Lapsen ruumiillinen kuritus on laissa kielletty: Lähes jokainen vanhempi tunnistaa sisimmässään kuitenkin sen hetken, kun kiukutteleva tai huutava lapsi tai nuori saa yksinkertaisesti pinnan palamaan. Väsyneenä itsehillintä saattaa pettää, järki sumentuu hetkeksi -ja naks!
Oletko sinä menettänyt joskus hermosi lapsen kanssa ja lyönyt tai muuten kurittanut häntä?
Miten selvisit tapahtuneesta ? Tunnetko syyllisyyttä ? Miten lapsi asiaan suhtautui ?
Lyöminen on liioittelua, mutta Biblian sanoin: "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan.
Voi joskus säästää jopa lapsen terveyden, jos kuullun ymmärtäminen ei mene muutoin perille.
Veikkaan, ettei ole kovin montaa äitiä ja isää, jotka valehtelematta voivat tunnustaa , etteivät ole koskaan kurittaneet lastaan. Minä ainakin olen. Tiedän, ettei se sattunut, (läpsäisin takapuolelle remmillä) mutta se muistetaan.
Tapahtuneesta on muutama vuosi, jalapseni muistaa sen vieläkin. Huonoa omaatuntoa en potenut missään vaiheessa.
Ai että miksi kuritin lastani ? Kiukuttelu ei ottanut loppuakseen, ja koska olin "uhannut" antaa remmistä, pitihän se tehdä. Nyt lapseni tietää, että hän voi luottaa minuun, että pidän sanani niin hyvässä kuin pahassakin. Näin kun ei kuulemma kaikkien äidit ja isät tee. Tapahtuneen jälkeen ei ole ollut tyhjänpäiväisiä kiukutteluja ollenkaan. Olemme myös keskustelleet asiasta. Lapseni ymmärtää täysin (ymmärsi jo tapahtumahetkellä) miksi näin kävi: Hän myös on sitä mieltä, että se oli paras tapa häntä rangaista sillä hetkellä. Luottamus on säilynyt kaikesta tästä huolimatta (ja juuri tämän takia)
Nykypäivän ruumiillinen kurinpalautus on määritelty liian ankaraksi. Nykyään katsotaan lapsen pahoinpitelyksi jo niskavilloista nappaaminen tai luunapin antaminen
Löitkö lastasi
111
3784
Vastaukset
- niin
mutta onpa arveluttavaa tuo lain kohta. Joskus ei saa lasta muulla lopettamaan kiukutteluaan/muiden kiusaamista/jne., kuin pienellä "näpäytyksellä". En tarkoita voimalla lyömistä, se on jo liioittelua, mutta "läpsäisin takapuolelle remmillä" on aika hyvä. Millaisia lapsia kasvaa jos ei osaa rakkaudella ja rangaistuksella kasvattaa? Rakkautta silloin kuin lapsi ei anna rangaistukselle aihetta. Rangaistus pitää tarkoin harkita ja selittää lapselle miksi näin. Hänen pitää ymmärtää että joitain asioita ei saa tehdä.
- Artsi
, se vihaa lastaan. Mutta se ei tarkoita koivuniemen herraa vaan sanan vitsaa.
- Riimu
Hirveetä sokeutta. Voit lukea Alice Millerin kirjoja, mm. Murra vaikenemisen muuri, voit hämmästyä ja saada ihan eri näkökulman asiaan.
- niin
Riimu kirjoitti:
Hirveetä sokeutta. Voit lukea Alice Millerin kirjoja, mm. Murra vaikenemisen muuri, voit hämmästyä ja saada ihan eri näkökulman asiaan.
sokeutta? Etkö ole koskaan nähnyt todellista elämää lasten kanssa? En tarkoita että tartteis lapsia pelossa pitää. En taida lukea Alicea. Taidat saada väärän kuvan minusta, mutta semmosta se kai näillä palstoilla on...
- niin
niin kirjoitti:
sokeutta? Etkö ole koskaan nähnyt todellista elämää lasten kanssa? En tarkoita että tartteis lapsia pelossa pitää. En taida lukea Alicea. Taidat saada väärän kuvan minusta, mutta semmosta se kai näillä palstoilla on...
lisää http://www.uta.fi/tyt/avoin/verkko-opinnot/sosiaalipsykologia/kohlberg.html#Moraalikehityksen
- metsätähti
Artsi kirjoitti:
, se vihaa lastaan. Mutta se ei tarkoita koivuniemen herraa vaan sanan vitsaa.
Tuskin missään normaalissa perheessä enää esiintyy kurittamista sen fyysisessä muodossa, lakikin sen jo kieltää. Enemmän olisin huolissani nuorten vanhempien kielenkäytöstä, mikä on pahinta henkistä väkivaltaa mitä tiedän. Tämä tulee todistettua seuraamalla ala-asteikäisten puhetyyliä, uhkaillaan kaveria mitä törkeimmillä sanonnoilla, puhumattakaan nuorisomme agressiivisesta käyttäytymisestä, mikä kuvastaa vain yleistä ilmapiiriä
- vakas
metsätähti kirjoitti:
Tuskin missään normaalissa perheessä enää esiintyy kurittamista sen fyysisessä muodossa, lakikin sen jo kieltää. Enemmän olisin huolissani nuorten vanhempien kielenkäytöstä, mikä on pahinta henkistä väkivaltaa mitä tiedän. Tämä tulee todistettua seuraamalla ala-asteikäisten puhetyyliä, uhkaillaan kaveria mitä törkeimmillä sanonnoilla, puhumattakaan nuorisomme agressiivisesta käyttäytymisestä, mikä kuvastaa vain yleistä ilmapiiriä
Ei vanhempien välttämätä tarvii olla se joak lapsilleen kiroilun alkeet opettaa, kyllä se kaverijoukko on se josta ne tarttuu.
- 38\YHI
Rakkautta on se kun ei satuta lastaan, vaikka kuinka itseä kiukuttas.
Siinä olen kyllä samaamieltä kanssasi että pitää tehdä niinkuin aikoo, mutta mutta, eihän lasta saa mennä väkivallalla uhkaileen sen enempää kuin naapuriakaan.- Kakara
Jos en olisi lapsena saanut muutaman kerran "selkäsaunaa" niin olis moni asia jääny oppimatta. Siinä meni varmasti viesti perille, toista kertaa en tehnyt samaa asiaa mistä selkääni sain. Pajunoksalla huideltiin reisille, ei niin että jälkiä olis jääny, mutta sattui se kuitenkin ihan tarpeeksi.
Ikäni muistan, kun kerran viritin nuotiota ladon nurkkaan, ajatellen, että ei se lato siitä pala, hyvä piilopaikka vaan. Isä tuli paikalle, ja sain kyllä sellaisen pöllytyksen, että huh huh. Mutta, enpä menny toiste tekemään. Eikä siitä mitään henkisiä traumoja ole jäänyt, vaikka nämä muistankin. Sen jälkeen käyttäydyttiin niinkuin normaalistikin, vanhemmat ei "mököttäneet" vaan olivat niin kuin ennekin. Asia oli loppuun käsitelty, ja sillä hyvä, olin rangaistukseni saanut.
Eri asia on sitten väkivalta, ts. jatkuva pahoinpitely vammoja jättäen, ilman perusteita, humalassa jne... - 38\YHI
Kakara kirjoitti:
Jos en olisi lapsena saanut muutaman kerran "selkäsaunaa" niin olis moni asia jääny oppimatta. Siinä meni varmasti viesti perille, toista kertaa en tehnyt samaa asiaa mistä selkääni sain. Pajunoksalla huideltiin reisille, ei niin että jälkiä olis jääny, mutta sattui se kuitenkin ihan tarpeeksi.
Ikäni muistan, kun kerran viritin nuotiota ladon nurkkaan, ajatellen, että ei se lato siitä pala, hyvä piilopaikka vaan. Isä tuli paikalle, ja sain kyllä sellaisen pöllytyksen, että huh huh. Mutta, enpä menny toiste tekemään. Eikä siitä mitään henkisiä traumoja ole jäänyt, vaikka nämä muistankin. Sen jälkeen käyttäydyttiin niinkuin normaalistikin, vanhemmat ei "mököttäneet" vaan olivat niin kuin ennekin. Asia oli loppuun käsitelty, ja sillä hyvä, olin rangaistukseni saanut.
Eri asia on sitten väkivalta, ts. jatkuva pahoinpitely vammoja jättäen, ilman perusteita, humalassa jne...Uskot siis ettet olis oppinu ymmärtämään ettei latoon saa nuotioa tehdä, ellei isäs olis kiukuspäissään sinua mätkiny?
- Maria
38\YHI kirjoitti:
Uskot siis ettet olis oppinu ymmärtämään ettei latoon saa nuotioa tehdä, ellei isäs olis kiukuspäissään sinua mätkiny?
Jos minulle lapsena olis sitten sanottu että "so so, ei saa, lato voi palaa" niin olisin lapsuusaikanani ehtinyt vielä moneen otteeseen tekemään nötskin ties minne. Enhän minä olisi uskonut. AJATTELE niillä aivoillasi äläkä vänkää heti! Tottahan minä aikuisena olisin sen sitten ymmärtänyt itsestään selvyytenä, mutten vielä lapsuusiässäni!
Ja kun puhutaan mätkimisestä, niin minä ymmärrän se lyömisenä ym. Mitenkän sinä? Puhuinko, että minua on mätkitty? Piiskaa olen tosiaan saanut, muttei kukaan minua ole nyrkittänyt!
Lue tarkemmin ja ajattele, ennekuin kommentoit! Tuo sun viesti oli suora hyökkäys ja loukkaus vanhempiani ja minua vastaan, siksi vastaan näin aggressiivisesti. - isä
Maria kirjoitti:
Jos minulle lapsena olis sitten sanottu että "so so, ei saa, lato voi palaa" niin olisin lapsuusaikanani ehtinyt vielä moneen otteeseen tekemään nötskin ties minne. Enhän minä olisi uskonut. AJATTELE niillä aivoillasi äläkä vänkää heti! Tottahan minä aikuisena olisin sen sitten ymmärtänyt itsestään selvyytenä, mutten vielä lapsuusiässäni!
Ja kun puhutaan mätkimisestä, niin minä ymmärrän se lyömisenä ym. Mitenkän sinä? Puhuinko, että minua on mätkitty? Piiskaa olen tosiaan saanut, muttei kukaan minua ole nyrkittänyt!
Lue tarkemmin ja ajattele, ennekuin kommentoit! Tuo sun viesti oli suora hyökkäys ja loukkaus vanhempiani ja minua vastaan, siksi vastaan näin aggressiivisesti.En tarkottanu hyökätä kettää kohti vaan kerron meijän perheen viikon lopusta ja se vietosta. Ei tarvihe kysellä naapurien tekemisiä ku omissa on ihan tarpeeksi. Se on kato tottuus tarua ihemeellisempää. Ei tarvi iltasatuja lukia. Justiin tuossa mietittiin että mitä on tässä kuussa ollu, saldo: Haettiin kirves pois, parit akkunat ja auto ensin nyrkillä tuulilasi ja sitte ku kerta ei nähny ajjaa niin piti kuulemma ajjaa ojaan, ettei kukkaan vaan vie sitä kun ei lähteny irti ku rattorilla.Ja pahoinpitelyistä ei oo lukua eikä onneksi tietookaan. Haluakko kuulla maanantaina mitä tuli tänä viikon loppuna???
- Maria
isä kirjoitti:
En tarkottanu hyökätä kettää kohti vaan kerron meijän perheen viikon lopusta ja se vietosta. Ei tarvihe kysellä naapurien tekemisiä ku omissa on ihan tarpeeksi. Se on kato tottuus tarua ihemeellisempää. Ei tarvi iltasatuja lukia. Justiin tuossa mietittiin että mitä on tässä kuussa ollu, saldo: Haettiin kirves pois, parit akkunat ja auto ensin nyrkillä tuulilasi ja sitte ku kerta ei nähny ajjaa niin piti kuulemma ajjaa ojaan, ettei kukkaan vaan vie sitä kun ei lähteny irti ku rattorilla.Ja pahoinpitelyistä ei oo lukua eikä onneksi tietookaan. Haluakko kuulla maanantaina mitä tuli tänä viikon loppuna???
Taisi viestis tulla väärälle, vai ymmärsinkö itse väärin?
- 38\YHI
Maria kirjoitti:
Lue tarkemmin ja ajattele, ennekuin kommentoit! Tuo sun viesti oli suora hyökkäys ja loukkaus vanhempiani ja minua vastaan, siksi vastaan näin aggressiivisesti.mäiskiikö risulla kämmenellä tai jollain muulla, kaikki on väkivaltaa eikä mielestäni oikea tapa ``kasvattaa``
Minullaki on 3 lasta, eikä heistä kukaan koske etes tikkulaatikkoon, koska olen kieltäny koskemasta ja olen selittäny tulipalonvaarasta. Oppivat muute ilman väkivaltaa ja uskon että sinäki olisit oppinu jos vanhempasi olisivat hoksanneet sinulle etukäteen selittää ja perusteleen. - Maria
38\YHI kirjoitti:
mäiskiikö risulla kämmenellä tai jollain muulla, kaikki on väkivaltaa eikä mielestäni oikea tapa ``kasvattaa``
Minullaki on 3 lasta, eikä heistä kukaan koske etes tikkulaatikkoon, koska olen kieltäny koskemasta ja olen selittäny tulipalonvaarasta. Oppivat muute ilman väkivaltaa ja uskon että sinäki olisit oppinu jos vanhempasi olisivat hoksanneet sinulle etukäteen selittää ja perusteleen.harvinaisia lapsia. Lapsen kehitykseen kuuluu tutkia ja rikkoa rajoja, kuuluu ihan kasvatuspsykologiaan, ihmisen kehitykseen. Ylitsevuotava kuuliaisuus ei sekään ole hyvästä.
Ja itsekö sitten käytät kiristystä ja lahjontaa, vai? Onko se eettistä? Nimittäin EN usko, että lapsesi olisivat yhtä aikaa täysin kilttejä ja tottelevaisia, ja samalla täysin terveitä ja kehityksessä mukana. - 38\YHI
Maria kirjoitti:
harvinaisia lapsia. Lapsen kehitykseen kuuluu tutkia ja rikkoa rajoja, kuuluu ihan kasvatuspsykologiaan, ihmisen kehitykseen. Ylitsevuotava kuuliaisuus ei sekään ole hyvästä.
Ja itsekö sitten käytät kiristystä ja lahjontaa, vai? Onko se eettistä? Nimittäin EN usko, että lapsesi olisivat yhtä aikaa täysin kilttejä ja tottelevaisia, ja samalla täysin terveitä ja kehityksessä mukana.Ei tietenkää aina mitää pikku enkeleitä ole, mutta tollaset tulitikkuilla leikkimiset on niitä perusasioita jotka lapset helposti oppii kun vain muistaa sen heille selittää, ja mikä tärkien, perusteleen jotta laps ymmärtää miksei näin saa tehdä. Minusta on hölmöö jos lapsi oppii vasta tuhojaan tehdessään (esim) ``tikuilla ei saa leikkiä siitä seuraa selkäsauna``
- Maria
38\YHI kirjoitti:
Ei tietenkää aina mitää pikku enkeleitä ole, mutta tollaset tulitikkuilla leikkimiset on niitä perusasioita jotka lapset helposti oppii kun vain muistaa sen heille selittää, ja mikä tärkien, perusteleen jotta laps ymmärtää miksei näin saa tehdä. Minusta on hölmöö jos lapsi oppii vasta tuhojaan tehdessään (esim) ``tikuilla ei saa leikkiä siitä seuraa selkäsauna``
Kun oliskin aina kyse siitä ymmärtämisestä. Lapsi voi tajuta, että tuo on kiellettyä, kun voi tapahtua sitä ja tätä, mutta jotkut lapset eivät usko vaikka miten kiellettäisiin! Lapsi tekee silti kiellettyjä asioita, koska ne ruokkivat lapsen mieltä.
- Lunatic
...vain sen että ongelmista selviää väkivallalla ja että nahkaremmi sattuuu. Ja että aikuiset on kykenemättömiä kasvattamaan lastaan muuten kuin hakkaamalla.
Siis puhtaasti tyhmyyttä ja avuttomuutta kaikenlainen väkivaltaan turvautuminen. Tai sitten on hankittu liikaa kakaroita niin ettei homma pysy enää hyppysissä...- herra koivuniemestä
Sinulta mahtaa sitten lasten hoito käydä arvoisa lunatic. Olet varmaan kasvattanut monta lasta ilman piiskaa ja ruumillista kuritusta.
Minulla on 4 poikaa ja ovat niin vilkkaita että omien tavaroiden lisäksi rikkoutuvat myös naapurinkin tavarat. Eilen kotona tehtyjen (banaania wc-harjalla keittiön pöytään levittäen) pahuuksien lisäksi poikani muistuttivat myös naapureita. Toinen pojista katkoi naapurin omena- ja luumupuiden oksia sillävälin kun toinen levitteli ainakin viiden naapurin päiväpostit pitkin hankia ja rapakkoja. Viime kesänä sai myös naapurin e-mallin mersu maistaa pokasahaa josta seurasi 1750 euron maalauslasku. Tällaisissa tilanteissa olen tavannut antaa vitsaa ja pienemmissä tukkapöllyä. Yritän tietysti antaa vastapainoksi myös kiitosta kun aihetta syntyy.
Tähän en odota sanottavan etten antaisi rakkautta/aikaa lapsilleni. Päinvastoin annan lapsilleni todella paljon aikaa ja koitan kannustaa heitä oikeaan suuntaan. Tosin koen joskus huonoa omaatuntoa että voisin antaa vielä enemmän aikaa lapsille.
Haluaisin nähdä sen ihmeen että arvoisa lunatic tulisi meille kasvattamaan lapsiamme ilman piiskaa ilman että tuloksena ovat huumehörhöt heittiöt jotka makaavat katuojassa syljeskellen mummojen päälle. - vakas
Ei ole väkivaltaa, vaan lapsen opettamista että aikuisenakin saa rangaistuksen pahuuksienm tekemisistä.
Vitsa muistuttaa aina ihmistä että mitä tulee jos teen tuon tai tuon, myös se mitä saa jollei tee vääryyksiä.
Toki sitten tämä hengellinen puoli jossa olemme monella tavoin vikapäät ja kurituskin on jokapäiväinen.
Jumala kurittaa jokaista lastaan ja se on merkki siitä että hän rakastaa meitä. - kasvattaja
vakas kirjoitti:
Ei ole väkivaltaa, vaan lapsen opettamista että aikuisenakin saa rangaistuksen pahuuksienm tekemisistä.
Vitsa muistuttaa aina ihmistä että mitä tulee jos teen tuon tai tuon, myös se mitä saa jollei tee vääryyksiä.
Toki sitten tämä hengellinen puoli jossa olemme monella tavoin vikapäät ja kurituskin on jokapäiväinen.
Jumala kurittaa jokaista lastaan ja se on merkki siitä että hän rakastaa meitä.Piiskan antamisessa on vahvat puolensa.
Se on kohtuullisesti käytettynä tehokas tapa kasvattaa nuorta.
Lasten kurittaminen ja perheväkivalta ovat kaksi eri asiaa. Tietenkin perheen sisäinen tila vaikuttaa lasten kasvatukseen ja todellisia lasten pahoinpitelyjä tapahtuu ongelmaperheissä (10 - 15% perheistä), mutta mielestäni niitä ei kannattaisi tässä kyselyssä rinnastaa toisiinsa. Suurin osa perheistä kuitenkin kasvattaa lapsensa rakkaudella, johon myös vitsa kuuluu tietyissä tilanteissa.
Kyseinen laki on lähinnä näitä ongelmaperheitä varten laadittu ja suojelee näiden perheiden lapsia todellisilta pahoinpitelyiltä. - 38\YHI
herra koivuniemestä kirjoitti:
Sinulta mahtaa sitten lasten hoito käydä arvoisa lunatic. Olet varmaan kasvattanut monta lasta ilman piiskaa ja ruumillista kuritusta.
Minulla on 4 poikaa ja ovat niin vilkkaita että omien tavaroiden lisäksi rikkoutuvat myös naapurinkin tavarat. Eilen kotona tehtyjen (banaania wc-harjalla keittiön pöytään levittäen) pahuuksien lisäksi poikani muistuttivat myös naapureita. Toinen pojista katkoi naapurin omena- ja luumupuiden oksia sillävälin kun toinen levitteli ainakin viiden naapurin päiväpostit pitkin hankia ja rapakkoja. Viime kesänä sai myös naapurin e-mallin mersu maistaa pokasahaa josta seurasi 1750 euron maalauslasku. Tällaisissa tilanteissa olen tavannut antaa vitsaa ja pienemmissä tukkapöllyä. Yritän tietysti antaa vastapainoksi myös kiitosta kun aihetta syntyy.
Tähän en odota sanottavan etten antaisi rakkautta/aikaa lapsilleni. Päinvastoin annan lapsilleni todella paljon aikaa ja koitan kannustaa heitä oikeaan suuntaan. Tosin koen joskus huonoa omaatuntoa että voisin antaa vielä enemmän aikaa lapsille.
