Papillon & Phalene

skhfgskadg

Eli kysyisin, että onko mahdollista, että jos uros on phalene ja naaras myös, niin voiko silti pennuista tulla papilloneja? Tai toisin päin, jos molemmat ovat papilloneja, voiko pennuista syntyä phaleneja?

Ja jos yllä mainittu on mahdollista, niin kuinka vanhana pennuista sitten tietää ovatko ne papilloneja vai phaleneja?

11

2803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

      papillon ja phalenehan ovat rotuja, eivätkä lajeja. Koirarotu on ihmisen määrittelemä. Mitkään koirat eivät ole saman rotuisinakaan 100-prosenttisesti toistensa laisia. Koirista on jalostettu tietyn rotuisia, ja vaikka papillon synnyttäisi phalenen kaltaisia jälkeläisiä, niin niitä pidettäisiin virheellisinä papilloneina. Siis rotuja kun jalostetaan, niin tuohon kysymykseesi ei ole vastausta. Miten papillon ja phalene sitten maalaisjärjellä ajateltuna ovat erilaisia, mikä niistä tekee erit...

    • juuttu

      Yhden ystäväni koirat (uros phaléne ja naaras papillon) saivat pentuja (ihan oli suunniteltuja, ei vahinkopentuja) en nyt tiedä mitä niistä tuli, luultavasti sekarotuisia, mutta että kumpaa muistuttavat enemmän, niin en tiedä, kun en ole kysynyt enkä pentuja nähnyt kuin ihan vauvana..

      Ja en usko että kahdesta phalénesta tulee papillonia, mutta toisinpäin, kaksi papillonia voivat saada virheellisen papillonin, joka muistuttaa phalénea jos sillä ei ole nousseet korvat.

      Niin minä luulen ja olen ajatellut asian..

    • aaaaaaaasukas

      Että näin.

    • on

      Mulla on phalene vanhemmista syntynyt papillon narttu. Suomessa puhdasrotuisilla niitä on 0-10 tapausta vuodessa. yleensä vuoden ikään mennessä koira "päättä" mihin suuntaan korvat osoittavat ja usein pentu alkaa nostella/laskea korviaan jo ennen luovutusta.

      • ne

      • gylkkä

    • HeidiPa

      Minulla on itselläni 3 phalenea!
      Vanhin uros on syntynyt papillon vanhemmista mutta korvat jäivät lurpalleen!
      Eli vastaus on että voi syntyä!
      Papillon ja phalenen risteyttäminen on "kiellettyä"
      Mutta jos niin käy että syntyy papilloneille phalene pentu ei kannatta heittää pyyhettä kehään! ei ole viallinen!
      Virallisissä koira näyttelyissä voi tehdä rodusta toiseen muutoksen! Näitä voi tehdä mm. Mäyriksillä koon mukaan tai tai joillain muulla rodulla karvanlaadun mukaan!
      Minä muutin papillon urokseni kennelliiton hyväksymässä näyttelyssä phaleneksi!

      Pennut tietenkin rekisteröidään aluksi siihen rotuun mihin se syntyy mikäli siitä tulee kuitenkin luppakorva/pystymalli niin muuttaa sen sitten näyttelyissä siihen mikä siitä loppujen lopuksi tuli! =)

      Toivottavasti osasin auttaa! =) Kennelliitosta saa lisä tietoa tuosta vaihdoksesta!

      • eroja

        Papillonin ja phalenen _AINOA_ero_on_korvien_asento_! Ja jo rotuyhdistyksen sivuilla mainitaan, että papillon voi saada phalenepentuja ja toisin päin. Ei tarviisi kauaa etsiä tätäkään tietoa.


      • BrunetteN

        Papillonin ja phalenen astuttaminen kupia niistä tulee, ja onko pudasrotusia


    • koira on oikeasti papillon mtta se on kahden phalénen pentu ja muut siskotkin ovat phaléneita, joten ovat ne kyllä molemmat ihan rotuja. Kennelliitossa kin lukee että se on phaléne kun ei olla käyty näyttelyissä. Koira on nyt 14 vk. Ja korvat "vaihtavat" vieläkin vähän asentoaan.

    • äiskä1

      Heip aika kauan näistä viesteistä on mutta ajattelin nyt kuitenkin kirjoittaa, minulla on phalenen vanhemmista syntynyt pikkuruinen papillontyttö joka joutuu näyttelyyn rodunvaihtoon, phalenen ja papillonin ainoa ero on korvien asento joka tuolla jo mainittiinkin, kaikki muut pentueestä olivat phaleita:) mulle tuli tää pikkuinen "lepakko"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe