Olenko oikeilla jäljillä?

HIetalan sa.....

Luin lisää Isä meidän rukousta. Se jatkuu: tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niinkuin taivaassa. Yhtäkkiä tajusin, hyvänen aika sanojen järjestyksellä on tarkka merkitys. Ensin tulee Jumalan valtakunta,paratiisimaa, eli maa ennallistetaan ja sitten voi Jumalan tahto tapahtua ja toteutua maan päällä. Nyt musta tuntuu, että pilkatut ja parjatut jehovantodistajat saattavatkin olla lähimpänä totta.On turvallista lukea itse Jeesuksen antamaa mallirukousta. Ja tutkia, mitä kaikkea se pitää sisällään. Olenko oikeassa vai aivan hakoteillä, minä vaan? Tää menee aika jännäksi nyt. Mutta on vaan se yksi juttu. Se mitä opetatte Pyhästä Hengestä. Mä olen tuntenut sen itsessäni ja parannuin,kuten aijemmin olen kertonut.En ole kaatunut,en soperrellut outoa mongerrusta, nähnyt näkyjä...Siitä kokemuksesta en voi antaa periksi. Mä koin sen luissa ja ytimissä asti.Mutta tää Isä meidän rukous, se jotenkin avautui nyt uudella tavalla.

59

1314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut jo

uudestisyntymisen että pääset Jumalan valtakuntaan?

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

• minä vaan

mitä tarkoitat uudestisyntymisellä ?

• on uudestisyntynyt
        minä vaan kirjoitti:

ymmärtää tämän.

2.Kor.5:17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Uudestisyntynyt saa varmuuden että Jumalan valtkunta on sisällisesti hänessä.

Luuk. 17:21. "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."

• ihminen,
        minä vaan kirjoitti:

ihminen joka on tutkinut Raamattua yli 40 vuotta kysyä: mitä tarkoittaa uudestisyntyminen.

Olisikohan syynä se että se muu Jehovantodistajien lukemisto, jonka läpi tutkit sanaa, on sokaissut silmäsi, ettet näe puhdasta Raamatun totuutta.

Joh 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle, kuinka voi ihminen vanhana syntyä, eihän hän voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä
        :5 Totisesti minä sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä Jumalan valtakuntaan
        6 mikä lihasta syntynyt on liha, ja mikä Hengestä syntynyt on henki
        7: älä ihmettele, että minä sanon sinulle, teidän TÄYTYY syntyä UUDESTI ylhäältä

• ::))
        on uudestisyntynyt kirjoitti:

ymmärtää tämän.

2.Kor.5:17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Uudestisyntynyt saa varmuuden että Jumalan valtkunta on sisällisesti hänessä.

Luuk. 17:21. "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."

täältä ette saa asiallista tietoa, täällä vain luopiot levittävät juoruja.

Keskustelkaa mielummin tuntemanne jehovan todistajan kanssa tai todistajan joka käy ovellanne.

• Markku_Meilo
        ::)) kirjoitti:

Keskustelkaa mielummin tuntemanne jehovan todistajan kanssa tai todistajan joka käy ovellanne.

>>täältä ette saa asiallista tietoa

Vika ei ole entisten jehovantodistajien, onhan tieto on Vt-seuran materiaalista. Vastauksissa ei siis valehdella ovimalliin esimerkiksi siitä säilyykö pian kohtaavassa maailmanlopussa muitakin kuin jehovantodistajia.

• ::)) kirjoitti:

>> täältä ette saa asiallista tietoa, täällä vain luopiot levittävät juoruja.

Tämä on keskustelua varten. Jokainen voi itse tarkastaa esitettyjen asioiden paikkansapitävyyden. Suuri osa esitetyistä asioista on tarkistettavissa. Ei ole niiden esittäjän vika, jos sinulla ei ole siihen aikaa tai halua. Juorut voi sitten jokainen jättää omaan arvoonsa.

>> Keskustelkaa mielummin tuntemanne jehovan todistajan kanssa

Järjestönne todistajat eivät keskustele. He saarnaavat silmät ja korvat ummessa. Olisitko sinä kenties poikkeus?

>> tai todistajan joka käy ovellanne.

Sellainen on toiveajattelua. Järjestönne todistajat eivät käy ovellani.

• minä vaan

Kyllä sä ihan oikeen olet asian ymmärtänyt !

Jeesuksen antama mallirukous on kerrottu Matt.6:9-13

Esille rukouksessa tulee että ihan ensiksi meidän on puhitettävä Jumalan nimi.Siihen liittyy monia asioita, mutta yksi on se että emme tee mitään sellaista joka toisi häpeää tuolle nimelle ja kannatamme Jehovan oikeutta hallita maailmankaikkeutta.

Seuraavaksi rukouksiimme tulee sisältyä pyyntö Jumalan Valtakunnan tulemisesta, koska juuri Valtakunta on se välikappale joka tuo maailmaan rauhan ja vanhurskaan hallinnon.

Sen rukoileminen että Jumalan Valtakunta tulisi ja Jumalan tahto tapahtuisi maan päällä , kuin taivaassakin, on osoitus uskosta joka ei tule johtamaan pettymykseen. Ilm.21:3-5

Jeesus siis opetti että rukoiltaessa meillä tulisi olla ensisijainen kiinnostus Jumalan nimestä ja tahdosta, sen jälkeen tulee omat henk.koht. tarpeemme, kuten jokapäiväiset tarpeemme.

Kiva nähdä kuinka sinä asoita siellä pohdit, jatka vaan eteenpäin.

Jätäppä se pyhä henki juttu vähäksi aikaa ja syvenny muihin asioihin mitkä sinua Raamatussa kiinnostaa, niin uskon että aikanaan kun se saa eteisyyttä, niin sekin selkeytyy.

En tarkoita että unohtaisit sen, mutta sanotaan että kun luettua miettii, monasti se helpottaa luetun ymmärtämistä. Aina olisi sama aika käytettävä miettimiseen kuin lukemiseenkin, sanovat tietäjät !

Eräs tipsi vielä Sinulle: Pyydä rukouksessa Jumalalta Hänen henkeään avuksi että ymmärtäisit mitä Raamatusta luet.

Jumala on luvannut että hän antaa henkeään kaikille avuksi ketkä sitä pyytävät.

Iloista päivän jatkoa sinulle !

• Repe-Pekka

>> Eräs tipsi vielä Sinulle: Pyydä rukouksessa Jumalalta Hänen henkeään avuksi että ymmärtäisit mitä Raamatusta luet. >>

Näinhän se on, silloin totuuden Henki avaa ymmärrystä Raamatun ilmoitukseen.
        Oletko nimim. minä vaan aina samanlaisen Raamatun tulkinnan kannalla, kuin vt-seuran antama valmis
        tulkinta on ?

Entä mitä mieltä olet, toimiiko Jumalan Henki sellaisessa järjestössä, jossa kielletään Jumalan Hengen
        armolahjojen toimiminen.

• minä vaan
        Repe-Pekka kirjoitti:

>> Eräs tipsi vielä Sinulle: Pyydä rukouksessa Jumalalta Hänen henkeään avuksi että ymmärtäisit mitä Raamatusta luet. >>

Näinhän se on, silloin totuuden Henki avaa ymmärrystä Raamatun ilmoitukseen.
        Oletko nimim. minä vaan aina samanlaisen Raamatun tulkinnan kannalla, kuin vt-seuran antama valmis
        tulkinta on ?

Entä mitä mieltä olet, toimiiko Jumalan Henki sellaisessa järjestössä, jossa kielletään Jumalan Hengen
        armolahjojen toimiminen.

Olen yhtämieltä Jehovan todistajien kanssa.

Valmiitakin tulkintoja voi silti tutkia, pitävätkö ne yhtä Raamatun kanssa.

Mitähän tarkoitat "armolahjoilla" ?

• Repe-Pekka
        minä vaan kirjoitti:

>> Mitähän tarkoitat "armolahjoilla" ? >>

Tässäpä vähän Raamatun tekstiä ( KR 33/38 ) josta asia selviää.

4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        5. ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Eli esim. profetoimisen armolahja Jumalan Hengeltä.

Selvisikö asia ?

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

>>Valmiitakin tulkintoja voi silti tutkia, pitävätkö ne yhtä Raamatun kanssa.

Mitä mielestäsi olisi paras tehdä sellaiselle valmiille tulkinnalle, joka on ilmiselvästi Raamatun vastainen?

• minä vaan
        Repe-Pekka kirjoitti:

>> Mitähän tarkoitat "armolahjoilla" ? >>

Tässäpä vähän Raamatun tekstiä ( KR 33/38 ) josta asia selviää.

4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        5. ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Eli esim. profetoimisen armolahja Jumalan Hengeltä.

Selvisikö asia ?

Ne on siis samoja kuin pyhän hengen lahjat !

1 Kor.18:8 kuitenkin sanoo että ne tulevat lakkaamaan kun olivat täyttäneet tarkoituksensa. Mutta ominaisuudet kuten usko, toivo ja rakkaus tulee säilymään.

Joh.13:35 osoittaa puolestaan että kristittyjen tuntomerkki on rakkaus, ei "armolahjat".

Toisaalta Apt.1:8 osoittaa että kun nuo ensimmäisen vuosisadan kristiyt saivat pyhän hengen he saivat samalla tehtävän, sanotaan että "te tulette olemaan todistajiani maan ääriin asti". Ei puhuttu mitään parantamisesta, kielilläpuhumisesta ym.

Mitä tulee vielä mieleeni kielilläpuhumisesta. Kun ensim.vuosisadan kristity sen saivat, he puhuivat ymmärrettävällä kielellä niille jotka ymmärsivät noita kieliä, joten sekin eroaa valtavasti siitä mitä nykyään on se mitä joku sopertelee kun puhuu kilelillä, eihän siitä kukaan ymmärrä mitään, niin kuinka se voisi olla hyödyksi ?

Mikä on nyk. ihmelahjojen takan selviää Matt.24:24 ja 7:15-23

Joten esittämääsi kysymykseen vastaan näin: Jumalan henki ei toimi siellä missä armolahjoja harrastetaan. Siellä on aivan päinvastainen henki toiminnassa.

Päinvastaisen hengen toiminnasta muista kun Mooses ja Aron olivat Egyptin faraon edessä ja todistukseksi Jumalan tuesta Aronin tuli heittää sauvansa ja siitä tuli suuri käärme.
        Tuo teko tehtiin Jumalan voimalla.
        Mutta..Egyptin papitkin jotka harjoittivat taikuutta heittivät sauvansa ja nekin tulivat käärmeiksi.
        Kenenhän voimalla he tekivät ihmeesä ??

• kirjanoppinut
        minä vaan kirjoitti:

1 Kor.18:8 kuitenkin sanoo että ne tulevat lakkaamaan kun olivat täyttäneet tarkoituksensa. Mutta ominaisuudet kuten usko, toivo ja rakkaus tulee säilymään.

Joh.13:35 osoittaa puolestaan että kristittyjen tuntomerkki on rakkaus, ei "armolahjat".

Toisaalta Apt.1:8 osoittaa että kun nuo ensimmäisen vuosisadan kristiyt saivat pyhän hengen he saivat samalla tehtävän, sanotaan että "te tulette olemaan todistajiani maan ääriin asti". Ei puhuttu mitään parantamisesta, kielilläpuhumisesta ym.

Mitä tulee vielä mieleeni kielilläpuhumisesta. Kun ensim.vuosisadan kristity sen saivat, he puhuivat ymmärrettävällä kielellä niille jotka ymmärsivät noita kieliä, joten sekin eroaa valtavasti siitä mitä nykyään on se mitä joku sopertelee kun puhuu kilelillä, eihän siitä kukaan ymmärrä mitään, niin kuinka se voisi olla hyödyksi ?

Joten esittämääsi kysymykseen vastaan näin: Jumalan henki ei toimi siellä missä armolahjoja harrastetaan. Siellä on aivan päinvastainen henki toiminnassa.

Päinvastaisen hengen toiminnasta muista kun Mooses ja Aron olivat Egyptin faraon edessä ja todistukseksi Jumalan tuesta Aronin tuli heittää sauvansa ja siitä tuli suuri käärme.
        Mutta..Egyptin papitkin jotka harjoittivat taikuutta heittivät sauvansa ja nekin tulivat käärmeiksi.

Sekä Mooses että egyptin papit olivat opiskelleet samassa opistossa. Mooses vaan oli luokkansa primus ja osasi temput parhaiten.

• armolahjat
        minä vaan kirjoitti:

1 Kor 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä, mutta profetoiminen lakkaa ja kielilläpuhuminen lakkaa ja tieto katoaa
        9 sillä tietomme on vajavaista ja profetioimisemme vajavaista

11 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on katoaa se mikä on vajavaista.
        Sillä nyt me näemme kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin, nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

Olemmeko me mielestäsi saavuttaneet jo tuon täydellisyyden, näemmekö jo kasvoista kasvoihin.

Tuossa mainittiin vain profetoimisen ja kielillä puhumisen silloin lakkaavan.
        Ei puhuta mitään ihmelahjoista.
        ei parantamisesta, eikä muista armolahjoista.

Joh. 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka minuun uskoo, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä, sillä minä menen Isän tykö.

Mistä päättelet että armolahjoja mm parantamisen armolahjaa ei tarvittu enään sen jälkeen kun apostolit kuolivat.
        Ei missään ole ollut puhetta niiden tarpeettomuudesta, tässä epätäydellisyyden ajassa.

1 Kor 12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat, siinä yhdessä Hengessä

Myös usko on armolahja.

• "maailmallinen"

JT-perheessä. Olen ollut jonkun kerran kokouksessa vanhempieni kanssa ja
        jopa parikertaa konventissa, mutta en muista ainakaan koskaan kuulleeni siellä
        Isä meidän rukousta. Eikö siten rukoillakkaan JT-kokouksissa, vaikka se on
        annettu ohjeeksi Raamatussa? Enköhän muista oikein?

• Repe-Pekka
        minä vaan kirjoitti:

>> 1 Kor.18:8 kuitenkin sanoo että ne tulevat lakkaamaan kun olivat täyttäneet tarkoituksensa. Mutta ominaisuudet kuten usko, toivo ja rakkaus tulee säilymään. >>

Tarkoittanet varmaankin 1. Kor. 13:8, mutta luetaanpa jae siihen liittyvät jakeet yhdessä.

8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

Missä kohtaa sanotaan, " kun olivat täyttäneet tarkoituksensa ", voisitko opastaa.

Minun mielestäni tässä sanotaan, että vajavainen katoaa sitten, " kun tulee se mikä täydellistä on ".

Eli tuo ajankohta on vielä edessäpäin , vai oletko sitä mieltä, että " paratiisi olosuhteet " ovat jo tulleet.

>> Toisaalta Apt.1:8 osoittaa että kun nuo ensimmäisen vuosisadan kristiyt saivat pyhän hengen he saivat samalla tehtävän, sanotaan että "te tulette olemaan todistajiani maan ääriin asti". Ei puhuttu mitään parantamisesta, kielilläpuhumisesta ym. >>

Tämä onkin oikein mainio jae ( Apt. 1:8 ) jonka esille otit.

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Ja, kun ajatellaan apostolien toimintaa, kun he todistivat puhdasta evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta,
        niin Pyhä Henki kirkasti Jeesusta ja ihmeet ja merkit seurasivat apostolien toimintaa.

Ja jos katsotaan Joh. 15:

Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta Kristusta ja Pyhä Henki on täällä vielä tänäpäivänäkin ja
        ei ole mitään perustetta väittää etteikö ihmeet ja merkit seuraisi tänä päivänäkin oikean evankeliumin
        levittäjien mukana.

Mutta ymmärrän vallan hyvin, ettei armolahjat toimi siellä, missä Jeesuksen asema ja kunnia riisutaan.

Mutta se on varmaa, että Puolustaja, totuuden ( Huom ! ) Henki on kekuudessamme siihen saakka, "kun tulee se, mikä täydellistä on ".

• JT
        "maailmallinen" kirjoitti:

Olen käynyt kokouksissa ja konventeissa vuosikymmeniä, eikä siellä koskaan ole saanut kuulla isä meidän -rukousta. Siellä rukoillaan yleenssä siunausta Jumalan työn levittämiselle, eli saarnamis- ja lähetystukea.

• minä vaan
        "maailmallinen" kirjoitti:

ei ollut tarkoitus opetella lausumaan sanasta sanaan ulkoa, vaan se oli suuntaa antavaksi malliksi tarkoitettu, sillä Jeesuksen itsensä sekä hänen opetuslapsien myöhemmät rukoukset eivät noudattaneet sanatarkasti Jeesuksen "Isä meidän rukouksen" sanoja.

Rukouksienhan tulee olla meidän ajatuksiamme Jumallalle, meidän sanojamme, siksi ei olisi sopivaa rukouksessa vain toistella kaavamaisesti joitan valmiiksi opeteltuja sanoja.

Jehovan todistajien kokoukset alkavat ja päättyvät aina laululla ja rukouksella, samoin konventit.

• minä vaan
        Repe-Pekka kirjoitti:

>> 1 Kor.18:8 kuitenkin sanoo että ne tulevat lakkaamaan kun olivat täyttäneet tarkoituksensa. Mutta ominaisuudet kuten usko, toivo ja rakkaus tulee säilymään. >>

Tarkoittanet varmaankin 1. Kor. 13:8, mutta luetaanpa jae siihen liittyvät jakeet yhdessä.

8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

Missä kohtaa sanotaan, " kun olivat täyttäneet tarkoituksensa ", voisitko opastaa.

Minun mielestäni tässä sanotaan, että vajavainen katoaa sitten, " kun tulee se mikä täydellistä on ".

Eli tuo ajankohta on vielä edessäpäin , vai oletko sitä mieltä, että " paratiisi olosuhteet " ovat jo tulleet.

>> Toisaalta Apt.1:8 osoittaa että kun nuo ensimmäisen vuosisadan kristiyt saivat pyhän hengen he saivat samalla tehtävän, sanotaan että "te tulette olemaan todistajiani maan ääriin asti". Ei puhuttu mitään parantamisesta, kielilläpuhumisesta ym. >>

Tämä onkin oikein mainio jae ( Apt. 1:8 ) jonka esille otit.

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Ja, kun ajatellaan apostolien toimintaa, kun he todistivat puhdasta evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta,
        niin Pyhä Henki kirkasti Jeesusta ja ihmeet ja merkit seurasivat apostolien toimintaa.

Ja jos katsotaan Joh. 15:

Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta Kristusta ja Pyhä Henki on täällä vielä tänäpäivänäkin ja
        ei ole mitään perustetta väittää etteikö ihmeet ja merkit seuraisi tänä päivänäkin oikean evankeliumin
        levittäjien mukana.

Mutta ymmärrän vallan hyvin, ettei armolahjat toimi siellä, missä Jeesuksen asema ja kunnia riisutaan.

Mutta se on varmaa, että Puolustaja, totuuden ( Huom ! ) Henki on kekuudessamme siihen saakka, "kun tulee se, mikä täydellistä on ".

Pieleenhän minä olin se Raamatun viittauksen laittanut, sinä kuitenkin ymmärräsit mitä ajoin takaa. Se on hyvä !

Laitan tähän vielä jotain miettimistä Sinulle, asiat pyörii sekaisin päässä joten toivottavasti osaan ne jotenkinpäin oikein tähän sovitella ett niistä tolkun saisi.

Yhä vielä siis siitä 1 Kor.13:8 ja aina 10 jakeeseen asti.

Ihmelahjathan annettiin merkiksi että uuden vastaperustetun seurakunnalla oli Jumalan tuki ja hyväksyntä.

Sana "täydellistä", jakeessa 10, on käännetty kreikkalaisesta sanasta te´lei-on ja se välittää ajatuksen täysikasvuisuudesta ja kokonaisuudesta.

Lahjojen välittäminen loppui apostolien kuoltua, minkä jälkeen ne poistuivat näyttämöltä. Silloin Raamatun kaanon oli jo täydellinen.

Lahjathan välitettiin ihmisille aina siten että joko apostoleita oli välittämässä niitä tai he olivat paikalla. Kun he sitten kuolivat ja kuolivat ne jotka lahjoja olivat saaneet täytyi luonnollisesta ihmelajojenkin päättyä.

Kirja The Illustrated Bible Dictionary I osa sivu 79 sanoo: "Lahjat puuttuivat 100 luvun kirkosta ja noiden aikojen kirjailijat puhuvat niistä menneisyyteen - itse asiassa apostolien aikaan _ kuuluneina ".

Huomaa myös että kielten lahja ei ollut vajavaista tai osittaista. Se sijaan profetoimisen ja tiedon sanotaan olevan sellaista. Eli vaikka varhais kristityillä oli ihmelahjat, he ymmärsivät Jumalan tarkoitukset osittaisella tavalla.

Ihmelahjojen oli tarkoitus kestää vain kristillisen seurakunnan "lapsuuden" ajan.

Missä niitä ihmelahjoja nykyisin edes tarvittaisikaan ??? Jumalan on kirjoituttanut Sanansa meille, nyt tänä aikana on ilman ihmeitä perustettava usko Jumalan sanaan.

Ja toisaalta jos otamme kielillä puhumisen malliksi, ketä auttaa niiden puhe ymmärtämään Jumalan tarkoituksia jotka nykyään väittävät puhuvansa kielillä.?

En minä, etkä Sinäkään oppisi sen puheen perusteella yhtään mitään Raamatun sisällöstä.

Minä henk.koht. en ole kuullut sellaista puhetta, mutta olen kuunnellut ihmisä jotka kertovat mitä se on. (voi olla että olenkin joskus tv:stä nähnyt).

Jos tuo viimeinen lauseesi oli tarkoitettu piikittelyksi, niin voin sanoa vain että Jehovan todistajat tunnustavat kyllä Kristuksen ja Hänen asemansa Jumalan tarkoituksissa.

Näin sinne illan päätteeksi. Hyvää yötä !

• Markku_Meilo
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Valmiitakin tulkintoja voi silti tutkia, pitävätkö ne yhtä Raamatun kanssa.

Mitä mielestäsi olisi paras tehdä sellaiselle valmiille tulkinnalle, joka on ilmiselvästi Raamatun vastainen?

Kysyin aiemmin suhtautumistasi 1914-opetukseen, jossa Vt-seuran 'valmis tulkinta' on on ilmiselvästi Raamatun vastainen, siis tästä:

http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/VartiotorniseuranRaamattuTodellaOpettaa.htm

Sinä vastasit näin:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8719219/41672766

"Minä luotan Raamattuun ja siihen miten Jehovan todistajat asiat selittävät."

Tuollaisen älyllisen epärehellisyyden kohdalla joku voisi pysähtyä miettimään mikä saa kehottamaan toisia tutkimaan käsityksiään sen suhteen ovatko ne linjassa Raamatun kanssa, jos itse ei edes myönnä raamatunvastaisuutta kun se tarjoillaan pelkästään oman uskon kohteen julkaisemalla materiaalilla perusteltuna?

Miksi esimerkiksi luterilaisen, katolilaisen, helluntailaisen, adventistin tai mormonin olisi omaksuttava Vt-seuran valheelliset opetukset, eivät kai ne ole ainoat hyväksytyt raamatunvastaiset opetukset? Miten perustelet sen, että kaikki eri tavoilla ajattelevat eivät saisi uskoa 'samoin oikeuksin'?

• minä vaan
        Markku_Meilo kirjoitti:

Kysyin aiemmin suhtautumistasi 1914-opetukseen, jossa Vt-seuran 'valmis tulkinta' on on ilmiselvästi Raamatun vastainen, siis tästä:

http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/VartiotorniseuranRaamattuTodellaOpettaa.htm

Sinä vastasit näin:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8719219/41672766

"Minä luotan Raamattuun ja siihen miten Jehovan todistajat asiat selittävät."

Tuollaisen älyllisen epärehellisyyden kohdalla joku voisi pysähtyä miettimään mikä saa kehottamaan toisia tutkimaan käsityksiään sen suhteen ovatko ne linjassa Raamatun kanssa, jos itse ei edes myönnä raamatunvastaisuutta kun se tarjoillaan pelkästään oman uskon kohteen julkaisemalla materiaalilla perusteltuna?

Miksi esimerkiksi luterilaisen, katolilaisen, helluntailaisen, adventistin tai mormonin olisi omaksuttava Vt-seuran valheelliset opetukset, eivät kai ne ole ainoat hyväksytyt raamatunvastaiset opetukset? Miten perustelet sen, että kaikki eri tavoilla ajattelevat eivät saisi uskoa 'samoin oikeuksin'?

Ei toki todistajien ole tarkoituskaan saada kaikkia kansoja puolelleen. Kerromme vain sen minkä Hyvän Uutisen Jeesus käski kansoille kertoa. Loppu on sit jokaisen henk.koht. valinta, joko hyväksyä tai hyljätä.

Kaikki saavat pitää sen uskonnnon jonka haluavat, kenenkään ei tarvitse hyväksyä Jehovan todistajien käsityksiä. Se oli kauan sitten kun kristillisyyteen pakolla kansoja alistettiin.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

Ei toki todistajien ole tarkoituskaan saada kaikkia kansoja puolelleen. Kerromme vain sen minkä Hyvän Uutisen Jeesus käski kansoille kertoa. Loppu on sit jokaisen henk.koht. valinta, joko hyväksyä tai hyljätä.

Kaikki saavat pitää sen uskonnnon jonka haluavat, kenenkään ei tarvitse hyväksyä Jehovan todistajien käsityksiä. Se oli kauan sitten kun kristillisyyteen pakolla kansoja alistettiin.

Voisitko lainata kysymykseni ja laittaa vastauksesi sen alle? En nimittäin kykene sijoittamaan näitä vastauksiasi siihen kysymysraamiin, jonka asetin.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

>>Ei toki todistajien ole tarkoituskaan saada kaikkia kansoja puolelleen.

Se tiedetään, että Vt-lyriikkaan tuo tarkoitus ei sovellu, mutta katsotko mitä Vt-seuran KIT kertoo? Katso rivienvälinen teksti 1. Timoteukselle 2:3, 4 ja hae sieltä "kaikenlaiset".

Tai täältä:

http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G3956&t=KJV

Auta minua ymmärtämään miksi UMK kääntää 'kaikki' 'kaikenlaisiksi'?

• lakannut
        minä vaan kirjoitti:

Pieleenhän minä olin se Raamatun viittauksen laittanut, sinä kuitenkin ymmärräsit mitä ajoin takaa. Se on hyvä !

Laitan tähän vielä jotain miettimistä Sinulle, asiat pyörii sekaisin päässä joten toivottavasti osaan ne jotenkinpäin oikein tähän sovitella ett niistä tolkun saisi.

Ihmelahjathan annettiin merkiksi että uuden vastaperustetun seurakunnalla oli Jumalan tuki ja hyväksyntä.

Sana "täydellistä", jakeessa 10, on käännetty kreikkalaisesta sanasta te´lei-on ja se välittää ajatuksen täysikasvuisuudesta ja kokonaisuudesta.

Lahjojen välittäminen loppui apostolien kuoltua, minkä jälkeen ne poistuivat näyttämöltä. Silloin Raamatun kaanon oli jo täydellinen.

Lahjathan välitettiin ihmisille aina siten että joko apostoleita oli välittämässä niitä tai he olivat paikalla. Kun he sitten kuolivat ja kuolivat ne jotka lahjoja olivat saaneet täytyi luonnollisesta ihmelajojenkin päättyä.

Kirja The Illustrated Bible Dictionary I osa sivu 79 sanoo: "Lahjat puuttuivat 100 luvun kirkosta ja noiden aikojen kirjailijat puhuvat niistä menneisyyteen - itse asiassa apostolien aikaan _ kuuluneina ".

Huomaa myös että kielten lahja ei ollut vajavaista tai osittaista. Se sijaan profetoimisen ja tiedon sanotaan olevan sellaista. Eli vaikka varhais kristityillä oli ihmelahjat, he ymmärsivät Jumalan tarkoitukset osittaisella tavalla.

Ihmelahjojen oli tarkoitus kestää vain kristillisen seurakunnan "lapsuuden" ajan.

Missä niitä ihmelahjoja nykyisin edes tarvittaisikaan ??? Jumalan on kirjoituttanut Sanansa meille, nyt tänä aikana on ilman ihmeitä perustettava usko Jumalan sanaan.

Ja toisaalta jos otamme kielillä puhumisen malliksi, ketä auttaa niiden puhe ymmärtämään Jumalan tarkoituksia jotka nykyään väittävät puhuvansa kielillä.?

En minä, etkä Sinäkään oppisi sen puheen perusteella yhtään mitään Raamatun sisällöstä.

Minä henk.koht. en ole kuullut sellaista puhetta, mutta olen kuunnellut ihmisä jotka kertovat mitä se on. (voi olla että olenkin joskus tv:stä nähnyt).

Jos tuo viimeinen lauseesi oli tarkoitettu piikittelyksi, niin voin sanoa vain että Jehovan todistajat tunnustavat kyllä Kristuksen ja Hänen asemansa Jumalan tarkoituksissa.

""Ihmelahjojen oli tarkoitus kestää vain kristillisen seurakunnan "lapsuuden" ajan""

Kielilläpuhuminen on tarkoitettu myös tähän aikaan. Kielilä puhuva esim rakentaa itseään ja edelleenkin on siihen mahdollisuus kuten Paavali teki.

1. Kor. 14:44. Kielillä puhuva rakentaa itseään,

18. Paavali:ei Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa.

22. Outoja kieliä ei siis ole tarkoitettu merkiksi uskoville vaan niille, jotka eivät usko

21. Lain kirjassa sanotaan:

- Oudoilla kielillä ja vieraiden huulilla olen puhuva tälle kansalle, eikä se sittenkään kuuntele minua, sanoo Herra.

• Repe-Pekka
        minä vaan kirjoitti:

>> Yhä vielä siis siitä 1 Kor.13:8 ja aina 10 jakeeseen asti.
        Ihmelahjathan annettiin merkiksi että uuden vastaperustetun seurakunnalla oli Jumalan tuki ja hyväksyntä.>>

Niin jäähyväissanoinaan ennen taivaaseen astumista Jeesus sanoi:

18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." ( Matt. 28. )

Ja kertoo Pyhästä Hengestä, jonka Jeesus lähettää maan päälle.

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt. 1. )

Pyhä Henki on siis vieläkin läsnäoleva ja on siihen saakka kunnes kaikille kansoille on julistettu oikea evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta.

Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Jeesus lupasi olla kanssamme maailman loppuun saakka ja näinollen Pyhä Henki on täällä maailman loppuun
        saakka.

Jeesus sanoi myös : "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko". ( Joh. 4:48 )

Ja noista päivistä tilanne ei ole muuttunut miksikään ei Pyhä Henki ole suinkaan kuollut ensimmäisellä
        vuosisadalla ja näinollen armolahjat toimivat vieläkin siellä missä ne ovat tarpeen evankeliumin etenemisen
        edistämiseksi.

>> Jos tuo viimeinen lauseesi oli tarkoitettu piikittelyksi, niin voin sanoa vain että Jehovan todistajat tunnustavat kyllä Kristuksen ja Hänen asemansa Jumalan tarkoituksissa. >>

Se oli tarkoitettu ihan yleisesti esille ei pelkästään Jt:jia varten, muuta kun nyt otit esille Jt-opin, niin
        kyllä minun mielestäni heidän oppinsa on tietoisesti riisunut Herran Jeesuksen asemaa ja kunniaa.
        Tästä esimerkkinä UM-käännös, jossa on paljon kohtia joissa on poistettu Jeesukseen viittaavaa.

• tietoisesti
        Repe-Pekka kirjoitti:

>> Yhä vielä siis siitä 1 Kor.13:8 ja aina 10 jakeeseen asti.
        Ihmelahjathan annettiin merkiksi että uuden vastaperustetun seurakunnalla oli Jumalan tuki ja hyväksyntä.>>

Niin jäähyväissanoinaan ennen taivaaseen astumista Jeesus sanoi:

18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." ( Matt. 28. )

Ja kertoo Pyhästä Hengestä, jonka Jeesus lähettää maan päälle.

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt. 1. )

Pyhä Henki on siis vieläkin läsnäoleva ja on siihen saakka kunnes kaikille kansoille on julistettu oikea evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta.

Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Jeesus lupasi olla kanssamme maailman loppuun saakka ja näinollen Pyhä Henki on täällä maailman loppuun
        saakka.

Jeesus sanoi myös : "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko". ( Joh. 4:48 )

Ja noista päivistä tilanne ei ole muuttunut miksikään ei Pyhä Henki ole suinkaan kuollut ensimmäisellä
        vuosisadalla ja näinollen armolahjat toimivat vieläkin siellä missä ne ovat tarpeen evankeliumin etenemisen
        edistämiseksi.

>> Jos tuo viimeinen lauseesi oli tarkoitettu piikittelyksi, niin voin sanoa vain että Jehovan todistajat tunnustavat kyllä Kristuksen ja Hänen asemansa Jumalan tarkoituksissa. >>

Se oli tarkoitettu ihan yleisesti esille ei pelkästään Jt:jia varten, muuta kun nyt otit esille Jt-opin, niin
        kyllä minun mielestäni heidän oppinsa on tietoisesti riisunut Herran Jeesuksen asemaa ja kunniaa.
        Tästä esimerkkinä UM-käännös, jossa on paljon kohtia joissa on poistettu Jeesukseen viittaavaa.

kun hekin osaavat lukea!

"kyllä minun mielestäni heidän oppinsa on tietoisesti riisunut Herran Jeesuksen asemaa ja kunniaa."

Otetaan JT väite esim. Jeesus on enkeli Mikael joka on raamatun valossa täysin pielessä.

Hepr.1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani,

Kuinka ihmeessä Jumala olisi sanonut Mikaelille ”Sinä olet minun Poikani” kun kysytään ”Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut” Eikö JT ymmärrä ettei kenellekään enkelille?

Seuraavassa jakeessa pitäisi viimeistään tajuta mistä on kysymys! Hepr.1:6 "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit." HALOO kaikki Jehovan Todistajat! Kuinka kumarrettava voi olla enkeli kun Jeesusta kumartaa KAIKKI Jumalan enkelit?

• kyugfiudcouö

"tulkoon sinun valtakuntasi"

Vanhassa käännöksessä sanotaan: Lähestyköön sinun valtakuntas
      Tätä tulkintaa pidetään lähempänä alkuperäistä tarkoitusta kuin myöhempää "tulkoon" mutta uuteen käännökseen sitä ei haluttu uudelleen muuttaa koska ajateltiin, että näin on opittu eikä sillä suurta eroa ole. Mielestäni kuitenkin aika oleellinen ero.

------

"Ensin tulee Jumalan valtakunta,paratiisimaa, eli maa ennallistetaan "

Luuk. 17:21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne
      Jumalan valtakunta on tälläkin hetkellä ihmisten keskellä. Ei se ole tulevaisuutta.

Isä meidän rukouksessa siis rukoillaan, että tuo Jumalan valtakunta tulisi meidän lähellemme.

• ajatellut

että Jumalan valtakunta ei ole sama asia kuin "paratiisimaa"

Se on vähän niinkuin olotila, sisäinen tunne, uskon elämää.

"iloa, rauhaa ja lepoa Pyhässä Hengessä" ja sisäisesti teissä, näinhän Jeesus opetti

Kun ihminen uudestisyntyy, hänestä tulee Jumalan valtakunnan kansalainen. syntyy siihen Jumalan kansalaiseksi, osaksi Jumalan kansaa.

Raamatussa on paljon vertauksia minkä kaltainen Jumalan valtakunta on.

10 neitsyttä, toiset odottivat ylkää ja toiset ei.
        lapsenuskon kaltainen,
        kylväjän kaltainen
        ja muitakin vertauksia, minkälainen Jumalan valtakunta on.
        Mitenkä ne vertaukset sopisivat paratiisiin, jos Jumalan valtakunta olisi sama asia kuin paratiisiolot maanpäällä, niin eikö se olisi selvemmin sanottu, eikö Jeesus olisi kertonut sitä opetuslapsille, kun nämä sitä kysyivät.

Tuhat vuotinen rauhan aika maanpäällä on eri asia kuin Jumalan valtakunta. Silloin Saatana on sidottu tuhanneksi vuodeksi.

• paksuniska

Jeesus kehoitti etsimään Jumalan valtakuntaa (Matt.6:33) "Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin."

Jos tuo valtakunta olisi tulevaisuutta, niin miksi sitä pitäisi nyt etsiä? Kyllä Jehovatodistajien oppi on tässä nyt aika lailla hakoteillä.

• Kustaa Saarenmaa

Isä meidän-rukouksen jokainen pyyntö koskettelee asioita ,jotka olivat keskeisiä Jeesuksen julistuksessa ja toiminnassa Jokainen pyyntö täyttyy alustavasti siinä,mitä Jeesus on ja mitä Hän tuo tullessaan.Isä meidän on opetuslapsen rukous.Jeesus itse ei sitä rukoillut.Se käy ilmi syntien anteeksiantamista koskevasta pyynnöstä.Jeesus on synnitön.Jeesus ei myöskään sano meidän Isämme,vaan minun Isäni ja teidän Isänne

• lukea ja ottaa vakavasti myös muut Jeesuksen opetukset. Esimerkiksi Joh 3. luvussa kun Jeesus puhuu uudestisyntymisestä. Hän sanoo että uudestisyntyminen on pääsyvaatimus Jumalan valtakuntaan.
      Se on niin kuin ovi jonka kautta on jokaisen Jumalan valtakuntaan pääsyä haaveilevan mentävä.
      Oletko siis syntynyt uudesti ylhäältä Joh 3:3-8 mukaisesti? Jos et ole tai olet epävarma, voit kääntyä tässäkin asiassa suoraan Jeesuksen puoleen (Joh 14:14) ja pyytää Häneltä uudestisyntymistä. Hän tekee sen jos ja kun me sitä Häneltä anomme. Silloin pääsemme sisälle Jumalan valtakuntaan.

• Mihin omatuntosi sitten venyykin. Jos tavoitteesi on vain tulla järjestön todistajaksi, suuntasi näyttäisi olevan juuri sinne. Jos sinua kiinnostaa ymmärtää, mitä Raamattu oikeasti opettaa, olet valitettavasti hakoteillä.

>> Ensin tulee Jumalan valtakunta,paratiisimaa, eli maa ennallistetaan ja sitten voi Jumalan tahto tapahtua ja toteutua maan päällä.

Ja senkö jälkeen vasta saat sen jokapäiväisen leipäsi? Ei pidä ylihengellistää. Etkö voi rukoilla, että Jumalan vatakunta tulisi elämääsi ja että Jumalan tahto toteutuisi juuri nyt, tänäkin päivänä?

Vartiotorniseura puhuu mielellään Jumalan valtakunnasta. Ei siinä mitään, Jumalan valtakunnasta puhui myös Jeesus ja alkuseurakunta. Puheen sisältö vaan oli kokonaan toinen.

Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". (t. teidän keskellänne)

- Jehova-jumalan näkyvä järjestö asettaa itsensä usein Jumalan valtakunnan synonyymiksi. Luepa vaan järjestön materiaaalia, niin huomaat!

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

- Jehova-jumalan jäjestö opettaa, että "maallisen toivon" luokka ei voi uudestisyntyä, eivät ole Jeesuksen omia, eikä heillä ole mitään asiaa Jumalan valtakuntaan - ja että tämä tällainen olisi jopa tavoiteltavaa.

Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

- Tässä kohden Jehova-jumalan järjestö taas seliselittelee jäseniensä olevan kuitenkin Jumalan valtakunnan "vaikutuspiirissä", vaikka ei olekaan sisällä. Raamattu EI TUNNE sellaista vaihtoehtoa - kun ovi suljetaan, ollaan joko sisällä tai ulkona. Siitä Jeesus tässä puhuu. Vai onko taaskin selitettävä hänen tarkoittaneen jotain aivan muuta, mitä sanoi:

Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä SISÄLLE, mutta eivät voi. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

>> pilkatut ja parjatut jehovantodistajat

Mihin perustat väitteesi? Jos oikeuden mittapuuna pidetään sitä, miten nämä käsittelevät "helluntailaisia". Sinun on huomattava ero järjestön huuhaaoppien kritisoimisen ja sen naruttaman todistaja-paran pilkkaamisen välillä. Ei täällä pääsääntöisesti ihmisiä pilkata. Jos todistaja-parka ei selviydy Jehova-jumalan viestintäkanavansa kautta jakaman erinomaisen hengellisen ravinnonkaan avulla puolustamaan järjestönsä oppeja, hän tuntee häpeää. On helpompaa selittää tulleensa pilkatuksi, kuin tunnustaa häpeävänsä sitä että yrittämällä yrittää uskoa selityksiin, joita ei kertakaikkiaan kykene perustelemaan!

• Pii on 3.0

..Kuntaa, ja sitä, mitenkäs se jatkuikaan siittä eteenpäin, -
        Ei se kyllä jatkunutkaan, sillä kirkkoisi Ignatios Antiokialainen;, ( ..Tuppaan aina sekoittamaan kyseisen herran Ateenalaiseen, joka on ihan eri herrasmies-,) , Eusebioksen kirkkohistorian mukaan oli kolmas Pietarista, ja hän hajoitti Syyrian alkuseurakunnan, ja pakotti ihmiset temppeliin kuunteluoppilaiksi. hän määräsi pappisviran, ja Piispanviran, ja sanoi, että Piispan istuimelta puhuu jumalan ääni. Silloin astui seurakuntaan tämä -Pastori- opetus, jossa pappi puhuu korokkeelta, alkuseurakunta ei sellaista tuntenut.Jotta ymmärtäisi tämän asian keskeisyyden , kannattaa lukea esim; linkistä
        Hyviä uutisia/katolista apologetiikkaa Suomeksi
        Siinä kerrotaan, miten varhaiset kirkkoisit, Tertullianos, ja muut, hääräsivät , kun alkuseurakunta lakkasi Johanneksen jälkeen, ja "Pyöreän pöydän " Tasaarvon tilalle tungettiin temppeli, ja ylhäältä "paasaava pakanallinen pappi. Siinä meni pari kolme vuosisataa vallan vahvistamiseen, ja aina käytettiin apuna maallisen vallan sotavoimia rauhallisia ihmisiä vastaan , Vielä Lutheruskin , -1500 vuotta myöhemmin, käski hyökätä alkuseurakunnan oppeja noudattavia vastaan asevoimin. ( -Philip Melantchonin kirje vuodelta -1532, -tai jotain- )
        On huomattava, että kyseiset kirkkoisät ajautuivat kukin lopulta mitä kummallisimpiin uskomuksiin;
        Tertullianoskin uskoi lopulta Montanoksen olevan jumala.
        Näin ollen , Alkuseurakunta lakkasi Johanneksen kuollessa, ja ns, kristikunta on sen jälkeen kerännyt hajoavia kirjoitusten jäännöksiä todistellakseen kukin omaan erinomaisuuttaan ;
        Niinhän Kirjoitus siitä sanookin "; Laki oli Johannekseen asti, siitä alkaen Julistetaan Korkeimman Hallitusvaltaa, ja jokainen tunkeutuu , (Yrittää tunkeutua,sinne väkisin,-) -Sinne väkisin . "
        Kukas se niin sanoikaan?

• .
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..Kuntaa, ja sitä, mitenkäs se jatkuikaan siittä eteenpäin, -
        Ei se kyllä jatkunutkaan, sillä kirkkoisi Ignatios Antiokialainen;, ( ..Tuppaan aina sekoittamaan kyseisen herran Ateenalaiseen, joka on ihan eri herrasmies-,) , Eusebioksen kirkkohistorian mukaan oli kolmas Pietarista, ja hän hajoitti Syyrian alkuseurakunnan, ja pakotti ihmiset temppeliin kuunteluoppilaiksi. hän määräsi pappisviran, ja Piispanviran, ja sanoi, että Piispan istuimelta puhuu jumalan ääni. Silloin astui seurakuntaan tämä -Pastori- opetus, jossa pappi puhuu korokkeelta, alkuseurakunta ei sellaista tuntenut.Jotta ymmärtäisi tämän asian keskeisyyden , kannattaa lukea esim; linkistä
        Hyviä uutisia/katolista apologetiikkaa Suomeksi
        Siinä kerrotaan, miten varhaiset kirkkoisit, Tertullianos, ja muut, hääräsivät , kun alkuseurakunta lakkasi Johanneksen jälkeen, ja "Pyöreän pöydän " Tasaarvon tilalle tungettiin temppeli, ja ylhäältä "paasaava pakanallinen pappi. Siinä meni pari kolme vuosisataa vallan vahvistamiseen, ja aina käytettiin apuna maallisen vallan sotavoimia rauhallisia ihmisiä vastaan , Vielä Lutheruskin , -1500 vuotta myöhemmin, käski hyökätä alkuseurakunnan oppeja noudattavia vastaan asevoimin. ( -Philip Melantchonin kirje vuodelta -1532, -tai jotain- )
        On huomattava, että kyseiset kirkkoisät ajautuivat kukin lopulta mitä kummallisimpiin uskomuksiin;
        Tertullianoskin uskoi lopulta Montanoksen olevan jumala.
        Näin ollen , Alkuseurakunta lakkasi Johanneksen kuollessa, ja ns, kristikunta on sen jälkeen kerännyt hajoavia kirjoitusten jäännöksiä todistellakseen kukin omaan erinomaisuuttaan ;
        Niinhän Kirjoitus siitä sanookin "; Laki oli Johannekseen asti, siitä alkaen Julistetaan Korkeimman Hallitusvaltaa, ja jokainen tunkeutuu , (Yrittää tunkeutua,sinne väkisin,-) -Sinne väkisin . "
        Kukas se niin sanoikaan?

Olen lattanut merkille, että yleensä kirjoitat kaiken tekstin yhteen pötköön. Olisi huomattavasti selkeämpi ja mukavampi lukea, mikäli kirjoituksessa olisi kunnon kappalejaot.

Eli entteriä peliin ;)

• Pii on 3.0
        . kirjoitti:

Olen lattanut merkille, että yleensä kirjoitat kaiken tekstin yhteen pötköön. Olisi huomattavasti selkeämpi ja mukavampi lukea, mikäli kirjoituksessa olisi kunnon kappalejaot.

Eli entteriä peliin ;)

..Samoin pilkut ja pisteet oikeissa paikoissaan,
        tarkemmin ajatellen, asiat voitaisiin jättää poiskin, ja käyttää vain tarpeellisia välimerkkejä, pisteitä, pilkkuja , ynnä muuta tarp..
        Hups,

• lavanpalvelija

Keskustelin juuri tästä aiheesta väitelleen tohtorin kanssa ja hän totesi, että kyllä se samaan tapaan menee kuten Jehovan todistajat opettavat. Aika lailla yllätys itselleni.

• tämä,

kyseinen tohtori uudestisyntynyt Hengestä.
        1 Kor 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

Usko ei perustu inhimilliseen viisauteen, ei siitä voi tehdä järkeistettyä päätelmää,
        Jehovan todistajat kyllä niin tekevät
        Heidän oppinsa on inhimillistä järkeilyä, Raamatun yläpuolelle nousevat ihmisten järkeilemät Raamatunselitykset.
        Uskovat mieluummin sen mitä Jehovan todistajat opettaa, kuin uskoisivat enemmin sen mitä Raamattu ja Jeesus opettaa

• 1 Kor 3:19
        tämä, kirjoitti:

1 Kor 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

Usko ei perustu inhimilliseen viisauteen, ei siitä voi tehdä järkeistettyä päätelmää,
        Heidän oppinsa on inhimillistä järkeilyä, Raamatun yläpuolelle nousevat ihmisten järkeilemät Raamatunselitykset.
        Uskovat mieluummin sen mitä Jehovan todistajat opettaa, kuin uskoisivat enemmin sen mitä Raamattu ja Jeesus opettaa

Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä, sillä kirjoitettu on: Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa

• lavanpalvelija
        tämä, kirjoitti:

Hän totesi Jeesuksen tarkoittaneen Valtakuntaansa maanpäällä samoihin johtopäätöksiin oli tullut vastaväittäjänä toiminut professori.

Nämä tällaiset uudestisyntymiset ovat taas sitten aivan oma lukunsa.

• lavanpalvelija kirjoitti:

Hän totesi Jeesuksen tarkoittaneen Valtakuntaansa maanpäällä samoihin johtopäätöksiin oli tullut vastaväittäjänä toiminut professori.

Nämä tällaiset uudestisyntymiset ovat taas sitten aivan oma lukunsa.

Tässä ketjussa eräs väitti että:Hengen armolahjat,n.s ihmelahjat katosivat, kun viimeinen apostoli Johannes kuoli ja koska silloin raamatun kaanon oli valmis.

No,sehän ei pidä ALKUUNKAAN paikkansa että raamatun kaanon olisi ollut valmis noin vuonna 100 tai hieman sitä aiemmin.
        N.s. uudentestamentin kirjoituksissa ei ollut mitään järjestystä ennen vuotta 200.Jotkut lukivat ainoastaan Paavalin kirjeitä ja sitten oli iso liuta muita kirjeitä ja kirjoituksia joita pidettiin pyhinä.Lopulta uuden testamenti kaanon lyötiin lukkoon vasta hieman ennen vuotta 400 tarkemmin Karthagon kolmannessa kirkolliskokouksessa 397.

Onko nyt sitten niin jehovantodistajien mielestä että tuo "kunnes tulee se mikä täydellistä on" voitaisiin sijoittaa vuoteen 397 uudentestamentin nykyiseen kaanoniin siirryttäessä?

1.Kor.13:8 ei puhu laisinkaan mistään kirjoituksista,papereista.Sen mainitsema täydellisyys on jotain muuta.
        Jae 12 raottaa tuota salaisuutta.
        "Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta,kuin arvoitusta,mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin..."
        Kuka näkee ja kenet?

Kenet näkemällä olemme täydellisessä,kutsutussa asemassa?
        Jeesuksen näkemällä kasvoista kasvoihin.Se on sitä täydellistä mitä uudestisyntynyt odottaa.

2 Kor.3:18 lisää:
        "Me kakki jotka katselemme kasvot peittämättöminä katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta,muutumme saman KIRKKAUDEN,kaltaiseksi...."
        Myös.
        1 Joh.3:2
        "....mutta vielä ei ole käynyt ilmi,mitä meistä tulee.Sen me tiedämme että kun se käy ilmi,meistä tulee Hänen kaltaisiaan,sillä me saamme nähdä Hänet sellaisena kun Hän on."

Siksi jehovantodistajien väite että armolahjat päättyivät 1 Kor.13:8:n mukaan apostolien kuoltua on väärä tulkinta.Asiayhteydessä ei ole lainkaan kysymys apostolien kuolemisesta vaan "täydellinen" on uudestisyntyneiden taivaassa tapahtuva kohtaaminen Jeesuksen kanssa.
        Sitä ennen armolahjat TOIMII! Kaikki!

• Markku_Meilo
        1 Kor 3:19 kirjoitti:

Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä, sillä kirjoitettu on: Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa

>>Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä,

Tuo on helppo todeta Raamattua lukemalla. Hulluuttahan se paimentolaiskäsitys esimerkiksi Telluksen muodosta ja menneisyydestä on. Puhumattakaan Jeesuksen lupauksista, jotka eivät koskaan toteutuneet.

• paksuniska

Kerroppa lisää tuosta väitöskirjasta, ellet siitä osaa kertoa, niin kerro tohtorin nimi, jotta asian voisi tarkastaa.

Miten muuten Jt:t asiasta opettavat?

• Pii on 3.0
        m.naat kirjoitti:

Tässä ketjussa eräs väitti että:Hengen armolahjat,n.s ihmelahjat katosivat, kun viimeinen apostoli Johannes kuoli ja koska silloin raamatun kaanon oli valmis.

No,sehän ei pidä ALKUUNKAAN paikkansa että raamatun kaanon olisi ollut valmis noin vuonna 100 tai hieman sitä aiemmin.
        N.s. uudentestamentin kirjoituksissa ei ollut mitään järjestystä ennen vuotta 200.Jotkut lukivat ainoastaan Paavalin kirjeitä ja sitten oli iso liuta muita kirjeitä ja kirjoituksia joita pidettiin pyhinä.Lopulta uuden testamenti kaanon lyötiin lukkoon vasta hieman ennen vuotta 400 tarkemmin Karthagon kolmannessa kirkolliskokouksessa 397.

Onko nyt sitten niin jehovantodistajien mielestä että tuo "kunnes tulee se mikä täydellistä on" voitaisiin sijoittaa vuoteen 397 uudentestamentin nykyiseen kaanoniin siirryttäessä?

1.Kor.13:8 ei puhu laisinkaan mistään kirjoituksista,papereista.Sen mainitsema täydellisyys on jotain muuta.
        Jae 12 raottaa tuota salaisuutta.
        "Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta,kuin arvoitusta,mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin..."
        Kuka näkee ja kenet?

Kenet näkemällä olemme täydellisessä,kutsutussa asemassa?
        Jeesuksen näkemällä kasvoista kasvoihin.Se on sitä täydellistä mitä uudestisyntynyt odottaa.

2 Kor.3:18 lisää:
        "Me kakki jotka katselemme kasvot peittämättöminä katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta,muutumme saman KIRKKAUDEN,kaltaiseksi...."
        Myös.
        1 Joh.3:2
        "....mutta vielä ei ole käynyt ilmi,mitä meistä tulee.Sen me tiedämme että kun se käy ilmi,meistä tulee Hänen kaltaisiaan,sillä me saamme nähdä Hänet sellaisena kun Hän on."

Siksi jehovantodistajien väite että armolahjat päättyivät 1 Kor.13:8:n mukaan apostolien kuoltua on väärä tulkinta.Asiayhteydessä ei ole lainkaan kysymys apostolien kuolemisesta vaan "täydellinen" on uudestisyntyneiden taivaassa tapahtuva kohtaaminen Jeesuksen kanssa.
        Sitä ennen armolahjat TOIMII! Kaikki!

.."-Kaikki;" -
        Kumpa toimisikin, Mutta Paulus sanoi, että ennennkaikkiea kuulkaa tämä; "minun jälkeeni nousee miehiä, jotka puhuvat väärää puhetta;.."-
        Johannes joutui vangituksi saarelle, ja alkuseurakunnan kokoukset, ja kirjeiden luku kiellettiin. Se juuri, että katoliseksi nouseva , maallista valtaa käyttävä Ns,kirkko keräili alkus, vanhoja kirjeitä, muunteli ja piilotteli niitä, riittää hyvin todisteeksi, että Oli tapahtunut se, mitä apostoli varotti tekemästä, nim; "Älkää sammuttako Henkeä;."
        Kirjeet luettiin seurakunnissa yhteisen tiedon vakuudeksi, ei niitä olisi tarvittukaan kerätä valtavaksi kaanoniksi. 7;n Kirkolliskokouksen , ja kolmen vuosisadan jälkeenkään eivät Aramean , heprean ja kreikan synonyymit oikein ole sopineet yksiin, ja erityisesti suurten lukujen oikea tieto on jäänyt hämäräksi.
        .Näin ollen Karismaattisten piirien esille tunkema ajatus Jeesuksen jatkuvasta läsnäolosta maan päällä ei kestä tarkastelua. sen tekee mahdottomaksi jo se, mitä Maata hallitseva persoona sanoi Jeshualle;
        "..Maa on annettu minun hallintaani, ja teen sille, mitä tahdon, ".
        Eikä häntä liene vielä karkotettu Maan hallinnasta. Jeshua itse kertoi vertauksen kuninkaasta, joka matkustaa "kaukaiseen maahan," kuninkuuden vahvistusta hakeakseen. Eikä hän palaa sen mukaan mitenkään jonnekin "Taivaisiin," vaan näkyvänä Maan päälle. Ja poistaa Maata hallitsevat vallat ja voimat.
        Toinen juttu on se , että en ole Jt;.

• sähly
        Markku_Meilo kirjoitti:

Tuo on helppo todeta Raamattua lukemalla. Hulluuttahan se paimentolaiskäsitys esimerkiksi Telluksen muodosta ja menneisyydestä on. Puhumattakaan Jeesuksen lupauksista, jotka eivät koskaan toteutuneet.

Kyllä ne Jeesuksen lupaukset toteutuvat ajallaan

• Täydellisestä opista
        Markku_Meilo kirjoitti:

se olikin vajavaista tietoa myös sen ajan ihmisillä, tietysti he kirjoittivat niinkuin silloin uskottiin maan muodosta ym. Ei ne ihmiset silloin tienneet edes kirjoittavansa Raamattua.
        Ei Jumala sitä itse ole kirjoittanut.
        Puhumattakaan siitä että Jumala kirjoittaisi Vartiotorni kirjallisuutta.
        Mutta kaikkein tärkein sanoma sieltä kuitenkin löytyy ihmiskunnan kannalta.

Ei Jumala ole nähnyt edes hyväksi sitä, että me ihmiset ymmärtäisivät kaiken täydellisesti täällä ajassa.
        Sitten vasta kun näämme kasvoista, kasvoihin, kun täydellisyys on alkanut, ymmärrämme täydellisesti.
        Koskee myös Raamattua kirjoittaneita ihmisiä.
        Pyhä Henki tosin on ollut valaisemassa Kristusta ja Jumalaa tässä Raamatun kirjoittamisessa.

Oppikysymykset, miten kukakin uskoo, on asia erikseeen, ei niitä tulla kyselemään, eikä tenttaamaan.
        Pääasia että löydämme Raamatusta Kristuksen evankeliumin.

• Markku_Meilo
        sähly kirjoitti:

Kyllä ne Jeesuksen lupaukset toteutuvat ajallaan

>>Kyllä ne Jeesuksen lupaukset toteutuvat ajallaan

Varmaan tulee hieman yksityiskohtaisempi selityskin vielä perään. Tellus onkin Raamatun ajoista pyöristynyt, enää ei tarvita kannatustolppia.

• Markku_Meilo
        Täydellisestä opista kirjoitti:

se olikin vajavaista tietoa myös sen ajan ihmisillä, tietysti he kirjoittivat niinkuin silloin uskottiin maan muodosta ym. Ei ne ihmiset silloin tienneet edes kirjoittavansa Raamattua.
        Ei Jumala sitä itse ole kirjoittanut.
        Puhumattakaan siitä että Jumala kirjoittaisi Vartiotorni kirjallisuutta.
        Mutta kaikkein tärkein sanoma sieltä kuitenkin löytyy ihmiskunnan kannalta.

Ei Jumala ole nähnyt edes hyväksi sitä, että me ihmiset ymmärtäisivät kaiken täydellisesti täällä ajassa.
        Sitten vasta kun näämme kasvoista, kasvoihin, kun täydellisyys on alkanut, ymmärrämme täydellisesti.
        Koskee myös Raamattua kirjoittaneita ihmisiä.
        Pyhä Henki tosin on ollut valaisemassa Kristusta ja Jumalaa tässä Raamatun kirjoittamisessa.

Oppikysymykset, miten kukakin uskoo, on asia erikseeen, ei niitä tulla kyselemään, eikä tenttaamaan.
        Pääasia että löydämme Raamatusta Kristuksen evankeliumin.

>>se olikin vajavaista tietoa myös sen ajan ihmisillä, tietysti he kirjoittivat niinkuin silloin uskottiin maan muodosta ym.

Vt-seura opettaa eri tavalla.

>>Puhumattakaan siitä että Jumala kirjoittaisi Vartiotorni kirjallisuutta.

Yhteen aikaan Jehova kuulema oli Vt-lehden päätoimittaja ja muuna aikana enkelit toimittivat tekstin painettavaksi. Nykyään kyseessä on Jehovan voideltu profeetta, joka toimii jumalan viestintäkaanvana.

>>Pyhä Henki tosin on ollut valaisemassa Kristusta ja Jumalaa tässä Raamatun kirjoittamisessa.

Pitäisköhän tuohon todeta, että jälki on myös sen mukaista?

>>Oppikysymykset, miten kukakin uskoo, on asia erikseeen, ei niitä tulla kyselemään, eikä tenttaamaan.

Nykyään on olemassa 'tentti', joka on läpäistävä voidakseen olla otollinen Vt-seuralle.

• paksuniska kirjoitti:

Kerroppa lisää tuosta väitöskirjasta, ellet siitä osaa kertoa, niin kerro tohtorin nimi, jotta asian voisi tarkastaa.

testamentin kanon on monien murhien, kiristysten, pannaanjulistusten ja kirkkofiaskojen aikaansaannos.

• Markku_Meilo
        paksuniska kirjoitti:

Tunnen sekä kirjoittajan sekä kyseisen tohtorin. Ilmeisesti tämä asia on jäänyt kirjoittajan työkiireiden takia havaitsematta ja voin antaa haluamasi teologian tohtorin nimen sekä yhteystiedon yksityisesti:

[email protected]

• sähly
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Kyllä ne Jeesuksen lupaukset toteutuvat ajallaan

Varmaan tulee hieman yksityiskohtaisempi selityskin vielä perään. Tellus onkin Raamatun ajoista pyöristynyt, enää ei tarvita kannatustolppia.

Markku Meilo olet hyvä tuomaan Jt ristiriitaisuudet heidän omillalla kirjoituksillaan päivänvaloon.Raamatun tekstin ymmärtäminen sinulta kumminkin puuttuu.

• lavanpalvelija
        sähly kirjoitti:

Markku Meilo olet hyvä tuomaan Jt ristiriitaisuudet heidän omillalla kirjoituksillaan päivänvaloon.Raamatun tekstin ymmärtäminen sinulta kumminkin puuttuu.

Markku Meilolla äly riittää mutta viisaus ei ilmeisesti yllä Raamatun tekstin samankaltaiseen ymmärtämiseen kuten esim. Charles Taze Russel ja Joseph Smith.

• Markku_Meilo
        sähly kirjoitti:

>>Raamatun tekstin ymmärtäminen sinulta kumminkin puuttuu.

Näin se varmaan on, et ole lainkaan ensimmäisten joukossa huomauttamaan puuttuvasta Pyhän/pyhän Hengen/hengen vaikutuksesta. Ihmettelinkin kun et samaan hengenvetoon (ei edellämainitun Pyhän/pyhän) maininnut minulla olevan sydänvikaa sekä virheellistä mielentilaa tai muuta moitittavaa.

Sinulla onkin aivan mainio tilaisuus opettaa minua Raamatun tekstin ymmärtämisessä. Lainaa tänne raamatunjae tai jaekokonaisuus, jonka olen ymmärtänyt väärin ja kerro sitten miten minun tulee se ymmärtää. Tämä ei liene liikaa vaadittu?

• sähly
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Raamatun tekstin ymmärtäminen sinulta kumminkin puuttuu.

Näin se varmaan on, et ole lainkaan ensimmäisten joukossa huomauttamaan puuttuvasta Pyhän/pyhän Hengen/hengen vaikutuksesta. Ihmettelinkin kun et samaan hengenvetoon (ei edellämainitun Pyhän/pyhän) maininnut minulla olevan sydänvikaa sekä virheellistä mielentilaa tai muuta moitittavaa.

Sinulla onkin aivan mainio tilaisuus opettaa minua Raamatun tekstin ymmärtämisessä. Lainaa tänne raamatunjae tai jaekokonaisuus, jonka olen ymmärtänyt väärin ja kerro sitten miten minun tulee se ymmärtää. Tämä ei liene liikaa vaadittu?

Luuk.21:29-32. Mikä sukupolvi ei katoa ?Se sukupolvi joka näkee viikunapuun ihmeen
        viikunapuu=Israel .Israelin valtio perustettiin 1948.

• Markku_Meilo
        sähly kirjoitti:

Luuk.21:29-32. Mikä sukupolvi ei katoa ?Se sukupolvi joka näkee viikunapuun ihmeen

Jeesus puhui aikalaisilleen ja jo VT:n kirjoittajat elivät Jeesuksen lupauksen mukaisesti lopun aikaa ja odottivat Jeesusksen lunastavan lupauksensa heidän elinaikana.

”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)

”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34 UMK)

Hän sanoi heille lisäksi: ”Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.” (Mark. 9:1 UMK)

• Voimantorni
        sähly kirjoitti:

>>Mikä sukupolvi ei katoa ?Se sukupolvi joka näkee viikunapuun ihmeen
        viikunapuu=Israel .Israelin valtio perustettiin 1948>>

Jos pysyttäydytään ihan vaan Uuden testamentin tekstissä, niin Jeesus puhui elossa oleville seuraajilleen: "TÄMÄ sukupolvi", kuten yllä on osoitettu. Tästä syystä myös Paavali uskoi asian olevan niin, ja kirjoitti Jeesuksen paluusta luottavaisesti tällä tavalla:

"Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että ME, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten MEIDÄT, JOTKA OLEMME ELOSSA, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
        -1. Tess. 4:15-17

• sähly
        Markku_Meilo kirjoitti:

Jeesus puhui aikalaisilleen ja jo VT:n kirjoittajat elivät Jeesuksen lupauksen mukaisesti lopun aikaa ja odottivat Jeesusksen lunastavan lupauksensa heidän elinaikana.

”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)

”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34 UMK)

Hän sanoi heille lisäksi: ”Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.” (Mark. 9:1 UMK)

Lopun ajat alkoi Jeesuksen ajoista ja jatkuvat aina Hänen toiseen tulemiseen saakka.
        Mark.9:1 saa täyttymyksen saman luvun jakeissa 2,3 . Opetuslapsille Jeesuksen kohdistuneet odotukset olivat tässä ja nyt .Ristinkuolema oli aluksi heille pettymys kunnes asia aikaa myeten selkiintyi.Kun ajan merkit täyttyvät niin Jeesus tulee

• sähly
        Voimantorni kirjoitti:

>>Mikä sukupolvi ei katoa ?Se sukupolvi joka näkee viikunapuun ihmeen
        viikunapuu=Israel .Israelin valtio perustettiin 1948>>

Jos pysyttäydytään ihan vaan Uuden testamentin tekstissä, niin Jeesus puhui elossa oleville seuraajilleen: "TÄMÄ sukupolvi", kuten yllä on osoitettu. Tästä syystä myös Paavali uskoi asian olevan niin, ja kirjoitti Jeesuksen paluusta luottavaisesti tällä tavalla:

"Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että ME, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten MEIDÄT, JOTKA OLEMME ELOSSA, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
        -1. Tess. 4:15-17

Paavali kirjoitti niikuin Herramme käski hänen kirjoittaa.Nuo tapahtumat joihin viittaat ovat edessä päin.Todella on sukupolvi joka ei näe kuolemaa vaan kun se aika koittaa
        temmataan Jeesukseen uskovat tuuliin ja pilviin.

• Markku_Meilo
        sähly kirjoitti:

Lopun ajat alkoi Jeesuksen ajoista ja jatkuvat aina Hänen toiseen tulemiseen saakka.
        Mark.9:1 saa täyttymyksen saman luvun jakeissa 2,3 . Opetuslapsille Jeesuksen kohdistuneet odotukset olivat tässä ja nyt .Ristinkuolema oli aluksi heille pettymys kunnes asia aikaa myeten selkiintyi.Kun ajan merkit täyttyvät niin Jeesus tulee

>>Lopun ajat alkoi Jeesuksen ajoista ja jatkuvat aina Hänen toiseen tulemiseen saakka.

Ongelma onkin juuri siinä, että Jeesus lupasi tuon toisen tulemuksensa ajoittuvan seuraajiensa elinaikaan.

>>Opetuslapsille Jeesuksen kohdistuneet odotukset olivat tässä ja nyt .

Jos kyseessä oli väärä odotus, niin joko Jeesus oli huono opettaja ja/tai opetuslapset surkeita oppilaita.

>>Ristinkuolema oli aluksi heille pettymys kunnes asia aikaa myeten selkiintyi.

UT:ssa elettiin lopun aikaa ja odotettiin Jeesuksen palaavan pian, sitä jatkui ihan Ilmestyskirjaan asti, joten mainitsemasi selkiintyminen on Raamatun ulkopuolinen 'selkiintyminen' ja niitähän on sitten riittänyt ja uusia tulee kaiken aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1618
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1591
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      164
      1370
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1237
    5. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      279
      1195
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1191
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1059
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1056
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      91
      982
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      960
    Aihe