Haluaisin nähdä sen ihmeen että arvoisa lunatic tulisi meille kasvattamaan lapsiamme ilman piiskaa ilman että tuloksena ovat huumehörhöt heittiöt jotka makaavat katuojassa syljeskellen mummojen päälle.Olet varmaan huomannu ettei väkivaltainen kasvatustapasi ole oikea, kun he ovat ``vilkkaita`` vieläki.
Oletko ajatellu että lapset voivat hakea huomiota itselleen niillä pikku kepposilla. Tietenkään sitä aikaa lapsille ei ole rajattomasti ja sitä vähemmän yhtäkohti mitä useampi lapsia on. Esimerkiksi jos sinä touhuat poikies kans 4tuntia illassa, se on vain yksi tunti kutaki poikaa kohti. Ja vaikka touhuisit 8tuntia illasa, ei se 2tuntia välttämättä riitä kunki lapsen huomiontarpeen tyydyttämiseen.
No ehkä kunnon kuritus pojalle, on sinun tapasi purkaa omia paineitas. - 38\YHI
vakas kirjoitti:
Jumala kurittaa jokaista lastaan ja se on merkki siitä että hän rakastaa meitä.Siis kuritatko myös naapureitas tai vaikka vaimoas?
- isä
38\YHI kirjoitti:
Olet varmaan huomannu ettei väkivaltainen kasvatustapasi ole oikea, kun he ovat ``vilkkaita`` vieläki.
Oletko ajatellu että lapset voivat hakea huomiota itselleen niillä pikku kepposilla. Tietenkään sitä aikaa lapsille ei ole rajattomasti ja sitä vähemmän yhtäkohti mitä useampi lapsia on. Esimerkiksi jos sinä touhuat poikies kans 4tuntia illassa, se on vain yksi tunti kutaki poikaa kohti. Ja vaikka touhuisit 8tuntia illasa, ei se 2tuntia välttämättä riitä kunki lapsen huomiontarpeen tyydyttämiseen.
No ehkä kunnon kuritus pojalle, on sinun tapasi purkaa omia paineitas.Mistä luulet kellossa ajan riittävän ku ei oo kellossa 24 tuntia vuorokautta kohti ja pitäs nukkua työsä hoitaa ja muuta mukavaa....Ei taitas päivät viikossa riittää ajaksi jos 4 tuntia illassa......
- Maria
38\YHI kirjoitti:
Olet varmaan huomannu ettei väkivaltainen kasvatustapasi ole oikea, kun he ovat ``vilkkaita`` vieläki.
No ehkä kunnon kuritus pojalle, on sinun tapasi purkaa omia paineitas.että. Ihmiselle ei tule välttämättä traumoja piiskaamisesta. Ystävistäni YKSI on sellainen, joka ei ole saanut kotona piiskaa, ja kaikki silti ovat ihan kunnon ihmisiä (siitä sinä et tiedä mitään, joten turha alkaa väittämään vastaan).
Itse en aikanani tehnyt "kolttosia" huomion hakemiseksi, vaan siksi, että tuli kaikenlaisia lapsellisia ajtuksia. Harvemmin tarkoitus oli tehdä pahaa, sitä vaan ei ymmärtänyt seuraamuksia ennekuin tapahtui jotain.
Ja jos vielä kertauksen vuoksi: VÄKIVALTA on eri asia, kuin lapsen KOHTUULLINEN kurittaminen. Kohtuullista se on silloin, kun se ei vaurioia lasta fyysisesti eikä psyykkisesti. - Maria
38\YHI kirjoitti:
Siis kuritatko myös naapureitas tai vaikka vaimoas?
Sulla ei ole nyt mitään perusteita väitteillesi, tuo äskeinen kommentti oli sitäpaitsi lapsellinen. Riittää, kun sanot että "mielestäni kurittaminen ei ole lapselle hyväksi". Kantasi on tullut jo esiin. Sinulla ei ole esittää mitään perusteita suuntaan eikä toiseen.
- 38\YHI
Maria kirjoitti:
Sulla ei ole nyt mitään perusteita väitteillesi, tuo äskeinen kommentti oli sitäpaitsi lapsellinen. Riittää, kun sanot että "mielestäni kurittaminen ei ole lapselle hyväksi". Kantasi on tullut jo esiin. Sinulla ei ole esittää mitään perusteita suuntaan eikä toiseen.
Vakas väitti kirjoituksessaan Jumalan rakastavan meitä kurittamalla meitä.(en muista sanatarkkaan)
Joten kysymys oli hyvinki perusteltu, ku mietit vähä - Maria
38\YHI kirjoitti:
Vakas väitti kirjoituksessaan Jumalan rakastavan meitä kurittamalla meitä.(en muista sanatarkkaan)
Joten kysymys oli hyvinki perusteltu, ku mietit vähäKyllä, kuritan lähimmäisiäni, jos he tekevät jotain, mitä en hyväksy, mistä en pidä tai mikä on vaarallista. Ero kurittamisessa on siinä, että lapsi ei kuuntele puhetta, siksi fyysinen kuritus. Aikuiselle taas voi puhua, ja normaali aikuinen ottaa palautteen vastaan, ja toimii sen mukaisesti! Se on aikuisen kurittamista. Lapselle vain fyysinen kurittaminen on paljon todellisempaa ja konkreettisempaa, kuin aikuiseen pätevä henkinen kurittaminen.
- 38\YHI
Maria kirjoitti:
Kyllä, kuritan lähimmäisiäni, jos he tekevät jotain, mitä en hyväksy, mistä en pidä tai mikä on vaarallista. Ero kurittamisessa on siinä, että lapsi ei kuuntele puhetta, siksi fyysinen kuritus. Aikuiselle taas voi puhua, ja normaali aikuinen ottaa palautteen vastaan, ja toimii sen mukaisesti! Se on aikuisen kurittamista. Lapselle vain fyysinen kurittaminen on paljon todellisempaa ja konkreettisempaa, kuin aikuiseen pätevä henkinen kurittaminen.
Lapset ei kuuntele sillon ku on tilanteessa joka on hänelle kiusallinen ja ajattelee vain miten selviäis tilanteesta (esim. sillon ku hänelle huudetaan) sama juttu aikusten kans. Erona on se ettei aikuisille yleensä huudeta sillo ku sanotaan ettei näin saa tehdä, ei huudeta ja perustellaan miksei näin saa tehdä.
Jos lapsillekki selitetään normaalisti puhuen ja perustellen, oppivat he siinä ku aikusetki. Tai oikeastaan olen sitämieltä että lapset opivat paljo helpommin. - vakas
kasvattaja kirjoitti:
Piiskan antamisessa on vahvat puolensa.
Se on kohtuullisesti käytettynä tehokas tapa kasvattaa nuorta.
Lasten kurittaminen ja perheväkivalta ovat kaksi eri asiaa. Tietenkin perheen sisäinen tila vaikuttaa lasten kasvatukseen ja todellisia lasten pahoinpitelyjä tapahtuu ongelmaperheissä (10 - 15% perheistä), mutta mielestäni niitä ei kannattaisi tässä kyselyssä rinnastaa toisiinsa. Suurin osa perheistä kuitenkin kasvattaa lapsensa rakkaudella, johon myös vitsa kuuluu tietyissä tilanteissa.
Kyseinen laki on lähinnä näitä ongelmaperheitä varten laadittu ja suojelee näiden perheiden lapsia todellisilta pahoinpitelyiltä.Näin käsitän minäkin asian.
- vakas
38\YHI kirjoitti:
Siis kuritatko myös naapureitas tai vaikka vaimoas?
Lähti pakoon piiskaani, mutta naapurit joo en ole piiskannut, tuossa oltiin vähän aikaa sitten pykkituvassa yhtäaikaa.
Sopu sijaa antaa.
Ovat muuten tummia, en tiedä minkämaalaisia, ruotsia osaavat kuin synty svenssonit. - vakas
38\YHI kirjoitti:
Lapset ei kuuntele sillon ku on tilanteessa joka on hänelle kiusallinen ja ajattelee vain miten selviäis tilanteesta (esim. sillon ku hänelle huudetaan) sama juttu aikusten kans. Erona on se ettei aikuisille yleensä huudeta sillo ku sanotaan ettei näin saa tehdä, ei huudeta ja perustellaan miksei näin saa tehdä.
Jos lapsillekki selitetään normaalisti puhuen ja perustellen, oppivat he siinä ku aikusetki. Tai oikeastaan olen sitämieltä että lapset opivat paljo helpommin.Silloin kun lapsi koettelee rajoja, niin puhuppa hänelle.
Kuuleeko neuvojasi, hänhän koettelee sinua että miten pitkälle hän voi kanssasi mennä.
Minulle kävi näin, Poikanio odotti leikkikalu kädessään ja valmiina heittämään, katselin nurkkasilmällä, ja sitten kun käänsin pääni ja katsoin niin samalla lenti lelukin.
Ja kehoitin korajaamaan lelut talteen, mutta enemmän vain lenteli, ja kipaisin lähimetsästä vitsantapaisen, ei ollut kyllä minun mieleeni se, mutten parempaa löytänyt, ja vähän vitsoin, kyllä pojan silmiin syttyi erilainen katse;
Lapset kokevat kurituksen rakkautena, ja että heistä välitetään heidän tekemiset note3erataan.
Kiitollinen oli poikani katse kun hänen kanssaan heti jälkeenpäin juttelin. - vakas
38\YHI kirjoitti:
No ehkä kunnon kuritus pojalle, on sinun tapasi purkaa omia paineitas.Jos niitä tulee niin silloin ei vitsaankaan saa käsi ylettyä.
Ensin pitää hoitaa omat aiheet pois , niinkuin kiukkuisuuden viha ja sellaiset, ennenkuin voi tarttua vitsaan.
Se toimitus on niin tärkeä ettei saa antaa itselle valtaa sitä toimittaa kuinka vaan, vaan rakkaudella se toimitus tehdään, sen tahtoo moni jättää väliin, kun se tuntuu itseen yhtälailla kuin lapseenkin. - Lunatic
herra koivuniemestä kirjoitti:
Haluaisin nähdä sen ihmeen että arvoisa lunatic tulisi meille kasvattamaan lapsiamme ilman piiskaa ilman että tuloksena ovat huumehörhöt heittiöt jotka makaavat katuojassa syljeskellen mummojen päälle.Olen perheenisä itsekin. Minua ei koskaan lapsena kuritettu ruumiillisesti ja kohtalaisesti olen mielestäni tässä maailmassa pärjännyt.
En läimäyttele myöskään omia lapsiani - missään tilanteessa. Kävin lukemassa heille juuri iltasadun...
Jos olet joskus kuullut narkomaanien haastatteluja, kuinka moni heistä on kertonut että heitä lapsuudessa rakastettiin liikaa ja he olisivat halunneet lisää ruumiillista kuritusta...?
Päinvastoin: aikuiselle pieni näpäytys tai läimäytys saattaa olla iso nöyryytys lapselle - ja tukahdutettu itsetunto se nimenomaan ajaa nuoria huumeitten pariin. - Pinja
Lunatic kirjoitti:
Olen perheenisä itsekin. Minua ei koskaan lapsena kuritettu ruumiillisesti ja kohtalaisesti olen mielestäni tässä maailmassa pärjännyt.
En läimäyttele myöskään omia lapsiani - missään tilanteessa. Kävin lukemassa heille juuri iltasadun...
Jos olet joskus kuullut narkomaanien haastatteluja, kuinka moni heistä on kertonut että heitä lapsuudessa rakastettiin liikaa ja he olisivat halunneet lisää ruumiillista kuritusta...?
Päinvastoin: aikuiselle pieni näpäytys tai läimäytys saattaa olla iso nöyryytys lapselle - ja tukahdutettu itsetunto se nimenomaan ajaa nuoria huumeitten pariin.etteivät kaikki lapset ole samanlaisia? Yleensä omat vanhemmat tuntevat jälkikasvunsa parhaiten, ja toimivat sen mukaisesti. Siinä missä yhdelle lapselle riittää tiukka EI (ja perustelu), toinen tarvitsee konkreettisempaa puuttumista ei-toivotun käytöksen lopettamiseksi. Otetaanpa esimerkki meidän perheestämme. Vanhin lapsemme on todella herkkä, ja pahoittaa mielensä jo äänen korottamisesta. Hänelle kyllä ovat opit ja ohjeet menneet aina perille puhumalla. Nuorempi onkin sitten toista maata! Hänelle "Ei saa" on vain haaste koetella eikö todellakaan saa, ja mitä sitten seuraa kun ei tottele... Mielestäsi varmaankin olen tukahduttanut lapseni itsetunnon kun olen muutaman kerran hakenut risun ja sanonut että nyt sitten loppui tai... Yleensä risua ei edes tarvita, vaan tässä vaiheessa muksu huomaa että nyt tuli raja vastaan ja kannattaa totella. Sitten vasta selitykset ja perustelut voivat mennä perille, sitä ennen ei edes kuunnella, miksi ei saa tehdä sitä tai tätä!!! Luen minäkin lapsilleni satuja ja rakastan yhtä paljon kumpaakin lastani. He vain ovat molemmat omia persooniaan hyvine ja huonoine puolineen, ja toivoisin molemmista kasvavan kunnon kansalaisia
- Lunatic
Pinja kirjoitti:
etteivät kaikki lapset ole samanlaisia? Yleensä omat vanhemmat tuntevat jälkikasvunsa parhaiten, ja toimivat sen mukaisesti. Siinä missä yhdelle lapselle riittää tiukka EI (ja perustelu), toinen tarvitsee konkreettisempaa puuttumista ei-toivotun käytöksen lopettamiseksi. Otetaanpa esimerkki meidän perheestämme. Vanhin lapsemme on todella herkkä, ja pahoittaa mielensä jo äänen korottamisesta. Hänelle kyllä ovat opit ja ohjeet menneet aina perille puhumalla. Nuorempi onkin sitten toista maata! Hänelle "Ei saa" on vain haaste koetella eikö todellakaan saa, ja mitä sitten seuraa kun ei tottele... Mielestäsi varmaankin olen tukahduttanut lapseni itsetunnon kun olen muutaman kerran hakenut risun ja sanonut että nyt sitten loppui tai... Yleensä risua ei edes tarvita, vaan tässä vaiheessa muksu huomaa että nyt tuli raja vastaan ja kannattaa totella. Sitten vasta selitykset ja perustelut voivat mennä perille, sitä ennen ei edes kuunnella, miksi ei saa tehdä sitä tai tätä!!! Luen minäkin lapsilleni satuja ja rakastan yhtä paljon kumpaakin lastani. He vain ovat molemmat omia persooniaan hyvine ja huonoine puolineen, ja toivoisin molemmista kasvavan kunnon kansalaisia
Kuka tai mikä edustaa sitä risua sitten kun lapsi on aikuisiällä? Kun pahanteon välttäminen perustuu väkivallan pelkoon, mikä taho tässä yhteiskunnassa sitten toimii "risuna"?
Ystäväperheen lapsi oli myös varsinainen jääräpää ja "hulivili" - ei totellut mitään. Keskustelin tästä lapsen äidin kanssa kun oli jo huolestunut lapsestaan.
Lapsella todettiin tutkimuksissa ADHD, jota ruumiillinen kurittaminen olisi ainoastaan pahentanut!
Nyt kun tämä äiti tietää, mistä on kyse, on koko tilanne muuttunut. Rajat voidaan asettaa, eikä ole mitään tarvetta turvautua vitsaan eikä remmiin. - Maria
38\YHI kirjoitti:
Jos lapsillekki selitetään normaalisti puhuen ja perustellen, oppivat he siinä ku aikusetki. Tai oikeastaan olen sitämieltä että lapset opivat paljo helpommin.Joo. No jos nyt yrittäisit ymmärtää tällaisen hyvin yksinkertaisen pointin mikä asiassa on: lapselle ruumiillista kuritusta annetaan siksi, KUN MIKÄÄN MUU EI TEHOA. Kaikki lapset eivät todellakaan ymmärrä, mitä saa tehdä ja mitä ei (VAIKKA KUINKA YRITETTÄIS HELLÄSTI SELITTÄÄ), ja he vain yltyvät kokeilemaan rajojaan, RIIPPUMATTA SIITÄ, miten kauniisti tai rumasti asian heille on perustellut.
KUTEN SANOIN, niin en itse lapsena tajunnut, esimerkiksi että miten jokeen voi muka hukkua, jos osaa uida VAIKKA SE MITEN MONTA KERTAA MINULLE SELITETTIIN. Luotin lapsena itseeni niin paljon, että ajattelin: "en minä voi hukkua".
LAPSELLA VOI OLLA SAIRAUS, joka aiheuttaa poikkeavaa käytöstä, MUTTA MONI LAPSI VAIN ON ITSEPÄINEN ja siihen ei rumat eikä kauniit sanat tehoa.
MITÄS SIIHEN SANOT, että minä itse olen saanut selkääni, ja elän aivan normaalia elämää, parempaakin ehkä kuin muut (tasapainoinen parisuhde, mahtavat välit vanhempiini, paljon ystäviä, lemmikki, hyvä koulu, josta pian valmistun jne).
Sinun mukaasi minun pitäisi olla nyt tunnevammainen yksilö, jonka persoonallisuus on vaurioitunut, ja joka kärsii koko loppuelämänsä siitä, että sai lapsena piiskaa pariin otteeseen. MITEN ON? - 38\YHI
Maria kirjoitti:
Joo. No jos nyt yrittäisit ymmärtää tällaisen hyvin yksinkertaisen pointin mikä asiassa on: lapselle ruumiillista kuritusta annetaan siksi, KUN MIKÄÄN MUU EI TEHOA. Kaikki lapset eivät todellakaan ymmärrä, mitä saa tehdä ja mitä ei (VAIKKA KUINKA YRITETTÄIS HELLÄSTI SELITTÄÄ), ja he vain yltyvät kokeilemaan rajojaan, RIIPPUMATTA SIITÄ, miten kauniisti tai rumasti asian heille on perustellut.
KUTEN SANOIN, niin en itse lapsena tajunnut, esimerkiksi että miten jokeen voi muka hukkua, jos osaa uida VAIKKA SE MITEN MONTA KERTAA MINULLE SELITETTIIN. Luotin lapsena itseeni niin paljon, että ajattelin: "en minä voi hukkua".
LAPSELLA VOI OLLA SAIRAUS, joka aiheuttaa poikkeavaa käytöstä, MUTTA MONI LAPSI VAIN ON ITSEPÄINEN ja siihen ei rumat eikä kauniit sanat tehoa.
MITÄS SIIHEN SANOT, että minä itse olen saanut selkääni, ja elän aivan normaalia elämää, parempaakin ehkä kuin muut (tasapainoinen parisuhde, mahtavat välit vanhempiini, paljon ystäviä, lemmikki, hyvä koulu, josta pian valmistun jne).
Sinun mukaasi minun pitäisi olla nyt tunnevammainen yksilö, jonka persoonallisuus on vaurioitunut, ja joka kärsii koko loppuelämänsä siitä, että sai lapsena piiskaa pariin otteeseen. MITEN ON?Ei kukaan täysillä kulkeva mielestäni pidä toisten ihmisten piiskaamiasta hyväksyttävänä.
Toisaalta en sinua voi syyttää siitä millanen olet, sinut on vain kasvatettu sellaseksi kuin olet.
Kaikesta huolimatta, kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti lapsesi ovat oppineet olemaan ärsyttämästä sinua,..hmm..ihan itsensä vuoksi vain. - Lempilapsi
Pinja kirjoitti:
etteivät kaikki lapset ole samanlaisia? Yleensä omat vanhemmat tuntevat jälkikasvunsa parhaiten, ja toimivat sen mukaisesti. Siinä missä yhdelle lapselle riittää tiukka EI (ja perustelu), toinen tarvitsee konkreettisempaa puuttumista ei-toivotun käytöksen lopettamiseksi. Otetaanpa esimerkki meidän perheestämme. Vanhin lapsemme on todella herkkä, ja pahoittaa mielensä jo äänen korottamisesta. Hänelle kyllä ovat opit ja ohjeet menneet aina perille puhumalla. Nuorempi onkin sitten toista maata! Hänelle "Ei saa" on vain haaste koetella eikö todellakaan saa, ja mitä sitten seuraa kun ei tottele... Mielestäsi varmaankin olen tukahduttanut lapseni itsetunnon kun olen muutaman kerran hakenut risun ja sanonut että nyt sitten loppui tai... Yleensä risua ei edes tarvita, vaan tässä vaiheessa muksu huomaa että nyt tuli raja vastaan ja kannattaa totella. Sitten vasta selitykset ja perustelut voivat mennä perille, sitä ennen ei edes kuunnella, miksi ei saa tehdä sitä tai tätä!!! Luen minäkin lapsilleni satuja ja rakastan yhtä paljon kumpaakin lastani. He vain ovat molemmat omia persooniaan hyvine ja huonoine puolineen, ja toivoisin molemmista kasvavan kunnon kansalaisia
Lapsen kiukuttelukohtaukset voivat saada sapen siinä määrin kiehumaan, että voisi mielessään heitellä lasta seinille. Aikuisen tulee kuitenkin hillitä itsensä ja pyrkiä selvittämään konfliktitilanne väkivallattomasti.
On kuitenkin tärkeää, että lapselle ei anneta valtaa kiukuttelun kautta voittaa tahtojen taistelua.
Hyväksi keinoksi olen todennut ottaa lapsen tiukasti syliin ja odottaa huudon loppumista (riuhtominen voi kestää jonkin aikaa). Tämän jälkeen lapsi on tavallisesti valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan asiasta.
Keskustelun kautta lapsi saa äänensä kuuluville, eikä koe itseään nöyryytetyksi, mutta vanhempi saa myös selitetyksi miksi moista käytöstä ei sallita
Olen itse tasan kerran joutunut taluttamaan lapseni niskavilloista kiinnipitäen omaan huoneeseensa, hermoni pettäessä em. sylihoidossa. Tosin kyseessä ei ollut edes tukistaminen, sillä lapsi piti itsensä tiukasti asennossa niin ettei ote päässyt kiristymään.
Meillä homma on toiminut näin.
Uskon, että lapsi voi oppia ruumiillista väkivaltaa kohdatessaan myös käyttäytymismallin, jolla ratkaista omia ristiriitatilanteitaan kavereiden kanssa.
Hermoja ! - Tamara
Ennen kuin minulla oli lapsia (30 vuotta sitten), olin sitä mieltä, että kaupassa huutavat lapset olivat vanhempien kasvatusvirheen tuloksia. No, kun sitten sain omia, ymmärsin paremmin, ja jouduin joskus nuorimmaiseni poistamaan kaupasta puvun niskasta ja takapuolesta nostamalla.
Kuvittelin myös, että lapset kuuntelevat, kun niille vaan jaksaa kärsivällisesti selittää, mutta ...Jos lapselle kertoi, että pikkuveljeä ei saa lyödä, sille se sattuu, lapsi kohautti olkiaan ja jatkoi. Yritin hyvällä saada lapsen vedetyksi kauemmaksi samalla selittäen, mutta se aiheutti vain sen, että lapsi kohdisti väkivaltaisuutensa minuun.
No raahasin hänet toiseen huoneeseen, ja pidin ovesta kiinni, mutta siellä sitten tuhottiin kaikki minkä käsiinsä sai.
Myöhemmin en edes yrittänyt enää hyvällä, vaan jos ensimmäistä kieltoa ei uskottu, toiseen huoneeseen joutui, ja sieltä oli suurin osa rikottavasta jo rikottu, joten.. Miten muka tämä olisi pitänyt hoitaa ? - Lempilapsi
Maria kirjoitti:
Joo. No jos nyt yrittäisit ymmärtää tällaisen hyvin yksinkertaisen pointin mikä asiassa on: lapselle ruumiillista kuritusta annetaan siksi, KUN MIKÄÄN MUU EI TEHOA. Kaikki lapset eivät todellakaan ymmärrä, mitä saa tehdä ja mitä ei (VAIKKA KUINKA YRITETTÄIS HELLÄSTI SELITTÄÄ), ja he vain yltyvät kokeilemaan rajojaan, RIIPPUMATTA SIITÄ, miten kauniisti tai rumasti asian heille on perustellut.
Sinun mukaasi minun pitäisi olla nyt tunnevammainen yksilö, jonka persoonallisuus on vaurioitunut, ja joka kärsii koko loppuelämänsä siitä, että sai lapsena piiskaa pariin otteeseen. MITEN ON?Tuntuu tosiaan oudolta, että täällä puolustellaan lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa. Itse olenkahden pojan äiti ja vaikka lapset yrittävät esim. kaupassa mitä tahansa saadakseen tahtonsa perille, annoin huutaa lattialla ja jos se ei auttanut, vein sitten ohi kassajonojen ulos rauhoittumaan. Kyllä he oppivat hyvin nopeasti, että he eivät aina saa mitä haluavat. Ehtona uusille kauppamatkoille oli, että ei aleta kiljua ja huutaa.
Kasvattamisessa on tarpeen tullen osattava antaa myös periksi ja olin osin aika lepsukin äiti, mutta ei sekään tehnyt heistä tunnevammaisia ihmisiä. On osattava löytää keskitie komentelun ja periksiantamisen välillä niin, että lapsi kokee olevansa arvostettu ihminen ilman, että koko perhe-elämä pyörisi hänen tahtonsa ympärillä.
Ei ole helppoa ja lopputuloksen saa vasta sitten, kun omilla lapsilla on lapsia. Silloin näkee, ovatko he vastuuntuntoisia vanhempia. En voi siis vielä vetää lopullisia johtopäätöksiä menetelmästäni, mutta uskon, että aika oikeassa olen ollut - vakas
Lunatic kirjoitti:
Kuka tai mikä edustaa sitä risua sitten kun lapsi on aikuisiällä? Kun pahanteon välttäminen perustuu väkivallan pelkoon, mikä taho tässä yhteiskunnassa sitten toimii "risuna"?
Ystäväperheen lapsi oli myös varsinainen jääräpää ja "hulivili" - ei totellut mitään. Keskustelin tästä lapsen äidin kanssa kun oli jo huolestunut lapsestaan.
Lapsella todettiin tutkimuksissa ADHD, jota ruumiillinen kurittaminen olisi ainoastaan pahentanut!
Nyt kun tämä äiti tietää, mistä on kyse, on koko tilanne muuttunut. Rajat voidaan asettaa, eikä ole mitään tarvetta turvautua vitsaan eikä remmiin.On se joka sen loikin.
- vakas
Lempilapsi kirjoitti:
Lapsen kiukuttelukohtaukset voivat saada sapen siinä määrin kiehumaan, että voisi mielessään heitellä lasta seinille. Aikuisen tulee kuitenkin hillitä itsensä ja pyrkiä selvittämään konfliktitilanne väkivallattomasti.
On kuitenkin tärkeää, että lapselle ei anneta valtaa kiukuttelun kautta voittaa tahtojen taistelua.
Hyväksi keinoksi olen todennut ottaa lapsen tiukasti syliin ja odottaa huudon loppumista (riuhtominen voi kestää jonkin aikaa). Tämän jälkeen lapsi on tavallisesti valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan asiasta.
Keskustelun kautta lapsi saa äänensä kuuluville, eikä koe itseään nöyryytetyksi, mutta vanhempi saa myös selitetyksi miksi moista käytöstä ei sallita
Olen itse tasan kerran joutunut taluttamaan lapseni niskavilloista kiinnipitäen omaan huoneeseensa, hermoni pettäessä em. sylihoidossa. Tosin kyseessä ei ollut edes tukistaminen, sillä lapsi piti itsensä tiukasti asennossa niin ettei ote päässyt kiristymään.
Meillä homma on toiminut näin.
Uskon, että lapsi voi oppia ruumiillista väkivaltaa kohdatessaan myös käyttäytymismallin, jolla ratkaista omia ristiriitatilanteitaan kavereiden kanssa.
Hermoja !Heittelemisestä löytyy aivan muista asioista, kuin lapsen kiukuttelusta.
Lapsi joka seinään lentää voi olla es: käenpoikanen ja se tuo Isännälle sappea ja nuotion sen alle, joten se kiuhuu.
Jos eroittelet näitä asioita toisistaan niin saat tulokseksi oikean avioliittomallin.
Jossa ei käenpoikasia näy, ja silloin Isäntäkin kurittaa OMAA lastaan ja oikein. PS jos kurittaa tarttee, koska perheen henki olisi aivan erillainen kuin siinä perheessä, jossa joka toinen on käenpioka, ja joka toinen isännän oma. - vakas
Lempilapsi kirjoitti:
Tuntuu tosiaan oudolta, että täällä puolustellaan lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa. Itse olenkahden pojan äiti ja vaikka lapset yrittävät esim. kaupassa mitä tahansa saadakseen tahtonsa perille, annoin huutaa lattialla ja jos se ei auttanut, vein sitten ohi kassajonojen ulos rauhoittumaan. Kyllä he oppivat hyvin nopeasti, että he eivät aina saa mitä haluavat. Ehtona uusille kauppamatkoille oli, että ei aleta kiljua ja huutaa.
Kasvattamisessa on tarpeen tullen osattava antaa myös periksi ja olin osin aika lepsukin äiti, mutta ei sekään tehnyt heistä tunnevammaisia ihmisiä. On osattava löytää keskitie komentelun ja periksiantamisen välillä niin, että lapsi kokee olevansa arvostettu ihminen ilman, että koko perhe-elämä pyörisi hänen tahtonsa ympärillä.
Ei ole helppoa ja lopputuloksen saa vasta sitten, kun omilla lapsilla on lapsia. Silloin näkee, ovatko he vastuuntuntoisia vanhempia. En voi siis vielä vetää lopullisia johtopäätöksiä menetelmästäni, mutta uskon, että aika oikeassa olen ollutOlen omin silmin nähnyt, kun liki kaksimetrinen Mies nostaa 12-13 vuotiaan poikansa päänsä päälle ja rämäyttää lattiaan, MITÄ luulet kävikö minulla vitsa mielessä.
Tiedätkös mistä se johtui.
Se johtui siitä että mies kulkee paljon muualla töissä, ja emäntä yksin kotona, no siitähän tulee sitten se että KÄKI käy vieraisilla.
Vitsaa pelkää kaikkein eniten HUORAT ja luuletkos että miellyttäää kastsoa etes HUORAPENIKAN pahoinpitelyä..
Kuule ota tosiasiat selville ennenkuin alat asiantuntiaksi. - Maria
38\YHI kirjoitti:
Ei kukaan täysillä kulkeva mielestäni pidä toisten ihmisten piiskaamiasta hyväksyttävänä.
Toisaalta en sinua voi syyttää siitä millanen olet, sinut on vain kasvatettu sellaseksi kuin olet.
Kaikesta huolimatta, kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti lapsesi ovat oppineet olemaan ärsyttämästä sinua,..hmm..ihan itsensä vuoksi vain.Lopulta tunnustit, tai paremminkin näytit olevasi koko lailla ajattelematon. Väität minua tunnevammaiseksi, säälit lapsiani (en tiedä mistä luulet minulla olevan lapsia?), panettelet vanhempiani, vaikka KETÄÄN meistä et tunne. Toivottavasti sinun laisiasi ihmisiä ei kovin montaa tusinaan mahdu.
Tiedänpä ainakin, minkä arvon asetan kirjoituksillesi vastaisuudessa.
Oli "kiva" jutella"
- vakas
Niin ettei KOSKAAAN tartte PINNA katketa, eikä ymmärrys saa kurittaissa hetkeksikään heittä tyhjää.
Lapsen kuritusta ei tehdä vihassa ja Lihan voimalla, vaan vitsalla harkiten..
Remmi ei ole hyvä kurituskalu Ainoastaan VITSA kelpaa siihen toimitukseen.
Tuppiremmi on vyöttämistä varten tehty, ja vitsa kuritusta varten luotu. - isä
Sain kuritusta ja molemmilta sekä isältä että äidiltä. Ja joskus kyllä aiheesta ja joskus aiheettomasti noin niinku varuilta jos vaikka olis ilikeyet mielessä. Ja "kurinpito" välineenä oli useimmiten vihta joka piti vielä ite hakia ja märyn kans se haettiin jos ei ite niin yhessä sitten.
En aikoinani antanu omalle vanhimmalle lapselle piiskaa ja nyt saa katua ja kauhulla viikon ajan lehtiä lukia että mitä se on viikonloppuna tehny. Viikon loppuna saa pittää ovet lukossa ja puhelimet kiinni että sais yösä rauhassa nukkua. Ja jos lehessä onki jottain niin ei uskalla kellekkään sanua että oma tenava on taas päässy lehtiin ja tehnyt hirveitä. Saa koko ikäsä katua ettei antanu tenavalle selkään ja kunnolla ku ei aikastu. Oon pikku hiljaa alakanu ajattelleen ettei ne vappaan kasvatuksen suosittelijat taija olla saanu yhtään tenavaa itelleen vaivoiksi ja riesaksi. Tulisivat seuraan meijän perheen viikon loppua niin ei tarvihtis lukia romaaneja eikä seurata lööppejä että kuka teki ja mitä. Me ollaan vaimon kans uskomassa ja pienimmät tenavat kans. Ja taas on "hauska viikonloppu" eessä jos vaikka ei tänä viikon loppuna kävis polliisit ja olis vähä rauhallisempa muutenki. Se kun jokkaisen lapsen valittava ite tiesä.- March
Kun minä lapsena tein jotain pahaa, jouduin nurkkaan seisomaan puoleksi tunniksi. Se harmitti ja on muistissa paremmin kuin ne muutamat tukkapöllyt, joita olen kuulema joskus saanut, niitä en muista lainkaan. Nurkassa seisominen oli tehokas rangaistuskeino, oli aikaa miet6tiä mitä tuli tehtyä ja harmitti hirveästi kun muut teki jotain mukavaa sillä välillä. Ei tehnyt mieli hirveästi tehdä pahaa, koska nurkka kutsui.
- Maria
March kirjoitti:
Kun minä lapsena tein jotain pahaa, jouduin nurkkaan seisomaan puoleksi tunniksi. Se harmitti ja on muistissa paremmin kuin ne muutamat tukkapöllyt, joita olen kuulema joskus saanut, niitä en muista lainkaan. Nurkassa seisominen oli tehokas rangaistuskeino, oli aikaa miet6tiä mitä tuli tehtyä ja harmitti hirveästi kun muut teki jotain mukavaa sillä välillä. Ei tehnyt mieli hirveästi tehdä pahaa, koska nurkka kutsui.
Otappa nyt huomioon se, että jotkut lapset (kuten allekirjoittanut) eivät olisi pysyneet siellä nurkassa! Itse olin niin tottelematon (kuten varmaan muutama muukin) että jos mut olis käsketty nurkkaan, niin en olisi sinne mennyt enkä siellä pysynyt, vaan laittanut vastaan.
- vakas
March kirjoitti:
On niin tavallista että sen ottaa aivan elämään kuuluvaksi.
EN kuitenkaan suosittele sitäkäään, vaan koivunvitsa.
- en ajattele, olen nuori
Jos tyttöystäväni on käyttäytynyt väärin, niin saisinko minä kurittaa häntä fyysisesti? Vai minkä takia juuri lasta saa kurittaa; lapsihan kärsii henkisesti tuosta pahoinpitelystä enemmän ? Vai onko tässä kaksinaismoralismia havaittavissa ?
Perheväkivalta ja lasten fyysinen kurittaminen ovat samoja asioita. Kummassakin halutaan satuttaa fyysisesti toista ihmistä ja aiheuttaa tälle henkisiä vammoja.
On sääli, että on näin monta ihmistä, jotka haluavat kylmäverisesti satuttaa mahdollisia lapsiaan. Vaikka minä olen kuinka ollut väkivaltaviihteen parissa pienen ikäni, niin minä en vain silti haluaisi satuttaa ketään..varsinkaan omia lapsiani..herranjumala.
Pitää olla melkoisen epäonnistunut kasvatustyössä, jos tosiaan pitää lähteä satuttamaan lastansa, jos kuvittelee ettei muuten saa tätä kuriin. Tehkää mitä haluatte, minä pidän teitä sairaina jotka haluatte tarkoituksella satuttaa lastanne. Ehkäpä sitten nyt illemmalla, jos tyttöystävä on liian myöhään ulkona, niin otan tätä hiuksista kiinni ja vedän niin, että häntä sattuu..fyysinen kurittaminen on OK, jos sillä opetetaan ihmisten tavoille.- isä
Mitäs luulet ku tenava käy kotona viemässä pienimpien rahat ja isompien myös. Mistä siinä kysymys oisko se saanu ehken liian vähä rahhaa pienenä tai ostettiinko sille liian vähä ja vääriä leikkikaluja. Ois vissiin pitäny ostaa pyssyjä että se ossais käyä nostaa ite pankista. Vai mitä!!!! Siitä kuule on joskus rakkaus kaukana kun polliisi tullee tuppaa ja kyselee tenavan perrään ja vieraitten aikana saa hävetä sillimät päästään. Ja vielä selitellä vieraille että kyselivät osotetta naapurii tai onko näkyny outoja kulukijoita täälläpäin. Ja sitten soitella ku vieraat on lähteny että on langat kuumana missä tenava on ja mitä nyt taas. Se on kyllä ihan varma että issääsä ei oo polliisien tarvinnu kysellä. Tenavaa kyselee polliisit jo ku hakkee maitua kaupasta tai auton tankkaa niin heti ollaan kyselemässä tai paras oli ku oltii menossa seuroihi niin polliisi pyssäytti meijä ja kyseli taas pojasta. Hävetti niin kauhiasti että piti käyä potkii renkaita ja kysyä polliisilta että mikä se on tuon renkaan laillinen urasyvvyys ku tuttuja ajo ohi ja yhessä sitte mitattiin oli niissä pintaa ku oli uuvet renkaat just viikolla alle laitettu. Vaan piti tehä tikusta asiaa ku hävetti. Välliin soitteleevat naapuri kaupungista että kuka maksaa kun tenava on hakannu ikkunat sissään mökistä ja hyppiny voortin konepellin ja katon ja uuteen porttimalliin. Ite saa maksaa kolttosesa ku on täysikäne. Ei taho uskaltaa naapuri kaupungissa käyä ku toisen kyytillä tai pittää yhen olla vahissa ettei kukkaa soittelija tuu kyselee. Ja jos kaupassa näkkee niin parraita paikkoja on hyllyjen välit joita saa juosta kahakätteen. Ostettiin tenavalle auto jos vaikka.... Ei menny ku viikko niin ajo romuksi ja kännissä. Oli puolitoista vuotta iliman korttia ja autua. Siitä on kuule leikki kaukana ku tenava käy kotona ja sillon puukot ja pyssyt mukana ja jos jotaki sannoo niin heti uhkaa ampua tai ..... Viime viikon loppuna tuli kaks pahonpitely uhkausta ja kaks tappo uhkausta. No onneksi on polliisit jo oppinu ymmärtää tilannetta.
- Maria
Lapsi vain ei ymmärrä eikä välttämättä halua totella tietyissä asioissa. Tiedän monia lapsia, ja olen itsekin ollut sellainen, joka ei usko puhetta, teke oman päänsä mukaan ja tekee pahoja. Jos minulle sanottiin ja vaikka huudettiin, että "niin ei tehdä", niin olin utelias ja tein silti, jos asiassa oli jotain, mikä lapsen mieltäni kiinnosti/hyödytti (jokeen uimaan, pyörällä valtatielle, nuotio latoon, katolle kiipeily ym).
Nämäkin asiat kiellettiin oman turvallisuteni tähden, mutta enhän minä sitä lapsena ymmärtänyt, vaikka selitettiin! En nähnyt mitään vaarallista mennä syvään jokeen uimaan, tai polkupyörällä haparoimaan kolmostielle.
Mutta kun sain selkääni (eli rapsaistiin pajunvitsalla reisille pari-kolme kertaa) niin siihen jäi se homma.
Perheväkivalta on sairaus, ja se on hallitsematonta niin määrässä, syyssä kuin laadussakin.
Kurittaminen on harkittua ja kohtuullista, tapahtuu tarpeen vaatiessa, eikä vahingoita lapsen psyykettä, vaan opettaa. - vakas
isä kirjoitti:
Mitäs luulet ku tenava käy kotona viemässä pienimpien rahat ja isompien myös. Mistä siinä kysymys oisko se saanu ehken liian vähä rahhaa pienenä tai ostettiinko sille liian vähä ja vääriä leikkikaluja. Ois vissiin pitäny ostaa pyssyjä että se ossais käyä nostaa ite pankista. Vai mitä!!!! Siitä kuule on joskus rakkaus kaukana kun polliisi tullee tuppaa ja kyselee tenavan perrään ja vieraitten aikana saa hävetä sillimät päästään. Ja vielä selitellä vieraille että kyselivät osotetta naapurii tai onko näkyny outoja kulukijoita täälläpäin. Ja sitten soitella ku vieraat on lähteny että on langat kuumana missä tenava on ja mitä nyt taas. Se on kyllä ihan varma että issääsä ei oo polliisien tarvinnu kysellä. Tenavaa kyselee polliisit jo ku hakkee maitua kaupasta tai auton tankkaa niin heti ollaan kyselemässä tai paras oli ku oltii menossa seuroihi niin polliisi pyssäytti meijä ja kyseli taas pojasta. Hävetti niin kauhiasti että piti käyä potkii renkaita ja kysyä polliisilta että mikä se on tuon renkaan laillinen urasyvvyys ku tuttuja ajo ohi ja yhessä sitte mitattiin oli niissä pintaa ku oli uuvet renkaat just viikolla alle laitettu. Vaan piti tehä tikusta asiaa ku hävetti. Välliin soitteleevat naapuri kaupungista että kuka maksaa kun tenava on hakannu ikkunat sissään mökistä ja hyppiny voortin konepellin ja katon ja uuteen porttimalliin. Ite saa maksaa kolttosesa ku on täysikäne. Ei taho uskaltaa naapuri kaupungissa käyä ku toisen kyytillä tai pittää yhen olla vahissa ettei kukkaa soittelija tuu kyselee. Ja jos kaupassa näkkee niin parraita paikkoja on hyllyjen välit joita saa juosta kahakätteen. Ostettiin tenavalle auto jos vaikka.... Ei menny ku viikko niin ajo romuksi ja kännissä. Oli puolitoista vuotta iliman korttia ja autua. Siitä on kuule leikki kaukana ku tenava käy kotona ja sillon puukot ja pyssyt mukana ja jos jotaki sannoo niin heti uhkaa ampua tai ..... Viime viikon loppuna tuli kaks pahonpitely uhkausta ja kaks tappo uhkausta. No onneksi on polliisit jo oppinu ymmärtää tilannetta.
Eu varmaan ole hauskaa kun tuollaista tuppaa tuppaan.
Minulla on vain kaksi ennen eroa syntyneet, ja he ovat tietääkseni kunniallisia kansalaisia.
Hyvin paljon luonteesta se on kiinni, hyvistä vanhemmista voi tulla hirmuja ja taas päinvastoin.
Veljeni poika oli pikku hirmu, kerran meillä meinas mennä voimien mittelyksi, minähän siin olisin saanut maistaa vitosista, kuitenkin sanoin jotta jos et lähde niin haen houtajat, onneksi meni.
Surullista sellainen.
Jaksamisia ja risukasaankin joskus aurinko pilkistelee, jokainen ilonmurunen kerrallaan. - Pakana(M)
Joka on sitä mieltä, että lasta saa lyödä, mutta ei naapuria, niin on sitä mieltä, että naapuri on arvokkaampi kuin oma lapsi. Minulle omat lapset ovat arvokkaampia kuin naapuri!
- vakas
Pakana(M) kirjoitti:
Joka on sitä mieltä, että lasta saa lyödä, mutta ei naapuria, niin on sitä mieltä, että naapuri on arvokkaampi kuin oma lapsi. Minulle omat lapset ovat arvokkaampia kuin naapuri!
Tietysti josaskin määrin olemme vastuussa lähimmäisistämmekin, niinkuin naapureista.
Kuitenkin se on erinlaista vastuun ottoa kuin oman lapsen kohdalla.
Voihan käydä niinkim että joka kasvatusvastuun jättää viranomaisille joutuukin itse viimeiseltä edesvastuuseen siitä laiminlyönnistään. - Pakana(M)
vakas kirjoitti:
Tietysti josaskin määrin olemme vastuussa lähimmäisistämmekin, niinkuin naapureista.
Kuitenkin se on erinlaista vastuun ottoa kuin oman lapsen kohdalla.
Voihan käydä niinkim että joka kasvatusvastuun jättää viranomaisille joutuukin itse viimeiseltä edesvastuuseen siitä laiminlyönnistään.Enemmän pieleen et olisi voinut käsittää!
Pointti oli aivan tionen kuin käsitit, mikäli käsitit!
Pointti oli, että on suorastaan pöyristyttävää, jos ihminen voi lyödä omaa lastaan, ja samaan aikaan tuomitsee väkivallan "aikuisten kesken". Jos sinä olet sitä mieltä, että omaa lasta saa lyödä, niin on suorastaan perverssiä mikäli tuomitset väkivallan aikuisten välisissä välienselvittelyissä!
Ilmeisesti vaaditaan tietty älyn minimitaso, jotta ymmärtäisi edellä olevan kaltaista rautalankaa! - Lunatic
Kaiken tämän järjettömyyden keskellä on hienoa lukea kirjoittamasi kommentti.
Itse olen sitä mieltä että ruumiillinen kuritus on aina "helppo keino" lähinnä hiljentää, alistaa ja nöyryyttä lapsi. Sellaisella ei ole mitään kauaskantoista opetuksellista syytä - kunhan kakarat oppivat kovapäisemmiksi ja paremmin sietämään ruumiillista kipua. En voisi missään tilanteessa kuvitella kurittavani lapsiani ruumiillisesti.
Vanhin on nyt tuossa teini-iän kynnyksellä ja kiltimpää enkeliä saa kyllä hakea! Rajojen hakemisessa on riittänyt aina tiukka EI, jossa on sitten myös pysytty.
Kiukuttelun syyt ovat usein hyvin yksinkertaiset: väsymys, nälkä tai huomionkipeys. Jos lapsi vaatii huomiota, yksinkertaisin lääke siihen on viettää tovi lapsen seurassa ja jutella HÄNELLE tärkeistä asioista.
Niin yksinkertaista se on, mutta monille ylitsepääsemättömän vaikeaa... - Maria
Pakana(M) kirjoitti:
Enemmän pieleen et olisi voinut käsittää!
Pointti oli aivan tionen kuin käsitit, mikäli käsitit!
Pointti oli, että on suorastaan pöyristyttävää, jos ihminen voi lyödä omaa lastaan, ja samaan aikaan tuomitsee väkivallan "aikuisten kesken". Jos sinä olet sitä mieltä, että omaa lasta saa lyödä, niin on suorastaan perverssiä mikäli tuomitset väkivallan aikuisten välisissä välienselvittelyissä!
Ilmeisesti vaaditaan tietty älyn minimitaso, jotta ymmärtäisi edellä olevan kaltaista rautalankaa!Miten joku voi verrata omia lapsiaan naapureihinsa?
Lapsi on sinun, sinun tulee hänestä huolehtia, olla läsnä, opettaa, kasvattaa.
Asetatko naapurin samalle viivalle? Jos naapuri tekee pahaa, niin hänelle voi sanoa, mitä mieltä on. Se on kuritusta. Jos lapsi tekee pahaa, hänelle voi sanoa, mitä mieltä asiasta on. Lapsi ei välttämättä kuuntele, monenkaan toistokerran jälkeen. Mitäs sitten? Jos naapuri ei ota neuvosta vaarin ja korjaa käytöstään, voidaan soittaa virkavalta. Jos lapsi ei edelleenkään usko, EI MILLÄÄN, niin mitäs sitten teet?
Lapsi on lapsi, kasvatusvastuu on vanhemmilla! Aikuiset ovat aikuisia, jos he lyövät toisiaan, ovat he itse vastuussa tekemisistään.
Eli, sinun mielestäsi se pitäisi mennä niin, että jos lasta tukistaa, niin pitäisi voida lyödä naapurin isäntääkin? SINÄ se perverssi olet....
- Santransisko.
Ilmeisesti vain vl:t hyväksyvät ruumiillisen kurituksen lapsille ja jopa suosittelevat sitä muille. Aika yllättävää.
- vl-ope
nytpä teet rankasti yleistävän johtopäätöksen muutaman kirjoittajan perusteella.
En itse jaksanut puuttua tähän keskusteluun, koska samanlainen käytiin tuossa pari kuukautta sitten.
En hyväksy ruumiillista kuritusta.
terveisin, vl-ope, vl - Santransisko.
vl-ope kirjoitti:
nytpä teet rankasti yleistävän johtopäätöksen muutaman kirjoittajan perusteella.
En itse jaksanut puuttua tähän keskusteluun, koska samanlainen käytiin tuossa pari kuukautta sitten.
terveisin, vl-ope, vlHyvä että kerrot ettei ``piiskaamista`` hyväksytä yleisesti vl-piireissä.
- vl-ope
Santransisko. kirjoitti:
Hyvä että kerrot ettei ``piiskaamista`` hyväksytä yleisesti vl-piireissä.
puolestani. Vaikka tunnen paljon vl-perheitä sattuneesta syystä, en osaa sanoa, kuinka suuri osa kannattaa piiskan käyttöä, kuinka suuri on ruumiillista kuritusta vastaan.
Omat lapseni ovat kasvaneet hyvin käyttäytyviksi ja toiset huomioon ottaviksi ihmisiksi ilman koivuniemen herraakin. - vakas
vl-ope kirjoitti:
terveisin, vl-ope, vlHenkilökohtainen näkemys, vai yhteiskunnan tuomasta painostuksesta johtuvaa mieliostelyä.
Useat Poliisit ikävöiden kaipaavat vanhoja hyviä aikoja, jollain vitsa oli kunnioitettu kuritusneuvo yhteiskunnassammekin.
Kun tämä naismaffia tuli valtaan niin oikean kurituksen kunnioitus katosi.
Täää maffiahan ei ole aidoista naisista koostuva ollut vaan puhtaasti feministisiä arvoja korostavien L....pojen kokoama hajulukontakamaisemista tuleva provokaatio. - Lunatic
vakas kirjoitti:
Henkilökohtainen näkemys, vai yhteiskunnan tuomasta painostuksesta johtuvaa mieliostelyä.
Useat Poliisit ikävöiden kaipaavat vanhoja hyviä aikoja, jollain vitsa oli kunnioitettu kuritusneuvo yhteiskunnassammekin.
Kun tämä naismaffia tuli valtaan niin oikean kurituksen kunnioitus katosi.
Täää maffiahan ei ole aidoista naisista koostuva ollut vaan puhtaasti feministisiä arvoja korostavien L....pojen kokoama hajulukontakamaisemista tuleva provokaatio.Tuo ei ole enää mitään uskovaisen miehen puhetta vaan väkivaltaa ihannoivan lastenhakkaajan ja naisia väheksyvän öykkärin!
Olet ennenkin ihannoinut noita "kovia otteita" näillä palstoilla. Ehkä omasta elämäntilanteesta voisit otta myös oppia. Sokea ei näe, vaikka Jeesus kädestä pitäen osoittaa... - lempilapsi
vl-ope kirjoitti:
terveisin, vl-ope, vlPahoinpitely on sitä, että hakkaa/lyö (tms) lasta ilman, että lapsi oppii muuta kuin pelkäämään.
Lapsen kasvatus on muun muassa selittämistä, miksi asia tehdään näin.
Sen lisäksi lapsen kasvatus on myös sitä, että jos ei lapsi halua totella, niin pieni läimäytys/tukkapölly (tms) "lapsen fyysinen kurittaminen".
Jos ei sitä tee, lapsi ensinnäkin kasvaa uskomaan, että hän voi tehdä mitä tahansa ja toiseksi. Äiti tai isä menettää usein malttinsa ja uskon silloin juuri tapahtuvan noita kammottavia pahoinpitelyitä.
Asiaan on puututtava ennenkuin lapsi kasvaa kieroon ja parhaiten sen tekee puhumalla ja selittämällä ja jos ei lapsi sittenkään tottele, niin sitten pikku napautuksella. - Lunatic
lempilapsi kirjoitti:
Pahoinpitely on sitä, että hakkaa/lyö (tms) lasta ilman, että lapsi oppii muuta kuin pelkäämään.
Lapsen kasvatus on muun muassa selittämistä, miksi asia tehdään näin.
Sen lisäksi lapsen kasvatus on myös sitä, että jos ei lapsi halua totella, niin pieni läimäytys/tukkapölly (tms) "lapsen fyysinen kurittaminen".
Jos ei sitä tee, lapsi ensinnäkin kasvaa uskomaan, että hän voi tehdä mitä tahansa ja toiseksi. Äiti tai isä menettää usein malttinsa ja uskon silloin juuri tapahtuvan noita kammottavia pahoinpitelyitä.
Asiaan on puututtava ennenkuin lapsi kasvaa kieroon ja parhaiten sen tekee puhumalla ja selittämällä ja jos ei lapsi sittenkään tottele, niin sitten pikku napautuksella.Antaisitko minun tulla "pikkasen näpäyttämään" sinua, riisumaan housusi ja läiskimään peppuun, vetämään sinua tukasta, koska et näytä ymmärtävän mistä on kysymys?
Lapset ovat aitoja ihmisiä. Tosin pienikokoisempia ja avuttomampia... - vakas
Lunatic kirjoitti:
Tuo ei ole enää mitään uskovaisen miehen puhetta vaan väkivaltaa ihannoivan lastenhakkaajan ja naisia väheksyvän öykkärin!
Olet ennenkin ihannoinut noita "kovia otteita" näillä palstoilla. Ehkä omasta elämäntilanteesta voisit otta myös oppia. Sokea ei näe, vaikka Jeesus kädestä pitäen osoittaa...Sen määräilet ja määrittelet kuka on uskovainen ja kuka ei.
- vakas
Lunatic kirjoitti:
Antaisitko minun tulla "pikkasen näpäyttämään" sinua, riisumaan housusi ja läiskimään peppuun, vetämään sinua tukasta, koska et näytä ymmärtävän mistä on kysymys?
Lapset ovat aitoja ihmisiä. Tosin pienikokoisempia ja avuttomampia...Mielesi tekisi. Olemmehan nähneet teitä pehmojakin.
Kun tulee sitten se kohta eteen jossa vaadittaisiin anteeksiantamusta, niin todellisuus voittaa virtuaalimaailman ja kova on henki jopa kurittomia lapsia kohtaan. - Lunatic
vakas kirjoitti:
Sen määräilet ja määrittelet kuka on uskovainen ja kuka ei.
Tuollaista suhtautumistako oppii kun lapsena hakataan? Ei minkäänlaista kunnioitusta naisia tai lapsia kohtaan! Häpeäisit!
- Lunatic
vakas kirjoitti:
Mielesi tekisi. Olemmehan nähneet teitä pehmojakin.
Kun tulee sitten se kohta eteen jossa vaadittaisiin anteeksiantamusta, niin todellisuus voittaa virtuaalimaailman ja kova on henki jopa kurittomia lapsia kohtaan.Sinun mielipiteesi kyllä tiedetään.
- vakas
Lunatic kirjoitti:
Sinun mielipiteesi kyllä tiedetään.
Mutta vastasin kuitenkin, kertaushan , niin mitä se nyt olikaan...
Ei oppi ojaan kaada vaikka se ojassa oleville opetetaankin. - vakas
Lunatic kirjoitti:
Tuollaista suhtautumistako oppii kun lapsena hakataan? Ei minkäänlaista kunnioitusta naisia tai lapsia kohtaan! Häpeäisit!
Millainen kunnioitus sinulla on lähimmäsiäsi kohtaan, jos saan kysyä..
Kommenttisi kuvaa sitä ja varmaan siihen sisältyy kaikki ihmiset ja varsinkin Jumala; jota et kyllä kunnioita vähääkään, teeskentelet vain jotta ihmiset näkisivät kuinka erinomainen oletkaan.
- Apple18v
ruumiillista kuritusta tarvittu koskaan,viiden lapsen katraassa,joista olen nuorin.Äitini,joka kuoli ollessani 13,sai kyllä kurin pidettyä tuimalla katseellaan,jos joku meistä yritti tai teki koiruuksia.Kukaan kaveri ei uskonut,ettei äiti antanut luunappiakaan.Isäni taas oli työnsä takia paljon poissa kotoa,ja hän olikin eräänlainen "juhlavieras" kun tuli kotiin,lapsena minusta tuntui,että hän vain käy meillä.Kasvatusvastuu jäi lähinnä äidin harteille.Meistä on tullut tavallisia,työtä tekeviä kansalaisia,itse tosin vielä opiskelen,mutta vanhemmat sisarukset ovat jo työelämässä.Äidin rakkauden minä muistan ja vieläkin sitä kovasti ikävöin,nyt kun isänikin on huonossa kunnossa.
- Santransisko
vl perheestä?
..kuhan uteliaisuuttani kysyn - Apple18v
Santransisko kirjoitti:
vl perheestä?
..kuhan uteliaisuuttani kysynäitini oli lestadiolainen "juuriltaan" eli mummo ja ukki äidin puolelta olivat lestadiolaisia,ei vl,jos nyt sisariltani oikein olen ymmärtänyt.Isäni on/oli kiinnostunut lestadiolaisuudesta,mutta ei liene varmaankaan puhdasoppinen.Saa toki kysyä,en minä millään muotoa pahastu.Itse olen tässä etsimässä juuriani tämän palstan kautta...oli asioita,joita en ymmärtänyt ja joitakin taas hyvinkin.Tämä taas tuli sekavasti,mutta toivottavasti saat rivien välistä jotakin.Oli rankka koulupäivä ja vietin pitkän tovin isän luona terveyskeskuksessa,olo on niin pohjattoman väsynyt.
- vakas
Meilläkin eräs uskovainen kehui, ettei heillä ole tarvinnut kurittaa lapsia, ovat olleet niinn kilttejä niin ettei etes enkelit ole.
Ja seuraavassa värssyssä kertoi kuinka pojat olivat sytyttäneet sänkynsä palamaan, jossa onneksi ei kuitenkaan tullut suurempaa vahinkoa.
Ja entä jos olisi tullut isompi vahinko, kuinka he olisivat siihen suhtautuneet, jotku heittävät tuhopolttajat seinäänkin tai räimäsee lattiaan, se ei heidän mielestään ole kuin puhumista lapsille, puhua voi monella tavalla. - Apple18v
vakas kirjoitti:
Meilläkin eräs uskovainen kehui, ettei heillä ole tarvinnut kurittaa lapsia, ovat olleet niinn kilttejä niin ettei etes enkelit ole.
Ja seuraavassa värssyssä kertoi kuinka pojat olivat sytyttäneet sänkynsä palamaan, jossa onneksi ei kuitenkaan tullut suurempaa vahinkoa.
Ja entä jos olisi tullut isompi vahinko, kuinka he olisivat siihen suhtautuneet, jotku heittävät tuhopolttajat seinäänkin tai räimäsee lattiaan, se ei heidän mielestään ole kuin puhumista lapsille, puhua voi monella tavalla.en tiedä,osoititko viestisi juuri minulle,mutta jos osoitit,niin vastaan:meillä ei tarvittu vitsaa.Meillä kuri pysyi vitsattakin.Ei minulla ole tarvetta valehdella,kyllä minä uskaltaisin kertoa,jos olisin saanut vitsastakin.Tarkoitan siis,että ilmeisesti epäilet kertomustani.En nyt ymmärtänyt tätä tekstiäsi täysin muutenkaan,vakas,vaikka yritän.Voitko selittää tarkemmin,mitä tahdot minulle sanoa/kertoa?
- vakas
Apple18v kirjoitti:
en tiedä,osoititko viestisi juuri minulle,mutta jos osoitit,niin vastaan:meillä ei tarvittu vitsaa.Meillä kuri pysyi vitsattakin.Ei minulla ole tarvetta valehdella,kyllä minä uskaltaisin kertoa,jos olisin saanut vitsastakin.Tarkoitan siis,että ilmeisesti epäilet kertomustani.En nyt ymmärtänyt tätä tekstiäsi täysin muutenkaan,vakas,vaikka yritän.Voitko selittää tarkemmin,mitä tahdot minulle sanoa/kertoa?
Ei ole tarve valehteluun mutta jokainen lapsi tekee sellaista joka ansaitsee vitsaa.
Jopa ne kilteimmät tekevät kolttosia.
Se unohduksen lahja kun meillä on ja vähättelyynkin olemma taipuvaisia niin ei ihme että pidämme itseämme hyvinä kansalaisina. - Apple18v
vakas kirjoitti:
Ei ole tarve valehteluun mutta jokainen lapsi tekee sellaista joka ansaitsee vitsaa.
Jopa ne kilteimmät tekevät kolttosia.
Se unohduksen lahja kun meillä on ja vähättelyynkin olemma taipuvaisia niin ei ihme että pidämme itseämme hyvinä kansalaisina.tehdään,teinpä minäkin lapsuudessani,mutta vanhempani eivät silti vitsaa antaneet.Enkä ole samaa mieltä siitä,että lapsi "ansaitsee" vitsaa.En pidä itseäni yhtään sen parempana kuin kukaan kanssaihminen täällä maailmassa,mutta vitsalla kurittaminen/kurittamatta jättäminen ei siihen liity mitenkään.Kiitos kun kuitenkin vastasit viestiini.
- vakas
Apple18v kirjoitti:
tehdään,teinpä minäkin lapsuudessani,mutta vanhempani eivät silti vitsaa antaneet.Enkä ole samaa mieltä siitä,että lapsi "ansaitsee" vitsaa.En pidä itseäni yhtään sen parempana kuin kukaan kanssaihminen täällä maailmassa,mutta vitsalla kurittaminen/kurittamatta jättäminen ei siihen liity mitenkään.Kiitos kun kuitenkin vastasit viestiini.
No vitsallahan voi olla toinenkin vaikútus se paaduttaa, onneksi ei monikaan siihen niin suutu.
Yksi veljistäni ei ottanut kuritusta vastaan vaan kävi jopa kurittajansa päälle, josta tuloksena oli että Isä ottikin vitsan käteensä.
Meillä kuritti vain Äiti.
Ainoa kerta jolloin Isäni kuritti poikaansa.
Ja tästä tuli perheemme ainoa alkoholisti.
Keskiverto ihmisiä me muut olemme, yhdestä tuli pienyrittäjä, jolla on pieni verstas ja myyntikin siinä samassa, Hitsauskoneita.
http://rikamo.se/
- Moukarimies
te ootte SAIRAITA!!!!!
onko kuritus ainoa kasvatus keino?jos ma naan, etta puolustuskyvytonta lasta pahoinpidellaan, kylla..kaikki ruumiillinen satuttaminen on pahoinpitelya, niin ma annan nyrkkien heilua..sama juttu elainten kanssa, en sida elain raakkaysta tai lasten pahoinpitelya...
olipa ajatus kuinka hyva tahansa, niin ei...se on vaara tyyli..toimiva kylla, mutta vaara..
ma oon koyhasta perheesta, ja ei mistaan feikkihihhuliseurakunnasta..aiti on aina ymmartany mua, ja oon aikuistunu varhain ja ymmartanyt oikean ja vaaran..puhumalla siita selviaa..ja pahoinpitelysta ja kurituksesta jaa kylla pysyvat arvet..seko on rakkautta?
rakkautta on ymmartaa ja tukea lasta, ei lyoda..oottko ikina kokeillu puhumista?syylistamista?mita oisi voinu tapahtua puheita?psykologia on tehokkaampaa ja turvallisempaa kuin kuritus...entas jos jotain pahaa sattuu kurituksen yhteydessa?tulee joku pysyva vamma?
ja kaikki lasten pahoinpitlijat voi tulla hamenlinnaan, niin naytan kamujen kaa, mita milta ollaan sellasesta toiminnasta..me kutsumme sita rakkaudeksi ja valittamiseksi, jos saan tollaset saastat kuriin...pieni rangaistus ja ojennus teille, luuvitosella?eikos olisiki mukavaa?
hyvat ihmiset..me eletaan vuotta 2000 ja ajat on muuttunu..mun yhta kamua on pahoinpitelty kotona "nyt sun taytyy karsia pikku rangaistus.." ja kamulle on jaany elinikaiset traumat siita..sita pelottaa olla kotona, koska siella kayttaan tolasia tapoja..
kaikilla meilla on henk. kohtanen koskmattomuus ja sita pitaa kunnioittaa..mutta tollasia ma en kunnioita, jotka pahoinpitelee omaa lastaan.siis oma lapsi!tajuatteko, te teette enemman vahinkoa kuin hyvaa..
kun ma saan omia lapsia, niin sanon mika on oikin ja mika vaarin..optan erottamaan asioita, ja haluan, etta lapsi rakastaa mua, ei mitaan pelonsekaista kunnioitusta..
kylla lapsi ymmartaa, jos sille opettaa..ma oon ainaki ymmartany, ja en oo kertaaka saanu piiskaa..ja silti oon normaali 19 vuotias nuorimies, jolla on moraali tallella..vaikka valilla lyon, se on ihan hyvasta aiheesta, esim. jos porukka hakkaa yhta tyyppia, joku kiduttaa elainta tai lyo lasta tai satuttaa..
ja tosiaan..voiko teista kukaan ottaa vastuuta, siita, etta on pilannu nuoren ihmisen elaman, ja tehny lapsuudesta helvetin?
empa usko..teil on kieroutunu maailmankatsomus ja vaara ajattelu tyyli..tehkaa lapsillenne parempi elama, ja puhukaa..jos osaa puhua, ja saa lapsen syylisyyden tunnon esille, se muistaa sen loppuelaman..mutta muistakaa..lapset on haavoittuvaisia tuossa iassa, ja te ootte vastuussa lapsistanne..lapsi ei viella ymmarra kaikkea, mutta puhukaa heille, ja sanokaa, mika on vaarin ja mika ei..
koittakaa kestaa kaikki lapset, jotka on joutunu tuohon perhe helvettiin...ilmottakaa vaikka poliiseille, tai koulun terkkarille, tai jollekki muulle luotttavalle, ja mukavalle aikuiselle...
muistakaa..se ei oo normaalia lapsuutta, jos teita pahoinpidellaan..lapsen kuuluu antaa olla lapsi, ja elaa huoletonta ja turvallista elamaa..
ja toivon tosiaankin, etta edes joku luki tan, ja sai ajatuksia, ja hieman miettii, mita on tekemassa..ja toivottavasti vaihtaa tyylia..
-onnellisen lapsuuden elannyt ja hyvin toimeen tuleva poika-- vakas
Mutta arvaan mitä, ja jos katsomme erästä asiaa niin huomaamme ainakin sen , ettei sinulla ole pienintäkään anteeksiantamusta tai laupautta meitä kurittajia kohtaankaan, kuinka sitten kuritettavia kohtaan, koska me olemme itse niitä kuritettavia myös.
Niin ethän itse ota kuritusta vastaan kuinka oisit sitä antaakkaan.
Se joka osaa klurittaa osaa myös armahtaa, mutta hempeät jotka itse eivät kuritusta halua eivätkä annna, heillä ei todellisuudessa ole laupeuttakaan vikaan joutunutta kohtaa, tämä koskeee niin tavallisia kuin myös lestadiolaisiakin. - Maria
joka ei ymmärrä eroa pahoinpitelyn ja luunapin välillä.
- vakas
Maria kirjoitti:
joka ei ymmärrä eroa pahoinpitelyn ja luunapin välillä.
Pitäisi pitää toisistaan erillään varsinkin lasten kasvatukseen en eivät sovi, se kyllä on lähin niinkuin tukistaminen, mutta onko niillä sitä vaikutusta, ja toisaalta voi aikusen miehen nappi olla vähän liiankin raju.
Vitsa eli alias koivuniemen Herra sitä kunnioittaa isommatkin.
- Maria
Ensinnäkin, täällä sekoitetaan käsitteet "väkivalta" ja "kurinpito".
Väkivalta satuttaa lasta psyykkisesti, fyysisesti ja sosiaalisesti. Väkivalta on usein kohtuutoman rajua, perustelematonta, ja ongelma on väkivallan aiheuttajalla, ei kohteella.
Kurinpito taas tarkoittaa kohtuudella käytettyjä voimakeinoja (kohtuus tässä tarkoittaa sitä, ettei lapsi saa pysyviä vammoja millään tasolla) lapsen kuriin saamiseksi, SIINÄ VAIHEESSA KUN MINKÄÄNLAINEN PUHE TMS EI ENÄÄ TEHOA.
Minun pitäisi olla kovasti vaurioitunut psyykeltäni, joidenkin mukaan ainakin. Lapsena olen saanut selkääni muutaman kerran, eikä siitä mitään tarumoja ole tullut. Rakastan vanhempiani enemmän kuin mitään muuta, ja tiedän, että he rakastavat minua. Teidän mukaanne tällainen rakkaus ja "normaalius" ei pitäisi olla mahdollista, jos lasta on ruumiilisesti kuritettu.
Onko kurittaminen mielestänne automaattisesti tuhoisaa lapselle? Minä ja moni muu tuntemani ihminen olemme sitten jonkinlaisia ihmeitä maan päällä. Pitäisikö meidät viedä tutkimuskeskukseen, tai tehdä vaikka seiskaan juttu "Nämä ihmiset selvisivät lapsuuden kurituksesta!!!"
En aio lapsiani (jos joskus saan) kurittaa, se ei ole mikään suunnitelma. Todella pitkälle pärjää puheella ja sanoilla. Kurittaminen ei ole mikään toisen päivän keino, vaan sitä käytetään ÄÄRIMMÄISISSÄ TILANTEISSA.
Minua loukkaa se, että te perusteetta kyseenalaistatte vanhempieni kasvatustaidot ja hyvyyden ihmisinä. Minua on rakastettu niin paljon! Kaverini alkoholisti-isä ei koskaan käyttänyt fyysistä kuritusta, mutta silti kaverini elämä on edelleen helvettiä, hän vihaa isäänsä. Kumpiko tässä on parempi vanhempi?- vakas
Aamen!
- kasvatit tämä
TÄYTTÄ ASIAA!! kiitos siitä! Toivottavasti ihmiset ymmärtää.
- Seuraaja
Ettet paremmin tule ja sano! Hienosti perusteltu ja kerrottu, tuohon ei enää lisättävää ole.
- vakas
Lapsen pahoinpiteliä, mätä Lääkärit näkevät kurittomista lapsista:
He eivät näe heistä muuat kuin heidän uhrinsa, niinkuin pahoinpidellyt lapset.
Oikea kuritus VITSAN kanssa, ne lapset eivät koskaan päädy Lääkärin vastaan otolle, koska heitä EI pahoinpidellä.
´Välinpitämättönmyys on luunappi aina ohi kulkiessa pitää lapsen pelon vallassa niin ettei hän uskalla tehdä etes VITSAA ansaitsevia kolttosiaan.
Terve lapsio tekee kolttosia. joten turhaa on väittää että meidän lapset olisivat niin kilttejä ettei tarvitse vitsaa kun ei muutakaan kuritusta.
Lääkäri ei ehkä koe asiaa samalla tavoin kuin Poliisi, siellä nähdään kurittomuuden hedelmät. - Anonyymi
Niin mutta mitäs Konttinen tai Koskimaa tai sorsa tai Väänänen ajattelee siitä että onkos se nyt sopivaa jos elävässä seurakunnassa saarnapöydän takana istuis yks vapaamuurari? Ei siis liity heihin mitenkään kunhan vain kysyn heiltä ->uteliaisuuttani>-.
Ja toinen kysymys kuinkas on, mahtaneekohan monikin saarnasti "monestikin" saarnata mitä Pyhä Henki kirkastaa vai ehkä useamminkin mitä poliisi hallitus kehoittaa saarnamaan? Se tietäkää veljet ja rakkaat siskot että minä taidan nyt olla niin kuin estetty kirjoittamaan teille vaikka en minä silleen estetty ole omasta tahdostani ja omasta puolestani mutta en minä tiedä olenko minä niin hyödyllinen tälle yhteiskunnalle vankilassa siitä että saan yhden viestin teille kirjoittaa ja työnantaja menettää parhaan työntekijänsä kun en minä kuitenkaan vankilasta tai putkasta tutkintavankeudessa voi teille yhtään viestiä kirjoittaa.
Mutta se tietäkää rakkaat lapset ettei teidän kaikki saarnajat voi saarnata mitä Pyhä Henki kirkastaa nyt on nimittäin aika että muutamat ovat estetyt mutta eivät omasta tahdosta vaan heillä on vaihtoehtona istua vankeudessa tai puhua mitä Henki kirkastaa niin sentähden kuunnelkaa tarkoin korvin mitä teille saarnataan sillä ei he saarnaa kaikki mitä Pyhä Henki kirkastaa vaan mitä heitä käsketään saarnaamaan ja sentakia lapset kuunnelkaa sydän ääntänne jos Henki ei huuda teidän sydämissänne jaa ja aamenta niin älkää uskoko tietäen ettei se saarnaaja ole niin kuin hänen tulisi olla avoin Pyhälle Hengelle vaan hän on estetty tämän maailman toimesta hiljennetty väkivallan ja vankeuden uhalla älkää häntä silleen syyttäkö.- Anonyymi
Mutta mistä se viha voisi tulla ei siis poliiseilla vaan israelilaisilla? Se taitaa olla heidän veressään että jakobin lapset vihaavat sitä veljeä jota isä jakob rakastaa.
Mutta jos menemme hieman taaksepäin tästä niin TÄMÄ RUBENIN ÄITI, hän oli isältään jakobilta eli Israelilta ylenkatsottu mutta se tietäkää minun rakkaani että sen ylönkatseen tähden Rubenin äiti tuli hedelmälliseksi mutta Rakel joka oli Israelin mielitietty jakobin rakkain oli hedelmätöin.
Ja siitä hedelmällisyydestä tuli rakel viimein myös kateelliseksi.
Mutta rakel rukoile nyt että taivaan Jumala antaisi sinulle myös hedelmällisyyttä niin sinun ei tarvitsisi olla niin kateellinen rubenin äidille. Hän on ylönkatsottu ja sentähden hedelmällinen koska Herra tietää halvat ylentää ja ylpiät hän alentaa niin Rakelin täytyy ensin mennä polvilleen ja rukoilla Jumalaa ehkäpä Jumala sitten viimein tekee myös Israelin rakkaimasta vaimosta hedelmällisen jos Rakel nöyrtyy ja rukoilee polvillaan lakkaamatta siihen asti että taivaallisen vanhimman sydän heltyy ja Hän antaa siemenen itää Rakelin kohdussa ja tekee hedelmättömäin kohdun hedelmälliseksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mistä se viha voisi tulla ei siis poliiseilla vaan israelilaisilla? Se taitaa olla heidän veressään että jakobin lapset vihaavat sitä veljeä jota isä jakob rakastaa.
Mutta jos menemme hieman taaksepäin tästä niin TÄMÄ RUBENIN ÄITI, hän oli isältään jakobilta eli Israelilta ylenkatsottu mutta se tietäkää minun rakkaani että sen ylönkatseen tähden Rubenin äiti tuli hedelmälliseksi mutta Rakel joka oli Israelin mielitietty jakobin rakkain oli hedelmätöin.
Ja siitä hedelmällisyydestä tuli rakel viimein myös kateelliseksi.
Mutta rakel rukoile nyt että taivaan Jumala antaisi sinulle myös hedelmällisyyttä niin sinun ei tarvitsisi olla niin kateellinen rubenin äidille. Hän on ylönkatsottu ja sentähden hedelmällinen koska Herra tietää halvat ylentää ja ylpiät hän alentaa niin Rakelin täytyy ensin mennä polvilleen ja rukoilla Jumalaa ehkäpä Jumala sitten viimein tekee myös Israelin rakkaimasta vaimosta hedelmällisen jos Rakel nöyrtyy ja rukoilee polvillaan lakkaamatta siihen asti että taivaallisen vanhimman sydän heltyy ja Hän antaa siemenen itää Rakelin kohdussa ja tekee hedelmättömäin kohdun hedelmälliseksi!Siis mieheltään* jakobilta ylönlatsottu.
Mutta Herra tekee yhden ylönkatsotun hedelmälliseksi älkää te jotka olette kunniassa tulko siitä katkeriksi ja kateelliseksi vaan tulkaa te myös pieniksi ja ylönkatsotuiksi ja alentakaa te myös itsenne Herran silmien edessä niin Hän ylentää teitä iankaikkisesella kunnialla!
Kukkulat eli ylpeät herra lakaisee eli pyyhkii heidän ylpeytensä ja maa joka on alhaalla eli särjetty sydän ja ylönkatsottu Henki sen Jumala ylentää niin Rakel polvistu ja nöyrry Herran sinun Jumalasi kasvoin edessä niin Hän ylentää jälleen sinua ja tekee sinun kohtus hedelmälliseksi ja sinun nimesi kunnialliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mieheltään* jakobilta ylönlatsottu.
Mutta Herra tekee yhden ylönkatsotun hedelmälliseksi älkää te jotka olette kunniassa tulko siitä katkeriksi ja kateelliseksi vaan tulkaa te myös pieniksi ja ylönkatsotuiksi ja alentakaa te myös itsenne Herran silmien edessä niin Hän ylentää teitä iankaikkisesella kunnialla!
Kukkulat eli ylpeät herra lakaisee eli pyyhkii heidän ylpeytensä ja maa joka on alhaalla eli särjetty sydän ja ylönkatsottu Henki sen Jumala ylentää niin Rakel polvistu ja nöyrry Herran sinun Jumalasi kasvoin edessä niin Hän ylentää jälleen sinua ja tekee sinun kohtus hedelmälliseksi ja sinun nimesi kunnialliseksi.Mutta minun äitini hän on myös ylönkatsottu.
Niin minä näen todeksi tämän sanan että ylönkatsotun vaimon kohtu tulee hedelmälliseksi kun yhden ylönkatsotun äidin lapset he tekevät hedelmää jumalansanan kautta eli heillä on tarve puhua jumalansanaa mutta rakelin lapset eli Rakelin kohtu ei aina ole ollut hedelmällinen ehkä Rakel on joku saarnaajain vaimo tai ehkä Rakel on Israelin lapset eli Israelin neitsyt seurakunta lihan jälkeen en tiedä mutta Rakelin kohtu ei ole aina kantanut hedelmää mutta ylenkatsotun vaimon kohtu kantaa hedelmää. Ehkä se ei ole niin hyvää hedelmää aina jos ruben jää huoraamisesta kiinni eli huoraa jakobin vaimon kanssa mutta rubenin hedelmä oli mitä oli mutta rubenin äidin kohtu on se mitä me nyt ihmettelemme että kuinka yhden ylönkatsotun vaimon eli äidin kohtu alkaa kantamaan iankaikkisuuden hedelmää ja kukkasia mutta kunniallisen Rakelin kohtu on hedelmätöin?
Me näemme sen mitä sanaan on kirjoitettu koska tämä vaimo oli jakobilta joka on Israel hengellisesti niin ylönkatsottu eli halpana pidetty siksi hänen kohtunsa kantaa runsasta hedelmää koska itse taivaan Jumala tekee sen ylönkatsotun kohdun hedelmälliseksi.
Mutta toinen tutkistelemus on siinä että kuinka Rakelin kohtuu tulee hedelmälliseksi mutta minä käyn lyhyesti vain läpi tätä asiaa.
Niin minä muistan että Rakelin täytyi nöyrtyä Jumalan kasvoin edessä ja tulla särjetyksi ja tulla pieneksi ja Rakel kun hän rukoili ja rukoili niin viimein Jumala kuuli Rakelin rukouksen koska Rakel alensi itsensä Jumalan kasvojen edessä niin Jumala teki myös Rakelin kohdun hedelmälliseksi niin me näemme tästä että Rakel joka alensi itsensä Jumalan kasvoin edessä tuli hedelmälliseksi Jumalasta!
Niin me ymmärrämme nyt että jos on joku synnyttäväinen vaimo eli äiti ja hän rukoilee Jumalaa hän nöyrtyy Jumalan edessä niin Jumala on kuuleva ne rukoukset ja tekee sen naisen kohdun hedelmälliseksi ja ehkäpä tämä lapsi tai joku lapsista tulee viimein sellaiseksi valkeudeksi maailmalle että Jumala saa käyttää häntä sanansa välikappaleena ja niin tulee yhden Rakelin tai jonkun muun vaimon eli äidin kohtu hedelmälliseksi tosin se hedelmällisyys oli maallinen josta raamattu puhuu mutta minä puhuin teille hengellisestä hedelmällisyydestä että Jumala tekee maallisen mutta Hän tekee myös hengellisen hedelmällisyyden mutta Hän tekee sen pienuudessa ja alennuksessa siellä missä yksi ihminen kulkee alennuksessa siellä Jumala tekee hedelmänsä kärsivällisyydessä ja Israelin lasten hedelmä on Rakelin rukous mutta Rakel taitaa nyt itkeä lastensa perään kuka kuulee Rakelin rukouksen ellei Rakelin tyttäret myös käänny ja rukoile niin kuin äitinsä ja polvistu Jumalansa kasvoin edessä ja rukoile kohtunsa puolesta ja lastensa puolesta että se olis hedelmällinen eikä hedelmätöin niin pian taitaa kaikki Israelin lapset hukkua. Herää siis pian Rakel rukoilemaan ja polvistu sinun Herrasi ja Jumalasi edessä että sinun kohtuu tulisi hedelmälliseksi ja kasvaisi hyvää satoa Herralle kelpaavaa hedelmää. Herra on kyllä kuuleva Rakelin rukoukset jos Rakel vain polvituisi Jumalansa edessä ja huokaisi ja itkisi lakkaamatta Jumalansa kasvojen edessä niin Jumala kyllä lukisi Rakelin kyyneleet ja olisi kuuleva hänen rukouksensa ja armahtaisi häntä ja hänen kohtuaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minun äitini hän on myös ylönkatsottu.
Niin minä näen todeksi tämän sanan että ylönkatsotun vaimon kohtu tulee hedelmälliseksi kun yhden ylönkatsotun äidin lapset he tekevät hedelmää jumalansanan kautta eli heillä on tarve puhua jumalansanaa mutta rakelin lapset eli Rakelin kohtu ei aina ole ollut hedelmällinen ehkä Rakel on joku saarnaajain vaimo tai ehkä Rakel on Israelin lapset eli Israelin neitsyt seurakunta lihan jälkeen en tiedä mutta Rakelin kohtu ei ole aina kantanut hedelmää mutta ylenkatsotun vaimon kohtu kantaa hedelmää. Ehkä se ei ole niin hyvää hedelmää aina jos ruben jää huoraamisesta kiinni eli huoraa jakobin vaimon kanssa mutta rubenin hedelmä oli mitä oli mutta rubenin äidin kohtu on se mitä me nyt ihmettelemme että kuinka yhden ylönkatsotun vaimon eli äidin kohtu alkaa kantamaan iankaikkisuuden hedelmää ja kukkasia mutta kunniallisen Rakelin kohtu on hedelmätöin?
Me näemme sen mitä sanaan on kirjoitettu koska tämä vaimo oli jakobilta joka on Israel hengellisesti niin ylönkatsottu eli halpana pidetty siksi hänen kohtunsa kantaa runsasta hedelmää koska itse taivaan Jumala tekee sen ylönkatsotun kohdun hedelmälliseksi.
Mutta toinen tutkistelemus on siinä että kuinka Rakelin kohtuu tulee hedelmälliseksi mutta minä käyn lyhyesti vain läpi tätä asiaa.
Niin minä muistan että Rakelin täytyi nöyrtyä Jumalan kasvoin edessä ja tulla särjetyksi ja tulla pieneksi ja Rakel kun hän rukoili ja rukoili niin viimein Jumala kuuli Rakelin rukouksen koska Rakel alensi itsensä Jumalan kasvojen edessä niin Jumala teki myös Rakelin kohdun hedelmälliseksi niin me näemme tästä että Rakel joka alensi itsensä Jumalan kasvoin edessä tuli hedelmälliseksi Jumalasta!
