottelu eivät kuulu sivistyneen ihmisen käytökseen.


      • Huru.Huru
        Hintriika* kirjoitti:

        Mikä antaa sinulle oikeuden nimitellä muita? Omat vikamme meissä kaikissa on, mutta nimittely ja huru-ukottelu eivät kuulu sivistyneen ihmisen käytökseen.

        Huru-ukottelu 70 palstalla on tapa, sitä ovat harrastaneet hyvin moni,, lue ja tarkkaile!


      • just,,,
        Huru.Huru kirjoitti:

        Huru-ukottelu 70 palstalla on tapa, sitä ovat harrastaneet hyvin moni,, lue ja tarkkaile!

        sehän sopii ruotsittajalle !


      • just,,, kirjoitti:

        sehän sopii ruotsittajalle !

        Olen lukenut aloituksen useamman kerran. Ruuneperi on esittänyt mielipiteensä ja ihmettelen, mikä niissä ärsyttää. Onko se "opetusta", jos nostaa asioita esille? Vai pirun vanhoja oletettavia kaunoja, joiden pohjalta on "pakko räksyttää", eikä keskustella.

        Hyvähän se, että Konsta Pylkkänen löytänyt paikkansa.


      • AbuWa
        ynnämuu kirjoitti:

        Olen lukenut aloituksen useamman kerran. Ruuneperi on esittänyt mielipiteensä ja ihmettelen, mikä niissä ärsyttää. Onko se "opetusta", jos nostaa asioita esille? Vai pirun vanhoja oletettavia kaunoja, joiden pohjalta on "pakko räksyttää", eikä keskustella.

        Hyvähän se, että Konsta Pylkkänen löytänyt paikkansa.

        Menis niihin ketjuihin oikomaan missä ne mainitut virheet tehdään!

        Onko ne virheitä vai halua vaan kirjoitella?


      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Ainakin siis osallistut, vaikka olemalla vielä parempi, ei se minua haittaa saat toki olla.
        Järjenjättiläistä ei sinustakaan ole kehittynyt, syyttävä sormi osoittaa.
        Eipä puskasta huutelu paljon auta, tyylisi on paljastanut metsäneläimen! Miksi sinä myös osallistut toisia mollaten, olet tainnut saada selitellä omallakin saralla.
        Onhan se hieno että voi mainostaa miten oli ennen, ilmankos noita vanhoja ketjuja tuodaan näytille, ennen oli ennen ja kinastelut olivat silloinkin näyttää nykyistä pahemmalta, silloin sefu poisteli, nyt ovat kaikki esillä.
        Palstalla ei ole yhtään älykköä, ei ainakaan nuo mainitsemasi, mieti vähän mitä tämäkin Ruune on kirjoitellut, itseään kiittelee kysyy ja vastailee.

        Missä ja milloin olen kehunut itseäni?


      • etsivämatula
        onnionneton kirjoitti:

        itsellesi. olet todella älykkö, osaat vierittää omat teot muiden syliin.
        Kuka se muuten itselleen vastaa, ei ainakaan ruune, kukkahameesta en ole niin varma.

        ei kehtaa kukkahamekaan entisellä rekatulla nikillään tuollaista laukoa.Jokaisessa löytyy näköjään myös tuo ilkeilypuoli.


    • minusta se on ihan hyvä jos joskus vähä kehaisee itseensäki, minä kun olen vähä tällee tollukka niin ei minuu kukaan kehuis, mutta kun kehäsen itseeni sillo tällö niin muutki huomaa että ai jaa, sehän on tuoki eukko ihan mukiin menevä heh heh.
      Olen muutenki sellainen että kirjoitan mitä sylkisuuhun tuo, varoen kuitenki loukkaamasta ketään muuta, en koskaan tahallani pahoita toisten mieltä, elä ja anna toistenki elää.
      Luulen vahvasti että Ruuneperi, arvostelee toisii ihan vain siinä mielessä että juttuu piisaisi, eli sohii muurahais pesää, hyvä niin.
      Johan tuollainen nikki edellyttää että sen takana on tosi sanavalmis tyyppi, jolta luulisi juttuu riittävän lepposeen sävyyn ilman suurenpia torailuja, no heheh.
      Sen verran ja vain sen verran tunnen Ruuneperii että en lähtis hänen kanssa kinastelee mistään asiasta,
      vaikka olen nyt toista kertaa lukenut hänen aloituksensa, (se johtuu ihan aikani rajallisuudesta) muuten oisin lueskellu joka aloituksen kahteen kertaan ja vastaillut.
      Tässä sitä minäki kehittyisin ties vaikka minkälaiseksi kirjailijaksi kun olis aikaa harjoitella, harjoitushan se mestarin tekee, tiedän että on typerää tulla tänneki puhumaan kiireistään, suokaatte anteeksi.
      Asiasta toiseen, aamupäivällä lakaisin pensasaidan lehtiä, ei vieläkään kaikki lehdet tippuneet, mutta suurin osa oli jo tippunut ja nyt lähen kärrää niitä kompostiin.
      Iloisii aikoja kaikille, VAROKAA POSSUTAUTII; RÖH RÖH

    • Äsken unohdin, joten tässä tulee korjaus.
      Kaiken tuon perusteella jota olet saanut aloitukseesi ansaitset "Ritiikin kannukset", olepa Ruuneperi hyvä ojennan ne tässä hienosti paketoituina.
      Ei enempää tänään, näkyillään

      • Atolfia

        että suomalaiset oppivat kehumaan itseään. Meitähän on moitittu siitä, että olemme liian vaatimattomia. Nythän opetetaan oikein kädestä pitäen nuoria kehumaan itseään tulevaisuutta silmällä pitäen. Kun he työpaikkaa hakevat on heidän osattava kertoa vahvuutensa.

        Niin, onhan se niinkin, että kukapa se kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe