Jeesus varoitti opetuslapsiaan etteivät he eläisi

suruttomuudessa

Alla olevat jakeet on tarkoitettu Seurakuntien jäsenille etteivät enää suruttomasti vaeltaisi, sanoi Derek Prince http://vod.tv7.fi/ohjelmatiedot/

Matteuksen evankeliumi:
8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
13:50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
25:30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Luukkaan evankeliumi:
13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
Hakuehdolla löytyi 7 jaetta.
 © Kustannusosakeyhtiö Koivuniemi. Kaikki oikeudet pidätetään. | Käyttöehdo

17

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kritik

Ei jokainen joka sanoo Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan ne jotka tekevät Isän Jumalan tahdon, Tekemällä parannuksen ja uudestisyntymällä Jumalanlapseksi Jeesuksessa Kristuksessa.
      Eikä koskaan lapsikasteessa, kuten harhaan vetäjät opettaa väärin.

• Tetrahedron

..."Herran" nimeä ja lukemalla "pyhiä kirjoituksia" ei lunasteta paikkaa kuin ehkä omaan mielikuvitusmaailmaan.

• jos vain laukoo uhkakuvia helvetin tulista? "Itku ja hammasten kiristys"???

Eikö me ELETÄ itkun ja hammastenkiristyksen aikoja täällä maallisissa 'totuuksissa'?
      Miksi vielä lisätä kärsivien tuskaa?

Kertokaa mielummin Jumalan 'ehdottomasta' Rakkaudesta.(huom. ei ehtoja)

• on..

>>Kertokaa mielummin Jumalan 'ehdottomasta' Rakkaudesta.

• on.. kirjoitti:

>>Kertokaa mielummin Jumalan 'ehdottomasta' Rakkaudesta.

on ehdoton vapaus. Tämä poistaa ja kumoaa sinnikkäästi kytevän 'helvetin liekin', jolla keinotekoisesti on ihmis'sieluparkoja peloteltu.
        Helvettiä ei ole.

• Myötäeläjä kirjoitti:

on ehdoton vapaus. Tämä poistaa ja kumoaa sinnikkäästi kytevän 'helvetin liekin', jolla keinotekoisesti on ihmis'sieluparkoja peloteltu.
        Helvettiä ei ole.

helvetti väärennettiin raamattuun 400-luvulla.
        Kreikan sana AIONOS tarkoittaa 'aikaa' tai 'ajallista' ei ikuisuutta.
        Syntiset joutuvat siis aionin kestävään ajalliseen 'tuleen'
        Roomalaisille aion oli sata vuotta. Vanha-aika kesti aionin. Keski-aika kesti aionin jne.

• tuliseen
        MarkkuP kirjoitti:

helvetti väärennettiin raamattuun 400-luvulla.
        Kreikan sana AIONOS tarkoittaa 'aikaa' tai 'ajallista' ei ikuisuutta.
        Syntiset joutuvat siis aionin kestävään ajalliseen 'tuleen'
        Roomalaisille aion oli sata vuotta. Vanha-aika kesti aionin. Keski-aika kesti aionin jne.

järveen."

Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• tarkoitettu
        Myötäeläjä kirjoitti:

Helvettiä ei ole.

kaikkina aikoina kaikkialla eläneille ja vielä eläville ihmisille! Se on todella yleispätevä. Ihmiselle on annettu vapaa tahto, eikä sitä Isä Jumala ole perunut.

(Joh 12:47) Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

(Joh 12:48) Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Kuten huomaat Ei Jumala ihmistä tuomitse, vaan ihminen aina tuomitsee itse itsensä. Otetaas vielä yksi Jeesuksen yleispätevä ajatus:

(Joh 5:24) Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Omaa tyhmyyttää ihminen valitsee väärin.

• tarkoitettu kirjoitti:

kaikkina aikoina kaikkialla eläneille ja vielä eläville ihmisille! Se on todella yleispätevä. Ihmiselle on annettu vapaa tahto, eikä sitä Isä Jumala ole perunut.

(Joh 12:47) Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

(Joh 12:48) Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Kuten huomaat Ei Jumala ihmistä tuomitse, vaan ihminen aina tuomitsee itse itsensä. Otetaas vielä yksi Jeesuksen yleispätevä ajatus:

(Joh 5:24) Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Jeesus puhuu "viimeisistä" päivistä; emme voi tietää hänen sanojensa tarkkaa merkitystä.Sanat voivat aivan hyvin tarkoittaa vaikkapa yksittäisen ihmisen viimeistä elonpäivää.
        Meidän tulisi tuntea tarkasti 2000 v.takainen arameankieli voidaksemme tietää tarkasti sanojen merkityksen. Siinä kielessä samalla sanalla on useita merkityksiä, jotka vain kieltä äidinkielenään puhuvat tunsivat.
        Arameankielinen uusi testamentti on aivan erilainen kuin kreikkalainen versio.
        Arameankielessä ei ole sanaa "pelastus" esimerkiksi.

• Aloitetaanpa . .
        tarkoitettu kirjoitti:

. . . Joh.12:46' sta

"Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen." sitten seuraa mainitsemasi jakeet.

Kirjoitat, ettei Jumala ihmistä tuomitse, vaan ihminen itse. KOSKA sinä olet havainnut, että ihminen omasta aloitteestaan tunnustaisi itsensä syntiseksi ja sitten tuomitsisi itse itsensä ? Kyllä syy löytyy aina jostakin muualta, ei itsestä. Kyllä siinä tarvitaan Pyhän Hengen vaikutus / työ, että ihminen tuntisi itsensä syylliseksi.

Jakeessa 48 mainittu SANA, joka tuomitsee ihmisen, tarkoittaa Jeesusta Kristusta.
        Jos olet lukenut Joh.1:1-5, niin tiedät sen. Elikkä JUMALA tuomitsee viimeisellä tuomiolla, ja HÄNEN tuomionsa on oikeudenmukainen.

MEIDÄN ei tule tuomita, ettei meitä tuomittaisi. Me vain toteamme, mitä Raamattu sanoo, Jumala tuomitsee.

• Sanat ja . .
        MarkkuP kirjoitti:

Jeesus puhuu "viimeisistä" päivistä; emme voi tietää hänen sanojensa tarkkaa merkitystä.Sanat voivat aivan hyvin tarkoittaa vaikkapa yksittäisen ihmisen viimeistä elonpäivää.
        Meidän tulisi tuntea tarkasti 2000 v.takainen arameankieli voidaksemme tietää tarkasti sanojen merkityksen. Siinä kielessä samalla sanalla on useita merkityksiä, jotka vain kieltä äidinkielenään puhuvat tunsivat.
        Arameankielinen uusi testamentti on aivan erilainen kuin kreikkalainen versio.
        Arameankielessä ei ole sanaa "pelastus" esimerkiksi.

. . . niiden merkitys.
        Lue uudelleen ja tarkkaan Matt.24 ja Luuk.17:24-37 nyt alkuun. Jos vähääkään on saanut sanan opetusta sellaisilta opettajilta, jotka 'TYÖKSEEN' tutkivat sanaa/Raamattua, niin tajuaa, ettei se ainakaan yksityisen ihmisen viimeistä elonpäivää tarkoita.

• niin häntä
        Aloitetaanpa . . kirjoitti:

. . . Joh.12:46' sta

"Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen." sitten seuraa mainitsemasi jakeet.

Kirjoitat, ettei Jumala ihmistä tuomitse, vaan ihminen itse. KOSKA sinä olet havainnut, että ihminen omasta aloitteestaan tunnustaisi itsensä syntiseksi ja sitten tuomitsisi itse itsensä ? Kyllä syy löytyy aina jostakin muualta, ei itsestä. Kyllä siinä tarvitaan Pyhän Hengen vaikutus / työ, että ihminen tuntisi itsensä syylliseksi.

Jakeessa 48 mainittu SANA, joka tuomitsee ihmisen, tarkoittaa Jeesusta Kristusta.
        Jos olet lukenut Joh.1:1-5, niin tiedät sen. Elikkä JUMALA tuomitsee viimeisellä tuomiolla, ja HÄNEN tuomionsa on oikeudenmukainen.

MEIDÄN ei tule tuomita, ettei meitä tuomittaisi. Me vain toteamme, mitä Raamattu sanoo, Jumala tuomitsee.

en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Niinhän Jeesus sanoi noissa jakeissa: Jos ei noudata Jeesuksen ohjeita, siltikään Jeesus ei tuomitse. Mutta joka katsoo ylen Jeesuksen sanat, niin jopa Joh 3:16-17 muuttuukin yht äkkiä tuomion sanaksi.

Jobin kirjassa joku oivalsi tämän totuuden, kun hän sanoi: "Älköön Lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan."

• niin häntä kirjoitti:

en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Niinhän Jeesus sanoi noissa jakeissa: Jos ei noudata Jeesuksen ohjeita, siltikään Jeesus ei tuomitse. Mutta joka katsoo ylen Jeesuksen sanat, niin jopa Joh 3:16-17 muuttuukin yht äkkiä tuomion sanaksi.

Jobin kirjassa joku oivalsi tämän totuuden, kun hän sanoi: "Älköön Lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan."

että arameankieliset evankeliumit antavat monille Jeesuksen sanoille aivan uuden merkityksen.

• MarkkuP kirjoitti:

että arameankieliset evankeliumit antavat monille Jeesuksen sanoille aivan uuden merkityksen.

sanoma muuttui kun Jeesuksen sanat käännettiin seemiläis-haamilaisesta kielestä arameasta indoeurooppalaiselle kreikan kielelle. Monien lauseiden sanoma ja merkitys muuttui täysin.
        Uuden testamentin sekava ja ristiriitainen sanoma muuttuu täysin, kun jakeet käännetään alkuperäisestä arameankielestä.
        Arameankielinen Ut on nimeltään peshitta.

• näkevä,
        MarkkuP kirjoitti:

sanoma muuttui kun Jeesuksen sanat käännettiin seemiläis-haamilaisesta kielestä arameasta indoeurooppalaiselle kreikan kielelle. Monien lauseiden sanoma ja merkitys muuttui täysin.
        Uuden testamentin sekava ja ristiriitainen sanoma muuttuu täysin, kun jakeet käännetään alkuperäisestä arameankielestä.
        Arameankielinen Ut on nimeltään peshitta.

(Joh 3:36) Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

• näkevä, kirjoitti:

(Joh 3:36) Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

lukemamme oikein?
        En millään pysty mieltämään näitä kummallisia ehtoja ja uhkauksia 'ellet usko poikaan, jumalan viha pysyy hänen päällänsä'? Ainakin irrallisina lauseina nämä jutut tuntuvat täysin käsittämättömiltä. Jumalan viha???
        Ei kai me tänne synnytä vihattavaksi, mikä käytännössä tarkoittaisi tätä?

Eihän pelkkä usko voi olla autuaaksi tekevä, usko omiin kykyihin ja siihen että juman oivallus voisi löytyä itsestä, on mielestäni oikeansuuntainen tapa puhua uskon välttämättömyydestä.

• Katsotaas
        Myötäeläjä kirjoitti:

lukemamme oikein?
        En millään pysty mieltämään näitä kummallisia ehtoja ja uhkauksia 'ellet usko poikaan, jumalan viha pysyy hänen päällänsä'? Ainakin irrallisina lauseina nämä jutut tuntuvat täysin käsittämättömiltä. Jumalan viha???
        Ei kai me tänne synnytä vihattavaksi, mikä käytännössä tarkoittaisi tätä?

Eihän pelkkä usko voi olla autuaaksi tekevä, usko omiin kykyihin ja siihen että juman oivallus voisi löytyä itsestä, on mielestäni oikeansuuntainen tapa puhua uskon välttämättömyydestä.

sitten, missä asiayhteydessä tuo teksti löytyy.

(Joh 3:9) Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

(Joh 3:10) Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

(Joh 3:11) Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

(Joh 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

(Joh 3:13) Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

(Joh 3:14) Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

(Joh 3:15) että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

(Joh 3:16) Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

(Joh 3:17) Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

(Joh 3:18) Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

(Joh 3:19) Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

(Joh 3:20) Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

(Joh 3:21) Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

(Joh 3:22) Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.

(Joh 3:23) Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

(Joh 3:24) Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.

(Joh 3:25) Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.

(Joh 3:26) Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

(Joh 3:27) Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

(Joh 3:28) Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.

(Joh 3:29) Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.

(Joh 3:30) Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

(Joh 3:31) Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

(Joh 3:32) Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.

(Joh 3:33) Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.

(Joh 3:34) Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

(Joh 3:35) Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      75
      1758
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1708
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      337
      1467
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      168
      1419
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1290
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1269
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      62
      1117
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1099
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      98
      1050
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      990
    Aihe