Niin me ymmärrämme nyt että jos on joku synnyttäväinen vaimo eli äiti ja hän rukoilee Jumalaa hän nöyrtyy Jumalan edessä niin Jumala on kuuleva ne rukoukset ja tekee sen naisen kohdun hedelmälliseksi ja ehkäpä tämä lapsi tai joku lapsista tulee viimein sellaiseksi valkeudeksi maailmalle että Jumala saa käyttää häntä sanansa välikappaleena ja niin tulee yhden Rakelin tai jonkun muun vaimon eli äidin kohtu hedelmälliseksi tosin se hedelmällisyys oli maallinen josta raamattu puhuu mutta minä puhuin teille hengellisestä hedelmällisyydestä että Jumala tekee maallisen mutta Hän tekee myös hengellisen hedelmällisyyden mutta Hän tekee sen pienuudessa ja alennuksessa siellä missä yksi ihminen kulkee alennuksessa siellä Jumala tekee hedelmänsä kärsivällisyydessä ja Israelin lasten hedelmä on Rakelin rukous mutta Rakel taitaa nyt itkeä lastensa perään kuka kuulee Rakelin rukouksen ellei Rakelin tyttäret myös käänny ja rukoile niin kuin äitinsä ja polvistu Jumalansa kasvoin edessä ja rukoile kohtunsa puolesta ja lastensa puolesta että se olis hedelmällinen eikä hedelmätöin niin pian taitaa kaikki Israelin lapset hukkua. Herää siis pian Rakel rukoilemaan ja polvistu sinun Herrasi ja Jumalasi edessä että sinun kohtuu tulisi hedelmälliseksi ja kasvaisi hyvää satoa Herralle kelpaavaa hedelmää. Herra on kyllä kuuleva Rakelin rukoukset jos Rakel vain polvituisi Jumalansa edessä ja huokaisi ja itkisi lakkaamatta Jumalansa kasvojen edessä niin Jumala kyllä lukisi Rakelin kyyneleet ja olisi kuuleva hänen rukouksensa ja armahtaisi häntä ja hänen kohtuaan.Mutta Rakelin eli Rakelin tyttärien pitäisi nyt oppia äidistään etteivät he saa lakata rukoilemasta kohtunsa hedelmän puolesta siihen asti että he näkevät hedelmän kuulkaa nyt te Rakelin tyttäret ja oppikaa äidistänne sillä Rakel rukoili siihen asti että hän näki hedelmän ja minä puhun nyt hengellisestä hedelmästä! Te saatte rukoilla myös maallista hedelmällisyyttä kohtuunne jos joku on hedelmätöin siinäkin asiassa mutta Israel on hengellinen ja rakelin rukous on Israelin elävän Jumalan päälle. Rukoile siis Rakel ja Rakelin tyttäret rukoilkaa siihen asti että te näette teidän kohtunne hedelmän. Siihen kun te sen näette sitä ennen älkää lakatko rukoilemasta älkää lakatko todistakoot nyt vanha Rakel teille ettei kannata lakata rukoilemasta siihen asti että kohtu alkaa hedelmää kantamaan. Koska jos te lakkaatte rukoilemasta kohtunne hedelmän puolesta niin ei teillä silloin ole ketään joka sen hedelmälliseksi saattaisi sillä Jumala on se joka hedelmällisyyden antaa ei ainoastaan maallisen kohtuun lihan jälkeen vaan niin kuin näemme Matteuksen evankeliumista fiikunapuun vertauksesta että koska Jeesus sanoi sille puulle jossa lehdet ainoastaan oli mutta ei hedelmää jonkun sanan niin kohta se kuivettui niin on hedelmä sen käsissä joka sen antaa eli Jumalan ja koska Jumala ei antanut hedelmää niin Jeesuskaan antanut märkyyttä vaan viikunapuu kuivettui ettei siitä enempää vaivaa olisi.
Niin jos rakel lakkaa rukoilemasta hedelmättömien lastensa puolesta niin pian tulee ylkä taivaasta se on Jeesus Kristus ja jokainen hedelmätöin fikunapuu kuivettuu ja heitetään tuleen sentähden Rakel polvistu ja itke sinun lastesi ja sinun kohtusi hedelmän puolesta että taivaan Jumala tekisi sinun kohtusi hedelmälliseksi ja kun Jumalan Poika tulee niin Hän löytää hedelmän ja korjaa viinimarjat aittaansa ja Herran huoneessa on ilo ja Rakelin esirukous on silloin saattanut monta vanhurskaaksi ja monta iankaikkiseen elämään sentähden sinä vaimo eli lasten äiti älä ajattele ettei sinulla ole osaa eli merkitystä seurakunnassa jumala on kuuleva Rakelin rukouksen jos Rakel nöyrtyy Jumalan edessä ja Jumala tekee Rakelin kohdun hedelmälliseksi ja vanhurskaus käypi siitä kohdusta ulos sillä Herra kuuli vanhurskaan rukouksen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Rakelin eli Rakelin tyttärien pitäisi nyt oppia äidistään etteivät he saa lakata rukoilemasta kohtunsa hedelmän puolesta siihen asti että he näkevät hedelmän kuulkaa nyt te Rakelin tyttäret ja oppikaa äidistänne sillä Rakel rukoili siihen asti että hän näki hedelmän ja minä puhun nyt hengellisestä hedelmästä! Te saatte rukoilla myös maallista hedelmällisyyttä kohtuunne jos joku on hedelmätöin siinäkin asiassa mutta Israel on hengellinen ja rakelin rukous on Israelin elävän Jumalan päälle. Rukoile siis Rakel ja Rakelin tyttäret rukoilkaa siihen asti että te näette teidän kohtunne hedelmän. Siihen kun te sen näette sitä ennen älkää lakatko rukoilemasta älkää lakatko todistakoot nyt vanha Rakel teille ettei kannata lakata rukoilemasta siihen asti että kohtu alkaa hedelmää kantamaan. Koska jos te lakkaatte rukoilemasta kohtunne hedelmän puolesta niin ei teillä silloin ole ketään joka sen hedelmälliseksi saattaisi sillä Jumala on se joka hedelmällisyyden antaa ei ainoastaan maallisen kohtuun lihan jälkeen vaan niin kuin näemme Matteuksen evankeliumista fiikunapuun vertauksesta että koska Jeesus sanoi sille puulle jossa lehdet ainoastaan oli mutta ei hedelmää jonkun sanan niin kohta se kuivettui niin on hedelmä sen käsissä joka sen antaa eli Jumalan ja koska Jumala ei antanut hedelmää niin Jeesuskaan antanut märkyyttä vaan viikunapuu kuivettui ettei siitä enempää vaivaa olisi.
Niin jos rakel lakkaa rukoilemasta hedelmättömien lastensa puolesta niin pian tulee ylkä taivaasta se on Jeesus Kristus ja jokainen hedelmätöin fikunapuu kuivettuu ja heitetään tuleen sentähden Rakel polvistu ja itke sinun lastesi ja sinun kohtusi hedelmän puolesta että taivaan Jumala tekisi sinun kohtusi hedelmälliseksi ja kun Jumalan Poika tulee niin Hän löytää hedelmän ja korjaa viinimarjat aittaansa ja Herran huoneessa on ilo ja Rakelin esirukous on silloin saattanut monta vanhurskaaksi ja monta iankaikkiseen elämään sentähden sinä vaimo eli lasten äiti älä ajattele ettei sinulla ole osaa eli merkitystä seurakunnassa jumala on kuuleva Rakelin rukouksen jos Rakel nöyrtyy Jumalan edessä ja Jumala tekee Rakelin kohdun hedelmälliseksi ja vanhurskaus käypi siitä kohdusta ulos sillä Herra kuuli vanhurskaan rukouksen!Tietenkin minun mielipiteeni on että on vain yksi seurakunta ja siitä saa olla montaa mieltä sekä poliisit että lapinvanhimmat ja Johanneksella saa olla oma mielipide vaikka Jeesus sanookin jotka eivät ole minua vastaan ovat minun edestäni tai vastaavaa mutta mielipiteitä on monta mutta kirjoitettuja jumalansanoja on YKSI ja kirjoitettu on
Että Israelilla oli monta vaimoa eli jakobilla joka on Isrsel hengellisesti.
Joten siitä asiasta ei tarvitse enempää keskustella.
Vaimo siis merkitsee seurakuntaa. Eli hengellisessä Israelissa on monta seurakuntaa Israelilla on monta vaimoa niin on kirjoitettu ja kukaan ei voi pyyhkiä pois sitä kirjoitusta sillä se on jumalansana ja se on myös niin tapahtunut lihassa ja se on totuus kuka sen voisi pois ottaa sieltä?
Se on sitten toinen että ketkä olivat Israelin eli jakobin perilliset eli kuinka monesta seurakunnasta silloin puhumme.
Mutta kyllä minä uskon yhteen seurakuntaan mutta mikäs minä olisin kirjoituksia muuttamaan sillä näin on kirjoitettu että Israelilla oli useampi vaimo eli seurakunta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin minun mielipiteeni on että on vain yksi seurakunta ja siitä saa olla montaa mieltä sekä poliisit että lapinvanhimmat ja Johanneksella saa olla oma mielipide vaikka Jeesus sanookin jotka eivät ole minua vastaan ovat minun edestäni tai vastaavaa mutta mielipiteitä on monta mutta kirjoitettuja jumalansanoja on YKSI ja kirjoitettu on
Että Israelilla oli monta vaimoa eli jakobilla joka on Isrsel hengellisesti.
Joten siitä asiasta ei tarvitse enempää keskustella.
Vaimo siis merkitsee seurakuntaa. Eli hengellisessä Israelissa on monta seurakuntaa Israelilla on monta vaimoa niin on kirjoitettu ja kukaan ei voi pyyhkiä pois sitä kirjoitusta sillä se on jumalansana ja se on myös niin tapahtunut lihassa ja se on totuus kuka sen voisi pois ottaa sieltä?
Se on sitten toinen että ketkä olivat Israelin eli jakobin perilliset eli kuinka monesta seurakunnasta silloin puhumme.
Mutta kyllä minä uskon yhteen seurakuntaan mutta mikäs minä olisin kirjoituksia muuttamaan sillä näin on kirjoitettu että Israelilla oli useampi vaimo eli seurakunta!He laittoivat poliisit perääni. Niin no siitä seuraa sitten se että niin kauan kun en tiedä kuka heistä sen teki niin eipä minullakaan ole mitään tarvetta kuunnella mitään seurakuntaa tai liittyä mihinkään seurakuntaan minä pärjään vallan mainiosti yksinkin. Jumalakin pärjää yksin. Ei Hän tarvi teitä vaan te tarvitsette Häntä niin se on. Senkus jahtaatte minua mutta te menetätte en minä menetä mitään kun jätän teidät mutta te menetätte elävän Jumalansanan tai siis silloin kuin se on elävää ei se varmaankaan aina ole.
No minä odotan Jumala sitten kun tiedän kuka se oli niin saatan kuunnella taas uudestaan sitä kuuntelupalvalelua sitä ennen en kuuntele. Koskaan enään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He laittoivat poliisit perääni. Niin no siitä seuraa sitten se että niin kauan kun en tiedä kuka heistä sen teki niin eipä minullakaan ole mitään tarvetta kuunnella mitään seurakuntaa tai liittyä mihinkään seurakuntaan minä pärjään vallan mainiosti yksinkin. Jumalakin pärjää yksin. Ei Hän tarvi teitä vaan te tarvitsette Häntä niin se on. Senkus jahtaatte minua mutta te menetätte en minä menetä mitään kun jätän teidät mutta te menetätte elävän Jumalansanan tai siis silloin kuin se on elävää ei se varmaankaan aina ole.
No minä odotan Jumala sitten kun tiedän kuka se oli niin saatan kuunnella taas uudestaan sitä kuuntelupalvalelua sitä ennen en kuuntele. Koskaan enään.Se poliisi kuka tuli sieltä mustasta autosta se vanhempi niistä niin etkö mieti yhtään kuinka hävytöntä toimintaa tuo on? Te laitoitte te siis tämä maailma te laitoitte poliisit ja viranomaiset myöskin Jeesuksen Jumalan ainoan pojan perään eikö siinä ollut kylliksi että te tapoitte Jumalan Pojan tahdotteko vielä tappaa ne jotka uskovat Jumalan Pojan nimen päälle ja uskovat siihen mitä Jumala sanassaan neuvoo, kehoitta ja opettaa heitäkö te vielä tahdotte ristille viedä paalun päälle teillä ei ole mitään häpyä. Jumala joka antaa omastaan ilmaiseksi armolahjaksi niille jotka Häneen turvaavat ja pitävät Hänen sanansa sydämessänsä* kalliina ja puhtaana nille Hän antaa ilmaiseksi perinnön, siinäpäs on nyt suuri rikollinen mutta tämä vanha mato joka vie orjansa palavaan tuliseen järveen häntä te ette kyllä vainoa kyllä teillä on isinä ja päättäjinä siveät huorintekijät ja ties mitä perkeleitä aina korkeimmissa viroissa kyllä siinä on mistä kerskata ja olla ylpeä me puolestamme lakia ja meidän isäimme säätyjä mutta teidän isänne olivat murhaajia teidän vanhinpanne kävelivät profeettain hautojen päälle niin kuin te myös tahtoisitte kävellä ja teidän isänne joiden säätyjä te puolustatte löivät Jumalan Pojan puun päälle naulittavaksi viattoman ja puhtaan Jumalan karitsan jossa ei yhtään syntiä eli yhtään lain rikkomusta ollut sellaisten isien säätyjä eli lakeja te puolustatte Jumalan Pojan murhaajien lakeja ja säätyjä jotka ovat huorintekijöitä, murhaajia ja varkaita, väärän valan antajia, Jumalan pilkkaajia, ja belsebubin palvelijoita.
Mitäs lakia te siis puolustatte? Sitä lakia joka silmäin edessä ulkokultaisuudessa tapahtuu mutta sydämen laista te ette tiedä mitään vanhurskaudesta ja totuudesta ja puhtaudesta ja kirkkaudesta voi teitä te lain oppineet ja lain opettajat kyllä te näette lain rikkojia jumalanlapsissa mutta te itse puolustatte lakia joka on kätketty ulkokultaisuudessa palvelemaan niitä jotka kadotukseen menevät haureuden himoissa ja tämän maailman hekumassa jossa oikea laittomuus on valloillaan josta laittomuudesta te ette mitään tiedä jotka nyt ulkokultaisuudessa olette olevinanne jonkun lain vartijat josta laista te ette tiedä muuta kuin sen mitä isäinne säätyihin kirjoitettu on jotka isät olivat perkeleestä ja heidän menonsa noudattivat kadotuksen teitä.
Ja te jotka sanotte sille joka Jumalasta puhuu sinä lain rikkoja ja sille joka laittomuudessa helvettiin kanssapalvelijansa viettelee sinä kunniallinen mies sinä olet pitänyt lain ja isäin säädyt eli minkäs lain vartijoita te silloin olisitte? Jumalanko lain vai helvetin eli kadotuksen lain? Mistä laista tahdotte pitää kiinni siitäkö joka sanoo älä tapa ja kun tulee pimeä ja ei kukaan näe niin se tappaa mutta koska oli pimeä ja ei kukaan nähnyt niin häntä ei syypääksi tappoon lueta niin te sanotte hän on lain pitänyt mutta kun tulee mies valkeudesta ja sanoo mutta tämä mies hän kyllä piti teidän lakinne mutta hän on murhaaja ja te sanotte sinä paha mies etkös tiedä kunnian loukkaus on rikkomus meidän lakiamme vastaan emme me ole tästä jota sinä sanot murhaajaksi löytäneet yhtäkään vikaa! Jaa niin sellaisia lain vartijoitako te nyt olette ulkokultaisuudessa te palvelette lakia mutta kun tulee lain tietäjä ja sanoo niin mitäpäs se merkitsee vaikka ei hän kiinni jäänyt niin on hän silti kaikkivaltiaan Jumalan edessä lain rikkoja murhaaja, varas, huorintekijä, pedofiili, kiroilija, tappelija, väärän valan antaja, vanhemmilensa kuriton lapsi, haluton, kiittämätön, ahne, pahan ilkinen, kateellinen, irstaissa himoissa elävä, valehtelija, kunniaton, maailmaa enemmän rakastava kuin Jumalaa, ja niin te sanotte sinä paha lain rikkoja ettäs sinä sanoit mikä tuo ihminen on etkös näe emme ole löytäneet syytä eli todisteita mikäs sinä olet hänen kunniaansa loukkaamaan niin tosin minä vastaan ei ole muuta kunniaa kuin se kunnia mikä ihmisellä on Jumalan kaikkivaltiaan kasvojen edessä ja kaikki muu kunnia katso kerran ja hukutetaan tulikiven katkuisessa tulisessa järvessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se poliisi kuka tuli sieltä mustasta autosta se vanhempi niistä niin etkö mieti yhtään kuinka hävytöntä toimintaa tuo on? Te laitoitte te siis tämä maailma te laitoitte poliisit ja viranomaiset myöskin Jeesuksen Jumalan ainoan pojan perään eikö siinä ollut kylliksi että te tapoitte Jumalan Pojan tahdotteko vielä tappaa ne jotka uskovat Jumalan Pojan nimen päälle ja uskovat siihen mitä Jumala sanassaan neuvoo, kehoitta ja opettaa heitäkö te vielä tahdotte ristille viedä paalun päälle teillä ei ole mitään häpyä. Jumala joka antaa omastaan ilmaiseksi armolahjaksi niille jotka Häneen turvaavat ja pitävät Hänen sanansa sydämessänsä* kalliina ja puhtaana nille Hän antaa ilmaiseksi perinnön, siinäpäs on nyt suuri rikollinen mutta tämä vanha mato joka vie orjansa palavaan tuliseen järveen häntä te ette kyllä vainoa kyllä teillä on isinä ja päättäjinä siveät huorintekijät ja ties mitä perkeleitä aina korkeimmissa viroissa kyllä siinä on mistä kerskata ja olla ylpeä me puolestamme lakia ja meidän isäimme säätyjä mutta teidän isänne olivat murhaajia teidän vanhinpanne kävelivät profeettain hautojen päälle niin kuin te myös tahtoisitte kävellä ja teidän isänne joiden säätyjä te puolustatte löivät Jumalan Pojan puun päälle naulittavaksi viattoman ja puhtaan Jumalan karitsan jossa ei yhtään syntiä eli yhtään lain rikkomusta ollut sellaisten isien säätyjä eli lakeja te puolustatte Jumalan Pojan murhaajien lakeja ja säätyjä jotka ovat huorintekijöitä, murhaajia ja varkaita, väärän valan antajia, Jumalan pilkkaajia, ja belsebubin palvelijoita.
Mitäs lakia te siis puolustatte? Sitä lakia joka silmäin edessä ulkokultaisuudessa tapahtuu mutta sydämen laista te ette tiedä mitään vanhurskaudesta ja totuudesta ja puhtaudesta ja kirkkaudesta voi teitä te lain oppineet ja lain opettajat kyllä te näette lain rikkojia jumalanlapsissa mutta te itse puolustatte lakia joka on kätketty ulkokultaisuudessa palvelemaan niitä jotka kadotukseen menevät haureuden himoissa ja tämän maailman hekumassa jossa oikea laittomuus on valloillaan josta laittomuudesta te ette mitään tiedä jotka nyt ulkokultaisuudessa olette olevinanne jonkun lain vartijat josta laista te ette tiedä muuta kuin sen mitä isäinne säätyihin kirjoitettu on jotka isät olivat perkeleestä ja heidän menonsa noudattivat kadotuksen teitä.
Ja te jotka sanotte sille joka Jumalasta puhuu sinä lain rikkoja ja sille joka laittomuudessa helvettiin kanssapalvelijansa viettelee sinä kunniallinen mies sinä olet pitänyt lain ja isäin säädyt eli minkäs lain vartijoita te silloin olisitte? Jumalanko lain vai helvetin eli kadotuksen lain? Mistä laista tahdotte pitää kiinni siitäkö joka sanoo älä tapa ja kun tulee pimeä ja ei kukaan näe niin se tappaa mutta koska oli pimeä ja ei kukaan nähnyt niin häntä ei syypääksi tappoon lueta niin te sanotte hän on lain pitänyt mutta kun tulee mies valkeudesta ja sanoo mutta tämä mies hän kyllä piti teidän lakinne mutta hän on murhaaja ja te sanotte sinä paha mies etkös tiedä kunnian loukkaus on rikkomus meidän lakiamme vastaan emme me ole tästä jota sinä sanot murhaajaksi löytäneet yhtäkään vikaa! Jaa niin sellaisia lain vartijoitako te nyt olette ulkokultaisuudessa te palvelette lakia mutta kun tulee lain tietäjä ja sanoo niin mitäpäs se merkitsee vaikka ei hän kiinni jäänyt niin on hän silti kaikkivaltiaan Jumalan edessä lain rikkoja murhaaja, varas, huorintekijä, pedofiili, kiroilija, tappelija, väärän valan antaja, vanhemmilensa kuriton lapsi, haluton, kiittämätön, ahne, pahan ilkinen, kateellinen, irstaissa himoissa elävä, valehtelija, kunniaton, maailmaa enemmän rakastava kuin Jumalaa, ja niin te sanotte sinä paha lain rikkoja ettäs sinä sanoit mikä tuo ihminen on etkös näe emme ole löytäneet syytä eli todisteita mikäs sinä olet hänen kunniaansa loukkaamaan niin tosin minä vastaan ei ole muuta kunniaa kuin se kunnia mikä ihmisellä on Jumalan kaikkivaltiaan kasvojen edessä ja kaikki muu kunnia katso kerran ja hukutetaan tulikiven katkuisessa tulisessa järvessä.Kunnioittakaa virkavaltaa ja minäkin pyydän anteeksi jos jonkun epäkunnioittavan sanan hetken mielijohteesta sanoin. Mutta sitä ei pidä unohtaa että ylin auktoriteetti on se totuus joka Jumalasta tulee sillä se ei nuhtele ainoastaan siitä mitä silmäin edessä tapahtuu mutta Jumala nuhtelee myös siitä mikä silmäin takana tapahtuu ja sitä ei tämän maailman laki nuhtele mutta jumalanlapset nuhtelee myös siitä mikä salassa tapahtuu. Ja jos maailma sitä kauhistuu niin me tiedämme rakkaat lapset ettei maailma puolustanut Jeesusta kun Jeesusta vietiin ristiinnaulittavaksi meidän Jumalaamme mutta vartijat heittivät arpaa hänen vaatteistaan niin kallis oli köyhä Jeesus Nasaretilainen näille lain vartijoille eipä he sitä syytöntä ja viatonta puolustaneet mutta arpaa heittivät hänen vähästä omaisuudesta mikä jäljellä oli siitä vaatteenrievusta sellainen on tämä maailma kyllä me kunnioittamme ja pidämme heidän lakinsa mutta me emme tyydy siihen vaan me sanomme myös se mikä tapahtuu kuin silmä ei ole näkemässä myös sen me tuomitsemme oli sitten kunnian loukkas tai ei Jumala on sen tuomitseva vaikka tämä ulkokullattu maailman ja sen laki ei sitä tuomitse mutta meidän Jumalamme tuomitsee kaiken mikä on salassa tapahtunut ja sen me huudamme kattojen päälle olkoot sitten rikos tai ei mutta me olemme velalliset Jumalalle emme tälle katoavalle maailmalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnioittakaa virkavaltaa ja minäkin pyydän anteeksi jos jonkun epäkunnioittavan sanan hetken mielijohteesta sanoin. Mutta sitä ei pidä unohtaa että ylin auktoriteetti on se totuus joka Jumalasta tulee sillä se ei nuhtele ainoastaan siitä mitä silmäin edessä tapahtuu mutta Jumala nuhtelee myös siitä mikä silmäin takana tapahtuu ja sitä ei tämän maailman laki nuhtele mutta jumalanlapset nuhtelee myös siitä mikä salassa tapahtuu. Ja jos maailma sitä kauhistuu niin me tiedämme rakkaat lapset ettei maailma puolustanut Jeesusta kun Jeesusta vietiin ristiinnaulittavaksi meidän Jumalaamme mutta vartijat heittivät arpaa hänen vaatteistaan niin kallis oli köyhä Jeesus Nasaretilainen näille lain vartijoille eipä he sitä syytöntä ja viatonta puolustaneet mutta arpaa heittivät hänen vähästä omaisuudesta mikä jäljellä oli siitä vaatteenrievusta sellainen on tämä maailma kyllä me kunnioittamme ja pidämme heidän lakinsa mutta me emme tyydy siihen vaan me sanomme myös se mikä tapahtuu kuin silmä ei ole näkemässä myös sen me tuomitsemme oli sitten kunnian loukkas tai ei Jumala on sen tuomitseva vaikka tämä ulkokullattu maailman ja sen laki ei sitä tuomitse mutta meidän Jumalamme tuomitsee kaiken mikä on salassa tapahtunut ja sen me huudamme kattojen päälle olkoot sitten rikos tai ei mutta me olemme velalliset Jumalalle emme tälle katoavalle maailmalle.
Niin siinä ei ole ristiriitaa heidän mielistä kun joku sanoo vitsillä jonkun uhkauksen jostain hävyttömästä perkeleestä niin se pitää tuomita vankeuteen mutta kun he sitten itse ristiinnaulitsevat Jumalan synnittömän pojan jossa ei yhtään lain rikkomusta ollut niin niin se on ihan oikein siitäs sai niin mitä ajattelette onko siinä ristiriitaa minä olen vitsillä kirjoittanut joitakin uhkauksia joskus tänne vitsillä joistakin syntisistä ihmisistä niin se on todella vakava asia ja tulee tutkia ja tuomita mutta kun he ristiinnaulitsevat Jumalan synnittömän pojan joka ei rikkonut mitään lakia niin ei siinä ole mitään väärää sano nyt m.y.kkänen ettei siinä ole mitään väärä että Jeesus laitettiin paaluun eihän poliisienkaan mielestä mutta yhdessä uhkauksessa mikä on vitsillä sanottu jostain...viitsi edes ääneen sanoa minkälaisesta ihmisestä voivoi se on niin suuri rikos niin suuri rikos voi voi voi sinua lain rikkojaa . Joo mutta ristiinnaulitkaa nyt kaikki syyttömät ja viattomat ja synnittömät voi se on NIIN oikein .........loppu osa painokelvotonta lause jäi kesken kumitin lopun kunnioituksesta virkavaltaa kohtaan. On heillä kuitenkin voima tehdä mitä haluaa onhan sitä jossakin määrin pakko kunnioittaa vaikka ei haluaisikaan. Turpaahan siinä saa. Mutta ainakin oikean asian puolesta. Jumala on kyllä maksava kaikki väärinkohtelut viimeisenä päivänä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se poliisi kuka tuli sieltä mustasta autosta se vanhempi niistä niin etkö mieti yhtään kuinka hävytöntä toimintaa tuo on? Te laitoitte te siis tämä maailma te laitoitte poliisit ja viranomaiset myöskin Jeesuksen Jumalan ainoan pojan perään eikö siinä ollut kylliksi että te tapoitte Jumalan Pojan tahdotteko vielä tappaa ne jotka uskovat Jumalan Pojan nimen päälle ja uskovat siihen mitä Jumala sanassaan neuvoo, kehoitta ja opettaa heitäkö te vielä tahdotte ristille viedä paalun päälle teillä ei ole mitään häpyä. Jumala joka antaa omastaan ilmaiseksi armolahjaksi niille jotka Häneen turvaavat ja pitävät Hänen sanansa sydämessänsä* kalliina ja puhtaana nille Hän antaa ilmaiseksi perinnön, siinäpäs on nyt suuri rikollinen mutta tämä vanha mato joka vie orjansa palavaan tuliseen järveen häntä te ette kyllä vainoa kyllä teillä on isinä ja päättäjinä siveät huorintekijät ja ties mitä perkeleitä aina korkeimmissa viroissa kyllä siinä on mistä kerskata ja olla ylpeä me puolestamme lakia ja meidän isäimme säätyjä mutta teidän isänne olivat murhaajia teidän vanhinpanne kävelivät profeettain hautojen päälle niin kuin te myös tahtoisitte kävellä ja teidän isänne joiden säätyjä te puolustatte löivät Jumalan Pojan puun päälle naulittavaksi viattoman ja puhtaan Jumalan karitsan jossa ei yhtään syntiä eli yhtään lain rikkomusta ollut sellaisten isien säätyjä eli lakeja te puolustatte Jumalan Pojan murhaajien lakeja ja säätyjä jotka ovat huorintekijöitä, murhaajia ja varkaita, väärän valan antajia, Jumalan pilkkaajia, ja belsebubin palvelijoita.
Ja te jotka sanotte sille joka Jumalasta puhuu sinä lain rikkoja ja sille joka laittomuudessa helvettiin kanssapalvelijansa viettelee sinä kunniallinen mies sinä olet pitänyt lain ja isäin säädyt eli minkäs lain vartijoita te silloin olisitte? Jumalanko lain vai helvetin eli kadotuksen lain? Mistä laista tahdotte pitää kiinni siitäkö joka sanoo älä tapa ja kun tulee pimeä ja ei kukaan näe niin se tappaa mutta koska oli pimeä ja ei kukaan nähnyt niin häntä ei syypääksi tappoon lueta niin te sanotte hän on lain pitänyt mutta kun tulee mies valkeudesta ja sanoo mutta tämä mies hän kyllä piti teidän lakinne mutta hän on murhaaja ja te sanotte sinä paha mies etkös tiedä kunnian loukkaus on rikkomus meidän lakiamme vastaan emme me ole tästä jota sinä sanot murhaajaksi löytäneet yhtäkään vikaa! Jaa niin sellaisia lain vartijoitako te nyt olette ulkokultaisuudessa te palvelette lakia mutta kun tulee lain tietäjä ja sanoo niin mitäpäs se merkitsee vaikka ei hän kiinni jäänyt niin on hän silti kaikkivaltiaan Jumalan edessä lain rikkoja murhaaja, varas, huorintekijä, pedofiili, kiroilija, tappelija, väärän valan antaja, vanhemmilensa kuriton lapsi, haluton, kiittämätön, ahne, pahan ilkinen, kateellinen, irstaissa himoissa elävä, valehtelija, kunniaton, maailmaa enemmän rakastava kuin Jumalaa, ja niin te sanotte sinä paha lain rikkoja ettäs sinä sanoit mikä tuo ihminen on etkös näe emme ole löytäneet syytä eli todisteita mikäs sinä olet hänen kunniaansa loukkaamaan niin tosin minä vastaan ei ole muuta kunniaa kuin se kunnia mikä ihmisellä on Jumalan kaikkivaltiaan kasvojen edessä ja kaikki muu kunnia katso kerran ja hukutetaan tulikiven katkuisessa tulisessa järvessä.En minä tiedä mistä syystä he sen tekivät. En sanaakaan usko siitä mitä sanoivat syyksi. Todisteita eivät kuitenkaan saaneet mihinkään mihin niitä ikinä hakivatkaan en tiedä.
Kuitenkin Riston olisi hyvä kertoa jos tietää jotain koska muussa tapauksessa bye bye.
Menettääkö mitään jos jättää lestaadiolais seurakunnan joka ei lue edes laestadiuksen saarnoja eli ei ainakaan laestadiuksen seurakuntaa menetä mutta varmaan menettää jonkun Janssonin tai jönssönin seurakunnan varmaan sen menettää niin luulisin kerro nyt Risto kuka teistä laittoi ne kytät perääni niin tiedän sitten miten asiat lutvitaan eteenpäin voin minä toki rukoilla Jumalaa silleen yhteisestikin että avaa maan teidän kaikkien jalkain alta ja nielee teidät kaikki elävältä helvettiin mutta ei se varmaan ole Herran tahto että rukoilen sellaista niin saanko sen nimen niin tiedän kohdentaa rukoukseni sitten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä tiedä mistä syystä he sen tekivät. En sanaakaan usko siitä mitä sanoivat syyksi. Todisteita eivät kuitenkaan saaneet mihinkään mihin niitä ikinä hakivatkaan en tiedä.
Kuitenkin Riston olisi hyvä kertoa jos tietää jotain koska muussa tapauksessa bye bye.
Menettääkö mitään jos jättää lestaadiolais seurakunnan joka ei lue edes laestadiuksen saarnoja eli ei ainakaan laestadiuksen seurakuntaa menetä mutta varmaan menettää jonkun Janssonin tai jönssönin seurakunnan varmaan sen menettää niin luulisin kerro nyt Risto kuka teistä laittoi ne kytät perääni niin tiedän sitten miten asiat lutvitaan eteenpäin voin minä toki rukoilla Jumalaa silleen yhteisestikin että avaa maan teidän kaikkien jalkain alta ja nielee teidät kaikki elävältä helvettiin mutta ei se varmaan ole Herran tahto että rukoilen sellaista niin saanko sen nimen niin tiedän kohdentaa rukoukseni sitten?Ei ole mitään kokemusta asiasta puhun vain muiden puolesta mutta jos olisi niin että iptä ei saisi selville jos jollain oikeasti olisi suojattu ip mitä epäilen mahdottomaksi koska todennäköisesti vpn t on jonkun valtion omistuksessa. Mutta jos se olisi mahdollista piilottaa ip kaikilta.
Niin poliisit saavat sen selville esimerkiksi niin että kun jos kirjoitat jollain ip llä anonyymille palstalle ja sitten sillä samalla ip llä kuuntelet vaikka kuuntelupalvelua niin he vain seuraavat sitä lähetystä että minne se menee. En voi todistaa sitä mitenkään mutta niin epäilen sen olevan. Siksi minä sanoin että Risto kerro se nimi. Siellä on Juudas siellä kuuntelupalvelussa. En minä kuuntele sitä koskaan enään. Saatanan orjat pitää siellä majaansa palakoot helvetissä iankaikkisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään kokemusta asiasta puhun vain muiden puolesta mutta jos olisi niin että iptä ei saisi selville jos jollain oikeasti olisi suojattu ip mitä epäilen mahdottomaksi koska todennäköisesti vpn t on jonkun valtion omistuksessa. Mutta jos se olisi mahdollista piilottaa ip kaikilta.
Niin poliisit saavat sen selville esimerkiksi niin että kun jos kirjoitat jollain ip llä anonyymille palstalle ja sitten sillä samalla ip llä kuuntelet vaikka kuuntelupalvelua niin he vain seuraavat sitä lähetystä että minne se menee. En voi todistaa sitä mitenkään mutta niin epäilen sen olevan. Siksi minä sanoin että Risto kerro se nimi. Siellä on Juudas siellä kuuntelupalvelussa. En minä kuuntele sitä koskaan enään. Saatanan orjat pitää siellä majaansa palakoot helvetissä iankaikkisesti.Sinä joka uskot minun saarnaani silloin kuin henki kirkastaa. Niin mitä sinä tahdot. Et sinä uskalla olla niin kuin minä ilman seurakuntaa mutta minun kokemus on että kun minä menen kauemmaksi seurakunnasta niin Jumalan rauha tulee iltaisin ja aamuisin lähemmäksi mutta kun minä lähestyn jotakin seurakuntaa niin jumalanrauha se pakenee. Sentakia minä neuvon sinua ole varovainen koettele kaikki ja älä usko heitä jota sanovat usko ei tuntemisiin perustu he ovat viettelijöitä he sanovat myös uskosta että se on kuin hyppäisi jonnekin ja ei tiedä mihin putoaa mutta niin he eivät tiedä minne helvettiin he putoavat mutta Jumalanlapsella on kyllä todistus Jumalan rauhan tuntemisen kautta todistus itsessään että hän on jumalanlapsi.
Ja sentakia minun rakkaani jos niitä olisi edes yksi tai kaksi niin älkää uskoko heitä kaikkia vaan olkaa niin kuin Pyhäin vaimo Rakel oli joka rukoili siihen asti että hän hedelmän näki ja siitti pojan, älkää te myös lakatko rukoilemasta ja huokaamasta ja itkemästä ja valittamasta siihen asti että ne näette pojan Jeesuksen Kristuksen nousevan teidän sydämissänne ylös niin kuin aamu rusko nousee idän taivaalta ja paistaa kirkkaasti ja antaa valon pimeyteen. Auringon nousuun asti teidän tulee rukoilla ja koska se nousee niin se tarkoittaa että se kohta myös laskee ja ettei se laskisi iankaikkisesti teidän päänne päältä pois niin tulee nyt Rakelin ja pyhäin vaimon mennä kyyneleillä hautaan.
Te näette kyllä monta jotka sanovat se on kuin hyppy tuntemattomaan ei usko tuntemisiin perustu he ovat ne jotka pimeydessä vaeltavat mutta ette te ole minun rakkaani jos niitä edes yksi olisi et sinä ole pimeyden vaan valon lapsi sinä olet kutsuttu Jumalan ihmeelliseen valkeuteen ja sentähden käännä katseesi pois pimeydestä ja anna aamuruskon nousta sydämessäsi sen Jeesuksen Kristuksen siitä on kirjoitettu että se on kirkas kointähti eli mitä he sanovat että siinä ei ole valoa eikä tuntemisia ja että se on kuin hyppy tuntemattomaan eli hyppy pimeyteen ei se on kirjoitettu se on kirkas kointähti.
Mutta sinä tahdot seurakuntaa minä annan sinulle puolittaisen luottamuksen näihin kahteen saarnaajaan Timo Laukkaseen ja Tauno Immoseen sanoilla koettele heitä en minä tiedä jos he olisivat Jumalan lapsia niin minä puolittain luulen mutta koska minä näen myös paljon pahaa seurakunnassa niin kuinka minä sitten antaisin täydellisen luottamuksen ei Jumala ole paha niin minä sanon koettele sinä et sinä ole minua huonompi koettelemaan jos aamurusko se nousisi sinun sydämessäsi niin mikäs minä olisin sitä tuomitsemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä joka uskot minun saarnaani silloin kuin henki kirkastaa. Niin mitä sinä tahdot. Et sinä uskalla olla niin kuin minä ilman seurakuntaa mutta minun kokemus on että kun minä menen kauemmaksi seurakunnasta niin Jumalan rauha tulee iltaisin ja aamuisin lähemmäksi mutta kun minä lähestyn jotakin seurakuntaa niin jumalanrauha se pakenee. Sentakia minä neuvon sinua ole varovainen koettele kaikki ja älä usko heitä jota sanovat usko ei tuntemisiin perustu he ovat viettelijöitä he sanovat myös uskosta että se on kuin hyppäisi jonnekin ja ei tiedä mihin putoaa mutta niin he eivät tiedä minne helvettiin he putoavat mutta Jumalanlapsella on kyllä todistus Jumalan rauhan tuntemisen kautta todistus itsessään että hän on jumalanlapsi.
Ja sentakia minun rakkaani jos niitä olisi edes yksi tai kaksi niin älkää uskoko heitä kaikkia vaan olkaa niin kuin Pyhäin vaimo Rakel oli joka rukoili siihen asti että hän hedelmän näki ja siitti pojan, älkää te myös lakatko rukoilemasta ja huokaamasta ja itkemästä ja valittamasta siihen asti että ne näette pojan Jeesuksen Kristuksen nousevan teidän sydämissänne ylös niin kuin aamu rusko nousee idän taivaalta ja paistaa kirkkaasti ja antaa valon pimeyteen. Auringon nousuun asti teidän tulee rukoilla ja koska se nousee niin se tarkoittaa että se kohta myös laskee ja ettei se laskisi iankaikkisesti teidän päänne päältä pois niin tulee nyt Rakelin ja pyhäin vaimon mennä kyyneleillä hautaan.
Te näette kyllä monta jotka sanovat se on kuin hyppy tuntemattomaan ei usko tuntemisiin perustu he ovat ne jotka pimeydessä vaeltavat mutta ette te ole minun rakkaani jos niitä edes yksi olisi et sinä ole pimeyden vaan valon lapsi sinä olet kutsuttu Jumalan ihmeelliseen valkeuteen ja sentähden käännä katseesi pois pimeydestä ja anna aamuruskon nousta sydämessäsi sen Jeesuksen Kristuksen siitä on kirjoitettu että se on kirkas kointähti eli mitä he sanovat että siinä ei ole valoa eikä tuntemisia ja että se on kuin hyppy tuntemattomaan eli hyppy pimeyteen ei se on kirjoitettu se on kirkas kointähti.
Mutta sinä tahdot seurakuntaa minä annan sinulle puolittaisen luottamuksen näihin kahteen saarnaajaan Timo Laukkaseen ja Tauno Immoseen sanoilla koettele heitä en minä tiedä jos he olisivat Jumalan lapsia niin minä puolittain luulen mutta koska minä näen myös paljon pahaa seurakunnassa niin kuinka minä sitten antaisin täydellisen luottamuksen ei Jumala ole paha niin minä sanon koettele sinä et sinä ole minua huonompi koettelemaan jos aamurusko se nousisi sinun sydämessäsi niin mikäs minä olisin sitä tuomitsemaan.Kristityn ei kuitenkaan ole hyvä turvata kyyneleisiin niin myös rakel ei turvannut kyyneleisiinsä ja rukouksiinsa silleen eli ei hän ajattelut koska hän rukoili niin se on kyllin koska hän kyynelehti niin se on kyllin ei vaan mitä hän ajatteli sitten vasta kun hän näki että poika on syntynyt sitten hän ajatteli että se on kyllin ja varmaan kiitti Jumalaansa.
Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa että kun sinä murehdit syntejäsi se on hyvä Herra näkee sen murheen, kun sinä kastelet kyyneleilläsi vapahtajasi jalkojasi se on hyvä Herra on lukeva kaikki sinun kyyneleesi, ja kun sinä ahdistuksessa huokaat ja rukoilet Jumalan puoleen se on hyvä Herra on kuuleva sinun rukouksesi jos sinä et vain niin pian väsy rukoilemasta ja huokaamasta vaan lakkaamatta käännyt Hänen puoleensa niin Herra on kuuleva kaikki sinun rukouksesi sinä itkevä Rakel jolla ei poikaa ole. Mutta tiedä kuitenkin Rakel että kaikkia niitä ylitse mitä olet itse tehnyt sinun rukouksesi sinun kyyneleesi ja sinun murheesi kaikkia niitä ylitse on se poika joka syntyy sentähden Rakel älä pane turvaasi sinun rukouksiisi sinun huokauksiisi sinun kyyneleisiisi sinun murheeseesi Herra on ne lukeva mutta sinä voit olla turvallisin mielin vasta sitten kun sinä näet että Poika syntyy ja kointähti koittaa sinun sydämessäsi ja aamurusko nousee sinun sydämessäsi silloin sinä saat olla vasta turvallisin mielin koska Poika on syntynyt sitten vasta sinä tiedät että sinun murheesi ja sinun rukouksesi on kuultu sitä ennen rakel ole polvillasi ja rukoile ja huokaa ja itke lakkaamatta vasta sitten kun aurinko nousee idän taivaalta ja peittää pimeyden joka pitkän yön yli paistanut sitten vasta voit olla turvallisin mielin kun aurinko paistaa sinun pääsi päällä älä pane turvaasi mihinkään muuhun kun sen auringon paisteeseen älköön turvasi missään muussa ei rukouksessa ei kyyneleissä ei murheessa eikä missään mikä ei anna valoa sinulle vaan olkoot sinun turvasi rakel siinä kun sinä näet olin silmin että Poika on syntynyt juuri sinun mahasta juuri sinulle juuri sinun poikasi juuri sinulle on syntynyt vapahtaja Jeesus Kristus sinun sydämeesi silloin Rakel sinun kyyneleesi pyyhitään pois silloin sinä kiittää Jumalaa joka on ottanut pois sinun murheesi ja on antanut sinulle poikansa Jeesuksen Kristuksen juuri sinulle ja ei kenellekään muulle.
Katsokaa nyt te sionin tyttäret ja Rakelin esikoiset kuinka vanha Rakel rukoilee siihen asti että Poika syntyy hänen mahastaan olkoon se teille esikuvana ajan loppuun asti ettette niin pian väsyisi huokaamasta ja kilvoittelemasta teidän kalleimmassa uskossanne että Rakelin esikuva olisi teille esimerkkinä ja muistutuksena että Herra kuule hedelmättömäin kohdun rukouksen jos hän ei väsy vain huokaamasta ja rukoilemasta Jumalansa Jakobin Jumalan puoleen joka on Israelin elävä Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityn ei kuitenkaan ole hyvä turvata kyyneleisiin niin myös rakel ei turvannut kyyneleisiinsä ja rukouksiinsa silleen eli ei hän ajattelut koska hän rukoili niin se on kyllin koska hän kyynelehti niin se on kyllin ei vaan mitä hän ajatteli sitten vasta kun hän näki että poika on syntynyt sitten hän ajatteli että se on kyllin ja varmaan kiitti Jumalaansa.
Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa että kun sinä murehdit syntejäsi se on hyvä Herra näkee sen murheen, kun sinä kastelet kyyneleilläsi vapahtajasi jalkojasi se on hyvä Herra on lukeva kaikki sinun kyyneleesi, ja kun sinä ahdistuksessa huokaat ja rukoilet Jumalan puoleen se on hyvä Herra on kuuleva sinun rukouksesi jos sinä et vain niin pian väsy rukoilemasta ja huokaamasta vaan lakkaamatta käännyt Hänen puoleensa niin Herra on kuuleva kaikki sinun rukouksesi sinä itkevä Rakel jolla ei poikaa ole. Mutta tiedä kuitenkin Rakel että kaikkia niitä ylitse mitä olet itse tehnyt sinun rukouksesi sinun kyyneleesi ja sinun murheesi kaikkia niitä ylitse on se poika joka syntyy sentähden Rakel älä pane turvaasi sinun rukouksiisi sinun huokauksiisi sinun kyyneleisiisi sinun murheeseesi Herra on ne lukeva mutta sinä voit olla turvallisin mielin vasta sitten kun sinä näet että Poika syntyy ja kointähti koittaa sinun sydämessäsi ja aamurusko nousee sinun sydämessäsi silloin sinä saat olla vasta turvallisin mielin koska Poika on syntynyt sitten vasta sinä tiedät että sinun murheesi ja sinun rukouksesi on kuultu sitä ennen rakel ole polvillasi ja rukoile ja huokaa ja itke lakkaamatta vasta sitten kun aurinko nousee idän taivaalta ja peittää pimeyden joka pitkän yön yli paistanut sitten vasta voit olla turvallisin mielin kun aurinko paistaa sinun pääsi päällä älä pane turvaasi mihinkään muuhun kun sen auringon paisteeseen älköön turvasi missään muussa ei rukouksessa ei kyyneleissä ei murheessa eikä missään mikä ei anna valoa sinulle vaan olkoot sinun turvasi rakel siinä kun sinä näet olin silmin että Poika on syntynyt juuri sinun mahasta juuri sinulle juuri sinun poikasi juuri sinulle on syntynyt vapahtaja Jeesus Kristus sinun sydämeesi silloin Rakel sinun kyyneleesi pyyhitään pois silloin sinä kiittää Jumalaa joka on ottanut pois sinun murheesi ja on antanut sinulle poikansa Jeesuksen Kristuksen juuri sinulle ja ei kenellekään muulle.
Katsokaa nyt te sionin tyttäret ja Rakelin esikoiset kuinka vanha Rakel rukoilee siihen asti että Poika syntyy hänen mahastaan olkoon se teille esikuvana ajan loppuun asti ettette niin pian väsyisi huokaamasta ja kilvoittelemasta teidän kalleimmassa uskossanne että Rakelin esikuva olisi teille esimerkkinä ja muistutuksena että Herra kuule hedelmättömäin kohdun rukouksen jos hän ei väsy vain huokaamasta ja rukoilemasta Jumalansa Jakobin Jumalan puoleen joka on Israelin elävä Jumala.Mutta rakel on vanha koska se on kuollut jo kauan sitten en minä tiedä oliko hän eläessään vanha. Mutta Rakelin muisto on vanha siksi minä sanon vanha Rakel koska hänen muistonsa on vanha ja hänen rukouksensa on ollut niin palava ja totinen että vielä vuosituhansien päästä hänen nimensä on kunnioitettu pakanain päällä! Siinä näette nyt te Sionin tyttäret ettette te ole niin turhia kuin te joskus luulette niin on teille annettu kallis tehtävä rukoilla Israelin lasten edestä että he kantais hedelmää autuuteen teidän kohtunne hedelmö joka on iankaikken on se rukous jonka te olette Jumalan edessä lukeneet niin kallis virka teillä on että Jumala kuulee Rakelin rukouksen hän kuulee sitä enemmän kuin yhtä miestä joka synnissä elää ei ole mies parempi Jumalan edessä kuin vanhurskas Rakel joka rukoilee hedelmättömän kohtunsa edestä että se hedelmää kantais.
Israelin lasten hedelmä on yhä tänäkin päivänä Rakelin esirukous se on niin palava rukous ja se tulee ymmärtää kuinka vakava paikka se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta rakel on vanha koska se on kuollut jo kauan sitten en minä tiedä oliko hän eläessään vanha. Mutta Rakelin muisto on vanha siksi minä sanon vanha Rakel koska hänen muistonsa on vanha ja hänen rukouksensa on ollut niin palava ja totinen että vielä vuosituhansien päästä hänen nimensä on kunnioitettu pakanain päällä! Siinä näette nyt te Sionin tyttäret ettette te ole niin turhia kuin te joskus luulette niin on teille annettu kallis tehtävä rukoilla Israelin lasten edestä että he kantais hedelmää autuuteen teidän kohtunne hedelmö joka on iankaikken on se rukous jonka te olette Jumalan edessä lukeneet niin kallis virka teillä on että Jumala kuulee Rakelin rukouksen hän kuulee sitä enemmän kuin yhtä miestä joka synnissä elää ei ole mies parempi Jumalan edessä kuin vanhurskas Rakel joka rukoilee hedelmättömän kohtunsa edestä että se hedelmää kantais.
Israelin lasten hedelmä on yhä tänäkin päivänä Rakelin esirukous se on niin palava rukous ja se tulee ymmärtää kuinka vakava paikka se on.Ihan suoraan sanottuna JOS RAKEL EI RUKOILE NIIN ISRAEL EI KANNA HEDELMÄÄ.
Koko kristillisyys eli sen hedelmä seisoo nyt Rakelin rukouksen päällä.
Niin pieni virka sinulla sinä Sionin tytär tahdotko sinä olla portto taikka Jumalan palvelija eli mitäs tahdot eli minkäs hedelmän sinä tahtoisit nähdä että Israel hukkuu ilman sinun lastas joka on ruokkiva Israelin lapset kun Israeliin tulee nälänhätä mutta jos rakel ei rukoile niin lapsi jää syntymättä ja kun nälänhätä tulee Israeliin niin Israelin lapset kuolee nälkään mutta se on hengellinen nälkä.
Niin ajattele nyt sinä Rakelin tytär kuinka vähäpätöinen sinä olet että koko Israelin eli kaikkien Israelin lasten ruoka eli ravinto on annettu sinun käsiisi tahdotkos sinä polvistua sinun Herrasi ja sinun Jumalasi kasvojen edessä ja rukoilla niin kauan että sinun rukouksesi kuullaan ja Israel eli Jakobin siemen alkaa kantamaan hyvää hedelmää jolla ravitaan koko Israel!
Vai niin sinä rakelin tytär sanot niinkö se nyt on katso nyt taaksesi niitä hautoja lukemattomia kuolleita jotka ovat kuolleet ja menneet hukkaan koska Rakelin tyttäret eivät ole rukoilleet kohtunsa hedelmän puolesta katso nyt sinä Rakelin tytär katso kuolleiden hautoja herättäköön se sinua ajattelemaan sinuun äitiäsi Rakelia kuinka Rakelin rukouksen kautta kaikki Israelin lapset tulivat ravituiksi kun nälkä tuli kaikkeen maakuntaan.
Siinäpä on sinulle ajattelemista sinä kaunis Rakelin tytär joka olet Pyhän vaimon lapsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään kokemusta asiasta puhun vain muiden puolesta mutta jos olisi niin että iptä ei saisi selville jos jollain oikeasti olisi suojattu ip mitä epäilen mahdottomaksi koska todennäköisesti vpn t on jonkun valtion omistuksessa. Mutta jos se olisi mahdollista piilottaa ip kaikilta.
Niin poliisit saavat sen selville esimerkiksi niin että kun jos kirjoitat jollain ip llä anonyymille palstalle ja sitten sillä samalla ip llä kuuntelet vaikka kuuntelupalvelua niin he vain seuraavat sitä lähetystä että minne se menee. En voi todistaa sitä mitenkään mutta niin epäilen sen olevan. Siksi minä sanoin että Risto kerro se nimi. Siellä on Juudas siellä kuuntelupalvelussa. En minä kuuntele sitä koskaan enään. Saatanan orjat pitää siellä majaansa palakoot helvetissä iankaikkisesti.Niin koska todistumateriaali tuhoutui odottamattosti ja ennalta arvaamattomasti niin nämä poliisit tämä nuorukainen sekä vanhempi konstaapeli jotka tulivat sieltä mustasta isosta poliisi autosta niin he keksivät lennosta että epäillään siitä tai siitä rikkomuksesta jota rikkomusta ei ollut edes vähimmissä määrin edes vähimmissä määrin tapahtunut ja se ansaitsee kaikki mahdolliset testaukset ihme ettei verenpainetta vielä mitattu sitä minä ihmettelen kuulkaas nyt te poliisit ensi kerralla kun haluatte tutkia netti kirjoittelua niin varmaan kannatta uhri pysäyttää sellaisessa paikassa ettei todistumateriaali pääse epäselvissä olosuhteissa tuhoutumaan kun kas kummaa kun siinä saattaa käydä niin että kuukausien takaa ajo jahti valuu yhdellä kertaa viemäristä alas.
Niin ja Juudas saa vielä palkkansa en minä tiedä kuka se oli mutta Jumala rangaiskoot.
Minä en voi siis todistaa että se kiinniotto tapahtui jostakin tietystä syystä kun minä vain epäilen että he valehtelivat kiinnioton perusteen koska todistusmateriaalia ei oikein löytynyt mihinkään kun vahinkossa tuhoutui kaikki elektroniikka siinä pysäytyksen yhteydessä oikeasti ihan vahingossa kun vähän horjahdin ja sillai...pienessä paniikissa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan suoraan sanottuna JOS RAKEL EI RUKOILE NIIN ISRAEL EI KANNA HEDELMÄÄ.
Koko kristillisyys eli sen hedelmä seisoo nyt Rakelin rukouksen päällä.
Niin pieni virka sinulla sinä Sionin tytär tahdotko sinä olla portto taikka Jumalan palvelija eli mitäs tahdot eli minkäs hedelmän sinä tahtoisit nähdä että Israel hukkuu ilman sinun lastas joka on ruokkiva Israelin lapset kun Israeliin tulee nälänhätä mutta jos rakel ei rukoile niin lapsi jää syntymättä ja kun nälänhätä tulee Israeliin niin Israelin lapset kuolee nälkään mutta se on hengellinen nälkä.
Niin ajattele nyt sinä Rakelin tytär kuinka vähäpätöinen sinä olet että koko Israelin eli kaikkien Israelin lasten ruoka eli ravinto on annettu sinun käsiisi tahdotkos sinä polvistua sinun Herrasi ja sinun Jumalasi kasvojen edessä ja rukoilla niin kauan että sinun rukouksesi kuullaan ja Israel eli Jakobin siemen alkaa kantamaan hyvää hedelmää jolla ravitaan koko Israel!
Vai niin sinä rakelin tytär sanot niinkö se nyt on katso nyt taaksesi niitä hautoja lukemattomia kuolleita jotka ovat kuolleet ja menneet hukkaan koska Rakelin tyttäret eivät ole rukoilleet kohtunsa hedelmän puolesta katso nyt sinä Rakelin tytär katso kuolleiden hautoja herättäköön se sinua ajattelemaan sinuun äitiäsi Rakelia kuinka Rakelin rukouksen kautta kaikki Israelin lapset tulivat ravituiksi kun nälkä tuli kaikkeen maakuntaan.
Siinäpä on sinulle ajattelemista sinä kaunis Rakelin tytär joka olet Pyhän vaimon lapsi.No joku nyt ajattelee että käy näitä raamatun paikkoja enemmänkin läpi me tahdomme ehkä kuulla vähän enemmänkin mutta en minä voi niitä vain käydä läpi mutta kun minulla soi päässä se sana "ruben, ruben, ruben!" Sitten minä ajattelin sitä formula kuskia mitä lapsena kuulin jostain se oli joku rube parishkello tai käkikello en minä muista mutta kuitenkin se sana vain soi päässä niin minä sitten aloin googlamaan että mitä Google kääntäjä sanoisi siitä sanasta "Ruben" mutta minä en löytänyt vastausta kunnes viimein törmäsin paikkaan että ruben niminen henkilö on Mooseksen kirjassa siitä minä sain ajatuksen puhua tästä paikasta en minä itsestäni mutta se joka sanoi ruben hän varmaan halusi että tästä nyt puhutaan en minä tiedä minä ajattelen yksinkertaisesti anteeksi siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joku nyt ajattelee että käy näitä raamatun paikkoja enemmänkin läpi me tahdomme ehkä kuulla vähän enemmänkin mutta en minä voi niitä vain käydä läpi mutta kun minulla soi päässä se sana "ruben, ruben, ruben!" Sitten minä ajattelin sitä formula kuskia mitä lapsena kuulin jostain se oli joku rube parishkello tai käkikello en minä muista mutta kuitenkin se sana vain soi päässä niin minä sitten aloin googlamaan että mitä Google kääntäjä sanoisi siitä sanasta "Ruben" mutta minä en löytänyt vastausta kunnes viimein törmäsin paikkaan että ruben niminen henkilö on Mooseksen kirjassa siitä minä sain ajatuksen puhua tästä paikasta en minä itsestäni mutta se joka sanoi ruben hän varmaan halusi että tästä nyt puhutaan en minä tiedä minä ajattelen yksinkertaisesti anteeksi siitä.
Mutta siitä on aikaa jo viikko mutta kun poliisit hiljensi minut en minä uskaltanut viikkoon puhua. Mietin vain viikon sitä että mikä tämä ruben nyt on ja varmaan eilen tai toissapäivänä sitten aloin sitä etsimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siitä on aikaa jo viikko mutta kun poliisit hiljensi minut en minä uskaltanut viikkoon puhua. Mietin vain viikon sitä että mikä tämä ruben nyt on ja varmaan eilen tai toissapäivänä sitten aloin sitä etsimään.
No nyt minulla on uudet asetukset vpn ssä en tiedä vaikuttaako se kuitenkin minulla on tunne että he jättivät minut rauhaan ainakin hetkeksi minä pelkäsin henkeni puolesta melkein koko viikon en tiedä miksi.
Mutta jos tuo ahdistelu jatkuu niin minä lopetan sitten saarnaamisen mutta sitten saatte etsiä parempaa saarnaajaa tai odottaa.
Se vankikarkuri en muista sen nimeä kun vielä katsoin yotubea joskus se en muista nimeä se sanoi että tai ei hän vankikarkuri ole mutta se on lisänimi hän sanoi eräällä videolla että Jumala on hidas liikkeissään ja puhui jotakin en muista oliko matteuksesta puhe ja jostakin 400 vuodesta mutta hän ei taida ihan ymmärtää että jos uskovat ne jotka puhuu Pyhällä Hengellä tapetaan ja heitä vainotaan niin onkos se nyt Jumalan vika?
Ei viranomaiset vainoa tai no en tiedä puolistivatko he minua vai olivatko vastaan mistä minä tiedän jos henkeni oli uhattuna en minä tiedä koskaan syytä päihteitä en kuitenkaan käytä niin pysäyttää siitä syystä on vähän lennokasta juttua no kuitenkin se on niin että tällaisia järki uskovaisia ei vainota mutta tosi uskovaiset jotka tahtoisivat olla välikappaleet Herralle ja antaa Pyhän Hengen puhua niin heitä vähän vainotaan ja siitä tulee nämä vuosisadat näitten Jumalan profeettojen ja apostolien välillä jos olemme ihan tarkkoja koska kuolleet ei puhu eikä kuolleesta silleen sikiä elämää. En tiedä miksi se on näille vanki sellissä uskoon tulleille niin vaikea asia käsittää. Enmyöskään tiedä sitä että pääseekö psykopaatti vankilasta vapaalle sillä että teeskentelee kristittyä mutta ei puhuta siitä. Kun ei varsinaisesti henki kehoita tästä puhumaan pakko vain apinalle kommentoida takaisin korjata valhe totuudella kun jää muuten ärsyttämään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt minulla on uudet asetukset vpn ssä en tiedä vaikuttaako se kuitenkin minulla on tunne että he jättivät minut rauhaan ainakin hetkeksi minä pelkäsin henkeni puolesta melkein koko viikon en tiedä miksi.
Mutta jos tuo ahdistelu jatkuu niin minä lopetan sitten saarnaamisen mutta sitten saatte etsiä parempaa saarnaajaa tai odottaa.
Se vankikarkuri en muista sen nimeä kun vielä katsoin yotubea joskus se en muista nimeä se sanoi että tai ei hän vankikarkuri ole mutta se on lisänimi hän sanoi eräällä videolla että Jumala on hidas liikkeissään ja puhui jotakin en muista oliko matteuksesta puhe ja jostakin 400 vuodesta mutta hän ei taida ihan ymmärtää että jos uskovat ne jotka puhuu Pyhällä Hengellä tapetaan ja heitä vainotaan niin onkos se nyt Jumalan vika?
Ei viranomaiset vainoa tai no en tiedä puolistivatko he minua vai olivatko vastaan mistä minä tiedän jos henkeni oli uhattuna en minä tiedä koskaan syytä päihteitä en kuitenkaan käytä niin pysäyttää siitä syystä on vähän lennokasta juttua no kuitenkin se on niin että tällaisia järki uskovaisia ei vainota mutta tosi uskovaiset jotka tahtoisivat olla välikappaleet Herralle ja antaa Pyhän Hengen puhua niin heitä vähän vainotaan ja siitä tulee nämä vuosisadat näitten Jumalan profeettojen ja apostolien välillä jos olemme ihan tarkkoja koska kuolleet ei puhu eikä kuolleesta silleen sikiä elämää. En tiedä miksi se on näille vanki sellissä uskoon tulleille niin vaikea asia käsittää. Enmyöskään tiedä sitä että pääseekö psykopaatti vankilasta vapaalle sillä että teeskentelee kristittyä mutta ei puhuta siitä. Kun ei varsinaisesti henki kehoita tästä puhumaan pakko vain apinalle kommentoida takaisin korjata valhe totuudella kun jää muuten ärsyttämäänNiin se Lauri late Johansson kai hän jonkinlaisessa uskossa on en epäile ei hän ihan suruttomaltakaan näytä. Mutta. Ja en sinänsä sanonut että asia on näin vaan enemmänkin kysyvä toteamus en minä tiedä onko se niin että pääsiskö hieman psykopaattiset hullut vankilasta sillä että teeskentelee kristittyä ei varsinaisesti suoraa lauriin liity vaan siitä vain tuli mieleen tiedänhän minä itsestänikin sen kuinka paljon usko joskus voi rauhoittaa olenhan itsekin jossakin määrin psykopaatti siis toinen persoonani luulen että niitä on kaksi tai ehkä useampikin.
Sitä vaan mietin että välttääkö sillä pakkohoidon kun sanoo olen tullut uskoon en missään nimessä epäile Lauri Johanssoni uskoa mutta jos hän sanoo että Jumala on liikkeissään hidas niin minä totean että jaahas vai niin Kuinkas sinä sitten tulit uskoon jos Jumala on liikkeissään hidas eikös usko ole Jumalan lahja?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424293
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222435Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk972009Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3921632- 371495
Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1801481Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263311470- 2501305
- 821226
- 2811180